המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

החופש להפגין, בעירבון מוגבל

באחרונה מתרבות התלונות על כך שהמשטרה מציבה שורת דרישות כתנאי לקיום הפגנה. רבות מהן לא מתיישבות עם החוק, אומרים מארגני ההפגנות

את חדרי החקירות במשטרת חדרה מכירה אורנה אשכנזי היטב. פעמיים בשנה שעברה היא נאלצה לבוא למקום בערב שבת, להצטלם, לתת טביעות אצבע ולהיחקר. הסיבה לכך היא שאשכנזי - תושבת קיסריה בת 55 - נהגה לארגן מדי יום שישי משמרת מחאה למען שחרור גלעד שליט, ליד המרכז המסחרי ביישוב, שעל פניו נהג ראש הממשלה בנימין נתניהו לחלוף בדרך לביתו.

למשמרות המחאה באו בדרך כלל לא יותר מ-30 משתתפים, שהניפו שלטים ודגלים עם דיוקנו של שליט. אולם חרף העובדה שעל פי החוק התקהלות מסוג זה אינה דורשת אישור משטרתי - ביקשה אשכנזי מדי יום ראשון רישיון להפגנה באותו השבוע. דווקא פעולה זו עלתה לה ביוקר - אשכנזי הועלתה לניידת בשתי הזדמנויות שונות, כשאחד המוחים התקדם לעבר הכביש, בזמן ששיירת ראש הממשלה חלפה במקום, וחרג מהאזור שתוחם במחסומים.

פקודת המשטרה וחוק העונשין קובעים את המגבלות העיקריות המוטלות על חופש ההפגנה בישראל. על פי פקודת המשטרה והנחיות פנימיות נוספת של המשטרה, שני סוגים של הפגנות טעונים רישיון: תהלוכה שמשתתפים בה חמישים איש ומעלה או אסיפה תחת כיפת השמיים שמשתתפים בה חמישים איש ומעלה ושיש בה נאומים בנושא מדיני. הנחיית היועץ המשפטי לממשלה חוזרת על תנאים אלה. כמו כן, על פי הפקודה, הפגנה שנערכת ללא רישיון או בניגוד לתנאיו, מהווה התקהלות לא חוקית, ולמשטרה נתונה הסמכות לפזרה. על פי חוק העונשין, התקהלות של שלושה אנשים לפחות, שיש יסוד סביר לחשש של הפרת שלום הציבור, מהווה עבירה של התקהלות אסורה.

מעצר מפגינה במאהל רוטשילד, 2011
מעצר מפגינה במאהל רוטשילד, 2011. צילום: דודו בכר

אולם שורת מקרים בשנה האחרונה מעוררים סימני שאלה באשר לחסמים שמציבה המשטרה למבקשים להביע מחאה ציבורית, אף מעבר למגבלות אלו. כך לעתים עולה דרישה לקבלת רישיון הפגנה גם במקרים שבהם כלל לא נדרש כזה על פי חוק. במקרים אחרים מוערמים קשיים בלתי סבירים שקשה מאוד לעמוד בהם.

בשבוע שעבר כתבה עו"ד נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח ליועץ המשפטי של המשטרה, תת ניצב שאול גורדון, מכתב שבו היא מבקשת כי ישים קץ, כהגדרתה, לפגיעות החוזרות ונשנות בחופש ההפגנה על ידי רענון והבהרה לגבי המצב המשפטי בעניין פיזור הפגנות.

לדברי שלו, השוטרים לא מודעים ללשון הפקודה ולהנחיות, ומתנים את קיומן של פעולות מחאה לגיטימיות וחוקיות ברישיון שלא לצורך, ואף מפזרים אותן ללא כל הצדקה. "פיזור הפגנה שלא היתה עילה חוקית לפזרה, מעבר לפגיעה בזכות המפגינים לחופש ביטוי, מלווה לעתים גם בעיכוב ומעצר של המפגינים, ומשכך כרוך בפגיעה נוספת במפגינים, בחירותם ובזכויות היסוד שלהם. תוצאתן של פגיעות אלו, מעבר לפגיעה במפגינים הספציפיים, היא השתקת מחאה לגיטימית, יצירת אפקט מצנן המרתיע מפגינים עתידיים ופגיעה חמורה בדיון הציבורי".

"העלו אותי על הניידת רק בגלל שאני זאת שחתומה על הבקשה לקבל רישיון, או כי הייתי מזוהה עם משמרת המחאה", אמרה אתמול אשכנזי. "אני בטוחה שיש כאלה שכל ההתנהלות הזאת עלולה למנוע מהם להפגין". לדברי אשכנזי, באחת הפעמים "עמדתי עם שלט לבד, וניידת משטרה עצרה והשוטר ישב בניידת עד שעזבתי, כדי לפקח עלי. זה היה משפיל".

במקרה אחר, שאירע בחודש שעבר, פעילה חברתית שהיתה מעורבת בהפצת הודעה בפייסבוק בנוגע להפגנה צפויה - שאינה בעלת אופי מדיני - קיבלה שיחת טלפון מאדם שהזדהה כ"יוני ממשטרת ירושלים". לגרסתה, הוא הודיע אמר כי אם אכן היא מתכוונת לקיים הפגנה בירושלים למחרת, היא נדרשת להגיש בקשה מסודרת ולקבל רישיון "בהתאם לחוק ולנהלים הברורים". הפעילה הקריאה בפניו את לשון החוק, אך הוא התעקש.

Article video embed code

אצל אלון גור, סטודנט במדרשת שדה בוקר, כבר מדובר היה בהתעמרות בהפגנת יחיד. בדצמבר האחרון בא גור לטקס האזכרה השנתי לדוד בן גוריון בשדה בוקר - שבו השתתף גם נתניהו. גור תיכנן לעמוד בכניסה לקיבוץ ולהחזיק שלט שעליו כתב "ביבי הורס את המדינה - בן גוריון מתהפך בקברו", ולהביע מחאה פוליטית לגיטימית. לדבריו, אנשי המשטרה במקום ניסו למנוע ממנו למחות.

לדבריו שעה שעמד ליד עמדת הש"ג בכניסה, ומבלי שהפריע למישהו, התבקש לעבור לצד השני של הכביש. "איימו עלי שאם אני לא אזוז יגישו נגדי תלונה, שיהיה לי תיק פלילי, שזה לא יעבור בשקט. הסבירו שאני מפריע לבטיחות הנכנסים, כי מי שנכנס עלול לעשות תאונה. אחרי כל האיומים עזבתי בלית ברירה. עברתי למקום מרוחק, זה היה מגוחך. מעט מאוד אנשים ראו אותי עם השלט", סיפר.

עידו פדר, פעיל למען זכויות פליטים מתל אביב, השתתף בקיץ שעבר בתוכנית לקיים יום הפליט הבינלאומי בישראל. לפדר וחבריו היתה כוונה לקיים אירוע במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, בו יופיעו אמנים ישראלים עם להקות של פליטים, למפגש מוזיקלי עם מסר של קירוב הישראלים לפליטים. אולם רק בסמוך למועד המתוכנן החלה המשטרה להציב שורת דרישות שהובילו להעברת האירוע לגינת לוינסקי שבה התקיימה הפגנת פליטים צנועה - בלי במה, בלי הפנינג מוזיקלי, בלי המסר שאותו רצו להעביר. "בלית ברירה נאלצנו לקיים רק הפגנה סמלית. מעין טקס אשכבה ליום הפליט", אומר פדר.

גור
גור. צילום: אלי הרשקוביץ
אשכנזי
אשכנזי. צילום: מוטי מילרוד

בין הדרישות שהציבה המשטרה לקיום האירוע: הצגת תוכנית בטיחות, אישור מהנדס מבנים לכל המתקנים שיוקמו ואישור בודק חשמל למערכת החשמל. הנחיות נוספות נגעו ליצירת "דרכים שיובילו בבטחה", ופירוק "מעקה הברזל הנמוך".

תחילה הוגבל מספר המשתתפים ל-2,000 וסמוך לאירוע ירד מספר זה ל-1,000 בלבד. התכתבויות קדחתניות בין עו"ד אבנר פינצ'וק לפרקליטות בניסיון להסיר את המכשולים לא צלחו.

לדברי עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, במצב שנוצר, המשטרה היא החסם המרכזי בפני חופש ההפגנה בישראל: "בעוד שתפקיד המשטרה הוא להגן על מימוש הזכות להפגין, היא יוצרת בשטח מציאות שפוגעת באופן שיטתי בחופש ההפגנה ".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי במשך שנים היו מספר מצומצם של אירועים בהם פוזרו התקהלויות לאחר שלדעת המפקדים זה נעשה בהתאם לדרישות בחוק. אף כי "לעמדת האגודה לא היה מקום להורות על פיזורן כאמור, עדיין אינה מלמדת כי השוטרים 'לא בקיאים בפקודות המשטרה ובהנחיות היועץ המשפטי לממשלה'". עוד נמסר: "המשטרה סבורה כי האחריות לנושאי הבטיחות אינה מוטלת עליה, ואנו פועלים באופן שיביא את הגורמים האמונים לכך על פי החוק ליטול את האחריות לנושא זה. עם זאת, ועד אשר יעשה כן, אין המשטרה יכולה להתעלם מאחריותה הכללית לביטחון הנפש והרכוש, ועל כן, עומדת היא, על קיום תנאי הבטיחות המתבקשים כפי הבנתה וניסיונה. יש להצטער כי שיקולים ראויים אלה, אשר קשה להפריז בחשיבותם, נתפשים על ידי מי שאינם בקיאים בעובדות כשיקולים פסולים".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המשטרה נמצאת בכוחות מוגברים במקומות שאין בהם אלימות או כלי נשק, לעומת זאת איפוא שצריך אותה היא מקפלת את הזנב בין הרגליים  (לת) ולראייה: כל יום בחדשות הבוקר הצהריים והערב-אונס רצח אונס רצח
  • 05:59
  • 16.05.12

02 מישמרות הלא מהפכה , בושה !!!  (לת) מיכל
  • 06:04
  • 16.05.12

03 במקרים בהם יש זמן כמו במקרה יום הפליט המארגנים היו צריכים לפנות לבג"צ שבמקרים כאלה יודע לתת תשובה תוך יום ולא לקטר אחרי הארוע. העובדה שהם עדיפו ללכת לעתונות במקום לבג"צ מראה שהם עצמם הבינו שדרישות המשטרה סבירות ובג"צ לא יתמוך בדרישתם.  (לת) ע.ג.
  • 06:10
  • 16.05.12

04 במקום להפגין שיראו אחריות ביום הבוחר ולא דביליות של חבר אדיוטים הבוחרים בשלטון הצבא בעם  (לת) פלץ
  • 06:22
  • 16.05.12

05 לאחר האסון בהר הרצל דרישות הבטיחות של המשטרה נראות מאוד סבירות  (לת) דניאל דורון
  • 06:29
  • 16.05.12

06 תנאיםיעקב נאים להפגנה יעקב
  • 06:48
  • 16.05.12

רמת טיעונים של בית ספר. אכלו לי ושתו לי. לכתוב תנאים מגבילים מבלי לפרט משהו רציני? באמת בטיחות במה, חשמל, גידור, דרכי מילוט, ביטחון הקהל, כמות הקהל בהתאם למיקום, אי חסימת מעבריים. הלוא אם לא היו דורשים זאת, והיה קורה משהו, הייתם הראשונים לתקוף ובצדק.

  •   כשמרטין לותר קינג נאם בווישנגטון מול 200 אלף איש "יש לי חלום" אב
    • 15:16
    • 16.05.12

    נראה לך שלמישהו היה אכפת מגובה המעקה ???

07 משטרת פוליטרוקים מוחה
  • 06:48
  • 16.05.12

משטרת ישראל מגלה אוזלת יד בכל מה שקשור להגנה על האזרחים מפני אלימות, אבל כשזה מגיע ל"סכנות" של חופש הדיבור הם מגלים נמרצות יוזמה ותושיה רבה, וגם כישורים לא מבוטלים בכתיבת חוקים שאפילו הכנסת הפופוליסטית שלנו לא היתה מעזה להעביר.

08 תסמונת הראש הקטן של המשטרה.  (לת) מיכל
  • 06:48
  • 16.05.12

09 בריה"מ בתקופת "שמש העמים מתי הממסד יחל בחיסולים של מתנגדי המשטר ללא חקירה ומשפט?  (לת) Eddie Shor
  • 07:01
  • 16.05.12

10 משטרת הזבל Tuco
  • 07:07
  • 16.05.12

משטרת ישראל כבר מזמן לא לטובת האזרח. מדובר בחבורה טיפשה, לא מקצועית, עם מוסר מפוקפק ושקרנית. אני כבר לא יכול לראות שוטר בלי לקבל את הגועל. לדבר עם שוטר, זה כבר כרוך בבחילה אמיתית.

11 אבל שימו לב - זה נכון רק להפגנות של שמאלנים, הפגנות של הימין אין שום בעיה  (לת) סיפור פשוט
  • 07:26
  • 16.05.12

12 מעניין שנזכרתם עכשיו ולא כשערכנו הפגנות חוקיות נגד האלוף המגרש יאיר נווה יואב
  • 07:28
  • 16.05.12

צדק אופנתי.

13 כמו שבוע שעבר, כתבתי ואחזור על כך: ניר
  • 07:29
  • 16.05.12

הפגנה של שמאלנים ופעילי זכויות=איומים, מעצרי שווא, מכות והתעמרות משטרתית.
הפגנה של חרדים/ימין קיצוני/מתנחלים= המשטרה עומדת בצד ולא עושה כלום.

14 זה בדיוק התפקיד של משטרת ישראל - לפגוע בחופש הפרט ובחופש הביטוי. מה רציתם?! שהם יתחילו לרדוף אחר פושעים?! השתגעתם?! חם, הפושעים אלימים כמעט כמו השוטרים. עזבו. הרבה יותר קל להתקרצץ לאזרח שרוצה להביע את דעתו. מה הוא יעשה?  (לת) יואבחלב
  • 07:37
  • 16.05.12

15 ובכל זאת נוע תנוע המחאה והרצון לסתום פיות בידי משטרת ישראל ביתנו לא יצלח  (לת) משטרע
  • 07:55
  • 16.05.12

16 התנהגות המשטרה בהתאם לקו הפוליטי של העומדים בראש המערכת השלטונית- ביבי וליברמן. אסור להפריע להם ולמצג המדומה שהם יוצרים על החיים בישראל.  (לת) הזקן
  • 07:55
  • 16.05.12

17 משטרים אפלים משה רון
  • 07:57
  • 16.05.12

מזכיר משטרים אפלים? אנחנו כבר שם?שאלתי

  •   במשטרים טוטאליטריים נהוג גלי
    • 13:11
    • 16.05.12

    לפצל את המשטרה לכוחות רבים. העניין מעורר תחרות מי יותר קיצוני ומצליח בין הצדדים ויוצר הסלמה בהתנהגות.
    אגב, חולדאי הודיע שהוא מתעתד להקים כוח שיטור חדש ומיוחד בקרוב ולהפגנות המחאה נשלחים שוטרים, יס"מניקים ושב"כניקים. מעניין הא?

18 ומה פסול בזה? מיעוט שמאלי כוחני קיצוני כופה את עצמו על מדינה שלמה,נמאס!  (לת) רונית
  • 08:00
  • 16.05.12

19 נשמע לי מאוד הגיוני מהלכי המישטרה.. אם כל הכבוד למיסתננים החשובים ששרתו בגולני גם לנו מגיעה שקט  (לת) שי מורנו
  • 08:01
  • 16.05.12

20 חבל עייף
  • 08:09
  • 16.05.12

רק במדינות עולם שלישי מפחדים מהמשטרה במקום להרגיש הקלה כשרואים שוטרים.

21 השלטון בלחץ והמשטרה פועלת להרגיע אותו. מה שהם לא מבינים זה שהאפקט יהיה יאוש והסלמה באלימות. אלימות מולידה אלימות  (לת) רק באהבה אפשר לפתור שנאה
  • 08:11
  • 16.05.12

22 אבל תנסו להתקשר אליהם כשמישהוא מאיים עליכם בביתכם, לזה אין שוטרים.  (לת) משטרת ישראל ביתנו
  • 08:20
  • 16.05.12

  •   משטרת ישראל מגנה אך ורק על המשטר ועל המקורבים אליה שומרת חוק
    • 09:30
    • 16.05.12

    פרצו אליכם הביתה? נחתים לכם את הטופס ותיגשו איתו לחברת הביטוח - אין מה לעשות. גנבו לכם את הרכב? הוא כבר בטח מפורק ברגעים אלה במשחטת רכבים בשטחים - אין מה לעשות. הטרידו אותך ברחוב? טוב, מה את עושה ברחוב בשעה כזאת, לכי הביתה. מתארגנת הפגנה של 50 איש נגד ראש הממשלה? מתקשרים להטריד את החצופים, מציבים בפניהם תנאים מופרכים, מגייסים כוחות לארוע, עוצרים את האחראי וממררים את חייו, העיקר שהמשטרה עצמה לא תיפגע, שלא יפוטרו אנשים, שלא יקוצצו משכורות, העיקר שבעל הבית שקט ורגוע. דמוקרטיה. כן כן, בטח, זאת דמוקרטיה.

  •   לכן השם הנכון הוא משטרת מולדובה ביתם. בישראל הייתה פעם משטרת ישראל. היום היא תבנית נוף מולדתו של ליליפוטין, שגנב את שמנו  (לת) שומר חוק
    • 09:37
    • 16.05.12

  •   הנה עוד דוגמא למדינת האפרטהייד, המחלחל פנימה ועמוק, אל תוך מי שייצר אותו בשטחים.  (לת) משה רבנו
    • 11:47
    • 16.05.12

23 כי הם מפחדים!!! אבל השינוי בפתח - אביב עברי  (לת) עוז
  • 08:22
  • 16.05.12

24 אני תוהה מה היה קורה אילו אלון גור היה בא עם שלט "ביבי בונה ומציל את המדינה". האם גם אז היו מתנכלים אליו? במקום שהמשטרה תתעסק במניעת פשיעה היא הופכת לזרוע פוליטית של ממשלת ביבי.  (לת) גד
  • 08:23
  • 16.05.12

25 לאן הגענו ? יובל
  • 08:27
  • 16.05.12

מ-ד-י-נ-ת מ-ש-ט-ר-ה !!!

26 חמור. כמעט כמו מעצרים ומשפטיים קולקטיביים למפגינות בנות 14, ד
  • 08:30
  • 16.05.12

מעצרים באשמת "ניסיון התאבדות" (!) למפגינים שיורדים לכביש, הורדת מפגינים מראש מאוטובוסים עד לפני שהגיעו בכלל לאזור ההפגנה, צווי הרחקה שרירותיים שנועדו אך ורק כדי למנוע מאנשים להפגין וקריאות בעיתונים לנקוט באלימות כלפי מפגינים.

27 לעצור פושעים אמיתיים אין להם אומץ ויכולת .  (לת) מיכל
  • 08:33
  • 16.05.12

28 רוצים רישיון להפגנה - שימו כיפה ותביאו רב או שניים.. המשטרה לא תתעסק איתכם  (לת) אפי
  • 08:37
  • 16.05.12

29 יש פתרון קל לבעיה. סבא של כמה
  • 08:43
  • 16.05.12

תמיד תפגינו בעד הקיסר בנג'מין ניתאי ירום הודו ולזה תקבלו אישורים מיידיים ישירות מהלשכה.
אם אתם נתקלים בבעיה כלשהי, סכמו עם הרל"ש של הקיסרית שרינה נהנתניהו לבית בנארצ'י על השתלמתות עממית ב"צילום אבסטקארטי של נופי בראשית תת חצאיתיים." בין נסיעה למרכז אמריקה לבין תחמון פוליטי נוטף שחץ, הוא יתפנה להבהב גם עבורכם.
אפשרות נוספת - תגידו שזאת הולכת להיות הפגנה נגד אוסלו א'/אוסלו ב'/ נסיגה / עקירה או אולי בעד מאחזים ב"ח / תפיסת בתים במזרח ירושלים / הרחבת גבולות ההתנחלות "עצם בגרון" - מובטח לכם שהשר לבטחון פנים ביחד עם אדונו המעופף ממולדובה יאשרו לכם ישירות.

30 רוח הליברמן שולטת על משטרת המדים השחורים. אהרונוביץ הוא רק השליח.  (לת) בלרוס כסמל.
  • 08:43
  • 16.05.12

31 עכשיו הבנתי את ריבוי מקרי הפשיעה ברחובותינו רציחות אונס ועוד ברוך
  • 08:45
  • 16.05.12

המשטרה מקדישה המון כוחות לחיסול מחאה ציבורית דמוקרטית

32 קצרה היריעה אבל מדינה שבה יש לקואלציה רוב של 75% כבר מזמן איננה דמוקרטיה. ישראל היא המצאה מקורית עם פשיזים נוסח שנות השלושים ומדינת הלכה נוסח איראן. יחי "הביב"  (לת) דורון
  • 08:45
  • 16.05.12

33 גם להפגין הם רוצים? הרי הכל טוב ויפה מישהו
  • 08:46
  • 16.05.12

ובדמוקרטיה נפלאה כשלנו, בה כל העם מחונך, מסודר, סבלני וסובלני, אכפתי, אשר שם למולו את טובת הזולת ודואג לזכויות בני המיעוטים, על מה יש להפגין? סתם מנסים לפגוע בסדר הציבורי! הכל יפה ונפלא, אז למה להפגין?

34 בדרך לדיקטטורה ישראלית אזרח
  • 08:47
  • 16.05.12

היציןישראלית

35 נתניהו חדל בבקשה לציין בנאומך שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון  (לת) היא כבר לא
  • 08:49
  • 16.05.12

36 מאירן באהבה - הכי קל להשתיק מחאות....  (לת) BOB
  • 08:51
  • 16.05.12

37 שלא לדבר על כך שהשוטרים אלימים  (לת) אביבה
  • 08:53
  • 16.05.12

38 בתקופת ההפגנות נגד ההתנתקות, המשטרה עברה על החוק בנושא חופש ההפגנה פעם אחר פעם אחר פעם - ולא כתבתם מילה.  (לת) די לצביעות
  • 08:53
  • 16.05.12

  •   הצביעות היא בכלל להשוות. אבל אצלכם בימין בכלל ובדתי בפרט- הכול אפשרי, אין גבולות, תנצלו את המערכת עד תום, כי זו דרכם של פרזיטים שביבי הפך פודל שלהם  (לת) שומר חוק
    • 09:39
    • 16.05.12

  •   ההתנתקות היתה אחלה! המדינה נתנה עשרה מיליון ש"ח לכל משפחה!  (לת) די לנדנוד
    • 09:50
    • 16.05.12

  •   אני מתפלא שפרסמו את התגובה שלך חיים
    • 09:55
    • 16.05.12

    בכל פעם שאני כותב משהו דומה, זה לא מגיע לאתר

  •   כתבו הרבה מאוד מילים בזמן ההתנתקות  (לת) די לשקרים
    • 09:57
    • 16.05.12

  •   בשתי מלים: שקרן עלוב  (לת) די לשקרנות
    • 10:25
    • 16.05.12

  •   אז אמרת שקרן, אז מה. לא נוח לשמוע? תחדירו טוב לראש- בהתנתקות רצחתם את זכויות הפרט. והן מתו ונקברו בחולות גוש קטיף. זה לא יעזור להתבכיין.  (לת) נו שוין
    • 10:34
    • 16.05.12

  •   הפעמים היחידות שבהן השוטרים חותמים על כפפות משי באפסנאות היא כשהם הולכים ל"אירועים" של גורמי ימין  (לת) יבגני בוסקילה
    • 10:36
    • 16.05.12

  •   בתקופת ההתנתקות חסמתם את נתיבי איילון וכביש מספר 1  (לת) וסיכנתם חיי אדם
    • 11:12
    • 16.05.12

  •   לא יעזור לך: עצרו בנות 14 עד תום ההליכים, מנעו מאוטובוסים לנסוע תוך איום במעצר על הנהגים, פצפו ראשים לנערים שישבו על הכביש, כלאו אלפי מפגינים בכפר מימון ("חרא עליהם, שיישרפו" אמר מפקד המשטרה במקום) - ואתם שתקתם כמו דגים מול ההפרות הבוטות האלה של זכויות האזרח. אז עכשיו נזכרתם?  (לת) די לצביעות
    • 11:23
    • 16.05.12

  •   תן לי את הפיצוי שקיבלו ואני בכלל אעזוב את המדינה. ערבי לכל דבר
    • 11:53
    • 16.05.12

    קוזאקים אחד אחד חוצפנים וגנבים
    אבל זה בסדר כי אתם יהודים נכון? נראה לי שגם יהודים אחרים כבר לא קונים את השקרים שלכם
    כמו שאנחנו הפסקנו לקנות את שקרי האחים

  •   תמשיך לשקר לעצמך עם סכומי פיצויים מומצאים, אבל את המציאות לא תוכל לשנות. בהתנתקות רצחתם את זכויות הפרט- וזה חוזר בבומרנג.  (לת) ל"די לנדנוד"
    • 11:57
    • 16.05.12

  •   זה נכון שרצחו אותן, אבל לקבור בחולות אי אפשר, כבר היה מלא עד אפס מקום. גיל
    • 12:05
    • 16.05.12

    כמה אלפים של יהודים משתלטים על המים והאדמות הפוריות של מליון וחצי פלסטינים, בחסות טנקים ומסוקי קרב, ואז באים ובוכים על זכויות אדם. פחחח.

    ושלא תבין אותי לא נכון, ההתנתקות היתה באמת בלתי דמוקרטית, מבית מדרשו של מנהיג מושחת. אבל מה בכלל קשור דמוקרטיה לזה? מישהו שאל פעם את תושבי הרצועה כולם, ללא הבדל גזע, מה דעתם על ההתיישבות בגוש קטיף? את בעלי האדמות שנגזלו אז מישהו שאל? גם כשקיבלתם את הקרקע בחצי חינם זה היה על הקברים המרובים של זכויות האדם של מאות אלפים. 

  •   מה הקשר לפלסטינים פתאום? חיים
    • 14:46
    • 16.05.12

    מדובר על הזכות להפגנה של בעלי אזרחות.

    בשביל לבכות את מר גורלם של הפלסטינים יש לך את שאר הכתבות

  •   אין קשר, סתם היה קשה לי להפסיק לצחוק מגזלנים ושודדים שמתחילים לבכות על זכויות אדם. גיל
    • 15:57
    • 16.05.12

    אולי באמת המושחת שרון היה צריך לשלול את אזרחותם של מפוני גוש קטיף, ואז בכלל לא היה להם על מה להתלונן.

  •   בהתנתקות המתנחלים חתכו צמיגים לג'יפים של צה"ל ופיזרו נינג'ות ושמן על הכבישים
    • 18:54
    • 16.05.12

    והם עוד באים בטענות

  •   כבר ידוע מזמן שאלו היו שקרים של המשטרה, שהתקשורת שמחה לבלוע בלי לבדוק אפילו.  (לת) די לשקרים
    • 20:37
    • 16.05.12

39 מתי נפנים את העובדה שאין בישראל דמוקרטיה לא ליהודים ובוודאי שלא לערבים חובה לרסק את מסמר חלוד
  • 09:04
  • 16.05.12

השלטון ואת המגנים עליו.

40 אבל ככה רב"ט איווט רוצה  (לת) המפכ"ל דמיקולו
  • 09:05
  • 16.05.12

41 משטרע כבר אמרנו? מי אמר משטרה ולא קיבל  (לת) בארזים נפלה שלהבת
  • 09:05
  • 16.05.12

42 המשטרה נגד העם אלון
  • 09:11
  • 16.05.12

כבר חודשים רבים שהפעולות המשטרתיות היחידות שאני רואה באות להטריד ולדכא. ברוב העולם המערבי, להגן ולשרת היא הסיסמא. בארץ כל שוטר רואה את עצמו כמחוקק שופט ומבצע, ודירבאלק תגיד משהו לא במקום, נראה אותך גבר.

43 המשטרה הולכת ומאבדת את הלגיטימיות שלה בעיני הציבור.  (לת) שי
  • 09:17
  • 16.05.12

44 מה רע בדרישות בטיחות ? אם יקרה אסון - האצבע המאשימה תופנה למשטרה.  (לת) שוטר
  • 09:26
  • 16.05.12

45 משטרה מטילה אימה ופחד על מפגינים חגי
  • 09:40
  • 16.05.12

הדרישה לרשיון כשאין לכך הצדקה חוקית והדרישות המוגזמות נועדו להרתיע אזרחים להשתתף בדמוקרטיה. העיקר שדנינו מרוצה

46 ומצעד הימין הקיצוני במזרח ירושלים עם קריאות מוות לערבים מקבל אבטחה של המשטרה  (לת) מדינה מתפוררת
  • 09:41
  • 16.05.12

47 הולכת ונוצרת כאן אווירה של פחד, של אלימות, של בריונות. ותמיד מכיוון ימין לשמאל, מהדת לחילוניות  (לת) כשראש הממשלה והשרים וכל הכנסת הם כאלו, לא פלא שהסרטן רב הגרורות הזה מתפשט. גם למשטרה, גם לצבא וגם לבתי המשפט
  • 09:41
  • 16.05.12

48 יש"ע זה כאן יואש הבואש
  • 09:44
  • 16.05.12

מי ששתק כאשר המשטרה איימה על נהגי אוטובוס במטרה למנוע את יציאתם להפגנות נגד ההתנתקות, מי ששתק כאשר המשטרה "כיסחה" מפגינים בהתנחלויות (כולל שבירת אצבעות למפגינים שעמדו במרחק של עשרות מטרים ממקום העימות!), מי שלא דרש למצות את מלוא חומרת הדין נגד שוטרים שהטרידו מינית מפגינות בעמונה (ביטוי עדין ומכובס למה שהתרחש שם) - בל יתפלא אם בסך הכל רוצים "להסדיר" את ההפגנה שהוא עורך.
בחרתם "לאתרג" הפרות חוק בוטות של המשטרה, הכל בחסות הרצון לפגוע במתיישבים, ועכשיו הכל מתפוצץ לכם בפנים...

49 נסו לנהל שיח עם שוטר שבקושי סיים תיכון וגם זאת כי הוקפץ כיתה ובלבד שלא ירעיש  (לת) דמוקרטיה בשם בלבד
  • 09:46
  • 16.05.12

50 הלו הלו !!! שכחתם שלפני הגרוש מגוש קטיף, אריק שרון מנע מהאוטובוסים בצפון להגיע להפגין מיכאל ב.
  • 09:48
  • 16.05.12

וזה לא היה ערב הגירוש אלא בחודשים שלפני .

מספיק עם הצביעות על מדינת משטרה כשזה נוח לכם....

51 לי לא נתנו להיכנס למרכז הבין תחומי בזמן כנס הרצליה ואיימו לעצור אותי - כי רציתי להפגין שם נגד הון שלטון  (לת) נתניהו = פוטין
  • 09:58
  • 16.05.12

52 המשטרה טובה להתנהל כבריון שכונתי ולחלק דוחות! חוץ מזה אין לה עניין בשאר!  (לת) אבי
  • 10:08
  • 16.05.12

53 מדינת משטרה. סותמת פיות  (לת) ליאור
  • 10:08
  • 16.05.12

54 מדינת משטרה - כי הכיבוש כבש אותנו יורם טלמון
  • 10:13
  • 16.05.12

מה כל כך מפתיע - הכיבוש כבש אותנו וזחל פנימה. שוטר ים שאינם מבינים מה זה דמוקרטיה כי למדו להיות קלגסים על אוכלוסייה נכבשת - חוזרים פנימה ומאיימים על אזרחים , ככה הרגילו אותם - לכבוש לדכא ולקלגס.

55 אתם חושבים לחינם דאג שר המשתרה לתוספת שכר לשוטרים!!!!!!!!!  (לת) שלומי-כלכלן
  • 10:18
  • 16.05.12

56 עד כמה שאני בעד זכות ההפגנה מיצי
  • 10:24
  • 16.05.12

כולנו ראינו לאחרונה מה קורה כאשר מבנים לא עומדים בתקני בטיחות... אם חס וחלילה יום הפליט היה יוצא לדרך עם בנייה רעועה ולא בטיחותית והיה קורה אסון מה הייתם אומרים?

57 משטרת ישראל הפקירה אותנו. עסוקה בדוחות והתעללות באזרחים .  (לת) שי
  • 10:28
  • 16.05.12

58 אז מי אמר שאין מספיק שוטרים כדי לתפוס אנסים ברחובות? הם עסוקים בלהציק למפגינים ומעשני מריחואנה  (לת) ערן
  • 10:34
  • 16.05.12

59 הסכנה הנשקפת לשלום הציבור היא משטרת ישראל אור שחר
  • 10:35
  • 16.05.12

בשנה שעברה הפגינו כחצי מיליון איש בלב כיכר המדינה, אף חנות לא נשברה, אף אדם לא נפצע ושום דבר לא קרה.

בכל ההפגנות הפרובוקציות הן תמיד מצד המשטרה, אשר מייצרת אלימות שלא לצורך. או שהיא עושה זאת כהשתקה בשירות הממשלה, או שהיא עושה זאת כי היא איננה אוהבת את נושא ההפגנה. איזו סיבה הייתה למשטרה לבצע מעצרים של הפעילים בכיכר הבימה , לרשום את שמם ולעקוב אחריהם? האם יש להם עבר של אלימות? האם מי מהם נקט בה בזמן ההפגנה? האם הייתה למשטרה עילה חוקית למעצר? האם מותר למשטרה לאיים על פעילים?

למפכ"ל התשובות. אין ספק שהאיומים על הפעילים לא הגיעו משום מקום, ושהייתה לכך הוראה מלמעלה, אך המשטרה פולטת לתקשורת כי "האחראים יענשו". נו, נחיה ונראה.

60 השטחים כבר כאן- זה היה צפוי, בקרוב מחסומים וחיפושים בבתים גם ללא צו  (לת) הילה כהן
  • 10:35
  • 16.05.12

61 להפגין, להפגין, להפגין כמה שרוצים. אבל בשום פנים ואופן לא לעבוד  (לת) פול
  • 10:38
  • 16.05.12

62 אונס? דקירות? הם יחכו: אנחנו עסוקים במפגינים חנונים.  (לת) משטרת ישראל
  • 10:42
  • 16.05.12

63 Russia is here --democracy is blown with the wind of the middle east  (לת) socialist Benny
  • 10:45
  • 16.05.12

64 מצד שני - יש מפגינים חוצפנים ללא גבול. מרעישים עם מגפונים. שמעתי מספיק
  • 10:47
  • 16.05.12

לדוגמא: אחד מקבוצת מחאת יוקר המחיה, עומד בכניסה לסופרמרקט, מפריע לקונים שרוצים להכנס, מרעיש בקולי קולות עם מגפון, מתווכח עם עובדי הסופר, השוטרים והקונים.
מצלמים גם את מי שביקש שלא יצלמו אותו
ואח"כ מעלה זאת לפייסבוק להראות כמה הוא חכם וערמומי.

חושבים שהכל מגיע להם והכל מותר להם בשטח הציבורי.

65 אבל זה מה שרציתם לא ? משטרת ישראל ביתנו - כמו ברוסיה  (לת) כל אחד אוכל את מה שהוא מבשל
  • 10:57
  • 16.05.12

66 עצם קיומן של התגובות כאן סותר את כל ההשמצות על הדמוקרטיה הישראלית. יש מי שאינו יודע להבדיל בין דמוקרטיה לאנארכיה. נסו להפגין בלי רשיון בארה"ב או בדמנרק ותתגעגעו למשטרת ישראל. באשר ל"יום הפליט" - כדאי לחשוב גם על "יום מניעת האונס". האם בטחונן האישי של נשים ישראליות חשוב פחות?  (לת) ג.
  • 11:23
  • 16.05.12

  •   אפשר לחשוב שאצל יהודים לא אונסים שודדים ורוצחים בטח
    • 12:03
    • 16.05.12

    העיקר לקחת מקרה או שניים בודדי ם ולהכפיש ציבור שלם שלא דובר את השפה ולא יכול להתגונן מפני הדיבה שלך

  •   בארה"ב ובדנמרק אנשים מפגינים יותר מאשר בישראל. ההשוואה איתן נובעת מבורות.  (לת) הזקן
    • 12:33
    • 16.05.12

  •   את/ה מוזמן/ת לארגן את "יום מניעת האונס" יחד עם "שבוע האפרטהייד הערבי","יום שחרור פולארד" ו"יום הזיכרון לשואה הארמנית". כך כל זוועה שנזכיר לעולם שמישהו מבצע, תשכיח את דעתנו מהזוועות מעשה ידינו. ויפה שעה אחת אפיים.  (לת) י
    • 13:00
    • 16.05.12

67 המשטרה עסוקה ברשיונות לא נחוצים לערוך הפגנות קובי
  • 11:26
  • 16.05.12

ומפקירה את הרחוב לאנסים, רוצחים, דוקרים וגנבים

68 דרישות המשטרה לא מתיישבות עם החוק? אין בעיה הקואליציה כבר תדאג לזה ישראלי
  • 11:27
  • 16.05.12

כאשר ראש הממשלה טוען כאילו שהעיתונים "הארץ" והניו יורק טיימס" הם האיום הגדול ביותר על ביטחונה של ישראל, אז למה אתם מצפים?
כאשר כל הבעת ביקורת על השלטון, גם אם זו ביקורת לגיטימית/ תמימה נתפסת כמעשה של חתרנות האם ציפיתם לסובלנות כלפי מפגינים?
לכן כאשר הקואליציה מעבירה חוקים הפוגעים בחופש הביטוי אפשר להבין את המשטרה שמנסה ליישר קו עם הלכי הרוח מהכנסת.
בקרוב יעבירו חוקים על פיהם אי אפשר יהיה להפגין ללא הודעה של חודשיים מראש (מה יש, גם לבעל הבית נותנים חודשיים ארכה לפני שמודיעים לו על פינוי דירה) ועוד חוקים הזויים בסגנון זה.

69 תתארגנו בצורה קרבית - בוגרי יחידות קרביות - והשוטרים הכלומניקים יפחדו מכם.  (לת) נוכח בהפגנות חו"ל
  • 11:42
  • 16.05.12

  •   אז זהו, שאין קרביים בין האנארכיסטים המתחפשים לשמאלנים, יש רק משתמטים. הקרביים דווקא בצד השני. מה קרה לשמאל האמתי? לאן נעלם? מדוע נאלם?  (לת) מפא"יניק מתוסכל
    • 16:54
    • 16.05.12

70 איפה הייתם כשמשטרת ישראל השתוללה על המוחים והמפגינים נגד הסכמי אסון אוסלו  (לת) אוריהו
  • 11:46
  • 16.05.12

  •   אתה מתכוון בזמן ש"המוחים" ו"המפגינים" "מחו" "הפגינו" והובילו לרצח ראש הממשלה, באמת שאלה טובה, איפה היינו!!!  (לת) י
    • 12:49
    • 16.05.12

71 אני זוכר איך היכו את המפגינים האתיופים בירושלים. אני זוכר שוטרים שמורידים תגי זיהוי לפני שהם מפזרים באלימות הפגנות של הימין, וכשהמפגינים ביקשו מהם להזדהות הם ענו: "כולנו שחר איילון" (כשמו של מפקד המחוז דאז). אבל אני לא זוכר כתבות מאז כמו הכתבה הזו - כי אז זה התאים לאג'נדה הפוליטית שלכם.  (לת) זיכרון ארוך
  • 12:04
  • 16.05.12

72 המשטרה סותמת פיות. מה הפריע להם מחזיק השלט?  (לת) ירון
  • 12:29
  • 16.05.12

73 בוא נבדיל בין הפגנות על ענייני חברה לבין הפגנות בנושאים פוליטיים מדיניים דניק
  • 12:48
  • 16.05.12

זו לא אותה דרגת סיכון. ההפגנות מהסוג השני יכולות בקלות לגלוש לארוע מסוכן

74 הפתרון: להפגין בלי לבקש רשות עיזה עיוורת
  • 13:04
  • 16.05.12

בין כה וכה יפעילו עליכם כוח.

75 וזה רק אני או שזה נדמה לי אבל אף אחד מהמגיבים פה לא מזדעזע לא רק ממה שיוני הפשיסט אומר אלא מהדרך בה הוא אומר. איזו כוחניות איזו שפה אלימה.  (לת) לא חוזר לארץ
  • 13:20
  • 16.05.12

76 hafgana bob
  • 13:28
  • 16.05.12

kol hakavod la polis be israel bet sohar lekol hasmolanim

77 שוטר (33) יקר - מ. פגין
  • 13:40
  • 16.05.12

לא תופנה שום אצבע מאשימה אל מי שאינו אחראי לפי חוק על הבטיחות. וזו אינה המשטרה. אתה מאמין שהפגנת מחאה של 10 אנשים צריכה לעבור בירוקרטיה מורכבת של וועדות ותקנים? אינני מאמין שהשוטרים אינם מבינים למה מופנית אליהם אצבע מאשימה, ואינני מבין מדוע הלקח הזה אינו נקלט: לירות טיל אל יתוש גורם נזק גדול מן התועלת. תמיד. ולכולם. רסנו את כוחכם, מתוך שיקול דעת. אנא.

78 מי ‏שחושב ‏שיש ‏פה ‏דמוקרטיה ‏הוא הרצל
  • 14:47
  • 16.05.12

בדרן ‏מסוכן ‏בגלל ‏ששמתם ‏פרק ‏‏?‏‏! ‏פחחח

79 הבעייה היא לא המשטרה ולא השילטון אלא אתם שכניראה מעוניינים בהם  (לת) הישראלים החליטו להגיד לא לדמוקרטיה
  • 16:18
  • 16.05.12

80 היוני הזה נשמע כמו עבריין בעצמו יונית
  • 17:43
  • 16.05.12

כשהציבור לא מבין שהוא כבר לא חופשי, זו הפגיעה האמיתית בו.
זכרו שכל זה מתרחש בתקופת נתניהו.
זכרו זאת בעיקר ביום הבחירות ב-2013.

81 מדינת משטרה. דיקטטורה  (לת) חיים
  • 20:10
  • 16.05.12

82 השוטרים עושים מה שבראש שלהם יוני
  • 20:21
  • 16.05.12

והדמוקרטיה הולכת לאבדון

83 למגיב 1 - אז אם לי כסף לעו"ד ולבגץ אז אין לי זכות להפגין? שירה ר
  • 20:26
  • 16.05.12

זה פסול ולא תקין במדינה דמוקרטית. הזכות למחות צריכה להיות כזו שנשמרת מכל משמר.

84 משטרה לא משטרה? אוקיי, אסכים! אולם, המחאה בלוף מחד"ש ושעם מימון אמריקאי חתרני, לדעתי. אולי המשטרה יודעת. מצוין שהמשטרה מרתיעה, כי היא נצרכת  (לת) כיוויתי
  • 20:29
  • 16.05.12

85 המשטרה מנצלת את העובדה שאין זמן וכסף לפנות לבג"ץ  (לת) רונה
  • 21:08
  • 16.05.12

86 מה קורה עם הפגנות ימנים ? חרדים ? גם שם נעצרים על הפרעה לסדר הציבורי???????-------  (לת) יואב
  • 01:03
  • 17.05.12

87 אין ספק שזה כך - השר של ליברמן ?  (לת) עמי
  • 01:50
  • 17.05.12

88 אנשים משועממים ישראל ציוני
  • 23:05
  • 11.06.12

אלו אנשים ללא חיים, שיותר מדי טוב להם בחיים (אישה מקיסריה...) מוצאים לעצמם עניין במחאות מלהיבות.
תמצאו חיים...

89 למה אמצעי התקשורת מפרסמים תגובות לגירוש רק עם מסר חיובי בעד ישי תלם בועז
  • 07:05
  • 12.06.12

בימים האחרונים כל תגובה שניסיתי לפרסם נגד ישי בכל העיתונים נחסמה .ומצד שני 90% מהטוקבקים בעד ישי פורסמו.חשבתי והגעתי למסקנה שכל אילי התקשורת הם נגד מחאה חברתית .ולכן נוח להם מאוד להסית את דעת הקהל נגד האזרחים הזרים ואז אף אחד לא יתענין במחאה . ביחוד שמטפטפים לעיתונים שכל הארגונים הם בעד הזרים ועיתונאים שכותבים בעד הזרים הם שמאלנים והופה הכל מסודר .אין מחאה ויש שנאת זרים והסתה לפי מיטב המסורת הפאשיסטית . אז תהנו. וכמובן אין צורך למחות נגד עליית מחירים גדולה שמתרחשת בימים אלו.