המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

משפט הולילנד || עד המדינה: "יחסיי עם אולמרט היו כמו של שני גנבי סוסים"

העד סיפר הבוקר כי העביר לרה"מ לשעבר סכום שנע בין 4.5 ל-5 מיליון שקלים בתקופה אליה מתייחס כתב האישום: "הוא בא לוועדה המחוזית כדי לשכנע שיתנו אישור לפרויקט"

עד המדינה בפרשת הולילנד סיפר הבוקר בעדותו כי במשך התקופה בה עוסק כתב האישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר לו סכום שנע בין 4.5 ל-5 מיליון שקלים.

העד התייחס לסיוע שקיבל מאולמרט בהעברת התוכניות של הולילנד בוועדה המחוזית. "היחסים שלנו היו כמו של שני גנבי סוסים, ואני מודה שאני אחד הגנבים", אמר, "זה היה מפגש אינטרסים, כל אחד עם האינטרסים שלו, כל אחד עם המטרות שלו, ולכן לא היינו צריכים לדבר הרבה מאוד כדי להבין אחד את השני. לאור מה שאני התבקשתי אני יכול להגיד אחרת. כל מה שהתבקשתי על ידי אולמרט מילאתי בעזרתו האדיבה של הלל צ'רני. הוא עשה כל מה שהיה בסמכותו".

העד סיפר כי במחצית השנייה של שנת 2000 אולמרט ביקש שיבוא אליו ללשכה. "הוא סיפר שאחיו הסתבך בחובות כבדים עם העולם התחתון וביקש שאני אדבר עם צ'רני, שנעזור לאחיו כי הוא לא יכול", הוסיף, "אז הוא ביקש מאתנו שנעזור לאחיו ונזרים לו 500 אלף שקל כדי להוציא אותו מהחובות".‬

‫לדבריו, "הוא אמר לי שהוא עצמו מוותר על כל בקשה אישית עבורו, ושהוא יעזור לנו בקידום שינוי הייעוד של החלק הצפוני, כי באותה עת כבר דיברתי אתו קודם לזה". העד נשאל כיצד הגיבה שולה זקן וענה כי "גב' זקן כעסה על מר אולמרט ואמרה שיותר טוב אם היה מבקש את הכספים לכיסוי החובות שלו ולא של יוסי".

אולמרט ולצדו עד המדינה
אולמרט ולצדו עד המדינה. צילום: יריב כץ / ידיעות אחרונות

העד סיפר כי הופתע מבקשתו של אולמרט. "באותו שלב הייתי בשוק, כי זה היה אחרי דרישה אחרת שהועלתה על ידי מר אולמרט, שאני מניח שהתביעה תגיע אליה, ולכן הייתי בשוק. כמה חודשים קודם לכן קרה אסון לאורי שטרית (מהנדס העיר ירושלים, ע"א), ואולמרט פנה אלי טלפונית וביקש ממני ומצ'רני שנעזור למר שטרית לצאת מצרותיו כי אחרת הוא ייאלץ לעזוב את העירייה. מר אולמרט לא רצה ששטרית יעזוב את העירייה הוא רצה שהוא ימשיך בתפקידו".‬

‫לדבריו, "סגרנו שאני אזרים 500 אלף שקל ליוסי אולמרט, מתוך זה אני אשא ב-150 אלף שקל, הלל צ'רני יישא ב-350 אלף שקל. הודעתי לאולמרט על ההסכמה, בכפוף לכך שהכסף לא יינתן במכה אחת אלא בצ'קים דחויים. מר אולמרט אמר שזה בסדר ושהוא יפנה אלי את אחיו. סיכמתי שיהיו מספר צ'קים והוא אמר שהוא מאוד לחוץ ושאל אם הוא יכול לקבל משהו על החשבון. למיטב זכרוני מסרתי לו צ'ק אחד או שני צ'קים שלי באותה הזדמנות,על חשבון פרטי שלי, וקבעתי להיפגש איתו כעבור מספר ימים. למיטב זכרוני זה היה 50 אלף שקלים".

העד סיפר כי אחרי פגישתו עם אולמרט נפגש עם אחיו יוסי בבית קפה בתל אביב. "נפגשתי עם יוסי אולמרט בקפה אפרופו בתל אביב ומסרתי לו את הצ'קים כדי להשלים את הסכום ל-500 אלף שקל", הוסיף, "הפגישה היתה בסביבות 15:00, כשידעתי שבית הקפה ריק. נתתי למיטב זכרוני שמונה צ'קים, כל אחד על 50 אלף שקלים".‬

רה"מ לשעבר אולמרט
רה"מ לשעבר אולמרט. צילום: אמיל סלמן

העד סיפר כי מאוחר יותר נקלע לחובות כספיים. לדבריו, אביגדור קלנר ניסה לגשר בינו לבין הלל צ'רני כדי לקבל מצ'רני בחזרה כספים ששילם לאולמרט על חשבון צ'רני. "הוא אמר שהוא חושב להכניס לתמונה גם את אולמרט", הוסיף. לאחר שקלנר פנה לאולמרט סיפר העד כי אולמרט "זרק אותו מכל המדרגות ואמר לו שהוא לא רוצה להיות מעורב ושלא יפנה אליו יותר בענייני".

"הרגשתי מרומה", סיפר העד, "גם צ'רני הרגיש כך, כי אנחנו לא העלינו על הדעת שזה יהיה. תיארתי לעצמי שהוא ידע על זה מזמן וזה שהוא לא אמר לי מילה מאוד הכעיס אותי ומאוד הכאיב לי. דיברתי עם שולה ומאוחר יותר כשפגשתי אותו אמרתי לו את זה בפנים". לדבריו שולה זקן אמרה לו "שיהיה בסדר ובמקום החדש (משרד התמ"ת) הוא יוכל גם כן לעזור".‬

חלק מהשוחד שימש לכיסוי חובות הבחירות

העד סיפר כי העביר כמיליון וחצי שקלים לכיסוי חובותיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממערכות הבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-1993 וב-1999 ולראשות הליכוד ב-1999. בעדותו הבוקר (ב') בבית המשפט המחוזי בתל אביב סיפר העד כי "כיסיתי באמצעות כספים שקיבלתי מהולילנד חובות של אולמרט במערכות הבחירות שהיו לו. גם השתתפתי וגם הייתי שולח לו לחג מתנות, קונה לו סיגרים לבקשתו".‬

העד גם פירט כיצד הכיר את אולמרט. "ההיכרות שלנו החלה עם בחירתו לראש העיר", שחזר, "הכיר לי אותו מר עדו דיסנצ'יק, שהפעלתי בין השנים 1993-1999 כלוביסט מטעמי. הוא עבד עמי בשכר חודשי באותה תקופה והכיר לי את אולמרט מיד אחרי כניסתו לתפקיד".

העד הוסיף בעניין השוחד כי "היה ברור שבפרויקט הולילנד, איש כמו ראש עיריית ירושלים יצטרך לתת גיבוי. ביקשתי ממנו שיעזור לנו ויראה איך הוא יוכל לעזור לנו בקידום הפרויקט". כשהתובעת, עו"ד ליאת בן ארי, שאלה את העד מה הבין לגבי תמיכתו של אולמרט בפרויקט, השיב כי "למיטב זכרוני היתה יותר מפגישה אחת. לפחות פגישה או שתי פגישות, ובסופו של דבר הבנתי שהוא יהיה מוכן לתמוך בפרויקט. אמרתי לו באותה עת שאני מייצג את חברת הולילנד".

"כמובן שכל דבר שאנו יכולים לבוא לקראתו ולעזור לו , לעירייה נשמח לעשות, ואני הבנתי שיש שעל מה לדבר", הוסיף וחייך. "למה אתה מכוון שיש על מה לדבר?", שאלה התובעת,"הבנתי שאמצא איתו שפה משותפת בהמשך הדרך, ואדע איך הוא יוכל לעזור לנו בצורה זו אחרת בתמורה". 

בעניין הכספים שהעביר לכיסוי מערכות הבחירות של אולמרט, אמר העד כי "העברתי את הצ'קים ללשכה של אולמרט, לשולה. התבקשתי להעביר צ'קים של 5,000 שקלים כל אחד לכיסוי מסע הבחירות, כדי שאלה יהיו צ'קים שניתן יהיה להציג למבקר המדינה בעת בדיקת הכספים. זו רשימה של צ'קים שאספתי ממני וממכרים שלי, וגם ממשפחה שלי, שהעברתי לה צ'קים של 5,000 שקלים כל אחד. הגשתי למר צ'רני את ההתחשבנות ביחס לצ'קים האלה וביקשתי שיחזיר לי את הכסף".

כשנשאל על ידי התובעת מדוע העביר 5,000 שקלים לכל המחאה, השיב העד כי "לפי החוק, לא ניתן היום מבחינה חוקית להעביר יותר מ-5,000 שקל למועמד דרך עמותה רשומה. שולה אמרה לי שאהוד אולמרט חתם על החובות שלו אישית, ואהוד אולמרט ערב לכיסוי החובות שנוצרו לו".

כשנשאל אם אולמרט ידע על העברת הכספים בשיטה הזו השיב כי אולמרט ידע ואף הודה לו על כך יותר מפעם אחת. "הוא הודה לי גם טלפונית וגם כשהייתי נפגש עם שולה זקן הוא היה נכנס לחדר להודות לי", סיפר, "שולה אמרה לאולמרט בנוכחותי 'אתה יודע שש' העביר לנו כספים ואז הוא הגיב 'אני שוב מודה לך על מה שאתה עושה'". כשנשאל אם זה היה אירוע חד פעמי השיב: "היו כמה אירועים כאלה".‬

"לא מערערים על אמרותיה של זקן"

העד התייחס גם להיכרותו עם ראש לשכת אולמרט, שולה זקן. "למעשה הכרתי אותה באותה עת שהכרתי את אולמרט", נזכר, "אולמרט הציג אותה בפני, אמר לי שהיא יד ימינו, ואחרי זה גם אמר שכל מה שאני צריך אני יכול לפנות אליה, שפנייה אליה זה כמו פנייה אליו, ושמבחינתו כל דבר אני יכול להסדיר איתה".

כשנשאל בנוגע למעמדה של זקן בעיריית ירושלים בתקופת כהונתו של אולמרט השיב כי"חשבתי שזקן היא כפי שמר אולמרט עצמו אמר - יד ימינו. היא היתה למעשה מעל ומעבר למעמד של ראש לשכה. היא היתה דה פקטו, אפשר להגיד 'היז מאסטר'ס ווייס', בעירייה, בכל מקום ששולה דיברה ראו בזה כאילו זה מר אולמרט מדבר. היא היתה ברת סמכויות, בעיני היו לה סמכויות".

שולה זקן. "פנייה אליה היא כמו פנייה לאולמרט"
שולה זקן. "פנייה אליה היא כמו פנייה לאולמרט". צילום: אמיל סלמן

ש"ד הוסיף כי "הבנתי וראיתי שכשהיא פונה לא מערערים על אמרותיה, לא הלכו לדבר עם אולמרט לוודא את זה. עם אולמרט אף פעם לא קרה למיטב זכרוני שהיא דיברה ומישהו אמר 'לא מקובל עלי, אני רוצה לדבר עם אולמרט'".‬

‫העד נשאל מה היתה חשיבותה של זקן בעבור פרויקט הולילנד והשיב כי "למעשה היתה לה חשיבות גדולה מאוד, היא היתה זאת שעזרה לי בכל מקום שיכלה לעזור לי. היא פתחה לי את כל הדלתות. היא הפעילה את מר אולמרט בכל פעם שהיה צריך להפעיל את אולמרט. היא עזרה לי תמיד במשך כל התקופה. לדבריו, "מר אולמרט עצמו אישית ביקש ממני אישית בעבור שני מקרים כספים ספציפיים. מעבר לזה כל היתר בוצעו באמצעות גב' זקן".

העד סיפר על השתתפותו של אולמרט בישיבת הוועדה המחוזית, בה נדונה תוכנית הבנייה של פרויקט הולילנד. "לאור בקשתי השתתף אולמרט בישיבת הוועדה המחוזית. הוא וגם גב' שולה זקן דיווחו לי על כך ואמרו שאולמרט עשה את זה אך ורק למעני, שהוא אף פעם לא השתתף בישיבות של הוועדה המחוזית ושהוא לא נוהג לעשות את זה אבל עשה את זה במיוחד, כדי לשכנע שיהיה אישור תב"ע".

על קשריו האישיים עם זקן אמר עד המדינה כי מלבד העובדה שהזמינה אותו לברית המילה של בנה. כשנשאל מה ידוע לו על מצבה הכלכלי ענה: "בסוף שנות ה-90 מצבה הכלכלי היה רע. היא רכשה באותה עת, אם אני לא טועה, זה היה בית מדורג במלחה, ונכנסה לחובות כבדים, ואחרי מכירת הבית הקודם שלה היא היתה חייבת הרבה מאוד כספים לבנקים בעיקר במשכנתאות שהיא לא יכלה לשאת, והיא ביקשה ממני עזרה כספית והזרמתי לה 350 אלף שקל, בצ'קים". לדבריו, מאוחר יותר הלל צ'רני החזיר לו את סכום הכסף בחזרה: "הוא כיסה את כל הסכום – מתוך ה-8.9 מיליון שקל שהוא הזרים לי לתשלומי השוחד היה גם הסכום הזה".

העד נשאל אם עזר לשולה זקן בעניינים נוספים והשיב: "כן. בשנות ה-2000 עזרתי לה ברכישת תכשיטים, ברכישת רהיטים, בכספים שנתתי". הוצגה לו תמונה של הרהיטים והוא אישר כי רכש את חלקם. "גברת זקן לקחה אותי לחנות אני לא זוכר אם לביתילי או לחנויות אחרות שמה, יש שם חנויות רהיטים אחת ליד השנייה, היא בחרה מה שהיא רצתה, היא שאלה לדעתי, ואמרתי שזה יפה. למיטב זכרוני זה היה משהו כמו 7,000 שקל שילמתי בצ'ק".

הוא נשאל אם ביקר אצל זקן בבית והשיב כי ביקר פעמיים, אחת מהם לאחר ועידת הליכוד. "היא ביקשה שאתרום כספים לבחירות", סיפר. "באותה עת נתרם סך של 220 אלף שקל". לדבריו, "הסבירה לי את זה בשעתו שולה, שהיא צריכה כסף עבור הפעילים ביום הבחירות, זה קרה אחר כך גם אצל מר אורי לופוליאנסקי, שהוא היה צריך מזומן, ידעתי שנוהג זה קיים בבחירות גם מתוך העיתונות שקראתי כל הזמן, שהיו מביאים כספים מזומנים, גם אצל אחרים".

העד נשאל מה ידע אולמרט על הכסף שנתן לשולה זקן והשיב: "הוא נתן את ברכתו". לדבריו, "הוא (אולמרט) אמר לי שהוא מאוד ישמח אם אני אוכל לעזור לשולה לכסות את חובותיה". גם הלל צ'רני לדבריו ידע על כך, כי הוא הזרים את הכסף.

"מדוע הסכמת לבקשה של הגב' זקן ודבריו של מר אולמרט לתת לגב' זקן כל כך הרבה כספים?", נשאל העד, והשיב: "מבחינתי, גב' זקן היתה דה פקטו, לצורך העזרה שאני קיבלתי, כמו מר אולמרט (...) ההתייחסות כלפיה על ידי כל הגורמים היתה כאילו אל מר אולמרט, היא תמיד עזרה לי, תמיד עמדה לימיני כשהייתי צריך משהו, תמיד היא הגישה לי את מלוא העזרה, גם כשקשה, לא ראיתי בזה כל פסול לעזור גם לה". לדבריו, "הלל צ'רני כיבד את עמדתי, שגב' זקן היא קריטית, היא גורם קריטי מבחינתנו כמו מר אולמרט, שהיא דומיננטית בכל המערכת הזאת ולכן הוא הסכים להעביר את הכספים".

התובעת ניסתה לרענן את זיכרונו של העד כי נתן לזקן 10,000 שקלים לברית המילה של בנה, אך הוא התקשה להיזכר ובשלב זה היא ביקשה להפסיק את הדיון. "אדוני, אני חושבת שהעד לא מרוכז כבר. אנחנו מתרשמים מאיך שהוא יושב", אמרה לשופט דוד רוזן. רוזן התרשם כי העד בסדר, אך העד אמר לו: "כבודו, זה שאני לא זכרתי כמה אני נתתי, לפני שעתיים זה לא היה קורה לי. נמשיך אפילו חמש שעות, הנייר הוא סביל".

התובעת הוסיפה "מדובר בעד מבוגר, לא בריא (...) אנחנו מבקשים להפסיק את הדיון". רוזן ביקש להמשיך עד לסיום הנושא. לבקשת התובעת, העד סיפר כי שולה זקן השאירה הנחיות לאנשי הביטחון בלשכתו של אולמרט במשרד התמ"ת לאפשר לו להיכנס ללא בדיקה והוסיף כי היה מעביר צ'קים לזקן גם באמצעות הנהג שלו. "אני נתתי לו שיקים ואמרתי לו להעביר שיקים לשולה זקן וגם נתתי לו מזומן ואמרתי לו תשמור, כי זה מזומן, זה 10 אלף דולר, ולמסור לשולה זקן".

השופט שאל אם לא חשש שהוא חושף את עצמו בפני הנהג. העד השיב: "לא פחדתי כי אני ראיתי בו אדם מקורב אלי". לעד המדינה הוצג מסמך בו נכתב בכתב ידו: "שולה שלום, אני מעביר לך באמצעות עופר מעטפה ובה 10,000 דולר, כ-45 אלף שקל, כבקשתך. מסרי ד"ש חמה לאהוד, נשיקות", וסיפר על נסיבות שליחתו: "גברת זקן צלצלה אלי ומסרה לי שאהוד צריך דחוף 50 אלף שקל, מאחר ולא היה לי כסף בשקלים, בדיוק הוציאו לי כספים מצ'יינג' כי התכוונתי לנסוע לחו"ל, אמרתי לה יש לי 10,000 דולר אני אשלח לך. זה היה מחשבוני, ואחר כך ביקשתי את זה מצ'רני".

לדבריו, ידע שהכסף הגיע ליעדו כי "שולה צלצלה והודתה לי". בשלב זה ביקש גם שוב לסיים את הדיון. בפרוטוקול הדיון נכתב כי "בשלב זה העד נרדם בכיסא העדים". העד ביקש מהשופט לכתוב בפרוטוקול כי הוא מבקש רשות להתפנות לבית חולים. השופט רוזן נעתר לבקשה והפסיק את הדיון.
 

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה כי "מדובר בעד שקרן, שכאשר הוא אומר שהשמש זורחת בחוץ, צריך לרוץ מהר לארון ולקחת מטריה ומעיל. לצערנו אי אפשר להתחיל בחקירה נגדית של עד, ולכן ניאלץ כולנו להמתין עד שבחקירה הנגדית ייחשפו שקריו של עד המדינה. אפילו הפרקליטות אינה מאמינה לעד שלה עצמה, וכבר בפתיחת המשפט הודיעה כי לא תציג את יומניו של עד המדינה. זאת לאחר שהבינה שאי אפשר לסמוך על הדברים שהעד עצמו כתב". 

ביום שלישי הבא תינתן הכרעת הדין במשפטם של אולמרט וזקן, בתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופטים, נשיאת בית המשפט המחוזי מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל צפויים להכריע בשלוש פרשות בהן מואשם אולמרט שהביאו לפרישתו מתפקיד ראש הממשלה: פרשות "ראשונטורס", "מרכז ההשקעות" ו"פרשת טלנסקי". סעיפי האישום כוללים קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים והעלמת הכנסות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא יאומן שגוף כזה מושחת ניהל לנו כאן את המדינה מיקלוש
  • 10:25
  • 02.07.12

מדהים. !!!

  •   יאומן מיקלוש יאומן. גם בממשלה זה אותו דבר. אולמרט, כמו ראשי ארגוני פשיעה תמיד טוען שהוא לא ידע דבר. כך גם בפרשת המעטפות של טלנסקי, בפרשת ראשונטורס ובפרשת המיניים הפוליטיים בתמ"ת. אולמרט עאלק לא ידע דבר. רק החיילים שלו ביצעו את הפשעים, כך סתם בלי לשאול אותו. הוא עאלק, לא הרוויח מזה כלום. האיש לא רק מושחת הוא נבל. אפילו בעולם התחתון אין בגידה כזו בחיילים של ראש הארגון. הרי שולה הייתה יד ימינו והזרוע המבצעת שלו לענייני שחיתות שנים רבות. ובפרשת רשות המיסים בית משפט נתן לה פרס של עבודות שירות וקבע בפסק הדין שהיא הייתה "רק" מזכירה. היא כנראה הייתה מזכירה לאולמרט כמה יש במעטפות. השיבה שופטינו כבראשונה.... "  (לת) נתין
    • 19:13
    • 02.07.12

02 התגרנית הקטנה, המושחתת והנכלולית סובבה מדינה קטנה סביב אצבעה.  (לת) גיורא
  • 10:28
  • 02.07.12

03 סוף כל גנב לתלייה- חבורה של נוכלים אברהם אבן עזרא
  • 10:39
  • 02.07.12

אולמרט היה ברור לכולנו שאתה גנב - קודם גנבת את השלטון משרון אחרת לעולם לא היית ראש ממשלה - אני מקווה שימחקו אותך מספריי ההיסטוריה
בזיון שרק עכשיו שופטים אותו ומגלים לנו את האמת על מעלליו

04 ולחשוב שאולמרט הקדיש את השנים הראשונות של הקריירה הפרלמנטרית שלו למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן... ממש לא יכול להיות. במחשבה שניה, זה בהחלט יכול להיות אם המניע שלו היה פרסום וצבירת מעמד וכח וממש לא עיניין אותו הקטע המוסרי.  (לת) מיואש מהפוליטיקאים. מ י ו א ש !!!!
  • 11:12
  • 02.07.12

  •   אז תיזהר מ"המחאה", שכן היא רק מבקשת להצמיח פוליטיקאים גועליים - כמו אלה הישנים! מי הקים את 'קדימה'? שמעון פרס ה'שמאלן' הקים! עכשיו האדון כבר "נשיא"... 'קדימה' היא הכלאה בין רע לרע, ולא שום דבר אחר. "המחאה" הינה שקר חברתי וזה הכל!!! המחאה לא טובה, שכן היא לא כלכלית-חברתית בכלל. היא אפילו משהו פוליטי-חתרני לדעתי!  (לת) המזהיר
    • 11:39
    • 02.07.12

  •   לא זה הדרך, אזרח! פוליטיקאים תמיד היו ויהיו כאלה. השאלה היא:_מה הבוחרים עושים!_ ופה הציבור הישראלי נכשל שוב ושוב! כשהוא כעס על המערך, הוא פנה לימין של בגין ושות'. זאת הייתה טעות. זה לא נתן לו שום יתרון כלכלי או חברתי או תרבותי. ואף הפוך מזה. ועכשיו הוא שואל: אז מי יותר טוב? כאילו אין בעולמנו אנשים טובים יותר ממי שיושב היום בכנסת/ממשלה. זה הרי מגוחך! לכן תפקיד האזרחים הנבונים והמבינים עניין הוא לדבר ולדבר עד שאוזניים חפות מכל השכלה והבנה יתחילו להבין ולהשכיל. ככה גם התחילה המחאה; אנשים כתבו ודיברו עד שזה התחיל להיקלט. עכשיו עוד תנופה, עוד מאמץ לצאת לכיכר ולא לוותר. זה מה שיחיש את הישועה  (לת) ישועה זה פה (((((((((
    • 13:17
    • 02.07.12

  •   הוא למד את השטח ואת העבודה עם עולם הפשע  (לת) פלץ
    • 15:51
    • 02.07.12

  •   ריח רע נודף מהמחאה הזו - חוץ מזה שזה ברור שהיא פוליטית אברהם אבן עזרא
    • 15:52
    • 02.07.12

    אתה גאון אחי טוב שעוד מישהו בעל חוש ריח חריף
    שוב צריך לספר בקול רם מי מממן את הילדים המוחים - לא ראיתי את הצאצאים האמיתיים בדמות צרלי ביטון או אתיופים ללא עתיד אלה שלא קיבלו את ההזדמנות לבנות לעצמם עתיד ורוד כמו של ילדיי רעננה ורמת השרון- מה שאני ראיתי זה צאצאים מאירופה מחפשים דרך חדשה לייצר נוכלים כמו אולמרט וחבריו עם אוגנדה של גדעון לוי ודומיו

05 גנב והיא רק פקידה...אוי ואבוי למדינה שלנו  (לת) זליג
  • 11:15
  • 02.07.12

06 אם אלה הראיות של הפרקליטות, אף בית משפט לא ירשיע בזבוז זמן
  • 11:18
  • 02.07.12


מה היה לנו כאן?
מתן תרומות לאולמרט באמצעות שולה
ואישור שינוי תכניות בינוי בוועדות התכנון

זה לא מספיק כדי לבסס שוחד.


07 הפוליטיקאים שלנו גונבים אותנו יום יום שעה שעה.ואנחנו עם הראש בחול.בעייה שלנו!  (לת) מתי תתעוררו ותצאו לרחובות
  • 11:31
  • 02.07.12

08 1.5 מ' ש"ח בשיקים של 5000 ש"ח כ"א???!! איל
  • 11:39
  • 02.07.12

נשמע לי קצת הזוי...זאת אומרת שהוא העביר לו 300 שיקים! מה הבעיה לבדוק את זה?

09 אתרא קדישא ופרשת הולילנד מנחם מנדל
  • 11:50
  • 02.07.12

וראוי שהמשטרה תחקור גם את אתרא קדישא שפיקחה על חפירה של עשרות קברים. בלעדי האישור שלהם, כלל לא הייתה מתאפשרת כל בנייה במתחם הולילנד !
מעניין כמה מליוני שקלחם הועברו כשוחד לישיבות הקשורות ל"שומרי קברים" אלה.

10 אולמרט, הירשזון, קצב - כל יוצאי הליכוד - מאחל לכם שנים ארוכות של בילוי משותף  (לת) אולמרט, זה הזמן להגמל מהעישון
  • 12:03
  • 02.07.12

  •   בלוי משותף בספק רב א.ל. רמת-גן
    • 13:54
    • 02.07.12

    אברהם הירשזון ישתחרר מהכלא לפני ש-25% ממשפט הולילנד יסתיימו. ובקשר לקצב: על-פי מספר הנאשמים וכמות החומר + דן יחיד שיושב בדין , גם קצב ישתחרר (בניכוי חניננה) מהכלא לפני שמשפטו של אולמרט יסתיים.

11 עד מדינה מפוקפק , מסובך בחובות.  (לת) סתם אחד
  • 12:08
  • 02.07.12

12 נוכל נבל, סידרתי, שיטתי, מנגב טובות הנאה פרטיות מתפקידו הציבורי ומהכיס שלנו - רק הושבתו של אולמרט בכלא לשנים רבות תטפל בשחיתות המנהלית הזו !  (לת) ל ה ו ש י ב - א ו ת ו - ב כ ל א !
  • 12:12
  • 02.07.12

  •   נראה לי שרוב התליינים כאן בעצם מין גנבים קטנים בעצמם.. סוציולוג
    • 18:05
    • 02.07.12



    נכון שיש בו ממזריות.קיבל מתנות שיכל לסרב להן.
    גנב הוא לו.ללא ספק היה ראש ממשלה מעולה.
    ישראל שעכשין די מצורעת מבפנים ויחסיי- חוץ,
    בזמן אולמרט היה הפוך.יחסים נהדרים עם טורקיה
    ,אירופה,ארהב ובתוכנו לא היה מה שיש..אולמרט ידע
    גם לטפח את המעט הטוב שהיה בדו שיח עם אויבנו.

13 מתי יפנימו בפרקליטות שתיקים שנפתחים מאינטרס פוליטי נגמרים בזיכוי מחוסר ראיות? הנאשמים יכולים לישון טוב
  • 12:18
  • 02.07.12


  •   מגיב מטעם?? אתה ירושלמי??? לא צריך להיות פרקליט, צריך רק לא להיות עיוור ע"מ להבין את גודלת השחיתות. מארת עולם על ראש כל האשמים בזוועה האורבנית הזו.  (לת) צפירה
    • 12:52
    • 02.07.12

  •   הי, תגיד, מי שלח אותך? מי משלם לך? גם אני רוצה! אירית
    • 14:12
    • 02.07.12

    משלמים טוב? זה כדאי? העבודה לא נראית לי קשה כל כך.

  •   צפירה, יש מדבר עברית? הנאשמים יכולים לישון טוב
    • 16:36
    • 02.07.12


    יתכן שהיתה שחיתות, וכספים הועברו מא' לב' ובסוף קמה איזו זוועה תכנונית.

    עדיין, יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להוכיח שוועדות התכנון ובניה שאישרו את הזוועה פעלו ממניעים זרים, או שאישרו את שינוי תכנית המתאר כיוון ששילמו למישהו מקורב אליהם.


    לא מאמינים? תראו את כל גורדי השחקים עם מאות אחוזי בניה מסביב, ונסו להזכר מתי מישהו אישר לכם כל כך הרבה אחוזי בניה.

14 crap bob
  • 12:21
  • 02.07.12

crap

15 אולמרט וזקן הם רק דוגמא לדור הולך ונעלם, ובמקומו מתרבים קיני צרעות הרבה יותר קשים, דוגמת ביבי וליברמן. בין שולה זקן לתירוש, סופה לנדבר, רגב או לאנסטסיה אין הבדל. בדיוק כמו שאין בינם לשלטון המקומי המושחת ברוב המקומות באנשי ימין. רציתם ימין- זה מה שתקבלו. וכן, גם אולמרט וקדימה הם אנשי ימין  (לת) שומר חוק
  • 12:25
  • 02.07.12

16 אני מוסרי וטוב, אז יהיה לי טוב. הלוואי שאולמרט וכל מי שדומים לו יצאו זכאים, אך אם הוא פשע, אז שבדין שמיים הוא פשוט יאכל אותה חזק מאוד מאוד!  (לת) אחד העם ואמיתי
  • 12:45
  • 02.07.12

17 הוא חצי סיני- אני מציע להסגיר אותו לרשויות בסין צבי
  • 12:49
  • 02.07.12

הם כבר יראו לו שסיגרים הם לא רק לעישון.

18 אהוד, זה עונשך על שהפרת הבטחות. זאב
  • 14:00
  • 02.07.12

ובכלל זה שלא התייחסת למסמך על מחלה של צד ג' שהעביר לך ש"ד לפני הבחירות, וגם להפרת מינוי שנסגר בלחיצת יד "מזל וברכה". זכור: כל מה שאדם עושה לעצמו הוא עושה.

19 אורי דן- אתה לא מרגיש פטאטי? כמו תרנגולת מרוטת נוצות? הרי גם אם ש' שקרן יש money trail והעלמות מופלאה של חובותיו של אולמרט  (לת) צופה ונדהם-כמו אפריקה
  • 14:01
  • 02.07.12

20 מישהו מאמין שרק ידו של אולמרט לקחה, מישהו שואל למשל אמרו לי
  • 14:09
  • 02.07.12

איך זה ששופטים וגנרלים באים לחלות פניו של רני רהב בשמחות אישיות, מה חשיבותו של רהב ששופטים מבית המשפט העליון סרים למעונו?

מישהו יכול להסביר לי למה מי שמנהל את המדינה שלנו הוא בעצם רני רהב, ללא בחירות, ללא סמכות תוך שהוא גורף מיליונים ומטיף מוסר לכול אלה שאותם הוא עשק או עזר לעשוק, איך במדינה שלנו ייש אנשים שהחוק לא מזיז להם.

21 ואני אומר בואו נמשיך להצביע ימין !! זה עושה ממש טוב למדינה שלנו !!  (לת) הלוחש לסוסים
  • 14:13
  • 02.07.12

22 אולמרט הרס את ירושלים שלומי א.
  • 14:27
  • 02.07.12

בזמנו כל החילונים ברחו ממנה. היום היא עיר של דתיים מאמריקה וצרפת.

23 תנו לשופטים לעבוד וחכו להחלטותיהם אור
  • 15:05
  • 02.07.12

הרי עוד לא שמענו מה יש להגנה להגיד ואנו מדינה דמוקרטית

24 לא לא... היינו כמו שני שודדי זקנות... או כמו שני שוהים בלתי חוקיים ז"ז
  • 15:12
  • 02.07.12

נו באמת...

25 לעפרה אידלמן, הכתבת - ככה לא עושים כתבה ביקורת בונה
  • 15:36
  • 02.07.12

דיווח יבש על אירועי ביהמ"ש, הם חסרי ערך (פרט למציצנות) ללא
חוות דעת של לפחות משפטן רציני אחד, שינתח את העדויות, את
אמינות העד ומשקל הראיות - לאורך התפתחויות במשפט.

26 מי שעובר ליד הולילנד רואה שיש שם שוחד. אחרת לא יכול להיות שאישרו כזה דבר בירושלים פסיל
  • 15:43
  • 02.07.12

לי סגרו פרגולה, אז שיאשרו כזה גועל נפש? אולמרט השחית את ירושלים ומקומו עם קצב

27 מקס/אולמרט הלוחם בשחיתות בצעירותו, למד את השיטות ועשה הון עתק ב38 שנות שירותו הרצוף הציבורי, הוא חביבם של של האליטות והתקשורת ו"עושי השלום", תפס את השיטה של שרון, ש"ללכת לקראת הפלשתינים" מחפה עש שחיתות וחטא. ותודה ללינדנשטראוס מבקר המדינה.  (לת) הלך בנתיב סלול "שלום" חומר ניכוי לשחיתות
  • 15:51
  • 02.07.12

28 העם טיפש בוחר מנהיגים חכמים ממנו והם עובדים עליו שכך יהיה לי טוב אלה פני הדברים ואין לשנותם  (לת) פ]לץ
  • 15:53
  • 02.07.12

29 מדוע מוסתרת זהותו??? גבריאל
  • 15:55
  • 02.07.12

הרי כל המעורבים בפרשה כבר יודעים מיהו, וגם כל הבראנזה.....

30 אולמרט, -מלבד לבנון-השנייה (שכולם רצו)היה ראש ממשלה מעולה !! : צייד של "צייד מכשפות"
  • 17:04
  • 02.07.12

כנראה שקיבל גם מתנות שלא היה צריך.
הוא ממזרי/ערמומי ,אבל לא גנב.
בזמן כהונתו העולם חיבק את ישראל.
אולמרט נתן הרגשת חיבור ונתינה לעולם ואוירה טובה יותר ביננו ,בתוך ישראל.
הממשלה הימנית של "לקחניהו”, המאיסה את ישראל בעיניי רוב העולם וגם העלתה מטחים ופערים ואוירה מחובנת בתוך המדינה.
הממשלה הנוכחית לדעתי עושה טוב שלוקחת פסק-זמן מהפלשטינים,
אבל ברוב השדות האחרים יש רק קוצים..

31 בגדול שפכו משהו כמו מיליארד שקל שקוף רק למען הבדיחה של לתת כסף לאנשים קטנים מיניאטורים מים נושפים
  • 18:09
  • 02.07.12

רק מה שקוף של החזרות זמן עושה בעיות .
היה צריך לעמוד מאחורי זה ולהסביר בעיות משפטיות של החזרות זמן ,
לא הסביר טוב ולא היה לו ניסיון .
בכבוד מים נושפים .

32 אולמרט היה תמיד נוכל חלקלק ממולח ונאלח! וכל זה -זה רק קצה הקרחון!  (לת) מר ישראלי
  • 18:27
  • 02.07.12

33 מה המשמעות של "היינו כמו גנבי סוסים"? מה מייחד גנבי סוסים לעומת גנבים אחרים?  (לת) ארנון
  • 19:40
  • 02.07.12

34 "משפטי אולמרט"  (לת) האמת
  • 22:27
  • 02.07.12

35 יש בכלל מספיק מים בעולם לשטוף את הצחנה הזאת? רובספייר
  • 23:30
  • 02.07.12

מי ינקה את האורוות האלו? רק לעלות על הבסטיליה ואח"כ להעביר את גנבי הסוסים דרך הגיליוטינה. אין דרך אחרת.

36 מי מימן את הדירות במנהטן??  (לת) x
  • 00:34
  • 03.07.12