המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

המפכ"ל והיועץ המשפטי יוצאים להגנת לדור והפרקליטות

יהודה וינשטיין הגיב להכרעת הדין של רה"מ לשעבר: "דין אחד לפשוטי העם ולשועי הארץ". לדבריו המתקפות האישיות מסכנות את עצמאות הפרקליטות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יצא היום (רביעי) להגנת פרקליט המדינה משה לדור, והפרקליטים שהיו מעורבים בתיקו של אהוד אולמרט, והזהיר כי במתקפות האישיות נגד אנשי הפרקליטות טמונה סכנה לעצמאות התביעה והפרקליטות. וינשטיין נמנע מלהתייחס לפסיקה בפרוטרוט משום שנמנה בעבר עם פרקליטיו של אולמרט.

וינשטיין שלח היום לפרקליטים הודעת דואר אלקטרוני, שנכתב בה כי "לא טחו עינינו מראות את הסכנה שבמתקפה אישית משולחת-רסן כנגד פרקליטים העושים את מלאכתם במקצועיות, ביושרה ובלא מורא. כזהו פרקליט המדינה משה לדור וכאלה הם הפרקליטים האחרים שעשו במלאכה בתיק זה. במתקפות אישיות שכאלה טמונה סכנה לעצמאות התביעה הכללית, עיקרון שבלעדיו אין תקומה לשלטון החוק. כך אסור שיקרה".

"כשם שלא נשמח בהרשעות, מתקפות אישיות על פרקליטים בעקבות זיכוי, מלא או חלקי, של אישי ציבור לא ירפו ידינו במאבק התמידי על דמותה של ישראל כמדינת חוק". כתב וינשטיין. "ראוי לשוב למושכלות יסוד, לפיהן דין אחד לפשוטי העם ולשועי הארץ".

לדור במסיבת העיתונאים
לדור במסיבת העיתונאים. צילום: אמיל סלמן
אולמרט לאחר הכרעת הדין, אתמול
אולמרט לאחר הכרעת הדין, אתמול. צילום: שירן גרנות

"המבחן הראייתי בכל הנוגע להחלטה האם להעמיד לדין אחד הוא לכל – מבחן הסיכוי הסביר להרשעה. לא בקריצת עין נכתבו הדברים בפסיקת בית המשפט. לא מן השפה ולחוץ. הפסיקה אף הורתנו כי ביישומו של מבחן ראייתי זה יש לנהוג בזהירות יתירה כאשר הכתוב מדבר בראש ממשלה, עקב ההשלכות הציבוריות שתהיינה לכתב האישום. כך נהגה התביעה הכללית במקרה הזה, וכך תנהג בעתיד אם תזדמן הסוגיה לפתחנו. ביום זה, כבכל הימים, ראוי כי כל אחד מאיתנו יישא את ראשו בגאווה משום שהוא משתייך לפרקליטות שהיא טובה, ראויה והגונה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס גם הוא להכרעת הדין של אולמרט. במהלך הכנס השנתי המרכזי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין, אמר דנינו כי ״הכרעת הדין המפורטת של ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט , שניתנה אתמול וגם ההליך המשפטי כולו, לטעמי, מהווים עדות נוספת לחוסנה של מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט במדינת ישראל הדמוקרטית. אם יש משהו שהוא בולט זה שהכרעת הדין מדברת בעד עצמה גם בפרק המזכה וגם בפרק המרשיע, ואני בטוח שפרקליטת לומדת את המשמעויות. אני מציע להימנע מקריאות והשתלחויות מיותרות שעלולות לקעקע את הפרקליטות והעומד בראשה. משה לדור הוא פרקליט מדינה מסור, שלזכותו קריירה מרשימה של שמירה על שלטון החוק בישראל, ואני בטוח שמערכת החוק תפיק לקחים ותמשיך להוביל מאבק עיקש וזה הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני מקווה שמערכת התביעה תטפל במסית להתאבדות דנקנר. לגסות הנפש שלו לא יהיה מזור אלא בתביעה משמעותית שתעמיד אתא במקומו  (לת) נעלב מקצועי
  • 20:11
  • 11.07.12

02 וגרם נזק בלתי הפיך כרגע מי שפגע בשלטון החוק
  • 20:13
  • 11.07.12

הוא משה לדור עצמו.
איל לך מר וינשטין להלין אלא על הבחור הנחמד הזה.

  •   הנזק הבלתי הפיך נגרם בידי האזרחים הטיפשים שלא מבינים אין על מי להלין אלא
    • 20:36
    • 11.07.12

    את המושג "איזונים ובלמים", קונים את התעמולה האדיוטית על "שלטון החוק" שהוא למעשה שלטון של פקידים לא נבחרים מעל המחוקקים והציבור עצמו ואת הצורך לשים גבול להשתוללות חסרת הגבולות של יועצים משפטיים, פרקליטים ושופטים.

  •   אנו רוצים את אולמרט בחזרה כראש ממשלה - בתקופתו היו 2 מלחמות, ידע בשנת 2007 להאריך את חוק טל בחמש שנים ללא שום ציפצוף של מחאה/תקשורת, ידע לא להחזיר את גלעד שליט. הוא גבר של ממש.  (לת) אחד העם
    • 22:24
    • 11.07.12

03 צריך להבין : כל ניסיון לרפורמה במבנה המושחת של הפרקליטות הוא סכנה לדמוקרטיה! טיפשים
  • 20:15
  • 11.07.12

לא חשוב ששיעור ההרשעה שלהם בעבירות צווארון לבן הוא הנמוך בעולם, שהם מסתמכים באופן חסר תקדים על עדי מדינה, שהם מחזיקים בעוצמה ללא ביקורת שאין לה איך ורע במערב ... ברור שכל שינוי הוא לרע. לרעת מי אבל ? לא לרעת האזרחים ...

04 הדרישה להשלכה אישית נובעת מההתלהמות שנקט בתקשורת. זה אינו המקרה הכללי של רדיפת פרקליט בשל תוצאות משפטיות של תיק, אלא של מי שיצא פעמים רבות לתקושרת בקביעות נחרצות שאינן מתחייבות. צריך להפריד.  (לת) שולה
  • 20:25
  • 11.07.12

05 פרקליט המדינה זחוח מדי גורי
  • 20:28
  • 11.07.12

פרקליט המדינה שגרם להדחת ראש ממשלה בטיעונים חסרי בסיס, הוא הסכנה לשלטון החוק. העדות של טלנסקי נראתה מראש הזויה, גם למי שאינו פרקליט מנוסה.

06 וינשטין מערכת המשפט הינה עינוי דין מתמשך ופרסה, רק ראובן גרפיט
  • 20:32
  • 11.07.12

שינוי החקיקה שתאפשר לנאשמים הטוענים לחפותם להיחקר חקירה כפולה (פעם בהנחה שהם דוברי אמת ובפעם השניה שהם דוברי שקר) באמצעות סורק גלי מוח FMRI, ובמידה וימצאו דוברי אמת, שיצאו לחופשי.
הציבור הרחב איבד את אמונו במערכת המשפט שכל כולה מטרתה אחת - יצירת פרנסה לגילדה שלכם.
אמת וצדק חיבים להיעשות בזמן מינימלי בעלות מינימלית וללא עינוי דין. רק חיוב שימוש בFMRI יאפשר השגת מטרה זו.

07 עם כל הרעש וההמולה, גם אל-קפונה היה כולה מעלים מס. אם הוא היה בארץ הוא היה צריך תובע את כל הפרקליטות  (לת) וגם נגד ניקסון לא הוכח דבר, רק נגד סגניו
  • 20:41
  • 11.07.12

08 אין גבול לחוצפה של וינשטיין רונן
  • 20:41
  • 11.07.12

מי שם את וינשטיין לגבות את האדם שהחליט שצריך להחליף את השלטון?
מי שם אותו מעל לבוחרים בדמוקרטיה הישראלית?
ההתנהגות של וישטיין ולדור זהה למה שעשה יגאל עמיר.
רק שיגאל עמיר השתמש באקדח והזוג הנ"ל השתמש בעט.

09 אין גבול לחוצפה של וינשטיין רונן
  • 20:45
  • 11.07.12

מי שם את וינשטיין ולדור מעל לדמוקרטיה?
מי נתן להם את הזכות להחליף את השלטון? מי נתן להם הזכות להיות מעל למצביעים והדמוקרטיה הישראלית?
יגאל עמיר עשה שימוש באקדח, לדור ווינשטיין עשו שימוש בעט. שלושתם עשו את אוותה פעולה חיסול רוה"מ כדרך לשנות את המציאות הפוליטית.

10 מי שהחליש את שלטון החוק- זה מי שיצר אווירה עוינת שהביאה להפלתו של ראש ממשלה מכהן , על סמך "עדות מוקדמת" (?). אלודי
  • 20:47
  • 11.07.12

הפיתרון הוא במתן חסינות פלילית לראש ממשלה במהלך כהונתו . וגם ביצירת קוד אתי לנבחרי ציבור. כי בעינייני שחיטות לכאורה יש קושי רב בהוכחת הכוונה הפלילית.

11 ואם הפרקליטות תתחיל לשלוח משטרה לעצור באמצע הלילה את כל מי שמעז לבקר אותה, גם אז מי שידבר נגדה יהיה סכנה לשלטון החוק? האם אדון ויינשטיין חושב שהפרקליטות רשאית לעשות את כל שיעלה על דעתה, וכל מי שיבקר אותה יוקע כמתנגד לשלטון החוק? האם כל מילה של לדור ושל לינדנשטראוס חייבת להיראות בעינינו כמו מילה של הרב עובדיה באוזני הש"סניקים? אין ספק שהפרקליטות, ואדון לדור בראשה, נסחפו כאן בשכרון הכוח שלהם ובתאוותם להיות המפקדים של כל נבחרי הציבור. מי שפוגע בצורה חמורה בשלטון החוק היא פרקליטות (ומבקר המדינה) שרואים עצמם מעל כל נבחרי הציבור, ותופרים תיקים לכל מי שמעז להטיל ספק בגדולתם.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 20:55
  • 11.07.12

12 קשקושים של מפסידנים מהרהר
  • 20:58
  • 11.07.12

יש להעמיד את הפרקליטות על חזקתה שהיא פועלת בתום-לב.
מנגד, אין מנוס מהקביעה שהפרקליטות נכשלה - מבחינה מקצועית - בסוגיית כתב האישום נגד אולמרט.
על טעויות מקצועיות ניתן - ואף ראוי - למחול. כאן מדובר בטעות מקצועית קשה ביותר, שלכאורה, אין קשה ממנה. ודוק: אין מדובר ברשלנות מקצועית, אלא בטעות קשה.
על טעות קשה יש לשלם מחיר. לדור - הבייתה. החנופה של דנינו - אינה תורמת לאמון הציבור.
לא נורא אם לדור יתפטר. זה יהיה מסר ראוי לציבור העובדים ולפוליטיקאים: על כשלון רציני משלמים. כך נוהגים במדינות המתוקנות בעולם. האם ישראל מדינה מתוקנת? השאלה, כמובן, רטורית לגמרי.

13 מחרביך ומהרסיך ממך יצאו עיתונאי קטן
  • 20:58
  • 11.07.12

אותם עיתונאים שהשתלחו עד לפני יומיים באהוד אולמרט מצאו קורבן חדש, משה לדור.

14 למה לקח לכם כל כך הרבה זמן להגיב? HMJE
  • 21:00
  • 11.07.12

לדור לא פעל מטעם עצמו. הוא נלחם עבור כולנו, האזרחים, נגד המושחתים שבשלטון אשר הפעילו את פרקליטיהם, יחצניהם, מלחכי פנכתם כדי לשתות את דמו של לדור ואתם היועץ המשפטי והמפכ"ל יצאתם להגנתו יממה אחרי.

15 עושים עבודה שלמה מורד
  • 21:08
  • 11.07.12

הפרקליטות עשתה את עבודתה . בית המשפט החליט, את החלטות שנראו לו. כך צריך לנהוג

16 אולמרט ***לא זוכה***. אולמרט ה-ו-ר-ש-ע. הורשע בשחיתות – הפרת אמונים, מרמה, ניגוד עניינים. ראש הממשלה הראשון שמורשע בעבירות שחיתות. מנהיג הימין אולמרט, ממשיכו של פושע המלחמה (המושחת בעצמו, בנוסף) שרון, לא זוכה אלא מחמת הספק - ותלויים נגדו חשדות עיקריים של קבלת שוחד ומינויים פוליטיים  (לת) חן אורלינג
  • 21:12
  • 11.07.12

17 החברים של אולמרט דנקנר וחבורתו הם שתוקפים בושה וחרפה שמצביעה על יחסי הון שלטון ותקשורת בתווך  (לת) בישראל התקשורת מוטה לחלוטין
  • 21:16
  • 11.07.12

18 דנקנר הוא פגע רע בכל שידו נוגעת פושה הרימה והסחי  (לת) בישראל התקשורת מוטה לחלוטין
  • 21:17
  • 11.07.12

19 לדור וחבורתו השחצנית, הם הסכנה האמיתית לשלטון החוק. ללא מקצועיות, יושרה, אי פוליטיזציה והחשוב מכל, אמון הציבור, לא יהיה שלטון החוק. בכל מקום נורמלי, משלמים על כשלונות בוודאי קולוסאליים, וזה לא רק תיק אולמרט ולא רק תיק וינרוט. אז אולי ניתן לטעון כלפי שאני מוטה בעניין ויינרוט אך בוודאי שלא ניתן לטעון כך כלפי בעניין אולמרט, שאיני מתומכיו, בלשון המעטה ולא מהיום.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 21:22
  • 11.07.12

20 היועץ-זקן ותשוש= יועץ+גרנט, אולמרט+גרנט כולם חברים  (לת) ז'אק
  • 21:22
  • 11.07.12

21 דנקנר - זה שעורך עיתון שולי שכבר לא קוראים?  (לת) נראה מי בכלל יודע מה העיתון?
  • 21:25
  • 11.07.12

22 אתם צודקים א
  • 21:30
  • 11.07.12

ברב מדינות העולם נבחרים מתפטרים או לפחות משעים את עצמם כש מועלה חשד נגדם. בארהב אפילו כשהם רבים עם האשה.
כאן "שועי הארץ" נלחמים בכל החזיתות עם עורכי דין מעולים, אנשי יחסי ציבור , ועוד כל מיני מאכרים.
מי בדיוק משלם להם ? מאיפה אולמרט גייס את המיליונים ? כנראה מתרומות של אנשים טובים שכל אחד שם 10 שח לטובת המסכן.
יש בעיות במשטרה ובפרקליטות , אבל לא אצל הגדולים. הם גוזלים את כל המשאבים ( גם כש לא נותנים תקציבים וגם כשמפעילים תותחים והמשטרה והפרקליטות נדרשים להשקיע כ"כ הרבה אמצעים בנגד כסף ענק). כך אין כסף ואנשים לטפל בפשע ברחובות.

23 פגיעה בחוסנה של המדינה? לא פחות. גוזמאות ים-תיכוניות.  (לת) א
  • 21:40
  • 11.07.12

24 אולמרט לכלא, זהו טפלון שמצליח בעזרת ממון (?) לצאת ללא שריטה גיגי
  • 21:40
  • 11.07.12

במבחן בוזגלו הוא לא היה עומד בזה. התנהלותו מבחילה ודוחה. לבעוט אותו אל מחוץ למערכות השלטון לתמיד.

25 שלטון הצחוק עולה חדש
  • 21:51
  • 11.07.12

הסכנה האמיתית לשלטון החוק בישראל זה הפרקליטות המושחת. אין שלטון דמוקרטי בלא ביצוע חוק. מה לעשות, בימים ההם אין פרקליטות בישראל ,איש הישר בעיניו יעשה....

26 תרגיעו שקול
  • 21:53
  • 11.07.12

המאפיה של אולמרט מנסה להפעיל טרור תקשורתי ולהפחיד את העושים במלאכת הקודש של ביעור השחיתות.
צריך לקרוא לכל אנשי התקשורת בעלי היושרה לא להיכנע לטרור

27 לדור-סכנה לשלטון החוק. ווינשטיין-סכנה לטחורים שלי.  (לת) לכבשה פועה-חו"ד משפטית
  • 21:59
  • 11.07.12

28 לדור אינו הפרקליטות והנחת המפתחות אינה קעקוע מוסדות השלטון. נחוץ שינוי דרמטי בהתייחסות הפרקליטת המשטרה והתקשורת ביחס לאנשי ציבור שנהפכו לאוייבי הציבור בפוטנציה. לא הייתה מזיקה לכם מעט צניעות כבוד בסיסי ואנושיות.  (לת) אזרחית מהשורה
  • 22:04
  • 11.07.12

29 סוף סוף היועץ המשפטי לממשלה הבין כי הוא חומת המגן האחרונה מול ממשלה וקואליציה ( אלקין-דנון-לוין) שרומסים את שלטון החוק ומכרסמים בדמוקרטיה הישראלית למען "ארץ ישראל השלמה".  (לת) קורא טקסטים
  • 22:12
  • 11.07.12

30 ישראל תידרדר מהר מאד לרמות שחיתות של העולם השלישי אם נגיע למצב שהפרקליטות והמשטרה יחששו לטפל באצולת ההון - שלטון. זה מה שיקרה אם יאלצו את לדור להתפטר ע"י הלחץ האגרסיבי, המתוזמר והמיוחצן שאנו עדים לו כעת. כשנגיע למצב הזה מדינת ישראל תחדל להתקיים כי פשוט כל מי שיוכל יברח מכאן !!!  (לת) אילן
  • 22:15
  • 11.07.12

31 אצבע מאשימה מלכה
  • 22:19
  • 11.07.12

הפרקליטות מתהדרת בניסיונות להפיל אישי ציבור שלא מתאימים לה.
רבים מאיתנו עדין זוכרים תביעות כגון התביעה נגד השר נאמן , אז וגם עכשיו לא נשמעה התנצלות מהפרקליטות.
ומין שטיין ולדור חייבים להבין שהעם שומע את הקולות ורואה את המראות, אם זה מה שעתם עושים לנבחרי ציבור מה עושים לבוזגלו?

להביא לנפילת ראש ממשלה נבחר מבלי שיש לך ביד את כל הקלפים, הינה עברה וחטא ועל זה צריך לדור לשלם. ולגבי ויינשטיין, עד היום אני לא מב ינה איך ויינשטין יכול להמשיך לשמש כיועץ משפטי ולהסתתר אחרי סינרה של אשתו בנושא העובדת הזרה, גם הוא וגם אהוד ברק חייבים ללכת ושיקחו איתם את לדור. אני מפחדת יותר מכם מאשר מאולמרט.

32 ממה פחד בית המשפט..? הצהרתו הצינית של הנאשם "יש שופטים בירושלים מעלה חשד כבד...  (לת) אזרח
  • 22:21
  • 11.07.12

33 ויינשטיין , תשמע , לדור הוא זה שמזמין את המתקפות עליו אישית , ולא על הפרקליטות , הוא חשב עצמו לאלוהים מ , האוזנר
  • 22:23
  • 11.07.12

כל יום ושני מזמין מסיבת עיתונאים , דבר שלא היה לאף פרקליט מדינה , את לא חושב לבדוק את התנהלותו ? אני אינני שייך לאף זרם , לי יש דיעה פרטית , ויודע כיצד מתנהלים הדברים , אינני אומר שעליו להתאבד או להחליפו , אלא לתת לו בעיטה החוצה , ותשתוק המדינה 40 שנה .

34 למה הלך הזרזיר אצל העורב שאלו חכמינו משה
  • 22:31
  • 11.07.12

כי הוא בן מינו, ולכן אין תמיהה שדנינו תומך בלידור שקיבל סחרחורת גבהים וסבר שהוא ממליך מלכים ועורף ראשי שליטים שאינם לרוחו ואולי רק להוכיח מי בעל הביית

35 למתקפה יש ככל הנראהנ מטרה מאד ברורה- אהוד
  • 22:35
  • 11.07.12

להיטיב את מצבו של אולמרט במערכות המשפטיות שעוד לפניו.

36 השופטים פה אחד הפרקליטות פה אחד לא בטוח מי צודק תת
  • 22:42
  • 11.07.12

300000$ בכספת אולמרט לא יודע לא רואה לא שומע. לי נראה שהשופטות לא רצו לראות ראש ממשלה בכלא כפי ממזוז לא רצה להכניס נשיא לכלא . כך שמי צריך לבדוק עצמו במקרה זה לפחות זה השופטות . כמובן מהפרקליטות לא יכולים לאמר זאת . מה שנשאר להם זה נסיון ערעור לעליון . בתקווה שהאג'נדה שם היא אחרת...

37 לדור רמרם
  • 07:46
  • 12.07.12

ישר כח ,יש בעיה במערכת המשפט.

38 מתלהמים יקרים וטקבקיסטים מטעם: בוא נזכור פרט קטן אחד - במסגרת הזיכוי החלקי, אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים.  (לת) אחד2
  • 08:46
  • 12.07.12

39 מי המושחת חניה
  • 11:37
  • 12.07.12

אולמרט "זוכה" (לא לשכוח שעדיין לא לגמרי) אבל השחיתות השילטונית הקשורה באהבת הכסף והתענוגות זועקת לשמיים. והרי הוא אוהב גדול של החיים הטובים...כ"כ קל להתלהם נגד אלה שעומדים על המשמר נגד הפיכתה של ישראל למדינה מושחתת בסגנון העולם השלישי.

פרוייקטים מיוחדים