טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המשטרה תפצה חשוד שהדליפה את שמו למרות צו איסור פרסום

מקומון בצפון פרסם כתבה על עובד חברת החשמל שנעצר בחשד לשוחד, לאחר שקיבל את שמו משוטרים. גובה הפיצוי: 30 אלף שקלים

תגובות

משטרת ישראל תפצה עובד בחברת החשמל, שנחשד בקבלת שוחד, בסכום של 30,000 שקלים בגין לשון הרע, משום שלא עדכנה את התקשורת בנוגע לצו איסור הפרסום שהוטל על שמו. פסיקת בית משפט השלום בחיפה בעניין, שניתנה לפני כחודש, מתייחסת ליעקב לוי, תושב קרית ים, בן 66, שמאז פרסום כתבה על מעצרו בעיתון "ידיעות המפרץ" מרשת "ידיעות תקשורת" הוגש נגדו כתב אישום על שוחד, ונגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 50,000 שקלים.

לוי עבד 28 שנה בחברת החשמל ופוטר ממנה ב-2008. הוא נעצר בחשד לקבלת שוחד, זיוף, מרמה והפרת אמונים, ובעקבות החקירה, פוטר מתפקידו. רק ארבע שנים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד, אך לבסוף הורשע בהסדר טיעון רק בזיוף, בקבלת דבר במרמה ובמרמה והפרת אמונים.

מפסק דינו של לוי עלה כי הוא קיבל באופן אישי בקשות לבדיקת תקינות מערכות חשמל במבנים, אישר חיבור תשתיות למבנים ומתקנים שלא כדין והונה חשמלאי שהתקין את מערכת החשמל בכך שגבה ממנו כספים. מלבד זאת, הורשע בכך שאישר בקשות לחיבור שהפנו אליו חשמלאים בלתי מורשים, וכן זייף עשרות תוכניות חשמל בכך שהדביק עליהם מדבקות הצהרה מזויפות שמראות לכאורה כי ניתנו על ידי חשמלאים מורשים. בסך הכל שלשל לכיסו 6,400 שקלים.

החקירה החלה בינואר 2008 לאחר שאחד החשמלאים פנה לחברת החשמל, שהגישה תלונה למפלג הונאה במחוז צפון. יום לאחר מעצרו של לוי הוצא צו איסור פרסום על שמו. שבוע לאחר המעצר פורסמה כתבה על האירוע עם ציון שמו ב"ידיעות המפרץ", אולם בעיתון טענו כי לא ידעו על קיום הצו. 

לוי הגיש תביעת לשון הרע נגד העיתון והמשטרה. הוא דרש פיצוי בגובה 100,000 שקלים בטענה שהמשטרה היא שהדליפה את שמו והפרה את הצו. לטענתו, הכתמת שמו תרמה לפיטוריו מחברת החשמל והערימה עליו קשיים במציאת עבודה אחרת. הוא לא טען דבר נגד תוכן הכתבה אלא על עצם פרסום שמו. 

העיתון טען להגנתו כי ללוי ממילא לא היה שם טוב, וכי את הידיעה על מעצרו קיבל מגורם מהימן במשטרה שלא עדכן אותו על צו איסור הפרסום. לטענת העיתון, בהיעדר מודעות לא ניתן לקבוע כי הפר את הצו. מלבד זאת, העיתון נשען על הגנת האמת בפרסום וטענת התום לב, אולם לבסוף נדרש לפצות את לוי ב-20,000 שקלים. 

המשטרה טענה כי לא הפרה את צו איסור הפרסום וכי פרסום שמו של החשוד בניגוד לצו איסור הפרסום אינו מהווה עבירת לשון הרע. היא הוסיפה כי נזקיו נגרמו לו בשל מעשיו, בכך שניצל את תפקידו בחברת החשמל לצורך ביצוע עבירות פליליות ולא פעל בעצמו כדי ליידע את כלי התקשורת על הצו. 

בדיונים עלתה השאלה אם תפקיד הסנגור של לוי היה לעדכן את התקשורת בדבר הצו איסור הפרסום, שכן הוא הוצא לבקשתו. בעיתון טענו כי בפנייה ללוי טרם הפרסום הוא לא ציין בפניהם כי קיים צו איסור פרסום, אלא הכחיש את המיוחס לו וטען כי רק תיווך בין אזרחים וקבלנים. 

בין העדים בתיק היו ראש מפלג הונאה במחוז צפון, רב פקד אהרון גלאור, שניסה להפחית מאחריות המשטרה. גלאור העיד כי ידע על צו איסור הפרסום יומיים לאחר שיצא וכי ייתכן שבעת ששוחח עם הכתבת לא ידע על הצו. "אני לא אחראי על פרסום התקשורת. אני מעביר אינפורמציה והיא בוחרת מה לפרסם", אמר. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות