הפרקליטות: החלטה על כתב אישום נגד ליברמן בתוך חודש

החקירות נגד שר החוץ נמשכות כבר 15 שנה, וההודעה כי ההחלטה תתקבל לפני הבחירות נמסרה בתשובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ

פרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) כי ההחלטה אם להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן תתקבל בתוך חודש, עוד לפני הבחירות לכנסת. ההודעה ניתנה במסגרת תגובת המדינה לעתירה שהגישה לבג"ץ התנועה לאיכות השלטון. אם ליברמן יועמד לדין הוא לא יוכל לכהן כשר בממשלה הבאה. בחודש שעבר התפרסם ב"הארץ" כי גורמים משפטיים הכריעו כי ההכרעה תתקבל לפני הבחירות.

בעתירה ביקשה התנועה לחייב את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטה טרם הבחירות, ולהסביר מדוע לא קיבלו החלטה עד היום. העתירה הוגשה שלושה ימים לאחר שליברמן ונתניהו הודיעו על החלטתם להתמודד בבחירות לכנסת ברשימה משותפת של שתי המפלגות.

החקירות נגד ליברמן נמשכות מזה 15 שנה. שני תיקי החקירה הקודמים נגד ליברמן נסגרו ב-2008, שמונה שנים אחרי פתיחת החקירות נגדו. החקירה הנוכחית של ליברמן החלה בשנת 2006. בקיץ 2009 הגישה המשטרה את התיק למחלקה הכלכלית בפרקליטות, עם המלצה להעמיד לדין. היועץ המשפטי לממשלה הקודם מני מזוז לא הספיק לקבל את ההכרעה בתיק, וזה עבר להכרעת מחליפו, יהודה וינשטיין, שבקרוב ימלאו לו שלוש שנים בתפקיד.

באפריל 2011 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא שוקל להגיש כתב אישום נגד ליברמן, בכפוף לשימוע, בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד. על פי החשד, ליברמן עבר את העבירות בשנים 2008-2001, בהיותו אזרח פרטי אך גם כחבר כנסת ושר, כשלחברות שבשליטתו הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים פרטיים. מאז נערכו לליברמן שלושה שימועים, בינואר ופברואר השנה, וכן הוגשו טיעונים משלימים בכתב במאי השנה.

בהודעת הפרקליטות לבג"ץ חזרה על טיעוניה לפיהן תיק ליברמן הוא "תיק מורכב, אשר במסגרתו בוצעו פעולות חקירה רבות בארץ ובחו"ל, נחקרו עשרות חשודים ועדים, הוצאו עשרות צווי חיפוש והמצאת מסמכים, ובוצעו חיפושים שונים במהלכם נתפסו אלפי מסמכים. כמו כן יצוין כי עדים מרכזיים בתיק זה אינם חיים בארץ". בנוסף, ציטטו בפרקליטות את הנחייתו של היועץ המשפטי לשעבר מזוז, הקובעת כי הטיפול בתיקים של נבחרי ציבור או מועמדים המצויים בעיצומה של חקירה שוטפת יימשך כסדרו וללא כל השהיה גם בתקופת הבחירות.

מדובר בהבטחה רשמית שנייה של וינשטיין לקבל הכרעה תוך שבועות, מאז החלטתו להעמיד לדין את ליברמן באפריל 2011. הראשונה ניתנה באפריל האחרון, גם בתשובה לפניית התנועה לאיכות השלטון וגם בהקשר להקדמת הבחירות. אז הבטיח וינשטיין כי ההחלטה תתקבל עד הבחירות שהיו אמורות להתקיים בספטמבר. ביוני התקבלה החלטה להגיש כתב אישום בתוך שבועות, אולם מיד לאחר הכרעת הדין בתיק אולמרט הודה המשנה של וינשטיין, רז נזרי, כי ההכרעה באשר להגשת כתב אישום נגד ליברמן תישקל בין השאר לאור הכרעת הדין המזכה של אולמרט.

בפברואר 2011 אמר פרקליט המדינה משה לדור על תיק ליברמן כי "הטיפול בפרשה הזאת נמשך הרבה יותר מדי זמן והתהליך הוא הרבה יותר אטי מאשר מישהו מאיתנו היה רוצה. כל בחינת תיק פלילי היא מלאכת הרכבת פאזל. הפאזל לפעמים דומה לזה שבו משתעשעים הנכדים שלי, כזה של שמונה חלקים, ולפעמים הוא של 2,000 חלקים. בפרשת ליברמן זה הרבה יותר מ-2,000 חלקים ורובם לא בעברית ולאו דווקא באנגלית. אוקיי? וכן, זה אחד הפאזלים הקשים ביותר להרכבה שנתקלתי בהם בשנים האחרונות". לדור הסכים לטענה כי אמון הציבור בפרקליטות נפגע כתוצאה מההשתרכות וחוסר ההכרעה בתיק ואמר: "מסכים לחלוטין ויש לי בעיה להתווכח איתה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לפי הכותרת, חסר רק היום שבו יוגש כתב האישום, האם הכותרת נכונה? או תלושה מהמציאות?  (לת) קיש
  • 13:52
  • 08.11.12

02 הביזיון של הפרקליטות והיוהמ"ש לממשלה  (לת) נפתלי אור-נר
  • 13:54
  • 08.11.12

03 איך יודעים שיש בחירות בישראל? kenny
  • 13:56
  • 08.11.12

מדברים על הגשת כתב אישום נגד ליברמן

04 פתי מאמין לכל דבר...  (לת) אבי
  • 14:04
  • 08.11.12

05 זה נשמע כמו "ההטחות" בעבר  (לת) אדר
  • 14:10
  • 08.11.12

06 פעם נוספת בה הפרקליטות מתערבת בשלטון במדינה רונן
  • 14:16
  • 08.11.12

הפרקליטות לא מבינה שיש תחומים בהם נדרש שכל ישר ,נראה שלעובדי גוף זה יש ההפך משכל ישר. רק כך ניתן להסביר את השהיית הטיפול בתיק ליברמן ,או הנחרצות בה טיפלו באולמרט. בשני המקרים צורת הטיפול של הפרקליטות פלילית למהדרין.

07 חקירה של 12 שנה. אולי הם צריכים עוד 30 שנה עד שימצאו משהו עליו. בינתיים שופכים את הרפש כל האשכנזים הגזענים ששונאים כל מי שאינו כמוהם.  (לת) אבי
  • 14:16
  • 08.11.12

08 חחחח... אני בטוח שלפני הבחירות של 2024 נשמע שוב את אותה המנטרה... כנראה שאזרחות טובה זו רק המלצה  (לת) רון
  • 14:24
  • 08.11.12

09 מזל שיש תנועה לאיכות השלטון המורה לבעלי תפקידים שעליהם גם לעבוד  (לת) אוכלי חינם
  • 14:36
  • 08.11.12

10 כאילו מה 12 שנה לא הספיקו-הגיעו בחירות אז..  (לת) יעל
  • 14:38
  • 08.11.12

11 לאחר 12 שנים הגיע הזמן לשפד את הליברמן הזה נו???
  • 14:41
  • 08.11.12

לקראת הבחירות זה יראה מוזר אבל חשוב שייעשה כבר

12 ממילא כבר יש התישנות אחרי 12 שנה.  (לת) יותר עדיף לצפות לביאת המשיח - אעפ"י שהתמהמה
  • 14:43
  • 08.11.12

13 נראה לכם שתהיה הכרעה? קרוב לודאי תהיה זו החראה...  (לת) יהודה האימפוטנט
  • 14:50
  • 08.11.12

14 הלאה לכלא!  (לת) דנה
  • 14:55
  • 08.11.12

15 יאללה תזדרזו כבר. לפני שיהפוך שר ביטחון ויקריב חיילים על מזבח היוהרה הגיזענית שלו  (לת) אמא דואגת
  • 14:55
  • 08.11.12

16 "הבחירות לא יצאו אל הפועל ... וכך גם התעכבה ההכרעה". מה קשר שמיטה להר סיני?!?  (לת) אורי כדורי
  • 15:16
  • 08.11.12

17 מקומו הטיבעי של מאפיונר הוא בכלא ומוטב מוקדם ממאוחר  (לת) שר החוץ אלק
  • 15:36
  • 08.11.12

18 מעניין..... רותי
  • 16:51
  • 08.11.12

על מי מופעל לחץ , שדוחה את הגשת התביעה נגד אביגדור ליברמן במשך שנים אחדות?????? ו/או כמה כסף זה עלה למי שלוחץ????
אם כל חבר כנסת /שר , בעת היותו במשרה ממשלתית, היה פותח חשבון על שם בנו/ביתו בגילאי ה- 20 , אליו מוכנסים מיחליוני דולרים, " בעבור ייעוץ" (עאלק) , האם אותו חבר כנסת/שר לא היה עומד מייד לדין?????
האם אין זו עבירה על החוק???? ומה איתכם: אשכנזי , פרנקל, ומזרחי ואמסלם? אזרחים פשוטים , אם הייתם עוברים על החוק, האם גם הדיון בעניינכם היה נמשך שנים????? וזה האיש שנושא עיניו למשרת שר ביטחון/ראש ממשלה??????

19 להזכירכם, מדובר בעבריין מורשע פני הדור כפני הדו(ב)רמן
  • 17:04
  • 08.11.12

http://www.haaretz.co.il/opinions/today-before/1.1482454

20 לתפארת פרקליטות המדינה, עינוי דין, בתרוצים שונים, ברמה של תלמיד עצלן, שלא הכין את שיעוריו, שנה אחרי שנה, בתירוץ שהכלב לע את המחברת..  (לת) סמול טוק
  • 18:17
  • 08.11.12

21 למהר! שיספיק לשבת איתי זמן מה! הירשי
  • 19:28
  • 08.11.12

אלמד אותו כמה טריקים...

22 תרוצי הפרקליטות קוראת קבועה
  • 19:43
  • 08.11.12

ממש מראים על מחדל מקצועי. בארץ ישנם די והותר אנשים הבקיאים (!) בשפה הרוסית. 15 שנה - ממש לא יאומן. נקווה שהפעם זה רציני.

23 מי מאמין לפרע-קליטות המדינה?! פרע רע
  • 21:22
  • 08.11.12

פגע רע,

רשעות המדינה בפרע-קליטות

24 רבותי, במקרה שיוגש אישום ייווצר פלא עולם שאפילו תורת האבולוציה של דרווין לא תוכל להסביר. פרקליט מדינה ללא ביצים גידל צמד כזה בזמן שיא. במידה וזה יביא גם להרשעה תתמותט התאוריה ל-ח-ל-ו-ט-י-ן. תמיד טענתי שסיפור "כי ששת ימים" הוא סיפור סבתא. מסתבר שהוא נכון. (שרפת הספרים של דרווין בפוצדמרפלץ בברלין מייד לאחר ההרשעה.)  (לת) .
  • 12:49
  • 09.11.12

25 בארצנו , כמו בעיירה קטנה, אין צורך להתמודד עם ראיות מפלילות. מספיק שהכוכנים מטעם עצמם, היושבים ספונים בהיכל הפרקליטות, יפיצו שמועות בדבר אשמתו לכאורה, של סליבריטאי כלשהו, וכבר ידבק בו ריח רע, ותרד קרנו, והרכילות, כחרב המתהפכת מעל ראשו. עד שילבינו שערותיו.. אין לי מושג ירוק, אם ליברמן כאיש עסקים, ולא בתפקיד שר, אכן עבר עבירות פליליות בתחום הלבנת הון, וכל השאר. אבל, אם זה כל כך ברור, למה ניגרם לו עינוי דין, תריסר שנים, לפחות. אם הפרקליטות מבזבזת כספי ציבור, על ניית שמואל דכנר, עד המדינה נגד אולמרט, שהתגלה כנוכל סידרתי, בתחקיר של רפי גינת, אז אולי אין בסיס עובדתי מוצק, גם נגד ליברמן. ברור לנו, שהאמון של רבים מאיתנו בפרקליטות המדינה, התערער באופן רציני, רק בגלל יוהרה וריצת רגליים להרע, מצד מלאכי השרת, שנחשפו בקלונם, כאחד האדם.. רודפי כבוד ופרסום. אלא, שאנשים אלה, בניגוד לנו, ובניגוד לאנשי הציבור, מחזיקים בכח להשחית, ולגזול את חירותם , של כל שאר אזרחי המדינה.  (לת) סמול טוק
  • 20:07
  • 09.11.12

26 בכל מדינה נורמלית,התנהגות פוליטית מושחתת כזו של התביעה,המורחת חקירות על פני 12 שנים,הייתה גורמת לרעידת אדמה ולהדחות בצמרת.לא במדינה החולה שלנו הנשלטת ע"י חונטת המיעוט השמאלני.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 11:40
  • 10.11.12

27 שחיתות פוליטית כזו ברשויות אכיפת הצ/חוק,מתרחשת רק במדינות חשוכות.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 11:46
  • 10.11.12

פעילות
המלצות
פרסומת