הסנגוריה: שופט מחוזי מחמיר עם מהגרים מאפריקה רק בשל מוצאם

הסנגוריה הציבורית ערערה על שני גזרי דין של השופט צבי גורפינקל בעניינם של מבקשי מקלט. בפסקי הדין כתב גורפינקל כי יש להחמיר את רף הענישה לזרים

הסנגוריה הציבורית טוענת כי שופט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, מחמיר באופן פסול בעונשם של מהגרים אפריקאים השוהים בישראל, רק בשל מוצאם.

באחרונה ערערה הסנגוריה לבית המשפט העליון על שני גזרי דין של השופט גורפינקל בעניינם של מבקשי מקלט מאריתריאה ומסודאן. ב-30 במאי השנה גזר השופט מאסר בפועל של ארבע שנים וחצי על אנגסום כאברי, מבקש מקלט מאריתריאה, שהורשע בשוד בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. כעבור שלושה שבועות הוא גזר ארבע שנות מאסר על יוסף בשיר, מבקש מקלט מסודאן, בגין שוד ושיבוש מהלכי משפט. לטענת הסנגוריה, השופט החמיר בעונשיהם בהתבסס על תמונה שגויה "של רחובות מוכי פשע ופחד, בהם משתוללים מבקשי המקלט ומבצעים עבירות אלימות כלפי אזרחי ישראל".

בגזרי הדין התייחס השופט גורפינקל מפורשות למוצאם של הנאשמים והדגיש כי יש להחמיר עמם. בגזר הדין של כאברי ציין כי "בעבר, נתקל בית המשפט במקרים בודדים של מעשי שוד או אלימות על ידי עובדים זרים, פליטים או מהגרי עבודה, אולם בשנה האחרונה התגברה התופעה עד מאוד, ואין לך שבוע שבו אינו מתקיים דיון שבו מעורב אזרח זר במעשה אלימות או במעשה שוד".

מבקשי מקלט מאריתראה מפגינים מול הקריה בתל אביב, באוקטובר. למצולמים אין קשר לכתבה
מבקשי מקלט מאריתראה מפגינים מול הקריה בתל אביב, באוקטובר. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: ניר כפרי

השופט הוסיף כי "רחובות הערים הפכו לבלתי בטוחים, אזרחים שלווים חוששים לצאת מבתיהם מחשש לאלימות, ויש צורך להעביר מסר חד משמעי כי בית המשפט לא ייתן ידו למצב שבו אנשים חוששים לצאת מביתם וללכת ברחובות העיר בתום יום עבודה או לצורך בילוי". לפיכך, קבע השופט גורפינקל כי יש להחמיר את רף הענישה לזרים. "לנוכח ריבוי המקרים, והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הזרים השוהים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה, ולהעמידה בין שלוש לשש שנות מאסר", כתב.

"מכת מדינה"

בגזר הדין של בשיר התייחס השופט שוב לסוגיית הפליטים: "נכון הדבר שמצבם של הפליטים שהגיעו לישראל אינו קל, אולם יש לזכור כי הם הגיעו לכאן מרצונם ולא בכפייה, וגם הגעתם לא נעשתה במישרין לישראל, אלא קודם הגיעו למצרים, ורק כאשר מצאו שרמת החיים שם אינה מתאימה להם, ואינה מספקת את צרכיהם, החליטו להגיע לישראל". בתגובה לטענת הסנגוריה כי אין לייחד את אוכלוסיית הפליטים והעובדים הזרים מיתר העבריינים בישראל, כתב השופט כי "כאשר מתגלית בפני בית המשפט תופעה שהופכת למכת מדינה, ותופעה זו מיוחדת לסוג מסוים של אוכלוסייה, חובתו של בית המשפט להגן על הציבור מפני תופעה זו, וכל טענה שמדובר בהפליה או בגזענות, דינה להידחות בתוקף".

"הערעור מעלה סוגיות בעלות גוון עקרוני, העוסקות בשיקולי ענישה לגיטימיים לעומת אחרים שאינם", כתבו סגן בכיר לסנגור הציבורי הארצי, עו"ד טל ענר ועו"ד עלאא מסארווה בערעור על גזר הדין של כאברי. "בית המשפט לא מבסס את קביעותיו על נתונים תקפים, אלא על התרשמות אנקדוטלית", נכתב בערעור.

הסנגוריה דחתה על הסף את טענת השופט גורפינקל כי יש להחמיר בענישת זרים כדי להגביר את ההרתעה. "קו טיעון זה מגלם בחובו שיקול בלתי לגיטימי ואף מסוכן", נכתב בערעור.

בנוסף, הסניגוריה דחתה את הטענה כי יש עלייה בעבריינות של זרים: "מדובר בקביעה שראוי היה לה שתתבסס על נתונים אמפיריים, ולא על סמך תחושת בטנו (או אולמו) של שופט יחיד". לטענתה, בניגוד לקביעות השופט ולתחושות הרווחות בציבור, שיעור הפשיעה בקרב מבקשי המקלט נמוך מאשר באוכלוסייה הכללית. לערעור צירפה הסנגוריה את נתוני המשטרה, לפיהם ב-2011 נפתחו ל"אפריקאים לא יהודים" רק 1,233 תיקים פליליים, בעוד שמספר מבקשי המקלט היה 54,497. "גם אם נניח שכל הפשיעה של אפריקאים בישראל התבצעה על ידי מבקשי מקלט, הרי ששיעור הפשיעה בקרבם ב-2011 היה 2.24%. לשם השוואה, שיעור הפשיעה הכללי בישראל ב-2010 הוא 4.99%, כלומר יותר מכפליים", נכתב. עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובת דוברות בתי המשפט.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "ארבע שנות מאסר על יוסף בשיר, מבקש מקלט מסודאן, בגין שוד " Yossi
  • 04:10
  • 05.12.12

מי יכול להסביר, בלי שום כינויי גנאי, מדוע לשודד לא מגיעות ארבע שנים (לפחות)?

02 יש עלייה ברורה בפשיעת זרים בישראל, הנתונים של הסנגוריה לא סותרים זאת ניר
  • 05:07
  • 05.12.12

ועל כן אין כל בעיה בהחמרת עונשם של אלה

03 לא להתעצבן, חבר'ה. פשוט הבת של השופט הלכה לעשות קניות בתל אביב, ונבהלה - הלבנה - מריבוי הכושים. שיחה קטנה של ארוחת שבת, והכל יבוא על מקומו בשלום  (לת) סתם אחד
  • 05:19
  • 05.12.12

04 ואכן, צריך בית המשפט להחמיר עם 4.99% הפושעים הישראלים, משפחות פשע משתוללות ברחובותינו ועברייני פגע וברח בדרכים. כי זו באמת נעשתה מכת מדינה.
  • 06:24
  • 05.12.12

כי זו באמת נעשתה מכת מדינה. כי השוטרים מתלוננים זה מכבר שבתי המשפט אינם מגבים אותם ואין ענישה הולמת לעבריינים המובאים למשפט.

כי משפחות של קורבנות אלימות ונהיגה פרועה חסרי אונים מול עסקות הטיעון הנרקמות כדי להקל על העומס של בתי המשפט.

לרכז את החמרת העונש בעובדים הזרים ולהפלות לטובה פשועים יהודים בחומרת ואורך תקופת העונשין זו טעות שתתבטא ישירות באיכות חיינו ותעודד את הפשיעה העיקרית במדינת ישראל.

כי יש גם יהודים פושעים. מה לעשות.ואת אילו גם אי אפשר לגרש, הם ופשעיהם נשארים איתנו גם אחרי שיסיימו את עונשם.

  •   "מחקר" פשיעת הזרים של פעיל השמאל הרדיקלי גלעד נתן (שאיכשהו הצליח להשתחל למרכז המחקר והמידע של הכנסת) הוא שקר מכוער‏ די עם שקרי השמאל!
    • 10:21
    • 05.12.12

    ה"מחקר" של גלעד נתן שקרי לחלוטין:

    1. הוא בודק את שיעור הדיווחים על פשיעת זרים בכלל, ולא רק של הפולשים מאפריקה. כלומר הוא מחשיב גם את העובדות הזרות מהפיליפינים, הודו, נפאל וכו', והעובדים הזרים בחקלאות מתאילנד ובבניין מסין. אלה אוכלוסיות שבהם יש בהן מעט מאוד פשיעה. אבל בקרב הפולשים מאפריקה הפשיעה מטורפת.

    2. חלק ניכר מהפשיעה של הפולשים האפריקאים הוא פשיעה "קטנה" (גניבת אופניים, טלפון סלולרי, שליחת ידיים, הטרדה במבטים, קללות) שאף אחד לא מדווח עליה. חלק גדול מהפשיעה הזו מופנית כלפי זרים אחרים, שפוחדים להתלונן במשטרה מאחר שהם שוהים בארץ שלא כחוק.

    3. מספר הפולשים כיום כפול ואפילו יותר מזה בהשוואה למועד שבו נערך ה"מחקר". לכן הוא לא לוקח בחשבון שככל שיש פה יותר פולשים וככל שהם נמצאים כאן יותר זמן, כך הביטחון העצמי שלהם גובר, הם מגלים שהם הגיעו למדינה של פראיירים שבמקום להעיף אותם קיבינימט שומרת על "כבוד האדם" שלהם - ובהתאם לכך התעוזה שלהם עולה והפשיעה שלהם גוברת. זה ממש לא מקרה שאתם שומעים יותר ויותר על פשיעה של זרים: פשוט התופעה הזו הולכת ומתגברת.

    בקיצור, אדון גלעד נתן (עוד מושתל של השמאל במרכז "המחקר והמידע" כביכול של הכנסת) עובד עליכם בעיניים.

    וחוץ מזה - אפילו אם הם היו מבצעים רק מעט פשעים (דבר שכאמור אינו נכון), מה זה משנה? הם עוברים על החוק בעצם כניסתם הבלתי חוקית ושהייתם הבלתי חוקית, וכל עבירה נוספת שהם מבצעים כאן היא עבירה אחת יותר מדי. לא חסרים לנו פושעים משלנו ואיננו זקוקים לנטל הבלתי נסבל הזה שהופך את חיינו לגיהנום. די לנו בעבריינים ישראלים. כל עבריין מאריתראה/סודאן/גאנה/חוף השנהב/קונגו/סיירה לאונה (למעלה מחצי מהפולשים האפריקאים מגיעים מכל מיני מדינות באפריקה חוץ מאשר אריתראה וסודאן) הוא עבריין אחד יותר מדי. השמאל חייב להפסיק לייבא עבריינים זרים לפני שהעם הזה יקום על הרגליים וייצא מכאן את פושעי השמאל הרדיקלי.

    מעניין אם התגובה המנומקת הזאת תצונזר. מתאים לאתר הזה לצנזר תגובות כאלה.

05 מהגרי עבודה בן
  • 06:35
  • 05.12.12

שיחזרו לאפריקה יחד עם הסניגורים שלהם, ושם יקבלו עונש הוגן!!!

06 זה לא המוצא זה הצבע, גם כושי מארה"ב לא מתקבל בברכה יתרה ראו כושים בדימונה  (לת) פלץ
  • 06:48
  • 05.12.12

07 השופט הוא בסך הכול פקיד ממשלתי בתפקידו כשופט  (לת) פלץ
  • 06:50
  • 05.12.12

08 מי אמר שאין שופטים אידיוטים? גורפינקל הגזען מוכיח את קיומם  (לת) צבי גורפינקל הרקוב
  • 06:53
  • 05.12.12

  •   הם הגיעו לכאן מרצונם ולא בכפייה לא חייבים להם כלום
    • 10:47
    • 05.12.12

    בגזר הדין של בשיר התייחס השופט שוב לסוגיית הפליטים: "נכון הדבר שמצבם של הפליטים שהגיעו לישראל אינו קל, אולם יש לזכור כי הם הגיעו לכאן מרצונם ולא בכפייה, וגם הגעתם לא נעשתה במישרין לישראל, אלא קודם הגיעו למצרים, ורק כאשר מצאו שרמת החיים שם אינה מתאימה להם, ואינה מספקת את צרכיהם, החליטו להגיע לישראל".

09 רוב מוצק של 95% רוצה את מסתנני העבודה המוסלמים מאפריקה מחוץ לגדר וטובה שעה אחת קודם. עיתון הארץ והשמאל ההזוי שמו להם למטרה להציף את ישראל בספחת הזו.. לא יעזור לכם.  (לת) מהות הכתבה ההזויה.
  • 07:30
  • 05.12.12

10 שופט במחוזי בת״א מחמיר בענישה נגד זרים? זה סותר את כל תפיסת עולמו של גאון דורנו, מודרפליץ ... הבו לנו מרפא! מה עם המשיכה האירוטית?  (לת) רפי בוסקילה
  • 07:57
  • 05.12.12

11 הולכת ומתארכת רשימת השופטים, אדריכלים וקציני צהל שפשעו כנגד הפליטים.  (לת) יפה לכם יהודים!!
  • 08:01
  • 05.12.12

12 כל הכבוד לפרקליטות! יש לבער דעות קדומות ושנאה.  (לת) תמר
  • 08:15
  • 05.12.12

13 כל הכבוד לשופט השפוי חבל שאינו פוסק לגרש את העבריינים הללו מישראל במקום כלא  (לת) אזרח
  • 09:09
  • 05.12.12

14 "להחמיר את רף הענישה לזרים"? מיכאלה
  • 09:26
  • 05.12.12

לא! צריך להחמיר את רף הענישה, נקודה. ל-כ-ו-ל-ם.

15 Shame on you Ilan---the judge is only trying to save the idendity of israel-  (לת) Benny
  • 10:13
  • 05.12.12

16 שופטים ומלאכים אינם מילים נרדפות. השופטים הם רק בני-אדם (ולפעמים אפילו זה לא), בדיוק לשם הסיטואצייה המתוארת קיימת ערכאה נוספת (בית משפט עליון),וטוב שהסנגוריה מערערת.  (לת) יש שופטים בירושלים. ובת"א?
  • 10:14
  • 05.12.12

17 מי שהגן עליהם בעת החדירה הלא-חוקית לישראל, מגן עליהם עכשיו כשהם נאשמים בפשעים בתוך ישראל. מה הצעד הבא? לתמוך בדרישתם להפוך את ישראל לצפון-אריתריאה? נא לא לשכוח בדרך לקלפי!  (לת) אלכס
  • 10:16
  • 05.12.12

18 שיפוט "הוגן" יוסי נץ
  • 10:27
  • 05.12.12

מסתבר כי בתי המשפט אינם אלא בבועה של הציבור המתלהם.

19 מתכוון להצטרף לרשימת ישראל ביתנו ?  (לת) ציניקן
  • 10:35
  • 05.12.12

20 עונש שמוטל על שודד אלים, זה באמת נושא כל כך חשוב שיתפוס כותרת ראשית בהארץ? בלי להתייחס לסוגייה עצמה, ומי צודק ומה מוסרי ומה נכון. האם זו באמת החדשה הכי חשובה נכון לעכשיו, שמצדיקה כותרת ראשית? האם אין כאן אג'נדה נסתרת שבינה לבין עיתונות הוגנת ומאוזנת אין ולא כלום?  (לת) אמיר
  • 10:44
  • 05.12.12

21 המהגרים משה
  • 10:45
  • 05.12.12

לא להחמיר איתם, אלא לאסוף את כולם ולהחזיר לאפריקה - דחוווווף!!!!!!!!!

22 בעוד 50 שנה הסודנים מ-ת"א יעשו מהלך דומה ל"פלסטניאים" באו"ם  (לת) דודי
  • 10:46
  • 05.12.12

23 גורפינקל זה הוא דוגמה מובהקת להטיית דין גזענית וליקוק לדרג הפוליטי. עבד כי ימלוך  (לת) איכססס מחליא
  • 10:50
  • 05.12.12

24 העונש המקסימלי על שוד הוא 20 שנה- ולכן צודק השופט - זו מכת מדינה - סנגוריה ציבורית שלא רואה את הציבור ממטר - מתחסדים  (לת) טל
  • 10:50
  • 05.12.12

25 ל 12 זו לא הפרקליטות, זו הסנגוריה הציבורית  (לת) דוד
  • 10:59
  • 05.12.12

26 רוב מקרי הפשע שלהם לא מדווחים בכלל, סטטיסטיקה שקרית  (לת) די לדמגוגיה
  • 11:23
  • 05.12.12

27 בארה"ב מקבלים על שוד בממוצע 20 שנה  (לת) געגועים לקליפורניה
  • 11:36
  • 05.12.12

28 2 הערות קסי
  • 11:45
  • 05.12.12

א. לא עונשו של הזר הוא גבוה מדי אלא עונשם של הישראלים שנתפסו בשוד הוא נמוך מדי. ב. מי שבא הנה לפשוע אפשר בשקט ובלי נקיפות מצפון להחזירו הביתה. כפי שראינו יש לנו מספיק גנבים ושודדים וכל השאר בלי שניבא מהגרים לשם כך

29 שופט הגון וישר אמור לפסוק ולגזור את הדין באופן שמתעלם לחלוטין מצבע עורו של הנאשם אבל במדינת היהודים זו כנראה דרישה מוגזמת.  (לת) הדס
  • 11:52
  • 05.12.12

30 תודה על "הכתבה" הזו. עוד 2 מנדטים פחות למחנה השמאל הסהרורי שמייחל להפיכת ישראל ממדינה ציונית ליהודים למדינה אפריקאית מוסלמית.. הראל שיצביע לנפתלי בנט.
  • 11:53
  • 05.12.12

תענוד לראות את עיתון הארץ והזויי השמאל יורים לעצמם פעם אחר פעם כדור ברגל.

31 כל הכבוד לשופט בוז לסנגוריה ההרסנית  (לת) משכין-שלום
  • 11:55
  • 05.12.12

32 לכל הגזענים שלא מבינים מה הבעיה: השוד הוא שוד בין אם מבצע אותו שחור סודני או לבן צפונבוני, הנזק הוא אותו הנזק בשני המקרים והעונש צריך להיות בהתאם. ברגע ששופט מכריז כי אדם מסויים, ראוי שיכבידו את עונשו רק בגלל הסטטוס האזרחי שלו (או הצבע שלו או הדת שלו וכד') הרי שזהו שבר של ממש במושגי הצדק והמשפט התקינים.  (לת) ריקי1
  • 11:56
  • 05.12.12

33 כל הכבוד לשופט שי המקורי
  • 11:58
  • 05.12.12

פליטים צריכים לשמור על החוק הרבה יותר מישראלים

34 המסתננים ומהגרי העבודה הם סכנה קיומית למדינת ישראל חובה לסלק אותם ולהחזיר אותם לארצם מולדתם הם ירסקו את ישראל הקימו את סהרונים בכדי לעצור את המסתננים ומהגרי העבודה על פי החוק ניתן לעצור עד שלוש שנים את המסתננים ויש לפעול על פי החלטת הממשלה בנושא,  (לת) המציאותי
  • 12:01
  • 05.12.12

35 הסנגוריה צודקת - זו גזענות א
  • 12:11
  • 05.12.12

כיצד היינו מתייחסים לשופט שהיה קובע, ש"לנוכח ריבוי המקרים, והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הערבים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה..."? זו גזענות לכל דבר ועניין. אין להעניש אדם בשל מוצאו או בשל נסיבות שאינן באשמתו כלל. ניתן להעלות את רף הענישה ב*עבירות* מסוימות, ואפילו ב*נסיבות* מסוימות, אבל לא בגלל ה*לאום* של הנאשם. העובדה שמבקשי המקלט אינם אזרחי ישראל, אין פירושה שניתן להפלותם במשפט פלילי. ראוי שמבית המשפט העליון תצא אמירה חדה וברורה, שתבהיר לשופטים ששיקולי לאום אינם שיקולים לגיטימיים בענישה.

36 מדובר בשופט צעיר (יחסית) שהוא תוצר החינוך הישראלי בעממי ובתיכון והעדר שיעורי אזרחות. גרפינקל נשאר תלמיד תיכון מחונן שלא מבין כלום במהות החופש והשוויון והדמוקרטיה. הוא מקרה קיצוני אבל לא שונה בהרבה משאר שופטינו  (לת) רמי
  • 12:20
  • 05.12.12

37 לפשע של מהגרים לא חוקים יש חומרה יתרה מפשע שלאזרחים רגילים כי קבוצת הבקורת שלהם היא האפשרות שלא היו פה בכלל שזו הנורמה הראויה מבחינתם.לכן כל פשע שלהם הוא מאה אחוז יותר מדי וענישה חמורה שלהם מוצדקת .אבל ענישה חמורה ככל שתהיה היא רק כבוי שריפות ולא טפול בבעיה המהותית שהיא נוכחותם כאן שהפתרון לה הוא אחד ואין בלתו גירוש.  (לת) אנטי שמאל
  • 12:41
  • 05.12.12

38 אם השודד הארור היה מקבל 40 שנה- זה היה צדק, 4 שנים זה צחוק מהעבודה.  (לת) ציוני
  • 12:53
  • 05.12.12

39 אסור כי שנאת זרים תהווה שיקול בגזירת העונש  (לת) יהודי בעל זיכרון היסטורי
  • 13:12
  • 05.12.12

40 השופטים בארץ מחורבנים רובם יותר מאשר אפי
  • 14:20
  • 05.12.12

היה בסיציליה לפני 60 שנה. השופטים בבתי משפט לעינייני חניה המענישים על חניה של נכים בעירית תל אביב המגינים על השודד חולדאי פשוט מעוררים קיא וגועל . אם הם שופטים נבחרים אז גם רוזנשטיין ואלפרון ואברג׳ל יכולים להיות בבגץ !

41 יש שופטים נורמלים בישראל. חובתו הראשונה של השופט (חיים כהן בספרו המשפט) היא להגן על הציבור  (לת) כל הכבוד
  • 20:11
  • 05.12.12

42 אנו מחוייבים לאמנת גנבה בלבד! אפי
  • 20:39
  • 06.12.12

יש להגן על נרדפים כפי שהיה צריך לעשות העולם בזמן השואה (ולא עשה) מעבר לזה איננו חייבים כלום אלא אם כן יש צורך בעבודתם והישראלים העשירים רובם לא רוצים להחליף פועלים זרים אם ילדיהם לומדים עברית וחיים את מורשתנו יש להעניק להם אזרחות ישראלית וכן לגייס אותם לצבא בהגיע הגיל . זכותם הרבה יותר הגיוני מזכותם של הפראזיטים של ש״ס או מפלגות דתיות קרצייתיות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

43 אם נכון המאמר יש לפסול את השופט אפי
  • 20:42
  • 06.12.12

לאלתר על גזענות ודעה קדומה בונצואלה קובה קונגו סוריה אירן טורקיה ועוד מחפשים שופטים כאלה !!!!!!!!

44 לסגור את הסנגוריה הציבורית!!!!! עו"ד
  • 08:03
  • 16.12.12

קיומה של הסנגוריה הציבורית הוא שערוריה ממדרגה ראשונה, שאין דומה לה בעולם.
מדוע צריכים אזרחי ישראל לממן מכיסם הגנה משפטית לעבריינים סוציופאתים, הקמים עליהם לאנסם, לשדודם ולרצחם?!
הסטטיסטיקה המצוטטת בכתבה מפי הסנגורים הנה עלבון לאינטיליגנציה, שכן המציאות היא שחלק הארי של מעשי העבריינות של "מהגרי עבודה" מסווגים תחת הקטגוריה של "עבריין לא ידוע", ולכן אינם מיוחסים אוטומאטית ל"מהגרי עבודה".
זה נובע, כמובן, מאופיין שלהעבירות - שוד, גניבה, אונס וכיו"ב - המאפיינות את העבריינות של "מהגרי העבודה".
לעומת זאת, עבירות "צווארון לבן", "אלימות במשפחה", "סכסוכי שכנים" וכיו"ב, שבהן ניתן לזהות בנקל את העבריין ולהצביע על השתייכותו, פחות רלוונטיות ל"מהגרי העבודה".
אזרחי ישראל צריכים להתעשת וללחוץ על סגירת הסנגוריה הציבורית, המכלה תקציבי עתק מיותרים.

45 גורפינקל אמיץ וצודק- אנחנו מפחדים להסתובב ברחובות דרום ת"א-ביבי הפקיר אותנו לחסדיהם של האפריקאים ולפחות השופט עושה משהו בקשר לזה  (לת) y
  • 09:16
  • 16.12.12

פעילות
המלצות