המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד יישום החוק למניעת הסתננות

המדינה תידרש לנמק עד סוף אפריל מדוע לא יבוטל החוק. השופטת נאור: "השאלה היא האם מותר להחזיק אנשים כל כך הרבה זמן במשמורת"

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי נגד יישום החוק למניעת הסתננות, זאת לאחר דיון בעתירה נגד החוק. המדינה תידרש לנמק בפני שופטי העליון, עד 30 באפריל, מדוע לא יבוטלו כל סעיפי החוק שהארגונים עתרו לביטולם. הדיון יתקיים בהרכב מורחב, שגודלו טרם נקבע. 

העתירה, שהוגשה על ידי כלל הארגונים הנלחמים למען זכויות מבקשי מקלט בישראל, שדורשים לבטלו בטענה כי הוא אינו חוקתי, נידונה הבוקר בפני הרכב מיוחד בראשות נשיא העליון, השופט אשר גרוניס, ולצדו המשנה לנשיא מרים נאור והשופטת עדנה ארבל.

השופטים מתחו ביקורת על טענת המדינה כי העתירה לא בשלה ועל כך שהמדינה לא הגיבה בצורה עניינית לטענות, אלא רק טענה לחוסר בשלותה. השופטת מרים נאור אמרה: "הנושא הוא הרבה יותר מידי רציני בחיי המעשה בכדי שטענות סף כאלה יעלו". עוד אמרה נאור כי "השאלה האם מותר להחזיק אנשים כל כך הרבה זמן במשמורת...עומדת במרכז העניין ולא ניתן לחמוק ממנה שום דרך". נציגת המדינה ביקשה מהשופטים בדיון שלא להוציא צו על תנאי נגד החוק, אך בקשה זו נדחתה שוב ושוב בטענה כי הנושא מצדיק צו. השופטת ארבל שאלה את נציגת המדינה בדיון: "למה שלא יוצא צו על תנאי?".

מתקן הכליאה סהרונים
מתקן הכליאה סהרונים. צילום: אליהו הרשקוביץ

הבוקר פורסם ב"הארץ" כי באופן תקדימי, התערב האו"ם בעתירה: ביום חמישי האחרון הגישה נציבות האו”ם לפליטים (UNHCR) בקשה להצטרף כידידת בית משפט לעתירה. לדיון הבוקר הגיע נציב האו"ם לפליטים בישראל, ויליאם טול, והובאו חמישה מבקשי מקלט מאריתריאה וסודאן, הכלואים כיום בכלא סהרונים. בתגובת המדינה שהוגשה לקראת הדיון, הודתה המדינה כי במתקני הכליאה כלואים 2,004 בני אדם וכי יותר ממחציתם הגישו בקשות מקלט. 

אשר גרוניס
אשר גרוניס. צילום: אוליבייה פיטוסי

העתירה מתייחסת לתיקון לחוק למניעת הסתננות, שהתקבל בכנסת בינואר אשתקד כ”הוראת שעה” לשלוש שנים, וזאת, כפי שכתבו המחוקקים, במטרה להגן על “האינטרס הציבורי”. החוק מאפשר כליאה לתקופה בלתי מוגבלת, גם של מי שמדינת ישראל אינה יכולה לגרשו למדינתו בגלל הסכנות הנשקפות לו שם. החוק לא מבחין בין מבקשי מקלט ופליטים ובין מהגרי עבודה, ומגדיר תקופה של שלוש שנים שאחריה ניתן יהיה לשקול שחרור ממעצר. כמו כן, החוק מאפשר לכלוא ילדים ללא הגבלת זמן ומכשיר בכך מצב שבו ילדים גדלים מאחורי סורג ובריח.

בבקשה הנדירה לבג”ץ, כתבו אנשי הנציבות כי היא “סבורה כי סעיפי החוק המפורטים מעלה אינם עולים בקנה אחד עם סטנדרטים בינלאומיים של דיני זכויות אדם ודיני פליטים, כולל אמנת 1951”. כמו כן הוסיפו כי “לתוצאות העתירה תהיינה השפעות מרחיקות לכת בנוגע להגנה על פליטים ומבקשי מקלט בישראל כמו גם בעולם כולו. הנציבות מודאגת מאוד מכך שהחוק ייצור סטיגמה ויעניש שלא בצדק, כולל על ידי מאסר ממושך, אנשים אשר זקוקים להגנה בינלאומית כפליטים וכאלה המבקשים הגנה".

העתירה הוגשה בשם מבקשי מקלט באמצעות עו”ד יונתן ברמן מהקליניקה לזכויות מהגרים, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, עו”ד ענת בן דור מהתוכנית לזכויות פליטים, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב, עו”ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח בישראל ועו”ד אסף וייצן ממוקד סיוע לעובדים זרים. העתירה הוגשה גם בשם הארגונים א.ס.ף. – ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל, קו לעובד והמרכז לקידום פליטים אפריקאים. תיקים נוספים, של עמותת “אנו פליטים” ועו”ד תומר ורשה, אוחדו עם העתירה לאחר שנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט יוסף אילון, דחה את עתירותיהם. לעתירה שותפות גם “נשות הגדר”, שתי הנשים הארייתראיות שהוכנסו לישראל בהוראת ראש הממשלה לאחר שהתדפקו על גדר הגבול עם מצרים. שאר הקבוצה שעמה הגיעו לגדר לא הורשתה להיכנס לישראל לבדיקת מעמד, ואילו הן כלואות מאז ועד היום מתוקף החוק למניעת הסתננות.

“החוק הוא מהדרקוניים שנחקקו במדינת ישראל. הוא מפשיט פליטים ומבקשי מקלט מהזכויות הבסיסיות ביותר שלהם ומרוקן מתוכן את הזכות לחירות”, אומר עו”ד ברמן ומציין כי החוק “הופך את ישראל למדינה היחידה שמכילה הסדרי מעצר כל כך קשים כלפי אלו שנשקפת סכנה לחייהם”.

בתגובת המדינה נטען כי דינה של העתירה להידחות על הסף, בין היתר בנימוק של חוסר בשלות. נציבות האו”ם לפליטים היא שלוחת הארגון שקיבלה מהעצרת הכללית את המנדט לספק הגנה לפליטים ולפקח על יישום האמנות במדינות החתומות. “התעניינות הנציבות במעמד ידידת בית המשפט מבוססת על חובת הארגון למלא את המנדט שלו בנוגע להבטחת פרשנות עקבית וקוהרנטית של הדין הבינלאומי לענייני פליטים”, הוסיפו בבקשה. “העמדות שהנציבות מעוניינת להציג בפני בית משפט זה בתהליכים אלה נתמכות על ידי יותר מ-60 שנות ניסיון”.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בג"ץ שמג"ץ. ארז
  • 13:04
  • 12.03.13

קומץ של שופטים הזויים קובע לנו את סדר היום ואת עתידה של מדינת ישראל.פשוט לא יאמן,מי ששולט למעשה במדינה הם אותם שופטים שמאלניים שמממשים את השקפת עולם המדיני של מר"צ.מצב בלתי נסבל בעליל ואנטי דמוקרטי זה חייב טיפול יסודי מהשורש,העם אמר את דבריו,לא רוצים מסתננים מוסלמים בישראל,מדוע לייבא את המחלה ,יש לעם הזה מספיק מחלות קשות שעדיין לא הבריאו וכבר מסדרים לנו מחלה סופנית קשה.אולי כבוד השופטים יראו לנו מהי דוגמא אישית ויאמצו להם משפחה מוסלמית סודנית...

  •   לו ידעת כמה הם הזויים,בכל הארכאות.אבל זה מה יש  (לת) משפטן
    • 13:26
    • 12.03.13

  •   איפה למדת משפטים? בגן החיות? בישיבה? אנאלפבית!  (לת) "ארכאות" עלק
    • 14:00
    • 12.03.13

  •   בג"ץ חייב לעשות את מה שהוא עושה כדי שמערכת המשפט הבינלאומית תמשיך להכיר במערכת שלנו כתקינה ולא תתחיל לשפוט ישראלים בעצמה. הבנת?  (לת) יוסי
    • 14:05
    • 12.03.13

  •   מי שלא לומד מההיסטוריה, דינו לחזור עליה גודווין
    • 14:43
    • 12.03.13

    סבותיי לא ברחו מאירופה ונכנסו לישראל כפליטים חסרי כל כדי שנכדיהם יתעללו בפליטים.

  •   מי שלא לומד מההיסטוריה, דינו לחזור עליה גודווין
    • 14:44
    • 12.03.13

    סבותיי לא ברחו מאירופה ונכנסו לישראל כפליטים חסרי כל כדי שנכדיהם יתעללו בפליטים.

  •   נכון באו לכאן חסרות כל ומתוקף היותן אשכנזיות במהרה קיבלו הכל ועכשיו שאתה שמן מדושן על חשבוננו אתה גם מגדל מצפון
    • 15:07
    • 12.03.13

    זה כל כך אופייני לשמאלן המצוי אחרי שארגן לעצמו יופי של חיים בארץ הוא יכול לשבת לו בכיף באזורים שבהם לא מעזים האריתראים לדרוך ולהילחם מעל המקלדת על זכותו של הפולש להיאחזות במדינת הפריירים מהפרובינציות שלא ירימו את ראשם.
    אתה לא יודע כשביתי בסכנה ופולשים אליה זרים אני אפלוש לביתך.

  •   את מי היא תשפוט? אין תקדים במשפט הבנלאומי ששופטים סלוק מהגרים לא חוקים בניגוד לפשעי מלחמה קשה להגדיר מי אחראי לה ומדינות רבות נוקטות בצעד זה. גם אם זה היה נכון כמו במקרה של פעילות צהל זכותה של המדינה להחליט שהמחיר בזירה הבינלאומית עקב מדיניותה קטן ממחיר אי ממושה.לכן עליה להמשיך בה למרות המחיר.  (לת) אנטי שמאל
    • 16:06
    • 12.03.13

  •   מה הקשר ?! איננו מתעללים בפליטים. זה קשקוש. אלו מהגרי עבודה ואנחנו (הרוב הדומם הבוכה והסובל חוץ מייפי הנפש שליד ביתם כמובן אין ולו זודני - חבשי אחד)בהחלט רשאים להתנגד כנגד שינוי האופי היהודי של המדינה שסבך וסביי (הגיע בזמן הטורקים לירושליים) חלמו עליה.  (לת) הוא סודני ? לא הוא חבשי...הוא קיבל את הנקודות
    • 18:05
    • 12.03.13

  •   האם הכנסת יכולה לאלץ את בג"צ לנמק פסיקות או הכרעות דין ?! אז למה לכנסת (=נציגות העם) לנמק הצעות חוק. סליחה, מי שמכם ? יש דמוקרטיה והעם החליט שאלו נציגם וזכותם לחוק כל חוק. הרי את חוק כבוד האדם וחירותו חוקקו בכנסת שעל פיו ישק דבר. כל דבר כפוף לחוק הזה שזה לא היתה כוונת המחוקק אלא גחמה של השופטים.  (לת) כבוד לכנסת
    • 18:08
    • 12.03.13

  •   גודווין, הסטוריה לא למדת או לא הפנמת וחבל ,ההיפך הוא הנכון. ראובן גרפיט
    • 08:27
    • 13.03.13

    1. אני דור 1 של ניצולי שואה משני הצדדים. 2. יהודי אירופה בהכללה לא רצו להיות פליטים ולנטוש את ארצותיהם, הם גורשו ורכושם הוחרם על ידי השלטונות שהם היו אזרחיהם ושכניהם הסגירו אותם והחרימו את בתיהם והם שתפו פעולה מרצון עם הצורר הגרמני. כך היה בכל מדינות אירופה כולל הולנד נורבגיה, אנגליה,,
    3. כאשר מדובר בפליטים, אזרחי סוריה הינם פליטים ולא אותם מהגרי עבודה מוסלמים הנוטשים בתיהם, משפחותיהם ומביאים עימם חורבן תרבותי כלכלי לכל ערי אירופה שאליהם הם מגיעים.
    4. מדובר באוכלוסיה אפריקאית מוסלמית חסרת כל תפיסה של דמוקרטיה מערבית, לא מכירים במושג יחס הוגן לנשים(שמעמדם נחות משל כלבים) . בתרבותם אין תפיסה של השקעה ותרומה לחברה. ראה כל מדינות אפריקה והאיסלם לכן הן הרוסות חברתית ,זו בעיה תרבותית. הם יבאו חוסר תרבות זו לאירופה ובכל שכונה ורובע בכל עיר שהם חדרו תושבי אירופה המקוריים ברחו על נפשם.
    5. מי ידאג לצרכי המין של עשרות אלפי צעירים אלה?. לצרכיכם הרפואים ,לאספקת ומימוןהאנרונה והמגורים שלהם, מי יממן תוספת מיטות רופאים, מורים..
    אתה ושכמותך משחקים אותה נאורים יפי נפש ובפועל מתחמקים מאחריות ומטיליםאת הטיפול בנזקים, בעלויות על אנשים כמוני שחיים כאן מתוך אידאולגיה ,למרות שכל מדינה בעולם היתה שמחה לתת לי אזרחות.

02 חוק בזוי  (לת) שירקעס
  • 13:08
  • 12.03.13

03 הצדעת כבוד לארגוני זכויות האדם בארץ!!! אתם מעלי קרן ישראל בעמים!!! צדיקים אמיתיים
  • 13:09
  • 12.03.13

יישר כוח גדול גם לטלילה נשר ולעיתון הארץ!!!

  •   אתה חושב שזה מין משחק? למחוץ את האזרחים החלשים ונתמכי הרווחה בישראל ולהפנות את תקציבי הבריאות והרווחה לגורמים זרים בשביל לטפח את האגו שלך? בשביל לפצות על רגשי הנחיתות ושאר תסביכי השואה שלך ביחס לאירופאים?  (לת) פטם .
    • 13:27
    • 12.03.13

  •   היקום השמאלני מצטמצם לכדי כתבות יומיות בהארץ פה אתם קיימים בחוץ לא
    • 13:34
    • 12.03.13

    בקיצור ולעניין ברור מעל כל ספק שאתם מיעוט הזוי וחסר כוח הרי בסוף נעיף אותם מפה גם אחרי אלפי החלטות משפטיות וקשקושים שמאלניים, באו דרך חור בגדר והם יוצאו מפה באותה הדרך הכנף הקטנה שלכם לא תגן על פורצי הגבולות.
    אני בעד לירות אותם אל מעבר לגבול עם תותח ואם קשה לכם עם זה אני בעד שתצטרפו אליהם .

  •   לכל יפי הנפש דור
    • 13:39
    • 12.03.13

    בשעה שחברות קורסות תרתי משמע כמו מצרים סוריה ועיראק שם פגיעה בזכויות שם היא כבר עניין שבשגרה, אצלנו בוחרים להאבק נגד הקיפוח שנגרם למסתננים, אולם מאחורי המאבק התמים כביכול מסתתרת מטרה אפלה שהיא למחוק את הרוב היהודי במדינה. אנשים תמימים מנוצלים באופן ציני בידי ארגונים ו׳עמותות׳ ששואפות למדינה דו לאומית. ופתאום האו״ם מתערב שכן הוא לא מצליח להגיע להישג מזערי בכל הנוגע לזכויות אדם בסוריה - לא באמת סופרים אותו שם ומעניין גם למה - עומד מאחורי זכויותיהם של הנפגעים. לא צריך להיות תמים כדי להבין שיש מאבקי כח בין אלו ששמים להם למטרה לפגוע ברוב היהודי במדינה לאלו שמונעים זאת.

  •   אתה אדם אפל דוד
    • 14:15
    • 12.03.13

    אני לא מאחל לאף אחד להיות פליט בארץ ישראל גם לא לאנשים חסרי לב כמוך (שלא היו חסרים כאלה במשטרים חשוכים יותר).
    מקווה שתתפשו את עצמכם בידיים ותזכרו מאיפה באתם.

  •   הרס מדינת ישראל  (לת) בני
    • 15:42
    • 12.03.13

  •   אז למה אתה תומך במסתננים  (לת) לעגני
    • 07:53
    • 14.03.13

04 הצרה הצרורה הישראלית היתה מאז ומעולם העלאת הסנטימנטליות הדתית הדביקה לערך הלאומי העליון. פימון שיירס
  • 13:12
  • 12.03.13

האינדוקטרינציה הזו חגגה, וחוגגת, עד שנשארנו ללא שום תוכן אחר.
התכנים המשוגעים הללו, שנוצלו להקמת מדינה כגנבים בלילה, לא נזנחו לאלתר עם הקמת המדינה אלא משום מה היתה התעקשות לשמר את הטקטיקה הזו כמורשת. המעשה הקונילמלי הזה הותיר אותנו ספק כבדיחה ספק כטרגדיה.

  •   מכל ההתחכמות האינטלקטואלית לא הבנתי מה כתבת  (לת) אין ספק ששמאלנים נעלים יותר וצריך לחבר אתכם מהר עם האל
    • 13:27
    • 12.03.13

  •   הצרה הישראלית הייתה סגפנות לאומית לטובת התאמה לשבלונת הנאורות לקח מהמחיר שאירופה משלמת בגלל אותה צרה
    • 13:40
    • 12.03.13

    גם האירופאים השתגעו והרשו לכל מיני חוצונים להיכנס והיום הם סובלים קשות מפשע ,עוינות ועוני ואזכור קל למילה מהגרים גורמת להם בחילה.

  •   אוסף של מלל חסר תוכן.  (לת) אני
    • 13:44
    • 12.03.13

  •   לך למשחק של בית''ר שם תבין הכל ותרגע.  (לת) הצעה
    • 14:54
    • 12.03.13

05 בגץ חסר אונים דור
  • 13:16
  • 12.03.13

באיזה רשות מתערבים ה׳עמותות׳ ששמות להם למטרה להשמיד את הרוב היהודי במדינה והאו״ם שהינו גוף בטל ומובטל בכל הקשור ליצוב העניינים במזרח התיכון כמו סוריה להתערב בענייני הליבה של החברה הישראלית.. לא רק זאת גם, לצאת נגד החלטת הממשלה הינה התרסה כנגד הדמוקרטיה עצמה שכן בגץ מרכז לעצמו סמכויות של רשות שופטת ומבצעת!!. לא רק התקשורת מסיתה נגד מדיניות הממשלה עכשיו גם בגץ. אין סוף לחוצפה..

06 יצחק בן צבי, ספר ההגנה- כאשר המדינה מפקירה את אזרחיה עליהם להתאחד ולהגן על עצמם.  (לת) רעמסס
  • 13:17
  • 12.03.13

07 חוק מטומטמם, מיותר ויקר -יש היום גדר, אין כמעט מסתננים נוספים, זו סתם התעללות בבני אדם תתעוררו
  • 13:20
  • 12.03.13

המדינה צריכה להכשיר את העובדים הזרים לעבודה בבנין זה יעלה זול פי כמה מאשר להביא עובדים מחו"ל. ואת מי שאפשר לגרש מרצונו לגרש.
להחזיק אנשים בכלא לתקופה זה עולה מלא כסף למדינה וכשהם ישתחררו אחר כך כעברינים בחברה זה יעלה הרבה יותר.
צריך לדאוג לכל מי שמשוחרר לעבודה אם לא זה יחזור אלינו בעלויות בפי כמה.
אין יותר מסתננים מאז הגדר ולכן כל ענין ההרתעה הוא מיותר לגמרי.

  •   יותר פשוט להעיף אותם מפה לקיבינימט ולא לתת להם פרסים על השגת גבול הגיון שלי אתה לא חייב להסכים
    • 13:51
    • 12.03.13

    העובדים הזרים מסין לא באו דרך פרצה בגדר באו עם מקצוע ביד ועם אישורים ,פספורט ומדינה שמכירה באזרחותם זו הדרך הנאותה להעסיק עובדים במשק שבו אזרחינו לא רוצים לעבוד אז גאון כמוך מציע שנזרוק את הפועל הסיני שהגיע לכאן לבקשתנו ועל פי חוק מסודר דרך מסופי הגבול ולגייס במקומם את האופורטוניסטים מאפריקה שפורצים כמו גנבים בלילה את גבולות ארצנו בלי אישורים ובלי פספורטים ,בלי שנדע מי הם ומה מידת מסוכנותם ?
    מעניין אותי לדעת האם תזרוק את המטפלת שמנקה את דירתך וסועדת את ילדיך לטובת פורץ נחמד שיחדור לביתך כי זה בדיוק מה שאתה מציע למדינה שלנו לעשות.

  •   קשקוש.  (לת) חגי
    • 14:25
    • 12.03.13

  •   הגדר לא עשתה כלום, ברגע שהחוק יבוטל יבואו מיליונים ויפרצו את הגדר.. בן
    • 15:48
    • 12.03.13

    ואם לא די בכך אז כבר יש מנהרות, הם יודעים שלישראל אי אפשר לבוא בגלל החוק החדש.

08 ארגוני זכויות האדם - חסידי אומות עולם של ימינו דני
  • 13:26
  • 12.03.13

כאשר מדינת ישראל ומנהיגיה הפכו למכחישי שואה (כאכזריים בצוררינו), מנצצנצים באפילה קבוצה של צדיקים, ששומרים על גחלת הרוח היהודית.

  •   וכמו כל החסידות נמתין בסבלנות למעופם לקיבינימט ושלא נראה אותם עוד  (לת) סרטן זו מחלה נוראית אבל לפחות גם שמאלנים מתים ממנה
    • 14:02
    • 12.03.13

  •   בעיני רוב אזרחי ישראל היום דווקא ארגוני זכויות האדם הם צוררינו מה חטאנו שאפילו את פיסת האדמה הזו צריך לחלק עם כולם?
    • 14:13
    • 12.03.13

    אפריקה זו יבשת ולערבים גם לא חסר ורק פה בחצי סיכה על מפת העולם שגם בה יש שבר טקטוני צריך לחלק עם עוד כאלה שמסתננים פנימה זה נורא לקרוא לזה חסידות אומות עולם זה לא הוגן כלפינו ,מגיע לנו קצת שלווה אחרי אלפי שנות רדיפה בלי להתחלק בחצי דונם הזה עם כולם.
    מעניין באמת כמה מחסידי אומות עולם האלה שמשתייכים לארגוני זכויות אדם עוזרים גם למיעוטי היכולת מבני עמם -יש לי תשובה אפס או שואף לאפס הם עושים טוב רק למי שעושה לנו רע.

  •   למה ביקשנו שיסייעו ליהודים שברחו מגרמניה והסתננו למדינות אחרות?  (לת) דור שני למסתננים / ניצולי שואה
    • 15:38
    • 12.03.13

  •   קשקוש דמגוגי, כרגיל. אם המסתננים הם פליטים בסכנת חיים, כמו שהיו היהודים, הם היו רק שמחים על האפשרות לשבת במחנה פליטים עד שתעבור הסכנה. אבל הם לא פליטים אלא מהגרי עבודה וזה ההבדל
    • 22:29
    • 27.04.13

    שקרים על שקרים על שקרים של ארגוני זכויות המסתנן העבריין לא יעזרו פה. כולם יודעים את האמת. הם לא פליטים אלא מהגרי עבודה מוסלמים, שלא ברור מי מימן את דרכם לכאן. זה הכל.

09 "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" יאמר על אירגוני ההגנה על מסתנני עבודה המתחזים לפליטים . החוק ,מסתבר, אינו יכול להתייחס למצבי קיצון מסויימים בחיי אומה.  (לת) לא הכל בחיים זה חוק
  • 13:27
  • 12.03.13

  •   זה חוק זה ?! חוק שמגן על הפורץ ולא על הנגזל  (לת) חוק שמשרת אג'נדה פוליטית
    • 14:48
    • 12.03.13

  •   גם אני יודע לצטט כי גרים הייתם
    • 15:55
    • 12.03.13

    וְכִי-יָגוּר אִתְּךָ גֵּר, בְּאַרְצְכֶם--לֹא תוֹנוּ, אֹתוֹ. כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ--כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. לֹא-תַעֲשׂוּ עָוֶל, בַּמִּשְׁפָּט, בַּמִּדָּה, בַּמִּשְׁקָל וּבַמְּשׂוּרָה. מֹאזְנֵי צֶדֶק אַבְנֵי-צֶדֶק, אֵיפַת צֶדֶק וְהִין צֶדֶק--יִהְיֶה לָכֶם: אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר-הוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם.

10 יהודים — עם של מהגרי עבודה לדורותיהם, מתייג כל פליט כמהגר עבודה וזורק אותו לכלבים ללא בושה. על צדק היסטורי אין מה לדבר עם הישראלי המצוי.  (לת) יהודי נודד
  • 13:28
  • 12.03.13

  •   למרות שאין גזרה שווה בין שני המיקרים ליהודים לא הייתה מדינה היושר האינטלקטואלי מחייב להודות שהתנהלותם של היהודים לאורך ההיסטוריה שרבים מהם היגרו למטרות עבודה לתוך מדינות לאום הייתה מאד בעייתית ופגעה בזכויות של העמים הילידים.זה כמובן אינו מצדיק את כל מה שעוללו להם לעתים התגובה לעוול היא עוול גדול יותר.בכל מקרה איני מציע לנהוג במסתננים כפי שנהגו בהם האנטישמים מפוגרומים ועד לשואה.אלא לגרש את את מי שאפשר ומי שלא לכלוא אותם במתקני שהייה בהם יסופקו צרכיהם הבסיסים עד שיהיה ניתן.אם הגויים היו מתיחסים כך ליהודים לא הייתי בא אליהם בטענות.  (לת) אנטי שמאל
    • 16:21
    • 12.03.13

11 שמתם לב שהכתבה הזו היא בחינם כמו כל הידיעות והכתבות האנטי ישראליות ???  (לת) אורח לרגע רואה כל פגע
  • 13:29
  • 12.03.13

12 עוד עיתונאית עם אג'נדה מלש
  • 13:29
  • 12.03.13

טלילה יותר מרומזת בכותרת המאמר שבג''צ יוציא צו על תנאי.
מדהים שהעורך מאפשר כזה מאמר שברור לכותבת כיצד יסתיים
ההליך. בג''צ היום יותר ממלכתי ומאוזן וכנראה יפתיע את טלילה.

  •   מצוין שלעיתונאית דעתנית ונחושה יוצאת להגנת המקופחים בחברה. אשרינו שהיא נאבקת למען זכויות האדם  (לת) עיתונאות במיטבה
    • 14:43
    • 12.03.13

13 אם האו"ם רוצה לסייע ל"פליטים" שיחכור שטח בארץ רחבת ידיים כמו רוסיה למשל וישקם שם את "הפליטים" שאול
  • 13:31
  • 12.03.13

אבל מטרת האו"ם לסייע לתוכנית הערבית לחיסול ישראל בשלבים ולכן הוא תומך בהצפת ישראל ב"פליטים" מוסלמים שהטרור הערבי מייצר במטרה למלא בהם את ישראל ולהשמידה מבפנים.

14 כשבייניש קונה פנטהאוס בשווי 10 מליון מה הפלא שבגץ מנותק מהעם ומוציא צווים אנארכיסטים ויפי נפש. צבועים. גורו בדרום תל אביב בין המסתננים ואז תדברו.  (לת) אני
  • 13:37
  • 12.03.13

  •   טענה דמגוגית. זה לא שהח"כים חיים בשיכונים. אזרח פשוט
    • 14:58
    • 12.03.13

    ברק- אקירוב, ביבי-קיסריה, והרשימה עוד ארוכה....

15 חוק לא אנושי! הלוואי שיתבטל.  (לת) יעל
  • 13:51
  • 12.03.13

16 למה ציפית מביבי וויינשטין ? חדלי אישים עם אגו נפוח  (לת) ע.הלל
  • 13:57
  • 12.03.13

17 שבג"ץ לא ינהל את המדינה על הממשלה לקבל החלטה לגרש את כל המסתננים אזרח
  • 14:00
  • 12.03.13

ויפה שעה אחת קודם ושגרוניס ינהל את בית המשפט ולא את המדינה נראה שהשתן עלה לו לראש

18 מדינת ישראך איבדה את הזכות המוסרית לדבר בשם קורבנות השואה, מי ששולח פליטים אל מותם אינו יכול לדבר בשם פליטים שהעולם סגר את דלתותיו בפניהם  (לת) הורד הלבן
  • 14:04
  • 12.03.13

  •   השואה של ישראל היא עצם נוכחתך כי לאפריקנים יש מדינה וגם הם טילו במצרים  (לת) יהודי
    • 15:18
    • 12.03.13

  •   נו טוב עוד תגובה מה אפשר לעצור אנשים מלהגיב
    • 15:22
    • 12.03.13

    משחר ילדותי שמעתי מזקני השבט את המשפט "דיבורים לא עולים כסף" ויהודים מעדיפים לצרוך משאבים חסכוניים ,אם נסיעה במונית הייתה חינם כל נסיעה שלי לים הייתה נגמרת באילת .
    קשקוש מי פי צמח מי שבמשפחתו חוו שואה זכותו לדבר וגם חובתו וגם זכותו להתנגד להפקרות הבלתי נתפסת של פלישה לארצנו פורצים אל ביתי ולא אגיד דבר ולא אלחם בפורץ זה רק יוכיח שאין לי זכות על הבית.

  •   מדינת ישראל שקמה בזכות השואה, הפקירה את הניצולים מבני עמה, והיום היא מתעללת בקורבנות אפריקאיים, כאילו לא למדנו דבר. דני
    • 17:46
    • 12.03.13

    אבל כשמעטים מיהודי אירופה ניסו להמלט ונשלחו בחזרה לתאי הגאזים - לא הצלחנו להבין את "המדינות הנאורות".
    נו, תביטו על רשימת המגיבים האפלים בשירשור הזה ותבינו לאן פנינו מועדות.

19 אם אני אקרא טוקבקים של דרום תל אביבים גזענים שלא מבינים שאי הסדרת מעמדם מקבעת אותם בשכונות אני אשתגע. כמה סתומים ועיוורים אנשים יכולים להיות??????????.  (לת) שחר
  • 14:35
  • 12.03.13

  •   שמע אולי במקום להתחכם ולהתנשא עם הצעות חוקתיות אולי תשב בשקט ותן לנו להעיף אותם חזרה מאיפה שבאו הם באו ממצרים
    • 14:55
    • 12.03.13

    אני משתגע מקומץ ההזויים השמאלניים שבכוח רוצים לאזרח סודנים ואריתראים בישראל על אף העובדה הפשוטה שאנחנו ,אזרחי המדינה לא מעוניינים בכך .הסדרת מעמדם ?!אנחנו חייבים להם משהו ? נסדיר להם את המעמד לתיירים לא רצויים וטוב יהיה עם תצטרף אליהם חזרה לביתם.

  •   לך תחפש פראיירים שיאמינו לך, שחר. אנחנו יודעים טוב מאוד שהסדרת מעמד המסתננים תביא עוד כמה עשרות אלפים מהם לשכונות. כמה מסתננים גרים בשכונה שלך? יופי.  (לת) תושב דרום תל אביב
    • 14:59
    • 12.03.13

  •   כשאני קורא טוקבקים של שמאלנים אשכנזים צפונבונים גזענים,שרוצים להשליך את המסתננים הבלתי חוקיים דווקא לדרום תל אביב ולא לצפון תל אביב,אני מבין שהמחלה של העם שלנו הולכת ומחמירה.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 15:23
    • 12.03.13

  •   אשכרה נאור. הנאורות פורצת מכל מילה שגיבבת בתגובתך דני
    • 17:49
    • 12.03.13

    חולים לא מאבחנים מחלות. הם צריכים ללכת לרופא ולקבל מרשם לתרופות.

20 על הבג"צ במקרה זה לא להשיב בכן או לא אלא להציע פתרונות יצירתיים.  (לת) פרדי כהן
  • 14:37
  • 12.03.13

21 אני לא שמעתי על כליאת פליטים אלא רק על כליאת מסתננים  (לת) הארץ- היחידי שקורא להם פליטים
  • 14:41
  • 12.03.13

22 כי הם בורחים !! הם מהגרי עבודה!!!  (לת) claire
  • 14:49
  • 12.03.13

23 בגצ מישר קו עם הארץ כי השופטים ובגצ הם אנשים חושבים והשאר סתם דואגים למדינה  (לת) יהודי
  • 15:14
  • 12.03.13

24 הבגצ מנצל את הפסיביות של ביבי שנכנע לכל אפס שאומר לו מה לעשות  (לת) יהודי
  • 15:19
  • 12.03.13

25 רק אוהדי ביתר יודעים מה לעשות למועדון בגצ שבוגד בבני עמם  (לת) יהודי
  • 15:20
  • 12.03.13

26 קשה לעבור את הצנזורה השמאלנית הקיצונית של "הארץ".  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 15:24
  • 12.03.13

27 אוהבי אגנדת הארץ מכפר מנדא הערבית גרשו את המסתננים תוך שעה מכפרם  (לת) יהודי
  • 15:24
  • 12.03.13

28 ואחרי שהאום הצטרף להארץ ולסמול הקיצוני אז נחשף הקשר נגד קיום המדינה היהודית  (לת) יהודי
  • 15:25
  • 12.03.13

  •   אוסטרליה מטיסה את המסתננים אליה דרך הים למחנות אוהלים חנה דרום ת-א
    • 15:54
    • 12.03.13

    בנאורו, במרחק של 2500 ק"מ מאוסטרליה.
    והמהגרים הבלתי חוקיים מיועדים לשהות במחנות אלה אפילו 5 שנים עד התברר עיניינם. מי שלא יעמוד בקריטריונים לקבלת מעמד יגורש לארצו. לא שמעתי שהנציבות המחוצפת של האו"ם להצפת ישראל במסתננים, העזה להתערב בענייניה של אוסטרליה או כל מדינה אחרת, לצורך העניין.

  •   את טלילה נשר וגדעון לוי שיטיפו להם אנושיות והומאניות.  (לת) צריך לייצא אליהם
    • 16:34
    • 12.03.13

29 קצת צדק ועוד צעד למדוקרטיה בימים חשוכים שכאלה.. יעל
  • 15:30
  • 12.03.13

כל הכבוד לארגוני זכויות האדם

30 החוק בא על מנת למנוע ממסתננים להסתנן למדינת ישראל... בן
  • 15:43
  • 12.03.13

ועובדה מחודש יוני 2012 החוק החדש בפירוש מנע את הסתננותם של אלפי מסתננים שהיו במצרים וחזרו למדינתם, לא הגדר שמנעה אלא החוק, עד חודש יוני האחרון הסתננו לתחומה של מדינת ישראל שלא כדין בכל חודש בין 1600 ל-2500 מסתננים מאריתריאה סודן ועוד מדינות כמו גאנה חוף השנהב, ניגריה, בורקינה פאסו ועוד הרבה מדינות,,, אני מבטיח לכל מי שרואה תגובה זו שאם בג"צ הנכבד יבטל את החוק או ישנה משהו איתו עד שנת 2020 ישראל הופכת למדינת עולם שלישי ולמקום שהכי רע לחיות ולגדל בו ילדים.... תתעוררו וקומו תתרעמו על החלטות בג"צ......צריך להפגין.

31 שהשופטים ישלמו על תרופות האיידס מהפנסיה לירון
  • 16:08
  • 12.03.13

הבעיה העיקרית עם העולים מאפריקה היא אחוז נשאות האיידס העצום. כרגע הם בריאים, תוך מספר שנים יחלו לחלות ויעלו מיליארדים למדינה. יש כפליטים לרכז אותם במחנות פליטים, לתת להם תרופות מסובסדות וגנריות מהאום ולהחזיר ובהמשך להחזיר אותם לארצותיהם. פליטים מקומם במחנה פליטים. בטח כאשר אחוז נשאי באיידס כה גבוהה והם מעורבים במעשי אונס שמסכנים בהדבקה שהתיקשורת משתיקה.

32 בארהב וספרד יורים במסתננים שמיל
  • 18:11
  • 12.03.13

צריך לחקור מאיפה יש לשופטים מליוני דולרים לקנית דירה

33 אם לא הסמול הבוגדני אובדני האו"ם לא היה חולם להתערב, נראה את האו"ם מעז להתערב לארה"ב או אוסטרליה בקשר למאסר וגרוש "פליטים"  (לת) שאול
  • 18:32
  • 12.03.13

  •   הבדל פשוט אחד- ארה"ב העניקה הגנה לאריתריאים ואותם ארגונים שמאלנים אפילו מתבססים עליה  (לת) העיקר שהבורות בישראל חוגגת ואיתה השנאה, הגזענות והאלימות הממוסדת
    • 19:37
    • 12.03.13

34 מי יממן את הנטל הכלכלי החברתי ההומני שמהגרים בלתי חוקיים אלה משיתים עלינו ראובן גרפיט
  • 08:14
  • 13.03.13

די לנסוע לביקור בערי אירופה , ת"א , אילת, על מנת להבין את עוצמת הנזק החברתי כלכלי שמהגרים אפריקאים אלה (תקרו לזה איך שתקראו אבל עם עובדות לא מתוכחים).
1. מדובר אוכלוסיה חסרת תפיסה דמוקרטית מערבהית, יחס משפיל לנשים ולךזולת(ראו מה קורה בכל מדינות אפריקה והאיסלם )חסרי כישורים, השכלה, מיומנות ולכן עליה לעסוק בעבודות הפשוטות המבזות ביותר. כמובן שנוצרות סטיגמות, תסכולים, משברים סוציולוגים על רקע זה, ראו צרפת למשל עם הדור השני והשלישיי של המגרים המוסלמים חסרי העכבות.
2.אנו לא מצליחים ,לצערי ואני מתנדב, להתמודד בהצלחה עם עליית יהודי אתיופיה-אריתריאה. והנה 6 ארגוננים אנרכיסטים במסווה זכויות אזרח הזר(אזרח הזר ולא אזרחי המדינה ,למה הם פועלים נגדינו, למה?) , צעירים אלה שנטשו את משפחותיהם, או ערקו מצבא סודן או אריתריאה, זקוקים לשירותי מין, שירותי רפואה, דיור, השכלה הם או ילדיהם, מגורים , מיטות בבתי חולים,,, מי יממן אותם ? מי יטפל בהם? כמובן שלא 6 הארגונים האנרכיסטים המתימרים לשאת את דגל ההומיזנם האוניברסלי אלא אנו כלל הציבור.
כנסת ישראל חייבת לחוקק חוק שמי שתומך בהבאת והשארת מהגרי העבודה המוסלמים מאפריקה שיממן אותם על חשבונם. ואם יש צורך להלאים את בתיהם רכושם חשבונות הבנק שלהם ,של חברי ארדוני זכויות האזרח המדומים למען הפליטים המהגרים העבירינים שהם תומכים בהשארתם בארץ.

35 ממתי יש למסתננים לא חוקיים זכויות? בכל מקום בעולם מכניסים ישר לכלא בלי הרבה קשקושים. רק בישראל המטורפים חושבים שמגיע להם הכל. אם מי מהם היה מנסה להתגנב דרך נתב"ג האם לא היה ברור שמקומו בכלא? אז מה ההבדל, לעזאזל?  (לת) בג"צ הורס את מדינת ישראל
  • 21:18
  • 27.04.13

36 להעביר אוטובוס עם משפחות פליטים לבנין מערכת הארץ ולהכניסם לבנין. הפתרון פשוט
  • 21:27
  • 27.04.13

כמה משפחות יועברו עם קאראון לכניסה לוילה של טלילה נשר, וישראלים חביבים יספקו להם ארוחות חינם בחצרה של טלילה נשר,שכמובן תזמין אותם להשתמש בשירותי הוילה ותאמץ את הפעוטות שהוריהם נרצחו על ידי הבדואים והמצרים.
כבר אמרנו? כל הכבוד לטלילה נשר שטובה גם במעשים.