המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שופט במהלך דיון: "יש בנות שנהנות מאונס"

נסים ישעיה אמר את הדברים בדיון בערעורה של צעירה שנאנסה בגיל 13 על ידי 4 פלסטינים. הוא התנצל על הדברים ויזומן לבירור בהנהלת בתיהמ"ש

השופט בדימוס נסים ישעיה, ששימש בעבר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אמר השבוע במהלך דיון כי "יש בנות שנהנות מאונס". השופט ישעיה עמד בראשות ועדת ערר של הביטוח הלאומי שדנה בערעור צעירה, כיום בת 19, שנאנסה לפני שש שנים על ידי ארבעה צעירים פלסטינים סמוך למחסום חיזמה. הצעירה ערערה על החלטת מערכת הביטחון שלא להכיר בה כנפגעת פעולת איבה. ההתבטאות נחשפה הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל.

עורכת-הדין רוני סדובניק שייצגה את המערערת אמרה לגלי צה"ל ש"בלהט הדיון הוא פתאום אמר בקול רם לאזני הנוכחים: 'יש בנות שנהנות מאונס'. השתרר שקט באולם. גם החברים להרכב שם שתקו לכמה דקות. הוא אפילו לא הבין מה הוא אמר. הוא לא הבין למה כולם שותקים". סדובניק הוסיפה כי "אין לי ספק שלא נאמרו כאן דברים מכוונת זדון או רוע, הבעיה היא הלך הרוח, זאת המחשבה, זאת הדעה הקדומה שיש כלפי נפגעות תקיפה מינית. אנחנו נתקלים בקצה הקרחון כשהשופטים נופלים בלשונם ונותנים ביטוי למה שבליבם".

השופט בדימוס נסים ישעיה
השופט בדימוס נסים ישעיה. צילום: דודו בכר

השופט ניסים ישעיה פרש מכס השיפוט ב-2009, בגיל 65, לאחר ששימש כשופט מחוזי בתל אביב כ-20 שנה. בין השאר דן בתיק רצח נהג המונית דרק רוט ובמשפט הדיבה נגד העיתונאית אילה חסון בפרשת בר און-חברון. מאז פרישתו שימש כיו"ר ועדת הפיקוח על הבחירות של יו"ר הליכוד וכן היה מועמד לתפקיד נשיא בית הדין של הליכוד. על אף שפרש, מנהל בתי המשפט נוהג לשבץ גם שופטים בדימוס לוועדות ערר על החלטות של משרד הביטחון. דיונים אלה חסויים ומתנהלים בדלתיים סגורות. שני החברים הנוספים בוועדת ערר אינם שופטים.

השופט ישעיה מסר באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט ש"מדובר בדיון שנערך במסגרת ערר על החלטת ועדת הערעורים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה. במהלך הדיון התעוררה שאלת הוכחת הקשר הסיבתי ובלהט הדיון נאמרו דברים ברוח זו. לא היתה בדברים כוונה לפגוע או לזלזל חלילה בנפגעות מעשה אונס. השופט מתנצל על הדברים". מהנהלת בתי המשפט נמסר: "הנהלת בתי המשפט תבחן את המקרה והשופט בדימוס יזומן לבירור בימים הקרובים". 

ראשת מרצ, זהבה גלאון, קראה לנשיא גרוניס להשעות מיידית את השופט ישעיה מכס השיפוט ולפעול לאלתר לעקירת תפיסות שוביניסטיות נתעבות כאלו ממערכת המשפט, כפי שנשמעו לאחרונה מפי שופטים שונים. לדברי גלאון: ״לא יתכן ששופטים במערכת המשפט שאמורה להגן על הקורבנות, ינהלו אותה באופן חשוך, חסר בושה וחסר אחריות. התנצלות במקרה כזה אינה מספיקה ויש לפעול להדחתו של השופט ישעיה פן יפגעו נשים נוספות מתפיסותיו החשוכות. אני מציעה לראשי מערכת המשפט בישראל, לא להקל ראש במקרים אלו, ולבצע ניקוי יסודי של המערכת מדעות ומשופטים שסורחים. שופטים אינם חסינים מפני החוק - ניתן ואף רצוי להגיש נגדו קובלנה משמעתית, ולסלקו במהרה מהמערכת".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה עליזה לביא תקפה את תגובת הנהלת בתי המשפט ואמרה ש"לא ייתכן ששופט שזוהי תפיסתו ישב בדין אפילו שעה אחת נוספת.
מטרידה לא פחות תגובת הנהלת בית המשפט, שמצאה לנכון לומר לכתבת גלי צה"ל 'כי לא היתה בדברים כוונה לפגוע או לזלזל חלילה בנפגעות מעשה אונס'. הנקודה אינה אם היתה לו כוונה לפגוע אלא איך ייתכן שזוהי תפיסתו של שופט. אנו מדברים כבר שנים על חינוך והסברה, ואז נחשפים להתבטאות מסמרת שיער דווקא מפיו של שופט מחוזי שאמור לקבוע נורמות התנהגות. אני קוראת לשרת המשפטים להדיח את השופט מיד, ולחייב את כל השופטים בישראל לעבור הכשרה בנושא תקיפות מיניות, הכשרה שהנהלת בתי המשפט מסרבת כבר שנים לחייב בה את השופטים".

יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד דורון ברזילי מסר בתגובה לדברים כי "על-פניו הדברים נשמעים חמורים. אם האמירות המוזכרות אכן נאמרו, הרי שמדובר בהתבטאויות אומללות שמוטב שלא היו מועלות על דל שפתיו של איש, לא כל שכן בידי שופט במדינת ישראל. בכוונתנו להגיש תלונה נגד השופט ואנו מצפים כי הנהלת בתי המשפט תתייחס למקרה במלוא חומרת הדין".

אמירתו האומללה של השופט ישעיה אינה ההתבטאות הראשונה של שופטים בישראל שמייחסים לקורבן אונס הנאה מהאינוס. ב-2006 כתב סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט בדימוס אהרן אמינוף בהכרעת דין שהרשיעה אב שאנס וביצע מעשים מגונים בבתו החורגת פעמיים בשבוע או יותר, מאז שהיתה בת שש ועד שהגיעה לגיל 18 כי "ייתכן שבמשך השנים, משהיתה המתלוננת לנערה, נעמו לה מעשי הנאשם והיא חפצה בהם ולכן היא לא התחמקה ממנו וגם לא טרחה לספר על מעשיו ולגלותם". הנערה התלוננה במשטרה רק אחרי שסיפרה על הזוועה לגבר שאליו שודכה. על פסק הדין חתמו מבלי להבחין בשורה שתי שופטות אחרות בהרכב, נחמה מוניץ וגבריאלה דה-ליאו לוי.

בדיעבד טענו השופטות בבירור שנערך עמן כי הן ביקשו שהמשפט של השופט אמינוף זה יושמט מהנוסח הסופי של פסק הדין אך הדבר לא נעשה. "הפיסקה הזו נכללה בפסק הדין שלא על דעתנו, והיא נוגדת את השקפתנו המשפטית", כתבו מוניץ ודה-ליאו לוי למנהל בתי המשפט דאז השופט בועז אוקון. בעקבות פרסום הדברים נערך לאמינוף בירור אצל נשיא בית המשפט העליון דאז אהרן ברק ואולם אמינוף יצא לגימלאות ב- 2008 עם הגיעו לגיל הפרישה משיפוט.

לפני חודש פרש מתפקידו השופט נחשון אטינגר ששימש כשופט תעבורה ב-20 השנים האחרונות לאחר ששרת המשפטים, ציפי לבני, פנתה במכתב תלונה יחד עם הנשיא גרוניס לנציב תלונות השופטים לפתוח בבדיקת מקרה של התבטאות בלתי ראויה מצדו.

על פי התלונות שהוגשו נגדו, לאחר שתובעת משטרתית חיפשה תיק שנקבע לדיון הבא בפני השופט ולא מצאה, היא ביקשה מהשופט לדעת את שם משפחתו של הנאשם כדי לחפשו על פי שמו. השופט השיב לה שתחפש את התיק באות ז' – האות הראשונה בשם משפחתו של הנאשם. לפי גרסאות שונות, כשמצאה את התיק אמר לה השופט אמירה בסגנון: "יופי, אני רואה שז' את מוצאת מהר", או "שבז' את מתמצאת". לאחר שבאולם נשמעו צחקוקים, השופט ניסה להסביר את דבריו, אך ככל הנראה רק החמיר את הרושם, ובסופו של דבר התובעת עזבה את האולם.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם ככה נראים השופטים שלנו... מה פלא...  (לת) בושה למערכת המשפט, למדינה, לכולנו!!!
  • 10:32
  • 05.06.13

  •   הבעיה שישנם צעירים, ילדים, ששומעים שמבוגר "אחראי" אומר זאת, ומאמינים בכך. רוני, בן זוג אב וסב לבנות
    • 11:35
    • 05.06.13

    וכך במו שופטינו אנו מגדלים דור של אנשים "נורמטיבים" אנסים.
    לכן אין בררה ולעשות מאיש זה דוגמה. ואם אפשר, (צריך לחפש) למצוא סעיף של עבירה פלילית, למעשה זה.

  •   רומזת אולי , לכאורה , שיש לו התנסות אישית בנושא הנדון  (לת) התבטאות בלתי רצונית
    • 11:57
    • 05.06.13

  •   ואף מילה על 4 הפלסטינים!!  (לת) עמוס
    • 12:08
    • 05.06.13

  •   כבוד השופט האידיוט: הגעת לשפוט בבית משפט שלום, אפילו קידמו אותך למחוזי בני
    • 12:16
    • 05.06.13

    ומה זה עשה לך כאדם? כלום. נשארת אדם גס, עלוב, מזלזל בנשים וכנראה מזלזל באדם בכלל. אתה גמור, ועתיד להיות מושלך בקרוב מאוד לפח הזבל שבו מסיימים את דרכם הציבורית אנשים כמוך. לפחות למשך מספר שנים מצאת בית חם בליכוד - כל כך הולם אותך...

  •   התבטאות מבישה ומזעזעת אם אכן נאמרה. מן הראוי שלא לשבצו יותר לדיונים.  (לת) איש עברי-שופט בדימוס
    • 12:37
    • 05.06.13

  •   הוא למד זאת מנסיונו בבית, בעבודה ובמפלגה. כמו אמו, כמו אשתו, כמו בנותיו, כמו קולגות שלו בין עורכות הדין ובין הפולטיקאיות בימין - אז מה ההתלהמות הזו? ככה זה מקובל במשפחתו ובמילייה שלו.  (לת) אזרח יוצא להגנתו
    • 13:20
    • 05.06.13

  •   דווקא כן אפשר להבין את דברי השופט נסים ישעיה לא הומו
    • 17:11
    • 05.06.13

    זהבה גלאון מייצגת את הקהילה הגאה (יעני, הומואים ולסביות),
    ובראייה של לסביות, קיום יחסי מין בין גבר לאשה, זה דבר "מגעיל" ובטוח שזה אונס...
    אין ספק,
    שכבוד השופט ישעיה לא העלה בדעתו שקיים אונס שהנאנסת "נהנת" מהאונס.
    ייתכן שהשופט השתמש בסלנג ישראלי, כאשר רוצים להביע בצורה צינית את שיא החוצפה של אנס, שמעיז לטעון שהנאנסת נהנתה...
    אין ספק שדברים הוצאו מהקשרם, ומישהו בפוליטיקה בשמאל,
    עושה שימוש ציני, ורוקד על הדם, שמעולם לא נשפך.
    "במקרה" כנראה מדובר בשופט המזוהה עם הליכוד...
    ו"במקרה" זהבה נציגת הקהילה הגאה, דווקא היא, עושה מטעמים ממילים שהוצאו מהקשרם, וזאת לא הפעם הראשונה של זהבה, שמנצלת כל הזדמנות לתקוף את מחנה הימין....

  •   4 פלשתינים נחמיה
    • 18:02
    • 05.06.13

    הם לא צד בעניין . הם אנסו כי הם תחת כיבוש. נראה אותך תחת כיבוש.
    כל מי שכבשו אותו הוא בד"כ אונס מישהו שלא תחת כיבוש זה טבעי. אותם צריך להבין. אבל את השופט? הוא לא תחת כיבוש בכלל

  •   הדברים שלו יצאו מהקשרם? את\ה ממציא\ה לדברים הקשר חדש לגמרי! שלא נדבר על זה שנראה שמעולם לא פגשת אדם שאינו סטרייט (אגב, יש יותר קטגוריות ממה שציינת) ושגם עליהם המצאת כל מיני סיפורי בדייה (מין זה דבר מגעיל או אונס עבורן\ם? פחחח)  (לת) נראה לי שמעולם לא פגשת אף אחד מחוץ למעגל שלך
    • 19:35
    • 05.06.13

  •   מגיב-- 17:11-05.06 -- גם מטומטם וגם מכוער. כמו השופט האידיוט.  (לת) עובדה
    • 22:00
    • 05.06.13

02 מניאק. ואם הוא נשאר במערכת עוד יום אחד - זה אות קלון למערכת.  (לת) לנפות את הגברים האלו.
  • 10:34
  • 05.06.13

  •   אוי לדור ששופט את שופטים בכיכר העיר וללא נתונים עבדיאל
    • 10:45
    • 05.06.13

    ראשית, הסגנון מאוד לא ראוי. שנית, ניכרת בתגובה חלוקה מגדרית לא רלבנטית ואף שנאת גברים (שהיא לא פחות גרועה מהדעה המיוחסת לשופט).
    חשוב מכך, ההשתוללות הציבורית וקלות הדעת שבהקלדה מסוכנת. בעיקר כאשר מדובר בשופטים. לא ברור מדוע ובאיזה הקשר נאמרו הדברים, אם כי קשה לחשוב על הקשר שבו הם ראויים ונכונים אם אכן אירע אונס, אך חייבים להיזהר מאוד מאוד בקריאות להדחת שופט.
    הזהירות חשובה שבעתיים כשמדובר על נושאים רגישים וקלים לעיסוק ציבורי. ישנן אמירות גרועות בהרבה שיכולות להיאמר על ידי שופט אך לא ידווחו בתקשורת כי הן לא קלות להבנה ומעוררות רגשות עזים.
    בקיצור, מבלי לתמוך באמירה, נחוצים קצת שיקול דעת וקור רוח גם בשיח הציבורי.

  •   כח מוחלט משחית באופן מוחלט zion
    • 11:12
    • 05.06.13

    כפי שאמרת קשה (בלתי אפשרי) לחשוב על הקשר שבו דברי בלע כאלה מתקבלים על הדעת. מה עוד מול קורבן שעבר חוויה נוראית כזאת. מי יותר טוב משופט בתפקידו אמור להבין שחיים ומוות ביד הלשון? ישנם קווים אדומים לכולנו (כל אחד בתפקידו) ששם יש אפס מקום לפרשנות. חלילה וחס, אילו מישהי מהאנשים היקרים שלך היתה עוברת חוויה כזאת, האם היית מוכן שהאדם הזה ישב כשופט במשפט? אני באופן אישי, לא כועס עליו או שונא אותו, אני פשוט חושב שאדם כזה לא כשיר לשרת כשופט יותר.

  •   אין, לא היה, ולא יהיה כל הקשר שבו אמירה זו ראויה ונכונה. נקודה. לא. נקודה.
    • 11:21
    • 05.06.13

    לעבדיאל המתנשא: אם יש אדם, או שופט, או משפטן שהעובדה הזאת לא קלה להבנתו - יש להגביר את החינוך וההסברה, שכולם, אבל כ ו ל ם, יבינו שאף אשה לא נהנית מאונס.

  •   אוי לפילוסופים בגרוש שנורא מפריע להם "סגנון" נמאס מהקשקשנים
    • 12:38
    • 05.06.13

    "שנאת גברים"? על מה אתה מתבכיין? תראה איך אתה נטפל לתלונה על התנהגות איומה, במקום להתסכל על ההתנהגות הנידונה עצמה. אולי תתקומם גם על שנאת הנשים שבדברי השופט?

  •   עבדיאל?? נו, עוד ליכודניק.  (לת) פאינה
    • 13:22
    • 05.06.13

  •   מפחיד להתקל באחד כזה בלילה ברחוב.  (לת) אינו שונה מאנס בפועל
    • 13:52
    • 05.06.13

  •   ידעתי שתגובתי תהיה לא פופולרית, אבל יש לומר את האמת: תגובתך מצביעה על רדידות וחוסר הבנה בסיסית של המשפט עבדיאל
    • 16:28
    • 05.06.13

    שפיטה נסמכת על הדין, והיא פעולה תבונית-מקצועית. כפי שכתבתי, ואולי היה נוח להתעלם מזה, האמירה הזאת שמנוסחת בצורה כוללת וכאילו היא דעתו הנחרצת של השופט עצמו אינה ראויה. אך חייבים להבין שני דברים יסודיים. קודם כל, שופט מחוייב לדון ברצינות בכל טענה עובדתית או משפטית שמועלית בפניו, ויכולה לעלות טענה שנאנסת נהנתה מהמעשים. דבר שני, אונס כפי שהוא מוגדר בחוק שונה מאוד מהדימוי הציבורי לאונס (וכולם וזמנים לעיין בחוק העונשין) והוא אפילו לא כולל בהכרח יסוד של כפייה.
    רק לשם הדוגמה, כל בעילה של נערה שלא מלאו לה 14 שנים הוא אינוס על פי חוק. נניח שהעבריין שכבר הורשע באינוס טוען בטיעונים לעונש כי לא רק שהנערה בת השלוש עשרה ועשרה חודשים הסכימה למעשה ואף יזמה אותו, היא גם נהנתה ממנו. האם שופט רשאי שלא להתייחס לטענה?! האם מותר לו לדחות טענה כזאת אם הגיע למסקנה שהיא נכונה?!
    לסיכום, מלאכת השיפוט מורכבת ושונה מאוד משיח ציבורי ומדעות המתגבשות במהירות, ללא מחשבה מרובה וללא נתונים. בואו ננהל שיח ציבורי אחראי, כי אני מניח שגם המגיבים כאן לא באמת רוצים לחזור לשיטת הלינץ' ברחובות או נקמת הדם. פיטורי שופט על רקע עשייתו במלאכה השיפוטית היא מסוכנת ביותר וצריכה להתבצע במקרים קיצוניים וחריגים ביותר.

  •   יש גם נשים כאלו - זה לא עניין של מין, זה עניין של תפיסת עולם שמושרשת בכולנו. אותה צריך לשרש.  (לת) א.
    • 19:36
    • 05.06.13

03 מזעזע, עלוב, פתטי, כולל התגובה בגלי צה"ל של אחראי המשמעת שלהם, שופטי ישראל מנותקים מהעם זה כמה עשורים, (לא כולם) אבל אלו הבעייתים בושה וכלימה שאדם כזה נקרא "שופט"  (לת) ישעיהו
  • 10:44
  • 05.06.13

04 שופט שמתבטא כאחרון הנבערים, לאן הגענו!  (לת) אלה שופטינו?
  • 10:44
  • 05.06.13

05 ממהיו והלאה, אין לומר "כבוד השופט". עד שהמערכת המשפט והפרקליטות יעשו בדק בית וינקו את החמץ..  (לת) לפטר מיד
  • 10:46
  • 05.06.13

06 להדיח ! אחד ש
  • 10:47
  • 05.06.13

https://www.facebook.com/LhdyhtHswptNsymYsyhMtpqydwLltr

07 מה הקשר עכשיו לאטינגר?  (לת) סתם אחד
  • 10:47
  • 05.06.13

  •   הקשר לאטינגר הוא האווירה הרווחת בבתי המשפט ליה
    • 12:40
    • 05.06.13

    שהיא, בין היתר, גם התשובה לשאלה שמטיחים בפני נשים: אז למה לא התלוננתן. זה למה.

08 מה שאמר הוא אמת לאמיתה. האמת ורק האמת
  • 10:51
  • 05.06.13

אבל לא ברורה הרלוונטיות למקרה הנדון.

  •   לא זו לא אמת. בשום מקרה נדון וכל שפה מקצועית שלא נסתיר את העובדה.  (לת) לא. נקודה.
    • 11:25
    • 05.06.13

  •   מקווה, ראשית למענך ולמען הנשים בסביבתך, שאתה מתכוון למשחק ידוע ומוסכם על השניים שמתנהל בין זוגות, ולא לאונס אמתי...  (לת) אירית
    • 12:15
    • 05.06.13

  •   נו, עוד ימנוני. מה עושים להם בישיבה או במרכז הליכוד שהם ככה מתנהגים לנשים שלהם ולבנותיהם??  (לת) גם אצל החרדים זה מקובל
    • 12:45
    • 05.06.13

  •   הסבר לטיפשים כמונו,מה כוונתך - האמת לאמיתה? האם נאנסתה ומניסיונך אתה אומר שנהניתה?  (לת) ייאי
    • 15:39
    • 05.06.13

  •   ישנן בנות שנאנסו ודיווחו כי נהנו מזה הסבר
    • 23:11
    • 05.06.13

    הן מיעוט זניח, אבל בהחלט קיימות. פנטזיית אונס נפוצה למדי בקרב נשים. קיום הנאה תלוי באישיות הנאנסת, באנס ובנסיבות האונס. זה כמובן לא מצדיק אונס, כשם שקיומם של אנשים בעלי משאלת מוות לא מצדיקה רצח.

09 מדובר באיש אשכולות  (לת) המודיע
  • 10:51
  • 05.06.13

10 לא לזמן לעוד ועדות.  (לת) רואי
  • 10:52
  • 05.06.13

11 מי שנראה כמו ליכודניק ונשמע כמו ליכודניק - הוא כנראה ליכודניק.  (לת) אכלולי אנסולי
  • 10:53
  • 05.06.13

12 יש להתייחס לנשים כמו לכלבים! דון קישוט
  • 10:54
  • 05.06.13

באהבה וחברות ללא תנאי!
איזה קטע, מסתבר שההקשר חשוב...

למה הוא אמר את זה? מה הוא אמר לפני? מה אמר אחרי?
יש לשאול בראש ובראשונה מה פשר הבחירה ומה מטרת הוצאת הדברים מהקשרם. בעידן העיתונות המניפולאטיבית על הקורא להיות חכם יותר.
חישבו, גבשו דעה עצמאית, זה נעים. דיי לדעות יד שניה!

  •   צודק. ומהו בעצם צדק? מהו בית המשפט? למה באנו לעולם הזה? ערס פואטיקה
    • 11:23
    • 05.06.13

    או במילים אחרות, תפסיק לבלבל במח. אתה מוזמן להציע הקשר אחד - אחד בלבד - בו משפט כזה נכון ו/או רלוונטי, בדיון שכזה.

  •   אין הקשר נכון למשפט הזה, אלא אם השופט הוסיף לפניו או אחריו: "מזעזע לשמוע שיש אנשים שחושבים כך"  (לת) והוא לא, הוא ניסה להתנצל ורק הסתבך יותר
    • 11:30
    • 05.06.13

  •   ואיזה הקשר יכול להפוך משפט כזה לנכון? אשה
    • 12:11
    • 05.06.13

    רק אם הוסיף את המילה 'לא', ואם זה היה כך, אני מניחה שהיו אומרים את זה בתגובה ולא תירוץ של 'בלהט הדברים'. איך בדיוק בלהט הדברים שופט מגיע למשפט כזה?

13 זה לא שופט = זה חבר בכיר בליכוד. ככה נראים החברים של ביבי שרה, את שומעת?
  • 10:59
  • 05.06.13

http://www.haaretz.co.il/gallery/media/shidur/1.1814994

14 נאמת מאונס שרה
  • 11:00
  • 05.06.13

אולי הוא אומר מערעורי ליבו ייתכן ובפנטזיות שלו הוא נהנה מאונס.

15 ניסים ישעיה הוא בושה למערכת המשפט  (לת) פני המדינה
  • 11:01
  • 05.06.13

16 מעניין אם יגיב כך כשקרובת משפחה שלו תאנס  (לת) גנדלף
  • 11:02
  • 05.06.13

17 פליטת פה המשקפת את דעת אומרן ליאורה
  • 11:05
  • 05.06.13

משפט כזה מוכיח מה באמת חושב השופט על נפגעות אונס.
ועוד כשמדובר על ילדה בת 13. ממה היא נהנתה?????
הבעיה שהשופט הזה אינו יחיד. יעבור עוד דור או שניים עד שאמירות מסוג זה המשקפות מחשבות כאלה ימוגרו .

18 לשנות את שיטת בחירת השופטים! אלי
  • 11:09
  • 05.06.13

די לבחירה על פי חברויות וקליקה. השיטה הישראלית היא גרועה ביותר והורסת את אמון האזרחים במוסדות המשפט.
חובה להכניס גורם מהאקדמיה ולהוריד את יחס השופטים בוועדה לבחירת שופטים. לא ייתכן ששופטים יבחרו את עצמם ויהיו הגוף החזק ביותר במדינה. נוצרת כאן קליקה וזה נורא למדינה!!

19 איך היה מרגיש כבוד השופט לו הוא היה נאנס ? יעלה
  • 11:10
  • 05.06.13

גם נערים/ילדים נאנסים.
האם השופט היה נהנה לו היו חודרים לגופו באלימות פעם אחרי פעם???
איזו הנאה יכולה להיות באכזריות שפלה שכזו??
צריך להיות אטום ולא להבין דבר בנפש האדם כדי לומר דברים כגון אלה
ועוד שופט ????
הגיע הזמן לחשוב ולא לדקלם דעות קדומות!!!

20 עוד זבל לחסום לו את הפנסיה זבל שקבע גורלות של אנשים שופט בישראל. מגיע לנו.  (לת) Gm
  • 11:11
  • 05.06.13

21 יש גם שופטים שנהנים מאונס - תנסה כבודו תנסה ותספר לנו שביט
  • 11:15
  • 05.06.13

ממכות מהשפלות משרלטנות מאפסות אתה מכיר את זה - יש סביבך המון אפסים שממכהנים בתפקיד שנים עכשיו גם אתה

22 שר חינוך ליצן,שופטים שוביניסטים, המדינה הזו מדרדרת מיום ליום.  (לת) א.ו
  • 11:15
  • 05.06.13

23 להעיף את הדפוק הזה מייד!  (לת) זאב
  • 11:18
  • 05.06.13

24 הנאה מאונס רז
  • 11:20
  • 05.06.13

כדאי לבדוק אם ניתן לתבוע אותו בנוסף

25 הנאה מאונס? אריקו
  • 11:20
  • 05.06.13

אם יאנסו את כבוד השופט - האם גם הוא יהנה??

26 מגעיל, מעצבן ובעיקר מאוד מאוד חמור. דוד
  • 11:20
  • 05.06.13

הוא לא יכול להמשיך לשמש כשופט, דיין, פוסק, בורר, שום כלום. שיפרוש עכשיו ורצוי כבר אתמול. איש מביך.

27 במידה והאשה מזוכיסטית אולי היא תהנה מאונס. אך כל אדם נורמלי לא נהנה במהלך אונס.  (לת) רונן
  • 11:28
  • 05.06.13

  •   רונן אתה טועה: זה לא קשור בכלל ל'נורמליות' של האשה  (לת) אלא לאלימות הלא-נורמליות של האונס, במקרה זה 4 אונסים
    • 12:37
    • 05.06.13

28 ווריאציות על מוטיב מוכר החמישיה הקאמרית
  • 11:34
  • 05.06.13

http://www.youtube.com/watch?v=q65EzXroX1E

29 לצערנו, השופט פלט מילים מגעילות שהרבה גברים חושבים בעמקי לבם.  (לת) נעה
  • 11:37
  • 05.06.13

30 הוא התנצל? אה, אז בסדר. צריך לבדוק אם גם האנסים התנצלו אזרח
  • 11:39
  • 05.06.13

ואז לשחרר אותם, כי להתנצל זה מספיק.
מערכת המשפט רקובה.

השרה לבני, אנא טפלי בעניין והצילי את מערכת המשפט ואת מדינת ישראל מהחרפה.

31 תמיד ידענו שחלק מהשופטים אינם ראויים מה בעצם ניתן לצפות מעורכי דין שנמצאים רון
  • 11:41
  • 05.06.13

בתחתית הסולם של ההשכלה האקדמית

32 על אשר גרוניס,נשיא בית המשפט העליון,לבצע שני מהלכים : הוראה על ניתוק מיידי של הקשר בין מערכת המשפט ובין השופט בדימוס ישעיה.הוראה לנשיאי בתי המשפט השלום והמחוזי ברחבי הארץ על קיום מפגשים של כל השופטים עם אנשי מקצוע שעוסקים בטיפול בקורבנות אונס,התעללות מינית והטרדה מינית.  (לת) הדס
  • 11:41
  • 05.06.13

33 לעבדיאל המגיב ל-2 זיו
  • 11:42
  • 05.06.13

איזה קור רוח ושיקול דעת נחוצים אחרי אמירה כזו ??? מה אתה מקשקש ??? אמירה כזו לא יכולה להיות ראויה בשום מצב ,אלה אם כן הראש שלך מעוות מהיסוד !!!

34 אולי הוא מדבר מנסיון -כי הוא אנס? צריך לבדוק
  • 11:55
  • 05.06.13

צריך לבדוק בציציותיו..

35 התלמוד כבר אומר את זה א'
  • 11:58
  • 05.06.13

בגמרא כבר נאמר במפורש לגבי אשה שנאנסת שחוששים שתחילתה באונס וסופה ברצון. כתובות נא ע"ב. יש הרבה הסתעפויות לכך. לכן אשת כהן שנאנסה אסורה לבעלה. זאת ההלכה.
אני מעריכה שח"כ לביא לא מודעת להלכה הזאת.
כמובן שיש לכאורה טעם לפגם באמירה אבל עדיין שורש האמירה בגמרא.

  •   כידוע את התלמוד כתבו גברים לפני 1500 שנה. זה רלוונטי לחיינו כמו השאלה מה דין ביצה שנולדה ביום טוב.  (לת) ריקי1, דתל"שית ברוך השם
    • 12:22
    • 05.06.13

  •   אז באמת בואי נתעלם מכל הידע שנצבר מאז. אם בתלמוד כתוב..  (לת) מה יהיה
    • 12:42
    • 05.06.13

  •   אנחנו חיים במאה ה 21 ליאת
    • 12:57
    • 05.06.13

    אתה חי בתקופת התלמוד. זה ההבדל
    תישאר שם ותניח לנו עם השטויות שכתבו גברים ששלטו בנשים ומנסים עדיין לשלוט בהן.

  •   אה, עכשיו זה ברור! תלמיד חכם
    • 13:09
    • 05.06.13

    תודה על שהארת את עינינו, באמת מזמן לא שמענו על איזו הלכה חדשה בסגנון "מותר להרוג ערבים", "אסור לטפל בפצועים גויים בשבת" וכדומה, שאסור להאשים את אומריהן בגזענות כי "כך כתוב בגמרא"

  •   כותבי התלמוד הושפעו לא מעט מהסביבה בה הם חיו,בעיקר בבבל/פרתיה,שם הסוס היה חשוב מהאדם ובוודאי מבנות האדם.שם המוני אדם היו עבדים בארצם ועל אדמתם.עדיין מזדהה עם כל שאמרו בתלמוד? הם גם האמינו בשדים וברוחות ובפולחן מתים,בדיוק כמו עובדי האלילים שסביבם.עדיין מזדהה עם כל מה שאמרו? עדיין מאמינה שנשים נהנות מהאונס? אני לא מאחל לך לחוות זאת.אבל את בוודאי גם מאמינה בעין-הרע,אז דעי לך שרעה נגד פנייך כי נשים שקראו את דברייך המקוממים נתנו בך עין-הרע..  (לת) ייאי
    • 17:16
    • 05.06.13

  •   שדים רוחות ופולחן מתים? זה קצת גדול עלינו הקוראים. את שייכת לאסכולה אינטלקטואלית אשר קטונתי מלעמוד לידה. לפני שהתחלתי להקליד, השלתי נעליי מעל רגליי ונטלתי ידיים מחשש לטומאה חס ושלום. לפי תוכן תגובתך ושיפעת החכמה הניגרת ממנו, אלמלא היית, היה צורך להמציאך. תלמוד שייך לגברים שרובם ר"ל אינפנטיליים. כל היום עוסקים שם בכשפים ודברים לא רציונליים. את פשוט מדהימה ועצור בתוך כ"כ הרבה ידע , כמו גם בחברותייך שלעיל. אגב, אולי יש לכן דעה על הרצח של החבר'ה ממועדון הגאים? בכנות הייתי רוצה לשמוע את דעתכן. אפילו " ייאי " זה שם נדיר, תואילי לשים לב למגיבים, והחל מהיום בכל סוגייה בתלמוד שאתקל ולא אבין אפנה אלייך, אלא את תואילי בטובך במחילה לתת לי דוא"ל שלך, או פייסבוק. אגב העתקתי את תגובתך הגדלתיה וביקשתי שימסגרו לי אותה. תודה ממש תודה החכמתי.  (לת) מ.א
    • 10:22
    • 06.06.13

36 השופט ניסים ישעיה אסנת
  • 12:02
  • 05.06.13

אף אישה בעולם לא נהנת מאונס !!! כנראה השופט התבלבל בינו לבין נאנסות,
אולי בפנטזיות שלו הוא נהנה לראות או לשמוע על אונס של ילדה בת 13 על ידי 4 פלסטינים ? או אולי הוא בעצמו אוהב להאנס ולכן ? או מי יודע אולי בדימיון שלו הוא אונס ילדות ? רק שלא יעבור למציאות ?!

37 יש שופטים שסובלים משיטיון יש בנות שנהנות מאונס?
  • 12:05
  • 05.06.13

הכוונה לשם העברי של אלצהיימר, מבלי רצון לפגוע בלוקים במחלה ובני משפחותם.

38 למה הילדה צריכה להחשב נפגעת פעולת איבה? א
  • 12:10
  • 05.06.13

רק לי זה מפריע שאם עיעורה נדחה , היא נותרת כמעט חסרת זכויות ובלי שום סיכוי אמיתי לשיקום? האם זה באמת משנה באיזה מישור התרשלה המדינה, בטחון הפנים או ביטחון החוץ? כך או כך נפגעה נערה בצורה אנושה! למה רק נפגעי פעולות איבה זכאים לסיוע?

39 יש גם גברים שנהנים מאונס. מוכן שיאנסו אותך, כבוד השופט?!  (לת) אירית
  • 12:11
  • 05.06.13

40 חלאת המין האנושי ואין מלים נוספות  (לת) נעל בית
  • 12:12
  • 05.06.13

41 נכנס יין או שיצא סוד?  (לת) גדעון
  • 12:13
  • 05.06.13

42 יכול להיות שההתבטאות שלו קשורה לכך שהנאנסת היא מתנחלת?  (לת) פטם .
  • 12:17
  • 05.06.13

43 מקומו של השופט בכלא אלי
  • 12:20
  • 05.06.13

שם הוא יהנה שהאסירים יאנסו אותו

44 נאחל לשופט הרבה הרבה הנאה  (לת) ירון
  • 12:24
  • 05.06.13

45 השופט חולה בראש !! וצריך ללכת הביתה עכשיו!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) דנה
  • 12:29
  • 05.06.13

46 מערכת המשפט אלדד סטובצקי
  • 12:30
  • 05.06.13

פשוט לא יאומן. ימי הביניים הם אפס לעומת התנהלות שכזאת. בושה וחרפה

47 אני מצטער נפלט לי מצטער  (לת) ז
  • 12:32
  • 05.06.13

48 פני השופטים כפני הכלב יוסי זיו
  • 12:34
  • 05.06.13

אוי לו לעם שכך נשמעים שופטיו

49 כאלה כול השופטים והשופטות שוים ל...  (לת) יוסי
  • 12:35
  • 05.06.13

50 כיו"ר ועדת הפיקוח על הבחירות של יו"ר הליכוד וכן היה מועמד לתפקיד נשיא בית הדין של הליכוד  (לת) מביא כבוד לליכוד, אמור לי מי ידידיך
  • 12:35
  • 05.06.13

51 אפגניסטן זה כאן והשופט הוא איש טליבאן  (לת) האלכימאי
  • 12:40
  • 05.06.13

52 רק הליכוד יכול!!!  (לת) !
  • 12:43
  • 05.06.13

53 אמירה חולנית וחמורה.  (לת) 1
  • 12:49
  • 05.06.13

54 אלא פני המדינה יש שופטים המכים את ילדיהם ויש שאומרים מה הם חושבים .... וזה עצוב שיר
  • 13:03
  • 05.06.13

זה עצוב כי מעבר ללימודים תארים קשרים לא בודקים ערכים ....

55 מה רוצים ממנו? דווקא נהנה
  • 13:05
  • 05.06.13

בסרטי פורנו בדרך כלל הבחורה די נהנית כשאונסים אותה, בטח גם כבוד השופט ראה הרבה סרטים כאלה ואולי הוא חשב שככה זה במציאות, הרי לא כתוב שם "המציגה איננה נהנית" או משהו כזה כמו שכותבים בפרסומות.

56 אידיוט, שאינו ראוי לשמש כשופט  (לת) חיים
  • 13:22
  • 05.06.13

57 מדינת ישראל הינה (כ)שואה בתחושת חלק מהאזרחים אברום בורג אמר
  • 13:29
  • 05.06.13

חושך לגויים פה ג'ורה - כמו של השופט הזה

58 כמו א מבית הנשיא.. השתעשעה נהניתה והתקדמה בחיים על חשבון גופה וכבוד הנשיא  (לת) סהר
  • 13:35
  • 05.06.13

59 לקרוא ולא להאמין בקי
  • 14:21
  • 05.06.13

אדם חשוך

60 השופט גם תירץ את האמירה שרצה לתת דוגמא: מתי אשה לא תזכה בהכרה של נפגעת פעולות איבה? כאשר היא נהנתה מהאונס והוא מתנצל שהדוגמא לא היתה טובה;ובכן אומר כך:אז אם כבודו לא טוב בדוגמאות,גם כשהמקרה הוא דגל שחור,אז הוא גם לא טוב בהיקש,בגזירה שווה ובקל וחומר..אז מה עושה כבודו על כס המשפט?! הבקר האזנתי לגל"צ שעסקו בכך.שמעתי את ב"כ הנאנסת ובין יתר דבריה ולשאלת המראיין אם תדרוש החלפת השופטים היא אמרה: שחוץ מדבריו החריגים של ישעיה,ההרכב לאורך הדיונים לא היה אמפאטי כלפי התובעת ותביעתה ולמרות זאת היא אינה חושבת שתבקש החלפת השופטים,כי לפחות היא כבר יודעת על עמדותיהם ובמיוחד זו הבוטה של נסים ישעיה ותתמודד עם זה.היה ויבואו שופטים אחרים,הגם שיסתירו עמדותיהם,הרי יקשה עליה לדעת למה לצפות. שמעתי את ההתנפלות של השופט ארבל על ב"כ המתלוננת.כבר בפתיחה אמר בסרקסטיות:שמעתי את הדברים של עורכת הדין הנחמדה..;במקום שיתמקד בעיניין הוא חזר ותקף את עוה"ד על כי אמרה שלפחות היא כבר יודעת על עמדותיהם ובמיוחד זו הבוטה של נסים ישעיה.יבואו שופטים אחרים,הגם שיסתירו עמדותיהם יקשה עליה לדעת למה לצפות.בכך טען היא עושה הכללות על כל השופטים.כאן להזכיר שהתובעת היתה ילדה בת 13 כשביצעו בה הפלסטינים אונס קבוצתי,ברוטאליות קיצונית והשפלות.אז נניח שעוה"ד היתה צריכה להדגיש שאין היא מכלילה,בא ארבל ולא הפסיק לתקוף את עוה"ד על כי היא עושה הכללות.עוה"ד הדגישה בתשובתה שאינה עושה הכללות.אך ארבל בשלו והמשיך להשתלח בעוה"ד וחזר והדגיש כי אינו מאמין שישעיה אמר כדברים הללו.אז הנה ישעיה מודה שאמר ומצרף מייד תירוץ ואני שואל:ארבל מה התירוץ שלך שהשתלחתה בעוה"ד במקום להתמקד בעיקר? לי התשובה ברורה:צירוף של שיכרון הכח ושוביניזם.תצא בחוצה ארבל יחד עם ישעיה.  (לת) ייאי
  • 15:19
  • 05.06.13

61 השופט גם תירץ את האמירה שרצה לתת דוגמא: מתי אשה לא תזכה בהכרה של נפגעת פעולות איבה? כאשר היא נהנתה מהאונס והוא מתנצל שהדוגמא לא היתה טובה;ובכן אומר כך:אז אם כבודו לא טוב בדוגמאות,גם כשהמקרה הוא דגל שחור,אז הוא גם לא טוב בהיקש,בגזירה שווה ובקל וחומר..אז מה עושה כבודו על כס המשפט?! הבקר האזנתי לגל"צ שעסקו בכך.שמעתי את ב"כ הנאנסת ובין יתר דבריה ולשאלת המראיין אם תדרוש החלפת השופטים היא אמרה: שחוץ מדבריו החריגים של ישעיה,ההרכב לאורך הדיונים לא היה אמפאטי כלפי התובעת ותביעתה ולמרות זאת היא אינה חושבת שתבקש החלפת השופטים,כי לפחות היא כבר יודעת על עמדותיהם ובמיוחד זו הבוטה של נסים ישעיה ותתמודד עם זה.היה ויבואו שופטים אחרים,הגם שיסתירו עמדותיהם,הרי יקשה עליה לדעת למה לצפות. שמעתי את ההתנפלות של השופט ארבל על ב"כ המתלוננת.כבר בפתיחה אמר בסרקסטיות:שמעתי את הדברים של עורכת הדין הנחמדה..;במקום שיתמקד בעיניין הוא חזר ותקף את עוה"ד על כי אמרה שלפחות היא כבר יודעת על עמדותיהם ובמיוחד זו הבוטה של נסים ישעיה.יבואו שופטים אחרים,הגם שיסתירו עמדותיהם יקשה עליה לדעת למה לצפות.בכך טען היא עושה הכללות על כל השופטים.כאן להזכיר שהתובעת היתה ילדה בת 13 כשביצעו בה הפלסטינים אונס קבוצתי,ברוטאליות קיצונית והשפלות.אז נניח שעוה"ד היתה צריכה להדגיש שאין היא מכלילה,בא ארבל ולא הפסיק לתקוף את עוה"ד על כי היא עושה הכללות.עוה"ד הדגישה בתשובתה שאינה עושה הכללות.אך ארבל בשלו והמשיך להשתלח בעוה"ד וחזר והדגיש כי אינו מאמין שישעיה אמר כדברים הללו.אז הנה ישעיה מודה שאמר ומצרף מייד תירוץ ואני שואל:ארבל מה התירוץ שלך שהשתלחתה בעוה"ד במקום להתמקד בעיקר? לי התשובה ברורה:צירוף של שיכרון הכח ושוביניזם.תצא בחוצה ארבל יחד עם ישעיה.  (לת) ייאי
  • 15:20
  • 05.06.13

62 הייתי בודק אם השופט עצמו אנס. בבון כרמיאלי
  • 17:00
  • 05.06.13

לדעתי רק אנס יכול לטעון כך.

63 כב' השופט אמינוף היה כדורגלן בבית"ר ירושלים. אז למה אפשר היה לצפות ממנו?  (לת) ממש במקום
  • 17:44
  • 05.06.13

64 איכשהו קשה לי להאמין שזה מה שהוא אמר. זה פשוט נשמע מופרך. אם זה נכון זה כמובן מזעזע, אלא שיש לי תחושה מניסיון מסויים בקריאת עיתונים, שהוא אמר את זה באירוניה בהקשר מסויים, או בתוך משפט שהכוונה והתכלית שלו היו אחרים לגמרי... לא נראה לי שהוא התכוון למשפט הזה מילולית  (לת) רמי
  • 18:54
  • 05.06.13

65 בהפגנות משותפות עם הערבים הסמולנים מתעלמים מאונס והטרדה מינית של מפגינות יהודיות בידי השותפים הערבים להפגנות ולא מתלוננים עליהם שאול
  • 22:25
  • 05.06.13

לא פלא שהשופט הבין שכשמדובר באנסים ערבים יש נאנסות שנהנות מאונס ובמשפט כאן הנאשמים באונס הם ערבים. הגיע הזמן שנאנסות יהודיות בהפגנות תתלוננה על אונסיהן כדי שלא יחשוב מישהו שמא הן נהנות מהאונס ואל תיתנה לצביעות לחגוג
נא לא לצנזר.

66 איזה חזיר... מזל שיש את גוגל וזה ילווה אותו לאן שילך כל החיים  (לת) מאחורי נגה
  • 22:48
  • 05.06.13

67 מזעזע- לפטר אותו מייד !  (לת) תמר
  • 10:37
  • 06.06.13

68 חבורה של מטומטמים ר
  • 20:44
  • 06.06.13

שופט יכול לטעון שנרדש להוכיח נזק, כי ברמה התיאורטית והמשפטית טרם נקבע כי כל נאנסת ניזוקה לטווח הארוך. חייבים לשאול מה ההקשר, ולהכריע בהתאם בלבד!
יכול להיות שהניסוח שלו לא טוב, אבל אבוי לנו אם שופט צריך לחשוש מפוליטיקאים ופמיניסטיות חלולות דעה בכל מילה שהוא מבטא.
בושה שכולם פה מגיבים כמו המון נטול ראש ולא שואלים מה היה ההקשר

69 תגובה "לאנשים החושבים" יעקב
  • 11:59
  • 08.06.13

מעניינת אותי התגובה הפבלובית של האנשים החושבים להתבטאות המגעילה על גבול הפלילי . כמו הסנטור הרומאי קאטו שהיה כל נאום בסנאט מסיים במשפט " ואת קרתגו יש להחריב" קודם כל מגדירים את היריב שהוא ליכודניק ואישתו של ביבי שמנה. וביבי סתם גנב סוסים.