מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ביהמ"ש דחה מרבית תביעת הדיבה של "אם תרצו": יש קווי דמיון לפאשיזם

התנועה תבעה 2.6 מיליוני שקלים משמונה פעילי שמאל בגלל פרסומים בקבוצה שהקימו בפייסבוק. "מוטב היה להימנע מהגשת התביעה", כתב השופט

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפאל יעקובי, דחה השבוע את רוב טענותיה של תנועת "אם תרצו" בתביעת הדיבה שהוגשה נגד שמונה מקימי קבוצת פייסבוק בשם "אם תרצו תנועה פאשיסטית, אז יש". השמונה, צעירים פעילי שמאל (אחת מהן היא עובדת "הארץ") נתבעו בגין שם קבוצת הפייסבוק ועוד שני פרסומים שעלו בדף הקבוצה.

השופט דחה את מלוא התביעה ביחס לשבעה מתוך שמונת הנתבעים, אך פסק כי פרסום אחד, ממנו ניתן להבין ש"אם תרצו" דוגלת בתורת הגזע הנאצית, הוא בגדר לשון הרע. בגין פרסום זה קיבל השופט את התביעה ביחס לנתבע אחד, רועי ילין, שנטל אחריות על הפרסום.

מבחינת תנועת הימין "אם תרצו" ההכרעה הדרמטית ביותר היא קביעת השופט כי חלק מהאמירות בדף הקבוצה מוגנות מתוקף "אמת דיברתי". השופט קובע כי לא ניתן להבין את האמירה "אם תרצו תנועה פאשיסטית", "כמצביעה על זהות מלאה בין עקרונות התובעת לבין הפאשיזם על כל רכיביו, אלא רק על קווי דמיון מסוימים לפאשיזם ולא מעבר לכך".

רונן שובל
רונן שובל. צילום: אמיל סלמן

"לקיומם של קווי דמיון מסוימים יש אחיזה בעצם הדגשת הלאומיות על ידי התובעת", ממשיך השופט עקובי, "כמו כן בשיח המלומדים עליו העיד (תומר) פרסיקו ביחס למה שנוגע למקורות ההשוואה של (מייסד אם תרצו) רונן שובל (פילוסופים שהם מהוגי הדעות של הפאשיזם) ובדברים שאמר במסגרתו שובל עצמו, יש חיזוק לקיום מכנה משותף מסוים בין עמדותיה של התובעת לבין עקרונות מסוימים שביסוד הפאשיזם. לנוכח האמור יש להחיל בקשר לפרסום זה את הגנת אמת בפרסום".

לקריאת המסמך על מסך מלא - לחצו כאן

במהלך המשפט הובאו כעדי הגנה בין היתר פרופ' זאב שטרנהל, שטען שניתן למצוא קווי דימיון בין תנועות פאשיסטיות בתחילת דרכן לבין "אם תרצו"; רוביק רוזנטל, שהעיד על השימוש במילה "פאשיסט" בשיח הישראלי העכשווי וכן חוקר הדתות תומר פרסיקו, שהעיד על שיחה פומבית שקיים עם מייסד התנועה, רונן שובל, ובה הודה כי הוא שאב את רעיונותיו מהוגים כמו יוהאן גוטליב פיכטה, שמשנתו שמשה בסיס מאוחר יותר לצמיחת הפאשיזם באירופה.

"אם תרצו" הגישה את התביעה, בסך 2.6 מיליוני שקלים, לפני כשלוש שנים. התביעה נגעה לשלושה פרסומים: לשם קבוצת הפייסבוק, שמייחס לתנועה פאשיזם ולשני פרסומים בדף הפסייבוק. הראשון הוא: "סבו של אבי לא היה יהודי טהור, האם אוכל לצעוד בקבוצתכם מחר במצעד זכויות האדם?". הפרסום השני מייחס לאם תרצו פרסום קריקטורות "נוסח דר שטירמר".

באחד מרגעי השיא במשפט הודה רונן שובל על דוכן העדים כי "אם תרצו" השתמשו בחוקרים פרטיים כדי לאסוף חומר על ארגוני זכויות אדם שנגועים לדבריו "באנטי ציונות סמויה". במהלך החקירה אף הודה שובל כי נעשה שימוש חוקרים פרטיים אף נשלחו למשרדו של עו"ד מיכאל ספרד, שחקר אותו במשפט כמי שמייצג את הנתבעים, אך גם מייצג את ארגון זכויות האדם "יש דין", עליו ביקשה התנועה לאסוף חומרים.

בראשית הכרעת הדין מותח השופט ביקורת על עצם הגשת התביעה: "אני סבור שמוטב היה להימנע מהגשת התביעה דנן. לדעתי רצוי לאפשר את השיח הנובע מן המחלוקות הערכיות והפוליטיות הקיצוניות שבין התובעת לבין הנתבעים ללא הגבלות שאינן הכרחיות וכפועל יוצא מכך - רצוי שאותו שיח לא יהיה מלווה בתביעות משפטיות. כדי שהשיח יהיה פורה ויאפשר חידוד המחלוקות, ליבונן ואפשרות של השפעה הדדית רצוי שלא תיתבענה סנקציות גם במקרים של אמירות בוטות מסוימות ברוח אלה שעלו במקרה דנן, כדי שהדברים שייאמרו ושייכתבו לא יהיו 'צמחוניים', 'סטריליים' וחלושי משמעות וכח".

בהמשך דחה השופט את הטענות נגד שם הקבוצה והקריקטורות. השופט קבע כי "יש לזכור כי את הפרסומים שבהם מדובר אין לראות כתלושים ומנותקים העומדים ללא הקשר. אדרבה, גלוי וברור כי מדובר באמירות של בני פלוגתא קיצוניים של התובעת, שברצונם להציג נקודות תורפה וסכנות בעמדות שמביעה התובעת ובהתנהלותה. בתמצית ניתן לומר שהתובעת מעלה על נס את הפן הלאומי ואת מעמד הכלל והציבור הישראלי ואילו הנתבעים דוגלים בפן האוניברסלי. מכך נגזרות השקפות שונות לגבי מעמד הפרט וזכויותיו ועוד. לנוכח המחלוקת יש לראות את פרסומים כאומרים ומזהירים כי ניסיון העבר מלמד שדגילה בעקרונות דומים לאלה שבהם דוגלת התובעת, תוך הקצנה של מה שקשור בהם, הביאו לתוצאות רעות וקשות". בהמשך הוסיף השופט כי יש לראות את הפרסומים בהקשרם, "במסגרת קבוצת פייסבוק הפונה מלכתחילה לקהל מסוים".

עוד כותב השופט בהכרעת הדין כי "בסופו של דבר מי שנחשף לפרסומים אלה מודע לכך שהם משקפים את עמדתם של הנתבעים ביחס לתובעת. הוא גם מודע לגבולות הביקורת, שגם האשמת התובעת בפאשיזם אינה אומרת שהיא מפעילה טרור רצחני בקשר לכך, או אף דוגלת בהפעלתו. דברים אלה גם עולים בקנה אחד עם מה שציין פרופ' שטרנהל, כי קיימת אבחנה וקיים הבדל בין פאשיזם מלא לבין קיום מקצת היסודות של פאשיזם. הם מקבלים גם חיזוק מדבריו של המומחה רוזנטל, בדבר המשמעות הלשונית המוגבלת שמייחס השומע למונח זה".

למרות האמור החליט השופט לפסוק נגד ילין וקבע שפרסום זה אכן מוציא את דיבת התנועה. הפרסום הזה, קבע השופט, רומז לכך שהתנועה דוגלת בתורת הגזע הנאצית. "בסופו של דבר, גם גישה ליברלית כלפי הביקורת של הנתבעים על התובעת אינה מצדיקה בשום אופן הגנה על החריגה הבוטה המגיעה עד כדי מה שמיוחס לתובעת בפרסום השני", נכתב בפסק הדין.

בתום הכרעת הדין מציע השופט לצדדים להגיע להסכמה בנוגע לנזק כדי להביא לסיום ההליכים. השופט מציין שממילא הצהירו הצדדים שבכוונתם להביא את הנושא בפני בית המשפט העליון, על כן אין טעם להמשיך ולדון בנושא הנזק במסגרת ההליך במחוזי.

אם תרצו יוצגה בתביעה על ידי עו"ד נדב העצני, הנתבעים יוצגו על ידי עו"ד עו"ד מיכאל ספרד, ישי שנידור ושלומי זכריה.ספרד מסר בתגובה להחלטה: "מבחינתנו מדובר בהישג גדול מאוד. התביעה נועדה לסתום פיות ואני מקווה שפסק הדין ירתיע תביעות מהסוג הזה. פסק הדין גם מחייב את תנועת אם תרצו בחשבון נפש עמוק".

בנוגע להחלטה לקבל את התביעה בנוגע לסטטוס של ילין אמר ספרד כי "מדובר בחלק פריפריאלי ולא חשוב של התיק, שהתביעה נגדו הוגשה במהלך המשפט. התביעה הוגשה על המילה פאשיזם". ספרד הוסיף כי "התביעה גרמה לנתבעים עוגמת נפש גדולה מאוד, הם עברו תקופה לא קלה ופסק הדין הוא תיקון משמעותי עבור כולנו".

עו"ד נדב העצני הודיע בשם אם תרצו בתגובה לפסק הדין כי בכוונת התנועה לערער על החלטת השופט לבית המשפט העליון. "ראשית יש לשים לב, שאחד הנתבעים הורשע בהוצאת לשון הרע בגין הסתה חמורה המאשימה את 'אם תרצו' בנאציזם", מסר העצני. "יחד עם זאת, מדובר בפסק דין שגוי בעיקרו ותמוה מאוד, כיוון שהוא לא דן כלל בחלק ניכר מהסוגיות שהובאו לפתחו והועלו בפירוט רב במהלך ניהול המשפט. בית המשפט התעלם מעיקר ההיבטים המשפטיים והגיע למחוז מסוכן ביותר לדמוקרטיה הישראלית כיוון שאם בית המשפט העליון לא יתקן את פסק הדין הזה, ישרור במדינת ישראל חופש ביזוי קיצוני המאפשר להסית ולהוציא מחוץ לגדר ציבורים משני עברי המתרס הפוליטי. וחמור מכך, מאפשר להכתיר כל ציוני כפאשיסט. לכן 'אם תרצו' תערער על פסק הדין הזה לבית המשפט העליון".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 השאלה מה עדיף נאציזם שמאלני או פישזם ימני .או בכלל עדיף מועדון פטיש בתל אביב .  (לת) צדק השופט כל אחד כותו להיות מה שהוא הרוצה .
  • 15:35
  • 07.09.13

  •   עכשיו זה רשמי: חברינו, תנועת "אם תרצו" - פאשיסטים. וולקומן! יוזף ומגדה
    • 17:47
    • 07.09.13

    עכשיו זה רשמי: חברינו, תנועת "אם תרצו" - פאשיסטים. וולקומן!

  •   אין דבר כזה "נאציזם שמאלני". גם הפשיזם וגם האח התאום שלו הפשיזם, שניהם יסודות של תשתית תפיסת הימין הדוגל בנציונליות, כלומר בלאומיות שלמרבה הצער, בשלב מסוים של התגברות הפחד מפני השונה והאחר, הופכת להיות לאומנות.  (לת) אלי בן מנחם
    • 18:04
    • 07.09.13

  •   הנאצים היו ימניים קיצוניים אני
    • 18:17
    • 07.09.13

    הנאציזם הוא סוג של פאשיזם.
    הנאציזם למעשה ימני-קיצוני בתחום המדיני ושמאלני יותר בתחום החברתי-כלכלי. לכן אני צוחק כשאני שומע הרבה ישראלים אומרים שהם רוצים מפלגת ימין מדיני ושמאל חברתי.

  •   תלוי באילו משטרים או ארגונים מדובר. שמאלני שפוי
    • 19:16
    • 07.09.13

    אם נקח את הדוגמאות של היטלר וסטלין כמייצגות ימין ושמאל קיצוניים, בהתאמה, אפשר לטעון שאכן קשה לקבוע איזה משטר יותר גרוע. אך המצב בארץ כיום הוא שונה. יש כאן ימין קיצוני שנמצא בשלטון מוחלט ויש ביכלתו לחוקק חוקים אנטי דמוקראטיים, יכולת שהוא מנצל במלואה. לעומת זאת קיים כאן שמאל חלש וחסר אונים שאין ביכלתו לחוקק חוקים או להשפיע בצורה משמעותית, ולכן אין לו את האמצעים והיכולת לפגוע בזכויות הפרט, אפילו אילו היה שואף לכך. אפשר אמנם לטעון שאילו לשמאל היה רוב מוחץ - אז גם הוא היה עלול להיות אנטי דמוקראטי אילו לא היה מי שיבלום אותו. מסיבה זו לא רצוי מצב בו מפלגה אחת - או קבוצת מפלגות עם אידאולוגיה דומה - נמצאת בשלטון מוחלט ללא אופוזוציה משמעותית. וזה, למרבה הצער, המצב בארץ כיום.

  •   חחח "נאציזם שמאלני" מישהו
    • 19:50
    • 07.09.13

    ממתי נאציזם שמאלני?
    הנאציזם היא אידאולוגיה ימנית-קיצונית בתחום המדיני בטחוני.
    בתחום החברתי כלכלי היא בהחלט יחסית שמאלנית, אבל אני בטוח שלא לתחום הזה התכוונת.

  •   העיקר לא פמיניזם רדיקלי כי זה מזיק עוד יותר...  (לת) פרפר נחמד
    • 20:49
    • 07.09.13

  •   נאציזם שמאלני ? דס
    • 02:14
    • 08.09.13

    אתה מתכוון נאצים פאשיסטים ימניים או שמאלנים משהו... תלמדו היסטוריה שנאת היהודים הייתה רק חלק מן התורה הנאצית שמלבד זאת מזכירה הרבה יותר את הימין הקיצוני בארץ, השמאל הקיצוני הוא גם שרץ אבל הכינוי נאצי לא מתאים לו.

  •   הדיעה שהובעה על ידי שטרנהל בפסק הדין היא שיש פאשיסט "חלקי" - כלומר יש פאשיסט לייט - לא ממש פאשיסט - משהו כמו עישון מריחואנה של ביל קלינטון שלא לקח לריאות. או האמירה שלו שלא עשה סקס עם לוינסקי כי מין אוראלי זה לא סקס. נו באמת- הרי כאשר הנתבעים כתבו שזו ארצנו פאשיסטים הם לא כתבו באותיות קטנות שהכוונה היא לפשיסט פארווה - כזה בקטנה - לא איזה מוגול שמחריב עיירות יהודים ושורף אנשים חיים- סתם אחד שמוריד רק סתירות יבשות. אולי קצת מקלל. הכי מצחיק היה לקרא את העדות של רוביק רוזנטל שם הוא מסביר את המנעד של המילה פאשיסט . נו באמת. מחר מישהו יקרא למישהו נאצי ויבוא רוזנטל ויגיד שנאצי הוא כינוי מקובל ולא אנשי גסטאפו גרמנים אלא גם משגיחות קשוחות בבחינות בגרות הן "נאציות " בלשון העם. מגוחך. נאצי הוא נאצי ופאשיסט הוא פאשיסט מלא - לא חלקי ולא באחוזים.  (לת) רוברט
    • 03:17
    • 08.09.13

  •   הנאצים היו נאציונל סוציאליסטים - שמאל נגעלת
    • 06:36
    • 08.09.13

    עצמם ישיבתנו בארץ הוא בגלל תקומה ללאום שלנו. עצם היות מדינה היא בגלל לאום. אז זה ממש פאשיסטי.

  •   לאלי להשכלה כללית, נציזם הוא קיצור של סוציליזם לאומני (נשיונל סוצייליסט)  (לת) אליק
    • 08:28
    • 08.09.13

  •   מבחינת עוצמת האנטישמיות ומבחינת המטרות החסלניות, אין שום הבדל בין השמאל הרדיקלי בארץ ובחו"ל לבין המפלגה הנאצית. שום הבדל. לכן, למרות כל משחקי המילים ותעלולי הלשון - השמאל הרדיקלי הוא אכן סוג של נאציזם  (לת) לא יעזור לכם כלום: שמאל רדיקלי הוא במהותו תופעה נאצית לכל דבר
    • 09:36
    • 08.09.13

  •   אליק, אתה באמת חושב שלשמאלן קיצוני,שונא ישראל,יש צורך בעובדות?  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 11:36
    • 08.09.13

  •   נו, באמת... זה כמו לקרוא לך "עילג" למרות שלא כל מילה שכתבת שגויה  (לת) יוד
    • 16:54
    • 08.09.13

  •   גם סטאלין שמש העמים היה ימני קיצוני גיחי גיכי
    • 19:03
    • 08.09.13

    מה יש פה לצנזר

  •   נאציונל סוציאליזם =/ סוציאליזם RHLPCP
    • 22:46
    • 15.09.13

    חשבתי שאת חכמה מספיק כדי להבין.

  •   הנאציזם אינו סוג של פאשיזם. בלה בלה בלה
    • 11:42
    • 17.09.13

    קודם כל, הפאשיזם אינו גזעני.
    וכן, היו כאן מפלגות בעלות מצע מדיני ימני וחברתי שמאלי ע"ע צומת של רפול ז"ל ואחרות.

02 ואכן יש קווי דמיון פשיסטיים באם תרצו  (לת) אין זו אגדה לצערנו
  • 15:39
  • 07.09.13

  •   שמאלנים קטנים,נמשיך להכות בכם ללא רחם! מקומכם הטבעי הוא עמוק בביוב ביחד עם שונאי ישראל!  (לת) אתאיסט תל אביבי מתעב שמאלנים.
    • 07:26
    • 08.09.13

  •   מש"ל  (לת) יוספה
    • 10:23
    • 08.09.13

  •   תלאביבי חמודון, אתה ושכמותך עוכרי ישראל בורים ונבערים ואכולי שנאה, המביאים עלינו גם את חורבן בית שלישי כמו המטורפים כמוך בתקופת בית שני.  (לת) בנצי מאש הקודש
    • 11:04
    • 08.09.13

  •   ואני שאלה: אז מה הם לדעת עצמם, שמאלנים?? רק השם 'אם תרצו' עושה להם עוול. אולי 'הגרזן' (פאשס באיטלקית) יתאים יותר....  (לת) הצעה בונה
    • 15:20
    • 08.09.13

03 אם כך,אני פאשיסט גאה  (לת) עדי,אם תרצו
  • 15:46
  • 07.09.13

04 הרצל היה תובע את אם תרצו על זיהום שמו  (לת) עצמותיו צועקות
  • 15:48
  • 07.09.13

05 אני נגד השופט, השמאל, המסתננים, והפלסטינאים, אני לא פאשיסט ודואג לארצי  (לת) ttt
  • 15:52
  • 07.09.13

06 אז אם תרצו רק דומים לפשיסטים?  (לת) אגדה
  • 15:56
  • 07.09.13

07 תחילת הנאציזם ותחילת הפשיזם שונות?  (לת) אין רצף? אנא הבהירו
  • 15:57
  • 07.09.13

08 נאווש מטיבריוס, להגיב  (לת) בגידה בערכי היהדות
  • 15:58
  • 07.09.13

09 אין נזק. ארגון פשיסטי נהנה מכל פרסום  (לת) טוב או רע. על החתום- גבלס.
  • 15:59
  • 07.09.13

10 מאיפה לפשיסטים כסף להעסיק את מערכת המשפט  (לת) להכות אותם בהוצאות אחרת השופט משתפ פשיסט
  • 16:00
  • 07.09.13

11 איזה " כיף" להיות שופט " נאור".....  (לת) לא מקבל את הפסק
  • 16:02
  • 07.09.13

  •   עברית אתה כן מקבל?  (לת) אם תרצו שכרו תיאלנדים שיטקבקו עבורם?
    • 17:26
    • 07.09.13

  •   המחוזי בירושלים, זו כבר מיפלגת שמאל. כולם יודעים.  (לת) מאירי
    • 17:51
    • 07.09.13

  •   מאירי, מה לעשות והשכלה, ליברליות, שמירה על החוק, שמירה על זכויות האזרח, דמוקרטיה מבטאים את השמאל = הנגטיב זה כמובן הימין.  (לת) בתי הכלא מוכיחים זאת
    • 15:01
    • 08.09.13

  •   מאירי, מה לעשות והשכלה, ליברליות, שמירה על החוק, שמירה על זכויות האזרח, דמוקרטיה מבטאים את השמאל = הנגטיב זה כמובן הימין.  (לת) בתי הכלא מוכיחים זאת
    • 15:02
    • 08.09.13

12 יש קווי דמין מסוימים בין דברי השופט ובין שפוי
  • 16:08
  • 07.09.13

דבריו של שמאלני אדיוט ודמגוג. תמיד אפשר למצוא קווי דמיון הערתו דל השופט מיותרת נבובה ודמגוגית

  •   אכן כן, ובדיוק מסיבה זו אתה רשאי לכתוב את זה מבלי ללכת לכלא. דמוסתנס
    • 17:13
    • 07.09.13

    האם אתה מוכן להטות את אותו החסד לנאשמים?

  •   אתה שפוי? אולי במחלקה הסגורה!  (לת) חכם אתה בטח לא
    • 18:12
    • 07.09.13

  •   יש דמיון בין השופט לבין היטלר, שהרי לשופט יש זוג אוזניים, צוואר ופה, וגם להיטלר היו זוג אוזניים, צוואר ופה  (לת) ההיגיון המדהים של השופט יעקובי
    • 21:52
    • 07.09.13

  •   איך זה שהימנונים תמיד נבערים, עילגים, גזענים ואכולי שנאה?  (לת) מה עוללו להם כשהם היו קטנים?
    • 11:11
    • 08.09.13

  •   המשפט בישראל מושחת מהיסוד, לצורך הדוגמה: תנועה יהודית שקראה לרצח ערבי הוצאה מהחוק ובצדק, תנועה מוסלמית שקוראת לרצח יהודים עדיין מתקיימת, למה? בגלל מה שאתה מגדיר חופש הביטוי. אני קורא לזה הגנת נוערי ה^טלר או יש להם שם אחר בפוליטיקה אבל הרעיון זהה. בודדים הם השופטים שאינם חברים בתנועה זו לצורך התקדמות מקצועית כמובן.  (לת) לדמוסתנס
    • 19:24
    • 08.09.13

13 הפסיקה נובעת כנראה מהעדויות המטעות של שטרנהל ורזנטל שהתקבלו ע"י השופט כתורה מסיני, +חסר הידע של השופט, לומר שלאומיות =פאשיזם , אם כך במדינות שהלאומיות בהן דומיננטית הן מדינות פשיסטיות? בין המדינות האלה ניתן למנות את צרפת ארה"ב, קנדה ברזיל, אירלנד ולמעשה מרבית מדינות העולם המערבי ומדינות ברה"מ לשעבר. השפוט פוליטי או תוצאה של בורות התוצאה זהה.  (לת) שופט פוליטי או גרוע מכך.
  • 16:09
  • 07.09.13

  •   כן, אבל מצופה מהתביעה להגיש חוות דעת מטעמה, למשל אבשלום קור משפטן
    • 16:38
    • 07.09.13

    בפן הלשוני ואני מניח שאפשר למצוא אי אלו סוציולוגים והיסטוריונים (לא רבים, יש להודות) שאינם ממוקמים משמאל למרצ על הספקטרום הפוליטי.

    כמובן שכל זה לא יסייע בפסק הדין אבל כן ייאלץ את השופט למצוא פירואטים מילוליים מורכבים יותר מאלו שהסתפק בהם בפסק הדין דנן.

  •   כשתלמד את ההבדל בין ליברליות לבין פאשיזם, תנסה שוב להגיב, אולי תקלע יותר מדוייק.  (לת) ימנוני מצוי מדבר על בורות??
    • 16:57
    • 07.09.13

  •   נטייה לפאשיזם - כן, אבל בשביל פאשיזם מלא צריך להעמיד את הלאומיות מעל לכל ערך אחר, ואת זה רק מדינות מעטות עושות (צ. קוריאה, לדוגמה)  (לת) דמוסתנס
    • 17:20
    • 07.09.13

  •   לאומנות, ולא לאומיות. חזור לבית הספר  (לת) אבי
    • 17:25
    • 07.09.13

  •   אתה מתבלבל בין לאומיות ללאומנות מדייק
    • 18:13
    • 07.09.13

    אתה מתבלבל בין לאומיות ללאומנות וגם אתה טועה.
    ההבדל הוא מה קודם למה: אזרחות ללאום או הלאום לאזרחות. במדינות המערביות החוק מתייחס קודם כל לאזרחות ללא הבדלי לאום. בהשקפת "אם תרצו" יש העדפה של יהודים על פני הלא יהודים ובזה הם דומים לתנועות פשיסטיות ברשית דרכן כפי שציין פרופ' זאב שטרנהל.

  •   עוד לא יבש החלב על שפתיך ואינך מסמיק מבושה כשאתה אומר ששטרנהל מטעה והשופט חסר ידע..! מציע שתעשה שעורי בית לפני שאתה מטקבק ואל תנסה להעניק מחוכמתך לאחרים, לפני שתבין על מה אתה מדבר.  (לת) קנה מנוי ל"ישראל היום"
    • 18:23
    • 07.09.13

  •   לכן במשפט הינו לפי האג'נדה הפוליטית של הדופט ולא נו,באמת
    • 18:42
    • 07.09.13

    לפי חוקי הצדק,דבר שלא קיים בארץ

  •   כמה עצוב שזו רמת הבנת הנקרא שלך. עיעידודו
    • 21:35
    • 07.09.13

    אף אחד לא טוען או טען שלאומיות=פשיזם, אלא שפשיזם היא תפיסה שמקדשת את הלאומיות מעל לכל ערך אחר. אם אתה לא מבין את ההבדל, אזי הבעיה איננה אצל שטרנהל אלא אצלך.

  •   אהבתי את "ימנוני".  (לת) סמאלני נרדף
    • 00:20
    • 08.09.13

  •   יש לך בעיה בהבנה יוספה
    • 10:25
    • 08.09.13

    כמו שיש להרבה פאשיסטים משום מה. מה שעמד למבחן הוא הניסיון של אם תרצו לסתום פיות. לבטל פירסומים שלא מוצאין חן בעיניה. שזה כשלעצמו מאד פאשיסטי.

  •   לנבער המשמיץ את השופט = כאשר טורחים להוציא חוקים נגד ערבים, נגד שמאלנים, נגד כל מי שלא בדעתך ולא בדתך = זה פאשיזם. תברך על כך שיש לנו עדיין(!!) מערכת משפט שפויה.. למענך אני מצרף את השיר "לא הרמתי את קולי". אולי-אולי יפקח קצת את עיניך ויפכח את שכלך: ראה, הוזהרת!
    • 11:27
    • 08.09.13

    בגרמניה לקחו הנאצים תחילה את הקומוניסטים,
    אני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קומוניסט,
    ואז הם לקחו את היהודים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי יהודי,
    ואז הם לקחו את חברי האגודים המקצועיים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר אגוד מקצועי,
    ואז הם לקחו את הקתולים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פרוטסטנטי,
    ואז הם לקחו אותי,
    אך באותה עת כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני.

    נכתב על ידי הכומר מרטין נימלר

14 מסתבר...................... מוישה יענקל אברמוב
  • 16:10
  • 07.09.13

שבית המשפט הולך בדרכי הרפובליקה הוואימרית וסולל את הדרך להשטלתות הפשיזם האדום

  •   פשיזם אדום או חום, דזלבה דרייק. סוציאליזם כחול לבן הוא המסר הנכון לעמנו בשעה קשה זו של נגישה בשכירים ובעניים, וקידוש הכסף על פני כל דבר  (לת) מרסלייזה למען עניים, שכירים וזקנים
    • 17:23
    • 07.09.13

  •   שקרן. השמאל הישראלי (ובטח החלטת השופט) רחוקים מ"פשיזם אדום" כרחוק מזרח ממערב  (לת) מורה נבוכים
    • 17:41
    • 07.09.13

  •   קח שיעור בהיסטוריה לתלמידי תיכון, מוישל'ה. לא פשיזם אדום הוא שהשתלט על רפובליקת ויימאר.  (לת) אחד העם
    • 20:58
    • 07.09.13

15 כל לאומיות נוגעת בשורשה בתורת הגזע הנאצי  (לת) שופט עוזר לסתום פיות פשיסט למרות מס השפה
  • 16:21
  • 07.09.13

16 תביעה Bibi
  • 16:22
  • 07.09.13

הכלבים של עיתון הארץ נובכים והשיירה עוברת

17 הקריקטורה בגוון אנטישמי ש"אם תרצו" פרסמו על נעמי חזן הרבה יותר גרועה  (לת) חסיד
  • 16:23
  • 07.09.13

18 כנראה ש'אם תרצו' חסרי מודעות עצמית שי
  • 16:36
  • 07.09.13

אם אינם רואים את קווי הדמיון בינם לבין הפשיזם. ומי שמעיד על עצמו שהוא פשיסט גאה כנראה אינו יודע פאשיזם מהו. הרבה אין מה להתגאות שם. עליהם ראוי לאמר שהפטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל.

  •   בנק מרכזי שרק הוא רשאי להדפיס כסף ובתי משפט לענייני עבודה שימנעו שביתות פראיות - חלק מהמצע של המפלגה הפשיסטית משפט הקופים
    • 07:22
    • 08.09.13

    זה מה שאני זוכר משיעור היסטוריה

19 יש לתבוע תביעת דיבה מאם תרצו על גניבת השימוש באם תרצו המקורי לפח זבל פאשיסטי.  (לת) אמת בפרסום
  • 16:45
  • 07.09.13

20 פעילת שמאל קיצוני ועובדת הארץ? לא יתכן, הרי מדובר בעתון נטול נפלגתיות. לא מאמין
  • 16:52
  • 07.09.13

האם יש בעתון הארץ עובד/ת, אחד בעל דעות ימניות או ממרכז?
מה הסיכוי שיפוטר בבושת פנים, כשיצא מהארון?
מענין האם הצנזור גוזר כל תגובה שאינה מלקקת לרוח העתון?
האם יש הבדל בין עתון הארץ לעתונאי המשטר בצפון קוריאה?

21 השלמנו עם כך ש"העליון" הוא סניץ מר"צ / גוש-שלום / חד"ש רק שיפסיקו לזייף...
  • 16:52
  • 07.09.13

עכשיו נאאלץ להתרגל לכך שגם ב"המחוזי" נפלה שלהבת.
אבל אולי יותר טוב כך, מאשר שהם ימשיכו לזייף....

  •   הדמוקרטיה היא סניף של מרצ  (לת) הומלס
    • 22:59
    • 07.09.13

  •   כמה חבל שזה היה במחוזי.. שמאלני
    • 23:16
    • 07.09.13

    אולי השמאל השתלט על כל מערכת המשפט?
    או שטעות בידיך והגיון בדבריהם? או שמא דמוקרטיה היא שמאלנות?

  •   מסתבר שמה שדמוקרטי, ליברלי, חברתי, חוקי, ומשכיל = זה שמאל. הנגטיב של זה = זה הימין.  (לת) בנצי, ימנוני המבין למה הוא שונא סמולנים
    • 11:34
    • 08.09.13

  •   מסתבר שמה שדמוקרטי, ליברלי, חברתי, חוקי, ומשכיל = זה שמאל. הנגטיב של זה = זה הימין.  (לת) בנצי, ימנוני המבין למה הוא שונא סמולנים
    • 11:35
    • 08.09.13

22 אם תנועת "אם תרצו" מתביישת בדמיון שלה לתנועות פשיסטיות המראה לא משקרת
  • 16:54
  • 07.09.13

אז במקום לשבור את המראה בה משתקפת דמותה המבהילה אולי מוטב לה להתנער מהמסר הפשיסטי הגזעני שלה, או עדיף, להתפרק ולהעלם. פתרון טוב לה ולכולנו. מדינת ישראל אינה זקוקה לחוקי גזע או להגדרה מחודשת של "מיהו ציוני". לא חיכינו לילד המפונק רונן שובל שילמד את ותיקי המלחמות מהי אהבת מולדת ומהי מסירות ציונית. שיתבייש.

23 לפנות לבית משפט ישראלי בתביעת דיבה כנגד ארגון שמאלני זה כמו לפנות לבד"ץ בתביעה נגד נטורי קרתא....!!  (לת) אלפונסו
  • 17:05
  • 07.09.13

  •   בפעם הבאה אני מציע לפנות לרבנות החרד"לית. הם כבר הוכיחו שהם תומכים בנו כשהוציאו פסק דין רודף [משמע: מוות] כנגד ראש ממשלה בישראל בגלל היותו שמאלני.  (לת) יגעל
    • 11:40
    • 08.09.13

24 לא בטוח שכולם יודעים מהו פאשיזם. על הפשיזם מזווית אחרת. מדען מדינה
  • 17:11
  • 07.09.13

הפשיזם הוא משטר עממי שבמרכזו ה"עמך". הפשיזם מדבר בשפתו של האיש הקטן, וערכיו הם הערכים המסורתיים של חברה ומשפחה. אלה שעוברים מדור לדור והנם נהירים ומקובלים על הרוב הגדול של בני אדם. זה בניגוד לדמוקרטיה הליברלית המדברת בלשונה המלומדת של האליטה הליברלית. זו שזורעת בלבול ומבוכה כשהיא ממציאה חדשות לבקרים ערכי מוסר וערכי משפחה חדשים ו"מודרניים", והיא סה"כ מייצגת מיעוט קטן בקרב הציבור. וזאת הסיבה שהמשטרים הפשיסטים בספרד, גרמניה ואיטליה זכו לפופולריות שהדמוקרטיות הליברליות יכולות רק לחלום עליה. זה שרובם סולקו בכח הזרוע ע"י המיליטריזם האנגלו-סכסי, שמעולם לא סבל איום על ההגמוניה שלו בעולם, לא אומר דבר על הרלבנטיות שלהם. אתונה הובסה ע"י ספרטה ולגיונות רומא נפלו שדודים לרגלי הברברים. וזה גם מה שבימינו צפוי לעולל לתרבות האירופית המפוארת שיטפון המהגרים ומבקשי המקלט השחורים והמוסלמים, החמושים בעגלות ילדים ובערוצי טלוויזיה של המימסד הליברלי, שהברברים האלה נמנים על מצביעיו החשובים. אלא כמובן, אם עמיה של אירופה יתעשתו וישליכו את הליברליזם הפוליטי המושחת לפח האשפה של ההיסטוריה. דמוקרטיה אינה בהכרח ליברלית. היא יכולה לפרוח גם בלי "זכות השתיקה", בלי "הכל שפיט", ובלי "זכותם" של פראים חסרי תרבות להפוך את עריה ההיסטוריות היפהפיות של אירופה לסלאמסים אפרו-אסיתים מכוערים. גם בלי המתירנות ה"ליברלית" שמטפחת ומעדיפה את זכויות העבריינים על זכותו של הציבור שומר החוק לבטחון אישי ולבטחון רכושו.

  •   הנה איש ימין קיצוני ישראלי חושף את הערצתו לפאשיזם ולנאציזם, קראו את תגובתו- בלתי משתמעת לשני פנים  (לת) תודה "מדען מדינה" על חשיפת פרצופו הפאשיסטי של הימין הקיצוני הישראלי, בן בריתם של גלוחי הראש באירופה
    • 01:57
    • 08.09.13

  •   תגובה א. צפון
    • 09:04
    • 08.09.13

    כתבת תגובה מנומקת ומגיעה לכך תגובה מנומקת גם כן.
    ראשית, אין דבר הרחוק מפאשיזם מאשר "ערכי המשפחה" בפאשיזם המדינה מעל לכל (כפי שהצהיר מוסוליני), והיא אף מעל למשפחה. אני משוכנע שגם אתה תסכים שבמשטר טוטליטרי המעודד ילדים להלשין על הוריהם על "פשעי מחשבה" כפי שעשו הנאצים (וגם הקומוניסטים) אין שום דבר המעודד ערכי משפחה.
    כמו כן, כיום אנו יודעים שהתמיכה בפאשיסטים האיטלקים ובנאצים לא הייתה כל כך סוחפת. נכון, רבים ראו בהם פתרון (דברו בשפת העמך), אך רבים אחרים לא תמכו בכך.ראה אחוזי ההצבעה למפלגה הנאצית שהיו במגמת ירידה בשנת 1932.
    לא מובנת טענתך שהפאשיזם הוא משהו מסורתי והליברליזם הוא המצאה מודרנית. הפאשיזם הופיע הרבה אחרי הליברליזם, ומדובר בסופו של דבר באידיאולוגיה מאוד מודרנית (מזכיר לך את שנה א' של מדעי המדינה כאשר למדת את ההבדל בין משטר אוטוריטרי לטוטליטרי). כבר בהצהרתך שמדובר בשפת "עמך" הודית כי מדובר באידיאולוגיה מודרנית לחלוטין (שבמידת מה עיוותה עקרונות של הליברליזם הקלאסי), שכן בעבר לא היו כלים כמו תקשורת המונים שאפשרו את הפנייה ל- "עמך", ולרוב המלכים לא היה אכפת בכלל מה הנתינים חושבים כל עוד הם שילמו מיסים בזמן.
    רק להזכיר שהפאשיזם בספרד לא התמוטט בעקבות פלישה חיצונית, ופראנקו היה שליט המדינה עד תחילת שנות ה- 70.
    כשאתה כותב על "צבאות אנגלוסכסיים" אתה מתעלם מהצבא האדום (רוסים ולא אנגלוסכסים) ומאלפי פולנים וצרפתים שהשתתפו באופן פעיל בלחימה (מה גם שלא ברורה טענתך בנוגע לערעור על ההגמוניה האמריקנית, שכן זמן מה לפני הפלישה לאירופה היפנים תקפו את פרל הארבור).

  •   חבל שהמחנה שלך לא אימץ את התיאוריה הזו לפני שהביא את כל האספסוף כמוך לארץ, שכיום מממשים בארץ את החזון שאתה משליך על אירופה.  (לת) ניחוש פרוע = למדת את זה בבר אילן או באריאל.
    • 11:45
    • 08.09.13

25 "אם תרצו" היא אחת התנועות הציבוריות יוד
  • 17:13
  • 07.09.13

החשובות ביותר שקמו בישראל, אל מול התקשורת השטופה בשמאלניות, לעתים קרובות רדיקאלית.
זאב שטרנהל הוא ארכי שמאלן וכתיבתו העקבית בעיתון "הארץ" מצביעה בברור שהשופט הביא את החתול אל השמנת או ההפך. גם מומחה הלשון רוביק רוזנטל בילה שנים טובות באחד הקיבוצים הקיצוניים של "השומר הצעיר".
במהלך השנה האחרונה, הציגו חברי "אם תרצו" חומרים ממחקר על בעיית הפליטים הפלסטיניים, בפתח אולם באונ' ת'א בו התקיים יום עיון על בעיית הנכבה.
נדהמתי מן התגובות של הסטודנטים בעלי ההשקפות הנגדיות שבמקום לעיין בחומר צעקו כל הזמן "פשיסטים, תסתלקו מן הקמפוס שלנו".
לעצם העניין, מומלץ לכל ישראלי לקרוא את החוברת "שקר הפליטים הפלסטיניים" אשר הפיקה תנועת "אם תרצו", ממנה ניתן ללמוד על שטיפת המוח שהפלסטינים עושים לעולם המערבי וכנראה גם לרוב קוראי עיתון "הארץ".

  •   אם היו באים אנשים במדי נאצים עם חוברות של חומר לימודי, האם היו מעיינים בחומר בעיון, או צועקים "נאצים החוצה"?  (לת) אייל
    • 01:09
    • 08.09.13

  •   תנועת אם תרצו- יישר כוח tal
    • 10:07
    • 08.09.13

    תנועה ציונית ערכית ושפויה באי של תנועות שמאלניות המאיימות להחריב אותנו. ואני מאמינה שהיא תצליח לסחוף המונים לשורותיה. כל הכבוד לתנועה ולעומד בראשה רונן שובל. המשיכו בעשייה המבורכת והמוערכת.

  •   זו לא אותה תנועה שחבריה גנבו נשק מצה"ל...?? ובשביל מה הנשק...??  (לת) תדמור תוהה
    • 11:48
    • 08.09.13

  •   זו לא אותה תנועה שחבריה גנבו נשק מצה"ל...?? ובשביל מה הנשק...??  (לת) תדמור תוהה
    • 11:49
    • 08.09.13

  •   זאב שטרנהל הוא חתן פרס ישראל וחוקר בעל שם עולמי בתחום הרלוונטי יואב
    • 14:06
    • 08.09.13

    אין מומחה גדול ממנו להעיד בסוגיה "מהו פאשיזם", זהו תחום עיסוקו המקצועי.

26 אכן מי רוצה שיגידו שהוא ממשיך של מוסוליני הצעיר? אבל היו פה אנשים בשנות ה-20 שהסתובבו במדים חומים והצדיעו כמו...- וחבל שצעירים מתפתים להתלהמות מגוחכת וגם מכוערת שיסודה בהלהטת יצרים של אנחנו אנחנו אנחנו- יאללה, מספיק עם הבלבלת, הגיע זמן לעשות למען הקשישים, השכירים-העבדים, ולהיות יותר "ואהבת לרעך..."  (לת) והרשות נתונה, תאמינו לי
  • 17:17
  • 07.09.13

27 איך זה יכול להיות? הרי מדובר בתנועת מרכז!! :)
  • 17:23
  • 07.09.13

LOL כן אה?

28 ילין, בשבילי אתה גיבור.  (לת) מקוה שלא נגרם לך נזק כספי
  • 17:26
  • 07.09.13

29 עיותתם את מה שהשופט אמר בכותרת - אין לכם אמינות (שוב)  (לת) חנה
  • 17:36
  • 07.09.13

30 עוד סיבה לזילזול בבתי המשפט נפתלי
  • 17:37
  • 07.09.13

לא יתכן ששופטים בישראל יתמכו בשמאל קיצוני והזוי המשמיץ ומבטל כל מה שלא כמוהו. אבל מה אפשר לצפות משופטים מסוימים המשחררים רוצחים, מענישים בקלילות ומאד "ליברליים" כלפי הפושעים, גם המסוכנים ביותר. וכבר נאמר מה גורל אלה המרחמים על האכזריים.
ולעיניננו: מה הקשר בין אם תרצו לפשיזם, הדוגל בשלטון הפיהרר? מדובר בתנועה לאומית הדורשת שיוויון בנטל, לא בנוסח הרמאות של הממשלה, אלא אמיתי. לזה השמאל ההזוי מתנגד, משום שפירושו המעשי שהערבים לא יקבלו כלום מהמדינה. וגם כל המשתמטים האחרים.
הבעיה האמיתית היא שהאלטרנטיבה למדיניות אם תרצו היא מלחמת אזרחים תוך 20 שנה. ואת זה השופט המכובד הלא חכם לא היה מסוגל להבין ולכן הצטרף למעשה להשמצה.

31 הפשיזם לא יעבור תומר
  • 17:44
  • 07.09.13

אם תרצו היא ללא ספק תנועה פאשיסטית בתחילת דרכה. כמובן שמדובר באנשים סופר אופורטוניסטים שגם מחפשים פרסום ורווח כספי באמצעות ״ אידיאולוגיה״. לרוע מזלם, הם ייעלמו כלעומת שבאו, שכן הם לא יכולים להתקיים במציאות של היום

32 מקריאת הפסיקה ברור כי השופט אינו מבדיל בין לאומיות ולאומנות אי ההבדלה בין שני מונחים אלה מאפיינת את השמאל הישראלי שמבחינתו הציונות מייצגת/מבטאת לאומנות קרי פשיזם, דבר שאין לו כל קשר עם לאומיות שזו התפיסה שעליה נבנו המדינות הדמוקרטיות המערביות.  (לת) לאומנות ולאומיות שני מונחים שונים
  • 17:52
  • 07.09.13

33 כפר סבא יובל
  • 17:52
  • 07.09.13

יצאתי פעם אחת להפגין עם אם תרצו במכללה שלי. אבל מאז פרשת התרומה לעמותות הם מחוקים אצלי! עמותה פוליטית (שמן הסתם שואבת כוח מכך) מתחרה עם עמותות חברתיות על כסף אז ברור לי שהם חסרי כל ערכים.

34 נכון, לאומיות הינה הדגשת הלאום- הנציונאל  (לת) לירן
  • 18:01
  • 07.09.13

35 הפסיקה מוכיחה שאנו חיים במדינה דמוקרטית, וטוב שכך. סוף פסוק
  • 18:09
  • 07.09.13

במציאות הישראלית חופש הדיבור = חופש ההשמצה = דמוקרטיה מתאבדת. מה רע??

36 אם תרצו היא לא תנועה דומה לפשיזם היא פשיסטית במהותה  (לת) ואם לא תרצו
  • 18:14
  • 07.09.13

37 איזה כיף עכשיו מותר: ״אם תרצו״- פשיסטים  (לת) ק. הקשר אום חשיבה
  • 18:19
  • 07.09.13

38 כל מי שמערער על השמאל הוא "פשיסט"  (לת) הרי לכם, חופש ביטוי וסובלנות
  • 18:23
  • 07.09.13

  •   כמה רימונים זרק השמאל על הפגנות-ימין? כמה ראשי ממשלה רצח?  (לת) מערערים בנפשם
    • 04:34
    • 08.09.13

  •   כל הבוגדים ללא יוצא מהכלל באים מהשמאל: מרדכי וענונו, אודי אדיב, אורי בלאו, ענת קם, מרקוס קלינגברג, טלי פחימה, מבריחות השב"חים מיהודה ושומרון, סייעני הפולשים מאפריקה, וכמובן כל פעילי ארגוני השטנה הממומנים ע"י ממשלות זרות ופועלים למען קידום האינטרסים האפלים שלהן מאחורי גבו של הציבור הישראלי  (לת) כל הבוגדים, השטינקרים, המוייסרים - באים משמאל. ללא יוצא מן הכלל.
    • 09:40
    • 08.09.13

  •   וכל הרוצחים באו מהימין, ללא יוצא מן הכלל  (לת) אני
    • 14:37
    • 08.09.13

  •   הימין המתנחבלי בוגד במדינת ישראל, חותר תחת קיומה ותחת מערכת המשפט שלה ומביא עלינו מדינה דו לאומית וחורבן בית שלישי. רק עיוור, אידיוט או ימנוני לא יקלטו זאת.  (לת) על מה אתה מדבר אספסופניק?
    • 15:11
    • 08.09.13

39 למרות האמור החליט השופט לפסוק נגד ילין וקבע שפרסום זה אכן מוציא את דיבת התנועה. הפרסום הזה, קבע השופט, רומז לכך שהתנועה דוגלת בתורת הגזע הנאצית. "בסופו של דבר, גם גישה ליברלית כלפי הביקורת של הנתבעים על התובעת אינה מצדיקה בשום אופן הגנה על החריגה הבוטה המגיעה עד כדי מה שמיוחס לתובעת בפרסום השני", נכתב בפסק הדין  (לת) היתר תירוצים
  • 18:26
  • 07.09.13

40 הפאשיסטים, במקום להיות גאים שבית המשפט הגדיר אותם כפי שהם, מטנפים כאן את הטוקבקים כדרכם. לא נורא, עוד מעט העליון יחמיר את פסיקת המחוזי בנושא ויהיה לכם תירוץ טוב לפוטש  (לת) ישעיהו
  • 18:40
  • 07.09.13

  •   בולשביקים אדומים זה דרעק!  (לת) בית המשפט העליון הוא המעוז השמאלני- קיצוני האחרון שלכם. בקרוב גם הוא יפול בידינו ואולי נזכה לראות אותכם שמאלנים קטנים,אורזים מזוודות ועפים לכול הרוחות...
    • 09:33
    • 08.09.13

41 אצל השמאול הקיצוני ,כל מה שלא טרוצקיזם הוא פשיזם.  (לת) זה לא עיניין משפטי
  • 18:44
  • 07.09.13

  •   מה זה שמאל קיצוני בעינך? תראה הגדרות של פשיזם, האם אתה לא ראה שחלקם מתאימים להשקפת "אם תרצו"? עזוב אותך שמאל-ימין, יהודי-גוי... תנסה לפחות פעם אחד להסתכל על זה בצורה אובייקטיבית.  (לת) אובייקטיבי
    • 19:00
    • 07.09.13

42 מעניין למה המאמר הזה הוא הינם ?  (לת) מה זה לא שווה כסף ?
  • 18:46
  • 07.09.13

43 השופט פסק כי הפרסום ממנו ניתן להבין ש"אם תרצו" דוגלת בתורת הגזע הנאצית, הוא בגדר לשון הרע. בגין פרסום זה קיבל השופט את התביעה ביחס לנתבע אחד, רועי ילין, שנטל אחריות על הפרסום.  (לת) רונן
  • 18:46
  • 07.09.13

44 אני לא מסכים. יש פטריוטיות ויש פאשיזם וההבדל בינהם הוא ברור מאוד. לא מעניין אותי מה אומר שטרנהל ורוזנטל. פאשיזם מדכא ומחריב את הפרט שלא שייך לרוב ללא סיבה ואילו הפטריוטיזם חף מהתנהגות אלימה כלפי המיעוט שלא שייך אליה. לומר שתנועת הציונות היא כמו תנועות פאשיסטיות כגון מוסוליני , נוער היטלראי וכיו"ב זה פסיקה שלא הייתי מצפה לה מבית משפט מחוזי בירושלים .מאכזב. בדרך דומה אפשר לטעון שכל גוף שמאל הוא ארגון ריגול עויין שהרי הרבה ארגוני ריגול לדוגמא באוניברסיטאות באנליה בשנות השישים התחילו כגופים ליברליים. שטות ממדרגה ראשונה.  (לת) רוברט
  • 18:48
  • 07.09.13

  •   אם תרצו לא ניסו לדעתך "לדכא ולהחריב" את הפרטים שאותם תבעו? אם תפעילו את הראש
    • 07:59
    • 08.09.13

    לא יודעת מה אתך, אותי תביעה ע"ס מיליוני שקלים רק בגלל שאמרתי משהו לא מחמיא על מישהו הייתה מדכאת. לו הצליחה, הייה גם מחריבה אותי. ועכשיו, מצא את ההבדלים בין אם תרצו לפאשיזם כפי שתיארת אותו.

45 נעלבתם ? מגיע לכם בני
  • 18:48
  • 07.09.13

לא היה לנו ספק לגבי הדמיון הזה. הלאומיות (לאומניות) הזו אינה דומה במאומה לצרפת, ארה״ב או אנגליה. גם שיטות החקירה שמצוינים בכתבה יוצרים תחושה קשה של דורסנות

46 אין להם מה להפסיד - מקסימום יאשימו את בתי המשפט "הסמולניים" ואת הפליטים או הערבים. מה שחם באג'נדה. בוזגלו
  • 19:04
  • 07.09.13

בדיוק כמו שהפאשיזם תמיד מאשימים את בתי המשפט ואת המיעוטים, בדר"כ יהודים אבל לא רק.

47 לעדי, הפשיסט הגאה אבנר
  • 19:07
  • 07.09.13

התגובה שלך, עדי, אומללה, ומטילה צל כבד על אם תירצו. אם אתה מסוגל להגיד "אני פשיסט גאה" אז משהו מאד עמוק לא מובן לך. עצוב מאד לקרוא ישראלי ויהודי כותב משפט כזה.
אני, אגב,סבור שאין להגיד על אם תירצו שהם פשיסטים, הגם שאיני מסכים לדרכם. ויחד עם זאת, ברור עתה לחלוטין, שהטענה של ראשי אם תרצו במשך שנים שהם "מרכזיים "אינה נכונה. הם אידיאולוגית ופוליטית (כולל במניפולציות שנעשות בין כתלי האוניברסיטה) קיצונים. אני מקווה שגם שוליים.

48 אם לאומיות היא פאשיזם אז כל מדינות הלאום הן פאשיסטיות אשר
  • 19:09
  • 07.09.13

אם הנתבעים לא סייגו עצמם באמצעות המילה "חלקי" או "בחלקה " אז הקביעה של השופט שהאמירה
"אם תרצו תנועה פאשיסטית", "כמצביעה על זהות מלאה בין עקרונות התובעת לבין הפאשיזם על כל רכיביו, אלא רק על קווי דמיון מסוימים לפאשיזם ולא מעבר לכך"
היא ממש לא מדוייקת לא מילולית ולא משפטית וזה בלשון המעטה.

49 רונן זה טעות של שופט שתתוקן בעליון  (לת) במה דוגלים רומסי הערבים והיהדות?
  • 19:15
  • 07.09.13

50 רוב המגיבים - 12 חברי תנועת אם תרצו  (לת) מיצי
  • 19:16
  • 07.09.13

51 תביעה משפטית במקום שיח ציבורי פתוח וכנה. שיפוט אמיץ ונדיר  (לת) ירושלמיתגשרי ושלומית
  • 19:53
  • 07.09.13

52 במקום לתבוע היו צריכיפ לפתוח לדומגא דף פייסבוק "שלום עכשיו, תנועת בוגדים" או "הקרן לישראל חדשה, יודנראט מודרני"...לתת לשמאל לרוץ לבתי משפט, ואז לשלוף בטיעוני ההגנה א האתר נגדם...  (לת) תגובה מימין-אם תרצו טעו בעתירה
  • 20:10
  • 07.09.13

  •   זהו בדיוק, שיש בלי סוף השמצות כאלה עוכרת ותיקה
    • 21:55
    • 07.09.13

    והשמאל לא רץ לתבוע.

  •   הבעיה שלהם שאין להם כבר מה לחדש. ארסנל ההשמצות מטעמם התרוקן מתוכן ונשארה רק האריזה של כנופיה פאשיסטית. כנאמר, אם תרצו תנועה פאשיסטית בישראל, אז יש.....  (לת) חלאות
    • 16:16
    • 08.09.13

53 השופט בעצמו איש דתי וימני. למד בישיבת אם תרצו
  • 20:11
  • 07.09.13

הסדר בהתנחלות.השופט בעצמו איש דתי וימני. למד בישיבת

54 וואו, אם תרצו גדלה באדמת שנאה שטויבה בגרמניה בשנות השלושים ? כנראה שכן  (לת) ציניקן
  • 20:19
  • 07.09.13

55 מכירה אישית כמה מחברי התנועה. אנשים מפחידים.  (לת) יעל
  • 20:39
  • 07.09.13

56 יישר כוח לכל מי שחושף את אם תרצו ואת דרכי פעולתה. שובל וחבריו, ראויים לכל הפרסומים נגדם. חבל מאד שכל מי שהותקפו על ידם, לא תבעו אותם. אין פלא שהיום פחות שומעים אותם, כי רבים בימין מדבררים את הפשיזם שלהם בריש גלי. לא אשכח להם את דפי היזכור שהם שינו ושתלו ביום הזיכרון בבתי כנסת. אני שמח מאד על החלטת השופט.  (לת) שומר חוק
  • 20:47
  • 07.09.13

57 הצמחונים צריכים להגיש תביעת דיבה נגד השופט (אנחנו חלושי כח????)  (לת) צמחוני
  • 20:59
  • 07.09.13

58 אולי פסה"ד ישכנע מיני חכמים מכל הכיוונים שלא לרוץ הישר להשוואות עם הנאצים שופט נבון
  • 21:05
  • 07.09.13

לחרדים ומתנחלים מחד גיסא ושמאלנים קיצונים מאידך גיסא יש נטיה מגונה להשוות כל דבר לנאצים. אולי הפס"ד הזה ישים רסן כלשהו לפיהם.

59 למה הם לא מודים בזה שהם פאשיסטים? לפחות תהיו גאים בדעות בהם אתם מחזיקים Nestor Makhno
  • 21:15
  • 07.09.13

ילדי כאפות פאשיסטים דוחים

60 יש מי בעתון שלא אוהב תגובות שאינן מצדדות בהשקופותיו עדין מצנזרים
  • 21:27
  • 07.09.13

והוא לא מפרסם. יופי של חופש בטוי בעתון לאנשים חושבים

61 מילא שהם מואשמים בפשיזם ממ
  • 21:28
  • 07.09.13

אבל הגשת התביעה הזו מרמזת בנוסף שהם גם לא חכמים מדי...

62 אתם לא בצד הנכון אוריאל
  • 21:58
  • 07.09.13

לא יעזור לאף אחד אנשי ארץ ישראל, ינצח במבחן הזמן את כל אנשי הרייטינג שחיים בבועה. לסיכום ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל חד הם.

  •   כן ממש שילוש קדוש ואתה יודע איזו סיסמא הוא מזכיר? אורי
    • 22:20
    • 07.09.13

    Ein Volk, ein Reich, ein Führer. בקיצור אל תאמינו בקדושת עם ישראל, ארץ ישראל או הגרסא הספציפית של תורת ישראל שבה אתם בוחרים ואף אחד לא יאשים אתכם בלהיות גזענים פשיסטים או פונדמנטליסטים. אחרת, פשוט תאלצו להתמודד.

  •   לא יעזור לאף אחד- אתה חי בסרט סביח מחוזק
    • 22:47
    • 07.09.13

    במבחן הזמן מי שיכול יברח מפה. תהיה כאן מדינה ערבית מוסלמית. אנשי ארץ ישראל שלך-מאמיני שבתאי צבי מודרניים יביאו לחיסול מדינת ישראל וחזרה לגלות. מקסימום יארגנו לנו פינאלה כמו במצדה

  •   פששש, איזה באסה. אסף בארי
    • 05:26
    • 08.09.13

    כמה הרוגים עד שתבין שאתה טועה?

  •   אני מזכיר לך שזה מה שחשבתם לפני ההתנתקות יואב
    • 08:45
    • 08.09.13

    סיפרתם לעצמכם שהעם איתכם ושמיליונים יצאו לרחובות ו"לא יתנו לגירוש לעבור", בסוף מצאתם את עצמכם לבד בצמתים ושהעם עשה לכם אצבע משולשת.
    אז ליקקתם את הפצעים ואפילו הצלחתם לשכנע את עצמכם שוב ואמרתם לעצמכם שזה לא אומר שהעם לא איתכם כי העם אדיש ושאין שום דבר שיוציא את הישראלי לרחוב, ואז העלו את מחיר הקוטג' והתבדיתם שוב...

    תפסיקו להשלות את עצמכם, רעיון ארץ ישראל השלמה עבר מן העולם.

63 במבחן הזמן יש חשש שהרייך בן 1000 ינצח  (לת) המורשת מקוימת על ידי הקורבנות
  • 22:24
  • 07.09.13

64 הקורבן ההופך לתוקפן מתי חי
  • 22:24
  • 07.09.13

המעניין הוא שרונן שובל, העומד בראש התנועה הפשיסטית "אם תרצו" אשר בינה ובין ציונות אין כמעט דבר פרט לסיסמאות נבובות, הוא בן ליוצאי ארגנטינה שעד כמה שידוע לי, סבלו לא מעט מהמשטר של חואן דומינגו פרון הפשיסט, והוא וחבריו כנראה לא למדו דבר.
והנה, ליאיר גרבוז ב"אוי ארצי" יש לכך ההסבר הבא:
"אנו עומדים נטולי כלים של ממש מול השאלה העתיקה: מדוע מביא אותנו הסבל למסקנות הפוכות מהמתבקש ומהסביר ומההגיוני? מדוע נער מוכה הופך פעמים רבות לבעל מכה? מדוע חייל מטורטר הופך למ"כ סדיסט? מדוע עולה מרוסיה, אסיר ציון לשעבר, הופך לשונא מיעוטים ותומך בגירושים, בהגליות ובמעצרים מנהליים? מדוע נרדפים פוליטיים תומכים בצנזורה? ומדוע עליה בנפגעים בפעולות איבה מגבירה את ההכנות למלחמה במקום להאיץ את שיחות השלום? קיצורו של דבר, מדוע הופך הנרדף לרודף והקורבן לתוקפן!?
בסוגיה קשה זו קיימת מחלוקת עקרונית גדולה. הפסיכולוגיה טוענת בפשטות, שהיפוך המסקנות נובע מדפוסי התנהגות נלמדים ומהרגלים שהופכים להיות השקפת עולם. אדם סובר בטעות שהדפוס שהעניקו לו בילדותו הוא אכן יעיל. לפעמים מצטרפים אל ההרגלים גם יצר הנקמה וצורך כפייתי להשיב מנה אחת אפיים לכל קורבן מזדמן. האסכולה הפסיכו-פוליטית גורסת, שהסיבה להיפוך מסקנות איננה פסיכולוגית אלא פילוסופית. אפשר לומר אפילו אתית".
זה כנראה ההסבר לעיוות שמנסים ב"אם תרצו" למכור לכאלה שכבר לא מבחינים בין הציונות שניסתה להקים כאן מדינה יהודית ודמוקרטית השואפת להגיע לשלום עם שכנותיה, לבין תנועה המתחזה לציונית ולמעשה הנה זאב בעור כבש הממיטה חרפה וקלון על התנועה הציונית.

  •   מי שלומד מן ההיסטוריה בשגיאות - נדון לחזור עליה בחילופי-תפקידים  (לת) ליבוביץ' צדק
    • 04:37
    • 08.09.13

  •   הוא בן של דרום אפריקאי. הוא ואביו מתפרנסים ממכירות נשק וציוד קצה ללקוחות באפגניסטן, באיראן, בעיראק, בתימן וסוריה..... אם תרצו אין זו אגדה....  (לת) לפאשיסטים אין חוש ריח בנוגע לכסף
    • 16:31
    • 08.09.13

65 מותר להשוות שופט לנאצי?  (לת) מהבקרה למערכת המשפט בגרמניה?
  • 22:25
  • 07.09.13

  •   מותר להציג כרזה של ראש-ממשלה מכהן במדי ס.ס.?  (לת) אסור, אבל אפשר
    • 04:37
    • 08.09.13

  •   מי שהציג ראש ממשלה מכהן במדים נאציים היה ראש הממשלה המכהן עצמו באמצעות אבישי רביב עובד השב"כ שראש הממשלה הוא מפקדו העליון  (לת) דוד
    • 09:09
    • 08.09.13

66 "אם תרצו" אתם עושים עבודת קודש. האנשים במדינה השתבשה להם אהוד
  • 22:26
  • 07.09.13

שפיות הדעת. הם נותנים יד לעיתון פאשיסטי הנתמך ע"י שמאלנים קיצוניים בגרמניה. כה לחי. אני מתאר לעצמי שלא יפרסמו.

67 צריך לדעת לקרוא פסקי דין- השופט בודד קור מותר לומר נאצי
  • 22:28
  • 07.09.13

צריך לדעת לקרוא פסקי דין- השופט בודד קורבן אחד ויכנס בו כי קרא לפשיסטים נאצים. כלומר הוא עבד בשביל הפשיסטים.

68 חצי מהימין ה"לגיטימי" היום ימני יותר מכהנא  (לת) וכל השאר הולכים עם חולצות "כהנא שמאלני!"
  • 22:30
  • 07.09.13

69 מזל שעדין יש שופטים בירושלים..... בקושי אפשר למצוא היום כאלו שלא יפחדו ללכת נגד הניאו לאומנים בישראל  (לת) חנה
  • 22:32
  • 07.09.13

70 ה"הארץ" אינו "נאצי" אך הוא בפירוש תומך בפאשיזם הערבי האלים והקיצוני דוד ארנון
  • 22:32
  • 07.09.13

בעליו, עורכיו וכתביו ההגונים עוד יתביישו על עמדתם זו.

71 יישר כח למיכאל ספרד ושלומי זכריה הלוחמים לצדק אנושי  (לת) יש
  • 22:35
  • 07.09.13

72 מה הם מיילללים? ז'בוטינסקי היה מעריץ גדול ובגלוי של הדוצ'ה. זכי חלטורה
  • 22:49
  • 07.09.13

"אם תרצו" היא תנועה שמבקשת להקים מחדש את האידיאולוגיה הרביזיוניסטית של המחצית הראשונה של המאה ה-20.

מאז יצירת גוש חירות ליברלים עד לעליית הימין לשלטון ועם מותו של שייב (ישראל אלדד) ועד שהופיעה תנועת "אם תרצו" נזנחה האידיאולוגיה הרביזיוניסטית של ז'בוטינסקי ופינתה את מקומה להתלהמות במגרשי כדורגל למופלטות לואנדאליזם, לשחיתות, לאחי, לאחותי ולכפרתי.

בהרבה מובנים הם עדיפים עלי מאשר אוהדי בית"ר שהפרשנות שלהם לקיר הברזל לא ממש מתיישבת עם כוונת המשורר. וז'בו למי שלא יודע, היה גם משורר, אבל עוד לפני כן היה מעריץ גדול ובגלוי של הפאשיסט האיטלקי בניטו מוסוליני. הוא וכל ראשי התנועה הרביזיוניסטית.

לכן אין תימה על פסיקת השופט שמן הסתם זוכר להם חסד נעורים.

בניגוד לז'בו שהיה פשיסט מוצהר לפני מפלת הציר ב1945, ראשי "אם תרצו" מבינים (אחרי מפלת הציר) שהתואר פאשיסט הוא לגנאי ומתביישים בזה.
ולכן הם בעיני רכיכות חסרי חוליות שעומדים להטריח עכשיו את בית המשפט העליון שמה לעשות - ייאלץ לקרוע אותם לגזרים ומי שייקרע אותם לגזרים יהיה לא אחר מאשר גרוניס שלהם. העצני הוא נודניק עצבני וטרחן, והוא יגרור אותם כל הדרך מהפח אל התחת.

אני קורא לראשי "אם תרצו" לעמוד כמו גברים מאחורי האידיאולוגיה שלהם כי גברים זה חלק מהעניין ולהפסיק להסתתר כמו נמושות מאחורי מכבסות מילים.
לא חייבת להיות סתירה בין פאשיזם וציוניזם. להיפך, יש יותר משותף (אם שמים בצד את אחד העם ומשה שרתוק) מאשר מפריד.

  •   זה בקטנה... אנשי לח"י ניסו להגיע לשגרירויות הציר בבירות  (לת) ולהציע שיתוף-פעולה
    • 04:39
    • 08.09.13

  •   ומה עם לח"י? בספטמבר 1940 היה הלח"י במשא ומתן לקראת חתימה עם איטליה הפשיסטית על הסכם שנקרא "הסכם ירושלים 1940" אשר לא הגיע לכלל חתימה. בסוף שנת 1940, נציג הלח"י נפתלי לובינצ'יק נשלח לביירות, שם נפגש עם נציג השלטון הנאצי ורנר אוטו פון הנטיג ומסר הצעה בשם הלח"י לקחת חלק פעיל במלחמה לצד גרמניה. (מתוך ויקיפדיה). זה כנראה אצל הימין בדם.  (לת) ברית הביריונים
    • 13:03
    • 08.09.13

  •   ההגינות מחייבת לספר שהרציונאל מאחורי כוונתם של הפאשיסטים היהודים לחבור להיטלר היה המלחמה בבריטים שהלוביצ'קים הגדירו אותו לפני הגרמנים "האויב המשותף שלנו"  (לת)
    • 18:32
    • 08.09.13

73 כמובן . הרי כול שובב זעטוט בישראל יודע כיום שבית המשפט הוא הוא סניף של מרץ  (לת) ישראלי
  • 00:14
  • 08.09.13

74 צאצאי הביינישזם יצטרכו לשלם למזרחים כולל ריבית והצמדה  (לת) תמהוני
  • 00:25
  • 08.09.13

75 העיקר אפשר לומר "אם תרצו-תנועה פשיסטית". האמת ידענו את זה גם קודם אבל עכשיו זה קבל גושפנקא משפטית  (לת) קובי
  • 00:25
  • 08.09.13

  •   תיזהר שלא יתבעו גם אותך, אפשר להגיד רק "אם תרצו - תנועה עם קווי דימיון לפאשיזם" יואב
    • 10:48
    • 08.09.13

    בית המשפט צריך ללמד לקח את הביריונים בעלי הממון האלה שמהלכים אימים על האזרח הקטן וסותמים פיות עם מכתבי התראה. כל הכבוד לנתבעים שלא התקפלו ולקחו את הביריונים לבית המשפט.

76 עוד מעט יתבעו את מי שמכנה את הימין "ימין" כי ימין זה הרי כינוי גנאי די גרוע  (לת) דוד
  • 00:38
  • 08.09.13

77 הרי האג'נדה של "אם תרצו" מתיישבת היטב עם הפאשיזם,עם השאיפות הפשיסטיות של תנועת "אם תרצו". הפשיזם תמיד תבע הכרה בזכויות-העל של המדינה, ובניה נדרשו להקריב את עצמם למען המולדת הקמה לתחייה בלי לדעת בדיוק על מה ולמה. יובל
  • 00:45
  • 08.09.13

בשנה האחרונה קפצה עלינו מהות מחפירה נוספת, בשם "הציונות" ואלה המתנשאים בשמה.
למיטב ידיעתי, התנועה הציונית קמה כדי להקים מדינה ריבונית לעם ישראל בארץ מולדתו. ההצלחה מדהימה. יש מדינה פורחת ומתקדמת המהווה בית לכל יהודי הרוצה לחיות בה.

ולמרות כל אלה, אין לי מושג מהי אותה "ציונות" של היום, שרוצה להכתיב לאקדמיה מה מותר ומה אסור ללמד, שיוצרת לחצים אנטי-דמוקרטיים בעליל. למעשה, מנהגם של אותם "ציונים" מעורר בי הרגשה לא נעימה, שכן הם מאמצים את האני מאמין של מוסוליני. כדי שלא תחשבו שאני מגזים, הרי לכם קטעים מהאני מאמין של התנועה הפשיסטית.

ג'ובאני ניטלה, מהפילוסופים של הפשיזם, אומר: בהגדרה הפשיסטית, הנקודה הראשונה שיש לגרוס היא ההיקף החובק כל, הטוטליטרי, של תורתנו, המתעניינת לא רק בארגון הפוליטי ובנטייה פוליטית אלא בכל הרצון, המחשבה וההרגשה של האומה.
והנה דברי בניטו מוסוליני עצמו על הפשיזם: "הפשיזם מאמין בקדושה ובגבורה, רוצה לומר, בפעולות שאינן נגרמות על ידי נימוקים כלכליים במישרין או בעקיפין, מתנגד לסוציאליזם, שולל את האפשרות של שוויון כל, מתנגד לליברלים בשדה המדיניות והכלכלה. בשבילנו, הפשיסטים, המדינה היא עובדה רוחנית ומוסרית בפני עצמה... היא מייצגת את התודעה הטבועה באומה. המדינה הפשיסטית היא התשוקה לעוצמה ולשלטון האימפריאלי. האימפריה אינה רק גילוי טרטורי ריאלי, צבאי וכלכלי, כי אם גם מגלה אידיאה כוחנית ומוסרית. השאיפה להתפשטות האומה, בשביל הפשיזם, היא ביטוי יסודי של חיוניות. היפוכה היא סימן לניוון. האומות הקמות לתחייה הן תמיד אימפריאליות".

נשמע מוכר? כדאי שאנשי קבוצת "אם תרצו" יעמיקו בדברי מוסוליני ושיטותיו, אולי ישכילו להיזהר.

הנימוקים הדתיים כביכול, השימוש בקדושת אבנים ושטחים בהם חיים דורות של ילידים ערבים אטם את שרידי המוסר בישראל, זה הנקרא "מוסר יהודי".

אני מאוד גאה במה שהשגנו כמדינה ריבונית קולטת עלייה. זו הצלחת הציונות. אבל לא ברור לי מהי אותה ציונות של תנועת "אם תרצו", של המכון ל"אסטרטגיה ציונית" ודומיהם.
בעולם לחמו הדמוקרטים וביטלו את הפשיזם ואת השלטון הטוטליטרי, אך בכנסת ישראל המכהנת היצר לחסל את האחר, היצר להשליט את שיטתנו ושלטוננו כי אנו הרוב (המבטא חוסר הבנה של מהות הדמוקרטיה) גובר על ההיגיון ומנצח את הדמוקרטיה. "אנו השלטון, אנו הרוב! מי אתם שתגנו על זכויות האדם והאזרח", "מי אתם שתבקרו את השלטון הנבחר או את הימין", "אנחנו הציונים האמיתיים, אנו יודעים מה טוב ומה נכון לאזרחי ישראל", אנו האנשים המאמינים ב"חופש", ב"חירות" וב"דמוקרטיה", האמנם?
מי שמבזה יחידים ועמותות המתארגנים למען זכויות האזרח, כל אזרח, זכויות האשה, זכויות פליטים - אינו לוחם למען חופש, חירות ודמוקרטיה - הוא הקברן שלהם.
מה שחשוב וציוני בעיני הוא הדאגה לחיסול העוני הנורא בתוכנו, האלימות, המחסור בדיור, גילויי גזענות מבישים והפרזיטיות של החרדים. אין שום סיבה לשחרר את האברכים ממוסדות הלימוד הנצחי. משגיחי כשרות יש בשפע. מוטב שיתגייסו לשירות לאומי וישרתו בקהילות שלהם. עם הדרכה טובה הם יכולים לעשות הרבה מצוות.
חשוב לזכור שעם ישראל ידוע בגילויי סולידריות, התנדבות בימים של מצוקה, ומאוד אכפת להם שתסולק האלימות, שימוגרו האפליה והפגיעה באזרחים הערבים והדרוזים, ובייחוד הפגיעה בבדואים בנגב.

ולבסוף, מי שרוצה להיות צודק, חשוב שיעשה צדק לזולתו, ובייחוד לאזרחים ותיקים בארץ. הם והוריהם וזקניהם, ויש לכבדם כאזרחים וככל האדם. גם להם ולנו מגיעה שנה טובה. שנה יותר טובה.

  •   תודה על הדברים הנכוחים והתקפים הללו, הנסמכים על ציטוטי אמת ומלווים בקריאה הבאה מלב חכם. באמת. ובאמת שנה טובה ומיטיבה לכל בית ישראל על כל לאומיו ועדותיו וקהילותיו וגריו, שנה שבה הטוב לאחד לא מרע ייחשב לרעהו.  (לת) צביה ר.
    • 11:12
    • 08.09.13

  •   דווקא ההגדרה מתאימה לרשות הפלשתינית הפשיסטית אהובת ליבכם  (לת) מומחה לפשיזם
    • 19:18
    • 08.09.13

78 זה כמו שבן של נפקנית יתנגד לכך שיקראו לו בן-ז**ה.  (לת) ר
  • 00:50
  • 08.09.13

79 אני מאחל לאנשי אם תרצו נכות קשה רעב ועוני, ולחזות בחורבן ההתנחלויות  (לת) פטריוט גאה
  • 00:54
  • 08.09.13

80 פאשיסטים נמאסתם  (לת) m
  • 00:59
  • 08.09.13

81 לקרוע את המסכה מפני הפאשיסטים  (לת) מ
  • 01:00
  • 08.09.13

82 כל הכבוד!  (לת) לעקור את הפשיזם
  • 02:05
  • 08.09.13

83 השופט יעקובי הוא איש ימין שמזדהה השופט בוגר ישיבת הסדר
  • 02:08
  • 08.09.13

עם עיקרי השקפת עולמה של אם תרצו.

84 לדברי שופט בית המשפט העליון בניו יורק ג'יי ניקולס קולאבלה, "למעט הצמדת אקדח לרקה, קשה להעלות על הדעת איום גדול יותר לתיקון הראשון לחוקת ארצות הברית" שופטים בישראל, בה פשטה התופעה מתחילת שנות ה-90, סבורים שמדובר בתביעות לא כנות תוך ניצול לרעה של הליכי בית משפט* בקנדה ובכ-30 מדינות בארצות הברית נחקקו חוקי אנטי-סלאפ"פ, המספקים מנגנוני הגנה לחופש הביטוי של הנתבע: סילוק התביעה בשלב מקדמי של ההליכים לפני שהנתבע נאלץ להוציא כספים, והטלת סנקציות שונות על התובע.תביעת ההשתקה של הדיון הציבורי ונגד הזכות הלגיטימית של מי שמותח ביקורת על שיבוש הדעת של מעוותי-הצרבלום המובילים לעויינות שווא ולשמד תרבותי וניוון.חובה מוסרית ישראלית ויהודית היא לקומם חוקים נגד תביעות אסטרטגיות שיחסלו על הסף כל צל נסיון להשתיק את הזכות והחובה העילאית של בן תרבות מוסר ומצפון לבקר להראות את הפגם הטמון בעיוות של לאומנות קיצונית והסתה הקוראת לגזר דין מוות של פעילים למען זכויות אדם ,חירות האדם וזכותו הטבעית למחות בשם בני מינו האנושיים. איב מונטי יודל
  • 04:27
  • 08.09.13

הפשיזם,היודוניציזם ,הניציזם ונשיאת הדם על התג לא יעברו אינם עוברים ויימחו מן הארץ המשפטית המחוקקת המוסרית שצלם אנוש לא אבד לכמה מדריה שארית הפליטה התבונית.

85 פס"ד חשוב. כנראה ישמש את "אם תרצו" להשוות כעת את ארגוני השמאל לקאפואים ויודנראטים
  • 04:38
  • 08.09.13

באין מפריע

86 עצוב מאוד. עכשיו יש תנועה פשיסטית בישראל, עם קבלות ואסמכתות משפטיות.  (לת) אסף בארי
  • 05:28
  • 08.09.13

87 ומה הימניסטים האלה מנכסים לעצמם את הציונות, מה?  (לת) אסף בארי
  • 05:29
  • 08.09.13

  •   אם תנועות כמו 'אם תרצצו' מכנים עצמם ציונים, לא נוכל להתמודד מול האו"ם אם תתקבל החלטה שהציונות זו גזענות.  (לת) מחריבי ביתנו
    • 15:29
    • 08.09.13

88 נכון שהששופט עבד בזמנו תמורת מילגה מהקרן לישראל ???  (לת) יעלה ירדן
  • 06:53
  • 08.09.13

89 מציע לנתבעים לבדוק באם שילמו התובעים אגרת בית משפט בסך 65,000 ש"ח.  (לת) עו"ד בגימלאות
  • 07:58
  • 08.09.13

90 ״הארץ״ חוגג נצחון קטן של השמאל הפנאטי אריסטו בטיטו
  • 08:24
  • 08.09.13

זה שמכנה כל מי שלא מסכים איתו פאשיסט, בדיוק כמו החרדים ציבור מתלהם שמלא בתחושת חשיבות עצמית. העובדה הפשוטה היא שכל המשטרים הדיקטטורים בעולם הם שמאלנים או שנתמכים על ידי השמאל בעולם. עם עובדות קשה להתוכח ויש להן נטיה להשפיע על הרוב הדומם.

91 אני לא אוהב את הארגון הזה שירקעס
  • 08:27
  • 08.09.13

מעצבן

92 שובל ממש לא פשיסט והעצני ממש לא עשק את העמותה להשבת נכסי השואה  (לת) ציונים נחמדים
  • 08:30
  • 08.09.13

93 פסק דין של שופט משוחד (פוליטית) , אם תרצו היא תנועה ציונית מיינסטרימית דוד
  • 09:24
  • 08.09.13

תעשו סקר (לא רק בקרב אנשי "הארץ") ותראו שרוב רובם של היהודים בארץ באותה דיעה של תנועת אם תרצו.
לגבי השופט , איך אפשר להגיד שאת האמירה "אם תרצו תנועה פשיסטית" לא ניתן להבין "כמצביעה על זהות מלאה בין עקרונות התובעת לבין הפאשיזם על כל רכיביו, אלא רק על קווי דמיון מסוימים לפאשיזם ולא מעבר לכך".
מה יותר ברור (לאדם מהישוב בלי התפתלות משפטית) מקביעה שתנועה היא פשיסטית = מקיימת עקרונות הפשיזם.
ביזיון של הנמקה , מקווה שהעליון ידגול בעשיית צדק ללא משוא פנים.

94 עבודה יפה, תמשיכו לחבק עודד
  • 09:33
  • 08.09.13

את אילו שמטיפים לרצח, בורות, שנאה עיוורת, ודיכוי ברוטלי של יהודים, הומואים ונשים. אתם כל כך ליברלים ופרוגרסיבים.

95 האם ציונות שווה פשיזם? דרייפוס
  • 09:33
  • 08.09.13

בית משפט עליון עם ביצים צריך לאשר בריש גלה: ציונות=פאשיזם.
בכך להניח את המסד להתחלה חדשה עם תקווה לעמים מסוכסכים באזורנו, בגלל פלישתה של תנועה אידאולוגית הטומנת בחובה פאשיזם בלתי מודע.

96 אם תרצו - ימין קיצוני שכולו שקר וכזב,פשיזם בכל כיעורו  (לת) ע.הלל
  • 09:36
  • 08.09.13

97 ת'נק גוד! עוד נותרה מעט שפיות במדינה הזו.  (לת) יוספה
  • 10:22
  • 08.09.13

98 אם תרצו עמי א.
  • 11:18
  • 08.09.13

כל הכבוד לשופט. איש עם תעוזה ואומץ מול כל חובשי הכיפות המתימרים להיות ציונים דמוקרטיים ובאמת זאבים בעור של כיבשה.

99 מעתה ניתן לטעון כי לדוברי השמאל הקיצוני יש "קווי דמיון מסוימים" לנאציזם. הנאצים טענו שאירופה צריכה להיות נקייה מיהודים,והשמאלנים הקיצוניים טוענים כי "פלשתין" צריכה להיות נקיה מיהודים. דררור הנאור מרמת גן
  • 11:33
  • 08.09.13

לא לפסול בבקשה....

  •   ובמציאות: מי שקשר עם הנאצים היו אנשי ארגון האצ"ל שניסו לגייס תמיכה יואב
    • 14:10
    • 08.09.13

    מהם בזמן מלחמת העולם השניה. מיהם צאצאיהם האידאולוגים של האצ"ל וארץ ישראל השלמה אני מניח שאתה יודע.

  •   יותר מזה, אצ"ל ולח"י ניסו לחבור למוסוליני ולגרמניה הנאצית במלחמת העולם השניה, אך גרמניה ומוסוליני סרבו......  (לת) ברית הביריונים
    • 15:34
    • 08.09.13

100 על זה אמרו כבר הגששים... אוהבציון
  • 14:08
  • 08.09.13

שופטים מהתחת.

101 מגישים תביעה לבית משפט על קבוצה בפייסבוק... "מלשינים" על אקדמאים... איזה אנשים קטנים.  (לת) נג
  • 14:35
  • 08.09.13

102 עם כל הכבוד ל'אם תרצו', התפלפתם? איתי כרמלי
  • 15:38
  • 08.09.13

עשיתם שמח ועוררתם בנחמדות את העגה הלאומנית כשהייתי סטודנט אבל אל נא תכחישו שאתם לאומנים. מפריע לכם המילה 'פאשיסטים' כי זו מילה לועזית ואתם מעדיפים להיקרא 'לאומנים'? על זה התביעה?
"2.6 מיליוני שקלים" -> מאיפה לעזאזל נראה לכם שיש להם כסף? תנו לי לנחש, התשובה תהיה "אם אין להם כסף שילכו לכלא", ואז מה, הוכחתם שאתם לא פאשיסטים כי אתם רק מבקשים לכלוא אנשים מסכנים שחופש הביטוי שלהם מתבטא בפייסבוק??? מה לעזאזל תעשו עם 2וחצי מיליון?!

103 מצאתי "קוי דמיון מסויימים" בין פניו של השופט רפאל יעקובי לפניו של מוסוליני יהודה
  • 15:42
  • 08.09.13

ולכן ניתן לומר (ולהנות מחסינות על אמירה שכזו) שגם כבוד השופט הוא פשיסט

104 אים תירצו פועלת כמישטרת המחשבות אנטי דמוקרטית ולכן שונאת שמאלנים  (לת) רן
  • 15:45
  • 08.09.13

105 להביא את שטרנהל כעד מומחה לעניין זה כמו להביא את גבלס להעיד כמומחה במשפטי נירנברג  (לת) דוד - חיפה
  • 15:57
  • 08.09.13

106 המהפכה עוד לא הסתיימה. צדק זה שם של כוכב
  • 17:13
  • 08.09.13

היעד הבא: בית המשפט.

האליטות הישנות יחזרו לקוטנם הטבעי.

107 הביסוס של השופט בין אם תרצו לפאשיזם - פשוט פתטי. כמו להגיד שמותר לי לקרוא לסוציאל דמוקרט סטאליניסט, כי זה אותו דבר רק מוקצן  (לת) אמיר ש
  • 18:26
  • 08.09.13

108 נייר טואלט זול לניגוב כואב נחמה
  • 19:04
  • 08.09.13

מצב מערכת המשפט בכי רע, לדאבון לב.

109 על פי השופט התנועה הלאומית הפלשתינית ותומכיה מהשמאל הישראלי הם פשיסטים מומחה לשמאלנים
  • 19:14
  • 08.09.13

תומכים בלאומנות פלשתינית, מקדשים את "העם" על פני היחיד ועוד...

110 שופט ישראלי פסק, וואו איזו התרגשות, השופטים הם הטמבלים הראשים במדינה הזו.  (לת) להגדיל לך שופט בשקל שבעים?
  • 19:17
  • 08.09.13

111 לדרור הנאור- אני סמולני גורס שפלסטין יכו הזונה מבני עקיבא
  • 19:43
  • 08.09.13

לדרור הנאור- אני סמולני גורס שפלסטין יכולה להכיל יהודים . המתנחבלים צריכים להישאר שם בדרכון פלסטיני. לא הייתי ממהר לתת להם ויזה לישראל כי הם מסריחים משנאה ומשטמה ועוולה ודתיות של עכו״ם בציצית.

112 גם שופטות המשפחה מנסות למנוע דיון ציבורי  (לת) זה פשיזם או נציזם?
  • 19:46
  • 08.09.13

113 79, בא לי להקיא מתגובתך. עיתונאי
  • 23:45
  • 08.09.13

אתה אדם אלים ודוחה.

  •   עיתונאי, ביום הכיפור כשערי השמיים יפתחו אפשר יהיה להתפלל שתתבוסס בקיא שאתה מפנטז עליו.  (לת) ומי בחנק בקיאו?
    • 11:13
    • 09.09.13

114 הסבר לפסיקתו של יעקובי עידו הפרקליט הדוס הציני
  • 18:03
  • 10.09.13

הסבר: מאחר ויעקובי דתי ולמד בכותל ובהר עציון, יש להניח שאם היה פוסק לטובת אם תרצו -השמאל היה שוחט אותו.

115 אבקש להזכיר לכולנו בעקר לצעירים כי אפרים קישון ע'ה שיבח את צעירי 'הכפות הסרוגות' ולאחר מכן חטא חטא בל יכופר הוא טען כי ל'גוש אמונים' מגיע פרס ישראל, ואזי הפך משה בודק
  • 07:39
  • 11.09.13

למצורע מחוץ למחנה, מחנה השמאל 'הנאור' השתלח בו בצורה נבזית ולדעתי בכך קצרו את חייו.

116 מעניין- האם הכריעו מה יושת על אותו אדם שנפסק שהוציא לשון הרע ?  (לת) סימפאטיקו
  • 14:16
  • 15.09.13

פרוייקטים מיוחדים