המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תנופת סלילת הכבישים בירושלים מסכלת חלוקה עתידית של העיר

ישראל הקפידה לשמור כל השנים על רצף בין שכונות ירושלים הערביות, כדי להקל על חלוקת העיר אם יושג הסדר. צירי תנועה שנסללים כעת יקשו על הפרדה עתידית

ביום ראשון השבוע באו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לחנוך את כביש 20 שמחבר בין פסגת זאב לכביש 443 ואת המחלף שנקרא על שם אביו של ראש הממשלה בקצה הכביש הזה. “אנחנו פועלים ברציפות, בשיטתיות, לחבר את ירושלים אל עצמה”, הצהיר נתניהו הבן. זו אולי המורשת החשובה ביותר של משפחת נתניהו על שני דורותיה. ייתכן מאוד שהכביש הזה, כחלק ממערכת כבישים שעוטפת את הבירה - הוא הקש שישבור את גבו של פתרון שתי המדינות. אל”מ שאול אריאלי מהמועצה לשלום ולביטחון אומר כי סלילת כביש 20 שוברת מסורת ארוכת שנים, במסגרתה שמרו ממשלות ישראל ועיריית ירושלים על אפשרות לחלוקה עתידית של העיר, גם אם לא...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כלומר בכותרת "מסכלת" בכתבה עצמה "מקשה" ובגוף הכתבה לא ברור בכלל עד כמה באמת מקשה ...  (לת) יוני
  • 01:50
  • 10.05.13

02 נחמתם אותנו חיים
  • 04:28
  • 10.05.13

תודהאותנו ודב להארת. סוף סוף מאמר שנותן יסוד לאופטימיות זהירה. אולי בכל זאת יש לנו ממשלה חכמה

03 "גם מתנחלי שומרון יהנו" העיקר הערבים לא יהנו? אלכס
  • 11:20
  • 10.05.13

בראש ובראשונה הכביש הזה עוזר לאוכלוסיה הערבית אז בבקשה די להסתה
ולטמטום

  •   מעניין שלמי שגר באשדוד קוראים תושבי אשדוד ומי שגר בגוש עציון קוראים מתנחלי גוש עציון... שוטפים במילים
    • 17:00
    • 11.05.13

    מעניין שמי שגר באשדוד קוראים תושב אשדוד ומי שגר בגוש עציון קוראים מתנחל גוש עציון...

04 נתניהו ממשיך בשקריו הבוטים וכך הוא אומר: “אנחנו פועלים ברציפות, בשיטתיות, לחבר את ירושלים אל עצמה” - שקרניהו "שכח" שחומה בת 9 מ' מפרידה בין חלקי העיר השונים.  (לת) מודרניסט
  • 08:37
  • 11.05.13

05 אתה בטוח שתושבי מזרח העיר הערביים ירצו לחיות במדינה הפלשתינאית ? דני
  • 15:16
  • 11.05.13

עוד לא שמענו על ערבי שוויתר על אזרחות ישראלית ?
יש לי חשד שהראשונים להתנגד לחלוקת העיר יהיו ערבי ירושלים.
אבל העיקר זה לנגח את ישראל, העובדות האמיתיות לא חשובות.

06 מתנחלי גוש עציון ומתנחלי גילה ומתנחלי ארמון הנציב ומתנחלי הגבעה הצרפתית עו״ד ירושלמי
  • 15:17
  • 11.05.13

נו באמת. מה צריך לעשות כדי למכור מנוי לעיתון

07 טודה עיתון הארץ סוף תהיה שילנו בזחותכם המדינה ולא של יהודים. אתם עושם לנו שרות טוב  (לת) נביל
  • 15:19
  • 11.05.13

  •   הרבה מאוד ערבים כותבים עברית עם פחות שגיאות כתיב מהרבה מאוד יהודים ומעט מאוד יהודים יודעים לדבר ערבית. אז למה הזילזול הזה?  (לת) הכלבה מימי
    • 16:50
    • 11.05.13

08 יפה.כתבה מעודדת אלי
  • 15:23
  • 11.05.13

ירושלים המאוחדת בירת ישראל.על שאר שטח הגדה אפשר להתפשר

09 ועוד אומרים שעיתון הארץ לא אוייב  (לת) קם
  • 15:25
  • 11.05.13

10 למדנו מהערבים שבנו בכל חור מסגד כדי להגיד שזה שלנו  (לת) סדני עלי
  • 15:26
  • 11.05.13

  •   האוייב האמתי הוא זה שרוצה פה מדינה דו לאומית. אנטי ציונות במיטבה. שמעון
    • 17:10
    • 11.05.13

    ומי שרוצה לסכל כל אפשרות להסכם חותר רק למדינה דו לאומית. הימין הוא האנטי ציוני באמת

  •   ומה עם ערביי ישראל? כבר גיירת אותם? יצחק
    • 16:47
    • 26.01.14

    מה, בקווי 67' המדינה לא "דו לאומית"? סמולנים מנסים להפחיד אותנו עם המנטרה "מדינה דו-לאומית" ושוכחים שמדינת ישראל היא רב לאומית ויש בה:
    יהודים חילוניים
    יהודים חרדים
    יהודים אשכנזים
    יהודים ספרדים
    ערבים מוסלמים
    ערבים נוצרים
    דרוזים

11 מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה... הציונים הארורים סוללים כבישים באל-קודס! שיתביישו להם.  (לת) אוי ואבוי!
  • 15:33
  • 11.05.13

12 תחלק את אשתך או אמא שלך עם הערבים אם תרצה ולא את ירושלים  (לת) ורדושקה
  • 15:36
  • 11.05.13

13 שאול אריאלי הוא בוגד בתשלום. מאיפה המימון של "המועצה לשלום ולביטחון"? הדרעקים פחדו לחשוף זאת בבית המשפט. ממשלות זרות מממנות אותם כדי לקדם את האינטרסים שלהן בישראל  (לת) בעברית צחה: "סוכן זר"
  • 15:42
  • 11.05.13

14 מאז מלחמת לבנון השניה הלאומנים היהודים לא נחים לרגע בחסות הממשלה ההזויה הזו  (לת) שוש
  • 15:45
  • 11.05.13

15 שטויות בינאום ירושלים?
  • 15:45
  • 11.05.13

אם יהיה שלום זה אומר שחלקי ירושלים ינותקו אחד מהשני? אם כן ואם זו משמעות השלום המיוחל אז מה זה שווה?

16 אם לפיד באמת מחפש את הכסף שיחפש אותו במתנחלים למיניהם  (לת) דן
  • 15:45
  • 11.05.13

17 כאשר איזו מפלגה ימנית קיצונית במערב זוכה בקצת קולות, כל העולם קם על רגליו לא כך בישראל  (לת) דן
  • 15:46
  • 11.05.13

  •   אכן רבים תומכים בממשלה פלאסטינית קיצונית שלא תהיה שונה מחיזבללה בלבנון או מחמס בעזה ואנו לא מקימים קול צעקה  (לת) א ב
    • 05:23
    • 12.05.13

18 לפני 600 שנה אירופה נראתה אותו הדבר? אבנר
  • 15:48
  • 11.05.13

גבול זה לא קיר ואפשר להזיז אז פעם זה היה שם והיום זה כאן מה קרה ? כן יש צרכים לבני אדם שמשתנים אם תסתכלו על גבולות אירופה לפני 100 עד600 שנה אחורה הם לא דומים לגבולות של היום אז מה קרה מלחמה ? לא פשוט משלימים ומתרגלים

19 נראה לך שאפשר להקפיא מצב 45 שנים ? דןדן
  • 15:54
  • 11.05.13

נראה לך בכלל אפשרי להחזיר המצב לקדמותו אחרי 45 שנה ? מציע שתקרא פסק דין אירופי בעניין הרכבת הקלה בירושלים. כמובן שמותר לחלום גם על גבולות החלוקה, אם זה מה שעושה לך את היום

20 הלך עלינו! ירושלים תישאר מאוחדת לעד. בושה וחרפה!!!!  (לת) אוי ואבוי!
  • 15:54
  • 11.05.13

21 ניר , למה תטריד מנוחתנןו בשבת קודש? בלי כבישים אין שליטה , אלכסנדר
  • 15:59
  • 11.05.13

כבישים זה הדבר האחרון שמפריע לחוזי שלום . הם באמת מהווים ביזבוז אם יהיה שלום מדומה.

22 "חלוקה עתידית"? במוחו הקודח של מי קיימת עדיין האפשרות הזאת?  (לת) אינפיניטי
  • 16:00
  • 11.05.13

23 כל צעד שיוביל אותנו למדינה דו-לאומית הוא מבורך  (לת) שמאלני ליברלי
  • 16:01
  • 11.05.13

24 עונג שבת. תודה!  (לת) עומר
  • 16:09
  • 11.05.13

25 סוף כל סוף כתבה מעודדת ששוברת את השעמום דנדוש
  • 16:10
  • 11.05.13

ושוב תודה.

26 רציתי להזדהות עם הכתבה אבל עולה 4.9... ששש
  • 16:17
  • 11.05.13

לעיתון הארץ יותר חשוב הכסף !!!

27 ואיך בדיוק נגיע אחרת רוני
  • 16:20
  • 11.05.13

לגילה-הר חומה-ארמון הנציב-רכס שלמה-רמת אשכול-הגבעה הצרפתית-שמעון הצדיק-נוה יעקב-פסגת זאב-רמות-עטרות, אולי בשיירות כמו להר הצופים לפני 67, ניר חסון אתה חי בסרט דבר לא ישנה את המציאות הקיימת וגם אם תסמן במפות את בקעה-קטמון-טלביה כשכונות פלשתנאיות אתה באמת מאמיו שניתן להחזיר את 250000 התושבים לשכונות שלפני 67.

28 סופו של הגשר ע"ש אביך לההרס כמו ההנתקות מהרצועה, צחוק הגורל  (לת) זיו
  • 16:43
  • 11.05.13

29 סופו של הגשר ע"ש אביך לההרס כמו ההנתקות מהרצועה, צחוק הגורל  (לת) זיו
  • 16:44
  • 11.05.13

30 סופו של הגשר ע"ש אביך לההרס כמו ההנתקות מהרצועה, צחוק הגורל  (לת) זיו
  • 16:44
  • 11.05.13

31 ירושלים תהיה בעתיד עיר בעלת רוב ערבי כך שהכבישים ישרתו את תושביה הערבים.כבר היום ירושלים היא עיר שרוב תושביה הם אנטי ציונים (יהודים וערבים).ירושלים היא ללא עתיד לישראלים ציונים חילונים.  (לת) סתמאחד
  • 16:54
  • 11.05.13

32 או שרוב המגיבים לא גרים בירושלים או שהם לא חושבים שני צעדים קדימה ירושלמית
  • 17:00
  • 11.05.13

קראתי חלק מהתגובות. רוב המגיבים שמחים על כך שירושלים לא תחולק. אני תוהה אם הם גרים בירושלים ומודעים למה שקורה בה בזמן האחרון. התוצאה של המאמצים להביא לאיחוד בשטח של העיר הביאה לכך שערביי מזרח ירושלים מתערים היום במערב העיר כפי שלא קרה משנת 67. מערב ומרכז העיר נראים היום כמו עיר חצי ערבית. כמות האנשים שמסתובבים ברחובות ועובדים במרכז ומערב העיר משתווה היום, ולעיתים עולה על כמות היהודים. בנוסף יש הגירה של יותר ויותר ערבים ממזרח העיר למערב העיר, חלקם קונים דירות שם. שכונות יהודיות כמו תלפיות, גילה, המושבה הגרמנית, פסגת זאב, ארמון הנציב, הגבעה הצרפתית, מרכז העיר וכ"ו וכ"ו מתמלאות בקצב גדל והולך בערבים שעוברים לגור בהן.
נוצרת מציאות במרכז ומערב העיר שלא הייתה בירושלים מאז תחילת ההתיישבות הציונית בה שבה האוכלוסיה הערבית מתערבבת לחלוטין ביהודית - במגורים, עבודה, איזורי בילוי וכ"ו.
אנשים שלא גרים בירושלים יכולים לחשוב שזאת התפתחות רצויה רק שמה שהם שוכחים זה שבירושלים קיים מצב שלא קיים באף עיר מעורבת במדינה כיוון שהאוכלוסיה הערבית משתווה כמעט בגודלה לזו היהודית והיא גדלה בקצב גדול מזו היהודית (חוץ מהגידול במגזר החרדי). כך שלא מדובר על עירוב של מיעוט ערבי בתוך אוכלוסיה יהודית אלא עירוב של שתי אוכלוסיות השוות כמעט בגודלן.
המצב שהולך להיווצר עוד שנים לא רבות, לדעתי, הוא שהנוכחות הערבית במרכז ומערב העיר תגיעה לרמה כזאת שיהודים יעדיפו לעזוב את העיר כיוון שלרוב היהודים בעיר כמו גם בכל עיר אחרת במדינה לא נעים לגור ולבלות בעיר שאין לה זהות ישראלית ציונית אלא אופי של עיר דו לאומית בה לערביות יש אותו משקל כמו לישראליות, ביחוד שמדובר בעיר שהייתה בעבר בעלת רוב יהודי ציוני ברור (אני מדברת על מרכז ומערב העיר) והולכת ומשתנה להם מהר מול העיניים. כתוצאה מכך יגדל עוד יותר הרוב הערבי בכל ירושלים. היחידים שלא יעזבו יהיו החרדים ודתיים לאומיים שהמתח בינם לבין הערבים רק יגדל.
יתכן מאוד שראש בירת המדינה יהיה עוד שנים לא רבות ערבי.
כל מי שמגיב פה בזכות ירושלים המאוחדת תחת שלטון ישראל לעד לא מבין שכשהעיר תהיה עם רוב הערבי היא תהפוך למשהו שליהודים במדינה יהיה קשה לראות אותו כחלק מהמדינה וכמשהו שהם מזדהים איתו.
ובכלל הציונות התחילה בשביל לבנות בית יהודי לעם היהודי, מציאות בה יש עירוב מוחלט של האוכלוסיה היהודית והערבית מבלי שיש רוב יהודי ברור יביא למחיקת הזהות הישראלית ציונית של העיר, שלא לדבר על כך שכל אותם מאות אלפי ערביי מזרח העיר יעלו מאוד את אחוז ערביי ישראל ועם השנים אחוז זה רק יגדל בגלל קצב הילודה הגבוה יחסית שלהם.
הגיע הזמן להחליט - אנחנו רוצים מדינה יהודית ציונית או רוצים שטח עם מציאות של תוהו ובוהו פוליטי, חברתי, דתי, שלא בטוח שירושלים והמדינה בכלל יוכלו לשרוד.

  •   ומה רע לגור בשכנות לערבים? ליאור
    • 17:57
    • 17.05.13

    נראה כי המגיבה השמלאנית היא היא הגזענית פה.
    כמו כן מתוכננים ומבוצעים פרוייקטים רבים אשר יפתחו בעתיד את צוואר הבקבוק למגורים בירושליים והוא הגישה אליה מת"א.
    לאחר שהרכבת תחל לפעול בנוסף לשדרוג של כביש 1 וכו וכו תנדוד אליה אוכליוסיה יהודית חילונית רבה.

  •   יש עיר כזאת בישראל, קוראים לה חיפה, ויחסי השכנות יצחק
    • 16:55
    • 26.01.14

    בעיר טובים מאד. אם ערבים ממזרח ירושלים עוברים לגור במערב העיר - זה יהיה רק טוב, לכולם. ועוד משהו: בחיפה היה ראש עיריה ערבי (בימי המנדט), ואף אחד לא ברח בגלל זה מהעיר.

33 הימין רוצה פה מדינה דו לאומית עם רוב ערבי. זה לא חדש שרון
  • 17:08
  • 11.05.13

הימין הורס כל אפשרות להסדר כדי להקים פה מדינה דו לאומית. זה מה שהולך להיות פה. תודה לך ביבי

34 הימין מוביל אותנו אל קיצה של הציונות. מדינה דו לאומית זה עניין של זמן.  (לת) ציוני
  • 17:12
  • 11.05.13

35 באסה שמאלנים- תתמודדו.  (לת) רעמסס
  • 17:13
  • 11.05.13

36 תתעוררו מהחלומות שלכם. מזמן אין סיכוי לא לחלוקת הארץ ולא לחלוקת ירושלים.  (לת) ארץ אחת ירושלים אחת.
  • 17:13
  • 11.05.13

37 עיתון הארץ מאשים את הימין באפרטהייד אבל מתמלא חלחלה כשמנסים לטשטש את ההפרדה בין תושבי ירושלים ספקן
  • 17:14
  • 11.05.13

כל הכבוד לממשלה שמציבה את ירושלים המאוחדת כעובדה בשטח - לא תיתכן שום יציבות בלי ירושלים מאוחדת בריבונות ישראלית מלאה.

38 לא מבין מה הבעיה, יש הרבה מאד אנשים שלא רוצים לחלק את ירושלים מוקדון
  • 17:15
  • 11.05.13

אני שמאל מרכז, חושב שלא צריך לחלק את ירושלים. לא חושב שזה בכלל הגיוני לחלק את ירושלים. לא רואה איך בכלל ניתן לחלק את ירושלים.
עם הפלסתינאים צריך להגיע להבנות, לתת להם דברים במקום, להתחשב בהם איפה שאפשר אבל להבהיר להם שזה גבול שאי אפשר לעבור, מבחינתי שהם יקבלו את ירושלים כבירת פלסטין אבל לא ישלטו על אף גרגיר אדמה, שבית המחוקקים שלהם ישב כאן וגם בנייני הממשלה אבל ירושלים תהיה ישראלית.

39 התפישה שבניית התנחלויות או כבישים מסכלת הסדרים עתידיים נעוצה בהנחה שאת היהודים אי אפשר או אסור להזיז, הוצאה של יהודי מבית שבנה לפני שנתיים היא "עקירת נטוע", אבל סילוק פלסטינאי מבית בו ישב כמה מאות שנים זה בסדר. ובכן לא. אם יהיה צורך כדי להגיע להסדר - יחזירו התנחלויות, ויהרסו כבישים. אנחנו לא קדושים.  (לת) ר
  • 17:35
  • 11.05.13

  •   מעניין , אני כימני לא מתנגד לעקירת וסילוק יהודים או ערבים מבתיהם , ואתה כלאומני ערבי תומך בסילוק יהודים בלבד מבתיהם  (לת) ימני
    • 05:29
    • 12.05.13

40 ירושלים בירת עם ישראל 3000 שנה  (לת) שלמה המלך
  • 17:56
  • 11.05.13

41 גוש עציון הוא לא התנחלות, בדוק בהיסטוריה  (לת) תיקון
  • 18:02
  • 11.05.13

42 מצד אחד השמאל חושש ממדינה דו לאומית ומצד שני מסרב בעקשנות להיפרד לשלום מטייבה, אום אל פחם והמשולש beetle
  • 18:08
  • 11.05.13

שמאלנים יקרים - תגידו את האמת, אתם רוצים להקים מדינה פלסטינאית בגבולות 67 ולצידה מדינה דו לאומית: יהודית - מוסלמית (עם כל חוקי האסלם כולל רצח נשים).
ובכן, אנחנו לא מוכנים לכך. אם כבר מגיעים להסדר אז בהסדר היו שתי מדינות לאום. בכדי להצליח בהסדר עליכם יהיה גם להקריב משהו - להיפרד לשלום מערביי יפו, עכו, רמלה-לוד, רהט, סכנין ושפרעם שיעברו דירה למדינת הלאום שלהם ולהעביר את טייבה, המשולש וואדאי ערא לשלטון אחר ללא מעבר דירה.
אם אתם לא מסוגלים נפשית לכך, כנראה עדיין לא הבשלתם לשלום.

  •   בעולם לא יתנו לך לעשות טרנספר לערביי ישראל אני
    • 19:01
    • 11.05.13

    ואחוז ערביי ישראל הוא עדיין סביב ה-22%. עם הירידה בקצב הילודה במגזר הערבי ועליית יהודים למדינה, ישמר הרוב היהודי. אבל לא צריך להוסיף לערביי ישראל עוד מליוני ערבים מיהודה ושומרון ומזרח ירושלים.

43 בקרוב, One Man - One Vote. מדינה דו לאומית עם מיעוט יהודי... חבל.  (לת) בעיניים פקוחות
  • 18:39
  • 11.05.13

44 כמה כסף אנחנו מוציאים על עמותות השמאל, ובסוף זה נדפק לנו.. מה הם שווים?  (לת) יורגן
  • 00:18
  • 23.09.13

45 אני מתנגד לרכבת הקלה בתל אביב יאהוד
  • 17:39
  • 26.01.14

זה יעמיד בסכנה תוכניות חלוקה עתידיות של העיר. שכן כידוע תל אביב ניצבת על חורבותיה של העיר הפלשתינית העתיקה מימי הנביא מוחמד תל-א-רביע.
מדובר ביוזמה קיצונית והזויה שכל מטרתה מניעת יישוב הסכסוך הישראלי פלשתיני בדרכי שלום, קרי חיסולה של מדינת ישראל ללא מאמץ פלשתינאי.

46 ראש הממשלה חסר החזון, המתעתע הבינלאומי הראשי, האיש שחושב שהוא כבר מלך עדי
  • 18:41
  • 26.01.14

חבל להשחית מלים על האיש הזה. קורה לישראל עכשו מה שקרה ללא מעט מדינות במיוחד במאה קודמת, שליטים חולי כבוד והערכת עצמם הצליחו לדרדר מדינות שלמות, לשטוף את מוחן רק בהחרדות והפחדות, אף מילה של חזון או תקוה. ללמרבה הצער, לישראל אופוזיציה עייפה ורדודה וכך אני נראים.

47 מהר מהר נופלות כל המסיכות מפרצופו של ביבי והעולם יציל אותנו מעונשו דן
  • 18:44
  • 26.01.14

נעולם כבר רואה עם מי יש פה עסק. מתעתע בינלאומי, אף מילה של חזון או תקוה, רק הפחדות והסתה נגד כל מי שזז
עכשו העולם כבר מבין מיהו אותו אדם שניסו לעזור לו ולעמו כל כך הרבה זמן, לא ירחק היום והעולם יציל אותנו ויעמיד את מדינת ישראל במקום כדי שעיני הישראלים תפתחנה.