המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ראש העיר נצרת עילית "מגייס" את השמאל לקמפיין נגד הערבים

קמפיין שלילי התוקף את שמעון גפסו התברר כתעמולת בחירות מטעמו. במודעות אחרות שנתלו מטעמו לקראת הבחירות נכתב: "נצרת עילית יהודית לנצח"

קמפיין שלילי נגד שמעון גפסו, ראש העיר נצרת-עילית, התוקף את דעותיו נגד ערבים ובשל כך קורא “להעיף” אותו מתפקידו, התברר בעצם כתעמולת בחירות מטעם גפסו עצמו. בכך מוביל ראש העיר את תעמולת הבחירות סביב הנושא של מגורי תושבים ערבים בעיר והתנגדותו לדרישה להקים בית ספר ערבי בנצרת-עילית. נושאים אחרים כמו דו”ח מבקר המדינה על התנהלותו, צווי ההגנה שהוצאו לגזבר העירייה וליועצת המשפטית, נושא הגירת התושבים לעפולה ולסביבה - נדחקים לשוליים. הקמפיין של גפסו מגיע על רקע כתב אישום שהוגש נגדו בגין קבלת שוחד והודעה של הפרקליטות כי החליטה להגיש נגד גפסו כתב אישום בכפוף לשימוע בפרשה נוספת הקשורה להפעלת השוק בעיר.

הקמפיין השלילי, לכאורה, נגד גפסו החל לפני מספר ימים, אז נתלו ברחבי נצרת עילית מודעות עליהן תמונותיהם של חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ), חנין זועבי ואחמד טיבי. על כל אחת מהמודעות תמונה של אחד מחברי הכנסת ולצידה ציטוט שאמר בעבר נגד גפסו.

לצד תמונתו של גילאון צוטטו דבריו: “איך בן אדם אחד, שמעון גפסו, לוקח את החוק לידיים, ומכריז שנצרת עילית עיר יהודית. זאת גזענות, פגיעה בזכויות אדם, ולמען הדמוקרטיה חובה עלינו לעצור את האיש המסוכן הזה. לצד תמונתה של זועבי פורסמו דברים שאמרה בעבר: “נצרת עילית הוקמה על אדמות ערביות, נלחם מלחמת חורמה בגזענות של שמעון גפסו. הגזען הביתה, הערבים לנצרת-עילית”.

שלט בחירות של שמעון גפסו בנצרת עילית, השבוע
שלט בחירות של שמעון גפסו בנצרת עילית, השבוע. צילום: גיל אליהו

לצד תמונתו של טיבי דברים שאמר גם כן נגד ראש העיר נצרת עילית: “שמעון גפסו הוא חלאה גזענית וביריון שכונתי שרומס בגסות את זכותם הבסיסית של אזרחים ערבים לגור היכן שירצו ולרכוש אדמות שבלאו הכי היו שלהם ונגזלו מהם בכוח!”. בתחתית שלוש הכרזות נכתב על פס שחור: “חייבים להעיף את שמעון גפסו”.

לתושבי נצרת-עילית היה נדמה בתחילה כי מדובר בקמפיין מצד מתנגדיו של גפסו, אך הוא מיהר להודיע לתומכיו בעמוד הפייסבוק שלו כי אותם שלטים ובהם ציטוטים נגדו “הם חלקו הראשון של קמפיין מתוכנן של “עורי עיר” (תנועתו של גפסו, א.א.) המתייחס לפעילותנו לשמירה על צביון נצרת עילית כעיר יהודית. המהלך ההסברתי יימשך בסרטון שיופץ ובימים הקרובים השלטים הקיימים יוחלפו בשלטים אחרים, המביאים את תשובתנו החזקה והניצחת לטענות המובאות בשלטים שנתלו”.

ואכן, אתמול נתלו שלטים חדשים מטעם גפסו. בין השאר נכתב באחד השלטים: “נצרת עילית יהודית לנצח, לא עוד עצימת עיניים, לא עוד התרפקות על החוק המאפשר לכל אזרח לגור היכן שיחפוץ. זה הזמן לשמור על הבית”.

בסרטון המדובר נראות דמויותיהם המצוירות של טיבי, זועבי וחבר הכנסת דב חנין ומאחור שלט של מפלגה בשם טע”ם רע”ל. דמותו של טיבי פונה בקריאה: “תושבי נצרת עילית אני מבקש אל תתנו לשמעון גפסו להמשיך. הוא גזען ופשיסט וחלאה ובן זו...” דמותה של זועבי אומרת: “יש לנו בעיה רבה עם המז’נון שמעון גפסו”. אותה דמות המחקה את זועבי פונה לדמות בשם מועמר שמתלונן כי גפסו מונע ממנו ומאחיו לעבור לנצרת עילית ומסרב להקים מסגד ובית ספר. דמותו של חבר הכנסת דב חנין נראית גם כן בסרט והא מסביר כי “אין דבר כזה עיר יהודית, כמו שאין דבר כזה מדינה יהודית”.

ח”כ גילאון היה משועשע לגלות כי תמונתו וציטוט שאמר ב”הארץ” על ראש העיר גפסו - אשר היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה המליצו לבדוק את התנהלותו - הפכו לחלק מהקמפיין שלו. “אין לי התנגדות מיוחדת לשלטי החוצות”, אמר ח”כ גילאון, “אך כדאי שראש העיר הנכבד יצפה לתביעה על הפרת זכויות יוצרים מהצלם. הפיצויים בוודאי לא יבואו מחשבון משלמי המסים”. לדבריו, התמונה צולמה על ידי הצלם גיל לביא במסגרת קמפיין הבחירות של מרצ לכנסת ה-18.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 טוב שסוף סוף התגלה פרצופו של ראש העיר נצרת עילית שמעון גסטפו  (לת) אריה
  • 11:41
  • 05.08.13

  •   הוא היה צריך לצאת נגד מגורי חרדים. אז לא היו לא בעיות כי זה לא גזעני. או נניח כנגד מגורי יהודים
    • 13:35
    • 05.08.13

    באזור ערבי (נניח יפו) כי זאת התנגדות למתנחלים וג'נטרפיקציה ושמירה על צביון השכונה.

  •   גפסו צביקה
    • 11:31
    • 07.08.13

    אריה הדפוק אנני יודע אם הינך תושב נצרת עלית אך אם כן היתה מבין שהצביעות של גפסו היא כלפי היהודים

02 אבו מאזן דרש פלסטין ללא יהודים לכן הדרישה לנצרת עילית יהודית - לגיטימית מספיק עם הצדקנות
  • 11:55
  • 05.08.13

יתרה מזו, לפי החוק ברשות הפלסטינית יש עונש מוות למוכר קרקע ליהודי.
השמאל בעד סטנדרט כפול, בכל התחומים.

  •   תגיד איפה אתה חי? שלמה
    • 13:21
    • 05.08.13

    עקרונות היסוד של המדינה לפי שעה הם יהודית ודימוקרטית. דמוקרטית במובן של כל אחד יכול לגור איפה שהוא רוצה בתוך המדינה בכפוף לחוק, ויהודית - המדינה! - כך שאין דבר כזה עיר יהודית בהגרת המדינה.
    ומה אתה משווה לי עם הרשות הפלסטינית איך אתה מעז לקשר את זה בכלל?!!
    עוד משהו, בטח שהתושבים הערבים ישתלטו על נצרת עילית כאשר המדינה לא מקצה להם מספיק קרקעות לבנייה. אם המדינה תבנה עיר חדשה לערבים לא ילכו לנצרת עילית.

  •   דרישה לא לגיטימית אחת לא מצדיקה את דרישה לא לגיטימית שניה אסף
    • 14:27
    • 05.08.13

    ראשית, אם נדייק אבו מאזן אמר שלא יהיו ישראלים שישארו בפלסטין. כנראה שהוא התכוון שליהודים, אך אם כוונתו אכן הייתה לישראלים הרי שאים זה מונע מיהודים להישאר בה ולהפוך לפלסטינים (היינו, אזרחי פלסטין ולא ישראל, או אזרחות כפולה).

    שנית, נניח שכוונתו של אבו מאזן אכן הייתה שיהודים לא יורשו להישאר בפלסטין. דרישה זו היא לא לגיטימית טהיא אינה מצדיקה טענה לא לגיטימית אחרת רק מעצם קיומה. אני מניח שאתה זוכר את מה שהיו שואלים אותך כשהיית ילד "אם כולם ייקפצו מהגג גם אתה תקפוץ?".

  •   וגם אסד מתנגד לקיום מדינת ישראל, אז בואו נעשה גטאות לערבים  (לת) מה הקשר???
    • 14:37
    • 05.08.13

  •   כן הילית
    • 17:09
    • 06.08.13

    אם היית חי בדרום אפריקה. אבל בישראל יש חוקים, והחוקים מורים להתייחס לכל האזרחים שווה בשווה, ללא אפלייה.

03 מענין מה כתבתם כלפי קמפיינים נגד התחרדות אבי
  • 11:56
  • 05.08.13

ערים. אז זו כמובן לא גזענות.

04 הלוואי אצלנו ככה אני...
  • 11:58
  • 05.08.13

ראש העיר בתל אביב, עשה כמה בתי ספר לזרים, לא מעניין אותו מתחנה מרכזית שמוצפת באלפי זרים..רון חולדאי השמאלני.

05 הלוואי אצלנו ככה אני...
  • 11:58
  • 05.08.13

ראש העיר בתל אביב, עשה כמה בתי ספר לזרים, לא מעניין אותו מתחנה מרכזית שמוצפת באלפי זרים..רון חולדאי השמאלני.

06 היהודים לא למדו מהשואה דמי מור
  • 12:15
  • 05.08.13

השואה נגרמה בגלל הזגענות.והגזענות שהרגו ושרפו יהודים הומאים עדי יהוה וצוענים ואפילוגרמנים

  •   היהודים צריכים ללמוד מהשואה שעליהם לשמור על מדינתם מכל משמר ולא להאמין לשום אויב השוכן בתוכך כי הוא רוצה בטובתך.  (לת) זה לקח השואה!
    • 15:44
    • 05.08.13

07 מתי היועץ המשפטי לממשלה יתעורר? אזרח
  • 12:19
  • 05.08.13

משטר דמוקרטי צריך להתגונן באופן אקטיבי מגזענים.

08 הוא מתאים עצמו לרוח חבורת הזבל (זינתיניהו בנט לפיד), גם בצד הפוליטי וגם בצד הכספי!  (לת) חמודי
  • 12:21
  • 05.08.13

09 הוא מתאים עצמו לרוח חבורת הזבל (זינתיניהו בנט לפיד), גם בצד הפוליטי וגם בצד הכספי!  (לת) חמודי
  • 12:21
  • 05.08.13

10 הגזענות יצאה מהארון והיא בראש חוצות כמו שד שכבר לא יחזור לבקבוק רק כאשר תהיה כאן מדינת כל אזרחיה בעזרת השם אייננששאאאללללהה  (לת) פלץ
  • 12:24
  • 05.08.13

  •   ואחר כך יתבכיינו אצל אמנון לוי כל המתבכיינים הכרוניים על גזענות התבכיינות כרונית
    • 09:25
    • 06.08.13

    אין מילים. אמנון לוי כדאי שתשים את המראה מול מתבכייניך.

11 שמעון גפסו הוא גזען אבל הוא מעורר סוגיה מרתקת : מה היה קורה אם יהודים מנצרת עילית היו בוחרים לעבור לגור בעיר נצרת ? האם במקרה כזה לא היינו שומעים זעקות שבר של חברי הכנסת גילאון,טיבי וזועבי על כך שמדובר בגזענות ובניסיון ל״ייהד״ את העיר הערבית נצרת ? האם חברי הכנסת גילאון,טיבי וזועבי מכירים רק בזכותם של אזרחים ערבים לגור בכל מקום שבו יחפצו אך אינם מכירים בזכותם של אזרחים יהודים לעשות זאת ?  (לת) סתמאחד
  • 12:25
  • 05.08.13

  •   טיעון דבילי ירון
    • 15:43
    • 05.08.13

    ונמאס לי כבר לקרוא אותו.
    ממתי משהו שלילי ש(שימו לב) מישהו אחר יעשה *אולי* במצב היפותטי כלשהו *לדעתי*, יכול ו*ראוי ש*יהווה הצדקה עבורי לעשות את אותו דבר שלילי? זה תירוץ של גזענים פרופר, ועוד כאלה שחושבים שהם יודעים לנבא מה שיקרה אולי (חולי נפש?)
    ועוד דבר, מתי קרה בפעם האחרונה שאזרחים ישראלים יהודים עברו לגור בישוב ערבי - ולא בכוונות זדון, קרי: מתנחלים שזוממים להתלט על אדמות (ע"ע סילוואן), צעדות של הימין הקיצוני הלאומני בהובלת כהניסטים למטרת פרופוגנדה? (שלא נדבר על כך ש*כרגע* חיים בנ.ע תושבים ערבים)
    כל הסיפור של גבסו הזה פשוט גרוע, ומהרבה בחינות. השלט החולני הזה זיעזע אותי.

  •   תביא יהודי שמוכן לחיות בכפר ערבי או עיר שאין בהם תשתיות טובות, בלי מקלטים, בלי כבישים רגילים, בלי מתחמי משחק לילדים ומעל כל זה צפיפות נוראית לא משנה
    • 17:56
    • 05.08.13

    תביא יהודי שמוכן לחיות בכפר ערבי או עיר שאין בהם תשתיות טובות, בלי מקלטים, בלי כבישים רגילים, בלי מתחמי משחק לילדים ומעל כל זה צפיפות נוראית

12 כאשר יהודים עוברים לגור ביפו ובמקומות אחרים ערבים וגם שמאלנים קוראים לזה "התנחלות" וכשערבים עוברים לגור זה דו קיום  (לת) נו
  • 12:26
  • 05.08.13

13 "לייהד את הגליל" הפכה מילה גסה. מיכאל
  • 12:33
  • 05.08.13

אני לא מתבייש לייהד את הגליל כי הערבים רוצים לייהד את הים.

14 גפסו לא ערבי יהודי בעצמו?  (לת) קיקי
  • 12:34
  • 05.08.13

15 No German can be expected to live under the same roof as Jews. The Jews must be chased out of our houses and our residential districts and made to live in rows or blocks of houses where they can keep to themselves and come into contact with Germans as little as possible. היטלר
  • 12:35
  • 05.08.13

Das Schwarze Korps [SS Newspaper] 24 November 1938

16 הקמפיין הזה מעיד שהמומחים לדעת קהל (שעובדים עבור גבסו) סבורים שהסנטימנט הגזעני של היהודים הוא עמוק ומוצק ואפשר להתבסס עליו כדי לזכות בבחירות. לדעתי הערכה הזו היא נכונה, החינוך הציוני הצליח, הקימונו אומה גזענית ופרנואידית.  (לת) חינוך ציוני מעולה
  • 12:35
  • 05.08.13

17 אצלינו זה לא דומה לפרונקל שרצתם להלביש בבנק חן עזרא
  • 12:46
  • 05.08.13

זה לא עובד הם מצבעים באלד וחדש.זה כמו לבקש ממזרחים להצביע מרץ לעולם נכון הם פולנים שם תראו את הפרצופים ברחו מהצבא

18 כולם מרגלים כמו מעגן מיכאל אבו תפושה
  • 12:47
  • 05.08.13

נאסור את הערבים כאן ואחר כך את מרץ נגרש

19 העיר כרמיאל נבנתה על אדמות שנגזלו מערבים, ומיום הקמתה הינה עיר אפרטהייד וגזענות אלימה. אבל בעוד מתבכיינים על כמה אוהדי בית"ר ירושלים גזענים ונמוכי מצח, שם הגזענות הממסדית והממוסדת עוברת ללא ביקורת, ללא בושה, ללא סנקציה. קל יותר להיטפל לאוהדי כדורגל מאשר להתמודד עם שורש הבעיה.  (לת) אם הוא לא אוהד בית"ר, זה בסדר
  • 12:53
  • 05.08.13

20 לגפסו נשארו עוד 3 חודשים לכהן כראש עיר ,אחר כך הוא יהיה לצד קצב בבית הסוהר יואל
  • 13:00
  • 05.08.13

לגפסו נשארו עוד 3 חודשים לכהן כראש עיר ,אחר כך הוא יהיה לצד קצב בבית הסוהר,אה אה אה

21 לדעתי בסרטון זה יש עבירה והסתה חמורה נגד הערבים.. ואדם כזה צריך להיפסל מיד ולהיענש.. הרי כאן זאת דימוקרטיה .. או שלא ?!  (לת) אלדד - רעננה
  • 13:16
  • 05.08.13

22 גם אלקין יכול לתבוע אותו על העתקה של רעיונותיו מהסרטון "אלקין סטייל", שבעצמו העתיק ממני  (לת) פסי
  • 13:28
  • 05.08.13

23 אינו ראוי לשמש בתפקיד ציבורי  (לת) להעיף את גפסו
  • 13:39
  • 05.08.13

24 ראש עיריית נצרת, גזען כמו הרב של צפת, ורוקד על חשבון אחרים, במקרה שלו של ערבים, בדיוק כמו ראשי הערים אפסי הימין בקריות למשל. אם תעשו חידון על מי רוקד ראש עיריית ביאליק, כל תושב בר דעת ידע, אותו הדבר במוצקין ובשאר הקריות. אפסי ימין כמו נציגיהם בממשלה, פרזיטים מסוג אכלולי שתולי, ואין מי שיעיף אותם מהשלטון  (לת) אם לליברמן סגרו תיקים, אז מדוע שבנצרת עילית לא יחגגו המושחתים?
  • 13:43
  • 05.08.13

25 מי פה הגזען? שקול
  • 14:22
  • 05.08.13

אתם הרי אומרים שצריך להחזיר את השטחים כדי שנהיה מדינה יהודית !
אה,זו גזענות לצורך טוב.זה מותר.

26 בושה של יועצי תקשורת בושה של ראש עיר
  • 14:50
  • 05.08.13

גם בכפ"ס היא ראש עיר שליכלך על עצמו, כנראה בעצת יועץ דומה. אני מקווה שהתושבים ידלגו מעל נסיון הקיטוב הזה, שנועד להסיח דעתם בעניינים אחרים

27 נצרת עלית יהודית!!!!!!  (לת) יניב
  • 15:31
  • 05.08.13

28 נצרת עלית יהודית!!!!!!  (לת) יניב
  • 15:32
  • 05.08.13

  •   נצרת עילית יהודית.....עלק!!! אמיל
    • 09:09
    • 06.08.13

    18% מתושביה ערבים 50% מהעסקים בבעלות ערבית,אז באמת כל החולמים תרדו מהעץ!!!!

29 אין שום סיכוי ל"חיים משותפים" של יהודים וערבים במדינה אחת או בעיר אחת. רק היפרדות, ככל האפשר. כך עשו, באופן טוטאלי, בקפריסין, ומאז שקט שם. צריך לערוך בין ישראל לרשות הפלסטינית חילופי שטחים ואוכלוסיות, וכמו כן לעודד הגירת ערבים מישראל לארצות ערב תמורת סל קליטה. תבינו: זו לא עמדה ימנית או שמאלנית, זו עמדה אובייקטיבית וזו האמת. אין שום בדל סיכוי ל"דו קיום" במדינה אחת. רק היפרדות ויחסי שכנות.  (לת) יעקובי: רק היפרדות.
  • 15:43
  • 05.08.13

  •   אוקסימורון יוסף בן משה
    • 21:57
    • 05.08.13

    מר יעקובי הנכבד, מה שכתבת בתגובתך הוא ממש אוקסימורון: אם תהיה היפרדות (מן הסתם בצורת גירוש ועקירה ברוטליים, מה שאתה מענה "עידוד הגירה") - לא יהיו "יחסי שכנות". יחסים כאלה _ בהנחה שכוונתך ליחסי שכנות טובים - ייתכנו רק בין דיירים באותו הבית, ללא "עידוד הגירה" בדרך כלשהי.

30 הוא הואשם בשוחד, לא כן ? אז עתה הגיע הזמן להגיש נגדו תביעה משפטית על גזענות, לא כן ?  (לת) כמדומני ששוחד וגזענות נוטים ללכת יד ביד
  • 23:39
  • 05.08.13

31 כנסו שאדי
  • 15:10
  • 09.08.13

הרי רוב האוכלסיה שעוברת לנצרת עילית הינה אוכלסיה אמידה ומשכילה בניגוד לתושבי נצרת עילית שרובה אוכלסיה חלשה , הרי ללא הביקוש כתוצאה ממצוקת הדיור ערך הדירות בנצרת עילית היה זהה לערך הדירות שלי ירוחם
אם המדינה תשכיל להרחיב את השטח של נצרת אשר מכניסה למדינה מליוני דולרים מתיירות נוצרית , אף אחד לא יעבור לעיר רפאים הזו שנקראת נצרת עילית , ואדון גבסו יצטרך להסביר לבעלי העסקים בנצרת עילית על אובדן פרנסתם , בנוסף לזה הרבה תושבים בנצרת עילית מכרו את דירתם במחיר חלומי ועברו לרמת ישי רק כתוצאה מניצול מצוקת הדיור בנצרת