המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בעקבות נאום אובמה || נתניהו הודה לנשיא ארה"ב: עמידתך לצד ישראל - אות כבוד

נאום הנשיא באו"ם, בו הביע התנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית גרר תגובות חמות בצד הישראלי ומורת רוח מצד הפלסטינים. עשראווי: "זה נשמע כאילו אנחנו הם אלה שכובשים את ישראל"

נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה הערב בעצרת האו"ם שבו הביע התנגדות למהלך חד צדדי של הפלסטינים עורר מיד תגובות משני הצדדים - הישראלי והפלסטיני. מיד לאחר נאומו, הנשיא האמריקאי נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים נועדו במשך יותר משעה. בפתח הפגישה אמר הנשיא אובמה כי "שלום לא יכול להיות מוכתב, הוא חייב להיות תוצאה של משא ומתן. בו ישראלים ופלסטינים חושבים יחד ועובדים על נושאים קשים שהפרידו ביניהם בעבר". לדבריו, "אירועים באזור הזכירו לנו כמה שברירי הוא השלום, כאשר הביטחון של ישראל הוא בחזית".

בתגובה הודה נתניהו לנשיא על עמידתו לצד מדינת ישראל ועל מאמציו לסייע לישראל באו"ם. "רק משא ומתן שיעמוד על הבנה והכרה הדדית, זוהי הדרך היחידה להגיע לשלום מקיף", אמר נתניהו והוסיף, כי "הרצון הפלסטיני לקיצורי דרך לא יצליח. נראה כי הפלסטינים רוצים להשיג לעצמם מדינה אבל הם עדיין לא מוכנים לשלום עם ישראל. הימנעות ממשא ומתן היא רעה לישראל, לפלסטינים ולשלום. אין קיצורי דרך". נתניהו פנה אל הנשיא ואמר כי "מאמציך הם אות של כבוד".

לקראת מדינה פלסטינית - כל הדיווחים והפרשנויות

פרשנות: אובמה סוף סוף ילד טוב ירושלים | חמי שלו

אובמה ונתניהו
אובמה ונתניהו. צילום: רויטרס

גם שר החוץ אביגדור ליברמן בירך על נאומו של אובמה ואמר כי הוא "מאמץ את הנאום בשתי ידיים". ליברמן אמר כי הוא לא מאמין שתתקיים הצבעה על המדינה הפלסטינית, גם לא בעצרת הכללית. "הפלסטינים כבר קיבלו את הדיווידנד התקשורתי שלהם והם מבינים שצעד נוסף יביא להתפתחויות לא רצויות. הם מבינים שזה לא באינטרס שלהם ולא באינטרס של הקהילה הבינלאומית".

ליברמן הביע סיפוק מכך שלא הוזכרו בנאום גבולות 67' ואמר כי היה זה נאום של בעל ברית. "הדרך לשלום עוברת רק במשא ומתן", אמר. שר החוץ הוסיף כי ישראל מוכנה ללכת עד המקסימום עם הבקשות של האמריקאים אך אמר כי הוא לא מוכן "אפילו ליום אחד של הקפאת ההתנחלויות".

ואילו במשלחת הפלסטינית הביעו אכזבה מנאום אובמה. חנן עשראווי, מהדוברים המרכזיים של המשלחת אמרה ל"הארץ", "לא האמנתי למה ששמעתי, כשהקשבתי לו, זה נשמע כאילו הפלסטינים הם אלה שכובשים את ישראל. לא היתה לו שום אמפטיה כלפי הפלסטינים, הוא דיבר רק על הצרות של הישראלים. ואז הוא הציג סטנדרטים כפולים כשהפריד בין הערבים הנלחמים על חירותם שהוא מעריץ לבין הפלסטינים הנלחמים על החופש שלהם כבר 63 שנה. אנחנו מבינים שלנשיא אובמה יש בחירות, אבל מה ששמענו ממנו - זו בדיוק הסיבה שבגללה אנחנו פונים לאו"ם. תודה שהוא אמר לנו שלא קל להגיע לשלום - אנחנו יודעים את זה! הוא דיבר על הזכויות האוניברסאליות - טוב, אותן הזכויות תקפות גם לגבי הפלסטינים".

עשראווי אמרה שהאמריקאים "מפעילים לחצים אדירים על כולם באו"ם, יש ניסיונות של איומים וכפיה. הלוואי שהם היו משקיעים את אותו המאמץ בניסיון לקדם שלום, כמו באיומים".
כשנשאלה מה דעתה על הערכתו של שר החוץ של ישראל אביגדור ליברמן שלא תהיה הצבעה על המדינה הפלסטינית גם לא בעצרת הכללית של האו"ם, השיבה: "ליברמן מנותק מהמציאות. אנחנו עדיין מציגים את הבקשה שלנו ביום שישי, ואם היא תיחסם במועצת הביטחון - נמצא דרך אחרת, זה לא סוף הסיפור. קיבלנו תשומת לב השבוע, העלינו את השאלה הפלסטינית על סדר היום של הקהילה הבינלאומית, זכינו ביותר תמיכה והכרה, ואם נקבל חברות באו"ם, זה יעצים אותנו עוד. אנחנו לא מצפים למהפך קסם מיידי, אבל אנחנו משנים את הדינאמיקה. מו"מ עם נתניהו לא יוביל לשום מקום.

ח"כ אחמד טיבי, שנסע לאו"ם יחד עם המשלחת הפלסטינית אמר לעיתונאים בבניין האו"ם, כי הנשיא אובמה ממשיך לאכזב את העם הפלסטיני. לדברי טיבי, נאומו של אובמה היה "שחזור הגרסה הישראלית תוך התעלמות מהסבל הפלסטיני. אובמה נוהג במוסר כפול ואפשר לחשוב מהנאום שלו היום כי הישראלים דורשים מדינה מהכובשים הפלסטינים. התחמקותו מגבולות '67 היתה בוטה וברורה". טיבי הוסיף גם כי הזכרתו של אובמה את עניין הנשק להשמדה המונית מבלי להתייחס לישראל, היא הוכחה נוספת למוסרו הכפול. "הבשורה על פי אובמה היא המשך הסבל הפלסטיני לצד משא ומתן ארוך ונצחי עם נתניהו". הוא טען כי "הפלסטינים יגישו ביום שישי את הבקשה למועצת הביטחון".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר היום לאחר נאום הנשיא ברק אובמה, באו"ם: "שוב הוכח לכל המפקפקים, כי הנשיא אובמה הוא בן ברית וידיד של ישראל. ממשל אובמה נותן גיבוי לביטחון ישראל בצורה רחבה, מקיפה וחסרת תקדים. ישראל מעריכה זאת מאוד. יש לקוות כי נאומו של הנשיא אובמה וההתפתחויות באו"ם, אכן יובילו בהקדם לחידוש המו"מ ולא להחלטות חד צדדיות".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה בתגובה לנאום, כי "אובמה הציג את עיקרי הסכסוך בצורה מאוזנת. הוא צדק באמרו ששלום מושג רק במשא ומתן ישיר ולא בהחלטות באו"ם. האחריות לעתיד של שלום וביטחון לילדי ישראל מונחת על כתפי ההנהגה הישראלית ולכן נתניהו חייב ליזום עכשיו את חידוש התהליך המדיני ולא כטובה לפלסטינים אלא לטובתינו. הנאומים באו"ם לא ישנו דבר בשטח ועצם חידוש המשא ומתן המדיני ימנע את ההחלטות באו"ם את בידודה של ישראל".

ח"כ ציפי חוטבלי (ליכוד) אמרה, כי "דבריו של אובמה מרוקנים את המהלך הפלסטיני מתוכן ונותנים גיבוי לדרישות ישראל. גם לנשיא אובמה, שנכנס לתפקידו עם יד מושטת לכיוון הפלסטינים, ברור היה שהפלסטינים הם סרבני שלום".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 קדימה אהרן מיטל
  • 19:16
  • 21.09.11

כדאי להזכיר לגב' לבני, שחיים רמון, דחק בפלסטינים שלא לשאת ולתת עם ישראל, שכן בתוך זמן קצר נתניהו יפול והכל יהיה טוב.

02 לנאום הזה יש נספחים סודיים שיכופפו את שני הצדדים  (לת) ואני אומר לכם
  • 19:19
  • 21.09.11

  •   אין צורך בנספחים סודיים. קווי 67 הם חלק מרכזי מהנאום. קורא טקסטים
    • 20:15
    • 21.09.11

    ולכן שהשמחה על "נאום מצויין" שמפיצה לשכת ראש הממשלה אין לה על מה לסמוך. בנאומו חזר והדגיש אובמה כי קווי 67 עם תיקונים מוסכמים הם הבסיס לפתרון. ובלשונו: "ובסיס זה ברור וידוע היטב לכולם".

  •   את זייפן הטקסטים אי אפשר לבלבל בעובדות... קווי 67 כפי שהציע אולמרט?! Modernist Blog
    • 22:42
    • 21.09.11

    נכון, ארה"ב וישראל מוכנות להסכם סופי עם הפלסטינים בקווי 67 עם חילופי שטחים. הפלסטינים לא מוכנים להסכם סופי עם ישראל בשום תנאים שהם. לכן תמיכתה הבלתי מותנית של ארה"ב בישראל חשובה מאין כמותה. ואתה? שיקרת שוב ושוב כביכול ארה"ב תכפה על ישראל הסכמים, "לא מכירה" בחוקיות הסגר על עזה בה הכירה פעמיים רשמית, כאילו אובמה יעשה כך ויגיד אחרת... הכל התגלה כשטויות במיץ עגבניות. העובדות טופחות על פניך. ואתה ממשיך לשקר כדרכך הנאלחת. לזייף, לרמות, לבלף. ככה אתה. מסכן.

03 אובמה דווקא התעקש על המיתווה של קוי 67 עם חילופים מוסכמים ובלי גושים!  (לת) יוסי
  • 19:28
  • 21.09.11

  •   אתה צודק. אובמה חזר והדגיש את מתווה אובמה מחודש מאי לפתרון הסכסוך על בסיס קווי 67 קורא טקסטים
    • 20:13
    • 21.09.11

    ולכן שהשמחה על "נאום מצויין" שמפיצה לשכת ראש הממשלה אין לה על מה לסמוך. בנאומו חזר והדגיש אובמה כי קווי 67 עם תיקונים מוסכמים הם הבסיס לפתרון. ובלשונו: "ובסיס זה ברור וידוע היטב לכולם".

  •   טעות לעולם חוזרת אפילו אצל חלשים באיי קיו  (לת) @ בנצי - א @
    • 21:53
    • 21.09.11

04 הנשיא מתחי להבין מי נגד מי בעולם הזה. יפה לו. יוסי
  • 19:34
  • 21.09.11

הפלשתינאים, ידחקו את האמריקאים לקיר ? רק פלשתינאי יכול לחשוב ככה ברצינות. או אולי שמאלן, אבל בטח לא מישהו שמחובר למציאות.

05 אסור לוותר על נכסים חיוניים, בלאו הכי אין פרטנר ויש לתת לדמוקרטיה הפלשתינית לפעול ולהועיל: ק סוקר
  • 19:35
  • 21.09.11

צריך להפנים עובדות: במאה השנים האחרונות בכל פעם שוויתרנו ללא תמורה ממשית והולמת - נדפקנו בגדול. ובכל פעם שהתעקשנו, נלחמנו על שלנו והכרענו את אויבינו - נחלנו הצלחה. עבאס והרשות הפלשתינית הם דחלילים נבובים שלא יכולים ולא רוצים לעשות שלום. הם לא יכולים לעמוד בפני חמס. הם לא יכולים ולעולם לא יוכלו להשתלט על רצועת עזה, למנוע השתלטות חמס על הגדה או לסכל פיגועי טרור נגד ישראלים. על ישראל לאפשר לחמס לסלק את עבאס ולרסק את הפתח, גם ביהודה ושומרון, בדרכם לביטולה של הרשות הפלשתינית ולמחיקתה ממפת ותודעת העולם. כדי לשרוד במתכונתה הנוכחית תאלץ ממלכת ירדן להשתלט על הענינים כמדינת הלאום היחידה של כל ערביי פלשתינה רבתי (ע"ע ספטמבר 1970). משנפטרו מהרשות הפלשתינית, על ישראל וירדן להסכים על הגבול בינהן ביהודה ושומרון ואולי לוותר על עזה למצרים שידעו לעשות שם סדר בלי בעיות. כל התושבים, יהודים וערבים, ימשיכו לחיות בשלום במקומותיהם ואף אחד לא יצטרך לזוז מביתו או מאדמתו. על ישראלים שיהפכו בכך לתושבי ממלכת ירדן לקבל זכויות ותנאים כמו של הערבים תושבי ישראל. ובא שלום על ארץ ישראל.

06 אפי' אובמה, שאינו חשוד באהבת נתניהו, מבין מה שהשמאל מתקשה להבין  (לת) איזה קטע
  • 19:37
  • 21.09.11

07 טיבי - איזה "מו"מ ארוך ונצחי", שקרן? הפלסטינים מסרבים למו"מ כבר שנים! Modernist Blog
  • 19:38
  • 21.09.11

הפלסטינים מסרבים למו"מ כי תוצאתו תהיה הסכם שלום, סוף הסכסוך והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67. ואז - מה יהיה עם תוכנית השלבים? עם חלומות הג'נוסייד?... ולגבי הנשק להשמדה המונית, אחמד, התשובה פשוטה: העולם מוכן לקיומו בידי ישראל, שתשתמש בו אך ורק להרתעה והגנה עצמית - אך לא בידי הערבים, שחזקה עליהם שישתמשו למטרות רצח המוני. מי השתמש בגז רעיל במזרח התיכון? נאצר בתימן, סאדאם חוסיין, חומייני... אתה מתחיל להבין, אחמד? יש עמים, ויש עמים. יש תרבות ויש ברבריות. יש שוחטי תינוקות, ויש כאלה שמעניקים טיפול רפואי יקר לתינוקותיו של האוייב. יש יהודים, יש ערבים.

08 אחמד טיבי חיים
  • 19:49
  • 21.09.11

צריך להוציא "עיכוב כניסה לארץ" לאחמד טיבי הזה. שיילך להצטרף אי שם לבוגד בשארה. אח"כ נטפל גם בפנסיה שלו.

  •   אחמד טיבי מייצג אותי - חוצפן קטן שכמותך. אולי אותך נעיף מהארץ  (לת) יותר טוב לכולם
    • 23:06
    • 21.09.11

  •   טיבי מייצג אותך ? יוסי
    • 20:38
    • 22.09.11

    טיבי הפך את ההיכרות האינטימית שלו עם ישראלים תמימים ומבולבלים לקריירה. חבל מאוד שהוא בוחר לנצל את הקירבה שלו אלינו בצורה צינית רק כדי לתקוע לנו סכין בגב. לפעמים אנחנו פשוט טובים מדי. אני מקווה שהוא לא עוד איזה עזמי בשארה שעומד עם טלפון סלולרי ומדווח לחיזבאללה איך לכוון טילים כדי שיפגעו באזרחים. ח"כ בשארה. ח"כ. זו חוצפה לקרוא לזוועה הזו בשמה ?

09 אובמה נתן אובמה לקח , כנראה איי קיו שלו השתפר ב2 נקודות  (לת) @ בנצי - א @
  • 19:55
  • 21.09.11

10 אוי זה היה כואב...אי, אי !!! לא נורא, אתם תתרגלו לזה !...חחחח...  (לת) לכל השמאלנים
  • 19:56
  • 21.09.11

11 איפה הפרשנים שהוכיחו את נתניהו על בידודה של ישראל?????? יפה, הרצליה
  • 20:05
  • 21.09.11

ומי צריך לאכול את הכובע?

12 השמחה על "הנאום המצויין" של אובמה מוקדמת. וגם לא מדוייקת. כי הנשיא הזכיר קורא טקסטים
  • 20:09
  • 21.09.11

גם הזכיר את קווי 67. בתוך המלל הרב ובין כל "הדברים הטובים" חזר הנשיא והדגיש את מתווה אובמה מחודש מאי האחרון לפתרון הסכסוך (פלסטין ריבונית ורציפה הגובלת בירדן בקווי 67 עם תיקונים קלים). להלן הציטוט המדוייק מנאום אובמה באו"מ שמשום מה נעלם מעיני הפרשנים ולשכת ראש הממשלה: " הנחתי ( אובמה) על השולחן בחודש מאי האחרון בסיס חדש למו"מ . בסיס זה ברור וידוע היטב לכולם" (סוף ציטוט). כלומר, מתווה אובמה על בסיס קווי 67 עם חילופי שטחים מוסכמים (וקטנים) ובלי "גושי התנחלויות". וכך, מתווה אובמה על בסיס קווי 67 הוא המשחק היחיד במגרש הדיפלומטי. בלשונו של הנשיא: "ברור וידוע היטב לכולם" כי קווי 67 עם תיקונים הם הבסיס היחיד לפתרון . צריך לדעת לקרוא.

  •   אתה נצפה מקוראי הארץ שגם יבינו אנגלית?  (לת) אלכס
    • 20:44
    • 21.09.11

  •   אתה נשמע די חרטה לקורא טקסטים ארנון
    • 20:53
    • 21.09.11

    plain and simple Israel is Surrounded By Enemies אנגלית מבין? אויב אומר ברוב הטקסטים " אני רוצה שתחדל מלהתקיים" עד שזה לא יפתר כדאי שנהיה החזקים באזור. חוצמזה לגמרי מוצא חך בעיני המושג "הכיבוש הפלסטיני של ישראל" לפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסה.........

13 איפה הצונמי המדיני ש"הארץ" ותומכיו הבטיחו לנו בספטמבר  (לת) אלי גורן
  • 20:15
  • 21.09.11

14 אובמה, איך יכולת ככה להתאכזר לגדעון לוי? אחד העם
  • 20:16
  • 21.09.11

נאומו של אובמה - יום הנאכבה של גדעון לוי

  •   גדעון לוי יכול להתעודד. אובמה חזר על נוסחת קווי 67. צריך רק לקרוא. קורא טקסטים
    • 23:03
    • 21.09.11

    ולטובת הקוראים להלן הציטוט המדוייק מדברי אובמה שבהם חזר על מתווה אובמה מנאומו במאי האחרון. זוכרים, פלסטין ריבונית ורציפה הגובלת בירדן בקווי 67 עם תיקונים מוסכמים (וקטנים). להלן הציטוט: "הנחתי על השולחן במאי האחרון בסיס חדש למו"מ. בסיס זה ברור ומוכר היטב לכולם"(סוף ציטוט). כלומר, מתווה אובמה המקורי על בסיס קווי 67 (ובלי התיקונים ומקצה הניחומין כעבור יומיים באיפאק) הוא המשחק היחיד במגרש הדיפלומטי. ואפילו אין "גושי התנחלויות" - שעכשו ברור לכולם שהם שם קוד ישראלי לסיפוח מאסיבי בגדה המערבית.

15 מאז שדר' בורג מסמס את המו"מ אחרי קמפ דיוויד זה ההמנון היחידי, מו"מ לנצח...  (לת) אריק
  • 20:19
  • 21.09.11

16 גברת אשראווי - באמת ניסיתם לכבוש. אלה גבולות של התקפותיכם. מי יפצה אותנו ?  (לת) לילי
  • 20:26
  • 21.09.11

17 "ח"כ אחמד טיבי שנסע יחד עם המשלחת הפלסטינית". הלו??? חבר כנסת? משלחת פלסטינית?  (לת) גיסנו החמישי?
  • 20:33
  • 21.09.11

18 כמה עצוב לעיתונאי ישראל ימני אחד
  • 20:34
  • 21.09.11

אחרי כמעט שלוש שנים בהם אובמה תמיד סיפק להם את הסחורה, פתאום הוא מדבר כמו הבעל של שרה. הם מתקשים להסתיר את אכזבתם...

19 אכן, אשרווי צודקת. הערבים כובשים אדמות לא להם. לא כל האדמות כמובן אזרח
  • 20:37
  • 21.09.11

ואלה עובדות. מאות אלפי דונמים של אדמה יהודית קנויה מאז המאה הי"ט ראשית כ' ביהודה, שומרון ועזה נכבשת בידי הערבים.

20 המלך עבדאללה הסכים למדינה פלסטינית בירדן!!!! עובד משרד החוץ
  • 20:37
  • 21.09.11

בתנאי שהוא ישאר מלך של כבוד בממלכה!!!!

21 הדגל הורד לחצי התורן במערכת הארץ - אבלים על הצלחתו של נתניהו. סוכת אבלים תפתח מחר....  (לת) אלינור ריגבי
  • 20:38
  • 21.09.11

  •   חגיגת הימין מוקדמת ואין לה על מה לסמוך. אובמה חזר בנאומו על קווי 67. צריך רק לקרוא.  (לת) קורא טקסטים
    • 22:53
    • 21.09.11

22 השמאל ההזוי מאוכזב קשות: אובאמה דפק הופעה מרשימה לטובת ישראל.  (לת) סופר ספרי הכיס
  • 20:39
  • 21.09.11

23 תחזיות השמאל התנפצו אל קרקע המציאות -לא בידוד מדיני ולא צונאמי.  (לת) ריטה הלבבית
  • 20:40
  • 21.09.11

24 OBAMA - COULD YOU DO THE DISHES AT LIBERMAN'S KITCHEN LATER?  (לת) S
  • 20:44
  • 21.09.11

25 אשרווי הבינה סוף סוף מי הכובש האמיתי! כל הכבוד! זה לקח זמן...  (לת) עמיר
  • 20:46
  • 21.09.11

26 ללא ספק "הנשיא המאכזב ביותר במאה ה-20" - היש מתחרים למלוקק?  (לת) שרון
  • 20:46
  • 21.09.11

27 נתניהו ואובמה לא רלוונטיים למתרחש במזה''ת קולוניאליסט ואימפריאליסט  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 20:51
  • 21.09.11

28 הציונים הצליחו להרוס את האסטרטגיה האמריקאית במזה''ת  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 20:54
  • 21.09.11

29 ליברמן? אין נאמנות אין אזרחות,שכחת? אז מה עם להעניש את טיבי על שמייצג את אויבינו? שרון
  • 20:54
  • 21.09.11

ליברמן שרץ עם הסיסמא אין נאמנות אין אזרחות לא מנסה לעשות כלום כדי להפריע לח"כ טיבי הנכבד שמקבל משכורת מממשלת ישראל לנסוע עם המשלחת הפלשתינית לאו"ם ולייצג ישות אויב ליברמן מה אתה שווה אם אתה לא מצליח לגרום לכך שטיבי ייענש? הוא לא ראוי להיות חבר כנסת בישראל! מי שמע על חבר בסנאט ארה"ב שהיה נוסע לייצג את רוסיה בזמן המלחמה הקרה? או את עיראק ואפגניסטן?

30 מה ידיד באובמה? לא לתמוך במדינה פלסטינית ולא ללחוץ על ישראל לגמור עם הכיבוש - זה רע לנו! די לכיבוש
  • 21:03
  • 21.09.11

זה לטובת ישראל שתהיה מדינה פלסטינית עצמאית לצידנו. שיהיה שלום אזורי ונפסיק להיות עם כובש. מה טוב בזה שאובמה במקום ללחוץ עלינו, כמו שהיה אמור לעשות, מוותר לנו כל הזמן. זמננו הולך ואוזל.

  •   אל תהיה מודאג.הוא סתם אתמול את הגולל על הליקוקים של הרפובליקנים לקראת הבחירות  (לת) בקדנציה השניה שלו הוא יפעיל את המו"מ בכל כובדו בלי הנטל של הפוקסמנים והרפובליקנים
    • 07:50
    • 22.09.11

  •   כן, רק שלא תהיה קדנציה שניה. הנשיא הבא שלהם יהיה אחד המתורללים מ"מסיבת התה"
    • 09:27
    • 22.09.11

    כך שהמצב כנראה ימשיך להיות עגום

31 אכזבה מרירה לשמאל ישראלי... אזרחית
  • 21:03
  • 21.09.11

נתניהו, נתניהו, רק נתניהו!!!

32 ביבי רוצה אינתיפאדה שלישית, ישראל שוב מחמיצה שעת כושר, לא יהיה בגדה ממשל טוב יותר ממה שיש עכשיו אפרים
  • 21:05
  • 21.09.11

הגדה בהנהגת אבו מאזן שקטה, מתפתחת, ובשלה להיות מדינה. העולם יודע זאת, אובמה יודע זאת, מה שנחוץ לישראל הוא מישהו מלמעלה שייאלץ אותה להחליף הילוך, אנחנו כמו ילד עקשן שממש מתחנן למבוגר אחראי שירסן אותו. אבל אובמה חושש מהקול היהודי. הבוז והדחיות שלנו מחלישים את אבו מאזן ומתסכלים אם הפלסטינים, והתוצאה ידועה מראש, מה שהיה הוא שיהיה.

33 באמת הפלסטינאים הינם הכובשים. ירדן היא פלסטין  (לת) אין לתת להם מדינה נוספת
  • 21:08
  • 21.09.11

34 זכרונות מספטמבר 2001 עוכר ישראל
  • 21:12
  • 21.09.11

בין ה-31 באוגוסט לשמונה בספטמבר 2001 נערכה בדרבאן (Durban) שבדרום אפריקה "ועידת האו"ם נגד הגזענות", וארגון המדינות המוסלמיות הגיש בה הצעת החלטה בגנות ישראל. כדרכה במקרים כאלה, פרשה ישראל מן הועידה בניסיון מביך לשלול את הלגיטימיות מקבלתה הצפויה של ההחלטה, וכמוה עשתה גם גרורתה, ארצות הברית בראשות דאבליו בוש. עם זאת, פעלו הצפעונים הציוניים מאחורי הקלעים והצליחו לדלל מאוד את ההצעה המקורית. שלושה ימים חגגו ישראל וגרורתה עד שב-11 בספטמבר הגיעה התשובה הערבית, בהתקפה הראשונה על אדמת ארה"ב מאז מלחמת 1812. עד היום זועק הפצע הפתוח בליבה של המעצמה לשעבר, לכל מי שמוכן לשמוע: Don't mess with the Palestinians!

  •   נגעת בנקודה נכונה אבל מאד רגישה: הזיקה שבין התקפת 11 בספטמבר לבין קורא טקסטים
    • 23:48
    • 21.09.11

    הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בארה"ב ממעטים לדבר על כך , למרות העדויות והקלטות של בן לאדן. היו שניים שהבינו זאת מייד: אריאל שרון עם "נאום צכוסלובקיה" כמה ימים לאחר התקפת 11 בספטמבר. נאום שבו הביע חשש שישראל "תשלם" את המחיר של פיוס הערבים וארה"ב תכפה פתרון בסוגייה הפלסטינית. "לשמחתו" של שרון, הנשיא בוש-הבן "לא אהב ערבים". והחשש דעך ונשכח. השני היה הנשיא אובמה וצוות יועציו. וזאת הסיבה שהוא חוזר ומדגיש כי פתרון הסכסוך הפלסטיני הוא אינטרס בטחון לאומי אמריקני. הכוונה ליותר מהנוסחה השיגרתית של "שמירת יציבות המזה"ת". נתניהו מתעקש לא להבין- והוא עלול "לשלם" על כך.

35 נהניתי פעמיים: פעם מהשתוללות הפלסטינים ופעם מהשתוללות הסמולנים  (לת) כבשה פועה
  • 21:16
  • 21.09.11

36 אובמה קונה את השקרים והתכמונים של שקרניהו.  (לת) נתי
  • 21:25
  • 21.09.11

37 לאור המשתמע מהפיסקה שאני מצטט ממנאום אובמה, בוודאי שהם לא מרוצים! דני
  • 21:31
  • 21.09.11

הרי הם לא מוכנים להכיר בעובדה ההיסטורית, שהעם היהודי חי כאן במשך מאות שנים! שהרי יש בכך הודאה שזוהי אדמת היהודים מעידן קדמה. אבל המשמעות הכבדה יותר היא, שאין להם זכות שיבה למקום שלא היה שלהם למעלה מ XY שנים; בוודאי לא לפליטים המקצועיים שנולדו מחוץ לתחומי ישראל וטופחו במשך שנים. ויש גם הפנית אצבע מאשימה לכיוון "הידידים" של הפלסטינים שעושים להם עוול, בעודדם שלא להכיר באמת. "The Jewish people have forged a successful state in their historic homeland. Israel deserves recognition. It deserves normal relations with its neighbors. And friends of the Palestinians do them no favors by ignoring this truth, just as friends of Israel must recognize the need to pursue a two-state solution with a secure Israel next to an independent Palestine. " הווה נקווה שפעם אחת לא "תאבדו" את התגובה.....????

38 ציפי לבני היא מהאופוזיצה?  (לת) מבולבל מגבעתיים
  • 21:34
  • 21.09.11

39 אני בעד מדינה פלסטינית. בעד פינוי התנחלויות, חלוקת ירושלים - כל הסיפור. אבל בנוגע לטיבי... קרטושק
  • 21:37
  • 21.09.11

לא הגיוני שחבר כנסת ישראלי ייצא עם משלחת זרה לאו"ם. בלי קשר לכך שהמשלחת פלסטינית. אפילו אם היה מדובר במשלחת אמריקאית או גרמנית או צרפתית או מיקרונזית. אני בעד מאבקו של טיבי לעצמאות פלסטינית וצדק לעם שסבל כל כך הרבה, אבל כחבר כנסת הוא מחוייב לדרך פעולה מסויימת. יציאתו עם המשלחת הפלסטינית נוגדת את כל עקרונות השיטה והסדר הטוב. הוא צריך לעזוב את הכנסת ולתפקד כאזרח ישראלי שתומך במאבק בלתי אלים להקמת מדינה פלסטינית. זו תהיה דרך פעולה לגיטימית. הוא צריך להינזף ואולי אף להיענש על היציאה לאו"ם. לדעתי, ביבי הוא נזק נוראי למדינת ישראל ואני מתבייש שליברמן בכלל חלק מעם שלי. שניהם צריכים לעוף בדחיפות מחיינו, אבל מה שטיבי עשה מחייב צעדים משמעתיים רציניים נגדו.

40 מה חשבתם, תראו לאמריקאים אצבע משולשת ולא תזכו בזובור קטן.  (לת) ישראל
  • 21:46
  • 21.09.11

  •   בוודאי שזה מה שהם חשבו - הרי ישראל מראה לאמריקאים אצבע משולשת כבר הרבה זמן רק היום לילברמן (המדינאי הדגול) אמר כתשובה לנאום
    • 09:33
    • 22.09.11

    של הנשיא ש"הוא לא מוכן ליום אחד של ההקפאת הבנייה בהתנחלויות". אם זאת לא אצבע משולשת, מה כן? ופלא ופלא - לא זובור ולא נעליים.

41 מי שחי לפי הארץ ו ynet סופו רק אכזבות @ בנצי - א @
  • 21:49
  • 21.09.11

עיתונות ישראלית חי באשליות ומטעה בעיקר את ערבים משהו מקביל לקללת בילעם

42 Poodle, in one word: Poodle Just a guy
  • 21:51
  • 21.09.11

Obama is a poodle

43 צמאי הדמים הללו לא מסוגלים לנהל רשות עירונית בגודל של הכפר עילוט או כפר כנא .  (לת) אל תתנו להם מדינה
  • 21:59
  • 21.09.11

44 39!!! הוצאת לי את המילים מהפה! אוהד
  • 22:10
  • 21.09.11

תחזיר לי אותן בבקשה.

45 Typical US hypocracy A former NY Supporter of Obama
  • 22:19
  • 21.09.11

If I ever needed a proof of what became of Pres. Obama since his presidential campaign, it came today with flying colors in his UN speech. The only thing that is on his mind is next year elections and the hell with the Palestinians two states solutions that he endorsed only last year. Hanan Ashrawi is absolutely correct. This was a typical US hypocrisy and Obama’s surrender to the Jewish vote. Come elections time, you forget everything and make nice to the Jewish vote. By forcing the Palestinian to direct negotiations, he knows that the whole process is finished. Who will they negotiate with Netanyahu? Lieberman? .He definitely lost my trust and vote today. And as for you the cheering Israelis, it is time for you to wear your long distance glasses and stop seeing only what is next to your feet. You should have been the strongest supporters of the Palestenian move. this is the onl solution just as the 1948 vote was.

46 הגאווה הלאומית המתנחלת הובילה אותנו להיות קוץ בתתחת של ארה"ב  (לת) צבי מפרש את ביבי
  • 22:27
  • 21.09.11

47 נתניהו וליברמן לא רוצים שלום ,מעדיפים אפרטהייד . רוגל
  • 22:28
  • 21.09.11

נתניהו וליברמן מדברים על משא ומתן .... אתם לא יצא מזה כלום ,הם מורחים את הזמן וקובעים עובדות בשטח , "הקפאת ההתנחלויות אפילו לא ליום אחד " מעדיפים כיבוש !!!זאת ממשלת אפרטהייד ממשלת כיבוש לכן לפלסטינאים אין ברירה אלה להלחם על זכותם למדינה משלהם בגבולות 67, כל הצבועים (מרקל,אובמה,....) שתומכים ב"אביב הערבי " מפקירים את הפלסטינאים לשגעונות כיבוש של נתניהו

48 נתניהו, קח את הנאום בשלמותו ואל תנצל לרעה את טוב לבו, נדיבותו וזיקתו העמוקה של אובמה לטרגדיה היהודית. במילים אחרות: אל תחולל זילות ואל תעשה מניפלציות. העת היא עת צרה ליעקב וזו טרם חלפה.  (לת) ראש אגף אשראי
  • 22:48
  • 21.09.11

49 אולי בגלל שאובמה נאלץ לומר את הדברים, כי שנת בחירות בפתח בכל זאת, רמי
  • 22:54
  • 21.09.11

הוא הקפיד להזכיר את הנושא הישראלי פלסטיני במשך דקות בודדות מתוך הנאום הכללי כולו שלא נאמר בו שום דבר חדש (אולי שבסוף השנה האמריקאים מתחילים לסגת מעירק היה הדבר המעניין היחיד). הימנים הכהניסטים הישראליים מדברים על הנאום כאילו אובמה דיבר משך שעה על ישראל. בואו נאמר חמש דקות? שש? כך או כך לא יעזור לאוייבי ישראל מאומה כי מדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי, וישראל איננה כהנא גם אם שלוחיו מטקבקים באינטרנט ללא הרף.

50 אובמה דוד אדיב
  • 22:55
  • 21.09.11

תגובות מוזרות לכתבה לא ברורה מי מיצג את ארץ ישראל ואינתרסינו ?

51 נאום פחדני, אובמה רועד מפחד נוכח הבחירות המתקרבות א
  • 23:02
  • 21.09.11

ואין מה להגיד - בצדק. אחרי שזרק כעת את הפלסטינים לכלבים ונשא נאום חד-צדדי מובהק בעד עמדתה של ממשלת ישראל (הקפאת בנייה? גבולות 1967? מדינה פלסטינית? הצחקתם את אובמה, הרי צריך "משא ומתן" עם ביבי, שמהרגע הראשון ברור שהוא לא רוצה שלום ולא מעוניין בשלום, והימנעותו מהארכת ההקפאה תוכיח זאת), בעוד שבראשית כהונתו הפעיל לחץ כבד על ישראל, הוא ייצא קרח מכאן ומכאן. למזלו הרב, יש באמריקה עוד נושאים לבחירות, מלבד ישראל ופלסטין. חשיבותו של הנאום לא במה שנאמר בו. רובו ככולו מקובל על כולם (מלבד כמובן על אלה שמתנגדים למדינה פלסטינית). חשיבותו במה שלא נאמר בו - סיום הכיבוש, גבולות 1967, הקפאת הבנייה, וסיבה אחת ויחידה למה לא לקבל את פלסטין לאו"ם, ועוד להפעיל לחץ דיפלומטי כבד כדי למנוע את קבלת הפנייה באו"ם (הוא באמת חושב שיש הבדל בין וטו אמריקאי לסחטנות אמריקאית כלפי מדינות אחרות?).

52 ביזיון Sam
  • 23:14
  • 21.09.11

ביזיון לאנושות והנשכחות לכך תהינה קשות

53 אובמה, הנשיא היהודי הראשון של USA - United States of AIPAC  (לת) נאור
  • 23:34
  • 21.09.11

54 Obama's facial expressed disgust, as though he had swallowed a porcupine with 10 frogs. Face Reader
  • 23:45
  • 21.09.11

No doubt behind Obama's grotesque performance were the Israeli extortion tactics, the AIPAC's 5th column pressures as a proxy of the Likud/Marzel inside the administration, and the the Evangalist/ republican smear campaign. Poor Obama, they made him crawl in the mud and speak of things he believes not. He will have to pay dearly for that, he will carry the shame throughout what follows. He will exhaust himself with plans of revenge in the Netanyahu Junta and if he shall ultimately be obliged to veto - he shall turn out a very hated president- the Republicans shall treat him as a spineless loser and the Arabs shall discredit him dearly. Poor Obama - the great hope that turned sour, bent over by evil spirits.

55 עזבו פוליטיקה - מה שאני רואה זה שאובמה מזדקן מיום ליום. לומד על בשרו מי אלה אל-עאראB  (לת) החיים קשים.
  • 00:23
  • 22.09.11

56 יהודי אמריקה היזהרו עזרא מועלם
  • 02:08
  • 22.09.11

הנשיא שאחראי יותר מכל אחד אחר להפיכת המזרח התיכון למסוכן יותר עבור ישראל הוא אובמה. הוא צריך את הכסף שלכם לבחירות. לא לתת לו סנט ולא לתת לו פתק. היה לכולנו גם לאמריקה ולכלכלתה גם לעולם כולו וגם לישראל די והותר מהממתק הזה. שיחזור לשיקגו לשתות בירה

57 אולי איזה עיתונאי ירכז את כתבות הפרשנים שנבאו שחורות  (לת) יושר עיתונאי לשם שינוי
  • 02:36
  • 22.09.11

58 אכן נאום קשה... שפכטל
  • 06:25
  • 22.09.11

מכיוון שהציג גם את העמדה הישראלית של הציונים [לא של השמאל]

59 מחמאה מביבי כמוה כעלבון ליושר ולאינטרס הלאומי  (לת) צבי
  • 07:26
  • 22.09.11

60 העולם לא יעזור, רק הישראלים יכולים להעיף את הימין המתנחל הפושע מהשלטון  (לת) צבי
  • 07:26
  • 22.09.11

61 אז עכשיו זה ביבי - ליברמן - אובמה? הלכה התקווה?  (לת) יחי פלסטין החופשית
  • 07:45
  • 22.09.11

62 כלומניקיהו מחלק אותות כבוד..... ר"מ ישראל הוא ביזיון למדינת ישראל {כולל אשתו המנהלת אותו}  (לת) בנצי,מעריץ של חגי בן ארצי
  • 07:46
  • 22.09.11

63 חבל... דווקא קיוויתי שביבי יגיד שהוא בעד ואולי יהיה פה שינוי לטובה...  (לת) שי
  • 09:11
  • 22.09.11

64 הוא באמת חושב שאובמה מבקש ממנו "אות כבוד " ???? אני תמה ושואל
  • 09:30
  • 22.09.11

התבטאות כזאת מחבלת במשא ומתן ומעידה על רצון לומר -- אתם רואים , אני צדקתי ולכל הרוחות עם משא ומתן .

65 איזה דיכאון!  (לת) ב
  • 09:46
  • 22.09.11

66 איזה דיכאון!  (לת) ב
  • 10:14
  • 22.09.11

67 אובמה לא רואה את ישראל ממטר..עד מטר ממנו רואה את הקול היהודי...  (לת) מלכה יונגבלוד
  • 12:17
  • 22.09.11

68 שוב מוכיחה גב' חוטובלי עד כמה היא טיפשה שוב ציפי חוטובלי?
  • 13:02
  • 22.09.11

מעיין הטיפשות הנובע. ולכאורה היא משפטנית. הלא כן?

69 זה נשמע כמו שני היפוקרטים דמגוגים צבועים שנואים נאומי בחירות .שני כלומניקים במחיר אחד  (לת) זהבה
  • 14:00
  • 22.09.11

70 עם ידידים כמו אובמה, מי צריך אויבים,,,  (לת) אובמה התכופף
  • 23:29
  • 22.09.11