המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

יאיר לפיד: כשר החינוך אבטל 262 מבחני בגרות

לפיד, שאינו מחזיק בתעודת בגרות, אמר את הדברים אתמול בכנס באוניברסיטה העברית. "הילדים שלנו צריכים בגרות באנגלית, במתמטיקה ובהבנת הנקרא. וזהו"

איש התקשורת שפנה לפוליטיקה, יאיר לפיד, אמר אמש כי במידה וימונה לשר חינוך בממשלה הבאה, יפעל לבטל את כל הבגרויות, למעט בשלושה מקצועות. בהרצאה באוניברסיטה העברית אמר לפיד: "כששואלים אותי מה הדבר הראשון שאני אעשה אם אהיה שר החינוך, זה מה שאני אעשה: אני אבטל 262 בחינות בגרות מתוך 265. הילדים שלנו צריכים בגרות באנגלית, במתמטיקה ובהבנת הנקרא. וזהו". הוא הוסיף כי "כשהם יגדלו וירצו ללכת לאוניברסיטה, הם יעשו בחינת כניסה לאוניברסיטה כמו בכל מקום נורמלי בעולם".

מוקדם יותר הסביר לפיד, אשר אינו מחזיק בתעודת בגרות, כי "למערכת שלנו אין אמון במורים, בדיוק כמו שאין לה אמון בתלמידים, אז היא כל הזמן עושה תרגילים כדי שהתלמידים יהיו בשליטתה המוחלטת. ואתם יודעים איך נקרא התרגיל הגדול מכולם? הוא נקרא בחינות הבגרות". לפיד סיפר על לימודיו של בנו ליאור: "הבן שלי יעשה בשנה הבאה בגרות בתנ"ך. למה? הוא לא צריך לעשות בגרות בתנ"ך, הוא צריך ללמוד תנ"ך. תנ"ך זה ההיסטוריה שלו, והמורשת שלו, והביוגרפיה הרגשית שלו, וזה גם הספר הכי טוב שהוא יקרא אי פעם בחייו. ואם הוא ילמד אותו בשביל להבין - הוא יאהב אותו. אבל ללמוד לבגרות זה ההיפך מללמוד".

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

לפיד הזכיר כי 50% מתלמידי כיתות א' בישראל השנה הם ערבים או חרדים. "זה אומר ש–50% מתלמידי כיתות א' במדינת ישראל משוחררים על פי חוק - שהצביעו בעדו מפלגת העבודה, קדימה והליכוד - מלימודי מתמטיקה, אנגלית, מחשבים ועברית. הם יגמרו 12 שנות לימוד על חשבון מדינת ישראל, בתחומי מדינת ישראל, במערכת החינוך של מדינת ישראל, בלי שהם ישמעו אפילו פעם אחת על מגילת העצמאות. למה? כי המערכת לא מאמינה בערכים שהיא עצמה מדברת עליהם".

לדברי לפיד, צה"ל הוא דוגמה למקום שבו האמון שניתן בבני הנוער מביא להישגים: "החבר'ה האלה הולכים לצבא. ובצבא קורים שני דברים: קודם כל הם עושים קורסים שהם פי אלף יותר תובעניים, דחוסים וקשים, ופתאום מתברר להם שהם מסוגלים. והדבר השני הוא שהצבא בא אליהם ואומר להם: אני מאמין בכם, אני סומך עליכם, אני כל כך מאמין בכם שאני מפקיד בידיכם את הדבר הכי חשוב שתעסקו בו אי פעם בחייכם - את בטחונם וחייהם של שבעה וחצי מיליון בני אדם. וזה הופך אותם לאנשים אחרים".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עכשיו רק נשאר שיספר לנו שלמה
  • 08:22
  • 15.03.12

מה הוא יעשה כשיהיה שר הביטחון, שר הבריאות ושר השיכון.
הקשקשן הזה לא מעניין.

02 במלים אחרות, לפיד לא חושב שצריך בגרות אלא רק פסיכומטרי. אולי זאת לא רק נקמתו של חסר תעודת הבגרות במשרד החינוך. אולי בתור מי שנשר מהמערכת בשלב כל כך מוקדם ואפילו לא עשה תואר ראשון, הוא פשוט לא יכול להבין למה מבחן בגרות בהיסטוריה, ספרות או תנ"ך, הוא חיוני ללימוד של המקצועות האלה בתיכון והכנה ללימוד באוניברסיטה. הוא באמת לא מסוגל להבין, כי הרי הוא התקדם בחיים יפה מאוד בלי שום תעודה חוץ מתעודת הלידה. אולי צריך לחוקק חוק-לפיד נוסף: מי שלא צלח את מערכת החינוך הישראלית שלא יעמוד בראשה ולא יתעמר בה?  (לת) חסרת תעודת לידה
  • 08:22
  • 15.03.12

  •   אל תכניסי לו מילים, תקריאי עד הסוף ותפתחי קצת את הראש... Or N
    • 09:12
    • 15.03.12

    אם לחצי מהמדינה יש פטור מבגרויות, צבא ובכלל כל חובה אזרחית אז למה כל השאר מחוייבים לגשת למבחנים שלא מותאמים ולא מוכיחים הרבה. הרי בסופו של דבר רק הפסיכומטרי קובע ללימודי המשך ומכיוון שילדים לומדים למבחנים ולא בשביל ל'דעת' כלום לא נשאר בראש. וכן יש לי בגרות מלאה ותואר.

  •   ואולי תסביר ברוב חכמתך הנעלה למה אתה חושב שמה שהוא אומר שגוי סימפאטיקו
    • 11:00
    • 15.03.12

    העובדה שיש כיום בחינות בגרות לא מהווה נימוק להמשך קיום מבחני הבגרות במתכונתם הנוכחית.

    אולי אתה מעדיף לתקוף לגופו של אדם , כדי להרגיש טוב עם עצמך , במקום להתמודד עם טיעון רציונאלי...

  •   חה חה חה. הצליח להצחיק אותי גם אחרי פורים. מר לפיד, אתה לא מבין דבר אחד פשוט. ביטול 262 בחינות בגרות פירושו עובדי מדינה רבים במשרד החינוך שלא יהיה בהם צורך. ניסית פעם לפטר עובד מדינה? שאל את שרי החינוך הקודמים ויגידו לך שרק אחרי מאמצים אדירים הם הצליחו להזיז מורה כושל ממקומו ועל מפקח אין בכלל מה לדבר.תתבגר מר לפיד ותתפכח. אולי אז תבין שפיליטיקה עם הישגים ממשיים ולאורך זמן משיגים בעבודה קשה מלמטה ולא ע"י הצנחה עצמית מלמעלה. ועוד עצה קטנה: אל תחלק את עור הדוב לפני שצדת אותו, ואם לא הבנת אל תתפור את חליפת שר החינוך עוד לפני שהוכרז בכלל על בחירות.  (לת) ישראל ישראלי
    • 11:13
    • 15.03.12

  •   אין לאן להתעמק בהגיגיו הרדודים גדעון
    • 11:55
    • 15.03.12

    אי אפשר לסמוך על בתי הספר שיפקחו על עצמם. אם כבר, אז יש מקום לשקול את הפיכת כל הבחינות לבחינות מדינה. אילו ביקש לפיד להיבחן ברפואה (והיה נכשל כמובן) היה מטיף לביטול הבחינות ברפואה. על הגיגים כמו שלו מוטב היה לעבור בשתיקה או לחשוף את ערוותם בקיצור.

03 גם אני לא חסיד של הבגרויות- והייתי מציע להחליף אותן במודל אחר עמי
  • 08:25
  • 15.03.12

לפיו כל תלמיד יבחר כמה נושאים אשר בהם הוא ידרש להגיש עבודת גמר מעמיקה בעזרת הנחיה של מורה. הדבר ודאי ידרוש יותר משאבים- אך יגאל אותנו מהמנגנון הנוכחי-הסוחט כל טיפה של לימוד אמיתי מחווית ביה"ס התיכון.

עם זאת הצעתו של לפיד חשודה מעט בעיני, ואני בעקבותיו מכריז שכשר האוצר הבא- אחלק 300,000 ₪ לתושב....

04 אני גם אבטל את כל המיסים, את כל האלימות, את שיעורי הבית לתלמידים אחד שרוצה להתמודד גם
  • 08:26
  • 15.03.12

את המלחמות, את ארגוני הטרור, ובכלליות את כל מה שאתם לא אוהבים בעולם רק כדי שתחשבו שאני ממש טוב ותבחרו בי.

05 יחי הדמגוגיה ! צריך להזהר מהאיש הזה !  (לת) t
  • 08:26
  • 15.03.12

06 a mouth full of opinions  (לת) jim
  • 08:28
  • 15.03.12

07 The amazing Yair Lapid Noy
  • 08:29
  • 15.03.12

Cancel an exam he never bothered taking, and glorify the type of service he never bothered doing.

08 לפיד לפיד הראל
  • 08:30
  • 15.03.12

ממש נואש ומשועמם.

09 אין בגרויות? - ואז בתי הספר יהפכו לגמרי לאנאלפבתים קתו הזקן
  • 08:30
  • 15.03.12

נכון ש-265 בחינות שונות זה קצת מוגזם. אבל הבחינות הן אלו שעדיין מחזיקות איזה מתח לימודים.
=
מה רע בבחינת בגרות ב:
עברית
ערבית
אזרחות
הסטוריה- כללית ויהודית/ישראלית בפרט
אז יאיר-- תרגע קצת תחשוב לפני שאתה מדבר, אתה צריך לדעת שאפילו תהיה שר חינוך (אין סיכוי) לא תוכל לעשות את זה - אז למה לדבר שטויות? למה למשוך אליך אש?
=
לוא בידי הדבר- לקבע שלש בחינות בלבד, הייתי בוחר ב- עברית,+ערבית, - כולל סיפרות, + והיסטוריה, כולל יהודית, ערבית וישראלית. אלו הדברים שצעיר חייב לדעת. כל היתר-- ירצה ילמד, לא ירצה ישאר עם הארץ.

  •   יש הבדל בין לדעת לבין לגשת לבחינה ולשכוח את כל החומר כעבור שבוע Or N
    • 09:17
    • 15.03.12

    הוא לא אמר לא ללמד, להיפך, הוא מדבר על צורת לימוד שבאה מאהבה לידע ולא מצורך להצליח במבחן מטופש שאנשי "מקצוע" מכינים וכל שנה משתנה כדי להתאים אותו למצב הרוח באומה ושל מי שעומד בראשה

10 הרעיון המהפכני של מבחן כניסה לאוניברסיטה!! תמר
  • 08:31
  • 15.03.12

"בחינת כניסה לאוניברסיטה, כמו כל מקום נורמאלי" בעולם, רעיון חדשני!
כשאני ניסיתי להתקבל לאוניברסיטה הדבר היחיד שהיה איכפת להם ממנו הוא הפסיכומטרי, מבחן כניסה זה באמת רעיון מהפכני!!!
במיוחד בהנתן הדיוק בהסקה על יכולתיו של תלמיד בהתבסס בעיקר על משתנה יחיד :)

11 מטופש וילדותי.  (לת) ר
  • 08:33
  • 15.03.12

12 פורים עבר מספיק עם הליצן הזה  (לת) @@@@@@@@@@@@@@@@@
  • 08:33
  • 15.03.12

13 סוף סוף מישהו אומר משהו אמיתי וחשוב יאיר בזה הרגע קניתה את קולי.  (לת) רונית
  • 08:33
  • 15.03.12

14 ומה יעשה מי שרוצה לשפר אחרי הצבא ? ואיך האוניברסיטה תחליט את מי לקבל ? יוסי
  • 08:35
  • 15.03.12

הבגרויות זה דבר חשוב ביותר משום שהמורים לא תמיד יודעים להעריך את התלמיד, לי יש דיסלקציה ודיסגרפיה, ותמיד המורים העריכו אותי בחסר. אין בחינת בגרות אחת שקיבלתי פחות ממה שהמורים חשבו שמגיע לי.
ובהרבה מקצועות קיבלתי בין 10 ל20 נק' יותר בבגרות.

  •   בדיוק על תלמידים כמוך מדובר כאן... Or N
    • 09:32
    • 15.03.12

    צורת הלימוד תותאם לכך שהצורך יהיה להעביר ולשמר ידע אצל התלמידים ולא ל"הכין" אותם למבחן שאחריו לא יזכרו דבר. כיום בכל מקרה לא מעניין את המוסדות האקדמאים הבגרויות פרט לאנגלית ומתמטיקה וכמובן פסיכומטרי כך שזה לא ישנה דבר מהבחינה הזו. אגב אני בעד לבטל את הפסיכומטרי. אפשר לעבור לשיטה שבה כולם מתקבלים ללימודים לאחר מבחן רמה באנגלית, עברית ומתמטיקה ולמעשה השנה הראשונה תהיה שנת מבחן. כן זה אומר לפתוח מכללות איזוריות בכל הארץ, אבל חינוך טוב עולה כסף. בתום השנה כל אוניברסיטה תחליט אם לקבל או לא את התלמידים לאחר שנבחנו לאורך זמן. תלמידים שלא התקבלו לאוניברסיטה ימשיכו במכללה האיזורית או שאינם מתאימים ללימודים אקדמאים. אנחנו חיים בעולם שבו תואר ראשון הוא שווה ערך לבגרות מלאה לפני עשור כך שבגרות למעשה חסרת כל ערך ולכן אין צורך בתעודה המטופשת הזו. וכן יש לי בגרות מלאה ותואר שמימנתי לעצמי.

15 הוי ויי. הנה זה מתחיל . הצלילה מרגע התהילה הקצר  (לת) מומו
  • 08:36
  • 15.03.12

16 תמיד כורכים את הערבים עם החרדים. ערבים לא לומדים בישיבה הם לומדים את אותו החומר כמו כולם.  (לת) פופאי
  • 08:36
  • 15.03.12

17 פורים עבר חלף לו YRK
  • 08:37
  • 15.03.12

אבל קול הרעשן עוד נשמע בארצנו

18 לפיד שואף לגבוה, ובוחריו לנמוך מלי
  • 08:39
  • 15.03.12

כולנו תוהים מהי משנתו של לפיד?

ממש כמו של ש"ס, אבל בהפוכה.
ש"ס מעניקים לבוחריהם כסף והטבות שוות כסף, לא כלים להרים עצמם מהמקום הנמוך בו הם נמצאים.

לפיד מנסה להעניק לאלקטוראט הפוטנציאלי שלו (נערים/נערות) הצדקה ל- "אין צורך בלימודים".
הוא ידחוק את בוחריו למטה למקום נמוך, כדי שהוא עצמו יגיע גבוה לכנסת.

לפיד מסוכן לחילונים
כמו או יותר
מכפי שש"ס מסוכנת לחרדים

19 ואני כשר תחבורה אבטל את מבחני הנהיגה  (לת) לא עובר טסט
  • 08:40
  • 15.03.12

  •   לא מבחני הנהיגה - מורי הנהיגה. הם המיותרים. מי צריך מורים? עודג
    • 19:38
    • 17.03.12

    גם כאן הדוגמא האמריקאית עדיפה - כל אחד יכול ללמד, וכדי להגיע לרשיון צריך לעבור טסט.

    מה זה משנה מי מעביר? מי שירצה מורה בתשלום, שיקח. מי שיש לו חברים/משפחה שילמדו אותו - שילמד.

20 איך יש הרואים באדם ללא תעודת בגרות מועמד לתפקיד שר החינוך? כוחה המוגזם של הטלויזיה
  • 08:42
  • 15.03.12

הטלויזיה היא האויב המרכזי של מערכת החינוך: מחנכת את הנוער לשטחיות ולרדיפת פרסום.

21 שלושת המקצועות המובילים לחשיבה לוגית ולקשר תקין עם הסביבה,הקרובה והבינלאומית הרחוקה.אלו בדיוק הכלים לכניסה מסודרת וקלה לעולם האקדמי ולעולם הטכנולוגי המורכב. צודק לפיד-יש לייעל את האנרגיות הפדגוגיות למקצועות לוגיים בסיסיים. ואלו בדיוק שלושת המקצועות-מתימטיקה,אנגלית ושליטה בשפה הכוללת קריאה ,כתיבה,והבנת הנקרא.  (לת) סמי מפ"ת
  • 08:43
  • 15.03.12

  •   אאלו כלים מאוד מוגבלים בעולם האמיתי ולחלוטין לא מספקים לפיתוח דודלי
    • 10:00
    • 15.03.12

    הכישורים הנדרשים בעבודה אקדמית רצינית, אבל את זה לפיד לא ידע לעולם כנראה...

22 האיש הוא אסון מהלך בפוטנציה  (לת) ח
  • 08:44
  • 15.03.12

23 מוזר שאחד שאין לו בגרות יבטל אותן לא?!  (לת) נקמה אישית?
  • 08:44
  • 15.03.12

24 איך קוראים לתסביך הזה בפסיכולוגיה? Abed Azab
  • 08:45
  • 15.03.12

מסכן. יש לו טראומה ממבחני בגרות, לימודים אקדמיים ובכלל כל דבר שנקרא לימודים. יש לי הצעה טובה יותר בשבילך "כמעט דוקטור" לפיד: בוא נבטל את הבגרויות. בעצם למה שלא נבטל את בתיה"ס בכלל? הרי אם לקחת אותך כדוגמא, אתה כמעט אנאלפאבית ובכל זאת הגעת רחוק מאוד והעתיד עוד לפניך. אתה עוד יכול להיות ראש הממשלה. אז בשביל מה ללמוד? בשביל מה לבזבז שנים כ"כ יקרות במערכת החינוך? בשביל מה לבזבז כ"כ הרבה כסף על מערכת זו? בוא נבנה פאבים, גני שעשועים, אולפני טלוויזיה מפוארים, ובכלל, בוא נתחיל לחלק כסף ובירה לעם. יהיה כאן שמח מאוד: "וירא את כל ככר הירדן כי כלה משקה".

25 אלילים וראשי כרוב HMJE
  • 08:46
  • 15.03.12

מסתבר כשהאלילים התורניים אומרים טקסטים משלהם, ומבלי שמישהו כתב להם אותם. הם מתגלים כראשי כרוב לא קטנים.

26 בכל מקום נורמלי בעולם?? שחר
  • 08:47
  • 15.03.12

בצרפת, למשל, מערכת חינוך תובענית מאין כמוה, עם אין סוף בחינות מאוד מאוד קשות. באנגליה מונהגים מבחנים קשים במגוון תחומים בדגש על מקצוע הבחירה של התלמיד אשר קשורים ישירות לסיכויי הקבלה ללימודים גבוהים.
מה אתה מבלבל במוח?? האיש הזה פשוט מוכיח בכל התבטאות שלו שהוא סכנה לכל משרה ציבורית, לא כל שכן רמת דרג.
טוב, ביי

  •   אצלנו בגרויות הוא המשתנה המרכזי על פיו מקבלים לאוניברסיטה הלה, סידני, אוסטרליה
    • 09:26
    • 15.03.12

    ואפילו אין אפשרות לתקן בגרות בודדת (כמו שרבים מאוד עושים - אני ביניהם) אלא זו יחידה מרוכזת
    ככל הידוע לי גם באמריקה מקבלים על סמך ציוני י"ב + SAT
    טוב, ביי.

  •   אף אחד אמר להיות לא תובעני, אבל לשים דגש על המקומות הנכונים... Or N
    • 09:44
    • 15.03.12

    הבגרויות לא מוכיחות כלום, בכל מקרה מאלצים תלמידים לעבור מבחן פסיכומטרי שהרי דרישות הקבלה למקצועות השונים לא קשורים לקושי של המקצוע אלא לפופולריות שלו וכמות הרוצים להתקבל לתחום. לגבי שאר העולם, אנא אל תשווה מה שאתה לא מבין בו.

  •   האיש הזה פשוט מטורף. יואב
    • 10:47
    • 15.03.12

    אסור בשום אופן להציבו בראש מערכת החינוך של מדינת ישראל.

27 יופי, עכשיו שיבטל גם את הבחינות של תואר ראשון. חוץ מלבטל הוא יודע עוד משהו?
  • 08:48
  • 15.03.12

אם יאיר לפיד היה בודק משהו לפני שהוא מדבר הוא היה רואה שבחינות בגרות קיימות במדינות רבות בצורה כזאת או אחרת (matura, GCSE) .
לפי מחקרים שבוצעו בישראל, שילוב של ציוני הבגרות והפסיכומטרי הוא המנבא הטוב ביותר להצלחה בלימודים אקדמיים.

  •   מחקרים שבוצעו בישראל? מעניין... יש משהו מחו"ל... Or N
    • 09:51
    • 15.03.12

    הבגרויות לא מוכיחות כלום, בכל מקרה מאלצים תלמידים לעבור מבחן פסיכומטרי שהרי דרישות הקבלה למקצועות השונים לא קשורים לקושי של המקצוע אלא לפופולריות שלו וכמות הרוצים להתקבל לתחום.

  •   רשת חצי-חינם מודיעה: למכירה הכל סניפיה במבצע מיוחד : תואר ראשון + תואר שני + בגרות 5 יחידות רק 2.99 ש"ח. עד פסח  (לת) כסיף
    • 10:20
    • 15.03.12

  •   עשר שנות לימוד - דוקטורט אבטומטי מהפכת התרבות
    • 10:23
    • 15.03.12

    גם אני, בדומה למר לפיד (ולאוניברסיטת בר אילן) בעד שתלמידים ידלגו על השלבים המיותרים של תעודת בגרות ותואר ראשון.
    מי שסיים עשר שנות לימוד יקבל מייד דוקטורט

  •   זה מה שהמרכז הארצי רוצה שתחשוב א
    • 21:21
    • 15.03.12

    אין שום מחקר והכול בלבולי שכל. אני תלמידת מחקר ואני רואה גם כך איך מתנהל המחקר בארץ ובכלל. הכול שטויות ובלבולי מוח. אין שום סטנדרטים ברורים, אין שום נהלים בנוגע לאיך מגיעים למסקנות, אלו מסקנות מתקבלות על הדעת ואלו לא, כך שכל המחקר הוא שקר וכזב.
    יש לי אין ספור דוגמאות של אנשים שקיבלו ציונים נמוכים בפסיכומטרי, וציונים גבוהים ביותר בתואר ראשון, שני וכן הלאה. אני בעצמי משמשת דוגמה כזאת.
    מה שכן - מבחן מותאם אישית לכל מקצוע שבוחן את התחומים המסוימים הנדרשים להצלחה בו, יכול להיות מנבא טוב לסיכויי ההצלחה בלימודים.

28 בגרות בהיסטוריה - הכנה לבגרות באזרחות רן
  • 08:53
  • 15.03.12


נסיבות עלייתו של היטלר לשלטון נלמדות בבתי הספר למבחן בגרות, אותו ידע לצערי נלמד בע"פ במטרה להעתיק אותו על מחברת המבחן בהיסטוריה בבגרות של משרד החינוך.

אבל כדי להזכיר לאלו שלמדו ושכחו הייתי רוצה לספר את מה שכולם יודעים אבל מכחישים.

שתי נסיבות מרכזיות הביאו את היטלר לשלטון , סיבות שהם ישמעו לנו מוכרות לא בגלל מרחק הזמן שלנו מהמבחן לבגרות אלא מכוון שהם כאן ועכשיו :

הראשון הוא המשבר כלכלי בגרמניה :

בשנת 1929 היה משבר כלכלי בארה"ב שמתדרדר במהרה למשבר עולמי לאותו משבר השפעות מרחיקות לכת גם על גרמניה.

המשבר פגע בעיקר במעמד הבינוני בגרמניה ולעלייה באבטלה. מעמד הביניים הוא זה שהוביל את עלייתו של היטלר לשלטון , גם ללא מחאת אוהלים בשדרת רוטשילד.

בנוסף אווירת הייאוש וחוסר האמונה במשטר הדמוקרטי ובשלטון שפעל פשטה בגרמניה ובכל התקשורת , בעיתונות ,ברדיו, בכנסים פוליטיים, בהתארגנויות של צעירים ובמסדרונות הממשלה.

עלתה הדרישה למנהיג חזק שיציל את גרמניה ממצבה ואלו הובילו לעליית מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל, כן, עלו באותה תקופה בגרמניה גם מפלגות שמאל קיצוני ולא רק ימין קיצוני.

הסיבה השנייה לעליית היטלר לשלטון היא התערערות המערכת הפוליטית כאשר מפלגות המרכז והשמאל המתון לא הצליחו להתאחד מול כוחן של המפלגות הקיצוניות אשר העלו הצעות חוק קיצוניות, התבטאו בקיצוניות ופעלו נגד השלטון.

לפיכך הפרלמנט הגרמני נאלץ היה לפעול באמצעות צווי חירום וחקיקת חוקים אנטי דמוקרטים. או אז התעמולה הנאצית החלה לתפוס תאוצה.

היטלר הלהיב את ההמונים, והופיע בפני כנסים, ארגונים וקהל גדול שעסקו בשאלה איפה הכסף? ואשמת היהודים ואנשי ההון היהודי במצב הכלכלי.

לא תאמינו אבל חוץ מסיסמת 'איפה הכסף?' הייתה סיסמא מוכרת לא פחות 'אחדות העם' מתוך אמונה שהם העם, העם הגרמני, הוא הנבחר והאיכותי משאר העמים.

תהליך ההשתלטות של הנאצים על גרמניה והפיכתה למדינה טוטליטרית נמשך כשנתיים וכונה "תהליך האחדה" משמעותו של אותו תהליך היה איחוד גרמניה תחת 'אחדות העם'.

בנוסף פעילות מסיבית נגד הטייקונים והקפיטליזם והלאמת כל החברות והארגונים במדינה לממשלה 'המאוחדת'.

עד כאן מה שילדינו לומדים לבגרות ומה שאנו למדנו והספקנו לשכוח.

אסור כמובן לשכוח את דמותו הכריזמטית והיכולת הגבוהה של היטלר להתבטא ולבטא את 'קול העם' ורחשי ליבו ואיך לא היכולת שלו להמציא ססמאות.

הוא ידע לומר את מה שהעם רצה לשמוע, והוא עשה את זה בקול רם ובדרמטיות מבלי צורך להשתמש בפיסבוק.

עד כאן שיעור רענון קצר בהיסטוריה לתעודת בגרות ישראלית.

מכאן ל'כאן ועכשיו' ססמאות פוליטיות חייבות להצביע על כיוון כללי של התקדמות.

חשיבותם מועטה ואף מסוכנת אם הן משתמשות בביטויים מעורפלים ורב משמעיים אשר מעוררים בעיקר רגשות במקום לגעת ישירות במציאות.

יש צורך לעשות הפרדה בין מהות מציאותית לרטוריקה רגשית וזה בדיוק מה שיאיר לפיד לא עושה.

הוא מבטא רגשות של שנאה וביטוי כעס ביחס למדינה שכביכול יקרה לו ומסיט את הדיונים המהותיים לטיעונים רגשיים ומפנה את אש השנאה לקבוצות בחברה הישראלית, ש"ס למשל.

כך בדיוק עשו שימוש ברטוריקה הנאצית בתקופת מלחמת העולם השנייה ולפניה כאשר הפנו את השנאה והאשמה במציאות הכלכלית כלפי היהודים באירופה.

הסיסמאות והמילים ה 'רכות' בנאומו של יאיר לפיד מסתירות את האלימות והאי סובלנות שלו ביחס לאזרחי המדינה.

אפילו הערבי מתואר כשותה קפה ומעשן נרגילה ולא יודע לעשות מהום או בעצם זהו הדבר היחיד שיאיר לפיד מאמין שהערבי יודע לעשות.

יאיר לפיד מביא את הרוח הפאשיסטית והנציונאלית של חשכת המאה אל תוך השיח החברתי שהיה תמיד מכוסה , מחתרתי ולא גלוי (עד לפני שנתיים לערך).

הדימוי של איש משכיל, רחב אופקים, 'מערבי' 'אמריקאי' זהו הצילום מסך שאותו מנסה להביא האיש כאשר הוא מופיע בפני חברת ההמון הנשאב רגשית אל הקולקטיב חסר הדעת ומלא החשכה הערכית.

כנראה שיאיר לפיד יוביל את ההמון להצביע עבורו לכנסת ולאחריה המדינה תהפך למשטר נאו נאצי ציוני פאשיסטי בראשות הפירר לפיד.

  •   קצת הגזמת, אתה לא חושב? מקווה שיתבע אותך לדין על הוצאת דיבה גוגו
    • 08:28
    • 16.03.12

    גם אם הוא מייצג בוז או שנאה למגזר אחר, יש עוד כמה הבדלים שלא הטרידו אותך בבואך לערוך השוואה מבישה כזו.

29 אין ספק, איש רוח למופת.  (לת) א.
  • 08:54
  • 15.03.12

30 אל זה נאמר - ההגנה הכי טובה היא התקפה  (לת) אחד שלמד והרבה
  • 08:56
  • 15.03.12

31 אני אכניס בקלפי 2 פתקים עבור לפיד כדי שייבחר! הרשלי מאוסטרופלר
  • 09:01
  • 15.03.12

איש ענק, רעיונות מזהירים, להרגשתי עד הבחירות בעוד 18 חודש יילך ויישחק בדעת הקהל עד שיצטרך לחזור להגיש בטלוויזיה תוכניות

32 לפיד יקירי. עם קורות החיים שלך אני בטוח כי אחד 1
  • 09:02
  • 15.03.12

תדאג שאף אחד לא יעשה בגרות וכולם יהיו ג'ובניקים בצבא.
רד מעץ הפוליטיקה לפיד כי לבחירות תגיע עם 2 מנדטים של פגועי נפש או טיפשים גמורים ו/או ג'ובניקים.

33 כבוד שר החינוך מה בנוגע לשלום עם הפלשתינים בגבולות 67 האם אתה בעד?  (לת) מסמר חלוד
  • 09:02
  • 15.03.12

34 עוד הטכחה מדוע אין להצביע ללפיד יעלה
  • 09:08
  • 15.03.12

רמת הלימודים בבתי הספר בירידה מתמדת מאז ששרים דמויי לפיד רצו להבטיח תעודת בגרות לכל תלמיד, וכדי להשיג זאת החלו להוריד מן התלמידים את דרישות היידע עד שבית הספר הפך לבייבי סיטר להורים עובדים ותו לא.

הרמה הנמוכה פועלת בעש הנחשלות ונגד הדמוקרטיה.

בהצטרפותו של לפיד להורדה נוספת של רמת הלימודים, הוא משכנע שרק יזיק לישראל בכנסת. כי הוא תורם להרס הדור הבא ועתידו.

35 הוא ממש טמבל  (לת) בוגרת שלמדה
  • 09:08
  • 15.03.12

36 יאיר לפיד - אתה בור, ולא בגלל שאין לך תעודת בגרות ורד
  • 09:09
  • 15.03.12

מדוע אתה כורך חרדים וערבים באותה חבילה בכל מה שנוגע להשכלה? הערבים בישראל לומדים בדיוק כפי שיהודים לא חרדים לומדים, עושים בגרות בדיוק כמו הבגרות שאתה לא עשית. ודרך אגב - כמה מהתיכונים הטובים ביותר בישראל הם תיכונים ערביים. מפחיד לחשוב שבור כמוך טוען למנהיגות. ועוד משהו לידיעתך שיעור ידיעת קרוא וכתוב ברשות הפלסטינית זהה לזה שבישראל.

37 אם לי אין תעודת בגרות, לאף אחד לא תהיה!  (לת) ד"ר יאיר לפיד
  • 09:10
  • 15.03.12

38 השאלה היא מה יהיו הקריטריונים לקבלה לאוניברסיטה ע
  • 09:13
  • 15.03.12

זה מזכיר את יוזמת שר האנטי חינוך הנוכחי. לאפשר לחרדים לעשות בגרויות בטנגלית ומתמטיקה בפחות יחידות, שהם תנאי סף לקלה לאונבירסיטה. כלומר 2 יחידות מתמטיקה, זה לא מספיק בשביל להתקבל למתמטיקה, אבל לקבל תעודה, זה מתאים

39 לפיד אין תעודת בגרות לכן הוא לא מבין מה חשיבות התעודה אילן
  • 09:18
  • 15.03.12

לפיד עם אימרה כזו הייתי בוחר ביצאניות בתל ברוך , בטוח שיש להם יותר השכלה ממך .

40 אל תדאג, אתה לא תהיה שר חינוך, טמבל שמנת  (לת) החינוך חנוק בידיו
  • 09:18
  • 15.03.12

41 אלה התחלואים של מערכת החינוך שמטרידים אותך ? בחייאת רבאק
  • 09:19
  • 15.03.12

הנה הפסדת אותי פעם נוספת. הפעם הקודמת היתה שהתפרסם שהמושחת מירושלים ועוד כמה מהגוד אולד בויס מייעצים לך. מדהים איזה שטויות אתה מדבר ועושה.

42 ואני אבטל את שלושת הבגרויות שהוא ישאיר, איך אני? בסוף יבוא מישהו וישרוף את כל בתי הספר, אפשר גם ללכת לגור באוהל בשלב הבא ואחר כך נקים מדינה  (לת) עוד יותר גיבור
  • 09:20
  • 15.03.12

43 אני הייתי מבטל את התואר הראשון והשני וניגש ישר לתואר שלישי  (לת) דודו
  • 09:22
  • 15.03.12

44 צריך להעניק דוקטורט כבר בגן ולא לבזבז זמן וכסף על בחינות! תופאחה
  • 09:24
  • 15.03.12

יאיר לפיד נחשף כחכם אמיתי, מעין ז'וז'ו אשכנזי, כפרה עליו.

45 ספרטא וזהו!  (לת) יותם
  • 09:26
  • 15.03.12

46 אם העקרונות שלי לא מוצאים חן בעיניכם, יש לי אחרים.  (לת) גראוצ'ו מרקס
  • 09:28
  • 15.03.12

47 תבטל גם את השרות הקרבי בצה"ל שבוזי
  • 09:29
  • 15.03.12

מאחוריך יאיר...תבטל גם את השרות בקרבי...נורא מסוכן..מי צריך את זה בכלל ואיך זה עוזר לנו החיים...מי שאין לו אבא שיכול לסדר לו ג'וב בבמחנה ..שילך להיות מש"ק דת כמו אלי ישי (דרך אגם שניכם התחלתם בשיריון אבל איש איש וסיבותיו בחרתם לשרת את המולדת בדרך אחרת)

  •   לפיד התחיל את השרות הצבאי בנ"מ, לא בשיריון למען האמת ההיסטורית
    • 18:18
    • 15.03.12

    ואכן אביו חילץ אותו משם באמצע הטירונות

48 גם בתור פופוליסט בגרוש אתה אוויל מושלם. אם כבר לבטל אז תבטל את החובה להתגייס לצבא. בכל מקום בעולם, זה שקוראים לו העולם החופשי, השירות הצבאי נחשב לעול מכוער ומיותר שצריך לשחרר ממנו את האזרח. או לפחות לצמצם אותו למינימום שבמינימום. ואילו אתה בהגיון הפופוליסטי הדפוק שלך - משתלח במערכת החינוך (אגב, בדיוק כמו ביבי בביורוקרטיה) ומרומם את השירות הצבאי שכל אדם נורמלי רואה בו הכרח שראוי כבר להיפטר ממנו לאלתר.  (לת) שי
  • 09:38
  • 15.03.12

49 והוא עשה בחינת כניסה לאוניברסיטה?  (לת) לא הבנתי
  • 09:39
  • 15.03.12

50 את הקול שלי איבדת  (לת) אני
  • 09:43
  • 15.03.12

51 אני בעד יאיר לפיד- יישר כוח שירה
  • 09:45
  • 15.03.12

כל כך צודק מר לפיד, אני בעדך. זמן רב לא נשמעו כאלה דברי חכמה על ידי הפוליטיקאים שלנו שהאינטליגנציה היא מהם והלאה למרות שבידיהם תעודת בגרות.

52 בצה"ל גם אין זכויות תלמיד. מעכשיו אין בתי ספר, רק פנימיות צבאיות.  (לת) גם לערבים, שילמדו גם.
  • 09:46
  • 15.03.12

53 אם לו אין בגרות, לאף אחד לא יהיה...  (לת) מבחינתו הוא צודק
  • 09:47
  • 15.03.12

54 כל ההליכה לפוליטיקה זה רק גימיק! לפיד מגלה את צפונות ליבו - להיות סטנדאפיסט.  (לת) דוד
  • 09:47
  • 15.03.12

55 וזה לא נקרא שוחד בחירות??????  (לת) אתה פשוט גרוע
  • 09:49
  • 15.03.12

  •   זה לא ניקרא שוחד - זהו רק אתנן זזזזzzzz
    • 22:50
    • 15.03.12

    ועכשיו במיסגרת ביטול הבגרויות בעיברית
    נישאל את לפיד
    מה ההבדל בין שוחד לאתנן?

56 לפיד אהבל, זה ברור. אבל יכול להיות שזה לא רעיון רע. יש לשאול אנשי חינוך.  (לת) יוסי
  • 09:49
  • 15.03.12

57 אני לא תומך בו , אבל בזה הוא צודק. בחינות הבגרות פוגעות בחינוך מיגל
  • 09:56
  • 15.03.12

במקום שבית ספר יעסוק בחינוך , הוא עוסק בסינון לטובת האוניברסיטאות.
הוניברסיטה צריכה לקבל לשנה הראשונה את כולם ולבחור את הטובים על סמך תוצאות של שנה שלמה.

58 חינוך eliotte
  • 09:58
  • 15.03.12

מיסטר לפיד לי אין תואר ראשון בכדי להבין שאתה כמו אגוז . ככל שהוא ריק משמיע יותר רעש . ככה היה אביך ז"ל . וככה גם התפוח לא נופל רחוק מהעץ .בזמנו בג"צ ביטל תשדיר של הרב עובדיה שבו מי שמצביע ש"ס יזכה לגן עדן . אביך ובג"צ היתה להם טענה שזה שוחד בחירות . ואם אני מבטיח עכשיו שאם אבחר לשר אוצר מבטיח לכל אזרח החזר מיסים של 100.000 דולר. מה אז יגידו איזובי הקיר .לסיום תפטור אותנו ממך אחת ולתמיד . וכנ"ל התקשורת שמנסה למכור לנו ארזה יפה . ובפנים יש קופסא ריקה

59 שר חינוך חסר תואר אקדמי ראוי מתאים לנו. לא יותר גרוע מש"סניקים  (לת) צב י
  • 10:00
  • 15.03.12

60 הבגרויות הן הבעת אי-אמון של משרד החינוך בבתי הספר שהוא מנהל ומפקח, אבל לפיד לא מתאים.  (לת) צב י
  • 10:01
  • 15.03.12

61 מה רע בהבטחה? גם ביבי הבטיח שקרים ואתם מצביעים בשביל השקרן  (לת) צב י
  • 10:02
  • 15.03.12

62 לא להאמין אחד העם
  • 10:03
  • 15.03.12

לצערינו מערכת החינוך כושלת לחלוטין. יש לתלמידים יותר זכויות מאשר ללמורים, הציונים והרמה לא מי יודע מה, האלימות חוגגת וכל מה שעוד מחזיק את התלמידים זה המבחנים. לא רוצה לחשוב איך יראו אז בתי הספר.
אולי בעצם לא צריך לעשות בגרות כדי להצליח בחיים אבל לא לכל אחד יש אבא עשיר ולא כל אחד יכול להתקבל לעתון במחנה או גלי צה"ל ולעשות את כספו מלופט גישפטן-או בשפה אחרת "תיקשורת".

63 יאיר היקר: בכל מדינות העולם יש בחינות בגרות, וברמת קושי גבוהה הרבה יותר מהארץ. בצרפת לעומת זאת אין בחינות כניסה לאוניברסיטה, אבל אחוז הנשירה אחרי בחינות השנה הראשונה גבוה מאוד. כלאמר המצב בעולם בדיוק הפוך ממש שתיארת. הישראלית
  • 10:04
  • 15.03.12

אין זה אומר שלא צריכים רפורמה עמוקה במערכת החינוך בישראל. אנחנו משוועים למודל רציני וחדשני. אבל בחייאת בלי להפריח סתם שטויות לאויר.

64 יש לאמץ את השיטה הסקנדינבית .והוא צודק.השיטה הישראלית מיושנת וזקוקה לשינוי דרסטי. זהבה
  • 10:04
  • 15.03.12

באופן שהוא מציע יווצרו מעמדות באופן טיבעי.מי שלא יוכלו להבין טסכט הדרוש לכניסה לאוניברסיטה לא ירכשו תעודת השכלה מיותרת ויהפכו לפועלים טובים .ומי שמסוגלים להיות אקדמאים יעסקו במקצועות המתאימים להם.

ואז גם השוק לא ידרוש תעודות מיותרות מפקיד בנק שכל שנדרש ממנו זה לדעת את לוח הכפל ולא תואר במשפטים.

65 הצמצום הכרחי אבל לפיד לא מבין שהכל תועלתנות גם במקצועות כתנ"ף היסטוריה אזרחות וספרות אם לא תהייה בגרות גם לא יהיו לימודים, בעיקר בגלל ההורים, אם לא יבחנו לבגרות יורדו את המקצועות מתכנית הלימודים הבגרות של לפיד בעייתית
  • 10:12
  • 15.03.12

מניסיון רב שנים בחינוך בכל הרבדים הוראה הדרכה ועדות שונות ועוד לימדו אתנו כי יש צורך בשש בחינות חובה , ושתיים בחירה ממגוון מצומצם ולא הזוי מצב שהיה בעת השפיות לפני כ-20 שנים, זו גם השכלה כללית והתמחות בתחומים כטכנולוגיה מדעים אמנויות.

66 והיכן נחשוף את ילדינו לתכנים אחרים? גל
  • 10:15
  • 15.03.12

מר לפיד היקר:
יש להבחין בין שינוי שיטת מבחני הבגרות לבין ביטולן המוחלט.
כהורים - מעבר להכנת ילד לחיים ללא תלות - חובה עלינו להנחיל גם תרבות,היסטוריה ואולי קצת ערכים.
נכון שיש מערכות כמו בתי הספר הדמוקרטיים שאכן מלמדים אך לא כל אחד מתאים למסגרות מעין אלו.
אני הקטן מאתגר אותך - הצע תוכנית להפוך את מערכת החינוך למערכת חינוך, לא רק כהכנה לאוניברסיטה. התפיסה שרק ההכשרה האקמית היא החשובה, טועת (לדעתי).
כאדם שלמד פילוסופיה (טענתך) אתה ער לעובדה שככל שנרחיב דעת של ילדינו - נגדל דור מוכשר יותר להתמודד עם אתגרי המאה ה21. מה לעשות - המבנה של בחינות בגרות הם הרע במיעוטו ומאפשר בצורה רדודה אמנם לכמת את היקף הנושאים הנלמדים.
לעניין החרדים והערבים - יש מקום ללמוד מקהילות בחו"ל כיצד לאפשר לעולם התורה ועולם העשיה לחיות זה לצד זה. חבל מאד שאת משנתך הפוליטית אתה מבסס על שנאת השונה ממך, בלי לשים לב לעובדה שהחברה החרדית עוברת תמורות (איטיות אמנם) אך לכיוון הנכון.
לסיכום מר לפיד היקר: אנא ממך - הצע תוכניות שיקדמו את מדינת ישראל כול ולא גחמות שכל תפקידם לתפוס כותרות.
בחרת להיכנס לעולם הפוליטי - חובת ההוכחה עתה עליך. פופוליזם אולי יגרום לך להיכנס למשן הכנסת אך האמת - תיבחן במה שתבחר לקדם אן להילחם בו.
חומר למחשבה............

67 לפי ההצהרות הוא מתאים לשלטון. הצהרות כל כך מטומטמות לא נשמעו כאן מאז ארידור והמנורה שתאיר את כל רמת גן.  (לת) כסיף
  • 10:15
  • 15.03.12

68 מה זה הדבר הזה? מסתבר שהוא פשוט לא רציני  (לת) צופה
  • 10:17
  • 15.03.12

69 הסתחרר הבנאדם ממאות המנדטים שהבטיחו לו ....  (לת) אבוי לנו שאין מנהיגות בארץ
  • 10:18
  • 15.03.12

70 גם עני באד לבתל את קול הבגרויוט  (לת) יאכב הקוען
  • 10:19
  • 15.03.12

71 אם כבר שיבטל את הפסיכומטרי וישאיר את הבגרויות .  (לת) אם כבר אז כבר ...
  • 10:22
  • 15.03.12

72 טוב שהוא אומר את כל הדברים האלה לפני הבחירות דני
  • 10:24
  • 15.03.12

כך יש לציבור הזדמנות להתפכח מהשטות של בחירה בבן אדם הזה. תארו לעצמכם שהוא היה שותק ונבחר ואז מתחיל להפעיל את הרעיונות שלו. מזל שלא עשה בגרות כי אז היה אולי נתקל במשפט מפתח "גם אוויל מחריש חכם ייחשב". כל עוד רק קרא מהטלפרומפטר דברים שאנשים אחרים שעשו בגרות כתבו לו הוא נשמע טוב, לא? ושלא יתפרש שאני בעד השארת מערכת הבגרויות כפי שהיא - יש בעיות וצריך לשפר, אבל בוודאי לא לבטל!

  •   זה מה שהוא תכנן לעשות - להצטרף לפוליטיקה רגע לפני הבחירות. אבי
    • 12:50
    • 18.03.12

    אבל הוא לא היה מספיק מתוחכם כדי להסתיר את כוונותיו.

73 העיקר בתקשורת כולה סימנו אותו לראשות הממשלה חחחחחחחחחחההה אם כבר אז כבר ...
  • 10:24
  • 15.03.12

האיש הזה הוא בדיחה אין לו ניסיון לא בנושאים מדינאים לא בחברתיים ובטח שלא בנושא החינוך ...כולה בן אדם שניראה טוב המקסימום שהוא יכול זה להרשם לתחרות יופי או שרירן השנה שם יש לו סיכוי .

74 והלפיד הולך לפני המחנה מנתח מערכות
  • 10:25
  • 15.03.12

והוא יאיר את סביבתו בהילה אלוהית. כי מה תפקידו של הלפיד? להאיר את הדרך, לכולם, וזה מה שמנסה לעשות עכשיו יאיר לפיד. אין ספק, קל אפילו, לגבי איך יש וצריך ללמוד תנ"ך. ספרות, לשון, הבנת הנקרא וכו', מקצועות שהלימודבהם למבחן בלבד, משניא אותם על 90% מהתלמידים שלא זוכרים כלום מן המקצועות הללו, לאחריו. כפוליטיקאי מתחיל היה צריך להבין שרעיונות כאלה יקימו עליו ציבורים שלמים כנגדו, וכלפיד בוער שייזהר כי הרבה ירצו לכבות אותו. דבר אחד בטוח, האיש לא מבין לאיזה מגרש הוא נכנס לשחק, כי בסוף שלא יתפלא, אם ימצא את עצמו כגפרור דועך שביער את עצמו עד תום, עוד בטרם הצליח לאחוז ב"קרשים" ולהדליק לעצמו מדורה.

75 קבלה לאוניברסיטה יוחנן
  • 10:29
  • 15.03.12

אם אכן מר לפיד אמר "כשהם יגדלו וירצו ללכת לאוניברסיטה, הם יעשו בחינת כניסה לאוניברסיטה כמו בכל מקום נורמלי בעולם", הרי שהוא טעה והטעה. לפחות בצפון אמריקה ובחלק גדול מארצות ארופה תנאיי הכניסה לאוניברסיטה דומים לאלה בארץ: על פי שקלול ההישגים הקודמים (ציוני הבגרות) ומבחנים פסיכומטריים למיניהם.

76 את הגימיק הזה לפיד מעתיק בשקדנות דר' ש.צ.
  • 10:33
  • 15.03.12

מפרופ' אמנון רובינשטיין, שנישא על כתפי הנוער לאחר שהודיע, בתפקידו כשר החינוך, על צמצום בחינות הבגרות והגרלת מקצועות. דא עקא, לפיד עדיין אינו ברמתו של רובינשטיין, קשה לו להחליט מה לבטל, אז הוא יבטל את הכל...

77 כל תלמיד יב' יקבל עם סיום לימודיו תואר דר' (מבר אילן...)  (לת) נורית
  • 10:38
  • 15.03.12

78 בגרות אני
  • 10:38
  • 15.03.12

יופי אני איתך , חבל אני רק בן 15 אין לי זכות בחירה

79 נעשה רק בגרויות בג'ל בשיער וניפוח שרירים  (לת) לפיד הגבר
  • 10:39
  • 15.03.12

80 מעבר לדמגוגיה ולתמהונות לפיד צודק אור לנו
  • 10:39
  • 15.03.12

קצת דמגוג, קצת סהרורי, אך עקרונית הוא צודק. בחינת בגרות בהבנת הנקרא, אנגלית ומתמטיקה היא תואמת הבחינה הפסיכומטרית. להבנתי, המתכונת לבחינות הבגרות חייבת להיות עיונית בלבד, מתמטיקה , אנגלית והבנת טקסט וכתיבת חיבור בעברית כמקצועות חובה לכל התלמידים, ואפשרות בחירה תוך שילוב של מספר מקצועות מתוך ההיצע של פיסיקה, ביולוגיה, כימיה, ספרות עברית, שפות זרות כערבית, רוסית או צרפתית, היסטוריה או גאוגרפיה ברמה של חמש יחידות. לא יתאפשר לתלמידים להבחן כאלטרנטיבה במקצועות אחרים שלמדו. ולגבי הבחינה בתנ"ך. מדוע שלא תכלל בבחינת הבגרות בספרות עברית?

81 השתן עלה לו לראש הירשנזון
  • 10:41
  • 15.03.12

אם עד עכשיו לא הייתי בטוח לחלוטין שהאיש אדיוט , עכשיו הוסרו הספקות .

82 למרות הדמגוגיה והפזילה למכנה המשותף הרדוד והחילוני, יש הגיון בדבריו אור לנו
  • 10:48
  • 15.03.12

קצת דמגוג, קצת סהרורי, אך עקרונית הוא צודק. בחינת בגרות בהבנת הנקרא, באנגלית ובמתמטיקה היא תואמת הבחינה הפסיכומטרית, שרצוי לבטלה כי היום היא בוחנת בעיקר את יכולת ההורים לעמוד בתשלום הקורסים המכינים לבחינה. להבנתי, המתכונת לבחינות הבגרות חייבת להיות עיונית קלאסית בלבד. לצד כתיבת עבודת גמר בהנחיית המורה בכל תחום שיבחר התלמיד יש להבחן במתמטיקה , אנגלית והבנת טקסט ובכתיבת חיבור בעברית כמקצועות חובה לכל התלמידים, ובנוסף ניתן לבחור מתוך ההיצע של פיסיקה, ביולוגיה, כימיה, ספרות עברית, שפות זרות כערבית, רוסית או צרפתית, היסטוריה או גאוגרפיה שבהן יבחנו התלמידים ברמה של חמש יחידות בלבד. לא יתאפשר לתלמידים להבחן כאלטרנטיבה במקצועות אחרים שלמדו. ולגבי הבחינה בתנ"ך. מדוע שלא תכלל בבחינת הבגרות בספרות עברית?

83 איפה הכסף - שהבטחת תמורת הקשבה והגבה חיובית לכל השטויות שאתה מדבר?  (לת) האחים קרמזוב יותר מעניין
  • 10:49
  • 15.03.12

84 איזה גבר, רק חבל שתלמידי תיכון לא יכולים להצביע. פופוליסט הזוי  (לת) ליאור
  • 10:50
  • 15.03.12

85 ביטול בגרויות מנחם
  • 10:59
  • 15.03.12

סוף סוף קם אדם עם חזון ושכל ישר תלמדו מהרוסים הם אלופים במקצועות שהם לומדים מפני שהם מתמקדים במקצוע ולא במקצועות חובה נוספים כמו בארץ .

86 עוד פטפטן סתם אזרח זקן
  • 11:09
  • 15.03.12

איני אוהב אותך לכן קבל דברי כמאוד סובייקטיביים.
אתה סתם עוד פטפטן המנסה לגרוף תשומת לב.
הצהרתך ונסיונותיך לקבלת תואר ללא "עבודה והכשרה הנדרשת מכולם" כולל
הפרסום לגבי תואר האישה - מעידים יותר מכל על החושב עצמו מורם מעם.
קולי אם תצליח להמנות עם הנבחרים - לא לך יינתן.

87 רואים כמה הוא מבין בחינוך. הוא לא עשה בגרות או פסיכומטרי או תואר אקדמי כלשהו ועכשיו הוא רוצה להיות שר חינוך?!  (לת) אחד
  • 11:11
  • 15.03.12

88 לפיד למד כנראה שהדרך לכנסצ מתחילה בעיוות האמת וקצת הסתה נסתרת נדאל מוחמד ותד
  • 11:12
  • 15.03.12


יש פער עצום בין הבאת נתונים סטטיסטים לבין ניתוחם...גם אם נכון שחמישים אחוז מתלמידי כיתה א הם ערבים וחרדים ( ממתי ממינים את התלמידים במערכת חינוגית לפי שיוכם הלאומי או השקפת עולמם הדתתית!)זה לא אומר שכולם לא לומדים מטמטיקה,אנגלית ,מחשבים ועברית. אלא שיותר נוח ללפיד להתנפל הן על הערבים והן על החרדים בדרכו לכנסת.אדם שרולם להיות שר חינוך מוטב שיעשה שיעורי בית (גם אם אין לו תעודת בגרות)בטרם פוצח את פיו. שכן אילו עשה לפיד שיעורי בית הייה מגלה שהתלמידים הערבים לא רק שהם לומדים מתמטיקה ומחשבים ואנגלית , ולא רק שהם לומדים ומשננים את ביאלק, טשרנחובסקי, רחל ואפילו שירת הרמב"ם אלא שהם בניגוד אליו נבחנים גם בבחינות הבגרות בתנ"ך כחלק מלימודי השפה והספרות העברית, ובבחינת הבגרות במקצוע ההיסטוריה נבחנים גם על תולדות עם ישראל.
אבל למה לנו להלין על בחור שלא עשה בגרות ובכל זאת כמעט וזכה בתואר דוקטור אפילו מבלי שילמד לתואר הראשון. המציאות הפכה כנראה מזמן להיות "שו אחד גדול בכיכובו של מר לפיד.
חבל דווקא את ספר "זכרונותי לאחר מותי", אהבתי מאוד, אבל כנראה שהתפוח נפל רחוק מאוד מהעץ. דומיני שטומי לא הייה אוהב את קיצורי הדרך שבנו עושה הן בקריירה האקדימאיית שחפץ בה והן בפוליטיקה אליה קפץ .

89 חוצפן !!!!! אין לך מושג בחינוך. היסטוריה ואזרחות אסור לבטל !  (לת) אזרח ציוני ופטריוט
  • 11:17
  • 15.03.12

90 פייר, הוא קצת מאכזב באמירות שלו ירון
  • 11:21
  • 15.03.12

הוא מזמין עקיצות אין ספור ובצדק

91 לבטל את חטיבות הביניים שהם מתכון לאנרכיה ובורות, ולצמצם את מקצועות הבגרות. להכניס מקצועות בחירה שילמדו באופן מעמיק ורציני, פלוס מספר מצומצם של מקצועות חובה שלא יעלו על שלושה במספר. לשקול באופן רציני הפרטה של המערכת, ברגע שהורים ישלמו עבור רכישת דעת תהיה הערכה גדולה יותר לנותני הידע. מי שאינו שורד, יהפוך לסלב, או למצער חוטב עצים ושואב מים, לא כולם יכולים/צריכים.  (לת) אני בעד.
  • 11:22
  • 15.03.12

92 הבנאדם מדבר שטויות  (לת) יופי שהוא מדבר, כך אנחנו יודעים
  • 11:47
  • 15.03.12

93 תראו מי מדבר. ההוא שרצה לקבל תואר דוקטור בלי בגרות ובלי ב.א ובלי כלום. אילו זה לא היה מתפרסם - הוא גם היה נהיה ד"ר לפיד ומוכיח בזה את נכונות התאוריה שלו שאפשר לבטל את מבחני הבגרות [ואת לימודי התיכון וה-ב.א. והכל].  (לת) הבל הבלים הכל הבל - אמר יאיר...
  • 11:48
  • 15.03.12

94 סוף סוך מישהו חכם שאול ינאי
  • 12:03
  • 15.03.12

כמורה לבגרויות אני חייב להגיד לכם שזו תעשיית שקרית המחטיאה את מטרת הלימודים ומבזבזת את מירב המשאבים של החינוך. במקום בגרויות עדיפות עבודות גמר מהן לומדים יותר וגם מגיעים מוכנים יותר לאקדמיה!!

95 יאיר לפיד הפוליטיקאי רוברט שרון
  • 12:07
  • 15.03.12

אני מחבב את הבחור ןמן הסתם כוונותיו טובות. אבל, ככל שהוא מדבר יותר מתקבל הרושם שהוא דמגוג לפחות כמו אלה שאותם הוא מבקר. אמש ראינו את נועם שליט, ג"כ פוליטיקאי חדש. כמובן, שיאיר לפיד הוא 1,000 רמות מעל שליט שהתגלה באפסותו ואם רוצה לשמור על כבודו (אם נותר) שיתחפף מהר מהפוליטיקה.
ובאשר ליאיר, שמור על יותר צניעות והרבה יותר יושרה. את דעותיך הסינטטיות תמשיך מן הסתם להביע. אני אצביע עבורך.
בהצלחה.

96 נכון. אפשרות הבחירה בין מאות סוגי בחינות בגרות מדרדרת את ערכה של תעודת הבגרות נסיון שני
  • 12:33
  • 15.03.12

קצת דמגוג, קצת סהרורי, אך עקרונית יאיר לפיד צודק. בחינת בגרות בהבנת הנקרא, באנגלית ובמתמטיקה היא תואמת הבחינה הפסיכומטרית, שרצוי לבטלה כי היום היא בוחנת בעיקר את יכולת ההורים לעמוד בתשלום הקורסים המכינים לבחינה. להבנתי, המתכונת לבחינות הבגרות חייבת להיות עיונית קלאסית בלבד. לצד כתיבת עבודת גמר בהנחיית המורה בכל תחום שיבחר התלמיד יש להבחן במתמטיקה , אנגלית והבנת טקסט ובכתיבת חיבור בעברית כמקצועות חובה לכל התלמידים, ובנוסף ניתן לבחור מתוך ההיצע של פיסיקה, ביולוגיה, כימיה, ספרות עברית, שפות זרות כערבית, רוסית או צרפתית, היסטוריה או גאוגרפיה שבהן יבחנו התלמידים ברמה של חמש יחידות בלבד. לא יתאפשר לתלמידים להבחן כאלטרנטיבה במקצועות אחרים שלמדו. ולגבי הבחינה בתנ"ך. מדוע שלא תכלל בבחינת הבגרות בספרות עברית?

97 ונהדר שהאתר הזה מפרסם את כל התגובות ... ממש.. חוצפנים  (לת) מה קרה? לא מסתדר לכם?
  • 13:09
  • 15.03.12

98 שר חינוך בלי בגרות? מלודי
  • 14:00
  • 15.03.12

כשם שאינך מעוניין שאת בנך ליאור ילמד ויחנך אנלפבתית, בור ועם הארץ חסר השכלה, כך אני אינני מעוניינת בשר חינוך חסר תעודת בגרות!

99 כל מצורע וזב חוטם שרוצה להכנס לפוליטיקה מתחנף לבוחריו הפוטנציאליים. אורית
  • 14:51
  • 15.03.12

יאיר לפיד אופורטוניסט מחושב מאוד. הוא יודע שהצעירים שלא ידעו את דש, שינוי ותקוות התקוות קדימה, הם בוחריו הפוטנציאליים. כך הוא משתמש במניפולציות מבחילות שלא מביישות את אחרון הפוליטרוקים. דוחה.

100 הפסיכומטרי: יותר גרוע מהבגרות. ושניהם לא יותר מאשר מקור לעשית כסף קל  (לת) מורה
  • 16:27
  • 15.03.12

101 ואז ילמדו בפרטי למבחנים של האוניברסטאות דורון
  • 18:06
  • 15.03.12

יבזבזו עוד שנה, ויעשירו מכונים למנהם. אני לא חסיד גדול של הבגרות, אבל צריך לחשוב על תחליפים רציניים כבסיס מיון לאונברסיטאות.

אבל לפחות הוא התחיל לדבר, זה כבר טוב. אולי נדע מה דעתו בנושאים נוספים עד הבחירות

  •   צריך בחינה אחת אחידה, כמו SAT, שתהיה סף לכל עבודה רצינית במשק עודג
    • 19:42
    • 17.03.12

    לא רק כניסה לאוניב'. כמו בגרמניה - בחינה לכל מקצוע.

102 שילוב של דמגוגיה ומגלומניה  (לת) מאחוריה אין ולא כלום
  • 18:36
  • 15.03.12

103 אני בתור תלמידה לא מסוגלת לשאת במחשבה ששנה הבאה לא אצא מהבית. בגרויות כמו שאמר יאיר - ללמוד לבגרות זה ההפך מללמוד. ילדים בגילנו שומעים בגרות, "בלעדיה לא נגיע לשום מקום", נלחצים, לומדים לבגרות, עושים delete, משיגים תעודת בגרות וגמרנו. אני אישית רוצה ללמוד כדי לרכוש ידע. תאמינו לי שאם תלמידים יגיעו לבית הספר בידיעה שהם באים ללמוד להעשרה ולא למבחן, יהיה הרבה יותר כיף ללמוד, מה שיוביל לעניין, מה שיוביל לבעצם הנאה בלמידה.  (לת) שי
  • 20:21
  • 16.03.12

104 בנוסף, זה נראה לכם הגיוני שאנחנו צריכים ללמוד לבגרות בספרות 27 שירים בע"פ כולל הניתוחים שלהם? אני רוצה לראות שמבוגר היום ילמד את כל זה בלי לשכוח. ואיך זה בכלל יעזור לי בעתיד? לדעת שירים בע"פ.. 27.. טוב שלא נסחפו.. שי
  • 22:22
  • 16.03.12

בנוסף, זה נראה לכם הגיוני שאנחנו צריכים ללמוד לבגרות בספרות 27 שירים בע"פ כולל הניתוחים שלהם? אני רוצה לראות שמבוגר היום ילמד את כל זה בלי לשכוח. ואיך זה בכלל יעזור לי בעתיד? לדעת שירים בע"פ.. 27.. טוב שלא נסחפו..

105 בעולם מושלם לפיד צודק בעולם מעשי הוא טועה בגדול קובי נימן
  • 12:00
  • 17.03.12

אדם שגדל בסביבה אינטלקטואלית או שבכוחות עצמו בוחר לחשוב ולפתח את עצמו בלימודים וחשיבה בתחומים שונים, אכן אין לו צורך במערכת פורמלית של בחינות בגרות היא מיותרת עבורו ורלוונטית רק בהקשר החברתי ושל קבלה ללימודים גבוהים. יאיר לפיד אני מניח היה לו את המזל לגדול בסביבה כזו.
רובינו לא גדלים בסביבות שבהכרח מעודדות אותנו להיות חדורי מוטיבציית לימוד עצמי, והדבר ה"פרימיטיבי" הזה של עמידה ביעדים של בחינות בגרות גורם לנו ללמוד. אחרת יתכן שמיוזמתנו לא היינו עושים זאת.
יאיר לפיד צריך לצאת בחשיבה מה"קופסה" של עצמו ולהבין שמה שהיה נכון לגביו איננו בהכרח נכון לגבי רוב האוכלוסייה.

106 מצחיק Ariel Berzon
  • 14:22
  • 17.03.12

אני חייב להודות שכל התגובות פה מצחיקות ממש.
אבל - צריך להודות באמת, בית הספר מיושן - לא רלוונטי במציאות, מחנך לערכים מאוד מסויימים (נגיד ולא ניכנס דיון המורכב של ציונות - דמוקרטיה), מה עם חשיבה ביקורתית עצמאית??

בהחלט יש צורך להחליף את מודל הבגרויות במודל יעיל יותר זה לא סתם..

107 זה חינוך?! תלמידת תיכון
  • 17:18
  • 17.03.12

באמת שזאת בושה, , לבטל את הבגריות כמעט כולן ולהשאיר מתמטיקה אנגלית והבנת הנקרא זו זילות המערכת. אם הולכים נגד השיטה אז הולכים נגדה עד הסוף ולא משאירים כמה מקצועות ליתר ביטחון. זה החינוך שהוא רוצה להשאיר לנוער? תלמדו רק את המקצועות שישעו לכם כסף בחיים?

108 אם הוא מבטל בחינות בגרות שיבטל בית ספר, אם כבר אתה רוצה לעשות משהו מר לפיד תעשה הפרדה בין בתי ספר עיוניים ובתי ספר מקצועיים ותעלה את הרמה של בחינות הבגרות שיהיו רק בבית הספר העיוני, אבל לבטל אותם??? פרסי נובל כבר לא יהיו, האוניברסיטה תאלץ להוריד את הרמה כי כל האנשים יהיו ברמה נמוכה יותר, הרופא שלך יהיה מישהו שלא יודע אזרחות או היסטוריה או כל דבר חוץ מ1+1, גם העורך דין שלך וכ"ו. אם כבר חוק בקשר ללימודים, שאנשים כמוך לא יוכלו להיות שרי החינוך, זה חוק! מישהו שאוהב את המדינה שלו
  • 17:28
  • 17.03.12

!!!

109 לבטל מבחני בגרות ובכך להכשיר את החינוך החרדי. חיים
  • 09:19
  • 19.03.12

צריך לצמצם את מבחני הבגות. נכון. לבטלם? לא !

מתמטיקה. חובה. 3 רמות. רממה בסיסית חובה, רמה בינונית ורמה מוגברת.
אנגלית. חובה. שום שפה אחרת.
פיסיקה. למוכשרים בלבד. לא חובה. אך מי שלמד פיסיקה מבין איך ראיית העולם משתנה עקב לימוד זה. זה גם מנטרל לא מעט הבלים דתיים.
כימיה. כנ"ל. לא חובה. להכיר את עולמנו.
הבעה (לשון וחיבור),
סיפרות ושירה,
פילוסופיה. הכרת הרעיונת המרכזיים בפילוספיה המודרנית ובפילוסופיה של המדע. ניטרול חלק מההבלים הדתיים.


כיום יש מבחני בגרות רבים שהם מיותרים כי הם צורכים יותר מדי משאבים על לא מאומה. למשל: צרפתית., מחשבים (!!). - עם זאת יש ללמד מחשבים בבתי הספר כולל קורס תכנות בסיסי להכרת הנושא.


חיים

110 בגרות בתנך ? .
  • 23:51
  • 02.05.12

צריך לדעתי לבטל אותה לא בגלל שזה ספר שלא צריך לקרוא בשביל ללמוד אלא בשביל להבין.. אלא בגלל שיש הרבה מהתלמידים שלא מאמינים בו למה להם ללמוד אותו ? ואני לא מדברת רק על אתאיסטים..
יש נוצרים אז למה שנוצרים ילמדו על דבורה הנביאה ?
למה בכלל שמים את כולם במסגרת של "כולנו יהודים" ?
אני מרגיש רע שאני, תלמיד מצטיין חייב ללמוד תנך בשביל להתקבל לאונברסיטה שיש לי ציונים כל כך טובים...

111 הגיע הזמן שמישהו ינפץ את בלוף הבגרות. טל
  • 06:47
  • 03.05.12

ישר כוח מר לפיד. כל מילה בסלע.

112 דעתי בתור תלמידה שעדיין עושה את בחינות הבגרות תלמידה.
  • 03:39
  • 23.07.12

בתור תלמידה שעדיין עושה בגרויות ומזדהה עם מיליוני תלמידים,אני מצדדת ביאיר לפיד.
מבחני הבגרות מלחיצים,הם מוציאים את הרע שבך ולא באמת עוזרים לך לממש את הפוטנציאל.
בארה"ב יש להם עבודות ומבחני גמר ועם כל הכבוד אפשר לומר ששם יש הרבה יותר אנשים מצליחים.
הרבה תלמידים נושרים בגלל בחינות הבגרות,הלחץ שטמון בך זה משהו שלא ניתן להסביר,זה כאילו כל העתיד שלך תלוי בתעודה הזאת.ואם היית קצת בלחץ ולא יצאה התוצאה הרצויה,העתיד שלך נהרס.
מבחינתי זה דבר כל כך מיותר במיוחד שעם כל שנה שעוברת מקשים עלינו עוד יותר,מורידים את המיקוד משנים פה משנים שם..אנחנו רק ילדים,ושכל יום יש מבחן בגרות אחר זה מאוד קשה ולא מועיל לאף אחד.
יש בלק-אאוט פתאומי או בגלל הגבלת הזמן אין את התוצאות הרצויות או את התוצאות שאתה באמת יכול להגיע אליהם.

113 בגרות לירון
  • 19:26
  • 05.11.12

אוהב אותך מר לפיד אתה תהיה ראש ממשלה טוב בעזרת השם !!!! :))))

114 ביטול בחינות בגרות בלה
  • 07:59
  • 23.01.13

יאיר היקר,
לא רק שבחינת בגרות באזרחות חשובה מאוד
הייתי מוסיפה גם בגרות בגיאוגרפיה
בזמנו למדנו בע"פ טקסטים מהתנך שנראה לכולם מגוחך
אך לידיעתך עד היום אנחנו זוכרים ציטוטים ועל כך תודה .

115 בגרות אורדון
  • 08:59
  • 23.01.13

איזה אח אתה יאיר !!!

116 בהחלט צודק באמירותיו "ללמוד לבגרות זה ההפך מללמוד" תלמידה
  • 21:45
  • 23.01.13

בתור תלמידה אני יכולה להעיד באופן אמין שכמות החומר שנכנסת בבגרות שעליה אנחנו נבחנים (בגרות בהיסטוריה למשל ) אינה תואמת את הזמן הרצוי שנלמד עבורה .וה"למידה" כביכול, מועברת לנו בצורה שבה אנחנו חייבים לזכור דבר דבר בעל פה !!!! אחד הדברים החשובים בעיני כחלק בלתי נפרד מלמידה היא השיח על נושא היא ההבנה האמתית וההתעניינות האמתית. שום למידה אחרת מסוג אחר לא תעביר השכלה אלינו התלמידים

117 ביטול בגרויות שחר טולדנו
  • 23:16
  • 04.04.13

אני בתור ילדה בתיכון אורט מוצקין מאוד שמחה לשמוע על כתבה זו .. זה כל כך ייקל עלינו כי יש לנו המון לחץ גם מבחנים וגם בגרויות וברוב המבחנים שאנחנו לומדים אליהם אנחנו לומדים רק כי יש מבחן וזה לא באמת מעניין אותנו למשל בתנך והסטוריה שאחרי מבחן אנחנו לא זוכרים את מה שלמדנו ..