המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

יאיר לפיד - חולם להיות שר חינוך, אך מרבה לטעות בנתונים

מקום 41 בעולם באנגלית? ישראל כלל לא מדורגת בתחום. אבסורד שדרוזים נבחנים בתושב"ע? הם לא. הטעויות של לפיד לגבי מצב מערכת החינוך

בכינוס שקיים שלשום יאיר לפיד עם הורי תלמידי בית הספר הריאלי בחיפה, באחד מאולמות בבית הספר, הוא פירט את עמדותיו בענייני חינוך, חרדים ושינוי שיטת המשטר, ואמר שחלום חייו הוא להיות שר החינוך.

בכינוס, שהתקיים בשעות הלימודים, השתתפו כ-200 הורים וגם כמה תלמידים. חוזרי מנכ"ל אוסרים חשיפת תלמידים לעמדה של פוליטיקאי אחד, אך במקרה של לפיד, טוענים בבית הספר, לא מדובר בכינוס פוליטי. יו"ר ועד ההורים, שיבולת קיפניס, הסבירה ש"ההחלטה התקבלה לפני שלפיד הודיע על מעבר לפוליטיקה".

בכנס המשיך לפיד לנקוט קו ביקורתי וכינה את מערכת החינוך "תעשיית אי-אמון". הוא פירט את משנתו לביטול 262 בחינות בגרות. לפיד נשאל מדוע יצליח לשנות את המערכת, בהבדל מפוליטיקאים שהבטיחו ולא קיימו. לפיד: "גופנו מכוסה בצלקות אכזבה, מעובדה ששנים אנחנו שמים פתקים, מקווים לטוב ומאכזבים אותנו. אין ברירה אלא להמשיך לנסות. להבטיח לך שאני אצליח בכל דבר שאני רוצה, אני לא יכול. לא צריך לחשוב שהמערכת הפוליטית כל כך מושחתת שתמוסס כל כוונה טובה".

לפיד אמר שחלום חייו הוא להיות שר החינוך. אך בדבריו על מצב החינוך בישראל היו לא מעט טעויות. כך, למשל, אמר לפיד ש"ישראל נמצאת במקום ה-41 בעולם במתמטיקה, הרבה מתחת לאיראנים". ואולם מדובר בדירוג שנערך על פי מבחני פיז"ה הבינלאומיים, שבהם איראן אינה משתתפת. לעניין הפיגור אחר איראן, נראה שלפיד התכוון לאולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה, שבה הגיעה ישראל למקום ה-27 ואיראן למקום החמישי.

לפיד גם ציין כי "אנחנו מקום 41 באנגלית, שזה מתחת לירדנים, ומקום 37 במדעים". אך מבדיקה עולה שהמבחנים הבינלאומיים שבהם משתתפת ישראל לא כוללים ידיעת אנגלית, כך שאין דירוג של ישראל לעומת מדינות אחרות בתחום זה. מבחני פיז"ה דירגו את ישראל במקום ה-41 במדעים.

יאיר לפיד בכנס באוניברסיטת תל אביב, החודש
יאיר לפיד בכנס באוניברסיטת תל אביב, החודש. צילום: ניר קידר

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

>> האם ללפיד יש סיכוי לשנות את מערכת החינוך? עשו לנו לייק ודברו על זה בפייסבוק || צפו: ב. מיכאל מונה את הטעויות בטוריו של לפיד

על שאף שלפיד הצהיר בעצמו כי "הוא נזהר מלהפוך את הכנס לפוליטי", הוא נשאל שאלות רבות שנוגעות לעתידו הפוליטי וגם השיב להן. הקהל רמז לו שהקרב על ביטול בחינות הבגרות יהיה כרוך במאבקים רבים, והוא ענה: "אני נזהר לעשות מזה כנס פוליטי. לא יצאתי לדרך שיצאתי בשביל להימנע ממאבקים".

בנוסף התייחס לפיד גם לדו"ח ועדת שושני, שלדבריו חובר על ידי ד"ר שמשון שושני, שלפי לפיד גם הוגש ליו"ר הוועדה, ונדחה על ידיו. לפיד אמר: "הוועדה ישבה הרבה מאוד זמן לבדוק מהו התקן הדיפרנציאלי לתלמיד, שזה אומר שצריך לתת לתלמידים שאין להם, קצת יותר. הוועדה הגישה את מסקנותיה למשרד החינוך ויצא הגורל והיות והוועדה ישבה הרבה זמן, אז נוצר מצב שבחודש האחרון לעבודתה, ד"ר שמשון שושני, מונה למנכ"ל משרד החינוך. ואז ועדת שושני הגישה את מסקנותיה למשרד החינוך, לד"ר שושני. הדבר הכי מעניין הוא שהוא לא קיבל את המסקנות".

אולם מבדיקה עולה כי דו"ח שושני הוגש ב-2003 - כששושני כלל לא כיהן כמנכ"ל משרד החינוך. בשיחה עם שושני הוא הביע תמיהה שאלה הדברים שלפיד אמר. "אני מתפלא שאלה הדברים שהוא אמר. חבל לי שמטעים את האנשים. יש עובדות. הוועדה ישבה קרוב לחמש שנים לפני שהתמניתי למנכ"ל. מישהו הזין אותו לא נכון".

בנוסף, כשדיבר על שכר המורים הדגיש כי שכר המורה הוא מתחת לשכר הממוצע במשק, שעומד לשיטתו על כ-7,000 שקל בחודש, על אף שהשכר הממוצע במשק נע בחודשים האחרונים סביב ה-8,500 שקל בחודש.

לפיד התייחס גם לאבסורד שבבחינת תלמידים הדרוזים בתורה שבעל-פה. אך מבדיקה אצל במשרד החינוך מתברר שהדרוזים אינם נבחנים בתורה שבעל-פה.

לפיד סירב להגיב לדברים.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 get your facts and figures right before you speak  (לת) חתול בר מתורבת
  • 07:51
  • 25.03.12

02 מספיק כבר עם הליצן הזה נדב
  • 07:56
  • 25.03.12

נאד נפוח

  •   קודם כל טוב שתחליף את סער האימפוטנט. אנא הצהר שמחצית מהמנדטים שתקבל תעביר לעצמאות - כי הבטחון בראש מעייננו וחשוב שעצמאות תעבור אחוז החסימה. עם המנדטים שלך מבטיחה לך את תפקיד שר החינוך. הבטחה  (לת) אקרובט
    • 19:04
    • 31.03.12

03 אכן טועה. לגבי מתימטיקה ואיראן- הנושא נמצא בטיפול, לא?  (לת) מישה חלבין
  • 07:57
  • 25.03.12

04 הטעויות שלו יהיו האסון של כולנו רן
  • 08:05
  • 25.03.12

אסור לתת לאיש המופרע הזה את הקול בקלפי.

כנסו ותקראו למה "יאיר לפיד מסוכן לילדים שלכם" בקבוצה בפייסבוק.

  •   נכון, לפיד הוא הפוליטיקאי המושחת של המחר: לפיד אינו מבין מה לא בסדר בניהול טקס "שרים בכיכר" במקביל להרצת מועמדות לכנסת, נעזר ביועצים כמו אולמרט, חשב שאפשר לגנוב לעצמו דוקטורט, נעזר בטייקונים כדי לקדם את עצמו אבל מדבר על צדק חברתי, השתבץ כל חייו לג'ובים יקרתיים ללא שום קשר לכישוריו אלא לקשריו המשפחתיים. מי שכך נוהג אינו יכול להיות אלא איש מושחת בעתיד, אם יקבל את הכוח לידיו  (לת) לפיד אכן מסוכן לכולנו
    • 14:30
    • 25.03.12

05 בשבילך - דוקטור לפיד (לאינסטנט חומוס)  (לת) פרופסור לטחינה
  • 08:05
  • 25.03.12

06 " יאיר לפיד עם הורי תלמידי בית הספר הריאלי בחיפה" - זאת הייתה הטעות הראשונה... או משפט פתיחה מוצלח לבדיחה  (לת) כדרלעומר
  • 08:06
  • 25.03.12

07 עדיף מישהו שטועה על פני המוחות המנוונים של משרד החינוך שיודעים הכל  (לת) גיא
  • 08:06
  • 25.03.12

08 העיקר שהוא מקבל במה תקשורתית בכל העיתונות.  (לת) יוני
  • 08:12
  • 25.03.12

09 מזל שלא קוראים לו ביבי, שאז הכותרת היתה "שקרן" אחת
  • 08:13
  • 25.03.12

מצד שני הוא עדיף על אנגרי בירד, שהיא ממילא לא אומרת כלום.

10 אולי הוא טועה במיקום המדוייק בטבלה, אבל את רוח הדברים הוא כנראה מבין טוב יותר משרי החינוך בעשרים השנה האחרונות.  (לת) תלמיד לשעבר
  • 08:15
  • 25.03.12

11 יאיר לפיד הוא בור גמור המדבר בפומפוזיות על דברים שאין לו בהם שום מושג - בידיעה שיימצאו די אידיוטים שיתרשמו ויצביעו בשבילו. האיש הזה הוא קליפה ריקה מתוכן, כפי שהוא עצמו מוכיח שוב ושוב, ותודה ל"הארץ" שחושף זאת. יוסף למפל
  • 08:17
  • 25.03.12

יאיר לפיד הוא בור גמור המדבר בפומפוזיות על דברים שאין לו בהם שום מושג - בידיעה שיימצאו די אידיוטים שיתרשמו ויצביעו בשבילו. האיש הזה הוא קליפה ריקה מתוכן, כפי שהוא עצמו מוכיח שוב ושוב, ותודה ל"הארץ" שחושף זאת.

12 אינו מדייק בשום דבר מדבריו שוש
  • 08:19
  • 25.03.12

כבר שמתי לב שלפיד ״שולף מהמותן״ נתונים שאפשר בקלות לבדוק אותם באינטרנט. בספרו על אישים בתנך כתב טעויות מביכות ממש. כמו שלשמואל שהיה נזיר, לא היו ילדים, והילדים שמוזכרים בתנך כילדיו, היו בוודאי מאומצים...
לא טרח לראות ממה נזיר אמור להתנזר לפי היהדות והקיש מהנצרות...

כמו כן היו לו טעויות נוספות מסוג זה לרוב. שר החינוך? שר קידוש הבערות והחפיפניקיות. לפרסם בספר ולהנציח את בורותו מעיד על חוסר רצינות.

  •   אין ספק שלפיד יהיה שר חינוך עלוב למדי. יחד עם זאת הוא יהיה טוב בהרבה מסער הלאומן המטורף!!!  (לת) מתגעגע לשר החינוך שריד
    • 09:15
    • 25.03.12

  •   פתטי חיים
    • 09:36
    • 25.03.12

    שמואל כלל לא היה נזיר.

  •   סער מוצהר כאיש ימין ואותו בחרו להיות שר החינוך מאיר
    • 09:57
    • 25.03.12

    שולמית אלוני היתה מוצהרת כשמאלנית והיא ניבחרה לשרת החינוך. כל דור והכנף שלו.

  •   שמואל היה נזיר שוש
    • 16:17
    • 25.03.12

    [עריכה]נזירים בהיסטוריה

    מעמוס ב' ומאיכה פרק ד': "זכו נזיריה משלג צחו מחלב", נראה שהנזירות הייתה רווחת בישראל בימי התנ"ך. אולם רק שמשון מוזכר במפורש בתנ"ך כנזיר. חז"ל מזהים גם את שמואל כנזיר בגלל הפסוק "ומורה לא יעלה על ראשו" (מורה=סכין). גם אבשלום, בנו המורד של דוד המלך מזוהה כנזיר, משום שהיה מגדל את שערו ומגלחו רק כשהכביד עליו.

  •   גם אני מגלח זקן רק כשמכביד עליי - אשתי קוראת לי עצלן!  (לת) גיא
    • 06:03
    • 26.03.12

  •   נזיר נכון- אבל לא מתנזר ממין- זה לא כמו הנצרות  (לת) רונה
    • 22:32
    • 26.03.12

  •   גישת השמאל המפוסמת.. כל מי שלא מסכים הוא מטורף ומסוכן לציבור ובעיקר ל"דמוקרטיה" = הלא היא ההגמוניה השמאלנית מורמת האף.  (לת) חסרים אנשים ישרים וכנים היום
    • 01:13
    • 23.02.14

13 כל הזמן. מעניין למה  (לת) הארץ נגד לפיד
  • 08:20
  • 25.03.12

  •   למה זה הארץ נזד? זה דיווח על מעללי הטוען לכתר שר החינוך. נורא בעצמו ללא עזרה מהארץ.  (לת) אנא הבהר
    • 08:52
    • 25.03.12

  •   זו התגובה האולטימטיבית - הארץ מראה לך מי מנסה לעבוד עליך ואתה שואל מה יש להם נגדו...  (לת) ליצן
    • 09:46
    • 25.03.12

  •   באמת למה שהעיתונות לא תתגייס למענו ותסתיר פישולים כיאה לעיתונות אמיצה?  (לת) בוז
    • 11:42
    • 25.03.12

  •   זה נורא פשוט. הארץ מעוניינים שיצביעו עבור שלי האדומה (אותם הקוראים שעוד לא עברו להצביע לחד"ש). אבל לא יעזור להם. למרות כל ההשמצות העלובות לפיד יצליח בגדול בבחירות הבאות  (לת) המעמד הבינוני
    • 12:55
    • 25.03.12

  •   מסתבר שללפיד יש כסף לתת לכל המעמד הבינוני!  (לת) המעמד הלא בינוני
    • 17:04
    • 25.03.12

  •   יצליח במה ? אאא
    • 21:03
    • 25.03.12

    המנדטים שלו באים מקרב האופוזיציה.
    הימין לא צריך אותו בשביל להרכיב ממשלה.והימין רק ילך ויתחזק
    מבחירות לבחירות.גם בגלל הדמוגרפיה,גם בגלל מה שהשמאל עולל למערב כולו וגם בגלל מה שקורה כאן באזור.

    לפיד יזחל לממשלה בכל מחיר.לא משנה כמה מנדטים יהיו לוהוא הרבה פחות חיוני מהמפלגות החרדיות שהן בשר מבשרו של הימין.לפיד הוא איש שמאל (למרות הנסיונות הדי פאתטיים להסתיר את זה).
    הוא יזחל לממשלה ובפעם הראשונה שיעשה קולות של שטיח
    הוא יבעט החוצה.
    ביבי לא כלכך חזק בליכוד כמו שמקובל לחשוב.
    הוא הסמן השמאלי של המפלגה ולא ממש אהוד במפלגה.הוא פשוט מספק את הסחורה ומביא מנדטים,לא מעבר לזה.

14 בפעם האחרונה שבדקתי הוא רצה להיות ראש ממשלה תומס
  • 08:22
  • 25.03.12

אולי שר לענייני תל אביבים מאזור מרכז העיר בלבד?

15 לא צריך להתפלא יאיר אחר
  • 08:28
  • 25.03.12

יאיר לפיד תמיד היה שטחי בכתבותיו ובהתבטאויותיו. ה״איך״ היה יותר חשוב מה״מה״. הוא לא העלה בדעתו שמישהו גם יתייחס ברצינות לתוכן דבריו ויבדוק את הנתונים.

16 פטור מתואר ראשון כולל פטור משיעורי בית  (לת) מושה מושה
  • 08:31
  • 25.03.12

17 ככה זה כשיש הקלות בקבלה ללימודי דוקטורט מדען
  • 08:32
  • 25.03.12

יאיר מעולם לא למד את החשיבות שבהכנת שיעורי בית... או בלהיות קצת עמום כדי שיהיה קשה לתפוס אותך במילה.

18 גםבריחתם להארץ שגיאות למכביר - קראו הכתבה ותזהו הרב בריח
  • 08:34
  • 25.03.12

בנוסף, הארץ מעטר את מאמריו בתמונות, ובתחתית התמונה - שם הצלם, אך לא מפורט מי מצולם, ולא תמיד ברור. אנא שפרו.

19 לפיד התרופה לליבני המבולבלת עם לפיד תקום ממשלה טובה בראשות נתניהו  (לת) טוטו
  • 08:34
  • 25.03.12

20 הבנאדם לא עבר בגרות, אל תרדו איתו לפרטים יוני
  • 08:36
  • 25.03.12

תנו לו קצת מרווח :)

21 טוב ביי  (לת) אכן חציר העם
  • 08:36
  • 25.03.12

22 טוב, ביי  (לת) יאיר
  • 08:37
  • 25.03.12

23 תגובה ל : הארץ נגד לפיד עדי
  • 08:38
  • 25.03.12

התשובה נורא פשוטה, הוא לא פוליטיקאי .... הוא לא מנסה להיות, לא איכפת לו לטעות (למרות שזה לא משהו שצריך להעריץ, כן צריך להיות לו איכפת).
אפשר לראות בצורה ברורה, שללפיד יש תמונה מנטאלית מסויימת לגבי איך הדברים צריכים להתנהל, וכל מה שמסביב לא מענין אותו.

  •   כן, אבל כשאתה מבסס מדיניות על נתונים... אייל
    • 09:51
    • 25.03.12

    כדאי שהם יהיו נכונים. היית מדבר איתו כבנקאי של הכסף שלך אחרי טעויות כאלו? מצד שני הוא לפחות לא ממציא היסטוריה כראש ממשלתנו שר האוצר האיטלקי

  •   תגובה ל: עדי .
    • 10:09
    • 25.03.12

    הוא מנסה ועוד איך להיות פוליטיקאי (מדוע נכנס לפוליטיקה???), אבל לא כל-כך חזק בעובדות. גם אם העובדות לא מעניינות אותו, זה קצת בעייתי עבור מי שחולם להיות שר החינוך, לא?
    והדבר היחיד שאפשר לראות בצורה ברורה, בינתיים, זה לא אתזה שיש לו תמונה מנטאלית לגבי איך הדברים צריכים להתנהל, אלא שהוא מאוד מאוד אוהב את אור הזרקורים. את זה אני רואה ממש ממש ברור. מסנוור, אפילו.

  •   וזה נראה לך בסדר? אם לא מעניין אותו, שילך להיות מנהיג בחדר הכושר.  (לת) לעדי
    • 10:35
    • 25.03.12

  •   טוב ביי  (לת) יאיר
    • 12:36
    • 25.03.12

  •   מי שלא טורח להקדיש שתי דקות לבדוק בגוגל את העובדות שלו - פשוט לא מעורר אמון. לשום תפקיד, קל וחומר לתפקיד הנהגתי.  (לת) זה פשוט
    • 13:23
    • 25.03.12

  •   בשביל לשבת בכיסא מקבל ההחלטות צריך קודם כל מדיניות ברורה ולא סתם להפריח בלונים לאוויר ש.
    • 15:42
    • 25.03.12

    פשוט שתלמיד תיכון בן 16 ילמד תנ"ך כי זה מעניין? איך לא חשבו על זה קודם?! כמו כל יתר ההבטחות של לפיד, גם זו חסרת בסיס ומופרכת מיסודה. ברגע שבודקים לעומק זה נהיה ריק מכל תוכן או יכולת ביצועית. סיסמאות פופוליסטיות טובות אולי לקמפיין. לא לשר מבצע.

  •   למה תופסים ישר מילולית עדי
    • 11:08
    • 26.03.12

    ברור לי שהוא נכנס לפוליטיקה, ולא לשוק הכרמל למכור מלפפונים.
    הכונה בלא מנסה להיות פוליטיקאי- היא בכך שהוא יותר אלטרנטיבי, ואמרתי, שזה שהוא טועה זה לא משהו שצריך להעריץ, אישית אני בכלל לא תומך שלו (חוץ מלחטוף בזירת האיגרוף הוא לא עשה הרבה). תמונה מנטאלית יש לו וזה ברור, אם כי גם כאן אני לא ציינתי שהיא נאורה, או מחושבת! הוא נכנס למשחק שלפי דעתי האישית אין לו מה לחפש בו, ולגבי אור הזרקורים, סלח לי ידידי אבל זה כבר בנאלי. לא חדש ללפיד לחפש צומי.

24 מי שיצביע לפיד יצביע למעשה עבור הקואליציה של נתניהו שער 5
  • 08:41
  • 25.03.12

יאיר לפיד וארבעת המנדטים שלו יצטרפו לקואליציית הימין של נתניהו כתחליף לברק ואנשיו ולכן כל מי שמתכוון להצביע ללפיד צריך להבין מה משמעות הצבעתו - עוד חמישה תומכים בקואליציה של נתניהו.

  •   מי מצביע לו בכלל ??? לבן אדם אין ניסיון בפוליטיקה בכלל . יאיר לפיד לא מלך ולא ראש ממשלה ולא נעלים.
    • 09:59
    • 25.03.12

    מההתחלה לא התלהבתי ממנו, אוקי הוא מגיש נהדר ניראה טוב בחולצה הדוקה הוא סופר ויש לו טור בעיתון נו ו .... הבן אדם לא מבין בפוליטיקה כלל וכלל אין לו בגרות והוא רוצה להיות שר החינוך ולבטל בגרויות, אבל מה העיקר שהתקשורת ניבאה לו ניצחון בסקרים הייתי מצפה מאנשי תקשורת שיבדקו קצת יותר לעומק לפני שהם מכתירים אותו לראש ממשלה וכו' ...

  •   הקול שלך יישב באופוזיציה עוד הרבה הרבה שנים, אז שב בשקט..  (לת) א-א
    • 10:32
    • 25.03.12

  •   מי בכלל מצביע לו ???  (לת) ?
    • 10:35
    • 25.03.12

25 זו לא חוכמה לגלות שגיאות אצל לפיד בבדיקה שלאחר מעשה.אף אדם לא יודע הכל.וכל אחד יכול לשגות.מה שחשוב זו השיטה ועקרונותיה.ואת זה מוכר לפיד בהצלחה. שר ביטחון לא חייב להיות גנרל בדימוס
  • 08:42
  • 25.03.12

אם שר חסר השכלה מש"ס יכול להיות שר הפנים או כל שר אחר,ולעשות עבודה טובה,לפיד בטח יכול לעשות לא פחות כשר חינוך או כל שר אחר.העיקר שהוא ודיעותיו ושיטותיו ייוצגו שם.
סמי מפ"ת.

  •   כדי להימנע משגיאות, ידידי הכסיל, עושים שיעורי בית לפני.  (לת) כסיף
    • 09:07
    • 25.03.12

  •   הבעיה היא לא הטעויות כטעויות, אלא החפיפניקיות שמוליק כהן
    • 09:25
    • 25.03.12

    אני משוכנע שאם תעביר אותי מבחן טריוויה תגלה תחומים שונים שהם כמו חור שחור אצלי. אין אדם שיודע הכל, ואני לא מצפה מלפיד שידע לענות בשלוף על כל שאלה, ואין זה משנה אם השאלה נוגעת ליון העתיקה או למצב מערכת החינוך בישראל. לעומת זאת אני בפירוש מצפה ממנו לדיוק כאשר הוא כותב טור או נושא נאום. במקרה שכזה הוא בוחר את הנושא, יש לו את הזמן להתכונן ולבדוק את העובדות. אם הוא מצליח לטעות טעויות כל כך מביכות בטורים ובנאומים שלו, המשמעות היא שהוא לא טורח לבדוק עובדות לפני שהוא מנפנף בהן, ומכאן שהוא רחוק מללמוד את הנושאים שלכאורה קרובים לליבו, ורחוק מלהיות יסודי.

  •   נכון שאיש אינו יודע הכל, אבל מי שאינו יודע דבר-מה - שישתוק. מי שמדבר על נושאים שאין לו בהם מושג הוא טיפש, ומי שממציא נתונים ועובדות הוא שקרן. שולה גלעדי
    • 09:58
    • 25.03.12

    נכון שאיש אינו יודע הכל, אבל מי שאינו יודע דבר-מה - שישתוק. מי שמדבר על נושאים שאין לו בהם מושג הוא טיפש, ומי שממציא נתונים ועובדות הוא שקרן.

  •   זו באמת שאלה מענינת....... קופרניקוס
    • 10:28
    • 25.03.12

    איזה כישורים צריכים להיות לשר חינוך או לשר בכלל.
    אז ככה:
    1. רצוי שיהיה אדם אמין. מישהו שאפשר לסמוך על מה שהוא אומר.
    במקרה של לפיד, נראה שכאשר הוא אומר שעכשיו יום, צריך לגשת לחלון ולבדוק אם הוא צודק. לא י כי הוא שקרן אלא פשוט כי לא טרח לבדוק.
    2. רצוי שידע מה הוא עושה. בתור מי שמן הסתם מתכנן מהפכות ורפורמות בתחום רגיש, היה משמח לדעת שהבן אדם השקיע מספיק מחשבה על ההשלכות. רק מה? ממה שרואים, די ברור שהסגנון הוא של שליפה מהמותן, חפיף ו"יהיה בסדר" ולמרות שברור שכוונותיו טובות-יש פה בעיה.
    3. סתם מעצבן לראות בורות המתגאה בבורותה.

  •   צודק! "גם אויל מחריש חכם יחשב"  (לת) איש יהודי
    • 11:18
    • 25.03.12

  •   התכוונת לשיטת הישראבלוף?  (לת) אכן שיטה מוכחת בישראל..
    • 11:50
    • 25.03.12

  •   ואז נישאר עם פוליטיקאים שלא אומרים כלום שי
    • 12:00
    • 25.03.12

    הכל בעמימות... כמו שהיה עד היום
    אני מעדיף אי דיוקים - אותם גם אפשר לתקן
    מאשר עמימות גורפת
    חושבים שיש פוליטיקאי ישראלי שיכול לצטט הרבה נתונים ובכל הנושאים טוב יותר?
    חושבים שזה חשוב?

  •   צודק, שר ביטחון לא חייב להיות גנרל בדימוס  (לת) עמיר פרץ
    • 13:36
    • 25.03.12

  •   לשי, לפיד הוא בדיוק הדמות העמומה שעליה אתה מדבר. ומתוך העמימות שלו גם עולות טעויות מטופשות.  (לת) נו, באמת
    • 13:37
    • 25.03.12

  •   כל הידע מצוי בשרוולו של לפיד ,אז לשם מה הוא צריך לטרוח ולבדוק.  (לת) פוליצר
    • 16:55
    • 25.03.12

26 השכלה דנידג
  • 08:44
  • 25.03.12

לפיד כבודו והשכלתו במקומו. באשר לידיעה אישיתרחבה יותר׳ הנדרשת כביכול, מחבר כנסת ״לעתיד״ כדי לנהל את המדינה אז.. זהו שלא צריך הרבה השכלה ״ראו ניהולינו היום! בכל המישורים ועוד ,עם השכלה.של גאונים. (לדעתי מספיק תואר ראשון) )העובדות בשטח לא מלבבים.

  •   רמת הניהול היום בהחלט אינה מלבבבת- למה אתה חושב שצריך לרדת עוד יותר נמוך אל מי שלא מסוגל ללמוד בלי קיצורי דרך וא מסוגל כנראה גם לבדוק את העובדות שהוא טוען להן שלא במסגרת לימודית פורמלית?  (לת) אנא הבהר
    • 08:50
    • 25.03.12

27 הארץ מריץ את שלי יחימוביץ ולא מפסיק לחפש את לפיד  (לת) גיא
  • 08:45
  • 25.03.12

28 מנהיג חדש לשבט הלבן וויט צ'יף
  • 08:46
  • 25.03.12

אירוניה טרגית..המנהיג שבחר השבט הלבן הוא אות סיום לדעיכתו של הסדר החברתי הישן

29 הארץ לא נגד לפיד ספיטפול
  • 08:46
  • 25.03.12

לפיד מאמץ במהירות גינוני פוליטיקאי מנותק. כל מי שמוצא טעות בדבריו או מביע ספק הוא נגדנו. הטעויות אמנם קטנוניות אבל מלמדות על חוסר הרצינות, על אי הכרת המערכות ועל הבל כללי

30 נו טוב, להכין שעורי בית אף פעם לא היה הצד החזק של ה"דוקטור" אלוהי הפרטים הקטנים
  • 08:47
  • 25.03.12

ככה זה שמזייפים תארים, עם הזמן שוכחים שיש חשיבות לפרטים, ללימוד, לעבודת הכנה- אותם דברם שוליים, כמו דיוק, שכל כך חשובים במחקר אקדמי.

אבל מה נצפה ממי שלא עשה בגרות, פסיכומטרי, תואר ראשון, ושני, אבל מצא דרך לזכות בדוקטורט ? הוא כלכך מוכשר שעבורו באמת אין משמעות לפרטים הקטנים, במעמדו ומצוינתו רואים את הדברים מ"למעלה"


31 מה זה שמים פתקים? בכותל - בפניה לבורא עולם שיעזור? בשרוול - בכוונה לקצר הליכי למידה ולקבל ציון טוב מזה שהידיעות שצברנו מאפשרות [ מה שקוראים להעתיק בבחינה]?  (לת) מתגלות פה אופציות מדהימות.
  • 08:49
  • 25.03.12

32 הוא אולי לא מדייק אבל צודק בגדול יולה
  • 08:52
  • 25.03.12

התוצאות שלנו במבחנים בינלאומיים כמו פיז"ה או טימ"ס כ"כ גרועות ששום מקום רשמי שאנחנו מופיעים בו אינו מדויק:
א. כבר הוכחנו שאנחנו מזייפים בתוצאות
ב. אפילו באופן רשמי אנחנו משמיטים כ-25% מהתוצאות (גרועות מן הסתם) כאשר מותר עד 5%
ג. בואו לא נשכח כי 20% מאוכלוסיית התלמידים בכלל לא לומדים את החומר הזה (הנחשב לימודי ליבה, ישמור ה')
יש לברך על כל יוזמה לטפל בעניין החינוך בארץ.
ממליצה לעיין בדוח מצב המדינה של מרכז טאוב על מנת להבין עד כמה אנחנו שקועים...

33 שטחי  (לת) עין
  • 08:53
  • 25.03.12

34 האיש שקבע שקופרניקוס הוא פילוסוף יווני קדום רוצה להיות שר חינוך?????  (לת) אריסטו
  • 08:55
  • 25.03.12

35 יאיר לפיד הולך ומתברר כאפיזודה משעשעת במדמנה הפוליטית שלנו... רוני מקרית אונו
  • 08:57
  • 25.03.12

מה יש ללפיד שאין לעוד 100,000 בני 40 פלוס שהם חכמים ממנו, צנועים ממנו, משכילים ממנו, ולבטח פחות מתוקשרים ממנו?

חלפו כבר 4 חודשים מיום "היכנסו לחיים הפוליטיים" ואיש לא יודע מה השקפתו בנושאים חיוניים ביותר, ומה שהוא מציג כרגע לכול היא בלוריתו המלבינה, חיוכו צחור השיניים, והיותו בנו של טומי. חוץ מזה-נאדה!

זה שהוא דווקא מתלבש על תיק החינוך, נשמע כמעט ציני עם השכלתו המאוד חסרה, וקשה ששר חינוך ידרבן את ילדנו ללמוד, ולהשכיל ולעשות בגרויות כחלק ממסלול ההשכלה שלהם, כאשר הוא עצמו "לא שם" בזמנו על לימודים בתיכון, כי היו לו אז בנות בראש.

  •   הוא יהיה שר החינוך ברמה של לבנת/סער. הרי הרף הנמוך כבר קיים...  (לת) כסיף
    • 09:09
    • 25.03.12

  •   כמעט כל מהנדס/ איש מדעים מדויקים אבי
    • 09:36
    • 25.03.12

    בן 40+, יש לו אי-קיו 130+
    והוא הרבה יותר מוצלח מיאיר לפיד.

  •   רוני היקר, למנהיגנו הדגול לפיד דווקא יש מישנה סדורה, וזו לשונה במלותיו-הוא: "אני תמיד תומך בעמדת מערכת הביטחון." וכן: "טוב ביי." אריאל שיינרמן
    • 10:18
    • 25.03.12

    רוני היקר, למנהיגנו הדגול לפיד דווקא יש מישנה סדורה, וזו לשונה במלותיו-הוא: "אני תמיד תומך בעמדת מערכת הביטחון." וכן: "טוב ביי."

  •   רוני היקר, למנהיגנו הדגול לפיד דווקא יש מישנה סדורה, וזו לשונה במלותיו-הוא: "אני תמיד תומך בעמדת מערכת הביטחון." וכן: "טוב ביי." אריאל שיינרמן
    • 10:19
    • 25.03.12

    רוני היקר, למנהיגנו הדגול לפיד דווקא יש מישנה סדורה, וזו לשונה במלותיו-הוא: "אני תמיד תומך בעמדת מערכת הביטחון." וכן: "טוב ביי."

  •   סער לא רק בוגר תיכון אלא אפילו אקדמאי בוגר אוניברסיטה ממשיכים להתעלם מעובדות
    • 11:01
    • 25.03.12

    ובוודאי לא קיבל תארים פיטיבים בגלל שהוא "בן של.."

  •   מאוד פשוט סטודנטית
    • 11:34
    • 25.03.12

    כשהוא יהיה שר חינוך הוא יוכל להכריח את המל"ג להכיר בתואר שלו..

  •   זה שהוא בוגר אוניברסיטה לא עושה אותו לפחות אדיוט.  (לת) בוגר אוניברסיטה
    • 14:16
    • 25.03.12

36 לא רק אויל, גם גזען גל
  • 09:00
  • 25.03.12

שימו לב לניואנסים שמסתתרים באימרות השפר של לפיד- אנחנו מקום X, מתחת לירדנים, אנחנו מקום Y, מתחת לאירנים... מה משתמע מכך? מה אומר לפיד, בלי להגיד זאת במפורש? "אני מביע פליאה שהירדנים והאירנים ממוקמים גבוה כל כך מעלינו, שהרי, בהיותם מוסלמים, הם אמורים להיות טיפשים ונטולי השכלה". טול קורה מבין עיניך, יאיר לפיד. אולי מוטב שתשקוד על הנתונים הבסיסיים שאתה מרבה כל כך לצטט, בטרם תזרה חול בעיני הציבור, הכמהה למשיח חדש בדמותך. לא הכל ניתן לפתור באמצעות סלוגנים, או באמצעות סטטוסים בפייסבוק. הגיעה שעתך להתמודד עם האמת, עם יריבים פולטיים שיוכלו גם לענות לך ולא רק להשתמש בפלטפורמות שנוחות לך - פייסבוק, בתי ספר, עיתון...

  •   לא מצביע לפיד שולמן
    • 09:40
    • 25.03.12

    יא מתייפיף. גזענות אוי אוי אוי אמר על המוסלמים המסכנים שהם טיפשים. הם בדיוק בני אדם כמונו...יאללא-לך תפגין נגד מתקפה באירן כמו שאר המתלקקים כמוך אתמול בת"א. בטח כבר דאגת לדרכון גרמני\פולני\רומני כשיפול פה הטיל הראשון..
    אני לא אצביע ללפיד אבל מה שהוא התכוון זה שאנחנו מאבדים את היתרון היחסי מול הערבים במה שהיינו הכי טובים בו-המוח היהודי. זה מה שעצוב כאן. ועם כל הכבוד לערבים אז כן-מאז שהאסלם השתלט עליהם לא יצא מהם (כמעט) שום דבר חיובי לאנושות (ולא שאני מזלזל בחומוס מסבחה...שיהיה ברור כן. זה ליגה לאומית!!) בטח לעומת מה שהיהודים נתנו לעולם אז אני מציע שאת הסנדה, אתה תיטול מבין עניך!

  •   צודק\ת  (לת) ש
    • 09:42
    • 25.03.12

  •   צודק, תגובה נכונה! לפיד פשוט גזען מסווה.  (לת) דדי
    • 09:54
    • 25.03.12

  •   צודק ביותר. הוא לא השווה ליוון או מכסיקו. הוא איש נהנתן אמנם גזני
    • 11:26
    • 25.03.12

    משכיל, נאה ורהוט אך בלי תובנות רציניות, בלי עמוד שדרה. יצטרף לכל קואליציה ולא יזיז דבר. זה יהיה אסון למרכז/שמאל אם יקבל יותר מ-2 מנדטים. אם אתה שמאל תצביע עבודה אם אתה ימין תצביע ליכוד.

  •   תגובה מפגרת - הערבים הם לא גזע רועי
    • 12:55
    • 25.03.12

    מדינות ערב הן נחשלות והעמים אשר חיים בה , הם די מטומטמים. לא במובן האבולוציוני, אלא במובן הפרקטי של המילה.
    וכן, להיות "מתחת" לירדנים ולאיראנים זו בושה כי הם משטרים פטריארכים מדכאים המוניים וטפשיים.

    תחשוב קצת לפני שאתה מגיב!

  •   מזכיר את אבא שלו קצת...ובלי קשר הוא מזכיר את אבא שלו בכל פינה אפשרית על מנת להנציח אותו בהיסטוריה הישראלית...למרות שבפועל הוא היה אמור להיעלם יחד עם הבהמתיות הנרקסיסטית שהיתה לו.  (לת) נאק
    • 14:21
    • 25.03.12

37 לא נורא, עדיף להצביע ללפיד מאשר למפלגות הגדולות א
  • 09:01
  • 25.03.12

הוא לא ימכור אותנו בשביל כיסא.

  •   אשרי המאמין! זה ב ד י ו ק מה שהוא יעשה.  (לת) ל-א
    • 10:40
    • 25.03.12

  •   ימכור מהר יותר משאתה יכול לומר ארנסט המינגווי gיא
    • 10:57
    • 25.03.12

    מראש הוא מכריז שזה התיק שהוא חפץ בו, יש כאן איתות ברור מאוד לכל מי שירכיב את הממשלה הבאה.
    והעמימות בנושאים האחרים תאפשר לו להצטרף לכל ממשלה, כי הרי "מתעסקים עכשיו" ב"איפה הכסף" ולא בשטויות כמו "תהליך השלום" או מצע "מדיני בטחוני". את זה נשאיר למושחתים.
    האסטרטגיה די מחוכמת, אך היא מתגלה אט אט.

  •   אם זה מה שאתה מחפש... אלון
    • 12:21
    • 25.03.12

    אם אתה מחפש אחר פוליטיקאי שהוכיח יושרה ושלא מכר את כל העקרונות שלו ושל הציבור תמורת השררה והכיסא, הרי היחידה שהוכיחה זאת בפועל היא ציפי לבני, כשלא נכנעה לסחטנות של החרדים תמורת כיסא ראש הממשלה.
    יאיר לפיד? הוא יהיה הראשון בתור בלשכת נתניהו כדי להצטרף לקואליציה שלו לאחר הבחירות. הראשון.

38 הבלוף מתגלה מהר משחשבתי זאב
  • 09:01
  • 25.03.12

יאיר הוא הרי הבובה על חוט והמחזיקים בחוטים הם אותם ״חברים" שדוחפים אותו בגלל האינטרסים האישיים שלהם. אמנון דנקנר,ושות

39 היהיר נרו כבוי  (לת) א. ד. גורדון
  • 09:02
  • 25.03.12

40 לפיד יהיה נציג הטייקונים בכנסת.  (לת) פועל
  • 09:06
  • 25.03.12

  •   כזה הוא במאמריו. כעס על דפנה ליף שמעיזה לקרוא לנתניהו ביבי והיא רק בת 25. זה אומר עליו משהו.  (לת) רן
    • 10:55
    • 25.03.12

41 העיקר שהג'קט מתאים לעניבה והתמונות שמשחרר משרד היחצ"ן מציגות פנים רציניות עם הבעה של "לכבושד את לבנון או לפלוש למצרים". חנטריש. חרטה בארטה. שיחזור לעבוד איפוא שאבא סידר לו ג'וב...  (לת) נו באמת, מפלגת ז' עלה ירוק ופנסיונרים דגם 2012
  • 09:06
  • 25.03.12

42 זהירות: גזענות מוסווית! ערן מהדרום
  • 09:07
  • 25.03.12

"איך יתכן", שואל לפיד, "שהאירנים יותר טובים מאיתנו במתמטיקה והירדנים במדעים? הם הרי ערבים, לבנטינים, מפגרים. ואנחנו עם סגולה!"

43 אישית, לא מכיר שום דיסקורס, נאום, שיחה או כתבה ללא טעויות! שי
  • 09:10
  • 25.03.12

גם בכתבה זו יימצאו טעויות, השאלה מה מחפשים לראות. מבין כל האג'נדה הרחבה חבל לבזבז מילים על פרוטות בשביל להעביר מסר. להבא תתמקדי במסר!

  •   אישית, רצוי שתפתח ספר, ואז אולי תכיר נאסר
    • 09:20
    • 25.03.12

    דיסקורס? מה עם לפתוח מילון ולמצוא את המילה העברית "שיח". אישית, אני לא מכיר הרבה אנשים שמתיימרים לעשות דיסקורס, שלא טורחים לברר את העובדות הדי טריוויאליות לפני כן.

  •   אוקיי, אז מה המסר והיכן האג'נדה?  (לת) אחת
    • 09:39
    • 25.03.12

  •   אצל יהיר הבעיה הפוכה: מרוב טעויות ושיבושים לא ברור מה הוא רוצה.  (לת) .
    • 09:58
    • 25.03.12

  •   אתה לא מכיר שום "דיסקורס"? וואללה! אתה משכיל ממש כמו יאיר שלנו. גם אתה דוקטור מבר-אילן במקרה?  (לת) יואב בן יאיר
    • 10:23
    • 25.03.12

  •   מה לא ברור ? כמו ילד קטן הוא רוצה את זה ועכשיו !!!!!!!!!!!  (לת) אלכס
    • 15:53
    • 25.03.12

44 לא הנתון כי אם המקום שלנו מול העולם המערבי איב
  • 09:13
  • 25.03.12

הנתונים ומקומנו בתוך עולם מערבי ולא במדינת עולם שלישי זה החשוב  

45 לפיד לא מבריק, השאלה היא - אז מה? יאיר
  • 09:14
  • 25.03.12

אביו היה איש חריף ובעל ידיעות ויאיר לפיד זה לא הוא, השאלה היא מה זה חשוב והאם איש ציבור - חבר כנסת או ראש ממשלה - צריך להיות חכם באופן מיוחד.

ידוע שהנשיא בוש לא היה עפרון מחודד, אבל דווקא בגלל זה הוא הקיף את עצמו ביועצים. יאיר לפיד מוקף יועצים, החל מאהוד אולמרט ודרך אמנון דנקנר ואחרים, שמובילים ומדריכים אותו, וימנעו ממנו לעשות טעויות.

אגב, יש לו הרבה טעויות בנושא החינוך בנושאים אחרים, למשל הוא כתב שבצרפת יש רק ארבע בחינות בגרות - יש שם לפחות עשר ואולי יותר. אבל לדעתי זה באמת לא חשוב.


זו לא הטעות היחידה של לפיד, הוא אמר שבצרפת יש ארבע בחינות, וזה רחוק מאד מהמציאות, יש לפחות עשר.

  •   צודק: אז מה אם לפיד לא מבריק. אבל גם: אז מה אם לא נצביע בשבילו והוא לא ייבחר? דרך אגב, לפיד מבריק בדיוק כפי שאבא שלו היה מבריק. ההבדל בין השניים שהאב התמחה בביריונות מילולית ובגסות רוח, ואילו הבן התמחה בדברי חלקות של נופת צופים. יאיר בן יוסף
    • 10:28
    • 25.03.12

    צודק: אז מה אם לפיד לא מבריק. אבל גם: אז מה אם לא נצביע בשבילו והוא לא ייבחר? דרך אגב, לפיד מבריק בדיוק כפי שאבא שלו היה מבריק. ההבדל בין השניים שהאב התמחה בביריונות מילולית ובגסות רוח, ואילו הבן התמחה בדברי חלקות של נופת צופים.

  •   ממש הרגעת אותנו - אולמרט ודנקנר...אחיתופל ובלעם....  (לת) נומבון וחצי
    • 11:00
    • 25.03.12

  •   שילוב של טמטום ויהירות- זאת הצרה שלנו סטודנטית
    • 11:39
    • 25.03.12

    אנחנו ממש לא צריכים רמ"ש מטומטם כמו בוש במדינתנו.
    היועצים שלו רימו והכניסו את עמו למלחמה מיותרת בעיני האמריקאים.
    וזה מה שקורה כשלאנשים לא אכפת לעוות ולכופף את העובדות למען האידיאולוגיה שלהם- גם אם לאיראן בכלל לא יהיה נשק גרעיני וגם אם ראש המוסד לשעבר טוען שהיא לא מהווה את האיום העיקרי- העיקר לתקוף, כי זה מתאים לתפיסת העולם של רהמ"ש, חבל שזה לא מתאים למציאות.

  •   כנראה שהיועצים שלו לא כ"כ מוצלחים, כי עובדה שהם לא מונעים ממנו לעשות עוד ועוד טעויות.  (לת) בוחרים את המועמד או את היועצים?
    • 13:29
    • 25.03.12

  •   בדיוק , היועצים שלו אולמרט ודנקנר הם הבעייה. הוא בובה על חוט.  (לת) אלכס
    • 15:55
    • 25.03.12

46 אני לא מופתע; עניין שבשגרה אצל הישראלים לדבר בבטחה ובידענות, על דברים שאינם מבינים בהם דבר וחצי דבר.  (לת) חחחח.....מאוד משעשע
  • 09:17
  • 25.03.12

47 מה אתם רוצים? ככה הופכים לראש-ממשלה סטודנטית
  • 09:17
  • 25.03.12

הוא למד מביבי.
נראה שלפיד בדרך הנכונה: העיקר לדבר יפה ועם הרבה אתוס ובטחון, לא חשוב העובדות בדרך, במילא אף-אחד מהבוחרים שלו לא בודק את זה ולא אכפת לו מזה.
העיקר שללפיד נראה שאכפת מהחינוך ומהציונות. אף-אחד לא בדק את הדעות האולטרא-ליברליות שלו..

  •   לביבי יש בגרות ותואר ראשון מ MIT והוא למד בהרווארד  (לת) בניגוד ליאיר לפיד .
    • 10:25
    • 25.03.12

  •   פאתוס  (לת) דארטניין
    • 10:30
    • 25.03.12

  •   אם הוא היה לומד מביבי לפחות הוא היה עושה בגרות ותואר ראשון. מימי
    • 10:34
    • 25.03.12

    וגם תואר שני אבל הוא לא למד מביבי שום דבר .

  •   טוב ויפה- זה לא מונע ממנו לשקר סטודנטית
    • 11:40
    • 25.03.12

    ולעוות את העובדות לטובתו האישית פעם אחר פעם.
    העם שלנו קונה את זה ובולע כמו פראיירים,
    אז למה שלפיד לא ישתמש באותה שיטה?
    ומי שצועק שהמלך הוא עירום- קופצים עליו כאילו הוא סתם אנטי..

  •   כדאי שתבדוק טוב איזה "תארים" בדיוק יש לביבי מ-MIT והארווארד...  (לת) יואל
    • 13:27
    • 25.03.12

  •   זה לא משנה השכלה יש לו בניגוד ליאיר לפיד שאפילו בגרות אין לו. ...
    • 16:22
    • 25.03.12

    כן יש לו תואר באדרכילות מדעי המדינה ומנהל עסיקים (לא בהכרח בסדר הזה ).

  •   בדקתי. תואר ראשון בארכיטקטורה ב MIT, תואר שני במנהל עסקים מ MIT. אבי
    • 17:12
    • 25.03.12

    מספיק טוב בשבילך? בהרוורד הוא דווקא לא למד, הרוורד ו MIT לא הולכות ביחד.

  •   הוא למד בהרווארד מדעי המדינה תלמד לקרוא . ל-אבי
    • 19:31
    • 25.03.12

    הבנת הניקרא כניראה לא התחום החזק שלך אבי .

48 הטעויות של לפיד הם כלום לעומת השקרים ש'אל-ארץ' מפרסם כל יום  (לת) באמצעות ג. לוי, ע. אלדר ו'החברים'
  • 09:18
  • 25.03.12

49 עצה ללפיד: כדי להנהיג צריך לעבוד. יש להשקיע זמן בעבודת בית. אם יש שכל זה עוזר אם אין שכל שום שעורי בית לא יעזרו  (לת) אז שיכין שעורי בית ונראה אם הוא מבין את החומר
  • 09:21
  • 25.03.12

50 לפיד מלא בכוונות טובות.היכולת להוציאן לפועל-היא המוטלת בספק גדול.  (לת) יעקב
  • 09:22
  • 25.03.12

  •   כוונות טובות? אולי לגביו אבל לא לגבינו זה בטוח. שי
    • 15:30
    • 25.03.12

    הכוונה הטובה שלו זה שהוא חולם להיות שר החינוך - האגואיסט הזה חושב על מימוש החלום שלו על חשבוננו. תחשוב שוב אם הוא מלא בכוונות טובות...

51 יכולת למידה מוגבלת, אי ידיעת הפרטים. מדאיג יעל
  • 09:22
  • 25.03.12

יאיר לפיד שטחי בהבנתו, יש לו עוד ברבה מה ללמוד. כדאי שישב באופוזיציה מספר שנים

52 הוא בכלל לא משכיל, לכן הוא חייב לעשות דוקטורט  (לת) אבי
  • 09:22
  • 25.03.12

53 בדיוק כמו שעמיר פרץ היה שר ביטחון, כך אדם ללא השכלה רוצה להיות שר חינוך  (לת) רוני
  • 09:25
  • 25.03.12

54 יאיר לפיד מטומטם איש חושב
  • 09:33
  • 25.03.12

הבעיה של ישראל היא החינוך?
אנחנו צריכים מושיע למערכת החינוך?
הקמפיין נשמע כמו משעמם לי בערוץ 2 ואני מחפש גוב מעניין יותר.
מאחד שהיה אמור לאיים על נציגי השלטון המסואבים, הפך יאיר לפיד במו ידיו
למחפש גובים שמשכנע את הציבור לתת לו צעצוע. משרד החינוך.
נראה שלפיד לא עוסק בהקמת גוף פוליטי לקראת הבחירות. אלא עושה יחצנות לעצמו כדי שקדימה תקבלו עם אבטחה להיות שר חינוך מטעמה.
לדעתי ברוורמן עדיף כשר חינוך על יאיר לפיד, שלא עמד בראש אף מערכת בחייו.

55 אז מה ?הוא נתן דוגמה אישית על הבורות הקיימת אצלנו ...  (לת) אריק
  • 09:37
  • 25.03.12

  •   א. דבר בשם על עצמך בכל מה שקשור לבורות ולא "אצלנו " . .
    • 10:07
    • 25.03.12

    וב. בשביל להיות ראש ממשלה / ח"כ / שר החינוך צריך תעודת בגרות ותואר ראשון ובהחלט צריך להתמצא בנושאים מסוימים.

56 לא מהותי יעל קהת
  • 09:38
  • 25.03.12

אתם מתעסקים בעניינים שוליים ולא מהותיים. האיש בא ממקום אכפתי ואמיתי. לסובב עצמו באנשים שתורמים הוא גם יודע, בטח שהוא עדיף על נתניהו.

57 מי שמופתע שירים את ידו  (לת) לא לפידי
  • 09:49
  • 25.03.12

58 העיקר שהתקשורת התלהבה ממנו והכתירה אותו לראש ממשלה הבא . ש
  • 09:53
  • 25.03.12

ברשת הכריזו עליו כמלך(מצב האומה) ברדיו ובאינטרנט ובטלוויזיה כולם ניבאו לו שיקח קולות מליבני ומהליכוד ומהעבודה וכו וכו' ... תליתם בו הרבה תקוות .
ואיך אומרים כגודל התקוות כך גודל האכזבות .
התקשורת התייחסה אליו ממהתחלה כיאלו הוא המשיח בן דוד עוד לפני שהאיש הוציא מילה מהפה עוד לפני שהוא בכלל פירט ממצע הבחירות שלו וכו' וכו' ....

59 יאיר לפיד שר החינוך - כך תדפקו את הילדים שלכם מדינת ריאליטי
  • 09:54
  • 25.03.12

איש בלי השכלה, בלי שלמד לפני כן שניזון ממה שמספרים לו שנכון להגיד.
מי היה רוצה את לפיד בתור שר החינוך של הילדים שלו?

60 מגיש מהדורת חדשות מצויין!! וזהו!!  (לת) אבי
  • 09:54
  • 25.03.12

61 לפיד-בדיחה כמו: הגימלאים,שינוי,רפול וכו....  (לת) מאיר
  • 09:56
  • 25.03.12

62 טעויות קולמוס אינן הנקודה איש חינוך
  • 09:57
  • 25.03.12

לא דרוש ידען גדול לצורך איוש כסא שר החינוך. בתפקיד כיהנו ידענים מדופלמים בעבר שהסבו בחוכמתם כי רבה נזק עצום למערכת. דרוש אדם נטול פניות, שרוצה להוביל שינוי מן היסוד החל באופן הכשרת המורים, שיטות הלימוד, שיטות הערכה, וכלה בגודל כיתות, ניהול הכיתה, היבטים של מתן חופש בתוך גבולות וריסון האנרכיה בבתי הספר. אלה הם אתגרים עצומים, ספק אם לפיד הוא האיש, אך רוב המבקרים הנתפסים לזוטות ככל הנראה לא לימדו ולו שעה אחת בימי חייהם. חשוב להתפקד בעיקר, דרוש מנהיג להובלת מהפכה של ממש, אין לי בעיה אם מר לפיד לא שולט בנתונים באופן המדוייק ביותר, נתונים יש למכביר ולמרבה הצער הם עגומים הרבה יותר מהתמונה האפורה שמציג לפיד, דבר אחד הוא כן הפנים, לא ניתן לעצור את הרכבת השועטת לתהום באמצעות סיכה, יש צורך במהפכה.

  •   מה זה טעויות קולמוס?!! לפיד (כדרכו) כותב עובדות ל-א נ-כ-ו-נ-ו-ת. . עובדות שלא טרח לבדוק אותן. תאר לו שאיש לא יבדוק. עצלן. לכן לא עשה בגרות. ללפיד יש פניות: למצוא חן בעיני כ-ו-ל-ם.לכתוב דברים לא נכונים גם אם אין זה גורם נזק ואין זה דווח לא אמיתי למס הכנסה - זה מעיד על רישול עצלנות וזלזול . לא הייתי מקבל אדם שעושה טעויות כאלה לשום עבודה גם לא כפקיד זוטר. . סימפטום לחפיפיות ולרישול ולאי האכפתיות ולזלזול של הישראלי המצוי. מי שקורא לזה זוטות לא למד ולא הבין דבר בחייו אדוני המלומד.. אין לא מדויק. יש נכון ולא נכון. נכון שללפיד יש טעויות קשות בהרבה במאמריו. צביקי
    • 10:53
    • 25.03.12

    אבל אני מסכים שיש צורך במהפכה. לא עם לפיד. לפיד הוא תעודת הניטוח של נתניהו. הוא אפילו עם קומץ מנדטים ימנע את הפלטו של הסמי ליצון המחזיק בתואר ראש הממשלה .

63 מבחינתי הדבר המטריד ביותר הוא שזה היה בבית ספר חיפאית
  • 10:01
  • 25.03.12

ממש לא כנס פוליטי... זה לבד מראה משהו על היושרה של מר לפיד. כמובן שאם כבר בית ספר אז הריאלי - שם האוכלוסיה היא בצלמו ובדמותו, בית ספר פרטי מדושן שמעז להתהדר בערכים לכאורה ובסיסמה האירונית ״והצנע לכת״.

כמה הולם.

64 מה אתם רוצים?! כולו לפיד. למה ציפיתם ?!?!  (לת) גדעון
  • 10:05
  • 25.03.12

65 איזה ליצן עלוב  (לת) אלכס
  • 10:05
  • 25.03.12

66 הוא לא שונה מ-90% מהסתומים המכהנים בכנסת.  (לת) בתכלס
  • 10:07
  • 25.03.12

67 רק במדינת סדום, עמורה והאח הגדול יכול איש ללא השכלה לחלום להיות שר ההשכלה.  (לת) יהודי
  • 10:08
  • 25.03.12

68 מה רציתם?! למה ציפיתם?! - כולו לפיד ...מנחה טלביזיה רדוד ["עתונאי"]...  (לת) גדעון
  • 10:11
  • 25.03.12

  •   לפיד הוא אפילו לא עיתונאי במרכאות. סתם שופך הגיגים רדודים בטור בעיתון, שזכה בו בגלל הקרבה לצלחת.  (לת) לגדעון
    • 14:40
    • 25.03.12

69 כמו לשלוח את הילדים לנסוע באוטובוס עם נהג שחולם לקבל רשיון נהיגה. תודה. לא תודה.
  • 10:13
  • 25.03.12

שאולמרט ואמנון דנקנר ישלחו את הנכדים שלהם לנסוע באוטובוס עם נהג בלי רשיון נהיגה.

70 צריך להחליף שם מיאיר ליהיר לפיד בני
  • 10:15
  • 25.03.12

אםלפידים הוא מבין בכלל מה ההבדל

71 פוחלץ.  (לת) אותי זה לא מצחיק.
  • 10:16
  • 25.03.12

72 לא צריך תואר ראשון כדי להיות שר חינוך?????? נסי
  • 10:22
  • 25.03.12

הייתי מועמד לתפקיד מסויים שאלו אותי אין לך תואר ראשון . למה הגשתה מועמדות . כנראה לתפקיד שר החינוך לא צריך תואר ראשון רק שני או שלישי.

  •   כדי להיות שר חינוך צריך חינוך? השתגעת? וכדי להיות שר אוצאר צריך אוצר? וכדי להיות שר תשתיות צריך שיהיה לך ישבן? מה הקשר. כל מטומטם יכול - ראה הממשלה....  (לת) שולה זהבי
    • 11:02
    • 25.03.12

  •   לרבין לא היה תואר והוא היה שר חינוך א
    • 11:07
    • 25.03.12

    למיטב ידיעתי רבין ויתר על לימודי הנדסת מים באוניברסיטת ברקלי בגלל השירות הצבאי.

  •   גדול! אולי תוספת קטנה. בכדי להיות שר חינוך חייבים להגיע לכמה מנדטים, לעסוק בזנות פוליטית ולמכור את אצבעות המנדטים לכל המרבה במחיר.  (לת) יוסלה
    • 13:14
    • 25.03.12

73 יאיר לפיד הוא ההולילנד החדש. ^
  • 10:24
  • 25.03.12

גם את הולילנד קידמו האולמרטים רק לטובת ירושלים, רק מתוך מסירות נפש וחלום להיות קיסרים בעניבות.

74 כל הכבוד לבדיקה העיתונאית  (לת) אזרח
  • 10:27
  • 25.03.12

75 שגיאותיו הבוטות בשפה העברית יעיר ללפיד
  • 10:34
  • 25.03.12

שר חינוך?
שהאיש הזה, יליד הארץ, ילמד קודם כל לדבר עברית תקנית.
האונס הברוטאלי שעשה בשפתנו כשהגיש חדשות, יכול למלא חוברת די עבה שכותרתה: "איך עבדתי על כולם בדרך לממשלה".

76 שיתבגר וילך לעבוד. נמאס מברבורים.  (לת) אזרח
  • 10:35
  • 25.03.12

77 אני מאמין שלפיד ישכיל לבדוק את דבריו בקפידה להבא, לאחר שיפנים את הביקורת על הנתונים השגויים....  (לת) סימפאטיקו
  • 10:38
  • 25.03.12

78 סיסמת בחירות ללפיד או אולי לךיריביו. : "יאיר לפיד: לא מועיל. לא מזיק. אבל מה זה נחמד. אז מה רע?!  (לת) צביקי
  • 10:40
  • 25.03.12

79 לפיד מקומם ביומרנות הריקה שלו, למרות שלאט לאט ההתקוממות שהוא מעורר הופכת ללעג ולביטול. אם היה בו דבר אחד - אחד! - שמתאים להנהגה כלשהי, אפילו כמדריך בצופים, הוא לא היה מקומם ונלעג. האפיזודה מתפוגגת.  (לת) הוא לא רציני
  • 10:48
  • 25.03.12

80 רהוט אך רדוד מוצר של ערוץ שתיים
  • 10:54
  • 25.03.12

יאיר לפיד , הוא הישראלי של 2012; רהוט רדוד, מדבר למצלמות, הקליפה חשובה לו יותר מהתוכן, כלי ריק בעל כשרון כתיבה גדול מלווה באפס יכולת ביצועית, יאמר לכל אחד את מה שאוהב לשמוע

  •   התכונות שציינת היו אופיניות לקונסולים שנבחרו ע"י הפלבאים ברפובליקה של רומא קהלת
    • 16:35
    • 25.03.12

    אין חדש תחת השמש , בקיצור...

81 האם יכול להיו שמדובר בסתם טמבל וגם עצלן שאינו מכין שעורי בית ?  (לת) אני רק שאלה
  • 10:55
  • 25.03.12

82 כתבה עלובה שאינה ראויה ל"הארץ"  (לת) ירדנה
  • 10:55
  • 25.03.12

83 הכל אצלו כל כך על פני השטח, אם היה בו עומק הוא לא היה מנסה לקבל דוקטורט בלי להעמיק בחומר שמוביל אליו.  (לת) נאק
  • 11:08
  • 25.03.12

84 לפיד למה אתה לא מקשיב? א
  • 11:09
  • 25.03.12

אמרתי לך שים לב שלא יאכלו אותך בלי מלח ואתה שם על עצמך מלח ומגיש עצמך לארוחת בוקר

85 לא פייר לשפוט דימוי טלווויזיוני בקנה מידה של אמת. היתם דורשים אמת מחרצוף? טמבל מי שיתמוך בחרצוף.  (לת) צבי
  • 11:13
  • 25.03.12

86 למה דרעי יכול היה להיות שר הפנים,הירשזון שר האוצר-יהיר לפי יכול להיות שר החינוך ראיס-פוטין בן מדבידיב
  • 11:17
  • 25.03.12

בן של שר המשפטים מעתון אייקולט(הונגרי),אז יש לו DNA מתאים...
אביו אהב חרדים,הוא לא האמין שגרמנים יצרו JUDEN ZEIF -תמים.
טומי המהולל-טען ש-שח המצאה אשכנזית,שש-תתבייש שייך ערבים-יהודים
איזה אינטלקטואל,חכם ממש מבריק,אז גם יהיר לבידו-עם קצת מזל-הנבחרים

  •   מה שיש לדרעי בציפורן גידי
    • 12:06
    • 25.03.12

    לא יהיה ללפיד גם עוד 200 שנה, אני בספק אם למישהו בכנסת יש
    הכוונה אולי לאלי ישי
    לגבי הירשזון ההשוואה יותר מתאימה.

87 על פי הסקר האחרון - ללפיד 13 מנדטים. לתשומת ליבך, מס' 26  (לת) הציבור מטומטם
  • 11:18
  • 25.03.12

88 מה עם "שיעור קומה"? גדעון
  • 11:18
  • 25.03.12

אפשר להבין שאנשים חסרי שיעור קומה ראוי מציגים מועמדותם לתפקידים רמים, אבל מביך מאוד לראות ציבור שמוכן בכלל לשקול מועמדים כאלה ועוד להצביע בשבילם.

89 הססמא החדשה של יאיר לפיד: שי
  • 11:19
  • 25.03.12

"לטעות זו לא מילה גסה"
(במיוחד שאתה פוליטיקאי-יודע כל-פרופסור מלומד-ובעל השכלה בכל תחום בעולם)

90 נו טוף HMJE
  • 11:39
  • 25.03.12

נו טוף, זו הרמה של העיתונאים דהיום. מכיעים דעה על כל דבר ומבלי לדעת דברים לאשורם על שום דבר.

בתור אחד שאין לו תעודת בגרות לפיד משוחרר מהמגבלות שההשכלה מקנה ולכן העובדות לא מבלבלות אותו.

91 וזה הכי ישראלי בעיניי  (לת) י
  • 11:41
  • 25.03.12

92 לפיד חאפר כמו רוב בעלי המקצוע והמנהלים, שלא לדבר על עובדי ממשל ושלטון ח.א.פאר
  • 11:44
  • 25.03.12

הוא דווקא יישתלב יפה ומהר. שינוי מהותי - הוא בהחלט לא...

93 אז מה אם הוא חושב שקופרניקוס זה אגרונום מהמאה ה-19,מה זאת ההתנשאות והקטנוניות שלכם?? מזעזעים!  (לת) קונפוציוס
  • 11:49
  • 25.03.12

94 הוא מספק לבוחרים את מה שהם רוצים...שום דבר טוב לא יצא מזה  (לת) אבל הוא אינו יותר גרוע מש"ס
  • 11:55
  • 25.03.12

95 ממליץ לו לחזור להיות מנחה יומן! לבעל TOUARG לא כדאי להתמודד בפוליטיקה כאן!!  (לת) כשלעם אין כסף לסובארו
  • 11:59
  • 25.03.12

96 נוווו גם הוא רוצה להיות פוליטיקאי כמו באבא -מתחיל לשקר  (לת) סבא
  • 12:03
  • 25.03.12

97 לפידלפיד מחפף� אבי בן דוד��
  • 12:05
  • 25.03.12

עוד הוכחה לכך שאין קיצורי דרך, לא בהשכלה אקדמית ולא בפתרונות קסם לחוליי המדינה

98 לפיד (לפחות האגו שלו) - האוייב מס' 1 של מעמד הביניים. לפיד היה צריך להצטרף למפלגה קיימת במקום לפצל כוחות מול מפלגות השחור. זה שהוא הולך להרוס עוד הזדמנות של פעם בכמה שנים להציב מערך שפוי של אנשים ראויים אומר מבחינתי שהוא אוייב שלי וחבר הכי טוב של הדביביל, הליכוד, ש"ס ומפלגות המתנחלים ההזויות. חבל.  (לת) יואבחלב
  • 12:20
  • 25.03.12

  •   כל כך נכון איתן
    • 12:55
    • 25.03.12

    יאיר לפיד הורס במו ידיו כל אפשרות להעיף את ממשלת החושך של ביבי - ישי - ליברמן - ליצמן - ברק

  •   ליואבחלב, כמה שאתה צודק!! חבל שאת דבריך לא יכולים לשמוע ולקרוא כל אלה שמאמינים משום מה בלפיד היהיר הזה. חבל שהם לא קולטים שהוא הרסני להזדמנות שיש רק בבחירות ורק עם גוש מרכז-שמאל גדול, להעיף את ה-BB ואת הש"ס ואת הליברמן.  (לת) למה לא נופל להם האסימון?
    • 18:30
    • 25.03.12

99 הוא לא יכל להיות טוב מאביו ז"ל  (לת) אביתר
  • 12:27
  • 25.03.12

100 סימפטומטי ללפיד: שטחי ומרפרף בכל תחום. כביכול בעל יריעה רחבה, אך חסר כל עומק; מצטט פילוסופים וחוקרים, אך לא מכיר את משנתם מעבר לרמת האנקדוטה.  (לת) אריאל
  • 12:27
  • 25.03.12

101 מה אתם רוצים? הוא דוקטור של בר אילן  (לת) רועי
  • 12:28
  • 25.03.12

102 לפיד, אל תקשיב לטוקבקיסטים! הכי חשוב זה איך זה נראה, לא חשובה המהות.  (לת) ישראלי
  • 12:31
  • 25.03.12

103 צריך אדם יצירתי ונועז. לא מחפשים פקידים שיודעים את הפרטים  (לת) שי
  • 12:42
  • 25.03.12

104 משרתם של אדונים אנשי שינוי לשעבר המשתמשים בו לחזור (להתעלל בנו) לכסאם אדם
  • 12:45
  • 25.03.12

כזכור שינוי גיבתה ותמכה בנתניהו בכל מהלכיו להביא לחורבן המדינה וזה מה שיקרה בעתיד עם התמיכה העיוורת שיקבל יאירקה -אסון שאין ממנו חזרה

105 יש נימה קטנונית בכתבות הארץ על לפיד ערן לוי
  • 12:48
  • 25.03.12

מחפשים אותו בפינה עם סכינים, כי אין להם ביקורת אמיתית על עמדותיו או כוונותיו.

106 מה אתם מתפלאים שרוליק
  • 12:53
  • 25.03.12

במדינת הסמוך והחפיף יאיר לפיד משתלב כמו כפפה ליד.

107 יאיר לפיד עדיף על רוב הפוליטיקאים המכהנים יאשיהו
  • 12:56
  • 25.03.12

הוא עדיין לא התקלקל ;-)

108 החלום (הרטוב) של לפיד להיות שר חינוך מקביל לחלום של רצינגר להתמנות לראש הנאמנים של אוניברסיטת "אל אזהר" בקהיר.  (לת) יוסלה
  • 13:00
  • 25.03.12

109 ואני שמעתי שגם מחלון ביתו של יאיר ניתן לראות את רוסיה (בימים של ראות טובה כמובן) ש. פיילין
  • 13:02
  • 25.03.12

.

110 זה לא יפריע לציבור המטומטמים לבחור בו המיואש
  • 13:06
  • 25.03.12

כמות האנשים הטיפשים במדינה פשוט גדולה מאוד

111 רמים מתרבים במדינת ישראל . אי טוהר המידות הפך למקובל במדינתנו 777
  • 13:07
  • 25.03.12

אם לפיד התקבל לדוקטרט באוני' בר-אלן בלי תעודת בגרות ייתכן שחולם למוטט את מערכת החינוך בשחיתות וזיופי תעודות התלמידים .
כנסת ישראל הפכה להיות מקום למושחתים וזה מפחיד שהמדינה מעלה כלפי מעלה את אנשים מסוג זה .
נוכלים ורמים ומפרי נורמות ישראל חייבים להעמידם לדין פלילי .

112 פשוט דמגוג!  (לת) יהודי
  • 13:08
  • 25.03.12

113 יאיר ידליק את הלפיד בליל העצמאות.  (לת) אלמוני
  • 13:18
  • 25.03.12

114 יאיר ללא בגרות יסדר לילדי ישראל מסלול ישיר לדוקטורת כמו שסידר לעצמו, למה לא?  (לת) שי
  • 13:19
  • 25.03.12

115 ��
  • 13:22
  • 25.03.12

��

116 מעניין קורא
  • 13:25
  • 25.03.12

עפ"י כמות התגובות בתשלום נראה שמישהו מאד מודאג מלפיד.

117 יאיר לפיד הוא אדם שכישוריו האינטלקטואליים הינם מוגבלים ביותר. הדבר ברור לכל מי שקרא אי פעם את טוריו המכילים סיסמאות קליטות ופופוליסטיות (שהישראלי הממוצע נופל ברשתן) אך מעט עובדות , ניתוח מעמיק ויסודי או מסקנות מקוריות. בנוסף מר לפיד שהיה עסוק כעתונאי ב"התנחמדות" לצופיו ובמיוחד למרואייניו (שחלקם גם חבריו) הוא איש חסר יכולת מנהיגות. כיצד יוכל אדם שכל חפצו שלמצוא חן, לרצות ,ולהיות פופלארי כל הזמן , להיות מנהיג??  (לת) איש עברי - שופט בדימוס
  • 13:28
  • 25.03.12

118 עתונאי בינוני, סופר ותסריטאי כושל ופולטיקאי שיעלם לפני תחילת המירוץ  (לת) אבל איש אקדמיה למופת :)
  • 13:33
  • 25.03.12

119 הוא יותר טוב מהרבה חברי כנסת!!!  (לת) גילה
  • 13:40
  • 25.03.12

120 לפיד ללא בגרות או תואר ראשון רוצה להיות שר חינוך. ממש חינוכי !  (לת) גל
  • 13:52
  • 25.03.12

121 המושכים בחוטים תמיד מחפשים דמות חלשה וחסרת דעה ומריצים אותה לנשיאות. ענת
  • 13:58
  • 25.03.12

ככה זה בארצות הברית, וככה זה אצל הרפובליקאים שלנו.

122 גם יהודים לא נבחנים בתושב"ע כבר לא יודע כמה שנים מ
  • 14:00
  • 25.03.12

איזה בן אדם הזוי

123 איש ריקני רודף פופוליזם, איפה המנהיגים האמיתיים איפה???  (לת) דני
  • 14:16
  • 25.03.12

124 יוסי שריד - חזור לכנסת , מתגעגעים אליך !!!!!!!!!!!! יונתן
  • 14:17
  • 25.03.12

שר חינוך אחד שפוי וטוב באמת שהביא לשינויים עם אידיאולוגיה אמיתית. שריד - חזור למפלגת מרצ או העבודה . אני מבטיח שרבים יצביעו בשבילך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

125 טעויות אינסופיות - חשוב להתחיל בזה שלא מדובר ב262 בחינות בגרות אלא ב265 טפסים שונים לבגרויות..... מאיה
  • 14:22
  • 25.03.12

סתם שתדע...

126 תמימות אחד שיודע
  • 14:37
  • 25.03.12

לפיד חולם להיות שר החינוך. אני מאמין בכוונותיו הטובות, מאמין אפילו כי הוא באמת ובתמים מבין את החשיבות העליונה שצריכה להיות לשיקום והבנייה מחדש של מערכת החינוך אולם....האם הוא תמים או שרק כושר שיפוטו לקוי?
אם היה לפיד מיטיב לבחור את המנטור שלו בתחום החינוך, הייתי חושב אחרת.
אבל לפיד בחר לא טוב. הוא מתרשם מכריזמה וחביבות אישית, מסיפור חיים מרגש.... הוא לא מעמיק לחקור, ולא רוצה לדעת כלום על הרע, על התאוותנות שלעיתים רובצים מתחת..

127 איזה שר חינוך, ניסה להשיג תואר בקומבינה  (לת) סטודנט
  • 15:12
  • 25.03.12

128 האם אנסטסיה מיכאלי או פאינה קירשנבאום היו נותנות מידע מדויק יותר? והן כבר ח"כיות הוא כמו כולם
  • 15:20
  • 25.03.12

מאכזב שמועמד רציני, בעיני עצמו, לכנסת, שעומד להקים מפלגה ולוטש עין למשרד החינוך, מגלה חוסר בקיאות ושולף מהמותן. ברור שהיה עליו להכין ראשי פרקים להרצאה, לשנן נתונים, לבדוק כל נושא אליו יתייחס עד הסוף כדי שלא ילעגו לחוסר רצינותו. מכיוון שלא ראיתי בו מועמד שאשקול להצביע עבורו לא נפגעתי מבורותו, אך איני יכולה לתאר לעצמי שמרבית חברי הכנסת שלנו בקיאים יותר ממנו. וזה מה שעצוב.

129 אני מקווה שהמעסיקים של יאיר לפיד אלעד יאיר
  • 15:21
  • 25.03.12

בבנק הפועלים לא יפטרו אותו אחרי שיבינו איזה מוכרן/מקדם מכירות גרוע הוא...
או שיפטרו, הוא כבר ימצא מעסיקים חדשים.

130 לפיד כמן צמר גפן מתוק - מנסה למצוא את המכנה המשותף המקובל על מצבעיו  (לת) קורא
  • 15:22
  • 25.03.12

131 החלום שלו עלול להיות הסיוט שלנו . הוא גרוע מלימור ליבנת הפרימיטיבית  (לת) אלכס
  • 15:31
  • 25.03.12

132 נקווה שבבחירות הבאות יהיו לך די נציגים בכנסת כדי להביא להעלאת אחוז החסימה שהוא המפתח לממשלות יציבות בעתיד ולהחלטות שאינן מושפעות ממפלגות לא ציוניות  (לת) מלא תקווה
  • 15:57
  • 25.03.12

133 לא מכיר מישהו אחד שיצביע לבובת היח"צ הזו יאיר לפיד  (לת) מי יצביע בשבילו??
  • 16:01
  • 25.03.12

134 חולם להיות שר חינוך אבל שוגה בנתונים וגם משמין  (לת) בצער רב
  • 16:06
  • 25.03.12

135 Y. Lapid is a rookie at best  (לת) Rocky balboa
  • 16:11
  • 25.03.12

136 לדעתו הוא מתאים להיות שר החינוך, כי הוא מספיק בור מנחם
  • 16:28
  • 25.03.12

לפיד נוהג לפי העקרון ש"זה שאינו יודע-מלמד". אי הדיוק בפרטים והרצון לבטל בחינות בגרות באים מהתסכול של זה שלא עשה בגרות.

137 ממתי לפיד זקוק לנתונים? האיש לא פתח ספר בחייו.  (לת) שוגר ריי
  • 16:44
  • 25.03.12

138 מה אתם מתנפלים ? יהודה לוי
  • 16:46
  • 25.03.12

מהרגע בו יאיר לפיד עזב את הדסק בערוץ 2 רובכם לא מפסיקים לתקוף אותו, חלקכם מכר את נשמתו לשטן, היו מבקרים הגונים והוגנים.
זה שהוא טעה בכמה מספרים... תרגיעו, הנציגים שלכם בכנסת לא מבדילים בין מיליארד למיליון ולא יודעים באיזה מקום אנחנו ממוקמים בכל מקצוע, אולי רק בסולם הששבש.
אז תרפו ותנו לו את הזמן, הוא יגיע מוכן לכנסת אני מבטיח לכם.

  •   הוא לא ילמד כי הוא עושה רושם של עצלן. ואם ילמד יקח לו הרבה זמן כי אינו עושה רושם שהוא מבריק במיוחד ומהיר תפיסה  (לת) זה רק רושם כללי על האיש
    • 18:05
    • 25.03.12

  •   אם אתה רציני כמו השם שלך, אתה ודאי מבין שלא תוקפים את לפיד מסתם שנאה או מסתם קינאה, אלא מפני שהוא מעורר התנגדות בשטחיות הבוטה שלו, בזחיחות שלו, באהבה העצמית, בחוסר הצניעות ובצורה שבה הוא פונה במתק שפתיים ולמעשה מנסה לגנוב את הדעת. אם הוא היה צריך זמן - היה עליו להתכונן לפני שיצא בתרועות והודיע שהוא מקים מפלגה. לא צריך לתת לא זמן. צריך שהוא יסתלק מהשטח.  (לת) ליהודה לוי
    • 18:46
    • 25.03.12

139 יאיר לפיד והמצביעים שלו הם פשוט בדיחה  (לת) ישראל מתחרפנת
  • 17:00
  • 25.03.12

140 "הכל קרה לי מהר מדיי. עוד לאט עיכלתי את זה שאני בעל טור בעיתון של המדינה ומגיש תכנית יום ששי בערוץ של המדינה, וכבר אני מועמד לשר החינוך מינימום ומשיח המדינה. אני רוצה להמשיך לעסוק בפוליטיקה אבל בקצב שלי. אני מבקש מכם, להעביר את הקולות שחשבתם לתת לי - לאיזשהו מועמד שיש לו תוכן"  (לת) מותר לחלום
  • 17:06
  • 25.03.12

141 עדיף לטעות בנתונים מלעוות נתונים במודע  (לת) ממשלת נוכלות לאומית
  • 17:09
  • 25.03.12

142 לפיד סירב להגיב לדברים. י.
  • 18:21
  • 25.03.12

משפט מפתח בכתבה

143 בלון נפוח כמו אביו.  (לת) רוח וצילצולים
  • 18:26
  • 25.03.12

144 לפיד לא יפטר את יועציו כי הם "חברים".. אז שיישאר תקוע עם אצות אחיתופל  (לת) בעייה שלו
  • 18:39
  • 25.03.12

145 ואם טעה בפרטים אז מערכת החינוך במצב טוב? האיש הקטן
  • 18:49
  • 25.03.12

מרוב חיפוש פטריות בין מחטי האורן שכחנו להרים את הראש!

  •   המצב אולי לא טוב, אבל המבקש להוביל שינוי (במיוחד מי שחסר כל ניסיון ניהולי!)אינו יכול לטעות בעובדות!  (לת) פרומפט
    • 05:47
    • 26.03.12

146 הוא כבר רוצה להיות שר? מה מכשיר אותו?  (לת) חבל.חיבבתי אותו.
  • 19:02
  • 25.03.12

147 הרעיון שלו הוא כושל ופאתטי אאא
  • 20:57
  • 25.03.12

הוא מציע עוד מהמתכון שהביא להרס המערב כולו.
לעשות את החיים של אנשים (תלמידים במקרה הזה) עוד ועוד ועוד יותר קלים ונעימים ונוחים.
בשנתיים שלוש הקרובות המערב קורס סופית.
ישראל תלחם על חייה לא הרבה לאחר מכןףמלחמות שלעומתן המלחמה ב 48
תראה כמו פיקניק.וזה ממש לא משנה אם יש לאיראנים גרעין או אין.בכל מקרה המלחמות לא תהיינה מולם והגרעין שלנו כבר לא מפחיד אף ערבי.

148 הציבור חילוני מתאבד ומרסק שוב ושוב את מנהיגיו! הארץ משחק לידי ש"ס נדב
  • 23:31
  • 25.03.12

ש"ס והדוסים מחייכים כי מלאכתם נעשת בידי צדקנים

149 קודם שיעשה בגרות,אחר כך שיעשה צבא כיאה לפרופיל הרפואי שלו תתבגרו
  • 00:48
  • 26.03.12

אדם שמתחמן ברכישת תוארים גם הוא וגם אישתו לא יכוללהיות שר החינוך-נקודה

150 יאיר חובב קיצורי דרך ויאללה ביי מנהגו מאז ומעולם.זכור כיצד נטש את עבודת המנחה כשכעס על הניהול ועזב את הארץ.חזר עם זנב מקופל ומונה לניהול חדש בחסות גב שקיבל מאביו בכל חייו.  (לת) טוב שיש גב מאבא
  • 02:31
  • 26.03.12

151 את מי יש לך להציע? או שרק לראות שחורות מדינה בלי כבוד אוכלת יושביה כולם בעצם זה יושב על שלישית ש (שנורר,שקרן,שליט)  (לת) Ruthy Lachman Paul
  • 02:36
  • 26.03.12

152 אין טלפרומפטר - אין מוח  (לת) די לשרלטנות
  • 05:21
  • 26.03.12

153 אין ספק שמשרד החינוך ישגשג אם הוא יגיע לשם (כלומר אם הוא ימצא את הדרך) נדב
  • 06:38
  • 26.03.12

הדרך הראשונה לתקן משהו היא לדעת מה מקולקל. עוד פוליטיקאי רדוד.

154 מר לפיד הוא סמל, לא פחות, לרדידות ולעליבות המחשבתית הישראלית. זו אף הסיבה לכך שהוא זוכה להצלחה רבה ומן הסתם גם יתמנה לשר חינוך. את הדמגוגיה והרטוריקה הנבובה, הבלתי מבוססת והרגשנית אגב ספג מר לפיד בבית אביו שהתמחה במניפולציות מסוג זה. אבל למר לפיד כאמור אין מה לחשוש שכן הישראלי הממוצע נופל ברשתן של סיסמאותיו הנבובות והבלתי מבוססות ובפרט נשים שנופלות ברשתו של הגבר הרגיש והשרמנטי. לא אשכח כיצד פסיכולוגית קלינית עם ניסיון של 30 שנה ! אמרה לי לא מזמן "לפיד ? הוא אינטלקטואל". שכה אחיה! אז אם מר לפיד הוא אינטלקטואל רבותי , מגיע לכם לקבל אותו כשר חינוך.  (לת) איש עברי - שופט בדימוס
  • 07:37
  • 26.03.12

155 איפה תמונתו כמתאגרף צעיר? כפי הנראה לא התחרה רשמית, כי היה חוטף באף, חבל  (לת) המתאגרף
  • 07:41
  • 26.03.12

156 יאיר חפיף פופוליסטי מומחה בחיפוף כבר כמעט דוקטור בחיפוף ממוסד המחפפים ומתאים במיוחד להנהיג את המטומטמים החפיניקיים  (לת) מחפפים
  • 07:48
  • 26.03.12

157 לפיד הוא גם גזען שקורא לילדי עולים דוברי רוסית - "מגזר"  (לת) ד"ר יאיר לפיד
  • 10:32
  • 26.03.12

158 מה באמת ההבדל בין מר לפיד לגב' קירשנבאום ומיכאלי שואל את עצמו הקורא הנבוך? התשובה היא שישנם מספר הבדלים וחשוב לחדדם. בניגוד לגב' הנ"ל שמייצגות ריאקציה מר לפיד מציג "ומשווק" עצמו כנושא בשורה וכמוביל מהפכה. הציפייה מאדם המתיימר להוביל שינויים כה כבירים ורדיקליים היא שרעיונותיו יהיו פרי מחשבה מעמיקה, בחינה יסודית וישענו על נתונים בדוקים. דבר מאלה כמובן לא קיים אצל מר לפיד. כאמור הגב' מיכאלי וקירשנבאום אינן מתיימרות להוביל מהפכה. בנוסף ומקריאה בוויקיפדיה לשתי הגב' תארים (ממוסדות חינוך ביזאריים אמנם) וניתן להניח אף תעודת בגרות. נזכיר למר לפיד המתיימר להוביל שינויים מרחיקי לכת בחינוך אין אפילו תעודת בגרות!! ונקודה אחרונה וחשובה הטיעון "אין צורך להיות גנרל כדי להיות שר ביטחון" אינה במקומה. הטענה כנגד מר לפיד היא שיכוליותיו הן מוגבלות ביותר וטעויותיו אינן אקראיות כי אם תוצאה של דפוס קבוע ומדאיג ביותר של שטחיות סיסטמטית. אותי זה מדאיג ומצער. הלט בשום מדינה של בני תרבות האיש לא היה זוכה למעמד של בעל טור מוביל כמו בישראל!  (לת) איש עברי - שופט בדימוס
  • 17:42
  • 26.03.12

159 בישראל לא צריך בגרות אם אתה אשכנזי מקושר ואבא שלך הוא יו"ר רשות השידור, אבל אתה מזרחי גם דוקטורת לא ממש יעזור לך , בעיקר זה יעזור לך לקנות כרטיס הלוך לארה"ב או אירופה  (לת) שיטת הגפילטע
  • 17:42
  • 26.03.12

160 כל הכבוד. פס על כולם. יניב
  • 22:00
  • 26.03.12

יש לכם מישהו טוב יותר...הוא טוב

161 לפיד שר החינוך sunshine3
  • 07:53
  • 29.03.12

אני מאחלת לו הצלחה רבה בהקמת המפלגה, צריך דם חדש בפוליטיקה הישראלית הכל כך מסריחה ופושעת, אף אחד לא מושלם, שביבי ילך כבר לוילה שלו בקיסריה וימשיך לבצע הפרטות גם בחצר שלו...

162 שר חינוך ליאור
  • 22:04
  • 01.04.12

נראה שהוא בדיוק מתאים להיות שרחינוך...בגרות יש לו? ....כי הוא בהחלט משמש דוגמא טובה כמה בחינות הבגרות לא משקפות דבר

163 נראה כי אולי גם אני מתאים להיות שר חינוך ירון
  • 13:46
  • 02.04.12

רעיון בהחלט משעשע..

פרוייקטים מיוחדים