המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מחירי הדלק || המזוכיזם והפופוליזם של שטייניץ

שטייניץ אמר אמש שמה שחשוב עכשיו זה לשמור על התקציב והגירעון, אבל בהורדת המס על הדלק הוא עושה בדיוק את ההפך

לנוכח האירועים אתמול, מתגנב החשד ללב שיובל שטייניץ, שר האוצר, הוא בעצם מזוכיסט. אחרת קשה להבין מדוע בא ל"פגוש את העיתונות" ואמר דברים שבתוך שעתיים הפכו לביזיון אחד גדול.

שטייניץ הסביר בלהט מדוע אסור להוריד את המס על הדלק. הוא אמר שאזרחי ישראל יעדיפו לשלם מעט יותר על הדלק מאשר להיות מודאגים מתוכנית הגרעין האיראנית. הוא חזר ואמר שהמס על הדלק אצלנו הוא מהנמוכים, ואף הכריז שצריך לשמור על מסגרת הגירעון והתקציב. ומה קרה?

שעתיים מאוחר יותר כל דבריו התפוררו לרסיסים, כאשר נתניהו החליט להיות אהוב הציבור והוריד את המס על הדלק ב-15 אגורות.

צילום: תומר אפלבאום

גם הנגיד סטנלי פישר וגם כל הבכירים בלשכת נתניהו ובמשרד האוצר התנגדו למהלך.

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לשטייניץ. זה קרה לו בכמה מקרים בעבר, וגם לפני חודש כאשר נתניהו עשה ממנו צחוק בדיוק באותה בדרך, כאשר החליט מעל ראשו ובניגוד להמלצותיו להוריד את מחיר הדלק ב-10 אגורות. נראה כאילו ביזוי פומבי של שטייניץ הפך לתחביב מהנה אצל ביבי.

שטייניץ אמר לנתניהו שזה לא נכון להוריד את מחיר הדלק, ושאף מדינה באירופה לא עשתה צעד כזה. מדובר גם בצעד שהוא לא בר קיימא, כי מה יקרה אם הסנקציות יתהדקו, ומחיר הנפט יעלה עוד? שטייניץ אמר לנתניהו שלא צריך להיכנע ללחצים, כי זה יזמין את הלחצים הבאים, ולא יכול להיות שכמה חברי כנסת ינהלו את הממשלה.

אבל נתניהו חישב כל הזמן מה יקרה לפופולריות שלו, איך הציבור יתפוס אותו, האם יאהבו אותו או לא, ומה יגיד שאול מופז.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות ישירות אליכם

כי שיטת העבודה של נתניהו היא להוציא את היד מהחלון, לחוש לאן נושבת הרוח, ולפי זה להחליט. ברגע שכמה ח"כים מהליכוד מפחידים אותו, ויש קצת איומים של אנשי המחאה, ומופז אומר שהוא חומס את הציבור - זה מספיק לו כדי לאבד את הביטחון העצמי ולשכוח את כל העקרונות הכלכליים שהוא מאמין בהם. הוא אפילו לא מבין שגם נשלם את המחיר הכלכלי וגם הוא לא ישיג את אהבת הציבור, כי עכשיו כולם יגידו שצריך להוריד עוד, כי 8 שקלים לליטר זה גזל, ועליו להמשיך ולבטל את המס כולו.

שר האוצר יובל שטייניץ
שר האוצר יובל שטייניץ.

נתניהו הרס במו ידיו את העיקרון שהיה קדוש עד לאחרונה, שמחיר הדלק נקבע בשוק העולמי והוא לא נתון ללחצים ומניפולציות. עכשיו המחיר יהיה תמיד בוויכוח אין-סופי עם הציבור, שתמיד יהיה מאוכזב. ואם יש לנו מנהיג שמנהל מדיניות של זיגזג, שאין לו כושר עמידה, שהוא קובע את מהלכיו לפי דעת הקהל, מדוע שנסמוך עליו בעניין איראן?

שטייניץ אמר ב"פגוש את העיתונות" שמה שחשוב עכשיו זה לשמור על התקציב והגירעון, אבל המהלך האחרון עושה בדיוק את ההפך, וזה חוסר אחריות משווע. כי מול הפחתת המס על הדלק ב-15 אגורות, הודיע ראש הממשלה ושר האוצר שהם יקצצו את כח האדם ותקציבי השכר במשרדי הממשלה ב-2%. מדובר בפיקציה ברורה. מי ייתן להם לפטר עובד אחד אפילו? מי ייתן להם להוריד שכר או שעות נוספות? ואם יגידו שהם מקטינים את מצבת כח האדם ולא מקבלים עובדים מול אלה שיפרשו, גם זו אחיזת עיניים, כי יש ועדת חריגים ותמיד בסיכומה של כל תוכנית כזו (והיו כמוה רבות בעבר) כח האדם בממשלה רק הלך וגדל. אז אולי יקצצו במספר העובדים המופרז במשרד ראש הממשלה?

הציבור צריך לדעת שכבר עכשיו הגירעון לשנת 2012 גבוה בהרבה מהמתוכנן, וזאת עקב ירידה חריפה בגביית מסים וחריגות מסוכנות בצד ההוצאות. אז במקום להביא תוכנית קיצוצים, נתניהו ושטייניץ גורמים עכשיו לתוספת לגירעון. זה חוסר אחריות מהמדרגה הראשונה.

וכל זה קורה עוד בטרם הכריז נתניהו על הקדמת הבחירות. אז תארו לעצמכם להיכן נגיע כאשר יהיה תאריך.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 צודק - ולכן למסות את בעלי ההון לכיסוי הגרעון! לא את עמחא ישראל. הבנת את זה שטרסלר?  (לת) יוסי
  • 04:46
  • 01.04.12

02 נחמיה, שמעת על שיעור המס המוטל על הדלק?  (לת) גיל
  • 05:13
  • 01.04.12

03 הבעיה שהדייסה חולקה מזמן, ורק למעמד הביניים לא נשאר. ואחרי זה מדברים על גירעון רועי
  • 05:24
  • 01.04.12

איפה היה הגירעון כשחולקו 100 מיליון ש"ח לעובדי הרכבת המפוטמים? ומיליארדים לעובדי הנמלים וחברת החשמל המשוקצים? איפה היה הגירעון כשחולקו מיליארדים לחרדים?

04 קיצוצים אני
  • 05:45
  • 01.04.12

אדוני ראש הממשלה ושר האוצר וכל שרי הליכוד וש'ס!! האם שמעתם פעם את המילה קיצוצים ? ולשמש דוגמא????? או שזה עבר לכם ליד האוזן?? שמישהו אחר יקצץ !!! אני??? אנחנו???? שאחרים יקצצו, וממשלה מנופחת שאין לה אח ורע, שמעתם? ראיתם? לא בחצר שלנו!!!! אצל אחרים כן, אנחנו בסדר, אחרים לא, שמשו דוגמא, תפטרו כמה שרים שהם מיותרים- תרתי משמע- סגני שרים, מזכירות, מכוניות פאר, חדרים , משכורות ענקיות לכל אחד מהם, ונגזרת מזה גם הוצאות חשמל שהם חימום לחורף וקירור לקיץ, דלק במחיר מופקע, והנה הדוגמא לקיצוץ הראשון באלפי אלפי שקלים, ולכו תדעו מה הם עוד מקבלי המיותרים האלה (עיתון כל יום ואולי שניים ויותר בחינם?), טלפון בחינם, ביגוד, ועוד ועוד והכי חשוב זה שהם מבקשים מאיתנו הציבור העובד והמרוויח בקושי שימשיך לקצץ ולחסוך. ומה איתכם אדונים יקרים???? הקיצוץ מכם והלאה!!!! שמשו דוגמא קודם אתם ואח'כ תבואו לציבור. נראה אתכם מרימים את הכפפה הזו ונותנים דוגמא

05 שמר נהנתניהו ומר ברק ימכרו את הרמונות המלכים שלהם ויתרמו זאת לכל העניים. אולי אז נתחיל להאמין שבאמת איכפת להם מהציבור שהם אמורים לשרת ומשאר עשיריי שריי הממשלה הכנעני
  • 05:50
  • 01.04.12

היה אפר לצפות שלפחות בפסח יתרמו קצת מהמיליונים שהם עשו ועושים -בגלל מעממדם הרם הוהגבוהה בזכות האיש הקטן שבחר בהם - לכל ניצולי השואה שששרדו פעם אחת על אף היותם יהודים ועכשיו הם במלחמת הישרדות שנייה בגלל שהם יהודים שחיים באץ ישראל אוכל אזרחיה. בושה וחרפה להיסטוריה היהודית שאלה הם מנהיגיה עכשיו ועוד בזכות הבחירה הדמוקרטית.

  •   מי שצריכים להוכיח את נאמנותם למדינה אלה השמאלנים, שרבים מאליליהם תרמו לבטחון המדינה ע"י כתיבת כתבות ונשיפות לתוך מיקרופונים בגל"צ.  (לת) סיירת מטכ"ל
    • 14:31
    • 01.04.12

06 בר ברי
  • 05:51
  • 01.04.12

אם היה משאיר אז היו אומרים שפוגע בציבור ואם מוריד אז הוא לחיץ ופוגע בתקציב. ככה זה נחמיה השמאלני אהה לא הוא בעצם קפיטליסט ימני הזוי.

07 פילוסוף רדוד מנהל לנו את הכלכלה הלאומית בנימין שטייניץ
  • 06:01
  • 01.04.12

כמה ששטרסלר צודק! שני הרברבנים, שטייניץ ונתניהו מתגאים בהישגי הכלכלה הישראלית ובינתיים המעמד הבינוני נדחק במורד הקיום הבסיסי. במימון משרדיהם של 30 שרים ש -20 מהם מיותרים אפשר היה לממן ארוחות חג לשני מליון העניים במדינת חלם.

08 מחליט חדש באוצר = הבחירות החלו סופר סתם
  • 06:05
  • 01.04.12

ראיתם את שטייניץ לאחרונה ....מי שמחלט זה השר על קלקלי ..אז בשביל מה הדוקטור לא הבנתי..חבריה הבחירות החלו ...הצבוע מיטיב עם העם ...
להתחיל לעלות דרישות ...אפילו בהסתדרות הזדמנות טובה לקבל פרוטות ..
יאלה מסחרה ...ימי רומי האחרונים .. הכל תמורת נזיד

09 נתניהו עשה את המעשה הנכון - הורדת מיסים וקיצוץ בתקציב יעקב
  • 06:20
  • 01.04.12

יש להמשיך ביתר שאת בקיצוץ התקציב

10 הפודל של ביבייהו שאול
  • 06:26
  • 01.04.12

הפודל של ביבייהו

11 ושטייניץ דופק את הראש בשולחן, הוא לא מאמין שביבי עושה לו את זה שוב. אבל ביבי דפק פז"ם באוצר אצל שרון וכרגע רוצה בעצמו לנצל את האפשרות לעשות משטייניץ שעיר לעזאזל, שר קר, קשה ואטום לב ולצייר את עצמו כמושיע... כמה סליזיות באדם אחד  (לת) גיל
  • 06:31
  • 01.04.12

12 כל הבעיות היו נפתרות לו קיצצנו את הצבא לעשירית מגודלו  (לת) כבר מזמן יכול היה להיות פה שלום
  • 06:32
  • 01.04.12

13 מדובר בהורדת המס (הגבוה מאוד) ולא בסובסידיה רן
  • 06:32
  • 01.04.12

צא מהקיבעון מר שטרסלר. לגבי שטייניץ אנחנו מסכימים : הוא חדל אישים.

14 שאלה למומחה מר שטרסלר תוהה
  • 06:45
  • 01.04.12

תקציב המדינה תוכנן לשנתיים. בתוכו יש רזרבות.
נניח שמחיר הדלק לא היה עולה, או אפילו יורד. מהיכן היו לוקחים את תוספת המס שהיא תולדת תנודות מחיר הנפט? מכאן, שמוצדק להעלות את מחיר הדלק בשיעור העלות הנוספת כתוצאה מעליית מחיר הנפט, אבל לא נראה להדיוט כמוני שיש מקום להעלות מיסים. אשמח להסבר.

15 בלוף משה רון
  • 06:49
  • 01.04.12

בלוף זול של פוליטיקאים זולים-- הנורא מכל ש"הציבור" ברובו בולע את הבלופים, עובדה שהם בשלטון...

16 הספרה שמונה "האלוהית" ישאל עדני
  • 06:52
  • 01.04.12

נתניהו כנראה למד במגמת שיווק, וכן לקח קורס ששמו "מקיאוואלי".
ראשית מאחר שהספרה שמונה היא לא שבע לכן בפעם הקודמת נתניהו עצר את ההעלאה לפני שמונה והציבור האדיוט "חגג" ועכשיו דלק במחיר מלא הוא שמונה ובתדלוק עצמי עדיין לא. הציבור יתרגל למספר שמונה במחיר מלא מה שיובלט הוא המחיר בתדלוק עצמי כך שההעלאה הבאה הקרובה תחצה את השמונה והינה הציבור התרגל. במקביל מחיר החשמל עלה מי זוכר? מי שם לב? זהו המחיר שפוגע בכולם. מאחר שנתניהו חובב כיון רוח לא נתפלא שהפצצה באיראן תבוצע בחג החירות וז נתניהו "יחגוג" הוצאתי את עמי לחירות כי נתניהו רוצה להישמר שתודעת העם היהודי כבר כוזיבא כמשה בקיצור קרוב לאלוהים.

17 תאורטית הכל נכון. מאידך, לא היו מפגינים כאן אם הייתה מערכת הסעת המונים (רכבות, תחתיות, אוטובוסים), יעילה כמו בחו"ל. עד אז, נפגין
  • 06:52
  • 01.04.12

ההגיון ששטרסלר מעלה במאמר נכון. אבל, יש "אולם" אחד גדול שמשמיט את הקרקע מתחת לכל הטיעונים שלו, והוא העדרה של מערכת הסעת המונים מפותחת כמו במדינות העולם המערבי בהן כלל לא צריכים רכב כדי לנוע ממקום למקום בנוחות, במהירות וביעילות. יש שפע של רכבות, רכבות תחתיות ואוטוסים בתדירות גבוהה. זמן זה זמן. אז שטייניץ לפני שאתה מתבכיין, תטפל בחצי המשוואה השני. תתקצב מסילות ברזל, רכבות ותחתיות.

18 מגיע לנו. תמיד ידענו שביבי לא סופר את האזרחים. דואג רק לחרדים ולעשירים !  (לת) שי
  • 07:09
  • 01.04.12

19 מה שבטוח שבכל מקרה הארץ יתקוף ממשלה ימנית, לא חשוב מה יעשו  (לת) שגב
  • 07:18
  • 01.04.12

20 מסתבר שלהיות עיתונאי זה המקצוע הקל בעולם, מכינים במגרה 2 מאמרים ... אר
  • 07:18
  • 01.04.12

אחד לעליית מחירים ואז תוקפים כמובן בגין העלייה, ואחד למקרה שמחליטים למתן את העלייה ואז שולפים את נאום הפופוליזם וכו'....

21 אם יקוצצו תקציבי השוד של משרד הדתות עם אוכלי החינם החרדים שלו, אם יקוצצו תקציבי השוד של ההתנחלויות והמאחזים ועוד,,, העומס יוקל משכבות המצוקה והמעמד הבינוני .  (לת) daym
  • 07:19
  • 01.04.12

22 אולי תצליח נחמיה להסביר איך תקציב המדינה היה יותר מאוזן כשמחיר הדלק יורד. מדוע גם המס צריך לעלות כשמחיר הדלק עולה ואינו נשאר קבוע?  (לת) מפחדים להעלות את המס לעשירון העליון ב 2%.
  • 07:19
  • 01.04.12

23 להפטר מהשקלים במהירות ......  (לת) טל כהן
  • 07:20
  • 01.04.12

24 וואו - איזו הטבה לציבור - אם ממלאים טנק של 40 ליטר חוסכים 6 ש"ח תמימים - ביבי, אתה יותר מידי טוב אלינו!  (לת) גיא
  • 07:20
  • 01.04.12

25 נחמיה, לא הבנתי. אתה צריך להסביר יותר טוב. אלי
  • 07:30
  • 01.04.12

אתה כותב שהיתה הורדה של 15 אג' במס על הדלק.
ואני לא מבין.
האם כל ההעלאה הזאת היתה מס? האם התכנון היה להעלות את מחיר הדלק לצרכן ב- 20 אג'?
תקן אותי אם אני טועה.
המחיר לצרכן מייצג סכום הכולל בתוכו כ- 45% מחיר המוצר ועוד כ- 55% מסים. אם כן, כאשר מעלים את המחיר ב- 20 אג' פירוש הדבר עליה של 9 אג' במחיר המוצר ו- 11 אג' מיסים (בערך כמובן).
את התקציב לשנת 2012 קבעו כבר לפני שנתיים (תקציב דו-שנתי, שנועד להקל על ביבי וממשלתו שלא להתמודד עם הציבור). כלומר לקחו בחשבון מחיר מסוים של הדלק והטילו עליו מס. בינתיים עלה מחיר הנפט בעולם בעשרות אחוזים, כך שגם גביית המיסים על הדלק עלתה הרבה מעבר למתוכנן בספר התקציב.
אז איפה כאן ההורדה? אם יש הפחתה, אזי על פי החישוב שעשיתי כאן אולי מדובר ב-4 אג' (מתוך מחיר המוצר), וזה יבוא מגביית המסים, כלומר הפחתת מס של 4 אג' ולא 15.
ובכלל אני לא מבין מדוע המדינה צריכה להרוויח מעליית מחיר הנפט בעולם? מדוע אי אפשר לקבוע סכום מס קבוע מכל ליטר דלק?
ואנא, אל תספר לי שכך הדברים גם באירופה. מפני שבמקרה כזה, אדרוש השוואה של נתונים אחרים עם אירופה. כמו למשל שבוע עבודה אמיתי של 5 ימים וכו'

26 שטנייץ moshe samuel
  • 07:31
  • 01.04.12

קשה להבנה אבל אדון שטייניץ תכין מה שקורה בספת ביבי
אם זה חום ואם זה נוזלי ואם זה מסריח סימן שביבי ש-ש-ש-ו-ו-ו-ו-ב חרנן לך על הראש כדאי שתתחיל לחבוש קסדת בטחון של הצנחניםץ

27 מדיניות רווחה איננה "פופוליסטית"! היא אחראית ויש לה יותר סיכוי לשמור על משק משגשג ומתפתח אחד מחולון
  • 07:32
  • 01.04.12

שטרלסר מנסה לייצר שיח מושגים הפוך - שמירה על הגרעון היא "אחראית" ורווחה היא פופוליסטית. בשנות ה-70 כאשר הייתה נהוגה מדיניות רווחה במדינות המפותחות זה הוביל את המשק לצמיחה ושגשוג.
הגדלת התקציב עזרה ליצור מקומות עבודה וליצור תנועה כלכלית ערה במקום החנק התקציבי שמציע שטרסלר

28 המאות שהפכו אצל גולן הבוקר ל"אלף".. והונאה חסרת תקדים של מופז שמש
  • 07:32
  • 01.04.12

24 אלף מתפקדים, כמחצית מהם ערביי ישראל, בחרו בשאול מופז כראש קדימה, והנה התברר להם שלא מופז הוא המנהיג אלא ליאור חורב.. בתקשורת מוצג מופז כמר בטחון, אבל חבריי, לא הוא מנהיג את קדימה כי אם ליאור חורב!

29 שיקצץ 14 משרדי שרים שמונו לשם הכיסא  (לת) אייל
  • 07:35
  • 01.04.12

30 חיים וייצמן אמר פעם : "העם היהודי הוא כמו דשן: כשמפזרים אותו הוא עוזר לחקלאות לצמוח, כשמרכזים אותו במקום אחד הוא סתם מסריח."  (לת) דויד
  • 07:35
  • 01.04.12

31 ביבי הפקיר את המדינה . מכר אותה לחרדים ולעשירים . ניפגש בקיץ...  (לת) גדי
  • 07:37
  • 01.04.12

32 דמגוגיה נואשת של ממשלה אבודה מחרחרת מלחמה. פופוליזם מחמיא להמונים, ביבי משפיל את העם.  (לת) צבי
  • 07:39
  • 01.04.12

33 הפילוסוף שלא מסוגל לראות ממטר שהוא המסרטוט של ראש ממשלה כושל מחרחר מלחמה לתועלתו.  (לת) צבי
  • 07:44
  • 01.04.12

34 נחמיה שטרסלר לא מספר גוסטב אפלהיימר
  • 07:45
  • 01.04.12

נחמיה שטרסלר לא מספר שמחיר חבית נפט דווקא ירד לאחרונה בעולם
הוא לא מספר שאנחנו המדינה היקרה ביותר בעולם בתעריפי דלק
בגלל המיסוי. הוא לא לוקח בחשבון שלבכירים יש אוטו ודלק חינם ולכן הם שמחים כשמס זה מוטל על אחרים - כי להם זה אפילו לא מדגדג
הלו נתניהו וחבר מרעיו לא אוהבים לשלם..- שארים יעשו זאת.
אגב ראוי לברר אם לנחמיה יש אוטו מהעבודה..

35 נתניהו חוזר ומוכיח שהוא הססן ופחדן. המסקנה הפשוטה היא שלעולם לא יתקוף את איראן. לפחות הרווחנו את זה.  (לת) יורם
  • 07:46
  • 01.04.12

36 מה יהיה עם המשחקים האלו על גב האזרחים? חרדתית
  • 07:55
  • 01.04.12

מתי מתי מתי תקום כאן ממשלה בסדר? לא מבקשת מצוייינת כי כנראה לעולם לא יהיה, אבל "בסדר" גם זה ככ קשה?
לא בונה שום דבר על הבחירות הבאות - עדיין אותה חברת דבילים ימשיכו לנהל הכל, כמה מתסכל

37 המס על הדלק זה עוד מס כדי למממן את השחיתות השלטונית, לא יותר. אין קשר בינו לבין עליות הנפט בעולם.  (לת) אין בושה למי שגם את הרכב והדלק שלו מממן הציבור
  • 08:01
  • 01.04.12

38 שקר הבלו Avi
  • 08:06
  • 01.04.12

מס מוטל על מחיר כלומר אם המחיר עלה גם המס יעלה. אם האוצר תכנן 2 שח מס בלו על הדלק אין שום סיבה להעלות את המס כי הנפט התייקר כל השאר אתננים פוליטיים

39 התמונה למעלה אומרת הכול: דון קישוט הקוסם מסביר לעם את התכנית המשופרת, וסנשו פנשו בפנים עגומות נראה שוב נזוף! פארא-פסיכולוג
  • 08:12
  • 01.04.12

ביבי לעולם יישאר ביבי, מי שרוצה שהעם יאהב אותו ויהי מה! הכלכלה והמדינה פחות מעניינים אותו מאשר דרגת אהדתו בציבור, והוא ייעשה כל צעד שנראה טוב לעם. וזה כולל אגב את החזרת גלעד שליט תמורת 1,000 מרצחים עם דם על הידיים....

40 8 שקלים לליטר זה גזל, ונתניהו צריך להמשיך ולבטל את המס כולו.  (לת) כדרלעומר
  • 08:19
  • 01.04.12

41 שטייניץ הוכיח כי נאמנות זה ערך עליון חסר חוליות
  • 08:21
  • 01.04.12

"אם יש לנו מנהיג שמנהל מדיניות של זיגזג, שאין לו כושר עמידה, שהוא קובע את מהלכיו לפי דעת הקהל, מדוע שנסמוך עליו בעניין איראן?"

42 שטייניץ רק שנוי אמיתי מחק את המונופולים - ותתחיל במכון התקנים שחונק מדינה שלמה  (לת) ליכודניק בהווה
  • 08:28
  • 01.04.12

43 יש מחיר לדלק, אבל אנחנו, הציבור, כועסים שאנחנו הפרה החולבת של האוצר בענייני מיסוי על הדלק תירגע, שטרסלר
  • 08:34
  • 01.04.12

אין שום סיבה שרק בגלל שמחירי הדלק בעולם עולים, המדינה תיהנה מהמצב ותחלוב מאיתנו עוד מיסים על הדלק. קודם מאלצים אותנו להחזיק מכוניות כדי שנוכל להגיע למקומות העבודה שלנו ולחיות ולהסתובב גם בשבתות וחגים, ואח"כ משתמשים בזה כאמצעי חליבת כספים אין-סופית. נמאסתם.

44 אני לא מבין יובל
  • 08:38
  • 01.04.12

שמעלים מס יורדים על ביבי ובצדק ושמס מופחת גם יורדים עליו להוריד מס על דלק זה חשוב. דחק מוצר יסוד ועליית מחירו מחוללת אינפלציה ששוחקת בכל דחק עקר משמעו אינפלציה עם אבטלה

45 אם היה מעלה את המחיר במלואו, כמתחייב מהעליה בעולם - הייתם אומרים שהוא לא קשוב לעם. אם היה מוריד מיסים - הייתם שואלים למה אין כסף לרווחה ולחינוך. וכשבחר בדרך הביניים - אתם אומרים שהוא התקפל ונכנע ללחץ... כמה קל לשבת מאחורי מקלדת ולהטיל רפש!  (לת) אתם מצחיקים
  • 08:39
  • 01.04.12

46 כרגיל מדבר שטויות שפן בכובע
  • 08:44
  • 01.04.12


באפריל 2009 ממש אחרי הבחירות שהעלו את נתניהו לשלטון מחיר הדלק לצרכן היה 5.5 שח לליטר. מתוך זה המס שזה בלו ומעמ היה 3.2 שח ז"א שהכנסות המדינה ממיסים על הדלק באפריל 2009 היו 3.2 ש"ח לליטר.

היום מחיר הדלק ,וזה לאחר ההוזלה הזניחה שהעיתונאי כל כך מתרעם עליה, הוא 8 שקלים שמתוך זה מרכיב המס הוא בערך 4.7 ש"ח. זה אומר שבשלוש שנים רק המס על הדלק עלה ב 1.5 ש"ח לליטר ושעל כל ליטר שאנחנו מתדלקים היום המדינה לוקחת שקל וחצי יותר מס מאשר היתה לוקחת לפני שלוש שנים וזה עוד אחרי ההוזלה .. ממש רחמנים וממש צריך לדאוג להכנסות המדינה ממיסים על הדלק

כל הצבועים אוהבים להשוות את מחיר הדלק לאירופה אבל שוכחים להגיד באירופה יש תחבורה ציבורית כמו שצריך ומה גם שהיא עובדת שבעה ימים בשבוע ולא 5.5 ימים בשבוע כמו אצלנו וכמובן גם המשכורות שם יותר גבוהות ככה שלהשוואה הזו אין בסיס כי שם הנסיעה במכונית היא מוצר פינוק לכאלה שיש להם ברירה ויכולים להרשות לעצמם ופה זה מוצר בסיסי לכאלה שאין להם ברירה ולא יכולים להרשות לעצמם

במקום להתרעם על זה שבשלוש שנים העלו את המס בשקל וחצי לליטר הוא מתרעם על זה שלא העלו ב1.65 ממש דברי חוכמה.. אם זו התקשורת האיטיליגנטית והחופשית אז באמת אבדנו


peace

47 ביבי עושה מאיתנו ומשטייניץ צחוק. חייבים לצאת לרחובות!!!  (לת) רובי
  • 08:49
  • 01.04.12

48 אבל נחמיה אבנר
  • 08:49
  • 01.04.12

אבל נחמיה אם המיסים על הדלק הם כמעט 60 אחוז אז מתוך העלאת מחיר של 20 אגורות 12אגורות הן הכנסה לא מתוכננת לתקציב ורק 3 אגורות הם ויתור של המדינה. האם זה כל כך נורא?

49 8 שקלים לליטר זה גזל, ונתניהו צריך להמשיך ולבטל את המס כולו.  (לת) כדרלעומר
  • 08:50
  • 01.04.12

50 זוהי שירת הברבור האחרונה של ביבי ושטייניץ-בבחירות הקרובות אתם הולכים הבייתה-קפיטליסטים נימאסתם-חסרי רגישות וגזלנים  (לת) גדי
  • 08:52
  • 01.04.12

51 העיקרון הקדוש אורי
  • 08:52
  • 01.04.12

על איזה עיקרון שטרסלר מדבר? ממתי יש עיקרון קדוש שמחיר הדלק נקבע בשוק העולמי? אם היה עיקרון כזה, מי שהרס אותו זה האוצר שהעלה חדשות לבקרים את הבלו כדי לסתום חורים בתקציב, מבלי שהדבר עבר דיון ציבורי או אישור חקיקתי כלשהו.

52 מילא שאלה הדעות שלכם, אבל לשים אותן ככותרת ראשית? לוטן
  • 08:55
  • 01.04.12

המס על הדלק הוא מס רגרסיבי שמייקר את המחיה בצורה חמורה. כדאי למר שטרסלר, כתב הבית של פקידי האוצר, לתמוך במסים קצת יותר צודקים כגון מס ירושה, מס על רווחי הון, מס קנייה על דרה שיה וכו'. אי אפשר לדרוך לציבור על הגרון וכשקצת מרימים את הרגל לקרוא לזה פופוליזם.

53 מחיר הדלק אכן נקבע בשוק העולמי, המס על הדלק זה עניין פנימי.>>>>> הרשלה
  • 08:57
  • 01.04.12

שיקצצו לחרדים ולמתנחלים לטובת עם ישראל

54 נחמיה, צר לי לבשר לך אבל כשלת בהבנת הנאמר. שטייניץ רוצה לשמור את התקציב על סדר היום, ואת הגרעון באמינותו של נתניהו בצמיחה.  (לת) התאמת הנאמר לנעשה
  • 09:05
  • 01.04.12

55 ההכנסהחננה הכנסה והגרעון חנן
  • 09:06
  • 01.04.12

מרוהגרעון מר שטרסלר אינו צודק. העלאת מחיר הדלק כרוכה גם בהעלאת המס עליו וזה אינו מחוייב

56 הפרשנים מנסים לנתח כל פעולה מדוע ביבי - הכיוון הוא הפוך מדוע הבוחרים עדיין מאמינים לו? פשוט
  • 09:09
  • 01.04.12

ביבי, עושה את הדברים נכון, הוא גורם לתקשורת להיות האיש הרע. בעיני בוחרי ביבי התקשורת נגדו ולכן אין שום דבר טוב שיגידו על ההורדה. אם יעלה יגידו איזו חוצפה אם יוריד יגידו הוא מזגזג => בפועל, הבוחר והאיש הפשוט רואה שרה"מ עושה משהו לטובתו (ולא משנה איך התקשורת תקרא לזה) ולכן הוא לא מבין מה התקשורת רוצה מביבי!
אני ממליץ לאנשי התקשורת לחזור ולהתעסק בדיווח ולא בהצהרת רגשות כך התקשורת תתחיל להיות נקיה מפוליטיקה זולה ותנו לעם צ'אנס לראות מה הם המהלכים של ביבי ורק אז יוכלו לבחור האם הוא מזגזג או עושה טוב!

57 ...אבל אין סיכוי שהבכיין המתחסד הזה יתפטר.  (לת) גיורא
  • 09:14
  • 01.04.12

58 שטרסלר מה נהיה ממך טיבון
  • 09:24
  • 01.04.12

מלחך פנכת האוצר ? מה זאת ההתחסדות הזו , ואולי גם אתה נהנה ממנעמי משלמי המיסים

59 חרוזים אינדיאני
  • 09:25
  • 01.04.12

יצחק ספורטא מאוניברסיטת תל אביב אמר הבוקר ברדיו שהממשלה מחלקת חרוזים לתושבים.לא רק זה, עכשיו קיבלנו חמש אגורות כדי לשתות בנזין.

60 כשכל ערוצי הטלביזיה נמצאים במצב היכון להסתת הציבור להפגנות - זאת התוצאה. מדען מדינה
  • 09:34
  • 01.04.12

העוינות לנתניהו וממשלתו מצד מרבית התקשורת , שגם הורידה את הכפפות וגם השילה מעצמה כל סממן של אוביקטיביות, אחריות והגינות (ר' מחול השדים בנושא האיראני), הביאה לכך שלשכת רה"מ מתנהלת כיעד מבוצר בלב מחנה האויב. מלמדים מצבים כאלה בחוגים למדע המדינה?

61 ביבי לא הוריד את המס, החשב הכללי
  • 09:46
  • 01.04.12

הואר תיקן את הסכום הנגבה עבור כל ליטר. מכיוון שמחיר הבסיס השתנה, עלתה איתו גם הגביה כמס שמחושבת באחוזים מעלות המוצר. אבל כאשר חישבו את תקציב המדינה גובה ההכנסות מדלק תוכנן על מיליארד שקל (או מיליון או 678,000 ש"ח ) העלאת מחיר חומר הגלם גררה העלאה לא מתוקצבת של ההכנסה האמורה להגיע ממכירות דלק. על תוספת לא צפויה זו הסכים ביבי לוותר. נכון וויתור זה נעשה בצורה של הקטנה נומינלית באחוזי המס הנגבים.
כל שצריך הוא לשנות את שיטת המיסוי. במקום אחוז מעלות חומר הגלם לקבוע כהיטל קבוע שלא משתנה גם כאשר המחיר עולה. (ולכפות חישוב דומה גם על חברות הדלק - שמחשבות כך את הכנסותיהן)
הבעיה רק תהייה כאשר מחירי חומר הגלם יתחילו לרדת.

62 בכל מקרה אני מתעבד את צמד הליצים. ותודה למצביעי הימין שהביאו אותנו עד הלום  (לת) אזרח כועס
  • 09:54
  • 01.04.12

63 ביבי תודה! ברווז חוסה
  • 09:58
  • 01.04.12

רק עוד 7 אגורות נצא מעבדות לחרות!

64 אין עקרונות, אין תוכנית, הכל עף ברוח ולפי סקר אחרון רועי
  • 10:11
  • 01.04.12

הממשלה הגרועה בהיסטוריה, בפער ענק.
הליכוד תמיד הייתה מפלגה תחתית עם אנשים חצי אנאלפבטים שלהם כבר מצביעים חצי אנאלפבטים (מצטער אבל זה נכון) אבל לפחות הייתה להם קצת יושרה והם ניסו למשול כמו שצריך. ביבי הוא נורא- אין לו תוכנית אין לו אסטרטגיה, הוא הקיף עצמו בלוחכי פינכה כמו שטייניץ שאין להם בכלל גב והוא פשוט פועל לפי הסקר האחרון. מדינת ישראל לא תשרוד עוד זמן רב ככה

  •   מי אנלפבת, לפחות תכתוב נכון את הביטוי אנלפבת.  (לת) אלי
    • 10:41
    • 01.04.12

  •   השמאל שאינו מכיר בתוצאות הבחירות ומשתמש בשליטתו בתקשורת כדי לא לאפשר לממשלה הנבחרת לשלוט, אינו ציבור נורמטיבי. המסביר לצרכן
    • 11:23
    • 01.04.12

    ידע וערכים הם שני דברים שונים בתכלית. אספסוף שרכש ידע הוא עדיין אספסוף. כנאמר, נזם זהב באף חזיר.

65 במקום לפטר מאות עובדי ציבור בכדי להוריד את המס על הדלק, אי אפשר היה פשוט להעלות באחוז אחד את מס החברות? בן
  • 10:18
  • 01.04.12

ממשיכים לעבוד עליכם, זה כי אתם סתומים וביבי הוא המנהיג. מנהיג הסתומים.

66 מה כל כך מסובך למצוא משוואה לא לינארית למחיר הדלק משה
  • 10:18
  • 01.04.12

משוואה לתיתן לימיט של הכנסות ממיסים.
כלומר עם הגיעו לכמות מיסים מסויימת ממכירת הדלק, אזי אחוז המס ירד או יעצר?
משהו בסגנון מדרגות המס במס הכנסה (אבל הפוך).

כן, זה חשוב לשמור על מסגרת תקצב.
אבל זה גם חשוב לא להעיק על האזרח הפשוט שמשכורתו אינה עולה לפי מחירי הנפט בעולם.
עם זאת צריך לאזן זאת, כי ממילא המס על הדלק צריך ללכת לתשלום על הנזקים שזיהום האויר מייצר.
ובסופו של דבר הכל איזונים (רק צריך שיהיו צודקים/מבוססים/נכונים - ולא סתם פופוליסטיים).

67 אולי חלילה בסופו של דבר הפחדנים ישתכנעו להעלות מסים על הטייקונים ואולי הבנקים? שומו שמים!  (לת) חסרי אחריות כך או כך
  • 10:27
  • 01.04.12

68 ��סחטן ��שלמי
  • 10:39
  • 01.04.12

אין לך רחמנות על העם פשוט גזלן לפי חוק שאתה כופה עלנו��

69 נחמיה אתה צודק, כנראה שמריחים בחירות בשער.  (לת) אלי
  • 10:42
  • 01.04.12

70 אולי עדיף ששטרסלר יתרכז באיך הממשלה יכולה לחסוך ולא באיך לעשוק את הציבור היצרני? מס על דלק זה מס על עבודה (רוב צריכת הדלק הולכת על נסיעה לעבודה, ככה זה כשאין תחבורה ציבורית ויש שעות עבודה ארוכות). שביבי יקטין את הממשלה, יפסיק לשפוך כסף על השותפים הקואליציוניים, יטפל בשחיתות במועצות המקומיות, במקום להעלות מיסים ולשלוח את שטייניץ להסביר הסברים ספינולוגים  (לת) ממשלה מושחתת ומסואבת
  • 10:44
  • 01.04.12

71 האנשים הכי שנואים במדינה והם הרוויחו זאת ללא ביושר.  (לת) סמית בארני
  • 10:44
  • 01.04.12

72 מאין יבוא הכסף? חנוך
  • 10:56
  • 01.04.12

נחמיה, הרבה הערכה אלייך ותרשה לי לעזור לך בקצת. כולנו יודעים ששיעור המיסוי על הדלק הוא משהו כמו 53% ושם אפשר לקצץ! לטענתך הצודקת מאין יבוא הכסף למימון הורדת מיסי הדלק, אצטט אותך בכמה מכתבותיך: הורדה מסיבית בתקציבי הענק להתנחלויות, הפסקת סבסוד ותמיכה במגזרים הלא יצרנים, הלא מתגייסים לצבא והלא עובדים, הורדת הסיבסוד לתלמידי ישיבות כולל סבסוד והעדפות במתן פתרונות דיור זולים, מפלגות הסחיטה מסקטור ידוע לכולנו, מלחמת חורמה בהון השחור ואולי בסוף כדוגמא אישית קיצוץ במספר השרים בממשלה מ 39 ל 19. אם רק זה יקרה (היריעה קצרה מלתאר את כל הצעדים) הרי שלכולנו יהיה טוב ובא לציון גואל ולא המשיח בן דוד.

73 רגע רגע רגע רגע - נחמיה שטרסלר **נגד** הורדת מיסים??? Space Monkey
  • 11:00
  • 01.04.12

מה קרה לקשקושים הרגילים שלך שמיסים חונקים את הצמיחה וצריך לקצץ כל דבר שכתוב עליו "מדינת ישראל"? ועוד מס עקיף ואכזרי כל-כך כמו הבלו? שעליו עוד יש מע"מ??

74 בשורה התחתונה - הדלק התייקר ב-5 אגורות א
  • 11:10
  • 01.04.12

וכל ההחלטות הגרועות של ביבי או זה שבמקום התייקרות של 20 יש התייקרות של 5 בלבד לא מעניינת אותנו. אותנו מעניינת השורה התחתונה והיא: הדלק התייקר בשנה האחרונה בעשרות אחוזים, גם החשמל ומוצרי המזון - ולנו אין כסף! אנחנו שוקעים! המחאה הבאה תהיה שונה, אנשים יבואו מיואשים

75 בוז לשטייניץ שמאיים על אזרחי ישראל בפצצה איראנית (שלא קיימת) יעל
  • 11:41
  • 01.04.12

בוז לשטייניץ שמאיים על אזרחי ישראל בפצצה איראנית (שלא קיימת)

76 הניתוח הפסיכולוגי שלך שגוי עוזי
  • 12:28
  • 01.04.12

שטייניץ מהווה את החזית של שר האוצר האמיתי - ביבי.
שטייניץ מאוהב כל כך ברעיון שהוא שר אוצר, שלא משנה מה ביבי יעשה, ועד כמה יבזה אותו, הוא לא יתפטר.

77 ומה הקשר בין התקציב למחירי הדלק? האוצר ידע מה יהיה מחירי הדלק שנה מראש? תפסיקו לאמץ את הקשקוש הזה
  • 12:43
  • 01.04.12

כל כלי התקשורת מהקטן ועד לגדול מאמצים את דברי האוצר וראש הממשלה כאילו ירדו מהשמיים.
האוצר לא ידע כמה כסף יכנס לו מהדלק, ואז מה היו עושים? מטילים גזירות חדשות? למה? התקציב מתוכנן לשנתיים, מה הבעיה?

78 שטויות - עלייה במחיר הדלק פירושה עלייה בסכום המס על כל ליטר, כי מחיר ליטר דלק מורכב מכ-50% על הדלק ו-50% מיסים. אם מחיר הדלק עולה, גם המס עולה, ועל מה ולמה? את זה אי-אפשר להקפיא, לפחות? האם לדעתך הקוראים שלך בורים לחלוטין?  (לת) נעמה
  • 13:22
  • 01.04.12

79 ביבי כמו בעל מכה-דופק חזק את מעמד הביניים לטובת החרדים והטייקונים ואח"כ מספר להם כמה שזה לטובתם.  (לת) יוסי
  • 13:25
  • 01.04.12

80 בלי להיות תומכים של נתניהו ההשתלחות שלך היא פרימיטיבית ושטחית ירדנה
  • 13:41
  • 01.04.12

אוי לנתניהו אם הוא חושב שהציבור צודק לפעמים. חשבת אולי למה יורדות ההכנסות ממיסים - אולי זה קשור לרווחים? אז אם יש ירידת רווחים נוציא את הכסף הזה דרך הדלק. אם נתניהו יעלה ויעלה את המחיר והציבור יתקשה יותר לשרוד לא תהיה לו תקומה.

81 ביבי כמו בעל מכה-דופק חזק את מעמד הביניים לטובת החרדים והטייקונים ואח"כ מספר להם כמה שזה לטובתם.  (לת) יוסי
  • 13:59
  • 01.04.12

  •   אז איך אתה מסביר שערוצי הטלביזיה המסחרית שבבעלות הטייקונים הסיתו בקייץ את הציבור להפגנות נגד נתניהו?  (לת) לשמאלנים IQ של צנון
    • 15:06
    • 01.04.12

82 למה כשמחיר חבית נפט היה כ150$ מחיר הדלק לנהג היה כש"ח 6.80? asa
  • 14:52
  • 01.04.12

ברשת ב' בצהריים - נשאלה השאלה. אודה למישהו שבאמת יודע את המספרים להסביר לי היכן התוספת: שער חליפין. מיסים? אינפלציה?
תודה

פרוייקטים מיוחדים