המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

יממה וחצי לאחר הצטרפות מופז לממשלה || ליברמן תובע: לקדם חקיקה עוקפת בג"ץ לשכונת האולפנה וחוק גיוס לכל

יו"ר ישראל ביתנו מתווה את דרכה של הקואליציה החדשה. יחימוביץ' מצידה התייחסה למהלך הבא של האופוזיציה המצומקת: המאבק על התקציב

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הדגיש הבוקר (רביעי) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת כי בניגוד לעמיתיו בקדימה, הוא היה עקבי לכל אורך הדרך בעניין הרכב הקואליציה הרצוי בעיניו. "מפלגת ישראל ביתנו אולי המפלגה היחידה שהוכיחה שהיא גם עקבית וגם רצינית", אמר יממה וחצי לאחר החשיפה של הקמת ממשלת האחדות. "מי שזוכר את הרכבת הממשלה לפני שלוש שנים. מלכתחילה עמדתנו היתה ברורה והצענו קואליציה של ליכוד, קדימה וישראל ביתנו".

"המבחנים העיקריים זה חוק טל ופינוי הבתים בשכונת האולפנה. אלה שני המבחנים החשובים ביותר ואני מקווה שנשכיל לעבור אותם בדרך הטובה. דווקא בגלל שיש קואליציה יציבה ואיתנה, אסור שזו תהיה מריחה", כך ליברמן, שסימן בכך את שתי המשימות המרכזיות שעומדות בעיניו בפניו ובפני שותפיו לממשלה.

בהתייחסו לסוגיית החוק התחליפי לחוק טל, אמר כי הוא מצפה שאם ליו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), ישנה הצעה, עליו לשתף בה את כל הקואליציה באופן מסודר. "ההצעה לא מקובלת עלינו, לא נקבל אותה. אנחנו מצפים שתהיה הצעה רצינית ושלא יעמידו אותנו בפני עובדה. אני לא צריך לקבל את ההצעה מעיתונאים בכנסת".

ליברמן בישיבת הסיעה
ליברמן בישיבת הסיעה. צילום: מיכל פתאל

בהתייחס לשאלת שכונת האולפנה אמר ליברמן: "התושבים שחיים שנים בגבעת האולפנה הם תושבים שומרי חוק ונושאים בכל החובות: משרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים משלמים מסים. זה לא מאחז לא חוקי. היתה טעות של המדינה. הם לא טעו, הם נשלחו לשם. הטעות של המדינה והיא חייבת לקחת אחריות. אני לא רואה שום דרך אחרת אלא חקיקה שתסדיר את הנושא".

ליברמן ניצל את ההזדמנות גם כדי לעקוץ את העיתונות. "בשלושה ימים האחרונים כמות השטויות וההמצאות שקראתי על ישראל ביתנו – כנראה שיש הרבה סופרים שיכולים להצטרף לז'אנר של מדע בדיוני. נכתב באיזה עיתון שלפי סקר פינקלשטיין אנחנו מפסידים 3-4 מנדטים ליאיר לפיד. לא היה סקר כזה, המציא אותו העיתון שפרסם. פיזית לא היה סקר, אבל לפרסם אפשר. לא צריך סקר כדי לפרסם תוצאות".

הרצוג: נשמש אופוזיציה לוחמת

ליברמן ירה חץ עוקצני גם לעבר עיתונאי "ישראל היום" שישב בחדר. "יש פה נציג של פראוודה, מחפש מילה של אמת ("פראוודה" פירושה אמת ברוסית - אב"ז). הוא העלה שאלה למה הצטרפנו, וכשהיה אנאפוליס מצאנו עצמנו מיד בחוץ". לדברי ליברמן, "מעולם לא עשינו חשבונות רווח והפסד, מה שמנחה אותנו זה עקביות...הצטרפנו לממשלת אולמרט בניגוד לאינטרס שלנו כי חשבנו שאחרי מלחמת לבנון השניה היה חשוב לתת תחושה של יציבות".

"ראיתי את המצע של יאיר לפיד שדיבר נגדנו באולפן שישי, שיהיה יו"ר המפלגה עד 2020", הוסיף ליברמן. "עכשיו גם הוא צריך להצטרף למדע בדיוני. סיכוייו להיבחר לנשיא ארה"ב הרבה יותר גבוהים מסיכוי מפלגתו להישאר עד 2020. אהרונוביץ' יהיה שר לביטחון פנים גם בקדנציה הבאה. יש ז'אנר חדש בעיתונות הישראלית – מדע בדיוני, שלא מבקשים לאמת ובלי שום מקורות".

יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה הנכנסת, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בישיבת סיעתה: "אני רואה כבוד עצום להיות יו"ר אופוזיציה. זה תפקיד חשוב מאין כמותו והמטרה הראשונה של אופוזיציה לייצר חלופה שלטונית.

"אין מתאימה ממפלגת העבודה לעמוד בראשות האופוזיציה", הוסיפה יחימוביץ'. "מה שכונה אופוזיציה בשלוש שנים האחרונות היתה פארסה מוחלטת. לכן האחריות שלנו מאוד גדולה".

יו"ר האופוזיציה הנכנסת התוותה את המהלכים הבאים שלה: "היעד המרכזי שאני רואה לנגד עיניי הוא התקציב ב- 2013, אף אחד לא מדבר על זה כי הרוחות החברתיות חלפו מהאופנה לפתע, ובמקומם עלה עניין חוק טל ואירן. זה קל לממשלה להתמודד עם זה כי חוק טל יסתיים בפשרה כזו או אחרת, כולם יודעים שמדובר בפתרון מוסדר בסופו של דבר. קל לשכוח את המנעד העצום של התקציב שהולך לחהיות רע מאוד לישראל, חוק ההסדרים יהיה מפלצתי מאי פעם. המשימה תהיה קשה ונעשה זאת על הצד הטוב ביותר"

עמיתה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הבטיח: "אנחנו נשמש אופוזיציה לוחמת, לא ניתן דקה אחת לקואליציה. נלחם על הכל, על הצדדים הטכניים והמהותיים. האופוזיציה קטנה בבניין, אבל בחוץ היא ענקית".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שומר החוק הגדול ליליפוטין אומר את דברו על שמירת חוק. הצחקת אותנו ליברמן.  (לת) עשה טובה בחיאת זום זום וחזור עם נבחרת מולדובה ביתכם למקומכם. לשם אתם שייכים. זו תרבותכם.
  • 12:40
  • 09.05.12

  •   קודם כל - גיוס לליברמן המשתמט!!!  (לת) ישראלי אמיתי
    • 19:02
    • 09.05.12

  •   כן, ברור שלתת לו נשק זה רעיון חכם..  (לת) גאון הדור
    • 22:19
    • 09.05.12

  •   ליברמן צודק, למה להיתמם. הרי מדינת ישראל היא לא מדינה נורמלית שיש בא הפרדת רשויות וכול רשות מתעסקת בעיניינה. למדינת ישראל יש רק רשות אחת, הרשות הציונית, וכל הרשויות כפופות לרצונה. אז בג"ץ מנהל את עצמו על פי המדיניות הציונית. הוא אף פעם לא ייסתור אותה. אם הוא פוסק משהו נגד התנחלויות, זה מקובל רק במידה וזה משפר את התדמית הליברלית של ישראל כדי שיקל על הגויים לשטף עם ישראל פעולה...  (לת) זהו
    • 00:41
    • 10.05.12

02 האופוזיציה היא כמו הטארדיס: Doctor Who
  • 12:51
  • 09.05.12

קטנה למראית עין (הכנסת) אך גדולה מבפנים (העם)

03 עם רב של 94 חברי כנסת הם יכולים גם לסגר את בית המשפט העליון וגם להכשיר גילוי עריות
  • 12:52
  • 09.05.12

אתמול התווכחו כמה חברי כנסת יכולים להכשיר חק שנפסל בבג"צ, 65 או 70...עם קואליציה של 94 גם השמיים כבר אינם גבול...אנו בדרך לתוהו ובוהו ושאול אפילו אינו מבין מה רע במצב החדש שיצר

04 תביעת הגיוס במטרה ל"התאתרג". ליברמן "יצליח" במה שהשמאל רוצה ויכשל במה שהשמאל אינו רוצה  (לת) יצחק
  • 12:53
  • 09.05.12

05 אופס... טעות טועים טעינו. זה עוד יחזור כבומרנג כלפי כל אזרח  (לת) מיכאל
  • 12:54
  • 09.05.12

06 זה הזמן לתקן את אי ההבנה של בג"ץ לגבי החוקיות של היישוב ביהודה, שומרון ובנימין. רבים אפילו בישראל מתבלבלים בעניין בעקבות בג"ץ וחבל, כי זו רק אי הבנה.  (לת) יוסי
  • 12:56
  • 09.05.12

07 השמאל מדיח את הימין וחוזר לשילטון בבחירות הבאות בגדול בזכות הגיבוש שלהם עם הערבים והדתיים - ולידיעת הליבר-מאן זה לא מדע בדיוני  (לת) פלץ
  • 12:59
  • 09.05.12

08 ברוסיה לא צריך חוקים ולא בג"ץ. מה נשתנה
  • 13:02
  • 09.05.12

שם היה סטאלין שייצר מציאות על פי רצונו. ליברמן עדיין לא יצא מברית המועצות. ימים חשוכים ונוראיים למדינת ישראל.

  •   ואני תוהה, מדוע ליברמן רוצה לחוקק חקיקה עוקפת בג"צ במקום לעשות קיצור דרך ולחוקק חוק המוציא את בג"צ אל מחוץ לחוק?? ואולי גם את השמאלנים באותה הזדמנות....  (לת) כהנא חי
    • 10:16
    • 10.05.12

09 מה מנע ממך בוזי להיות עד היום אופוזיציה לוחמת?  (לת) טלי
  • 13:09
  • 09.05.12

10 שימו לב: עד היום יחימוביץ לא אמרה מילה על גבעת האולפנא או מיגרון. מפלגת העבודה בראשותה היא מפלגת ימין חברתית.  (לת) הרשלה
  • 13:11
  • 09.05.12

11 איך הכנסת יכולה לחוקק ביחס לשטח שנמצא ב"תפיסה לוחמתית", ומדוע שטעות של המדינה תאפשר שלילת זכות קניין של בעלי הקרקע? רק בגלל שמדובר ביהודים מול פלשתינאים בשטחים?  (לת) אחד
  • 13:15
  • 09.05.12

12 נו קדימה הימין - עכשיו אין תירוצים למה לא תעצבו את המדינה בצלמכם כדמותכם. אין שום התנגדות בממשלה ובכנסת. התשקורת ביכיס הקטן, קדימה ארץישראל השלמה (ושיתייבש השמאל)  (לת) עופר
  • 13:15
  • 09.05.12

13 עוד הצעה: חקיקה עוקפת ליברמן!  (לת) צ. עזגד
  • 13:16
  • 09.05.12

  •   ואני תוהה, מדוע ליברמן רוצה לחוקק חקיקה עוקפת בג"צ במקום לעשות קיצור דרך ולחוקק חוק המוציא את בג"צ אל מחוץ לחוק?? ואולי גם את השמאלנים באותה הזדמנות....  (לת) כהנא חי
    • 10:17
    • 10.05.12

14 קשקשן  (לת) ישראל
  • 13:18
  • 09.05.12

15 ליברמן הוא בלון ריק. דואג רק לעצמו. בעצם,כמו רוב הממשלה.  (לת) שי
  • 13:29
  • 09.05.12

16 העוקף את בית המשפט מביא את סטאלין לישראל. דני
  • 13:30
  • 09.05.12

שום דבר לא יקרה פיזית כלכלית או מוסרית אם יפנו 30 ואפילו 300 משפחות מבתים שנבנו שלא כחוק.
אבל מדינת ישראל תהרס אם יבטלו את סמכות בית המשפט להכריע על פי החוק.

17 אני שמאלני והוא צודק ,לא ניתן להרוס רחוב בישוב צריך לפצות את בעלי הקרקע  (לת) סיימון
  • 13:30
  • 09.05.12

18 אביר שלטון החוק פותח את פיו הגדול. החוק הוא אני.  (לת) huck
  • 13:33
  • 09.05.12

19 פשיסט שחושב שהוא מעל החוק  (לת) אזרחית מודאגת
  • 13:39
  • 09.05.12

20 ליברמן Passy  (לת) איציק
  • 13:43
  • 09.05.12

21 איזו עקביות?? בנושא הפרדת הדת מהמדינה לא עשתה ישראל ביתנו דבר. רשימות פסולי החיתון נשארו, הקבורה מחוץ לגדר לא השנתה, חמץ אפשר לקנות בפסח רק בואדי ניסנאס, ביפו או בעיר העתיקה (רובע מוסלמי או נוצרי) והדרת נשים "משגשגת" בכל הארץ. אז מה הוא כבר השיג??  (לת) יוסלה
  • 13:46
  • 09.05.12

  •   צודק יוסלה. ליברמן כמו החרדים- יודע דבר אחד=להתעלק ולקחת מה שלא שלא על חשבון האחר, ובבריונות. כמו הליכוד ושאר מפלגות הימין, גם מפלגתו-אפסים שלא עשו דבר למען בניית המדינה. רק להרוס הם יודעים.  (לת) שומר חוק
    • 14:07
    • 09.05.12

  •   ליברמן בעיקר השיג את ליבוי השנאה כלפי האחר - ובפרט כלפי הערבים, ואת זה שהמטומטמים שהאמינו לו בעבר ממשיכים להאמין לו גם עכשיו. huck
    • 14:08
    • 09.05.12

    אגב, ליברמן לא השיג דבר משמעותי (מלבד הנ"ל) לא רק בתחום הפרדת דת ומדינה. בנושאים מדיניים הוא השיג משהו? ובנושא ביטחון אישי? הרי הוא זה שהניף את הדגל של ביטחון אישי לפני הבחירות. ומה קיבלנו? אלימות משתוללת ופה גדול שמדבר.

  •   שומו שמיים, זה ממש הפרת "זכויות אדם" שאין מכירת חמץ בפסח דניאל דורון
    • 14:14
    • 09.05.12

    לנושא הקבורה מחוץ לגדר יש פתרונות מעשיים רבים, ומלכתחילה זו סוגייה שולית.
    הדרת נשים אינה משגשגת בכל הארץ - מציע שתבקר בחופים או סתם תטייל ברחוב.
    גם בחו"ל יש תופ]עות של שיתוק מלא של פעילות בימי ראשון.
    נסה לקבל גט אם הינך קתולי.
    קצת פרופורציה ופחות התלהמות - יש בעיות חמורות, אבל לא בתחומים עליהם הצבעת.
    תירגע !!!

  •   הוא השיג הרבה יותר מאשר מרצ השיגה כשהייתה בממשלה  (לת) לפחות לא יהודים יכולים להתחתן
    • 14:16
    • 09.05.12

  •   כל מילה שלך בסלע האק  (לת) שומר חוק
    • 14:34
    • 09.05.12

  •   כל מילה שלך בסלע האק  (לת) שומר חוק
    • 14:35
    • 09.05.12

  •   הערבים יודעים טוב מאוד איך ללבות שנאה כלפיהם. הם לא צריכים את ליברמן  (לת) הגלשנית
    • 17:42
    • 09.05.12

  •   תודה והמשך לשמור! ולגבי "רק להרוס הם יודעים" אני רוצה להוסיף: מה שליברמן הצליח להרוס במשרד החוץ ובעיקר בנציגויות הוא כמעט הרס בלתי הפיך. עבודת נמלים של למעלה משישים שנה שנבנתה על יחסים אישיים של דיפלומטים מקצועיים ולא אנ"ש נקברה. ומעל לכל, אם היו לנו עוד ידידים (פה ושם) במשה"חים בחו"ל הם פשוט לא קיימים יותר. מבחינה זאת הוא עשה באמת "עבודה" יסודית.  (לת) יוסלה
    • 21:53
    • 09.05.12

  •   דניאל יקר, את ה"פתרונות" לקבורה מכובדת לחיילים שנפלו ושמשום מה נולדו לאם לא יהודיה עדיין ואב יהודי לא ראיתי. זה שהנשים מטיילות ברחבי הארץ זה מצויין, אבל לא הייתי מציע להן לטייל במאה שערים, שכ' גאולה החלק החרדי של בית שמש . במידה והן בכל זאת ינסו הן פשוט מסכנות את החיים. ובנוגע לגט: מדינת ישראל היא המדינה ה-י-ח-דה במערב (כולל כל המדינות הקטוליות) שבה אין הפרדה בין הדת למדינה. זאת לא התלהמות, דניאל, זאת האמת לאמיתה.  (לת) יוסלה
    • 22:15
    • 09.05.12

  •   יוסלה, שכחת? הוא מסוגל להיות רק שר לאיומים אסטרטגים, לא יותר. שר חוץ?? חיסל את כל קשרי החוץ של מדינת ישראל = הישג שביטל 62 שנות מאמץ כבירים.  (לת) סוכן זר בקרבנו
    • 10:30
    • 10.05.12

22 ליברמן משדר כוחניות ורוצה לפרוש מהממשלה על רקע נושאים פופוליסטיים  (לת) לוטש עיניו לימין בליכוד
  • 13:48
  • 09.05.12

23 ליברמן לא אמר לחוקק חוק עוקף בג"צ! הוא טען שהממשלה צריכה לקחת אחריות בחקיקה דוד
  • 13:53
  • 09.05.12

ליברמן יתמוך בפינוי גבעת האולפנה בתקווה שהדבר יעזור לו בהליך המשפטי

24 הוא רוצה לנהל מדינה כמו ברוסיה ואסור לזה לקרות  (לת) אלי
  • 13:58
  • 09.05.12

25 ליברמן,כמה טוב שאתה כבר לא יכול לאיים , אתה מנסה לעקוף את בג"צ ? זה המעט הטוב שנשאר לנו לאחר שכמותך הם חלק מהממשלה ומהכנסת.  (לת) א.אהרון
  • 14:01
  • 09.05.12

26 ליברמן לאכוף את החוק ולא לעוקפו  (לת) היועץ
  • 14:01
  • 09.05.12

27 לנתניהו לא אכפת מהדמוקרטיה, רק הכח חשוב לו. ושלי, מאחורייך במלחמה על התקציב!  (לת) מאיה
  • 14:19
  • 09.05.12

28 הבג"צ לא מחוקק ואין מה ל"עקוף" אותו. צריך פשוט ל"אכוף" עליו שכל ישר: אם פסקי דין חלוטים הופרו ו 1100 רוצחים וסייעניהם נשלחו הביתה, אז אפשר להשאיר כמה בתים במקום ולפצות, אם יש את מי, ואם אין - לתרום כמה גרושים לקופת הרשות.  (לת) אינפיניטי
  • 14:22
  • 09.05.12

29 תוך כמה שבועות כתב אישום נגד ליברמן ואז יהיה שקט  (לת) אבי מהמרכז
  • 14:23
  • 09.05.12

30 כניסת קדימה תפסיק את המסע הא טי דמוקרטי של סיעות ה  (לת) אבי
  • 14:30
  • 09.05.12

31 הקואלציה הזו תהיה חגיגה ימנית גזענית... יללאא חפלההה  (לת) PICASO
  • 14:34
  • 09.05.12

32 הכל אצל המיתנחלים "עוקף". מיליוני שקלים נשפכו על כבישים עוקפים בשטחים הכבושים. עכשיו אתם רוצים לעשות מהבג"ץ סמרטוטים ולהמציא "עוקף בג"ץ". התרגלתם שה------כל מגיע לכם, כלומר החוקים חלים רק(!!!) על מי שחי בתוך מדינת ישראל-בקו הירוק.  (לת) נימאסתם!
  • 15:15
  • 09.05.12

33 ליברמן נציג של המתנחלים בכנסת ליברמן חזור למולדובה ביתך
  • 17:15
  • 09.05.12

אסון למדינה הזאת שמספר הנציגים של המתנחלים פורעי החוק בכנסת גדול בהרבה על מספרם בשטח.

300,000 מתנחלים - בחלקם פנאטים ומשיחיים, ובתוכם שר החוץ הנ"ל, מנהלים את מדיניות הפנים והחוץ של כל אוכלוסיית המדינה

34 כולם פה כל-כך שונאים ליברמן,כנראה שאצביע בעדו..הוא אומר אמת.קשה לישראלי ממוצע.פשטות בלי תחכמון.פתאום זה כוחני.ליברמן עקבי,עם ביצים.ישר בפנים..  (לת) יש !
  • 18:18
  • 09.05.12

35 קודם כל חוק גיוס לליברמן האפסנאי ושאר משתמטי מפלגתו!  (לת) ישראלי אמיתי
  • 19:02
  • 09.05.12

36 צמצמום כח האדם הצבא למינימום-ושלום עם אבו מאזן ומדינות ערב שלי יחימוביץ
  • 20:03
  • 09.05.12

הורדת קרן הפנסיה לגיל 65-מדובר בכסף!
ותחשבי על זה ג"ב שלי יחימוביץ

37 "אין מתאימה ממפלגת העבודה לעמוד בראשות האופוזיציה"-הסכמנו.  (לת) אזרחית פשוטה
  • 22:14
  • 09.05.12

38 ובהזדמנות זו של חקיקה עוקפת בגץ, גם נחוקק חוק עוקף לחוק הבינלאומי. למה לא? עכשיו הכול אפשרי!!!  (לת) סמי
  • 14:37
  • 10.05.12

פרוייקטים מיוחדים