המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אובמה תומך בנישואים חד מיניים || הקהילה הגאה בישראל מברכת על דברי אובמה, רוב הפוליטיקאים לא מגיבים

מארגני מצעד הגאווה בתל אביב יצאו בקריאה למנהיגים הישראליים להביע את עמדתם בנושא. יחימוביץ' ולפיד תמכו; נתניהו, פרס, מופז וליברמן טרם הגיבו

בעוד שגורמים מסוימים במערכת הפוליטית הגיבו היום (חמישי) להצהרתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפיה הוא תומך בנישואים חד מיניים, אחרים העדיפו להימנע מתגובה רשמית.

יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הביעו תמיכה בהליך שאסור על פי חוק בישראל. יחימוביץ' הצהירה כך בעמוד הפייסבוק שלה ולפיד אמר זאת בתשובה לפניית "הארץ". פניות בנושא הועברו גם לנציגיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר קדימה שאול מופז ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. ליברמן מסר בתגובה כי הוא ימשיך במנהגו שלא להשתתף במשאלים למיניהם, ואם וכאשר רצה להתייחס לעניין הוא יעשה זאת.

"אני מודה שקצת נדהמתי מהסערה ומהעניין העצום שעורר הנשיא אובמה כשתמך בנישואים חד מיניים", כתבה יחימוביץ'. "נראה לי מובן מאליו שזו עמדתו". היא הוסיפה כי "למען הסר ספק, אני תומכת בהנהגת נישואים אזרחיים בישראל ובחופש בחירה מוחלט בינם ובין נישואים על פי דת משה וישראל, כשהנישואים האזרחיים כוללים בתוכם כמובן גם נישואים חד מיניים". יאיר לפיד מסר באמצעות הדוברת שלו כי "אני בעד כמובן".

גם במרצ הביעו תמיכה בדברי אובמה. יו"ר המפלגה ח"כ זהבה גלאון מסרה כי "לתשומת לבו של נתניהו: קח דוגמה, ככה נראית מנהיגות. מרצ תומכת בנישואים גאים גם בישראל. למיטב זיכרוני, נציגי הליכוד מעולם לא התייצבו אתנו במאבק". ח"כ ניצן הורוביץ מסר בתגובה כי בשבוע הבא הוא מתכוון להעלות לכנסת הצעת חוק חדשה לחופש בחירה בנישואים. "מי שירצה יוכל להתחתן בנישואים דתיים כמו שעכשיו. מי שלא ירצה או מי שלא מוכר על ידי הרבנות, יוכל להתחתן אזרחית, כולל בני זוג מאותו מין. זה חופש הבחירה. ככה צריך להיות בחברה חופשית. יש 120 אצבעות במליאה. נראה מה הם יבחרו", מסר.

מצעד גאווה בתל אביב, ארכיון
מצעד גאווה בתל אביב, ארכיון. צילום: מוטי קמחי

בעקבות דברי אובמה יצאו מארגני מצעד הגאווה בתל אביב בקמפיין בפייסבוק וקראו למנהיגים הפוליטיים להתבטא ולמסור את עמדתם בעניין. המארגנים פרסמו כרזות השואלות "וביבי, מה אתה חושב?" והפנו את השאלה גם לנשיא המדינה שמעון פרס, ליו"ר קדימה שאול מופז, וכאמור גם ליחימוביץ' וללפיד. מתחת לשאלה נכתב כי "הקהילה הגאה ממשיכה להיאבק על שוויון זכויות".

חברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה) פרסמה כי תביא החלטה בעניין לישיבת מפלגתה. לדבריה, "כיו"ר השדולה למאבק בהומופוביה שמחתי לשמוע על הצהרתו של נשיא ארה"ב על תמיכה חד משמעית בנשואים חד מיניים. גם לנו יש הזדמנות לשנות - בשל כך , בוועידת קדימה שתיערך בסוף החודש אביא הצעה להכיר בנישואי להט״ב כחלק ממצע קדימה".

חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) כתב כי "לא רק אובמה ולא רק בארה"ב - גם בישראל יהיו נישואים גאים. אולי זה ייקח יותר זמן משהייתי רוצה שיקח, אבל זה יקרה. זה יקרה כי אי אפשר לשלול זכויות של אנשים כל כך הרבה זמן, וכי המציאות חזקה מהכל, גם מהסכמות קואליציוניות שעבר זמנן".

היות ורוב ממשלות ישראל כללו בשנים האחרונות מפלגות חרדיות, נושא חקיקת זכויות ההומואים והלסביות כמעט ולא קודם. הישגיה המשמעותיים של הקהילה ההומו לסבית בעשורים האחרונים הושגו לרוב באמצעות פסיקות שונות של מערכת המשפט בישראל, ולא דרך הכנסת. כדוגמה יוצאת דופן ניתן להזכיר את התיקון לחוק העונשין ב-1988, שכלל ניסוח מחדש של סעיפים העוסקים בעברות מין, ובו הוסר הסעיף האוסר על משכב זכר בישראל.

18 אלף משפחות חד מיניות בישראל

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון משפחה חדשה, סבורה כי לדבריו של אובמה יש משמעות רבה. "זה צעד גדול של העולם הנאור שהמנהיג החזק ביותר נותן הכרה פומבית למשפחה החדשה. כמובן שהוא קורא בכך תיגר על הציבור הדתי בעולם. אני חושבת שזה בהחלט מעשה אמיץ מאוד. הוא יוצר את האיזון העולמי המתבקש. כאשר יש תחושה שהעולם נהיה פונדמנטליסטי יותר ושמרני יותר – אז הנה, יש איזו נקודת אור ליברלית", היא אומרת.

להערכת ארגון משפחה חדשה יש נכון להיום בישראל כ-18 אלף משפחות חד מיניות. כ-4,500 ילדים גדלים במשפחות אלה ומספרם גדל במהירות בשנים האחרונות. זוגות חד מיניים אינם יכולים להינשא בישראל. רבים בקהילה הגאה בוחרים לטוס למדינה המאפשרת נישואים חד מיניים ולהינשא שם. היעדים המובילים למטרה זו הם קנדה וכמה ממדינות ארה"ב. על פי פסיקת בג"ץ, משרד הפנים חייב להכיר בנישואיהם עם שובם לישראל.

גם אגודת הלהט"ב שיבחה את דברי אובמה. "בישראל מוצהרות כ-18,000 משפחות חד מיניות ובפועל, משפחות נוספות שאינן מוצהרות, בהיקף של כ- 100,000 תושבים. יש המשרתים בצה"ל, יש שמגדלים ילדים. מוסד הנישואין, מסמל האיחוד בין שתי נפשות אוהבות, הרצון לבוא בברית ולהיות מוכרים לא רק כבודדים, אלא כישות אחת, בפני המדינה, בפני החברה כולה", נכתב בהודעת האגודה.

עוד הוסיפה האגודה בהודעתה: "ראש הממשלה, שתמך בקהילה הגאה בשעת משבר ואבל, לאחר הפיגוע 'בברנוער' וביקר בבית האגודה – הגיע הזמן לפדות את ההבטחות למען שוויון לקהילה הגאה. זה העיתוי להצטרף לידידתנו ארה"ב – אנו קוראים לכבוד ראש הממשלה, להצהיר כי הוא תומך בנישואים אזרחיים גם להומואים ולסביות, ולעשות תיקון עוול היסטורי במדינת ישראל".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רוצים סדום ועמורה? לכו לאמריקה הומואים ולסביות.  (לת) עייף
  • 14:51
  • 10.05.12

  •   סדום ועמורה זה כבר כאן: אונס , שקר ועושק הם לחם חוקו של הישראלי  (לת) חרגול
    • 19:12
    • 10.05.12

  •   רוצה מדינה חשוכה? לך לאחים שלך באירן הומופוב. ער
    • 19:27
    • 10.05.12

    הקמנו מדינה בישראל לא רק על מנת להשתחרר מעריצות של גויים. הקמנו מדינה בישראל גם על מנת להשתחרר מעריצות של יהודים. חיה ותן לחיות יא נודניק.

  •   עייף? לך לישון. אולי תקום שפוי ומתקדם יותר. בני
    • 20:08
    • 10.05.12

    סדום ועמורה זה מיתוס תנכ"י. בינתיים לא מעט זוועות מתקיימות בחסות התנ"ך והחרדים שניכסו אותו לצרכיהם האישיים והפוליטיים.
    תודיע לי כשתתעורר, נכין לך קפה.

  •   רוצים סדום ועמורה? לכו לקרית מלאכי  (לת) בני
    • 06:10
    • 11.05.12

02 גם אני מברך על דברי אובמה .  (לת) Straight
  • 14:57
  • 10.05.12

03 הגיע זמן לישואים אזרחיים מלאים על פי חוקזה יאפשר גם להומואים להתחתן  (לת) נגה
  • 14:58
  • 10.05.12

04 כבוד על שלי יחימוביץ'. מיכל
  • 15:00
  • 10.05.12

כל מדינה ששומרת על זכויות האדם גם צריכה לשמור על זכויות האוכלוסיות שלא במיינסטרים.

05 יאללה ביבי, אתה תמיד מתחבא בחו"ל מאחורי הומואים כדי להצדיק את הכיבוש - אולי לפחות תביע תמיכה... או שאם אין קשר להכפשת פלסטינים - זה לא מעניינך (ואולי אתה לא שונה מההומופוב הפלסטיני הממוצע?!).  (לת) עומו (זה הומו מזרחי)
  • 15:02
  • 10.05.12

  •   הא! צודק! נראה מה ביבי יכול להגיד לזה? סטרייט אשכנזי
    • 16:38
    • 10.05.12

    (חוץ מאמירה עמומה על זה שזה לא הזמן, בלה בלה בלה)

06 ברכות. שאכפת לו.
  • 15:04
  • 10.05.12

אז איזו קהילה בדיוק ציפינו שתברך???

07 נחמד. אחרי 24 שעות נזכרתם להפוך את זה לכותרת.  (לת) יאיר
  • 15:08
  • 10.05.12

08 למה עיתון הארץ שם את הידיעה הזו ככותרת? ניר
  • 15:18
  • 10.05.12

מה זה מעניין את הישראלי הנורמלי (אני מתכוון לאלה שאין להם סטייה) הידיעה הזו. זה אולי מעניין חלק מינורי בציבור והנה כאן בעיתון הארץ זו הכותרת. לא חבל לבזבז את שער העיתון על זה בזמן שבסוריה, למשל, היה פיגוע כפול?

  •   אני משתתף בצערך על הפיגוע הכפול. חוץ מזה יש עוד נושאים, למשל הבעת דעה של מנהיג ארה"ב על הפגיעה הממושכת בזכויות אדם במדינתו  (לת) יובל
    • 16:40
    • 10.05.12

  •   הסטיה היחידה היא באופן מחשבתך. מעל ל 15% מהאוכלוסיה היא להט"ב לניר הנירגן
    • 17:13
    • 10.05.12

    מעל 50% מהאוכלוסיה מעוניינים באפשרות לנישואים אזרחיים- ואתה תמה למה זה בכותרת ראשית, ועוד קורא לזה סטיה- כמיעוט אתה פה הסוטה.

  •   אותי זה מעניין מיכל
    • 17:19
    • 10.05.12

    ואין לי סטייה

  •   צודק. כתבה שמעלה חלחלה. ועוד מצפים שראש ממשלה יברך!! בדיחה. זה כמו לברך על פיגוע  (לת) אבי
    • 17:34
    • 10.05.12

  •   להגיב בשליליות למה שטוב לאנשים אחרים ולא משפיע עליך זו סטייה. חזי חזיון אור קולי
    • 18:50
    • 10.05.12

    אם אתה מתעסק בהומואים באובססיביות ואפילו כותב טוקבקים, אולי הנושא לא עד כדי כך רחוק מלבך. בכל מקרה. שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחר :)

  •   ניר, 10 אחוז מהאוכלוסיה זה לא חלק מינורי. וחוץ מזה מותר גם לאחרים להתעניין גם בנושאים שלא נוגעים להם באופן אישי.  (לת) עודד
    • 19:03
    • 10.05.12

  •   ניר צודק, שגבר בוחר להתחתן זה באמת סטייה - Straight
    • 20:21
    • 10.05.12

    שני גברים זה דווקא הגיוני מאוד.


    וניר, שער העיתון? זה "עיתון וירטואלי" השער מתחלף כל הזמן.

09 קשה ,קשה להיות בן אדם... איש אחד
  • 15:19
  • 10.05.12

האמת כואבת.. אבל הבעיה הכי גדולה של החד מיניים היא עם עצמם
ואפשר להבין את זה
מזמן מזמן הם כבר לא "מיעוט חלש ונרדף" אבל הם ממשיכים להלחם ולהלחם ולהלחם על כל שטות..

  •   להינשא, לאמץ, לגדל ילדים - זה שטויות?!? עידן
    • 20:43
    • 10.05.12

    או שאם יש לך את זה - אתה חושב שזה שטויות בשביל אחרים??

    נראה מה אתה היית מרגיש אם היו אוסרים עליך את זה.

10 המסורת שלנו הרואה בזה עניין מתועב ביותר, היא ששמרה על קיומנו יאיר
  • 15:26
  • 10.05.12

לא צריכים לתמוך בכל הצהרה של פוליטיקלי קורקט. הדקדנס יאבד את עצמו שלא לדעת, ויישארו רק אלו התומכים בחיימ משפחה טהורים. גם אובמה יתאדה מעל במת ההיסטוריה

11 ואני רוצה להתחתן עם דולפינה...לא סתם, רק עם שיח חציל. לא נורמאלי? וזה כן? בגלל פופוליזם זול מנרמאלים סטיות. אז נכון, נולדים ככה. הם לא אשמים אבל ראבק, אל תדחפו לנו את זה לפנים ככה. טפלו בזה!  (לת) שולמן
  • 15:39
  • 10.05.12

  •   אתה באמת לא רואה את ההבדל? שי לעדן
    • 19:14
    • 10.05.12

    בחתונה בין זוג גאים יש שני מבוגרים עם אהבה הדדית ויכולת הסכמה. בדיוק כמו בין הטרוסקסואלים.
    דולפין יכול לתת הסכמה מדעת? חציל יכול לאהוב אותך בחזרה? ההשוואות המגוכחות האלו רק מראות כמה הומופוביה מופרכת.

  •   לך על זה ! זה יפתח לך את הצ'אקרות  (לת) באבא כרוב
    • 19:15
    • 10.05.12

  •   איזו דולפינה תרצה להתחתן איתך?  (לת) חבר קרוב מאוד של שולמן
    • 19:23
    • 10.05.12

  •   אתה לא יכול להתחתן עם חציל כי לנישואים צריך הסכמה של שני צדדים. זוהי השוואה מטופשת‪.‬  (לת) פליפר
    • 20:47
    • 10.05.12

12 Yes we can אובמה
  • 15:44
  • 10.05.12

Yes we can

13 רק ההומואים גאים? ואיך תכנו את כל היתר? ואם הם היו נוטים להצביע ימין ולא שמאל, גם הייתם מכנים אותם גאים?  (לת) חוצפה!!!!
  • 15:45
  • 10.05.12

14 גבר וגבר לא אמורים להתחתן, זה ילדותי לבקש את זה  (לת) רועי
  • 15:48
  • 10.05.12

  •   גם גבר ואישה לא אמורים להתחתן, והנה, זה קורה כשרוצים  (לת) יובל
    • 16:41
    • 10.05.12

  •   מה זה חשוב אם קוראים לזה להתחתן או למסד את הקשר יעל
    • 16:57
    • 10.05.12

    בן אדם חופשי להחליט מה טוב לו בנושא הפרטי והאינטימי שלו. ואם היו אוסרים על חתונה דתית אלא מתירים רק חתונה אזרחית (כמו ברה"מ לשעבר) זה היה מקובל גם כן?
    באמת נקודת אור בים הפונדמנטליזם הדתי (לא רק יהודי)

15 גאווה במרצ!  (לת) תסתכלו בתמונה
  • 15:49
  • 10.05.12

16 עם כל הכבוד למרץ במדינת ישראל... רועי
  • 15:52
  • 10.05.12

לא ראוי שיהיה תחבורה ציבורית בשבת ונישואים חד מיניים. זה מגוכח ולא מכבד את התרבות של עם ישראל. אף אחד לא מפלה אנשים על רקע נטיותם המיניות אבל כל העניין הזהשל "גאווה" ונישואים חד מיניים דווקא פוגע בקהילה הזאת שנתפסת כמתריסה. מה לעשות ושני גברים מתנשקים פוגע ברגשות של אנשים, והתעלם מזה זה בעיה באותה המידה.

  •   דבריך הם זילות בוטה של תרבות עם ישראל: ואהבת לרעך כמוך. יובל
    • 16:44
    • 10.05.12

    משהו קרה ליהדות הישראלית בשנים האחרונות ומאור לגויים הפכנו לעותק חיוור של הנצרות הקתולית השמרנית והמיסיונרית.
    לא זה תפקידנו כעם סגולה, אלא להיפך.

  •   עם כל הכבוד למגיב רועי... אורוקו סאקי
    • 16:48
    • 10.05.12

    אתה מתריס ופוגע ברגשות של אנשים. לא ראוי שיהיו אנשים כמוך במדינת ישראל.

  •   לא זכור לי שהבעתי שנאה או משהו נגד הקהילה הזאת רועי
    • 16:54
    • 10.05.12

    תתמודד עם דעה שונה משלך. דעתי היא שנישואים של גברים עם גברים או נשים עם נשים היא פארסה. ושתחבורה ציבורית תביא לעבודה של דור העתיד לאורך כל השבוע תוך פגיעה בזכויות סוציאליות. וגברים מתנשקים בפרהסיה באמת פוגע ברגשות של אנשים. תתמודד עם המציאות. אם יש פה מישהו שמנסה להעתיק את הגויים זה מי שתומך בנישואים מצחיקים שכאלה שאין להם דבר עם תרבותו של עם ישראל. סופשבוע מקסים.

  •   אתה בכלל מבין את משמעות המושג אפלייה? שי לעדן
    • 17:38
    • 10.05.12

    ברגע שלאנשים מסויימים מותר לעשות משהו ולאחרים אסור לעשות אותו הדבר בדיוק בגלל נטייתם המינים (חתונה או אף להתנשק לפי דבריך) זוהי בדיוק ההגדרה של אפלייה על בסיס נטייה מינית.

  •   אורוקו סאקי תודה לך, אתה מוכיח מי כאן קיצוני רועי
    • 17:43
    • 10.05.12

    מי אתה שתחליט היכן מקומי, ככה אתה מתמודד עם דעה שונה משלך? אני חילוני, ציוני, אוהב אדם, עושה מילואים ועוסק בתחום הסביבתי למחייתי, ובגלל שלדעתי נישואי גברים זה פארסה מקומי לא במדינה? אתה ליצן חצר. שבת שלום.

  •   אה, באמת? אזרח מודאג
    • 18:17
    • 10.05.12

    אם כך רועי, אז אני מניח שלא תתנגד שנעביר את יום המנוחה היחיד ליום שלישי, נכון? בתור אביר זכויות סוציאליות, אני מבין שמה שחשוב לך זה שיהיה יום מנוחה. אז סבבה, שיהיה יום מנוחה בשלישי ובשאר ימי השבוע תחבורה ציבורית - כולל שבת כמובן.

  •   רועי, כללית אתה צודק. אבהיר. אריה
    • 18:45
    • 10.05.12

    1. לא היית צריך להכליל תחבורה בשבת. זה לא מן העניין. 2. מגיבים קודמים לא היו צריכים להכליל את נושא הפלסטינים. לימדו להתמקד. אגב, הפלסטינים ההומואים ממש מסכנים ורבים מהם מוצאים מקלט דווקא בישראל, רובם מחשש לחייהם. 3. כנראה ההומו נולד כזה והוא יכול לחיות בזוגיות עם "ידוע בציבור" ולעשות טקס סמלי. ישראל די נאורה כלפי החד-מיניים. הם (והן) משרתים בכל זרועות הבטחון ומתקבלים לכל מקום עבודה בהתאם לכישוריהם. מדובר ברוב השקט המנהל את חייו ללא אקסהיביציוניזם זול, מגעיל ופופוליסטי, המנוצל כלכלית ע"י עיריות מסוימות. מדובר במיעוט שלהם, שרובם מתנגדים לו כיוון שהללו מוציאים לרובם מוניטין גרוע. גם השמאל הפוליטי מפסיד מכך, לדעתי. לתקוף את נתניהו, למשל, על-רקע דבריו של אובמה זה סתם אופורטוניזם זול. לנתניהו נושאים מהותיים לעסוק בהם וטוב יעשה אם לא יגיב.

  •   לי דווקא זכור א
    • 18:54
    • 10.05.12

    בעיניך זה פארסה, לא בעיני כולם. פוגע ברגשות שלך ששני גברים מתנשקים? מי הכריח אותך להסתכל עליהם? זה מה שבאמת אומר להתמודד עם דעה שונה משלך.

  •   גם טוקבקיסטים שמדברים שטויות פוגעים ברגשות של אנשים אבשלום
    • 19:38
    • 10.05.12

    תתמודד עם התנהגות שונה משלך. אם פגיעה ברגשות של אנשים היא קנה המידה, אז כולנו צריכים ללכת לבושים צנוע, כדי לא לפגוע ברגשות החרדים, ובד-בבד עירומים, כדי שלא לפגוע ברגשות הנודיסטים.
    תרבותו של עם ישראל גם איפשרה עבדות וסקילה - עד שלמדנו מהגויים וביטלנו. השאלה אם צעד מסויים הוא צודק חשובה מהשאלה מאיזו תרבות הוא נובע. או בניסוח חילופי שאולי יתאים לך יותר - אמץ את הכלל שכל מה שאנושי הוא גם יהודי.
    סופשבוע נהדר גם לך.

  •   אז זהו, שאתה מביע ואפילו לא שם לב. גל
    • 20:48
    • 10.05.12

    חבר שלי אמר לי פעם שהוא נגעל לראות אדם לבן הולך יד ביד עם אתיופית. האם הפגיעה ברגשות שלו מספיק משמעותית כדי למנוע נישואי תערובת? או אולי הוא זה שצריך להתגבר על הרתיעה ולהבין שאין רע בכך?
    פגיעה ברגשות אינה סיבה טובה מספיק כדי למנוע חרויות ממיעוט באוכלוסיה, כאשר אחרים נהנים מאותן חרויות. זה יכל להגיע למצבים אבסורדיים, כפי שהיה בגרמניה לפני מספר שנים, כשניסו למנוע הפגנה של יהודים, כדי לא לפגוע ברגשות ניאו-נאציים: http://www.haaretz.co.il/misc/1.1550551

    לפעמים אנשים צריכים להבין שאם הם נגעלים מאנשים אחרים או ממעשים של אנשים אחרים, רק משום שהם אנשים אחרים ולא בגלל המעשים עצמם (הרי לא היית נפגע מנשיקה של בחור ובחורה, נכון?), הפתרון הוא לא לאסור על אחרים לעשות את מה שהם עושים. הפתרון הוא להתגבר על הרתיעה.

  •   ואם זה ההפך אייל
    • 21:01
    • 10.05.12

    פוגע בי וכואב לי לראות חרדים ברחוב אז מה תגיד על זה? פוגע ברגשות זה דבר מאוד כללי וילדותי להגיד, תתמודד עם הרגשות שלך. יש חוק ומותר לכל אדם להפגין חיבה ולהיות הוא עצמו כל עוד זהלא פוגע במכוון במישהו אחר. וזה לא. אם לך יש בעיה כלשהי, היא לחלוטין בעיה שלך, לא של אף אחדאחר. כמו שתגיד, מפריעי לי לראות קבוצות של ערבים/עובדים זרים,לא טבעי למדינת היהודים, אין כזה דבר, לא מתאים לי, לא מתחבר לי, זכויות לבני אדם והם יממשו אותם ומי שעובר על החוק, והחוק הוא לא של אלוהים ולא של התנ"ך, הוא החוק שאני האדם קובעים, ולפעמים הוא לרעתם, הוא שיקבע.

17 כיון שלנשיא ארצה"ב אין שום סמכות בנושא נישואין מדובר בתחום ששייך למדינות ולא לממשל הפדראלי בועז
  • 15:52
  • 10.05.12

כנראה שמדובר בגימיק בחירות ותו לא. המדינות הליברליות יאפשרו זאת והשמרניות יאסרו זאת (בינתיים 30 העבירו החלטה חוקתית בנושא)

  •   שטויות. הדבר היחידי שחשוב זו הכרה פדרלית אדם
    • 16:28
    • 10.05.12

    למי אכפת אם אפשר להתחתן בלואיזיאנה? מה שחשוב זה שהממשלה הפדרלית תכיר בנישואין לצורכי הגירה ומיסים.

18 קדימה נתניהו,תן ליקוק לשמאלנים,הבחירות,הרי,רחוקות מאד,ובעוד שבוע הם ישכחו לך.אולי גם חוסיין אובמה יאהב את זה.פרס השמאלן,מן הסתם ימהר להבין את הרמז של המערכת.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 15:55
  • 10.05.12

19 שיבורך אובמה איזה נשיא נהדר נאור ליברל מתון מלא הומור מקסים שיוויוני כייף לאמריקאים  (לת) מיכל
  • 16:00
  • 10.05.12

20 ביבי - תגיב. תתמוך. עדיף עמדה ברורה כמו העבודה  (לת) ליכודניק
  • 16:04
  • 10.05.12

21 ביבי תקיים הבטחות  (לת) אחד מהקהילה הגאה
  • 16:07
  • 10.05.12

22 שיעשו מה שרוצים בחדרי חדרים, אבל נישואים? זה דבר ממסדי ועל הממסד אסור לאמץ סטיות אורן האתאיסט
  • 16:10
  • 10.05.12

הומוסקסואליות זאת סטיה, תגידו מה שתגידו. זאת עובדה. זה לא דבר נורמלי, לכן זאת סטיה. זה לא דבר טבעי, ולכן זאת סטיה. חשבו - אם כל העולם היו הומוסקסואלים אז האנושות הייתה נכחדת. שהומואים יעשו מה שהם רוצים, באמת לא מעניין אותו, אבל על הממסד אסור להפוך את הסטיה שלהם למשהו מקובל. נישואים זה דבר ממסדי, דבר שמוכר על ידי המדינה, ולכן להומואים אסור שיהיה חלק בזה!

  •   בעיני מי זו סטייה בדיוק? שי לעדן
    • 17:35
    • 10.05.12

    הממסד הרפואי כולל המדרכים הרישמיים של הפסיכולוגיה והפסיכיטריה כבר מזמן מצהירים שזו אינה סטייה. מחקרים שנערכו לגבי גידול ילדים לזוגות חד מיניים הראו שאין שום בעיה איתם.
    ועוד הטיעונים על הכחדת האנושות נו באמת. מדובר בשטות מכיוון שיש להט"ב שמקימים משפחה ומולידים ומגדלים ילדים וכל אדם רשאי להחליט האם הוא מביא ילדים או לא, כולל הטרוסקסואלים. לא לדבר על זה שעם התפוצצות האוכלוסין שיש בעולם קצת פחות לידות זה דבר חיובי.
    הומסקסואליות קיימת במגוון של בעלי חיים, הומופוביה רק במין אחד. אז מה סטייה?

  •   גם לכתוב טוקבקים באינטרנט זה לא טבעי. יובל
    • 17:44
    • 10.05.12

    ותחשוב מה היה קורה אם כולם היו עושים רק את זה ולא הולכים לעבודה! האנושות היתה נכחדת

  •   לאורן היקר. עידן
    • 19:12
    • 10.05.12

    כמה דברים
    ראשית אתה צודק, זוהי סטיה. יש נורמה ויש סטיה מהנורמה.
    דבר שני הממסד לא יכול להפוך את הנטיה המינית של אנשים למקובלת יותר או פחות. זוהי תכונה מולדת.
    דבר שלישי, אני שמח לבשר לך שהאנושות איננה בסכנת הכחדה, אלא להפך, בסכנת פיצוץ אוכלוסין.
    אני מבין שאתה מפחד מדברים לא נורמטיבים וסיבותך עימך, אבל זוהי תפקידה של המדינה לדאוג גם לרווחת הרוב וגם לרווחת המיעוטים.

23 ראשית שיאפשרו בארץ נישואים הטרוסקסואלים ביין בני דתות שונות. אלי
  • 16:11
  • 10.05.12

הצחקתם אותי. במדינה שבה לא מתאפשרים נישואים ביין גבר לאישה אם אינם בני אותה דת, אתם מקווים להיתר נישואין ביין בני אותו מין. ובכן אני מציע את המתווה הבא: ראשית שיהיו בארץ נישואים אזרחיים הטרו סקסואלים ללא קשר לדת. שלב ב' לאפשר נישואים ביין שני אנשים מאותו מין אך בני אותה דת. שלב ג' לאפשר נישואים ביין אותו מין מדתות שונות.שלב ד' לאפשר נישואין ביין ייצורים ממינים ביולוגיים שונים למשל ביין גבר לכיבשה בתנאי ששני הצדדים יהודים. ה' לאפשר נישואים כנ"ל ללא קשר לדת.

24 זכות יסוד בסיסית אשה דתיה
  • 16:14
  • 10.05.12

אי אפשר ואסור לאף אחד לשלוט ברגשות האנושיים הכי בסיסיים.
מסוכן מאוד לחשוב ולחנך שהאמת שלך היא אבסולוטית. ואם זאת כל אחד חייב לעצמו להיות באמת שלו ואין סתירה בינהם. זהו הדיוק עצמו.
הלוואי שנדע כל אחד להסתכל בתוכו בלבד ולדייק.

25 אובמה אמר שזו דעתו האישית. דעתו לא רלוונטית לגבי החקיקה במדינות ארה"ב. יתרה מזו, סביר להניח שהוא יודע שזה לא יעבור בקונגרס ובסנאט. ספק ענק אם הוא יעביר את זה כהחלטה נשיאותית. כל העניין הוא תעמולת בחירות (מישהו זוכר את הבחירות המתקרבות?), ועצוב לראות את הקהילה הגאה קופצת על העצם שנזרקה לכיוונה, כאילו הוזמנו לסעודה כאורחי הכבוד.  (לת) ל.
  • 16:20
  • 10.05.12

  •   עדיין זו הכרזה גדולה שי לעדן
    • 17:29
    • 10.05.12

    אולי זו רק דעתו האישית ולא ענין חקיקתי, אבל עד עכשיו לא היה אף נשיא אמריקאי שהביע את הדעה הזאת בזמן הנשיאות שלו, זה הישג ענק.
    בנוסף דווקא מבחינת בחירות ההצהרה הזו אינה טובה לאובמה. היא מנכרת אותו מהרבה מצביעים שחורים שתמכו בו מכיוון שהדעה הרווחת על פי סקרים אצלם היא כנגד נישואים חד מיניים. בנוסף בניגוד לשיראל בה יש רוב (אם כי קטן) לנושא הנישואים החד מיניים בארה"ב התמיכה בנושא היא של מחצית מהאוכלוסיה במקרה הטוב ואולי אף של מיעוט. כלומר המהלך דווקא יפגע בפופולריות של אובמה, ולכן אמיץ במיוחד.

26 הפרדת דת ומדינה שפוי
  • 16:27
  • 10.05.12

רבותי, תעזבו את פרסת הוא בכלל לא בארץ
שנית, נשואין זה מוסד שנוזר ע"י הדת - חלק מצד התרבותי שלנו שהתפתח כמו שאר התרבויות מהעת העתיקה כהדתות השונות מעצבות את ההוויה והנורמות.
כיום, כשהדתות מעקבות ומפלגות פיתחנו תפיסה של הפרדת הדת והמדינה - כפי שנהוג במדינות מתקדמות - לא במדינת ישראל לפחות לצערי. להפרדת דת והמדינה יש צד נוסף שהוא הפרדת המדינה מהדת - אז תעזבו את המוסד הזה לרבנים וכמרים. הגישה נכונה היא להכיר בחוק בכל ברית בין שני או שתי בוגרים, לאפשר לכל המעונינים לוותר על הרבנות - שהם ינשאו ואנחנו ננהל את חיינו

27 כבוד לאומה האמריקאית. במהרה בימינו אצלנו  (לת) יובל
  • 16:36
  • 10.05.12

28 ליאיר מ-5: רמרם65
  • 16:48
  • 10.05.12

ראשית, גם הידיעה המקורית (שדיווחה על עמדתו של אובמה) הופיעה בכותרת (שניה או שלישית, אינני זוכר בדיוק) אבל כאן יש ידיעת המשך עם פרטים חדשים באשר לתגובות בביצה הפוליטית המקומית שלנו. זה בסדר שאין לך שיקולי עריכה והבנה עיתונאית, אבל למה לנפנף בזה בראש חוצות ?!

29 פעם צחקנו על החרצופים. היום הם כבר צוחקים עלינו ובגדול.  (לת) ק.א.
  • 16:59
  • 10.05.12

30 עכשו הגיע זמננו, המקיימים יחסים עם בעלי חיים. תנו לנו לגיטימציה, אנו משמחים חיות עצובות.  (לת) ברכות!
  • 17:03
  • 10.05.12

31 זה יותר רכילות מחדשות מישהו
  • 17:06
  • 10.05.12

מה משותף להומואים וליהודים ? "זוכים" לסיקור יתר , שלא לטובתם.

32 מצוין, ויפה שעה אחת קודם. מי שדתי יעשה כרצונו ומי שהומוסקסואל גם.  (לת) יובל
  • 17:14
  • 10.05.12

33 בישראל זה לא יקרה לעולם, המיעוט כאן מנצח beetle
  • 17:21
  • 10.05.12

מיעוט של 20% מוסלמים ו- 8% חרדים לא יתנו לזה לקרות לעולם. מאז המהפכה האיסלמית באיראן הוצאו להורג 4000 איש באשמת הומוסקסואליות -כלומר אין באיסלם הבנה כלפי הנושא והוא מוגדר כטבו, גם באום אל פחם, טייבה וסכנין. בכל שבוע-שבועיים יש רצח בכפר בצפון, חלק מהמעשים על רקע הומוסקסואליות.
המפלגות החרדיות מחזיקות את ראש הממשלה (אתם יודעים איפה), והחילוניים מתפזרים בין קדימה העבודה וליברמן.

אולי עכשיו, עם הממשלה שבנה ביבי, יהיה אפשר להוציא את החרדים מהמשחק, ואת הערבים שהם כבר מקום המדינה אינם נחשבים חלק מהמדינה עקב דעותיהם, תרבותם והמנטליות שלהם.

כולנו ביחד נגד הדתיים המוסלמים והיהודים, אולי ננצח.

34 אם חס ושלום זה יקרה, אזי זה הזמן לעזוב את המדינה ויקטור
  • 17:23
  • 10.05.12

לא למדינת יהודים כזו פיללתי שעליתי ארצה לפני 24 שנים

35 לא נישואים בין גבר לגבר ולא אובמה ולא מדינה פלסטינית. אנחנו לא באוהיו אנחנו צריכים ישראל חזקה וקשוחה ולא כל מה שהדובון איכפת לי הזה אומר טוב גם לנו.  (לת) ישראל מעל הכל
  • 17:24
  • 10.05.12

36 מה יש לברך על החרא הזה? אסון עולמי מתפשט עלינו ואתם רוצים ברכות?  (לת) אלי
  • 17:31
  • 10.05.12

37 איזה אינטרס, למען השם, יש לפוליטקאי ישראלי שבשלטון להתבטא בנושא?! ינתי פרזי
  • 17:31
  • 10.05.12

אילולא הפווילע-שטיק של מופז, נגיד.
אבל עכשיו?!
מה הם טייסי קמיקזה?!

38 מה יש לברך על הדבר הזה? אסון עולמי מתפשט עלינו ואתם רוצים ברכות?  (לת) אלי
  • 17:32
  • 10.05.12

39 החלטה היסטורית של אובמה על דבר שהוא מובן מאליו (לאנשים הנאורים).  (לת) דיפני
  • 17:32
  • 10.05.12

40 מתי כבר אצלנו סטרייט
  • 17:36
  • 10.05.12

אני כבר רואה את כל השימפנזות יוצאות וטוענות שהומוסקסואליות זו סטייה. סטייה זה למנוע משני אנשים בוגרים ואחראים להתחת

41 אין משהו בעולם שמפריע לי מחתונה של שני אנשים שהם לא אני אבי אלקריף
  • 17:36
  • 10.05.12

מה אכפת לכל המתנגדים למיניהם מי מתחתן עם מי? מצעד הגאווה מוזר לי כי אני לא הייתי הולך ברחובות עם שלט שאני אוהב לגמור לבחורות בפה וכך גם אני לא אוהב שעוברים לי מתחת לחלון ומפגינים שהם אוהבים אנאלי. אבל חוץ מהמצעד שייתנו להם אותם זכויות כמו לכל זוג אחר

42 הקהילה הגאה מברכת יובל אגרט
  • 17:43
  • 10.05.12

אנחנו כאן ונמשיך להאבק לישראל חופשית
עוד לא היה מאבק שהרמנו בו ידיים .הזמן לטובתנו .

43 אם פעם יהיו בארץ נישואים אזרחיים - גם הומואים יוכלו להתחתן. במצב הקיים הם לא יכולים. יש לכם בעיה? לכו לאובמה. רק מהר, לפני נובמבר! אחר כך, אתם יודעים. רומני לא בדיוק יורק לכיוון שלכם... מודרניסט
  • 17:51
  • 10.05.12

אם פעם יהיו בארץ נישואים אזרחיים - גם הומואים יוכלו להתחתן. במצב הקיים הם לא יכולים. יש לכם בעיה? לכו לאובמה. רק מהר, לפני נובמבר! אחר כך, אתם יודעים. רומני לא בדיוק יורק לכיוון שלכם...

44 לפני נישואים חד מיניים עלינו להשיג תחילה נישואים אזרחיים...בארצות הברית הם מובטחים בחוקה  (לת) כל הכבוד לברק אובמה
  • 17:58
  • 10.05.12

45 לא מבין מה הבלגן שעושיםכמה שרוצים להכנס באין כניסה הרכבת מתקרבת מסכן הקטר
  • 17:59
  • 10.05.12

למה הם בכלל צריכים להתחתן? אין להם מספיק כאב ראש בחיים גם ככה?

46 עיתון הארץ - תודה. היחידים ששמים את החדשה במקום הראוי לה - בכותרת.  (לת) אלעד הגאה
  • 18:14
  • 10.05.12

47 "נישואין הם ניצחון הדימיון על התבונה. נישואים שניים הם ניצחון התקווה על הניסיון" אוסקר ווילד.  (לת) למה לא? שיתחתנו ויסבלו כמו הסטרייטים
  • 18:17
  • 10.05.12

48 לא הבנתי, במה הם גאים?...... כנסו.... שמול
  • 18:22
  • 10.05.12

אהה זה בעצם הפוך על הפוך, אוקיי.. אם זה הפוך על הפוך, אז בעצם הם מתביישים, ואם זה לא הפוך על הפוך, אז בעצם אני צריך להתבייש, רגע.. ממה אני צריך להתבייש? אם בהפוך על הפוך בושה זו גאוה אז גאוה זו בושה, רגע... זה קצת מבלבל, לעזאזל מה עושים עם הבולבול?

49 אם איש ימין היה מציע הצעות ערב בחירות, היו משמיצים אותו.  (לת) סטנדרט כפול
  • 18:25
  • 10.05.12

50 כל הכבוד לאובמה, כך יאה למנהיג העולם החופשי הגר
  • 18:30
  • 10.05.12

הלוואי עלינו. חברים, בוקר טוב, אנחנו בשנת 2012 ! די לנבערות, לגזענות ולחשיכה. הגיע הזמן להתקדם. הלוואי שנהיה המדינה הראשונה במזה"ת שתכיר בנישואים אזרחיים וחד מיניים!

51 מה ההתלהבות מאובמה? מלחמת השרדות. פופאי
  • 18:32
  • 10.05.12

האיש באחרית ימיו הפוליטיים מנסה להרים ראש מעל המים.
אף אחד לא מאמין בנישואים חד מיניים ,אפילו לא בהמות.

52 יש 1200 אצבעות במליאה, אלא אם חלקם קטועי יד  (לת) ירון
  • 18:35
  • 10.05.12

53 מבחינתי, אף אדם יחפוץ לחיות עם כלבו כבן-זוגו, זאת זכותו, אך מדוע המדינה צריכה לתת לכך גושפנקא רשמית.  (לת) חותמת רשמית לכל חריגה חברתית?
  • 18:35
  • 10.05.12

54 גפני, ישי, בן- ארי, מה עמדתכם ודעתכם?  (לת) Eddie Shor
  • 18:48
  • 10.05.12

55 אני רוצה להתחתן עם החתולה שלי ולהשאיר לה פנסיית שארים!מבקש מח"כ של מרץ לתמוך בי! בשבוע הבא נערוך הפגנה משותפת עם החתולים מול בנין עיריית ת"א  (לת) אוהב חתולים
  • 18:55
  • 10.05.12

56 כל הכבוד אובמה!!! ביבי תתעורר כבר! אני בטוח שגם במשפחה שלך יש אנשים שסובלים המאפליה הזאת!  (לת) שהחרדים יתעסקו בחור בסדין שלהם ויצאו לי מהחיים!
  • 19:25
  • 10.05.12

57 עם ישראל רוצה ללכת בדרך התורה - לשלול מכל וכל משכב זכר וכל מה שקשור בהומואים ולסביות - מדינת ישראל היא מדינת היהודים ולכן לא יקום ולא יהיה כאן כדבר הזה - רק באמריקה.  (לת) יהודי
  • 19:29
  • 10.05.12

58 די לחקות את ההטרונורמטיבים. למוטט את הפטריארכיה עכשיו!  (לת) אני
  • 19:35
  • 10.05.12

59 כשגבר יוכל להכנס להריון מגבר , גם אנ אצדד בעד קשר חד מיניים ,,,,,,,  (לת) אפי
  • 21:45
  • 10.05.12

60 כשגבר יכניס גבר להריון , אני אצדד בעד נישואים חד מיני !!!  (לת) אפי
  • 21:54
  • 10.05.12

61 מצחיק שאובמה מוביל את מאבק הזכויות הזה בישראל. בארץ שלנו אין מנהיגים, אז מייבאים מחו"ל.  (לת) אחד
  • 23:26
  • 10.05.12