המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נתניהו שוקל להעביר את בתי האולפנה; גורמים במערכת הביטחון: זה בלתי אפשרי

בסביבת רה"מ שוקלים להעתיק את הבתים ממקומם, ולהקים 10 בתים על כל בית שיועבר; גורמים במערכת הביטחון: אין מקום לעוד בתים וההעתקה לא אפשרית; במשרד הביטחון דחו את דברי הגורמים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן פתרון אפשרי לסוגיית גבעת האולפנה, כדי להימנע מחקיקה של חוק ההסדרה. לדברי גורמים בסביבת ראש הממשלה, התוכנית כוללת העברת חמשת הבתים מהשטח הפלסטיני הפרטי, והקמת בתים חדשים בבית אל. בעקבות הודעת נתניהו הודיעו ח"כים מהימין כי יעלו את חוק ההסדרה להצבעה ביום רביעי.

במקביל אמרו גורמים מקצועיים במערכת הביטחון להארץ כי התוכנית של נתניהו אינה ישימה. לדבריהם, לא ניתן להעתיק את הבתים ממקומם, ואין מקום להקמת מספר הבתים הדרוש לפי תוכנית נתניהו. בתגובה רשמית של מערכת הביטחון נמסר עם זאת כי ניתן לבצע את המעבר.

השלב הראשון של הפיתרון אותו בוחן נתניהו כולל ניסור חמשת המבנים והעתקתם לשטח סמוך במרחק כמה מאות מטרים, שאינו קרקע פרטית פלסטינית. גורמים בסביבת נתניהו הדגישו כי לפי הבדיקות ההנדסיות שבוצעו, מהלך ניסור הבתים והעברתם, הוא אפשרי. אולם גורמי המקצוע במערכת הביטחון העוסקים בסוגיית האולפנה, חוזרים ומדגישים כי אין שום אפשרות הנדסית כזאת.

אופציית העתקת הבתים עלתה בעבר על ידי צבי האוזר, מזכיר הממשלה, ששאב את הרעיון מהעתקת בתי הטמפלרים בשנת 2005. עם זאת, גורמי המקצוע אמרו שהדבר בלתי אפשרי, או לחילופין יעלה סכומי עתק, וספק אם ניתן לביצוע בפרק הזמן הקצר עד הראשון ליולי.

שכונת גבעת האולפנה בבית אל
שכונת גבעת האולפנה בבית אל. צילום: אמיל סלמן

במקרה של הטמפלרים, הועתקו חמישה בתים למרחק של שלושים מטר. תכנון המהלך לקח שנה, ועלה 24 מיליון שקל. כמו כן, הבתים הורמו למסילה ונדחפו במורד המסילה למקום החדש. הבעיה באולפנה, שהבניינים אינם בנוים על מישור, אלא בנויים באופן מדורג כדי להתאימם לתוואי השטח ההררי במקום. ספק אם בכלל ניתן להעתיק מבנים הבנויים בצורה כזו.

נתניהו מבטיח 10 בתים על כל בית שיועבר, אבל אין מקום

בנוסף נבחנת אפשרות לבנות עשרה מבנים חדשים בבית אל על כל מבנה שיפונה, בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. אבל ספק אם גם ההבטחה הזו יכולה להתממש. בית אל בנויה באזור בו במהלך השלטון הירדני היה הסדר קרקעות, וכמעט כל כולו הוא קרקע פרטית בבעלות פלסטינית. לאחר כל הבדיקות המקיפות שעשו במנהל האזרחי, נשאר אולי 20 דונם של אדמות מדינה עליהם אפשר לבנות. כפי שפורסם בהארץ, על 11 דונם מהם, עליהם הוצא צו תפיסה זמני, מתכננים להקים מחנה מעבר זמני. לפי הנתונים של הצבא, במקום ניתן להקים 40 יח"ד בלבד, אולי 10 יותר מהאולפנה.

במשרד הביטחון הגיבו לדברים וביקשו להבהיר כי "ביישוב בית אל יש מקום שאליו אפשר להעביר את מבנה האולפנה, על פי כל סיכום כפי שיקבע. בנוסף, ניתן להרחיב את הבנייה בבית אל בעשרות מבנים נוספים ביותר מדרך אחת. הגורמים המקצועיים ממשיכים לטפל בסידורים הטכניים הנדרשים להעתקה והיא תבוצע במועד".

בסביבת נתניהו אמרו כי עדיין לא התקבל אישור של היועץ המשפטי לממשלה למהלך כולו, וכי עדיין אין הבנות בנושא עם המתנחלים עצמם. לפיכך מדובר ברעיון שנבחן ולא בהחלטה סופית. במידה ולא יתקבל אישור היועמ"ש, תיבחן חקיקת חוק ההסדרה.

נתניהו אמר בסוף השבוע כי הוא מעדיף להימנע מחקיקה בנושא כי זו רק תחליש את ההתיישבות. הוא יבקש מהיועמ"ש לבחון את האפשרות להתמודד עם תביעות עתידיות, דוגמת זו שהוגשה בסוגיית האולפנה. "תביעות משפטיות לא יהיו דרך לפגוע בהתיישבות", אמר נתניהו. "מה שיחזק את ההתיישבות זה הבנייה, ועל כל בית שנפנה, נבנה עשרה בתים חדשים".

בימין מחזירים את חוק ההסדרה לשולחן

נתניהו היה אמור למצוא פתרון לסוגיה, אחרת יפוג האולטימטום של חברי הכנסת מהימין ביום רביעי, והכנסת תצביע על חוק ההסדרה. בדיונים פנימיים, נואש נתניהו מהאפשרות למצוא דרך להשאיר את הבתים במקומם, והדיון עוסק בחבילה שיקבלו המתנחלים בתמורה לפינוי מרצון למחנה זמני שהמדינה תקים עבורם. הבעיה המרכזית היא שכמעט כל בית אל הוקמה על קרקע פרטית, ואין בהתנחלות עתודות קרקע פוטנציאליות היכולות לאכלס מחנה זמני.

גם היוזמה החדשה של נתניהו עוררה התנגדות משמאל ומימין כאחד, והח"כים מהימין הודיעו כי הם אכן יעלו את הצעת החוק ביום רביעי. בימין אומרים שהיא נולדה ללא תיאום ודיאלוג עם המתנחלים. מועצת יש"ע הפרגמטית הושארה מחוץ לתמונה, בעוד שהפלג הרדיקלי אצל המתנחלים לא מוכן לשמוע על שום פיצוי ופשרה, ודורש להעלות את חוק ההסדרה לדיון. לנוכח התנהלות אנשי נתניהו, צפוי כל המחנה להתאחד סביב הדרישה להעלות את החוק ביום רביעי הקרוב. ההצבעה צפויה לגרום מבוכה לנתניהו ולשרים שאמורים להתנגד לה על פי ההחלטת הממשלה, אולם שרים רבים אמרו שיצביעו בעד למרות האיסור.שרים אחרים צפויים להיעדר מהמליאה.

נוסח חוק ההסדרה, שיזמו חברי הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי), יו"ר הקואליציה, זאב אלקין (הליכוד) ו-18 ח"כים נוספים, קובע כי אם הוקמה שכונת מגורים יהודית על קרקע שבעליה החוקיים לא דרש את פינויה אחרי יותר מארבע שנים מאז הקמתה - הבתים לא יפונו. תחת זאת, החוק מאפשר לבתי המשפט להורות על פיצוי כספי של הטוען לבעלות על הקרקע או על הענקת קרקע חלופית בקרבת מקום ובשווי דומה. הנוהל המוצע יחול רק על שכונות המונות 20 משפחות לפחות. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי, "יש לאזן בין האינטרס של הבעלים, אותו יש לפצות פיצוי מלא, לבין האינטרס הציבורי של הימנעות מיותרת מהרס יישובים שקמו בתום לב ובלא ידיעה שמדובר במקרקעין פרטיים״.

השר הרשקוביץ: אצביע בעד החוק

הידיעה על כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להורות על העתקת בתי שכונת גבעת האולפנה והצהרה על בניית עשרות יחידות דיור חדשות בהתנחלות פשטה בקרב שרי הימין עוד לפני כניסת השבת. ח"כ יעקב כץ (כצל׳ה) מהאיחוד הלאומי, שיגר מסרון בהול לשרים בעקבות מידע על כך שראש הממשלה מתכוון לנאום ביום שני הקרוב ולהכריז על ״פתרון להרחבת בית אל״, הכולל את הריסת השכונה והצהרה לבנייה חלופית. לדבריו, נתניהו החליט לנקוט במהלך דומה גם בקרקעות הנוספות הנתונות בבעלות פלסטינית פרטית, בהן שליש מבית אל, וכל עפרה. ״ביבי הולך על מגה התנתקות. 70 אלף תושבים, מאות מוסדות חינוך״, הזהיר כץ את השרים.

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר סיעת הבית היהודי, כבר הודיע כי יצביע בעד חוק ההסדרה. "על שרי הממשלה הלאומיים מהליכוד, ישראל ביתנו וש"ס להתייצב כאיש אחד ולהצביע בעד החוק כדי להציל את שכונת האולפנה", אמר. ח"כ דני דנון ממפלגתו של נתניהו קרא להצביע על חוק ההסדרה והודיע כי הוא יכנס ביום שני את נציגי יו"ש בכנסת לדיון בנושא. "המסתננים מקדימה לוקחים את רה"מ לשמאל ופוגעים בקואליציה מבפנים"

ח"כ אריה אלדד (איחוד הלאומי) אמר כי "נתניהו מעתיק את מגרון ומעתיק את שכונת האולפנה. כל מה שנשאר לנתניהו לעשות כדי להביא שלום עולמי הוא להעתיק את ירושלים לניו יורק". חבר סיעתו, ח"כ מיכאל בן ארי, אמר כי "אם גבעת האולפנה תהפוך לעמונה 2 ביבי, בג"ץ והפרקליטות יפנימו את המסר ויפסיקו להיות גיבורים על יהודים".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון מסרה בתגובה כי "הבטחתו של נתניהו לבנייה נוספת בבית אל היא מכת מוות לתהליך המדיני ומובילה להקמת מדינה אחת".שלי יחימוביץ' מסרה כי  "נכון נהג רה"מ נתניהו כאשר בחר לציית לשלטון החוק בנושא פינוי גבעת האולפנה, ואולם ההתרסה שבחר לצרף לצעד המתבקש, בדמות ההתרברבות על כך שיקים עשרה בתים על כל בית שיפונה היא ילדותית".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מתקיים כעת הליך בביהמ"ש המחוזי המיועד לברר את עניין הבעלות. "הקביעה" שכביכול, מדובר בקרקע פלסטינית פרטית, מהווה עבירת סוביידיצה (ולא שעתון המעסיק חשוד בעבירות על ביטחון מדינה חמורות כאורי בלאו, אמור להתרשם מכך אך בכל זאת-יש גבול להטעייה, לא?)  (לת) לכבשה פועה נמאס ממכבסת מילים
  • 20:56
  • 02.06.12

  •   אין כאן עבירת סוב-יודיצה אלא עבירת יודו-גזל. הבתים היפים בתמונה הם על חשבון השכבות החלשות בישראל.  (לת) יוסי
    • 21:30
    • 02.06.12

  •   לא שייך בכלל ירושלמי
    • 23:03
    • 02.06.12

    הסיפור מאוד פשוט: בית המשפט העליון פסק, ואחרי פסיקה ההליך המשפטי נגמר וחובה לקיים את הפסיקה. אין ממשיכים לדון באותו נושא אלא בנסיבות מאוד מסויימות ואין לאף אחד זכות להתעלם מהפסיקה. אי קיום פסק הדין הוא ביזיון בית המשפט. למדינה אין שום ברירה, אלא אם כן היא מתכוונת להפקיע את סמכויות בית המשפט, דבר שלא נשמע כמוהו במדינת חוק.

    לגבי הבעלות על הקרקע, התושבים באמת מיתממים. במשך עשר שנים אף אחד לא טרח להסדיר את רישום המקרקעין לאחר ה"רכישה" עד שהפלשתינאים עתרו, והבנייה בשטח החלה אף לפני אותה "רכישה". הבנייה היתה ללא האישורים הדרושים. יכול להיות שהחברה שבנתה את השכונה רימתה את התושבים, אבל זה לא שייך לעותרים הפלשתינאים או למדינה, זה בין החברה לתושבים והם צריכים להסדיר את העניין ביניהם (מן הסתם פיצויים גדולים מאוד) אך לא על גבם של בעלי הקרקע.

    אגב, למה להרוס את הבתים? אולי בעלי הקרקע הפלשתינאים מעוניינים לגור שם?...

  •   שוכני בית האולפנה הגרים על קרקע פרטית פלשתינאית הינם מסתננים בדיוק כמו הסודנים בתל-אביב - גם את אלו וגם את אלו צריך לגרש  (לת) שוקי
    • 23:33
    • 02.06.12

  •   כמו בפרשת הסודנים המסתננים לישראל גם ברשה זו ביבי הינו אימפוטנט. זה מה שעם ישראל יזכור לדורותיו.  (לת) רבי
    • 23:35
    • 02.06.12

02 אני לא מבין משהו אלי
  • 20:56
  • 02.06.12

המתנחלים גזלו קרקעות לא להם ועכשיו סוף סוף, אחרי ביזוי של בג"ץ ע"י ממשלה נבחרת, הקרקע הגנובה תפונה.
אבל מה הקטע עם 10 בתים על כל אחד שינוסר ? זה נשמע כמו עונש למישהו. אבל למי ולמה ?

  •   מה הבעייה? זה כמו שהמדינה בונה עשרה בתים חדשים ברהט על כל בית שהיא הורסת בכפר לא מוכר בדואי ירושלמי
    • 21:18
    • 02.06.12

    מה, לא?

  •   בעלי הבתים היהודים רומו על ידי המדינה. חיים
    • 21:18
    • 02.06.12

    10 הבתים הם כדי לרצות את המתנחלים ולתקוע קוץ בעיני המלשינים מהשמאל

  •   אלי,תשאל את איסמעיל הנייה,הוא יסביר לך  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 21:21
    • 02.06.12

  •   גזל קרקעות חוקי למהדרין עמי עובד
    • 21:47
    • 02.06.12

    ומי ישלם בעד ההעברה של הבתים? האם אלה שעברו על החוק ובנו על קרקע לא להם או שכולנו נשלם דרך המיסים שלנו? באין כמעט אופוזיציה נראה די ברור שהימין ההזוי עשוי לחוקק חוק שיאפשר גזילת קרקעות על פי קריטריונים פוליטיים אינטרסנטיים. קבלנים רק משפשפים ידיים מרוב שימחה. עוד בתים (כפול עשר על פי הנוסחה של נתניהו) רק נראים למרחוק כעוד 50 מסמרים בארון המתים של פתרון שתי המדינות...

  •   גם הוא גזול באיזה זכות היתישבת בבית הזה אים לא יפרסמו את זה אני העלעה דרך הפיסבוק  (לת) תתחילי לפנות את ביתך כי
    • 22:12
    • 02.06.12

  •   מי גזל?? חבל שלא קראת את תגובה 1....  (לת) פרט שולי ששכחו לציין....!!!
    • 23:31
    • 02.06.12

  •   למדינת ישראל. מי אתה חושב יממן את הפרויקט ההזוי הזה? החינוך שלנו והבריאות שלנו וקצבאות הזקנה שלנו - אם נגיע לגיל שיגיעו לנו.  (לת) תשלם עוד מיסים כי צריך ל-
    • 09:41
    • 03.06.12

03 ביבי עבר ניתוח לשינוי מינוי, מביבי לליברמן. הוא יראה לבג"ץ ולכל מי שהתנגד לשוד קרקעות לאור יום, שהוא יכול לגזול יותר. בדיוק כמו ליברמן וויינשטיין. ואנחנו מוחים על מה בדיוק מר קוטג' או מרת צדק חברתי? על מיעוט מתנחלי שחי על חשבוננו? זה הצדק החברתי? שביבי וליברמן בחסות ברק ומופז הבוגדים,מוליכים את כולנו לאבדון בלי לתת דין בשיט. ביבי עושה כל מה שהוא יכול כדי שנעיף אותו מהשלטון. ואנחנו שותקים.  (לת) שומר חוק
  • 20:57
  • 02.06.12

  •   השנאה החולנית מעוורת את עיניו של השמאלן הקיצוני המצוי,שאיננו מסוגל לראות כי "רק הליכוד יכול" לממש את מדיניות השמאל.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 21:23
    • 02.06.12

  •   ראינו מה קרה שיצאנו מעזה ומסיני אים סיפורים ולאיפה הגענו  (לת) אתה חי על חשבון המיתנחלים
    • 22:14
    • 02.06.12

  •   באמת ראינו -- כבר לא נהרגים אלפים במלחמות עם מצרים ומספר ההרוגים בשנה בדרום ירד פי 3  (לת) ירושלמי
    • 23:05
    • 02.06.12

04 נמלת שלי יחימוביץ את קולה לא משמיעה. רק זהבה גלאון. בדרך המנוולת הזו שלי לא תגיעי לכלום. אינך שונה מסער וביבי. כל הפזמונים שלך על סוציאל דמוקרט, כשביבי מחרבן והורס הכל, לא יחזיקו מים. את בושה למפלגת העבודה. לא היית ראויה, ואת מוכיחה את זה השכם והערב.  (לת) שומר חוק
  • 20:59
  • 02.06.12

05 שנתניהו יעביר אותם על חשבונו! שי
  • 21:08
  • 02.06.12

למה אני צריך לממן פרויקט מטורף ומטופש שכזה? יואילו נתניהו וחבריו להכניס יד לכיסם שלהם אם הם רוצים להזיז בתים של עברייני בניה. בכלל, צריך להתחיל לדרוש שאת כל ההרפתקאות ההזויות של הממשלה הזו יתקצבו רק ציבור התומכים בה. יש לי רושם שציבור זה יקטן מאוד.

  •   ולמה אני צריך לממן מסתננים שי
    • 21:41
    • 02.06.12

    ולמה אני צריך לממן טיפול רפואי למסתננים שנכנסים פה לארץ

    בניגוד לחוק תממן אותם אתה יא חרא שמאלני

  •   אתה תממן מסתננים, פליטים, מתנחלים, חרדים, וטייקונים- כי ככה ביבי אוהב. וספציפית לשאלה שלך- אתה תממן אותם, כי בעלי חברות כ"א שמנצלים אותם (3 ש"ח על כל שעת עבודה של אחד מהם) הם קבלני הקולות של ביבי. של ליברמן. של ישי. וביבי דואג להם, שיהיו להם בוחטות, כדי שהוא יוכל להמשיך בהישרדות שלו.  (לת) שומר חוק
    • 00:14
    • 03.06.12

06 תפסיק עם הבזבוזים המיותרים אנשים רוצים דירות כאן בארץ ולא מעבר לקו הירוק, תראה את הבזבוזים המיותרים שעולים לנו ביוקר שלומי-כלכלן
  • 21:08
  • 02.06.12

תחילה- נתן למורים תוספת כמעט 50% בשכר בתמורה לשעת עבודה שגם היא בספק. רשנות וזלזול בכספי הציבור מדובר על הוצאה של מליראדים בכל שנה, זאת כאשר המורים עובדים 22 שעות בשבוע. תוספת זו הייתה צריכה להינתן רק למורה שיעבוד 40 שעות בשבוע כמו כל עובד במדינה. במידה ויסרבו -אז לתת את התוספת רק למורים החדשים שיחתמו על הסכם עבודה מתאים. ב) לא הקטין את החופשים הרבים חלקם מיותרים. קחו לדוגמה חופשת פסח. כל המורים יוצאים לחופש שבוע לפני החג. באותה תקופה כל ההורים בעבודה-כלומר הילדים נזרקים לרחוב. ב) תוספות לשוטרים- יצויין הוותקים מרווחים מצויין מעל 12,000 שח לחודש. גם כאן לא לקח בחשבון שהם יוצאים לפנסיה 20 שנה לפני כל אזרח אחר -וגם פספס תיקון בכיוון זה. שוב בזבוז ענק ומיותר. וכך גם לגבי עובדי הרכבת - חבורה של חוליגנים קבלו מענק עשרות אלפי שקלים +תוספת שכר של עשרות אחוזים.!!!! אחרי בזבוז מיותר ובלתי מועיל זה. עכשיו הוא מתכנן לבוא לציבור ולאסוף כסף לבזבזנות המיותרת שלא תורמת מאומה!!!!

07 תפסיק עם הבזבוזים המיותרים-אנשים רוצים דירות כאן ולא מעבר לקו הירוק, ותפסיק לבזבז איפה שלא צריך שלומי-כלכלן
  • 21:09
  • 02.06.12

תחילה- נתן למורים תוספת כמעט 50% בשכר בתמורה לשעת עבודה שגם היא בספק. רשנות וזלזול בכספי הציבור מדובר על הוצאה של מליראדים בכל שנה, זאת כאשר המורים עובדים 22 שעות בשבוע. תוספת זו הייתה צריכה להינתן רק למורה שיעבוד 40 שעות בשבוע כמו כל עובד במדינה. במידה ויסרבו -אז לתת את התוספת רק למורים החדשים שיחתמו על הסכם עבודה מתאים. ב) לא הקטין את החופשים הרבים חלקם מיותרים. קחו לדוגמה חופשת פסח. כל המורים יוצאים לחופש שבוע לפני החג. באותה תקופה כל ההורים בעבודה-כלומר הילדים נזרקים לרחוב. ב) תוספות לשוטרים- יצויין הוותקים מרווחים מצויין מעל 12,000 שח לחודש. גם כאן לא לקח בחשבון שהם יוצאים לפנסיה 20 שנה לפני כל אזרח אחר -וגם פספס תיקון בכיוון זה. שוב בזבוז ענק ומיותר. וכך גם לגבי עובדי הרכבת - חבורה של חוליגנים קבלו מענק עשרות אלפי שקלים +תוספת שכר של עשרות אחוזים.!!!! אחרי בזבוז מיותר ובלתי מועיל זה. עכשיו הוא מתכנן לבוא לציבור ולאסוף כסף לבזבזנות המיותרת שלא תורמת מאומה!!!!

08 גם אני החלטתי- מפסיק לתמוך בליכוד מכניס המסתננים והורס הבתים.  (לת) ציוני
  • 21:12
  • 02.06.12

  •   רק מצב של קואליציית שמאל (אמיתית,לא כמו זו שהקים עכשיו נתניהו) שתשאיר את הליכוד באופוזיציה,תוכל להציל את מדינת ישראל מפני קריסה מוחלטת של מדינת מול האוייב הפלשתינאי.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 21:29
    • 02.06.12

09 מעתיקן  (לת) ירושלמי
  • 21:13
  • 02.06.12

10 מדינה מטורללת. לנסר את הממשלה ולהעביר אותה לסודן.  (לת) גג
  • 21:17
  • 02.06.12

11 איך בדיוק ינסרו את הבתים האלה?  (לת) דני
  • 21:18
  • 02.06.12

12 הטירוף בהתגלמותו שלומי א.
  • 21:20
  • 02.06.12

זה מה שקורה כשהימין משתלט על המדינה בזכות המאסות של האנאלפבתים שמצביעים עבורו.

13 חלומות באספניה רחובות
  • 21:26
  • 02.06.12

לא יקום ולא יהיה הכנסת תחוקק את חוק הסדרה זאת דמוקרטיה.

14 איפה שלי?? ילדים נסו למצוא את שלי יחימוביץ בפוליטי  (לת) אילן
  • 21:29
  • 02.06.12

15 משתין על בגצ מהמקפצה  (לת) המלך ביבי
  • 21:35
  • 02.06.12

16 הוא מנסר את הענף שהוא יושב עליו.  (לת) רחל
  • 21:44
  • 02.06.12

17 גיוון בהרכב בית המשפט העליון ימנע בעיות דומות בעתיד.  (לת) בעיה של הומוגניות
  • 21:48
  • 02.06.12

  •   גיוון? אצל הימין? הרי ימין וחד-מימדיות ומרובעות הולכים תמיד יחד.  (לת) גיורא
    • 09:29
    • 03.06.12

  •   גיוון? אצל הימין? היגזמת. הרי ימין וחד-מימדיות ומרובעות הולכים תמיד יד ביד.כניראה שאינך מבין/ה את הבחירה הפוליטית שלך.  (לת) גיורא
    • 09:33
    • 03.06.12

18 למי ששואל את עצמו לאן הולכים כספי המיסים. מדוע הרפואה על הפנים והחינוך כנ"ל. הנה התשובה. מלכנו הגאון  (לת) עדיין מריח בחירות ומדינת המתנחלים דורשת שימון.
  • 21:51
  • 02.06.12

19 כמה כל זה עולה???? ולדימיר
  • 21:54
  • 02.06.12

כמה כל הניסור של הבתים יעלה ???ואם הוא עולה נורא יקר,למה אנשים צריכים לשלם את על כל ניסור הבתים האלו??

20 אולפנה = שם לבידוד במחלקה סגורה.  (לת) קן הקוקיה
  • 21:55
  • 02.06.12

21 את צו בג"צ יש למלא כלשונו ולפנות את הבתים. יום למחרת, ממשלת ישראל תקבל החלטה להורות לצה"ל לתפוס את השטח והבתים, תפיסה צבאית המותרת על פי החוק הבינלאומי. מרגע שהבתים ברשות צה"ל, ניתן להקים בבתים בסיס צבאי, בהם ישוכנו חיילים. ומכיון שהחוק הבינלאומי לא מבחין בין חיילי סדיר למילאוים...החיילים יכולים להיות חיילי מילאוים המתגוררים בבית אל, (גם קל"ב אינו נוגד את החוק הבינלאומי). ואם גרים שם חיילים, החוק הבינלאומי אינו אוסר על משפחותיהם לגור עמם בבסיס הצבאי...וכך בלי חקיקה ובלי מריבות תפתר הבעיה. כל מה שצריך הוא להציב שםגדר, תורן ודגל, ושלט גדול "חייל שפר הופעתך"  (לת) למה להעתיק? הפיתרון הרבה יותר פשוט
  • 21:57
  • 02.06.12

  •   המשחק הפסאודו משפטי הזה חייב להפסק אחד ולתמיד. לא-קיימת-כפיפות-משפטית-של-מערכת-שפיטה-מקומית-לחקיקה-זרה (בינלאומית או לא), בשום מקום בעולם והיא אינה חוקית גם בישראל. מכל מקום, הכפפה כזאת כלל אינה בתחום סמכותו של ביהמ"ש, המחוייב לספר החוקים הישראלי בלבד, אלא בתחום סמכותה של הרשות המדינית הרשאית להנחות את היועץ המשפטי לממשלה להכפיף את התביעה (כמובן שלא את בתי המשפט הסוברניים) לדרישה זו. למיטב ידיעתי הנחייה כזו אינה קיימת. בתי המשפט מצדם אינם רשאים להכפיף את החלטותיהם לחקיקה בינלאומית בשום עניין. החלטות העליון בסוגיה זו מהלכות על חבל דק מאוד כשמצד אחד הן מנסות (מסיבות פוליטיות צרות) לאמץ את הגישה הבינלאומית אך רק באותם מקרים בהם קיימת לקונא במשפט הישראלי. הנסיון להכפיף את חוקי מדינת ישראל ואת בית הנבחרים שלה להחלטות המתקבלות בז'נבה, האג, לונדון או פריז, מריחה, שוחה ומגעגעת כמו פוטש "מן הימים הטובים ההם". במדינה דמוקרטית, אסור לתת לזה לקרות!  (לת) כבשה פועה
    • 22:47
    • 02.06.12

  •   אתה חי בשנות השבעים - ככה הקימו את כל בית אל  (לת) אחד העם
    • 23:20
    • 02.06.12

  •   את צודקת...אבל, למה "לריב" עם העולם ולהתסכן בתביעה בהאג אם אפשר לתת הוראה לצה"ל לתפוס אתה שטח והבתים תפיסה בטחונית? ואחרי זה, ישבו שם בבסיס חיילי מילואים מבית אל...  (לת) עז מקפצת
    • 08:39
    • 03.06.12

  •   הוא אשר אמרתי...יש נוסחה מנצחת, למה לא להתשמש בה שוב?  (לת) לאחד העם
    • 10:01
    • 03.06.12

22 שלום עכשיו יבינו שהרשעות שלהם תעלה הרבה כסף למדינה הקע במיעוטו
  • 21:58
  • 02.06.12

זו הארץ שלנו נקודה. מעולם לא קיבלתי הסבר מה ההבדל בין 67 ל48. הכיבוש הוא בכל מקום ואין הבדל בין התקופות. אלא אם כן מקבלים את העובדה שהארץ הזו שלנו. בשום מקום בארץ לא הורסים במקרה כזה אלא מפצים. רוח בלבול ועוועים מנשבת בעמנו. אנו כובשים, אנו לא מוסריים וכל שאר השטויות. כשנתגבר על הבלבול הזה, יהיה לנו כח להשליט את זכותנו על האדמה הזו! כמו שהציונות עשתה עד 48.

  •   ההבדל מאוד פשוט. ערביי שטחי 48 קיבלו אזרחות  (לת) אייל
    • 23:09
    • 02.06.12

  •   הסמרטוטיות של נתניהו תעלה לנו ולא "הרשעות" של "שלום עכשיו". השמאל נאמן לדרכו ופועל למימוש רעיונותיו. נתניהו בוגד בבוחריו ופוחד לפעול כנדרש - לחוקק חוק הסדרה!!  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 23:18
    • 02.06.12

23 כמו שאנחנו מכירים אותך ואת העדר שנוהה אחריך, אז הכל מילים מילים מילים  (לת) הבחנה ברורה
  • 22:01
  • 02.06.12

24 נתניהו קוראת קבועה
  • 22:07
  • 02.06.12

אבוי לנו עם ראש הממשלה הזה והצהרותיו.

25 די לבג"ץ המתרפס לערבים . פעם היה של הירדנים מ 67 השטח שלנו  (לת) אין קרקע פרטית
  • 22:21
  • 02.06.12

26 אידיוט  (לת) Reuven Holzer
  • 22:24
  • 02.06.12

27 "כמעט כל בית אל הוקמה על קרקע פרטית" ליצן החצר
  • 22:29
  • 02.06.12

עוד אחד מהפנינים ההזויים של "הארץ"...

28 העםשמואל עם רוצה צדק חברתי ולא טפילים ועלוקות שמואל
  • 22:42
  • 02.06.12

סוף סוף מתחילים להבין כאן - ובאיחור של 35 שנים לפחות, שצדק חברתי נעלם ממדינת ישראל ברגע שבו תנועת ההתנחלות החלה וסחפה אחריה את כל התקציבים לשיכון, רווחה, תשתיות, חינוך וסעד (ומה לא) במקום להעניקו למי שבאמת היה ראוי לו.
כן: ההתנחלות לקחה את הצדק החברתי ועכשיו הביבי מנסה לחפות על הפשע של חובשי ״הכיפה הצדיקים״.
דבר אחרון: האם מישהו עדיין זוכר מדוע עזב/הועזב נפתלי בנט דובר מועצת יש״ע בשנה שעברה?
תשובה: כי הוא תמך בגלוי במחאה החברתית!!!!

29 עכשיו. אחרי שנהרג לנו חייל אתמול ע״י אותו ״העם״ אנו גם נפנה לו את שכונת האולפנה. כי להקריב חייל זה לא מספיק. נפנה לו את השטח כדי לקבור שם את המחבלים שהחזרנו להם ולדאוג שהמשפחות שלהם ימשיכו לקבל ביטוח לאומי.  (לת) למה
  • 22:46
  • 02.06.12

30 ביבי יקרא לסופר טנקר, שיק את בית כמו שהוא , בלי שתושביו יצאו מבית ע
  • 22:48
  • 02.06.12

ויעביר למחנה הצבאי

31 אח"כ יגידו שאין כסף לסל תרופות ולפעוטונים...ולהתנחלויות יש...  (לת) יהודי חכם
  • 22:52
  • 02.06.12

32 נתניהו שמור על הקופה הציבורית איילסקי
  • 22:52
  • 02.06.12

בתקופה בה כולנו נדרשים לחסוך וכאשר רבים מבני עמנו סובלים ממחסור,אתה מבזבז את המעט שיש ?

33 יש דרך פשוטה וזולה מאד: מנסרים את היסודות ומזמינים מארצות הברית הליקופטרים ענקיים שיבנו במיוחד למטרה זו. עד שיבנו בונים בעזרת בולדוזרים גבעה הדומה בשיפועיה לגבעת האולפנה. הגבעה צריכה להיבנות על קונסטרוקציה גבוהה, כך שלא תגע באדמות פרטיות. לאחר ההכנות יעבירו את הבתים לגבעה. כדי לאפשר למתנחלים הגעה לבתיהם יוקם ליד כל מגנה מבנה מיוחד למעלית שבת. לכל מעלית ימונה רב במשכורת מלאה שיפקח שניתן להשתמש במעלית בשבת. המימון ייעשה על ידי פניה של ביבי לידידיו בקונגרס האמריקני. אם יסרבו, זו תהיה הוכחה לאנטישמיות, ואיפאק יתחילו במסע תעמולה נגד הקונגרס.  (לת) יורם
  • 22:55
  • 02.06.12

34 תזמון מעניין אלון
  • 23:09
  • 02.06.12

בין אם אתם בעד או נגד ההחלטה, האם זה נראה למישהו מקרי שביבי יפיל פצצה כזו דווקא בערב בו חוזרת המחאה החברתית?
כמובן שהוא הצליח. שימו לב שלהבדיל מאשתקד, פתאום המחאה החברתית אינה הכותרת המרכזית באתרי החדשות.
כל מי שחשובה לו ההצלחה של המחאה, חשוב להיכנס לאתרי החדשות למיניהם ולהיכנס לכתבות על המחאה החברתית כדי לוודא שבשבועות הבאים היא כן תתפוס כותרת ראשית ויהיה לה את אותו כוח כמו בשנה הקודמת.

35 בסוציאל-דמוקרטיה שלי יש מקום גם לשכונת אולפנא גאה ופורחת. אני בעד כולם !!! כולם אצלי שווים! זוהי סוציאל דמוקרטיה אמיתית !!!!!!  (לת) ש. יחימובץ
  • 23:17
  • 02.06.12

36 תזמון מעניין אלון
  • 23:17
  • 02.06.12

בין אם אתם בעד או נגד ההחלטה, האם זה נראה למישהו מקרי שביבי יפיל פצצה כזו דווקא בערב בו חוזרת המחאה החברתית?
כמובן שהוא הצליח. שימו לב שלהבדיל מאשתקד, פתאום המחאה החברתית אינה הכותרת המרכזית באתרי החדשות.
כל מי שחשובה לו ההצלחה של המחאה, חשוב להיכנס לאתרי החדשות למיניהם ולהיכנס לכתבות על המחאה החברתית כדי לוודא שבשבועות הבאים היא כן תתפוס כותרת ראשית ויהיה לה את אותו כוח כמו בשנה הקודמת.

37 עם קואליציית השמאל הענקית שהוא הקים לעצמו,נתניהו ימשיך להכות ביהודים לבגוד בבוחריו,ביתר קלות. דרור הנאור מרמת גן
  • 23:23
  • 02.06.12

הח"כים והשרים מהליכוד ומ"הימין" הסמרטוטיים,לא יצייצו ויאפשרו את החרפה. עדר הכבשים,הציבור היהודי הנבגד,יגיב בפעיות מחאה נמרצות. אנחנו הרי לא בדואים שמאיימים בשפיכות דמים אם יפונו מביתם,כי אנחנו ציבור "ממלכתי".
זהו טימטום בלתי מובן,המסתמך,כנראה,על הטימטום הציבורי!!
בשביל מה להעתיק את הבתים?! לא יותר בזול להרוס ולבנות בתים חדשים?!
ומה שמסתתר מאחורי הצהרת ה 10 בתים מול כל בית 1הוא שנתניהו מונע בנייה של יהודים ביו"ש, ומוכן "לזרוק עצם" למי שיהייה מוכן לאכול אותה.

נסיון שני לעבור את הצנזורה.

38 יאללה מלחמה על כמה בתים..ועשרות אלפי מוסלמים גונבים את הגבול מאפריקה.....זה השכל היהודי !!! תבינו חלושי המח היושבים בירושלים..עם השולל חירותו של האחר לעולם לא יהיה חופשי !  (לת) נביא הזעם........
  • 23:30
  • 02.06.12

39 שיעור בחשבון באולפנה עם בנימין נתניהו אורן
  • 23:31
  • 02.06.12

והפעם לוח הכפל:
1 בית מפונה = 10 בתים חדשים = 100 קברים.

בשבוע הבא שיעור על פונקציות לוגריתמיות.
הכינו את שיעורי הבית!

40 איך איך 250 אלף מתנחלים מחזיקים מדינה שלמה .באגוזים? בעלות של מילארדים  (לת) נביא הזעם........
  • 23:32
  • 02.06.12

41 כל אופציית הניסור הזאת... זה נראה כמו איזה מערכון של קישון או החמישייה הקאמרית עדו
  • 23:57
  • 02.06.12

תאמת, לו הייתם קוראים על מנהיג מדינה ששוקל להורות על ניסור בתים והזזתם כדי לעמוד בפסיקת בית המשפט העליון של אותה מדינה, לא הייתם אומרים "איזה דברים מוזרים מוצאים בעיתון, העולם הוא מקום מצחיק" ?

יש לאכוף בכוח את שלטון החוק ומרותו על מוכי המשיח הדתיים. הסברים ונימוסים על חשיבות המשטר הדמוקרטי לא יועילו, זה כמו להסביר לחמאס את חשיבות החוק הבינלאומי כדי להניאו מלירות קסאמים.

42 הממשלה תממן 10 עובדות חוקיות למשקי הבית של ווינשטיין וברק כי את הלא חוקית שלחו הביתה
  • 00:50
  • 03.06.12

ומסכנים אהוד וביבי, שיצטרכו בקרוב להיטלטל במטוסים במימון הממשלה פי עשר ממה שטסו בראשון טורס ובביבי טורס, ורחמים על פימתו של הירשנזון המסכן שיפטמו אותו עכשיו בכוח כמו אווז ב 10 ארוחות במימון הממשלה על כל ארוחת מלכים שאכל לפני כן על חשבון מבוטחי הקופה ושאותה ישאבו ממנו קודם בחוקן!

43 למה אתם שותקים על שלא הורסים במזרח ירושלים לאחר פסק חלוט מבית המשפט? ורק צועקים על בית אל? ערן
  • 03:35
  • 03.06.12

מימוש צווי הריסה בשנתיים האחרונות במזרח ירושלים נעצר בדרג המדיני." כך הצהיר ניר ברקת ראש העיר ירושלים. למה אתם שותקים על זה ורק צועקים על בית אל?
ובנוסף למה הדרג המדיני לא יכול גם לעצור את זה בבית אל?

44 אפשר גם להעתיק את נחל עוז ונירים לגליל ונחסוך בביטחון  (לת) קופי פייסט
  • 07:49
  • 03.06.12

45 גבעת האולפנה יהודי לא תמים
  • 08:23
  • 03.06.12

ליבי ליבי עם תושבי גבעת האולפנה יתכן שנעשתה טעות ובתים נבנו על קרקע פרטית ונקבע על ידי בית המשפט שיש לפנות את המבנים . אך המתנחלים עומדים על רגליהם האחוריות לא יקום ולא יהיה.אבקש להזכיר בכמה מקומות התורהדורשת להישמע לשופטים בבחינת יפתח בדורו כשמואל בדורו. אין לממשלה ולראשי הציבור אלא לעסוק בנושא זה . אין נושאי כלכלה בטחון חרם על קצינים בצהל נחשאי חוץ רבים. יש להוריד את המבנים לבנות מבנים אחרים להעביר את הדיירים למקומם החדש ואולי גם לפצותם ממילא הכספים באים מכיסך וכיסי

46 פרופסור לייבוביץ' השווה את מפעל ההתנחלויות, עוד ב 1974, לגידול תפוזים בחממות באיסלנד...אפשר, אבל יקר...עד כדי טירוף לאנשי המחאה החברתית, לשם הולך התקציב שהיה צריך להגיע אליכם
  • 08:36
  • 03.06.12

ההפגנות והתהלוכות שמתקיימות בתל אביב צריכות לעבור להתנחלויות שזוללות את הכספים שהיו צריכים להיות מופנים לצדק חברתי. בככרות תל אביב לא תמצאו את הכסף האבוד, הוא בהתנחלויות ובתשתיות היקרות שמתחזקות אותן

47 אני בניתי על האדמה של השכן שלי אניהו
  • 09:24
  • 03.06.12

באו פקחים ואיימו, אח״כ באו שוטרים והרביצו והרסו לי את הבית. בסוף בית המשפט פסק שאני צריך לשלם מיליונים פיצויים לשכן. למה אני לא מתנחל למה? למה השכן שלי לא פלסטיני, ככה ביבי היה עוזר לי לגנוב ממנו אדמות...

48 בטח שאפשר, רק שזה עולה הון-עתק לציבור המשלם. אבל לזה יש להם תמיד כסף. לא, חס וחלילה, לניצולי-שואה קשישים וחולים.  (לת) גיורא
  • 09:25
  • 03.06.12

49 בטח שאפשר רק שזה עולה הון-עתק למשלם המיסים. אבל לזה תמיד יש ךהם כסף. לא חס וחלילה לניצולי-שואה קשישים וחולים.  (לת) גיורא
  • 09:27
  • 03.06.12

50 פעולת הטעייה מבית מדרשם של זוג התחמנים מסיירת מטכ"ל.ביביבלוף ואודיבלוף  (לת) במקום הריסה אומרים העתקה
  • 09:29
  • 03.06.12

51 החום של הקיץ עוד לא התחיל ובממשלה נמס למישהו המוח? פסבדש
  • 09:39
  • 03.06.12

מאיפה ההצעות ההזויות האלה ולמה בדיוק הן טובות?
תהרסו ותבנו שוב.
מה הסיפור של ההזזה ההזויה הזאת? חסר למישהו סטרט-אפ על שמו?
אם מישהו מחפש פטנטים, כבר עדיף לנסר את הבתים ולשים קצת טורבו באוכל של האוגרים שרצים ומסובבים את כדור-הארץ, כדי שיסתובב קצת יותר מהר מתחת לבתים המנוסרים, וככה הם למעשה יזוזו. זה גם יעלה פחות וגם יהיה יותר מתוחכם.
ובנימה יותר רצינית, שיפצו את בעלי הבתים ו/או את בעל הקרע בפי שתיים מהשווי. יבנו את אותם בתים במקום סמוך ובא לציון גואל.
כל הצעה אחרת, שתעלה אינסוף כסף, תוציא את העם לרחובות. מספיק לבזב לנו את כספי המיסים. גם ככה חסר תקציב השנה.

52 בואו ונשמע מה יש לומר לשר החסוד שטייניץ. האם גם הפעם יטען"שאי אפשר לחרוג ממסגרת התקציב" כמו שהוא מגיב בד"כ לצרכים של ניצולי-שואה קשישים וחולים, מערכת הבריאות, רווחה וכד'.  (לת) גיורא
  • 09:40
  • 03.06.12

53 "שוקלים" - נראית מילה לא מתאימה לתהליך הניסור ההעתקה והריבוי המתואר בלשכת רוה"מ. מנה מנה
  • 09:40
  • 03.06.12

שקלים - והרבה - כנראה שכן.

54 שטייניץ צדיק. ממתינים בקוצר-רוח לתשובתך!  (לת) גיורא
  • 09:41
  • 03.06.12

55 במקום להשקיע כסף בשכונות הדרום של תל אביב המדינה ממשיכה לבזבז כסף על ההתנחלויות - זה היה תמיד סדר העדיפויות האמיתי של ממשלות ישראל  (לת) הדס
  • 09:54
  • 03.06.12

56 אם יש מישהו שמאמין לברק ולביבי- שיקום.תחמנים בסגנון של בתחבולות תעשה..  (לת) לך מלחמה
  • 09:57
  • 03.06.12

57 שעת המבחן הגדול של נתניהו כמנהיג הגיעה.  (לת) בהצלחה
  • 10:04
  • 03.06.12

58 מנהיגות מוסרית,חברתית וציונית אמיתית,זאת רק שלי יחימוביץ'!.  (לת) ציוני בדם
  • 12:35
  • 03.06.12

59 ברק ומופז שבסקרים אין להם אפילו 2 מנדטים, הם מנהיגי הליכוד... איסר
  • 12:54
  • 03.06.12

האם השרים שטייניץ וסער, כחלון ויעלון, שלום וכץ,ליבנת ואידלשטיין מסכימים למציאות שכזאת? ביכלתם ללא ספק לשנות המצב!

60 אין צורך לדאוג שלמה רחמן
  • 23:53
  • 03.06.12

לממשלה הזאת בכוונת מכוון של הביבי שלה, עם הכלכלה והמדיניות שלה, לא תתן לערבים להרוס את המדינה שלנו, כי הם רוצים לעשות את זה לבד בלי שום עזרה מבחוץ. ביבי וברק לא ייפגעו מדרכי הפעולה שלהם, מי שייפגע זו המדינה והעם.
האסון, כפי שהוא מתבטא בסקרים, שיש לנו יותר מדי הרבה אנשים "טוב להם ולא איכפת להם מהזולת", אנשים אדישים שלא מבינים שחרב הביביות תגיע אל כל המעמד הבינוני.
הפתרון היחידי זו שלי יחימוביץ, היחידה מכל הביבים, הברקים, המופזים, הלפידים, הליברמנים והשסניקים אשר רואה על דגל שלה את העם והמדינה ולא את עצמה.
שלי יחימוביץ זו ההזדמנות האחרונה של המדינה להתאושש מכול החרטה ברטה אותם השיגה המדינה מאז המהפך ב 1977.
שלמה רחמן חיפה

61 התנתקות ב מתוכנן ע"י ברקביבי כל היתר הצגה @ בנצי - א @
  • 19:26
  • 04.06.12

מצביעי ליכוד מובלים שוב ושוב למזבח קרבנות לאמריקה והשמאל היהודופוב

פרוייקטים מיוחדים