המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לפיד חושף משנה מדינית: י-ם שלמה, נגד חזרת הפליטים

יו"ר "יש עתיד" מתח ביקורת באריאל על הקיפאון בתהליך השלום והביע התנגדות לתקיפה ישראלית באיראן: "על העולם לפתור את הבעיה"

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, חשף הערב (שלישי) לראשונה את מצעה המדיני של מפלגתו "יש עתיד" לקראת הבחירות הקרבות. לפיד, שנשא את נאומו במרכז האקדמי באריאל, אמר כי יש לחדש את המו"מ עם הרשות הפלסטינית בהקדם, אך עם זאת טען ישראל אינה יכולה להכיר בזכות השיבה של הפלסטינים, וכי על ירושלים להישאר בריבונות ישראלית מלאה מבלי לחלקה.

"מפלגת "יש עתיד" לא תשב בממשלה שלא תחזור לשולחן המשא ומתן המדיני", אמר הערב לפיד, "אנחנו לא נשב בממשלה ששוב תנסה למוסס – בתירוצים שונים וממניעים פוליטיים צרים – את המחויבות שלנו כלפי העתיד וגם כלפי ההווה. אסור לנו לאבד את הרוב היהודי במדינת ישראל. גם השמאל הקיצוני וגם הימין הקיצוני מקדמים ללא הרף – כל אחד מסיבותיו - את רעיון המסולף והמסוכן של מדינה דו-לאומית, וללא הסכם, זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה".

בנאום, שנמשך 30 דקות והוקרא מטלפרומטר, תקף לפיד את הקיפאון במו"מ המדיני ואמר כי "טענתו של נתניהו לפיה אין פרטנר היא ניסיון התחמקות מן המציאות. לאיזה פרטנר הוא מחכה? האם מסתתרים ברחבי הרשות הפלסטינית פרטנרים אוהבי ישראל, תורמים של הקרן הקיימת, מעריצים סמויים של בן גוריון? הדבר היחיד שעשתה מדיניות ה'אין פרטנר' הוא החלשת מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית וחיזוק החמאס, כפי שיכולנו לראות רק בעת האחרונה בזמן ביקורו של האמיר של קטאר ברצועת עזה.

יאיר לפיד נואם באריאל, הערב
יאיר לפיד נואם באריאל, הערב . צילום: אלון רון

"אסור לנו לחזור על הטעות ההיסטורית של השמאל הישראלי, שתמיד מודיע מראש על מה הוא מוכן לוותר וגורם לכך שהפלסטינים רק רוצים עוד ועוד", אמר לפיד. "לא כך מנהלים משא ומתן, בטח לא באיזור שלנו. לא באים למשא ומתן רק עם עלה של זית כפי שעושה השמאל, וגם לא רק עם רובה כפי שעושה הימין. באים אליו כדי למצוא פתרון. לא נישואין מאושרים עם הפלשתינים אנחנו מחפשים, אלא הסכם גירושין שאפשר לחיות איתו. לא דרך להתחבר אליהם, אלא דרך הוגנת להיפרד מהם".

לפיד הזכיר כי ישראל זכתה לתמיכה בינלאומית בזמן מבצע עופרת יצוקה בשל הישיבה בשולחן הדיונים ואמר כי "הדיון על ישראל כמדינת אפרטהייד, שהתחיל כשיח רדיקלי של תנועות שמאל קיקיוניות, חודר לאט לאט לתוך הזרם המרכזי גם באירופה וגם בארה"ב. אני יודע ואתם יודעים שאין שחר לשיח הזה. אני יודע ואתם יודעים שצה"ל הוא צבא מוסרי, שעושה כמיטב יכולתו בתנאים בלתי אפשריים, אבל את מה שסולחים לנו בזמן שאנחנו יושבים לשולחן המו"מ לא סולחים לנו כשאין שום אופק מדיני ושום סיכוי להסדר.. אם אתם שואלים את עצמכם מדוע העולם שותק אל מול מטחי הקסאמים והפצמ"רים הנוחתים על ערי הדרום והופכים את חיי התושבים שם לגיהנום מתמשך, הרי שהתשובה היא שזוהי תגובתו של העולם על שתיקתנו בנושא המדיני". כדוגמה נוספת להחלשת מעמדה של ישראל בעולם הזכיר לפיד את הקרע עם טורקיה וכן את חוסר הצלחתה של ישראל לגייס את תמיכת רוסיה בנושא הסורי והאיראני.

לפיד מתח ביקורת בנאומו גם על מדיניות הממשלה בנושא הגרעין האיראני ואמר כי "ישראל לקחה פנייה לא נכונה. הפצצת מתקני הגרעין באיראן היא אופציה שאינה צריכה לרדת מהשולחן, אבל היא אופציה אחרונה... אנחנו לא אמורים לפתור את הבעיה בשביל העולם, אלא לגרום לעולם לפתור את הבעיה בשבילנו. אנחנו צריכים לפעול ממה שמכנה ראש אמ"ן לשעבר, האלוף ידלין, "מדרון אחורי", ולהיות הכוח המניע מאחורי קואליציה בינלאומית בראשות ארה"ב, שתחנוק את המשטר האיראני עד לקריסתו".

עוד אמר לפיד כי "הדרך שבה מדינת ישראל טיפלה במפוני גוש קטיף – גם כממסד וגם כחברה אנושית - היא מחפירה. הגיע להם יותר מאיתנו, ומגיע להם יותר מאיתנו". כמה מבאי הכנס מחו על נאומו של לפיד והניפו שלטים כמו לפיד רוצה לסלק אותי מהבית - תושב איתמר", ו"לפיד רוצה לגרש 140 אלף יהודים". לפיד לא השיב לטענותיהם באופן ענייני, אך הדגיש כי הנפת שלטים היא מבורכת ומהווה חלק מהדמוקרטיה.

יו"ר יש עתיד שפך אור גם על גישתו להתנחלויות. לדבריו, "בזמן שנשב שם (במו"מ מדיני) לא יוקמו התנחלויות חדשות אבל גם לא תהיה הקפאה, כי עלינו להתחשב בגידול הטבעי של ההתנחלויות הקיימות - ואם נולדים תינוקות בעלי או במעלה אפרים, אי אפשר שלא לבנות להם פעוטון או גן ילדים..." לפיד הוסיף כי "מי שמתייחס אל המתיישבים כאל בעיה או כאל מכשול, או כאל "חבורה משיחית", עושה להם דה-הומניזציה. לפני שאנחנו פונים לאנשים האלה ומבקשים מהם לשלם מחיר אישי כבד אנחנו צריכים לראות אותם כמו שהם: אנשים טובים וציונים טובים, שמאמינים בכל לבם שהם עושים את הדבר הנכון למען העם והארץ".

בהתייחס לעובדה שמצעו המדיני הוצג דווקא באריאל, אמר לפיד כי הוא "מתנגד לכל ניסיון להחרים את אריאל ואת תושביה או כל יישוב אחר ביהודה בשומרון". הוא גם אמר כי יסכים להפיכתו של המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה, בתנאי שיוקצה לו תקציב חדש ולא על חשבון תקציב האוניברסיטאות הקיימות.


 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נגד החזרת המסתננים? שיבוא לגור איתם בשפירא ואז יכריז  (לת) שילה
  • 21:34
  • 30.10.12

  •   נכון לא קראת את הכתבה? יובל
    • 00:08
    • 31.10.12

    אבל נחמד להגיב סתם

  •   הבנת הנקרעעעע כיתה א
    • 03:06
    • 31.10.12

    אתה ו-9 הלייקים שלך צריכים לחזור על החומר. סוגיית המסתננים לא מוזכרת בכתבה. הכוונה לפליטים פלשתינאים.

  •   מפלגת לפיד כמו מפלגת המרכז,הדרך ה3, ד"ש, שנוי וקדימה (שימו לב 5 !! מפלגות שבחלקן אנשים ראויים מאוד) תעלם תוך 2 קדנציות לכל היותר  (לת) אל תבזבזו את קולכם
    • 07:47
    • 31.10.12

  •   את סתומה? הוא מדבר על הפליטיםהפלסטינים שיחזרו לישראל  (לת) בעעעעעעע
    • 07:50
    • 31.10.12

  •   פליטי ארצך קודמים! מי שתומך בקליטת אריתראים בשפירא לא יכול להתנגד לקליטת פלסטינים ביפו. שאול שש ון
    • 10:52
    • 31.10.12

    לאריתראים יש הגנה קבוצתית מהאום. אבל אין להם תעודת פליט. לפלסטינים שנפלטו מכאן יש תעודת פליט. הם , בניהם, נכדהם ונינהם מוכרים ע"י האום כפליטים. ואני אומר - פליטי ארצך קודמים! יש להם גם קשר חזק יותר לארץ הזו.
    מי שבעד קליטת כל הפליטים מהעולם בישראל - שיקלוט קודם פלסטינים. מי שבעד קליטת מספר מוגבל של 10,000 או 50 אלף, שיקלוט קודם פלסטינים.
    ומי שנגד מתן עבודה וזכות לטייל לפלסטינים בישראל כי הוא חושש מטרור - חייב להתנגד להסתובבות חופשית של אריתראים וסודנים, בני אותן דתות של הפלסטינים. בגדה אין בסיסים של אלקעידה - בסודן יש.
    אני מתנגד למתן עבודה למסתננים כי זה בא על חשבון השכבות החלשות בארץ הזו. תושבי שכונות, תושבי הכפרים הערביים ותשובי השטחים שיכולים לעבוד כאן במקומם.

02 לפיד סחטיין, התרשמתי רבות  (לת) אני או הוא
  • 21:36
  • 30.10.12

03 יופי נחמה נועם
  • 21:44
  • 30.10.12

משא ומתן-כן.
חלוקת ירושלים-לא.
גם לפיד מנסה לעבוד עליכם בעיניים. היזהרו.

  •   כדי להיפרד מהפלשתינים צריך שהם יכירו בנו כמדינה יהודית, כי רק היא תביא את הפרידה האמיתית
    • 06:12
    • 31.10.12

    הפלשתינים והעולם הערבי כולו לא מסכימים להכיר בנו כיהודית, אני צריך שיכירו בנו כיהודית? מתרברב לפיד. אני אכיר בעצמי כיהודית וזהו.
    זו הטעות הגדולה מכולן: כל עוד אין הכרה, הם בעצם לא יפרדו. הדבר היחידי שיקרה הוא קבלת האדמות היהודיות של יהודה ושומרון, שכרגע אין להם סטטוס עולמי כזה או אחר. והפיכתם לאדמות ערביות בזכות ההכרה שלנו בהם.
    אנחנו נמשיך להיות עם היושב מבחינתם על אדמות ערביות, והמלחמה איתם לא תיגמר עד שיצליחו להעביר אליהם את כל האדמות שלנו.
    אנחנו חייבים לדרוש באופן חד משמעי הכרה בנו, כתנאי לכל משא ומתן על האדמות. בלי הכרה לא אמור להיות בכלל על מה לדבר

  •   התמיכה הטוטאלית של השמאל בשלטון האפרטהייד בירדן מזעזעת בעיניי. 80% מהירדנים הם פלשתינאים ולרובם אין אפילו אזרחות. מתי הציבור הישראלי יבחר בדרך האנושית וההומאנית של הכרה באפרטהייד הירדני כפסול .. ?! פלשתין מורכבת מישראל וירדן.  (לת) יוסי
    • 09:32
    • 31.10.12

  •   אולי כי הם לא רוצים להזכיר לאף אחד הסטוריון
    • 02:30
    • 01.11.12

    איך כל הפלסטינים האלה הגיעו לשם בכלל. טמבל.

04 בקיצור-חוץ מירושלים הוא בעד חזרה לגבולות 67' . זה מרכז זה ?  (לת) משה - מרכז אמיתי
  • 21:47
  • 30.10.12

  •   כן זה מרכז - רוב הציבור הישראלי בעד החזרת השטחים והקמת שתי מדינות ולכן זאת עמדת המרכז  (לת) אחד העם
    • 22:10
    • 30.10.12

  •   זה מרכז, לא מרכז הרב  (לת) היוזמה הסעודית
    • 22:30
    • 30.10.12

  •   איל הסקת את זה מהכתבה ראובן
    • 23:51
    • 30.10.12

    מזה שהוא הציג את המצע באריאל (כי בכל מפה שפויה היא בפנים או איזה ציטוט דומה שלו)?

    מהמאמירה שלו על חוסר הקפאת הבניה?

    לפיד הוא ליכוד בתכלס

  •   משה, מרכז אין הכוונה למרכז הרב, מעוותי שיתטו של הרב קוק, שונאי אחיהם וערבים רק בשל הרצון לחיים נחים באדמות שדודות תקציבי ענק מישרות פיקטיביות ומישרות לאלפי רבנים אוכלי חינם המיתחזים ליראי שמיים בכדי ליגנוב תחת אידואולוגית "מיצוות ישוב הארץ שהימציאו (אין מיצווה כזו) וילות מערב פרוע ללא ביקורת וכוחניות אין סוף. ושטיפת מח לינוקות לדור הבא שלהם, וכן הסתת עדות המיזרח נגד אחריהם התל אביבים בתואנה שהללו לא מזרע הקודש אלא ערב רב הם שעלה ממצרים, ו/או מיתייונים, ו/או בוגדים שונאי ישראל, ו/או עפיי נפש מבולבלים צורכי סמים, ו/או שונאי ישראל מסיבות של שינאה עצמית. המיתנחלים ברטן בגוף המדינה מפיצי שינאה שונאי הדמוקרטיה ושילטון החוק הסבורים שתורתם המעוותת היא הקובעת, ולא מוסדות המדינה צה"ל בתי המישפט וכו' רוצים הם הקמת מדינת יהודה, הדבר חמור כיפליים כשמיסתבר שכ80% מערביי הגדה הינם יהודים מסלת העם שלא הוגלו שמרו בסוד מינהכים שונים כולל קבורה ורק היתחזו למוסלמים עד לפחות שילטון הטורקים שאנסם, ואת הסמל מכן דוד היפסיקו להציג כשהפך לסמל שנוא של הפולשים הכוזרים מאירופה. כידוע למיזרחיים או לפחות לסבותייהם היה יחסי קירבה לערביי הגדה ולב מבין, המיתנחלים לעומת זאת הם על טהרת האשכנזים, שתמיד דפקו גם את המיזרחיים, אין פלא בדבר כי יש דימיון גדול בין המיזרחיים לערבים ביכלל ולערביי הגדה ביפרט. ההיתכסחות על אדמות (שרק המיתנחלים נהנים מהן כולנו משלמים) מנעה היתקרבות לערביי הגדה ואולי חזרתם הבייתה לעם היהודי (לא מחוייב שיהיו דתיים אלא הנאמנות היא העיקר) גם סעיד עריקת ובראגותי ממוצא יהודי. דווקא המיתנחלים פחות יהודיים. כואב מאוד שהיליחו בשקרים לכייס את המיזרחיים ולהפכם ללאומניים תומכי הימין הקיצוני ושונאי כל מה שליברלי, במאמר שכתב ראש ישיבת הר המור הוא מודה שהמיזרחיים מונעים מאהבה בלב למסורתם ושזו מיתגרגמת בטעות (או במניפולציות) ללתפיסה לאומנית פוליטית והם מצביעים ליכוד.  (לת) לך תימכור ביגלה בשער שכם אידיוט חסר בינה המוסט כמו כלב ע"י אשכנזים מיתנחלים
    • 01:11
    • 31.10.12

  •   קצר ובינגו!! מה זה ירושלים?כולל השכונות העביות מחוץ לחומות? אבו טור? בית חנינה? עד קלנדיה ורמאללה? מה ירושלים או קדוש בהן? למה שלא נכריז על כל הגדה כירושלים? אורשלם אל קודס. אכן ירושלים ניקראה עיר שלם עדיין בעת אברהם והעקדה על הר המוריה, אבל שכונת הר חומה זה כבר בית סחור ובית לחם. אז אם גזלנו נתחי ענק בתואנות קדוש קדוש, מדוע שלא נאפשר להם זיקה לחלק מירושלים שאינו ירושלים?  (לת) מתוהה למאמין וליודע שהמיתנחלים הם מפיצי פרוד ושינאה בעם ומהרסי כל חלקה טובה
    • 01:19
    • 31.10.12

  •   רוב הציבור בעד פרידה לתמיד, רק הכרה שלהם בנו כיהודית תוביל לכך  (לת) מי שרוצה פרידה, רוצה הכרה
    • 06:13
    • 31.10.12

05 יש צד פוליטי שהאדון לא פונה אליו עם האידאולוגיה הדו משמעית שלו?  (לת) יוני
  • 21:49
  • 30.10.12

  •   אנשים כמוך מחשפים רק את הקיצון שבכל דבר ארל'ה
    • 22:36
    • 30.10.12

    תתמתן, תהיה שקול יותר ואני מבטיח לך שהחיים יטיבו עימך

  •   איזה פופוליזם. היועצים שלו עשו עבודה יותר מדי טובה  (לת) לגמרי
    • 23:28
    • 30.10.12

  •   ימין .
    • 23:29
    • 30.10.12

    מעבר למעטפת המתקתקה והחנפנות לימנים, התוכן הבסיסי הוא שמאל ואפילו די קיצוני.
    חוזר בכל עניין - הרטוריקה מתחנפת לימין, אבל דרך הפעולה הרצויה בעיניו שמאלית.

  •   יוני 05. אידאולוגיה חד משמעית וברורה יש לפוטין ונציגו הישראלי.כל השאר תמיד נמצאים בתווך ומחפשים פשרה  (לת) לוחמנות רוסית לא בישראל
    • 08:10
    • 31.10.12

06 אין חדש בפוליטיקה הישראלית  (לת) אין עתיד בטח שלא עם לפיד
  • 21:50
  • 30.10.12

07 לפידוגוג נולד  (לת) אין חדש
  • 21:52
  • 30.10.12

08 קדימה לפיד!! אמיר
  • 21:53
  • 30.10.12

אני ממש בעד הדברים שנאמרו, אני חושב שבראש ובראשונה חייבים לחזור למשא ומתן. אסור למשוך עוד 4 שנים בלי משא ומתן, זה מבודד אותנו בעולם ומגביר את הטרור.

  •   משא ומתן הוא לא המטרה Oron *
    • 22:19
    • 30.10.12

    המטרה היא הבטחת רב יהודי בישראל דמוקרטית. הזמן אוזל ולפיד ממשיך בהתחמקות מהאמת.

  •   רצוי שיתחמק ויתן נוסחאות חלקיות המתאימות למקורבי הימין שאחרת כיצד נגבש גוש חוסם ביבי או ימין קיצוני?  (לת) הכל ניראה סבבה,
    • 01:28
    • 31.10.12

09 כן העלם יפתור את בעיותנו - מדריך לפיד לעולם לוג
  • 21:53
  • 30.10.12

ואם האירנים לא יוותרו על האופציה הגרעינית, למרות הסנקציות. אז כמה תל אביבים יתאיידו? וזה בטח מטריד את העולם.

10 יאיר אהבתי את ניתוח המצב שלך ואת הפתרונות שהצעת . יוסי מאריאל .
  • 21:54
  • 30.10.12

עומד להצביע יש עתיד .

11 ירושלים שלמה היא מדיניות מטופשת ספי
  • 21:57
  • 30.10.12

ללא חלוקת ירושלים לא יהיה לעולם הסכם וכל בר דעת יודע את זה.

  •   לא יאמן...  (לת) A
    • 22:19
    • 30.10.12

  •   ירושליים מחולקת ? פרי
    • 23:23
    • 30.10.12

    סע לירושליים,הסתובב מעט בעיר וראה בעצמך : אפשר או בלתי אפשרי לחלוטין,פיזית,לחלק את העיר ?
    כל אלו שמציאים חלוקה לא ביקרו כלל בירושליים מזה למעלה מחמש עשרה שנים והם מדברים מהירהורי ליבם אך לא מתוך המציאות.
    סעו להתבונן בשכונות ירושליים !

  •   מעניין מה רבין שאתם כל כך מעריצים היה אומר על התבטאות כזאת  (לת) מתהפך בקברו
    • 23:35
    • 30.10.12

  •   לפיד מציג עמדת פתיחה למו"מ. הכוונה היא שלא תהיה חזרה למצב של לפני 67' בירושלים שבו העיר הייתה חצויה בחומה, וגם הפלשתינים יודעים זאת היטב. יהיה פיתרון שיבסס את זיקת השכונות הפלשתיניות במזרח י-ם למדינה הפלשתינית ואף ייתן למדינה הפלשתינית ריבונות בהר הבית (בלאוו הכי הוואקף מנהל שם את העניינים, ורק פאנאטים דתיים מבין היהודים באמת מתקשים לחיות ללא דריסת רגל במקום הזה). הכותל והרובע היהודי, לעומת זאת, יהיו בריבונותנו.  (לת) מישהו
    • 23:42
    • 30.10.12

  •   אז שלא יהיה הסכם.  (לת) יוני
    • 00:43
    • 31.10.12

  •   אחרי שהחדירו את המנטרה הזאת לעם קשה לעשות רברס.  (לת) נבות היזרעאלי.
    • 08:06
    • 31.10.12

  •   כן פרי, היא כבר מחולקת מאיר
    • 09:50
    • 31.10.12

    סע אתה לירושלים, ותשים לב שחצי ממנה ערבית.
    כי הדיון אם לחלק או לא לחלק הוא מגוחך. העיר הזאת בפועל מחולקת לשניים, גם עם כל השכונות החדשות שאנחנו מנסים לדחוף להם בכל מקום.

12 הכי טוב מו"מ ללא סיכוי להצלחה. טוני
  • 21:59
  • 30.10.12

גם ליברמן וביבי רוצים משא ומתן שנועד לכישלון. לכולם ברור שאין הסכם בלי חלוקת ירושלים.

13 אם לא נתקוף את איראן אז באמת הבעיה תיפתר. בכך אין ספק  (לת) הבעיה של העולם תיפתר
  • 22:05
  • 30.10.12

14 אחלה נאום, שיחק אותה לפיד!  (לת) רונן
  • 22:07
  • 30.10.12

  •   חוץ מלעורר בחילה לא הישגת שום דבר. קורא
    • 01:36
    • 31.10.12

    מצד שני, סביר להניח שגם לא ממש אכפת לך, מי יודע למי אתה מתכנן להצביע. מה שחשוב זה שתקבל את המשכורת בסוף החודש.

15 הערב יאיר לפיד קיבל את הקול שלי בבחירות אמיר
  • 22:08
  • 30.10.12

יופי של נאום

16 הנחישות של לפיד אניה
  • 22:15
  • 30.10.12

עצם הקריאה לחזור ל - "שולחן" המשא ומתן היא חשובה מאין כמוה. במציאות ה - "אין פרטנר" המסוכנת של היום, שבה הקונספציה הזו השתרשה מאוד עמוק במחוזותינו מאוד חשוב להזכיר שלפעמים צריך לראות את התמונה הגדולה ולהסתכל קדימה לטווח הארוך. הקפיאון המדיני מסוכן ומעורר שנאה וחוסר תמיכה מצד ישראל. אנחנו חזקים פי 3 ורק אנחנו יכולים לעשות משהו. ישראל עושה השלכה, אנחנו אלה שלא יכולים להיות פרטנטר, אנחנו מפולגים מדי כרגע.

17 נאום לקקני ומלוקק - אבל לא רע בכלל ביחס לקהל שהוא מבקש לפנות אליו.  (לת) דג קר
  • 22:17
  • 30.10.12

18 אבל במה אתה שונה ומחדש? מילואימניק
  • 22:18
  • 30.10.12

אני אבחר בעבודה. מצעה המדיני זהה. גישתה הבטחונית האזורית תקיפה יותר- גבולות ברי הגנה (רבין, יגאל אלון) ובעיקר בנוסף העבודה מתרכזת בשינוי כלכלי חברתי. לפיד בנושא הכלכלי זהה לנתניהו ולמרצ

19 אחרי שניכאלי חשפה, הגיע תורו של יאיר לפיד לחשוף טריומף
  • 22:22
  • 30.10.12

אלא שלפיד לעולם לא יוותר על חולצה שחורה, ומיכאלי תהיה מוכנה לשקול, אם יבשילו התנאים לכך

20 נתניהו "יבטיח" ללפיד מו"מ (בשם איזה שינוי שיטת ממשל / לימודי ליבה לחרדים ויתר הבטחות שחוקות), בפועל לא יקרה דבר וההתנחלויות יגדלו, לפיד ועופר שלח יזועו באי נחת...ו"יש עתיד" תתפצל / תתפרק. מוכר?  (לת) יוחאי, ת"א
  • 22:28
  • 30.10.12

21 לפיד מעמיד תנאים לאיזה ממשלה יצטרף נו באמת ברור שיצטרף לכל ממשלה מה שמעניןן אותו זה הכסא  (לת) ירגזי
  • 22:29
  • 30.10.12

22 יאיר לפיד הוא אחד מהחברה לכן התקושרת מתה עליו  (לת) אהוד המכבי
  • 22:50
  • 30.10.12

23 פירון מרבני צוהר דתי מחמד למקום השני ??? ליתמן שנדחה אצל אמסלם ברשימה ??? ומצע של חסה. ההר הוליד עכבר.  (לת) עקיבא
  • 22:54
  • 30.10.12

  •   עקיבא גם אחרי בר כוגבא נלכתה שולל וחשבתה שהוא המשיח. אתה אוכל רק כשר למהדרין בכלים ניפרדים שנירחצים בכיורים ניפרשים, והטבלו במיקווה? אוכלים חזיר זה לא חדש והעיקר שלא אוכלים אותו בחלב אימו, ראיתי הרבה חזירים בימין, בם מלאי חזירות גם בלי שיוכלו חזיר. (בערבית חנזיר) אתה לא רגיש לסימנים מהשמיים, למה אתה חושב דאכו משמיים שמיס פיגי מהחבובות (החזירה האגרסיבית) תהיה דומה לאשת אחד המנהיגים? חשבתה זה במיקרה? אתה מזלזל באלוף שטרן? ואתה מה טר"ש?  (לת) הפך עליהם הר כגיגית
    • 01:47
    • 31.10.12

24 שטרן ופירון רב מחמד מול גנרל מחמד היכן הגנרל .? ליתמן טוב ממנו ??? חזירים פולטיים למכביר ועוד לא הצגת ברשימה את אוכלי החזיר. את החילונים איכזבת.  (לת) ישורון
  • 22:58
  • 30.10.12

25 מצע המותאם לשומעים בלי אני מאמין ואדיאולוגיה המראה דרך חדשה וסתם אוסף של מועמדים מהשכונה . אכזבה גדולה !!!  (לת) החילוני שציפה לגדולות
  • 23:01
  • 30.10.12

26 לא יאומן שאנשים קונים את הקשקוש הזה.  (לת) gig
  • 23:01
  • 30.10.12

27 לפיד תצטרף לגימלאים עם פרי  (לת) סלקום גובה גביות שוא באלימות שודדים לכיס של פרי
  • 23:03
  • 30.10.12

28 לא נעים להגיד - חרטא. חבל.  (לת) מצביעים במודעות גבוהה.
  • 23:03
  • 30.10.12

29 הוא רוצה פרטנר אבל הולך לקשקש באריאל על אי-הקפאת ההתנחלויות. הוא עוד ימשיך לקשקש עוד הרבה זמן. בניהו
  • 23:09
  • 30.10.12

דמגוגיה לשמה: " חוסר הצלחתה של ישראל לגייס את תמיכת רוסיה בנושא הסורי והאיראני"? הם מוכרים להם נשק במיליארדי דולרים, האם אדון לפיד באמת חי בעולם אחר או שהוא רק מנסה עלינו תחבולות ברמה נמוכה מאוד?

30 יפה, אך צריך לסמן כעת את גבולות ירושלים  (לת) השלם
  • 23:16
  • 30.10.12

31 חוץ מאשר את הג'ימייל שלו, מה ניהל האיש הזה בחייו?  (לת) אינפיניטי
  • 23:18
  • 30.10.12

32 כל שנותר לביבי הוא לקרוא לאבו מאזן לחזור למו"מ על פי מתווה לפיד-קרי, אריאל וירושלים השלמה בידנו ואין חזרת פליטים...ונראה אם הוא יבוא למו"מ בתנאים כאלו...  (לת) אויל משריש
  • 23:22
  • 30.10.12

33 יאיר לפיד האופורטוניסט רוצה גם לשמור על הרוב היהודי וגם לספח את מזרח ירושלים (מהלך שיביא לכך שבירושלים יהיה רוב פלסטיני),גם לנהל משא ומתן עם הפלסטינים וגם לאפשר למתנחלים להמשיך להרחיב את ההתנחלויות הקיימות,גם לא להיות כובשים וגם להמשיך בכיבוש,גם לחשוש ממדינה דולאומית וגם להתייחס למתנחלים כאל ציונים,גם לעמוד בראש מפלגה לא דמוקרטית וגם לראות בהנפת שלטים חלק מהדמוקרטיה,גם לבקר את שיח האפרטהייד וגם להכיר במכללת אריאל ולתמוך בהפיכתה לאוניברסיטה בשטח הכבוש.יאיר לפיד הוא גדול מאחזי העיניים בתולדות הפוליטיקה הישראלית ובניגוד לדבריו ברור שהוא יישב בכל ממשלה שתקום שכן הוא לא נכנס לפוליטיקה כדי להיות חבר כנסת באופוזיציה שבה תתאדה מפלגת המדף שהקים.יאיר לפיד לא שייך לגוש מרכז שמאל וראוי להכליל אותו במסגרת קואליציית הימין העתידית של ביברמן.  (לת) הדס
  • 23:32
  • 30.10.12

34 ובאותו עניין - האם צריך לכסות את הפה כשמפהקים?  (לת) יהודה
  • 23:35
  • 30.10.12

35 אהוד ברק ואהוד אולמרט בעקבותיו כבר דנו על חלוקה מסוימת בירושלים ועל חילופי שטחים  (לת) לפיד מציג למעשה עמדות פתיחה למו"מ וזה לגיטימי. הוא אינו מציג לעומת זאת תנאי מוקדם אידיוטי כמו "להכיר במדינה יהודית" כאילו אנחנו לא חיים וקיימים כאן כבר 64 שנה מבלי שאף גורם ערבי הכיר באופיה היהודי של ישראל
  • 23:36
  • 30.10.12

  •   אי ההכרה הערבית היא שורש הבעיה וסיבת הסכסוך, יא אהבל. זה לא עניין טכני או פורמלי.  (לת) שאלוהים ישמור עלינו מאידיוטים כאלה
    • 00:11
    • 31.10.12

  •   זה שהערבים לא הכירו בנו כמדינה יהודית לא אומר שלא נמשיך לדרוש ליה
    • 08:01
    • 31.10.12

    זאת עד אין סוף. אתה טיפש.

36 המצע של נפוליאון לפיד: טלפרומפטר, ספר ציטוטים של ארנסט המינגוויי, ודלי מלא ג'ל לשיער  (לת) חרטאת אבו יסמין
  • 23:37
  • 30.10.12

37 ביבי עם יותר שיער-מה הוא מציע שביבי כבר לא הבטיח בעבר? "תהליך" זו מילת קוד למשיכת זמן והמנעות מפשרה כואבת. Oron *
  • 23:43
  • 30.10.12

אז בתור שר התקשורת בממשלת ביבי הבאה, איזו השפעה תהיה לו על עצירת הפיכתה של ישראל למדינה דו לאומית?.

38 אבל זה בדיוק המצע של ביבי למה צריך את לפיד
  • 23:47
  • 30.10.12

תצביע ביבי ותחזור לכתוב את הטור הנחמד בידיעות. אתה לא נצרך בכנסת ובטח שלא במפלגה חדשה. שמענו על ״פוליטיקה אחרת״ גם מלבני בקדימה.

39 נו נו.... רבים וטובים, הרבה יותר טובים, ממך לא הצילו את מדינת ישראל והבור שהיא חפרה לעצמה. חבל על המילים שלך הן עלובות. איך תגיד יפה לפלסטינים "בואו נדבר, בזמן שאני משתין לכם בפה" זו בעיה שלך, הבעיה שלי היא איך אני מסביר לילד שלי איך מדינת ישראל אחרי 65 שנות קיום הפכה למדינת אפרטהייד.  (לת) ד
  • 23:53
  • 30.10.12

  •   חתרני השמאל הקיצוני וסמרטוטיות הימין יביאו לחורבנה של המדינה היהודית החולה.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 00:15
    • 31.10.12

40 ביבי מוביל אותנו לארץ ישראל השלמה ליאור
  • 00:10
  • 31.10.12

האמירות שלו בזכות שתי מדינות לשני עמים בנאום בר אילן היו אחיזת עיניים. בפועל הוא שרף שלוש וחצי שנים בהתחמקויות תוך ניצול העובדה שגם הפלסטינאים לא ששים להסכם. כך הוא מממש את החלום שלו למסמס את הסיכוי לפיתרון שתי המדינות והגשמת חזונו ההזוי מבית אבא למדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד בכל שטחי ארץ כשראל

41 תמשיכו לבקר ולקרקר. נאום מעולה. הוא יעבור את מחסום 15 המנדטים.  (לת) יוסי
  • 00:11
  • 31.10.12

42 לפיד אידיוט חושב
  • 00:21
  • 31.10.12

בלי עמוד שידרה. גם - וגם - וגם - וגם... כמו האבא הגזעני והדפוק שלו. התפוח לא נפל רחוק מרחוב הנשמות הטהורות...

43 בקיצור ללא שום קו, וכל המצביעים שלו נטולי קו גם הם.  (לת) עמי
  • 00:24
  • 31.10.12

44 יש משהו שהבנאדם הזה האומר שהוא מחוץ לקונצנזוס?  (לת) סקפטי עוד באירופה
  • 00:30
  • 31.10.12

45 בשביל זה עבר לפוליטיקה? אופיר
  • 00:35
  • 31.10.12

בשביל להביא תוכנית פושרת ופשרנית שלא מחדשת כלום לאף אחד ומנסה למצא חן בפני כמה שיותר אנשים? במה הוא שונה מהמפלגות הקיימות?
ומה קרה לקמפיין איפה הכסף? הכסף נמצא?

46 חששות בתשלם
  • 00:50
  • 31.10.12

תמיד כשיאיר לפיד מציג את עמדתו אני מרגישה שהוא בא לעבוד עלי...
הסגנון האמריקאי החנפן שמנסה לסחוף מכל צבעי הקשת את המירב ליצירת עמדה של כוח..
ואוף ...הוא גם קצת מזכיר את ביבי..משום מה..

דב חנין לשלטון. הראש היחיד שעומד פה ישר.

47 ידידך אולמרט כבר ממתין 4 שנים לתשובת הפלשתינים , אבל אין עם מי לדבר,,,  (לת) שייקה
  • 00:55
  • 31.10.12

48 לא נץ ולא יונה, יאיר לפיד הוא מרכז אמיתי ערן לוי
  • 01:16
  • 31.10.12

אם לא יצליח להוביל שלום עם הפלסטינים, לפחות יצליח להוביל לשלום בין ימין לשמאל בעם ישראל.

49 המצע המדיני של לפיד זהה לזה של יחימוביץ'. אם גם המצע החברתי אינו שונה אז למה עוד מפלגה?  (לת) רם גרנות
  • 01:20
  • 31.10.12

50 נראה כמו מצע שעשה גוגל למה אנשים רוצים לשמוע, ואז העתיק לטלפרינטר  (לת) תאיר
  • 01:51
  • 31.10.12

51 עוד בלוף ישראלי יאירבלפידו  (לת) מואסי
  • 03:26
  • 31.10.12

52 מה בעצם ההבדל בין לפיד לליברמן, נתניהו או אלי ישי ??? פוליטיקאי קטן...תרתי משמע
  • 03:39
  • 31.10.12

הסדר עם הפלסטינים יחייב ויתור ישראלי על כתשעים וחמישה אחוז של הגדה המערבית, פינוי של כמאה אלף מתנחלים וחלוקת העיר ירושלים. פליטים, כמובן, לא יורשו בשום תנאי לחזור לישראל והגדה תהיה שטח מפורז לעשרות שנים. אלו הפרמטרים להסדר והם ידועים כבר עשרים שנה. "ההסדר" של לפיד מקובלים על האיחוד הלאומי, הליכוד, ישראל ביתנו ומועצת ישע. שאר העולם, מה לעשות, לא מסכים להם. לפיד מתגלה כפוליטיקאי קטן לא כמדינאי גדול שמבין שישראל חייבת הכרעות בןגוריוניות. למה להצביע לחיקוי הקטן, העלוב, חסר הניסיון לפיד כשאפשר להצביע למקור - ליכוד, האיחוד הלאומי או ליברמן.

53 נפלתי מהכסא, אגב מה בקשר לשינוי שיטת הבחירות? משה א
  • 05:12
  • 31.10.12

בלי שינוי שיטת הבחירות הוא שהיה הוא שיהיה. סדר העדפיות הלאומי ימשיך להיות מעוות עפ"י צרכים קואלציוניות סקטוריאליים

54 ניתן לעכל את "משנתו" של לפידצ'יק-כל כך לעוס כל כך רדוד,שום רעננות ,איש זקן בגוף צעיר  (לת) ללא שיניים
  • 05:21
  • 31.10.12

55 מצע עלוב של סלבריטאי חסר מקוריות. לפיד מבלבל בין תוכנית לעתיד לבין רייטינג בקלפיות.  (לת) צבי
  • 05:51
  • 31.10.12

56 לפיד רוצה גם וגם וגם. זה לא עובד. הצגת תוכנית בלי שום עמוד שידרה היא הסכנה למדינת ישראל המום מהשיטחיות
  • 06:01
  • 31.10.12

אינני חובב של נתניהו. אבל מה זה הגיבוב שטויות הזה. רוצה גם ירושלים וגם התנחלויות, וגם שלום, וגם חמאס, וגם הכרה בינלאומית וגם וגם וגם. זה עולם דמיוני של חיבוקים ונשיקות. מי בדיוק יסכים לזה? דומה הדבר לרוצה שלום עם סוריה וגם עם הגולן. יופי של תוכנית יאיר. אני לא מבין מי חסרי האחריות שמצביעים בימים הקריטיים הללו למנהיג מפלגה חסר תבונה מדינית שכזה

57 אז נסכם. הוא לא נתניהו, הוא גם לא יחימוביץ, אפילו לא לאולמרט, אפילו לא אריק שרון. לזהבה גלאון יש יותר כריזמה, ואפילו לאלי ישי יש יותר תבונה מדינית ממנו. הוא מדבר כאילו זה יומן שישי - הכל כתוב בלי שום קשר למה שקורה סביב - בקיצור זה לא זה!!!  (לת) הייתי ב"נאום" הטלפרומטר
  • 06:03
  • 31.10.12

58 הייתי שם - השתעממתי ובחלק מהזמן לא עקבתי. ממש סיסמאות בלי "נשמה מדינית"  (לת) אהההההה
  • 06:04
  • 31.10.12

59 אוי ווי עוד פאשיסט ... עוד מעט הוא יגיד "מדינה יהודית" כתבי הארץ לתקוף לתקוף לתקוף [הס לוי שטרנהל כל החרארות האלו קדימה...]  (לת) "הארץ"
  • 06:34
  • 31.10.12

60 אחרי ששמעתי אמש את דבריו האמינים של לפיד באריאל, אני מאמינה שאצביע בשבילו!  (לת) נאוה מטבריה
  • 06:51
  • 31.10.12

61 על מה בדיוק הוא רוצה לדבר עם הפלסטינים? גיל
  • 07:13
  • 31.10.12

הם רוצים קוי 67 וגם אז לא בא להם להתחייב על סוף הסכסוך. אנחנו באמת רוצים עוד אחד שיתגלח על הזקן שלנו? טוב שהוא נאם את הנאום הזה, קיוויתי לביבי יותר חברתי ופחות דתי, עכשיו ברור שהוא לא אלטרנטיבה.

62 בקיצור ביבי, שמבין שצריך גם לדבר עם הפלסטינים משה
  • 07:37
  • 31.10.12

ועוד לא ראה מה זה קבוצת לחץ של מתנחלים. לבוא לפלסטינים בלי הצהרות מראש, אבל לתת הבטחות למתנחלים? אתה הולך לגלות מציאות קשה מאוד.

63 למרות החלויימס,לא יהייה מו"מ עם עם שהימנונו "אכלו לי שתו לי". קין
  • 07:52
  • 31.10.12

שכח בנאום להכריז שיש להכחיד את העוני,לחסל את הפער,לשפר את החנוך והבריאות ולעזור לכל הנכשלים בחברה. לו היה מקשיב לי - הסקרים היו מראים 40 מנדטים.לפחות.

64 לא לפליטים מקובל על כולם כולל על השמאל מכל קצוותיו.ירושליים היא ממילא נושא למשא ומתן לפחות למראית עין.כך שהמצא שלו מקובל ולא מחדש דבר.  (לת) האם הוא יפנה לימין או לשמאל זו השאלה
  • 08:09
  • 31.10.12

65 לפיד, אתה בטוח שלא קוראים לך ביבי?  (לת) טל
  • 08:21
  • 31.10.12

66 שום חדש יעל
  • 08:23
  • 31.10.12

פעם נוספת הוכח שאין שום הבדל בין המפלגות השונות בנושא מדיניות חוץ. המסקנה: אפשר להצביע רק לפי ההבדלים במדיניות הפנים.
והמסקנה הסופית: מה, נתניהו? ניסינו. אפשר ללכת על מדיניות עם הפנים לאזרח: סוציאל דמוקרטיה

67 מה תעשה עם מזרח ירושלים? הם פלסטינים!! ממש רוב יהודי... בדיחה  (לת) סטודנט
  • 08:39
  • 31.10.12

68 זו דרך מדינית? זו לא דרך. זו תגובה על פעילות ראשי ממשלות קודמים. אזרח
  • 08:49
  • 31.10.12

תציג דרך. אנחנו לא מפגרים והבחירות זה לא טור בידיעות. האיש חושב שאנחנו טפשים.

69 דמגוג גדול. זה נסלח כי זו תעמולת בחירות. משא ומתן זה אמצעי לפיד!! היו כבר אינסוף משאים ומתנים. תגיד בפה מלא על מה אתה מוכן לוותר!!  (לת) דמי
  • 08:56
  • 31.10.12

70 הכי מענין ב"קווים מדיניים" של המועמדים שמיד אחרי הצגתם אפשר באותה נשימה להגיד "אין פרטנר"  (לת) אילת
  • 08:58
  • 31.10.12

71 לפיד באריאל - אין לו קווים אדומים. הלך אצל הליסטים נתן להם לגיטימציה  (לת) התנחלויות ושלום הם תרתי דסתרי
  • 09:00
  • 31.10.12

72 לפיד ייעלם מהמפה הפוליטית בדיוק כמו אביו ברון
  • 09:10
  • 31.10.12

רוצה שלום, עם חצי פיתרון
מה עם החצי השני?

73 דו"ח גולדסטון זאת תמיכה בינלאומית בעופרת יצוקה??? יואב הכהן
  • 09:12
  • 31.10.12

לא ברורה לי הביקורת של לפיד על כך שאין משא ומתן משום שלהבנתי הסיבה שאין משא ומתן היא שהפלסטינים דורשים הקפאת הבניה בכל שטחי C ובירושלים כתנאי מקדים למשא ומתן בעוד שלנתניהו אין תנאים ("הכרה במדינה יהודית היא לא תנאי למשא ומתן אלא תנאי שנתניהו מציב כרגע לחתימת הסכם).

בנוסף, למרות שלפיד טוען שהיתה תמיכה בינלאומית לעופרת יצוקה מכיוון שאז התנהל משא ומתן (בו אולמרט הציע יותר ממה שלפיד מוכן להציע ועדיין לא נחתם שום הסכם) דו"ח גולדסטון והגינויים שבאו בעקבותיו לא נראה לי כמו תמיכה בינלאומית אוהדת לישראל.

74 אני מתחילה לחבב אותו. אולי בכל זאת אפר את הנדר שנדרתי ואטריח את עצמי לקלפי ביום הבחירות. נראה  (לת) עורכת
  • 09:32
  • 31.10.12

75 השאלה היא לא מה נאמר היום. אלה מה יתבצע מחר?  (לת) רונן
  • 09:41
  • 31.10.12

76 בעד שלום (אם לא צריך לתת כלום), נגד הפצצה באירן (אם מישהו אחר יעשה העבודה), בעד אוניברסיטה באריאל (אם יהיה תקציב חדש) אלי
  • 09:42
  • 31.10.12

מדיניות החלטית וברורה, שרק תלויה בטובות קטנות ופלאיות מאחרים:
בעד שלום (אם לא צריך לתת כלום), נגד הפצצה באירן (אם מישהו אחר יעשה העבודה), בעד אוניברסיטה באריאל (אם יהיה תקציב חדש)

77 עם התכנית הזאת הוא יכול לנהל מו"מ עם עצמו או עם נתניהו ולכך הוא מתכוון  (לת) עוד רמאי אחד
  • 09:44
  • 31.10.12

78 קראתי, הפנמתי, ועושה הגיון שיש עתיד מפלגה לאורך זמן  (לת) מצע ראוי
  • 09:49
  • 31.10.12

79 מלים יפות, אבל להגדיר מתנחלים כ"ציונים טובים"??? במקרה הטוב הם אנשים שרצו דיור מוזל, ובמקרה הרע הם חושבים שהם גואלים את אדמות א"י. לרגע התרשמתי, אבל לפיד נשאר לפיד
  • 09:51
  • 31.10.12

כלומר, ברגע שהוא הפסיק "לקרוא מהדף" התגלו דיעותיו וכונותיו האמיתיות. לא לוותר על כלום. ובזה הוא לא שונה מהליכוד כיום. לאיזה הסדר מדיני הוא יגיע ללא הקפאת ההתנחלויות? מעניין, אולי הוא מצא דלת נסתרת שאף אחד לא ראה עד עכשיו.

80 אריאל רחוקה מהקו הירוק יותר מחברון. תבדקו במפה. דין אריאל כדין קריית ארבע כדין נצרים כדין ימית.  (לת) שאול שש ון
  • 10:47
  • 31.10.12

81 לפיד מפלגה מיותרת ולא מחדשת דבר סופה כסוף מפלגת אביו  (לת) לך על איגרוף
  • 11:28
  • 31.10.12

82 אי אפשר להפריד בין התקדמות לשלום, וויתורים ומצב כלכלי. העבודה זונחת את דרך רבין.  (לת) מגיב
  • 12:02
  • 31.10.12

83 עורו, עורו .....מה יפה היום הזה יחפן
  • 12:11
  • 20.05.13

עוד הוכחה -למי שלא הספיקו הקודמות- המצביעה- לכאורה -שיש אנשים שנולדו בלי עמוד השדרה ראוי לשמו ו/או הלך להם לאיבוד מבלי לשים לב.
על פעוטון או גן ילדים בעירך ובערים אחרות , חשב ??