המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

יאיר שמיר: לא נקים עוד מדינה בעולם בגלל מיליון פלסטינים

מספר 4 בליכוד-ביתנו: לא ניתן להם אזרחות אלא אוטונומיה תרבותית

איש העסקים יאיר שמיר, מספר 4 ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, ומי שעשוי להתמנות לתפקיד השר הבכיר מטעם מפלגתו בממשלה, תקף אתמול את פתרון שתי המדינות לשני עמים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמך בו והציגו בנאום בר-אילן.

"תסתכל על המפה, אתה לא יכול לבנות פה עוד מדינה", אמר אתמול באירוע "בוחרים דמוקרטיה" במרכז הבינתחומי בהרצליה. "על השטח הקטן הזה, אם אתה בונה מדינה נוספת, אתה יוצר אי יציבות מובנית. לכן זאת מלחמה פור אבר".

שמיר הבהיר שאין בכוונתו להפוך את ישראל למדינה דו-לאומית ולחלק לפלסטינים תעודות זהות ישראליות. "ניתן להם ליהנות ממה שאנחנו יכולים לתת להם בצד התרבותי-לאומי שלהם: שפה, תרבות, בחירה של ראשי הערים שלהם - בלי הסממנים של מדינה", אמר. "זכויות הבחירה שלהם יהיו למוסדות המוניציפליים הפנימיים שלהם. הם ינהלו את עצמם. תהיה להם משטרה. אין לי בעיה שהקהילה הזאת תתנהל. זאת קהילה יחסית קטנה. לא על כל מיליון או שני מיליון עושים מדינה בעולם הזה, זה לא הולך ככה. צריך לתת להם את המינימום שנדרש על ידי האוכלוסייה הזאת כדי לקיים את עצמם ולא לחגוג חנוכה במדינה שחוגגת חנוכה או את יום העצמאות של ישראל. שיחגגו את החגים שלהם".

שמיר מתח ביקורת על סיסמת הבחירות הקודמת של ישראל ביתנו, "בלי נאמנות אין אזרחות". לדבריו, "אני חושב שלא צריך לדחוק אותם (הערבים בישראל) לפינה הזאת, אבל צריך לדחוק אותם לפינה שאומרת שחייב להיות קשר בין מה שאתה תורם למדינה למה שהמדינה נותנת לך. אם נכריח אותם להגיד נאמנות, זאת בעיה. כגישה לא זה מה שחשוב. חשוב לשלב אותם במדינה הזאת והשילוב הוא לטובתנו".

שמיר גיבה את בית המשפט העליון, אף שלא הסכים להחלטתו לאשר את התמודדות ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בבחירות. "אני לא מתערב", אמר, "אני מעריך את בית המשפט העליון, גם אם פעם אני מסכים ופעם לא מסכים עם החלטותיו".

אבל שמיר לא חסך ביקורת מהפרקליטות, ובדברים שאמר בשבת האחרונה, בשבתרבות בקרית מוצקין, תקף את ההחלטה להעמיד לדין את מנהיג מפלגתו אביגדור ליברמן.

שמיר בעת חשיפת מועמדי ישראל-ביתנו בדצמבר צילום: אוליבייה פיטוסי
שמיר בעת חשיפת מועמדי ישראל-ביתנו בדצמבר צילום: אוליבייה פיטוסי.



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 התפוח לא נפל רחוק מהעץ ז'נגו
  • 12:24
  • 01.01.13

יצא השמיר מתוך היאיר

02 אני בטוח בכול מה שאתה אומר ואתה צודק .אך מה נעשה איתם תן פיתרון . נסי
  • 12:28
  • 01.01.13

ואני עדיין חושב שאתה צודק.

  •   הוא עובד על המצאה ש"מגיזה" אנשים למקום אחר מין אלומת בים כזו כמו בסטאר טראק. ואזהוא יגיז את הערבים ישר לסיביריה, חושב שגל הגזה זה כחצי מיליון דולר, ואם ניצטרך להגיז גם המיקנה שלהם וכו' זה מיתייקר. הבעייה בטכנולוגיה היא שלעיתים אחרי כמה שנים המוגזים חוזרים יחד עם צאציהם. במיקרה שלנו הם גם ידברו רוסית וירקדו קזצוק.  (לת) להלן הפיתרון - הגזה מרצון ובששון
    • 01:24
    • 08.01.13

03 כמה יהודים היו בארץ,כשהקמנו את המדינה ? טוב שאבא שלך לא שומע וקורא את דבריך.  (לת) בא בימים
  • 12:31
  • 01.01.13

04 יווווווווו טלי
  • 13:05
  • 01.01.13

איך הוא דומה לאבא שלו....:-)

05 הגנטיקה לא מכזיבה גנטיקאי
  • 15:55
  • 02.01.13

אבל לא ידענו שטיפשות זה בגנים

06 לא רק שלא יודע לספור גם לא יודע שום דבר על העולם יש מדינות של 2 מליון סתםאחד
  • 17:56
  • 02.01.13

שלא לדבר על כך שישראל עצמה היתה פחות ממליון (יהודים) כשקמה.
לדעתו מדינה עם 4 מליון ערבים ו 6 מליון יהודים יותר יציבה?
האם ל 1.5 מליון ערבים ישראלים ישארו זכויות הצבעה או שגם את זה הוא מתכנן לשלול? ומה עם עזה? אם ניקח בחשבון את עזה יש 4 מליון פלסטינאים לא-אזרחי-ישראל. כבר לא 1-2. איך בכלל הגיע ל 1? אפילו מרכז שלם מודה שיש 2 מליון ערבים בגדה.

07 עדיף לדבר על מדינה מפורזת בגבולות מוסכמים כשצה"ל על הירדן.  (לת) שיקולים בינלאומיים
  • 07:07
  • 03.01.13

08 לרוב המגיבים לכו ללמד הסטוריה לוג
  • 11:04
  • 05.01.13

ההכרה באש"פ לא היתה בגלל שיחות לונדון, כמעט כולם הכירו באשפ קודם, וארה"ב הכירה באשפ בגלל אוסלו.
ןמגיב 2 - תקרא הוא מציע פתרון - אוטונומיה, עיריה, תרבות,, בלי צבא. ו6 הסתם חוכמולוג - ערביי ישראל אזרחים והוא לא מחייב אותם אפילו בהצהרת נאמנות- אבל הוא מצפה שיתרמו למדינה.

  •   העיקר הוא שהימין זה שסירב להחזיר הגדה (או רובה) לירדן שהיסכימה לקבלה עד אמצע שנות ה80, וכך גם עזה לסאדת. וכך היינו מחסלים מדינה שלישית וסיכוי לחמסתאן. כיום ברור שהימין טועה ומטעה אין לו זכות לצייץ ועלינו לאכול את החרא שגרם ולקחת את הסיכון. אי אפשר להיתפנק שמי יודע מה יהיה ובטח לא הימין שגרם לכך יכול לבנות טיעונים על מה שהוא גרם.  (לת) מכיר המצב בכל זויותיו ומקרוב
    • 01:53
    • 08.01.13

09 מי גאון של ... אבא? גיל
  • 16:05
  • 05.01.13

תודה לאביך הדובון לא לא, שחוץ מלרצוח אנשים בתחילת הקריירה שלו ולסרב לכל יוזמת שלום, לא הרים שום תרומה לאנושות.
ב- 88' הסיפור של הגדה יכול היה להסתיים בהסכם של פרס וחוסיין.
אבל הגמד הרשע אמר (שוב) לא.
ועכשיו בא השכפול הגנטי שלו עם אותם רעיונות עיוועים.

10 נראה כמו אבא ארז
  • 00:52
  • 06.01.13

אבל הרבה יותר טיפש

11 שמיר יוסי
  • 04:43
  • 06.01.13

שמיר לא חכם גדול ולא אידיוט קטן , אבל ליד ליברמן הוא איינשטיין

12 לא ניתן? הם יקחו! קורא
  • 06:01
  • 06.01.13

שמיר אומר: ""ניתן להם ליהנות ממה שאנחנו יכולים לתת להם בצד התרבותי-לאומי שלהם: שפה, תרבות, .." הבעייה היא שחלף הזמן בו יכולנו "לתת" להם משהו ונגמר עניין. עכשיו, הפלסטינים בעזרת רוב העולם "יקחו" וזה לא יהיה פחות ממדינה עצמאית. לא יילך? אז יגידו: "אנחנו מוותרים על רעיון המדינה הפלסטינית ורוצים זכות הצבעה שווה ליהודים בא"י - בין הים והירדן. לא נסכים? ראו תקדים דרום אפריקה שהלבנים שם ניסו כל מיני פטנטים למנוע מהשחורים זכות הצבעה. הם קצת התפתלו, סבלו סנקציות והתקפלו. יקרה גם אצלנו. ואז הלכה המדינה היהודית היחידה בגלל עיוורון מדיני של מנהיגים קנאים והטיפשים ההולכים בעקבותיהם לחזרה על מצדה ולחורבן הבית

  •   צודק , צודק , ומיליון פעם צודק יעקב
    • 09:43
    • 08.01.13

    הייתי מוסיף: שהממשלה הזו לוקה בעיוורון , מדוע? כאשר היה ברור שהפלסטינים זוכים בהצבעה בפנייתם באום , הייתי תומך במהלך , כמובן בתנאי שיכירו במדינת ישראל כמדינה של העם היהודי , אם לאו , אני חופשי ליהנות איפה שבא לי , מגיעים לאותה הנקודה בלי גינויים.

  •   צודק מאד!!!! ייעקבעקב
    • 09:44
    • 08.01.13

    הייתי מוסיף: שהממשלה הזו לוקה בעיוורון , מדוע? כאשר היה ברור שהפלסטינים זוכים בהצבעה בפנייתם באום , הייתי תומך במהלך , כמובן בתנאי שיכירו במדינת ישראל כמדינה של העם היהודי , אם לאו , אני חופשי ליהנות איפה שבא לי , מגיעים לאותה הנקודה בלי גינויים.

13 צודק  (לת) עיל
  • 07:58
  • 06.01.13

14 אולי אתה רוצה גם לפוצץ אנשים במלונות כמו אבא?  (לת) דדי
  • 09:07
  • 06.01.13

15 אולי אתה רוצה גם לפוצץ אנשים במלונות כמו אבא?  (לת) דדי
  • 09:07
  • 06.01.13

16 לא נקים מדינה ואני לא אהיה חבר כנסת אם לא אקבל משרת שר בכיר. . . כה אומר שמיר הקטן  (לת) כמו שמיר הגדול כך שמיר הקטן . . .עקשן לא קטן
  • 10:37
  • 06.01.13

17 שמיר בסך הכל מפטפט הרבה כדי לעשות לעצמו שם, כמו כל ח"כ צעיר ומתחיל שרוצה פרסום. הוא אמור להיות אדם איכותי אבל נראה שהוא לא חכם גדול, אלא אם כן מדובר באסטרטגיה שבאה לקבל כותרות. הרי העניין שאנחנו נקבע לפלסטינאים מה יהיה עתידם לא בדיוק עבד, כי מדובר בעמים שונים שאינם יכולים לחיות יחד. הערבים לא רוצים אותנו כאן זה לא חדש, אבל הם לא יכולים לממש את החלום שלהם להטיף אותנו, הם הפסידו במלחמות והקמנו מדינה ויש לנו את ארה"ב לצידנו וצבא חזק. הדרך היחידה לנצח אותנו הוא להתרבות ולהשתלט מבפנים, ולכן יש להפרד מהם.  (לת) אבי
  • 10:43
  • 06.01.13

  •   ומישהו חשב שליברמן הביא את הדבר הבא בפוליטיקה הישראלית אליו למפלגה? גוגו
    • 21:56
    • 07.01.13

    ליברמן לא מחפש טלנטים אלא רק גימיקים. בלי השפם והמטר וחצי שמיר לא שווה רבע מנדט. "מזל" שיש לו את אותן דעות מאובנות של אביו.

18 נראה שהגאון של ממלכת הייטק צריך לחזור לכיתה א'. כלומר חזרה לאריטמטיקה פשוטה. שעור ראשון ; 1+1=2.  (לת) מורה לחשבון
  • 13:11
  • 06.01.13

  •   גם אתה מבולבל, יש 4 מיליון פלסטינאים בגדה ובעזה ולא תוכל להפריד זכויותיהם, בנוסף יש להם סכות כמו שלנו להביא את עמם כלומר בחוץ יש עוד כ5 מיליון פלסטינאים שאם ירצו יבואו, שום כח שבעולם לא יצליח לקחת מהם זכויותיהם הכל עיניין של זמן והזמן עובד לרעתינו. מה גם שיש להם תמיכה מביליון ורבע מוסלמים ותמיכה פסיבית מכל העולם כשהמערב בנתיים מיתנדנד אבל ביבי מוציא אותו מהנידנוד ובקרוב ניראה איך המערב מיצטנן כלםינו והפלסטינאים יקסלו סיגנל להתחיל הבלגן בישביל התמונות הקשות שאנו ניכנסים בהם מה שידליק את כל המוני המוסלמים בעולם וההמון ילחץ על ממשלותיו ומילחמת הגרילה שאתם רואים בסוריה תהיה בדיחה לעומת המיליון גיהדיסטים שיסובבו את גבולינו יבצעו פיגועים ירו טילים פרימיטיביים וגם מדוייקים. כשאין לנו שום אפשרות לילכוד אותם ואין את מי להכות, זה כמו חיזבאללה רק שאין דחיייה להרוס וגם אם יהיה הרי שם ניגמרו ללנו הפצצות והיה צורך ברכבת אמריקאית אוירית מידית. מי מבטיח שהאמריקאים יהיו זריזים אם הביב יביא עלינו צרות תוך התרסה למימשל אובמה ולאירופה?  (לת) חשבון יותר מדוייק של המיספרים וכן חישוב הקץ כבונוס
    • 01:36
    • 08.01.13

19 הגישה נכונה וצודקת-הארץ שייכת במהותה ליהודים-נכון יש בעיה ערבית =אבל קטנה, נוכח צרכי העליה היהודית לארצנו ירון
  • 15:33
  • 06.01.13

זוהי הדרך היחידה להבטיח את קיום המדינה המתחדשת היהודית בארץ ישראל -ארצם של היהודים לכול הדעות שדוברות אמת ,גם בקוראן נטען שהארץ ארץ היהודים -
רצוי גם ללא "האוטונומיה"שתעלם עם הזמן.

  •   how long will you ignore reality jo
    • 17:20
    • 06.01.13

    ideology aside, it is shocking how blind and ignorant people could be in facing reality. simply put, our parents generation screwed up -- certain resolutions they could have achieved are no longer possible. the palestinian issue is on the top of the world agenda, and it is going to end with either one or two state solution. now we can choose if we wish to have an international sanctions or military intervention before hand, or do it on our own before it happens. we live in a different world today. I wish prof. leibovitz was here. it's sad what brainwashing is doing to people.

  •   ומה גבולות אות ישראל לפי הקוראן? האם הקוראן מתיר לסלק אחרים הגרים באותה ארץ? האם מתיר להפכם אזרחים סוג ב? האם הקוראן טוען שאפילו יהיה הרוב לא יהודי עדיין ישלוט המיעוט היהודי בכח על האחרים? הבנתה ירון? מדינה אחת זה לטובתם, שתי מדינות לטובתך. ובנוסף מעולם לא הייתה שכם או יריחו או עזה או רמאללה או גינין או טול כרם יהודיות, וכן לא אשקלון ואשדוד, אז תגיד תודה שהעולם מכיר בגבולות שליפני 67 שחלקן הוא כיבוש, ואפילו מדינות ערב והפךסטינאים מכירים ואפילו מוכנים שניקח מעט מהגדה אם ניתן להם שטח חילופי, אז למה אתה רוצה לישדוד הכל ולהביא לחורבנינו? אתה מושקע בנדלן בגדה כמו המיתנחלים? מדריך לירון המתחיל
    • 01:46
    • 08.01.13

    אפילו בי-ם שבין החומות גרו ברבעים הלא יהודיים עמים אחרים, עד ימי שלמה ירושליים כולה הייתה לא יהודית וכשניבנה בית המיקדש היחלה קהילה יהודית ברובע היהודי אך עדיין היו המון מקומיים שכן ירושליים לא ניכבשה

  •   ברבו, ישר כח גו', לדעתי קימצתה בעובדות, בפועל הפשעים והשקרים שלנו הרב יותר גדולים  (לת) מכיר המצב בכל זויותיו ומקרוב
    • 01:49
    • 08.01.13

20 לא חכם גדול - הוא מעדיף להתיש מדינה שלמה בשלטון על עם אחר שעדיף להעמיד מעבר לגבול ולירות בו  (לת) שמיר הקטן
  • 15:19
  • 07.01.13

21 החיוך שלו אוילי למדיי,  (לת) הערכתי מאוד את אביו כאדם, אף שאני רחוק מימנו פוליטית, הבן ניראה לי מזגזג לצרכי פופולריות
  • 01:58
  • 08.01.13

22 בושה amir
  • 23:48
  • 08.01.13

הם 4 מליון ולא מליון אחד, ומי אתה מחשיב עצמך שתחליט בשבילם, עוד בנאדם אטום ומטומטם שלא יודע לאן הוא נכנס, בושה כמו אבא שלך.