מאחורי הקלעים של הפוליטיקה || כך מונה פרקליט נתניהו ליועץ של מועצת הצמחים ב-18 אלף דולר בחודש

בעדותו בבית המשפט, סיפק עו"ד דוד שמרון הצצה לאופן בו מונה על ידי השר ישראל כץ והשתכר לדבריו "שכר בייביסיטר". שמרון: מוניתי כדין

ב-25 בדצמבר, בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו עמד על הבמה בבנייני האומה והשיק את הקמפיין של הליכוד לצלילי שירה של שרית חדד, "אתה תותח", היה עורך דינו בסיטואציה נעימה הרבה פחות. דוד שמרון נחקר בחקירה נגדית אגרסיבית בבית משפט השלום בראשון לציון. שמרון זומן על ידי מדינת ישראל להעיד על מעורבותו בפרשת מועצת הצמחים, גוף סטטוטורי של משרד החקלאות שעל פי ההאשמות הפך בתקופתו של ישראל כץ כשר החקלאות לאמצעי לקידום חברי מרכז ליכוד.

מינויו של שמרון ליועץ המשפטי של מועצת הצמחים, תמורת 18 אלף דולר בחודש, עומד במרכז הפרשה. שני ימי עדותו מספקים הצצה מרתקת לאחורי הקלעים של העולם הגובל בפוליטיקה - ולקשר בין יועצים משפטיים, פוליטיקאים וכספי ציבור. על אף מעורבותו בתיק, היום מנהל שמרון את המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד.

מועצת הצמחים היא גוף במשרד החקלאות שהוקם בשנת 2004, על מנת לאחד את מועצות הפירות, הירקות, ההדרים והפרחים. ישראל כץ, שר החקלאות דאז, שיזם את האיחוד, מינה לתפקיד המנכ"ל בפועל את יועצו, מיכאל איילון, פעיל ליכוד מהמושב ישרש. על פי כתב האישום שהוגש ב-2010, איילון הפך את המועצה למשרד לקידום אינטרסים של חברי ליכוד. ליועץ משפטי הוא מינה את מקורבו של נתניהו שמרון, ליועץ תקשורת מקורב אחר לנתניהו, שעיה סגל, ולתפקיד היועץ לענייני ביטוח שכר את שירותיו של חבר מרכז הליכוד, גד קמרון. איילון מואשם שהורה לעוזרתו, עו"ד מירי אזולאי, לזייף מסמכים כשמבקר המדינה החל לשאול מדוע הועסקו דווקא אישים אלה בתפקידים המדוברים. המסמכים מעידים כביכול שנערך דיון תקין על המועמדים להעסקה ועל גובה שכרם. כמו כן, איילון נאשם שגנב מכספי המועצה. אזולאי הודתה במעשי הזיוף, ונגזר עליה קנס בסך 30 אלף שקל. איילון, מנגד, בחר להילחם על חפותו.

עו"ד דוד שמרון
עו"ד דוד שמרון. צילום: דניאל בר און

המשפט בעניינו עדיין מתנהל באולמו של השופט רפי ארניה, ובמסגרתו נקרא עו"ד שמרון להעיד.

בפתח עדותו, סיפר שמרון מעט על עצמו. "אני עו"ד משנת 1978, אני שותף במשרד שנקרא א.ש. שמרון, מלכו, פרסקו ושות'. קודם לכן התמחיתי פרק זמן בפרקליטות ופרק זמן נוסף במשרד פרטי. אני עוסק במשפט מסחרי, אזרחי ולא מעט עם גופים ציבוריים". שמרון הסביר כי הוא "נמצא בפריפריה של החיים הפוליטיים", כהגדרתו, "אני משמש יועץ משפטי של גופים פוליטיים וגם של אישים פוליטיים, בהם של מי שכיום משמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אני לא עוסק בעצמי בפוליטיקה, אני לא חבר של באף מרכז מפלגה. בליכוד אני חבר מאז שנת 1974, מאז שהשתחררתי ממילואים אחרי מלחמת יום כיפור".

בעדותו אמר שמרון כי הקשר שלו עם בנימין נתניהו הוא "קשר אמיץ". "יש בינינו קרבת משפחה", הסביר, "אמא שלי היתה בת דודה של אבא שלו ואנחנו הכרנו כילדים קטנים. היחסים בין ההורים היו מאוד קרובים, ולימים, כשהתבגרנו, נוצר בינינו קשר מאוד מאוד אמיץ שנמשך עשרות שנים והוא קשר חזק מאוד. גם מקצועי וגם אישי, בכל הרמות".

שמרון התבקש להתייחס גם לקשר שלו עם השר ישראל כץ ואמר כי הם "לא חברים קרובים, אבל הכרתי אותו". "לימים כשהתמנה לשר החקלאות הוא פנה אלי מיוזמתו והציע לי לשמש כיו"ר של חברת אגרסקו, אני מאוד היססתי", העיד שמרון, "נערכה בדיקה של אייל גבאי שהיה מנהל רשות החברות הממשלתיות (והיום בצוות המשא ומתן של הבית היהודי, ח"ל) מול השופט רביבי שכיהן כראש הוועדה לבדיקת מינויים. בסופו של דבר המינוי נפסל בגלל הקשר עם נתניהו".

אחרי שנפסל מינויו באגרקסקו, קיבל שמרון פנייה נוספת, והוצע לו לכהן כיועץ המשפטי של מועצת הצמחים. לפי עדותו, היכרותו עם המוסד לא היתה מעמיקה, אבל "בפברואר 2004, כץ שאל אותי אם אני מוכן לשמש יועץ משפטי של מועצת הצמחים. השיחה לא היתה ארוכה, שיחה של דקה או שתיים. שיחה טלפונית. אני אמרתי לו שזה מעניין אותי".

שמרון הגיע לפגישה עם איילון. "קיבלה אותי מזכירה מאוד חביבה ששמה חלי", סיפר בעדותו, "היא הכניסה אותי לחדר של מיכאל, חדר גדול ויפה. שוחחנו בענייני המועצה, הוא הדריך אותי והסביר לי מה זה וכו' ואמר לי שאני מועמד ושהוא בודק מספר מועמדים, וביקש ממני להגיש הצעה וכך היה".

כעבור כמה ימים, התקשר איילון לשמרון והודיע לו שהוא נבחר להתמנות לתפקיד. על פי כתב האישום, שמרון החל לטפל בענייני המועצה לפני האישור הרשמי של הנהלת המועצה, הוא לא חתם על חוזה ולא נקב בשכר הטרחה אותו הוא מבקש לגבות. עניין שכר הטרחה עומד במרכז האישום, מכיוון ששמרון ביקש בתחילה 10,000 דולר לחודש, אך מאוחר יותר שינה את בקשתו ל-18אלף דולר לחודש, שכר אותו קיבל באופן רטרואקטיבי החל מיום מינויו. איילון מואשם בזיוף מסמכים המנמקים את השינוי הרטרואקטיבי.

כץ ונתניהו בנובמבר האחרון
כץ ונתניהו בנובמבר האחרון. צילום: מוטי מילרוד

השופט ארניה שאל את דעתו של שמרון על האופן בו התמנה לתפקידו במועצת הצמחים. "זה מאוד לא הגיוני שיקבע יועץ משפטי במדינה ללא קביעת השכר מראש", אמר ארניה, "בולט מאוד שאין הסכם התקשרות. זה לא נראה תמוה בעיניך?".

"קשה לי לומר אם זה תמוה או לא תמוה", השיב שמרון, "מה יכול לקרות בנסיבות כאלה? אני מדבר עם אנשים הגונים, נניח שלא מצליחים להגיע להסכמה על שכר, אז הולכים הביתה, לא קרה שום דבר, אכלנו בורקס בישיבה ושלום על ישראל. לא קרה כלום".

כשנשאל על הליך החישוב הראשוני של שכר הטרחה, הסביר שמרון כי 10,000 דולר "זה מספר די שרירותי. הוא מבטא את זה שזה דבר לא זניח, ולא איזה דבר עצום. ובתור מספר התחלתי אפשר לחיות אתו. אחר כך נראה מה קורה". היקף העבודה הביא את שמרון לשנות את בקשתו ל-18 אלף דולר, סכום שלפי הסבריו אינו משמעותי בעבורו. "כשעשינו עם השותפים שלי את החשבון של היקף העבודה שלי אמרו לי ‘מה אתה משוגע? אתה עובד בשכר בייביסיטר. אבל בסדר, אני לא מזלזל ב-18 אלף דולר. אבל כל דבר צריך לאמוד מול מה אתה נותן בו. זה לא היה שכר גבוה, ממש לא, גם לא יחסית למה שאנחנו מקבלים במקומות אחרים".

פרשה אחרת בה מוזכר שמרון היא האישום נגד איילון בגין גניבה מהמועצה. לאיילון היה כרטיס אשראי לצורך תשלום הוצאותיו כמנכ"ל, אך הוא שילם בו 21 אלף שקלים תמורת שכר לימוד, וכן 1,000 שקל ל"ידיעות אחרונות", תמורת פרסום מודעות פרטיות. כשהבחין החשב בעסקאות, הוא פנה לייעוץ המשפטי.

במקום להפנות את העניין לחקירה פלילית, שמרון פנה לאיילון ואמר לו להחזיר את הכסף. בבית המשפט אמר שמרון כי בעיניו לא מדובר בעבירה פלילית מובהקת, "יש כאן שאלה. נניח שכרטיס האשראי מחויב ב-15 לחודש, והעובד משתמש בכרטיס במשך החודש, אבל ב-1 לחודש, לפני מועד החיוב, הוא כבר מחזיר את הכסף למעביד, אז איזה עבירה יש כאן? להגיד פלילי לא פלילי, אם אתה מתכוון לגנוב או לא מתכוון לגנוב, יש פה אלף שאלות שאני לא יודע לענות עליהן, בטח לא בשליפה, ולכן אני במבט הראשון שלי לא חשבתי שיש לי כאן בעיה פלילית אלא בעיה אזרחית". בסופו של דבר, לאחר שזומן לשימוע בעניין, ביטל איילון את התשלומים והשיב את הכסף למדינה.

שמרון: שכר משרדי לא היה גבוה ביחס להיקף השירותים

עו"ד דוד שמרון מסר בתגובה: "לא מוניתי כיועץ משפטי למועצת הצמחים בשיחת טלפון עם שר החקלאות. השר פנה אלי והציע שאגיש מועמדותי. בעקבות זאת נפגשתי עם איילון שאמר לי אז שישנם מספר מועמדים. בעניין זה הוגשו ראיות לבית המשפט. (על דבר האמת או אי האמת במצג שנעשה על ידי איילון כלפיי מתקיים המשפט הפלילי נגד איילון). דבר קיומה של מועצת הצמחים והקמתה סמוך לפני מינויי היו בידיעת הציבור (וגם בידיעתי כמובן), ונעשה על פי חוק שנחקק זמן לא רב קודם לכן. ידעתי כללית על מה מדובר, בוודאי ברמת הידיעה הדרושה על מנת לקבל החלטה אם עניין מעין זה הוא בתחום העיסוק שלי ושל משרדי. כשעו"ד מתמנה כיועץ משפטי של גוף מעין זה, בין אם המדובר בחברה פרטית, בין בחברה ממשלתית ובין תאגיד על פי דין מעין זה בו מדובר, אין הוא צריך להכירו לפני המינוי, וטענתך כפי שבאה לידי ביטוי בשאלתך מצביעה על חוסר הבנה והכרת המקצוע של עריכת דין. תחומי עיסוקי כוללים את מכלול הנושאים שבהם עוסקת המועצה.

בניגוד לאמור בשאלתך, נערך הסכם שכר טרחה בסמוך לתחילת העבודה. בהיעדר ידיעה על היקף העבודה, ומחמת אי הסכמת איילון לשכור את שירותינו על בסיס ‘תעריף שעתי' כפי שהצעתי, נוצר צורך לקבוע תעריף ריטיינר זמני, תוך התאמתו למציאות, כאשר היקף העבודה בפועל יתברר. הדבר בא לידי ביטוי בהסכם במפורש. הדברים הובהרו בעדות. שכר משרדי בסופו של דבר, אף לאחר העלאתו לא היה גבוה כלל ביחס להיקף השירותים שנדרשו וכוח האדם שהועמד לרשות המועצה, והיה נמוך מזה ששולם ליועצים המשפטיים שקדמו לי במועצות שקדמו למועצה המאוחדת.

תשלום הוצאות פרטיות על ידי מנהל, באמצעות כרטיס אשראי של הארגון אותו הוא מנהל, אינו מהווה אוטומטית עבירה פלילית (וראה בהקשר זה את פסקי הדין בעניינים אלה). דעה ראשונית המושמעת על ידי עו"ד בהתייעצות המתקיימת אין בה כל פגם, בוודאי כאשר בעקבותיה מוצע על ידי עורך הדין שהעניין ייבדק לעומק ותיערך חוות דעת. ואכן, חוות דעתי המקיפה הוגשה למועצה. בעקבות זאת קבעה כי על המועצה להגיש תלונות, והכל כמפורט בה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אירן זאת הבעיה שלכם? אירן? הבית מסריח מבפנים ואתם מחפשים אשמים בחוץ. נו שוין.  (לת) קשר אמיץ
  • 06:08
  • 10.02.13

02 הוא צודק 18,000 דולר לחודש זה שכר מינימום זניח ונמוך ביותר נוח הצדיק מתיבת נוח
  • 06:10
  • 10.02.13

שבקושי אפשר לקנות בו פלאפל אחד ליום.
מעניין מנין נובעת היהירות של פרקליט שמחשיב עצמו ״צמרת״.

03 עוד שחיתות של הליכוד ועורך דינו של נתניהו דוד שימרון שמלקט ג'ובים שאינו ראוי להם. אכן שימרון הוא בנו של פרקליט המדינה לפני 30 שנה, ארווין שימרון, שנפטר בנסיבות לא ראויות.  (לת) עו"ד מכיר עניין
  • 06:27
  • 10.02.13

04 צריך לזרוק את נתניהו וחבר מרעיו לאלף אלפי עזאזל  (לת) ב'
  • 06:29
  • 10.02.13

05 מדינת ישראל היא כיום אחת המדינות הכי מושחתות בעולם  (לת) סבא
  • 06:29
  • 10.02.13

06 ליצנים בצוותא הצמחים
  • 06:38
  • 10.02.13



ליצנים למבוגרים, האפשרות לצפות בליצנות במיטבה

07 צדיקים...מזל שהמדינה מנוהלת על ידי צדיקים  (לת) ישראלה ישראלי
  • 06:40
  • 10.02.13

08 ערימה של צביעות .. בידיעת החוק... והמעבר עליו ביודעין ..תוך כדי התממות סופר סתם
  • 06:45
  • 10.02.13

שאיננה מתאימה לעו"ד במדינת ישראל ..זה הרקבון העלוב של השילטון במדינה הזו בניצוחה של מפלגת העם שנקראת ליכוד .. ביב עלוב של שופכין

09 פרחים? שם הורד
  • 06:47
  • 10.02.13

פרחי גנבים

10 השיטה עדי
  • 06:47
  • 10.02.13

ארץ חדשה - השיה
כך בדיוק תיאר אלדד איך עובדת השיטה.

11 "לקחת לקחת הם יודעים" תתקשרו ל"קו הצדק"...אז מי הם הפרזיטים..את מי אנחנו סוחבים על הכתפיים?..... .
  • 06:51
  • 10.02.13

מי עולה למדינה עשרות עשרות מיליארדים ?????

12 כותרת משמיצה דני
  • 06:55
  • 10.02.13

ראשית איני איש ליכוד והצבעתי מרצ בבחירות האחרונות. הכותרת מרמזת על מינוי לא תקין ולחשדנים בינינו אפילו על מעורבות נתניהו. קראתי את הסבריו של היועץ המשפטי והם ניראו לי סבירים .

13 מי משלם? אפרת
  • 07:02
  • 10.02.13

את שכרו המוגזם של "היועץ" מממנים החקלאים העמלים שרווחיהם הולכים ומדלדלים, והם מחוייבים על פי חוק לשלם מסים גבוהים למועצה חסרת תועלת למעט עבור ממלאי התפקידים -שודדי הקופה חסרי המצפון.

14 זה אפילו לא הקצפת שעל התות שדה - רק הליכוק יכול דנה
  • 07:06
  • 10.02.13

אילו נורמות ניהול אמריקאיות של הסופרטאנקר ושר האוצר, אחר כך צריכים קיצוצים על חשבון אזרחי המדינה.

15 ואין שום קשר ... יוסף
  • 07:11
  • 10.02.13

ולכל המתואר בכתבה אין כל קשר, כמובן, לכך ששמרון משמש כעורך הדין הפרטי של משפחת נתניהו.

והרי לך דרך פשוטה לשלם לו "ריטיינר" על חשבון משלם המסים.

16 שחיתות לשמה ! השר החנפן עשה טובה למי שמינה אותו רוה"מ,וגמל לשימרון טובה...מחריד  (לת) רותי
  • 07:12
  • 10.02.13

17 מושחתים עד היסוד.הליכוד השחית כאן כל חלקה טובה אזרח מיואש
  • 07:15
  • 10.02.13

ובראש הריקבון עומד ישראל כף.מתי מישהו יעצור את האיש הזה שחושב שהמדינה הזו היא פח הזבל של הבית הפרטי שלו?

18 זה בסדר נותנים לעשירים את קוויאר ולעניים נקניק
  • 07:16
  • 10.02.13

למה אתה כותבים בדולרים, בשקלים נשמע יותר טוב, קרוב לשבעים כן 70 בשביל העורך דין המכובד היקר והעשיר זה דמי ביבי סיטר, אבל בשביל 70 משפחות זה חיים או מוות,
ובל נשכח את ההטבות המתלוות הפנסיה,
עוד שמרון איך לא התביישת לקבל על עצמך משרה זו, כשהמדינה נאנקת

19 במדינה נורמלית כץ ונתניהו היו הולכים הביתה על בזיון כזה אלכס
  • 07:17
  • 10.02.13

אבל אנחנו לא מדינה נורמלית אלא רפובליקת בננות.

20 העיקר לקצץ שכר לעובדי מדינה ביבי בושה
  • 07:25
  • 10.02.13

השכר שלי ושל אשתי ביחד (עובדי מדינה מסורים) הוא שביעית משכרו של מר מושחתי חבר ילדות של ביבי, שלא נדבר על כל גנבות הכספים של חברו, עליהן חיפה. אם רק היו עושים סדר בעניין השחיתות לא היה גירעון כל כך גדול. אבל הי, על כל שר מושחת יש עשרות חברי ילדות מושחתים, אז בו פשוט נקצץ לעובדי המדינה. 

21 ואלה מנהלים את המדינה  (לת) יואב
  • 07:26
  • 10.02.13

22 די לשחיתות של מועצת השחיתות והשר העומד בראשה לסגור מיד את הדבר הזה ולחסוך למשלם המיסים רי נמאסתם  (לת) אשר
  • 07:29
  • 10.02.13

23 ואני חשבתי שההון השחור נמצא אצל האינסטלטורים ויתר האומללים  (לת) דרושים עוד מיסים לתשלום משכורות בסקטור הציבורי
  • 07:31
  • 10.02.13

24 למהלא אירו?  (לת) מיכאל
  • 07:38
  • 10.02.13

25 ואת ארץחדשה השארתם מחוץ לכנסת. מי ילחם בגנבים האלו? זהבה גלאון?  (לת) ענת
  • 07:39
  • 10.02.13

26 רקבון עמוק הבחור הזה  (לת) כרובי
  • 07:56
  • 10.02.13

27 הכי מצחיק שה- "שלטון" מריץ בטלוויזיה סרטון על המלחמה ב... הון השחור.  (לת) Eddie Shor
  • 07:59
  • 10.02.13

28 ואת המושחתים האלה ממנים חקלאים שבשנה לא מרויחים 18000 דולר חזי
  • 08:00
  • 10.02.13

הגיע הזמן לפרק גופים מושחתים שכל מטרתם לספק משרות לפעילי ליכוד.

29 ביבי וחבורתו תאבי שררה ורודפי בצע. אנשי מרכז הליכוד הם האסון של עם ישראל  (לת) עובדיה ס.
  • 08:03
  • 10.02.13

30 כשהראש רקוב... נועם
  • 08:06
  • 10.02.13

הגיע הזמן שהישרים ירימו ראש אין ברכה בשקרים/קומבינות/תיחמונים/שלמונים הקיבוצניק העלמוני.

31 שמרון אדם ישר עורך דין ירושלמי
  • 08:12
  • 10.02.13

כעורך דין ירושלמי המכיר את עו"ד שמרון, אני יכול לומר שהוא אדם ישר, ולא אחד שינצל את קשריו כדי לקבל תיקים. מוזר שדווקא שמרון עומד במכרז הכתבה, כאשר מי שעומד למשפט הוא אותו איילון.

32 הכותרת עם השם נתניהו מיותרת ימסיתים עלובים  (לת) אלון
  • 08:12
  • 10.02.13

33 השיטה מעוררת בחילה.  (לת) אחד העם
  • 08:13
  • 10.02.13

34 החצר הביזנטית של נתניהו צהלה ושמחה. מרוב עורכי דין לא רואים שם את החוק.  (לת) אבל סופרים את הכסף.
  • 08:16
  • 10.02.13

35 כן ליכודניקים יקרים - מהמיסים שלכם אתם מממנים את כל העסקנים !! סער
  • 08:16
  • 10.02.13

תמשיכו לבכות על קיפוח , מחסור בכסף , כיתות מרובות ילדים , תשתיות בריאות... מה זה חשוב .. העיקר שהמפלגה שדואגת בעיקר לעצמה (כבר 30 שנה בשלטון) תישאר למעלה

36 השאלה המרכזית נותרה ללא מענה בכתבה באבא
  • 08:30
  • 10.02.13

מה הקשר לביבי?

האם המינוי הזה היה בעצם אמצעי התשלום של ביבי עבור שירותיו של העו"ד?

האם ביבי שילם לעו"ד הזה עבור שירותיו הפרטיים, או שפשוט קיבל אותם "בחינם" ואז כמה חודשים אחרי זה העו"ד המסויים הזה החל לקבל משרות ממשלתיות עבור "סכומים זעומים" של 10,000 ואז 18,000 דולר?

מדהים שעבור עו"ד אלו הם סכומים זעירים... 5-8 משפחות יכולות לחיות עם השכר הזה.

37 ביבי אינו ראוי להנהיג  (לת) יניב
  • 08:31
  • 10.02.13

38 זה כספי ציבור? 70 אלף שקל בחודש? ביביסיטר? הלוחש לסוסים
  • 08:34
  • 10.02.13

אם הייתי מעסיק מישהו בריטיינר חודשי ב-70 אלף שקל בחודש הייתי מצפה שיעשה גם ביביסחטר לילדה שלי, קניות בשוק, קפה וספונג׳ה. שילקק תנעליים שלי בשביל 70 אלף בחודש.

39 עכשיו תבינו למה בסופרמקרט משלמים על עגבניות כפליים ממה שמקבל המגדל. החקלאי צריך לפרנס את שרשרת המזון שקשורה לביבי ולמרכז הליכוד.  (לת) גד
  • 08:44
  • 10.02.13

40 נראה פחות כסף צריך להיות 66,600 ש"ח לחודש הבנתם !!!  (לת) סובלימציה
  • 08:48
  • 10.02.13

41 שחיתות.שחיתות שחיתות זועקת לשמים.על המשטרה לחקור את כל הפרשה מדינת עולם שלישית
  • 08:51
  • 10.02.13

דרושה חקירה פלילית של המשטרה של כל הפרשה

42 אשריו של היועץ דני
  • 08:53
  • 10.02.13

ש-18,000 דולר לחודש אינם שכר מוגזם עבור שירותיו.
גם אני רוצה להיות כזה יועץ.

43 שודדים אותנו ללא בושה. כל המנגנון מושחת ותפוא מראש  (לת) בייביסיטר ב18 אלף דולר לחודש
  • 09:00
  • 10.02.13

44 הוא אומר שזה לא שכר גבוה ביחס למה שהם מקבלים במקומות אחרים... מתעניין
  • 09:02
  • 10.02.13

מעניין באיזה עוד גופים ציבוריים המשרד הזה מקבל כסף. בכלל, אולי שווה תחקיר כמה המשרד הזה קיבל כסף במצטבר מגופים ציבוריים מאז שנתניהו עלה לשלטון. התוצאה בטוח תהיה מעניינת.

45 חסר רק ששרה תגיד ״ אם אין לחם יש עוגות ״ להשלמת התמונה ...  (לת) לחם קימל
  • 09:03
  • 10.02.13

46 18,000 דולר לחודש זה באמת פרוטות. לא שווה לקום בבוקר בשביל זה.  (לת) דג קר
  • 09:10
  • 10.02.13

47 1. מעניין מה עלה בגורלו של החשב, הצדיק היחיד בסדום. 2. עו"ד אזולאי זייפה פרוטוקולים וקיבלה רק קנס 30,000???  (לת) המדינה בפשיטת רגל מוסרית
  • 09:12
  • 10.02.13

48 הפוליטיקאים מושחתים כמו העם!עם ישראל כולו קומבינות.שכל אחד יתחיל מעצמו!  (לת) הישראלי הממוצע לא מכבד את החוק!
  • 09:16
  • 10.02.13

49 אם זה נכון - זה מה שמפיל ויפיל את הליכוד והעומד בראשה. מיכל מירושלים
  • 09:16
  • 10.02.13

כולי תקווה שאין הדבר כך, ובפרט שהנ"ל אמר שזה סכום לבייבי סיטר. אם אמנם - שיאמר לנו איפה מרוויחים כך בשמרטפות וכולנו נעשה הסבה מקצועית.

חובה להזים זאת מיידית במקרה וזה שקר.

50 העם דורש לראות חשבוניות יעוץ למשפחת נתניהו של היועץ זה שנים רבות yl
  • 09:25
  • 10.02.13

יש חשבוניות או אין???? או לחילופין השומרוני הטוב קיבל את שכרו מ הקופה הציבורית כולל ריבית והצמדה?????
ללא ספק זה קצה קצהו של עוד קרחון שנמס בקרוב מאוד פרשות נוספות

51 כל מי שמכיר משרדי עורכי דין יוני
  • 09:26
  • 10.02.13

יודע שהסכום הזה כריטיימר הוא לא גבוה. שמרון לא מונה כיועץ המשפטי אלא המשרד שלו. על התיק הזה עובדים עורכי דין מהמשרד, מזכירות ושירותים נוספים. הכותרת והכתבה מציגות מציאות שהקורא התמים יחשוב למופרכת, אך היא הנורמה בכל משרד עורכי דין.

52 מעילה בעזות מצת אילן
  • 09:26
  • 10.02.13

יש כאן שאלה של חוקיות ויש כאן שאלה של מוסריות. איפה ההגדרות החוקיות לגבי כמה מותר לשלם מכספי ציבור בעבור שכר - גם של עובד וגם של יועצ, ואיזה הסכמים ניתן לאפשר - רטרואקטיבי או לא וכדומה. השאלה המוסרית חשובה ורלבנטית לא פחות, אולי יותר. כאשר אין חקיקה ברורה לגבי דברים, עובד ציבור בכל דרגה, אלך בעיקר בדרגות עליונות, צריך להיות מחויב למוסריות, לייצג את טובת העם יושר, טוב טעם, ובהתחשב בקו העוני במדינתנו. השכר של דוד גבוה בטירוף. ההסכם לקבלת שכר רטרואקטיבי מסריח משחיתות רב צדדית. שיקול דעתו של דוד לגבי החזרת כספים ציבוריים שהוצאו לצרכים אישיים במקום פנייה למשטרה בגין עבירה פלילית היא רשלנות מקצועית שדורשת חקירה ואולי משפט משלה. עם אנשים כאלה בעמדות ציבור, ומחויבות נרחבת בליכוד לשחיטות, מדינת ישראל וכל תושביה נחלשים. יש לעקור את יוזמות הפוליטיקיים המושחטיפ והשבעים לכח בכל מחיר. הגיע הזמן שנמיר את השחיטות בפסקי דין ומאסרים משמעותיים.

53 ״אני מדבר עם אנשים הגונים״ -דברי מר שמרון. אני סקרן לדעת מה הגדרתו של שמרון לגבי אנשים הגונים  (לת) סתם סקרן
  • 09:34
  • 10.02.13

54 רק למפאייניקים מגיע לעבוד במדינת ישראל. דווקא הסירוב של המועצה לעבוד לפי שעות מעידה על הקפדה על תקינות. ראיתם פעם חשבון שעות של פרקליט צמרת?  (לת) אינפיניטי
  • 09:40
  • 10.02.13

55 עכשיו אנו מבינים למה דחוף לממשלה להרע את התנאים של הגננות: כדי שהן תיאלצנה לעבור לעבודות בייביסיטינג - הרבה יותר משתלם.  (לת) כך מקדמים את הכלכלה בישראל!
  • 09:40
  • 10.02.13

56 העם ***רעב*** לראות האם יצאו חשבוניות כחוק עבור יעוץ למשפחת נתניהו yl
  • 09:45
  • 10.02.13

אדם שנחקר במשך כ יומיים כנראה יש הרבה מאוד מה לשאול אותו
אגב הציבור מבקש לדעת האם ***התוספת**** של 8000$ לחודש זה
****הפרשים*** עבור חוב שלא שייך למועצה???? או עבור זמן נסיעה במונית????או אולי חוב של גורם הלא קשור למועצה???

57 קצת מעצבן אותי שלוינסון צודק, בגלל כתבותיו המוטות בנושאים אחרים....  (לת) דניאל דורון
  • 09:47
  • 10.02.13

58 מקווה שאין יותר חקלאים שמשלמים את מיסי המועצה.דוגי,לטיפולך.  (לת) איציק,דרום
  • 09:47
  • 10.02.13

59 אז ככה.... יואל
  • 09:50
  • 10.02.13

שמרון הוא לא כ"כ תמים .
אביו ארוין שמרון היה היועץ המשפטי הראשון של ממשלת ישראל. דוד שמרון נשם משפטים ופוליטיקה מראשית ימיו. כמו כן שותפו למשרד יצחק מולכו הוא שליחו של ראש הממשלה לנושא המו"מ עם הפלסטינים. שמרון הוא גם הפרקליט האישי של משפחת נתניהו.
בלי שום קשר 18 אלף דולר הם 72 אלף ש"ח לחודש. תראו לי יועץ משפטי שמרויח סכום שכזה? כמה עבודה כבר יש לו שמה? האם זה הגיוני כי הוא ישתכר יותר מיועץ משפטי של משרד ממשלתי או עיר גדולה ?
והרי בינינו .....הוא לא יושב שמה פיזית ואת רוב העבודה עושים הזוטרים ממילא ..

60 שכר בייביסיטר?יא גנב מושחת...לגיליוטינה.  (לת) מוטי
  • 09:52
  • 10.02.13

61 יש מקום במועצת הפלפלים? סבתא שלי היתה בת הדוד של אחות הסבתא של ביבי  (לת) גם אני רוצה זכר בייביסיטר
  • 09:56
  • 10.02.13

62 מי שלא משלם מס אמת לא משתתף בתשלומים ההזוים והמושחתים. שיתבייש ויבקש מיד לשלם כופר. עם ישכור עו"ד מקורב זה יהיה כופר סימלי וזניח  (לת) נישןם דפוק
  • 09:57
  • 10.02.13

63 הפראיירים ממשיכים להצביע למושחתי הליכוד תוד שירה בגאון "שתי גדות לירדן" וטיפוח השחיתות בפרנסה נורמטיבית  (לת) מושחתים נמאסתם
  • 10:00
  • 10.02.13

64 עכשיו אני מבין למה הוא אוכל את כל השפלות של המשפחה הפמרעת הזאת  (לת) ביבי: - שהציבור ישלם ע ש
  • 10:05
  • 10.02.13

65 כל מה שקשור או בסביבת משפחת נתניהו אולי יוצא איך שהוא כשר אבל תמיד, תמיד מסריח  (לת) מתי יפנימו הישראלים שחונטת נתניהו מושחתת ודואגת רק לעצמה? מה עוד יצטרך לקרות? איזו עוד הוכחה נידרשת? על הרבה פחות ראשי ממשלה עזבו, התפטרו ונעלמו
  • 10:05
  • 10.02.13

66 הכיס של האזרח איננו הפקר מעיין
  • 10:09
  • 10.02.13

נמאס שהרשויות חושבות שניתן להכניס יד לכיס שלנו ולקחת משם כל סכום שירצו כדי לממן את החגיגות שלהם.
די לשחיתות!!!

67 כמו כל עורך דין, הוא משקר אחד
  • 10:14
  • 10.02.13

להשתמש בכרטיס אשראי של חברה ציבורית/ממשלית לשכר לימוד (שימוש אישי) זה לא פלילי? אם הייתי יו"ר לישכת עורכי הדין רק על זה הייתי מבטל לו את רישיון עריכת הדין, כי כנראה הוא לא שולט בחומר.....

68 הנה הכסף רוזנקרנץ
  • 10:27
  • 10.02.13

תהיתם ״איפה הכסף״ והנה קיבלתם תשובה. מעניין כמה מקבל שימרון עבור הבייבי סיטינג שהוא עושה לשרה.

69 הייתם צריכים להצביע #ארץחדשה...  (לת) דנדן
  • 10:57
  • 10.02.13

70 חחח..ג'ובים= שכר בייביסיטר?  (לת) א
  • 11:06
  • 10.02.13

71 18,000$ שהם 72,000 ש"ח בשביל כמה שעות בחודש ??? זה שכר בייביסיטר ?? אבן חן
  • 11:07
  • 10.02.13

הייתי מבקש משומרון לחשוף את דוח ההכנסות שלו לשנה האחרונה להיווכח בעיניים איזה אחוז מההכנסה שך שומרון (לא של המשרד) ההכנסה הזו מהווה !!!

72 עשרות מגיבים ... ואף אחד לא ירד לשורש הבעיה ! אחי סטוסו
  • 11:10
  • 10.02.13

שחיתות ! כך צועקים המגיבים. גם מיעוטם, המגן על עו"ד שמרון, מתייחס לנושא זה - השחיתות.

מה שורש הבעיה ? ובכן, זהו השורש: לשם מה צריך את מועצת הצמחים ?!

לשם מה צריך מאות רבות של גופים שילטוניים - חברות, מועצות, רשויות, מיניסטריונים ?!

וכי אפשר שגופי השילטון, המנוהלים ע"י פוליטיקאים-בירוקראטים לא יהיו מצע לחלוקת ג'ובים למקורבים ?

הפתרון היחידי לשחיתות זו: ביטול מוחלט של גופי השילטון המיותרים.

מי שסבור שגופים אלה נחוצים - להלן רעיונות להרחבת השיטה לתחומים חשובים נוספים:
- מועצת יצואני התוכנה
- הרשות הלאומית לחברות הזנק (=סטרט-אפ)
- החברה הממשלתית ליבוא ושיווק סמרטפונים
- החברה הממשלתית ליבוא ושיווק טבלטים (חברה אחות לקודמת)
- המיניסטריון לתזונה בריאה

כל גוף כזה יפעל מכח חוק. יהיה לו מנהל שמונה ע"י השר האחראי, תקציבו ימומן מכספי המיסים. אנשים וחברות שינסו לפעול בתחומים אלה יוגדרו בחוק כעבריינים.

ובא לציון גואל.

73 BB הון ושלטון aaa
  • 11:18
  • 10.02.13

קונה את מקורביו בכסף ציבורי
מי הפרייאר שימשיך להצביע BB.
איפה מבקר המדינה???????????

74 אם זו לא שחיתות, מהי שחיתות ? ישראל כץ, אני מאחל לך שתהיה צמח  (לת) דוד
  • 11:27
  • 10.02.13

75 בפעם הבאה, את התותח וחבורת הזבל שלו להשליך לאשפה !!! אפללו הבן של מסעודה
  • 11:34
  • 10.02.13

לא נשכח ולא נסלח !

76 ימנונים, המשיכו לצרוח. בדייוק לשם כך נוצרה הבמה כאן. לא יעזור! וכל הכבוד לכתב. יש לו אשכים מפלדה מחוסמת.  (לת) קורט טוכולסקי
  • 11:43
  • 10.02.13

77 בחרתם בלי לבדוק אם הפרי מסריח..קיבלתם פירות רקובים  (לת) בחרתם
  • 11:57
  • 10.02.13

78 הנה לכם, הבוחרים בליכוד, איפה הכסף. גונבים לכם אותו מתחת לאף.  (לת) רותי,ת"א
  • 11:59
  • 10.02.13

79 אני מוכנה להיות יועצת ראשית למועצת 'החייל זונות' במדינה, בתמורה ל-רק 10 אלפים דולר לחודש. גם אני מכירה את בנימינ'לה מילדות, עוד מהגן של הגננת מתלידה. שיחקנו יחד בארגז החול וכל הבנים הקטנים בגן היו מביאים לו כאפות. ואני ריחמתי עליו, אז הייתי מנקה לו את החול והדמעות מהלחיים שלו. אז בטח מגיע לי משרה מכניסה כזאת. האמת, לא ככה?! זקנה אחת
  • 12:01
  • 10.02.13


80 ככה יצרו גרעון של 4 מליארד שקלים הליכוד המושחת שהרס את המדינה ישראלי
  • 12:03
  • 10.02.13

גם איך ביבי קנה בית בקיסריה = בדיקה

81 הכל בסדר. אני בסדר הוא בסדר. כולם בסדר. ככה נראית שחיתות שלטונית רופא
  • 12:17
  • 10.02.13

השר כץ צריך ללכת בעקבותיו של צחי הנגבי.

82 לא מבין על מה כולכם צועקים אחד
  • 12:19
  • 10.02.13

הייתם צריכים את הכתבה הזאת בשביל לדעת שביבי זו השחיתות בהתגלמותה?
למעלה מרבע מהמדינה בכל זאת הצביעו לביבי. רבע נוסף נתן את קוליו למתנחלים ולחרדים, כשברור לו שהם יחזקו את ביבי. זה אומר שבעצם למעלה מחצי מדינה רוצה בוודאות לראות את ביבי ממשיך לשבת בכס המלך, וגם לא מעט מהחצי השני (חלק מאלו שהצביעו ליאיר ולציפי, שאנחנו לא יודעים כמה הם בדיוק).
העם מטומטם ולכן העם משלם. זו הדמוקרטיה - אם זה באמת היה מפריע לנו מזמן היינו שולחים את שרה הביתה. אבל אנחנו בחרנו להמשיך לתת להם למלוך, אין לנו על מה לכעוס.
וזה טקסט שנכתב בכאב רב.

83 עו"ד לא שקרנים כי יש להם תעודה לעשות זאת !  (לת) יוני בר
  • 12:23
  • 10.02.13

84 חייבים לפנות ליועץ המשפטי, בדרישה לחקור את ההטבות המפליגות להם זוכה העורך הפרטי של הזוג נתניהו. זה רק קצהו של הקרחון. השר כץ גם סידור למקורביו של אדונו משרות דירקטורים בחברות ציבוריות ב4 השנים האחרונות. אם זה לא נפוטיזם, אז מה זה ? בקשיש ??  (לת) אזרחים למיגור השחיתות
  • 12:28
  • 10.02.13

85 במדינות אחרות הם נקראים government officials ולא מנהיגים. האזרחים צריכים לתבוע את המדינה - שיחזירו את הכסף שלנו כי את האמון כבר קשה להחזיר  (לת) חננאל
  • 12:33
  • 10.02.13

86 מועצת הצמחים משפחת וינברג
  • 12:39
  • 10.02.13

מקומם לראות כיצד נלקחים כספים של חקלאים העובדים קשה מאוד לפרנסתם ומנסים לומר כי אלה כספי ציבור ולא כך הוא, מה גם שבכספי ציבור יש לנהוג בזהירות מרובה ולא לחלקם כאילו הם רכושו של המחלק.
גם המשכורת המצוינת בכתבה כמזערית יכולה לפרנס בכבוד כמה משפחות חקלאים שיהיו יותר ממוכנים "להתפשר" עליה.

87 מה איכפת לביבי שכל ילד שלישי חי מתחת לקו העוני? מה איכפת לביבי שאנשים עובדים משתכרים 4500 שקל לחודש?  (לת) לכל האידיוטים שהצביעו לימין.
  • 12:57
  • 10.02.13

88 טעות בהבנת הנקרא - הוא אמר 18000 שקל אלא בייבי סיטר אלא ביבי סיטר וזה באמת לא הרבה - לסדום היינו לעמורה דמינו  (לת) אליהו
  • 13:06
  • 10.02.13

89 לא צריך להתמם - בכל מקום יועצים מתמנים על סמך קשרים אישיים א'
  • 14:15
  • 10.02.13

גם במגזר הפרטי יועצים למיניהם נבחרים על סמך קשרים אישיים, וכל יועץ חיצוני של גוף ממשלתי נבחר כך. זה לא צודק ובעולם אידיאלי הכל היה צריך להתבסס על מריטוקרטיה, אבל זה מה שיש. מה שצריך באמת לבדוק הוא האם השכר תואם את השירות שניתן והאם השירות היה ברמה נאותה. אם התשובות לשתי השאלות האלה היא חיובית אין על מה להתלונן

90 אם זה היה אולמרט הייתה נפתחת חקירה.  (לת) עקרון השוויון
  • 14:31
  • 10.02.13

91 מינוי עו״ד שמרון ויסמן צבי
  • 14:31
  • 10.02.13

המשטר שלנו הופך להיות משטר של גנבים שבמדינה מתוקנת היו מכניסים אותם לבית סוהר ואנחנו מצביעים ומכניסים אותם לכנסת

92 הפרינציפ פשוט מקבלים שירות במחיר נמוך ויחד איתו תיק שמן עח הציבור  (לת) דרור
  • 14:44
  • 10.02.13

93 שכ"ט לביבי סיטר שאול
  • 14:58
  • 10.02.13

גם אני מוכן לחיות על ח"ן דמי שמרטפות שכאלה.

94 Baby Seater אריקו
  • 15:15
  • 10.02.13

18000 לחודש - לא רע, ממש לא רע.

95 סיבה מספיק טובה לעשות הכל ! אבל הכל! ! לדאוג שמנהיגים כאלה לא יהיו בשלטון!  (לת) אוקר
  • 15:21
  • 10.02.13

96 ברוכים הבאים לביבילנד. מפא"י תינוקות לידו.  (לת) שי
  • 16:28
  • 10.02.13

97 שכר ה"ביבי סיטר" של עו"ד דוד שמרון אחי רון
  • 16:34
  • 10.02.13

דוד שמרון הצצה לאופן בו מונה על ידי השר ישראל כץ והשתכר לדבריו "שכר בייביסיטר.
הידעתם כיביבי סיטר משתכרת 18.000 דולר לחודש?
כל ההתייחסות המינוי וניצול משרות לשם פיצוי "נאמנים" על חשבון כספי הציבור הוא שערוריה הגובלת באונס האזרח הקטן.

98 ההון ניתן ע״י השלטון ואין שובע עמוס ישעיהו
  • 16:34
  • 10.02.13

יותר הגון כאשר העו״ד מרידור מקבל מאות אלפי דולרים כדי להחליק דברים לגיידאמק וזאת רק משום קשריו והשפעתו על הרשויות. גם מעלתו שר המשפטים,משרת בכהונתו משום קרבתו לזוג .יש עו״ד ועו״ד ועו״ד,קצרה היריעה מלפרט.

99 ככה זה בכל מקום שישראל כץ דורך ברגלו המדושנת. אבל הוא יצא מהחקירה הזו .... ועשיו יש ממסמס משפטי לממשלה .... אז הוא יכול לישון כמו תינוק  (לת) mik776
  • 16:47
  • 10.02.13

100 כרגיל עושקים אותנו וחומסים את הקופה  (לת) סיימון
  • 17:15
  • 10.02.13

101 שחיתות שחיתות שחיתות מדינה מושחתת הכל פה מושחת ג'ונגל
  • 17:52
  • 10.02.13

כל הצמרת מושחתת והציבור עני. אנחנו מרחק נגיעה מעולם שלישי

102 סלח שבתי - הבחירות עברו, את השינוי פספסנו משב
  • 18:50
  • 10.02.13

החברים של ביבי וחבריו ימשיכו לחגוג . ואנו נמשיך לחלום.

103 חכו תראו את החברים של יאיר לפיד 180 אלף דולר לחודש אזרח
  • 19:08
  • 10.02.13

זה פינטס בשבילהם תשאלו את ההוא ממעמד הביניים ....נו ההוא המוערך במאה מיליון ש"ח ללא בונוסים .

104 גוף מיותר ומושחת ינשוף
  • 19:13
  • 10.02.13

לסגור ומיד את הגוף המיותר הזה שנועד רק ליצור מקום עבודה לחבורה של מושחתים

105 בכל חור תמצא עורך דין שלוקח כסף גדול ללא צורך. אין צורך ביועץ כזה עם שכר כזה.  (לת) gu"s
  • 21:15
  • 10.02.13

106 לא נורא, פחות שלושה טייסים בקבע.  (לת) צמחים יותר חשוב.
  • 21:27
  • 10.02.13

107 מינוי אחד העם
  • 13:33
  • 11.02.13

מסריחים

פעילות
המלצות