המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לכידת אוניית הנשק || ההשתלטות מנעה מהפלסטינים לשנות את כללי המשחק

אם משלוח הטילים לעזה לא היה נתפס, הוא היה משפר משמעותית את יכולת ארגוני הטרור לפגוע במרכז הארץ. קשה להפריז בחשיבות המבצע ללכידתו

רק דבר אחד השתבש בפעולת הקומנדו הימי בגבול סודאן - העיתוי. קל לשער שתזמון הפעולה היה מאכזב במקצת, לפחות מנקודת ראותו של אדם אחד: ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אילו מטעמים יכול היה נתניהו לעשות מהסיפור הזה בנאומו אתמול בוועידת איפא"ק בוושינגטון. הנה, בקליפת אגוז, כל מה שראש הממשלה מזהיר מפניו בשנים האחרונות: איראן, סוריה, טילים ארוכי טווח, הסכנה הנשקפת מרצועת עזה וכנגד כל אלה לוחמינו האמיצים שמסכלים את המזימות הללו הרחק מחופי המדינה. ציר הרשע חי וקיים. אבל ההחמצה היחצ"נית הקלה אינה צריכה להפחית מחשיבותו של המבצע עצמו. יירוט אוניית הנשק, ועליה טילים לטווח בינוני שאמורים היו להגיע לעזה, הוא...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הסיור באילת על חשבון העם ! כל הכבוד !  (לת) CHAI
  • 15:55
  • 05.03.14

  •   שולחים למשימה כזו רק לוחמים גברים . לוחמות קרקל היו עושות את זה בקלות . זו אפלית נשים !  (לת) נעמי מילר
    • 18:08
    • 05.03.14

02 אם אין לחם, יאכלו טילים....  (לת) יפה, הרצליה
  • 15:56
  • 05.03.14

03 הנה התגובה של חברם של עורכי הארץ - עריקאת זה עתון הארץ
  • 15:57
  • 05.03.14

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאאב עריקאת, הגיב היום (רביעי) לדיווחים על השתלטות ישראלית על ספינת נשק שעשתה דרכה מאיראן לרצועת עזה, ואמר: "ישראל בדתה את סוגיית ספינת הנשק עקב ביקור נתניהו באמריקה, כדי ללחוץ על אובמה לחזור בו מההסכם עם איראן". כך לפי דיווח ברשת הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה.

  •   סוכנות הידיעות של עבאס וערקת, מעאן פרסמה את הידיעה שכותרת:: הולה
    • 08:40
    • 06.03.14

    Gaza groups deny Israel claims of Iran weapons shipment

    ומתחת לצילום של ספינת טילים רשום:
    An Israeli navy vessel is pictured off the country's northern coast on
    April 25, 2013

04 לא יאומן כמה שקשה לשונאי ישראל בהארץ לפרגן לממשלה ולצבא פלברות
  • 16:01
  • 05.03.14

על מבצע מודיעיני מבריק

  •   שאני אבין, הכתבה הזו לא מפרגנת? gיא
    • 16:40
    • 05.03.14

    למה אתה מצפה? אורז וקונפטי כמו בישראל היום?

  •   לבו של עמוס הראל לא מרשה לו(וגם כנראה העורך) לפרגו לתפיסת יליד הארץ
    • 16:42
    • 05.03.14

    ספינת הנשק. אני בטוח כי הוא וחלק מעתונאי העתון לאנשים חושבים היו מעבירים ברצון את ישראל לרש'פ].

  •   הארץ בדומה לערבים חוטפים חלחלה מכל ניצחון ליהודים  (לת) עיתון פלשתינאי
    • 16:58
    • 05.03.14

  •   אתה בודה מהירהורי ליבך, המאמר מחמיא לפעולה. יובל
    • 16:59
    • 05.03.14

    עיתון הארץ פטריוטי לפחות כמוך, רק יותר מפוכח.

  •   זה לא שקשה לפרגן, כמו שכל כך קל לבקר. הרי אם כל זה היה קורה שלשום היית שומע את מר הראל מתלונן על כך שביבי הקדים את הפעולה בשביל איפא"ק.  (לת) ניר
    • 17:43
    • 05.03.14

  •   אתה לא יודע לקרוא? למה ביום כזה צריך להסית? אתה שונא ישראלים!  (לת) שאול
    • 17:55
    • 05.03.14

  •   לגיא.. לאמנוי
    • 19:36
    • 05.03.14

    לא אורז וקונפטי, אבל לפתוח מאמר על מבצע כ"כ חשוב,
    מבצע שכנראה הציל נפשות מסכנה עתידית.. בסיפור על תרגיל יחצ"ני שביבי פספס באייפאק , מעיד משהו על הכותב!
    העיתוי , חביבי, פועל לכל הכיוונים...

  •   למה אני צריך לפרגן למה שאני שונא ? לא ברור. אני שונא ישראל, לא מזוכיסט
    • 21:01
    • 05.03.14

    מישהו שאל אם המבצע המבריק הזה, שעלה בטח כמו התקציב השנתי של עיריית שדרות, מבטיח שטילים כאלה לא יגיעו לעזה גם בעתיד (או שכבר לא הגיעו אליה מקודם) ושאולי כדאי גם להתחיל לחשוב על דרכים לא רק צבאיות לנסות לפתור את הקונפליקט האזורי הזה? בטוח שאף אחד לא חשב כי באמת למי יש חשק לוותר על כיפים כאלה ואם נפתור את הקונפליקט איך נוכל להמשיך לצעוק שאנחנו מועמדים להשמדה?

  •   אל תוכל ת,לב היו יהודים עם מח גרמני והיום יש יהודים עם מח ערבי ,וגם שקרנים !!  (לת) מח ערבי !!
    • 05:44
    • 06.03.14

  •   פעם היו מתיונים,והיו גם עם מח רומאומח גרמני,והיום עם מח ערבי,אלה הם הערב-רב האמיתי !!  (לת) מח ערבי !!
    • 05:47
    • 06.03.14

  •   בטוח שיש דרכים אחרות,כמו בכל רחבי המזה"ת נכון? שפויה
    • 14:39
    • 06.03.14

    זה פשוט כל כך מוצלח, דרכי השלום ששכנינו פותרים בהם קונפליקטים,ראה כמה יפה נפתרים הקונפליקטים בעירק,סוריה,לוב,מצרים,לבנוןועוד היד נטויה, באמת יש לנו מה ללמוד.

  •   עיתון הארץ פטריוטי?. ממש בדיחה טובה.  (לת) בני
    • 14:27
    • 07.03.14

05 למה אתם מפרסמים את זה זה פוגע בתהליך השלום? יעקוב
  • 16:07
  • 05.03.14

למה אתם מפרסמים את זה זה פוגע בתהליך השלום?

06 מדינה שמתמחה באימפריאליזם ודיכוי בעבור ארגוני ענק כלכליים מתעטפת בדגל יאללה ביתר
  • 16:10
  • 05.03.14

ולאומיות למצהלות הנבובים וצבאם הקדוש.

  •   מזל שטמטומך אינו מחלה מדבקת.....  (לת) נו,באמת
    • 16:43
    • 05.03.14

  •   אנחנו השטן. אנחנו, מדינה פצפונת ומוקפת אויבים של פליטי פרעות ושואה מרחבי העולם, אנחנו האימפריאליזם. הסמול הפסיכוטי
    • 17:16
    • 05.03.14

    לא רוסיה, לא סין, לא ארה"ב, לא איראן, לא עיראק, לא מדינות אפריקה, לא סוריה, לא סעודיה, לא אל קעידה, לא צרפת שכובשת את מאלי ובריטניה שעודה כובשת בפוקלנד.
    רק אנחנו, הז'ידים, אשמים בכל.

  •   כסילות עלובה המתהדרת ביכולת ניסוח עטופה בצלופן.. לאמנוי
    • 19:39
    • 05.03.14


    לצערנו, מחלתו כן מדבקת!

  •   נו באמת. תגובה ימנית טיפוסית. כינויי גנאי... לגופו של ענין הרי אין להם מה לומר.  (לת) זה כל מה שהם מסוגלים להפיק.
    • 19:57
    • 05.03.14

  •   אימפריאלזם . ארגוני ענק ?. צא מההזיות.  (לת) שי
    • 14:30
    • 07.03.14

07 מה מצפה לנו מחר ירון
  • 16:13
  • 05.03.14

והנה מה מצפה לנו מחר בהארץ: נראה את פרצופו המכורכם של מר גדעון לוי, המקונן על הישראלים האכזריים וחסרי החמלה, אשר מונעים מילדי עזה המסכנים להשתעשע עם צינורות מעופפים, אשר ממלאים את ליבם הרך והטהור אשר אין בו מתום, באושר גיל ועליצות.

08 עמוס הראל לא מפסיק להפריז בחשיבותו העצמית דודי
  • 16:14
  • 05.03.14

כבר הוא יודע למי היה מיועד הנשק (וכיצד בדיוק ? האם קרא את הכתובת שהיתה על ארגזי המשלוח ?) ומיד הוא מצא מה לא בסדר במבצע.... אם המבצע היה מתרחש אתמול היה אומר שהכל נעשה בדיוק בשביל הפרופוגנדה של ביבי... נו, באמת. עיתון הארץ העלוב לא מצליח להתחרות עם עצמו בבושה.

09 הזורע יאוש - קוצר טרור.  (לת) גם סיכול מוצלח כזה, לא יעזור הרבה, ללא סיום הכיבוש והמצור הפלסטינים ימשיכו לחפש דרכים להשיג את זכויותיהם.
  • 16:18
  • 05.03.14

  •   הזורע טרור - קוצר יאוש - הפלשתינים לא מפסיקים את הטרור אפילו לשנייה  (לת) כמו מלחמה בכל פשע - ממשיכים ללא ליאות להלחם בטרור ובמצדיקיו
    • 16:51
    • 05.03.14

  •   אם אנחנו מיואשים מהשמאל הבוגדני סימן שהטרור בדרך?  (לת) שמאל ישראל = ימין פלשתינאי
    • 16:59
    • 05.03.14

  •   ולכן אין להאמין לא לעריקאת ולא לעבאס על רצונם אמת ויציב
    • 17:33
    • 05.03.14

    בשלום ובמדינה שלהם כי אולמרט נתן להם הכל והם סרבו.
    הם וחלק מהישראלים לא רוצים מדינה של יהודים.

  •   כיבוש בעזה? חיים
    • 17:45
    • 05.03.14

    החייל הישראל האחרון שביקר בעזה בשנים האחרונות היה גלעד שליט

  •   היה מוסלמי אחד ,מיליארדר שויתר על החיים הטובים למען ג'יהאד מול הכופרים ...אז מספיק עם הטיעון הטיפשי הזה  (לת) משה
    • 18:26
    • 05.03.14

  •   אני מקווה שהם ישיגו את זכויותיהם על חשבונך  (לת) זה יהיה צדק פואטי
    • 19:39
    • 05.03.14

  •   הטרור הפלשתיני החל הרבה לפני ה"כיבוש" יואב קציר
    • 23:34
    • 05.03.14

    יותר מפעם אחת שאלתי את דוברי השמאל שתץמיד יש להם מה לסנגר על כל פעולת טרור פלשתינית שאלה פשוטה: אתם מסבירים כל טרור פלשתיני ב"כיבוש". אלב מה לעשות והעובדות ההיסטוריות לא כל כך תואעמות את התיזה השיקרית שלכם.
    הרי הטרור הפלשתיני החל הרבה לפני מה שאתם קוראים ה"כיבוש", למה?
    עד היום לא קיבלתי תשובה, ובצדק מבחינת השמאלנים. הם הרי לא יוכלו לוהודות שהפלשתינים רואים בכל שטחי מדינת ישראל שטח כבוש אחד.:

  •   לדוגמה : מצרים שהם (הפלסטינאים)עושים טרור בחצי האי סיני  (לת) CLAIRE
    • 09:35
    • 06.03.14

  •   לדוגמה: מצרים,שהם(פלסטינים)עושים טרור ב חצי האי סיני!  (לת) CHAIA
    • 09:36
    • 06.03.14

10 כל הכבוד לחיל הים, וכמובן למפקד העליון, מלך מלכי המלכים. היירוט הבא פרץ סמלנסקין
  • 16:18
  • 05.03.14

יהיה של טילי אס אי קרקע אוויר מתוצרת רוסיה שיסופקו לחיזבאללה.
טילים מעולים, פוטין לא שולח זבל.

11 אין גבול לטמטום של עמוס הראל. אם המבצע היה מתרחש אתמול מה היית אומר?  (לת) היית אומר שרה"מ סיכן חיילים כדי שיהיה לו חומר לנאום אתמול. .
  • 16:19
  • 05.03.14
12 נכון.  (לת) אלף
  • 16:26
  • 05.03.14

13 באמת הראל אתה רציני ? זה מה שחשוב טמבל? מה לא יהיה עד אניות?. בכל רגע מהפך 77
  • 16:26
  • 05.03.14

נתון הערבים מחפשים דרך לפגוע בישראל נתניהו צריך תיזמון מיוחד?. אבל מה יהיה הסוף מה לא נימס לכם? לא תצליחו . מה אתם חושבים שאנחנו באמת מפגרים? תעשו כמה ימי הפסקה למסיתים לוי פראו הס ותתעסקו עם פגזים חדישים כבדים מדויקים על המעוז [תל אביב] שלכם. ואתה יודע מה [אינה אני אמר] גם להגיד מילה טובה ללוחמים למפקדים ולממשלה וראש הממשלה על המבצע המוצלח לא תגמור אותכם עדין אתם יכולים לטעון שמגיע לפלסטינים מדינה ושלאירנים מגיע כמו לנו נשק גרעני. גם כך עבדות ממכם ואלה.


14 "לחשוב פעמיים" ירושלמי
  • 16:28
  • 05.03.14

"...[היתה] יכולת הארגונים, בחסות איראנית, גורמת לישראל לחשוב פעמיים לפני כל מהלך צבאי ברצועה" -- חבל באמת שישראל לא חושבת פעמיים לפני מהלכים צבאיים.

15 העיתוי לא השתבש כלל פשיסט אוקראיני
  • 16:40
  • 05.03.14

כל מי שלעג לנתניהו מאז הנאום אתמול, נאלץ בעיתוי מושלם לקחת לפחות את חלק מהמילים בחזרה.

16 יום אבל הוכרז בארגוני השמאל בעקבות המבצע אורן מפתח תקווה
  • 16:42
  • 05.03.14

הטילים האלו היו יכולים לתת לפלסטינאים יתרון עצום.

17 איזה כיף לקרוא את הניתוחים שלך עמוס.  (לת) עפר
  • 16:47
  • 05.03.14

18 וזה המסר מהמבצע החמצה יחצנ"ית ?????  (לת) כרמית
  • 16:50
  • 05.03.14

19 זה רק אני זוכר שירו טילים על תל אביב. זה לא מספיק מרתיע?  (לת) ע
  • 16:52
  • 05.03.14

20 אתה כתב צבאי או תועמלן? קשה לפרגן למיבצע הראוי לכל המחמאות ?  (לת) אלפונסו
  • 16:52
  • 05.03.14

21 הטיבול הנלעג על דברי נתניהו הוא פתטי (ומעבר לכך) דוד
  • 17:00
  • 05.03.14

למה לא לכתוב לעניין. זה גורם לכל קורא סביר לזלזל בכותב עצמו

22 מזרח תיכון תחת הרגמוניה חזירית ויהי מה.  (לת) יאללה ביתר
  • 17:15
  • 05.03.14

23 איפה היושרה? אמת
  • 17:21
  • 05.03.14

לו המבצע היה נערך אתמול העיתונאי היה טוען שזו פעולת יח"צ.אז מה בעצם יניח את דעתך?

24 למה האיראנים צריכים לבקש שהסורים ישלחו טילים שהם מייצרים???  (לת) משה
  • 17:23
  • 05.03.14

25 מעניין...אז לאיראנים אין כאלה טילים והם צריכים לבקש מאסד? וואללה  (לת) ירון
  • 17:24
  • 05.03.14

26 אחרי קריאת הכתבה יש לי צורך משונה להתקלח..כאילו נלקחה מעיתון בטהרן  (לת) עיתון של ילד כאפות
  • 17:32
  • 05.03.14

27 אתה עלוב יורם
  • 17:38
  • 05.03.14

כמה עלוב אתה יכול להיות, מר הראל? כמה עלוב יכול עיתונכם להיות?

28 רק דבר אחד השתבש בכתבה הזו וזו דעתו של הכותב.... אל-מוני
  • 17:51
  • 05.03.14

עוד מעט תכתבו שאולי זה נבחר ליום רביעי כי ביום שלישי שרה במספרה והיא רוצה להיות יפה ליד בעלה במסיבת העיתונאים.....
אפילו בכתבה צבאית גרידא מוצאים את הדרך " בכאילו " להכניס איזו קטנה לראש הממשלה שלא ירגיש טוב מידי....
בושה של עיתונאי .....!!!!!

29 למה צריך להעביר מסוריה לאירן? ואיפה תכננו פריקה?  (לת) שאול
  • 17:55
  • 05.03.14

30 איזה מזל שמידי פעם אפשר להרים את הראש מעל הדרעק פתטי
  • 18:02
  • 05.03.14

שבו אנחנו חיים כאן, לשכוח את אינספור השסעים של החברה, ולהזקיף יחדיו בגאווה את השפיץ הלאומי.

31 חיילי צהל השפילו את הטרוריסטים. נורא.  (לת) יאיר
  • 18:04
  • 05.03.14

32 במקום לדווח באופן אובייקטיבי, הארץ מגן על חבריו בחמאס.  (לת) אחד העם
  • 18:08
  • 05.03.14

33 תודה לך אדון גנץ. תודה לגורמי הביטחון העלומים..... רותי,ת"א
  • 18:09
  • 05.03.14

אתם מחזירים את הביטחון לאזרחי ישראל. אפשר להבין, היום, כי אנו לא תלויים בראש הממשלה ובמפכ"ל המשטרה, בלבד. הלוואי והיו , האחרונים, לומדים מכם פרק בעשייה שקטה, אך בטוחה למען אזרחי ישראל !!!!!

34 תנוח דעתך . הוא יתראיין לרשתות הטלוויזיה בארה"ב  (לת) מתתיהו
  • 18:44
  • 05.03.14

35 הישג מהמעלה הראשונה? רק שלום הוא הישג כזה! עמוס הראל הכתבלב שלנו בדו"צ
  • 18:49
  • 05.03.14

אבל נתניהו הטיל על המבצעים ואנשי המודיעין למנוע את השלום.
ועוד דבר: הרי אם הסורים ירצו לנקום בישראל על "מעשיה" בשטחם, הם יוכלו "לשווק" (= לטווח) את הטילים י ש ר למטרה כלשהי בישראל. ואם מספר טילים כאלה יירו באותו הזמן רק חלק קטן יופלו בידי "כיפת ברזל". ויש עוד אופציה, שגם היא אינה סודית, שאיראן תירה בו זמנית עם חיזבאללה טילים אחרים.

36 עוד מעשה פיראטיות נפשע למען הריאליטי של חיינו כאן: משחקי הגנרלים  (לת) כמה זה עולה לנו ולשכנינו (בחיים ובכסף)
  • 18:54
  • 05.03.14

37 עלייהם להביע לפני המממנים העזתים את תנחומיהם,וכיצד לעקוף לגדעון ולעמירה יש בעיה
  • 19:11
  • 05.03.14

את החרם של הכובש הציוני השפל שתטקף חפים מפשע במים בינלאומיים!

38 מה פתאום ישראל פועלת רחוק מגבולה, זה לא חוקי  (לת) הארץ
  • 19:14
  • 05.03.14

39 הישג מהמעלה הראשונה? רק שלום הוא הישג כזה! עמוס הראל הכתבלב שלנו בדו"צ
  • 19:16
  • 05.03.14

אבל נתניהו הטיל על המבצעים ואנשי המודיעין למנוע את השלום.
ועוד דבר: הרי אם הסורים ירצו לנקום בישראל על "מעשיה" בשטחם, הם יוכלו "לשווק" (= לטווח) את הטילים י ש ר למטרה כלשהי בישראל. ואם מספר טילים כאלה יירו באותו הזמן רק חלק קטן יופלו בידי "כיפת ברזל". ויש עוד אופציה, שגם היא אינה סודית, שאיראן תירה בו זמנית עם חיזבאללה טילים אחרים.

40 האם יש פיראטים יהודים אמיצים - וואלה יש.. שלא תזלזלו בנו, אנחנו עוד  (לת) נראה לכם הגויים שלא תעיזו לדבר על שלום במזרח-התיכון.
  • 19:23
  • 05.03.14

41 מסך ברזל בני
  • 19:30
  • 05.03.14

שמוסלמים הם מיעוט במדינה כל שהיא בעולם בוכים על אפליה ועושים טרור. שהם רוב במדינה כל שהיא הם עושים פוגרומים במיעוטים אחרים ומגרשים אותם או הורגים בהם....
לכן צריך לבנות מסך ברזל בין מוסלמים לשאר בני האנוש.

42 ביבי משוויץ ומסכן את החיילים אופורטוניסט
  • 19:52
  • 05.03.14

פרסום פוליטי

43 פרסום מוקדם רק בגלל ביבי YL
  • 19:52
  • 05.03.14

ללא ספק תאוות הפרסום של מר אפס על חשבון חיילים והורים

44 שמוסלמים הם מיעוט במדינה כל שהיא בעולם בוכים על אפליה ועושים טרור. שהם זג
  • 20:03
  • 05.03.14

שמוסלמים הם מיעוט במדינה כל שהיא בעולם בוכים על אפליה ועושים טרור. שהם רוב במדינה כל שהיא הם עושים פוגרומים במיעוטים אחרים ומגרשים אותם או הורגים בהם....
לכן צריך לבנות מסך ברזל בין מוסלמים לשאר בני האנוש.

45 שניהם הם חמס, אותו ארגון עם אותו ריח!!! ......כל הכבוד ל צה'ל ~!שפו!!  (לת) שמואל
  • 20:10
  • 05.03.14

46 בתגובה פירסמו ב"הארץ" קריקטורה של אבו מאזן מרסס את בית הספר ביריות.  (לת) או שזה שמור רק לתלמידות מזרחיות שיוצאות נגד השמאל
  • 20:15
  • 05.03.14

47 רציתי לשחרר תגובה מהירה וסוחפת, אבל יצא לי משהו ארוך ומנומק: מיכאל (מייק) חוטובלי
  • 20:31
  • 05.03.14

לשם שינוי, הצלחתי לקרוא כתבה אינטרנטית של העיתון מתחילתה ועד סופה. חשוב יהיה להדגיש ולומר שעל-פניו הדיווח עשה רושם מקצועי ונייטראלי לחלוטין, ואני אומר זאת ללא שמץ של סרקאזם.

אך למרות הכול אני עדיין חושד - העיתון והציבור אותו הוא מייצג הצליח לגרום לנו לחשוב כך עליו בגלל עשרות שנים שבמהלכן הם גילו הבנה וסימפטיה למתנגדינו באופן מחשיד כמעט, ובעצם העובדה שלרוב הם אפילו נדמים כמבצעים את מלאכתם של אויבנו האדוקים.

יחד עם זאת, העובדה שבמקרה הספציפי הזה לא עליתי על ההקשר הכולל של הדברים - בנוגע לסיבה שבגללה הרצון לדווח על מבצע משמעותי כזה ממקום רגיל של פקפוק מגמתי במוסריות של צה"ל, ועל האופן שבו פיסת הפאזל הזאת משתלבת עם שאר החלקים והמנגינות המוכרות יותר כפי שהעיתון המדובר נוהג לעשות בכול אימת שמדובר במדינת ישראל - עדיין לא אומרת שלא הייתה כוונה כזאת.

מי יודע, אולי בסך הכול מדובר באירוע שהוא מעבר ליכולת שלהם להציגו כשלילי וזדוני, ולכן הם החליטו כי במקרה הספציפי הזה יהיה חכם להיראות כמו מוכנים להיטמע בזרם הכללי, ובבוא היום, כאשר הם יצטרכו להוכיח כי מפעם לפעם הם כן עומדים לצידנו כביכול, שהרי אז הם תמיד יוכלו לשלוף מהארכיון דיווחים כגון אלו. איך אומרים, מבחינתם זה יעבוד על המשקל של WIN-WIN.

כך או כך, אני תמיד מוכן לקחת מהם דיווח מקצועי והוגן, כל שכן כאשר הוא לטובתנו לשם שינוי, ואם המניעים הנסתרים שלהם היו מעבר ליכולתי לפענחם, שהרי במקרה כזה בורותי השכיחה תעמוד לצידי.

ואולי, אבל רק אולי, העובדה שמדובר בטילים שיכולים להגיע עד מדינת תל אביב, היא-היא הסיבה המכריעה שדחפה אותם באין-רצון לתמוך בצה"ל באופן חריג, כי אחרי הכול במקרה הספציפי הזה הם מגנים גם עליהם, ולא רק על הפולשים בחיפה, באשדוד, באשקלון, בראשון לציון... על כלל הפולשים למדינה המומצאת מה קורעים אותה פלסטינה.

48 עלה בדעתכם שנתניהו העדיף סיכויי הצלחה על תועלת הסברתית נחמן איצקוביץ'
  • 20:44
  • 05.03.14

הראש הקטן והעויין שלכם אינו מסוגל לחשוב על אפשרות כזו

49 אם תפסו פעם אחת סימן שתמיד יתפסו לכן לא צריך שלום עם הפלסטינאים  (לת) ציוני אנטי סמולני
  • 20:50
  • 05.03.14

50 אחת הכתבות היותר מטופשות שראיתי לאחרונה  (לת) רוני
  • 21:53
  • 05.03.14

51 לא קוראים להחרמת ספינה בלב ים פשיטה. מה עוד שמדובר במלחים קשי יום  (לת) מספיק לעשות מזה מבצע אנטבה
  • 01:30
  • 06.03.14

52 גם מצרים היתה חוסמת ועוצרת את הספינה. בקיצור, תמוה ומוזר כל הסיפור.  (לת) חסמבה בים האדום
  • 09:01
  • 06.03.14

53 במקרה שכחו בדובר צה"ל להודות לארה"ב על שיתוף-הפעולה ?  (לת) הרפתקאות חסמבה בים האדום
  • 09:20
  • 06.03.14

54 זה לא טילים.. ייאי
  • 12:49
  • 06.03.14

הביטו היטב בתמונות זה לא טילים זה נרות אקאמול משופרים..יוסר המצור מעל עזה לאלתר! על החתום:האו"ם,אמנסטי,האיחוד האירופי,ארדואן,קואליציית הבנדרים בקייב,ברית האגודות לחרם על ישראל,הניו יורק טיימס.. תגידו,יש מצב של:"הנמען לא קיבל את החבילה" ואז להחזיר המשלוח לאיראנים ישירות אל הכורים בדרך האויר?

55 ספינת הנשק? פנינה גרייצר
  • 14:51
  • 06.03.14

הנמל היחיד בסביבת האניה המסוגל לפרוק מכולות הוא בסודאן, אלא שישראל אינה אוסרת יבוא נשק לסודאן( עוד יהיו לנו בעיות עם הממשלה שם). אם התכנית ,לדעת ישראל לפרוק את הטילים שם ולהעביר אותם אחד אחד לעזה הבעיה אינה האוניה ,אלא המסלול מסודאן לעזה. ההסגר הימי על עזה מונע הפלגה לשם

  •   פנינה .לא שמעת על הברחות נשק לעזה או לסיני ?  (לת) נח
    • 14:42
    • 07.03.14

  •   הברחות נשק פנינה גרייצר
    • 18:55
    • 07.03.14

    תודה על ההתיחסות ! תופעת ההברחות ,היתה בעבר הקרוב. עכשיו היא הידללה כמעט לגמרי בסיוע מסיבי של המיצרים שרודפים את האיסלם הקיצוני,שהחמאס הוא אחד מענפיו לאירנים לבטח מוכר מצב זה והם אינם משתעשעים בדמיונות. ! לכן האירוע מעורר תהיות.

  •   הברחות נשק פנינה גרייצר
    • 20:09
    • 07.03.14

    הברחות לעזה , זה נסיון מיאש למבריחים! החוף סגור הרמטית המינהרות נהרסו ,כמעט כלן ע״י המצרים שרודפים את האיסלם הקיצוני. יש כאן משהו מוזר ומעורר תהיות. האירנים אינם מטומטמים והם יודעים זאת ,אז מדוע שלחו? תודה על התיחסותך.

  •   פנינה : בטח שהבעיה אינה האוניה. הבעיה זה הפצצות (שהיו באונייה). מ1.
    • 16:46
    • 11.03.14

    נניח שאת אירנית שמנסה להבריח טילים לעזה. איך את עושה זאת ?
    תנסי לבנות מסלול, וייגמרו התהיות.

56 אבל כבד נופל על מערכת "הארץ": ישראל הצליחה  (לת) רועי
  • 22:34
  • 06.03.14

  •   אבל כבד. !! עמיאל
    • 10:26
    • 07.03.14

    מה קרה לכותב ? הוא השתגע. ? כל הענין ,נראה מוזר! להיכן הפליגה האוניה? הן כל החוף של עזה נמצא בהסגר, אטום לחלוטין ובסיני, כמעט ללא יוצא מהכלל כל המינהרות הושמדו וכל מה שהוכנס בעבר , כבר אינו נתן להכנסה ,כיום.

57 האם "הארץ" הוא עתון ישראלי או פלשתיני? יונתן
  • 13:31
  • 08.03.14

קראתי שלושה מאמרים על לכידת הנשק, כולל מאמר המערכת, במהדורת הדפוס. לא היה לעתון אף מילה טובה לומר על המבצע. רק ביקורת.

58 למה אתם מוצאים את הרע בכל דבר צבאי?  (לת) תמותו
  • 14:32
  • 09.03.14