המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הירי במוזיאון בבריסל: צירוף מקרים או חיסול חשבונות?

ייתכן שקטל הישראלים שעבדו בגופים ממלכתיים לא היה פשע שנאה, אלא התנקשות מכוונת. ההשערה מתחזקת לנוכח סרטון שבו מצטייר הרוצח כמקצוען

לא היתה סיבה עניינית לכך שמדינה עוינת כמו איראן או ארגון אויב כמו חיזבאללה ינסו לפגוע בבריסל דווקא באחד משני בני־הזוג עמנואל ומירה ריבה, עובדי מדינה לשעבר. השניים היו בעלי מקצוע משותף, חשבות, שהועסקו בנפרד בגורמים ממלכתיים. לא היה להם כל קשר מהותי לנושאי הליבה של גורמים אלה; כלי העבודה שלהם היו מספרים ומחשבים, לא גלימות ופגיונות. עמנואל הגיע ללשכת הקשר ליהודי ברית־המועצות לשעבר, ״נתיב״, ממשרד האוצר, שם התוודע לקהילת הביטחון, החוץ והמודיעין, ועמד בקשר עם צמרת הגורמים הממלכתיים. אחריו נקלטה גם מירה בגוף ממלכתי. שם, וגם כשהוצבה באחת משלוחות המשרד באירופה, היה לה תפקיד מינהלי בלבד. היא לא היתה...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 א א
  • 14:35
  • 26.05.14

אתם פשוט אנשים חולים

  •   לגמרי. הם יעשו הכל כדי להכשיר כל שרץ מוסלמי, ולעולם יאשימו את הישראלים גם אם הם במקרה קורבנות. העיקר שירגישו שיש להם פרטנר פלסטיני לשיחות על כלום.  (לת) אנשים חולים ואומללים. חסרי כל שכל ישר
    • 19:22
    • 26.05.14

  •   חולים מותק א- זה אתם מתעמולת הימין, שלא מוכנים לקבל אפשרויות אחרות.  (לת) ימין חולה-שולח תעמולה לכאן.
    • 21:51
    • 26.05.14

  •   אמיר אורן מתעלם מהעובדות הבאות: התנקשות מבצעים ממרחק קרוב ולעולם לא בצרורות מרובה סער - מצלמות האבטחה מראות שהיורה ירה מרובה סער מפתח הדלת לתוך האולם תוך שהוא קוטל ללא הבחנה . חיסול תמיד יבוצע ביור ממבצע אחד - כך היה שהתנקשו בחייו של רחבעם זאבי לדוגמא . כאן המבצע הוא יחיד. נמשיך- בחיסול תמיד יש רכב מילוט עם נהג- כאן לא היה שום רכב מילוט . עוד ? חיסול תמיד יתבצע כאשר אין אנשים בסביבה - כאן החיסול היה ביום תפילה בבית הכנסת. ועוד - המחסלים לא יחסלו אנשים בסביבה - כאן היה ירי כלפי אנשים שבוודאות לא היו יכולים להיות מטרה אחת כוללת .בקיצור - מר אמיר אורן הפריח נאד מאד מסריח ללא שום ראיות תומכות. גם אני בעד הסתכלות ביקורתית על הדברים והנה עניתי את זה בתגובה הזאת. העניין הוא שאני לעולם לא יקבל טור בהארץ בעוד שהפנטזיונר אמיר אורן מקבל את מלוא הבמה .  (לת) רוברט
    • 09:33
    • 27.05.14

  •   מדוע לא תקבל תירש את טורו של אורן לרוברטו
    • 14:36
    • 27.05.14

    א. מצבו הבריאותי סביר.
    ב. בעברית יש לומר "אני אקבל" ולא כפי שכתבת.
    ג. הניתוח שלך מענין למדי אך הניסוח גס ומעליב.
    ד. מומלץ לך לקרוא שוב את הכתבות שהופיעו בנושא מבלי להיחפז בהסקת מסקנות. ייתכן שצפית במותחנים רבים מדי

  •   1. עד 120 2. ואטאבר 3. תודה + תודה ח. בבלי 4. איזה כתבות ומה אתה מקשקש - הכי קל זה להפנות ל"כתבות" מה ומי כתב אותן ואיפה הופיעו אף אחד לא יודע - אבל תמיד יש את הליחה הזאת לכתבות -  (לת) למגיב מ 14:36
    • 02:49
    • 28.05.14

02 דחוף, להעביר את אמיר אורן למערכת דבקה.  (לת) אר
  • 14:41
  • 26.05.14

03 הכתבה הזו היא הרמה להנחתה. תגובות אנטי-שמאלניות תוך 3.. 2.. 1..  (לת) מישו
  • 14:42
  • 26.05.14

04 מקצוען שלא אכפת לו שיש מצלמות אבטחה במסלול שלו? מוזר מאוד.  (לת) שששוּווו שוּ שוּ
  • 14:44
  • 26.05.14

  •   אתה רואה את הפנים שלו ? רואים שהוא מקצוען יותר ממך. משה
    • 17:22
    • 26.05.14

    עצם העובדה שהוא החזיק ברובה סער, לבש כובע, ירה בדם קר, והכי חשוב - אחרי שסיים לא נכנס לרצוח עוד אלא יצא החוצה בשלווה מלאה מראה שהוא אכן מקצוען.

  •   דווקא כן. מזיג
    • 17:36
    • 26.05.14

    למרות המצלמות,האם מישהו הצליח לזהות אותו?אכן מקצוען.

  •   אולי לא מזהים אותו כי כבר עברו שנה-שנתיים מאז שניצח באיזה ריאליטי.  (לת) ג'קי מ.
    • 18:22
    • 26.05.14

  •   לא, זה מראה שהוא פסיכוטי או מחבל מוסלמי שטוף מוח תמיר
    • 23:11
    • 27.05.14

    או שניהם וראה הרבה סרטים.
    אדם מקצוען שבא לחפש מישהו ספציפי לא צריך קלשניקוב בתרמיל כדי להגיע לאותן תוצאות, וגם לא ירה בכזה עם קת מקופלת.

05 לעיתון הארץ, אנא הפסיקו לנסות לטהר כל שרץ של שונאי יהודים מוסלמים ! אורן מפתח תקווה
  • 14:45
  • 26.05.14


מילא בארץ יש לכם תירוץ בדמות הכיבוש אבל בבריסל ?
מה יש למוסלמי לעשות במוזיאון יהדות אם לא להזיק ?

06 נמאסו חידודי הלשון המטופשים שלך, ספקולנט אהוד
  • 14:46
  • 26.05.14

דר' התחכמות

07 דמיון מפותח על חשבונם של קורבנות תמימים עמוס
  • 14:47
  • 26.05.14

ראוי להמתין לפרטים לפני שכותבים כ'כ הרבה מילים על סמך דמיון מפותח. לא מבין מה המניע לכתיבת ספקולציה כ'כ מרחיקת לכת בשלב שאין שום מידע על הרוצח.

  •   על ספקולציות דוד
    • 11:32
    • 27.05.14

    חשוב לדייק - צריך להמתין לפרטים ולחקירה רק אם המניע למעשה אלימות אינו אנטישמיות ונגזרותיה. אם ניתן להאשים בשנאת יהודים, ולו בדוחק, ניתן ואף חובה לעשות זאת, ללא שום צורך בחקירה ודרישה, וכל המתלהם הרי זה משובח.
    ובא לציון גואל.

08 הוא שכתבתי בפעם הקודמת אקווה לחופש הביטוי
  • 14:50
  • 26.05.14

כנראה כי לנ"ל היה דין ודברים עם המקום

שנאת אשכנזים איננה אנטישמיות ברוב המקרים

09 בטח עבדו במוסד  (לת) מומחה למקורות גלויים
  • 14:53
  • 26.05.14

10 מה נשתנה אצל אורן, כל העולם רכילות וכל כתבה ציפורה זול, צהוב, רדוד וחס  (לת) וחסר כל ערך, עיתונאי או אחר
  • 14:55
  • 26.05.14

11 האם הכתיבה המטומטמת.הזו היא צרוף מקרים ?  (לת) איל
  • 14:56
  • 26.05.14

12 כרגיל בהארץ, הקורבנות הישראלים אשמים  (לת) אין חדש תחת השמש
  • 14:56
  • 26.05.14

13 אמיר על סמים? אבו-4
  • 14:58
  • 26.05.14

כצםוי מחלקת הספקות והספקולציות של הארץ עובדת שעות נוספות ומגייסת את מיטב המוחות לפיענוח ה"טבח" במוזיאון היהדות בבריסל. תן כיף עמיר. יצאת גדול וזכית במרוץ מלחכי הפנכה של עיתון הארץ.

14 ספקולציה מטופשת ירון
  • 14:58
  • 26.05.14

הסיכוי שמדובר באקראיות גדול פי 1000 ופי 10000 מהסיכוי שהיה משהו מכוון.

  •   סטיסטיקאי מדופלם דוד
    • 11:36
    • 27.05.14

    ירון, אני מבין שפי 1000 הוא לפי p<0.01, ואילו פי 10000 הוא לפי הדרישה המחמירה יותר של p<0.0005. או שמא אתה לא סטטיסטיקאי, אלא איש מבצעים מנוסה בהתנקשויות?

15 כתבה ספקולטיבית לחלוטין איתמר
  • 15:06
  • 26.05.14

אין כאן עובדות, רק השערות. מוטב היה לא לפרסם.

16 הגזמת אמיר אורן מיקה
  • 15:08
  • 26.05.14

מתי בעבר מישהו מאויבנו ניסה בכלל לפגוע במישהו מסויים עבורם מספיק שהרגו יהודי ואם הוא ישראלי אז בכלל בוננזה
אתה באמת מאמין באויבנו מסוגלים לעקוב אחרי זוג ישראלי באירופה רק בגלל שפעם הם עבד ואצל השושואים כרואי חשבון ?
יותר טוב שנשתוק כי אנחנו מספקים חומר לסנגור של החלאה הזה כשיתפס

17 ומי התנקש בשגרירנו ארגוב, דקה לפני מלחמת אריק שרון בלבנון ? casus belli
  • 15:16
  • 26.05.14

נרצחה גם אשה צרפתיה, ונפצעו תיירים ומקומים. אז אולי הרוצח
מתוחכם מאד, או שזו יד המקרה.

18 ולמה שההתנקשות תבוצע דווקא במיקום רגיש כמו המוזיאון היהודי? בעל היגיון בריא
  • 15:19
  • 26.05.14

האם לא הגיוני שמתנקש יחשוש מאבטחה מוגברת במקום כזה? הרי לא היה שום הכרח לבצע התנקשות כזו דווקא שם.

ולמה ה"מתנקש" ירה בעוד שני אנשים לא קשורים?

נא להפעיל את הראש לפני שמפריחים שטויות לאוויר

19 על מה הכתבה? מה הנושא? מה העובדות ומה הפרשנות? מי נגד מי? מיכאל
  • 15:20
  • 26.05.14

איך כל המשפטים מתחברים וקשורים אחד לשני?

20 בטח! הכל ולא להודות באמת: האיסלאם הברברי אינו רק אוייב היהודים, אלא - מודרניסט
  • 15:26
  • 26.05.14

אוייבה המושבע של האנושות המתורבתת.

  •   נו בהמודרניסט, אז עכשיו ברור שהתאסלמת.... לשנאתך הברברית לאנושות המתורבתת הרי יצאו מוניטין בכל רחבי הטוקבק...  (לת) ערן ארגוב
    • 02:46
    • 27.05.14

21 בחיי, קראתי בעיתון-זבלון הזה "שטויות" - אבל זו עלתה על כולנה! יוסי לוי
  • 15:27
  • 26.05.14

אין שכל, אין דאגות.

22 אתה רוצה להגיד משהו ואסור לך?  (לת) אני
  • 15:28
  • 26.05.14

23 יעל ואני איטו אבירם
  • 15:30
  • 26.05.14

הארץ נהיה במה לכותבים פנטזיונריים הזויים. הכתבה הזאת מטופשת, מרושלת חובבנית. עצוב מה שקורה לאמיר אורן ועצוב מה שקורה להארץ.

24 יש באירופה עשרות קבוצות של עשרות ישראלים בכל אתר תיירות,בבתי מלון מוכר דמיון חולני מתאים לבן כספית
  • 15:33
  • 26.05.14

כל ילד יכול לאתר קבוצה כזאת ולהניח במרכזה תיק ממולכד,או לזרוק רימון,או להניח מטען באוטובוס המצפה להם.
מספר ההרוגים יהיה עשרות והנזק לישראל יהיה אדיר.
אבל אמיר אורן,הטר"ש מגלי צה"ל שלא התקבל למוסד,לשב"כ,ליחידה קרבית,חולה על סיפורי שו,שו.
אז לוקחים 2 פנסיונרים,בעל ואשה שהגיעו למוזאין יהודי ורוצחים אותם וזה הוצאה לפועל של החמאס.
לך לבן כספית ותלמד איך השב"כ רצח את רבין,ותוציא על זה ספר וראיונות בטלויזיה.
נראה שאתה ובן קורצתם מחומר של אפסים מתוסכלים שאוהבים סיפורי מתח.

25 אורן, ואולי אתה חסר כל מידע ותובנות  (לת) לחפרנים הידד
  • 15:36
  • 26.05.14

26 ??????????  (לת) לי
  • 15:37
  • 26.05.14

27 שוב פעם עיתונאי הארץ עישנו סמים ? אורן
  • 15:38
  • 26.05.14

די להזיות שלכם מתי תבינו שהבעיה מתחילה ונגמרת במוסלמים ?
אין מוסלמים= אין פיגועים

28 2 טר"שים בגלי צה"ל שחלומם היה לשרת במוסד,מוכרים הזיות. מתחרה בבן כזבית
  • 15:42
  • 26.05.14

אם כי יש לציין שאמיר אורן קיבל את פרס אלוף הפיקוד על שיא במכירת "קרמבו".

29 שטויות רוני
  • 15:47
  • 26.05.14

אנטישמיות לשמה

30 מה בקשר לאמא של הנרצח. אומרים שהיתה עובדת נקיון בשב"כ  (לת) עיתון הארץ עובר את גבול הטימטום
  • 15:47
  • 26.05.14

31 "חיסול מכוון"?? מר אורן נסחפת עם הספקולציות והבולשיט.  (לת) עדיין קורא הארץ
  • 15:51
  • 26.05.14

32 הפרשן הזה ממש מעצבן ברמזו כי הזוג ריווה לא היו סתם תיירים תמימים. הוא  (לת) השוטה הזה רוצח אותם שנית . חיזבאלל או אירן היורה ירה על מבקרים במוזיאון היהודי ולא דווקא על בני הזוג ריווה. אחרת החוא לא היה יורה גם בשני ההרוגים האחרים. איפה הראש שלך איפה המצפון לרמוז כי הגיע להרוגים להירצח?
  • 15:52
  • 26.05.14

  •   סביר בעיניי שהכתבה הזו שגויה לחלוטין. ובכל זאת: אורי
    • 18:09
    • 26.05.14

    איפה מצאת כאן ולו בדל רמז כי "הגיע להרוגים להירצח"? לפי הספקולציה כאן, הם אפילו לא היו המטרה המיועדת! וגם אילו היו המטרה, זה עדיין לא מראה כי הכתב (להבדיל מהמתנקש) סבור כי הגיע להם להירצח.

33 איזה חוקר "גאון" האמיר אורן הזה ? .....לא מתאים ל"הארץ" לפרסם שטויות כ  (לת) ג'ימס בונד
  • 15:56
  • 26.05.14

34 כלומר השאלה היא האם הרצח התבצע על רקע אנטישמי או אנטי ישראלי.  (לת) אסי
  • 15:58
  • 26.05.14

35 אמיר אורן לאינטרפול / ערוץ הילדים  (לת) אלי
  • 15:58
  • 26.05.14

36 תודה על גירוש השד הנטישמי ופסילת האפשרות לפיגוע שנאה - זה ארוע פלילי.  (לת) פלץ
  • 15:59
  • 26.05.14

37 זה רצח, פשע נגד יהודים, פגע בדיוק בהם, כי הם היו באותו מקום!  (לת) SHMUEL
  • 16:00
  • 26.05.14

38 ברור זאת הסיבה בגלל זה יש עוד שני הרוגים ופצועים באירוע. שי
  • 16:06
  • 26.05.14

אם הוא היה מקצוען לא היו כמות כזאת של פצועים והרוגים.עוד פעם השמאל היהודי ממציא דברים.קשה לו לקבל שיש שנאה כזאת ליהודים רק בגלל ההסתה של השמאל היהודי בארץ שלא מבין שכל דבר שהם אומרים נגד מדינת ישראל משפיע על כל היהודים בעולם.

39 הרבה ספקולציות, מעט עובדות. מה התועלת בכך?  (לת) דוד
  • 16:09
  • 26.05.14

40 אם הפיסקה האחרונה כוללת מילים כמו: זו עיתונאות???
  • 16:14
  • 26.05.14

מזל,אם לא, אולי,צירוף מיקרים,עשוי,ייתכן, אז יתכן אולי שכנראה עשוי להיות מצב שאין מקום ל'כתבה' הזו

41 כותרת אלטרנטיבית ברוח הנבואה אבו-4
  • 16:15
  • 26.05.14

הירי במוזיאון בבריסל: אצבע אלוהים, רעד לא נשלט באצבעות או אצבע קלה על ההדק.

לחילופין: יריות שמחה של אדם שה WAZE ניווט אותו בטעות למוזיאון היהודי במקום לאולם החתונות בשכם.

ואפשר להמשיך ולהריץ עוד אין סוף דחקות על הנושא אבל לי לעומת מר אורן המכובד, לא משלים כדי לקשקש ידיעות מצוצות מהאצבע .

42 אתה רומז למה שאתה רומז? חתיכת מטורף.  (לת) ינאי
  • 16:19
  • 26.05.14

43 עכשיו אתם מבינים למה המאגר הביומטרי מסוכן לישראל? כל ישראלי יזוהה ע"י  (לת) ע"י סמארטפון ע"י כל טרוריסט
  • 16:23
  • 26.05.14

44 מעניין איתן
  • 16:30
  • 26.05.14

למה המדינה שותקת!

45 בוקר טוב אליהו. כבר אתמול כתבו שזה מריח כמו חיסול צבי
  • 16:34
  • 26.05.14

השכנים ידעו את זה לפני כל המדינה, הרבה לפני שאמרו שמות בכלל. מאיפה??
השכנים העידו שהבעל היה שתקן "בשל עיסוקיו כנראה" כך נכתב,
שליחויות בחו"ל....כתבו עליהם
מירושלים היו תגובות קצת אנמיות שלא חרגו מ"רדיפת יהודים" ופעולות אנטישמיות" .
ועכשיו נוסף לזה ביצוע מקצועי.
חברו את הכל ביחד ותחליטו אם זה דומה למקרה טולוז או משהוא אחר לגמרי ...

46 נשמע שהם היו סוכני מוסד שחוסלו על ידי מקצוענים  (לת) קונפירטור
  • 16:34
  • 26.05.14

47 צורת אחיזת הרובה אינה של מיקצוען וכך גם חשיפת הפנים היחסית למצלמה  (לת) ייאי
  • 16:36
  • 26.05.14

48 אמיר אורן, אתה משבית שמחה אדי
  • 16:39
  • 26.05.14

אל תקלקל לנו אירוע אנטישמי של מוסלמים

49 נראה כמו חיסול  (לת) שובל
  • 16:39
  • 26.05.14

50 תתבייש קובי
  • 16:44
  • 26.05.14

״כחיסול חשבונות. לא חיסול חשבים...״ - באמת? זה אמור להיות מצחיק/חמוד/חכם?
תתבייש לך...גוגל נפש

51 היה לה תפקיד מינהלי בלבד  (לת) nachum
  • 16:45
  • 26.05.14

52 פעולת נקם דווקא ליד מוזאון יהודי ? ללא אנטישמיות.  (לת) ספקולציות?או מקורות?
  • 17:00
  • 26.05.14

53 האם חוסלו שני עובדי תחנת ה**** בבריסל ? כיפה אדומה לאנשי קשר ?  (לת) ציניקן
  • 17:01
  • 26.05.14

54 מקצוענות זה שם המשחק ברצח הזה ולא משהו פרוע ולא מחושב  (לת) מריוס
  • 17:02
  • 26.05.14

55 אם זה היה גרפיטי הארץ כבר היה מוצא את האשמים  (לת) דן
  • 17:03
  • 26.05.14

56 אז מה בדיוק רצית לרמוז במאמר המגמתי שלך??? עד כמה אתה מחובר???  (לת) מספיק עם ההתפלפלויות הללו מר אורן
  • 17:12
  • 26.05.14

57 מה לא מגלים לנו כאן?  (לת) תמהתי
  • 17:14
  • 26.05.14

58 הכתבה הזו מעידה יותר מהכל על אובדן הדרך והעשתונות של עיתון הארץ. תתחילו להעסיק כתבים לא קוראים בכוכבים
  • 17:27
  • 26.05.14

הקישקוש הספקולטבי הזה לא היה מתפרסם בשום כלי תקשורת רציני.

59 תאוריית קונספירציה, מישהו?  (לת) washi
  • 17:37
  • 26.05.14

60 זה ניראה כמו עבודה של החברה מדובי. קובע ותיקים.  (לת) אבנר
  • 17:39
  • 26.05.14

61 חרון אף. מזיג
  • 17:40
  • 26.05.14

כל כך הרבה זעם וחרון אף שופכים פה המגיבים האוטומטיים.מישהו העז רחמנא לייצלן להטיל ספק בתיאוריה שהם כל כך אוהבים,ערבים או אנטישמיים הרגו יהודים.לכשיתבררו כל העובדות יהיה שקט מביך.

  •   ועל מה מבוססת ההנחה שאי פעם יתבררו כל העובדות? סביר שלמישהו יש אינטרס לקבור אותן, והן לא יתברר לעולם.  (לת) א
    • 08:14
    • 27.05.14

62 למה לשכור רוצח מקצועי?!...הרי הם יכלו להתאבד ע"י בליעת כדורים ?! עיתונאי חוקר.
  • 17:40
  • 26.05.14

אני לא טוען שבטוח מדובר בהתאבדות, אבל אני עיתונאי...ותפקידי הוא לשאול שאלות...או משהו כזה.

63 אדון אורן, מה עם איזה קורס בלוגיקה? יעל
  • 17:40
  • 26.05.14

אולי קורס בהסתברות? אולי תקים איזה וועדה לחקירת הארועים?

64 עוברי אורח תמימים הם לא ..המוזיאון הוא עוד סוג של חמ״ל בין השורות
  • 17:41
  • 26.05.14

העירבוב בין פעילות המוסד לבין כל מיני ארגונים ומוסדות יהודיים לגיטמיים באירופה הוא עובדה קיימת .. הם ממש לא תיירים תמימים שקנו כרטיס למוזיאון..מי שמחסל בלי חשבון חוטף לפעמים.

65 רק לא הבנתי מאיפה האמירה הברורה שהזוג אסף
  • 17:46
  • 26.05.14

רק לא הבנתי מאיפה האמירה הברורה שהזוג לא היה חלק מקהילת המודיעין...

66 אתה יודע משהו - כתוב. אתה לא יודע- שתוק יוגב
  • 17:49
  • 26.05.14

אם אתה היית הקורבן, זה היה מחשב לפיגוע על רקע של פשע שנאה? רקע אנטישמי? או על רקע, שאולי אתה בכיר מאד במוסד ממשלתי בטחוני. מי יודע? אפשר לקהל תשלום ממערכת הארץ על הספקולציה הזאת?..

67 רצוי להכין חוליות שיפעלו באירופה האנטישמית. ויחזירו מלחמה שערה. לא עוד!
  • 18:09
  • 26.05.14

ובמקרה של ידיעה מודיעינית . מותר אף להקדים את הרוצחים. ולחסלם ראשונים.

68 חצוף, וכי חסרים אירנים וחיזבלאים "מקצועיים" היורים רק ביהודים?  (לת) שרון
  • 18:14
  • 26.05.14

69 דומה לחברה בדוביי  (לת) אבנר
  • 18:24
  • 26.05.14

70 ההתנקשות היא יריית פתיחה מצד חיזבאללה-איראן, אשר החליטו לפתוח  (לת) במלחמה גלוייה למניעת התבססות כוחות המורדים הסורים בגולן הסורי מדרום לדמשק
  • 18:30
  • 26.05.14

71 לכתוב משהו כזה ללא ביסוס סמוך לרצח זה חוסר התחשבות במשפחה  (לת) אזרחון
  • 18:30
  • 26.05.14

72 מקצוען? מחסל עם קלשניקוב שיורה מהמותן?? יניב
  • 18:39
  • 26.05.14

אתם הזויים.

73 יש לך פרצוף כל כך מכוער ,פשוט לא להאמין אזרח
  • 18:43
  • 26.05.14

וגם כתב בשקל,אל ווטן לאן הדרדרתם??

74 אוי אוי אוי...! מה תעשה מקהלת ה"כולם אנטישמים" ע"ש אנטיוכוס דמיקולוס? ערן ארגוב
  • 18:56
  • 26.05.14

עוד יתברר ש:"חיסול החשבונות" הוא "בסה"כ" איזה עייסק פלילי בין יהודים לבין יהודים אחרים. מה יהיה אז? איך נמצא תירוץ להמשיך ולשנוא את שאר העולם?

  •   ערן ארגוב, אל דאגה, הם כמובן יאשימו את הקונפירציה האנטישמית העולמית... מן זקני האנטי ציון  (לת) ברבור שחור
    • 22:15
    • 26.05.14

  •   ערן, שקלת יעוץ פסיכולוגי?  (לת) ניחא משומד, אבל אנטישמי נלוז?
    • 23:15
    • 26.05.14

  •   ל"ניחא" : בהחלט והגעתי למסקנה שאתה אכן זקוק לו בדחיפות. קריאתך הנואשת לעזרה מגיעה עד כאן (דהיינו : האיים הבריטיים)...  (לת) ערן ארגוב
    • 02:41
    • 27.05.14

  •   "פרנויה לוסידה"? לניחא משומד
    • 13:06
    • 27.05.14

    מהיכן תביא פסיכיאטר שירפא מקרה כל כך קשה?
    הבחור החמיץ ; תרתי משמע; את הסיפור האמיתי שאמיר אורן מבאר למעלה בגלל הקיבעון, הפיקסציה של שנאת היהודים - שגם ביקורו של הפאפא בארץ ישראל ובקבר הרצל לא הצליח לרכך ולשכך. כלומר מה שמרתק פה הוא שאיש בעלת מנת משכל גבוהה בהרבה מהממוצע נכשל בהבנת הנקרא כאילו היה סבל קשה יום בשוק הירקות.

75 איזו הקלה, מזל שאין בעצם אנטישמיות באירופה. נדמה שכתבי הארץ הפכו סופית לממחזרי שמועות שרצות ברשתות החברתיות. אח"כ אתם מתפלאים שהעיתונות במצוקה  (לת) אלברט
  • 19:24
  • 26.05.14

76 הלוואי שכל המחסלים המוסלמים בעולם מהיום ולנצח יבצעו חיסול בירי מהמותן תוך ריסוס וללא כוונת או משתיק
  • 20:20
  • 26.05.14

מתאים ל"פרשן ביטחוני" של הארץ שמעולם לא נלחם בשום קרב, להסיק מסקנות הפוכות מהמציאות (מנהג של כל מי שמקבל משכורת ב"הארץ").
לצערכם הוידיאו מראה שזה הפוך לחלוטין.
הירי הוא בריסוס מהמותן יש אנשים מעטים בעולם שיכולים לפגוע כך נקודתית והם בדר"כ עוסקים בספורט קליעה, לצרכי פגיעה נקודתית יש כלי נשק מדוייקים יותר, וכמובן גם אחיזת נשק אחרת.
הכתב הנכבד הוכיח בכתבה זאת שאין לו מושג בשימוש ברובה.

77 מלחמה בפתח  (לת) לכל מי שמאמין בצרופי מקרים ראו ערך מלחמת לבנון 1 ו-2, שהתחילו מהתנקשויות\חטיפות.
  • 20:22
  • 26.05.14

78 מריח מוכר - בדיוק כמו הרצח בעפולה לפני שבועיים - הסתה נגד ערבים מהטמה
  • 21:28
  • 26.05.14

לפני שיש קצה חוט. אח"כ בע"מ 17 בקטן יהיה כתוב שזה היה איזה ארגון ימני בלגי.

79 המשך בדרכך אורן. תגובות תעמולת הימין הן הוכחה שדבריך חייבים להיאמר.  (לת) שומר חוק
  • 21:53
  • 26.05.14

80 מדובר כנראה בשנים שידעו יותר מדי, ואולי גם נחשדו כסמולנים שמתכננים לבצע סנודן. המוסד חיסל אותם ועל הדרך שירת גם את ביבי ומדיניות ההפחדה מ"אנטישמים" שהhasbara הישראלית נוקטת לאחרונה אשורבניפל
  • 22:02
  • 26.05.14

בשנה האחרונה השלטון מצוי באטרף פרנואידי, בארץ ובעולם. לחסל, להשמיד ולמכור לכולם שאלה ערבים. כנראה שהימין הבלגי שנציגיו ביקרו בשבוע שעבר אצל אקוניס, סייע.

  •   על התגובה הזו יש לזמן אותך לחקירה במשטרה  (לת) לנפל מוציא הדיבה
    • 23:13
    • 26.05.14

  •   לא יודע אם כתבת את התגובה הזו בציניות - אבל הפרנואיד היחיד כאן זה אתה. תגובה נוטפת פראנויה וקונספירציות כזו לא ראיתי כבר המון זמן.  (לת) אם אלו פני השמאל, המצב רע מאוד
    • 03:02
    • 27.05.14

  •   אהה, וכשביבי מאשים את השמאל אז זו בכלל לא קונספירציה פרנואידית  (לת) פני הימין מעידות מזמן על טירוף ואכן המצב רע מאד כי הפסיכופתים בשלטון ושום דבר שנייחס להם לא יהיה פרנואידי מדי מצידנו
    • 11:09
    • 27.05.14

  •   אהה, וכשביבי מאשים את השמאל אז זו בכלל לא קונספירציה פרנואידית  (לת) פני הימין מעידות מזמן על טירוף ואכן המצב רע מאד כי הפסיכופתים בשלטון ושום דבר שנייחס להם לא יהיה פרנואידי מדי מצידנו
    • 11:09
    • 27.05.14

  •   אהה, וכשביבי מאשים את השמאל אז זו בכלל לא קונספירציה פרנואידית  (לת) פני הימין מעידות מזמן על טירוף ואכן המצב רע מאד כי הפסיכופתים בשלטון ושום דבר שנייחס להם לא יהיה פרנואידי מדי מצידנו
    • 11:09
    • 27.05.14

  •   אהה, וכשביבי מאשים את השמאל אז זו בכלל לא קונספירציה פרנואידית  (לת) פני הימין מעידות מזמן על טירוף ואכן המצב רע מאד כי הפסיכופתים בשלטון ושום דבר שנייחס להם לא יהיה פרנואידי מדי מצידנו
    • 11:09
    • 27.05.14

81 מדובר כנראה בשנים שידעו יותר מדי, ואולי גם נחשדו כסמולנים שמתכננים לבצע סנודן. המוסד חיסל אותם ועל הדרך שירת גם את ביבי ומדיניות ההפחדה מ"אנטישמים" שהhasbara הישראלית נוקטת לאחרונה אשורבניפל
  • 22:02
  • 26.05.14

בשנה האחרונה השלטון מצוי באטרף פרנואידי, בארץ ובעולם. לחסל, להשמיד ולמכור לכולם שאלה ערבים. כנראה שהימין הבלגי שנציגיו ביקרו בשבוע שעבר אצל אקוניס, סייע.

82 בתור מי שכל חיי עבד בחשבונאות וגם שירת בצבא... נתן
  • 22:24
  • 26.05.14

קודם כל, מי שעובד בתור חשב חברה או אירגון כלשהי- תמיד נמצא בסוד הענינים. למה? כי אי אפשר להזיז שום דבר בלי כסף. לכן לכל דבר יהיה ביטוי בהנ"הח. דבר שני -הוא תמיד נמצא בקשר רציף עם מקבלי החלטות. וזה לבד אומר בעד עצמו. לגבי אירוע עצמו. הוא באמת נראה מקצוען : עשה מהר את ה"עבודה" וגם רואים אותו בקושי למרות המצלמות. אז מה? בקיצור, לא משכנע.

83 פרשנות נוסח הארץ: טרור = חיסול חשבונות מזרח תיכוני חן
  • 22:40
  • 26.05.14

בקרוב יסגר העיתון הזה בארון הקבורה של השמאל הישראלי כמו אחיו באירופה

84 אכן, נראה כהתנקשות ולא פיגוע. בפיגוע מנסים לפגוע בהרבה יותר משניים אחת העם
  • 23:52
  • 26.05.14

העיקר, ביבי יצא מיד בהכרזה שזה פיגוע שנאה של אנטישמים....אין גבול לציניות?

85 אז מה הוא בעצם אמר? מישהו בכלל קורא אותו לפני שמעלים את הכתבות לרשת?  (לת) Kobi
  • 00:26
  • 27.05.14

86 מה שניתן ללמוד מהצילום שפורסם: מסקנות ושאלות פתוחות
  • 02:16
  • 27.05.14

מהסרטון ניתן להבחין בדברים הבאים:

1. המפגע לובש כפפות- ככל הנראה לייטקס (0:03-0:04)
2. סבירות גבוהה שהמפגע לובש שכפ"ץ תחת החולצה, כפי שניתן לשער מבליטות לא מוסברות באזור הכתף השמאלית (הקרובה למצלמה) ובית החזה בזמן 0:04 – 0:05.
3. בזמן 0:08, כאשר הוא נמלט מהזירה, ניתן להבין במשהו משתלשל מצד ימין של הכובע. ייתכן סוג של ציוד קשר.
4.
שאלות פתוחות:

1. זמן 0:09-0:10 סוליות הנעליים שלו שונות באופן מובחן מהנעליים. מכוון? או שמא רזולוציה גרועה של תמונה? השערה שלי: הטעיית זיהוי פלילי.
2. הוא נושא שני תיקים למרות שאת הנשק מחזיק בתיק צד הארוך? מדוע? התיק צד הקטן יותר אף מחליק לו לאורך הזרוע, יותר נוח לשאת ציוד בתיק גב על הכתפיים, לצד תיק ארוך לנשק? לשם מה התיק הקטן? השערה פשוטה שלי : מצלמה לתיעוד הירי.
3. הוא נרתע לאחור עם ראשו כשיורה בשנייה 0:23. לא אופייני למקצוען, אלא אם כן באותו רגע משהו מהצד השני הסתער לכיוונו או השליך דבר מה, ואז הראש מוסט אינסטנקטיבית. אחרת, זאת תנועה שאופיינית לאנשים שיורים לראשונה בכלי נשק. אני מניח שמי שמחזיק בתיעוד הכרונולוגי המלא, יכול לראות אם היתה איזו תגובה מתוך המוזיאון שגרמה לתנועה הזאת.
4. כל עוד התיעוד המלא לא מופץ (מסיבות ברורות) יש יותר מדי נעלמים בסיפור שהוא גם ככה די תעלומה. הסרטון של הירי עצמו מופיע ללא שעון זמן ככה שלא ניתן להבין מה קוצץ וכמה זמן בדיוק. ניתן להסיק שמעט יותר מ 40 שניות חסרות, מאחר והוא יצא כדקה ועשר שניות לאחר כניסתו למתחם. הסרטון של הירי הוא בקושי 20 שניות באורכו.

  •   זאת ועוד: מי שרוצה לבצע הרג המוני, לא מגיע למוזיאון שעה לפני הסגירה כותב 86
    • 13:49
    • 27.05.14

    זאת ועוד: מי שמתכנן פיגוע בקפידה ומועניין בהרג המוני לא מגיע למוזיאון שעה לפני הסגירה! כמו כן-

    1. הזוג הישראלי נורה ממש על סף הרחוב, בכניסה למבואה של המוזיאון. כלומר הם למעשה נורו ברגע שפנו מהרחוב אל כיוון המוזיאון (בהנחה ולא יצאו משם באותו הרגע).
    2. מדיווחים שונים עולה כי אכן המתנקש תיעד את הארוע במצלמה (כנראה בתיק הקטן).
    3. המתנקש ביצע וידוא הריגה בקורבנות, לפי מידע שפורסם באתרי חדשות בחו"ל.
    4. לאחר שירה בזוג הישראלי, פנה אל הכניסה למוזיאון וירה בשני עובדים של המוזיאון שנמצאו בלובי הכניסה. הוא לא המשיך אל תוך המוזיאון עצמו.

    עיקר הקושי הוא להסביר איך מתיישב תכנון מוקפד של פיגוע, עם שעת ביצוע מאוחרת. תייירים מבקרים מוזיאונים בשעות הבוקר, ובכל מקרה התנועה דלילה לפני הסגירה.
    הדבר מחזק את ההשערה שמדובר בהתנקשות ולא פיגוע הרג המוני.
    אם אכן כך הדבר, וזהות הנרצחים היתה ידועה למתכנני הרצח, יש פה מחדל רציני של גורמי ביטחון ישראלים. האם הם היו נתונים למעקב?
    האם התגובות האגרסיביות לכתבה נובעות מרצון לחפות על מחדל שכזה?

    דבר נוסף אך משמעותי: אם אכן זו התנקשות, זהו הישג לגורם הביון העוין שביצע. נוצר רושם שהמבצעים לא רצו ליצור רושם של התנקשות, אלא מעוניינים לדמות לפשע שנאה.
    האם זה מצביע על אפשרות שהזוג לא היה האחרון ברשימה, ויתכן שיש יעדים נוספים שכרגע על הכוונת שלהם? האם רשימת שמות דלפה?
    באתר של סילברסטין מופיע קישור לאתר שפירסם שמות אנשי הקונסוליה בברלין (לא מעודכן מאז 2011). ברשימה מופיע שמה של ריבה – האם ייתכן שיש עוד ישראלים בסכנה ממשית עקב כך?
    אין ספק שגורמי בטחון יצרכו לתת דעתם על כך ולראות איך למנוע מקרים דומים בעתיד.

  •   התשובה לשאלה 'שעה לפני הסגירה בפתח'-הוא עקב אחריהם. ידע זהותם המסויימת  (לת) ירה גם בנוספים - נותן לו עוד כמה דקות לבד במילוט
    • 20:01
    • 27.05.14

  •   עקב אחריהם, או שמא, ציפה להם? האם פותו להגיע למוזיאון? כבר קרה בעבר  (לת) כותב 86
    • 21:00
    • 27.05.14

87 אם לא הבנתם נתניהו אמר שהשמאלנים הביאו לרצח. זה נתניהו מהמרפסת.  (לת) יפה
  • 03:21
  • 27.05.14

88 הקוראים מגיבים בחרדה ואגרסיביות. בר דג
  • 06:43
  • 27.05.14

ההנחה שלי היא שהכותב יודע יותר מאתנו על הארוע אך מנוע לפרסם עוד פרטים. מכל מקום מטופש ואווילי לירות בשליח. ההתקפות של הימין על התקשורת הן סממן פרימיטיבי מובהק.
השוטה המצוי דבק בגרסא הרשמית כי הוא ירא ממצבים מעורפלים.

89 ייתכן שנקבע מפגש עם מודיע במוזיאון ובמקומו הגיע מחסל מקצועי.  (לת) משער
  • 07:15
  • 27.05.14

90 תשעים אחוז מהמגיבים הנזעמים מסגירים, מבלי דעת, העדר אינטליגנציה.  (לת) קורא
  • 07:30
  • 27.05.14

91 אמיר אורן מחטט בנושא שהשתיקה יפה לו, אבל זה לא מצדיק מקהלת נביחות שטופי מוח, הב הב הב!
  • 08:37
  • 27.05.14

אני תוהה אם בין קוראי הארץ יש כל כך הרבה אנשים בלי מוח ("עיתון לאנשים חושבים"?), או ששיטפון התגובות העוינות כאן מקורו באיזה משרד פרסום/דוברות/יחס"צ שעובד עם 'גוף ממלכתי' כלשהו.
בעיניי אירוע החיסול הזה הוא אירוע מבשר רע. קודם כל - כי הוא מצביע על כך ש"אנשינו" חשופים ופגיעים. ושנית - כי הוא מצביע על התחזקות "אויבינו", שמה לעשות, במקרה זה, נראה שידם הייתה על העליונה, וזה אף פעם לא נעים להיות בצד המפסיד.
אני נוטה לחשוב שאמיר אורן פרסם כאן יותר מרמז עבה. צר לי על היתומות. ייתכן שהפעילות של הוריהן תישאר עלומה - זה בטח האינטרס של המדינה - מסוג הסיפורים שאנחנו בשגרת היומיום שלנו בכלל לא מודעים אליהם, ויש מי שמשלם מחיר מאוד כבד כדי שנמשיך בשגרה השאננה שלנו בלי לדעת כלום על המחיר שהיא גובה...

  •   מר גאון- סוכנויות ביון לא מגייסים זוגות שהם הורים לילדים ושולחים אותם לשליחויות . ההנחה שלך על "מידע פנים" שיש לאמיר אורן הוא לא יותר מסתם שיגעון של אביב -כאילו חיבת לנו איזה מסלול אנליטי - לא חישבת ולא בטיח - סתם מפריח השערות כמו נהג מונית בארלוזורוב .  (לת) רוברט
    • 13:16
    • 27.05.14

  •   רוברטו, אסקולטמי, תרגיע. פפינו די קפרי
    • 15:09
    • 27.05.14

    כולם מסריחים ומשוגעים?
    ואולי דוקא אתה שקעת במלנכוליה?
    למרות שבשירי הידוע היא מגיעה רק בספטמבר.

92 אתה עיתונאי הזוי. זה ברור שזה משהו שחזר מסוריה או אפגניסטן  (לת) אחד בשבע
  • 08:45
  • 27.05.14

93 כדאי לקרוא את השאלות הפתוחות, המפורטות בתגובה 86.  (לת) Q
  • 09:25
  • 27.05.14

94 למה אני לא מופתעת שכתבה כזו מופיעה ב"הארץ"? הישראלית
  • 19:12
  • 27.05.14

כל אמצעי התקשורת, כולל הזרים יודעים ואומרים שמדובר בפיגוע טרור לכל דבר ורק אתם, ברוב החוצפה והשמאלניות שלכם מעיזים לטעון אחרת. תתביישו לכם

95 כמו מבקר קולנוע שמעולם לא יצר, כך אורן כותב על ביטחון תמיר
  • 22:58
  • 27.05.14

יורה מיומן המגיע להתנקש בשני אנשים לא חמושים, מגיע עם אקדח, קטן, מוסלק, מעומעם (אך לא בהכרח) ויורה פחות מחצי מחסנית. בהגעה ובעזיבה מייצר את הצלילית והנראות הקטנים ביותר, ומתחמק ללא שיקלט בשום מקום.

בן אדם שמגיע עם קלשניקוב בתיק, ואלין עובר לאחר שריקן מחסנית אקדח, מגיע לבצע פיגוע רב נפגעים בכל מי שיקרה בדרכו.

אבל כמו מבקר קולנוע שמעולם לא יצר, או מבקר מסעדות נטול כל ידע וניסיון קולנירי, כך אמין אורן ,כתב במחנה מהולל ללא כל עיסוק או ניסון בכל דיסציפלינה בטחונית או מודיענית, שלא לומר מיומנות לחימה, מפרשן לנו פיגוע טרור...

כותב תגובה זו הוא מדריך ירי וקצין מילואים...

96 אם כבר הארץ מסקר פשע שנאה נגד יהודים אז חובה עליו להוסיף קונספירציה  (לת) דן
  • 05:22
  • 28.05.14

97 תמיר (22:56) חידש לנו: היורה ביצע באקדח לפני הקלאצ'. זה לא פורסם עד כה כותב 86
  • 23:48
  • 28.05.14

תמיר (22:56) חידש לנו: היורה ביצע באקדח לפני הקלאצ'. זה לא פורסם עד כה, אז שאפו על הסקופ. בנוסף-

ענית לי על עוד שאלה פתוחה:
1. בסרטון שפורסם ניתן להבחין שהמפגע מתפעל את הקלאצ' לפני הירי. ממה שאני יכול להבחין, זה נראה כמו פתיחת הנצרה, ולא דריכה. עד כה, הנחנו שהוא ירה רק באותו הנשק, ולכן זה מוזר שאחרי שירה בזוג בכניסה, הוא נצר את הנשק והכניס שוב אותו לתיק, רק כדי לשלוף שוב אחרי 5 מטרים במורד הפרוזדור. השאלה שעלתה, היא באיזה נשק ירה המפגע בזוג, ואתה ענית יפה – באמצעות אקדח (מחסנית שלמה לטענתך).
2. זהו מידע שלא פורסם עד כה בשום מקום ולא נראה בסרטון. לכן, אני מניח שאתה מעורה בפרטי החקירה יותר מהאזרח הממוצע (או שאתה בקשר עם המפגע, מה שפחות סביר).
3. לגבי הזמנים בתגובה המקורית (86) : הם מתייחסים לסרטון שהועלה ליוטיוב בכתובת watch?v=dSf2WuHbnJU - הזמנים והסדר מעט שונה מהסרטון בהארץ.
בנוסף

1. מדוע פתח בירי בנשק משני (אקדח) ולא ברובה סער שברשותו. בדרך כלל האקדח ישמש כתחליף לנשק היותר הקטלני? זה לא מעיד על כך שתכנן פיגוע המוני, אלא שוב מחזק את ההנחה לפגיעה מתוכננת.
2. שאלת זמן הביצוע – לפני הסגירה – עדיין לא מתיישבת עם ההנחה שרצה לבצע פיגוע המוני, ורק מאששת את הסברה לפגיעה מתוכננת בזוג.
3. ירי בעובדים- נותן לו זמן מילוט בהליכה מן הזירה, ולא בריצה. בנוסף, מטשטש את המטרה העיקרית של הירי על ידי הרחבת מעגל הקורבנות.