מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מחדל המיגון בכפרים הבדואים || "רואים רקטה מתקרבת, ומתפללים שלא תיפול"

כשבג"ץ דחה השבוע את עתירת הכפרים בנגב, הוא קבע כי "שמיכת המיגון קצרה מדי". אך השמיכה התארכה כשנדרש מיגון נוסף לחקלאים בעוטף עזה

מאחת הגבעות ביישוב הבדואי אבו קורינאת, בין דימונה לבאר שבע, אפשר לראות את הרקטות המגיעות מכיוון עזה. מוחמד אבו קורינאת, יו"ר ועד התושבים, יושב כאן, מביט ומנסה לשער היכן תיפול הרקטה. אבו קורינאת אומר שאין הרבה מה לעשות, חוץ מלהתפלל שהרקטה לא תנחת בקרבת מקום. בכפר, המוכר על ידי רשויות המדינה ונכלל בשטח מועצה האזורית נווה מדבר, אין שום אמצעי מיגון. "אין הבדל אם נרוץ לתוך הבתים, שהם בסך הכל צריפים ופחונים, או נישאר בחוץ, מתחת לסככה. מה זה כבר משנה?", הוא אומר. גם האזעקה לא תמיד מופעלת, כפי שהתברר ביום שבת, כאשר נפלה רקטה בקצה הכפר. על ההגנה שפורשות סוללות כיפת ברזל איש לא חולם. שניים מתוך...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מיגונים בפזורה הבדואית ? עדי
  • 09:10
  • 25.07.14

למה לא מחלקים לכולם לפחות בנתיים שקי חול שיבנו לעצמם מיגונים זמניים ?
צבא שמוציא מליונים על מלחמה לא יכול לעזור לפזורה הבדואית ? בושה ועלבון

  •   מה זה? שקי חול? הם יכולים בשעה למגן את כל הפחונים והמאהלים שלהם.  (לת) חול שם לא חסר. מה גם את זה אני צריך לממן למי שאצלו הכל בחינם?.....
    • 15:18
    • 25.07.14

  •   למה בדיוק צריך למגן גנבי רכב, סחטני דמי חסות וזורקי אבנים על מכוניות של יהודים?  (לת) ישראלי אמיתי
    • 15:58
    • 25.07.14

02 בהצלחה במעבר למבני קבע ובהשתלבות במציאות הישראלית. עד אז, תתפללו.  (לת) פסבדואר
  • 10:01
  • 25.07.14

03 בג"ץ התגלה במלוא קטנוניותו - האם זהו הפאסיביזם השיפוטי? דני הירוק
  • 10:45
  • 25.07.14

מענין מה כבוד השופט אהרון ברק היה אומר על הפסיקה הזו. כנראה שבג"ץ של אחרי ברק העדיף להיות ראש קטן ולהתמקד חוק הכתוב תוך התעלמות מבני האדם שהיו מושא העתירה. אלא שהפגיעה הישירה של טיל באחד מכפרי הבדואים עם הרוג ופצועים בסמוך לפירסום פסק הדין חשף אותו במלוא קטנוניותו. האם זהו הפאסיביזם השיפוטי מבית המדרש של סולברג ודנציגר?

  •   איזו התעלמות ? מה התעלמות ? הבדואים רוצים לבנות איפה שבא להם ? לא שמים על חוקי הבינוי של המדינה ? מי צריך למגן כל חושה וכל חירבה שבנו בצורה מופקרת ?  (לת) שמחה פלפן
    • 13:23
    • 25.07.14

  •   שמחה, אתה מתאר את המתנחלים. אותו דבר. לא להאמין!  (לת) ציניקן
    • 14:09
    • 25.07.14

04 מה לך? ראה ע' הרצוג: האליטה האשכנזית כשבט זר (מדור ספרים ,היום)  (לת) אזרחית
  • 12:22
  • 25.07.14

05 אולי זה ההבדל בין בית המשפט של ברק ובייניש לזה של גרוניס דניאל
  • 12:31
  • 25.07.14

יש שווים יותר ויש שווים פחות נכון לכל התחומים ולא רק למיגוניות ויש בית משפט פסיבי.

06 מה חדש בזה, הגזענות זועקת לשמים בכל הרבדים כולל בגץ. אדם
  • 12:34
  • 25.07.14

וזה יחזור כפומירנג

  •   איזו גזענות ? לבדואים נוח בהפקרות שלהם ? רוצים לגור איפה שבא להם ? שיבינו שאי אפשר למגן כל חושה וכל חירבה שלהם.  (לת) מהנדס
    • 13:20
    • 25.07.14

07 בדואים שונאי ישראל פולשי קרקעות - ורוצים שהמדינה תספק להם מיגון? ידעיה הפניני
  • 12:53
  • 25.07.14

מי שילם עבור בניית הממ"ד שאני משתמש בו?
אני.
וככה כל תושבי ישראל.
יתכבדו הבדואים וימכרו אוטו גנוב אחד או שניים - ויבנו להם ממ"ד בכפרים שיועדו להם לפי תכנית בגין.
============
אבל הכי חשוב - ש'הארץ' תומך בהם!

08 הם גרים איפה שבא להם קובי
  • 12:54
  • 25.07.14

אז בוא נבנה להם מקלטים, מגרשי משחקים, מרפאות וכו'

  •   ממש כמו המתנחלים. גם המתנחלים גרים איפה שבא להם ציניקן
    • 13:23
    • 25.07.14

    ובונים להם גנים, כבישים, חשמל, מים ואפילו חיילי מילואים משרתים אותם

09 הצלחתה הגדולה של ממשלת נתניהו ניר
  • 13:19
  • 25.07.14

בג"צ הפך ללא רלוונטי, עושה דברה של הממשלה

10 אי אפשר לאכול את הגמל ולהשאירו יבש בשני קצותיו יוסי
  • 13:29
  • 25.07.14

אין קשר בין חקלאים או שטחים חלקלאים שהוכרו ככאלה וכפופים לחוקי המדינה ולבדואי שבוחר לחיות איפה שהוא חי.
איפה כל הרחמנות הזו כשמדובר באזרח ישראלי שאינו בדואי ונאלץ לשכור דירה באיזה שכונה באיזו עיר? יש בעיית נדלן בישראל - כולם עושים מה שהם יכולים כדי לשמור על קורת גג - המדינה גם לא ממש ממגנת אותם - מקלטים או מרחבים מוגנים לא ממש זמינים גם לישראלים שחיים בערים - או ביישובים מוכרים אחרים.
הבדואים יכולים לשכור דירה בישוב מתוכנן וחוקי - ולקבל את סל המיגון כמו כל אזרח
אם הם בוחרים להמשיך ולחיות בישובים לא מוכרים - שיחפרו שוחות - אבל אל להם להלין על חוסר המיגון

כל אחד צריך לקחת אחריות על הבחירות שהוא עושה בחייו - וניתן בהחלט לדרוש אותו דבר גם מהבדואים

11 אין מקום להשוואה אחד
  • 13:34
  • 25.07.14

מבלי להתייחס בכלל לחוקיות הבניה בפזורה הבדואית, אין שום מקום להשוואה לעוטף עזה.
קודם כל זמן ההתראה 15 שניות (במקרה הטוב) לעומת יותר מדקה.
שנית נפח הנפילות, יום יומית במשך 14 שנה לעומת פה ושם במבצעים.
ושלישית עוטף עזה לא ממוגן ע"י כיפת ברזל.
כך שאם עושים השוואות, נכון יותר להשוות לראשון לציון רחובות קרית מלאכי וכו.

12 אני מתגורר בראשל"צ ואין לי מרחב מוגן. עופר
  • 13:39
  • 25.07.14

זאת ועוד, לא ניתן לבצע תמ"א 38 ואין אישור לפינוי בינוי.
שרתתי בצבא ואני לא בדוי.

13 עוטף עזה זה לא רחבי הנגב שמואל
  • 14:08
  • 25.07.14

כל אזרח מוזמן לבנות כחוק.
אבל גם החוק , צריך להתאים עצמו לשרות האוכלוסיה.

14 נו באמת, מספיק כבר עם הניגוח האובססיבי של המדינה! אלי
  • 14:19
  • 25.07.14

האם משלם המיסים צריך לממן מיגון גם לבדווים פורעי חוק שבונים בניה לא חוקית?! האם זה "מחדל"?!
הרי כפי שקבע בית המשפט, שמיכת המיגון קצרה ויש הרבה יהודים ביישובים חוקיים לחלוטין שאין להם מיגון. אז מדוע "פזורה בדווית" שהיא שם מכובס לבדווים שמשתלטים בצורה לא חוקית על אדמות מדינה, צריך לממן מיגון?

15 מר קשתי שופטי בג"ץ גם הם פקידי מדינה בשרות הציונות החמדנית אז מה הבעיה  (לת) פלץ, בשביל השלום
  • 14:24
  • 25.07.14

16 בג"ץ של פקידים קטנים ולא של שופטים אמיצים בעלי שיעור קומה דודו
  • 14:27
  • 25.07.14

בניגוד לקודמיהם שנכנסו לספרי ההיסטוריה בפסיקות אמיצות, השופטים בהרכב החליטו להסתתר מאחורי האותיות הקטנות של החוק כלשונו ולא להתוות דרך מוסרית, בעודם יושבים במרחבים המוגנים מאד של בית המשפט העליון, שבנוי כמו מבצר ביזנטי.

חשוב להבין שאין בהצבה זמנית של מיגוניות הכרה שלהי בזכותם של הבדואים לבנות כאוות נפשם ללא רשיונות בניה, אלא זוהי פעולה הומניטרית שנועדה להגן על חיי אדם, באשר הוא אדם.

מותו הטרגי של אחד מבני הפזורה הבדואית ופציעתן של בנותיו בסמוך לפרסום ההחלטה מהדגישים את הקטנוניות של השופטים שדנו בתיק זה, וייתכן מאד היו פוסקים אחרת אם זה היה מתרחש כמה ימים קודם.

17 אני מתגורר במבנה קל בשכירות אין לי מקלט או חדר מוגן  (לת) שיחפרו שוחה
  • 14:45
  • 25.07.14

18 ממד נבנה ע"ח הקבלן ומתומחר במחיר הבית הבונה החופשי
  • 14:49
  • 25.07.14

כל הישראלים מימנו את המרחבים המוגנים מכיסם. חוקי הבניה בישראל אוכפים זאת. למה שנממן עכשיו ממדים למי שלא רוצה לבנות בניה חוקית? במדינה שויונית כולם שוים בפני החוק. תפסיקו לילל ותתחילו לציית לחוקי המדינה.

19 הירקות בסלט של השופט חשובים יותר מחיי הבדויים בנגב  (לת) ציניקן
  • 16:06
  • 25.07.14

20 כרגיל שקרים, אפשר לראות הבזק היציאה אך אין לדעת אם זה למטולה או לאילת.  (לת) אסי
  • 16:46
  • 25.07.14

21 מי שרואה רקטה מתקרבת- בלש גשש
  • 17:11
  • 25.07.14

סימן שהוא לא שוכב עם הפנים על הקרקע , והידיים על הראש על פי הנחיות פיקוד העורף.

22 יש לנו הרבה קרובים בעזה: הורים של בחורות שהתחתנו איתנו בדואי
  • 18:33
  • 25.07.14

המדינה ממש לא בסדר: קיבלנו בחורות בזול מעזה, כדי שנתחתן עם יותר מאשה אחת, כדי שהן תירשמנה כחד הוריות, כדי שנקבל כל חודש הרבה כסף מביטוח לאומי על כל ילד שאנחנו מביאים להם. מדינה שלא דואגת למגן את הילדים (צאצאי פלשתינאים מעזה), היא ממש לא בסדר.

23 מיגנו קרוונים זמניים של מפונים בצינורות בטון הנהגת הבדואים איפה היו? כן מחדל אבל למה?
  • 18:42
  • 25.07.14

כן הם ישבו בוילות המפוארות ודאגו שלהם יהיו מרחבים ממוגנים, והפזורה הבדואית אפילו לא נדרשה ליצור מיגון בחפירות או בצינורות בטון, הם בניגוד להנהגתם האמינו כי החמאס ימטיר רק על היהודים.

24 שיגורו בישובים חוקיים ואז יקבלו מיגון.כתבה מלאה בחורים.  (לת) גל
  • 19:08
  • 25.07.14

פרוייקטים מיוחדים