מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

פרשנות || המחדל המדיני של נתניהו בלחימה בעזה

לא מעט אפשרויות ליוזמות דיפלומטיות יצירתיות לסיום המלחמה עמדו בפני נתניהו, אך כהרגלו, הוא העדיף לבחור בסטטוס קוו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השלים ביום שני בערב זיגזג מפואר. יומיים אחרי ישיבת קבינט בה הוחלט לא לנהל יותר משא ומתן להסדרה והפסקת אש עם חמאס ולא לשגר משלחת לשיחות בקהיר, שינה לפתע ראש הממשלה כיוון. ללא הצבעה בקבינט ותוך עדכון לקוני בלבד של השרים, החליט נתניהו לחזור לאותו מתווה ישן ומוכר לעייפה של משא ומתן עם חמאס על הבנות הפסקת אש ברצועת עזה. ראש הממשלה גיבש למלחמה בעזה יעדים צבאיים צנועים. המטרות היחידות שעמדו לנגד עיניו היו קודם כל השבת השקט ואחר כך גם החלשת יכולותיו המבצעיות של חמאס. נתניהו רצה בעיקר להחזיר את הגלגל לאחור, למציאות שהיתה ערב ההסלמה, שנוצרה כתוצאה מחטיפת נפתלי פרנקל,...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא פשוט רימה את צהל וכל אזרחי ישראל?  (לת) לא רימה?
  • 19:51
  • 05.08.14

  •   העם רצה דם וקיבל. העם רצה חייל גיבור אז הרגו בשבילו קצין. למה להתלונן?  (לת) למה רימה?
    • 21:40
    • 05.08.14

  •   שבענו הסכמים מדיניים לא רימה
    • 21:50
    • 05.08.14

    הסכמי שלום גרמו ליותר הרוגים ישראלים מכל המלחמות והמבצעים ב-30 השנים האחרונות ביחד.

    עדיף שקט וחיים על פני הסכם ומוות.

    ולגבי האשמת הצבא - קרא את מאמרו של הראל מהיום. אם היו נמנעות ארבע טעויות נקודתיות בצבא ברמת מגד\מחט, המבצע היה מסתיים בשלושים הרוגים פחות.

  •   מה לעשות? כל עם ישראל מצדיע לביבי על הניצחון הגדול  (לת) סוליק
    • 19:57
    • 13.08.14

02 אף אחד לא סופר את הפרשנויות שלכם למעט שונאינו בעולם.  (לת) אר
  • 19:56
  • 05.08.14

03 הסדר מדיני לא טוב למתנחלים, ולכן היסטוריון
  • 19:57
  • 05.08.14

הממשלה הזו תדאג שלא יהיה הסדר מדיני, ולעזאזל השאר.

  •   "הסדר מדיני" הוא שם קוד לנסיגה לגבולות 67, תמורת נייר של אבו מאזן, שיהיה שווה כמו הנייר שפרס ורבין קיבלו מערפאת...מה שאומר שבסבירות גבוהה - החמאס או גורם קיצוני אחר יסלק את הפת"ח, כמו שעשו בעזה...ואז המרגמות של הג'בלאות ליד יער בן שמן, יטווחו את המסלולים בנתב"ג, ואף מטוס גם לא של אל על יוכל לנחות שם ומקלקיליה יחפרו מנהרות למרכז כפר סבא...  (לת) לא רק למתנחלים
    • 21:31
    • 05.08.14

  •   בדיוק!  (לת) ניר
    • 21:47
    • 05.08.14

  •   על כל הסדר נגיב בשלילה. רק סחבת. ומשא ומתן עד קץ הימים  (לת) אבי
    • 21:59
    • 05.08.14

  •   הסדר מדיני =שלום. וחלאס למדינת רווחה למתנחלים. נגמרה החגיגה. שום דם לא יישפך בשביל להחזיק את סוחרי הנדל"ן שם. שום דם לא יישפך יותר בשביל שהכסא של ביבי יהיה יציב.  (לת) לחפרפרת תעמולת הימין 2131
    • 22:56
    • 05.08.14

  •   מה עם הסדרי ביניים אמיתיים, כמו לפנות היתנחלויות שאינן בגושים כמו בשומרון, פעימה נוספת, עם אזהרה שאם יהיה כל סוג של טירור מעבר למיקרים בודדים שיוצאים משליטה, או היתחמשות, הם יכולים לישכוח מהאשראי שנתננו להם, מה עם זה? הרי אבו מזאן הוכיח שהוא מחזיק שנים ארוכות את הגדה ללא טירור, הרי אם אנו לא נותנים להם שום אופק יחזרו למאבק, אני בימקומם הייתי חוזר. גם ברק אמר זאת. לא תוכל להכחיש שהמיתנחלים רוצים בהמשך המערב הפרוע, הדבר הכי גרוע שיקרה להם זה עם מרבית הגושים יסופחו לישראל תהיה רגולציה ישראלית רגילה ולא יוכלו ליגנוב התקציבים לצרכי שימון אירגוניהם, לא יוכלו לישלט מי יתישב בגדה ומי לא, (עד היום אין להם שום אופוזיציה בשל הסינון, חוץ מאשר במעלה אדומים שהפכה מעין שכונה בירושלים ולכן עמך ישראל בהמוניו היתיישב שם והנהגת הסרוגים ורבניהם איבדו שליטה.  (לת) מכיר היטב את החומר
    • 05:22
    • 06.08.14

  •   לא אבו מאזן אלא אנחנו מחזקים את הגדה ללא טרור!!!  (לת) jack
    • 11:07
    • 07.08.14

04 לא מסכים עם כמעט שום מילה שנאמרה פה ערן דרום
  • 19:59
  • 05.08.14

מה שווה הסכם אם הם אפילו לא מכבדים אותו שעה אחת? נתניהו צודק הפעם.

  •   ברורה לך הסתירה הבלתי נסתרת בין מה שאתה אומר למציאות, נכון? gיא
    • 21:39
    • 05.08.14

    כי יושבת עכשיו משלחת ישראלית בקהיר לחתום על ה-ס-כ-ם הפסקת אש בין ישראל ובין חמאס.
    אז מה אתה אומר, בעצם? עם מה אתה לא מסכים?

05 תהליך מדיני=נסיגה מיו"ש=השתלטות החמאס=טילים ומנהרות=עשרות אלפי הרוגים  (לת) אזרח
  • 19:59
  • 05.08.14

  •   אלה מתכוון עשרות אלפי הרוגים לפלסטינים? יפה
    • 21:29
    • 05.08.14

    ואם המציאות שאתה מתאר כל כך מטילת אימה מדוע נתניהו וממשלתו לא פועלים למיגור החמאס בעזה? האם הם מפקירים את אזרחי ישראל לטבח המוני?

06 מספיק עם השטויות: למלחמה לא יכול להיות יעד מדיני! הצופה בשער
  • 20:00
  • 05.08.14

מטרת מלחמה היא השמדת אויב. מי שמציב מטרה אחרת, סופו שיפסיד בה.

  •   אתה במקרה הטוב לא מדייק עמיחי
    • 21:53
    • 05.08.14

    להחזירך ל6 באוקטובר 1973.
    למצרים לא הייתה שום כוונה להשמיד את ישראל אלה להתבסס 10 ק"מ לתוך סיני ובכך להכריח את ישראל לשבת לדבר.
    זו רק דוגמא.
    לך קרא היסטוריה.

  •   המלחמה היא המשך המדיניות בכלים אחרים עדיש
    • 01:08
    • 06.08.14

    איפה שיש מדינאות, לא אצל הביבי הזה

  •   הראה לי אוייב אחד שהישמדתה מאז קום המדינה?????????? השמדה עלאק, הלוואי שהיה אפשר,
    • 05:28
    • 06.08.14

    גם אם לא היה עולם שאנו ניזקקים לו, עדיין אין לך אפשרות לצאת נגד כמה מיליונים ולגרשם כשיש להם 1.3 ביליון אחים מוסלמים. מה גם שאם נניח שגנדי וכהנה היו ראש הממשלה ושר הביטחון, איך שהיו מתחילים בגירוש של מאה אלף, העולם היה רותח והיינו הופכים ליגוסלביה רק קצת יותר גרוע.
    אי אפשר ליפתור הבעיה בכח, אפשר רק פעולות תגמול כל פעם כמו שאנו מיתקיימים מ48. אלא שגם זה מתחיל להיות יותר ויותר מורכב, פעם לקח ליכבוש את עזה חטיבה ו24 שעות, היום כל צהל בקושי מיתקדם 1 קמ לתוך עזה ב30 יום, ובלבנון היה בדיוק אותו הדבר.

07 נתניהו נשאר נתניהו! דראק! גורנישט!  (לת) חוני
  • 20:04
  • 05.08.14

  •   דראעק תיקרא לבינך הבכור וגורנישט לזה שעשה אותך ! א.ל. רמת-גן
    • 21:43
    • 05.08.14

    נא לא לסנן . אם העורך מתיר לגדף את ראש הממשלה, אז שיתיר להשיב למגדף כגמולו. תודה

08 מדינה שמדינאיה חסרי חזון ותכנית מדינית היא מדינה ללא עתיד אהוד ואהובה
  • 20:06
  • 05.08.14

נתניהו וחבר רעיו מגאחי הדם ומבצעי עבר והווה כושלים פנו מקומכם להנהגה ולתכנית לשינוי אקטיבי ודינמי של קיומנו הארעי באזור עוד הפצצות חסרות תכלית והרוגים בשני הצדדים הם לא מתכון יאללה הביתה , בובות פוליטיוות חלולות קדימה למדינאים שיש להם ביצים ויכולת להנהיג את האזרחים שלהם לעבר עתיד ואופק אחר אין סטטוס קוו בכיבוש

  •   דווקא ניראה שביבי למד משהו ויתקדם עם אבו מזאן. ביבי למד שתורתו של אביו הזוייה, ושצעידה במקום בכדי לא להפסיד הכסא מצד הימין ההזוי , אם לא הזיקה מאוד לישראל עד עתה, שהרי עתה מתחילות להיתחדד הברירות, אי אפשר לימשוך יותר בדיבורים משני צידי הפה. לעזה ולגדה אין פיתרון צבאי, יש רק אפשרות להמשיך במעגל המכה תגובה שמתחיל להיות יותר ויותר קשה.  (לת) יהיה טוב, המציאות הרבה יותר חזקה מביבי וחבר הליצנים מימינו.
    • 05:34
    • 06.08.14

09 אדון ברק רביד, העובדה שהיעדים המדיניים שונים מאלו שרצית לא אומר אורן מפתח תקווה
  • 20:09
  • 05.08.14


שלא היו יעדים מדיניים. יש יעדים מדיניים ברורים מאד אך הם לא כוללים חתירה למסירת שטחים לפלסטינים לשם הקמת מדינה חס וחלילה.

10 ברק רביד איבדת שביב אחרון של אמינות אדם
  • 20:14
  • 05.08.14

ראה הלוקשים שניסית למכור נגד קרי ואובמה. עיתונאי לא אחראי

  •   ביבי והקבינט ניהלו את המערכה בתבונה רבה בשיקול דעת ובמסירות לאורך שבועות רבים וזאת יעידו גם באופוזיציה. רק בהארץ מתגייסים למתקפה ללא חזית.  (לת) מתקפה ללא חזית. הארץ צריך להחליט מאיזה צד הוא רוצה להתחיל לאכול את הכובע.
    • 21:01
    • 05.08.14

  •   תיכף גם תעשו מאה לייקים ותעשו ל"הארץ" בוכטה מהמפרסמים...  (לת) ל- 2101
    • 21:42
    • 05.08.14

  •   אין כאן ביקורת על התוצאה, אלא על שביבי עובד בשיטת ה"מנסה הופך כיוון וכו'" שמראה שחזון אין, וכידוע ישראל שרדה צמיד רק ע"י שלקחה את היוזמה אם צבאית ואם מדינית, ורקדה כבוקסר בזירה כך שלאוייב לא היה מושג להיכן להנחית המהולומה, כשאתה ניגרר וניתן לנחש מהלכינו, אנו בצרות כי ניתן לעשות לנו אמבוש הן צבאי והן מדיני.  (לת) ביבי רק מגיב, וזו לא שיטה למדינה שברירית כשלנו שפיתחה קצת שרירים מרשימים,
    • 05:39
    • 06.08.14

11 עזה תל חורבות לדראון עולם. אלי
  • 20:16
  • 05.08.14

תושביה יהיו דומן על פני האדמה ושועלים יהלכו בחורבותיה.

כל מי שמתחיל עם עם ישראל עם הנצח ,ימחה מעל פני האדמה. ( עמלק, היבוסי , האמורי , הגרגשי ושאר העמים שזנבו בעם ישראל בכניסתם לארץ כנען ).

כי לא יטוש אדני עמו ונחלתו לא יעזוב. השם עוז לעמו יתן השם יברך

את עמו בשלום.

אנחנו מצפצפים על בית הדין הבינלאומי בהאג . יש להעמיד לדין על פשעי מלחמה את מנהיגי החמאס שמשך שנים שגרו טילים ללא אבחנה על ישובים אזרחיים והפכו את תושבי עזה נשים גברים וטף למגן אנושי.

עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל. ויהודה לעולם תשב

וירושלים לדור ודור.

12 לא מומלץ במשך המלחמה לדבר על היעדים המדיניים שלך. נתניהו פעל בסדר גיל ג
  • 20:16
  • 05.08.14

נתניהו היה צריך לתמרן בין ארגון טרור מטורף וערמומי, חברי כנסת מתלהמים מימין, ציבור שתומך במבצע רחב וגינויים ברחבי העולם נגד ישראל.
במשך מערכה כזו שנמשכת מספר שבועות כדאי להמעיט את הדיבור על יעדים מדיניים ולהתמקד במסרים קצרים לציבור, לאויב ולתקשורת.
זה בדיוק מה שהוא עשה.
אפשרויות יצירתיות לסיום הלחימה ? מה למשל ?
יש לך פטנטים שלא שמענו עליהם ?
להזכירך: נתניהו יצא בצורה לא פופולרית מעזה למרות מחאת הצבא וגורמים רבים בפוליטיקה ואפילו בתקשורת. אפילו היום YNET מנהל קמפיין נגד היציאה המוקדמת מדי לכאורה.
עד שפעם אחת הוא מנהל משהו ברצינות מהתחלה עד הסוף בלי שפנים מהשרוול אתה מתקיף אותו על זה ?

13 יש סיכוי שתחמיאו לנתניהו ? ברק רביד כיועץ מדיני
  • 20:20
  • 05.08.14

המלחמה לא הייתה יזומה ע״י נתניהו, והיעד הוא להגן על ישראל.
תוצאות מדיניות נקבעות על פי התוצאה במלחמה, ועדיף לא להתלהם ולקבוע מטרה מדינית, אלא להיות צנוע ושקול בהצהרות.
נתניהו כן הציב יעד של פירוז ויתכן שיושג - ימים יגידו.

14 הגיבורים אנשי הצבא . הפחדנים הפוליטיקאים חנה
  • 20:21
  • 05.08.14

לביבי נתניהו יש עם סבלני וצבא חזק ואפס חזןן

15 אלי צ  (לת) ביבי הפסיבי
  • 20:21
  • 05.08.14

16 הדבר שהכי מטריד אותו הרגע הוא מה יהיה גורלו של המטוס החדש לו ולרעייתו  (לת) ביבי טורס
  • 20:23
  • 05.08.14

17 כל כך רציתי החלטה של מועביט. ציפי
  • 20:23
  • 05.08.14

1701 בעניין החיזבאללה כה הצליחה. למה ביבי לא נותן לי להצליח שוב? רוצה לחזק את עצמי המתפוררת פוליטית ואת עבאס הצמוד.

18 אני סומך על עיתון הארץ להשמיץ את ראש הממשלה בכל הזדמנות.  (לת) דוד
  • 20:26
  • 05.08.14

19 "ובלי ויתורים עמוקים מאד לחמאס בעת המשא ומתן, לא יהיה שקט" סוקרטס
  • 20:31
  • 05.08.14

פחחחחחח.

20 הקבינימאט המדיני מתכנס בפעם המי יודע מה כי/דון
  • 20:32
  • 05.08.14

ניצחנו אבל לא בנוקאוט , צבא גדול היה צריך ביום הראשון להיכנס עם מאסות של שריון למען ייראו ללב עזה כדי לשבות או לרוצץ את ראש הנחש, לא מנצחים עם פעולות סיירת ראקטות ומנהרות

21 מה קרה כל זמן המלחמה אמרתם שהוא מתון בר
  • 20:35
  • 05.08.14

השתנתה הדעה בעיתון הארץ. כל זמן המלחמה כתבתם שנתניהו עובד במתינות ובשכל. זהו הזמן עכשיו לתקוף ולהיות העיתון ההזוי של המדינה שלנו. מבלבלי שכל שכמותכם

22 אם יתברר שפני החמאס להמשך ירי המרגמות יש להמשיך ולחסל בכירים  (לת) דניני
  • 20:39
  • 05.08.14

23 ברק רביד- אנא שרטט פתרון אפשרי שירה
  • 20:41
  • 05.08.14

תן תקווה לעם- מה יכול להכיל פתרון כזה? איך הוא יראה? האם ריאלי? אל תגיד מה לא- תגיד מה כן

24 החמאס מחסל את מתנגדיו ומוכן שהמוני אזרחים ימותו שוקי
  • 20:41
  • 05.08.14

ובלבד שישמור על שלטונו.
ןלכן לא ברור איך אפשר לחסל אותו

25 כלומר, נתניהו העדיף את השותפים שלו ל״היעדר תהליך מדיני״ מאז 96 Jonas
  • 20:42
  • 05.08.14

מר רביד, לנתניהו יש מטרה מאד פשוטה שלשמה הוא נבחר: לא להגיע להסדר מדיני. לשם כך יש שיתוף פעולה ארוך שנים, פורה ויציב בין ממשלות ישראל ובין הפלגים הפלסטינים הדתיים (החמא״ס והג׳האד האסלאמי). מיטוט תהליך אוסלו וסיכול כל ניסיון למו״מ במשך 20 השנים האחרונות זה לא הישג מבוטל. היו רגעים קשים בהם נראה כאילו אולי ניתן יהיה להגיע להסדר וחלום הנדל״ן המשיחי היה מגיע לקיצו אבל ב״ה החמא״ס ונתניהו היו שם בכדי לוודא שזה לא יקרה. פלא שנתניהו הרגיש נבגד כאשר חמא״ס נכנסו לממשלת האחדות הפלסטינים, אחרי כל כך הרבה שנים של שיתוף פעולה?

26 רביד מפליא לנתת את הטקטיקות אבל מתעלם מה"איסטרטגיה" שמאלן מתון
  • 20:43
  • 05.08.14

היעד האיסטרטגי (סליחה על המילה הפלצנית) של נתניהו הוא למנוע הקמת מדינה פלסטינית בקדנציה שלו. הבן של בנציון לא יכול להרשות לעצמו בגידה שכזאת בעקרונות של בית אבא. תמורת זאת נתניהו מוכן לשלם כל מחיר כולל מבצע נוסף בעוד זמן קצר. כדי לחסל את חמאס הוא אינו מוכן להפסיק להשפיל ולהתעלם מאבו מאזן כפי שהוא עושה מאז 2009 ולהסכים להקמת מדינה פלסטינית. אז מה עם בעוד שנה שנתיים נחטוף עוד כמה אלפי רקטות ויהרגו עוד כמה עשרות או מאות חיילים וכמה אלפי עזתים? לדעתו זה מחיר צנוע בתמורה לכך שלא תהיה מדינה פלסטינית וא"י השלמה תישאר אופציה תקפה. נסה לנתח את ההתנהגות של נתניהו על בסיס ההנחה הזו ותבין את הגיון הברזל שלה.

27 אני במחנה השמאל....אבל... ציפורה נפש
  • 20:50
  • 05.08.14

אבל: אני מצפה מהעיתון שלי שינהג כעיתון יומי רציני. הכותרת של
הכתבה הזאת נראית כאילו ברק רביד נרתם לקמפיין פוליטי נגד נתניהו.
זה, עם כל הכבוד לא תפקידו במעמדו ככתב מדיני.

28 רביד מטעה. יובל
  • 21:06
  • 05.08.14

לצערנו לצבא לא היה פיתרון יצירתי למלחמה תת קרקעית. ההתמקדות בדרג המדיני שאינו חף מטעויות הינה רבידית.

29 חזרתם על אותו תקליט מאוסלו מתי תתאוררו  (לת) macabi
  • 21:09
  • 05.08.14

30 המחדל החל בשעה שהוחלט על מדינה נקייה מערבים  (לת) פלץ, בשביל השלום
  • 21:10
  • 05.08.14

31 ואו ברק...התעלית הפעם מרק בריל
  • 21:10
  • 05.08.14

הסכם הודנה-יהיה.
אופק מדיני כפתרון-אין עם מי.
גם לא היה קודם.

למה אתה מתבזה בפטפטת לעוסה וממוחזרת?
כל שמאלן חשוך מזמר בטונים שלך..

רק אל תדאג לביבי. הוא את הקופונים כבר קטף.
לא שאני מסכים איתו. ממש הפוך הפעם.

אבל לבטל הישגים בגלל שקנית מקלדת?

לא חראם?

מרק בריל.
marlrin@013.net.il

32 תושבי הרצועה להשתלטות חמאס עליהם עוזי אורנן
  • 21:10
  • 05.08.14

החמאס הוא ארגון מוסלמי ואינו פועל כאירגון פטריוטי פלסטיני. הוא משתלב בתוכניות של ארגונים מוסלמים קנאיים להפצת האיסלם בכל העולם, ואין לנו על מה להידיין איתו.
לעומת זאת התושבים שחמאס השתלט עליהם בכוח הזרוע והוא שולט עליהם בטרור, הם תושבים ותיקים של ארץ ישראל (פלשתינה א"י) וכלפיהם הייתה מכוונת התוכנית לחלוקת הארץ לשני חלקים. בהיותנו המדינה היחידה שקמה בשטח פלשתינה-א"י איננו יכולים להתעלם מתושבי הרצועה, וחובתנו לתבוע סילוק הקבוצה הטרוריסטית מן השטח. אין לדבר על "פירוז" אלא על סילוק החמאס מן השלטון. לא עשינו זאת בכוח הצבא (לא הפעם ולא בהתנגשויות הקודמות) אבל התביעה הזאת צריכה להישמע בכל כיוון. ההבחנה בין השליט הטרוריסטי ובין הציבור הנכנע לו חייבת להיות הדגל שלנו. ואל נטיל את הדאגה לשלומם של התושבים על גופים זרים, כגון האו"ם, מדינות אירופה או טורקיה וקטאר. כשם שישראל דואגת (וחייבת בכך) לשלומם של תושבי יהודה ושומרון, כך היא חייבת לדאוג לתושבי הרצועה - אחרי שיסולק ממנה שלטון האימים של חמאס שהשתלט על הכול.

33 ביבי נהג במתינות בתבונה וחוכמה - רק את השמאל ההזוי העובדות לא מבלבלות  (לת) עוד דברי שקר של השמאל ההזוי
  • 21:13
  • 05.08.14

34 סופסוף ראינו למה הימין מסוגל בועז
  • 21:13
  • 05.08.14

לכלום ושם דבר

35 די. די כבר אתם בלתי נלאים. איזה עיתון של דני
  • 21:14
  • 05.08.14

שיטנה. חכו רגע תנו לראות מה קורה יא אללה שלכם

36 כתבה מצוינת עודד
  • 21:16
  • 05.08.14

סוף סוף כתבה אמיתית ונכונה על פרצופו האמיתי של ביבי... ביבי הרסת את המדינה !! מתי כבר תבין שאתה קללה לעם ישראל... שקרן רמאי ונוכל!!

37 מתי נראה כתבה שמחמיאה לנתניהו בהארץ, עיתון שיש בו לכאורה ביטוי לכולם?  (לת) tbsrh
  • 21:17
  • 05.08.14

38 מיסטר ברק היקר שמעון
  • 21:18
  • 05.08.14

נו לא עבר יום וכבר מלכלך אדון ברק.מעניין אדון ברק הגאון איך אתה במקום ביבי מנהל את המלחמה.לדבר ולכתוב זה הכי קל...

39 בוא רק נדמיין איך שיפא היה נראה אם אולמרט היה ראש ממשלה  (לת) יניר
  • 21:23
  • 05.08.14

40 מו״ם Adrianwe
  • 21:24
  • 05.08.14

עם ליברמן , בנט, רגב, כץ בממשלה עדיף להתחיל להתכונן למלחמה הבא

41 אין ״ברק״ תחת השמש טוילי גבי
  • 21:33
  • 05.08.14

אותה המנגינה לא בא לך להקיא עם כל כך הרבה כרא בפה? שני מיליון איש ואשה מצביעים בסקרים האחרונים לטובת תפקודו דל נתניהו,, ואתה שעוד לא דתה כוס תה בפוליטיקה משחק אותה הגאון מוילנא!!!

  •   זה בגלל שהישראלים דבילים אלכס
    • 23:56
    • 05.08.14

    אין חדש תחת השמש כי הישראלי בן אדם פרימיטיבי שמוכרים לו כל דבר ומאמין. לא סתם הדבר הזה ראש ממשלה פעם שלישית. אפס אחד כזה אפילו בליכוד לא היה אבל העם הטיפש אומר אמן כל פעם שהפוליטיקקי הזה משתין עליו. פתאתי

42 חבל על המאמצים ישראל היום
  • 21:42
  • 05.08.14

לא משנה מה יעשה ביבי, תמיד "הארץ" יקטלו אותו.

43 ספר לנו עיתונאי מכובד אלו מהלכים יצירתיים ומתוחכמים נתניהו פספס? רוני
  • 21:43
  • 05.08.14

אלו יוזמות ותיחכומים גדולים ויתר נתניהו? מהלכים כה ברורים לעין שאין צורך אפילו לציינם?

כמה שטויות בכתבה אחת:
1. כל מי שנכנס למו"מ (לא רק מדיני, בכלל. והמלחמה הזו היתה חלק ממו"מ אחד גדול) יודע שאסור להודיע את המהלכים שלך מראש. נתניהו שינה את דעתו (הפומבית!) וטוב שכך, לומר מראש מה אתה מתכוון להסכים או לא רק נותן כוח לצד השני.
2. נכון, נתניהו הציב יעדים נמוכים למלחמה. הצבת יעדים גדולים הייתה נותנת תחושת כשלון לנו (במידה ולא השיגו אותה) ותחושת ניצחון לאויב, מה שהיה מקשיח את עמדותיהם ומוביל להסדר פחות טוב מבחינתנו.
3. נתניהו לא למד כלום מהמבצעים הקודמים?? בעיני הוא הצליח לנווט את דעת הקהל העולמית בצורה מצוינת (בהתחשב בעונש הקולקטיבי הנוראי שהוטל על הפלסטינאים). ציפיתי לתגובה חריפה בהרבה מהעולם. אני זוקף זאת לזכות הפסקות האש המופרות שנתניהו עשה (ולא זיגזוג כפי שהיית קורא לזה)

גילוי נאות: אינני מחובבי נתניהו, אבל במלחמה הזו לפחות - אני שמח שהוא שם.

44 צודק וגם... אני
  • 21:44
  • 05.08.14

שיפסיקו המטקבקים ואחרים להתהדר בכך שביבי היה מתון ומאופק. זה לא קשור

45 הכלבים נובחים והשיירה עוברת גיל
  • 21:54
  • 05.08.14

כל הכבוד לצהל ולעם ישראל שעמד איתן בחזית ובעורף! את ההגיגים הנלוזים של כתביי עיתון הארץ,אפשר כבר עכשיו, להשליך לפח ההיסטוריה.

46 אבו מאזן הוא לא אופציה לכלום, תרדו מהאפס הזה כבר מגחך
  • 21:57
  • 05.08.14

המחדל הוא קודם כל אסטרטגי ולא מדיני , אם כבר.
צה"ל הפך להיות קבלן-מפוצץ-מנהרות ולקראת הסוף גם הגיע להיות מפוצץ-בתי-אזרחים-על-יושביהם (סתם תוצאה של גסות רוח צדקנית - לא יותר מזה). נמל תעופה מושבת, סכסוף קולני אם ארה"ב, גינויים מנשיא צרפת ושר החוץ של בריטניה. כל הכיאוס הזה משום שבחרו באופציה הקלה ולא באופציה הנכונה. המערכה הזו היא בכיה לדורות, תבוסה צורבת - תשמעו אנחנו באמת אידיוטים...

47 זו לא פסיביות, זה פסיב-אגרסיביות ירוקה
  • 22:25
  • 05.08.14

לנתניהו ולממשלתו נח לא להתעסק בהצעות יצירתיות כשברור להם שהמחיר, פינוי ההתנחלויות, הוא לא כזה שירצו לשלם. הגיע הזמן לומר את האמת-נתניהו מעדיף לספוג את טילי חמאס ולהמשיך להיות בעמדת הקורבן בכדי לא לוותר על הסרטן ההתנחלותי. מה עוד שזה יחייב אותנו לעסוק בזוטות כמו השקעה בחינוך, בפריפריה, ביוקר המחיה. סתם כאב ראש

48 ההישה הגדול ביותר של המלחמה הזאת היא שגלאון ונתניהו אחים. אבל רק היא ! א
  • 22:35
  • 05.08.14

נתניהו הפך למשלך השמאל(ץ).

49 הממשלה עדין לא גיבשה עמדה והארץ גיבש חמור קופץ בראש  (לת) היהודי הנרדף
  • 22:39
  • 05.08.14

50 כן היתה לו מטרה- להשפיל ולהאשים את קרי. ואתה , רביד, סייעת לו  (לת) עמירם
  • 22:53
  • 05.08.14

51 עוד דובי לא לא יושי
  • 23:11
  • 05.08.14

אתה אולי תכשיט של הארץ אבל אין ברק וניצוץ במאמרך גיבוב של משאלות לב ללא בסיס עובדתי הכשלון שלך וחבורת הפרשנים הנפחנים שריח נפיחותכם נישא למרחוק שום עבודה עיתונית המתריעה על המנהרות ,מוכנות עוטף עזה , תקשורת צבא ממשל ,תושבי עזה אפילו כתבי אלגדירה יותר אוביקטבים מכם
קשה או לא בדנא שלכם לעשות עבודה עיתונאית נקיה ממשאלות לב ושנאה עיורת ולהודת שאולי היה איזה שביב של חיוב בהתנהלות של ביבי והקבינט
אתם לא שונים מהימין המתלהם רק עטופים בעור של כתבים ל"אנשים חושבים"

52 מצטער להגיד לכם אבל ביבי פעל נכון! אלון
  • 23:20
  • 05.08.14

אתם כרגיל מתעלמים מההקשר של המלחמה, המצב הדיפלומטי ועוד ועוד. במצב הנוכחי זה הטוב ביותר שיכלנו להשיכ: מצרים כופה וערבה להפסקת אש עם חמאס שאותו היא שונאת. לישראל זה לא רע. יש פה אינטרס משותף. זה שאתם בוחרים להתעלם מכל איום ורצים בזרועות פתוחות לעבר אויב שהפגין עצמה רבה, ומזלנו שאנחנו תקפנו ולא חיכינו לתקיפתם. אם אתם רוצים להתעלם ולקבל את תעמולת החמאס.. תפאדלו.

53 קשה לי להקשיב ולהסכים עם אדם שאכפת לו מילדי עזה יותר מילדי שדרות. אורי
  • 23:23
  • 05.08.14

כל מה שאתה ודומייך אומרים, צריך לעשות ההפך.

54 כל מילה בסלע!! אדמור
  • 23:52
  • 05.08.14

יש לנו כבר שנים של שקט בגדה ואפס תהליך שלום!!! למה מחכים? שגם שם הכל יתחיל להתלקח כמו שכמעט קרה עם החטופים.. ביבי מלך הסטטוס-קוו. ולכל צמאי הדם שרוצים ללכלך את הידיים בדם של חיילים ישראלים ועזתים עלובי חיים, תחשבו על שאלו הילדים שלכם שנלחמים שם, תחשבו שזה הילדים שלכם שמופצצים שם. קצת אמפטיה אמיתית לאמא שכולה לא תזיק, במקום הרגשת מועקה רגעית וזפזוף לערוץ שבו מראים הפצצות ולא זעקות שבר.. ותחשבו על זה. טוב טוב תחשבו על זה. ראשי בלטה ממחנה בלטה!

55 מלים גבוהות צור
  • 00:52
  • 06.08.14

קשקשת מתלהמת ללא כל הצגת חלופה מעשית כלשהיא. ביקורת לשם ביקורת. האם הכתב המדיני הנכבד ניהל פעם משהו בחייו ?? האם נשא באחריות משמעותית כלשהיא ??

56 נתניהו מתאים ככפפה למדינת הערסים הזאת!  (לת) חוני - יחי הקיסר ביביהו הראשון!
  • 01:04
  • 06.08.14

57 למה שמישהו ישקיע בעבודה אם הוא לא נמדד על תוצאות - תקציב הגלידה ממשיך ספקן
  • 01:14
  • 06.08.14

להיות משולם, ולמרות אפס עשייה, עשרות הרוגים ונזק של מיליארדים למדינה, הוא ממשיך להיות פופולרי ואוי למי שיעשה עם הימין חשבונות פוליטיים. מסתבר שביבי, שהוא לא טיפש כמו שהוא נראה, מתאים את מדיניותו למה שהאספסוף רוצה, ושני הצדדים מרוצים.

58 לא נמאס לכם? גל
  • 01:25
  • 06.08.14

למה נראה לכם שאתם יודעים הכל?
ואם המטרה שלו הייתה לפגוע במנהרות וזהו?

אני לא אוהב את ביבי (בלשון המעטה) אבל אולי די עם הביקורת על כל דבר, גם על דברים שאין לכם טיפת מושג לגביהם...?

יאללה נמאסתם...

59 ומה אתה היית עושה ? מיקי
  • 01:25
  • 06.08.14

נאה דרשת, מר רביד. אכן חזרנו לנקודת האפס ולא מינפנו את הזירה לייעול מצבנו. אבל מעבר להצהרות אלו שבכתבה, חיפשתי גם את ה״איך״ ולא רק את ״מה״. כתבתך חסרה בצעדים אפשריים ותכליתיים לשיפור מצבנו. כלאמר בלשון מדוברת יותר: ״מה היה עושה ברק רביד לו נכנס היה לנעליו של נתניהו״. העולם מלא ביועצים ומקטרגים היודעים לעוץ לנו מה טוב ומה לא טוב, אבל מעטים בהם יודעים גם לייעץ מה יש לעשות בכדי להגיע ל״יותר טוב״.

60 כמה שרה שילמה הפעם לטוקבקיסטים/עבדי משרד ראש הממשלה כאו? עדנה
  • 01:45
  • 06.08.14

כל מילה בסלע - נהנתניהו כבר כל כך יותר מידי זמן עובד על עם ישראל שהוא מנהיג - תשיכו לבחור בו=תמשיכו לסבול - איזה עם מזוכיסט! כל מילה כאן בכתבה נכונה ואפילו עדינה מידי לקטסטרופה בדמות ממשלת ישראל האיומה ביותר שהיתה בהיסטוריה העם הנבחר בניהול הנ"ל וזוגתו חובבת הנירות והגלידה על חשבוננו. - נקווה שפיצוץ ביבי טורס, בקרוב, יסלק אותו סוף סוף מהכסא אליו נדבק בדבק נגרים - למרות כל כשלונותיו ואפס השגיו.

61 אשמח לשמוע מה ההצעה של כבודו. לשבת ולכתוב ולדבר גם ביבי נתניהו
  • 02:26
  • 06.08.14

אני יודע. תן הצעה קונקרטית

62 פרשנות רדודה רמי
  • 04:16
  • 06.08.14

1. נתניהו הציע פתיחת המעברים תמורת פירוז. על פחות מזה זה אין מה לדבר. פתיחת המעברים לצורך שיקום החמאס כפי שרביד חושב שצריך לעשות זאת לא רק שטות גמורה אלא אין אף אחד במדינה להוציא אולי את ח"כ זועבי, לא יסכים. 2. אם תנתח את המציאות תגיע גם אתה למסקנה שאין יותר מדי אפשרויות. 3. אם אין פירוז אין פתיחת מעברים וזה המצב שהיה לפני העימות. 4. בסה"כ הכדור עכשיו בצד הפלסטיני.

63 עוד גאון מתוצרת הארץ קשקשן בפרוטה
  • 11:16
  • 06.08.14

ברק רביד מבקר את הרג האזרחים ומצד שני טוען שהיה צורך במבצע גדול הרבה יותר. וכיצד הוא חושב מבצע כזה היה מסתיים? וכיצד ניתן לפגוע במנהרות ללא פגיעה באזרחים.
אם הוא היה מנהל את העסק הכל היה נראה אחרת - כן בטח...

64 אולי הכתב היקר לא ממש בעניינים ואם כך הכל עור בא פרח  (לת) י
  • 15:28
  • 06.08.14

65 נתניהו פחדן ואפס מאופס-לך הביתה ותן המושכות למנהיג אמיץ ולא כלומניק  (לת) יוסי א
  • 18:01
  • 13.08.14

66 וואאו איזה חכם אתה !!! חזור למראה והתפעל מעצמך בור וטיפש חסר הבנה  (לת) בסיסית ומרוצה מעצמו עד אין קץ
  • 19:00
  • 13.08.14

67 תעמולה שהיא תעמולה מאיר פרשן
  • 21:01
  • 13.08.14

בנבכי ך, פרשן נאור -מפעפעת להבה. אתה אומר להצית אותה ולהבעיר את זיקי אהבת האאתה מנסה ולאחים שבינינו!
אתה אומר להוקיע את מי שעומד בראשנו ובכך לתמוך חלילה באויבינו...
העולם כולו נגדינו עם פרעות והשמצות וכאב - ואתה עומד מנגד והופך את דמותך לרעים שבטיס.....
אנא, חזור בעצמך ועט הסופרים סלך, תאיר את נשמותיהם של בני עמך ואל תהיה כעמלק המצנן את הנרפים שבקצה עמנו...
רעה, אילו תגובות נרפות, חסרות עמדה של בטחון ותושיה - עוררת....

68 תעמולה שהיא תעמולה. כתבה שהיא חחדל ומביאה פרוד ורפיון וכעס... איה הברק  (לת) מאיר פרשן
  • 21:08
  • 13.08.14

69 הרביד (תכשיט) שלך מבריק מחבר שמביא רפיון ושנאה, בערוב עלינו אויבים...  (לת) מאיר פרשן
  • 21:15
  • 13.08.14

70 אתר ליברלי שמשמיץ ראש ממשלה, אך אינו מקבל בקורת. גועל!  (לת) מאיר פרשן
  • 21:17
  • 13.08.14

71 נתניהו לא יכול להיות יותר ראה"מ.ואף מילה על איראן. גנדי
  • 12:12
  • 14.08.14

מה מחליפים סוסים באמצע מרוץ. אבל נתניהו לא יכול להישאר כראש הממשלה . להחליט שלא להחליט , לא לעשות דבר . עזבו "צוק איתן" . איזה דוגמה לדור מנהיגות הבא . ערבים תפסו אתנו באף ומזיזים אתנו איך שבא להם . כל זה נקרא מו"מ . הכול בשושו ואחר כך חרא צפה למעלה . למישהו יש עוד רצון לבדר על איום האיראני .

72 נתניהו דביל!!!!!  (לת) KK
  • 00:56
  • 15.08.14

פרוייקטים מיוחדים