המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הצעת חוק חדשה: ערבית אינה שפה רשמית

ההצעה השנויה במחלוקת עליה חתמו 40 ח"כים, מהאופוזיציה והקואליציה, תביא לשינוי הגדרת ישראל ליהודית לפני דמוקרטית

על שולחן הכנסת הונחה אתמול (רביעי) הצעת חוק שנויה במחלוקת לפיה תשונה ההגדרה המקובלת של ישראל כ"מדינה יהודית דמוקרטית". לפי נוסח ההצעה, ישראל תוגדר כמדינת הלאום של העם היהודי, ומצוין בה במפורש כי המשטר הדמוקרטי בישראל יהיה כפוף להגדרתה של המדינה כ"בית לאומי לעם היהודי". על ההצעה חתומים 20 מבין 28 חברי הכנסת של קדימה.

ההצעה, שיזמו בין היתר אבי דיכטר (קדימה), זאב אלקין (ליכוד) ודוד רותם (ישראל ביתנו) מעצבת מחדש מוסכמות יסוד באשר לאופייה של מדינת ישראל: כך, למשל, היא קובעת כי השפה הרשמית היחידה בישראל היא השפה העברית. זאת, אף כי עד היום גם הערבית והאנגלית הוכרו כשפות רשמיות. עם זאת, נכתב בחוק: "לשפה הערבית מעמד מיוחד, ולדובריה זכות נגישות לשונית לשירותי המדינה, הכל כפי שייקבע בחוק".

האם יש לבטל את הערבית כשפה רשמית? הצביעו בסקר

סעיף נוסף שנוי במחלוקת קובע כי המשפט העברי ישמש מקור השראה למחוקק ולבית המשפט. כך, חברי הכנסת יתבקשו לחוקק ברוח המשפט העברי, ובתי המשפט יידרשו לפסוק על סמך המשפט העברי במקרים בהם לא יימצא חוק מפורש קיים. לפי נוסח ההצעה, אם "ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה, בהלכה פסוקה או בדרך של היקש מובהק, יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק היושר והשלום של מורשת ישראל".

עוד סעיף בהצעת החוק קובע כי "המדינה תפעל לקיבוץ גלויות ישראל ולהתיישבות יהודית בתחומיה והיא תקצה ממשאביה למטרות אלו". בניגוד לשאיפה המפורשת להקמת התיישבות יהודית, החוק מסייג הקמת התיישבות קהילתית לבני לאומים אחרים ומשאיר את ההחלטה בידיה של המדינה. "המדינה רשאית לאפשר לקהילה, לרבות בני דת אחת או בני לאום אחד לקיים התיישבות קהילתית נפרדת".

יוזמי החוק: ח''כ דוד רותם וח''כ זאב אלקין בכנסת. תצלום: מיכל פתאל

לדברי אחד מיוזמי החוק, ח"כ אלקין, "החוק נועד לתת לבתי המשפט נימוק התומך בסוגיית הלאום היהודי של המדינה בבואם להכריע במצבים שבהם אופייה היהודי של המדינה מתנגש עם עקרונות הדמוקרטיה". לטענתו, "בתי המשפט מתחבטים לא מעט בסוגיות כאלה, כמו למשל חוק השבות שהוא חוק מפלה".

אלקין לא מוטרד מהשלכותיו של החוק הזה על דימויה של מדינת ישראל בעולם: "אם מדברים על העולם שבו האו"ם השווה את הציונות לגזענות, אולי היתה בעיה. אבל כיום העולם יהיה מוכן לקבל את זה", אמר אלקין.

עד כה חתמו על ההצעה בסך הכל 40 חברי כנסת מן הקואליציה והאופוזיציה כאחת, בהם נציגים ממפלגת העבודה, העצמאות, ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי. בכנסת העריכו כי נכון לעכשיו יש רוב מוצק להצעה, שתעלה להצבעה במושב החורף של הכנסת.

לפי נוסח החוק, יהיה ניתן לשנותו רק באמצעות חקיקת חוק יסוד חלופי. בניגוד לחוקי יסוד אחרים, חוק היסוד הנוכחי קובע שניתן יהיה לשנותו רק באמצעות חקיקה של חוק יסוד חלופי בלבד.

מדובר בסנדול שנועד להקשות באופן משמעותי על היכולת להביא לשינויים בסעיפיו. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, למשל, לא קובע מגבלות. על פי ההצעה, נוסח החוק יהיה נוקשה וניתן יהיה לשנותו באמצעות חוק יסוד חדש בלבד. הצעת החוק נוסחה בשיתוף וביוזמת המכון לאסטרטגיה ציונית.

אלקין ורותם עומדים מאחורי שורה של חוקים שנויים במחלוקת שעלו במושב החולף ובהם: חוק החרם, המטיל סנקציות כלכליות על מטילי חרם על ההתנחלויות וחוקי העמותות, המגבילים את יכולת הפעולה של עמותות השוללות את קיומה של ישראל ומאלצים עמותות פוליטיות לחשוף מימון שקיבלו ממדינות זרות לצורך פעילותן.

בקדימה הדגישו כי מדובר בהצעת חוק פרטית של ח"כ דיכטר ולא בהצעת חוק סיעתית: "כמו כל הצעת חוק אחרת גם הצעה זו תגיע לשולחן הסיעה לדיון מקדמי, בו תיקבע עמדת הסיעה בנוגע אליה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רוסית צריכה להיות השפה הרשמית, ואחריה עברית  (לת) פאינה
  • 06:42
  • 04.08.11
02 וקדימה עוד חושבת להיות מפלגת מרכז? דני
  • 06:42
  • 04.08.11

רוב חברי קדימה אינם שונים במאומה מחברי הליכוד הקיצונים לא יעזור לכם כלום ההצגה שלכם נגמרה למרות שיש כמה מביניכם שראויים אבל הם יצטרכו לעזוב את קדימה אם ירצו לזכות בקולות השפויים

03 מדינה של גזענים מטורפים: אבל מגיע להם יורי
  • 06:44
  • 04.08.11

הטמבלים מהסוג של אלקין ושות' קורעים בלהיטותם הגזענים את המעטה של מהוגנות שמדינת ישראל לבשה בימי מפא"י ז"ל. אפשר להתפלץ, אפשר גם להגיד: מגיע להם. אולי כך יאיצו סוף סוף את תהליך דחיקתה של המדינה החולנית הזו מחוץ לחברה האנושית המהוגנת ויגרמו- בדרך הכואבת וההכרחית - לתהליך הגמילה מהלאומנות החשוכה שתוקעת אותנו בראשית המאה ה-20 במקום להשאירנו במאה ה-21. כל הכבוד, טמבלים!

04 וזה בטח צעד שיקדם את השלום האיזורי? דא? אם רק הייתם יודעים..
  • 06:50
  • 04.08.11

כיהודי ישראלי שנולד וגדל פה, אי ידיעת השפה הערבית הוא מבחינתי הפסד. לא רק שזה היה אפשרי כמו היום, לפי ההגיון, שלי אומר לי שאם אתה עובר דירה ומגיע לשכונה חדשה, זה תמיד רעיון טוב לדעת באיזה שפה מדברים השכנים. ובמיוחד כשאתה מצהיר לכל מי שמכיר אותך שאתה רוצה לחיות בשכנות טובה ובשלום עם שכניך..

05 איכס  (לת) יותם
  • 06:54
  • 04.08.11
06 גל פופוליסטי סוחף את הארץ, אמר נתניהו, וצדק  (לת) עלובים, לכו הביתה
  • 06:54
  • 04.08.11
07 דיכטר - איכזבת.  (לת) אני
  • 06:59
  • 04.08.11
08 איך זה יכול להיות ?! אדר
  • 06:59
  • 04.08.11

איך זה יכול להיות שבכמסת ישראל יש כה הרבה טיפזים, אווילים ובערים. כשהבערות פוגשת פאנטיות זה מסוכן.כבר אמר בזמנו שמריהו לוין: עם ישראל הוא עם חכם רק חבל שאין לו שכל. חברי הכנסת מוכיחים זאת.

09 משמע מדינת ישראל גזענית לפני דמוקרטית ולפני יהודית אורי
  • 07:03
  • 04.08.11

בימים אילו בושה להיות אזרח ישראלי אם שטף חוקים זה יעבור אשקול לדרוש את ביטול אזרחותי הישראלית ומעבר לעמדת תושב חזות המדינה כולל החוקים העוברים משמען מדינה מגעילה חסרת תוכלת וחסרת סיכוי. פוי

10 זה אחד באפריל, נכון? בדיחה לא מוצלחת
  • 07:04
  • 04.08.11

איפה היו החברה האלה בשיעורי אזרחות בתיכון?

11 נכון מאוד. אחרת להוסיף גם רוסית לכל השלטים.  (לת) בוריס
  • 07:04
  • 04.08.11
12 בתהליך שקיעתו של המשטר הציוני נהיה עדים לעוד רעיונות מסוכנים: .. איזי ריידר
  • 07:05
  • 04.08.11

תחילה בשם "המדינה היהודית" יירדפו כל מי שאינם "יהודים". ולאחר מכן כמו שקורה בכל משטר פאשיסטי, יירדפו ללא אבחנה כל אלה שמסכנים את "טוהר הגזע" היהודי.

13 פשיסטים הביתה  (לת) פשיסטים הביתה
  • 07:07
  • 04.08.11
14 בושה וחרפה  (לת) מתביישת
  • 07:07
  • 04.08.11
15 אין פלא שבעיתות של משברים חברתיים מנסה הימין להטות את האש........ איזי ריידר
  • 07:09
  • 04.08.11

לכיוונים לאומניים-משיחיים. שהרי ידוע כי סם הלאומנות זה הדבר היחידי שיכול להסיח את תשומת הלב של עדר הכבשים הציוני מכך שהחזירים דופקים אותו כלכלית.

16 היינו ב35 עכשיו הגענו ל38  (לת) הורד הלבן
  • 07:11
  • 04.08.11
17 ועכשיו זה יהיה כתוב גם בספר החוקים: ציונות היא גזענות ארתור
  • 07:11
  • 04.08.11

אידיוטים.

18 עם כל מה שמתרחש כאן, זה מה שיש להם לעשות? OMG
  • 07:11
  • 04.08.11

די כבר, תתרכזו! הבעיות שלנו כרגע אחרות לגמרי. במקום לעסוק בפילוג ודיכוי - אולי עדיף שתנסו להתרכז בפתרון הבעיות הבוערות בשטח. אוסף עלובים עם משכורות עתק על לא כלום.

19 חייבים להפיל את הממשלה הזו כמה שיותר מהר! ביבי-ליברמן הביתה!
  • 07:12
  • 04.08.11

הממשלה הפשיסטית תולדות המדינה.

20 עוד חוק אנטי-דמוקרטי אזרח חרד
  • 07:12
  • 04.08.11

ישראל בדרך לאבדון - מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. אלקין ורותם וחבר מרעיהם צריכים לשאת אות קין רק על עצם הרעיון לחוקק כזה חוק מפלג, מסכסך ומשפיל לציבור שלם. החוק הזה אינו נושא כל חידוש רעיוני. הוא רק מוציא את המרצע מן השק. תבושו לכם, נושאי הדגל של הדקדנס הפוסט ציוני !

21 גועל נפש  (לת)
  • 07:13
  • 04.08.11
22 מצוין הגיע הזמן אשר אביטבול
  • 07:17
  • 04.08.11

קודם יישר כח עצום ליוזמים,המשיכו כך הלאה עוד ועוד הגיע הזמן להכיר בגדולת הערכים היהודיים המקוריים ולהפסיק את הבושה ורגשי הנחיתות שהחלושים הגלותיים מביננו מנסים להשליט עלינו, גם אתה כתב יקר עולה מתוך סגנון כתיבתך שהנך נמנה עליהם לשוב בתשובה למקורות חיינו תחיית השפה העם הארץ וכל סגנון חיינו היהודי המלא לבסוף מתוך הכרה

23 חבורת מטורפים אימפוטנטים! אתם עוד תובילו אותנו לאבדון!!!!!! אריה
  • 07:18
  • 04.08.11

מה הוא החוק העברי? החרטה מלפני 3000 שנה?!? ומה עם הסטטוס קוו? נשבור אותו? אשכרה חבורת מטורפים נטולי פרופורציה. המלה דמוקרטיה פשוט מפריעה להם..!

24 בשעה טובה,המדינה מתחילה להתעשת ולקחת את גורלה בידיה.כל הכבוד לחכי  (לת) ישראל יהודית ציונית
  • 07:20
  • 04.08.11
25 אלוהים, זה לא מגיע לעם. גרש מאיתנו את האלקנים ואת הרותמים הללו.  (לת) אנא בכוחך הגדול
  • 07:20
  • 04.08.11
26 אסור לעשות כזה דבר אזרחית
  • 07:20
  • 04.08.11

מי האנשים ההזוים שיושבים בכנסת ומציעים חוקים שמסריחים מבורות,גזענות וחוסר הבנה בסיסי של המדינה שהם "מנהלים"?

27 דיכטר? אלקין ורותם זה כבר מוכר וברור. אבל דיכטר??  (לת) אייל
  • 07:21
  • 04.08.11
28 ערבים חייבים לענוד טלאי ירוק על דש חולצתם שפוי
  • 07:21
  • 04.08.11

כדי שנדע להזההר מהם. חייבים את זה מהר - כל עוד העולם "מוכן לקבל את זה"...

29 איכס, איזה מדינה יש לכם, מביט עליכם מרחוק בבוז ובגועל.  (לת) שכ"מט
  • 07:21
  • 04.08.11
30 לקרוא ולא להאמין !! במעקב
  • 07:22
  • 04.08.11

לו חברי הכנסת האלה היו "גברים" ביו צריכים לדרוש " סיפוח השטחים " בחוק !! ומכוון שהם "נמרים של נייר" הם תוקפים מטרות וירטואליות..

31 מעניין כמה זמן יעבור עד שכל הלא יהודים חצטרכו ללכת כאן עם טלאי  (לת) דנדן- האנטי פאשיסט
  • 07:23
  • 04.08.11
32 מי מהעבודה ועצמאות הצביע לזוועה הזו? כולם ליברמן  (לת) מפחיד כאן
  • 07:25
  • 04.08.11
33 מצויין! ישראל - ליהודים! צרפת - לצרפתים! נורווגיה לנורווגים!  (לת) יהודי
  • 07:26
  • 04.08.11
34 הגזענות והטפשות Ds
  • 07:27
  • 04.08.11

ממשיכות במחול השידים שלהם. שכחתם להוסיף סעיף למדינת הלכה. תשלחו אותם חזרה למקומות משם באו 

35 כל הכבוד - היה חסר רציני לחוק הזה. הכרחי !!! אזרחית
  • 07:28
  • 04.08.11

הגיע הזמן לחקיקה הזו. כל הכבוד דיכטר.

36 זו בדיחה? רן
  • 07:29
  • 04.08.11

תעירו אותי ותגידו לי שזה חלום טפשי. לא יכול להיות שקדימה נתנה ידה לשטות המתאימה לחכים של האיחוד הלאומי. זו מתיחה של אחד באפריל שמשום מה התפרסמה עכשיו.

37 הציבור צורח הצילו ולדיכטר יש אנרגיה רק לחזק את הפשיזם  (לת) נזכור הכל דיכטר
  • 07:29
  • 04.08.11
38 שני אנשים משועממים מבלבלים את המוח. אלקין חצוף לחלוטין ישראלי ותיק
  • 07:31
  • 04.08.11

הוא מבטל במחי יד 120 שנות התישבות יהודית וחלום ציוני שאותם לא חווה. אינו מכיר אותם. הוא מנסה להביא את תרבות השלטון של הארץ ממנה הוא בא. לחזור לדיני תורה זה אומר לדרדר את המדינה אחורה. אני מקוה שהחוק לא יעבור כי הוא יהיה בכיה לדורות.

39 נציגי קדימה, העבודה והעצמאות - לא נשכח ולא נסלח  (לת) תתביישו
  • 07:31
  • 04.08.11
40 היהודים והיהדות גומרים את הקריירה. בן גוריון הצילו.  (לת) אורנתן
  • 07:31
  • 04.08.11
41 הצעת חוק: גברים לא יוכלו להחליט ד"ר פפר
  • 07:32
  • 04.08.11

משום מה נראה לי, שמדינה בשלטון נשים לא תגיע למסקנות כאלה. גברים בשלטון זה פאסה, ואני אומר את זה כגבר. רק מלחמות וסבל.

42 השפה היא בעיה קטנה.הבעיה הגדולה היא האיסלאם שצריך לצאת מחוץ לחוק סמי מפ"ת
  • 07:33
  • 04.08.11

הדת המוסלמית היא אם כל פשע וחטאת.ורוב אי-היציבות בעולמנו,האלימות,ההרג,והסבל נובעים בעיקר מדת זו.לא פלא שבארה"ב יש כבר תזוזה לכיוון הוצאת השאריעה אל מחוץ לחוק.הם מתחילים לקלוט את הסכנה ואולי יצליחו להינצל מגורל אירופה שכבר אבודה.האיסלאם ביחד עם הפוליטיקל קורקטנס-חיסלו את אירופה.

43 ככל שתרצו לתת ציביון,יותר למדינה\כך ביינתיים
  • 07:33
  • 04.08.11

האזרחים יאובדו את נאמנותם ,ואזרחותם כלפי המדינהאין דבר חשוב יותר מהשפה העיברית והערבית במרחבנו אפשר לדעת ולהכיר עם ואורחות חייו באמצעות שתי השפות האלו ,מה אומר לנו אלקין השפיון הזה,לימדו אנגלית או כל שפה אחרת ,על תתיקשרו למרחב הזה חפשו ארץ אחרת ,בז לכ יוזמי החוק דגלנים שכמותכם לאומנים

44 למה להסתפק בהכפפת הדמוקרטיה ללאומיות? איש הפח
  • 07:33
  • 04.08.11

אפשר פשוט להצמיד את מידת הדמוקרטיות לזו של סוריה - נראה שאזרחים רבים ממש מרוצים מזה שאנחנו יותר דמוקרטיים מאסד. והצעת חוק נוספת: לחייב את רשות שדות התעופה לשים שלט גדול בנתב"ג: "ברוכים הבאים, אלא אם אתם ערבים." ובערבית (בשם ה"נגישות הלשונית"): "כאן לא ביתכם". גועל נפש.

45 העולם שבו הציונות מזוהה (ובצדק) עם גזענות דמוקרט עצוב
  • 07:34
  • 04.08.11

הוא בדיוק העולם שאליו חותרים אלקין, רותם ודומיהם.

46 יוזמי החוק הם הימין הקיצוני בארצות הברית - לחקור מהיכן המימון  (לת) אבי
  • 07:35
  • 04.08.11
47 זאת טעות גדולה של אנשים קטנים  (לת) ישראל
  • 07:36
  • 04.08.11
48 דיכטר - אף מילה על הקוטג', על יוקר המחיה, על הריכוזיות  (לת) רק שנאה שנאה שנאה
  • 07:36
  • 04.08.11
49 טוב מאד! סוףסוף משהו אחד טוב מהממשלה הנוכחית  (לת) איתי
  • 07:39
  • 04.08.11
50 הכנסת הפשיסטית לא עוצרת באדום נערה עברייה
  • 07:39
  • 04.08.11

בושה וחרפה. עסקני הימין הפשיסטי לא נחים לרגע ואינם מרפים ממטרתם להרוס את שאריות הדמוקרטיה שעדיין נותרו כאן!! הצעות החוק המגונות הללו - שמעניקות העדפה ליהודים, הן גזעניות, ולא היו מביישות אפילו את הרייכסטאג תחת שלטון היטלר. מלבד הפגיעה באזרחים ערבים, שמה לעשות, עדיין בני אדם ועדיין אזרחים, הענקת מקום דומיננטי למשפט העברי פוגע פגיעה אנושה גם בנשים, מלבד פגיעה בלא-יהודים. מנסים להקים כאן מדינת הלכה. איראן זה פה. את עסקני הפשיזם צריך להעמיד לדין.

51 פאשיזם, נאציזם, אפרטהייד  (לת) צפונבוניה מ-NIF
  • 07:40
  • 04.08.11
52 ביטול מעמדה של הערבית כשפה רשמית יהיה נכון ברגע שתוקם לצדנו אורלינג
  • 07:40
  • 04.08.11

המדינה הפלסטינית. לא קודם.

53 ביבי הזחוח מצמיח עדת נחשים המסוכנת לחברה הישראלית יותר מכל טירור  (לת) להעיף את עוכרי ישראל
  • 07:41
  • 04.08.11
54 ומה בדבר דימויה של ישראל בעיני אזרחיה? היהודים! הלוחש לסוסים
  • 07:43
  • 04.08.11

חברי כנסת יקרים. לא כיף פה יותר. אני מרגיש פחות ופחות קרבה למדינה ולערכיה. אתם משנים את כללי המשחק, והכללים החדשים - אני לא רוצה אותם. חבל אני צעיר נמרץ יזם חברתי פעיל חברתי. אבל אני מרגיש יותר ויותר כמו אופוזיציה איראנית. ואחרי הבחירות, אם אתם תמשיכו במגמה הזאת, אני אהפוך לגולה ישראלי. זה לא איום, אתם משנים את הערכים והתפיסות שהמדינה מייצגת, ועם החיים הקשים פה, אני לא רוצה להילחם מלחמות דת.

55 האם ייתכן שזאת מתיחה של הראשון לאפריל?  (לת) דליה
  • 07:43
  • 04.08.11
56 דברים כאלה קורים כי אין חוקה.  (לת) דליה
  • 07:43
  • 04.08.11
57 מי חברי הכנסת של העבודה? תנו שמות. הוכח: מפלגה ציונית ודמוקרטיה =  (לת) תרתי דסתרי
  • 07:44
  • 04.08.11
58 אם החוק הזה עובר, לי אין מה לחפש במדינה כזאת.  (לת) דליה
  • 07:44
  • 04.08.11
59 מדינת שריעה, ממש נהדר  (לת) לומדים מהאיראנים
  • 07:44
  • 04.08.11
60 תגובה ציונית הולמת מצד אלו שלא מתבטלים מפני הפשיזם השמאלני  (לת) סןף סוף !!
  • 07:44
  • 04.08.11
61 מעכשיו: כל המצביע למפלגה ציונית - משת"פ לגזענות ולתיאוקרטיה ירושלמי
  • 07:48
  • 04.08.11

רק חד"ש ושמאלה.

62 ההגדרה הכי מדויקת היא מדינה יהודית נאצית גזענית.  (לת) מסמר חלוד
  • 07:49
  • 04.08.11
63 איזה זוועה. איזה מזל שהמחאה הולכת להעיף את כל אלה. פשיסטים.  (לת) ז
  • 07:52
  • 04.08.11
64 ריח צחנה פשיסטית נישא באויר  (לת) יונה קורח
  • 07:57
  • 04.08.11
65 זהו, עכשיו נוכל להתקדם פוגה
  • 07:57
  • 04.08.11

עין תחת עין, שן תחת שן, כמו באירן.

66 הימין עוסק בזוטות.בקשה להכפיף את האוליגרכיה בעליון לעקרון ריבונות גם לי נמאס
  • 07:59
  • 04.08.11

העם. ישראל הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה חברי ביהמ"ש העליון אינם נבחרים ע"י נציגי הציבור בפרלמנט.

67 מה עם שמאלנית? מתי יבטלו את השפה השמאלנית כשפה רישמית? זאת הבעיה הראשית
  • 08:00
  • 04.08.11

השפה השמאלנית מצדיקה כל פגיעה בישראל וביהודים בכל העולם !!

68 מציע לכל מי שקורא את הכתבה הזו יורם ק
  • 08:03
  • 04.08.11

לפתוח ספרי הסטוריה ולהזכר בגרמניה של 1934-1935. כן - גרמניה של חוקי נירנברג. קו אדום רחב מאד שאינו משתמע לשתי פנים נמשך מאותם חוקים לדרכה האולטרה גזענית של הכנסת הזו

69 תשובתי לחוק: מהם התנאים לקבל אזרחות בקנדה ובאוסטרליה?  (לת) ראובןג
  • 08:04
  • 04.08.11
70 למה הצבעתי קדימה??????????????  (לת) בן
  • 08:05
  • 04.08.11
71 שיהיה לכם בתיאבון - ממשלת וימרר חדשה  (לת) ננצ
  • 08:05
  • 04.08.11
72 לפני יציאת הח"כים למסע תענוגות על חשבוננו,הספיקו להשפריץ עוד ח..ע  (לת) ביזיון למדינת ישראל
  • 08:05
  • 04.08.11
73 הלכה המדינה  (לת) האזרח ה-1
  • 08:06
  • 04.08.11
74 הוי ארצי, את הוכלת פייפן אזרחית ישראלית יהודי
  • 08:07
  • 04.08.11

קוראת לכל הצעירים והמוחים במאהלי המחאה - בבחירות הבאות - לכו להצביע! אנשי הימין והחרדים מצביעים 120% ואנחנו נותנים להם את המדינה להרסה במועל מעשיהם. נראה לי שאבי דיכטר התחרפן. האחרים מהימין כבר לא מפתיעים אותי.

75 חוק גזעני , שכל כך מתאים לכנסת גבריאל
  • 08:08
  • 04.08.11

אי אפשר לחשוב מה יותר מטומטם יותר. עצם החוק הזה או העלאתו דווקא עכשיו , כאשר כל הדעת נתונה למחאה החברתית. קדימה מוכיחה פעם נוספת שאין היא אלטרנטיבה לליכוד הימני קיצוני.

76 מה קורה שם? הם התחרפנו לגמרי?  (לת) שרון
  • 08:08
  • 04.08.11
77 להדיח את ביבי, כאן ועכשיו ! אני
  • 08:09
  • 04.08.11

בושה וחרפה- מדינה אוכלת יושביה. ההתעסקות באיך להפוך את המדינה ליותר גזענית היא מחאה בפני עצמה ! ביבי צא החוצה העם צועק, זועק, כואב יש נושאים אחרים לטפל בהם בבהילות. אתה בושה למדינה !!

78 WTF?????  (לת) Roni
  • 08:12
  • 04.08.11
79 ועוד: ערבים חייבים ללמוד בע"פ את התקווה ולהוכיח שהבינו.  (לת) הרשלה
  • 08:14
  • 04.08.11
80 המאפען הזה קרא את ההצעה שהציג?! באבי
  • 08:15
  • 04.08.11

"יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק היושר והשלום של מורשת ישראל".

81 העיקר כרגע זה לשמור על אחדות העם ולא לריב על קטנות.  (לת) דן מרידור
  • 08:15
  • 04.08.11
82 האלים נוטעים יהירות בלבם של שנואי נפשם  (לת) הידעתם ??
  • 08:16
  • 04.08.11
83 דיכטר אף פעם לא היה דמוקרט גדול  (לת) בחרת קדימה
  • 08:17
  • 04.08.11
84 לא נורא, סבתא שלי תמשיך לדבר ערבית בבית החולים ערביה
  • 08:17
  • 04.08.11

אחיות ורופאים של מחלקות היולדות-סורוקה- ימשיכו לדבר עם הנשים בערבית...

85 וחוץ מזה חבר, הכל בסדר. ושום דבר לא מפריע לאדונים הנ"ל.  (לת) אירית
  • 08:20
  • 04.08.11
86 אוי לאוזניים השומעות. עוד אדומי לשם
  • 08:20
  • 04.08.11

אוי לאוזניים השומעות. לאט לאט מתקרבים לגרמניה של שנות השלושים. היות ויהודית היא גזע ולא רק דת אלה חוקים גזעניים לכל דבר ועניין!

87 זה מה שמעניין אתכם? בשביל זה נבחרתם לכנסת? אלעד
  • 08:24
  • 04.08.11

אם אין לכם מה לעשות, לכו הביתה! למה אתם מבזבזים לנו את הזמן ואת הכסף!

88 על ציונות וגזענות גדעון
  • 08:25
  • 04.08.11

כנראה שהאירוניה והאבסורד בטיעוני אלקין ורותם נעלמים מעיניהם כאשר הם משתמשים בהחלטה המטורללת של האו"ם מ-1975 כדי להצדיק את עצמם. על ידי הגשת האחרונה בשורה של הצעות חוק גזעניות שהכנסת החשוכה הזאת מתעקשת לחוקק הם מעניקים במו ידיהם, וידיהם של עוד 40 חסרי אחריות אחרים המתקראים חברי כנסת, תוקף לאותה החלטת או"ם ומוכיחים שהיא נכונה בדיעבד!

89 חוק בסיסי ומובן מאליו . ברור שמי שלא אוהד את הקיום היהודי יתנגד  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
  • 08:25
  • 04.08.11
90 אין גבול לפאשיזם  (לת) ענבל
  • 08:25
  • 04.08.11
91 זה הולך ונהיה מפחיד מימי
  • 08:25
  • 04.08.11

מה יהיה על המדינה מה יהיה

92 Elkin is a menace & disgrace to the country. A religious fascist a patriot
  • 08:28
  • 04.08.11

the worst of the kind.

93 אין מילים. הפכנו לדרום אפריקה. תל אביבי
  • 08:29
  • 04.08.11

הממשלה יכולה לאשר ישובים ליהודים בלבד. מכאן המרחק לבתי ספר ליהודים בלבד, לספסלים בפארק ליהודים בלבד, ולאיסור יחסי מין בין גזעים הוא קצר מאד. סופה של דרום אפריקה הלבנה ידוע, וגם סופינו יהיה דומה אם נלך בדרך זו.

94 120 המיטות המעופפות טסות לחו"ל ומשאירות אחריהם רפש וטינופת  (לת) מנותקים לגמרי מהעם
  • 08:29
  • 04.08.11
95 ואני שאלה:אם אדבר ערבית יוטל עלי קנס כמו אם אחרים מוצר מהתנחבלות?  (לת) המתנחבל מנוקדים תוהה
  • 08:32
  • 04.08.11
96 "שנוי במחלוקת" הוא כל נושא שהשמאל מתנגד לו  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 08:33
  • 04.08.11
97 מה לגבי הקמה מחדש של הסנהדרין, ואיוש משרת ראש הגולה?
  • 08:34
  • 04.08.11

וסוגיה נוספת שיש "להתפלפל בה" : האם, ברוח הזמן והמקום, סוף סוף תינתן ההובלה הסמכותית הראויה לתלמוד הירושלמי, או שגם הפעם, יזכה התלמוד הבבלי לבכורה? הציבור מחכה בשקיקה לפתרונן הסופי והמוחלט של סוגיות בוערות: המשאיל פרה לחברו, וזו עושה ויברח (דיני שומרים), המטגן בייקון עם ביצים ונקניקיות בתנורו של עכנאי, ועוד בעיות רבות שטורדות את מנוחתו של עם ישראל.

98 מצוין! איפה חותמים? ציוני
  • 08:34
  • 04.08.11

למרות שאני מוכן להתערב שברגע האחרון החברים בקדימה יקבלו רגלים קרות (או ביצים קטנות)

99 כמה נמוך אפשר לרדת? ג'וליה צ'ייטין
  • 08:35
  • 04.08.11

אנחנו לא בדרך למדינה פשיסטית - אנחנו ממש בתוך התהליך הצעת החוק - פשוט בושה

100 You must be kidding? Natti
  • 08:35
  • 04.08.11

I don?t F#$%^g believe it

101 איכסה עליהם  (לת) יפואי
  • 08:37
  • 04.08.11
102 החוק הזה מוקדש לכל החילונים השפויים שתמכו בחקיקה הפרועה תל אביבית
  • 08:37
  • 04.08.11

נגד ערבים עד כה..הרי מרוח החקיקות היה ברור שלכך זה יגיע. למה חיכיתם????

103 When there were no pork eaters, there was no need for such a law Kirtchuk
  • 08:39
  • 04.08.11

When Spanish didn't represent a danger for English, Florida didn't need a law to proclaim that English, not Spanish, is the official language. When Israeli Jews were Jews, they didn't need a law to say it. Now with so many natiionalist and fascist immigrants who are not Jew, now that pork and ham and bacon are sold everywhere, etc., , now that Sunday (the day of the Christian so-called Lord) might become a resting day, now that Judaism is more of a wrapping tnat a content, some people feel the need to proclaim their Juidaism. Preposterous.

104 שיסעו לנורבגיה  (לת) ישי
  • 08:40
  • 04.08.11
105 And English, is it a Jewish language ? Will it remain official ?  (לת) Kirtchuk
  • 08:40
  • 04.08.11
106 זה בסדר אחמד יוסי ויהושע
  • 08:41
  • 04.08.11

גם כך שמה מזמן צריך להיקרא יהודית ופשיסטית

107 סוף סוף נפל האסימון..............................................  (לת) fbcx
  • 08:41
  • 04.08.11
108 איך אומרים רייך בעברית?  (לת) כמ
  • 08:42
  • 04.08.11
109 הערבית כגשר בין תרבותי אישמעאל בן-ישראל
  • 08:44
  • 04.08.11

הערבית משמשת היום כביכול שפה רשמית, אבל רק כביכול. בפועל, המדינה הזניחה את לימודי הערבית בבתי הספר מזמן ובעיקר מלמדת ערבית לקראת מלחמה. ארגונים ומוסדות מחוץ לממשלה לקחו על עצמם את נושא הקניית והרכשת השפה הערבית לילדים ובני נוער, כשפה של שלום. ראו בהקשר זה למשל את פעילותם המבורכת של קרן אברהם וע.מ.ל. (ערבית מדוברת לכולם)-www.spokenarabic.co.il. בע.מ.ל., אנו שולחים סטודנטים ערביים לבתי ספר יהודיים ללמד ערבית מדוברת ותרבות ערבית. רשמית או לא רשמית, השפה הערבית נמצאת מסביבנו כל הזמן ולהיות שייך למקום הזה, לארץ הזאת, ולא להכיר את השפה הערבית, זה פשוט לא הגיוני. בעיניי, כתשובה להצעות חוק כאלה, כולנו צריכים להתחיל ללמוד ערבית!

110 גזענים יהודים. שפיטה לפי השריעה היהודית - תרבות גטו  (לת) בכיה לדורות
  • 08:44
  • 04.08.11
111 ערבית כולנו נהיה ים תיכונים והערבית משתלטת על תרבותנו  (לת) שפה מגעילה
  • 08:44
  • 04.08.11
112 המשפט העברי ישמש השראה לחקיקה Мах
  • 08:45
  • 04.08.11

עושה רושם שבכנסת יש לא מעט סוכנים סמויים של אירן...

113 הדמוקרטיה העממית של ישראל ש אזולאי
  • 08:45
  • 04.08.11

אם כבר אז ללכת עד הסוף ולשנות את שם המדינה.

114 עוד צעד לכיוון מדינה גיזענית.  (לת) גבש
  • 08:47
  • 04.08.11
115 גזענות amin
  • 08:47
  • 04.08.11

גזענות לשמה. לאן זה יוביל? עד מתי ימשיכו המחוקקים לדחוק במיעוט לפינה ועד מתי המיעוט ישב בשקט ואם הפר שקט זה אז יושבים המומחים לעשות הערכות אם המיעוט נאמן או לאו  

116 קדימה חושפת את פרצופה האמיתי  (לת) אזרח
  • 08:47
  • 04.08.11
117 בושה וחרפה אבי חיפאי
  • 08:48
  • 04.08.11

חוק רע, אנטי דמוקרטי, המעמיד את מדינת ישראל בישורת הנמוכה ביותר בקרב אומות העולם התרבותי. חוק כזה יצדיק לכנות אותנו מדינה גזענית, ונזקו רב מתועלתו. יש גם יריקה בפניהם של אזרחים ערביים, והחוק יבשר להם שהם לא שייכים באמת למדינה הזאת. אוי לנו אם הוא יעבור.

118 שוב פעם הפשיסטים הגזעניים אנטי גזענות.
  • 08:48
  • 04.08.11

שניים אלה לא למדו ולא ילמדו (ישראל ביתנו) חוקים גזעניים מתנוסס מעליהם דגל שחור, (מכיוון שבישראל ביתנו יש יהודים ממוצא רוסי) ברוסיה סבלו היהודים מאפליה,שניים אלה הם בדיוק מין סוג של כאלה כמו ההנהגה ברוסיה שהפלתה יהודים. השאלה היא רק מה יגיד ביבי הפחדן. כולם עסוקים בכלכלה ושניים אלה עסוקים בגזענות. בבחירות נתחשבן.

119 תרגעו, שמאלנים!! נתניהו יטרפד את הצעת החוק,או יסרס אותה לחלוטין. דרור הנאור מרמת גן
  • 08:48
  • 04.08.11

"רק הליכוד יכול" לממש את מדיניות השמאל

120 מגמה מסוכנת לאל
  • 08:50
  • 04.08.11

אולי גם נבנה מחנות ריכוז ללא יהודי??? מה עוד טוב יכולה הממשלה הזו להציע?!

121 כנסת בדמותו של ליברמן. "קדימה" מתחרה בימניות עם הימין הקיצוני  (לת) ציפורע
  • 08:52
  • 04.08.11
122 ?אל תדאג בנינו, המצב יכול להיות הרבה יותר גרוע? אוי ואבוי!
  • 08:53
  • 04.08.11

?אז לא דאגתי, והמצב באמת נהיה הרבה יותר גרוע?. טוב, בעצם אנחנו כבר דואגים, אבל תמיד יש הפתעות להן לא ציפינו. יש כאן אנשים שלא הבינו מהי באמת דמוקרטיה או למה זה טוב, אבל הבינו איך לנסות ולהטות את חוקי המשטר תוך שימוש בשיטות שבאופן שטחי נראות דמוקרטיות. יש תקדימים היסטוריים, למשל בגרמניה במאה שעברה. קדימה, תתביישו.

123 יהודית דמוקרטית = דמוקרטית (רק) ליהודים  (לת) השד הא-דתי
  • 08:53
  • 04.08.11
124 באמת, כבר כמה ימים לא הייתה הצעת חוק מופקרת. התחלתי לדאוג  (לת) פרנצ'יצ'ה
  • 08:54
  • 04.08.11
125 קדימה-קדימה, ואנחנו אוכלים אותה מאחורה!  (לת) אנוסי ספרד
  • 08:55
  • 04.08.11
126 מה זה מזכיר לי? את מה שארדואן עושה לטורקיה, הופכה לרפובליקה ניב
  • 08:55
  • 04.08.11

מוסלמית. או אולי אפילו משטרים חשוכים יותר, דוגמת גרמניה הנאצית. אנחנו, כיהודים שהופלו אלפי שנים רק בשל יהדותנו, צריכים להיות ה-כ-י ליברלים בעולם לשפות, דתות ועמים אחרים ולהמנע מכל סממן קל שבקלים של אפליה אנטי דמוקרטית. כמובן, כל זאת, תוך מימוש זכותינו הלגיטימית להגן על עצמנו ולנהל חיים נורמטיביים. צר לי מר דיכטר, במקרה זה, אין שום הגיון בהצעת החוק שלך, היא לא תגן עלינו כעם הנבחר במולדתו, והיא תפגע במרקם הלא יציב של הישראליות ובתדמית הקלוקלת של ישראל בעולם. הצעת חוק מיותרת ומפחידה!

127 מזעזע מכינים כאן מלחמת אזרחים  (לת) דמוקריטוס
  • 08:55
  • 04.08.11
128 חבורת פאשיסטים. לאט לאט אנחנו הופכים לחיות שפעם רדפו אותנו  (לת) שמישהו יתעורר!!!
  • 08:55
  • 04.08.11
129 הצעה לסדר: להפוך את היידיש לשפה הרשמית היחידה במדינה  (לת) י. כתריאלבקי
  • 08:57
  • 04.08.11
130 מנותקים, נמאסתם יעל
  • 08:57
  • 04.08.11

טמבלים בלחץ! תגידו מה עושים חברי הכנסת שלנו בכנסת חוץ מכל מיני הצעות חוק הזויות?! זה ממש בול מה שחסר עכשיו...

131 מזעזע. אסור לתת לדבר הזה לעבור! אילה
  • 08:57
  • 04.08.11

איזו בורות, אטימות וגזענות. איך הם לא מתביישים.

132 Holy Shit, it just gets worser and worser  (לת) מארק
  • 09:02
  • 04.08.11
133 אנגלית איננה שפה רשמית בישראל ירושלמי
  • 09:03
  • 04.08.11

מאיפה השטויות האלה?

134 אתם מנסים להרוס כל חלקה טובה חושך לגרש
  • 09:04
  • 04.08.11

אבל לא תמיד ישרור פה חושך ורוע, לא לעולם חוסן - שלטון האופל

135 עוד חו' בדרך לחידלון  (לת) יואב
  • 09:07
  • 04.08.11
136 בא לי להקיא יונתן
  • 09:08
  • 04.08.11

נמאס כבר

137 המשפט העברי ישמש השראה לחקיקה... בג
  • 09:10
  • 04.08.11

מי אמר שאנחנו לא מדינה מתקדמת? מטרת הימין הקיצוני להפוך את המדינה למדינת הלכה שבה לא יהיו שופטים ולא בתי דין. הרב יוכל לשפוט עפ"י דין תורה. מי בא לסקילה בכיכר?

138 נבחרי הציבור חירשים למחאת האוהלים יוסף הפקיד
  • 09:11
  • 04.08.11

שוב הם מתעסקים בשטויות מזיקות במקום בבעיות האמיתיות. ואם כבר, למה לכת סחור סחור. אפשר לחוקק את חוק "הגזע היהודי": במדינת ישראל ובשטחים שבשליטתה רק ליהודים זכויות אזרח מלאות. לכל השאר ינתנו זכויות לפי החלטת הממשלה.

139 תשובה הולמת לפלשטינאים,בכל זאת כדאי הכרחי והוגן: חסוי
  • 09:11
  • 04.08.11

לשמור על שרות בערבית במשרדים ממשלתיים ,שלטים בכבישים וכו',למען ערביי חיפה,יפו,גליל,ואדי-ערה ועוד.זו חובתנו לטפל בהם.פשוט מאוד.

140 הרצל מתהפך בקברו... כך גם בגין ובן-גורוין... פשוט ביזיון  (לת) זלמן שנאור
  • 09:11
  • 04.08.11
141 הסיטרה אחרא זעם
  • 09:13
  • 04.08.11

כנסת ישראל שורצת בצפעונים רעילים. בזאבים, בגזענים. יומה השחור של המדינה קרב.. מי היה מאמין שהעם הרדוף יהפך לעם הרודף. אל תגידו שלא ראיתם בזמן ולא ידעתם..

142 דיכטר, כל הכבוד! תמשיך ככה.  (לת) יצחק הכהן
  • 09:14
  • 04.08.11
143 מעולה, הגיע הזמן להפסיק את העמדת הפנים הזו ירושלמי
  • 09:15
  • 04.08.11

אמור מעתה "ישראל היא המדינה היהודית היחידה במזרח התיכון". הדמוקרטיה בישראל תמיד היתה כלי תעמולתי ותו לא.

144 חוק ראוי ורצוי. כבר מזמן היינו צריכים לחוקק חוק ברור כזה למדינת בני גורדון
  • 09:15
  • 04.08.11

ישראל. החוק מגדיר בבירור את זכותנו הלאומית כאן, ויפה הוא עושה.

145 תתביישו!!! ז'בוטינסקי מתהפך בקברו. תומר
  • 09:16
  • 04.08.11

ז'בוטינסקי דיבר על ראש ממשלה יהודי וסגן ראש ממשלה ערבי. הכנסת הזו עוברת כל גבול חקיקתי. הגזענות היא א חלק מהעם היהודי.

146 תמה מדינת ישראל ועכשיו מדינת יהודה  (לת) סל
  • 09:17
  • 04.08.11
147 עצוב שצריך לחוקק מושכלות יסוד גיל
  • 09:19
  • 04.08.11

לפני 40 שנה לא היה צריך חוק שכזה משום שאף אחד לא חשב אחרת. תעמולה בלתי פוסקת של השמאל הפוסט ציוני גורמת לכנסת לחוקק מושכלות יסוד שלא היה עליהן עוררין.

148 ממש דמוקרטיה!!  (לת) יוסף
  • 09:20
  • 04.08.11
149 התגובה צריכה להיות למידת ערבית המונית ! למדתי ערבית בביה'ס
  • 09:20
  • 04.08.11

התגובה שלנו להצעת-החוק האתנוצנטרית הזאת צריכה להיות יזמה המונית ללמידת ערבית בכל דרך אפשרית, כולל 'הצפת' הקורסים המתאימים במכללות ובבתיה"ס, והקמת קבוצות-למידה וקורסים כאלה בכל מקום ומקום בישראל. נראה את הפטריוטים הנבלים מנסים לאסור זאת. הרי גם לטינית, צרפתית, ספרדית, גרמנית ואפילו סינית נלמדות כיום בארצנו !). וכתגובת-נגד נוספת - שיציע מי שיציע בכנסת כתיקון להצעת-החוק הזאת את היידיש כשפה הרשמית בישראל לצד העברית. נראה אז כמה יצביעו בעד (לצד הח"כים האורתודוכסים האשכנזים) ?!

150 גם איראן וסעודיה הם מדינות איסלמיסטיות לפני כל דבר אחר הרצל מתהפך בקברו
  • 09:21
  • 04.08.11

במלחמה האידאולוגית שהחלה בסוף המאה ה19 בין היהדות השמרנית האורתודוקסית לבין הציונות החילונית ליברלית כפי שקבלה בטוי בכל הקונגרסים הציוניים המנצחת היא השמרנות הלאומנית החשוכה. הצעד הבא הוא שבית המשפט יוחלף על ידי מועצת גדולי התורה ו"תורת המלך" תחליף את מגילת העצמאות.

151 ולמי שיש ספק - שיבדוק מי מהם הצביע בעד תשובה בתמלוגי הגז דן
  • 09:21
  • 04.08.11

באופן מוזר זה אותם אנשים מאותם מפלגות בדיוק. תבדקו טוב ותראו איך כניעה לטייקונים ולאומנות קשה הולכים יד ביד - המפלגה שתמכה ללא עוררין וללא סייגים ביצחק תשובה הייתה...כמובן ישראל ביתנו. אין אף מפלגה אחרת שלא היו בה ויכוחים על תמלוגי הגז, כולל הליכוד, אבל בישראל ביתנו - פה אחד תשובה. שלא יעבדו עליכם, לרכב על גל הפופוליזם הלאומני ולאפשר ניצול של ההמון על ידי בעלי הון הלך והולך תמיד יד ביד בתקופות לאומניות של עמים.  

152 הגזמתם !!  (לת) אריז
  • 09:22
  • 04.08.11
153 ככה נראה מדרון חלקלק  (לת) נדב
  • 09:22
  • 04.08.11
154 חילונים מטומטמים תומכים בדין ההלכה...  (לת) ישראלי
  • 09:22
  • 04.08.11
155 נפלא עמוס
  • 09:22
  • 04.08.11

באמת קיבוץ גלויות: גזענים לאחרים הרבה יותר משרוב האחרים היו גזענים לגבינו הולכים אחורה לחוקים הלכתיים שכבר 200-300 שנים לא חודשו (ואף יותר - כי היינו בגלות) מה שנשאר זה להכין כלוב ולהכניס לתוכו כמה מהמחוקקים... ואז נפלא! נקח את כל הדברים הרעים מהאחרים ונרגיש טוב עם עצמנו. או שלא..

156 פשיסטיים! נמאס כבר! מישהו שעוד אכפת לו
  • 09:24
  • 04.08.11

לפזר את הכנסת הבזיונית הזאת! עד מתי ניתן לחבורת חשוכיים גזעניים לשלוט בנו!

157 קדימה פשיסטית בדיוק כמו הליכוד וישראל ביתנו יעלה
  • 09:25
  • 04.08.11

רק הבוחרים טרם הבינו זאת. מלבד נגיחות אישיות בביבי אין לציפי מה להגיד נגד הימין. הגיע הזמן שהציבור השפוי יבין ויתנהג בהתאם בבחירות.

158 כנראה שבן-גוריון ומקימי המדינה היו ציונים מאוד קטנים כי הם החליטו ציוני
  • 09:25
  • 04.08.11

לתת לערבית מעמד של שפה רשמית. אבל הפטריוטים הגדולים של ימינו, שבידם האחת מפריטים את אדמות ונכסי הלאום ממוטטים את החקלאות העברית, ומאפשרים למדעי הרוח והיהדות לקרוס, בידם השנייה חושבים ש"מדינה יהודית" זה לעורר כמה שיותר שנאה ובדלנות אצל הערבים. אני לא יודע אם הם פשוט מטומטמים או אנטי-ציונים מובהקים במסווה. אני מניח שקדימה והעבודה, וחלק מהליכוד מהמטומטמים, והאגף הימני של הליכוד וימינה משם באנטי-ציונים המובהקים.

159 נחשף פרצופה האמיתי של קדימה - מפלגה לאומנית שאיננה שונה מהליכוד  (לת) מצביע קדימה לשעבר
  • 09:26
  • 04.08.11
160 לנוכח חוקי הימין המחרידים אני חשה זרה בארצי! הגיע זמן לשינוי!!  (לת) ישראלה
  • 09:26
  • 04.08.11
161 הצעת החוק נובעת מהתיסכול מפסיקותיו האנטי ציוניות של הבג"ץ במשך דרור הנאור מרמת גן
  • 09:26
  • 04.08.11

השנים האחרונות. החוק אמנם לא יעבור,כי נתניהו יטרפד,או יסרס אותו,אבל עצם הדיון הפומבי בו,יתרום למאבק על ציוניותה של המדינה היהודית המתפוררת.

162 חוק יסוד מדינה יהודית וגזענית.  (לת) עמנואל
  • 09:26
  • 04.08.11
163 אנא אנו הולכים? אבדה הבושה  (לת) מודאג
  • 09:28
  • 04.08.11
164 רעיונות נכונים וצודקים עמוס ארליך
  • 09:30
  • 04.08.11

לצערי, מספר נציגי בכנסת (הבית היהודי - מפד"ל) הוא פחות מ-61. במצב זה אני "מסמיך" אותם לוותר על דברים פחות חשובים למען דברים יותר חשובים. זה נשאר בתוקף. לכן אני מדגיש שהפעם מדובר בדברים היותר חשובים.

165 אשמת מי? מאוכזב
  • 09:30
  • 04.08.11

ההצעה הזו מזלזלת, בוטה, ולגמרי לא ראויה בכלל. אבל אשמת מי? אשמת מי שאנחנו שומעים לפחות פעם בשבוע על הצעת חוק שערורייתית רק בארץ שלנו? אשמתנו, המצביעים. באמת, אלו האנשים להם הצבעתם? אנשים שמעדיפים "מדינה יהודית ואז אולי גם דמוקרטית" מאשר "מדינה דמוקרטית ללא לאום"? באמת?

166 לאן נגיע בסוף? למדינת אפרטהייד? אם זו המטרה אשלח ילדיי מכאן..  (לת) איה
  • 09:31
  • 04.08.11
167 פשיזם ואפרטהייד כבר כאן ! מיעוט בתוך טירוף
  • 09:33
  • 04.08.11

מחריד, אין מילה אחרת להדיר זאת. אנו כבר עמוק באמצע המידרון להתמוטטות הדימוקרטיה ולכינונה של הרפובליקה היהודית של ישראל. מי שלא מבין את זה כדאי שיתעשת. עוד מעט גם אותו ירדפו מסיבה כלשהי.סוף וף תהיה לריפובליקה האיסלאמית של אירן בת ברית נאמנה. אחות לנשק ולטירוף. מוסליני ומנהיגי דרום אפריקה הלבנה בעבר, מאחוריכן...

168 והכנסת הגזענית ביותר שידענו אי פעם מרימה שוב את ראשה אזרח חופשי
  • 09:33
  • 04.08.11

במקום להתמודד עם המדינה שמתפוררת בגלל אי שיוויון כלכלי, בגלל אי צדק חברתי, פועלת הכנסת להעמקת אי השיוויון. שיוויון הוא לכולם. שיוויון אומר יהודים וערבים ביחד. כי כולנו באותה סירה שעומדת לטבוע

169 יהונתן ליס - צא ולמד אחת שיודעת
  • 09:33
  • 04.08.11

האנגלית היא אינה שפה רשמית בישראל. גם אם אתה כותב שהיא שפה רשמית, זה לא הופך אותה לכזו. הסעיף על פסיקת בתי המשפט לאור עקרונות החירות, הצדק היושר של מורשת ישראל כבר קיים בספר החוקים, בחוק יסודות המשפט, תש"ם-1980.

170 מה חטאנו ומה פשענו שהביאו עלינו את כל עמלק ה'אלקינים' להשמידנו?  (לת) להלחם בעמלק עד חורמה
  • 09:33
  • 04.08.11
171 הימין למה שלא תתרגמו ותגישו את חוקי נירנברג שם קבצו לכם הכול נדב
  • 09:34
  • 04.08.11

במקום כל פעם חוק אחר לרדיפה של הערבים והשמאל, חבל על המאמץ ובזבוז זמן הכנסת. למה שלא תתרגמו לעברית את חוקי נירנברג תחליפו את המילה יהודי בערבי ותגישו לכנסת. אולי כדאי גם לסמן את הערבים עם סרט ירוק על הראש ואת השמאלנים עם סרט אדום.

172 אבוי.  (לת) יעל
  • 09:36
  • 04.08.11
173 לפני שהנהנתנים טסים למסע תענוגות הם מספיקים להשפריץ סירחון עלינו  (לת) רותם&אלקין&פאינה
  • 09:36
  • 04.08.11
174 ואחר כך עוד דורשים מערביי ישראל נאמנות  (לת) משה
  • 09:37
  • 04.08.11
175 המשפט העברי ישמש מקור השראה? סקילת הומואים? סקילת נשים נואפות? זה @@@@@@@@@@@@@@@@@@
  • 09:38
  • 04.08.11

המשפט העברי ישמש מקור השראה? סקילת הומואים? סקילת נשים נואפות? זה לא רק בקוראן זה גם בתנ"ך ובמשפט העיברי אז איזו השראה לא הבנתי

176 הגיע הזמן שבתי המשפט יפנימו שמדינת ישראל היא מדינת היהודים, ולא טוטו
  • 09:40
  • 04.08.11

מדינת "כל אזרחיה".

177 כיהודי וישראלי אני מתבייש. אורי
  • 09:40
  • 04.08.11

כיצד אירע הדבר שכאלה ח"כים צומחים בקרבנו? מה הם רוצים להשיג? מדוע אינם מטפלים בסוגיות הרציניות שפוקדות אותנו כרגע?

178 אני לא חושב שאתם מבנים במקום להתמקד בערבים תתמקדו בנו יוסי
  • 09:42
  • 04.08.11

זה אומר שכל החלטה דתית תעבור אוטמטית. עזבו את הטלי הירוק שנדבקתם לשם. כול אישה צריכה לכסות את הראש. וכל גבר עם ציצת ? הרי תמיד הדתים מעברים חוקים שטובים להם ולא לכל העם וכולנו שותקים עכשיו זה היה להם הרבה יותר קל.

179 לא רוצה לחיות פה יותר  (לת) די, נגמר
  • 09:44
  • 04.08.11
180 קראתי את זה ופשוט התהפכה לי הבטן  (לת) ע
  • 09:44
  • 04.08.11
181 כדאי גם לשקול שילוט חובה בכתב רש"י  (לת) ירושלמי
  • 09:45
  • 04.08.11
182 לחותמים המטורפים!!!! ישראל
  • 09:45
  • 04.08.11

תתאמצו וחישבו חצי צעד קדימה על מה שאתם מעוללים לחיינו כאן!!!!

183 לח"כ אלקין לא אכפת מה חושבים עלינו בעולם בדרך למדינה מטורפת
  • 09:45
  • 04.08.11

הניתוק בין 120 חובשי הכורסאות בכנסת ה 18 לבין הרחוב הישראלי הוא מושלם. כשמאות אלפי ישראלים מתקוממים על שהמדינה שלהם נגזלת מהם, שרווחתם ועתידם אינם מעניינים את ההנהגה שהם בחרו, המייצגת בפועל מיעוט אינטרסנטי של מתנחלים חרדים ובעלי הון, חותמים 40 חברי כנסת על הצעת חוק שתהפוך את ישראל למשוקצת ומוחרמת בעולם. למי הפריעה עד היום ההכרה הממלכתית בערבית כשפה רשמית שניה במדינת ישראל? אבותיהם של הערבים החיים בישראל התגוררו בה דורות רבים וערבית היתה השפה השלטת. המשפט העברי אינו רק קודכס משפטי ארכאי. מקור הסמכות לחוק העברי הוא ישות טרנסצנדנטית, בורא עולם, וסוכניו עלי אדמות הם הרבנים. מדוע שאדם חילוני יכפיף עצמו למרות שהוא אינו מאמין בה? הזוהי דמוקרטיה? עד היום לא ערער איש בעולם על הגדרת ישראל כמדינת היהודים, כבית הלאומי של היהודים המבקשים לחיות תחת ריבונות יהודית, ואיש לא מנע התישבות יהודית בתחומיה. החוק חותר כמובן להכרה בשטח הרשות הפלשתינית, ללא סיפוח וללא אזרוח, כחלק אינטגרלי ממדינת הלאום היהודי. משעמם לח"כים אז הם בועטים בקן צרעות. אורכידאה

184 מדינה חולה חברתית ופוליטית, זה כבר נראה סופני  (לת) ישראלית מתביישת
  • 09:47
  • 04.08.11
185 בטל את אזרחותך, אתה ושכמותך בין כה כבר לא חלק מהעם  (לת) משה;
  • 09:47
  • 04.08.11
186 1990 עלייה רוסית מדינה בתוך מדינה. ניקולאס
  • 09:48
  • 04.08.11

בניגוד לעליה מרוסיה משנים קודמות - העליה הזו ששמרו על ערכיה הרוסיים. שמות - שפה - עיתונים- ןכו, נוצרה מדינה בתוך מדינה.

187 בסופו של דבר זה גול עצמי אל תטעו בהם
  • 09:48
  • 04.08.11

כך לאט לאט האנשים הכי "פטריוטים" לכאורה, דוחפים את ישראל לפינה מאוד מוגדרת ומסומנת בגיר אדום. ההמשך, מבחינה היסטורית, הוא מושא החלומות של כל פנאט, יהודי או מוסלמי. והאיש הקטן מן היישוב, העובד ומשלם מיסים, המשרת במילואים, השולח את בניו לצבא, בקיצור - הנושא בנטל, ישלם את המחיר המלא, בתוספת ריבית.

188 צעד היסטרי, שמצביע על חולשה ופחדנות. צעד אחורה למדינה.  (לת) דן
  • 09:50
  • 04.08.11
189 אולי סוף סוף אירופה ואמריקה יקיאו את ישראל ויכו בה כמו שהיא מבקשת  (לת) אלכס
  • 09:50
  • 04.08.11
190 אידיש,במקום ערבית,,לא תשנה את המציאות.  (לת) זובורסקי
  • 09:50
  • 04.08.11
191 רוסית צריכה להיות שפה רשמית, לצד ידיש ושפת הב'  (לת) בלשן
  • 09:50
  • 04.08.11
192 וקדימה עוד מקווה להגיע לשני מנדטים בבחירות הבאות?  (לת) קדימה גמרה הקריירה
  • 09:52
  • 04.08.11
193 עם עברית כמו של נבחרי הציבור שלנו מוטב להישאר עם ערבית כשפה רשמית  (לת) alan-g
  • 09:53
  • 04.08.11
194 פשוט בושה! התעלמות ממגזר שלם.. תומר
  • 09:54
  • 04.08.11

זה חוק חסר כל היגיון או ביסוס.. מדינה יכולה להיות גם מאוד יהודית, כשהשפה השנייה הרשמית או השלישית זו הערבית. שמייצגת מגזר גדול בחברה שלנו. חוק אנטי דמוקרטי ומגעיל

195 Seriously now? תבור
  • 09:55
  • 04.08.11

חבל על גורלינו ועתידינו במצב כזה.

196 מהפח אל הפחת  (לת) מיואש
  • 09:55
  • 04.08.11
197 כל הכבוד ערבי
  • 09:56
  • 04.08.11

כל הכבוד לקדימה כך ליברמן יהיה אפס לעומתכם

198 אולי פשוט טלאי של חצי ירח צהוב?.................................. איברהים מהצפון
  • 09:56
  • 04.08.11

כל הכבוד לכם היהודים, למדתם הרבה ב 1939. ניתראה במחנות שתקימו.

199 הם ממשיכים לבנות את הדיקטטורה הלאומנית שלהם והעם מתעסק בקוטג' אלי מירושלים
  • 09:57
  • 04.08.11

אולי תעזבו כבר את מחירי הפאקינג-דיור ותתחילו למחות כנגד חיסול הדמוקרטיה? אתם חושבים שיהיה לכם כיף לחיות בדיקטטורה לאומנית? כשהילדים שלכם יאולצו להצדיע במועל יד לדגל ולהמנון בגן? כשכל אחד מכם יאולץ לחתום על הצהרת נאמנות למדינה? כשכל אחד מכם, אחרי שחתם על הצהרה כזו, ייחקר, יישפט ויוענש אם יביע כל עמדה שסותרת את ההצהרה עליה אולץ לחתום? גם מחאה על מחירי הדיור, תוכל להיות מתומרנת ומוצגת כסתירה להצהרת הנאמנות שיאלצו אתכם לחתום עליה. לא תוכלו למחות על דבר. יאלצו אתכם לחתום על הצהרת הנאמנות בעזרת חוק המגדיר שמי שלא יחתום יאבד את אזרחותו וכך את זכותו לשירותי מדינה, כמו קצבת ביטוח לאומי, דרכון, וכדומה. אתם רוצים להגיע למצב בו תצטרכו ליטול לידיכם נשק, להקים מחתרת, ולשפוך דם כדי לקבל בחזרה את חירותכם? הילחמו כבר על הדמוקרטיה! קיבינימט עם הקוטג'-שמוטג'! חבורת בורים רפי-שכל שכמותכם!

200 הצעת חוק חדשה שאין ערבים ואין איסלם ובוודאי שאין כיבוש מביש  (לת) פלץ
  • 09:57
  • 04.08.11
201 חומייניזם יהודי ישראל 2011 ויטמין סי
  • 09:58
  • 04.08.11

לאומיות=לאומנות=פאשיזם מה קורה לנו?! חייבים לעצור את הממשלה הזאת - עכשיו!!!!!! אם כבר מדברים על היהדות - היהדות מחנכת לסובלנות אהבה וסבלנות של כל הבריאה - היהדות היא מקור הנשמה ולא קשורה לאדמה חומר ואגו חסר רסן - בושה וכלימה להיות חלק מכל זה - ועצוב מאוד לראות איך העם רוצה שלום ומנהיגיו משליכים אותו למציאות של אלימות אגרסיביות ומלחמות פעם אחר פעם.

202 פעם שלישית לא גלידה התם
  • 10:00
  • 04.08.11

פעמיים לאורך ההיסטוריה היה כאן שילטון על בסיס היהדות ופעמיים זה נכשל! למה מנסים בכוח פעם שלישית??

203 כבר הוריתי לייצר מיליון וחצי טלאי סהר צהוב רק שלב אחד קדימה
  • 10:00
  • 04.08.11

ואם יתפסו מי מהמיעוטים בתחומי ישראל היהודית הגדולה ללא הטלאי סהר צהוב הזה הם יועמדו למשפט-מפשט צבאי קצר, בפני אלקין ורותם או באי כוחם.

204 עוד צעד להתדרדרות ר.ב.
  • 10:02
  • 04.08.11

צעד נוסף במצעד חוקי האוולת של ממשלתנו הימנית לקראת הפיכת המדינה לדתית חרדית וקיצונית.

205 דיכטר אתה סמרטוט - אכזבת בגדול  (לת) דב
  • 10:03
  • 04.08.11
206 תחרות: מי הכי טיפש וגזען דליה טל
  • 10:05
  • 04.08.11

תגידו, אתם באמת עורכים תחרות על תואר חבר הכנסת הטיפש, הגזען והאידיוט? כי ככה זה נראה

207 קדימה איננה מרכז שפוי אלא ימין כלכלי וימין מדיני סהרורי  (לת) דרור
  • 10:10
  • 04.08.11
208 סוף סוף חוק שיסיר מהמדינה הזו אסף
  • 10:11
  • 04.08.11

את המסכה שלה. דמוקרטית עאלק. ערבית שפה רשמית עאלק. (רק על הנייר. כמה ישראלים יהודים יודעים ערבית? וכשערבי חוזר מחו?ל נניח ובא לנתב?ג, הוא רואה שילוט בערבית? מישהו שם מדבר אתו בערבית? ולמספר 44 - אהבתי את התגובה שלך, ומן הסתם שני השלטים האלה יהיו רק ביטוי מוצהר למסר ולתחושה שמקבלים אזרחינו הערבים בנתב?ג גם היום. כלומר - באמת נותר רק לתלות שם את שני השלטים האלה. ולהעביר בכנסת אץ החוק הנל. כדי שהמדינה הנהדרת שלנו, הדמוקרטיה היחידה באזור כפי שמקפיד רה?מנו להזכיר בכל הזדמנות (ראיתם את הסרטון המגוחך שלו ביוטיוב לרגל הרמדאן?), תהיה פחות צבועה לפחות.

209 ל-1 תהילימזייגער
  • 10:11
  • 04.08.11

כדאי לצרף גם את היידיש.

210 מה משה רון
  • 10:11
  • 04.08.11

תעשו מה שבא לכם רק שככה לא תהיה מדינה, מה אין לנו מספיק שונאים?

211 המשפט העברי ישמש השראה לחקיקה = טהרן אלון
  • 10:11
  • 04.08.11

ותודה לקדימה שלוקחת אותנו אחורה. בחירות הבאות רק מרצ.

212 הצבעת קדימה, קיבלת הבית היהודי!  (לת) בועז
  • 10:12
  • 04.08.11
213 לא רע, כל חוק כזה יעזור להכפיש יותר את השלטון הציוני בעולם  (לת) דמוקרט
  • 10:13
  • 04.08.11
214 גם אני חושב שרוסית צריכה להיות השפה הרשמית והמשפט לפי התורה  (לת) מדינה חשוכה תהיה לנו
  • 10:13
  • 04.08.11
215 דיכטר בכלל לא מפתיע אותי. ולשמחתי זו לא בכיה לדורות מדינת ישראל מתה
  • 10:14
  • 04.08.11

דיכטר היה גזען בהיותו ראש השב"כ. המכתב הנתעב שהוא כתב שבו הצהיר שיסקל כל פעילות של ערבים, גם אם היא חוקית - עדיין לא נשכח. מי שחשב שמן השב"כ יכול לצאת משהו שאינו תועבה גזענית זקוק לחיזוק הברגים במח. ולמה זה לא בכיה לדורות? כי מדינה פאשיסטית, כפי שלמדנו במאה העשרים, תהרוס את עצמה תון עשור או שניים. מתה מדינת ישראל.

216 חח ואני חשבתי שאנחנו קרובים לאישור נישואים אזרחיים  (לת) אחת
  • 10:14
  • 04.08.11
217 פשיסטים. ציפי לבני צריכה להתבייש במפלגה שלה.  (לת) טס
  • 10:15
  • 04.08.11
218 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח  (לת) אחדדדדדד
  • 10:15
  • 04.08.11
219 אין פתרונות דיור, אין שלום, אין גלעד, אין עתיד, יש גזענות  (לת) אחדותנו בגזענותנו
  • 10:15
  • 04.08.11
220 זהו. השתגעו לגמרי. ברוכים הבאה לגרמניה. השנה היא 1939  (לת) מיקי
  • 10:15
  • 04.08.11
221 באמצעים דמוקרטים  (לת) להלחם בפשיסטים עד
  • 10:15
  • 04.08.11
222 גזענות ודיכוי לא יסתירו את כשלונכם המוחלט, אפסים פשטיסטים  (לת) זה עבד בגרמניה
  • 10:17
  • 04.08.11
223 ושוב בוווווווווווווזזזזזזזזזזזזזזזזזז גלי
  • 10:19
  • 04.08.11

בוז למי שמצעיד אותנו לאחור במקום קדימה, למי שעושה אותנו לבדלנים גזענים מכוערים וקטנים. בוווווזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז

224 צחנה פשיסטית טליבנית  (לת) יהודיי
  • 10:20
  • 04.08.11
225 לפחות עכשיו ברור לאן נבחרינו מובילים אותנו - לסוף הדמוקרטיה אחת
  • 10:22
  • 04.08.11

צריך לפרסם את שמותיהם של כל התומכים בזוועה ובמיוחד אלו מהעבודה ומקדימה (עצמאות גם ככה תעלם מעצמה אחרי הבחירות).

226 לא תהא קידמה ופריצת דרך ללא הפרדת דת ומדינה נאור
  • 10:25
  • 04.08.11

הנטיה להתכנס בתוך עצמנו מעוררת פליאה, והרצון של ישראל הרשמית להתאבד עובר משלב התכנון לשלב הניסיון. היא עוד תצליח ! עוד יסופר בספרי ההיסטוריה על מדינת היהודים אשר איבדה את עצמה לדעת. אם לא היום אז מחר !

227 יצא המרצע מן השק חגי
  • 10:26
  • 04.08.11

הציונוות מראה לעולם כולו את פניה הגזעניים. כמה רחוקים ומתרחקים אנחנו ממגילת העצמאות של עצמינו,מדהים איך ה"דמוקרטיה" היחידה במזרח התיכון זאת שקמה אחרי מלחמת העולם ושואה מגיעה למקום כזה אפל, כזה שלבטח יביא עליה חורבן.

228 טמטום. הממשלה הזו צריכה ללכת מהר לפני שיהרסו עוד.  (לת) מיכל
  • 10:29
  • 04.08.11
229 סימטריה כסימן לשלום. אלי
  • 10:29
  • 04.08.11

כשעברית תהיה שפה רשמית בכל יו'ש אין להתנגד לערבית בתל אביב.רק המודל השוייצרי אם יקוים פה הוא יכול להביא לשלום.כל זמן שהערבים יטענו 'שלי שלי ושלך שלי' לא יכול להיות שלום כי זה שקר ממומן ע'י שונאי ישראל לגייס החמישי שבתוכנו שהפך אותו למקצוע הבושה.

230 לא מבינה מה לא בסדר בחוק לירי
  • 10:31
  • 04.08.11

זוהי מדינה יהודית וצריך לשמור על צביונה,לסלק את העובדים הזרים וכן המפריעים לשמור על ענינה היהודים{לא הדתיים ,אלא היהודים} בקצב שלכם{שמאל} בעוד 20 שנה לא תהיה פה מדינה ובית לעם היהודי. אתם ברגרסיה התפתחותית.תתחברו למציאות.

231 ערבית שפה רשמית יוחנן
  • 10:31
  • 04.08.11

או שאנחנו מדינה יהודית או דו לאומית? למדינה יהודית יש רק שפה אחת והיא עברית!! לערבים יהיה ביטוי אך ורק במדינה פלסטינאית שתקום בעזרת השם.

232 שמתם לב שאפילו בימי בין המצרים, כשכל הישיבות והאולפנות בחופש מאן דהוא
  • 10:33
  • 04.08.11

הצעת החוק זוכה בטוקבקים רק לתמיכה של בודדים, מזוהים עם הימין המטורלל? אגב, דרור הנאור מרמת גן, לראשונה בחיי אני מסכים אתך לחלוטין: אכן, כל הצעה שהשמאל חלוק עליה היא שנויה במחלוקת. אבל גם כל הצעה שהימין חלוק עליה שנויה במחלוקת. תחשוב על זה בהזדמנות...

233 התחיל גל התגובות החד צדדי להכרזה הפלסטינית?! חנא
  • 10:34
  • 04.08.11

רגע זה לא התחיל כבר מ 1948? פשוט עכשיו מתחילים לראות את הפירות, בקצב הזה עושים טרסנפיר שאומרים לך אתה אזרח סוג ז' אא לא כבר כגענו ל ת'. ושתי מדינות לשני עמים? זו בדיחה פוליטית שמטרתה לבודד את הריכוז הפלסטיני בגאטו אשר נקרא יו"ש ולדכא אותו עד שלא ישאר אחד שם! ומה איתנו? טוב החוקים עושים את הטרנספייר טוב מאוד.

234 אני לא מוכן לחיות במדינה שקובעת חוק כזה ישראלי יהודי אשכנזי
  • 10:35
  • 04.08.11

באחד שהוא ישראלי-יהודי-אשכנזי-לבן... אני לא מתכוון לחיות במדינה שקובעת חוק כזה.

235 מה הסיפור של קדימה- לפעמיםדמוקרטים ולפעמים אנטי  (לת) אי אפשר לסמוך עליהם
  • 10:37
  • 04.08.11
236 אסור שחוק מסוכן כזה יעבור חרד לדמוקרטיה
  • 10:38
  • 04.08.11

גם היום הדמוקרטיה שלנו היא לא משהו, אבל היא נקודת מוצא ממנה אנו רוצים לשפר. חוק זה ממוטט את כל הבסיס הדמוקרטי. זה יותר חשוב מנישואים אזרחיים, תחבורה בשבת. זה הבסיס!!! בואו נצלא את הארץ באוהלי הדמוקרטיה!!!

237 הסרטן הימני עכשיו תוקף ערבים, ואתם הבאים בתור ,מזכיר נירנברג עבאללה
  • 10:40
  • 04.08.11

עם או בלי שפה רשמית אין לאף בן אדם ,יהודי או מי שלא יהיה, זכות בארץ הזאת יותר ממני. לכל מי שרוצה ללמוד דמוקרטיה שילך לכיכר תחריר.... ואתם שני חכ"ים עלובים וכל הקדימה הגזענית, קדימה למזבלה של ההסטוריה.. פאשיסטים עלובים!!!

238 אני מזועזעת, פשוט מחריד - ואני הצבעתי ליברמן!  (לת) יעלה
  • 10:41
  • 04.08.11
239 צריך לחייב את הערבים להתגייר.  (לת) אין ברירה
  • 10:42
  • 04.08.11
240 חוק יסוד האפרטהייד בישראל  (לת) נספח ושידברו עברית
  • 10:42
  • 04.08.11
241 אמאל'ה עדי
  • 10:43
  • 04.08.11

באיזו מדינה אנחנו חיים?????מפחיד, עצוב ומקומם. ציפי ליבני איבדה את הצבעתי בזה הרגע.

242 במדינה דמוקרטית ערבי\אזרח
  • 10:43
  • 04.08.11

איך אני אמור לעקל את זה? מה אני אמור להרגיש?

243 מתי יתחיל העוצר הארצי בשבת? מתי יתלו הומואים בכיכר? עצוב
  • 10:43
  • 04.08.11

זה הכיוון למי שלא הבין. ותודה לקדימה. פשוט יום עצוב.

244 מצויין אסי
  • 10:44
  • 04.08.11

לנו יש מקום אחד בעולם , לשאר יש המון!

245 משפט עברי קדום - מה זה בכלל??? דרון
  • 10:45
  • 04.08.11

מעבר לכותרת אין תוכן ממשי, או חבילת חוקים שנופלים להגדרה זו. יש אולי אוסף של מסמכים שמקוריותם ומהימנותם ההסטורית שנויים במחלוקת (ספר שמות ?). כך או אחרת חוקים אלה לא התקבלו במסורת דמוקרטית אלא הונחתו מלמעלה על ידי האליטה על העם הטיפש ברובו. על נשכח כי בחברה העברית הקדומה מעמד האישה היה נחות ביותר, היו עבדים והמשפט היה "עין תחת עין". איראן מתקדמת יותר מזה!!!

246 ימי הכנסת האחרונים  (לת) זבוטינסקי
  • 10:46
  • 04.08.11
247 בוז.  (לת) מתביישת
  • 10:46
  • 04.08.11
248 החוק הזה נועד ליצור אפרטהייד אורי
  • 10:50
  • 04.08.11

בואו נעשה חוקים נפרדים ליהודים ולערבים, נגביל כניסת ערבים לאוניברסטאות ולמשרות ציבוריות, לא נכיר בזכויות התרבותיות של ערבים, לא ניתן לערבים להקים ישובים חדשים. זה באמת המקום שהייתי רוצה לחיות בו ולגדל את ילדי, איזה גן עדן. המדינה נצבעת בצבעים חומים, ואנחנו כולם שותקים.

249 "עקרונות החירות, הצדק היושר והשלום של מורשת ישראל" העילוי
  • 10:50
  • 04.08.11

למשל העגינות או החליצה או הרב שלקח 100 אלף דולר תמורת ברכה. זה הצדק והיושר של מורשת ישראל.

250 עוד בזיון מבית היוצר של הליכוד וקדימה  (לת) בושה וחרפה
  • 10:52
  • 04.08.11
251 קדימה והליכוד ההבדל הוא החמדנות האישית העסקנית האשכנזית  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 10:53
  • 04.08.11
252 אני מפחד ,אני מפחד לחיות במדינה פשיסטית ......המשך יצחק המודאג
  • 10:54
  • 04.08.11

מתוך 55 שנים שאני חי בארץ ,בפעם הראשונה שאני באמת פוחד. כל פעם אני מופתע מחדש מהעזות של אלקין את רותם צריך לבדוק את עברו ש אלקין

253 איש קטן עם כיפה גדולה הבעש"ט
  • 10:56
  • 04.08.11

החוק הזה יהיה הניצחון הגדול לאיש הקטן עם הכיפה הגדולה. בדרכי המשפט המקובלים זה עדיין לא הלך כל כך מהר - השריע שלו עדיין לא התקבלה בשלמותה - אבל אלקין דיכטר ורותם עשו עבורו את העבודה.

254 סוףסוף חדשות טובות  (לת) 
  • 10:58
  • 04.08.11
255 להחזיר את הרוסו-פשיסטים לבריה"מ לשעבר דני
  • 10:58
  • 04.08.11

יש להחזיר את אלקין, ליברמן, קירשנבאום, מיכאלי וחבריהם לברית המועצות לשעבר. מאז העלייה בתחילת שנות ה - 90 ישראל מזדהמת מגל פשיסטי - ימני מכוער מאוד, הנובע מכך שהעלייה הרוסית הגדולה הביאה עימה לגבולות ישראל לאומנים קיצוניים חסרי גבולות והבנה בסיסית ביסודות הדמוקרטיה הישראלית. חלקם אף נוצרים מגויירים. אני מציע הצעת חוק חלופית - לשלול אזרחות ישראלית לכל מי שדובר רוסית ומצביע או פועל בעד חוקים גזעניים ומפלים או לחילופין לא גר בתחומי הקו הירוק. שיעברו לפלסטין. אז יהיה יותר טוב לכולנו בישראל.

256 בעד!  (לת) רחב מהמסעדה
  • 11:00
  • 04.08.11
257 כנסת הכי גרועה ומרושעת ואובדנית שהייתה לנו  (לת) שין
  • 11:02
  • 04.08.11
258 זה מה שהכי חשוב עכשיו? המדינה בוערת, הלו!!  (לת) ח"כ דה מי קולו
  • 11:08
  • 04.08.11
259 אלקינית, שפה רשמית לעם עם שאיפות הרסניות  (לת) ימ
  • 11:08
  • 04.08.11
260 פאשיזם טהור, נקי, ארי. אבי
  • 11:08
  • 04.08.11

במדינת היהודים. פועלים מפחד, כמו חיות מפוחדות. בלי אחווה ושלום, בלי נסיון הדברות. פחד, שינאה, הפרדה, כוח, נקמה. אחלה.

261 כל חוק ציוני פרו יהודי מטריף את הסמולנים.מעניין למה.  (לת) כי סמול זה רפש
  • 11:08
  • 04.08.11
262 בואו נתעסק עוד קצת בשטויות במקום ב  (לת) זהירות ספין
  • 11:09
  • 04.08.11
263 רק הדמוקרטיה תשמור עלינו היהדות תהפוך אותנו לאירן  (לת) משה
  • 11:10
  • 04.08.11
264 דיכטר, נא מחוק את "השומר הצעיר" מקורות חייך הלוואי ולא היית  (לת) דמוקרט יהודי
  • 11:12
  • 04.08.11
265 יאללה שמאל רדום, הגיע הזמן לקחת חזרה את המדינה שהקמנו. אסי
  • 11:16
  • 04.08.11

הימין מתנהגים כמו ילדים שבודקים מתי אמא תעצור את ההשתוללות שלהם. הגיע הזמן לשים להם גבולות.

266 ל- 245 דרון יוסלה שומכר
  • 11:17
  • 04.08.11

אמן ואמן. אפשר אולי להוסיף שהחוקה התנכית עולה אפילו על "עין תחת עין" את זה אפשר אולי להבין אבל - בפרשת "כי תצא" למשל יסקול העם כל בן סורר ומורה, אישה סוטה תקבל את אותו הטיפול וחייל אמיץ שגבר על אויבו והרגו יחוייב לבעול את אשת ההרוג, לקחתה לו לאישה (לא לפני שתעשה את צפרניה ותבכה את מות בעלה...)

267 זה התגובה של הכנסת למחאה - עוד סיכסוכים ופיצול  (לת) זה רק עוד שלב
  • 11:17
  • 04.08.11
268 לפי המשפט העברי הקדום, המחלל שבת בפרהסיה דינו מוות בסקילה.  (לת) thx
  • 11:18
  • 04.08.11
269 חוק צודק להסיר את הכיתוב בערבית מהשילוט בכבישים  (לת) אביהו
  • 11:19
  • 04.08.11
270 יופי, מצוין, עכשיו נראה אותם מעזים להמשיך ולהגדיר עצמם כדמוקרטים  (לת) עמנואל
  • 11:19
  • 04.08.11
271 זהירות גז מסוכן ימ
  • 11:19
  • 04.08.11

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%9F

272 דיכטר אלקין רותם- הפשיזם והגזענות חוגגים  (לת) ב.צרפתי
  • 11:20
  • 04.08.11
273 דיכ-ט-רור  (לת) קדימה מפלגת הק.ג.ב
  • 11:21
  • 04.08.11
274 אנחנו מדינה יהודית! ולא "כל אזרחיה"!  (לת) יהודי גאה!
  • 11:23
  • 04.08.11
275 פסיכים  (לת) אוהד
  • 11:24
  • 04.08.11
276 השאלה היחידה היא מה תהיה עמדת הממשלה א
  • 11:24
  • 04.08.11

ח"כ זאב אלקין, יו"ר הקואליציה, דואג לכך שהממשלה תנצח (כמעט) בכל הצבעה. במקרה של הצעת חוק יסוד, הדיון עובר בדרך כלל להנהלת הקואליציה ולכל סיעה נתונה זכות וטו. השאלה היא האם סיעת העצמאות (הסיעה היחידה בממשלה שהיא שפויה-חלקית) תטיל וטו על ההצעה הפופוליסטית הזו, שמטרתה להדיר את האזרחים הערבים, ואינה פותרת שום בעיה אלא להיפך - מגדילה אותה. מחתימתה של עינת וילף על ההצעה נובע שייתכן שלא יוטל וטו. לא כדאי לבנות על הדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט (סביר, לפחות, שלשם זה יועבר) - יו"ר הוועדה, דוד רותם, כבר הוכיח את גישתו הבלתי עניינית לדיון בהצעות חוק כאלה, ומן הסתם הוא ירצה לקדמה להצבעה עוד לפני תום כנס החורף, במרץ.

277 ב ו ז ! ! ! ! שחר
  • 11:25
  • 04.08.11

WTF??

278 עם המתנחלים, יהיו פה יותר ערבים ממתנחלים דב
  • 11:25
  • 04.08.11

הם מפחדים, לכן יוצאםי ביוזמות פרובוקטיביות כאלו.

279 מגיבי השמאל האנטישמי והקיצוני- שאלה! רונן פיטר
  • 11:26
  • 04.08.11

מי משלם לכם שתפרסמו פה תגובות?!?! כי כמו שידוע לי ולכל עם ישראל השמאל הישראלי מונה היום עשרות בודדות של אנשים, אז איך יש פה כמעט כ-20 מגיבי שמאל?!?! ודרך אגב - המלצה חמה ממני: תעופו לעזהה!!

280 אותי הדיכטרור לא אכזב. אולי את אלה שהתפתו להאמין שרובוטריקדימה  (לת) היא "מפלגת שמאל"
  • 11:27
  • 04.08.11
281 לאחר הפגרה, חכי"ם/רמטכ"ל "נשבעים אמונים בפני הרבנים הראשיים!!  (לת) היגיון פשוט
  • 11:27
  • 04.08.11
282 מצבה של ישראל הרבה יוצר חמור כיום מבחינה בינלאומית מאשר מצבה שושנה ברוש
  • 11:28
  • 04.08.11

בימים שבהם התקבלה ההחלטה באסיפה הכללית של האומות המאוחדות אודות ציונות = גזענות.בימים ההם העולם הערבי,הגוש המזרחי והמדינות הבלתי מזדהות תמכו בהחלטה אבל ישראל לא היתה מבודדת ומצורעת כפי שהיא היום.חבר הכנסת אלקין הוא אוויל אם הוא לא מבין את ההבדלים בין אז להיום.

283 238, בפעם הבאה - ת-ח-ש-ב-י. זה לא 'סמולני' לחשוב  (לת) מודה ועוזב ירוחם
  • 11:29
  • 04.08.11
284 גזע נבחר שי
  • 11:31
  • 04.08.11

עם עליון גועל נפש. יוזמי החוק המגעיל הזה לא ראויים להיות יהודים. הם לא מייצגים את ישראל. הם מייצגים חושך. גזענים עלובי נפש, עם ישראל הנאור בז לכם.

285 לכו ישר על הגדרת המדינה כחרדית.  (לת) רפי
  • 11:31
  • 04.08.11
286 אני מתביש שהצבעתי קדימה. דני
  • 11:33
  • 04.08.11

ההצטרפות של דן חלוץ לקדימה, ההעדרות של מספר חברי כנסת שלהם בהצבעה על חוק החרם ועכשיו הצעת החוק הזאת. מפלגה מגעילה.

287 קדימה ממצבת עצמה כימין קיצוני יעל
  • 11:35
  • 04.08.11

היה ברור כבר מזמן שהם לא האופציה השפויה שלה קיווינו.

288 elkin is a russian shpion. must read "a messenger from munchutia"  (לת) elkin=spy
  • 11:36
  • 04.08.11
289 קדימה רצה אחורה - כולם ירדו מהפסים פה  (לת) מזועזזזזעת
  • 11:36
  • 04.08.11
290 20 מתוך 28 חברים? תצטרפו לליברמן וזהו!  (לת) ערן
  • 11:42
  • 04.08.11
291 חח 97 גדול!!  (לת) קיטו
  • 11:42
  • 04.08.11
292 דיכטר, כל הכבוד! הצעה במקומה ויפה שעה קודם  (לת) מג
  • 11:43
  • 04.08.11
293 טירוף. מילא אלקין ורותם, אבל דיכטר? נפל על הראש? ממש מתביישת!
  • 11:43
  • 04.08.11

פשוט לא יאומן. מעניין מי חתם על ההצעה ממפלגת העבודה? כל כך שמחה שלא הצבעתי שוב עבור מפגלת הפיגולים הזו.

294 ביזיון! מה קורה פה?!?! אח"כ יגידו שנעלבים שקוראים להם פשיסטים! יעל
  • 11:44
  • 04.08.11

נמאס לנו מהחקיקה האנטי דמוקרטית בישראל! כבר 3 שבועות אנחנו יוצאים לרחובות ומוחים בדיוק על דברים כאלה! כנראה שהממשלה פשוט שמה-----------

295 גזענות מטונפת  (לת) ....
  • 11:46
  • 04.08.11
296 אלקין+רותם - שכחתם את הטלאי האדום לאזרחים ערבים שתדעו לזהות אותם?  (לת) מוחמד עטף, מורה
  • 11:47
  • 04.08.11
297 הצעת החוק מייצגת את המצב הקיים בפועל  (לת) ניר דגן
  • 11:49
  • 04.08.11
298 למעלה 238 אזרח חרד מאוד
  • 11:49
  • 04.08.11

את מה שבישלת בערב שבת תאכלי בשבת. ואולי תסבירי לנו מה הביא אותך אז להצביע לאוליגרך הפשיסט הלז?

299 הגיע הזמן לחוק נוסף: כל מי שאינו יהודי- אינו חוקי בארץ ישראל באשר אבדנו
  • 11:50
  • 04.08.11

תמשיכו ככה, אנחנו בדרך להדרדות מהירה מאוד מאוד למטה. ורעיון נוסף: מעתה-ספרי ההיסטוריה בכל הארץ יתמקדו אך ורק בעם היהודי. (הידעתם? הארץ היתה שממה עד לגל העליות! השואה היתה רק כלפי העם היהודי! לנצח היו יהודים בלבד על ארץ ישראל! אלוהים הבטיח לנו את הארץ, ולכן היא שלנו!)

300 סליחה , אבל מהי השפה הרישמית בצרפת ? משה
  • 11:52
  • 04.08.11

באנגליה באיטליה ובספרד ? למה שם זה תקין ופה זה גזענות ?

301 מהגר עם מבטא בקושי 20 שנה בארץ. העברית אינה שפתו בכלל. ז'יד מאוס
  • 11:53
  • 04.08.11

רוב הרוסים המועילים נשארו באוסטריה, גרמניה או עברו לקנדה וארה"ב. אנחנו קיבלנו כאן הרבה זבל ועולם תחתון.

302 גועל נפש - כולנו לכיכרות! מיכל
  • 11:53
  • 04.08.11

קשה לחשוב על כותרת יותר מבחילה

303 Horror rimona francis
  • 11:54
  • 04.08.11

Dear Tent-protesters, this horror should be your first fighting cause.

304 די כבר לגזענות ההזויה והמכוערת הזו.  (לת) נמאסתם
  • 11:55
  • 04.08.11
305 בסוף יתברר שהערבים צדקו וצריך להחזיר את הפשיסטים שבאו מרוסיה. ל255
  • 11:56
  • 04.08.11

השאלה היא מה נעשה עם התוצרת הפשיסטית המקומית שלנו.

306 סליחה איך אני מגיע לאפרטהייד פינת הימין אזוי? ישראל
  • 11:57
  • 04.08.11

לך קדימה תתלכד ימינה ומתשיך ישר עד ישראל בתנו

307 מה את מתפלאת על התוצאה? זה מה שבחרת.  (לת) ל238
  • 11:57
  • 04.08.11
308 למסור את אלקין ורותם לחמא"ס תמורת שליט !  (לת) שמשונה
  • 11:57
  • 04.08.11
309 השמאל הפו"צ מגלה שוב את פרצופו האמיתי, אנטי ציונות=אנטישמיות  (לת) איציק
  • 11:57
  • 04.08.11
310 עוד צעד לקראת קבורתה של הציונות  (לת) קורא משועשע
  • 11:58
  • 04.08.11
311 מה זה הטמטום הזה -אני מתבייש עכשיו שהצבעתי קדימה אני המום
  • 11:59
  • 04.08.11

המשפט העברי?מה נתחיל לרגום באבנים אנשים? הטמטום הכי גדול ששמעתי!!!!

312 כל הכבוד מעולה זה מה שצריך  (לת) עמית
  • 12:00
  • 04.08.11
313 טרוריסטים  (לת) לנין
  • 12:02
  • 04.08.11
314 למה לא פרסית? המדינה היחידה שמתנהגת דומה היא איראן  (לת) מאור הגולה
  • 12:03
  • 04.08.11
315 אם התיקון לחוק השבות (1970)מגדיר "יהודי" כמי שנולד לאם יהודייה Hieronymus Profanus
  • 12:05
  • 04.08.11

או התגייר או לא המיר את דתו משמע שזו מדינה של בני הדת היהודית והמונח "לאום יהודי" מטעה: הוא מתפרש לפי דרכה של ההלכה האורתודוקסית (הגזענית ביסודה) ולא במשמעות המודרנית (החילונית!). זו "אומה" אקסקלוסיבית המדירה את נכדתו של יורם קניוק כיוון שהסבתא שלה (רעייתו של סופר עברי חשוב כקניוק) אינה יהודייה לפי כללי ההלכה האורתודוקסיים. הגיעה הזמן להפריד את הלאום (העברי) מן הדת (היהודית). אלה שני אטריבוטים שהיום כבר אין ביניהם חפיפה מלאה, אלא חלקית בלבד.

316 כל הכבוד על היוזמה. כבר לא יכול לראות את כל הערבית הזאת כתובה  (לת) חסוי
  • 12:05
  • 04.08.11
317 להתראות (בתקווה) דמוקרטיה, שלום 1939 סתם אחת
  • 12:06
  • 04.08.11

ברגע שהמדינה מוגדרת כ"פחות דמוקרטית ויותר יהודית", כמו שאפשר להבין מהכתבה, הרבה יותר קל לאבד את הדמוקרטיה לחלוטין... זאת כבר הצעת החוק השלישית שאני שומעת עליה בזמן האחרון, שמנסה להחריב את הדמוקרטיה בארץ, ועם כל הגזענות העולה- "שואת פלסטינים" לא נראית רחוקה כל כך... עצוב. אז מה, בקרוב נתחיל לראות גם סקילות בכיכר העיר ועבדים?

318 די, די, מספיק!  (לת) אריק
  • 12:06
  • 04.08.11
319 elkin is a hidden latant shpion of evil forces  (לת) he stinks
  • 12:07
  • 04.08.11
320 דוחה ציפי
  • 12:07
  • 04.08.11

ימי ביניים חשוכים, גזעניים ומחניקים - זה מה שיהיה לנו פה עם כאלה סתומי מוח.

321 the reasons are very clear jo
  • 12:10
  • 04.08.11

There are simple reasons to what they are doing: they are preparing the grounds for the future Eretz Isroel state, where between the sea and the river there will be an arab majority, devoid of voting rights. They are shamelessly and openly working toward the apartheid state they envisions. We do have to wake up. To me it seems like preludes to a civil war in Israel.

322 אלקין לא מודאג מה יגידו - סטלין היה מודאג?  (לת) ממשלה מגעילה ומפחידה
  • 12:11
  • 04.08.11
323 שאלת תם: 20 ח"כי קדימה+קואליציה = 90 ח"כים. איך "שנויה במחלוקת"?  (לת) כבשה פועה
  • 12:12
  • 04.08.11
324 אין סוף לגזענות...... ביבי וליברמן - לכו הביתה  (לת) אזרח מאוכזב
  • 12:12
  • 04.08.11
325 חברי הכנסת - אין לכם מה לעשות בכנסת?????  (לת) מה זה???
  • 12:13
  • 04.08.11
326 אלקין, הנה עוד רעיון - גויים יענדו טלאי  (לת) אוי ואבוי
  • 12:14
  • 04.08.11
327 מפחיד אך חיוני . תחי התיאוקרטיה הראשונה!  (לת) שחר
  • 12:15
  • 04.08.11
328 מפחד מאוד- צריך להגיב. הומו
  • 12:15
  • 04.08.11

אני עכשיו מבין שאין בררה ושנהייה חייבים להגן על הדמוקרטיה בכל מחיר. יש להחריף את המחאה. אני באמת חושש לחיי ולעתיד שלי כאן אעשה כל שנדרש להלחם בטרור החדש הזה ואני מזמין גם אתכם!

329 השפה האנגלית היתה אולי רשמית בזמן המנדט הבריטי סמי דיאנו
  • 12:16
  • 04.08.11

יש שתי שפות רשמיות, עברית וערבית, והמצב צריך **כמובן** להישאר כך. .

330 Bibi is diverting the fire  (לת) dont let him!
  • 12:17
  • 04.08.11
331 פשרה, יידיש לאשכנזים לאדינו לספרדים ואנגלית ל"כל אזרחיה"  (לת) ג'וני, וינה-קיסריה
  • 12:17
  • 04.08.11
332 הכנסת התחלקה על השכל היא לא רלוונטית..היא לא מייצגת יותר את העם..  (לת) אלטמן
  • 12:18
  • 04.08.11
333 יהוה הוא אכבר! יהואי
  • 12:18
  • 04.08.11

אחרי שיעבור החוק אני כבר לא אוכל לכתוב יהוה בלי לקבל 40 מלקות. סקילה באבנים היא גם אפקטיבית. אנחנו לומדים כ"כ הרבה מאירן.

334 הגם אתה דיכטונומוס?  (לת) אורי כדורי
  • 12:19
  • 04.08.11
335 לאומנות היא מפלטו של הנבל, וכלכלה - של חסר-הלב!  (לת) מושחתים, נמאסתם!
  • 12:20
  • 04.08.11
336 כל הכבוד ! הגיע הזמן. בנוסף..... primakuku
  • 12:21
  • 04.08.11

כל השירותים במימון המדינה יעשו בעברית,בייחוד בגנים ובבתי הספר. מי שירצה ללמוד בשפת אימו - שיעשה זאת על חשבונו הפרטי. כל שמות הרחובות בערים ושילוטי הדרכים יהיו בעברית ואנגלית בלבד.

337 הצעת החוק החדשה מחזקת המונופול הבלעדי של ההלכה היהודית Hieronymus Profanus
  • 12:22
  • 04.08.11

(האורתודוקסית) המגדירה השתייכות לאומית לפי קריטריונים דתיים ומדירה את מי שאינם רוצים להשתייך לדת זו מסיבות שונות ורבות. זו התעלמות מקיומה של אומה עברית מודרנית, חילונית במדינת ישראל.

338 בעעעעעעעעע אין מילים רק להקיא
  • 12:23
  • 04.08.11

האחרון שיכבה את האור

339 טוב לדעת אזרח שפוי
  • 12:25
  • 04.08.11

חשבתי להצביע קדימה עכשיו זה נגמר

340 נדפק לממשלה הזו השכל, אני מתבייש בכם.  (לת) גל
  • 12:26
  • 04.08.11
341 Kol hakavod Menahem Kohl
  • 12:30
  • 04.08.11

Yishar Koach to Elkin and his partners. This is the true meaning of Zionism

342 לאור זה, אין ספק שמרץ תחזור להרבה מנדטים בבחירות הבאות דורון
  • 12:32
  • 04.08.11

רק מפלגה אחת, שכבר מזמן המצע שלה הוא בקונצנזוס (והרי איזה הבדל כבר יש בין הליכוד ובין מרץ מבחינת מדינה פלסטינית? שום דבר). מרץ היא מפלגה חברתית אמיתית, עם אנשים חכמים באמת, מוסריים, ותדע לטפל בטפילות החרדית, ובכפייה הדתית המשפילה. אתם עוד תראו שתוכלו לנסוע לכינרת בשבת באוטובוס! חזון אחרית הימים? לא אם תדעו מי הרעים (כמעט כולם) ומי הטובים, וכאמור יש רק מפלגה אחת טובה.

343 לרונן פיטר מכרמיאל ירושלמי
  • 12:32
  • 04.08.11

נגב את הקצף מזווית הפה שלך

344 כל כלב ביג'י יומו  (לת) חוסני מובארק
  • 12:34
  • 04.08.11
345 Racism? Menahem Kohl
  • 12:34
  • 04.08.11

AM ISRAEL IS A FAMILY, AND FAMILY IS NOT "RACISM"

346 זה כבר לא מצחיק! שי
  • 12:35
  • 04.08.11

יש לעצור את הפשיזם, ולקדם תרבות חילונית שפויה. זה לא יקרה לבד, בבחירות הבאות, רק מרץ.

347 לגבי העברית- מצויין. לגבי יהדות- קישקוש. המדינה צריכה להיות עברית  (לת) כנעני
  • 12:36
  • 04.08.11
348 תמיד טענתי שקדימה גרועה מהליכוד ומישראל ביתנו מנקודת מבט של שמאל Homo Liber
  • 12:36
  • 04.08.11

ליבראלי והומאניסטי. מדוע? כי "יותר מהמה היזהר, בני, מן הצבועים העושים כמעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס".

349 גזענים בני גזענים. מעזים להעלות על בדל שיפתותייהם את: אורי כדורי
  • 12:37
  • 04.08.11

"עקרונות החירות, הצדק היושר והשלום של מורשת ישראל". לו היינו פועלים לפיהם, מצבכם היה כרגע כמצבו של מובארק! חרות?! צדק?! יושר?! שלום?! רחוקים מרותם ומאלקין מרחק גאלאקסיות.

350 לא המדינה שלי  (לת) יואבחלב
  • 12:38
  • 04.08.11
351 האיחוד הלאומי, הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס, הליכוד, קדימה... תענוג לחיות פה
  • 12:39
  • 04.08.11

ושלא להזכיר את הבדיחה שנקראת מפלגת העצמאות, את יהדות התורה. המדינה הזאת רק הולכת מדחי לדחי.

352 מדינה יהודית נקודה. ms
  • 12:40
  • 04.08.11

התשובה המוחצת לכל אלה שלא ראו סתירה והתנגשות בין שני המושגים/ההגדרות של המדינה, וחשבו ששניהם חיים בהרמוניה ומשלימים זה את זה . והנה הגיע הרגע לבחון זאת, 20 מתוך 28 חברי קדימה בעד..., זו המפלגה שנמצאת שמאלה מהליכוד.., כלומר אם נוסיף את הקואליציה שבוודאי תשמח לתמוך (להוציא כמה חברי העבודה/העצמאות, ולא בטוח גם לגביהם), והרי לך חוק שלא משאיר לדמוקראטיה מקום , ומצעיד את כולנו לחוקים ומדיניות של אפארדהייט. כשיקומו בעולם ויגידו את זה בטח נגיד עליהם גזענים ואנטישמיים, אבל הגזענים והאנטישמיים בתוכנו מסוכנים יותר.

353 קדימה בכל המרץ למדינה דתית לאומנית גזענית עד שהעולם יקיא אותנו  (לת) נתן 75
  • 12:42
  • 04.08.11
354 היה צפוי שיהודים הסובלים מתסביך שנאת עצמם יצטרפו למקהלה אנטישמית  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 12:43
  • 04.08.11
355 טירוף מוחלט, סכנה, מטורללים לגמרי וקלון ל.. אחת שכבר לא יודעת
  • 12:44
  • 04.08.11

כל החכים שחתמו על המסמך האנטי דמוקרטי.ישראל יותר פאשיסטית וגזענית מכל דבר אחר. . כישלון לדמוקרטיה שאלה נבחרו לשבת בכנסת, אלה שמתנגדים למשטר דמוקרטי, ומנסים לעשות בארץ ישראל את מה שעשו לנו בשטרים החשוכים ביותר, בושה , חרפה, חוסר אחריות משווע כלפי המדינה

356 בושה וחרפה אביבה
  • 12:47
  • 04.08.11

להתעלם מהשפה של כמיליון וחצי אזרחים במדינה כה קטנה. הדמוקרטים צריכה להיות מעל הכול - גם מעל הדת.

357 כמתנגד כרוני וחריף לקיומה של 'הכנסת', הפעם מברך אותה... יוסף דיין
  • 12:47
  • 04.08.11

ומקווה שהחוק הזה יאושר כרוחו וכלשונו. עוד מקווה אני שהדבר יהיה צעד נכון ואמיץ לכינונה של מלכות בית דוד אמיתית. עוד נזכה בקרוב לראות נצר לבית דוד עוטה תכלת וארגמן ויושב על כס מלכותו בירשלם -- קרתא דשופריא.

358 פשוט מגעיל נמאס
  • 12:48
  • 04.08.11

שהכנסת תצא כבר לפגרה רק צרות ובושות היא עושה

359 זה בוודאי .. עלי
  • 12:49
  • 04.08.11

ישפר את מצבם הכלכלי של שכבות הביניים ושכבות העוני . מצחיק מה שפוליטיקאים יהודים מתעסקים עם .

360 מטומטמים!!! עברית וערבית כשפה שנייה זה חובה עידו ג
  • 12:50
  • 04.08.11

עוד מחסום גזעני עם שאר העולם

361 בשביל מה זה טוב עכשיו?? אביתר
  • 12:51
  • 04.08.11

סתם להתסיס ולעצבן? המצב פה גם ככה רעוע, אז הח"כים העלובים בוחרים בהתססה פופוליסיטית על פני עזרה אמתית למצב במדינה.. פשוט מביש!!

362 לתגובה 255 ועוד הקופאית
  • 12:52
  • 04.08.11

נראה שהתבלבלת, אתה מדבר על גזענים במושגים גזעניים. זה אולי נכון שאחוז גדול מעולי העליה בשנות ה90 מצביעים לימין אבל חשבת מאיפה זה נובע? אולי כי חכים מסויימים שוטפים להם את המוח? ומה הקשר לנוצרים? כאילו בלי העולים הרוסים הייתה עכשיו מדינה דמוקרטית למופת? מה זה השטות הזאת?

363 ל11:26, אלה ה20-30 שמאלנים שלא הלכו להפגנה דוד רופא עיניים
  • 12:52
  • 04.08.11

ה20-30 אנטישמים האחרים מילאו במוצ"ש את הכיכרות. צר לי שאתה ואיוב קרא לקיתם בחוסר ראיה. סע אתה לטהראן. שם מקומך ושם אולי תמצא רופאי עיניים טובים.

364 11:23, אין לך במה להיות גאה, ו"מדינת כל אזרחה" עוד תיכון פה  (לת) על אפך וחמתך
  • 12:54
  • 04.08.11
365 איכס אזרח ערבי
  • 12:54
  • 04.08.11

איכס זאת לא מדינה דימוקרטית ..אלא מדינה של גזענויות..איך יקרה שלום ויש חוקים כזאת..שתמשיך הכנסת כך אוליי תהיה עוד מלחמה ..הלוואי !

366 אם זה .. אלי
  • 12:54
  • 04.08.11

לא היה מצחיק אז בוודאי זה עצוב

367 עוד הצעת חוק: שהערבים יענדו טלאי בצורת חצי סהר אהוד
  • 12:55
  • 04.08.11

על דש בגדם כדי שנדע להבחין מיהו יהודי - הזן הנעלה ומיהו ערבי - הזן הנחות כאן

368 ממשלה זו כמו טיארה שעפה לכל כיוון. תמשיכו כך.  (לת) מעיף טיארות
  • 12:55
  • 04.08.11
369 גם מי שאין לו אוטו רוצה לצאת מהבית בשבת אריאל
  • 12:55
  • 04.08.11

הדמוקרטיה צריכה לבוא לפני הכול! זה שאני יהודיה ללא אוטו אומר שכל עוד אני בישראל זה בסדר למנוע ממני לצאת מהבית בשבת? חופש התנועה חשוב משמירה על השבת ומטריף אותו שכופים עלי לשמור שבת. שלא לדבר על הפגיעה הקשה בפריפריה בהעדר תחבורה ציבורית בישראל 80 יום בשנה.

370 אם זה קורה אני מוותרת על האזרחות שלי  (לת) אני
  • 12:56
  • 04.08.11
371 אם אלה היסודות שיהיו אז איך יהיה הבניין? אפרטהייד?  (לת) עובד בניין
  • 12:56
  • 04.08.11
372 'קדימה' יש לי רק דבר אחד להגיד לכם: בוז!  (לת) אורי
  • 12:58
  • 04.08.11
373 דיכטר, הגם אתה בפאשיסטים?  (לת) צורי
  • 12:58
  • 04.08.11
374 שקדימה תחזיר לי את הקול שלי...ידעתי שאתחרט  (לת) על ההצבעה הזו אבל לא
  • 12:58
  • 04.08.11
375 ם את/ה היית ערבי שחיי כאן מה היית חושב ועושה נוכח חוקים כאלה? רוא ערבי
  • 12:58
  • 04.08.11

רואה רק שחור.

376 הצעת חוק יסוד אטנוצנצריות יהודית: חוק שירכז את כל הדברים בהם קירשנבאום
  • 12:58
  • 04.08.11

היהודי עדיף על הערביעל פי החוק

377 על אילו פטריות הם שם בכנסת ????  (לת) אלוהים ישמור!
  • 13:00
  • 04.08.11
378 לכל דבר יש גבול!! ד"ר אבו סאמי
  • 13:02
  • 04.08.11

לא ייתכן במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית להתעלם מחמישית מאוכלוסייתה! אנחנו,האזרחים הערבים,חלק אינטגראלי במדינה, חייבים להיות שותפים בכל ההכרעות וההחלטות הגורליות, ולא נחכה למחוות אלה או אחרות מחברי כנסת שעוד צריכים ללמוד מה היא מהות הדמוקרטיה ומה זה אזרחות במדינה נאורה?!

379 חשבתי פעם שהעם הזה מפוכח. אך לא. כל החוקים מכוונים נגד ערבים. איך מוניר
  • 13:02
  • 04.08.11

אפשר להגדיר את התופעה הזו...אם לא גזענות וטירוף לשמם. גזעניים ומטורפים אין להם עתיד...זה בדוק לפי ההיסטוריה הלא רחוקה.

380 גרמניה לגרמנים! אהה.. התבלבלתי: ישראל ליהודים!  (לת) מבולבל
  • 13:03
  • 04.08.11
381 אלקין עוד יקבור את המדינה  (לת) סתיו
  • 13:03
  • 04.08.11
382 ברוכים הבאים לרייך השלישי- הייל לגזע היהודי העליון חם
  • 13:04
  • 04.08.11

כל הכבוד ללבני ולאופוזיציה

383 קדימה עומדת להימחק בבחירות הקרובות ננו
  • 13:04
  • 04.08.11

ספק אם היא תעבור את אחוז החסימה. השאלה רק כמה עוד נזק היא תעולל לנו ולעצמה עם כל הזגזוג המטורף בין ימין קיצוני לשמאל מתון. ציפי לבני חושבת שאם היא תעמוד מנגד היא תרוויח מצביעים גם מהימין הקיצוני וגם מהשמאל. מחכה לה הפתעה בבחירות.

384 מה להם לבבונים האלה שיטריחו עצמם בעניני ערבית כאשר הם אינם יודעים לדבר עברית?
  • 13:06
  • 04.08.11

עם גזענות לא בונים מדינה אבל אפשר בקלות כך להרסה. שיתחילו ללמד עברית בבתי הספר וגם שיוסיפו ערבית שמחזקת את ידיעת העברית

385 תשאל שפוי בכל מקום בעולם איך הוא מגדיר היום מדינה זו. התשובה תהיה מדינאי משם
  • 13:06
  • 04.08.11

פשוטה. אתה יודע.

386 תגובה למגיבים ולחוק דנה קמה
  • 13:06
  • 04.08.11

לכל המכפישים למיניהם - אין כאן עניין של שמאל וימין יותר, המדיניות של הממשלה היא ברורה והיא לבטל את הדמוקרטיה, המטרה היא שלטון אוליגרכי של קומץ עשירים ששולטים בכל וומונעים מהעם את זכויותיו האזרחיות כמו חופש הביטוי, ההאתגדות וכו. וזו לא תהיה פעם ראשונה בהיסטוריה. גם רומא העתיקה הפכה מרפובליקה לקיסרות. ככל הנראה שמי שלא מוכן לחיות במדינה כזאת צריך להגר מכאן.

387 מפלגת העבודה מס
  • 13:07
  • 04.08.11

חצי מהחותמים מקדימה 20 את לא יודעת אם בכללחתמו ממפלגת העבודה ובמקום להגיד על קדימה שמהכתבה את למדה שרובם חתמו את בוחרת לתקוף את העבודה מדהים..

388 אין דאגה. הערבים שמרו על השפה הזו אלפי שנים...כך היה וכך יהיה.  (לת) סופר ערבי
  • 13:07
  • 04.08.11
389 העונש העברי על קישוש עצים בשבת הוא מוות, ואין שום חוק בנושא. מצביע קדימה לשעבר
  • 13:08
  • 04.08.11

זה הערך של המשפט היהודי, זה עקרונות המשפט שהם מבקשים.

390 מי חסרי החוליות שחתומים על זה? שמות!  (לת) ערן
  • 13:10
  • 04.08.11
391 לוקחים בהיסטריה מה שהם יכולים לפני שבועטים אותם החוצה  (לת) ל
  • 13:11
  • 04.08.11
392 אין כאן ערבים ולא מדברים ערבית חוקי נורמברג עכשיו!  (לת) מיקי
  • 13:12
  • 04.08.11
393 יופי. עכשיו אם אשתי תבגוד בי אפשר יהיה להפעיל את הלכות אשה סוטה. גואל רצון
  • 13:13
  • 04.08.11

נקרע לה את הבגדים, נסחוב אותה ברגל עד ירושלים ואז ניתן לה לשתות מים מורעלים. מגניב.

394 הגיע הזמן ליהד את ישראל יהודי
  • 13:13
  • 04.08.11

אנשים שכחו שהסיבה שאנחנו כאן כי אנחנו יהודים וזו ארץ אבותנו יש לנו הסטוריה הכי מפוארת שיש לעם בעולם והיא צריכה להמשיך ולפרוח כל הכבוד

395 סוף סוף. הצעת חוק מתבקשת, שהייתה אמורה לעלות כבר לפני זמן רב שפוי
  • 13:15
  • 04.08.11

אנחנו צריכים להבהיר בצורה חד משמעית: לסאדו מזוכיזיסטים ולשאר חובבי הפטיש, ישנם מקומות מיוחדים להם, וקהילות הומוגניות ייעודיות. מי שרוצה להזיק לעצמו, לעמו, למדינתו, או במילים אחרות- כל אותם כתות שמאלניות הזויות וחבריהן ה"ערבים ישראלים" שחושבים, ובצדק, שהנה הם מצאו להם פראייאר בדמות מדינת ישראל שחושבת ששתן=גשם, חייבים להיות מחוץ לחוק. אני חייב לומר שאני מזועזע מהעובדה שעד עכשיו השפה הערבית הייתה שפה רישמית.... אנחנו עד כדי כך ירדנו מהפסים??

396 בושה לקדימה לא לכך נבחרתם
  • 13:15
  • 04.08.11

אם קדימה לא תתנער מן הגזענות הזאת לא יישאר בוחר שלא יצטער שבחר בה.

397 ישר כח לקדימה! הפכתם מפלגה ציונית  (לת) יואב
  • 13:16
  • 04.08.11
398 שחרור ממילואים!: "כל הירא ורך הלבב יקום וישוב אל ביתו"!  (לת) מילואימניק עברי
  • 13:17
  • 04.08.11
399 מתקדמים לפי הלו"ז. היטלר זורח מגאווה.  (לת) מיין קאמפ
  • 13:21
  • 04.08.11
400 351 החתומה ד"ר גדעון ארליך היא זיוף. לא שלחתי  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 13:24
  • 04.08.11
401 תיקון טעות - אנגלית היא לא שפה רשמית. נורית
  • 13:25
  • 04.08.11

רק עברית וערבית.

402 מה רע בשפה הערבית ובכל שפה. שפות זה תרבות. כאן התרבות מזמן מתה.  (לת) בוהה בקיר
  • 13:25
  • 04.08.11
403 תודה, חברי "קדימה", על שהצגתם את פרצופכם האמיתי.  (לת) אתם לא אלטרנטיבה
  • 13:25
  • 04.08.11
404 טוב שאני כבר לא גר בארץ המגעילה.  (לת) יורם
  • 13:26
  • 04.08.11
405 ל-357: כדי להוריד את המחאה הציבורית מסדר-היום.  (לת) לאומנות: מפלט הנבל
  • 13:26
  • 04.08.11
406 3000 שנה cohen
  • 13:28
  • 04.08.11

מספיק זמן להראות את עמידותו של החוק

407 סתם שאלה: חיים
  • 13:28
  • 04.08.11

למה בצרפת הערבית איננה שפה רשמית וגם לא באנגליה? ואם מותר לי- עוד שאלה: למה שהרוסית והאמהרית לא תהיינה גם הן שפות רשמיות לצד הערבית?

408 שהיהודים הנבונים והדמוקרטים כאן יורידו את הממשלה הזו. אחרת יהיה משקיע באוניות
  • 13:29
  • 04.08.11

מאוחר. הערבים לא יחכו לעד...יבקשו ניתוק ממדינה לא-דימוקרטית והאו"ם יצביע בעד. מה קשור העולם? תחשבו רגע.

409 סוף סוף כל הכבוד. לא צריכים להתבייש  (לת) יוני
  • 13:32
  • 04.08.11
410 ארליך 351 אתה לא יהודי. אתה פרונקל שצמח על גב היהודים. מצווה  (לת) להסיר אותך
  • 13:32
  • 04.08.11
411 דיכטר......ורעיונותיו העלובים. הערבים גדולים יותר ממה שאתה חושב. חכם ביום
  • 13:34
  • 04.08.11

עוד תראה.

412 אני מתנחם מהתגובות פה אתם יותר ערבים מערבים  (לת) מוחמד
  • 13:35
  • 04.08.11
413 חוקי הגזע- הגרסה הישראלית אדם שפוי
  • 13:35
  • 04.08.11

כל חוק כזה שמועבר הולך ומזכיר לי יותר את גרמניה הנאצית. אני בעד חרם לא על השטחים אלא על ממשלה שאפילו חושבת על הצעות חוק שכאלה ! ולא, אני לא ממוצא ערבי.

414 עמדותיו של דיכטר ["אחורה"] היו ידועות כשמונה לראש שב"כ בידי ברק ISRAEL-GSS-APARTHEID
  • 13:38
  • 04.08.11

מי שמינה את דיכטר לראש שב"כ --- אהוד דרעק--- אחראי גם לחוק האפרטהייד הזה שהוא יזם. דיכטר פיתח את "הסיכול הממוקד", ועכשיו הוא מתמקד בחיסול השפה הערבית בתרבותה בישראל.

415 אלקין = קרגמל אלף בית
  • 13:38
  • 04.08.11

אלקין הפנים את כל הסטרואוטיפים של היהודי שכייף כל כך לשנוא, בנוסף יש לו מבטא רוסי מעצבן שמוסיף מימד קסנופובי לכל העניין. צריך לכלוא את אלקין ולשחרר אלף ומאה חולי נפש תחתיו.

416 בושה! משה
  • 13:38
  • 04.08.11

אלקין וכמוהו רוצים להפוך אותנו לרוסיה שיאזבו אותנו הוא וליברמן ועוד כמותם, ויחזרו לרוסיה: שם מקומם!!! בושה שיש בתוכנו אנשים כאלה!!!

417 דווקא מדינת היהודים משחזרת את הגזענות והפאשיזם בעד מדינה הומנית
  • 13:39
  • 04.08.11

לפחות הממשלה והכנסת הללו חושפות את ערוותן בציבור. אם העם יבחר בהם שוב, כל מי שדמוקרטי, הומני ואנושי יברח מכאן. ישארו כאן הפשיסטים והגזענים - מעניין איך יתקיימו בלעדינו

418 כמו ילדים קטנים ומפגרים! נועה
  • 13:39
  • 04.08.11

מה לעזאזל קורה כאן?! מה זה מצעד הטירוף הזה? הכנסת הזאת היא כמו ילד קטן שמנסה לבדוק את הגבולות של ההורים שלו!!! נמשיך לחוקק חוקים גזעניים יותר ופשיסטים יותר ויותר, ונראה כמה רחוק נוכל ללכת עם זה. פשוט טירוף. המסקנה של כל בנאדם שפוי צריכה להיות שחייבים להפיל את הממשלה הזאת ולפזר את אחד ממושבי הכנסת הגרועים, השנואים והמכוערים ביותר שהיו פה אי פעם.

419 לשנות את סעיף הלאום לישראלי מיד!!!  (לת) הפשיזם לא יעבור!!!
  • 13:40
  • 04.08.11
420 לשנות את סעיף הלאום לישראלי מיד!!!  (לת) הפשיזם לא יעבור!!!
  • 13:40
  • 04.08.11
421 למה? הם לא נחמדים? דורון מהנגב
  • 13:41
  • 04.08.11

בושה

422 להחליף את כללי המשחק ולשנות את השיטה הפוליטית  (לת) החלפת סדרי השלטון
  • 13:41
  • 04.08.11
423 לא ברור לי מה זה יהודי אבל מאד ברור לי מה זאת דמוקרטיה  (לת) אחד העם
  • 13:46
  • 04.08.11
424 די לגזענות!!! עבד
  • 13:46
  • 04.08.11

עם חוק או בלי חוק הערבית תמשיך להדהד בארץ אם רצו הגזענים ואם לאו אבל כאשר היוזמה לחוק הגזעני הזה באה מבית היוצר של קדימה שמתימרת להיות מפלגת מרכז האם דיכטר רוצה להתחרות עם ליברמן ?האם הפך דיכטר למורו ורבו של ליברמן .

425 בשלב הבא נכריז על הערבים כגרים ואז נאסור עליהם ללמוד ואז שהם יכול  (לת) לעבוד רק בניקיון
  • 13:49
  • 04.08.11
426 חוק טוב!! סער
  • 13:52
  • 04.08.11

אחלה חוק!!!!

427 הצעה מזעזעת, ביי ביי קדימה לעולם לא תגיעי לשלטון  (לת) המום
  • 13:52
  • 04.08.11
428 הכנסת הזו צריכה לעוף לכל רוחות  (לת)
  • 13:52
  • 04.08.11
429 לאומנים - נמאסתם! באו הנה לחרחר ריב ומדון. סתלקו!  (לת) אחת העם
  • 13:54
  • 04.08.11
430 לפי התגובות נראה ששכחו את השואה ולמה קמה מדינת ישראל. אפליה מתקנת
  • 13:56
  • 04.08.11

תגובה לאפליה זה אפליה מתקנת,כך זה בכל העולם

431 הימין הקיצוני מדרדר את המדינה לתהום.נקודה.  (לת) תומאס
  • 13:56
  • 04.08.11
432 בזיון לקדימה. בזיון לציפי ליבני. בזיון לעם בישראל.  (לת) גיגס
  • 13:56
  • 04.08.11
433 דיכטר בחברה ממש מכובדת. כל הכבוד !  (לת) הרשלה
  • 13:56
  • 04.08.11
434 שנוי במחלוקת למי? דוד ארגוב
  • 13:57
  • 04.08.11

ראשית -אין לי דעות ימניות ורחוק מאד מחרדי או דתי לאומי,שנית- לא ברור לי איזה חילוקי דעות -האם בין עתונאי אחד לשני(שזה לגיטימי),שלישית- המדינה קמה להיות בית לעם היהודי, שתהיה מקלט לעם היהודיושלא נעבור עוד שואה בממדיה הנוראים, ונקודה רביעית- התגשמות הלאום של המעוט הערבי- היא במדינות הערביות השכנות.יחד עם זה יש להקפיד הקפדה יתרה לשמור על הזכויות שלהם כמעוט במדינה יהודית.

435 בשורות טובות, קצת שפיות הנכנסת למערכת  (לת) בני
  • 14:00
  • 04.08.11
436 איום ונורא.  (לת) תומר
  • 14:05
  • 04.08.11
437 אלה אנשייך ציפי לבני אסתר
  • 14:05
  • 04.08.11

אלה אנשי קדימה. לכל מי שהצביע קדימה וציפה לאג'נדה חברתית ופוליטית נאורה, תתפקחו מהאשליות. הצבעתם פשיזם וזה מה שקיבלתם (וגם אנחנו, שלא הצבענו להם).

438 גבולות השפה שלי... anthropologist
  • 14:06
  • 04.08.11

גבולות עולמי. לודוויג ויטגנשטיין שפה היא תרבות, עולם ומלואו. רוצים להמשיך להצר אופקים תרבותיים ולא לראות ממטר את השכן. אסון גדול!

439 ל-404. אלי
  • 14:09
  • 04.08.11

תשאל אולי גם את השאלה ההפוכה: שמא יותר טוב לארץ ישראל שאתה לא נמצא כאן שתתחבר לגייס החמישי שבינינו?

440 צריך להתחיל לחפש מקלט מדיני-איזו מדינה לוקחת?  (לת) רותם
  • 14:13
  • 04.08.11
441 דמוקרטיה דיקטטורית משה
  • 14:13
  • 04.08.11

עודאבן דרך בדרך לדיקטטורה מבית היוצר של אביגתניהו ביברמן

442 כמה טעויות בכתבה אחת דוד
  • 14:15
  • 04.08.11

1- הפנייה למורשת ישראל במקום בו לא נמצאה תשובה משפטית בחייה פסיקה או היקש , מלווה אותנו כבר שנים בחוק יסודות השפיטה ואין עמה שום חדש. 2- גם אם היה בה מן החידוש הרי שבפועל לאחר שקבע השופט ברק בפ"סד רסלר ובפס"ד מזרחי כי לבהמ"ש בישראל נתונה הסמכות לפתח את המשפט הישראלי הרי שלעולם לא נמצא במצב של לאקונה (חסר) אשר תאלץ אותנו לפנות אל עקרונות המורשת של עם ישראל ,מקום בו לא תמצא תושבה בחוק הכתוב יפותח המשפט על ידי בהמ"ש העליון 3- לא ברור כלל אם החוק המדובר הוא חוק רגיל או שמא הוא חוק יסוד אם מדובר בחוק רגיל הרי שאין שופ אפשרות לקבוע כי ניתן לשנותו רק באמצעות חוק יסוד. 4- לא נכון לאמר כי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו אינו משוריין, יש לעשות הבחנה בין שריון מהותי לשריון פורמלי, הראשון מוענק לחוק יסוד כבוד האדם מעצן היותו חוק יסוד שכן לא ניתן לבטל חוק יסוד באמצעות חוק רגיל אשר ניצב במדרג הירארכי נמוך ממנו. אך נכון הדבר כי הוא אינו משוריין מבחינה פורמלית קרי די ברוב רגיל על מנת לשנותו.

443 יוצאי בריה"מ לשעבר...חשבתם ש AL יפריד דת ממדינה... אורי כדורי
  • 14:16
  • 04.08.11

מקסימום יפריד את המדינה מראשה! 'לא תבואי שישי שבת?' - לא אין אוטובוסים! וגם לא אתחתן איתך אזרחית! זיכרו זאת ביום הבוחר.

444 אתם או טועים או מטעים - החוק בעניין המשפט העברי כבר קיים נתנאל
  • 14:19
  • 04.08.11

ציטטם כלשונו חוק קיים.

445 שערורייה/חלוםבלהות  (לת) דקלה
  • 14:20
  • 04.08.11
446 הכתבה לא רק שמעוות את הצעת החוק אלא גם עיוותה את יוזם החוק דובר של דיכטר
  • 14:21
  • 04.08.11

לא מתאים ל