המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מסמכי ויקיליקס: צה"ל משתמש בכלי טיס בלתי מאוישים לחיסול מחבלים

עד כה רק מקורות זרים פרסמו כי לצה"ל מל"טים חמושים. במסמך שדלף אתמול מצוטט הפצ"ר מעדכן את האמריקאים על הרג 16 פלסטינים מירי מל"ט על מסגד בעזה

על פי מסמכי ויקיליקס, צה"ל עושה שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים חמושים לחיסול מחבלים. הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף אביחי מנדלבליט אמר את הדברים בפגישה שקיים בפברואר 2010 עם השגריר הקודם של ארצות הברית לישראל, ג'יימס קנינגהאם. פרטי השיחה נשלחו במברק סודי משגרירות ארה"ב בתל אביב למחלקת המדינה בוושינגטון ונחשפו אתמול (חמישי) על ידי ארגון ויקיליקס שהעלה לרשת את כל 251 אלף המברקים שברשותו.

אלוף מנדלבליט נפגש עם קנינגהאם כדי לעדכנו בחקירות שצה"ל ביצע למקרים של הרג אזרחים במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. אחד האירועים שעלה בשיחה היה תקיפה של צה"ל שכוונה לקבוצה של פעילי חמאס שעמדו ליד מסגד איבראהים אל-מקאדמה בעזה בו נהרגו 16 פלסטינים, רובם בתוך המסגד.

בסיכום הפגישה שנשלח לוושינגטון, נכתב כי "מנדלבליט אמר שהעובדות ידועות. מטוס ללא טייס ירה על שני לוחמי חמאס שעמדו לפני המסגד והתוצאה הייתה 16 נפגעים בתוך המסגד - בגלל דלת פתוחה שדרכה חדרו רסיסים במהלך התפילה".

צילום: אלביט מערכות

צפו בהרמס 450 מתוצרת אלביט

ובדגם המתקדם הרמס 900

ארגוני זכויות אדם וגופי תקשורת זרים מפרסמים זה מספר שנים שצה"ל עושה שימוש בכלי טיס בלתי מאויישים (כטב"מים) החמושים בטילים כדי לפגוע במטרות ברצועת עזה. כעת עולה לראשונה הדבר גם ממסמכי ויקיליקס, ומפיו של הפרקליט הצבאי הראשי המצוטט במסמכים.

אירוע התקיפה המדובר פורסם בהרחבה כבר במהלך מבצע עופרת יצוקה והנושא נבדק על ידי צוותי התחקיר שמינה הרמטכ"ל הקודם, רב אלוף במילואים, גבי אשכנזי, מיד לאחר המבצע. מכיוון שצה"ל כלל לא ידע על קיומו של המסגד, שהיה חדש ועדיין בשלבי בנייה, ובצילומי אוויר שבוצעו לאחר מכן במקום, לא נראה כל נזק. לאחר שהפרשה תפסה חלק נכבד גם בדו"ח גולדסטון וישראל הואשמה בפגיעה מכוונת במתפללים במסגד, הוחלט לתחקר מחדש את האירוע בצה"ל.

התחקיר השני העלה שאכן הייתה תקיפה של פעילי חמאס שהיו מעורבים בירי רקטות על ישראל ועמדו במקום. התחקיר העלה גם שהייתה טעות בהפעלת שיקול הדעת המקצועי של הקצין שהורה על התקיפה ורא"ל אשכנזי הורה על נקיטת צעדים פיקודיים נגדו והעברתו מתפקידו. הוא הועמד לדין משמעתי בפני מפקד המרכז לאימוני יבשה, תת אלוף אבי אשכנזי שהרשיעו ונזף בו.

האלוף מנדלבליט בחן את תוצאת התחקיר וקבע שלא היתה בתקיפה הפרה של דיני הלחימה מכיוון שהטיל לא כוון אל עבר המסגד אלא לעבר פעילי טרור מוכרים ובעת התקיפה, לא צפו הקצינים שתגרום לפגיעה באזרחים.

במברק האמריקאי נכתב שמנדלבליט אמר ש"רק אדם אחד נראה נכנס בדלת במהלך 40 הדקות שלפני התקיפה וכן שהיה זה מסגד חדש, שלא נראה כמסגד ולא היה על כל המפות. מפעיל הכטב"מ לא ידע שבמקום התנהלה התפילה". מנדלבליט הוסיף ואמר שלפחות חמישה מבין ההרוגים היו גם חברי הזרוע הצבאית של החמאס אבל הם היו "מטרות שלא התכוונו אליהם".

במסמך נוסף של ויקיליקס שדלף השבוע, מפורטת פגישה שהתקיימה בינואר 2010 בין עוזר מזכירת המדינה לזכויות אדם, מייקל פוזנר, לחברי המטה הכללי וביניהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, מפקד פיקוד דרום לשעבר יואב גלנט ומפקד חיל האוויר עידו נחושתן, בו הפצ"ר אמר לנוכחים כי "הכטב"מ ירה שני טילים לעבר הפעילים, הטיל הראשון פיספס, אך השני פגע בפעילים".

המברק האמריקאי נחשף אתמול כחלק מהעלאתם של 251 אלף מסמכי מחלקת המדינה שברשות ויקיליקס לרשת, ללא כל מחיקות. החלטתו של מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', להעלות את המסמכים לרשת באה בעקבות סכסוכים מתמשכים בינו לבין חלק מחברי ארגונו שפרשו וכן בעקבות נתק שנוצר בין ויקיליקס לחמשת העיתונים ששיתפו איתו פעולה בעבר בפרסום המסמכים, לאחר שנבחרו בקפידה ונמחקו מהם פרטים העלולים לפגוע במקורות מידע, אזרחים פרטיים וסוכני מודיעין.

נחשף "קובץ יום הדין" עם פרטי המדליפים

חמשת העיתונים: הגרדיאן, ניו יורק טיימס, אל-פאיס, דר שפיגל ולה מונד, פרסמו היום הודעה משותפת בה נכתב שהם "מגנים את החלטת ויקיליקס לפרסם את מברקי מחלקת המדינה ללא מחיקות, מה שעלול לסכן מקורות. בכל המגעים שלנו בעבר עם ויקיליקס, היה ברור שנפרסם מברקים רק לאחר שעברו תהליך משותף ומקיף של עריכה ובדיקה". העיתונים הבהירו ש"ההחלטה לפרסם הייתה של ג'וליאן אסאנג', ושלו בלבד. לדברי הגרדיאן, במסמכים שפרסם ויקיליקס השבוע ישנם מעל לאלף המסגירים את שמותיהם של פעילי זכויות אדם ומתנגדי משטר ומעל 150 המזכירים את שמותיהם של מדליפי מידע.

גם ארגון "עיתונאים ללא גבולות" גינה את הפעולה של ויקיליקס והסיר את תמיכתו מהארגון. לדברי "עיתונאים ללא גבולות", חלק מהמסכים החדשים שפורסמו "מראים את שמותיהם של מקורות במדינות שונות ביניהן ישראל, ירדן, איראן ואפגיסטן.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא צריך מזלטים - מלאכי מוות שממלאים פקודות יש כאן הרבה  (לת) קוראים להם טייסים
  • 20:54
  • 02.09.11
02 אין דבר יותר שפל מציד לוחמי חופש מן האויר!  (לת) יוסי
  • 20:59
  • 02.09.11
03 איזה סקופ. ואני חשבתי שמפציצים עם ספיטפייר  (לת) עודד בן עמי
  • 21:27
  • 02.09.11
04 ווואייי....לא ידענו,איזה הפתעה אולי תפתיעו בחיסול אסאנג'?  (לת) קין
  • 21:36
  • 02.09.11
05 היתרון הגדול בשימוש בכטב"מ החלוץ המוסרי
  • 22:43
  • 02.09.11

זה שהוא לא מרגיש אפילו לא מכה קטנה בכנף כשהוא מוריד פצצה של טונה על ביית עם ילדים.

06 ל-1 רוני
  • 22:49
  • 02.09.11

אתה חפשי לכתוב כאן תגובות כאלה בזכות הטייסים האלה.

07 כל הכבוד ללוחמי החירות הפלסטינים אשר ממשיכים למרות הטרור הישראלי!  (לת) ריקי
  • 22:54
  • 02.09.11
  •   העיקר שבסוף הסיפור היו 7 מחבלים פחות גוגו
    • 09:20
    • 04.11.11

    7/18 = 38% מההרוגים היו מחבלים. אני מתאר לעצמי שלוחמי החופש שלך היו חותמים על כזאת "הצלחה" בירי הטילים שלהם על אוכלוסיה אזרחית.

08 הגיון אייל
  • 01:34
  • 03.09.11

לכל השמאלנים: הגנו גם על חייכם. על מה תלינו? די לטמטום בבקשה

09 how many morons here  (לת) ricki srikki
  • 01:49
  • 03.09.11
10 אני תמיד אומר: אל תחששו מהערבים אלא מהשמאלנים ימ"ש.  (לת) בן דוד
  • 02:04
  • 03.09.11
11 יבורך כל מל"ט ומפעיליו בחסלם את אויבינו וצוררינו. הזהרו מהשמאל.  (לת) הזהרו מהשמאל
  • 02:06
  • 03.09.11
12 נראה שהתגובות כאן בתרגום חופשי מפרסית או תורכית. נאו- אנטישמים  (לת) My mymy
  • 02:10
  • 03.09.11
13 חיסולים ממוקדים במדינה שכנה שלא נמצאת במלחמה זה טרור מדינתי עצבני
  • 02:20
  • 03.09.11

למרות צהלות השמחה על כל ערבי הרוג של נמוכי המצח, ברור שאם גם לערבים היה נשק אפקטיבי נגד מנהיגינו (למרות שגם הם מעדיפים להתפוצץ על נוסעי אוטובוס ולא על אנשי ממשלה וצבא שמאשרים את החיסולים), יש להניח שהתופעה היתה נפסקת. צריך לזכור שלמעט במצב מלחמה פעיל, אין בכלל פסק דין מוות בישראל, ובכלל התהליך המסודר הוא תפיסת הנאשם ושפיטתו, ולא הוצאתו להורג בטכנולוגיה אמריקאית (או של אלביט) מהשמיים.

14 סוף סוף יחשפו המפעילים של אביגדור ליברמן אחד שיודע
  • 03:38
  • 03.09.11

מוסקבה או מולדבה, זו השאלה.

15 Ant which way that we can kill TERRORISTS is OK with me  (לת) Old Soldier
  • 05:11
  • 03.09.11
16 אולי מערכת הארץ תערוך מגבית למען אזרחי האויב?  (לת) עמוס
  • 05:36
  • 03.09.11
17 ל-1 - הטייסים האלה מגינים עלינו מכמותך תגובה
  • 05:58
  • 03.09.11

אתה אדם נכלה ובזוי

18 המלטי"ם דורשים צדק חברתי וקו לער"ן  (לת) עלו"ת
  • 06:25
  • 03.09.11
19 הכת השלטת מתנהגת כארגון מאפיה ISRAELIST!!!!!!!!!
  • 07:01
  • 03.09.11

טירור של מדינה,כך ניתן להגדיר את פעולותיה אלה של הכת שמקבלת את החלטוות החיסול. במדינה מתוקנת השלטון היה מסיק מסקנה כי לא ניתן להילחם נגד שאיפת עם, אנשים למדינה ושלטון משלהם, ולא להיות תחת איום צבאי או מצור יבשתי וימי. מאז קום המדינה קיים עימות צבאי שלא נפתר, בין תושבי עזה המדוכאים לביננו,במקום להבין כי לא ניתן באמצעים צבאים לפתור את הסיכסוך הזה,אלא באמצעות מו"מ.קבוצת האינטרסנטים ממערכת הביטחון,מלבים את הסיכסוך הארוך הזה כדי לשמר את ההטבות שהם מפיקים מימנו.

20 חשבתי תמיד שהמקובלים תוקעים בשופר מיוחד אשר מחזיר אותם לבורא  (לת) ד.
  • 07:23
  • 03.09.11
21 כן או לא?  (לת) רעיה
  • 07:49
  • 03.09.11
22 כן או לא?... רעיה
  • 07:50
  • 03.09.11

התחקיר העלה גם שהייתה טעות בהפעלת שיקול הדעת המקצועי של הקצין שהורה על התקיפה ורא"ל אשכנזי הורה על נקיטת צעדים פיקודיים נגדו והעברתו מתפקידו. הוא הועמד לדין משמעתי בפני מפקד המרכז לאימוני יבשה, תת אלוף אבי אשכנזי שהרשיעו ונזף בו.

23 ל7 , "ריקי ריקי היא לא תגמור אף פעם "  (לת) דנה
  • 07:58
  • 03.09.11
24 ל-1 -בוקר טוב אלמסמר אלחלוד.פעיל בל'ד  (לת) נפיח
  • 08:02
  • 03.09.11
25 אני לא רואה שום בעיה בחיסול מחבל שעומד לשגר קטיושה עם כטב"ם שמאלני
  • 08:02
  • 03.09.11

במאבק בטרור יש להשתמש בכל האמצעים שברשותנו, ובמיוחד באלו ששומרים על חיילנו היקרים. עם זאת, יש לעשות באמצעים אלו שימוש זהיר כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע.

26 ל-6 .אל מתרגש 1-2 הם אותו אלמסמר אלחלוד נפיח
  • 08:05
  • 03.09.11

פעיל בל'ד מתחזה.

27 מתפעל מהתגובות .ממש כמו בביטאון החמאס. הפכתי למיינסטרים  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 08:18
  • 03.09.11
28 אין דבר יותר שפל מציד מחבלים מן האויר  (לת) צדיק
  • 08:32
  • 03.09.11
29 ל-1 - שמח שהצלחתי לחסל כמה מחבלים שעמדו לרצוח אותך ואת ילדיך. אסף
  • 08:34
  • 03.09.11

אתה יכול להודות לי אחר כך. לריקי - את חולה. לכי לקבל עזרה - שמעתי שיש אחלה כדורים בשוק - יש עוד סיכוי שתבריאי. גם את יכולה להודות לי אחר כך.

30 לכל שמאלני המחמד איתמר
  • 08:34
  • 03.09.11

כן, אנחנו יורים בהם ממל"טים.. והסיבה היחידה שאנחנו עושים את זה זה בכדי שאתם תוכלו לשבת בבתי הקפה שלכם בבטחה ולקטר על זה. אם זה היה תלוי בי הייתי משליך אתכם ממל"ט על המחבלים - חוסך תחמושת...

31 איזה מגיבים הזויים יש פה!!!  (לת) ראובן
  • 08:49
  • 03.09.11
32 כל הכבוד לצהל איתן
  • 08:50
  • 03.09.11

שיורידו את האנשים הקשורים בטרור ברצועה אחד אחד , מלטים עושים עבודה מצויינת. המשיכו כך.

33 ככל שהורגים בפלסטינים יותר,הם הופכים קשוחים לבצע מטרותיהם,  (לת) החיסולים מזיקים יותר
  • 08:50
  • 03.09.11
34 לכל לןחמי החופש כמו ריקי, החלוץ המוסרי יוסי וחבריו הרמס 5000
  • 09:00
  • 03.09.11

אז גם לאחר הארועים האחרונים בגבול עם מצרים אני מניח שאת דעתכם לא תשנו, כי איזה חשיבות יש לעובדות? בכל אופן אני מקווה שגם עם תסעו לאילת בכביש 10 או 12, יקירי החופש שלכם לא יפגעו בכם כי הם נפגעו יום קודם לכן על ידי ידידי הרמס 900 וחבריו ושיהיה לכם הכל כלול נעים וטוב.

35 כל הכבוד לתעש"א שפתחה וייצרה את המל"טים התוקפניים, פנסיונר תעש"א
  • 09:03
  • 03.09.11

וכל הכבוד לחיילות המפעילות את המל"טים בצה"ל. ולכל מעוותי הנפש מהסמול, מלחמה אינה גן של שושנים, רק תזכרו את הפצצות ח"א האמריקאי על גרמניה, ובנוסף את הפצצת הירושימה ונגסקי, וגם בנוסף תתבוננו על מלחמות הערבושים בסוריה ובלוב, ואולי תבינו שאם ישראל רוצה קיום כאן בין הערבושים, היא חייבת להשמיד את הטרוריסטים הערבושים הקמים עליה. וטרוריסטים אלה מתחבאים מאחורי ילדים ומתחת לשמלות נשים. בכדי לזכות לאהדה אצל מעוותי הנפש מהסמול.

36 ויוה מדעני ישראל! ויוה צה"ל! להשתין על הסמולנים בקשת גדולה מהאויר  (לת) שלדג מצוי
  • 09:09
  • 03.09.11
37 מיחזור ידיעה כאילו סקופ . וואא  (לת) גדעון לוי
  • 09:21
  • 03.09.11
38 ילדים, מאוחר, פיפי ולמיטה.  (לת) ל-1 2-7
  • 09:22
  • 03.09.11
39 האירגונים לזכויות האם יתחילו יגישו תביעות נגד המזל"ט  (לת) אז מה
  • 09:46
  • 03.09.11
40 אוי אוי אוי סתם קקר
  • 09:51
  • 03.09.11

זה שנהרגו שם כמה מתפללים שלא היו אנשי חמרס זה בהחלט לא סיבה להעביר את הקצין מצפקידו. נשמות טהורות הם בטח שלא היו, אם לא מחבלים אז תומחי חמאס, וקיבלו את מה שהגיע להם. ממש חדשות היום, כי זה בווייקיליקס.

  •   שמעתי שבכלל הם היו ערבים היינריך
    • 19:21
    • 04.11.11

    כשתיסגר עיסקת הגז עם מצריים נוכל להזרים אותו ישר דרך חור בגדר בארז כך שהמטוסים האלה הם פיתרון זמני, עד להשלמת הסופי.

41 6 מה אתה מתרגש- 1 הוא ערבי ישראלי .כנראה סטודנט שיושב במעונות רוברט
  • 10:00
  • 03.09.11

שבנו היהוד בלי שום מסים של ערבים וכותב כאן נגדנו. ראיתי את זה קורה הרבה באוניברסיטת תל אביב .זה חלק כנראה מהתהליך עד שנעיף אותם מכאן על משאיות בקר.

42 1-2-7=אלמסמר אלחלוד פעיל בל'ד.  (לת) נפ-יח
  • 10:31
  • 03.09.11
43 מפספסים את הנקודה המרכזית סתם מומחה
  • 10:48
  • 03.09.11

ישראל צריכה לדווח לאמריקאים איזה טימטום חוצפנים בני זונות שהורגים כל הזמן אלפי אזרחים בכל רחבי העולם אנשים שמעולם לא איימו על הקיום שלהם ומאיתנו הם דורשים דיווח

44 ל-7 מחר טיל על אומטלפחם מתנה מלוחם חירות  (לת) ללוחם חירות
  • 10:50
  • 03.09.11
45 ל1ו2 יהודי
  • 10:54
  • 03.09.11

צודקים לוחמי חופש יורים אלפי טילים על מליון אזרחים ישראלים אם אלו לוחמי החופש שלכם המעבר בקרני פתוח לכם ולבני ביתכם אך את התשובה שלכם אני כבר מכיר מהעבר.....

46 לכל השמאלנים הקיצוניים- המלטים האלה שומרים לכם על הילדים בלילה  (לת) ?לוחמי חופש? עלק
  • 11:28
  • 03.09.11
47 ניסיתי להגיב בצורה תרבותית וצונזרתי אז מה הטעם להכנס לאתר שלכם מיקי
  • 11:39
  • 03.09.11

רוב התגובות של ערבים-ישראלים

48 אכן, גדולים מעשיהם של אללה, ושל מוחמד נביאו!!!! Ibn Taymia
  • 11:55
  • 03.09.11

החבר'ה אמרו אללה הוא עכבר בתוך מסגד, שנשלט ע"י החמס, ואללה שלח להם רסיסים דרך הדלת. עכשיו לכל אחד מהם יש שבעים בתולות לשימוש כחפצו!! אכן, גדולים מעשיהם של אללה,ושל מוחמד נביאו!!!!

49 איזו מלחמה נחמדה של צבא מוסרי - או שחוטבי מחבלים עפים ילדים  (לת) ציניקן
  • 12:01
  • 03.09.11
50 ומי העביר את הטכנולוגיה הזאת לאמריקאים? מצמצ
  • 12:09
  • 03.09.11

נחשתם.ומי תכנן להם את ה-PREDETOR?זה המלט שעושה שמות בטליבאן . המהנדס הישראלי משה קרת.לשעבר עובד התעשייה האוירית.

51 להארץ סתם עברתי בסביבה
  • 12:16
  • 03.09.11

תפסיקו לצנזר אותי כבר ותעבירו את התגובות שלי.אני כותבת באופן מנומס ויפה,ואם נראה לכם שהמגיבים התת רמה (ברובם)כאן ובכלל,יותר טובים אז שיבושם לכם, אבל עד שתתבשמו מעצמכם,תעבירו אותי או שאתלונן באימייל כל יום (אימייל אי אפשר לחסום)עם מר שגב.

52 יש לחבק את הטרוריסטים ולהגיש את הלחי השנייה! אביב
  • 13:06
  • 03.09.11

ככה נקים חברה הרבה יותר נאורה ודמוקרטית פה בארץ ישראל... או שבעצם גופותינו יצופו במימי הים התיכון?!?... מי יודע....

53 כטב"ם לא מחונך!!... פירחח המזל"ט הזה..  (לת) אבי
  • 13:07
  • 03.09.11
54 ל1 באמת איך אפשר להתנהג כך לציוויליזציה מתקדמת כמו בעזה?  (לת) ברוך לא מבין
  • 13:19
  • 03.09.11
55 כל מי שמשתמש באלימות - אם ערבי ואם יהודי - דינו אחד  (לת) ראובןג
  • 13:39
  • 03.09.11
56 האלימות היא גם טיל, גם סכין,גם הפגזה,גם עקירת זית וגם נישול מאדמה  (לת) ראובןג
  • 13:41
  • 03.09.11
57 מה שבצד אחד קרוי "לוחם חופש", בצד השני קרוי "טרוריסט" ולהפך  (לת) ראובןג
  • 13:42
  • 03.09.11
58 זה לא חשוב שהרגו 14 בני אדם, העיקר הוא המזל"ט המגניב... טפשות שכז  (לת) מסתירים מכם את האמת
  • 13:54
  • 03.09.11
59 7 - את מופרעת  (לת) סתם עברתי בסביבה
  • 14:01
  • 03.09.11
60 ואם היו מאוישים היה יותר טוב? אלי
  • 14:39
  • 03.09.11

הלא את הטרוריסטים חייבים לחסל, אז מה ההבדל ומה ההתפלספות? שיהיה ברור עד שהטרור לא יוצא מחוץ לחוק, אין סיכוי להדביר אותו.

61 המזל"ט מכוון את הטיל שנורה ממסוק. יורם
  • 15:05
  • 03.09.11

למזל"ט אין כושר נשיאה של טילים, וגם לא חוזק גוף להתמודד עם הדף השיגור. למזל"ט יש מצלמה ואולי סמן לטילים.

62 ל- אתה צודק. בלי כלי טייס הייתה פה שחיטה נוראה.1  (לת) ג'ינגיס
  • 15:22
  • 03.09.11
63 ל2 כמה חופש יש בעזה?  (לת) שוב אני
  • 15:24
  • 03.09.11
64 כל הכבוד לצה'ל,ולישראל,היהודי היום,לא רק יכול יהודה
  • 16:01
  • 03.09.11

להגן על עצמו,הוא גם יוודא,במקרה של כשלון,שלא ישאר אף אחד לחגוג את הפסדו,

65 עמלקים לעזאזל  (לת) כל הכבוד
  • 16:16
  • 03.09.11
66 ל-8, אתה נראה פרימיטיבי, מוגבל וג'ובניק.  (לת) צבר_צנחן
  • 16:33
  • 03.09.11
67 שמאלן ישראלי זה סוג חדש של מחלת נפש נדב
  • 16:39
  • 03.09.11

אף כי לרובם יש גם מהסוג המוכר והטוב.

68 תמיד הנפגעים הם מתפללים תמימים עמוס
  • 17:27
  • 03.09.11

או שהם רועי צאן או סתם יצאו לרעות באחו

69 חבל שאין כטב"מים למחבלי השמאל הקיצוני  (לת) ביטחוניסט
  • 18:23
  • 03.09.11
70 נצח ישראל לא ישקר, רק הדובר שלו - ראו את השתלשלות החקירה הפנימית,  (לת) Raanandu
  • 18:50
  • 03.09.11
71 מעניין שויקיליקס הפך בסוף לחרב פיפיות מ
  • 19:34
  • 03.09.11

בסופו של דבר אסאנג יגרום להרג של אנשים טובים בסין ועוד מקומות.

72  (לת)
  • 21:26
  • 03.09.11
73 מה ההבדל בין רקטות לטילים? Tohee Metilim
  • 21:27
  • 03.09.11

אינני מבין מה שקורה כאן ובכלל, עם ויקיליקס ושאר יפי הנפש- הפרשטינקנה פלסטינאים/ערבים יורים רקטות, שוחטים ורוצחים בדם קר (ובטח גם רוקדים סביב מדורה בסיום תוך כדי יללות שמחה וידיים אדומות מדם הנרצחים) ילדים, נשים, זקנים ועוד, אז מה רוצים שישראל תעשה? תשמיד את הנשק ותיצא להלחם באקדחי ורובי מים?

74 הייתי שולח קטב"מ לפצ"ר הצבוע והמתחסד  (לת) יוסלביץ
  • 22:27
  • 03.09.11
75 אין חדש במעללי צבא הכיבוש  (לת) יונה קורח
  • 22:44
  • 03.09.11
76 מומלץ לקרוא את הכתבה של אפריים קישון ז"ל AVI
  • 13:52
  • 04.09.11

מומלץ לקרוא את הכתבה של אפריים קישון ז"ל,סליחה שניצחנו.בעקרון הוא מעדיף שננצח ויגנו אותנו,מאשר שנפסיד ויקוננו עלינו.

77 לא מבין למה העמידו לדין את הקצין אבי
  • 21:37
  • 04.09.11

כיוון על שניים והרג 16, מה יותר טוב מזה. היה צריך לקבל צל"ש

78 מה זה חשוב במה מחסלים מחבלים הכל מותר גם ברעל!!!  (לת) חיסול המלאי
  • 21:44
  • 04.09.11
79 אין הבדל בניכם לבין המחבלים אתם שועלים מחבלים !!  (לת) לכל המתחזים!
  • 21:49
  • 04.09.11
80 את החובה המוסרית להרוג את הפועלים להשמדת כל אחד מאיתנו ראוי למלא באמצעות הכלים הטובים לכך.  (לת) ~~~שמעון יפה_נוף
  • 06:46
  • 04.11.11

81 מעניין מה היה אומר לייבוביץ אם ההרוג ע"י קטיושה באשקלון לא היה משה עמי אלא הוא עצמו  (לת) חנה רימון
  • 06:47
  • 04.11.11

82 נו טוב, העיקר שאנחנו מתייסרים פלוצחקת
  • 19:17
  • 04.11.11

הכתבה הזו היא מחזה של חנוך לוין שנחשף לאחר מותו. סחתיין, אנשיל.