תושבי רקפת מתקשים לברך את הזוג החדש

ביישוב רקפת, מהוותיקים שבתחום המועצה האזורית משגב, היו מעדיפים להישאר מחוץ לכותרות. בוודאי שבעניין פסיקת בג"ץ מיום שלישי השבוע. היישוב - המונה יותר מ-165 בתי אב, ונמצא בשלבי הרחבה וקליטה של משפחות חדשות - יהיה הראשון מבין יישובי משגב שבו תיקלט משפחה ערבית שתבנה את ביתה במגרש שהוקצה לה על ידי מינהל מקרקעי ישראל.

ביום שלאחר פסיקת בג"ץ העדיפו רוב תושבי רקפת שלא להגיב, ובמקום נשמר השקט המאפיין את היישובים הקהילתיים. מדי פעם עברו בשבילי היישוב ילדים עם אופניים ואמהות עם עגלות. ניסיונות להפנות אליהם שאלות התקבלו בביטול.

לפני כשבועיים, עוד לפני פסיקת בג"ץ בעניין, קיבל המינהל את ערעורם של בני הזוג פאתנה ואחמד זבידאת, והודיע לבית המשפט על ההחלטה לספק להם מגרש. ממלא מקום מנהל המינהל, רונן כהן-שור, החליט לאמץ את דעת המיעוט בוועדת הערר וטען כי הוא "השתכנע בכנות רצונם של העוררים להשתלב בחיי הקהילה ביישוב, וסבור כי קבלתם אינה עלולה לפגוע בחיי הקהילה ביישוב".

משפחת זבידאת על המגרש שהוקצה לה ברקפת, השבוע
משפחת זבידאת על המגרש שהוקצה לה ברקפת, השבוע. צילום: עבדאללה שמא

עמדתו של כהן-שור לא התקבלה ברוח טובה ביישוב ובמועצה, שהמתינו בינתיים להחלטת בג"ץ. אולם על פי זאת נקבע חד-משמעית כי בני הזוג זבידאת אכן יקבלו את המגרש בתוך 90 יום. ביממה שלאחר פסק הדין ברקפת עוד לא ידעו איך לעכל את ההחלטה, אם כי על פי התשובה הרשמית של הוועד המקומי ושל המועצה, מדובר ביישוב שומר חוק המכבד את החלטות בית המשפט.

גם במזכירות היישוב העדיפו שלא לדבר, על אף הפסיקה הדרמטית מבחינתם והתגובות הרבות שהתקבלו בעקבותיה. "טלפונים היו גם מארה"ב", אמרה אחת הפקידות, אך ציינה כי המגמה היא לשמור על פרופיל נמוך. "אין לנו עניין לעשות מזה דרמה גדולה ולמשוך תשומת לב", הוסיפה. יו"ר ועד היישוב ברקפת צביקה פרידמן הסתפק גם הוא בתשובה לקונית, לפיה היישוב שומר החוק מכבד את הפסיקה, ויפעל ליישמה. עם זאת, פרידמן הדגיש כי מדובר ביישוב "יהודי ציוני".

המגרש שהוקצה לבני הזוג ושוריין עבורם בצו זמני של בג"ץ מ-2007 נראה כאי ריק במתחם הכולל כמה בתים מסודרים ומטופחים. אחד התושבים שעבר במקום וביקש שלא להזדהות בשמו, אמר כי הפסיקה מעלה סימני שאלה רבים. "אין ספק שמדובר בהחלטה שיש לה משמעות גדולה מאוד. אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה הלאה, איך הנוכחות שלהם תשפיע על היישוב, האם מדובר בדריסת רגל ראשונה ואחריה יבואו עוד? איך הם ישתלבו בקהילה אם בכלל ואיך יקבל אותם היישוב? כל זה לא ברור", אמר.

תושב אחר, המתגורר במקום כבר כמעט 20 שנה, מאמין כי בני הזוג עשו טעות: "אני בטוח שהם הגיעו לכאן כדי להקניט. מה יש להם לעשות פה? הכל פה שונה. חיי הקהילה, מערכת החינוך. אני לא יכול לאחל להם בהצלחה, ממש לא". הוא הוסיף כי: "בג"ץ אמר אז אמר, אבל אפשר לחלוק על הפסיקה הזו. יכול להיות שהם נחמדים, אבל העובדה שהם הגיעו לכאן בכפייה זה לא טוב. אני מקווה שבסופו של דבר הם ישתכנעו שהמקום הזה לא מתאים להם ויעזבו אותנו בשקט, אני כמעט בטוח שיש אנשים שדחפו אותם לצעד הזה גם בתוך משגב. אני לא גזען ואני נגד גזענות, אבל זה לא מתאים".

שלט ביישוב, שלשום. הטיעונים שהועלו נגד חוק ועדות הקבלה יוכרעו בקרוב בבג"ץ בהרכב מורחב
שלט ביישוב, שלשום. הטיעונים שהועלו נגד חוק ועדות הקבלה יוכרעו בקרוב בבג"ץ בהרכב מורחב. צילום: ירון קמינסקי

אולם בין הקולות האלה אפשר למצוא ברקפת גם מי שתומך במהלך. דובי אביגור, ממקימי קבוצת "סיכוי" במשגב, אמר כי "רקפת היא לא יישוב ימני, אבל בכל זאת רבים מאמינים שעוד מוקדם להגיע לצעד כזה. לדעתם המצב המדיני, האווירה בכלל, לא מאפשרת את זה". אביגור הוסיף ואמר כי "מה שמפריע לי זה שלא אכפת לאנשים אם עמדתם תתפרש כגזענות. חלקם שואלים אם הם יתייצבו באירועים ממלכתיים, ומה יעשו ביום הזיכרון וביום העצמאות. אני שואל אם כל עם ישראל יוצא ומתייצב באירועים אלה. התשובה היא לא. בסופו של דבר הם יחליטו אם לבוא או לא, זה עניינם".

לדברי אביגור, העובדה שבני הזוג זבידאת יהיו הערבים ראשונים שייקלטו ביישוב במועצה האזורית משגב הופכת אותם על כורחם למייצגי המגזר. "כולם יבחנו אותם עכשיו בזכוכית מגדלת, איך יתנהגו ואיך ישתלבו בקהילה. יכול להיות שזה יסיר חסמים ויגרום לתוצאה הפוכה, אף אחד לא יודע. אני באופן אישי שלם עם ההחלטה כאיש המגדיר את עצמו כיהודי הומניסטי. ברגע שהם פנו אלינו ובחרו בנו אין לנו זכות להגיד להם לא".

גם אלדד גרפונקר, מוותיקי רקפת, נמנה עם המיעוט התומך. גרפונקר, שיזם שיחה עם בני הזוג אמר: "התקשרתי ובירכתי אותם. אני בעד לבחון כל מקרה לגופו. לא אכפת לי אם אדם הוא יהודי או ערבי, יפאני או אסקימוסי", קבע.

יצוין כי החלטת בג"ץ נוגעת למקרה הפרטני של בני משפחת זבידאת, וכי השופטים בראשות הנשיאה ביניש לא דנו בסוגיות העקרוניות שהועלו בדיון על העתירה שהוגשה על ידי עו"ד סוהאד בשארה ממרכז עדאלה.

שאלות אלו, יחד עם הטיעונים שהועלו בבג"ץ נגד חוק ועדות הקבלה, יוכרעו בבג"ץ בשבועות או בחודשים הקרובים בהרכב מורחב של תשעה שופטים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תושבי משגב והפרשה כולה מחליאים ממש. הם מזכירים לי סיפורים על הדרום השחור בארה"ב לפני 150 שנה.  (לת) אלי שמואלי
  • 10:57
  • 16.09.11

02 ממש לא מברך את הזוג בברכת ברוכים הבאים - להפך! עמיר רקפת
  • 11:08
  • 16.09.11

הזוג הזה, הם הנציגות של ארגון הציוני עדאלה. הם מגיעים לכאן כדי להקניט, להתריס, להראות נוכחות, לאמר ליהודים ולכל הישראלים - ניצחנו! חבל שבית משפט תלוש מהמציאות היום יומית כאן בגליל בפרט ובארץ ככלל לא מבין את המשמעויות הנרחבות של הפסיקות שלו. תושבי רקפת אולי החליטו להרים דגל לבן ולא להילחם יותר בבתי המשפט, אך רוב גדול ומוחלט מהתושבים לא יברך את הזוג בברכת ברוכים הבאים.

03 בכייה לדורות יואב
  • 11:21
  • 16.09.11

בגצ ביצע טעות גסה. ממילא בים של אירועים קשים הצפויים כאן בשנים הקרובות החלטת בגצ לא תעמוד וההיגיון העקום שלה ייחשף. בגצ מנותק מהתכלס. חי במגדל שן ואוכף החלטות בלתי אפשרויות ומיותרות לחלוטין. בשם הרצון להיראות פתוחים, אנחנו בונים פה פתרונות הזויים. מראית העין אינה חשובה כמו איכות החיים של אזרחים וסגנון חיים אמיתי ושפוי. בגצ הוא מגדל הצביעות. יושבים בו אנשים צבועים שמצד אחד פוסקים פסיקה ליברלית אבל מצד שני יודעים לדאוג לאינטרסים של עצמם היטב ולפסוק בנוקשות שלא לומר בעריצות (ראה פרשת זריקת הנעל על בייניש).

  •   כל העם יבכה לדורות בגלל זוג נחמד שבא לגור בחור שלכם?  (לת) לשון המעטה
    • 13:31
    • 16.09.11

  •   אולי דווקא ההיפך גזענות
    • 13:51
    • 16.09.11

    והרצון "להראות" פתוחים אמיתי וכנה? אולי דווקא זה הפיתרון המתקבל על הדעת? יהיה שלום אם נסגור את דלתותינו בפני אנשים בשל מוצאם או אם נפתח ונקבל גם אנשים לא יהודים? ממש מקומם ומכעיס. אחרי מה שהעם היהודי עבר אולי יש מקום לחשוב פעמיים לפני שאתה פותח את הפה

  •   ערבים ויהודים גרים ביחד מתחתנים עם המשפחה
    • 13:37
    • 20.09.11

    גם ביפו יהודים וערבים גרים ביחד אבל שמתם לב לרעש של המואזין ברמקולים שממש במרכאות לא מפריע ליהודים ולהתפרצויות של כעס של הערבים שצריך נוכחות מסיבית של משטרה כדי לשמור על הסדר ומי אמר שלזוג הנחמד אין קרובי משפחה שדוגלים בטרור ויבואו לבקרם האם יוכל מישהו לגרש את המשפחה המורחבת שתבוא לבקר ותהיה לפעמים כועסת על יהודים ותבטא זאת בצורה לא נעימה בלשון המעטה. ובכלל הרי ברור שזה נעשה בצורה של כפייה על המתגוררים במקום שלהם מן הסתם השקפת עולם ומנהגים שונים לגמרי אז המבין יבין

  •   כנראה שאבא ואמא שלך זה דוד ודודה שלך לא אתה
    • 01:34
    • 23.09.11

    מי שגר ליד מסגד אוכל אותו דבר כמו מי שגר ליד בית כנסת, ואני אומר את זה בתור אחד שגר ליד זה וליד זה. נשמע שלך או למישהו מהמשפחה שלך יש משהו נגד בני עם כלשהו, מה מבטיח שלא תלכלך את העולם בשנאה ובהתבטאויות מגעילות נגד מי שלא נימול ע"י רבי? והמבינים שיבינו צריכים להבין שכל עניין וועדות הקבלה מצחין משנאה שמרנית ולא חוקית שצריך למנוע בכל העולם. זה כל כך פשוט- שנאה ויחס נוראי מובילים לשנאה ויחס נוראי. באמת, צריך לשים את כולכם ביחד בחדר ושתסדרו את העניינים שלכם ביחד, כל השונאים מכל הצדדים

  •   לגור ליד מסגד זה דומה למגורים ע'י בית כנסת ברוך כהן
    • 08:14
    • 24.09.11

    לאחרונה יצא לי להתארח בשכונה בירושלים. באמצע הלילה או קצת לאחר, קריאות ברמקולים לקום לסליחות. מיד הרגשתי כמו ליד מסגד. ההבדל הוא לא בתוכן אלא במינון, אם כי שמעתי שישנם ישובים שבהם מזכירים לאנשים, בכל יום ששי, שעוד מעט נכנסת השבת. כאילו אין לאנשים שעונים ולוחות שנה. ופעמוני הכנסיה יותר טובים? - כל הדתות אותו דבר!

04 לא מבינה מה יש להם לחפש בין הגזענים האלה ahr
  • 11:33
  • 16.09.11

טוב עשו בני הזוג שערערו בבג'"צ על עיוולת ועדות הקבלה ואף זכו. יחד עם זאת, לא מבינה למה שיירצו לבנות את ביתם ולחנך ילדיהם במקום שהוא באופן ברור עוין אותם, ולא חס וחלילה בשל מנהגם או אופיים אלא בשל דתם, מוצאם וכו'. יישוב שהתנגד למגורים של בני הזוג זבידאת מהמניעים הרקובים הללו לא ממש ראוי שימשיכו ליישבו.

05 "יהודי ציוני"? מה זה? אם אני יהודי לא ציוני? כלומר מתנגד לגרוש הפלסטינים מארצם אז אסור לי לגור בישוב?  (לת) החברה הישראלית משוגעת
  • 11:38
  • 16.09.11

06 מקומם הוא לא כאן !!!!! לא נסכים לקלוט אותם .  (לת) נעמה הולצמן
  • 11:39
  • 16.09.11

07 גזענות קשה סכנה לדמוקרטיה
  • 11:48
  • 16.09.11

גזענות קשה משתקפת מרוב התגובות וגם ההחלטות של תושבי רקפת. העובדה היא שכ-20 אחוזים מאזרחי ישראל הם ערבים - אבל אין להם זכויות שוות. כשהם רוצים לעבור ליישוב קהילתי - מונעים מהם בטענות שונות ומשונות (גזעניות) והם נאלצים לפנות לבג"ץ, הרבה עבודה נעשית ברשויות המקומיות לבלום את התפתחות הערים הערביות, ובערים מעורבות יש תקיפות של ערבים על רקע גזעי. היישוב רקפת רק מבטא חלק מהלך רוח גזעני ואפלייתי שהולך וגובר במדינת ישראל - ובאמת מזכיר מקומות אחרים בהיסטוריה (ארה"ב לפני התנועה לזכויות האזרח, או האפרטהייד בדרום אפריקה) מי ייתן ויהיו אנשים שילחמו נגד גזענות זו בדרך חייהם - בכך שיתעקשו לחיות בעוד אחרים רוצים לראות אותם קמלים.

08 what the problem Itai
  • 11:52
  • 16.09.11

in the photo this arab family dose not come throgh as relegiosly fanatic so I dont see whats the fuss! if this discrimintaion was towards a minority in Europe than the law would also not accept it. OK Israel is difrent, and you cant allow the Palastinian refugees to return in any peace agreement, but whats the deal with letting two israeli arabs which by the way look quite israeli, to live among israelies`? ...soundst to me mostly like fear and racisim. Rakefet you have nothing to worry about exept from your own poor values. I too am an israeli living in Europe and I never heard about property being sold to any ethnic group ...or excluding buyers from a particular group. ...nishma hazuy

09 הנה הלך לו החלום של ייהוד הגליל שהמצפים היו חוד החנית של ביצועו. primakuku
  • 11:53
  • 16.09.11

כל מטרתם של בני הזוג הוא להתריס,להראות שאין זו מדינת של הלאום היהודי אלא מדינת כל אזרחיה. בג"צ המטומטם עוד יכריע שדגל המדינה מפלה את הציבור הערבי ויש להחליפו.

10 הבת שלהם כבר תיהיה ציונית. חושב אחרת
  • 12:04
  • 16.09.11

העובדה שתלמד בבתי ספר ציונים, כל חבריה ושכניה יהיו יהודים תגרום לכך כי תהפוך לציונית.

11 יכווצו הגזענים  (לת) עוד מורה
  • 12:08
  • 16.09.11

12 תכנסו לבקר, עוגות ופשטידות. משגבניקית
  • 12:26
  • 16.09.11

משגבניקים ברקפת,עוד לא הוכחתם לזוג החדש איזה עוגות נהדרות אופים ברקפת! ואיזה שתילים פורחים יש במשתלה לידכם, ולאיזה גובה צומחים העצים! עכשו, תתחילו לחיות ביחד במקום לחיות כנגד. ואז תבינו שהחיים חזקים יותר מכל פוליטיקה, וטוב שכך.

13 השכנים יצטרכו לתבוע את הרשויות על ירידת ערך הבית שלהם לא נעים אבל זה מה שיהיה
  • 12:29
  • 16.09.11

כיוון שיהיה קשה למכור ולממש נכס כזה אם יש לך שכנים ערבים, בישוב כזה קטן וקהילתי

14 לתושבי רקפת, מה הפחד, זה יכול להיות סיפור הצלחה ודוגמא להצלחה כנגד הסיכויים אהוד
  • 12:34
  • 16.09.11

כמי שגר בישובים קטנים ומכיר את הדינמיקה והלחצים, את הקושי להביע דעה שתומכת במהלך כנגד הקונסנזוס המתנגד לו בישוב. מי שיתמוך בקליטתם עלול למצוא עצמו מבודד חברתית. מאידך אתם יכולים להיות דוגמא טובה לכל הספקנים לא רק לגזענים. זה יכול להיות מוצלח ולתרום רבות להקטנת מתחים גזעניים בארץ.

15 לא נותר אלה לקוות שועדות הקבלה יתקעו בגרונם של אלה שהגו אותם.... ששון
  • 13:02
  • 16.09.11

נו אז אז מה שוות ועדות המיון והקבלה ???? כלום וטוב שכך .בישובים חיים אנשים שחושבים שמיון הוא דרך לקבלת אנשים טובים ומבטיח איכות .שטויות, בני גר בעבר בישוב בגליל והיה לו שכן "איכותי "ממוין אחרי גיבוש שהיתברר שלקח לעצמו קרקע של בני .ההוכחה לכך מדידה של מודד מוסמך. באותו ישוב ראיתי סקנדלים בין שכנים" איכותיים".ואחרון אחרון חביב שאלה לי לכוכבים בגליל.אתם מקבלים תושב איכותי לישוב ועשר שנים אחר כך מתברר שאחד הילדים עבריין מה תעשו תגרשו את כולם סתם ככה? בשעה טובה למשפחה הערבית החדשה ברקפת .

16 ציונות אינה גזענות יורם, תושב יפו
  • 13:11
  • 16.09.11

השמאל מתפלא למה הוא הופך מיעוט בעם. מלחמת השחרור טרם הסתיימה והמאבק על הארץ נמשך. האינטרס של הערבים נוגד את זה של היהודים ואין בהתנגדות לתושבים הערבים ברקפת כל קשר לגזענות. הידעתם שביום העצמאות ערבים ביפו התלוננו שחגיגות יום העצמאות מפריעות להם להתאבל בנאקבה?

17 "אני לא גזען ואני נגד גזענות, אבל זה לא מתאים". אז אמר.  (לת) הוא לא גזען................
  • 13:17
  • 16.09.11

18 הישראלים הנאורים[?] מסעודה פינקוסבסקי
  • 13:21
  • 16.09.11

הם אוהבים את המרוחק [ערבים] על פני המקורב [המזרחים]. אבל כשהערבי מתקרב הוא יוצא מהגדרת המרוחק, והנאורים החמודים לא יכולים להתכחש לטבעם האמיתי ולאהוב אותו. יותר קל ופשוט להם לאהוב ולפרגן להם כאשר הערבים נשארים מרוחקים. "בגדר רעיון"!

19 לא גזענות, אלא ששכן ערבי ישים מוזיקה בלילה, ישב ברחוב עם נרגילה... מיכאל
  • 13:35
  • 16.09.11

ועוד כמה מנהגים שמעידים על חוסר התחשבות באחר. זה שאני רוצה לחיות בשלווה לא עושה אותי גזען.

20 תושבי רקפת גזענים ומעוררים שאט נפש. וזה אחרי שאנחנו סופגים אנטישמיות. בושה  (לת) מיכל
  • 13:38
  • 16.09.11

21 אני לא מבין בכלל מה הבעיה? אלוקים אוהב את היהודים והערבים ואת כל יתר ברואיו . דו קיום זו ברכה  (לת) יואב
  • 14:01
  • 16.09.11

22 נחמד לשבת באוהל בשדרות רוטשילד או בוילה בכפר שמריהו ולהטיף מוסר לתושבי רקפת ירושלמי
  • 14:02
  • 16.09.11

קודם קבלו את הזוג הערבי אליכם לשכונה, ולדירה ממול, אחר כך תטיפו מוסר. כל זה לא לפני שבאום אל פאחם יקבלו בברכה זוג יהודי שירכוש שם מגרש כחוק. אגב, מישהו מהמגיבים היה פעם במשגב? היד קלה על המקלדת -מרחוק. כשזה נוגע לביתם של אחרים.

23 אם זה היה משפחה של יהודים מארצות ערביות במקור אז זה אחרת? מנטאליות שונה יש בין כל אדם לכל אדם...מזל טוב!!!!!!!!  (לת) רן
  • 14:03
  • 16.09.11

24 יישוב יהודי ציוני?? עמליה
  • 14:36
  • 16.09.11

אויש, איזה יישוב מגעיל! לא ייאמן.

25 יש לקוות שבג"ץ יגבה את יזמי שכונת הוילות היהודית המתוכננת בטייבה - דקה מכביש 6. ברור שהיא לא תוגדר "ליהודים בלבד"... אבל בגלל המחיר, שום ערבי לא יקנה שם. יופי של מקום. אחרי שנתבסס - נדאג שהמואזינים יפסיקו להשתולל, ובאופן כללי נעשה קצת סדר. Modernist Blog
  • 14:44
  • 16.09.11

אה, לא מוצא חן בעיניכם? אז מה פתאום להכניס ערבים ליישובי הגליל?...

26 שבן גביר ומרזל יעברו לגור באום אל פחם  (לת) סימטרי
  • 14:49
  • 16.09.11

27 די לצביעות. גם אני לא הייתי שמח לגור ליד ערבים  (לת) הצועד בנעליו
  • 14:59
  • 16.09.11

28 מזל טוב לרקפת ולתושביה רותי
  • 15:07
  • 16.09.11

על היותם היישוב הראשון במשגב שמקבלים אל תוכם משפחה ערבית. מי ייתן והחלוציות שלהם תשפיע על שאר יישובי האיזור, והם ייזכרו כמובילי הנאורות.

29 מהי הגדרה של "ישוב יהודי ציוני"?ישוב ימני קיצוני.חלאות.  (לת) בחו"ל על דבר דומה הייתם נזעקים וצורחים "אנטישמיות"!!!
  • 15:12
  • 16.09.11

30 נקווה לטוב. סבתא
  • 15:30
  • 16.09.11

אולי המשותף לזוג הזה ולשאר תושבי רקפת רב על המנוגד?

31 המפונקים של רקפת... יעל
  • 15:37
  • 16.09.11

גרים במרחק כה רב זה מזה . מה הבעיה? אם השכן משלם מסים מקומיים בזמן, ומשתלב בהחלטות של הישוב, וגם תורם מהשכלתו והידע שלו, מה הבעיה? בואו קצת לחיות בעיר בשכנות עם רעשנים ומלוכלכים יהודים כשרים...

32 מכל הסמולנים כאן אין לאף אחד שכן ערבי שגר לידן לידו מוני מציון
  • 15:56
  • 16.09.11

תחשבו על זה ככה יום הזיכרון , צפירה יום הכיפורים מסיבה יום העצמאות דממה יום הנכבה דגלים איזה זיקוק מחאה חודש הרמאדן חגיגות ב 4 בבוקר...חודש שלם ןמה אם ביקורי משפחות, שמחות, סוכת אבלים אל תהיו גיבורים תחיו אתם שנה עם שכן ערבי ואז תדברו

  •   לי יש הרבה שכנים ערבים יוסי
    • 19:49
    • 16.09.11

    והם הרבה יותר סימפטים ונדיבים מהשכנים היהודים שלי. כל זה אמור לגבי השכנים שהם לא עבריינים, יהודים או ערבים. אלה העבריינים לא סימפטים בכלל.

  •   יש לי הרבה שכנים ירושלמים  (לת) "סמולנית"
    • 23:00
    • 16.09.11

  •   אתה חי בסרט מוני מציון
    • 09:17
    • 17.09.11

    הערבי היחידי שאתה מכיר הוא השליח של הסופר או מנקה המדרגות מתי שחטו אצלך בבניין כבש לחג הקורבן מתי פתחה חלון וירו זיקוקים אחרי פיגוע מוצלח מתי הייתם אצל ערבים לארוחת שבת... ולא לנגב אצל אחמאד חומוס כי אצלו הכי טעים. בחברה המוסלמית ההשתלבות היא לצורך השתלטות וכך זה קורה בכל מקום בעולם קודם נכנסים בקטן אחכ המשפחה אחכ איחוד משפחות עם בני דודים מעזה אחכ צריך להתפלל איפשהו מסגדון , מסגד , צריח, מואזין מה אין חופש דת בישראל ? ממש גזענות אז למה כל זה ? בשביל מה ? כדי שסמולני בשנקין יגיד שיש לנו מדינה חרא וכולם פאשיסטים ? צריך לכבד כל אזרח ומי שתורם בצורה שווה צריך לקבל את אותם זכויות אבל בשביל זה יהודים לא צריכים או יכולים לגור בלב אום אל פאחם ( כי ירצחו אותם) אבל זה בגלל הכיבוש... ומצד שני ערבים לא צריכים לגור בישובים יהודיים ש 99% מהם יהודים, אבל זה פאשיזים תהיו בריאים סמולנים קטנים לא יעזור לכם כלום העתיד שלכם הוא בחו"ל לא בישראל

  •   מוני, "חומה ומגדל", "יהוד הגליל", "הפרחת השממה", "התנחלויות" יובל
    • 11:46
    • 17.09.11

    מה משותף לכל אלה?

33 זבידת לא היו ולא יהיו רצויים ברקפת עמי
  • 16:28
  • 16.09.11

הם ימצאו את דרכם החוצה במוקדם או במאוחר. מקומם לא איתנו.

  •   תתביישו ירושלמית
    • 23:01
    • 16.09.11

    אתם עושים בדיוק את כל מה שכל העולם עשה ליהודים כבר מאות שנים

  •   איזו יפת נפש מרקפת
    • 00:33
    • 18.09.11

    נראה אותך ממשיכה להתקיים בארץ הזאת כשהערבים כובשים בה כל חלקה טובה. את לא מבינה שבעוד מספר שנים היישוב שלנו כבר לא יהיה ישוב יהודי ? אנחנו לא גזענים ,אנחנו משתדלים לשרוד כמו שעשו אבות אבותינו מאז ומתמיד . אנחנו מנסים לשמור על נוכחות יהודית בגליל ואנחנו לא דתיים! ברגע שניתנה להם האפשרות להכנס ליישובים שלנו הם לאט אבל בטוח יאכלסו אותם , היהודים - כמו בערים עכו , נצרת עלית ועוד... יברחו לגור באיזורים פחות מורכבים והגליל יחזור להיות בשליטה ערבית . אולי אז תהיי מרוצה יפת נפש שכמוך...

  •   צביעות אלי משגב
    • 10:56
    • 21.09.11

    כבר ראינו מה עשו ברמת אביב כשהגיעו לשם חבדניקים איך כל יפי הנפש הלא גזעניים כבלו פניהם בהפגנות הכפשות ושנאה

34 המשפחה הנחמדה הזאת עושה חסד עם הישוב הגזען הזה, ועם השם שיצא לו, כשהיא עוברת אליו! "רקפת? אה כן, הישוב של הגזענים"
  • 16:42
  • 16.09.11

מזלו הגדול של הישוב שהמשפחה החביבה הזאת לא התייאשה והחליטה לעבור לגור בו, למרות הכל. ישוב של גזענים חשוכים, של אנשים קהים מספיק כדי לומר "אני לא גזען אבל אני לא רוצה לראות ערבים בשכונה שלי", הוא לא ישוב אטרקטיבי במיוחד. עד המקרה הזה לא שמעתי על הישוב הזה, ועכשיו הוא ייזכר לדיראון עולם בתור "רקפת? אה, כן, זה הישוב של הגזענים".

  •   איך אתה מעז להחליט כך על יישוב שלם? מירי
    • 01:05
    • 17.09.11

    אתה מתלהם,קובע עובדות ללא שום בדיקה ואימות ובאופן כללי אין לך מושג מה זה היישוב רקפת ד"א הידעת שמשפחה פה שכלה אם ושני בניה בפיגוע בהילטון טאבה? הידעת שרוב מוחץ ביישוב מצביע למפלגות השמאל? הידעת כי רקפת בחרה בראש מועצה שמזוהה עם השמאל ולא הימין הקיצוני שהתנגד לערבים?...מה את היודע בכלל?!! כלום רק לעשות רעש ולהוציא לשון הרע. תגורו אתם בגליל, ללא תחבורה ציבורית מסודרת,במרחק ממקומות עבודה,בתשלומים גבוהים פי כמה על כל שרות או חוג , הרי לא תרצו להינתק מנחות העיר או המרכז...יש אנשים אחרים שיעשו זאת עבורך.

  •   זתמין את "המשפחה הנחמדה" להתגורר בשכונה שלה ויחד השמש תזרח לכולנו מהתחת  (לת) אני מציע למגיבה הנאורה
    • 02:51
    • 17.09.11

  •   עוד יפה נפש שחי בלה לה לנד מרקפת
    • 00:34
    • 18.09.11

    נראה אותך ממשיכה להתקיים בארץ הזאת כשהערבים כובשים בה כל חלקה טובה. את לא מבינה שבעוד מספר שנים היישוב שלנו כבר לא יהיה ישוב יהודי ? אנחנו לא גזענים ,אנחנו משתדלים לשרוד כמו שעשו אבות אבותינו מאז ומתמיד . אנחנו מנסים לשמור על נוכחות יהודית בגליל ואנחנו לא דתיים! ברגע שניתנה להם האפשרות להכנס ליישובים שלנו הם לאט אבל בטוח יאכלסו אותם , היהודים - כמו בערים עכו , נצרת עלית ועוד... יברחו לגור באיזורים פחות מורכבים והגליל יחזור להיות בשליטה ערבית . אולי אז תהיי מרוצה יפת נפש שכמוך...

35 מסכן הזוג נכנס לגור עם גזענים בוריםלמה אתם צריכים את זה? שולה
  • 17:23
  • 16.09.11

חבל על הבריאות שלכם, אני לא מקנא בכם למה אתם נכנסים, שיהיה לכם המון הצלחה

36 האם יהודים יכולים לקנות בית באום אל פאחם? הצחקתם אותי. אברמי
  • 18:13
  • 16.09.11

מדינה עם בית משפט שמוליך אותה לאבדון.

37 אחריי שיהודיי ישראל ידעו כי ערבים (ככלל) יקבלו את בית היהודים העברי-ישראלי donone
  • 18:27
  • 16.09.11

ואכן שלום יתאפשר עם "פלסטינה החדשה", יהיה יותר קל לקבל צד אחד את האחר

38 איזה הורים שפויים בדעתם מכניסים את ילדיהם לישוב שאינם רצויים בו סתם אחד
  • 18:54
  • 16.09.11

כן, מבין את העניין העקרוני, אבל עזבו עקרונות, למה הילדים צריכים לגור במקום בו ירגישו כמצורעים?

39 חבל על הכפייה. סוגיה בטחונית מדינית. יוסי
  • 19:46
  • 16.09.11

אכן חבל שהם הגיעו לרקפת בכפייה. היה עדיף שתושבי רקפת פשוט יקבלו אותם בלי התחכמויות ושטויות. חבל שיהודים בישראל לא מבינים שהפלסטינים אזרחי ישראל הם הם הגשר שיש להם לעולם הערבי הסובב. אין מישהו אחר שיחבר אותם טוב יותר לעולם הזה שהוא בהכרח העולם שלנו. אנחנו חיים במזרח התיכון וככל שנקדים למצוא את מקומנו בו ייטב. ככל שנתעלם מעובדה פשוטה זו ונתנכר לעולם הערבי שבליבו אנו חיים, אנחנו רק יוצרים בעיות הולכות ומתעצמות. אני לא מבין מדוע הארץ שמו את הידיעה במדור "מדיני ביטחוני". לא להאמין. ההדרה הלא חוקית של ערבים מיישוב קהילתי וההתערבות של בית המשפט העליון הן סוגיות מדיניות בטחוניות בעיני "העיתון הנאור". לא סוגיות משפטיות. לא סוגיות חברתיות. לא סוגיות של דמוקרטיה ושוויון. לא סוגיות פנים. חס וחלילה. איך חילוקי דעות בין אזרחים ישראלים שמגיעים לבג"ץ הן סוגיות מדיניות? איך הן סוגיות ביטחוניות? האם כל מה שקשור לערבים ויהודים זה עניין ביטחוני. האם זה בגלל שהיהודים ברקפת הם מחבלים בפוטנציה? או שמא זוג הערבים הצעיר עם הילדה הקטנה הם מחבלים בפוטנציה?

40 מרבית המגיבים מומחים למדיניות הקרקעות בארץ יניב גלעדי
  • 20:17
  • 16.09.11

ולכן בשל מומחיותם, הם יודעים שלכל יישוב ערבי יש עתודות קרקע נכבדות, ותוכניות מתאר ל-25 השנים הבאות. למעשה, בכל תוכניות התמ״א האחרונות, לתושבים הערבים הוקצו מגרשים רבים לבנייה עבור דור ההמשך. ולכן, העתירה לבג״ץ נועדה רק להקניט תושבים שלווים ביישוב המקסים רקפת.

41 מוקדם בן הארץ
  • 22:20
  • 16.09.11

אף יהודי אף אחד יוכל לגור בעיר מוסלמית ולהתנהג כיהודי חופשי הם יסבירו לו למה? מוכרחים בידול בריא במנהגים

42 הסבר על העיניין תושב עצמון, ליד רקפת
  • 22:25
  • 16.09.11

קבלת משפחה מוסלמית ליישוב יהודי הוא לא עיניין פשוט.. ברוב היישובים הקהילתיים פה במשגב, יש מסורת ארוכת שנים של חגיגת חגים יהודיים וישראליים. יום כיפור, יום העצמאות, טקסי הזיכרון, שבועות... הרבה חגים יהודיים מצויינים בדרך מיוחדת (טקסים ומסיבות) ביישובים השונים. עקב העדר אוכלוסייה מוסלמית, לא נחגגים ומצויינים החגים המוסלמים. מה יהיה ברמדאן, כשהמשפחה תרצה לצום, אבל ביישוב יארגנו יום עבודות ציבוריות? ומה יהיה ביום כיפור, כשכל חברי היישוב ילכו להתפלל ולשמוע את תקיעת השופר, והמשפחה תרצה לאכול? עיניינים כאלה יגרמו אי נעימות גדולה, גם למשפחת זבידאת וגם לשאר חברי יישוב רקפת. אם משפחת זבידאת מבינה את העיניין ובכל זאת רוצה לגור- היא צריכה להסתגל לעובדה שהתרבות טיפה שונה. יישוב שלם לא ישתנה בשביל משפחה אחת.

43 orange07@orange.net.il אבא של נוגה
  • 23:03
  • 16.09.11

השאלה מה המניע האמיתי של הזוג זבידאת? אילו לא תמכו ועודדו אותם אירגונים כמו עדאללה (שהוא עוכר ישראל ואנטי ציוני בעליל) וגורמי שמאל (חדורי שנאה עצמית) שברוב טיפשותם משתינים לבאר ממנה הם שותים, הם מזמן היו מבינים שהדרישה שלהם להתקבל לישוב קהילתי שלא רוצה אותם, כמוה כהתאבדות. האם כל המטיפים הדואגים לאחוות עמים היו רוצים שכן ערבי בבית שלידם שביום העצמאות אולי יניף דגל פלשתין וביום כיפור יעשה אצלו חאפלה ועוד יזמין את המשפחה העניפה שלו מהכפר הסמוך?! כמו שאני לא אסתובב בישוב מוסלמי עם בקבוק בירה ביד ובוודאי לא אקנה בית בכפר ערבי כשאני יודע שלא רוצים אותי שם. אני תושב משגב וחי ביחסי שכנות טובים עם שכנינו הערבים אבל לא נראה לי, שהגיע הזמן שנחייה דלת מול דלת מהסיבה הפשוטה כי במצב הפוליטי הנפיץ בו אנו חיים כאשר הערבים, (כן, גם ערביי ארץ -ישראל שבשבילם היא פלשתין הכבושה) לא השלימו עדיין עם נוכחותו כאן. המאבק הקנטרני שלהם להתקבל לישוב קהילתי שדרך החיים שלו מאופיינת ע"י מבנה חברתי מסויים מאוד היא קריאת תיגר על עצם נוכחותנו כאן. בבחינת, "If you can't win them, join them". אין שום דבר גזעני ברצון לחיות עם הדומים לך.

44 נראים מאוד נחמדים, שיבואו לבנין שלי בהרצליה, אני מוכנה לקלוט אותם.. בכיף ! מירב
  • 00:21
  • 17.09.11

הם בטח יהיו הרבה יותר נחמדים מהערס שגר בבניין ממול ועושה רעש נוראי, מהזוג הותיק ביותר בבנין, שהשתלט על הגג וחושב שכל הבנין שייך לו, ושכולם חייבים לו מהשהו, ומהשכנים ממול, שהילדים שלהם (חינוך מיוחד) צורחים כמו ברברים כל היום וחלק הלילה.

  •   שילוב של הכל רציני
    • 00:24
    • 19.09.11

    או שהם יהיו שילוב של כל אלה שאת מתארת ועוד יגיעו לבקר אותם חמולות מהכפר שלהם ופתאום תמצאי את עצמך ואת ילדייך באמצע מלחמת כנופיות עם יריות והכל , כמו שקרה אצלי בשכונה בכרמיאל . נראה אותך אז ...

45 זה נשמע כמו עוד פרק בסדרה ה מ צ ו י י נ ת עבודה ערבית...... דנית
  • 00:28
  • 17.09.11

איך אני אוהבת את הפסיקות האלה של בג"צ (תענוג !) ואת האומץ והאידאלים של אנשים כאלו, שנכנסים בלי פחד לקן צרעות. כל הכבוד ! ככה משנים עולם בכדי שיהיה טוב יותר. ויאללה כבר, שיפסיקו עם הגזענות והרוע , עם נראים זוג סבבה.

46 תדייקו בפרטים בבקשה!! מירי
  • 00:42
  • 17.09.11

נמנה עם המיעוט התומך.....זהו משפט לא נכון,מטעה ואפילו שקרי. רוב הישוב הצביע בעד לקבל את החלטת בג"ץ ולא לערער עליה

47 העניין הוא לא משפחה כזו או אחרת אלא התקידימים שיוצר בג"צ ושמאפשרים כניסת ערבים לכל יישוב בישראל בה בשעה שיהודים אינן יכולים להתגורר ביישובים ערביים מחשש לחייהם  (לת) התקינות הפוליטית תחסל אותנו!
  • 02:44
  • 17.09.11

48 חכו חכו, כשיגיעו עוד 20 משפחות ערביות, הלך על היישוב הזה. בדיוק כמו עם ההשתלטות של החרדים.  (לת) עקרון ה 10%
  • 02:46
  • 17.09.11

49 הציבור הציוני בשיראל נמצא במלחמת מאסף נגד החרדים והערבים שמתרבים כמו זבובים ומאיימים להשתלט על המדינה באמצעות קביעת עובדות בשטח. ובמלחמה כמו במלחמה.  (לת) השתלטות אנטי-ציונית
  • 02:48
  • 17.09.11

50 למכירה דירות גם ליהודים בשפרעם, בואו בהמוניכם! ב"הארץ" תומכים
  • 04:10
  • 17.09.11

הגיע הזמן לקחת את הפסיקה ולהפוך אותה על יוצריה. מהר מאד תגלו כמה זול לקנות דירות בכפרים ערביים או מגרשים. יאללה לעבודה

51 השבת יצאה כבר או שיש בעיה במערכת התגובות בווינט?  (לת) חי שליט
  • 08:38
  • 17.09.11

52 כמה צביעות... אביזו
  • 09:11
  • 17.09.11

ראשית - אם 20% מתושבי רקפת יהיו ערבים המחירים ברקפת יצנחו לרמת המחירים בעכו - נזק של 50 מילון שקלים לתושבי הישוב וכניסת אוכלוסיה חלשה ועבריינית. שנית כל אדם שתובע בבית משפט להיכנס לישוב שלא רוצה לקבל אותו הוא קטנוני ועקשן ולא מתאים לישוב - הפסיקה צריכה להיות עקרונית בלבד. שלישית - בתי היהודים בישוב הדרוזי פקיעין שרופים. בעיר דוד ללא המאבטחים היהודים היו נשחטים. בתמרה יהודי קנה בית וברח עקב איומים. באום אל פחם צריך 1000 שוטרים כדי להניף דגל ישראל או כדי לשים משגיח בקלפי. בכל ארוע ביטחוני הערבים חוסמים המעבר דרך הישובים שלהם עושים סלקציה ותוקפים יהודים.

53 כניסה לישוב בכפיה היא בעיה גדולה לשני הצדדים. וטעות נוספת של הזוג היא הצמדות לעדללה. סנטיאגו
  • 09:55
  • 17.09.11

לא מקנא אף אחד לא בזוג ולא ברקפת. שמתם לב כמה התלהמות יש בתגובות בעקבות המקרה ? ועוד דבר, האם יהודי שיעבור לגור בכפר/עיר ערבית, נגיד סכנין, יתקבל שם בשמחה ובזרועות מחבקות ? אני כבר מכיר את התשובה, יחבקו ינשקו ויגידו תפאדל, אבל כשהמשאית עם הציוד תגיע יבהירו את העמדה האמיתית, כן, זה קרה כבר בעבר...

54 הייתי שמח להיות השכן של משפחת זבידאת. רדיו צדף
  • 10:15
  • 17.09.11

יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים. הכל תויות והגדרות. מתחת יש רק בני אדם. בתור אחד שהשתתף בסיורים הארכיטקטים (אגב, שניהם ארכיטקטים) שאחמד ופותנה מדריכים, אני יכול לומר שהייתי שמח מאוד להיות השכן של משפחת זבידאת. מעבר לכך אני בטוח שעמדת היישוב כפי שמוצגת כאן, אינה של כל תושבי היישוב. יצא לי להכיר כמה וכמה משפחות מקסימות ברקפת שאני בטוח שישמחו לשכנים כאלו. אז בסופו של דבר, אל תתנו לתויות להסתיר את בני האדם.

55 היום זו משפחה, מחר זה מסגד. הנדלניסט
  • 10:26
  • 17.09.11

האיסלם כופה את עצמו, ולא רק כאן בישראל, תושבי רקפת, ממליץ למכור את הבית עוד היום, עוד שנה מהיום אתם כמו קציר - חריש.

56 לדורית ביניש ולחלק משופטי בג"ץ יש חלום: פלסטין הגדולה  (לת) ישראל או בג"ץ
  • 10:53
  • 17.09.11

57 הזוג זבידאת וביתם הם הרוזה פרקס של ישראל ר.פ
  • 11:09
  • 17.09.11

תודה לכם על הצעד האמיץ. מי יתן ובזכות המהלך הזה יפתח פתח לחיים משותפים של יהודים וערבים, וערבים ויהודים.

58 בסופו של דבר, אחרי כל המילים היפות דוד
  • 12:08
  • 17.09.11

הישראלים ככלל הם מהגזענים הגרועים בעולם. אחרי כל המילים היפות על דמוקרטיה, שלטון החוק, "אני לא גזען״ - הישראלים לא רוצים שערבים לא יגורו לידם, ואם אפשר לא לראות אותם בכלל, מקסימום לקרוא עליהם בעיתון. אבל למה לבוא בטענות לתושבי רקפת, היהדות היא מהדתות הגזעניות ביותר שיש, אלפי סוגיות מפולפלות הוקדשו לעניינים שמעורבים בהם ״גויים״. האנטישמים יאמרו שהישראלים גזענים בני גזענים, וכמו הרבה אמירות אנטישמיות, אין עשן בלי אש.

59 יכולים תושבי רקפת כרמיאל ודומיהם לבכות מהיום עד מחר. דני ב.
  • 12:30
  • 17.09.11

האמת חייבת להיאמר, הישובים נבנו על אדמות שהופקעו מערבים. גוש תפן הוקם על אדמות שהופקעו מסכנין . מה לעשות וגם הערבים מזדיינים ומתרבים וצריכים פתרונות דיור. התירוץ שהאדמה הופקעה מסכנין היא לצורך הקמת איזורי תעסוקה ליהודים ולערבים. מה שהוקם בפועל הם איזורי תעסוקה ומגורים נקיים מערבים בתואנה של ישובים קהילתיים ומפעלים ביטחוניים הסגורים בפני ערבים. מי שכלא את סכנין מכל הכיוונים ומנע את היתפתחותה היא מדינת ישראל. לפחות המדינה היתה מאפשרת להם לגור בישובים מעורבים אך גם זה לא נעשה וכמו בקציר כך ברקפת , בית המשפט הוא שהעמיד את המראה בפני הגזעניים. מי שלא רוצה ערבים בתוכו , תואיל נא המדינה לפתח גם את הישובים הערביים או לבנות מצפים וישובים קהילתיים לערבים.

60 I didnt hear of a kibbutz that gladly took in an arab family!  (לת) yoredet
  • 12:44
  • 17.09.11

61 תגובה על התגובות דורית ש.
  • 12:49
  • 17.09.11

איכות חיים במדינת ישראל נמדדת בבריאות, חינוך, תרבות ורווחה, לא במקרה בחר הזוג הערבי דווקא את ישובכם. הפריפרייה הערבית לא זוכה לאיכות חיים כמו תושבי הארץ היהודים. בשמחה הייתי מפנה מקום בבנייני לזוג המשכיל, שהיה מוסיף לי תרבות שונה ממה שאני מכירה.

62 MAUSK CVCBXX
  • 13:14
  • 17.09.11

I HEARD THEY WANT A PLACE TO PRAY IN THE VILLAGE , MUSK OR MAYBE MEGA MAUSK !

63 זה לא מקובל עליי שיגורו שחורים לידי. הריח לא מתאים לאופי החיים שלי וכך גם הלכלוך שהם עושים והרעש. שלא לדבר על זה שהם רוצחים וגונבים הרבה. אני לא גזען ואני נגד גזענות, אבל שחורים זה רע. (נאמר בציניות) ע
  • 17:17
  • 17.09.11

קל מאוד להגיד "אני לא גזען" אחרי אמירה גזענית. תסתכלו בתמונה של הזוג ותבינו מייד גם בלי להכיר אותם אישית. הם לא נראים כמו משפחה מוסלמית דתית מסורתית לאומנית. הם נראים כמו אנשים שמבינים את אופי הכפר ומוכנים להשתלב בו. להסיק שהם לא מתאימים למערכת החינוך ולאופי הכפר הוא פשוט הכללה סטריאוטיפית גזענית. אני ערבי, ומעולם לא הצלחתי להשתלב בכפר שגרתי בו בצפון. היום אני גר בת"א, אתאיסט, ליברלי, אשכנזי בדעותיי ובתרבות שלי יותר מיהודים. וטוב לי. לא להכללה גזענית כי זה פשוט פוגע. אני מבין את השנאה שיוצאת נגד התרבות הערבית. אבל לטעון שכולם ככה זה גזענות, הדבר היחידי שמשותף לנו זה השפה הערבית (אפילו דת לא מאחדת ערבים, יש מוסלמים, נוצרים, דרוזים, ויש גם חילונים ואתאיסטים).

64 "מה יש להם לעשות פה? הכל פה שונה. חיי הקהילה, מערכת החינוך" העילוי
  • 21:46
  • 17.09.11

אצלנו ברמת גן הופיעו שני זוגות של יוצאים בתשובה מהסוג הבעייתי - עם פאות ארוכות וכיפות סרוגות גדולות. אז מה יש לי להגיד בכלל? זה לא ענייני ובינתיים הם לא מפריעים לאיש. אותו הדבר ברקפת.

65 איזו אווירה!!! ימני גאה
  • 22:03
  • 17.09.11

אי אפשר להתעלם מכך שרוב המגיבים נוטים לשמאל ההזוי. הערבים בארצנו לא רוצים לחיות איתנו אלא במקומנו בגלל זה היחס שבא מאינסטיקט הישרדותי לא זכור לי שאיזו קהילה יהודית בגולה רצתה לרשת מקום באירופה ,או שישנו חלק מההמנון בשבילה או שיתחשבו וישימו מגן דוד קטן בצד של איזה דגל.או שבזמן שרצו זכויות שוות לא מלאו חובות שוות .ובעיקר ליבם לא היה עם האויב ושמח בהצלחותיו. הערבים הם אוייבים בליבם ובנישמתם וכשאתם בשמאל ההזוי תבינו זאת ,אני מקווה שלא יהייה מאוחר מדי

66 פשוט מצער לראות כמה החברה ברקפת פרימיטיבית, גזענית ולא שוויונית  (לת) מתחת לסלע
  • 09:08
  • 18.09.11

67 אין בעיה - אבל מדוע בפקיעין יהודים הם מתנחלים פרובוקטורים שראוי וחובה לשרוף את בתיהם?
  • 09:15
  • 18.09.11

מדוע בשום יישוב ערבי בקווי 67 אסור ליהודים לגור בשכנות לתושבים הערבים? גזענות, אולי?

68 מגיב 55 היחידי שצודק וקולע לעניין לא משנה ימין או שמאל
  • 09:22
  • 18.09.11

כל הכותרות היפות לא רלוונטיות כאן- בסופו של דבר במבחן המציאות, בפועל, מה שיקרה זו ירידה חדה בערך הבתים, הקליטה תיפגע ואנשים ימהרו למכור את ביתם. יש המון ישובים אחרים נהדרים וטובים- אז למה לבחור דוקא ברקפת ששם יש משפחה ערבית? רק מי שחי בישוב קהילתי אמיתי (ולא ירושלים, יפו, ת"א וכו') מבין מה זה אומר- זה ממש לא דומה לשכן ערבי בדירה שממול.

69 גזענות עלובה של מושב מסכן אלי
  • 09:50
  • 18.09.11

עצוב אייך שאזרחים מתיחסים אחד לשני.

70 מגיב 55 : א
  • 14:57
  • 18.09.11

בטח שערך הבתים ירד. כי בגרמניה הגזענית אף אחד לא ירצה לגור ליד יהודים. אם היינו חיים בחברה רציונלית ודמוקרטית בה חופש בסיסי של אנשים שזאת אדמתם בדיוק כמו שזאת אדמת היהודים, לגור היכן שירצו. ממתי צריך לפנות לבית משפט כדי לקבל זכות בסיסית? תכף נצטרך לעתור לבג"ץ רק כדי שיתנו לנו זכות לדבר. אני בטוח שאם באמריקה היינו שומעים על דבר כזה נגד שחורים, כל העולם היה קם על הרגליים כולל אמריקאים. האנשים היו מתביישים להגיד שהם לא רוצים לגור ליד שחורים, גם אם הם באמת לא רוצים בזה, הם יתביישו להישמע כגזענים. בעוד שבישראל גזענות היא דבר רגיל ואף רצוי. כשתשתנה התפישה הזאת, אז נוכל להיות נאורים. (וממתי מחלקים את אזרחי ישראל שעלו ארצה כדי להיות יהודים- לרוסים, מרוקאים, פרסים, אתיופים??? סליחה, כולנו ישראלים. זה שם המדינה וזה מי שאנחנו)

71 העיקר שלא יהיה התבוללות חלילה - א"י מקום ליהודים ש.י.
  • 15:57
  • 18.09.11

מזה צריך לדאוג..

72 מסוכן יפית
  • 22:20
  • 18.09.11

מסוכן לגדל ילדים בפלצנות הזאת. מסוכן לגדל ילדים שרואים רק את הדומים להם. בועה. ואם ניקח לקצוות - מעדיפה משפחה ערביה שכנה ובת תרבות, על משפחה יהודית ברברית או פלצנית מתנשאת. די עם הפחד הזה.

73 דירה להשכיר אביב
  • 23:25
  • 18.09.11

יש לי דירה להשכיר בלב תל אביב. אני מתחייב בזאת לא להשכיר אותה ליהודי. היא תושכר לערבי או לפליט המתגורר היום באזור התחנה המרכזית. עכשיו מי יאשים אותי בגזענות? אנשי הימין? מתנחלים? שיקפצו לי.

74 גזענות אורלי
  • 08:16
  • 19.09.11

פשוט תתביישו לכם,הגזענות הבוטה שמרימה ראש,איפה המוסריות של תושבי רקפת,מספיק עם האפליה של ערבים ישראלים,אחר כך לא מבינים למה יש שנאה ברחוב הערבי במקום לקרב את האוכלוסיה הערבית מפלים אותה לרעה מזל שיש בג"צ ששומר על זכויות האזרחים,העיקר שיש לנו דמוקרטיה עוד דימוקרטיה כזו ואבדנו.

75 למה לא מראיינים את בני הזוג עצמם ? הם לא צד בעניין לדעתכם ?  (לת) קורא
  • 18:45
  • 19.09.11

76 כל עוד מתחוללת מלחמה עם הערבים על הארץ הזאת, החלטת בג"ץ היא תמיכה באויב.  (לת) בג"ץ לא רלוונטי
  • 19:31
  • 19.09.11

77 אי שם בבועה התל-אביבית..... ממשגב
  • 23:39
  • 19.09.11

פעם הלכתם באיזור כפר ערבי וזרקו עלייכם בקבוק בירה ממכונית נוסעת? פעם ראיתם קרב מעדרים בין חברי הכפר ונאלצתם לברוח משם כשמעדרים עפים לכם סנטימר מהראש? ממש לפני כמה ימים הלכתי למאפיה בסכנין, הקיפו אותי עשרה ערבים בגילי +- וקיללו אותי כי אני הולך עם חולצה שקשורה לצה''ל. האשליה שלכם מאוד נחמדה אבל לא קל עם החבר'ה האלה... תגורו פה בסביבת הכפרים ותבינו על מה מדובר. כבר ידוע שאם יהודי רוצה לעבור לגור בכפר ערבי (או אפילו לשכור שם מחסן) זוהי לא משימה פשוטה. במשגב גם קיים יישוב שמכיל חברה מסורתית וחילונית - רעיון יפה אבל בפועל קיימים הרבה סיכוסכים בין חברי היישוב בנושא הזה, נראה שקודם עלינו לפתור את הבעיות בניינו לבין עצמינו. וועדת הקבלה נועדה כדי לבנות קהילה שיהיה נוח לחיות בה בקרב אנשים בעלי רקע דומה. צירוף משפחה בעלת רקע שונה תוביל לשינוי מהותי בהתנהלות הקהילה ולדעתי אנחנו עוד לא מוכנים לזה. אלא כמה פרטים מנקודת המבט שלי. אני לא מרוצה מהעובדה שליישוב מצטרפת משפחה ערבית כי אם החיים עד עכשיו קרוב לכפר היו מאימים יחסית אני לא רוצה לחשוב על מה יקרה כשהכפר יעבור ליישוב.

78 אם ביישובים הקהילתיים בצפון לא רוצים ערבים אז שהמדינה תתחיל לבנות לפחות עיר אחת חדשה לערבים צפונית
  • 08:54
  • 20.09.11

מקום המדינה הרבה כפרים ערבים נהרסו ואף עיר או כפר לא נבנה איפה יגורו האשנים, המצב בערים הערביות בצפון קטטסטרופה ובמשגב וביישובים אחרים בונים בתים פרטיים ואתם אומרים שזו לא גזענות

79 אני לא חושב שהיה מוסלמי אחד שתרם לקק"ל אי פעם פרוטה! כעת שאדמות קק"ל עברו למנהל - יש לשווקם בהתאם לרצון העם היהודי אודי הר זהב
  • 13:37
  • 20.09.11

קיבלנו את הארץ מאנשים יקרים שהקימו אותה כבית לאומי לעם היהודי. צריך לשים לב לכך שקק"ל הוקמה כדי לרכוש אדמות מכספים שנתרמו ע"י יהודים בלבד. אני לא חושב שהיה מוסלמי אחד שתרם לקק"ל אי פעם פרוטה!

80 בג"צ פשט את הרגל  (לת) ארז
  • 21:23
  • 20.09.11

81 כל מי שמתנגד לאיכלוס של יהודים בבתים בסילואן או בבית הדסה בחברון יכול להתנגד לערבים ברקפת. כל האחרים הם גזענים לצד זה או אחר. דן לב פועם
  • 12:17
  • 21.09.11

למה שלא יקבלו יפה יהודים בחברון. מה יש? במה זה שונה משחורים באמריקה? כל ה"קלוץ קעשעס" הרגילים. יש כאן סכסוך לאומי. לא גזעי. כן, סרבים לא צריכים להתיישב בתוך יישוב מוסלמי בקוסובו. מוסלמים לא צריכים להתיישב ביישוב אורתודוקסי בסרביה. כשהסכסוך יסתיים, והאדמות מתחלקות, ואין איבה, אפשר לדבר על רעיונות של דו קיום בתוך בית מגורים אחד. אבל כאשר ערביי ישראל בוחרים הנהגה מיליטנטית שמכנה את עצמה בשם פלסטינים ישראלים אני לא צריך לערבב את סוגי האוכלוסיה. מחר יבואו ילדיה של הגברת הנחמדה ויחלק פרחים וסוכריות כשאנשים בארה"ב יקתפצו ממגדל לוהט אל מותם. מה יש? אסור לבטא רגשות? או להיפךץ הם יתאבלו על מותו של איזה רב מחבלים. מה? אסור לבטא תחושות? ואם אתם חושבים שזו פנטזיה בלבד תבדקו מה קרה בישוב שהוקם על בסיס דו קיום כמו "נווה שלום". מה קרה שם בזמן אוקטובר 2000. איך ערביי המקום הזדהו עם האינתיפאדה והיהודים הזדעזעו מהשכן הנחמד והשקט שהפל להיות מילטנטי וזועם.

82 נראים זוג מקסים ונחמד. לי לא היתה בעיה לגור בשכנות אליהם..  (לת) יעל
  • 13:00
  • 21.09.11

83 "אני לא גזען ואני נגד גזענות, אבל לא רוצה לידי ערבים"  (לת) תושב רקפת
  • 14:34
  • 21.09.11

84 עם כניסת הזוג ירידה של 40-30 אחוז בערך הנכסים בישוב שמאי מקרקעין
  • 14:36
  • 21.09.11

לזוג הנחמד יש גם חברים וקרובי משפחה. המכרים באים לבקר. צפו כניסה ויציאה של בני מיעוטים לא מוכרים בישוב. הנפגעים הראשונים הם השכנים הקרובים - ילדים לא יורשו לצאת לבד החוצה - חברים של אותם ילדים לא יורשו לבא לבקר. וכל זה עוד לפני שיתברר שהם רק הסנונית הראשונה.

85 ישובים מעורבים הם פוטנציאל לתבערה וזה ממש תואם את האג'נדה של בינייש - חמודה לא?  (לת) עובדיה
  • 15:10
  • 21.09.11

86 מי שאומר "אני לא גזען, אבל..." הוא גזען  (לת) בועז
  • 15:36
  • 21.09.11

87 תושבי רקפת היקרים, אני וחברי בנירנברג ובברלין מברכים אתכם על עמדתכם האמיצה. יוסי גבלס
  • 20:21
  • 21.09.11

אך אם כבר אתם מאמצים את עמדת מפלגתנו, אנו מצפים שתסרבו לקבל ליישובכם גם את היהודים.

88 כיפאק יא אחמד מוסא
  • 00:21
  • 22.09.11

זמנים מנוקטורנו.. ג'אמדין.. סלאם

89 מותק של זוג. לא מבינה למה זה בכלל היה צריך להגיע לבג"ץ.  (לת) תתחדשו!
  • 01:19
  • 22.09.11

90 הייתי רוכש מכספי עותק של "דירה להשכיר" לספריה של הישוב.  (לת) Niv
  • 07:52
  • 22.09.11

91 תושבי רקפת, היו אתם אלו המוכיחים כי אפשר לגור ביחד, היו לדוגמא ומופת בארץ ובעולם, חיו כפי שאתם מנסים לחנך את ילדכם, אך לא בסיסמאות ריקות מיתוכן, אלא הלכה למעשה. BlackMamba
  • 12:29
  • 22.09.11

אל תוכיחו (כפי שאנו מוכיחים שוב ושוב) כי יש סתירה במושג מדינה דמוקרטית ויהודית.

92 חלק מהציבור היהודי כבר לא מזדהה עם ערכי הציונות וגם לא עם היהדות. ציונות = דומיננטיות יהודית בא"י
  • 14:52
  • 22.09.11

למעשה, הם ממוצא יהודי, ותו לא.

93 כל הכבוד לאלדד ולמיעוט התומך!!! אילן
  • 16:41
  • 22.09.11

כל הכבוד לאלדד ולמיעוט התומך!!!

94 שיתקע לכם בגרון- גזענים בכיינים. אולי תרוצו לנשיא אובמה  (לת) שלא ירשה לערבים לגור לידכם
  • 20:01
  • 22.09.11

95 Neighbour David
  • 00:33
  • 23.09.11

I am not a racist,but this is not appropriate - what a joke! Shame on you! Why don't you watch the movie "The Help", this is exactly what they sound like in MS in the 60's.

96 שכל אלה שתוקפים את תושבי רקפת יספרו לנו כמה שכנים ערבים יש להם  (לת) אשמח לשמוע גם איך הם מסתדרים איתם
  • 06:17
  • 23.09.11

97 למה הם רוצים לגור ביישוב הגזעני הזה?  (לת) ל
  • 08:14
  • 23.09.11

98 ההשוואה לגרמניה דמגוגיה בגרוש מגלגלי עיניים אומללים
  • 09:57
  • 23.09.11

היהודים לא רצולזרוק הגרמנים לים מה שקשה להגיד על עבדללה ושות'

99 הצעה לאלה שנדחו בועדות הקבלה אקולוג
  • 10:52
  • 23.09.11

אל תוותרו! תמשיכו לועדות הערר זאת ועדה שפוחדת מהצל של עצמה והיא תאשר את קבלתכם בכל מקרה.

100 דרוזים, ערבים, בדויים, הכול אותו הדבר! זאת טעות לגור לידם...  (לת) שאוייה שאוייה
  • 09:13
  • 24.09.11

101 מיסכנה הרקפת הנחמדת שגזלו את שמה היפה לישוב המסריח שקראו רקפת  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:37
  • 24.09.11

102 בקשר לדיור ברקפת judy
  • 21:28
  • 24.09.11

זה לא פייר יהודים לא יכולים לגור בשטח שבוא גרים ערבים הם לא יתנו לנו אז למה הם כן יכולים לגור במקומות אצל יהודים בואו נתערבב ואז הכל יהיה טוב .....חהחהחה.....

103 בזכות בג"ץ אני רץ לקנות בית באום אל פאחם! ויקבלו אותי בלי בעיות!! יעקב.  (לת) יש!!!!!!!!!!!
  • 23:41
  • 24.09.11

104 האם מותר ליהודים לגור בישוב ערבי? לקנות קרקע בישוב ערבי? מאיר
  • 08:08
  • 25.09.11

בבגץ אביטן נקבע שלא. האם רק לערבים מותר לגור בישובים יהודים? גזענות הפוכה?

105 אולי באמת צריך לבנות עיר או אישוב קהלתי לאזרחים ערביים רעיה
  • 10:32
  • 25.09.11

נדמה לי שלאנשים צעירים, משכילים ומודרניים פשוט לא מתאים יותר לגור בכפרים. אולי בניית אישוב כזה היא פתרון.

106 על פניו אנשים מקסימים אז למה לא?! אלדד
  • 11:59
  • 25.09.11

תגידו אנשים אתם תמימים או מה נהיה. זאת משפחה שנשלחה כראש חץ לישוב רקפת , יישנה אסטרטגיה שמוביל מנהיג הפלג הצפוני האיסלמי השייך ראאד סלאח, ששמה לה למטרה לרכוש אדמות ובתים מיהודים, בארץ זה קורה בירושלים, בלוד, ובערים נוספות , יש להם שיטה , קודם שולחים משפחה הכי נורמטיבית בעולם לרכוש דירה בשכונה יהודית , הם משלמים כל מחיר , התנועה האיסלמית עוזרת בכסף וביצוג משפטי , לאחר מכם מחירי הדירות באזור נופלים בעשרות אחוזים ואז מצטרפים עוד משפחות ערביות , כך שתצריך לשים לב לכך שזה לא המקרה דנן , ולחוקק חוקים נגד זה ,

107 זו בכלל לא שאלה של גזענות. אלא של תרבות, אחרת, לא טובה יותר ולא רעה יותר. פשוט אחרת רותי
  • 14:04
  • 25.09.11

חגים ומועדים אחרים, יום זכרון, יום עצמאות כל הזמן צריך ללכת בין הטיפות ובשביל מה ? הם אישית כנראה נחמדים מאד אבל זה יישוב יהודי וציוני ? כיצד הם מגדירים את עצמם ? מה הקשר לגזענות פה ? האם הם שמחים עם זה שילדיהם יהיו בקרב ילדים שלא מכירים את תרבותם ואין להם עניין להכיר אותה ? לא מכירים את חגיהם ולא שותפים להם ? ממש חבל שזה נהיה דגל שלהם. זכו בבי"מש, שיהיה להם לבריאות

108 בחיפה יהודים וערבים גרים ועובדים יחד ללא שום בעיה. עופר שפירא
  • 18:56
  • 25.09.11

גם ביפו. אז מה הבעיה? הבעיה היא המונח 'ישוב קהילתי' ואנשים שנמשכים אליו. אנשים צרי אופקים, חמדנים וגזעניים לא רק כלפי ערבים. מעניין מה היה קורה לזוג חד מיני או לא עלינו אתיופים שהיו רוצים לגור שם. בפסיכיאטריה זה נקרא קסנופוביה- הפחד מפני זרים. אולי יש לזה כדורים. ולחשוב איזה ילדים האנשים האלה מגדלים - בורים, צרי אופקים וללא יכולת התמודדות עם העולם החיצוני. פשוט טראגי.

109 2 מדינות ל 2 עמים וגדר גבוהה בינהם - לא אחד וחצי להם וחצי לנו  (לת) זה הפתרון היחיד.
  • 08:49
  • 26.09.11

110 יש לחוקק לאלתר חוק המחייב את תושבי הישובים הקהילתיים לברך כל תושב חדש בישוב, לא משנה איך הגיע!!  (לת) מחוקק
  • 09:44
  • 26.09.11

111 אין לאף אחד משהו נגד ערבים!! אני גרה ברקפת
  • 21:38
  • 13.10.11

היושב רקפת קרוב מאוד לסכנין ולאזורים כמו ארעבה ועוד.. מי שגר בישוב הזה כבר מההתחלה יודע שיהיו בסביבה ערבים אני אישית חושבת שזה מבורך שהם גרים בסכנין ויש להם מקום משלהם אבל בתור מישהי שגרה בישוב כל הוויכוח הזה גרם לחצי ישוב לשנוא את המשפחה לפני שהם אפילו יכנסו לרקפת, אף אחד לא רוצה לגור במקום שלא רוצים אותו! אף אחד לא גזעני וזה לא קשור למוצאם תוציאו את זה מהראש כל בנאדם *חייב* לעבור ועדת קבלה כדי לבדוק אם הוא מתאים לישוב.בעיר בחיים לא תעבור ליד אנשים והם יגידו לך שלום ויתעניינו באמת ברקפת ובישובים אחרים אנשים אומרים שלום ישוב קהילתי זה לא רק שם זה אווירה שונה לגמרי.

פעילות
המלצות
הפופולריות במדיני-ביטחוני
פרסומת