המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ישראל שוקלת להפסיק את שיתוף הפעולה עם אונסק"ו

היום הצביעה הוועידה הכללית של ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם על קבלת הפלסטינים, שהתחייבו מצדם להשתתף במימונו

הוועידה הכללית של ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם ("אונסק"ו"), הצביעה היום בצהריים (שני) על הצעת ההחלטה לקבלת פלסטין כחברה מלאה בארגון. ההחלטה עברה חרף ניסיונותיה של ישראל לגייס מדינות שיתנגדו, וחרף מאמצי ארה״ב להביא לדחיית ההצבעה.

בהודעה שפירסם משרד החוץ בירושלים נמסר כי בעקבות ההחלטה ישראל "תשקול את המשך צעדיה וכן את שיתוף הפעולה העתידי עם אונסק"ו". במשרד החוץ אמרו כי מדובר ב"תרגיל פלסטיני חד צדדי, שלא יוביל לשינוי בשטח וירחיק את הסיכויים להסכם שלום. הדרך היחידה להתקדמות עם הפלסטינים היא באמצעות משא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים". בהודעת משרד החוץ נאמר עוד כי "ישראל מביעה צער על כך שהאיחוד האירופי שפועל לחידוש המו"מ הישיר ומתנגד למהלך הפלסטיני לא השכיל להגיע לעמדה אחידה".

מתוך 173 מדינות שהצביעו, מתוך 185 חברות בסך הכל, 107 הצביעו בעד, ובהן צרפת, בלגיה, אוסטריה, ספרד, קפריסין, מלטה ולוקסמבורג, 52 נמנעו  ו-14 הצביעו נגד: ישראל, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צ'כיה, גרמניה, ליטא, הולנד, שוודיה, פנמה, סמואה, איי שלמה, פלאו, וונואטו.

הצעת ההחלטה - לחצו להגדלה

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני אמר בתגובה להחלטה כי "ההצבעה היום באונסק"ו לקבלת הרשות הפלסטינית בתור חברה מקדימה את זמנה ופוגעת ביעד המשותף של הקהילה הבינלאומית להשיג שלום כולל, צודק ומתמשך במזרח התיכון"‬.

בהצעת ההחלטה, שהנוסח שלה הגיע לידי "הארץ", נכתב כי ההצבעה התקיימה בהתאם לבקשה שהגישו הפלסטינים במקור כבר ב-1989. בהצעת ההחלטה נכתב כי הפלסטינים התחייבו לעמוד בעקרונות אונסק"ו ולהשתתף במימון תקציבו.

להחלטה לצרף את פלסטין כחברה מלאה באונסק"ו יש השלכות דיפלומטיות וכלכליות מרחיקות לכת. בהתאם לחקיקה בקונגרס האמריקאי, מחוייבת ממשלת ארה"ב לקצץ את המימון שהיא נותנת לאונסק"ו במידה והפלסטינים יתקבלו לארגון כחברים מלאים ויזכו בו למעמד של מדינה. ארה"ב היא המממנת העיקרית של אונסק"ו וקיצוץ התקציב יביא לשיתוק בפעילות הארגון.

לכל הדיווחים והפרשנויות, ישירות לפיד - לחצו לייק בדף הפייסבוק של "הארץ"

כמו כן, קבלת פלסטין לאונסק"ו צפויה להביא ככל הנראה להטלת סנקציות ישראליות על הרשות הפלסטינית. עד כה נמנע ראש הממשלה בנימין נתניהו מהטלת סנקציות על הפלסטינים בתגובה למהלך החד צדדי שלהם באו״ם. קבלת הפלסטינים לאונסק"ו עלולה להביא לעצירת העברת כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים, ושבאמצעותם משולמות משכורות לפקידי ושוטרי הרשות.

ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה כי "זאת אמירה מוסרית של העולם כולו מול עמידתה הבלתי מוסרית של ארה"ב. זאת סטירת לחי למדיניות ממשלת ישראל ולשר החוץ ליברמן ומהווה ניצחון היסטורי וסמלי של הפלסטינים בדרך להקמת המדינה הפלסטינית וקבלתה למוסדות בינלאומיים אחרים".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כלום לא יעזור לישראל מדינה פלשתינית קום תקום אם בהסכמה ואם ללא הסכמה וכנראה מסמר חלוד
  • 13:38
  • 31.10.11

זה יהיה ללא הסכמה מה שיבטיח את המשך הסכסוך ואת המשך שגשוגה של הדת היהודית שתלויה לחלוטין בהמשך הסכסוך .

  •   אכן מסמר חלוד  (לת) יניב המגיב
    • 14:39
    • 31.10.11

  •   מה אתם אורחים מהחלל? מדינת פלטין חיה קיימת ובועטת - ירדן! תומך במדינת פלסטין
    • 15:58
    • 31.10.11

    ירדן היא המדינה הפלסטינית.
    א"י פלסטינה הוגדרת ע"י חבר הלאומים כמנדט של הבריטים להקמב של מדינה לישראל ולשבטים הנודדים שחיו בשטח משני עברי נהר הירדן.
    בגדה המערבית, גם על פי הצהרת בלפור קמה המדינה היהודית. וגם היא חיה ובועטת ועוד איך! ושמעה יצא מקצה העולם עד קצהו.

  •   כל הכבוד למסמר החלוד  (לת) צוות קאסמים קלקיליה
    • 16:01
    • 31.10.11

02 לא רוצה להקפיץ את ליברמן, אבל מישהו בדק במקרה כמה דיויזיות יש לאונסק"ו ?  (לת) זלמן השלמת-השכלה.
  • 15:00
  • 31.10.11

03 ומה רע בזה? קרפדה
  • 15:25
  • 31.10.11

עוד מדינה ששואפת לעצמאות ולהשתחרר מדיכוי

04 שינתק הדוברמן הזה את היחסים, ושיפרק את המשטרה הפלסטינית, ושיקח את כל העסק על חשבונו מה רע? פרדי אנטי לוחמני
  • 15:57
  • 31.10.11

ושתהיה מדינה אחת בין הנהר לים... למה לא?

05 מה יותר לגיטימי ממהלך פוליטי? מה טרור טוב יותר? דדי
  • 16:01
  • 31.10.11

לביבי וליברמן כנראה שכן, על מה יבססו את מצעם... כשה לנו לקבל את זכויותיהם של הפלסטינאים!

06 mazal tov!!! nookyelur
  • 16:05
  • 31.10.11

מזל טוב לבני דודינו הפלשתינים! הלוואי לליברמן הפאשיסט היה חצי מהשכל, אומץ או יושר שיש להנהגת הרשות

07 ומה בדיוק הטעם "בעונש" כזה?  דני
  • 16:09
  • 31.10.11

הרי זה רק יתן לפלסטיניים עוד הוכחה שישראל עושה דרים לא חוקיים.
אם יש להם זכות לכספים וישראל חתמה על הסכם אז אין טעם, מה שכן אפשר להפסיק צופרים שאנחנו לא חייבים לתת או לעשות.
ובסופו של דבר מה זה משנה לכולם בררור שגם להם מגיע מדינה צריך רק לדאוג שזה יקרה אם הסכם שלום (שכנראה לא ניתן כרגע) ישראל חייבת לדאוג שהיא צודקת וממלא את התחיבויותיה.

  •   ההסכם גם גורס הפסקת הטרור חושב אחרת.
    • 20:10
    • 31.10.11

    בעוד הטילים ממשיכים יום יום.
    מדוע שנעזור לכלכלה המיצרת טירור נגדינו ?

    נ.ב.
    החאמס הנו הממשלה החוקית הפלסטטינאית שכן נבחר ברוב קולות והוא כבר הרכיז על ביטול ההסכמים עם ישראל, למה שנמלא הסכמים בצורה חד צדדית?

08 הידד! מי ייתן ואבו-מאזן ופיאד יניסו את ליברמן ונתניהו מן הכיבוש!  (לת) אורי וייס
  • 16:13
  • 31.10.11

09 האם צרפת התנגדה????  (לת) ביביאס
  • 16:26
  • 31.10.11

10 החלטה נבונה סוף סוף שר חוץ עם תעוזה כן ירבו כמוך !  (לת) בדואי מהפזורה
  • 16:28
  • 31.10.11

11 שמשרד החוץ ישפץ בתים בתל אביב! ואת עכו! על העיוורון
  • 16:33
  • 31.10.11

ממש.

  •   מה אונסקו תרם לעכו, תכלס? אברם
    • 00:06
    • 01.11.11

    אונסקו לא השקיע שקל בעכו וככה זה נראה מאז הוכרזה העיר כעיר מורשת לפני יותר מ- 10 שנים.

12 בוחן פתע לימנים: מי אמר "כששומע את המילה תרבות אני אוחז את אקדחי" ?  (לת) צבי
  • 16:47
  • 31.10.11

  •   יוהן יוסט (Hanns Johst), מחזאי נאצי מאד פופולרי בגרמניה הנאצית... מאגף משמאל
    • 19:27
    • 31.10.11

    מתוך המחזה: Schlageter.
    צא וראה, מי אתם ולמי אתם דומים, אנשי דמים.

  •   תשובה:אמר עראפת לאבו מאזן  (לת) שמחה
    • 19:27
    • 31.10.11

  •   בוחן לשמאלנים..מי הם הפלסטינים??? אורטל
    • 23:18
    • 31.10.11

    מתי נולד ה"עם הפלסטיני??
    היכן היו הפלסטינים עד תחילת המאה ה 20?
    מה קבע הסכם פייסל וויצמן?
    מדוע לא נלחמו ה"פלסטינים" נגד הכיבוש הירדני???
    אל תבלבלו אותנו עם האמת ואל תנסו לשנות את ההיסטוריה!
    הסכם עם הערבים לא יביא שלום!
    שלום עם הערבים לא יביא את איכות החיים אליה אנחנו שואפים!!

13 +++ בשעה טובה לכם ובהצלחה ++  (לת) ברוך השם
  • 17:18
  • 31.10.11

14 יששששששששששששששששששששששש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) שכ"מט
  • 17:30
  • 31.10.11

15 מה קרה? אריה
  • 17:32
  • 31.10.11

מה קרה? אסון לאומי? על דבר כזה אנחנו משחקים ברוגז?

16 משרד החוץ שוקל לנעול את שעריו ולהכריז שמהיום יש רק מדיניות פנים  (לת) דפי
  • 17:58
  • 31.10.11

17 ליברמן שוב הלך לשירותים עם הפלאפון? שיכריע בשקט!
  • 18:09
  • 31.10.11

מוטב שישקול מאחורי דלת סגורה ויכריע בשקט. למה להופיע כמפסידנים אם לאחר השיקול נניף דגל לבן כאשר אנו עדיין יכולים לברך. אם יוכרע שננתנגד אז נודיע, לא כן? אונסק"ו הוא אירגון של רצון טוב ותרבות: רצוי להביט במראה לפני שמחליטים ששווה לריב איתם, שמא נתבזה עוד יותר.

18 למה אונסקו לא מקבלת כחברה את מדינת המאדים,הירחואולי גם צדק?  (לת) רונן
  • 18:11
  • 31.10.11

19 חבורת שמאלנים נבערים מדעת!!! איציק
  • 18:14
  • 31.10.11

הרי מנהיג הפלשתינים קבל דוקטורט על עבודת גמר שמכחישה את השואה הוא קבל בשמחה את משוחררי עסקת שליט שהם רוצחים!!! הוא קרא לכיכרות ברמאללה על שם רוצחי יהודים הזוהי תרבות???? ב

20 אחרי קום המדינה היתה בדיחה שמטעמי יעילות מאחדים את משרד החוץ ומשרד הפנים למשרד אחד שיקרא משרד החוצפנים...  (לת) יוסי
  • 18:18
  • 31.10.11

21 תסמכו על האמריקאים חנה
  • 18:19
  • 31.10.11

הפלסטינים משתינים מהמקפצה ואונסקו חוגגים
תיכף האמריקאים יקצצו את המימון לאונסקו וילמדו את אונסקו לקח

  •   one day, and it's not far away, hi hana
    • 21:07
    • 31.10.11

    America will trow Israel away from her site. And when the day will come, Israel will do what the world community ask her to do. When this day will come[ it will]. Israel will be much weaker then it's now and will have to pull all that it can, to stay afloat. In a way ,Israel will have nothing to negotiate with but begging for staying in it's place, where it stand now.
    There is always another option, you know.........but Let not talk about this now. This idiots in the government will start to entertain the idea and think seriously that it's possible .

22 שיאוו האו"ם ימות מצחוק . נו באמת אל תעשו את זה לאו"ם אולי גם נצא מהאום -נשלח פצצת אטום  (לת) י.ב.
  • 18:22
  • 31.10.11

23 " ישראל שוקלת להפסיק את שיתוף הפעולה עם אונסק"ו " ? דן
  • 18:24
  • 31.10.11

זה מה מתחיל להפחיד אותי...
פתאום "ישראל" שוקלת, לא האזרחים. לדברים כאלה נדרש משאל עם. האאא נכון, פה אין.

24 שר החוץ ליברמן רוצה להטיל כעת סנקציות על אונסק"ו? גם לנתק את הקשרים עם הרש"פ? לא אסון, הם יתגברו איכשהו. העיקר לא לשכוח, אחד ריטלין-פורטה כל בוקר,.ואם יש החמרה להתקשר מיד לקליניקה. תודה.  (לת) זלמן ADHD
  • 18:27
  • 31.10.11

25 יש לאחד את משרד החוץ ומשרד הפנים למשרד החוצפנים ולשים בראשו את אקוניס. שפתי כהן
  • 18:29
  • 31.10.11

יש להבהיר לאום שאם הם לא יחזרו בהם ביבי וברק יפציצו את האום בפצצות חודרות בונקרים.
מזל שפלאו איתנו.

26 מעצבן אך לגיטימי יותם
  • 18:35
  • 31.10.11

מסכים עם 5, ברור שטרור לא עדיף, אבל משום מה נדמה לי שיש פוליטיקאים מסוימים שבסתר ליבם מעדיפים את הטרור וניזונים ממנו. חוץ מזה, המהלך בכלל לא מפתיע - יש 60 מדינות מוסלמיות באו"ם, ציפיתם להחלטה אחרת?

27 נעשה צדק-הפלסטינים בדרך למדינה שלהם ISRAELIST
  • 18:42
  • 31.10.11

משוחררים מעול הכיבוש והדיכוי הישראלי
ממש כפי שדרום אפריקה,השתחררה מעול האפרטהייד לאחר 150 שנות דיכוי.
אף העם אין לו הזכות לשלוט על עם אחר
בוז לדיקטטורות הטוטליטריות ולפאשיזם

28 לוותר על חברות באונסקו זה גם לוותר על תקציב לשימור העיר הלבנה בת"א :)  (לת) ר
  • 18:44
  • 31.10.11

29 ביבי מגשים את חזונו של ליברמן-להפוך אותנו לתואם בלרוסיה  (לת) מיקי
  • 18:48
  • 31.10.11

30 אונסקו תעיפו את הבריון ממולדובה  (לת) אנחנו לא מעונינים בו.
  • 18:54
  • 31.10.11

31 החוק היחיד שפועלת לפיו הברית האיסלאמית-נוצרית היא שאין שום חוקים  (לת) כל אמצעי הוא כשר כשיש צורך בכך
  • 19:02
  • 31.10.11

32 יונסקוווווול ינקול
  • 19:12
  • 31.10.11

אה . תרומה אימיתית . ערביי המדינה שבדרך יהנו מתרבות. יפה וטוב. מה עוד? יעניקו מתרבותם לאומות המאוחדות. גם זה טוב. נחכה ונראה מה יצא מחברותם שם. חג שמח.

33 לידיעת ראש ממשלת ישראל הפופוליסטית בשבדיה פינלנד נורבגיה ודנמרק לא שמעו על הקריסה שאתה מדבר עליה והם מה זה חברתיים הלוואי עלינו האחריות של המנהיגים לרווחת האזרחים אבל מה לעשות והם לא קפיטליסטים  (לת) פלץ
  • 19:13
  • 31.10.11

34 הנושא הקודם שיך למאמר הקודם אבל לעניין אני לא מבין מה הרעש מהתנהלות לפי אמות מידה תרבותיות זה הרי הפוך מטרור  (לת) פלץ
  • 19:16
  • 31.10.11

35 אונסק"ו תגמור כמו וועידת דרבן - גוף שנועד לשת"פ ומכר את נשמתו לשטן עד שכל מדינה רצינית מאסה בו  (לת) אחד העמך
  • 19:30
  • 31.10.11

36 עוד כמה חודשים הפלסטינים יתקבלו כחברים מלאים באו"ם, אז ננתק את היחסים גם אתו?  (לת) איזו טיפשות
  • 19:52
  • 31.10.11

37 "ישראל",כלומר רה"מ הסמרטוט שלה,לא שוקלת שום דבר,חוץ מאשר את המשך ישיבתו בשלטון  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 20:06
  • 31.10.11

38 לנים פה:ארצות הברית מזרימה כל שנה 70 מיליון דולר לאונסק''ו.באמריקה יש חוק לפיו אסור לה לממן את אונסק''ו ימנית.וליברמן -תותח.
  • 21:06
  • 31.10.11

במידה והפלסטינאים מתקבלים לשם. הדבר אומר-סוף ךאונסק'ו. וחוץ מזה זה אירגון של מדע,תרבות.מה לפלסטינאים ולתרבות ומדע? רק מדע בדיוני אולי. פלסטינאים עם כל התארים שהם הוציאו בכלא אצלנו,מסוגלים רק להשקיע בטרור. ואתם שמאלנים, תלכו לעזה. שם מקומכם.

39 מה לליברמן ולמדע, חינוך, ותרבות? מה אכפת לו?  (לת) מאבטח בארים
  • 21:55
  • 31.10.11

40 Social Justice happens step by step & today we did one step forward  (לת) Ofira Roll
  • 22:21
  • 31.10.11

41 ברכות לפלסטין ולאונסקו גלילית
  • 22:24
  • 31.10.11

ממה בדיוק פוחד הבריון?....

42 ל ,12 , צבי - ומי אמר הכי הרבה את המילה "שלום" בנאומו חוצבי הלהבות? אורטל
  • 23:24
  • 31.10.11

התשובה ..היטלר. בימים של לפני מלחמת העולם.
הוא אפילו אמר שאם ייתנו לו את חבל הסודטים בצ'כיה הוא יצהיר על סוף הסיכסוך !!!!! והשאר היא היסטוריה.
מזכיר לכם אדם תרבותי אחר??? לבוש חליפה מדבר על שלום ומכחיש שואה??

43 ממשיכים לחזק את הקיצוניים ביותר  (לת) תגובה
  • 23:26
  • 31.10.11

44 צרפת היתה אנטישמית ותשאר אנטישמית. חזרתי כעת מהסרט "המפתח של שרה"  (לת) שוקי
  • 23:46
  • 31.10.11

45 מישהו פה מוכן.... ? אבי
  • 21:01
  • 02.11.11

להסביר לי למה ארגון החינוך, תרבות ומדע של האו"ם קיבל אליו את פלסטין כמדינה?
מה בדיוק ההישג החינוכי של הפלסטינים? מה ההישג התרבותי שלהם?
ואפילו בצחוק אי אפשר לשאול שאלה כזאת... אבל, הישג מדעי?

לכן חוץ מהונאה ופוליטיקה מלוכלכת באו"ם יש עוד הסבר לקבלתם כמדינה וחברים בארגון הנ"ל?
וואם האו"ם כזה מושחט, למה אנחנו "סופרים" אותו כל הזמן?