מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

גולדסטון: הטענה שישראל מדינת אפרטהייד - שקרית וזדונית

במאמר שפרסם בניו יורק טיימס מחבר הדו"ח על מבצע עופרת יצוקה, כתב השופט בדימוס כי "בישראל אין שום דבר שמתקרב להגדרה של אפרטהייד"

השופט ריצ'רד גולדסטון, שעמד בראש ועדת הבדיקה של האו"ם לאירועי מבצע "עופרת יצוקה", יוצא להגנתה של מדינת ישראל ודוחה על הסף את הטענה כי היא מדינת אפרטהייד. במאמר שפרסם היום (שני) בעיתון הניו יורק טיימס, כתב השופט בדימוס הדרום אפריקאי כי הטענה לפיה ישראל היא מדינת אפרטהייד היא "בדיה שקרית וזדונית, שמשהה יותר את תהליך השלום מאשר מקדמת אותו".

לדברי גולדסטון, "המושג 'אפרטהייד' מתאר את המצב ששרר בדרום אפריקה לפני 1994. אני מכיר היטב את האכזריות שבמערכת האפרטהייד הדרום אפריקאית, שבה בני אדם קוטרגו כשחורים ולא היתה להם זכות הצבעה, הזכות להחזיק במשרה פוליטית, לבקר בחופי או בבתי שימוש 'לבנים'. שחורים שנפצעו בתאונות דרכים הושארו לדמם בשטח שכן לא היה אמבולנס 'שחור' שיפנה אותם לטיפול".

הוא הוסיף כי "בישראל אין אפרטהייד. שום דבר שם לא מתקרב להגדרה של אפרטהייד, כפי שהיא מופיעה באמנת רומא מ-1998". לדברי גולדסטון, "ערבים ישראלים הם בעלי זכות הצבעה, יש להם ייצוג בכנסת, והם זוכים לטיפול זהה בבתי החולים".

ריצ'רד גולדסטון
ריצ'רד גולדסטון. צילום: אי–פי

בהתייחס למצב הפלסטינים, טען גולדסטון כי "המצב מורכב יותר", אך שלל את הטענה לפיה גדר ההפרדה נבנתה כדי ליצור אפליה. " הגדר נבנתה כדי להגן על חיי בני אדם, ולא פעם התערב בג"ץ בבנייתה כדי לצמצם את הנזק הנגרם לחיי התושבים בסביבתה". הוא הוסיף כי מחסומי הדרכים שהקים צה"ל ברחבי הגדה המערבית נועדו אף הם לשם הגנה על אזרחי ישראל ולא על מנת "להשיג שליטה של גזע אחד על אחר".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גולדסטון ביביגון
  • 09:39
  • 01.11.11

בוקר טוב ! שופט (?) גולדסטון... אתה רציני ???

  •   הגיע הזמן שיודו בזה גם שלום עכשיו, חבורות ענת קם, פחימה וסתו שפיר  (לת) מוקי
    • 10:56
    • 01.11.11

  •   תודה, ריצ'ארד. עכשו אנחנו רגועים. או"ם שמום
    • 12:42
    • 01.11.11

    אין צורך להתרגש יתר על המידה מדו"ח כזה או אחר שמשמיץ את ישראל, בדיוק כשם שאין צורך לייחס חשיבות לטור דעה ש"מלטף לנו את האגו".
    פשוט לעשות מה שצריך. זה אנחנו שחיים כאן ויודעים עם איזה "פרטנר" יש לנו עסק.
    עם כל הכבוד לתומס פרידמנים למיניהם, שמניעיהם ידועים לכל.

  •   גולדסטון כמו כל אשכנזי טוב מוכן לשקר ולרמות למען הציונות האשכנזית.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 21:55
    • 01.11.11

02 רואים שאין לו שמץ של מושג מה הולך כאן. מוזר שהצליח לכתוב דו"ח מאוזן יחסית.  (לת) איש חסר מושג
  • 09:41
  • 01.11.11

  •   נראה לי דווקא שיש לו מושג ברור מה זה אפרטהייד ומנמק היטב את דעתו - למה לא לחלוק עניינית ? למה סתם לזרוק סיסמאות באוויר.. ?!  (לת) יוסי
    • 10:27
    • 01.11.11

  •   רואים שלך אין שמץ של מושג מה הולך כאן. איש עם מושג
    • 19:45
    • 01.11.11

    אני מגיב בצורת ראי כי אני מאמין ש-2 כתב בהלצה ולא ברצינות

03 כנראה גולדסטון לא יודע מספיק על חיים בישראל ומסתפק בשבתו בכס שלו לקורא פסיקת בג"צ  (לת) עו"ד
  • 09:44
  • 01.11.11

04 ואו איזה באסה, אז אין אפרטהייד? מה אני אמור לעשות עם המשרתים הערבים שלי?  (לת) משה
  • 09:47
  • 01.11.11

05 איש לא טוען שיש אפרטהייד בישראל בתוך הקו הירוק א
  • 09:58
  • 01.11.11

אבל מחוץ לקו הירוק, המצב שונה. הגדר נבנתה בחלקה כדי להגן על חיי ישראלים, אבל בחלקה כדי לספח שטחים מהגדה המערבית באופן חד-צדדי (אחרת יכלו לבנות אותה על הקו הירוק; ומעניין, רק הפלסטינים עושים צעדים חד-צדדיים, לא?). בג"ץ התערב לעיתים, אבל לרוב הוא לא מתערב בשל "שיקולי ביטחון".

המחסומים - שוב, יש ויש. אבל האפקט המצטבר אולי לא קרוב לאפרטהייד ממש, אבל הוא הפרדה על רקע לאומי, שהולכת ומקצינה. ובסך הכל, אף אחד לא יכול להגן על ההתנחלויות בטיעון בטחוני - וההתנחלויות בהחלט יוצרות שם שלטון שאולי מתקרב יותר ויותר לאפרטהייד. זאת ועוד, אם הכיבוש לא ייפסק והשטחים יהפכו לחלק מישראל בפועל, אז זה שלטון אתנוקרטי שיילך ויתקרב לאפרטהייד.

  •   אפרטהייד נוצר מכיבוש של אישורך כי רצית לקחת אותו לעצמך לא כתוצאת של מלחמה הפוכה
    • 13:21
    • 01.11.11

    אנחנו לא אלה שיזמו את מלחמת ששת הימים. הערבים הם אלה שרצו לכבוש אותנו ונכבשו בעצמם.....העובדה שאנחנו עדיין שם, נובעת מחוסר הרצון שלהם בשלום... מייד אחרי המלחמה הצענו שלום תמורת החזרת השטחים, הם סרבו....אפרטהייד נוצר, כי האדם הלבן חשק ביבשת השחורה...הוא הגיע לשם וכבש אותה לעצמו...הוא הפך את תושבי המדינה לעבדיו...הוא מעולם לא היה מאוים על ידי התושבים האלה, להיפך.....לקחת מדינה ולהפוך את תושביה החלשים לעושי דברו זה אפרטהייד....אנחנו מציעים שלום והכרה בנו כבעלי זכות על ישראל המבוססים על גבולות 67.....אנחנו מציעים חיים טובים של שכנים....כל מי שמכנה זאת אפרטהייד, לא רק שלא מבין מה הוא אומר.....אלא רוצה להשמיץ בכוונה

  •   אפרטהייד מוגדר כאפליה בין אזרחים של אותה מדינה. הפלשתינאים אינם אזרחי המדינה כך שהביטוי אינו רלבנטי. תצטרך לחפש משהו אחר  (לת) סתם מעיר
    • 15:11
    • 01.11.11

  •   אתה טועה ואתה טועה. עמי, ת"א
    • 20:51
    • 01.11.11

    ראשית, בהחלט יש אנשים שחושבים שיש אפרטהייד בתוך הקו הירוק - רוב האנשים בעולם לא מתעמקים בדקויות של "קו ירוק" "ערבים אזרחי ישראל" וכו', אלא רק קוראים כותרות, אם בכלל.

    ואתה טועה משום שגם ביו"ש לפלשיטינים יש אוטונומיה, כןךך זכויות אזרחיות רבות - לבחור ולהיבחר, ניהול עצמי של חינוך, בריאות, מוסדות פרלמנטריים. זה אפילו לא קרוב לאפרטהייד ששרר באפריקה.

06 אולי מעז יצא מתוק  (לת) אולי
  • 10:01
  • 01.11.11

07 גולדסטון, גם הפעם אתה טועה שלומי א.
  • 10:06
  • 01.11.11

בישראל (ובשטחים) יש אפרטהייד. המתנחלים אפילו גאים בזה.

08 גולדסטון אתה בעצמך הפכת את ישראל לכזאת שטן ,  (לת) חיותה
  • 10:07
  • 01.11.11

09 האיש יודע מה הוא מדבר  (לת) טיראן
  • 10:09
  • 01.11.11

10 מודה ועוזב ירוחם בעמק
  • 10:10
  • 01.11.11

השופט היהודי-דרום אפריקאי שחווה את משטר האפרטייד יודע על מה הוא מדבר כי אין בעולם הערבי אזרח הנהנה משרותי רווחה וחופש כפי שנהנים
תושבים אזרחי ישראל ובוודאי שאחרי הדו"ח הקשה שהוציא מתחת ידו לאחר
עופרת יצוקה וגם חזר בו ותיקן את עצמו ("אילו ידעת את מה שאני יודע היום")
יש להפיץ מאמר זה ע"י כול דובר ישראלי כנגד הקרב התעמולתי שמנהלים
פלשתינאים החותרים לאי לגליזציה של המשטר "הציוני ותומכיהם מן השמאל
העמוק שהנם למעשה עוכרי ישראל לתאבון.

  •   לא יעזור. הדיון בצד השני כבר מזמן אינו מסתמך על עובדות אלא ניזון מעצמו בספירלה אינסופית של חימום עצמי והתפלשות בסיסמאות. אפירחל
    • 10:24
    • 01.11.11

    וגם מדיניות הממשלה הנוכחית לא ממש עוזרת, אם לומר את האמת. האנטישמים היו מסתדרים גם בלי ליברמן, אבל הוא בטח לא מזיק לעיניינם.

11 נכון, אנחנו לא שם - תן לליברמן צ'אנס והוא יתקן את זה נועם
  • 10:13
  • 01.11.11

ליברמן לראש הממשלה כי רק הוא יכול לקבור את הציונות

12 זה מאיים על הפרנסה של קבוצה שמתפרנסת מהשמצה..  (לת) עינת
  • 10:13
  • 01.11.11

13 רק אנשים בורים,ביניהם ישראלים לא מעטים,שאין להם רומן רוקי
  • 10:19
  • 01.11.11

מושג על שנות האפרטהייד בדרום אפריקה יכולים להשוות בין משטר הכיבוש בשטחים והאפליה שקיימת לעיתים על רקע גזעני כנגד אזרחים ישראלים שאינם יהודים ובין משטר האפרטהייד בדרום אפריקה.באופן דומה ישראלים רבים משתמשים במונח פאשיזם מבלי לדעת את משמעותו בחיי היום יום של מדינות שחוו משטרים פאשיסטים במהלך המאה הקודמת.

14 כלדודיך הכבוד  (לת) דוד
  • 10:21
  • 01.11.11

15 מה עכשיו יגידו העיתונאים השמאלנים?  (לת) רונה
  • 10:25
  • 01.11.11

16 באמן אין אפרטהייד בשטחים. זה יותר כמו גטו.  (לת) ג. לוריה
  • 11:25
  • 01.11.11

17 עכשיו הוא צריך לשכנע את מערכת "הארץ" ומרבית קוראי העיתון.  (לת) אסי
  • 11:57
  • 01.11.11

18 ומה תעשה עכשיו הקרן החדשה? זה לא היה בתוכניות שלה  (לת) נילי
  • 12:39
  • 01.11.11

19 ברכות חמות לאונסקו, ארגון החינוך והמדע, על הצטרפותם של גדודי מדענים פלסטינים פורצי דרך, ממציאים פלסטינים , סופרים פלסטינים ומחנכים פלסטינים דגולים... נחמן הקטן
  • 13:00
  • 01.11.11

ברכות חמות לאונסקו, ארגון החינוך והמדע, על הצטרפותם של גדודי מדענים פלסטינים פורצי דרך, ממציאים פלסטינים , סופרים פלסטינים ומחנכים פלסטינים דגולים...

20 בדיוק עבור זה המציאו את המשפט - בוקר טוב אליהו  (לת) אירוני
  • 13:02
  • 01.11.11

21 אחרי שהכפיש את ישראל בעידוד יהודים מכאן ומהעולם,כעת הוא נזכר לומר את דין תל-אביב כדין נצרים
  • 13:15
  • 01.11.11

האמת.שהרי אין שום שלטון אפרטהייד בישראל כלפי הערבים והם עצמם אומרים זאת שהם חיים יפה מאוד כאן בארץ ישראל.טוב להם וגם ביהודה ובשומרון חייהם ממש טובים לעומת בני עמם ערבים בארצות אחרות,אבל להכפיש קל יותר מאשר לומר מילה טובה אחת.ולכן כל היהודים כביכול הישראלים שגורמים נזק לנו בכול העולם מי שנכנס לארץ יש לעצור אותו ולחקור אותו על כל מה שהם מפיצים שקרים בעולם ומכפישים את ישראל בכול העולם את חיילנו,ואת המתנחלים בושה וכלימה.אם אלה לא אוייבים אז,מה זה אויבים?וטוב שנזכר אומנם מאוחר והנזק נגד ישראל כבר מושרש גם ככה ,אבל,עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא!

22 חלם דב
  • 13:16
  • 01.11.11

כשטיפש זורק אבן לים 1000 חכמים לא ימצאו אותה..
גולדסטון זרקת תוציא
בראש מעשה מחשבה תחילה

23 עוד לא אבדה תקוותינו שמש
  • 13:31
  • 01.11.11

אני מצדיע לשופט גולדסטון , שלא רק שהבין שתומרן להרשיע אלא וגם בא להגנת ישראל , יש להבחין ביושרה ובכנות של השופט גולדסטון ,אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את דבריו של השופט בשתי זרועות היות וזוהי אבן בוחן אמין להשתלחות חסרת הרסן של האו"ם שפועל באופן מגמתי ושיקרי מזה עשורים להכפשת שמה של ישראל ,, אליהו שמש צייר בישראל

24 לכל המעוניין סתם עברתי בסביבה
  • 13:38
  • 01.11.11

ציטוט:"כשכיהן כשופט בערכאת הערעור העליונה של דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד אישר הוצאה להורג של 28 שחורים על עברות אלימות ועונש מלקות לארבעה שחורים. באחד מפסקי הדין כתב גולדסטון כי "הגרדום הוא העונש היחידי שעשוי להרתיע רוצחים". כמו כן שלח למאסר ילד בן 13 שהפגין נגד האפרטהייד‏[5]. בתגובה לפרסום מידע זה ב"ידיעות אחרונות", במאי 2010, אמר גולדסטון כי מאז ומתמיד היה נגד עונש מוות, אך בתקופת האפרטהייד היה עליו לכבד את חוקי המדינה, וסיפר כי מעולם לא הפלה נאשמים שחורים אף שלעתים נאלץ לקיים חוקים שהתנגד להם מוסרית. [6]
[עריכה] משפטן בינלאומי".סוף ציטוט.


ואני שואלת,אתם זוכרים איפה שמעתם טיעונים דומים?

.

25 האיש פשוט התעשת - ברכות לגולדסטון על כך  (לת) מיכל מירושלים
  • 14:18
  • 01.11.11

26 האפיפיור: הטענה שכדור הארץ מסתובב סביב השמש - שקרית וזדונית גלילאו
  • 16:26
  • 01.11.11

אבל אף על פי כן - נוע תנוע!

27 מסכן הלובי הציוני עשה לו "אמבוש" בגלל הדו"ח על עזה,טוב אני מבין אותך פנסיונר גולדסטון.  (לת) יוני-משגב
  • 16:32
  • 01.11.11

28 ישראל לא אפרטהאייד, עלאק! ZOSTERצעד אחד קדימה
  • 17:01
  • 01.11.11

אמרנו ושבנו ואמרנו לכם כי אי אפשר לסמוך על הגלדסטון הלזה.

29 גולדסטון ידוע בישראל כמי שהשמיץ אותה על לא עוול בכפה אורני
  • 17:58
  • 01.11.11

פתאום ישראלים שהגדירו את גולדסטון כשונא ישראל מסתייעים בדבריו.

  •   ל 29 סתם עברתי בסביבה
    • 20:14
    • 01.11.11

    ישראל הסתייעה בעצמה כבר קודם ללא דבריו רק שעכשיו הוא מיישר קו עם האמת ששיקר אותה.וחוץ מזה אף 1 כאן לא מסתייע כאן ובכלל בדבריו כי את המשוכה הנבזית ששם לנו ,עברנו גם בלעדיו.עכשיו כבר מאוחר ואין צורך בטובות של הנבל,העוול שגרם לישראל כבר נעשה ולא ניתן להשיב את הגלגל חזרה.

30 אין סיכוי שעקיבא אלדד יראיין את גולדסטון  (לת) זפ
  • 18:38
  • 01.11.11

31 מאוחר ומעט מידי בועז
  • 18:47
  • 01.11.11

אבן שטיפש אחד זרק לבאר, שבע חכמים לא יצליחו להוציא.

32 3 מיליון אזרחים בשלטון צבאי ובלי זכויות דמוקרטיות בסיסיות - אם זה לא אפרטהייד - אז מה אפרטהייד?  (לת) כבר כמעט חמישים שנה
  • 18:52
  • 01.11.11

  •   (1) 2 מיליון, (2) הם לא אזרחי ישראל. (3) יש להם זכויות הצבעה לארגונים פלשתינים הקלד את השם
    • 19:47
    • 01.11.11

    וכדאי גם שתלמד להבדיל בין זכויות אזרחיות לזכויות אדם.

  •   3 מיליון (נניח...) הם ברשות הפלשתינאית ולא תחת כיבוש צבאי  (לת) ס.א.
    • 20:15
    • 01.11.11

  •   אפרטהייד, אידיוט שימושי מצוי, רינ
    • 20:18
    • 01.11.11

    זה להגדיר אדם על סמך הוויתו העצמית כנחות.
    מה שמתחולל כאן זה הגדרת אוייבים לחסרי זכויות במדינה שלנו, משום שלא השכלנו ו(גם הם לא) להסדיר את מעמדם המשפטי. אתה אידיוט שימושי משום שאתה לא רואה את האוייב כאוייב, אלא כקורבן. האוייב כקורבן. המצאת השמאל הישראלי חולה הנפש.
    קח את שלושת המיליונים שלך, תן להם מדינה. יהיו להם המון זכויות דמוקרטיות בסיסיות, כמו הזכות למות בעבור הממשל העצמי שלהם.
    הריקבון שפשה בך ובחבריך העביר אתכם על דעתכם, גרם לכם לראות אור כחושך, מוות כחיים, שנאה כאהבה, רע כטוב.

    סמאל קיצוני וחולה.

  •   הוא דווקא מסביר לך מה זה אפרטהייד. בשביל התלמידים המתקשים, אני אחזור על ההסבר: עמי, ת"א
    • 20:21
    • 01.11.11

    "בני אדם קוטרגו כשחורים ולא היתה להם זכות הצבעה, הזכות להחזיק במשרה פוליטית, לבקר בחופי או בבתי שימוש 'לבנים'. שחורים שנפצעו בתאונות דרכים הושארו לדמם בשטח שכן לא היה אמבולנס 'שחור' שיפנה אותם לטיפול""

    לפלשטינאים ביו"ש יש אוטונומיה - זכות לבחור ולהיבחר לפרלמנט הפלשטיני (זה שלא מתחשק לאבו-מאזן לערוך בחירות זה סיפור אחר), מערכת חינוך, בריאות, פינוי זבל אוטונומית משלהם, ואפילו "משטרה" פלשטינית. בימים טובים יותר, לפני שהסכם אוסלו ניסה לתקן את העולם, הם קיימו יחסי מסחר חופשיים עם המתנחלים, קנו והסתובבו באותם מקומות.

    עכשיו ההסבר ברור? או שצריך לחזור עליו שוב, לטובת התלמידים בעלי הגולגולת העבה באמת?

  •   ל 32- סתם עברתי בסביבה
    • 20:25
    • 01.11.11

    חוקי האפרטהייד כפו הפרדה מוחלטת באזורי המחיה, מוסדות החינוך, אמצעי התחבורה, שרותי הבריאות ותרבות הפנאי, תוך הקצאת המיטב שבהם לשימוש בני המיעוט הלבן. הם גם אסרו על נישואים ויחסי מין בין בני הגזעים השונים, העניקו ללבנים את הזכות הבלעדית לבחור ולהיבחר למוסדות השלטון, הגבילו את חופש התנועה של השחורים, ואסרו עליהם את ההתאגדות הפוליטית והמקצועית.

    ועכשיו אוסקוט.

33 שכר מינימום בישראל 1000$, במצרים 7$ מישקפופר
  • 19:10
  • 01.11.11

אבל התיירים המערבים אוהבים מצרים. זול, נחמד וחביב.
מה איכפת להם שישראל הציעה לפלסטינאים הזדמנות לעבוד בשכר מינימום 1000$.
אז ניתן לחמאס להפציץ מעברים, להפציץ איזור תעשייתי ארז שבו עבדו אלפי פלסטינאים. נשלח מתאבדים לבתי חולים ישראלים.
ואחרי זה נקבל קצבה של UNRAW בסך מאות דולרים. למה לעבוד כמו מצרים תמורת 7$?

34 כנראה רוצה לעשות עליה  (לת) אורי
  • 19:48
  • 01.11.11

35 גולדסטון סנילי כתבי "הארץ"
  • 20:27
  • 01.11.11

ישראל היא אפרטהייד

36 כשקדאפי שלט ב"ועדה לזכויות האדם" גולדסטון שרת אותו Yossi
  • 21:48
  • 01.11.11

עכשו כבוד השופט מחפש אדון חדש.

37 too little...too late.............  (לת) מתושלח
  • 00:09
  • 07.11.11

פרוייקטים מיוחדים