מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

איך הפך עיתון כווייתי לשופר של לשכת ראש הממשלה

עיתון אל-ג'רידה הכווייתי נוסד ב-2007, ובארבע שנות פעילותו פרסם כמה סיפורים בלעדיים שהתבססו על מקורות ישראליים. בעולם הערבי סבורים כי ידיעות רבות נועדו להעביר מסר מישראל לסוריה וללבנון. אחת החשיפות של העיתון, שנשענות כנראה על לשכת ראש הממשלה בישראל, הובילה בסופו של דבר להדחת עוזי ארד מתפקיד היועץ לביטחון לאומי. פרשנים בלבנון טענו בעבר שהעיתון, הנחשב כלי תקשורת עצמאי, נתמך כלכלית על ידי ישראל ומשמש לתעמולה.

העיתון אינו נחשב כעומד בשורה אחת עם העיתונים המשפיעים בעולם הערבי, א-שרק אל-אווסט ואל-חיאת. גם בכוויית עצמה לא נחשב העיתון לנפוץ ביותר. העיתונים הנפוצים יותר ממנו הם אל-קבס וא-סיאסה.

עיתונאי בכיר שעובד עם העולם הערבי אמר כי הפרסומים בעניין איראן בעיתונות הערבית התבססו על דיווחים בתקשורת הישראלית, וכמעט לא צוטטו מקורות ישראליים באופן ישיר. לדבריו, מה שמעניין הוא שהעיתון הכווייתי מתמקד גם בעניין ההדלפה לעיתונאים ומביא ציטוטים ממקורות ביטחוניים ישראלים, דבר שנחשב חריג בעיתונות הערבית.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אי אפשר לפרט מהי אותה חשיפה שבגללה העיפו את ארד? גם לא תחת "לפי פרסומים זרים"? עכשיו אני ממש סקרן  (לת) אולי לריצ'רד סילברסטין הפתרונים
  • 15:38
  • 04.11.11

פרוייקטים מיוחדים