היום: דיון בהצעות חוק ל"ייבוש" ארגוני זכויות אדם

במסגרת שתי הצעות החוק: איסור על עמותות פוליטיות לגייס תרומות מעל 20 אלף שקלים מממשלות זרות, והטלת מס גבוה על ארגוני זכויות אדם

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון היום (ראשון) בשתי הצעות חוק ל"ייבוש" מקורות התקציב של ארגוני זכויות האדם בישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו לתמוך בהצעה שיזמו חברי הכנסת ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס ממפלגתו, האוסרת על "עמותות פוליטיות" לגייס תרומות מממשלות זרות שגובהן עולה על 20 אלף שקלים. נתניהו איננו חבר בוועדה, אך הבעת תמיכה מצידו צפויה להעניק לחוק "רוח גבית" בקרב השרים.

במקביל, ידונו חברי הוועדה בהצעה נוספת שיזמה ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו הדורשת למסות את התרומות לארגוני זכויות האדם בגובה של 45%. שתי ההצעות נועדו לפגוע כלכלית - במוצהר - בארגונים שהעבירו מידע מפליל על ישראל לוועדת גולדסטון. ההצעות של חוטובלי ואקוניס לוקות בקשיים משפטיים, משום שאין הגדרה חוקית כיום למונח "עמותות פוליטיות".

לדברי קירשנבאום, "התערבות כספית של מדינות זרות בשיח הפוליטי הפנימי במדינת ישראל תוך פגיעה בריבונותה, היא תופעה פסולה ואנטי דמוקרטית. הצעת החוק שלי מבקשת לשלול מאותם ארגונים קיצוניים, המבקשים לתרום לדה לגיטימציה של ישראל ולצמצם את מרחב הפעולה להגנה העצמית של צה"ל, את ההטבה במס הניתנת לעמותות, ובדרך זו לחסום את העברת הכספים הבעייתית הזו מישות מדינית זרה".

ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) פנתה בסוף השבוע ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וביקשה ממנו לסכל את ההצבעה על החוקים. "מבחנה של דמוקרטיה הוא ביכולתה לשמור ולהגן על היכולת לקיים ויכוח ולנהל מחלוקת. לכן, אני סבורה שהחוק המוצע אינו חוקתי, ואני מבקשת ממך להודיע לממשלה כי לא תגן עליו במידה שיגיע למבחן בג"צ". גלאון התריעה בפני וינשטיין כי "אם לא תמלא את חובתך האמורה ידבק הקלון שבהצעות החוק גם במערכת הייעוץ המשפטי לממשלה".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה אתמול כי "ממשלת נתניהו מפחדת מביקורת ומנסה להשתלט על כל מי שלא חושב כמוה. החוקים שיעלו להצבעה השבוע מצטרפים לגל עכור ומסוכן של הקואליציה הזו שכל מטרתו להלך אימים על בתי המשפט התקשורת וארגונים בעלי דעה שונה". לבני אמרה כי "מי שמנצל את החוק מתוך פחד- רק מראה עד כמה הוא חלש. מחיר ההשרדות של הממשלה הוא פגיעה אנושה בזהות של ישראל ובערכים שלה".

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, תקף אתמול את מניעיו של ח"כ אקוניס להגשת החוק. "אקוניס הוא דוגמה לח"כ המנסה בצעד נואש לקבל כותרות ולהציל את הפריימריז של עצמו בליכוד באמצעות חקיקה פופוליסטית ואנטי דמוקרטית. אקוניס מעיז להסית נגד תנועת שלום עכשיו שנולדה ממכתב הקצינים וחבריה משרתים גם היום ביחידות השדה בצה"ל".
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 פתגם סיני עתיק=מי שמפחד מאירגוני זכויות אדם..... מה זה אומר עליו??  (לת) מאיזה מקורות כספיים אקוסיס כל כך משמין - מה הוא אוכל ומה אוכל אותו???
  • 11:38
  • 13.11.11

02 אם "זכויות אדם" זה רק שמאל וערבים..... אז ראוי שהשקיפות (על פעילות מדינות זרות בתחום הפנימי) שהעלתה לסדר היום את הנושא, תימשך ותביא ליבוש המימון הזר והמניפולטיבי המעוות את המציאות בישראל ושמקומו לא מוכר בתחום היחסים הבינלאומיים בין מדינות דמוקרטיות  (לת) משה
  • 11:44
  • 13.11.11

03 ידוע ש"שלום עכשיו" לא ארגון פוליטי, אלא נועד "לחנך מחדש" את הישראלים  (לת) ציון
  • 12:01
  • 13.11.11

04 כל כך מצחיק כשקרשנבאום מטיפה בעניני דמוקרטיה. ההההה  (לת) מאיר
  • 12:15
  • 13.11.11

05 אני חייב להתוודות - אקוניס,לוין,פאינה,אלקין,בן ארי,הרשקוביץ מעוררים בי גועל ותיעוב בעיקר בגלל שאפסים כאלה נחשבים ל"נבחרי הציבור" בימין,אז מה זה אומר עלינו,בוחרי הימין??  (לת) האם בגלל כאלה אני אפס מאופס??
  • 12:45
  • 13.11.11

06 בתגובה לחקיקה כזו בריטניה צריכה לנתק לחלוטין את יחסיה עם ישראל  (לת) ולהחזיר השגריר ללונדון לצמיתות
  • 13:04
  • 13.11.11

07 אופיר אקינס - לא יותר מדחליל עלוב, לא תצליח לסתום אף פה...  (לת) גורי
  • 13:38
  • 13.11.11

08 איך יתכן קיומם בישראל של ארגוני פאלאנגות שכל מטרתם הצקה ורדיפת אזרחים שומרי חוק תוך איום מתמיד על רכושם, ביתם, תנאי חייהם ועיסוקם? בלתי נסבלת העובדה ש"צוותי מעקב" במימון ערבי ואירופי רודפים עד חורמה אזרחים ישראליים והמשטרה איננה נוקטת באמצעים למיגור התופעה המאפיוזית הזאת. אינפיניטי
  • 14:09
  • 13.11.11

אחרי ניתוק שלום עכשיו והקרן החדשה מקרנות השפע מהן הם מוזנים, יש לפעול להוצאת כל פעילות הכרוכה ברדיפת אזרחים אובססיבית ואינטנסיבית אל מחוץ לחוק.

09 אז מה?, "הכי כיף לקרוא הארץ בשישי בבוקר.." (גורדון, 2011)  (לת) שנה א' פו''מ
  • 11:26
  • 09.12.11

10 בטוח כבר הגעתם לטוקבק הזה.. א.מ
  • 16:53
  • 09.12.11

אז הובס היה מסכים או לא??.. קשה רצח!!

11 מה יקרה אם.... בעייתיות במטלה
  • 17:20
  • 09.12.11

מה יקרה אם נפרוש את פירוש הכתבה פה, בין דפי הטוקבאק, ובעקבות כך נצטרך להתייחס בעובדתינו לפירוש של הובס על הכתבה בתוך העובדה שנועדה להיות שפיטה של הובס על הכתבה? אפשר ליצור מעגל אין סופי של תגובה בתוך תגובה בתוך תגובה.... או אולי פירוש של הכתבה על פי 10 פילוסופים שונים- ואחרי זה נצטרך להתייחס לכך במטלה.
בקיצור- גורדון מזלזל ביצירתיות שלנו.....

12 מה לדעתכם תומאס הובס היה חושב על זה? nitzan
  • 19:14
  • 09.12.11

:-)

13 אוקיי ומה הובס היה אומר? אין מצב הוא יודע לטקבק  (לת) בן גוריון
  • 12:15
  • 10.12.11

14 דעתי על המאמר הובס
  • 13:01
  • 11.12.11

שלום,

רציתי להגיד שלפי דעתי הייתי תומך במאמר הזה. את הסיבות אשמור לעצמי.

יום טוב.

15 דעתי על המאמר הובס
  • 13:03
  • 11.12.11

אני הייתי תומך בהחלטה זו באופן נחרץ.

אם זאת, אשמור את דעתי לעצמי!

16 אקוניס+קירשנבאום הפקת מטלות מחשבה מדינית בע"מ נ. ג.
  • 17:13
  • 16.12.11


סגורים בשבת.

17 אקוניס את קירשנבאום, ייצור מטלות בע"מ  (לת) נ. ג.
  • 17:39
  • 16.12.11

18 עזבו אתכם באמא שלי רוסו
  • 14:48
  • 26.12.11

תנו לישון

19 אין לי מושג רוסו
  • 16:07
  • 26.12.11

אני בכלל לא מדבר באמנה החברתית על שום דבר שקשור לכתבה הזאת.
ניב הוא עצלן שפשוט לא רצה לחשוב על עבודה חדשה

20 תגובתי לכתבה רוסו
  • 23:35
  • 26.12.11

אז ככה די בתלבטתי אם לתמוך בדעתו של הובס... וגם בהצעת החוק... כי קשה מאוד להחליט על פי הכתוב....

אולם נראה לי שאני יתנגד נמרצות... ומי שחושב שרוסו צודק אשמח לקבל תגובה....

פעילות
המלצות
הפופולריות במדיני-ביטחוני
פרסומת