המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עמותות הימין מגייסות יותר כסף בפחות שקיפות

ב-2008 גייסה עמותת אלע"ד 47 מיליון שקלים, ואילו 7 עמותות השמאל הגדולות מגייסות יחד רק 37 מיליון שקלים

מנסחי חוק המימון שאושר שלשום בוועדת השרים לחקיקה, להגבלת המימון של עמותות זכויות האדם, איתרו ללא ספק את הבטן הרכה של עמותות השמאל וארגוני זכויות האדם. בניגוד לעמותות הימין, רק השמאל נהנה מתרומות ממשלות וארגונים בינלאומיים, ולו מהסיבה שאין בעולם ממשלה או ארגון בינלאומי שתורמים לפעילות התנחלותית.

ואף על פי כן, בעמותות הימין לא סובלים ממחסור בתקציב. להפך, עיון בדו"חות הכספיים של עמותות הימין מראה שזרם הכספים מתורמים פרטיים, לרוב יהודים אמידים מחו"ל, יציב וחזק, והסכומים גבוהים הרבה יותר מאלו שמצליחות עמותות השמאל לגייס מהקרנות הממשלתיות. לעומת זאת, השקיפות של עמותות הימין לרוב נמוכה מזו של יריביהן משמאל.

בשנת 2008 למשל, גייסה עמותת אלע"ד, כנראה העשירה בעמותות הימין, תרומות בסכום של 47 מיליוני שקלים - סכום שעמותות השמאל יכולות רק לחלום עליו. התקציב הכולל של העמותה באותה שנה עמד על 57 מיליוני שקלים. לשם השוואה, התקציב הכולל של שבע עמותות השמאל הגדולות (שלום עכשיו, האגודה לזכויות האזרח, עיר עמים, בצלם, שוברים שתיקה, יש דין ורופאים לזכויות אדם) גם יחד עומד על כ-37 מיליוני שקלים. רוב הכסף הזה לעמותות השמאל מגיע ממקורות ממשלתיים זרים.

הריסת מלון שפרד השנה בשייח ג'ראח, שנקנה בכספי איל ההון היהודי ארווין מוסקוביץ'
הריסת מלון שפרד השנה בשייח ג'ראח, שנקנה בכספי איל ההון היהודי ארווין מוסקוביץ' . צילום: תומר אפלבאום

מקורות התרומות של אלע"ד עלומים בשל היתר מיוחד שקיבלה העמותה מרשם העמותות להסתיר את תורמיה. הסבר העמותה לרשם העמותות היה שחשיפת התרומות עלולה לפגוע לרעה בתורמים ובעמותה. הרשם קיבל את ההסברים של אלע"ד ודחה דרישות של השמאל להסיר את החיסיון. באלע"ד מסבירים שהחיסיון הוא כלפי הציבור ולא כלפי רשם העמותות עצמו, שמפקח על העמותה ומעניק לה בקביעות אישור ניהול תקין.

חוק תפור לפי מידות השמאל? ספרו לנו בפייסבוק

עושרה של אלע"ד נובע גם מהכנסותיה מהגן הלאומי עיר דוד ומתקציבים ממשלתיים. אבל גם ארגוני ימין אחרים אינם מתקשים בגיוס כספים. כך למשל, אגודת ידידי העיר אריאל גייסה יותר ממיליון דולר בשנת 2009. אגודת הידידים של עמותת עטרת כהנים, שפועלת לייהוד הרובע המוסלמי בירושלים ובמקומות אחרים במזרח העיר, גייסה באותה השנה 1.6 מיליון שקלים. "ידידי זו ארצנו" גייסה כמעט מיליון דולר בשנת 2008.

ארגוני הימין אמנם אינם נהנים מכספים ממשלתיים מחוץ לארץ, אבל רבים מהם נהנים מפטור ממס בארה"ב. משמעות הפטור היא מימון עקיף של פעילויות עמותות הימין על ידי הממשל האמריקאי. לפעמים מציגות העמותות לממשל האמריקאי תמונה לא שלמה של הפעילות שלהן ומדגישות את העיסוק בחינוך או בקליטת עלייה על פני העיסוק בהתיישבות. זאת כדי שיקל עליהן לקבל את הפטור.

תזרים המזומנים של עמותות הימין הוא לרוב סבוך והרבה פחות שקוף משל עמותות השמאל. כך למשל, לכל עמותת ימין גדולה שעוסקת בהתיישבות וברכישת נכסים יש חברות קשורות ועמותות בנות. ההסבר לכך הוא הצורך להסתיר את זהות המוכרים הפלסטינים פן יבולע להם. אבל זה גם מקשה מאוד על איתור מקורות הכספים. כך למשל, חלק ניכר מנכסי המתנחלים במזרח ירושלים מוחזק על ידי חברות זרות הרשומות במקלטי מס שונים ומשונים: מדינת דלוור בארה"ב, איי קוקוס, איי מרשל ואפילו ליבריה באפריקה.

הבדל חשוב נוסף בהתנהלות ארגוני הימין לעומת ארגוני השמאל הוא השימוש שנעשה בכסף. עמותות הימין משתמשות בכספי התרומות כדי לרכוש בתים וקרקעות ולפעול להקמת התנחלויות. כך, למשל, כספיו של איל ההון היהודי ארווין מוסקוביץ שינו את פריסת ההתנחלויות במזרח ירושלים. בשמאל טוענים שהכסף הימני משנה, הלכה למעשה, את המציאות הפוליטית והגיאופוליטית בארץ, בעוד הכסף השמאלי משקף את התהליך הזה לציבור ולמערכת המשפט.

פעיל המקורב לאלע"ד אומר בתגובה: "אנחנו מתעסקים בעשייה ציונית וחינוכית בעוד עמותות השמאל פועלות לסיכול הפעילות שלנו".

Read this article in english: Who funds Israel's right-wing organizations?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שכחתם דבר קטן - עמותות הימין מביאות כסף לבנין הארץ, עמותות השמאל מגייסות הכסף לשם חורבנה של ישראל ועמה  (לת) אורן
  • 05:17
  • 15.11.11

  •   אה, נכון, שכחנו. אלמוג
    • 08:20
    • 15.11.11

    טוב, בטלו הכל.

  •   אוי לנו מבניה שכזו  (לת) ארז
    • 12:37
    • 15.11.11

  •   אתה שכחת דבר אחר - במלחמה שהימין יביא עלינו, לא ימותו תורמים אמריקאים.  (לת) בשורה התחתונה, אסור לתת לממשלה להחליט מי מקבל תרומות
    • 16:12
    • 15.11.11

  •   בינתיים מי שמביא מלחמות זה השמאל - אל תטייחו את העובדות  (לת) צופה
    • 20:00
    • 15.11.11

  •   סמולן כזבן - מי שהביא עלינו מלחמות והרוגים עד היום אלו הן כל ממשלות הסמול מאיר כהנא
    • 12:34
    • 16.11.11

    גולדה מאיר - מלחמת יום כיפור.
    יצחק רבין - מלחמת אוסלו הנמשכת עד היום ובמהלכה ייבוא של רוצחים בהנהגת עראפת מטוניסיה.
    ברק - מנוסה חד צדדית מלבנון שמיד לאחריה מאורעות אוקטובר 2000.
    אריאל שרון בגלגולו הסמולני יחד עם א. אולמרט המושחת גירוש יהודי עזה ובעקבותיו חטיפת גלעד שליט והמבצע הכושל "עופרת יצוקה".
    אהוד אולמרט - מלחמת לבנון השניה.

  •   right kj
    • 16:36
    • 16.11.11

    yes, its all black or white

02 אז היהודים תורמים לימין וממשלות שונאות ישראל לשמאל . מעניין.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 05:30
  • 15.11.11

03 ההבדל המהותי הוא בין כספי ממשלות זרות לתורמים פרטיים. עמי
  • 05:42
  • 15.11.11

לממשלות זרות אסור להתערב בעיניניה הפנימיים של דמוקרטיה עמיתה. זהו כלל יסודבדיפלומטיה של דמוקרטיות.
האם היה מקובל שישראל תתרום לעמותות הפועלות למען נסיגת בריטניה מפוקלנד וגיברלטר? צרפת מקורסיקה וארה"ב מטקסס?

  •   צודק במאה אחוז.  (לת) רועי
    • 08:29
    • 15.11.11

  •   דולר מול דורר-אותה השפעה הרב אריק אשרמן
    • 08:55
    • 15.11.11

    הדולר מהאיחוד האירופאי והדולר מאירבינג מוסקוביץ' משפיעה על הדמוקרטיה באותה מידה. אני מאמין שפעילות הימין הורסת המדינה ומסכנת חייהם/ן של הילדים/ות שלי. מישהו/היא אחר/ת חושבת שפעילות השמאל ו/או של ארגוני זכויות האדם הורסת ומסכנת. יש חברות ויחידים היום עם יותר כוח מאשר הרבה מדינות. אם נחליט שאסור לקבל כסף מאף גורם מיצוני-לא מיחידים, לא קרנות ולא מממשלות-לא למפלגות ולא לעמותות. אז מקובל אליי. אבל לא איפה ואיפה

04 לפחות העמותות הימניות לא הולכות אזרח
  • 05:55
  • 15.11.11

להפגין נגד חיילים במחסומים....

05 עמותות הימין פועלות להרס מדינת ישראל והפיכתה לדו-לאומית ניר
  • 05:55
  • 15.11.11

לא אתפלא אם הן ממומנות בעקיפין ע"י אנטי-ציונים.
אבל כאמור, לא נוכל לדעת....

  •   לא, זו נחלת כנופיית השלום שלכם.  (לת) אבי
    • 10:11
    • 15.11.11

  •   עמותות הימין ממומנות על ידי נוצרים הזויים דני
    • 10:12
    • 21.11.11

    שמטרתם המוצהרת היא מלחמת גוג ומגוג והשמדת העם היהודי כדרך לחזרתו של ישו לחיים. הם מאמינים בזה והיהודים הימניים המטופשים הם הדרך שלהם להביא את זה לכלל מעשה.

06 מה חדש?אצל הימין שום דבר לא שקוף הכל עכור ומשוקץ ולכן אינם יכולים לסבול שיש גופים ומדינות שלא מתביישים לתרום לאירגוני שמאל כי המטרה גלויה ואיכותית,בניגוד למעשים האפלים שנעשים בימין הן ע"י התורמים והן ע"י העמותות  (לת) כבשת הרש
  • 05:58
  • 15.11.11

07 יש לסיים את הכיבוש כעת ולא רגע אחד אחרי.גרורות הכיבוש עוקצות ואוכלות את כולנו,בעיקר בבריונות ובשחיתות (ולא שום ציונות) שהפכו שם שני למדינת ישראל בזכות הימין  (לת) כמה רשע רוע והרס עצמי יכולים להיות בחסות הכיפה? זונות הון,דת ואדמה=זה הימין
  • 06:18
  • 15.11.11

08 ההבדל שהשמאל הורס והימין בונה- יחי ההבדל הקטן.  (לת) רעמסס
  • 06:20
  • 15.11.11

  •   ההבדל בעיני המתבונן, בעיני זה בדיוק הפוך יוסי
    • 07:55
    • 15.11.11

    ההתחלויות הורסות ומסכנות את עתיד המדינה ועמותות השמאל מנסות להציל את המפעל הציוני הדמוקרטי.

09 לפי הכתבה כל הכבוד לימין שמוכן לוותר על הכסף וקורא להפסקת המימון מאירופה וסעודיה  (לת) אהוד
  • 06:25
  • 15.11.11

10 כל בכבוד על הפרסום החשוב. "הארץ" והעיתונים האחרים צריכים להמשיך לחקור ולחשוף את הפרצוף האמיתי והנלוז של העמותות האלה, שמספק תמונה מעניינת על הבולמוס החקיקתי המזעזע של הזמן האחרון.  (לת) איזדרכת
  • 06:26
  • 15.11.11

11 ורק עמותה אחת שכחת... הקורא הסביר
  • 06:26
  • 15.11.11

יש עוד עמותה אחת בשמאל, ששמה בכיס הקטן את כולם. משום מה, כתבנו החרוץ שכח ממנה. מדובר, כמובן, בקרן החדשה לישראל.

12 איך נותנים לממשלה זרה להגיש בגצ"ים (ועת"מ) בשם כביכול "הציבור הישראלי" ההבדל - הסבר
  • 06:42
  • 15.11.11

יהודים מן העולם יכולים לתרום כי בפוטנציה הם עולים חדשים לארץ (על פי חוק השבות) אבל ממשלות זרות צריכות להשתמש בכלים דיפלומטים כדי לפנות לממשלת ישראל - במקום זה הן מממנות בגצ"ים (למשל ארגון שאינו מוזכר ברשימה שמגיש רק עתירות בנושא עזה)

13 מים שקטים חודרים עמוק!!!! מיכאל הכהן
  • 06:42
  • 15.11.11

http://hacohen.goop.co.il

14 אני בעד החוק שמגביל מימון ממשלתי זר לעמותות פוליטיות, אבל זה טוב ש'הארץ' מתחיל לדון בצורה פתוחה במקורות המימון של כ-ו-ל-ם. כך צריך גוליבר
  • 06:45
  • 15.11.11

חבל שעד עכשיו רק ניסיתם להשתיק כל דיון בנושא באמצעות צווחות על 'פאשיזם' ו'דיקטטורה'. טוב שהממשלה והקואליציה אמיצות ולא נבהלו ממסע האיומים הזה וקידמו את החוק. עכשיו אין לכם ברירה אלא לפתוח בדיון הציבורי שהיה צריך להתחיל ולהתנהל מזמן. דיון כזה יכול לחדד ולהבהיר אילו מקורות מימון ואילו צורות פעילות הם לגיטימיים ואילו אינם לגיטימיים.

15 זהו שתהיתי מדוע הדבר לא נאמר עוד קודם. החוק החדש הוא גם חוק לימניים או רק לשמאלנים?  (לת) ירייה ברגל
  • 06:49
  • 15.11.11

16 הסמול מקבל כסף ממדינות זרות בעלי אינטרס מובהק לפגוע ולחבל בפעילות הדמוקרטית של המדינה היהודית ולהעצים את הנרטיב הפלשתיני.  (לת) יש לתרום רק לימין הציוני
  • 06:50
  • 15.11.11

  •   והימין מקבל כסף מנוצרים אוונגליסטים דני
    • 10:56
    • 21.11.11

    שמטרתם השמדת העם היהודי וחזרתו של ישו. אז מה עדיף לדעתך?

17 האם עמותת אלע"ד מקבלת תרומות ממשלות זרות? שי
  • 06:51
  • 15.11.11

זו השאלה שיש לשאול ולא כמה תרומות היא מצליחה לגייס. אני מאחל לעמותות השמאל לגייס תרומות בסכומים כפולים ומכופלים, אבל לא ממשלות זרות ולא מגופים זרים העוינים את הרעיון שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. תרומות מכל גורם אחר תתקבלנה בברכה.

  •   אם עמותת אלע"ד ועטרת כוהנים ויתר הכנופיות הללו דואגים להסתיר את מקורות המימון הם יודעים למה.השרצים מנסים בכוח להכשיר את עצמם,כולל רשם העמותות.האם אזרחי ישראל יודעים שהם מממנים ב- 57 מיליון ש"ח לשנה אבטחה לכנופיות הפשע הללו?שהם יוכיחו בשקיפות שזה לא כך.  (לת) הימין דורש מהשמאל את מה שהוא לא מבצע.חסרי בושה וחסרי ערכים
    • 13:39
    • 15.11.11

18 הימנחם יותר שקופים ויותר בוטים ולכן כאילו בהפוף על הפוך גם יותר צודקים  (לת) פלץ
  • 07:10
  • 15.11.11

19 עמותות הימין מגייסות יותר כסף בפחות שקיפות משה
  • 07:13
  • 15.11.11

מה אתה משווה השמאל משתמשים בכסף הזה נגד המדינה. במדינה נורמלית היו שוללים מהם אזרחות ומכניסים אותם לשנים.

  •   במדינה נורמלית הימין לא היה מחזיק מעמד לרגע דני
    • 10:58
    • 21.11.11

    כל הכספים שנשפכים על החרדים וההתנחלויות היו נעלמים בשנייה במדינה נורמלית, והייתם הולכים לעבוד (אם אתם יודעים איך לעשות את זה) במקום להתפרנס ממשלמי המיסים.

20 תמשיכו להתבכיין כמה שאתם רוצים- חגיגת ההיתממות והחתרנות נגמרה!  (לת) איש
  • 07:27
  • 15.11.11

21 כן שמאלנים,גם ימניים שמחים לאיד איזה כיף לראות את השמאל מתפתל
  • 07:31
  • 15.11.11

סתם שמחה לאיד טהורה בוגדים שכמותכם

22 עמותות הימין מקבלות כספים מתורמים פרטיים. רוב התקציב של עמותות הסמול בא ממדינות תורמות וזה מאוד לא תקין. דר שהכסף שמקבלות עמותות הסמול שייך למדינות ולא לתורמים פרטיים מה לא ברור?
  • 07:55
  • 15.11.11

אף אחד לא הציע להגביל תרומות פרטיות.

23 אולי שגם ממשלת ישראל תפסיק לקבל תרומות מממשלות זרות, קרי ממשלת ארה"ב?! גיא
  • 08:30
  • 15.11.11

הרי כל המדינה המחורבנת הזאת נשענת על "התערבות של ממשלה זרה" -- בלי הסיוע האמריקאי, הכלכלי הצבאי והדיפלומטי, המדינה הזאת לא היתה מחזיקה מעמד חודש.

24 וואלה...? איך שאני מופתעת! אז מה, החוק פוליטי...?  (לת) .
  • 08:37
  • 15.11.11

25 הוכחתם את העיקר: לימין תורמים אנשים פרטיים, לשמאל - ממשלות זרות שאין להן רשות להתערב בעניינים הפנימיים של מדינת ישראל. על זה בדיוק החוק המוצע. יפה כתבתם והוכחתם את נחיצות החוק.  (לת) יצחק אורני
  • 08:55
  • 15.11.11

26 להתראות דמוקרטיה. היית רעיון מקסים, אבל למזה"ת יש מנטליות שונה.  (לת) אנחנו לא מוכנים עדיין
  • 08:58
  • 15.11.11

27 צריך לאסוף כסף לאלע"ד בקופות כחולות בבתי הספר  (לת) זו הציונות העכשוית
  • 08:58
  • 15.11.11

28 ומה על המיליארדים שזורמים לעמותות ימין מתקציבי הממשלה??? גבריאל
  • 08:59
  • 15.11.11

כל מיני עמותות "דתיות " לכאורה שבעצם הינם עמותות ימין בתחפושת דתית.
ואחר כך אין כמובן תקציב לטיפות חלב, לדיור מציבורי, למתמחים בבתי החולים , לסל התרופות.....

29 מה הקשר לגובה התרומות? החוק נוגע למקור המימון ולא לגובה המימון.  (לת) נו באמת
  • 09:09
  • 15.11.11

30 אסור להתמקד רק בעמותות השמאל. את הנזק הכי גדול גורמות מפלגות השמאל וצריך לאסור עליהן להתמודד בבחירות  (לת) אלעזר
  • 09:09
  • 15.11.11

  •   בכלל צריך לסגור את מי שלא חושב כמוך במחנות, נכון? דני
    • 11:00
    • 21.11.11

    כבר ניסו את זה בעולם, אתה יודע? קוראים לזה פ-א-ש-י-ז-ם והנאצים עשו את זה בצורה מופגנת.

31 העשיה ה"ציונית" של הימין גרמה לבידוד ישראל ותורמת להרס ומלחמות זה ההבדל אחד
  • 09:11
  • 15.11.11

לעומת זאת עמותות השמאל חושפות את הפעילות הזו, שנעשית "משום מה" במחשכים, לעין הציבור - לא שלציבור אכפת כנראה ולכן אני גם לא מבין למה עמותות הימין כל כך חוששות מחשיפה.
אבל לא רק עמותות הימין חוששות "משום מה" מחשיפה, אלא גם נציגי הימין הקיצוני בכנסת. לכן רוצים לסתום את פיה של העיתונות, שלא תדווח על מעללי הימין, ועוד יותר טוב, לחסל את העמותות המדווחות, כך שאיש לא ידע.

32 אסור להתמקד בעמותות השמאל. את הנזק הכי גדול גורמות מפלגות השמאל וצריך לאסור אליהן להתמודד בבחירות אלעזר
  • 09:11
  • 15.11.11

צריך לדאוג שהשמאל לעולם לא יהיה כאן הרוב. להוציא את השמאל מהחוק ולאסור על השאלנים להפיץ את הדעות האנטי ציוניות שלהם. שמאל זה בגידה.

33 בשעה טובה הימין מתחיל להראות מנהיגות חזק ואמץ
  • 09:14
  • 15.11.11

בשעה טובה נבחרי הציבור מהימין הבינו שהם אלו שאמורים להכתיב את המדיניות ובהתאם החלו לבצע מהלכים שעומדים בציפיות בוחריהם,קרי,בחירת שופטי ימין לבג"ץ והקאת עוכרי ישראל מהציבור.

34 וטוב שכך. כי הימין בעדנו, בעד ישראל. השמאל הקיצוני פועכל נגד ישראל. זה כל הסיפור ואין צורך לכבסו  (לת) שי
  • 09:19
  • 15.11.11

35 מרוב ספינולוגיה, אתם לא רואים את העיקר... חיים מיפו
  • 09:20
  • 15.11.11

בנסיון להכפיש את הממשלה, אתם מנסים להשוות תפוזים ותפוחים ועוד מיתממים למה זה לא עובד? מה לא ברור בחוק החדש? אדם פרטי רשאי לתרום כמה כסף שבוא רוצה או יכול, לכל מטרה שנראית לו ראויה. מדינה לעומת זאת, היא אוסף של הרבה בני אדם וכך גם כספי המדינה (שייכים לכולם) אבל מי שמחליט מה לתת זה הפוליטיקאים או הפקידים. מי מהפוליטיקאים שחושב שיש לתרום כסף, שיתכבד ויתרום מכספו האישי!!! לא מכסף של אחרים, שהוא אחראי עליו!!! מעבר לכך, כבר אמרו לפני, מדינה דמוקרטית, לא מתערבת בענייניה הפרטיים של מדינה דמוקרטית אחרת. החוק הוא חוק ראוי, שחבל שלא חוקקו אותו לפני 30 שנה. בואו לא ניתמם, לכל העמותות שהוזכרו (גם מימין וגם משמאל) יש עמדה פוליטית מוצהרת, ועיקר פעילותן מבוססת על עמדתן זו. אנשים פרטיים, יותר ממוזמנים לתרום!!! מדינות וממשלות, בשום פנים ואופן לא מקובל שיתרמו לקידום עמדה פוליטית זו או אחרת במערכת הפוליטית.

36 המתנחלים חיים מעל החוק די לכיבוש
  • 09:27
  • 15.11.11

לא מפתיע, הכל חלק מתהליך הדה-לגיטמציה של השמאל וסתימת הפיות. הגיע הזמן שנפקח עיניים, אנחנו חיים במדינה פשיסטית וגיזענית.

37 האם הכותב מונה גם את הקרן הקימת דן
  • 11:58
  • 15.11.11

כארגון ימני?

38 אז למה השמאל מתנגד?  (לת) קורא
  • 14:34
  • 15.11.11

39 שום מילה נגד החרדים?? מה קורה פה היום ?  (לת) לא מבין
  • 17:46
  • 15.11.11

40 עוד מסמר בארון הקבורה של מדינת הרפש הימנית שהתהוותה פה.  (לת) תשיגו פספורט זר שפויים אחרונים.
  • 18:14
  • 15.11.11

41 תרומותץ זה בסדק, אבל לא ממשלות זרות שמנסות להתערב  (לת) צופה
  • 19:59
  • 15.11.11

42 ידוע שהימין והדוסים נותנים לתורם קבלה כפולה על מה שתרם ואז הוא מנקה ממס אמריקאי ויוצא שלא היפסיד כלום, הכל בא על חשבון המס האמריקאי, לכן על האמריקאים להסביר לביבונים בשקט שאם ימשיכו בשיטות החושך וציד המכשפות שהרי האמריקאים יפסיקו להכיר בתרומות לישראל כהוצאה מוכרת למס אצלם.  (לת) רק אמריקה תציל מהביברמניה
  • 20:34
  • 15.11.11

  •   ל 42 סתם עברתי בסביבה
    • 13:41
    • 16.11.11

    ולשמאל אתה ואמריקה "תרשה" להמשיך להעביר תרומות?בכל העולם זהו המנהג,"מוכר כהוצאה" כולל תרומות לשמאל גולם.

43 הקרן החדשה גייסה כ40 מליון דולר בשנה , קצת יותר מהימין ..  (לת) יוסי
  • 09:49
  • 16.11.11

44 סמולנים נמאסתם מאיר כהנא
  • 12:24
  • 16.11.11

גרעין חתרני של הסמול מנסה בעזרת כסף זר להשתלט על המדינה בסיוע התקשורת והאליטות הפוסט ציוניות. הכוונה היא להפוך את המדינה ממדינת הלאום היהודי למדינת הלאום הפלסטיני בדרך של עידוד ההגירה הפלסטינית מהגדה לישראל והחזרת עוזבי 48 וצאצאיהם לישראל. ובעידוד הגירת מהגרי עבודה מוסלמים מאפריקה לישראל (4000 כל חודש) תוך השמצת כל מי שמנסה לבלום אותם כל זאת בעזרת מדינות אירופה הממנות את המלחמה האנטי ציונית.

45 חוק לפנים! כן ירבו חוקים להצלחת המדינה  (לת) אליאב
  • 10:47
  • 17.11.11

46 עמותות הימין לא מגייסות כספים מאירגונים אנטי-ישראלים  (לת) הגלשנית
  • 18:43
  • 17.11.11

47 ומה עם "אם-תרצו", "מועצת ישע", "ישראל שלי" וכו'? זה לא הכול
  • 12:25
  • 18.11.11

מועצת ישע מקבלת כספי מיסים מכול הישראלים שגרים בגדה המערבית!

48 יש שקיפות או שיש אין-שקיפות עמיש גל
  • 13:18
  • 21.11.11

אין כזה דבר "פחות שקיפות" בודאי כשאף אחד, כולל "הארץ" לא עשה מחקר משווה.
אז אני מבקש מ"הארץ" לדייק בניסוחיו !!!!!!