המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

כך הועברו 1,500 דונם מהגדה לקיבוץ בתחום ישראל

עד כה נודע על סיפוח קרקעות פלסטיניות להתנחלויות בשטחים בלבד - לא ליישוב בקו הירוק. את השטח קיבל קיבוץ מירב, המרוחק 5 קילומטרים מהמקום

שטח פלסטיני בצפון בקעת הירדן סופח בפועל למדינת ישראל, ונמסר לשימושו של קיבוץ מירב שבמועצה האזורית עמק המעיינות באזור הגלבוע. תוואי גדר ההפרדה שהוקמה בשטח לפני כמה שנים, מדרום לנחל בזק החופף באזור זה לקו הירוק, הותאם ל"סיפוח" של השטח. עד כה היה ידוע על הקצאת קרקעות פלסטיניות לשימושן של ההתנחלויות ולסלילת דרכים בתחומי הגדה, אך לא נודע על מסירת קרקעות מהגדה המערבית לשימושו של יישוב השוכן בשטחה הריבוני של ישראל. דובר מתאם הפעולות בשטחים, רב סרן גיא ענבר, אישר כי "השטח המדובר מצוי בתחום יהודה ושומרון ומוכר ככזה". לדבריו, "עיבוד השטח על ידי קיבוץ מירב מבוצע זה עשרות שנים".

מהלך אפוף סודיות

השטח, המשתרע על 1,500 דונם בקירוב, ממוקם כחמישה קילומטרים מדרום מזרח לקיבוץ מירב, השייך לתנועת הקיבוץ הדתי. הליך מסירת השטח ומעמדה החוקי של משבצת הקרקע, עטופים במעטה של סודיות הרצוף גרסאות סותרות. דובר החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, עופר עמר, אמר כי משבצת הקרקע מוגדרת כמשבצת חקלאית, הנמצאת בתחום המועצה האזורית "עמק המעיינות". לדבריו, היא לא הוקצתה מעולם לחטיבה להתיישבות, ולכן היא גם לא הייתה יכולה להעבירה לגורם אחר.

השטחים החקלאיים של קיבוץ מירב
השטחים החקלאיים של קיבוץ מירב. צילום: רון אלון

ואולם מהמועצה האזורית עמק מעיינות, ששטח השיפוט שלה מצוי כולו בתוך תחומי הקו הירוק, נמסר כי משבצת הקרקע אינה מצויה בתחום שטח שיפוטה, וכי הקצאת הקרקעות ליישובי המועצה נעשית על ידי מינהל מקרקעי ישראל. דוברת מינהל מקרקעי ישראל, אורטל צבר, מסרה עם זאת כי למינהל לא ידוע דבר על הפרשה, שכן הוא לא מטפל באדמות שמחוץ לשטחה הריבוני של ישראל.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

גם מזכיר הקיבוץ, דוד ישראל, סיפר כי יש ברשותו חוזה חכירה ממינהל מקרקעי ישראל, אך סירב להציג את המסמך בפני "הארץ". גורם במינהל האזרחי ציין כי גם בפניהם סירב ישראל להציג את המסמכים. לדברי רס"ן ענבר, "על אף הניסיונות לאתר מסמכים המסבירים את הרקע למצב, הם טרם נמצאו".

מזכיר הקיבוץ אישר כי הקיבוץ מעבד במשך שנים את השטח לגידולי שדה, תירס ופירות הדר. בביקור בשטח, תועד פועל תאילנדי נוהג בטרקטור בין החלקות.

דרור אטקס, החוקר את מדיניות ההתנחלויות של ישראל בגדה ואיתר את "הזליגה" בצפון הבקעה באמצעות תצלומי אוויר, אמר כי היא ממחישה את התופעה של חוסר גבול מתמשך. לדבריו, "קו ישר מחבר בין ביזת 1,500 הדונמים הללו ובין עמונה, מגרון וגבעת אסף". אטקס הוסיף שאין לו ספק שאילו ההשתלטות על אדמות הכפרים בבקעה היתה מתרחשת היום ולא בשנות ה-70, היו הכוחות האזרחיים בחברה הישראלית מונעים אותה. "לפנינו דוגמה מדוע לח"כ אופיר אקוניס ולחבריו בימין הסהרורי כל כך חשוב להעלים ולהאלים את ארגוני השמאל ולהפוך את בג"ץ והעיתונות לבובות של השלטון".

הבעלים גורשו

תושב כפר ברדלה הסמוך לאתר, אשראף מדרסה, הציג בפני "הארץ" תעודת בעלות (קושאן) משנת 1961 על חלקה של 36 דונם מתוך השטח האמור. לדבריו, השטח נתפס תחילה על ידי צה"ל והוכרז "שטח צבאי" ובעלי הקרקע גורשו ממנו ונדרשו שלא לחזור לאדמותיהם. כמה בעלי קרקעות קיבלו חלקות חלופיות של פלסטינים "נפקדים", שברחו במלחמת ששת הימים. סמי רג'ב, שמשפחתו מעבדת שטחים חקלאיים נרחבים באזור, סיפר כי בתמורה לכמה חלקות באותו השטח שסופחו בפועל לישראל, קיבל אביו בשעתו קרקע חלופית בצפון הבקעה שהיתה שייכת לדודו, שהיגר לקנדה. לדבריו, באחרונה בא בן דודו לביקור ודרש לקבל בחזרה את אדמותיו. "אמרנו לו שעליו לתבוע את רכושו מממשלת ישראל".

סחר בנכסי נפקדים

מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי, שקובע כי אדמות נפקדים בשטחי הגדה מופקדות לשמירה בידי ישראל ונאסר למוסרן, לא כל שכן לעשות בהן שימוש לצורך העברת שטחים ליישוב בתוך תחומיה הרשמיים של המדינה. חוות דעת של היועץ המשפטי של המינהל האזרחי משנת 1997 קבעה אף היא כי "הממונה על הרכוש הנטוש באיו"ש אינו אלא נאמן השומר על הנכס, פן ייפגע בזמן שהבעלים נעדר מן האזור ]...[ אל לו לעשות כל עסקה שתעמוד בניגוד לחובת השמירה האמורה, ובמיוחד לחובתו להשיב את הנכס לבעלים עם חזרתו לאזור".

מבקר המדינה התייחס אף הוא לעניין, וקבע בדו"ח משנת 2004 כי ליישובים ישראליים בבקעת הירדן הוקצו "אדמות נכסי נפקדים בהיקף של אלפי דונם", וקבע כי פעולות אלו, שהוגדרו במסמכי המינהל האזרחי כבלתי חוקיות לכאורה, "המשיכו להתבצע על ידי המינהל האזרחי גם לאחר מכן". ואולם יש לציין כי דברים אלה מתייחסים אך ורק לאדמות שהוקצו להתנחלויות בבקעה, ולא לתופעת הקצאת האדמות ליישובים בתוך תחומי המדינה.

Read this article in English: Israel effectively annexes Palestinian land near Jordan Valley

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כך הועברו חברון שכם יריחו ועוד מידי היהודים לידי הערבים אבי
  • 12:10
  • 18.11.11

מה דעתכם על כתבה בנושא?

  •   לעיתון הארץ יותר חשוב מה קורה עם האויב מאשר עם הבעלים האמיתיים של הקרקע. כן היהודים הם הבעלים של הקרקע גם לפי החוק הבינלאומי !!!!!!!!!!! יהודי שלא מפחד מאובמה.
    • 15:07
    • 18.11.11

    וענת קם בקרוב תשב !

  •   כך הועברו גם בתים ברחביה לידי יהודים. מה דעתכם על עוד כתבה? מגיבה
    • 15:33
    • 18.11.11

    בואו נתחיל לחפור..... אין לכם עוד דברים לעשות?

  •   נשבע שזה מה שעבר לי בראש אתה פשוט מלך !  (לת) רועי
    • 16:20
    • 18.11.11

  •   שכח מזה. כתבה כזאת לא תופיע ב"אל-ארד".  (לת) גל
    • 16:21
    • 18.11.11

  •   אתה אידיוט לוינגר
    • 16:38
    • 18.11.11

    אתה אידיוט גדול

  •   בגלל חוסר מוסריות כזה התפתחה האנטישמיות האירופאית וגם אנחנו נשלם עוד את המחיר כי לא לעולם חוסן!  (לת) יוסי
    • 17:17
    • 18.11.11

  •   כבר שלמנו את המחיר על אוסלו על תדאג שמעון
    • 19:42
    • 18.11.11

    כבר שלמנו את המחיר על אוסלו על תדאג

  •   בעזרת השם ובתיווך הימנים הטיפשים גבול המדינה יהיה בקרוב לפי מיתווה תוכנית החלוקה!  (לת) יוסי
    • 23:02
    • 18.11.11

  •   יוסי פתי חסר ידיעות בסיסיות יצחק רפאל הכהן
    • 01:47
    • 21.11.11

    חוסר המוסריות שאתה טוען, כולל גם שימוש בדם תינוקות נוצרים
    באפיית מצות ? ומה בנוגע להרעלת הבארות - מנהג יהודי עתיק ?
    רואה אני, שניכשלת בלימודי הסטוריה.. יוסי פתי חזור ללימודים !

02 מצויין, למה רק 1500? שיעבירו הכל. אורן
  • 13:06
  • 18.11.11

למה להעצר שם. הגיע הזמן לספח הכל, לתמיד בלי להתנצל ובלי לחשוש! ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ומה לעשות חברון היא ארץ ישראל, ירושליים היא ארץ ישראל ועוד ועוד. ישאו אחינו הערבים ברכה וינועו לכיוון סוריה, ירדן ושאר מדינות האיזור.

03 אופייני לבוגרי "בני עקיבא" וישיבות ההסדר להשתלט על אדמות פרטיות מעבר לקו הירוק  (לת) קיראו על קיבוץ מירב
  • 13:18
  • 18.11.11

  •   שהבגץ יוכיח שזה אדמות פרטיות של פלשטינים שמעון
    • 19:45
    • 18.11.11

    שהבגץ יוכיח שזה אדמות פרטיות של פלשטינים

  •   בג"ץ אינו צריך להוכיח כלום, הוא פוסק לפי הוכחות שמביאים לפניו לשמעון
    • 18:50
    • 19.11.11

    וכנראה שלא חסרות הוכחות שמדובר בקרקע פרטית שנגזלה מבעליה הפלשתינים בנימוקים בטחוניים שקריים. כדאי לך ללמוד מעט אזרחות, אז לפחות תדע שדבריך שטויות.

  •   מה הקשר בכלל לבג"ץ? למה לא בית משפט רגיל (ומאוזן..) נתנאל
    • 10:46
    • 20.11.11

    השמאל נהנה ללכת בכל פנייה ישירות לבג"ץ, מבלי לעבור קודם בבתי משפט לעניני קרקעות.
    בג"ץ לא פוסק לפי ראיות, זה תפקיד של בית משפט נמוך יותר. כאשר מוותרים על בית משפט נורמלי מרווחים פעמים, גם אין צורך להביא ראיות, וגם מקבלים שופטים שדעתם הפוליטית ידועה מראש וממילא גם דעתם המשפטית.

04 כל הארץ היא אדמת היהודים בלבד, וכל ערבי כאן הוא פולש זר, גנב, שודד, רוצח וחמסן. שיילכו מפה כבר. שיחזרו לארצות מוצאם לפני שזעמו של עם ישראל ישרוף וישמיד אותם ואת עוזריהם מהשמאל.  (לת) לא תהיה מנוחה לערבים ולבוגדים
  • 13:28
  • 18.11.11

  •   הנה ימים באים נאום ה' והפצתי אתכם בגויים אשר יענו אתכם כי חיללתם את שמי בתועבותיכם  (לת) ירמיהו (חצר המטרה)
    • 17:19
    • 18.11.11

  •   כך בדיוק אמר הטלר, בבוא הזמן הוא קיים. ערבי
    • 17:47
    • 18.11.11

    בניגוד אליך אני למדתי את ההסטוריה שלך. ולעולם לא אתן לך לעשות בי כמעשי הטלר בחסרי ישע כולל היהודים.
    ביום שזעמך יבוא להשמיד אותי, לא אהיה צאן לטבח.

  •   אם נחליף את המילה יהודי במילה ארי ואת המילה ערבי במילה יהודי מה נקבל??? עם שסבל מגזענות, אל לו להיות גזען
    • 17:51
    • 18.11.11

    בושה וחרפה לקרוא דברים כאלה. פשוט בושה. לא למדנו כלום במשך מעל לאלפיים שנה כנראה.

  •   מה לערבים ולאדמות המדינה היהודית? מי הם בכלל? מאיפה באו? שיחזרו לפולניה  (לת) נכון מאוד
    • 17:59
    • 18.11.11

  •   לפי הרעיון שלך, אינדיאני שהתגייר הוא בעלים של הקרקע בארצישראל לא רוצה להתגייר
    • 18:36
    • 18.11.11

    למרות שהמוסלמי או הנוצרי (או היהודי או השומרוני) היליד שגר כאן הוא לא רק חלק אינטגרלי מהארץ ומנופה, שהסתגל אליה ולא כופה עצמו עליה, הוא גם בהסתברות גבוהה צאצא של יהודים מיהודה מלפני 2000 שנה. (שבן גוריון יסביר לך פרטים).

  •   חשוב לפרסם את התגובה הזו כדי להבין עד כמה ישראל 2011 דומה לברלין 1933  (לת) מתגלגל במדרון
    • 18:51
    • 18.11.11

  •   הבעלות על אדמות היא עניין פרטי לא קשורה ללאומיות של בעל האדמות אורני
    • 19:19
    • 18.11.11

    רכוש דלא ניידי במדינות בעולם יכול להיות שייך לאדם מכל אומה שהיא. מלבד זאת, רוב המשפחות הערביות בארץ ישראל נמצאות פה יותר דורות מרוב המשפחות היהודיות. פרט לזאת, הרצון שלך לשרוף ולהשמיד אנשים מוכיח שאתה נאצי.

  •   ברלין 1933, הטלר נואם בפני ההמון הארי הגאה המתלהם הסטוריון
    • 19:35
    • 18.11.11

    הכוח הצבאי העצום, העליונות הטכנולוגית, הגאווה הלאומית, הנחתת העמים האחרים, התאגדות העם סביב הרעיון הסוחף, החלשת המתנגדים, הגזענות, חוסר פיקוח עצמי... שנים ספורות כולם יודעים איך זה נגמר.

  •   "חלק אינטגרלי מהארץ" ולא חשוב שסבא הגיע לפו על חמור ב1930 שמעון
    • 19:47
    • 18.11.11


    "חלק אינטגרלי מהארץ" ולא חשוב שסבא הגיע לפו על חמור ב1930

  •   עם כבר מדברים על הסטוריה שלך שמאל משקר
    • 20:11
    • 18.11.11


    עם כבר מדברים על הסטוריה שלך
    תגיד את זה למנהיג שלך חאג" אמין אל חוסיני קצין נאצי בשרות סס

  •   וסבא שלך גר פה אלף שנה, יאללה יאללה, אתה כוזרי או ברברי  (לת) וסבא שלך, על חמור או לא, הגיע אחריו, וגם נכדו החמור נולד מאוחר יותר.
    • 21:42
    • 18.11.11

  •   ףלעןפרםינ חהרןםםניט87 ם'והחםפ'  (לת) ןםינןםקיןויןוםי
    • 08:02
    • 19.11.11

  •   א8ט8799999999999999999999  (לת) ןםינןםקיןויןוםי
    • 08:02
    • 19.11.11

  •   סימטריה של בורים. העם היהודי מעולם לא הכריז מלחמה על העם יהושפט
    • 12:20
    • 19.11.11

    הגרמני. אז כיצד אתם מעיזים להתעלם מהעובדות ולשחק פוקר בגורלנו??

  •   פו זה באיטליה  (לת) רנטה
    • 12:49
    • 19.11.11

  •   הפגנות השמאל הקומונסטי בקיץ היו הרבה יותר דומות להפגנות ברלין 1933 נתנאל
    • 10:49
    • 20.11.11

    ההמון המוסט, הצועק יחדיו קריאות קצובות, אגרופים מונפים אל על.
    בהפגנות הימין לעולם לא תמצא דבר דומה לזה.
    אבל כידוע, הימין הוא קיצוני, והשמאל נאור...

  •   הערבים כאן הם יהודים שהתאסלמו בכוח. סבתה
    • 22:37
    • 20.11.11

    לאחר חורבן הבית, גלתה האצולה, ואילו בני העם הפשוטים נשארו כאן.

    אלה הם.
    ואנחנו מחפשים יהודים בכל העולם,ולא רואים מה יש לנו בבית.

05 גזל אדמות הפלשתינאים הולך ונמשך  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:01
  • 18.11.11

  •   תן דוגמה אישית ופנה את אדמת פלסטין הגזולה.  (לת) נר
    • 18:40
    • 18.11.11

  •   רק למי שקוראים מוחמד מחמוד אחמד חמודי חמד בקרוב סוף לחומדים על אפם וחמתם של השמאלנים הרשעים לבני עמם ,לכאורה הם "ערב-רב,"  (לת) לא תחמוד את ארץ חמדת אבות!!
    • 13:44
    • 21.11.11

06 זה צפוי וכבר לא משנה. עד מתי, ומה המחיר? שמואל
  • 14:50
  • 18.11.11

זה צפוי, זה כבר לא משנה. הקו הירוק נמחק, מדינה דו לאומית מהים עד הירדן קמה מזמן, והשאלה היחידה היא, עדיין, לכמה זמן היא היא תוסיף להיות אתנוקרטיה של צד אחד, הצד היהודי, באיזה מחיר, ומי ישלם את המחיר.

07 למה לעצור שם? שירה
  • 14:54
  • 18.11.11

הבה נספח את כל השטחים, את כולם! ועל יושביהם גם. הגיע הזמן למדינה דו לאומית.

08 הרי זוהי מטרתה של הציונות מאז ומעולם - גזילת אדמות האחרים בכח הנשק.  (לת) רוני אנטי ציוני
  • 14:58
  • 18.11.11

09 היו צריכים לספח שטחים אלו לבית שאן ולא לאיזה קיבוץ קטן. אילכך יש לספח שטחים נוספים לטובת בית שאן...  (לת) השטחים האלו הינם נטושים וללא בעלים.ושהסמולנים יחנקו
  • 14:59
  • 18.11.11

10 לא מבין מה הבעיה זה לא שטח פרטי
  • 14:59
  • 18.11.11

הגבול בין ישראל ופלסטין טרם נקבע אז מה הבעיה? גם לסבתא שלי יש קושאן בסוריה אז מה?

11 What difference does this make? an Annexation is an Annexation and that is all there is to it  (לת) Matabele
  • 15:00
  • 18.11.11

12 ככה ייעשה לעם שכובש אותנו בתוך הקו הירוק ומחוצה לו מיכל מירושלים
  • 15:03
  • 18.11.11

אם זה נכון שיש אלפי בתים בלתי חוקיים בתוך הקו הירוק - למה לא כותב על כך ע"א ועיתונו הארץ?!

  •   למה צחקה מיכל אשת דויד המלך שקנה את ירושלים מהיבוסי למי שאין עבר לא יהיה לו עתיד!!  (לת) לא תחמוד את ארץ חמדת אבות!!
    • 13:47
    • 21.11.11

13 סלידה נוספת מהמדינה.  (לת) נואש
  • 15:04
  • 18.11.11

14 למה לא ככה הקמתם את המדינה הזאת!? נצרתי
  • 15:06
  • 18.11.11

כל ישראל היא ארץ גנובה ! הארץ של היהודים פה הייתה מקסימום 5% ! אתם לא חדשים בגניבת אדמות ! אפילו מוזיקה ו אוכל אתם גונבים ! עם בלי תרבות בלי כלום רק גנבים !

  •   המוסלמים הם הכובשים וגנבי דת ותרבות. דוד
    • 16:57
    • 18.11.11

    מוחמד, אם אכן היה, למד כל מה שיידע מהיהודים במדינה. כאשר אלו התנכרו לו וסרבו לקבל את "בשורתו", הכריז עליהם ככופרים. המוסלמים גנבו את כל השטחים הקדושים ליהדות, מקבר רחל ועד הר הבית. אבל מה, לא יעזור כמה תשקרו וכמה תגנבו, מאיתנו או מכל מדינות ותרבויות העולם. האמת אחת ותמיד תהיה אחת. גנבים הייתם וגנבים נשארתם. "תרבות" ערבית... כמו בסוריה לדוגמה. ערור היום בו בא אברהם אל הגר.

  •   אני שמאלני "עוכר ישראל" ובעד פתרון שתי המדינות, אבל אתה יכול לישוק בתחת היהודי שלי ראשוני
    • 18:11
    • 18.11.11

    ההסכמה שלי לחלק את הארץ ואפילו את ירושלים, נובעת מתוך הרצון בשלום וקידוש חיי אדם על פני אדמה. אבל השקרים של הערבים לא בדיוק הביאו אתכם לאנשהו. מאומה שבעבר כשאירופה הייתה בחשכת ימי הביניים הובילה את העולם בפילוסופיה ומדע ואמנות, הפכתם לאומה של פנאטים, שקרנים, גנבים, חומסים ורוצחים, לא יותר מקוץ בישבן של העולם.

    עם בלי תרבות? כן, כי התנ"ך (שהשפיע על ישוע היהודי ואז על מוחמד) כל הספרות, הרמב"ם, שפינוזה, מרקס, אנשטיין, ועוד הרבה אחרים ועשרות זוכי פרס נובל, זה לא תרבות... כמה ערבים זכו בפרס נובל במאה השנים האחרונות?

    אבל אתה צודק, כל ישראל היא ארץ גנובה. בהתחלה על ידי הבבלים, אז ההלניסטים, אז הרומאים, אז אתם, אז התורכים (ושוב, אתם), אז האנגלים (ואתם) ועכשיו רק אתם...

  •   אנו עם בלי תרבות ? שמעת אולי על התנ"ך ?משנה ? תלמוד ? יהודה הלוי ואבן גבירול ? כתבי הרמב"ם ? קראת את עגנון ? 4 חתני פרס נובל בשנים האחרונות ? . . . . נמק והסבר !  (לת) לערבים יש תרבות וגם ליהודים יש תרבות. מדוע אתה משמיץ ?
    • 19:31
    • 18.11.11

  •   nonsence. Till end of 17th century the majority in Palestine was Jewish Open ur eyes
    • 19:34
    • 18.11.11

    Then the Turks change the situation.
    Its easy to speak about the 1920 after thousands of Arabs immigrate from Arab countries alleday massive immigration in 1830

15 יבואו הבעלים (הערביים) ויתבעו את המדינה .צה"ל . אבל , הכותרת מטעה: שטח פלסטיני ? אלכסנדר
  • 15:08
  • 18.11.11

מדובר בשטח C , אם בכלל , אז כיון שאין מדינת פלסטין אז אין גם ענין של "שטח פלסטיני".
העובדה שהקיבוץ יחזיק בקרקע זו לא ערובה שמובטחת לו בעלות .

16 מדינה עושקת פלסטינים והעולם עומד מנגד ומחריש ISRAELIST
  • 15:09
  • 18.11.11

ממש כפי שקרה ליהודים במלחמת העולם ה2

17 איזו תשובה יקבל גרמני שיתבע היום את אדמות אבותיו בחבל הסודטים מבית המשפט צ'כי?  (לת) קארלסבאד כמשל-תחי הנאורות האירופאית
  • 15:10
  • 18.11.11

18 ובמקרה זה קיבוץ דתי.  (לת) מתושלח
  • 15:11
  • 18.11.11

19 מטורפים. שי
  • 15:24
  • 18.11.11

האתר הנ"ל והכותבים בו כנראה פלסטינים...אחרת לא ניתן להבין את פשר קיומו.

20 אסון אדיר בקנה מידה בינלאומי שמסכן את האנושות כולה שפוי
  • 15:38
  • 18.11.11

אתם ממש רועדים מהתרגשות, הא?

21 כן ירבו! זה הפתרון!!!  (לת) יהודי גאה
  • 15:40
  • 18.11.11

22 יישר כח!  (לת) דוד
  • 15:43
  • 18.11.11

23 שטח גנדי
  • 15:45
  • 18.11.11

יופי!! כן ירבו הדונמים

24 זאת בנוסף לאלפי הדונמים שניתנו לקיבוצים לצורך חקלאות ובהוקוס פוקוס נהפכו ליעדי בניה  (לת) שודדי אדמות
  • 15:46
  • 18.11.11

25 ערביי הארץ רוצים שלטון ישראלי ויחסי שכנות טובה נווה שלום
  • 15:53
  • 18.11.11

הספיקה להם הרשות הפלסטינית ומראות מדמשק ולוב

26 הערבים הם כובשים וכל הישןבים שלהם יושבים על ישובים יהודיים קדומים איל
  • 15:53
  • 18.11.11

חוץ צרמלה הערבים לא בנו שום ישוב

27 "תעודת בעלות משנת 1961": תקפה תחת בעלות ירדנית שאיננה עוד  (לת) אלי
  • 15:54
  • 18.11.11

28 ברוך ה'  (לת) דתי
  • 16:09
  • 18.11.11

  •   גרמת לי להגיב בערב שבת! ועל כך חטאת חטא גדול!! אבי
    • 18:12
    • 18.11.11

    אבל לא נורא - נשלח אותך לרנטגן, השתתחות אחת או שתים על איזה אבן ואתה כמו חדש! ואם גם זה לא יעזור - יום כיפור פחות משנה לפנינו!
    שבת שלום יהודי יקר!

29 גיבוב של שקרים וחצאי אמיתות! אין התייחסות ב"חוקהבינלאומי" לנכסי נפקדים ובכלל, החוק הבינלאומי רלוואנטי לשטחים שנכבשו מריבון חוקי-לא שטחים שנתפסו תפיסה לוחמתית ושלישראל-טענת בעלות חוקית עליהם. באשר לטענת ה"יש לי קושאן", של הפלסטיני התורן-לא מאמין לאף מילה! זה גם די ברור, כי לו היה למר אלדר "קושאן" ביד-היינו צופים בו בזה הרגע...  (לת) כבשה פועה
  • 16:13
  • 18.11.11

30 הארץ הפלסטיני רונן
  • 16:15
  • 18.11.11

מציע לכם לשנות שם...וכמה שיותר מהר בבקשה! הארץ שהפך את עורו

31 מחאתי אורלי
  • 16:16
  • 18.11.11

אני מוחה! הקול המוחה שלי יטבע באוקיאנוס העוול אבל אני חשה חובה להביע את דעתי מול אינסוף אי הצדק של המדינה שבה אני חייה ושנבנתה על ידי בני משפחתי מדורות, ולראות את מה שקורה כאן - גרוע!

32 כן צודק לא צודק איפוא שיש דתיים יש אי צדק בחסות האל ועגל הזהב  (לת) גימלאי
  • 16:16
  • 18.11.11

33 השמאלנים ירדו מהפסים. אין דבר כזה "אדמות פלסטיניות" בארץ ישראל. כפי שאין "אדמות פלסטיניות" בסודאן בניגריה בסומאליה במרוקו במצרים בסוריה בעיראק ועוד... מה שיש זה קולוניאליזם איסלאמו-פשיסטי שמתפשט בכל העולם מזה 1400 שנה , כמו סרטן ושצריך לשים לו סוף. זברה
  • 16:16
  • 18.11.11

נא לא לצנזר.
"חופש הביטוי ", ביטוי זר ומוזר לאוזן הסטאליניסטית , אבל יש חיה כזו בארץ ישראל (לא בפלסטין)

34 זה בסדר גמור לפלסטינים יש הרבה שטח ללא כל שימוש שוקי מרלה
  • 16:16
  • 18.11.11

על מדינת ישראל לדאוג לקיבוצים ולמושבים כמו שהיא דואגת להתנחלויות

35 טוב מאוד להעביר לישובים יהודיים אפילו קרקעות של ישובים שמאלניים וגם את הבית של ענת קם  (לת) אפילו את שיינקין
  • 16:18
  • 18.11.11

36 למספר 1 אסף
  • 16:21
  • 18.11.11

כן זה פשוט נורא איך שהערבים שדדו את חברון מאברהם אבינו.

37 צרכי הביטחון של המדינה מצדיקים את המעשה.  (לת) בייניש ד.
  • 16:26
  • 18.11.11

38 ס  (לת) זברה
  • 16:27
  • 18.11.11

39 כל פיסת קרקע של ארץ הקודש שייכת לקיבוץ הדתי, נציגי עלי אדמות.  (לת) הקב"ה
  • 16:27
  • 18.11.11

40 לעקיבא היקר, תודה על המידע. אילו כל היאהוד היו כמוך - הישות הציונית היתה מחוסלת מזמן.  (לת) מחמוד ע. , המוקטעה -רמאללה
  • 16:27
  • 18.11.11

41 חלאס. מדינה דו לאומית עכשיו ערן אוהד בונדאים
  • 16:27
  • 18.11.11

ישראל עושה בשטחים שממזרח לקו הירוק לגמרי מה שהיא רוצה, בכתבה נוספת היום בהארץ מתגלה כי בעלי ההון הפלסטינים משקיעים בישראל הרבה יותר ממה משהם משקיעים בשטחים. נתניהו, ברק ופרס מברברים את עצמם ואותנו לדעת. השמאל הציוני הוא בדיחה עלובה והמתנחלים זחוחים ומתקרבנים מתמיד. אין שמץ של סיכוי לפתרון של שתי מדינות. אין תשובה יותר טובה לאיום האיראני. אין פתרון מוסרי וצודק יותר.

  •   פתרון שתי המדינות לא ייתכן, לא מוסרי ולא הגיוני דוד
    • 17:07
    • 18.11.11

    הערבים לא צריכים עוד מדינה בנוסף על עשרות מדינותיהם. גם במדינות שיש להם אין הם מצליחים לעשות שום תועלת לעולם. אין כזה דבר פלסטנים ששמם ניתן להם על ידי הרומאים - עוד לפני האיסלאם - על ידיד הרומאים שגם הם נכחדו. חזרנו הביתה וזהו. לא צריך להתבייש. ערבים שרוצים לחיות איתנו בארץ שלנו - בשמחה. ערבים שרוצים עוד מדינה בבקשה, שיבחרו איזה מתוך החמישים או השבעים שכבר יש להם. ירדן היא פלסטין.

42 אם כך, יש לאחד את מירב וברדלה למועצה איזורית משותפת אחת. יעבדו ביחד, ירוויחו ביחד.מאחר שזה לא יקרה-יש להחזיר מייד את האדמה. ארורים הגנבים בשמי ועל חשבוני.  (לת) דן
  • 16:27
  • 18.11.11

43 זה הסוף. חברים, לארוז לפני שליברמן יכניס את כולנו למחנות לחינוך מחדש  (לת) .
  • 16:29
  • 18.11.11

44 הכתובת על הקיר: סוף בית שלישי ירמיהו
  • 16:30
  • 18.11.11

שוטטו בחוצות ירושלים וראו נא ודעו ובקשו ברחובותיה אם תמצאו איש אם יש עושה משפט מבקש אמונה ואסלח לה. ואם חי ה' יאמרו לכן לשקר ישבעו. ה' עיניך הלוא לאמונה הכיתה אותם ולא חלו כיליתם מאנו קחת מוסר חזקו פניהם מסלע מאנו לשוב. ואני אמרתי אך דלים הם נואלו כי לא ידעו דרך ה' משפט אלוהיהם. אלכה לי אל הגדולים ואדברה אותם כי המה ידעו דרך ה' משפט אלוהיהם אך המה יחדיו שברו עול נתקו מוסרות

45 כתבה מבית מדרשו של החמס בן
  • 16:30
  • 18.11.11

הקו הירוק אינו גבול! אין שום הסכם עם הפלסטינים ולכן אין שום הפרה לכאורה כפי שהכתב רומז. ראוי היה שהמחבר יגדיר את משמעות הקו הירוק.
למשפחתי ומאות אלפי ישראלים נכסי נפקדים (מגורשים הייתי אומר) בעירק וטורקיה-- זה מפריע למישהו מלבדנו בעולם לישון בלילה?
די כבר עם השנאה העצמית!
מה שהיה מת! לא תוקפים - מפסידים ודורשים ביטוח בדיעבד

46 שמאלנים - ירדתם מהפסים? אין דבר כזה "קרקעות פלסטיניות" בארץ ישראל. כפי שאין קרקעות פלסטיניות בסודן , בסומליה בניגריה , במצרים במרוקו בסוריה.מה שיש זה קולוניאליזם איסלאמו-פשיסטי שמתפשט כמו סרטן כבר 1400 שנה , וצריך לעצור אותו כי הוא מביא רק עוני נחשלות ואלימות זברה
  • 16:32
  • 18.11.11

נא לא לצנזר.
"חופש הביטוי" - נכון, ביטוי זר לאוזן הסטאליניסטית , אבל יש חיה כזו.

47 שמאלנים - ירדתם מהפסים? אין דבר כזה "קרקעות פלסטיניות" בארץ ישראל. זברה
  • 16:35
  • 18.11.11

כפי שאין קרקעות פלסטיניות בסודן , בסומליה בניגריה , במצרים במרוקו בסוריה.מה שיש זה קולוניאליזם איסלאמו-פשיסטי שמתפשט כמו סרטן כבר 1400 שנה , וצריך לעצור אותו כי הוא מביא רק עוני נחשלות ואלימות

הארץ - נא לא לצנזר.
"חופש הביטוי" - נכון, ביטוי זר לאוזן הסטליניסטית! אבל יש חיה כזו.

  •   לזב... אחד
    • 17:57
    • 18.11.11

    כל מה שכתבת זה קישקוש אחד, בהיסטוריה בית הספר קיבלת נכשל, עם כיתוב לא בבית ספרנו...

  •   הסמולנים לא ירדו מהפסים.הם מעולם לא היו על הפסים.שיחנקו החלאות  (לת) בקרוב ננשל את כל הסמולנים החתרנים מתפקידהם
    • 20:02
    • 18.11.11

48 תודה לאלדר! שפכטל
  • 16:37
  • 18.11.11

היה חשוב לי/לנו לדעת שהפעילות הציונית מבישראל ממשיכה!
כל הכבוד לממשלת ישראל במעבירה החלטות ציוניות לקידום עם ישראל!

49 שמאלנים - ירדתם מהפסים? אין דבר כזה "קרקעות פלסטיניות" בארץ ישראל. זברה
  • 16:38
  • 18.11.11

כפי שאין קרקעות פלסטיניות בסודן , בסומליה בניגריה , במצרים במרוקו בסוריה.מה שיש זה קולוניאליזם איסלאמו-פשיסטי שמתפשט כבר 1400 שנה , וצריך לעצור אותו כי הוא מביא רק עוני נחשלות ואלימות

נא לא לצנזר.
"חופש הביטוי" - נכון, ביטוי זר לאוזן הסטאליניסטית , אבל יש חיה כזו.

50 ממש גילוי והפתעה.....זו הציונות  (לת) אריק
  • 16:39
  • 18.11.11

51 קיבוץ דתי בשם מירב / התגלה כרב גנב / מושחת רמאי ועושק חלשים / בשביל זה יש את יום כיפורים  (לת) כיפה סרוחה
  • 16:45
  • 18.11.11

52 הקשיבו קציני סדום, האזינו עם עמורה והכל כדת וכדין כשר בהשגחת הבדץ והבגץ.  (לת) ואם במחתרת ימצא הגנב.
  • 16:59
  • 18.11.11

53 עיתון הארץ נוסד כדי לדאוג לשמאל ולערבים  (לת) angel
  • 17:00
  • 18.11.11

54 מדיניות ישראל - נמאסת!!!  (לת) סמי
  • 17:03
  • 18.11.11

55 גיבוב של כזבים וחצאי אמיתות! אין התייחסות ב"חוקהבינלאומי" לנכסי נפקדים ובכלל, החוק הבינלאומי רלוואנטי לשטחים שנכבשו מריבון חוקי-לא שטחים שנתפסו תפיסה לוחמתית ושלישראל-טענת בעלות חוקית עליהם. באשר לטענת ה"יש לי קושאן", של הפלסטיני התורן-לא מאמין לאף מילה! זה גם די ברור, כי לו היה למר אלדר "קושאן" ביד-היינו צופים בו בזה הרגע...  (לת) כבשה פועה מתעבת שקרנים
  • 17:10
  • 18.11.11

56 סיפוח עכשיו! אדם אחד קול אחד מהירדן עד לים. טל
  • 17:12
  • 18.11.11

יש לפרק את הבדיחה העצובה הנקראת הרש"פ לאלתר ולהציג את חונטת המנשלים פורעי החוק והמוסר כמות שהיא.

57 שודדים הישראלים לא יותר טובים מהערבים הקיוץ יכול להצטרף למתנחלים  (לת) יהודי מתבייש
  • 17:13
  • 18.11.11

58 הגדירו "פלשתיני" טים תם
  • 17:17
  • 18.11.11

אינני שייך למחנה הימין, ומבחינתי, שתי מדינות לשני עמים זה נהדר. מאידך, קשה לי עם קביעות לא נכונות. מהו "שטח פלשתיני" ? שטח שעליו השתרעה מדינת פלשתין לפני ששת הימים או לפני 48 ? שטח שבו יש ישוב פלשתיני מסיבי? שטח שעיתון הארץ והפלשתינים חושבים שבעתיד יועבר אליהם? אולי תסבירו אחת ולתמיד, כדי שגם אני אבין. תודה

59 עד מתי "הארץ" יהיה השטינקר של הערבים?  (לת) אמיר
  • 17:17
  • 18.11.11

60 For the moset better days? no.! dream is over
  • 17:22
  • 18.11.11

Most time you are riding the "talk-backs",and you are wondering, who is this bad monsters of a people ,that lost all signs and marks of humanity.
Sometime, you remember way you left Israel so long ago, and you get so sad because you were hoping to be wrong,thinking AH , maybe I was to harsh. But instead, you look at this country and you can see the direction it's going, and you wonder how normal people can still live in this negative way of life, where ever you lay your eyes on.
Is it worth it? To sacrifice your life and your family for a falling cause? For a shattered dream? For what ever it could be, but you know it will never happen? To devote yourself to the racist cause and to be one of this group,team...........country? Do you really want your child to grow up like this? with no hope?

61 חבל שאי אפשר להעביר את עיתון הארץ וכתביו לעזה דן
  • 17:31
  • 18.11.11

הרי כתבה זו מופיעה באנגלית במטרה לבודד את ישראל
הארץ עיתון שונא ישראל שמקבל מיליוני דולרים מגורמי טרור

62 וברור שהאדמות הועברו לקיבוץ דתי  (לת) גיל
  • 17:34
  • 18.11.11

63 האם קרקע זו היא בבעלות המדינה . כי במידה ולא יש להשיבה מיידית ליד בעליה רונן
  • 17:42
  • 18.11.11

הדרך של הקמת התנחלויות כדרך להשתלט על קרקע החל עם יסוד התרבות האנושית.
המתנחלים היום הפכו דרך זו למשהו ייחודי. דרך לגרש את התושבים ממקום מגוריהם ,עקב מחסור בפרנסה. על מדינת ישראל לשים סוף להתנהגות זו ומיד.
התנהגות זו מוציאה את כל הלגיטימיות מקיומה של מדינת ישראל.
אין מקום להתנחלות אחת בגדה שלא לדבר על מאות שכאלו.

64 זו לא העת להתעסק עם דונם פה ודונם שם. יש לשלב ידים ולהתאחד !!!  (לת) ברק א.
  • 17:51
  • 18.11.11

65 אני לא מבינה למה כל הפוסט-ציונים מתרגשים. בסוציאל דמוקרטיה שלי יש מקום לכולם.  (לת) ש. יחמוביץ
  • 17:54
  • 18.11.11

66 מה חדש !! גנבו בעבר , יגנבו היו וגם מחר צופה
  • 18:00
  • 18.11.11

מדינה מתקיימת מנדיבות , גניבה ושוד !! מנהיגיה כולם גנבים ומושחתים ואנסים קל וחומר המדיניות שלה !!!! כל כלב יבוא יומו !! 60 שנה ה רק שתי שורות בספר ההסטוריה

לא לצנזר !!!!

67 הממשלה פועלת במרץ למניעת הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל אבל מקימה מדינה כזו בימקום ישראל אורי
  • 18:03
  • 18.11.11

ממשלת הימין פועלת כאילו כבר הכל נמכר כבר אין מדינה יהודית
כל פעולתם מיועדת למניעת יצירת שתי מדינות אל הקמת מדינה אחת
שבבחירות תיבחר בה ממשלה חמסית ובא הסוף למדינת ישראל
לאנשי הימין מדינת ישקראל אינה חשובה העיקר ארץ השלמה מי ישלוט פחות חשוב
כשהתוצאה ברורה לוין אלקין וחבריהם הם מיסדי מדינת חמס בימקום מדינת ישראל

68 עוד ניתן להבין את גניבת האדמות הפלסטיניות שנעשו תוך כדי או זמן קצר לאחר המלחמה, אך קשה להבין את ההתמסדות של גניבת האדמות הפלסטיניות בארבעים וארבע השנים האחרונות. כל משרדי הממשלה נוטלים חלק בגניבה שיטתית של אדמות ורכוש פלסטיניים מתוך מודעות לעברה שיש בכך על החוק הבינלאומי ועל חוקי מדינת ישראל בכלל זה. אני מציע לשנות את הכותרת ל: 'כך נגנבו 1500 דונם אדמה פלסטינית על ידי קיבוץ מירב ממשלת ישראל המנהל האזרחי ומנהל מקרקעי ישראל' (למרות טענתם שאין ידם במעל). צריך לקרוא לדברים בשמם: גניבה. והגנבים הם במפורש יהודים, ולכן יש להשתמש בביטוי 'יהודים גנבים' או 'יהודים גונבים אדמות פלסטיניות' או 'יהודים שוב גונבים אדמות פלסטיניות'.  (לת) דנידין
  • 18:15
  • 18.11.11

69 וואלה, יש ימניים שקוראים כאן שון
  • 18:32
  • 18.11.11

בהצלחה בסגירת החודש

70 התנחלות זה שע מנוגד לאינטרס הלאומי. הימנים פושעים כולם.  (לת) צבי
  • 18:42
  • 18.11.11

71 36 דונם מתוך 1500 ...מי אומר שהשאר שייך במקור לערבים?  (לת) נא להתעורר
  • 19:31
  • 18.11.11

72 פאראפראזה על דברי ברק: לו אני פלסטינאי הייתי מצטרף לימין הישראלי. תהייה כאן מדינה אחת מהים לירדן עם רוב ערבי. כשהמדינה הזאת תהפך גם לדמוקראטית יהיה לנו ראש ממשלה ערבי ו 60 חברי כנסת פלסטינאים. אכן יהיה כאן מיעוט יהודי אבל רבים מהם, מי שיכול, יתחפף מכאן . . .נקבל מהימין הישראלי את פלסטין השלמה  (לת) טרם ירד האסימון לימין הישראלי . . . הם אנטי-ציונים ואינם יודעים זאת
  • 19:37
  • 18.11.11

73 כך גורשו אלפי יהודים מרצועת עזה ובתיהם נהרסו שמעון
  • 19:40
  • 18.11.11

כך גורשו אלפי יהודים מרצועת עזה ובתיהם נהרסו

74 מי קבע? פרופסור שפוי
  • 19:50
  • 18.11.11

ההגדרה של קרקעות פלשתינאיות איננה נכונה מבחינה משפטית. אם אלה קרקעות לא פרטיות, הן בשליטת ישראל עפ"י החוק הבינלאומי, שכן שוחררו משלטון כיבוש ירדני לא חוקי שהוכר רק ע"י אנגליה ופקיסטאן. שטיפת המוח של השמאל, שרוצה בכל הכוח (שאין לו) לייצר מציאות אלטרנטיבית, ותומך ללא לאות בשקר הפלשתינאי (הבלוף של עם ומדינה שהומצא ע"י אחמד שוקיירי לבקשתו של נאצר) לא תצלח. ארץ ישראל של עם ישראל וכל השאר שקר, שינאה עצמית, ובוז לכל מה שמריח יהודי. שבת שלום.

75 החוקים לנפקדים מזכירים היחס לרכוש של יהודים שנשרפו בשואה. כנראה למדנו מהטובים ביותר...  (לת) שרון
  • 20:50
  • 18.11.11

76 בא להקיא מהכנופייה השלטונית בארץ ומשיטותיה העברייניות המכוערות-די לצעדים חד-צדדיים איל
  • 21:12
  • 18.11.11

בושה וחרפה למדינה שבמקום מו"מ עוסקת בשיטות גזל וקובעת עובדות בצורה חד-צדדית.
יש כאן גם אישור לאזהרות החוזרות ונשנות של השמאל לכך שגדר ההפרדה אינה חוקית וכי התוואי שלה הוא סיפוח דה-פקטו של שטחים (בין היתר של שטחי נפקדים).

77 הלו.. זה לכבוד העתון של ה-"ארץ"-ישראל? מהישות-הקיימת -והכשרת-הישוב
  • 21:24
  • 18.11.11

תזכורת - מהציונות: "דונם פה ודונם שם - רגב אחר רגב -
כך נפדה את אדמת העם - מצפון עד נגב" -
זה השיר של הקופסה-הכחולה של הקרן-הקיימת של מפעם... לא?.....
יו... כמה שהקופסה השתנתה....

78 זה מוסר הכיפות הסרוגות של השופט סולברג (תלמידה של פליאה אלבק שר"י) - צדק מגיע רק להם ולמי שדומה להם. מן האחרים מותר לגזול, לגנוב, ומותר לעשוק אותם ויותר מכך  (לת) ישראלי אמיתי
  • 21:39
  • 18.11.11

79 קיבוצניקים תתבישו לכם! די לכיבוש  (לת) רוגל
  • 21:50
  • 18.11.11

80 מתחילת המאה 20 לערך יהודים רכשו קרקעות מידי ערבי המקום , שני העמים נדונו ראובן גרפיט
  • 22:05
  • 18.11.11

לרכוש קרקע לגור ולחיות יחדיו.באירופה ,בארה"ב, באוסטרליה אפשר ובארץ לא?
החילונים מהשמאל צריכים לשמוח כי הם יכולים לטייל ברחבי ישראל, לנסוע בשבת וביום כיפור למסעדות ערביות לאכול חמץ בפסח. להתחתן אצל קאדי או כומר או שופט בגדה ולהקבר בקבורה חילונית או מוסלמית או נוצרית או אף לשרוף גופם.
מימוש נבואת ישעיה ה1, ירושלים מרכז כל העולם וכל הגויים. בפועל המדינה המעורבת תהפוך למדינת תושביה החלום של הכנעניזם מתממש בסיוע היהודים הדתים.

81 התלהמות הימין בתגובות מעוררת בי חלחלה וגועל  (לת) יהודה הזקן
  • 08:39
  • 19.11.11

82 החלטה נכונה נמדדת עת שבכל אלטרנטיבה יש מכסום התועלת ראובן גרפיט
  • 08:52
  • 19.11.11

הויכוח על "גזלת" אדמות פלסטיניות לא מביא לשום מקום, הטיעונים ידועים וחוזרים על עצמם. נבחן זאת מהיבט עלות תועלת: תועלת של השמאל
האנטיציוני והאנטי יהודי הינה הפוכה ממאבקם.עם הכיבוש יצלח בארץ ישראל יחיו יחדיו שני הלאומים היהודי-ישראלי הפלסטיני-ערבי. אזי תמנע כפייה דתית כי שליטת הרבנות -היהדות החרדית תוגבל מאד. מהבחינה העסקית, יוצר תהליך של סחר חופשי שיאפשר רכישות זולות ללא מעמ ומיסים גבוהים,מגוון אוכל לא כשר, נישואים אזרחים בערים הפלסטיניות,,,תיוצר חברה אזרחית בפועל.
לעומתם - חסידי ארץ ישראל השלמה המקדשים את האדמה ההסטורית על פני ההווה יכנסו לסחרור והרס עצמי. ככל שירכשו יותר קרקעות מידי הפלסטינים וישמטו מהם את הקיום העצמאי , יותר ערבים פלסטינים ירצו להשאר בתחומי ישראל, ירכשו בתים, עסקים בישראל ויתחתנו עם ערבי-פלסטינאי ישראל.
נהיה כמו אירופה!
והנה מתברר שכל צד פועל בניגוד לאינטרס הקימי שלו!

83 המשך תולדות מירב בת שאול (סטראוטיפ) העילוי
  • 09:09
  • 19.11.11

יש להניח שכמו רוב הקיבוצים מירב אינו יכול לקיים את עצמו, וזאת כי חברי הקיבוץ לא רוצים לעבוד קשה. בשביל זה יש תאילנדים. את המים הם מקבלים מגרעון המים הישראלי הגלובלי. בשילוב עם הטייקונים הם מעבירים את חשבון המים המותפלים למדינת ישראל. לאחר מספר שנים יפרוץ משבר חברתי וחצי מהקיבוץ יפרוש לתל אביב או לאיזה מצפה בגליל. שוב מדינת ישראל תממן את האירוע. הצעירים יעזבו לצבא הקבע, לחב"ד או ללוס אנג'לס, כי הקיבוץ משעמם. אין דבר, גם עין חרוד איחוד ומאוחד לא מחזיקים את עצמם ואנחנו ממשיכים לממן אותם.

84 israel dave
  • 10:16
  • 19.11.11

to הארץ , reminder a
Judea and shomron are Israel and palestinian TOOK the land from Israel before 1948 ,now we return it back !

85 מדינת שודדי ים וקרקעות איש המצפון!!!!!!
  • 11:33
  • 19.11.11

העולם נתן לגיטימציה למדינה רבונית שמפעילה שודדי ים ושודדי קרקעות.
מאז 1948 עת בשם הציונות עשינו טרנספר ל 600 ריבוע פלסטינים שנעקרו מ 540 מקומות ישוב
ושוב העולם כמנהגו עומד מנגד ובשם,תיקון עוול שנעשה ליהודים ,מבצע עוול ועוקר אנשים חפים מפשע ממקומותיהם
מתי האנושות תתעורר ותאמר לכת הגמדים השולטת פה די עד כאן

86 על הקיבוץ לוותר מיד על אדמות הגזל  (לת) דוד הכהן
  • 18:28
  • 19.11.11

87 אין שום הבדל בין זה לבין אדמות אשראפיה שנגזלו ממשפחתי ע"י קבוץ רשפים של השומר הצעיר 10 ק"מ דרומה בנכבא 1948  (לת) נאיל אשראפיה
  • 19:44
  • 19.11.11

88 כך הועברה שייח מוניס לאוניברסיטת תל אביב שמאלני שפוי
  • 19:59
  • 19.11.11

כדי ששמאלנים הזויים יוכלו ללמוד שם.

89 גניבת אדמות, תדמיין ולו לרגע רק תדמיין שזה קורה לך רק תדמיין רק תדמיין  (לת) לחיות בדמיון ולו לרגע
  • 20:27
  • 19.11.11

90 What happened to all the Jewish property in the Arabs countries??? Moe
  • 22:39
  • 19.11.11

Few hundreds of dunams is nothing compare to all the Jewish land and properties when they were kicked out of the Arabs countries. When and if Israel will negotiate peace with Abass, he might loose big pieces of land in the West Bank and the Gaza strip because everything is going to be on the table.

91 מדוע להשתמש במונח המגויס והתועמלני "הגדה". אמת היסטורית: יהודה ושומרון מלך כלומניק
  • 01:08
  • 20.11.11

גדה של מה? הגדה המערבית היא מונח בריטי מגוייס מימי המנדט.
זה פשוט לא נכון מבחינה היסטורית.
אולי נקרא לירושלים "אליה קפיטולינה" כרצון הרומאים.

92 וכך אמר המשורר גבריאל
  • 03:03
  • 20.11.11

בספק מרמה, בחשד גזל,
בחסות חשיכה בחסינות מושל?
הזו גאולה?
הזה כבודה?
כגנב במחתרת יהודה?

93 אין טעם בהעלת שיקולים מוסריים בדיון עם הציונים האשכנזים שהרי כל מהותם היא אנטי מוסרית שאימצה את הקולוניאליזם המיגדרי ושקרים היסטוריים בדבר עברם המיקראי כדי להצדיק גזענות אנטי ערבית ומזרחית להשגת התוצאה של שוד אדמות העם הערבי הפלסטיני וניצול כוח העבודה של העם היהודי המזרחי האמיתי.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:22
  • 20.11.11

94 עם סגולה.  (לת) סבתה
  • 22:34
  • 20.11.11

95 כך יועברו בקרוב כל האדמות שהערבים שחמדו את "ארץ חמדת אבות" לא סתם קוראים להם מוחמד מחמווד אחמד חמודי חמד,,,הם חומדים את הנשים והמכוניות לא רק את האדמות שלנו,,אבל בקרוב יהיה לזה סוף ,ב"ה!!ישמח ה' במעשיו!! מתי הוא ישמח באבוד רשעים רינה!!  (לת) קומה ה' שפטה הארץ כי אתה תנחל בכל הגויים!
  • 13:37
  • 21.11.11

96 גנבים ברשות התורה אאוטסיידר
  • 23:53
  • 21.11.11

פעם קוראים לזה "גדר הפרד", פעם "שטח צבאי" ופעם נכסי נפקדים" - אבל תמיד התוצאה היא אחת: גונבים ושודדים אדמה. אחר כך בוכים כמה אנחנו רוצים שלום, אבל אין עם מי לדבר...