מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ארבע קטיושות נפלו בגליל המערבי סמוך לגבול הצפון; רסיסי רקטה פגעו במיכל גז

לא היו נפגעים אך נגרם נזק. צה"ל השיב באש; במערכת הביטחון סבורים שחיזבאללה לא מעורב בירי, אלא ארגון פלסטיני הקשור לג'יהאד העולמי

רדיו לבנון דיווח הבוקר (שלישי) כי מפקדי יוניפי"ל בדרום לבנון קיימו פגישת חירום הבוקר באזור נקורה וכן שיחות עם מפקדי צבא לבנון וצה"ל, במטרה לשמור על השקט וכדי למנוע הסלמה בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל הלילה. בהודעה שנמסרה מיוניפי"ל נמסר כי הם יפעלו לשמירה על השקט ולא יאפשרו הידרדרות המצב והפרת החלטת 1701. במקביל  דווח כי צבא לבנון איתר את מקור ירי הרקטות סמוך לכפר רמיש, נמרוחק כמה מאות מטרים מהיישוב נטועה.

ארבע רקטות נפלו הלילה בשטח ישראל באיזור הגליל המערבי, סמוך לגבול הצפון. כוחות משטרה וצבא סרקו את האיזור לאחר שהתקבלו דיווחים על הדי פיצוצים עזים באיזור, ואישרו כי מדובר בארבע קטיושות בקוטר 122 מ"מ. איש לא נפגע מהירי, אך נזק נגרם לכמה מבנים - בין היתר לצובר גז שעלה באש. לא נשמעה אזעקה ביישובי הצפון.

כוחות תותחנים של צה"ל השיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. במהלך הלילה פעלו כוחות כיבוי גדולים בניסיון להשתלט על דליקה שפרצה בעקבות פגיעתה של אחת הקטיושות במיכל הגז ובכמה לולים באחד מיישובי הצפון. בלבנון דיווחו כי שישה פגזים ישראליים פגעו בשטחים פתוחים סמוך לעיירה עיית'א אשעב, נזק נגרם לרכוש אך לא היו נפגעים.

לחצו לייק לקבלת כל העדכונים והפרשנויות ישירות לעמוד הפייסבוק שלכם

במערכת הביטחון סבורים שלא מדובר בירי חיזבאללה אלא בשיגור של פלג קטן יותר. ככל הנראה מדובר בארגונים המזוהים עם תנועת הג'יהאד העולמית. חלק ניכר מהארגונים הללו הם פלסטינים.

מצה"ל נמסר כי שלוש רקטות התפוצצו ובנוסף נמצא נפל שלא התפוצץ. בסריקות באיזור שנערכו הבוקר נמצא שריד הרקטה שלא אותר במהלך הלילה. בפיקוד הצפון העלו את רמת הכוננות בעקבות האירוע, ומצה"ל נמסר כי הם "מתייחסים לאירוע בחומרה" וכי הם "רואים בממשלת לבנון את האחראית למניעת הירי". עם זאת, החיים בגליל המערבי מתנהלים כסדרם, מוסדות הציבור ובתי הספר פועלים כרגיל ולא ניתנו לאזרחים הנחיות מיוחדות.

משה פרץ, יו"ר ועד היישוב בו נפגעו שני לולים כתוצאה מנפילת הקטיושות, אמר כי התושבים יצאו הבוקר לעבודה בצורה רגילה והחיים בישוב ובאזור מתנהלים כסדרם. לדבריו הירי אכן היה מפתיע אבל היה צפוי נוכח כל האירועים וההתפתחויות באזור: "זה נכון ששורר שקט יחסי אבל היו כמה אירועים של נפילות רקטות בחמש השנים האחרונות ומזל גדול שהפגיעות היו בלולים ולא בבתים". לדבריו, "מערכת הביטחון צריכה לשקול את צעדיה ואולי הגיע הזמן להציב מערכות להתראה מקדימה לרקטות כמו המערכות שהוצבו בדרום".

הבוקר המשיכו כוחות מכבי האש בהשלמת פעולות הכיבוי, בדגש על בלוני הזג שנפגעו ומשמשים לחימום הלולים. אחד הלולים, שבו גידלו אפרוחים, ניזוק קשה מאוד והבוקר החלו לאמוד את הנזק. בשטח עדיין נמצאו כוחות של הצבא ולא מן הנמנע שקצינים מטעם יוניפי"ל יגיעו לזירות במסגרת חקירת האירוע, כפי שקרה במקרים קודמים.

מדובר בתקרית ראשונה מסוגה אחרי קרוב לשנתיים, השמינית מאז הסכם הפסקת האש שסיים את מלחמת לבנון השנייה. עד כה נפצע ישראלי אחד בתקריות הללו.

השתתפה בהכנת הידיעה: גילי כהן

Read this article in English: Four rockets hit northern Israel, no injuries




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 קטיושות אלי
  • 01:52
  • 29.11.11

גשם של קטיושות בצפון

  •   למנה משרד החוץ משתהה בהגשת תלונה נגד לבנון במועצת הביטחון  (לת) לימבו
    • 07:29
    • 29.11.11

  •   למה? כי נתניהו לא רוצה "להסלים" את המצב,והפודל שלו לא ירצה להרגיז את הבוס.גם צה"ל לא "מסלים" ומפגיז,כדרכו,גבעות חשופות  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 10:11
    • 29.11.11

02 הנה זה מתחיל  (לת) דורון
  • 02:02
  • 29.11.11
03 רק לימין שלנו יש אינטרס מובהק להסלים את הצפון בדרך להתקפה באיראן  (לת) אחמד
  • 02:13
  • 29.11.11
04 אם הנפילות היו בתל אביב ישר כלי התקשורת היו משרים אבל בצפון זה בסדר להפציץ  (לת) מאיה
  • 02:32
  • 29.11.11
05 כן, כן, גם זה באשמת הכיבוש, ובאשמת הימין, ובאשמת ביבי, כמובן אלא מי אשם? הערבים? חס וחלילה
  • 02:39
  • 29.11.11

אנא ספקו לנו לאלתר מאמר מערכת שמסביר לנו איך כל זה קורה בגללנו, ואם אפשר גם שתיים- שלוש כתבות בנושא, רצוי מאוד של ע. אלדר ("אסד הוא פרטנר מעולה לשלום,), ע. הס ("פני החיזבללה לשלום") וג. לוי ("ישראל הדורסנית והברברית מתגרה ללא הרף בפלסטינים, אז מגיע לה").

תודה ויום טוב,
הקוראים המעטים שעוד נותרו.

06 כלל אין צורך להדגיש כי ישראל רואה בלבנון את האחראית למניעת הירי סתם קקר
  • 02:39
  • 29.11.11

יש לראות בממשלת לבנות אחראית לירי.
מספיק להתייחס לערבים כאל ילדים קטנים.
כל ממשלה ריבונית אחראית לכל המתרחש בשיטחה. עניין פנים לבנוני כמו שהם אוהבים לכנות זאת. מבחינתינו יש לבנון, ושהם יקראו ליחידות הצבא הלבנוני כחפצם.
התגובה מלבד מקורות האש צריכב להיות לכוון מזרח תוך כדי הבהרה לממשל הסורי שכל נסיון להסיט את מרכז ההתעניינות מכיוונם לישראל יהי לכך שלא יעזרו ערבויות של שום מדינה לשלומם וכל פע\וךה מעין זו דנה אותם למוות בטרם עת.

07 וכמובן, אין נפגעים בצד השני...ביזבוז כספי ציבור, אדוני המפקד.  (לת) אם אין נפגעים אצלם - לא עשינו כלום.
  • 02:41
  • 29.11.11

08 התגובה היעילה לדרום ולצפון היא אפקט הבומרנג!!!! מיכאל הכהן
  • 04:24
  • 29.11.11

http://hacohen.goop.co.il

09 נפילות בצפון מבוהלים
  • 04:24
  • 29.11.11

עד מתי נחיה בפחד הזה אנשים אין לנו חיים נורמליים

10 זו הזדמנות לגמור עם החיזבאלה, מה שיביא אותנו לתקיפת אירן בעמדה טובה יותר  (לת) רואה הכל
  • 04:41
  • 29.11.11

11 ל מגיב מס 4 נבו
  • 04:47
  • 29.11.11

אתה ואחרים כמוך מפלגים את העם. אם אתה גר בצפון אתה גם בגדר חיצונית שסופגת רוב המכות. זה תפקיד שלך לספוג בשביל מליון יהודים אחרים.

12 תתלוננו באו"ם נגד לבנון, בשביל מה אתם מקבלים משכורת ? פוליטיקאים פוסטמות
  • 05:09
  • 29.11.11

רק אם לבנון תראה שהיא תפסיד מפתיחת חזית עם ישראל היא תעצור את הירי.

13 מלחמה מכדורגל
  • 05:40
  • 29.11.11

אני חושב שבינתיים ישראל לא חושבת לכנס למלחמה. דווקא עם חזבללה כבזמן אולי. כרוב יש מלחמה רצנית אז למה לפספס הקוח על מלחמה בצפון. אולי זה היה סתם ארוע שגרתי .אבל במצב סוריה ואראן בזמן אחרון אולי אומר משהו. יהיה טוב

14 זה לא חיים רגילים לעזוב, ולעבור למדינה אחרת בבקשה עבור ילדים שלכם ... חיים
  • 06:15
  • 29.11.11






איך אפשר לחיות ככה, מי מרוויח מזה? כמובן לא אתה. זה חייב להיות עשירים האליטה האשכנזית ומי יודע מי עוד.

15 כת מחרחרי המלחמה כאן משחיזה חרבותיה ISRAELIST
  • 06:15
  • 29.11.11

הכת הזאת עדין לא השלימה עם התבוסה שלה בשנת 2006,הם רוצים נקמה,
יש להם תקציב בטחון עשיר, בלתי נדלה,יש להם ארסנל נשק מרהיב הם רוצים לבצע "תצוגת תכלית",מי שיהיו הברווזים במטווח זה אנו שמשלמים את המחיר,הם יהיו צפונים בתוך בונקרים משוכללים על או עם חתיכות.בוז לכת מחרחרי המלחמה

16 הטרמינולוגיה של השמאל: עמי
  • 06:17
  • 29.11.11

הטילים נפלו- איש לא ירה אותם- מכת טבע. לעומת זאת צה"ל השיב באש.

17 כדי להעלים עין יגידו שזה איזה ארגון קקיוני א
  • 07:30
  • 29.11.11

בשם גדודי בלה בלה ובזה יסתיים הסיפור. עד שלא יגיע לתל אביב, לאף אחד לא איכפת, לא מבטחון תושבי הצפון ו/או הדרום.

18 איכשהו כבר לפני שבוע חזה "הדיילי סטאר" הלבנוני אפשרות הסלמה תוך שבוע בעקבות ביקור ודברי וילנאי בקרית שמונה  (לת) סבא של
  • 07:31
  • 29.11.11

19 ישראל חייבת להגיב בעוצמה ולא בירי מסכן וחלש לא להסכים לירי מלבנון שוקי מרלה
  • 07:31
  • 29.11.11

צה"ל חייב להגיב בעוצמה ואם מפגיזים חזרה שזו תהיה הפגזה כבדה ביותר כדי שהלבנונים יתחילו לפחד

20 כט בנובמבר רפי
  • 07:40
  • 29.11.11

בסך הכל מדובר ב"צרור ברכות" לרגל ההכרזה, לדעתי יש להשיב ב"נימוס" מספר פגזי "תודה"

21 במלחמה הבאה לפנות את כל הכפרים עד הליטני יוסי
  • 07:42
  • 29.11.11

מה הרוע הגדול יותר טרנפר או ירי של קטיושות על אזרחים (גנוסיד)

22 עלק יתכן חזית בלבנון מה אתם לא יודעים שהם יתקפו?  (לת) עמית
  • 07:59
  • 29.11.11

23 "ארבע רקטות נפלו" מה "נפלו"? נורו בכוונה נגד יישובים אזרחיים בישראל. די למכבסת המילים!  (לת) ס.א.
  • 08:02
  • 29.11.11

24 בדרך כלל נופלים שם דולרים, הפעם קטיושות  (לת) רימון
  • 08:40
  • 29.11.11

25 "תפתח חזית נוספת? אלא אם מתיחסים כאלרצועת הגבול הדרומי כאל "חזית".  (לת) כותרת לא מובנת
  • 08:48
  • 29.11.11

26 למי שקורא היטב את הדיווח: דובר צה"ל חוזר ( ואין כאן סרקזם) לדפוס של דיווחים אמינים. הירי הלילה בצפון - אינו של חיזבאללה. ירי הגראדים בחודשים האחרונים בדרום - אינו החמאס. קורא טקסטים
  • 09:10
  • 29.11.11

ואמנם באיחור ( באמצעות תחקיר שהודלף לאלכס פישמן בידיעות) מסרו לנו כי מבצעי הפיגוע באוגוסט ליד אילת - לא היו גורמי חמאס מעזה.
בכל המקרים דווח כי האחראים לפיגוע : גורמי ג'יהאד עולמי. כלומר, קיצונים איסלאמיים סלפיסטים - ולא החמאס, ולא החיזבאללה ולא האחים המוסלמים.
הבנה נכונה ומדוייקת של האחראים לטרור עשויה להוביל לתגובה מאופקת- והיא הצעד הראשון למניעת מלחמה מיותרת. ע"ע מלחמת לבנון הראשונה.

27 עוד פעם הסיפורים: בלבנון החיזבאלה שולט.. ובעזה החמס שולט..  (לת) זה לא זה, זה הוא, או היא, או הם
  • 09:33
  • 29.11.11

28 ולא משנה מי זה ה"אירגון"; קיקיוני או פלג דפוק בשכל של האיסלאם או פיטים פלסטינים. זאת אותה שיטה, אפילו 'ההפתעה' ביום כיפור; העיקר לגרום נזק ליהודים. לנצח? הם הרי יודעים שזה חלום. זאת השיטה
  • 09:55
  • 29.11.11

אז מה עושים: דופקים להם את הצורה למאה שנים.

29 הרקטות נורו מעזה? רונן
  • 10:16
  • 29.11.11

יש אפשרות שהקטיושות נורו מעזה ונחתו בגבול הצפון?
לפני מספר דקות דובר צהל מדווח שהיה ירי של רקטות מעזה לישראל.

30 יש ביבי יש קאסמים. יש ביבי יש קטיושות  (לת) אין על ביבי
  • 10:23
  • 29.11.11

31 האם הקטיושות רק "נפלו" ולא התפוצצו?ככה מנמיכים,בעזרת מינוח מגמתי פדבדאי, את תגובת הציבור לטרור הלבנוני-חיזבלאי  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 10:32
  • 29.11.11

32 אסד מנסה להציל את עצמו ע"י תגובה ישראלית. C-cyclist
  • 10:32
  • 29.11.11

כמו ה"הפגנה" על גבול הגולן בתחילת ההפגנות נגד המשטר בסוריה גם הטילים האלו נועדו לגרום לישראל להגיב בצורה שתלכד את דעת הקהל בסוריה נגד ישראל. ותתן למשטר מרווח נשימה, אם לא תמיכה. התגובה הראויה היא או הבלגה או חיסול אסד, משגרי הטילים הם בסך הכל סימפטום, בשאר הוא המחלה.

33 6 פגזים לשטחים ריקים=כוחותינו השיבו אש  (לת) דרדלה במיטבו
  • 10:56
  • 29.11.11

34 "נפלו" מה זה עונת נפילת הקטיושות?  (לת) סתם אחד
  • 11:35
  • 29.11.11

35 "נפלו" אורי
  • 11:36
  • 29.11.11

לא נורו, חלילה, סתם נפלו להם ככה סתם
בניגוד לצה"ל שתוקף והורג, הקטיושות אין להם מקור בכלל...

36 עכשיו הם יורים על אפרוחים? איזו אכזריות  (לת) אוהל
  • 11:58
  • 29.11.11

37 צריך להיות תגובה אוטומטית במקרה של הפצצות, ללא שיקול דעת של הפוליטיקאים ישראל
  • 12:44
  • 29.11.11

שכוללת: תולונה לאו"מ, הגשת תביעת פיצועים נגד ממשלת לבנון ותביעה של פשעי מלחמה על ירי ללא הבחנה לטריבונלים הבין לאומיים.

פרוייקטים מיוחדים