המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הפלסטינים הגישו לקוורטט מתווה גבולות למדינה: מוכנים לחילופי שטחים של 1.9%

ההצעה כוללת גם מסמך המפרט את סידורי הביטחון עם ישראל. ישראל סרבה להגיש הצעה נגדית, על אף המלצתם של בכירים באיחוד האירופי

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) הגיש לאחרונה לשליחי הרביעייה הבינלאומית הצעה חדשה בנושא גבולות המדינה הפלסטינית וסידורי הביטחון עם ישראל. הקוורטט דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להציג הצעה נגדית, אולם שליחו, עו"ד יצחק מולכו, הבהיר כי הצעה שכזו תוגש אך ורק כחלק ממשא ומתן ישיר וחשאי עם הרשות.

ההצעה הפלסטינית הוגשה במסגרת מתווה הקוורטט, שעליו הוכרז בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ב-23 בספטמבר, לאחר נאומו של ראש הממשלה נתניהו. לפי המתווה, בתוך שלושה חודשים מהפגישה הראשונה בין הצדדים, שנערכה ב-26 באוקטובר, יידרשו הפלסטינים והישראלים להגיש הצעות בנושא גבולות וביטחון, שיוגדרו כעמדות הפתיחה במשא ומתן.

לחצו לייק לקבלת כל החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

ישראל קידמה בברכה את מתווה הקוורטט כשבוע לאחר פרסומו ומאז הגיעו שליחי הקוורטט פעמיים לשיחות עם הצדדים. פקיד ישראלי בכיר ודיפלומט אירופי בכיר שעודכן בפרטי המגעים בין הקוורטט לישראל ולרשות הפלסטינית ציינו כי בפגישה האחרונה, שנערכה ב-14 בנובמבר, הגיש ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת לנציגי הקוורטט שני מסמכים ובהם ההצעה הפלסטינית. הדיפלומט האירופי ציין שכדי להפגין גמישות ולגייס את הקהילה הבינלאומית לטובתו הגיש אבו מאזן את ההצעה בתוך פחות מחודש. אבו מאזן אף התחייב בפני הקוורטט להקפיא את כל המהלכים החד-צדדיים באו"ם עד 26 בינואר - המועד שבו מסתיימים שלושת החודשים שהוקצו לצדדים להצגת הצעות.

ראש הממשלה נתניהו (מימין) ושליח הקוורטט טוני בלייר
ראש הממשלה נתניהו (מימין) ושליח הקוורטט טוני בלייר. צילום: משה מילנר/לע"מ

המסמך הראשון שהגישו הפלסטינים עסק בגבולות המדינה הפלסטינית. הוא כלל מפה שבה סומנו הגבולות על בסיס קווי 1967 וכן הופיעה בו הסכמה לחילופי שטחים בסך 1.9 אחוזים מהגדה המערבית. המסמך השני עסק בסידורי הביטחון וכלל הסכמה פלסטינית להצבת כוח בינלאומי בגבולות עם ישראל ובבקעת הירדן, התחייבות לא לכרות בריתות צבאיות עם מדינות עוינות לישראל והסכמה לפירוז הגדה המערבית, בצורה שבה פלסטין תהיה "מדינה בעלת נשק מוגבל". יממה לאחר הפגישה עם עריקאת נפגשו נציגי הקוורטט עם שליחו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, והבהירו לו שהם מעוניינים לקבל מישראל הצעה נגדית בנושא הגבולות והביטחון עד סוף ינואר. מולכו דחה את הדרישה והדגיש כי ישראל לא תשתף פעולה עם המהלך. מולכו ציין שהקוורטט צריך להחזיר את אבו מאזן לשיחות ישירות עם נתניהו ולא לנהל משא ומתן בשמה של ישראל. "נגיש רק הצעות ישירות לפלסטינים ורק במו"מ ישיר וחשאי", הבהיר מולכו לנציגי הקוורטט.

הפקיד הישראלי הבכיר והדיפלומט האירופי ציינו שהתשובות של נתניהו לקוורטט חזרו והציגו את ישראל כסרבנית ואת הפלסטינים ככאלה שלוקחים יוזמה ומעוניינים בקידום התהליך. בשבועות האחרונים פנו בכירים ממדינות ידידותיות באירופה לישראל והמליצו להציג הצעה נגדית עד סוף ינואר, כדי שהקוורטט לא יטיל עליה אחריות לכישלון המהלך. בשלב זה אין בירושלים כוונה להיענות להמלצות הללו. משרד החוץ אף הנחה לפני כשבוע את שגרירי ישראל באיחוד האירופי ובמדינות נוספות להתלונן על מהלכי הקוורטט, ולהדגיש כי מדובר בסטייה מהמתווה שנקבע בסוף ספטמבר בניו יורק.

Read this article in English: Mideast chaos reigns supreme as peace talks continue to stall




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אנחנו מנהלים מו"מ עם הקוורטט? מה זה הטירוף הזה?  (לת) תחזרו למו"מ יא טיפשים
  • 05:01
  • 01.12.11

  •   לבני משתפת פעולה עם הליצנים הפלשתינים.אבו אדלוף מאזן משחק משחקים.תאשר הסכמתך לששת הנקודות שנתניהו ביקש ממך בנאומו בקונגרס.  (לת) תזכורת לאבו... נתניהו הוא לא אולמרט האוויל.
    • 09:03
    • 01.12.11

  •   אחלה הצעה, עכשיו רק שיסמנו בחלק שלהם איפה ייושבו הפליטים ואז נוכל לסגור עניין  (לת) מו"מ שמו"מ
    • 14:32
    • 01.12.11

02 יפה מאוד. ההצעה סבירה, הגיונית וקבילה. נדרש רק משפט אחד נוסף: "הסכם על פי תנאים אלה יסיים את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. לא תהיינה תביעות נוספות". ספציפית, הכוונה לתביעת ה"שיבה" - שמטרתה הרס ישראל באמצעות העברת מליוני פליטים לתחומה. אבו מאזן דחה את הצעת אולמרט (שקרובה מאוד למה שעכשיו הוא אומר שהוא רוצה), כי לא הכילה "שיבה במימדים משמעותיים". 90% מהפלסטינים אמרו בסקר עדכני שלא יסכימו להסכם ללא "שיבה". רוצה לחתום, יא עבאס? אתה רציני? לא שפן עלוב כמו אבו פאקינג עמאר הבוגדני? תפאדל. כאמור הדרישות קבילות. אתה יכול להקים מדינה מחר. רק תכיר בישראל לצידכם.... בלי רמאויות ערביות, בלי שקרים מזרחיים מהקסבה של דמשק. באמת ובתמים. נחיה כמו אחים ונשגשג ביחד. זה לצד זה. מדינה ערבית ומדינה יהודית. רוצה? רק תגיד, תשכנע אותנו שאתה מתכוון ויכול - וכל ממשלה ישראלית שתעז לא לחתום תופל מייד בהפגנות ענק. העם הישראלי רוצה שלום ומוכן לשלם את מחירו. הוכחנו זאת בנסיגות מסיני ומעזה ובסובלנות הומניטרית, ללא תקדים בהיסטוריה המודרנית, כלפי התקפותיכם השפלות על אזרחינו. כל מדינה אחרת היתה כבר שורפת את כל עזה בגלל הרקטות. ואתם? מה איתכם? אמיצים מספיק לשלום של אמיצים? בחרתם בחיים סוף סוף? הפסקתם "לאהוב את המוות", כמו שאומרים כלבי הדמים של חמאס? אהלן וסהלן. כמו אחים נחיה. קנאת המזרח התיכון והעולם נהיה. מחר אינשאללה. מודרניסט .
  • 05:27
  • 01.12.11

יפה מאוד. ההצעה סבירה, הגיונית וקבילה. נדרש רק משפט אחד נוסף: "הסכם על פי תנאים אלה יסיים את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. לא תהיינה תביעות נוספות". ספציפית, הכוונה לתביעת ה"שיבה" - שמטרתה הרס ישראל באמצעות העברת מליוני פליטים לתחומה. אבו מאזן דחה את הצעת אולמרט (שקרובה מאוד למה שעכשיו הוא אומר שהוא רוצה), כי לא הכילה "שיבה במימדים משמעותיים". 90% מהפלסטינים אמרו בסקר עדכני שלא יסכימו להסכם ללא "שיבה". רוצה לחתום, יא עבאס? אתה רציני? לא שפן עלוב כמו אבו פאקינג עמאר הבוגדני? תפאדל. כאמור הדרישות קבילות. אתה יכול להקים מדינה מחר. רק תכיר בישראל לצידכם.... בלי רמאויות ערביות, בלי שקרים מזרחיים מהקסבה של דמשק. באמת ובתמים. נחיה כמו אחים ונשגשג ביחד. זה לצד זה. מדינה ערבית ומדינה יהודית. רוצה? רק תגיד, תשכנע אותנו שאתה מתכוון ויכול - וכל ממשלה ישראלית שתעז לא לחתום תופל מייד בהפגנות ענק. העם הישראלי רוצה שלום ומוכן לשלם את מחירו. הוכחנו זאת בנסיגות מסיני ומעזה ובסובלנות הומניטרית, ללא תקדים בהיסטוריה המודרנית, כלפי התקפותיכם השפלות על אזרחינו. כל מדינה אחרת היתה כבר שורפת את כל עזה בגלל הרקטות. ואתם? מה איתכם? אמיצים מספיק לשלום של אמיצים? בחרתם בחיים סוף סוף? הפסקתם "לאהוב את המוות", כמו שאומרים כלבי הדמים של חמאס? אהלן וסהלן. כמו אחים נחיה. קנאת המזרח התיכון והעולם נהיה. מחר אינשאללה.

  •   רק שגיאה אחת: לשלום אין "מחיר". שלום מקבלים תמורת שלום.  (לת) יצחק
    • 09:21
    • 01.12.11

  •   יצחק, רק שגיאה אחת: המחיר הוא התנצלות, בקשת סליחה, הורדת האף, ומחילה על כבוד.  (לת) אברהם
    • 09:37
    • 01.12.11

  •   מי בכלל רוצה להיות "אח" של גזען כמוך?  (לת) אל תעשה טובות
    • 10:37
    • 01.12.11

  •   אבל "רמאויות ערביות ושקרים מזרחיים מהקסבה של דמשק" זה בדיוק מה שביבי עושה לו... דג קר
    • 11:40
    • 01.12.11

    אחרת מה יש לו לבנות בשטחים? להכשיר בנייה במאחזים? לתת לכ"צלה ולליברמן לנהל את המדיניות שלו?
    מהדברים שלך עולה ההנחה המובלעת - והשקרית - שאנחנו (קרי הממשלה) באים בידיים נקיות. ולא היא. נתניהו מדבר כל הזמן בשני קולות, ומעשיו מעידים עליו איזה מהקולות אמין יותר.
    היתה תקופה קצרה, בתחילת הקדנציה הנוכחית של ביבי, שבה האמנו לרגע שהוא באמת רוצה במדינה פלסטינית לצד ישראל. שזו המטרה הסופית - אמנם בתנאיו הקשוחים, אבל בכל זאת. היום איש לא מאמין לו עוד שזו המטרה.
    אני לא מאמין שהוא באמת ובתמים מוכן לפרק התנחלויות - אפילו יקבל מדינה מפורזת וצה"ל בבקעה ואת כל גושי ההתיישבות בשטחנו ואפילו הכרזה מקדמת של הפלסטינים על כך שישראל היא מדינה העם היהודי על בסיס ההבטחה האלוקית לאברהם. לא מאמין.
    אפשר להתווכח אם התנאים שביבי מציב הוגנים או לא הוגנים, ראויים או לא ראויים, אבל הוא עצמו - להבנתי - לא מציב אותם כי זה מה שהוא *רוצה*, אלא בתור עיזים שיאפשרו לו לא להגיע מלכתחילה למצב של מו"מ. הוא לא רוצה מו"מ כי הוא לא רוצה את מה שאתה אומר (ובצדק) שרוצה רוב רובו של עם ישראל.
    לעניין סוף הסכסוך, ראה את דבריו המפורשים של אבו מאזן בראיון המצורף. http://www.picknick.co.il/blog_view.asp?id=3453

    כשאתה מבקש מאבו מאזן להוכיח שהוא רציני, מתכוון ויכול אתה יורה לעצמך ברגל. כי הממשלה שלנו לא רצינית, לא מתכוונת ולא יכולה. העם אולי כן. הממשלה לא.

  •   לדג הקר: בוא נבדוק, במשפט אחד, את עמדת ישראל מול העמדה הפלסטינית. בהמשך להכרה הרשמית והעממית בקיום העם הפלסטיני וזכותו להגדרה עצמית, הציעו ממשלות ישראל שוב ושוב הצעות הקרובות לפילוסופיית אורי אבנרי משנות ה70. קווי 67 עם חילופי שטחים, בלה בלה בלה. למעט קונספירטורים למיניהם, איש אינו מטיל ספק שהצעות אלה אכן הוגשו, בין היתר מפי ברק ואולמרט, ונדחו. אולי לא היו בדיוק-בדיוק ההצעה הסופית, יש מצב למו"מ נוסף, אבל הן היו קרובות. הפלסטינים, לעומת זאת - במפורש ובמוצהר, על פי הצהרות וסקרים עדכניים - אינם מוכנים להכיר בעצם קיום העם היהודי, שלא לדבר על זכותו להגדרה עצמית, רואים בפתרון שתי המדינות חלק מתוכנית השלבים, ועומדים על העברה מאסיבית של צאצאי פליטים לתחום ישראל. שום דבר בראיון (הבלתי מחייב כשלעצמו) של עבאס לערוץ 2 לא משנה עובדות מתועדות אלה. אז אתה מדבר על "ידיים נקיות"? במובן מסויים, אני לא מתווכח איתך. ממשלת ישראל הנוכחית אינה מעוניינת במיוחד להגיע להסכם עם הפלסטינים. אז מה? זה משנה את העובדה שהפלסטינים - היום, לאחר 15 שנות מו"מ - עדיין לא הגיעו למשבצת הראשונה, הכרה בזכויותיו הלאומיות של הצד האחר וקבלה אמיתית של עקרון שתי המדינות, אחת יהודית ואחת ערבית? לו היה בצד השני מנהיג ולא תולעת, לו היה על השולחן הסכם שאנו יכולים לחיות איתו, היו הישראלים יוצאים לרחובות במליוניהם - וכופים על הממשלה הסכם, עם בחירות לפניו או בלי. את נכונותנו לשלום הוכחנו כבר שוב ושוב, בויתורים על שטחים ומאבקים עממיים. אבל שים לב: בשום פנים ואופן לא נסכן את עצם יכולתנו לחיות בנסיגה מופקרת משטחים הצופים על מרכזי האוכלוסיה והכלכלה - אלא אם הפלסטינים ישכנעו אותנו, במילים ומעשים, שהתגברו על הכלבת הלאומית, מיגרו את מפלצות הדמים בתוכם (ממשלת חמאס, אה?) וברצונם אכן לחיות לצידנו בשלום, תוך הכרה הדדית. אז באמת נראה לך שתעלוליו של ביבי משנים משהו, כשהקונפליקט היסודי כה עמוק? ממשלת נתניהו נראית לך סיבת הסרבנות הישראלית? וואלה? לא תוצאת הסרבנות הפלסטינית הממארת, ההידרופובית, הרת האסון, אולי? מודרניסט .
    • 13:33
    • 01.12.11

    לדג הקר: בוא נבדוק, במשפט אחד, את עמדת ישראל מול העמדה הפלסטינית. בהמשך להכרה הרשמית והעממית בקיום העם הפלסטיני וזכותו להגדרה עצמית, הציעו ממשלות ישראל שוב ושוב הצעות הקרובות לפילוסופיית אורי אבנרי משנות ה70. קווי 67 עם חילופי שטחים, בלה בלה בלה. למעט קונספירטורים למיניהם, איש אינו מטיל ספק שהצעות אלה אכן הוגשו, בין היתר מפי ברק ואולמרט, ונדחו. אולי לא היו בדיוק-בדיוק ההצעה הסופית, יש מצב למו"מ נוסף, אבל הן היו קרובות. הפלסטינים, לעומת זאת - במפורש ובמוצהר, על פי הצהרות וסקרים עדכניים - אינם מוכנים להכיר בעצם קיום העם היהודי, שלא לדבר על זכותו להגדרה עצמית, רואים בפתרון שתי המדינות חלק מתוכנית השלבים, ועומדים על העברה מאסיבית של צאצאי פליטים לתחום ישראל. שום דבר בראיון (הבלתי מחייב כשלעצמו) של עבאס לערוץ 2 לא משנה עובדות מתועדות אלה. אז אתה מדבר על "ידיים נקיות"? במובן מסויים, אני לא מתווכח איתך. ממשלת ישראל הנוכחית אינה מעוניינת במיוחד להגיע להסכם עם הפלסטינים. אז מה? זה משנה את העובדה שהפלסטינים - היום, לאחר 15 שנות מו"מ - עדיין לא הגיעו למשבצת הראשונה, הכרה בזכויותיו הלאומיות של הצד האחר וקבלה אמיתית של עקרון שתי המדינות, אחת יהודית ואחת ערבית? לו היה בצד השני מנהיג ולא תולעת, לו היה על השולחן הסכם שאנו יכולים לחיות איתו, היו הישראלים יוצאים לרחובות במליוניהם - וכופים על הממשלה הסכם, עם בחירות לפניו או בלי. את נכונותנו לשלום הוכחנו כבר שוב ושוב, בויתורים על שטחים ומאבקים עממיים. אבל שים לב: בשום פנים ואופן לא נסכן את עצם יכולתנו לחיות בנסיגה מופקרת משטחים הצופים על מרכזי האוכלוסיה והכלכלה - אלא אם הפלסטינים ישכנעו אותנו, במילים ומעשים, שהתגברו על הכלבת הלאומית, מיגרו את מפלצות הדמים בתוכם (ממשלת חמאס, אה?) וברצונם אכן לחיות לצידנו בשלום, תוך הכרה הדדית. אז באמת נראה לך שתעלוליו של ביבי משנים משהו, כשהקונפליקט היסודי כה עמוק? ממשלת נתניהו נראית לך סיבת הסרבנות הישראלית? וואלה? לא תוצאת הסרבנות הפלסטינית הממארת, ההידרופובית, הרת האסון, אולי?

  •   לא ברור לי מה אתה רוצה מהם בדיוק כרגע. דג קר
    • 17:06
    • 01.12.11

    אין כרגע (כמעט) אלימות בשטחים, ואבו מאזן חוזר ואומר השכם והערב שהוא רוצה לדבר תכלס על קווי ההסדר, ושאין לו כוונות לפנת לאלימות. ברור לך ולי שלא יהיה הסכם בלי ויתור על "זכות" השיבה ובלי סעיף סוף סכסוך. אבל אי אפשר להגיע לשם בלי לדבר. אבל נתניהו לא רוצה לדבר - הוא רוצה "הכרה". בשביל מה, אם לא בשביל למנוע מו"מ מלכתחילה? אילו היה אבו מאזן חכם יותר - היה מקבל את הדרישה מיד. אבל בכל מקרה אין לה שום משמעות בעולם המעשי. אם היה מקבל אותה זה לא היה עושה את הפלסטינים שוחרי שלום יותר, ולא היה מעיד בשום צורה על כוונותיהם האמיתיות. לדבר זה קל. מצד שני, אילו היה נחתם הסכם, עם מי בדיוק הוא היה נחתם, אם לא עם מדינת ישראל? ואת המדינה אנחנו מגדירים בעצמנו - לא דרוש לנו אישור חיצוני.
    אז כאמור - מה אתה רוצה? שיכריזו מראש, לפני החזרה למו"מ, שהם מסכימים כבר עכשיו לכל דרישותינו?

  •   אתה בטח לא מדבר ברצינות, דג. זה שנים הפלסטינים מסרבים לשבת לשולחן המו"מ בלי תנאים מוקדמים... מי מפריע להם? ההנחה המטומטמת ש"ראש ממשלה ימני" לא יכול או לא מעוניין להגיע להסכם? מי אמר? בגין היה ימני לאין ערוך יותר מנתניהו, כמו גם ממשלתו. הרי ברור שאם המו"מ יגיע למצב בו הפלסטינים מניחים על השולחן הצעה סבירה יכפה הציבור הישראלי על ממשלתו לחתום. אתה יודע את זה טוב מאוד וממשיך להגן על עמדתם הבלתי נסבלת של אלה שבאמת לא רוצים לחתום עסקה, שבאמת לא מוכנים להתפשר. הימין הלאומני הפלסטיני שעבאס מייצג לא פחות טוב מאביו הרוחני אבו עמאר. זאת ועוד: לעניות דעתי הצנועה, העמדה בציבור הישראלי שאתה מייצג רק גורמת לפלסטינים להמשיך ולהתחמק כצלופחים, בתקווה להצעה טובה יותר... אבל, האמת, במובן זה הממשל האמריקאי המטומטם, הפירומני, מזיק לאין ערוך יותר מהמיעוט המבוטל בישראל שאיכשהו עדיין ממשיך להתעלם מהמציאות הגלויה לעין ומתעקש להמשיך בתהליך שסופו חלילה הבאת אוייב נחוש, שכלל לא וויתר על המאבק החמוש, אל ליבה של ישראל. מודרניסט .
    • 20:00
    • 01.12.11

    אתה בטח לא מדבר ברצינות, דג. זה שנים הפלסטינים מסרבים לשבת לשולחן המו"מ בלי תנאים מוקדמים... מי מפריע להם? ההנחה המטומטמת ש"ראש ממשלה ימני" לא יכול או לא מעוניין להגיע להסכם? מי אמר? בגין היה ימני לאין ערוך יותר מנתניהו, כמו גם ממשלתו. הרי ברור שאם המו"מ יגיע למצב בו הפלסטינים מניחים על השולחן הצעה סבירה יכפה הציבור הישראלי על ממשלתו לחתום. אתה יודע את זה טוב מאוד וממשיך להגן על עמדתם הבלתי נסבלת של אלה שבאמת לא רוצים לחתום עסקה, שבאמת לא מוכנים להתפשר. הימין הלאומני הפלסטיני שעבאס מייצג לא פחות טוב מאביו הרוחני אבו עמאר. זאת ועוד: לעניות דעתי הצנועה, העמדה בציבור הישראלי שאתה מייצג רק גורמת לפלסטינים להמשיך ולהתחמק כצלופחים, בתקווה להצעה טובה יותר... אבל, האמת, במובן זה הממשל האמריקאי המטומטם, הפירומני, מזיק לאין ערוך יותר מהמיעוט המבוטל בישראל שאיכשהו עדיין ממשיך להתעלם מהמציאות הגלויה לעין ומתעקש להמשיך בתהליך שסופו חלילה הבאת אוייב נחוש, שכלל לא וויתר על המאבק החמוש, אל ליבה של ישראל.

  •   רגע, האם לא התקיים מו"מ ישיר עם ראש הממשלה הקודם? דג קר
    • 22:52
    • 01.12.11

    והאם מה שקרוי כרגע "תנאי מוקדם" - הקפאת הבנייה בהתנחלויות - אינו אלא עמידה על התחייבות שכבר התחייבנו קבל עם ועולם בימי שרון ומפת הדרכים?
    אבל כן, אתה צודק - צריך לשבת לדבר.
    (ובחיאת, אני מבין את המוטיבציה בכותרות הארוכות שלך, אבל זה קצת עובר את הגבול מבחינת ההצקה לעיניים)

03 בקיצור, עושים לנתניהו תרגיל "אהוד ברק" שירה
  • 05:38
  • 01.12.11

מה שאהוד ברק ניסה לעשות לערפאת בקמפ-דיוויד, מנסים עכשיו הפלסטינים לעשות לנתניהו. הבעיה היא שהטריק של ברק (שאמר כזכור שערפאת קיבל את הצעת חייו וסרב לקבל אותה) עבד בקושי והיום כולם יודעים כבר שישראל לא באמת התכוונה לעמוד באותה הצעה. וזה בדיוק הסיכון שסאיב עריקאת ואבו מאזן לוקחים- שבטווח הקצר זה יעבוד וישראל תצטייר כסרבנית שלום- אך בטווח הארוך, מי יודע מה יקרה? מה שברור זה שכולנו נפסיד. וחבל.
מדינה פלסטינית היא בגדר כורח פוליטי וחובה מוסרית ומי שאינו רואה זאת, חמור.

  •   ואם כך - את אתון. יצחק
    • 09:23
    • 01.12.11

    ה"פלסטינים" יכלו לקבל מדינה כבר ב- 1947, והם מסרבים עד היום, וה"סיכון" שהם לוקחים היום הוא בסך הכל תרגיל ביחסי ציבור - ואת בלעת את הפיתיון.

  •   שירה, כשמדברים על השד הדמוגרפי מדברים בדיוק על מדינה פלסטינית. חפשי ביוטיוב: האיום הדמוגרפי - הזמן פועל לטובתנו. וכמובן, לצד האסון הדמוגרפי נקבל עוד לא מעט אסונות מהסיפור הזה של מדינת קיצון איסלאמיסטית קילומטרים ספורים מנתב"ג. בקיצור, מדינה פלסטינית לא תהיה - וטוב שכך.  (לת) יערה, תל אביב
    • 10:12
    • 01.12.11

04 הימין המתנחל מתנגד לשלום. ביבי איום על עתידנו.  (לת) צבי
  • 05:44
  • 01.12.11

  •   ביבי איום על עתידך.עתיד השמאל בירידה. לרובינו זה בסדר ערדליים ירוקים
    • 08:38
    • 01.12.11

    בוקר אור וכול טוב.שיהיה לך שפע בריאות ואושר תמידי.

  •   לא רק המתנחלים רפאל
    • 09:51
    • 01.12.11

    לא רק המתנחלים אלא רוב רובו של העם היהודי מתנגד לגירוש יהודים מבתיהם. עשינו את אותה הטעות בעזה לא נעשה את זה שוב. שני העמים יחיו ביחד כמו שחיים כאן ערבים לצד יהודים

  •   מי שתוקע בכל כוחו את השלום הם הסמולנים הסהרורים והחתרנים שלא מאפשרים לפלשתינים להתפשר. עושים יד אחת עם המחבלים הקיצונים שבפלשתינים.  (לת) לולא הסמול מזמן היה כאן שלום.אחד שיודע
    • 10:04
    • 01.12.11

  •   זה מה שפלסטינאים אומרים ומאמינים אם להקשיב להם - http://www.youtube.com/watch?v=kLnHzLNuT-M&feature=youtube_gdata_player  (לת) JDH
    • 11:15
    • 01.12.11

05 no to 67 border Gilead
  • 05:48
  • 01.12.11

if Israel does it, Israel will meet active resistance, including bloody war with its own citizens. definitely no exchange of territories. Samaria and Judea do not belong to any Palestinian.

06 בירושלים הבירה,האמת צפה כשמש.. הפלסטינים הגישו מתווה ואנחנו נמצא את הדרך למסמס את הצעתם,סוף הדרך ?  (לת) רוני
  • 05:51
  • 01.12.11

07 אבל אנחנו נמשיך לטעון שהם הסרבנים...  (לת) אזוב שבקיר
  • 06:17
  • 01.12.11

08 רוצים לראות את המפה
  • 06:30
  • 01.12.11

ולדעת איזה התנחלויות ישארו ואיזה ישארו במדינה שתקום בע"ה.

09 אשליות. לא תקום או לא תתקיים מדינה פלסטינית.  (לת) ישראפלסטיני
  • 06:34
  • 01.12.11

10 מישהו פה בוודאות לא רוצה שלום ולא רוצה רגיעה וכן רוצה כיבוש וסיפוח.  (לת) ואנחנו נדפקים
  • 06:39
  • 01.12.11

11 ביבי אתה תותח  (לת) דני
  • 06:45
  • 01.12.11

12 אין עם מי לדבר. השאלה - למי אין עם מי לדבר. האם אפשר לנחש?  (לת) שמאלני שפוי
  • 06:52
  • 01.12.11

13 מדובר בסטייה מהאידיאולוגיה של נתניהו שמוכן להכל כולל מילחמה ורק לא הסכם שלום.  (לת) ועכשיו זה הפך לעובדה ברורה בכל העולם.
  • 07:24
  • 01.12.11

14 ישראל לא מגישה הצעה נגדית משום שהיא סרבנית שלום סדרתית בדור האחרון  (לת) איציק המרכז
  • 07:27
  • 01.12.11

15 מתחיל לעלות על העצבים הנתניהו הזה נעם
  • 07:31
  • 01.12.11

התחשה המזויפת שלו של קואליציה יציבה והמיאוס הגואה מהשטויות שלו ייצרו פיצוץ שלא נראה כאן מאז הפעם הקודמת שהעיפו אותו מראשות הממשלה

16 לשים גבול ולהתנתק מהרש"פ  (לת) לסיים את ההתנתקות גם בעזה
  • 07:44
  • 01.12.11

  •   Don't fool yourself, Israel can't depart from Palestine anymore Dor
    • 08:19
    • 01.12.11

    Do you really believe that 300,000 settlers will be "moved", or that a Palestinian state can exist in the present or future ridiculous borders made by the settlements? Do you really believe the two "nations" (whatever that means....) can function economically one without the other? Do you believe ANY politician will be able to lead something improbable as that? Do you REALLY believe 1,500,000 Israeli Arabs will go on suffering quietly discrimination in the "Land of the Jews"? Does anyone knows what a Jew is anyway? There is one, simple and unromantic solution to all this: one,non-Zionist state for all tribes. I'll bet you a Falafel for that, let's talk again in 50 years.

17 ניצחון הציונות השפויה, המדינה הפלסטינית המוכרת על ידי האו"ם תוקם במהלך 2012! ראובן גרפיט
  • 07:52
  • 01.12.11

א. אבות האומה , במהלך הקונגרסים הציונים השונים כולם וגם במהלך 1947, היו חותמים על שתי מדינות לשני העמים החיים בשלום.
ב. מדינה פלסטינית מפורזת לצידה של ישראל תקפיץ את הכלכלה שלנו ושלהם מכמה טעמים:
1. צמצום הוצאות הביטחון והסכנה האיראנית והאיומים והסנקציות מצד תורכיה והמדינות הערביות האחרות.
2.הפלסטינים תלויים בנו. כל הזרמת כספים, סיוע, צמיחה אצלם תבוא לידי ביטוי בכלכלה שלנו.
3. נוכל לסלק מתוכינו עשרות אלפי עובדים זרים הגוזלים מט"ח מהקופה ולהחליפם בפלסטינים המקלים ש"ח.
ג. הקמת המדינה הפלסטינית תבטל את האימה הכניעה לגופים הפנטים משיחיים קיצוניים. מי מהם שירצה - יישאר תחת שלטון פלסטיני , אחרים יתקפלו מרצונם.
ד. אלוהים חילק את הארץ בין שני בניו של אברהם, מה עוד שחלק ניכר מהפלסטינים הם יהודים, בני ישראל, שאוסלמו לפני כמה מאות שנים.

18 מבט אחד שווה אלף מילים -הסלידה של בלייר קלפי ביבי נראית היטב. כמו זו של שאר מנהיגי ידידותינו - כמו שכבר ידוע - מי שחושב שזה לא משפיע על מצבינו שיקום  (לת) גדעון
  • 07:58
  • 01.12.11

19 מה להסביר לעולם, ישראל אינה יכולה לדון בנושא הגבולות בלבד ההכרה חייבת להיות בד בבד
  • 08:06
  • 01.12.11

נושא ההכרה בישראל כמדינתו של העם היהודי, היא הנושא שבלעדיו אי אפשר להתקדם לשום כיוון.
ההכרה בפלסטינים מחייבת קודם כל הכרה בצביונה של המדינה, כדי שערביי ישראל ידעו היכן הם גרים, נראה שנדמה להם שאפשר להפוך את היהודית לכל אזרחיה.
מעבר לכך, אסור לאפשר הצפה של פליטים לעבר ישראל, כדי לשנות את המאזן הדמוגרפי שלה.
הפלסטינים חייבים לאזרח אותם אצלם.
בקיצור הפליטים נשארו לשווא במצב אכזרי זה מאז קום המדינה.
ישראל לא אמורה לאפשר את חזרתם לעולם, המחשבה שאלה שניסו להשמיד אותנו, יכולים לחזור ולקבל זכויות אזרח, ולהצליח להפוך את ישראל לערבית בזכותם, היא יותר מאבסורד

20 הכותרת הראשית היא שישראל סרבה להגיש הצעה נגדית, לא הכותרת המשנית!! לילי
  • 08:10
  • 01.12.11

די לסכסוך........

21 אבו מאזן יותר חכם מביבי  (לת) צבי
  • 08:13
  • 01.12.11

22 הבעת פני ביבי בצילום: "לא רוצה ולא רוצה........" אין תוחלת מהנסיונות.  (לת) גד
  • 08:20
  • 01.12.11

23 כל פעם העולם ואנחנו תוהים ומתפלאים. הגיע הזמן שכולם יבינו - ישראל אינה רוצה שלום. ישראל אינה רוצה 2 מדינות ל2 עמים. ישראל אינה רוצה לעזוב שום סמ"ר מהשטחים ה"קדושים" ( סליחה , הכבושים)  (לת) עתיד ורוד
  • 08:29
  • 01.12.11

  •   מה אתה קופץ כמו קפיץ חלוד עם המנטרה השקרית הזאת? כולם רואים שזה תרגיל. אי אפשר בלי סידורים סופיים ושיחות ישירות  (לת) אבל אתה ממלמל את השמאל בטמטום הרגיל
    • 09:09
    • 01.12.11

24 ממשלת שקרים וגניבת דעת. ממשלה שנשבעה בסתר מיומה הראשון להכשיל כל הסכם והסדר.  (לת) אלי מירושלים
  • 08:32
  • 01.12.11

  •   הרי זה גם אותו הביבי שהתגאה בשיטה שלו להסכים לכל הצעה פלסטינית ב"כן,אבל" ואז להכניס להם עז שלעולם לא יוכלו לקבל.  (לת) אלי הרחובותי
    • 11:14
    • 01.12.11

25 סוף נשבר השקט המדומה בגזרה הפלסטינית. דברים מתרחשים - וכיוון התנועה מתוה אובמה בקווי 67 עם תיקונים מוסכמים ובלי גושי התנחלויות. קורא טקסטים
  • 08:34
  • 01.12.11

כי הרי כך אמר אובמה בנאומו הפומבי ב-19 במאי : קווי 67 עם פלסטין ריבונית ורציפה ( כלומר , בלי גושי התנחלויות) בתיקוני גבול מוסכמים (צריך לקרוא: קטנים) הגובלת בירדן ( כלומר, לא לסיפוח בקעת הירדן).
צרכיה הבטחוניים של ישראל יובטחו מעצם הסכם השלום הכולל פירוז המדינה הפלסטינית ונוכחות בינלאומית בקו הירדן. כאשר ברקע: כל ממלכת ירדן היא "אזור הבטחון " של ישראל.
זהו המתוה שממשלת ישראל מסרבת לדון בו.
ורק נזכור את החגיגה התקשורתית שהיתה כאן לפני חודשיים ובה התפארו דוברי ממשלת ישראל כי "אנחנו קבלנו את הקוורטט - והפלסטינים דחו". איך התהפכו היוצרות כאשר התגלו העובדות בדיווח של היום בהארץ. והרי עובדות הן הדבר האחרון שנתניהו-ברק זקוקים לו.
ועובדה נוספת לסיום: בראיון פומבי בערוץ 2 ( באנגלית עם אנריקו ציממרמן) לפני 3 שבועות אמר אבו-מאזן קבל עם ועדה: להסכם השלום הישראלי-פלסטיני יצורף נספח "סוף התביעות- סוף הסכסוך". כלומר, אין זכות שיבה לתחומי מדינת ישראל הריבונית. אף אחד מדוברי הממשלה לא התייחס להצהרת אבו-מאזן והיא נמחקה מתודעת הציבור בישראל. עובדה.

26 ניסיון  (לת) גיורא
  • 08:35
  • 01.12.11

27 מישהו באמת סבר לתומו שאצל נתניהו זה יהיה אחרת? באמת "קוסם".  (לת) גיורא
  • 08:36
  • 01.12.11

28 הפלשתינים הגישו הצעה -זה חידוש מרענן שצריך להושיב את ישראל לשולחן המו"מ, כן, לשלום!! יעלה
  • 08:47
  • 01.12.11

אם ביבי ינסה למסמס את ההצעה הגיע הזמן להחליפו בראש ממשלה אחר הרודף שלום!!

  •   נכון לרגע זה נהנה ראש הממשלה מתמיכה רחבה. רב הישראלים סומכים עליו שהוא פועל, גם במחדל, לטובת ישראל  (לת) את מנותקת משהו....
    • 10:07
    • 01.12.11

29 הדבר המשעשע כאן, להבדיל מאתרי 'חדשות' אחרים, הוא אורחת לרגע באתר הארץ
  • 08:55
  • 01.12.11

שהרוב הגדול של המגיבים פשוט מקבלים את ה'דיווח' המוטה הזה ככתבו וכלשונו. כמה עוד תפמפמו לנו שישראל סרבנית שלום? טמבלים, זה לא שלום אלא עוד ניסיון לכופף אותנו במסגרת התוכנית הכללית ליישר אותנו עם יעדיו של האיסלם. אולי לשם שינוי תנסו להתחבר למציאות?
אגב, בהסכם רודוס (זה שהתווה את מה שנקרא היום קווי 67) הוכנסו שני סעיפים בלחץ בלתי מתפשר של הערבים (כן, הערבים), שני סעיפים שקובעים... שהקו הירוק לא יהווה לעולם, לעולם, בסיס לגבול קבוע בין המדינות. ואל תאמינו לי, תבדקו את זה בגוגל. בהארץ בטוח לא תשמעו על זה.

  •   לאורחת לרגע מטעם: באמת אף אחד ב"הארץ" לא שמע על על "שני הסעיפים" שכפו כביכול הערבים בהסכמי שביתת הנשק ברודוס ולפיהם כביכול הקו הירוק לעולם לא יהיה בסיס לגבולות הקבע. כי "שני הסעיפים" הם המצאה שלך ואין להם שום ביסוס עובדתי. להלן הפירוט: י קורא טקסטים
    • 10:30
    • 01.12.11

    בהסכמי שביתת הנשק שחתמו את מלחמת העצמאות נקבע כי ההסכם שנועד (ציטוט) " להקל על המעבר לשלום של קבע בארץ ישראל - ישאר בתוקפו עד אשר יושג ישוב של שלום בין הצדדים" ( סעיף 12 למשל בהסכם המצרי).
    החלטה 242 של מועצת הבטחון בתום מלחמת ששת הימים היא שקיבעה את קווי הסיום של 1949 ( מה שידוע כאן בתור קווי 67) ונתנה להם לגיטימיות בינלאומית. זאת , בקביעה של 242 כי חל איסור על רכישת שטחים בכח צבאי. כלומר, מלחמת ששת הימים אישררה את קווי 49. והתוצאה נרשמה בדפי ההסטוריה: נסיגה מלאה של ישראל לקווי 67 בהסכם השלום המצרי וכך גם ( עם תיקונים קלים בערבה) בהסכם השלום הירדני בחלקים שאינם קשורים לפלסטין.
    גם המו"מ לשלום עם סוריה היה ( וכך יהיה כאשר יחודש) על בסיס קווי 1949 ( עם הבעייתיות של השטחים המפורזים). וכך יהיה גם במו"מ לשלום עם הפלסטינים. אלה העובדות . מה כל כך קשה להבין ?

  •   קורא טקסטים חביב, דיברתי על רודוס, 1949. ולפי ויקיפדיה ("הקו הירוק") דבריך אינם אלא פרשנות עמומה. אורחת לרגע
    • 13:58
    • 01.12.11

    (כמובן, הרעיון שבכלל אפשר אי פעם להחזיר את הגלגל לאחור, לקווי 67, ושזה גם יחזיק מים, הוא רעיון שמשותף למתי מעט נשמות תועות בימינו, משהו כמו שמונים אחוזים מקוראי הארץ. אבל לצורך הדיון) להלן הנוסח המדויק מתוך ויקיפדיה:

    "בהסכם שביתת הנשק בין ישראל לממלכת ירדן בשנת 1949 נאמר מפורשות שקו זה אינו גבול. הנה שני ציטוטים מההסכם:

    סעיף קטן 2 מתוך סעיף 2: "כן מכירים הצדדים כי שום תנאי מתנאי ההסכם הזה לא יחרוץ בשום אופן את זכויותיו, תביעותיו ועמדותיו של כל אחד מהצדדים בישובה הסופי של שאלת ארץ ישראל בדרך שלום, באשר תנאי הסכם זה נקבעים מתוך שיקולים צבאיים בלבד".
    סעיף קטן 9 בתוך סעיף 6:" קווי שביתת הנשק שהוגדרו בסעיפים 5 ו-6 של הסכם זה נקבעו בהסכמת הצדדים בלי לחרוץ מראש סדרים טריטוריאליים או קווי גבול לעתיד לבוא או תביעות של צד מן הצדדים בעניינים אלה".

    וזה הקישור לערך "הקו הירוק". חפשו שם את החלטה 242 (רמז: אין לה זכר):

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A7%D7%95_%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7

  •   לאורחת לרגע מטעם: ויקיפידיה לא ירדה מהר סיני עם לוחות הברית ולמזלנו אינה טקסט קביל היחסים בינלאומים. ישנן הרבה שגיאות בויקיפדיה העברית, בעיקר בסוגיות השלום. וכנראה שיש יד מכוונת בהחדרת הנתונים השגויים. קורא טקסטים
    • 18:37
    • 01.12.11

    והראייה : שלא מצאת בויקיפדיה את החלטת מועצת הבטחון 242. כי כותבי הערכים שם לא אוהבים להחזיר שטחים כבושים.
    והרי 242 - טקסט מכונן (איסור רכישת שטחים בכח צבאי) והבסיס לכל תהליך השלום מימי קיסינג'ר בתום מלחמת יום הכיפורים ועד היום. 242 היא הבסיס לכל הסכמי השלום והסכמי הביינים שחתמה ישראל - והיא מופיעה בהדגשה בכל הסכם.
    עד היום התממשה 242 בשלום המצרי (חזרה לקווי סיום מלחמת העצמאות 1949 שהם קווי שביתת הנשק שמוכרים אצלנו קווי 67 ) ובשלום הירדני (חזרה לקווי 1949 באותם מקומות שלא גובלים בפלסטין . בשלב זה בלבד). וכך גם בטיוטות של הסכם השלום עם סוריה (והמחלוקת שנותרה היא על האזורים המפורזים). וכך יהיה בהסכם השלום העתידי עם לבנון ( שם כבר נסוגנו מספר פעמים בעבר לקווי 67). וכך יהיה בהסכם השלום הפלסטיני.
    ממשלת ישראל צריכה לבחור: מתוה קווי 67 או שלא יהיה הסכם כלל - ונגיע למעמד של מדינת אפרטהייד. אלה עובדות החיים במציאות הבינלאומית - ולא יועילו התחכמויות ו"מסרי הסברה".

30 אין חדש תחת השמש. נתניהו בורח מכל התקדמות  (לת) אירה
  • 09:08
  • 01.12.11

31 לפי התאור הזה נראה שהממשלה לא רוצה שלום וכל השאר ברברת מתחסדת אחד
  • 09:19
  • 01.12.11

לפחות שיציעו משהו? שיגידו במה ההצעה הפלסטינאית לא טובה? יתכן שיש סיבות טובות לדחות אותה, אבל מהן?
לפי התאור כרגע נראה שהממשלה רוצה להמשיך לשלוט בשטחים, אין לה שום כוונה לעזוב, וכל מה שאומרים זה תירוצים מתחסדים כדי להסתיר את האמת.

32 מתי כבר בחירות ???? שיגמר הסיוט של הממשלה המטורפת הזו  (לת) הארי
  • 09:25
  • 01.12.11

33 ביבי, די למשחקי הכח! רוצים מו"מ לשלום! קרן
  • 09:33
  • 01.12.11

ביבי, די למשחקי הכח. יש הזדמנות וחשוב לשתף איתה פעולה באופן אמיתי. זו פלטפורמה, לא רעה בכלל אגב, למשא ומתן. הפלסטינים אפילו מתנהגים יפה הפעם. בוא ניתן הצעה, רצינית, ונראה לאן זה מוביל. הקשב לקול ההיגיון. קול העם. עייפנו ממלחמות ומאבקים. עייפנו מאוד מאוד.

34 ממשלת ישראל מעונינת לספח מכסימום שטח ומינימום ערבים ולהותיר מדינה פלסטינית שמורכבת ממובלעות היא אינה יכולה להציג תכנית כזאת אך סבורה שתצליח לדחק לשם את הפלשתינאים
  • 09:34
  • 01.12.11

כל הפעולות בגדה המערבית, או ביהודה ושומרון, כמו גם ההצהרות השונות מבהירות תכנית זו

  •   קריאה נכונה של מדיניות נתניהו-ברק. אבל היא אינה קבילה בזירה הבינלאומית , ולכן אין סיכוי שתתקבל. וחזרנו לנקודת ההתחלה. זוכרים, קווי 67 .  (לת) קורא טקסטים
    • 10:39
    • 01.12.11

  •   34 צודק בתכלית העניין כי הציונות לא יכולה להתפשר עם המציאות ולכן היא התאבדותית- בתיאבון!  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 11:07
    • 01.12.11

35 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל !!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:35
  • 01.12.11

36 זה נורא שאין פרטנר...  (לת) דוד
  • 09:55
  • 01.12.11

37 כמה מפתיע : במקביל לתשובה הפלסטינית לקוורטט כי מוכנים למתוה קווי 67 עם תיקונים - אמר אבו מאזן בראיון פומבי לערוץ 2 שלנו קורא טקסטים
  • 10:01
  • 01.12.11

רק לפני 3 שבועות ובאנגלית מובנת לכל: להסכם השלום הפלסטיני יצורף נספח "סוף הסכסוך - קץ התביעות". כלומר, אין זכות שיבה לתחומי מדינת ישראל הריבונית. כמה מפתיע שההצהרה החשובה של אבו מאזן לא זכתה להתייחסות של ממשלת נתניהו-ברק. הם מעדיפים למחזר ספינים ו"הסברה". ולא נותנים לבלבל אותם עם עובדות. אז מי כאן הסרבן ? מי מסרב למו"מ על שלום ?

  •   אני באמת לא מבין למה אתה מסבך אותנו בעובדות. שמע את ביבי , קרא את בתגובות - "עם ישראל" לא רוצה שלום - ותהיה בטוח שכל הגיבורים הימנים האלה כבר עשו דרכון זר "למקרה צרה" וביקרו אצל קרוביהם בקריית מלאכי של קליפורניה להכין את הקרקע - אני פוגש כאלה כל יום.  (לת) גדעון
    • 14:56
    • 01.12.11

38 ישראל צריכה להגיש הצעה נגדית ובה כל השטחים למעט ריכוזי אוכלוסיה מסופחים לישראל הצעה
  • 10:04
  • 01.12.11

מה הבעיה לעשות את זה, לא הבנתי.

39 הסיפור באנגלית סיפור רומנטי נוגע ללב על שלום, הסיפור בערבית חיסול העם היהודי.  (לת) גודמן
  • 10:04
  • 01.12.11

40 ביבי השקרן רצה לדבר דוגרי  (לת) זה לא איש אלא פינה אפלה
  • 10:04
  • 01.12.11

41 מישהו מהמגיבים כאן יכול להסביר לי מדוע אם אבו מאזן כל כך שש להגיש הצעות לקוורטט, ע.ה.
  • 10:05
  • 01.12.11

מדוע הוא מסרב כבר שנתיים וחצי לכל משא ומתן עם ישראל, גם כאשר היתה הקפאה? מה האבסורד הזה, שהוא מנהל שיחות ישירות עם הקוורטט, אבל מסרב להגיש את ההצעות שלו במסגרת משא ומתן עם ישראל?

  •   ע.ה. בוא נדייק = איציק
    • 10:32
    • 01.12.11

    Ynet 28/4/11

    "...הנשיא הפלסטיני תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר אתמול כי לא ייתכן הסכם שלום אם פתח וחמאס יחברו יחדיו: "חמאס הוא חלק מהעם הפלסטיני, אני לא יכול להתעלם מהם, הם חלק מאיתנו ואתה נתניהו - שותף שלנו. אנחנו רוצים את שניהם ולא לבחור בין זה לבין זה.

    אבל מי שצריך לבחור הוא נתניהו, שצריך לבחור בין שלום להתנחלויות", הוסיף אבו מאזן, "אנחנו לא מבקשים לפי שעה לפנות את ההתנחלויות אלא רק להקפיא אותן. אם ישראל תיסוג מהשטחים, כל המדינות הערביות ינרמלו את יחסיהן עם ישראל ולאחריהן גם המדינות המוסלמיות. היוזמה הערבית הגיעה מהערבים עצמם, והישראלים דחו אותה...".

    ומצד שני, ממשלת הביבים טוענת שאין טעם לעשות מו"מ לשלום רק עם הרשות הפלסטינית, אם החמאס אינו רוצה שלום - כמה נוח שאפשר לשבת על הגדר, רגל פה רגל שם, ולצחוק על כל העולם....? השאלה עד מתי?????


  •   קשה להסביר למה קרה משהו שלא קרה. תיאור העובדות שלך לא נכון. 1. תשעה חודשים הייתה "הקפאה" לא הקפאה. להזכירך, ביביהו הסכים להקפיא רק התחלות חדשות. אלפי הדירות שהותחלו לפני סוימו באותה תקופה. לא תמצא אפילו בליפ בגרף הגידול בגדה. 2. עוד לפני סיום ה"הקפאה" ישבו אבו-מאזן ונתניהו למו"מ. הם נפגשו פעם אחת. או אז נגמרה התקופה של 9 החודשים ונתניהו סירב להמשיך. כמובן הציונים רוצים גם לשבת למו"מ משתק מצד אחד וגם לתקוע סכין התחלותי מצד שני, אבל הפלסטיני כבר לא פרייר. 3. למה אבו-מאזן סירב בהתחלה לשבת למו"מ? כי נתניהו סירב לדון בסוגיות עצמן ורצה לדון רק בסוגיית סידורי ביטחון, בעיקר זמניים.  (לת) אלו העובדות, אבל לא ניתן להם לבלבל
    • 10:47
    • 01.12.11

42 רק חרם על ישראל ימנע הפיכתה למדינת אפרטהייד יובל
  • 10:16
  • 01.12.11

הממשלה של נתניהו לא רוצה שלום ולא ביטחון. היא רוצה לכונן משטר אפרטהייד: מדינה שבה יש אזרחים ויש נתינים משוללי אזרחות. למדינה שזו מדיניותה הרשמית אין מקום במשפחת העמים. או נסיגה לקווי 67' או סיפוח ומתן אזרחות לכל התושבים שבין הירדן לים. רק אולטימטום, ולא משא ומתן, יביא שלום ויציל את ישראל מעצמה.

43 ממשלת ישראל צריכה... אזרח שפוי
  • 10:24
  • 01.12.11

ממשלת ישראל צריכה להציג את תנאיה וביניהם תנאי חשוב, אין חזרת פליטים !! למדינת ישראל!! יסכימו, טוב, לא יסכימו גם טוב.....!!

44 ביבי לא יציע הצעה שבה יציאה מיהודה ושומרון העילוי
  • 10:27
  • 01.12.11

כי הוא לא רוצה להיות יצחק רבין מספר 2.

45 לכל הרודפי שלום באמת: עשיתם כבר שלום עם הקב"ה ?כל עוד לא תעשו שלום עם המלך שהשלום שלו,תזכו ותראו רק מלחמות קשות עם קשי עורף שכמותכם רמאים וושקרנים,גם אם תחתמו על הסכמים זה יהיה הסכם שקר, כמו במצרים וירדן ,המלך הירדני קרוב יותר לאחמגדניג'ד יותר מישראל, אתם שונאים חרדים , העולם ישנא אותכם,הכל מידה כנגד מידה!!  (לת) דויד מלמד [המלך]
  • 10:36
  • 01.12.11

  •   ומה הקב"ה עשה למענך מלמד? הביא לעם הזה גלות של 2000 שנה, הביא אינקוויזיציה, הביא פוגרומים, הביא שואה וכעת גם את אירן - כמה הקב"ה עוד צריך לרמוז לך שהיהודים הם העם הנבחר רק בעיני עצמם??? השמאלנים עשו למען העם היהודי יותר מאשר הקב"ה עשה במשך כל עת קיומו - אז של נעליך מעל רגליך בהזכירך את השמאל.  (לת) רבי גרב"ץ
    • 13:27
    • 01.12.11

46 שתי הערות אדר
  • 10:58
  • 01.12.11

1. אני שמח שכל כך הרבה מהמגיבים נשמעים כאנשי הימין (תמיד שמעתי שהם משמיצים את "הארץ" כעיתון שמאלני "סמולני", בוגדני וכו'.
2. אותם שניתן להגדירם כאנשי מין מצליחים תמיד למצא סיבה מדוע אנחנו בסדר, מדוע הצד השני לא בסדר ובנוסף לכל בטוחים בכך שדרכנו והתנהלותנו גם תביא רק תוצאות חיוביות.
כתרגיל אקדמי אפשר להמשיך בכך עוד עשרות שנים אבל זה לא תרגיל.
צריך להתחיל בקטנות ולא לתקוע את המקלות מייד בהתחלה.

47 החזרת ה/שטחים מנחם שלגי
  • 11:02
  • 01.12.11

אבו מאזן השתגע.מה פתאום שנתניהו יחזיר לו את השטחים הכבושים? כתוב במפורש בספר בראשית פרק יז', שאלוהים הבטיח לאברהם וליהודים את כל ארץ כנען.לנתניהו יש מספיק צרות עם השמאלנים הבוגדים יפי הנפש,אז למה שיחפש צרות עם אלוהים?אין בכך שום הגיון.

48 "רק חילופי שטחים מאוכלסים"...... ציפי ליבני, אני רוצה לשמוע זאת ממך...  (לת) אחרת לא אצביע עבורך!
  • 11:08
  • 01.12.11

49 הופתע רק מי שחלם שנתניהו רוצה הסדר מדיני.  (לת) הרשלה
  • 12:00
  • 01.12.11

50 עתה אין זו העת למשחקי שלום כאשר הכל בוער מסביב. יש לשלב ידיים !!!!  (לת) ברק א.
  • 12:00
  • 01.12.11

51 יאלה ביבי לך על זה הצעה הגיונית עם כמה שיפורים מינורים זה הסכם טוב  (לת) דן
  • 17:02
  • 01.12.11

52 מדוע העיתון מעוות את המציאות גד
  • 00:49
  • 04.12.11

החלטת הקורטט היתה לקיים שיחות ישירות בין הצדדים שבתום 3 חודשים יבשילו לידי קביעת גבולות עתידיים.
עד היום הפלסטינאים מתנגדים לשיחות הישירות ואילו הקורטט נכנע להם ואינו מוכן לממש את דרישתו לקיום השיחות הישירות ללא תנאים מוקדמים כלומר ללא הקפאה וכו'.
ישראל מאידך מוכנה לעמוד בתנאי הקוורטט ונשאלת רק השאלה מדוע עיתון מכובד כמו הארץ אינו מוצא לנכון לדווח את כל האמת על התהליך ולהפך מעוות בכתבה זו את המהלכים כאילו ישראל הנה הסרבנית.

53 rQuNACdPrKZGEYqKijViZiXGfFYXvn MpghHMqc
  • 16:12
  • 07.08.14

Check This Out tramadol ultram ingredients - tramadol no prescription overnight shipping

פרוייקטים מיוחדים