המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ישראל כבר תוקפת באיראן? ברק: אני חושב שהתשובה שלילית

לדברי שר הביטחון, הפיצוצים באיראן לא מעידים על מלחמה חשאית. "אנחנו לא יכולים לחכות לראות אם תהיה פצצה. ומה אם אז כבר לא נוכל לפעול?"

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב (שבת) כי הפיצוצים האחרונים באיראן לא מעידים על תחילת מתקפה צבאית נגדה. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר ברק כי ישנה פעילות נגד איראן במישור הדיפלומטי, בתחום הסנקציות ובפעולתן של סוכנויות הפיקוח הבינלאומיות. כשנשאל האם כבר מתנהלת מלחמה חשאית נגד איראן, אמר ברק כי הוא "חושב שהתשובה לשאלה זו שלילית".

"איראן מתקרבת לפצצה, הסנקציות צריכות להיות מהירות, תכליתיות ומועצמות. האיראנים מתארגנים בצורה שיטתית על מנת ליצור מצב בו תכנית הגרעין שלהם תהיה עמידה בפני התערבות. אנחנו לא יכולים לחכות ולומר – נראה אם יש להם פצצה, ואז נפעל. מה אם אז לא נוכל לפעול?". לדבריו, טווח הפעולה שנותר למניעת הפצצה האיראנית הוא של מספר שנים, לכל היותר.

בתגובה לדבריו של שר ההגנה האמריקאי ליאון פאנטה מאמש, שהפציר בישראל שלא לפעול לבד נגד איראן, אמר ברק כי דבריו המלאים של פאנטה נשמעים יותר מורכבים. "אנחנו בשיח רצוף עם האמריקאים. את פאנטה פגשתי כתריסר פעמים בשנתיים-שלוש האחרונות. בארבע עיניים אנחנו משוחחים באופן יותר מעמיק".

"אין מחלוקת בעולם על כך שיש למצות את הדרך הדיפלומטית ואת הסנקציות. אבל אין להוריד שום אופציה מהשולחן. ישראל אחראית לביטחונה, עתידה וקיומה, ולא יכולה לשחרר עצמה מקבלת החלטות כמדינה ריבונית", אמר.

לדברי ברק, הממשלה לא שינתה את מדיניותה בנוגע לאיראן. "כשאמרתי בעבר שישראל צריכה להגן על האינטרסים שלה בעצמה, לא דיברתי בהכרח על הגרעין האיראני. העמדה של הממשלה נותרה אותה עמדה: איראן גרעינית היא בלתי קבילה, וזו גם עמדה אמריקאית. אסור להוריד שום אופציה מהשולחן, וזו עמדה ישראלית, שהצלחנו באמצעות עבודה קשה לשכנע בה את מרבית העולם".

שר הביטחון הגיב גם לדבריהם של בכירים שיצאו לאחרונה נגד אפשרות המתקפה הישראלית באיראן, ונגד אופן ההתנהלות שלו ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו. "את ההחלטות לא מקבלים אני וראש הממשלה לבד. כל החלטה מתקבלת לאחר ששומעים את כל הגופים, אנשי המקצוע וההמלצות. הנושאים הביטחוניים נשקלים בדיונים מקיפים, מורכבים ומעמיקים". ברק הוסיף כי יש מקום לשיח ציבורי בנושא הגרעין האיראני, אולם האופן בו השיח מתנהל מזיק.

ברק דיבר גם על תוצאות הבחירות לפרלמנט במצרים, בהן ניצחו המפלגות האיסלאמיות. לדבריו, "תהליך האיסלאמיזציה במדינות ערב מטריד מאוד. אלו שינויים שמוקדם לומר איך הם ישפיעו על האזור. אני מקווה שכל ממשלה שתקום במצרים תבין שאין ברירה, אלא לשמור על מסגרת ההסכמים הבינלאומיים, ובתוכם הסכם השלום עם ישראל". ברק אמר גם כי הוא מקווה שהממשלה החדשה במצרים תתפנה לטפל בסיני. "אני יודע שנעשים מאמצים. אנחנו בקשר הדוק עם המצרים, אבל ההתפתחויות מטרידות", אמר.

בנוגע לקיפאון המשא ומתן עם הפלסטינים, אמר שר הביטחון כי "התהליך המדיני הוא יעד מרכזי של מדינת ישראל, ולא רק בדיבורים. מי שקורא בין השורות רואה שינוי בעמדה הישראלית. הממשלה מוכנה בכל רגע להכנס למשא ומתן ישיר בלי תנאים מוקדמים. אנחנו חייבים לנוע למשא ומתן, אולם הדברים לא קורים בחלל ריק". ברק אמר כי הוא "מוכן להיפגש עם אבו מאזן עכשיו".


 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 האירנים לא יעברו לסדר היום על החבלות והרציחות ("חיסולים"). מישהם ישלמו את המחיר. המשלם ככל הנראה לא יהיה ממשפחות ברק או נתניהו.  (לת) מ"מ
  • 18:27
  • 03.12.11

02 אמידה? עמידה! המגיה
  • 18:36
  • 03.12.11

התכנית האירנית כבר אמידה. השאלה שעורר שהב"ט היא אם התכנית תהיה עמידה.

03 אני חושב משמע אני תוקף  (לת) smart ass
  • 18:39
  • 03.12.11

04 ״אמידה בפני התערבות״ ?  (לת) רמי עדן
  • 18:52
  • 03.12.11

05 כל דרך ההתנהלות התקשורתית של ברק היא חסרת אחריות אריק
  • 18:54
  • 03.12.11

מתראיין שוב ושוב, פולט דברים שלא צריך לומר.
די כבר.

06 התוכנית שלהם תהיה עמידה (ולא "אמידה"). נא לתקן.  (לת) מנחם
  • 18:54
  • 03.12.11

07 חושב שהתשובה שלילית ? מעניין. קול האמת
  • 19:08
  • 03.12.11

אז מי בעצם יודע ? אם שר הביטחון לא סגור על זה אז מי כן ? אולי כדאי לשאול את זהבה, הקופאית מסופרסל ?

08 הפלא ופלא: האמריקנים ודגן הצליחו לרסן את אהוד ברק. שלשום הוא אמר שצריך להפציץ את איראן בתוך 9 חודשים. ובראיון הערב הוא מדבר על טווח של מספר שנים. קורא טקסטים
  • 19:09
  • 03.12.11

במחשבה שניה : האמריקנים הם אלה שלחצו ושינו את עמדתו של ברק.
טוב שיש מבוגר אחראי בסביבה. אפילו כזה שנמצא מעבר לאוקיינוס.

09 ברק קשקשן מחפש כותרות היה ראש ממשלה אסון כשלון לך הביתה מספיק ודי  (לת) עודד
  • 19:27
  • 03.12.11

  •   טוקבקיסטים 05,08,09 מה כואב לכם? אסף אביזוהר
    • 22:07
    • 03.12.11

    מדוע ברק היה כישלון בתוך ראש ממשלה, פשוט בבחירות נבחר מישהו אחר, בינתיים הוא הספיק להוציא את צה"ל מלבנון ולחשוף את המזימה של עראפת. אינכם מספיק חכמים להבין את הראיונות עם ברק.

10 תהליך האיסלמיזציה מטריד? ומה עם תהליך ההתחרדות בישראל?  (לת) שאול
  • 19:34
  • 03.12.11

11 ביטחון המדינה ביטחון
  • 19:41
  • 03.12.11

איראן גרעינית זה בסדר

12 מי שמשוויץ ומשתחצן היום על פעולות הטרור הציוני באירן הוא מי שיתבכיין מחר כשתבוא תגובת הנגד האירנית.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 19:53
  • 03.12.11

13 ועדיין.. כן ירבו!  (לת) מורן
  • 19:56
  • 03.12.11

14 בניגוד לכלמיני ״ביטחוניסטים״ שמקשקשים עצמם לדעת  (לת) ברק עושה, לא מדבר
  • 19:58
  • 03.12.11

15 Time passes MRZ
  • 20:07
  • 03.12.11

Israel looking for a broker to fight Iran

16 מסכים עם מספר 6 פסימי
  • 20:10
  • 03.12.11

עם כל הכבוד לגרעין האירני מדינת ישראל צריכה להגן עליה מבפנים ואז מבחוץ. החרדים הם סיכון הרבה יותר גדול וממשי מאירן, והוא צריך לעבור לטיפול משרד הביטחון בהקדם.

17 הבקרק הקרקרן הזה גם האמין שהצבא שלו "הכי מוסרי בעולם"... יהודי ואיש-שלום!
  • 20:17
  • 03.12.11

מי אשם בכך שהמפלגות האיסלמיות בעולם הערבי התחזקו??? אותו האל שעשה גם אצלנו את אותו הדבר... כי בשם אותו האל מנעה ממשלת ישראל ועודה ממשיכה למנוע כל פיתרון מדיני של שלום... כאילו שלאל הזה היה קושאן להעניק למתנחלים המתחזים ליהודים, לאותם נטולי המוסר, את כל אדמת פלסטין, ולא להסתפק בחציה.

18 הבקרק הקרקרן הזה גם האמין שהצבא שלו "הכי מוסרי בעולם"... יהודי ואיש-שלום!
  • 20:20
  • 03.12.11

מי אשם בכך שהמפלגות האיסלמיות בעולם הערבי התחזקו??? אותו האל שעשה גם אצלנו את אותו הדבר... כי בשם אותו האל מנעה ממשלת ישראל ועודה ממשיכה למנוע כל פיתרון מדיני של שלום... כאילו שלאל הזה היה קושאן להעניק למתנחלים המתחזים ליהודים, לאותם נטולי המוסר, את כל אדמת פלסטין, ולא להסתפק בחציה.

19 כמה טראגי שאנו חייבים להודות לראש "המוסד" לשעבר — מאיר דגן — שכידוע גם הוא לא נמנה על ל"ו הצדיקים  (לת) חוסם השור
  • 20:27
  • 03.12.11

20 כמה טראגי שאנו חייבים להודות לראש "המוסד" לשעבר — מאיר דגן — שכידוע גם הוא לא נמנה על ל"ו הצדיקים  (לת) חוסם השור בקרניו
  • 20:32
  • 03.12.11

21 "מי שקורא בין השורות רואה שינוי בעמדה הישראלית" הבדיחה הכי טובה בעיר בני
  • 20:45
  • 03.12.11

לא צריך לקרוא בין השורות : שר החוץ המבריק של מדינת ישראל הכריז לא ממזמן שלא יהיה שלום בעשור הקרוב. ראש הממשלה הפר את תנאי השמיניה לאי בניה בהתנחלויות שבועיים אחרי שהוא סיכם איתם על זה... השינוי ברור ולא בין השורות: ממשלת ישראל רוצה מלחמה עכשיו, ושלום אולי בעשור הבא !

22 כמה טראגי שאנו חייבים להודות לראש "המוסד" לשעבר — מאיר דגן — שכידוע גם הוא לא נמנה על ל"ו הצדיקים  (לת) חוסם השור בקרניו
  • 20:57
  • 03.12.11

23 כמה טראגי שאנו חייבים להודות לראש "המוסד" לשעבר — מאיר דגן — שכידוע גם הוא לא נמנה על ל"ו הצדיקים  (לת) חוסם השור בקרניו
  • 21:06
  • 03.12.11

24 ברק אומר דברי טעם. חבל שלא מקשיבים לו מספיק  (לת) ראובן
  • 21:13
  • 03.12.11

25 המשך כך ברק, עבודה טובה, לא צריך לתקוף באירן כשהם מתפוצצים מעצמם. יוסי
  • 21:25
  • 03.12.11

מזל שהוא שר הבטחון, היחיד שיכול היה לבצע את העבודה הזאת בצורה כזאת גאונית.

26 ברק קודם תן הסבר על הפשלה בתרגיל צה"ל אביגיל הגנרלית
  • 21:26
  • 03.12.11

ברק קודם תדאג שצה"ל יחזור להיות צבא חזק ויפסיק לעשות פשלות,
בטח הוא עושה עשרות פשלות שלא מפרסמים, אחר כך באיראני,
תפסיק להשויץ בצבא כאילו אתה נוחל רק הצלחות, הצבא הוא פוליטי
ולכן אין לנו אמון בך , לדעתי פג התוקף שלך וצריך להחליף אותך בגנרל אחר
רציני שאפשר לסמוך עליו אפשר להביא מחו"ל אפילו מהודו,רק לא אתה

27 כי בתחבולות תעשה לך מלחמה שמואל
  • 21:47
  • 03.12.11

קשה להאמין איך העתונות או הציבור חושבים ובטוחים ואפילו דורשים לקבל מידע מדוייק ועדכני על דרכי התגובה לאיום האיראני. בקרוב גם תקום תנועת מחאה שתצעד ברוטשילד ותדרוש לקבל מידע מתי, איך, באלו אמצעים נתקוף באיראן ואיך בדיוק נשתלב עם ארה"ב ובריטניה בתקיפה.
כמו שהמצרים ניהלו מערך הונאה והטעיה נגדנו לני יום כיפור כך גם אנו.
כל ההתפטרות של דגן ויציאתו בציבור למנוע תקיפה, וכל התמיכה בו מחד והגינו י מצד שני והכאילו התלבטות והתחבטות בשמיניה ובממשלה -הכל זה מהלך מתוכנן להטיית האוייב.
חכו ותיווכחו.

28 מדינה עושקת ואכזרית יהודי
  • 21:50
  • 03.12.11

בעזרתו השם נשק גרעיני לאירן בקרוב. מוכן למות והעיקר שהמדינה תושמד עם כל הרוע שיש פה!!!

29 ברק הקרקרן הזה גם האמין שהצבא שלו "הכי מוסרי בעולם"... יהודי ואיש-שלום!
  • 22:00
  • 03.12.11

מי אשם בכך שהמפלגות האיסלמיות בעולם הערבי התחזקו??? אותו האל שעשה גם אצלנו את אותו הדבר... כי בשם אותו האל מנעה ממשלת ישראל ועודה ממשיכה למנוע כל פיתרון מדיני של שלום... כאילו שלאל הזה היה קושאן להעניק למתנחלים המתחזים ליהודים, לאותם נטולי המוסר, את כל אדמת פלסטין, ולא להסתפק בחציה.

30 כמה טראגי שאנו חייבים להודות לראש "המוסד" לשעבר — מאיר דגן — שכידוע גם הוא לא נמנה על ל"ו הצדיקים  (לת) חוסם השור בקרניו
  • 22:02
  • 03.12.11

31 אהוד ברק הוא איש חכם והוא יודע על מה הוא מדבר הוא שר ביטחון מעולה שוקי מרלה
  • 00:40
  • 04.12.11

תנו לאהוד ברק לנהל את הנושא האיראני הוא חכם הוא מכיר את הנושא היטב והוא יודע מה לעשות

32 אני חושב משמע אני קיים.  (לת) דקרט
  • 06:03
  • 04.12.11

פרוייקטים מיוחדים