מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אושרה בניית גן לאומי במזרח ירושלים ש"יחנוק שכונות פלסטיניות"

הפלסטינים באזור טוענים שמטרת הקמת הגן היא למנוע את התפתחות השכונות. בהסבר לתוכנית נכתב כי למקום חשיבות נופית וארכיאולוגית

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הפקידה תוכנית להקמת גן לאומי חדש באזור הר הצופים. לטענת תושבים פלסטינים וגורמי שמאל, מטרת הגן הלאומי היא למנוע את התפתחותן של שתי שכונות פלסטיניות במזרח העיר, עיסאוויה וא-טור ולאפשר הקמה של התנחלות יהודית בעתיד.

בהסבר לתוכנית הגן הלאומי נכתב כי למקום - המורדות המזרחיים של הר הצופים, לכיוון כביש מספר 1 - יש חשיבות מבחינה נופית וארכיאולוגית ומבחינת ערכי הטבע שבו.

גודלו של הגן הלאומי החדש יהיה 734 דונם, שלטענת הפלסטינים רובם שטחים פרטיים. "לקחו לנו את כל ההר ואין לנו מה לעשות", אומר תושב א-טור, מלוכ עבדאללה. "אנשים משתגעים מזה". "הגן הלאומי הזה הוא פארסה", אומר חבר מועצת העיר מטעם מרצ, מאיר מרגלית, "אין שם שום דבר מלבד סלעים ודרדרים ואין שום דבר שמצדיק גן לאומי. הסיבה היחידה להכרזה היא כדי לתפוס קרקעות ולשמור אותן כרזרבה להקמת התנחלות כלשהי בעתיד, ובינתיים לחנוק את השכונות הפלסטיניות".

תושב א-טור, מלוב שבאנה, ליד השלט המודיע על הקמת הגן, אתמול
תושב א-טור, מלוב שבאנה, ליד השלט המודיע על הקמת הגן, אתמול. צילום: פתאל מיכל

ארגון המתכננים האלטרנטיביים במקום ניסה בשנים האחרונות לקדם תוכנית לשיקום והרחבת שכונת עיסאוויה, אך תוכנית הגן הלאומי סותמת את הגולל על הניסיון הזה. "יש שם שתי שכונות שאין להן שום אפשרויות פיתוח אחרות, הן סגורות מכל הכיוונים", אומרת האדריכלית אפרת כהן מעמותת "במקום", הפועלת לחיזוק הקשר בין זכויות אדם לתכנון בישראל. כמו כן, התושבים חוששים כי הקמת הגן הלאומי תחייב הריסתם של 15 מבנים המצויים כיום בשטח הגן.

בתוך כך, אתמול ערכה המועצה לביטחון לאומי דיון בתוכנית אחרת השנויה במחלוקת בירושלים - תוכנית גן המלך. על פי התוכנית, שמקודמת על ידי ראש העיר, ניר ברקת, ייהרסו 22 בתי פלסטינים בסילוואן ויינתן היתר ל-66 מבנים בלתי חוקיים נוספים, כדי לאפשר את הקמתו של גן תיירותי חדש במקום. התושבים והקהילה הבינלאומית מתנגדים בתוקף לתוכנית ולנוכח דרישת העירייה לקדם אותה נערך הדיון, שבמהלכו נשמעו עמדות גופי הביטחון בנוגע לקידום התוכנית.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הפרשנויות ישירות לפייסבוק

בימין הביעו חשש שהתוכנית תאושר לבסוף רק בחלקה, כלומר שיינתן למבנים הבלתי חוקיים היתר, אך הגן לא יוקם בסופו של דבר.

להגדלה לחץ כאן

"אין ריבונות ללא אכיפת החוק", אומר חבר מועצת העיר, יאיר גבאי. "אסור להיכנע לפורעי חוק שבאמצעות הפצת שקרים מרשים לעצמם לבנות על שטח המיועד לפארק במקום היסטורי וייחודי כגן המלך. גם לתושבי מזרח ירושלים מגיע פארק ואם נבהיר לקהילה הבינלאומית שהתוכנית של גן המלך תתרום לאיכות החיים של תושבי מזרח העיר הם יתרמו ליישומה ולא יגנו את מדינת ישראל.

תוכנית נוספת, להקמת 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה הוסרה בינתיים מסדר היום של הוועדה לדיור לאומי.

מדובר בתוכנית שבמארס 2010 עמדה במוקד אחד המשברים הקשים בין הממשל האמריקאי לישראל, בשל אישורה בזמן ביקורו בישראל של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

הוועדה, שהוקמה כחלק מתוכניתו של ראש הממשלה נתניהו לעידוד הבנייה, היתה אמורה לדון בתוכנית ב-18 בדצמבר, אך הדיון נדחה והתוכנית תשוב כנראה לדיון במסלול הרגיל, דרך הוועדה המחוזית.

Read this article in English: New Jerusalem park a 'ruse' to set up new settlement, activists say




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני חנוק עמי...  (לת) הראל
  • 05:25
  • 06.12.11

02 מחמם את הלב :)  (לת) דוד המלך
  • 05:42
  • 06.12.11

03 אלי אמסלם הפחדן הרס את רשות הטבע והגנים איש רטג
  • 06:19
  • 06.12.11

רשות הטבע הפכה זרוע ביצוע של הימין

04 הנהלהמורדי נבלה פחדנית מדענים פחדנים מורדי
  • 06:20
  • 06.12.11

רשות חסרת כבוד

05 גן חונק ? , רק בעיתון אובייקטיבי ו״חושב״ (מקווה שיעבור את הצנזורה של חופש העיתונות)  (לת) מאירי
  • 06:27
  • 06.12.11

06 "לקחו לנו את כל ההר" ממש כי ירושלים של אבא שלך איפה אתה חושב שאתה חי ? גדי
  • 06:27
  • 06.12.11

מה זה הדבר הזה שכל אדמה שערבי רואה אז היא שלו?
נראה לכם שאתם יכולים לבנות איפה שבא לכם ?

  •   הוא חי בבית שלו מ
    • 11:33
    • 06.12.11

    והוא לא חושב, הוא יודע שזה הבית שלו. וכן, לערבים מותר לבנות איפה שהוא רוצה, בדיוק שמותר ליהודים

  •   מה זה הדבר הזה שכל אדמה שציוני רואה אז היא שלו? לא עולה בחומה
    • 12:30
    • 06.12.11

    באו חבורה של מתנחלים מהמערב למזרח התיכון וכל דבר שראו - אמרו "אלוהים הבטיח לי".

  •   בא גד - להסתה ירושלמי
    • 09:49
    • 30.09.13

    היהודים טוענים לחזקה על "ארץ אבות" ולירושלים "מאוחדת לנצח"
    - שקר נאלח של מגיבים כ"גדי" וברקת ראש העיר המספח - בו
    תומכות המפלגות ה"סוציאל דמוקרטיות" מרץ והעבודה

07 רק חרם צרכנים ירגיע את הנהלת רט״ג  (לת) פקח
  • 06:31
  • 06.12.11

08 חטיבת מדען אימפוטנטית דר׳ מורדוך
  • 06:32
  • 06.12.11

רשות בזבזנית כספי ציבור

09 ערביי ירושלים צריכים להשתתף בבחירות לעיריה ואף לתבוע אזרחות וזכות בחירה לכנסת. זו התשובה הראויה לקפאון המדיני והעמקת הכיבוש.  (לת) רמי
  • 06:39
  • 06.12.11

  •   אין בעיה - ובאותו יום אין יותר דיבורים על חלוקת ירושלים בני
    • 08:02
    • 06.12.11

    כי אם 100% מתושבי ירושלים הם ישראלים, מה בדיוק הפלסטינים יוכלו לדרוש ?

  •   אין בעיה - ומאותו יום יש לך מדינה דו לאומית ואין יותר דיבורים על מדינה יהודית.  (לת) ששש
    • 20:36
    • 06.12.11

10 במקום שילכו עד גן סקר המרוחק,כל הכבוד ישראל שקד,ירושלים
  • 07:00
  • 06.12.11

אחר כך הם בוכים שלא עושים למענם כלום ,ביוב שמנסים לבנות אצלם הם ישר בונים תוספת בית בוכים על גזל ומיד שיורדים מהרעיון הם בוכים על גזענות

11 היות וביבי ושות' ידועים כמציתים לאומנים-הגן הוא עוד מעשה עוולה וגזל בטיוח הנוף.זה מה שקורה לעם שמוותר לראש ממשלה על הקמת ועדת חקירה ממשלתית לאסון הכרמל.הוא מקבל ר"מ שמקדים פריימריס כדי לצאת חלק יחסית ממסקנות המבקר שאמורות באותו תאריך לצאת.ביבי עושה הכול כדי שנעיף אותו-בארץ ובעולם.גם הרגע הזה יגיע.כשבוי ליברמן,הוא יצית את השטח כדי להראות איך אדונו-שמולדובה ביתו, לא ממש שגה כשתאר את הדם בספטמבר ופלשתינאים כאשמים.הבעיה-שהפלשתינאים עושים לשניהם בי"ס בחוכמה.ולא נופלים למלכודות שהם טומנים להם.יגיע היום שבו נחזיר את השטחים.וככל שהיום הזה יקדים לבוא במעשים שלנו-כך נקדם עתיד ראוי לכולנו במרחב הזה.מרחב שבו סיימנו להיות קורבנות מקרבנים.  (לת) דמוקרט
  • 07:02
  • 06.12.11

  •   מה אתה רוצה?  (לת) יוסי
    • 07:54
    • 06.12.11

  •   אין בעייה, אם אתה מאד רוצה אז לך על אולמרט וחבורת המושחתים שלו, או אריק שרון שפוצץ לנו את ההתנתקות בפרצוף, ואם אתה באמת מאד רוצה אז קח את ציפי הבינונית. אנחנו מצפים לקצת יותר  (לת) העם
    • 08:05
    • 06.12.11

12 קק"ל הסוכנות המדינה רשות הטבע והגנים המינהל והכיבוש כולם הראש אחד בעד נישול ודיכוי הערבים והפלשטינאים בפרט אז מה חדש כאן אההה אולי ה פ ת א ה נוף יחודי וערכים ארכיאולוגי והיש מקום בישראל שהוא לא כזה כולל ראש פינה חניתה וכפר גלעדי  (לת) פלץ
  • 07:04
  • 06.12.11

13 והמיצפים בגליל וההיתנחלויות בשטחים הם לא אתרי נוף עם יחוד ארכיאולוגי  (לת) פלץ
  • 07:05
  • 06.12.11

14 מצוין! זו הדרך !  (לת) אבי
  • 07:14
  • 06.12.11

15 סוף-סוף ידיעות טובות לעם ישראל גם בעיתון "הארץ".  (לת) חגי
  • 07:18
  • 06.12.11

16 יש לנסות ולראות את החיוב. בשטחי הגן הלאומי לא יוקמו דירות של יהודים רונן
  • 07:19
  • 06.12.11

הגם הלאומי יהווה עתודות קרקע לירושליים המזרחית.
כאשר יקבלו הפלסטינים את החזקה על מזרח העיר ,הם יחליטו האם להקים שם דירות או להשאיר את הגן.
גן שכזה מונע את שגעון ההתנחלות של ממשל נתניהו.

17 חבל שהכותב לא מציין שמדובר בשטח הכניסה לעיר ממזרח בשטחים שמסביב לאוניברסיטה בהר הצופים, משני צדי מנהרת הכניסה לעיר. כנראה שמשהו מעדיף בניה לא חוקית שתחנוק את הכניסה הראשית לבירה.  (לת) מעיין
  • 07:20
  • 06.12.11

18 ואם הגן היה מפריע להתפתחות שכונה של יהודים נאמני הארץ ששהותם במקום איננה שוד קרקעות כמו השהות הערבית - הארץ היה תומך בהקמת הגן.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 07:21
  • 06.12.11

19 למי שאיננו מכיר, בגבול השטח מספר מצפים שקולטים אליהם מאות תיירים כל יום. כלומר לא רק קוצים וטרשים כי אם נוף בראשתי  (לת) יובל
  • 07:23
  • 06.12.11

20 הארגונים הירוקים של הקרן החדשה צריכים להיות מרוצים!  (לת) ירוק עז
  • 07:34
  • 06.12.11

21 מה עם עיסאוויה? ליאור ס, ירושלים
  • 07:41
  • 06.12.11

מי מכם יודע שהברון אדמונד רוטשילד קנה את אדמות הר הצופים והכפר עיסאוויה, אותן הוא העביר לידי מדינת ישראל?

22 איך אפשר לומר שטות כי גן לאומי "יחנוק" שכונות מגורים בירושלים ? יש גבול לכל איוולת.  (לת) רון
  • 07:49
  • 06.12.11

  •   אין גבול לחוצפת ההסתה האנטי ישראלית דרור הנאור מרמת גן
    • 12:15
    • 06.12.11

    גם אם זה לא מוצא חן בעיני הצנזורה השמאלנית של "הארץ".

23 כשבונים ליהודים: הירוקים צודקים; כשבונים לערבים: הערבים צודקים אין כמו העקביות של "הארץ"
  • 07:55
  • 06.12.11

זה מאוד מעניין. dogma.

24 "הארץ" בעד שודדי קרקעות - בתנאי שהם ערביים. למה שלא יבנו לגובה, כמו היהודים?  (לת) המסקנה
  • 08:02
  • 06.12.11

  •   למה, לגובה כן תונים להם היתרי בנייה? זה חדש. ששש
    • 10:26
    • 06.12.11

    תלך פעם לטיילת בארמון הנציב, תסתכל מזרחה לאבו דיס ותראה שברגע שירושלים נגמרת, מהצד השני של החומה בשטח B, יש בנייה צפופה לגובה. מהצד הירושלמי בנייה כפרית דלילה, עד שמגיעים שוב לשכונה יהודית ושוב בנייה צפופה לגובה.

    מה זה אומר לך, שרלוק?

25 אין מזרח ואין מערב ירושלים יופי !
  • 08:02
  • 06.12.11

היכן הירוקים שיימחו כפייפ כל הכבוד שמעיפים את פנינת העולם שלא יורעל ברעלות , או בעורלות

26 השמאל לעולם לא ילמד מטעויות ולא יעשה חשבון נפש: אין עם פלסטיני יש אומה כלל ערבית חוקר דתות
  • 08:03
  • 06.12.11

גם כשעולים סימני שאלה על הסכם השלום עם מצרים, גם כשהפת"ח מתאחד עם החמאס, גם כשההתנתקות מתפוצצת בפנים. השמאל נשאר בשלו.
השלום הוא דת לכל דבר: כהנים, טקסים דתיים שגובלים במסירות נפש, והגרוע מכל קנאות דתית עיוורת.
תזכרו: דת השלום היא הדת הכי מסוכנת במזה"ת

27 לערבי מותר לעשות הרחבה לדירה שלו ואני צריך אישור עירייה  (לת) שמאלנים תסבירו לי למה רק
  • 08:14
  • 06.12.11

  •   קבל הסבר. שמאלני
    • 10:33
    • 06.12.11

    כשאתה רוצה הרחבה, אתה הולך לעירייה, שם בודקים אם היא מתאימה לתכנית המתאר, מוודאים שהתשתית (כבישים, מים, ביוב וכו') תומכת בהרחבה, ואם כן - אתה מקבל אישור.

    כשערבי הולך לעירייה הוא מגלה שאין תכנית מתאר לשכונה שלו ועל כן עליו להגיש בקשה מיוחדת לפי סעיף 77 לחוק התכנון והבנייה.

    זמן ההמתנה לתשובה הוא כמה שנים, רק כ-10% מהבקשות מאושרות, וזה לגמרי תלוי בפקיד.

    גם אם היה והתמזל מזלו, אחר כך הוא מגלה שיש "פער תכנוני" שכן מדינת ישראל משקיעה בערבים, שהם 36% מהתושבים, פחות מ-9% מהתקציב ולכן אין שם מספיק תשתיות כדי לקבל אישור.

    לכן, האופציה הריאלית ביותר לבנות תוספת היא לעשות זאת ללא אישור ולקוות שביתו לא יהיה אחד מכ-100 שנהרסים בשנה.

    כן כן, פשוט מפלים את הערבים האלו לטובה אין מה לדבר. אני בטוח שהיית שמח להתחלף אתם.

  •   לא השמאלנים צריכים להסביר לך,אלא נתניהו ושותפיו מ"הימין" שמאפשרים למיעוט השמאלני הקיצוני לשלוט במדינה.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 12:17
    • 06.12.11

28 אל תתנו להם גנים. מזמן כבר הוכח שכל מה שנותנים להם, בכוונה טובה ומיטיבה - הופך בידיהם לנשק, חם, קר, או תעמולתי. זה מה שרוצה עמותת "במקום" (ישראל, תקום פלסטין). במקום לנרמל את החיים - הם מעדיפים לפתח ולטפח שנאה לשנים. מדוע? כי רק כך זורם התקציב מהקרן לבמקום ישראל אינפיניטי
  • 08:19
  • 06.12.11

אולם, היות ומדובר בשטח ריבוני ישראלי (עד נהר הירדן, זוכרים?) נעשה מה שצריך, כשצריך.

29 אם יהודי היה רוצה להפשיר קרקעות של הר לבניה במקום פארק ישר היה פה חול שדים. רוברט
  • 08:23
  • 06.12.11

אבל סדר העדיפויות אצל שמאלנינו (ובגלל זה אנחנו כה שונאים אותם) הולך ככה:

1. ערבים וכל אינטרס הכי קטן שלהם
2. אקולוגיה
3. עוד קצת אקולוגיה הזויה
4. שלטון החוק
5. מדינות ערב
6. העולם וארקגונים בינלאומיים.
999.יהודים שחיים בישראל
.1000 צה"ל

  •   יהודים יפשירו את האדמה הזאת עוד כמה שנים. ששש
    • 10:35
    • 06.12.11

    הרבה מהשכונות היהודיות המזרח ירושלים היו פארקים פעם.

    דווקא הערבים לא דורשים להפשיר להם פארק כי כרגע אין שם שום פארק.

30 אני חנוק מדמעות, ובכלל עוד מעט חנוקה. למישהו יש טישו?  (לת) ד"ר טוקבק
  • 08:31
  • 06.12.11

31 חדשות טובות על הבוקר בר הבן
  • 08:38
  • 06.12.11

כל הכבוד לעיתון הארץ

32 התפנו כמה דירות בחומס ודרעה. שווה בדיקה.  (לת) אופרוטוניטי נדל"ן
  • 08:41
  • 06.12.11

33 מי אמר למי, מתי? תמימה
  • 09:04
  • 06.12.11

"אין ריבונות ללא אכיפת החוק", אומר חבר מועצת העיר... "אסור להיכנע לפורעי חוק שבאמצעות הפצת שקרים מרשים לעצמם לבנות..." מי אמר? למי? באיזה הקשר? לפעמים אני שומעת את החבר'ה האלה ונדמה לי שאנחנו באמת מדברים אותה שפה -- מהו חוק, בשביל מה הוא, ואיך מתנהגים לפיו. ואז אני נזכרת... אה, יאיר גבאי!!! הכוונה לחוק של יהודים ביחס לגויים, נכון?!? נרגעתי.

34 רצח מתמשך לשלום פלסטינית
  • 09:34
  • 06.12.11

הממשל מורכב , חיי , וניזון מטיפשות . עוד רצח לסיכויי השלום , כמו הרצח של יצחק רבין .
אתם תראו שכל מה שהממשלה הזאת עושה יביא לבסוף למלחמה כוללנית שתהרוס לא רק את האזור אלא את כל העולם .

35 והנה מה שלא נכתב בכתבה: ירושלמי
  • 09:39
  • 06.12.11

גם שכונת זאב הייתה פעם פארק עם ערכי טבע ונוף וכל החרטא. אפילו טענו ש"הנביא ירמיהו התהלך על הגבעות הללו" ושזה שכיית נוף תנכ"ית וכו'. אנחנו מכירים את השיטה.

לגבי גן המלך ולזה ש"לתושבי מזרח ירושלים מגיע פארק". דאגתו של איש הימין נוגעת ללב.

אבל תושבי סילוואן הכינו מכספם ועם טובי המתכננים והציעו לעירייה תכנית לפארק לאומי יפיפה באותו מקום, שבמקום להרוס עשרות בתים ולגרש את יושביהם, תשלב אותם בגן ותהפוך אותם לבתי קפה, מלוניות וחנויות.

העירייה אפילו לא דנה בתכנית!

36 החלטה נבונה בראייה לעתיד מיכל
  • 09:46
  • 06.12.11

מזרח ירושלים שיכת קודם כל לעם היהודי מזה אלפי שנים ושיפנימו זאת כל האנשים הסהרורים במדינה

37 גנבים, גזלנים, חוצפנים, שקרנים, חמסנים, תחמנים, מעוותי-משפט....  (לת) לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין תהיה
  • 10:18
  • 06.12.11

38 מסתמן - עוד מעט אפסיק לקרוא "הארץ". הדגש השמאלני גובר על איפוק, אובייקטיביות ועניין. בלי קשר למהות הכתבה  (לת) א"ס
  • 10:26
  • 06.12.11

39 צדק צדק תרדוף שלמה המלך
  • 10:26
  • 06.12.11

המדינה הזו חומסת את כולם. פעם אלו ערבים פלסטינים, פעם אלו מתנחלים שקיבלו עידודו ואישור, פעם אלו יישובים חילוניים כמו קציר.

הפילוג והפירוד מסנוור ומעוור את תושבי המדינה!!!!!!!!
כולם צריכים להבין שבמדיניות כזו אם זה קורא למתנגד שלך זה יקרה גם לך.

40 שלטענת הפלסטינים רובם שטחים פרטיים? לטענתי כיכר דיזנגוף שלי אז הם טענו אז מה  (לת) אזרח
  • 10:34
  • 06.12.11

41 הפעם העירייה צודקת. ההחלטה לא לבנות בקירבת החומה היא החלטה טובה של הבריטים. עידן
  • 10:43
  • 06.12.11

זה חוק מתקופת הבריטים שבזכותו עדיין אפשר לראות את העיר העתיקה מבודדת כפי שהייתה במאה ה19 בצד היהודי כמעט שאין בנייה באיזור העיר העתיקה למעט ממילא המחודשת והחניון המכוער שהוא ללא ספק טעות. בצד הפלסטיני הבנייה לא מבוקרת בכלל.... צריך להבין שירושלים באיזור ההסטורי לא יכולה לשמש פיתרון דיור. היא עיר עתיקה וחובה לשמור עליה כפי שעשו הבריטים. צריך למצוא פיתרונות במקומות אחרים.

42 ספדי מזרח עמית
  • 10:45
  • 06.12.11

מורדותיו המזרחיים של הר הצופים הם אזור ייחודי שכבר נפגע קשות. הקמת גן לאומי היא הכרחית באזור הזה כמו שמירה על הרי ירושלים שבמערב העיר.

43 למי שאין כסף שלא יגור בירושלים ובתל אביב ליאור
  • 11:22
  • 06.12.11

אזרחים עניים רק מדרדרים את העיר
ערבים וחרדים כאחד

44 'ריבוי טבעי' קיים, כידוע לכל ימני, רק בהתנחלויות.  (לת) אורי כדורי
  • 11:39
  • 06.12.11

45 גן לאומי בחולות סמר ולא על אדמות עיסוויה! רצון העם
  • 12:31
  • 06.12.11

שטחים למגורי יהודים ופלסטינים ממעמד העובדים ולשמירה על הטבע - ולא לעמותות הימין ולקבלנים!

46 המפגש הנדיר בין נוף ים תיכוני - למדבר יהודה ירושלמי
  • 12:36
  • 07.12.11

גן לאומי מורדות הר הצופם מייצג את המפגש הנדיר והיחודי בין הנוף הסובטרופי ים תיכוני - למדבר יהודה "ספר המדבר". מתצפית הר הצופים ניתן לראות מנקודה אחת, בצד את את נוף הרי ירושלים שבמרכזו העיר העתיקה והר הבית ובצד השני את מדבר יהודה. אין קשר לערבים או יהודים, זהו שטח ראוי ביותר לגן לאומי בכדי לשמרו כערך נופי של שטחים פתוחים בנוסף לכל הערכים האכיאולגיים הנמצאים בו. כל השאר הם ספקולציות לא רלוונטיות לעניין העיקרי.

47 15 בתים לא חוקיים? להרוס אותם באמצע הלילה. מינימום כמו מגרון  (לת) בלי אפליות!
  • 14:11
  • 12.12.11

48 ברקת מקדם הריסת בתים פלסטינים - העבודה ומרץ תומכים בו לבחירתו !  (לת) אלכס מסיס
  • 09:44
  • 30.09.13

49 טבע זה עושה טוב ללב! אין כמו ירוק צבע,עצים,פרחים !הניגוד של פצצות ו רובים!  (לת) גן בוטני!
  • 11:02
  • 30.09.13

50 יופי של רעיון!  (לת) הידד!
  • 11:23
  • 30.09.13

51 איזה עם אנחנו יא ואלאדי!  (לת) מנס
  • 12:00
  • 30.09.13

52 כאשר מונה להם מנהל לאומני ימני זה היה ברור שזה יהיה המהלך הבא מעקב לאורך זמן
  • 12:25
  • 30.09.13

שיתוף פעולה של גוף מקצועי לכאורה עם הימין הפוליטי על מנת לקדם מטרות פוליטיות של הימין. זה מה שקרה ויקרה בכל פעם שפונקציונר הזוי מוח יקבל מינוי וידפוק את התדמית המקצועית של גופים אלו.

53 כתבה מגממתית מיכאל
  • 12:31
  • 30.09.13

גן לאומי לא חונק, מציל מהשהערבים הורסים, יהה כתב גרוע, היית פעם באיזור הזה? מזבלה לערבים סוף סוף יהפוך למשהו ראוי!

פרוייקטים מיוחדים