המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

גם הלווייתו של המפגין שנהרג מרימון גז נערכה בצל הגז המדמיע

זה היה מסע אשכבה עצוב וזועם בכפר המוחה על נישול אדמותיו. צה"ל מיאן לשחרר את אחיו של מוסטפא תמימי 4 ימים לפני המועד, כדי שיוכל להשתתף בלוויית אחיו

פני המת היו צהבהבים להחריד, צמר גפן כיסה את עינו המרוסקת, במקום שפגע בו רימון הגז שנורה לעברו מטווח קצר, ועינו השנייה עצומה לנצח. מוסטפא תמימי המת נישא בידי חבריו, גופתו עטופה בדגל הלאום ורק פניו הלא מגולחים מבצבצים מבעד ליריעת הבד הירוקה-שחורה-אדומה.

זה היה מסע אשכבה עצוב וזועם. ביום שישי האחרון נוסף החלל המיותר הזה, מפגין מיידה אבנים אל ג'יפ ממוגן היטב וחייל שעבר על פקודות הפתיחה באש ויידה את הרימון בראשו של הצעיר בן ה-27. על אחורי הג'יפ התנוססה הכתובת המקאברית: "איך אני נוהג?". איך אתה נוהג, חייל? הנה המת מוטל לפנינו.

רוח קרה צלפה אתמול בבתי הכפר נבי סאלח, אחד מכפרי המאבק הבלתי אלים, ככל שניתן, שמתקיימת בו מדי יום שישי הפגנה. ביום שישי שעבר הייתה ההפגנה גדולה מהרגיל: הכפר המוחה על נישול אדמותיו ציין שנתיים להפגנות. מוסטפא תמימי היה ממובילי המאבק, הוא בן למשפחה הלוחמת: לפני פחות משנה, כשצה"ל עצר עשרות צעירים באישון ליל, נעצרו ארבעת בני המשפחה, שניים מהם תאומים. תאום אחד, עודאיי, נידון לתשעה חודשי מאסר והוא אמור להשתחרר ביום חמישי; צה"ל מיאן לשחרר את עודאיי ארבעה ימים לפני המועד, כדי שיוכל להשתתף בלוויית אחיו. גם מחוות אנושיות מתבקשות זרות כאן מאוד.

אבי המשפחה, נהג המונית עבד אל ראזק, היה צריך אתמול לקבל דיאליזה בבית החולים בסלפית. עד הבוקר הסתירו ממנו את מות בנו, כדי שיגיע לדיאליזה בשלום. האם, איחלאס, התלוותה לבנה לבית החולים. בתחילה אמרו לה שמצבו טוב, ורק לאחר כמה שעות הודיעו לה שמותו קרוב, או בלשונו של בן הכפר, מחמוד תמימי: "הרופא אמר שהחיים שלו עומדים להתפרק". ואכן החיים בכפר התפרקו אתמול: כל הכפר הלך אחרי המת. איחלאס נראתה הלומה מכולם; שפכו מים על פניה, להשיב את רוחה.

הלווייתו של תמימי בנבי סאלח
הלווייתו של תמימי בנבי סאלח. צילום: מיקי קרצמן

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

נשות הכפר המתינו וקוננו. כשמהעמק עלתה שיירת המכוניות הארוכה, התגברו זעקות השבר, עד שהגיעו לשיאן עת נשאו את גופת המת לביקור מסורתי אחרון בביתו. הם הניחו את גופתו לכמה דקות על ריצפת חדר האורחים הזעיר ומשם התקדמה התהלוכה למסגד. גם שם הניחוהו על הרצפה, בפינת האולם, עד תום תפילת האשכבה. צעירים שעיניהם אדומות מבכי עמדו שם והתחבקו דומם, צעירות בכו בכי תמרורים בחוץ. גם לא מעט ישראלים הגיעו אתמול לכפר במפגן ראוי לציון של אחווה. אלו הצעירים של ה"אנרכיסטים נגד הגדר" ופעילי שמאל רדיקלי אחרים, שהכירו את מוסטפא היטב. הצעירים הישראלים האמיצים והנחושים הללו, שכמה מהם, כמו בן רונן מיפו, נפצעו בעצמם בעבר בהפגנות מפגיעת רימוני עשן בגופם, נראו אתמול המומים ואבלים.

וזה מה שקרה ביום שישי: ההפגנה צעדה כרגיל בכביש היציאה מהכפר, החיילים ושוטרי מג"ב יידו כרגיל גז מדמיע לעברם. גם יידוי האבנים לעבר החיילים היה שגרתי, עוד מעט ושככה ההפגנה ועברה כמעט בשלום, זולת כמה פציעות קלות. אלא שבשלב מסוים הכניס צה"ל דחפור לכפר, לפנות מחסום אבנים ואיתו שלושה ג'יפים מלווים. גם זה עבר איכשהו בשלום, הדחפור הסתלק ואיתו שניים מהג'יפים, זולת אחד. כשזה אמר להסתלק, דלקו אחריו כמה צעירים ויידו אבנים בדלתו. החייל ירה רימון אחד, מוסטפא נפל כשפרץ של דם מתפרץ מעינו, והג'יפ הסתלק, פגע וברח. רק אחרי שהחברים הכניסו את מוסטפא הגוסס למונית וזו דלקה לכיוון המחסום, העבירו החיילים את הפצוע לאמבולנס צבאי. שרית מיכאלי, דוברת "בצלם", שהשתתפה בהפגנה האחרונה של מוסטפא, אומרת שהירי ברימוני עשן אל גופם של מפגינים מטווח קצר הוא עניין שבשגרה.

מהמסגד עשה מסע ההלוויה את דרכו לבית הקברות הזעיר של הכפר. יונתן פולק הלך וקרא קריאות זועמות בערבית, לבוש בשחורים; מעולם לא ראיתיו המום כל כך. אחרי שמתפזר מסע ההלוויה, אני ניגש לקבר הטרי: זר פרחים מבית הספר של הכפר מכסה עליו. אני אומר להתקרב למכוניתי כשלפתע שוב עולים מהעמק קולות הנפץ.

מטחי עשן מכסים את שמי הסתיו, כוחות צה"ל ומג"ב שוב מיידים גז אל עבר צעירי הכפר שירדו למחסום ליידות אבנים. תוך דקות התכסה הכפר כולו בעננת גז, שחודר לעיניים, לפה ולאף ומטיל בהם שמות. הכפר נראה כשדה קרב: עשרות תושבים מתכנסים בבהלה אל הבתים, מכסים בצעיפים בחולצות על פניהם. גם ה"בואש" נכנס למערכה: צחנה איומה מציפה באחת את הכפר, צחנת הכובש והכיבוש, צחנה שליוותה אותי עוד שעות ארוכות גם לאחר שעזבתי את נבי סאלח המתאבל, שכבר רגיל לסירחון הזה שצה"ל מטיל בו, שוב ושוב.

Read this article in English:The stench of occupation hovers over the Palestinian bereaved
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יידוי האבנים לעבר החיילים היה שגרתי? רון
  • 07:15
  • 12.12.11

באיזו מדינה אנו חיים בה יידוי אבנים על חייל הוא עניין שגרתי ומישהו חושב שנכון להבליג על כך..
מי משכנינו מתנהג כן?
מי ממדינות המערב מתנהגת כך?
אני לא מבין!

02 איך מסתדר לך בלתי אלים עם ידוי אבנים ?  (לת) טול קורה מבין עיניך
  • 07:21
  • 12.12.11

03 אני רק שאלה יניב
  • 07:25
  • 12.12.11

אני לא מבין מדוע אתה מכנה את ההפגנה ביום שישי 'מאבק לא אלים' משל היה זה גנדי בצעדת המלח. יש תעוד שלו זורק אבנים על הגיפ מטווח מאד קרוב. די למכבסת המילים.

04 לזרוק בלוקים על חיילים זה מאבק בלתי אלים? ירון
  • 07:25
  • 12.12.11

שיקשרו את עצמם לגדר וישירו אנחנו נתגבר. זה מאבק בלתי אלים.

לזרוק בלוקים, לירות, לדקור, להתפוצץ - זה המאבק הבלתי אלים של הפולש הערבי בתמיכת האידיוטים השימושיים מהשמאל.

05 כתבה שצריכה להילמד בשיעורי האזרחות שביטל שר החינוך. זה הפרצוף שלנו גדעון. פרצופם של כובשים . פרצוף המתכער מדי רגע ככל שהמסה גדלה. מחיר יקר ולחינם שלנו ושל הפלסתינים. כמה נורא שטרם קם מנהיג שפוי אצלנו שיסיים את הסרטן וגרורותיו-הכיבוש, לטובת עתיד ראוי לכולנו.  (לת) שומר חוק
  • 07:29
  • 12.12.11

  •   אכן צריך ללמוד על הכיבוש.. הכיבוש של הארץ מפני גוזליה הערבים אברהם
    • 03:00
    • 13.12.11

    כיבוש הארץ, כמובן. רק חבל שיהושוע לא סיים את העבודה כמו שצריך ונישארו פה כמה יושבי ארץ.

06 מידה אבנים נקרא מפגין? עמוס
  • 07:49
  • 12.12.11

יבוטל חופש "ההפגנה" !

07 מי שזורק סלעים על רכב נוסע - דינו כדין מחבל חמוש חיים
  • 07:50
  • 12.12.11

גם אם הרכב ממוגן ירי ונוסעים בו חיילים / שוטרי מג"ב

08 יש איזה משרד יחס"צ שיקח על עצמו לפתור את המשבר הזה כבר?????  (לת) לילי
  • 08:09
  • 12.12.11

09 אין דבר כזה "מפגין מיידה אבנים". או שאתה מפגין או שאתה תוקף באלימות. ואגב, אין גם "כיבוש". יש שלטון צבאי על שטחים במחלוקת.  (לת) שמאלן לשעבר
  • 08:12
  • 12.12.11

  •   אז אין דבר כזה אינתיפאדה יש מחאה לגיטימית נגד גניבת קרקעות וגם אין דבר כזה מחבל מתאבד יש נקמה של איש בדר"כ על מות משהו מבני משפחתו ע"י צה"ל.לשיטתך.  (לת) פאשיסט שהשתקם.
    • 08:30
    • 12.12.11

  •   זה לא לשיטתי. מחבל זה מי שבעצמו, או באמצעות אחרים, פוגע במתכוון בשאינם לוחמים לצורך הישגים פוליטיים. זו לא נקמה. גניבת קרקעות יכולה להיעשות רק ממי שהן בבעלותו, וניתן להחרים קרקעות לצרכים ביטחוניים (תקרא את אמנת ג'נבה) . אני מכיר טוב מדי את הדמגוגיה של השמאל, ואגב, גם של הימין. שמאלן לשעבר
    • 12:19
    • 12.12.11

    כל זה אינו אומר שכל פלסטיני הרוצח יהודי הוא אמנם מחבל, ישנם בהחלט מתנקמים למיניהם. וגם אינו אומר שאין גניבת קרקעות והפרות של אמנת ז'נבה. אבל כמו במימרה: במלחמה כמו במלחמה. לפלסטינים ניתנו מספיק הזדמנויות לסיים את הסכסוך ולא נראה שהם מוכנים לכך, אז הם בוודאי שלא יכולים להתלונן.

  •   למה לא יורים על מתנחבלים שרוגמים את חיילי צה"ל. אבן היא אבן היא אבן  (לת) איציק המרכז
    • 16:51
    • 12.12.11

10 כל כך עצוב, אם רק תשנו את השמות ותדמיינו שזה יהודי תראו שיכאב לכם לילי
  • 08:16
  • 12.12.11

כואב להם אותו דבר בדיוק!!

  •   לילי, המוסלמים הורגים ומאסלמים יהודים 700 שנה  (לת) שלומית
    • 08:51
    • 12.12.11

  •   שיעור ביהדות המוקדש ללילי: הבנת כעת לילי למה צערך לא במקום??
    • 09:17
    • 12.12.11

    ....דעת הרמב"ם בתחילת הלכות רוצח וש"נ : "כל הורג נפש אדם מישראל עובר בלא תעשה שנאמר: לא תרצח"[7] וכן הוא בספר המצוות ל"ת רפט. וכן העתיק רבי דוד הכוכבי בספר המצוות אשר לו ל"ת רפט. וכזאת כתב ביראים סימן קעה (מהדורת שיף, ובמהדורות אחרות סי' רמח): "... ואינה נקראת רציחה אלא בישראל, דכתיב: 'אשר ירצח את רעהו', רציחת רעהו נקראת רציחה, בגוי אינה נקראת רציחה". ובהמשך דבריו: "תולדות הרציחה: שלא להרוג את הגוי, כדתניא בע"ז פ"ב (כו, א): הגוים והרועי בהמה דקה לא מעלין ולא מורידין".[8] הרי שלדעת הרמב"ם, היראים ור' דוד הכוכבי, ההורג גוי לא עבר לאו של לא תרצח.[9]

    [מתוך "דעת אמת"].

  •   שיעור ביהדות המוקדש ללילי: הבנת עכשיו לילי למה צערך אינו במקום?
    • 09:19
    • 12.12.11

    ....דעת הרמב"ם בתחילת הלכות רוצח וש"נ : "כל הורג נפש אדם מישראל עובר בלא תעשה שנאמר: לא תרצח"[7] וכן הוא בספר המצוות ל"ת רפט. וכן העתיק רבי דוד הכוכבי בספר המצוות אשר לו ל"ת רפט. וכזאת כתב ביראים סימן קעה (מהדורת שיף, ובמהדורות אחרות סי' רמח): "... ואינה נקראת רציחה אלא בישראל, דכתיב: 'אשר ירצח את רעהו', רציחת רעהו נקראת רציחה, בגוי אינה נקראת רציחה". ובהמשך דבריו: "תולדות הרציחה: שלא להרוג את הגוי, כדתניא בע"ז פ"ב (כו, א): הגוים והרועי בהמה דקה לא מעלין ולא מורידין".[8] הרי שלדעת הרמב"ם, היראים ור' דוד הכוכבי, ההורג גוי לא עבר לאו של לא תרצח.[9]

    [מתוך "דעת אמת"].

  •   יהודים לא זורקים אבנים בהפגנות  (לת) שחר
    • 09:20
    • 12.12.11

  •   אם יהודי היה זורק סלעים על רכב נוסע - היה צריך לירות גם בו חיים
    • 09:37
    • 12.12.11

    ולא משנה אם קוראים לו תמימי או איציק

  •   לילי, הסבה שאין לנו הרבה סימפטיה עם מצבים אלה היא הרצחנות המתודית elis
    • 10:09
    • 12.12.11

    של הבלסתינים בכל דבר יהדי שזז ( להזכירך את הרצח הנוראי של תינקות באיתמר, הלינץ' המזעזע ברמאלה, המרדפים בבקעה בשנות ה-70 כש"גיבורי" הטרור ניצלו את "טוהר הנשק" שלנו, התחבאו מאחרי נשים וילדים ביודעם שהישראלים לא יירו, ולאחר מכן ירו בישראלים שרדפו אחריהם אבל נצרו נשקם בגלל אותם נשים וילדים, ועוד כהנה וכהנה.
    זה שיש כמה אנרכיסטים והזויים ישראלים שמפגינים עם הצד הרצחני שלהם, זה רק מעציב אותי.
    אין מצב, אלא אם זה קרה בשוגג, שנשחט מישהו ערבי ע"י ישראלים (ואנא, אל תזכירו לי את ברוך גולדשטיין-אחד אצלנו ומיליונים אצלהם, איזה מין השוואה זו)?

  •   מדהים! היהודים מהעמים הגזענים ביותר, ולפי המובא כאן, זה גם לא חדש.. באיזו זכות תצעקו "אנטישמים"?
    • 12:34
    • 12.12.11

    מה שהכי מדהים ונורא, שיש לא מעט אנשים שמאמינים בדברי הפלצות הגזעניים הללו.
    ואיך תהינו לצעוק אחר-כך שהעולם שונא אותנו, שיש שנאת יהודים - אנחנו המצאנו ושיכללנו (וממשיכים לשכלל) את הגזענות ושנאת הזרים הזו! עד מתי תמשיכו לחיות על השנאה? עם שונא ונוקם שכמוכם? אין טיפת יופי ביהדות שלכם, הוצאתם ממנה כל שמץ של הומניות וחכמה שהיתה בה.

  •   אל תחפש תירוצים להרוג ערבים. הרמב"ם חי בתקופה אחרת שבה הגויים היו בשלטון. עכשיו המצב הוא הפוך ולכן יש לשנות את ההלכה הזו.  (לת) שמאלן לשעבר
    • 12:34
    • 12.12.11

  •   שמאלן לשעבר, ו"תורת המלך" היא לא מתקופת הרמב"ם ומהי אומרת: - "האיסור להרוג גוי אינו נובע מעצם היוקר של חייו, שבעצם אינם לגיטימיים כפי שהם" ~עמוד קע"ה. ועוד - "כאשר דנים בהריגת תינוקות וילדים... יש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו ובמצב כזה הפגיעה תכוון דווקא אליהם." ~ עמוד ר"ז  (לת) גם לידיעת לילי - על מנת שלא תתעצבי לחינם
    • 14:35
    • 12.12.11

  •   שמאלן לשעבר, ו"תורת המלך" היא לא מתקופת הרמב"ם ומהי אומרת: - "האיסור להרוג גוי אינו נובע מעצם היוקר של חייו, שבעצם אינם לגיטימיים כפי שהם" ~עמוד קע"ה. ועוד - "כאשר דנים בהריגת תינוקות וילדים... יש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו ובמצב כזה הפגיעה תכוון דווקא אליהם." ~ עמוד ר"ז  (לת) גם לידיעת לילי - על מנת שלא תתעצבי לחינם
    • 14:36
    • 12.12.11

11 who has a heart? who tears? who is human?  (לת) Koosa
  • 08:28
  • 12.12.11

12 נמאס מהפופוליזם די כבר
  • 08:43
  • 12.12.11

די כבר לחד צדדיות הזו

13 ala ukbar dave
  • 08:46
  • 12.12.11

degel aleom ? witch country state you talking about ,? you forgot they want you dead ? if he did not throw stone burn my flag and try to kill me anywhere i go then it will not happened -kafish ? " "

  •   איזו אנגלית, ממש שייקספיר! אל נכון אתה מעריץ את נתניהו - אולי כדאי שתלמד אנגלית מפיו. זה אחד הדברים הבודדים שהוא עושה בצורה טובה.  (לת) שמאלני שפוי
    • 17:40
    • 12.12.11

14 נקרע הלב.אני מתביישת להיות ישראלית  (לת) רותם
  • 08:55
  • 12.12.11

15 תמימי לא תמים שחר
  • 09:19
  • 12.12.11

עבריין לשעבר אשר פונה לבית החולים ביילינסון (למה לא לרמאללה?) כאשר קלע דוד בין בגדיו. דהיינו, מחבל. אבל אין מה להגיד, גדעון לוי אוהב אותם כשהם מחבלים, זה נותן לו תחושת עליונות עלינו היהודים...

16 אני מאוד מקווה שגדעון לוי ומשפחתו לא יחוו חללים כתוצאה מטרור פלסטיני אך ... רונן
  • 09:52
  • 12.12.11

גדר ההפרדה קמה עקב הטרור הפלסטיני ובזכותה אין היום פעולות טרור מתאבדים בישראל.
נכון שהשב"כ מצליח לעצור את רוב המפגעים אך הקושי של אותם טרוריסטים לעבור את הגדר הוא הסיבה העיקרית לעצירת הפיגועים.
כל ניסיון להראות את תושבי הגדה כמסכנים ולתת לגיטימציה לפעולותיהם כנגד הגדר, היא פעולה של אנשים הרוצים שההרג יימשך, ואנשים נוספים ימותו כתוצאה מפעולות טרור. במקום לתמוך בטרוריסטים תתמכו בחיים ותגרמו לאבו מאזן וחבריו לחזור לשולחן המו"מ. משום שזוהי הסיבה העיקרית לסבל הפלסטיני היום. (היעדר מו"מ וחוסר רצון לקבל את המציאות בה לא תהיה שיבת "פליטים".)

  •   and i hope that he and timna will have amen  (לת) reb
    • 10:50
    • 12.12.11

  •   ההצדקה לגדר ההפרדה א.
    • 13:23
    • 12.12.11

    א. איש איננו חולק על ההצדקה לגדר ההפרדה במצב שנוצר ב2001-2002.
    ב. אין בכך כדי להצדיק את בנית הגדר (לא מדובר בגדר, חומת אלמטים של בטון המחייבת דרך לאורכה ואמצעי מיגון) על קרקע שאיננה שייכת למדינת ישראל, וכל כך המחאה, לא על עצם בניית הגדר.
    ג. לו למצביע הישראלי היה די שכל לבחור בממשלה כתצא מהשטח שנתפס מצבא ירדן ב 1967 - כל זה היה נחסך. הואיל וממשלת ישראל לא תצא מהשטי לפני 2020 - יהיהו עוד הרבה קרבנות מיותרים.

17 נו, גם אתה לא מכחיש שהם לא אלימים "ככל שניתן"- אבניםמ זו לא אלימות, הא? עמי מ
  • 10:01
  • 12.12.11

כשרוצים במפגיע , כמוך, לנצל את הדמוקרטיה שאתה חי בה- למרות טענותיך

18 פשוט נורא שלום עכשיו
  • 10:05
  • 12.12.11

מפגין תמים שהשתתף ב"יידוי אבנים שגרתי לעבר החיילים" מותקף באכזריות. מה בסך הכל עשה? הרי מדובר במעשה שגרתי ותמים לא? הרי אם כל אחד מאיתנו יצעד ברחובות רמאללה ויידה אבנים לעבר שוטר פלשתינאי (באופן שגרתי כמובן) כל מה שיקבל יהיה חיבוק אוהב. למה אנחנו לא פתוחים לקבל באהבה את האבנים (והירי, והקסאמים, ווהפיגועים) סה"כ זה מעשים שגרתיים...

19 אני ממש לא ימני יוני
  • 10:09
  • 12.12.11

אבל הבחור הסתער עם בלוקים על ג'יפ של צהל
והחייל בוודאות בכלל לא ראה לאן הוא יורה. מישהו מצפה שהוא יוציא את הראש החוצה? בשביל לקבל בלוק לראש?

תודה על האמת גדעון, את המאמר הזה לא היית כותב אם החייל היה זה שנפצע קשה.

20 אתה מרחיק אנשים מהשמאל השפוי והופך את כולנו למצורעים. כולך נזק.  (לת) ששון
  • 10:13
  • 12.12.11

21 מחבל לא תמים הביא על עצמו את מותו והבן של כהן מעפולה חזר חי. בן הארץ
  • 10:19
  • 12.12.11

תמימי לא היה תמים והביא על עצמו את מותו. אם אני הייתי המפקד בג'יפ (והייתי במצבים דומים) או המפקד באירוע, סביר להניח שכך הייתי מורה לנהוג. המשימה הראשית היא לחזור מהארוע חי. יחשוב כל קורא מה היתה עמדתו אם דלת הגיפ היתה פתוחה דיו על מנת שאבן (סלע) שהשליך המתפרע והמחבל תמימי היתה מצליחה לחדור בחריץ הדלת, פוגעת בעוצמה בראשו של החייל יוסי כהן מעפולה והורגת אותו. כל התמונה היתה אז אחרת והעיתונות 'נאורה' היתה נשמעת אחרת. זה לא מופרך. היו דברים מעולם. לכן, מי שרץ מטרים מג'יפ צבאי ומיידה אבנים כ'גיבור' ייקח מכאן ואליך בחשבון שהוא מסתכן במותו. כל השאר כולל יבבותיו של גדעון לוי הם היתממות ושינאה עצמית. הקם להורגך, השכם. רצוי שצה"ל יפזר בכפרי ההפגנות כרוזים המבהירים כי הפגנות אלימות ויידוי אבנים יטפלו כהתקפות טרור בכל המשתמע ! ראו הוזהרתם.

22 למה הריגה? זה רצח בכל מובן  (לת) לעצור את החייל
  • 10:24
  • 12.12.11

23 מצ"ח חייב לחקור את המקרה !  (לת) אביעד
  • 10:27
  • 12.12.11

24 אצל גדעון לוי מיידי אבנים הם מפגינים, טרוריסטים טורקים הם לוחמי חופש ורק חיילי צה"ל - קלגסים. גלילי
  • 10:28
  • 12.12.11

חיילי צה"ל, מגינים על עמם וארצם מפני שכנינו הנאורים
( שאנחנו רואים מה הם עושים לאחיהם בלוב, סוריה, מצריים ועזה ויעשו גם לנו ברגע שיוכלו).
אבל גדעון לוי אף פעם לא מתבלבל.....

25 סבלנות!! בקרוב הכל יגמר עד סוף 2012 ,ימגרו הערב-רב והפלשתינאים שהם הגלות הכי ארוכה,של עם ישראל הניצחי!!!!  (לת) דויד מלמד[המלך]
  • 10:32
  • 12.12.11

26 כל הפתרונות כתובים בתורה בכל הפרשות רק להבין ולהחכים, מי שלא רוצה תורה יסבול!!  (לת) דויד מלמד[המלך]
  • 10:33
  • 12.12.11

27 'ידוי אבנים שגרתי' לידיעתכם אבן כבר הרגה ויכלה להרג  (לת) משה בודק
  • 10:41
  • 12.12.11

28 "...גם יידוי האבנים לעבר החיילים היה שגרתי... " , היי , הלו , עיתונאי קטן , אתה קורא את מה שאתה כותב ???? אלון
  • 10:52
  • 12.12.11

עיתונאי קטן שלי.
אבנים הורגות , חד וחלק !!!
יש לנו עשרות רבות של הרוגים מאבנים.
אתה אדיש כי האחים שלך זורקים אבנים והם לא פוגעות בך.
אני מתקומם כי המחבלים הללו מנסים להרוג אותי את משפחתי ואת אחיי.
מי שמנסה להרוג אותי אני אשתדל מאוד להרוג אותו.
גם לי כמוך יש תלונות לצ.ה.ל.
התלונה שלי היא , איך זה כשוזרקים על חיילינו אבנים , יש הרוג אחד בלבד .
יש לירות בכל זורק אבנים.
ואם ההרוג דנן זרק אבנים או היה ליד זורקי האבנים , אחת דתו למות.
אחיי היקרים קודמים לכל מחבל נאלח.

29 אינני מתאבל על מותו של איש המשפחה "הלוחמת" וחבר של אנשי שמאל רדיקלי. רגיש סלקטיבי
  • 11:33
  • 12.12.11

אני לא אוהב את מי שחפץ במותי. אינני 0מולני.

30 עוד יום שחור, עצוב, כואב ומיותר של הכיבוש ישראלי. והתגובות למותו הנוראי של אדם - מגיע לו... איזו אטימות ורוע גורם הכיבוש המתמשך לכובשים.  (לת) לילך
  • 11:37
  • 12.12.11

31 האם החייל שהרג אותו יועמד לדין על רצח? משה
  • 11:59
  • 12.12.11

אני תקווה שכן.
תוכיחו לנו שאנחנו מדינה מתוקנת!

  •   יועמד לדין ויודח מתפקידו. למעשה הוא יקבל פרס על ההרג (רצח)  (לת) עמר
    • 13:07
    • 12.12.11

  •   אתה תעמוד עם חבריך מול הקיר הרבה לפני שזה יקרה חיים
    • 13:08
    • 12.12.11

    המדינה תהיה מתוקנת ביום שבו יתחילו להעניש בוגדים על פיד החוק

  •   משה, סדר דין מקוצר? צדק צדק תרדוף
    • 13:11
    • 12.12.11

    זהו, קראת את מה שכתב גדעון לוי, על פי עדויות ששמע מיד שנייה ושלישית והחלטת מיד שצריך להעמיד לדין את החייל על רצח?
    מזל שאתה לא בעד לינץ בכיכר העיר כמו במערב הפרוע.

    כמו בכול מקרה של הרג פלסטיני בשטחים נפתחה חקירה.ייגבו עדויות מהעדים הפלסטינים, פעילי השמאל ומהחיילים, ויאספו ממצאים מהשטח, כולל צילומים. בין היתר ינותחו הפגיעות בג'יפ ויוחלט אם גודל האבן והמרחק ממנו נזרקה היוו סכנת חיים לחיילים. לידיעתך בעת סכנת חיים ברורה ומיידית, ואילו תחושה שזו הסיטואציה, מתקצרות מאד הוראות הפתיחה באש. יתברר הקשר בין סוג הירי לחומרת הפגיעה, ותיבחן ההתאמה בין סוג הירי לאיום על החיילים.
    כבר מעכשיו די ברור שלא תהיה כאן אשמת רצח כי גם על פי הגרסה הפלסטינית שמביא גדעון לוי, הירוי יזם התקפה על הג'יפ באבנים מטווח קרוב ונפגע רק בתגובה.
    ייתכן שיוחלט שהחייל השתמש בכוח רב מידי בהתייחס לסיטואציה, או אולי בצורת ירי שלא לפי ההוראות. וייתכן שיוחלט שזו תאונה מבצעית כי בלחץ הנסיבות נעשתה טעות בבחירת האמצעים ובשימוש בהם.

    רצח פירושו שחייל משתמש באמצעים על מנת להרוג מי שהוא חסר אונים, ושאינו מאיים עליו או על אחרים. די ברור מתוכן הכתבה שזה ל א המקרה.

  •   למזלך לא מעמידים פה לדין על טמטום.  (לת) אברהם
    • 13:23
    • 12.12.11

  •   ימצאו כבר תירוץ ,כמו תמיד....בושה וחרפה....  (לת) אני רואה אותך
    • 13:37
    • 12.12.11

  •   משה, סדר דין מקוצר? צדק צדק תרדוף
    • 14:05
    • 12.12.11

    זהו. קראת את מה שכתב גדעון לוי, על פי עדויות ששמע מיד שנייה ושלישית והחלטת מיד שצריך להעמיד לדין את החייל על רצח?
    מזל שאתה לא בעד לינץ בכיכר העיר כמו במערב הפרוע.

    כמו בכול מקרה של הרג פלסטיני בשטחים נפתחה חקירה.ייגבו עדויות מהעדים הפלסטינים, פעילי השמאל ומהחיילים, ויאספו ממצאים מהשטח, כולל צילומים. בין היתר ינותחו הפגיעות בג'יפ ויוחלט אם גודל האבן והמרחק ממנו נזרקה היוו סכנת חיים לחיילים. לידיעתך בעת סכנת חיים ברורה ומיידית, ואילו תחושה שזו הסיטואציה, מתקצרות מאד הוראות הפתיחה באש. יתברר הקשר בין סוג הירי לחומרת הפגיעה, ותיבחן ההתאמה בין סוג הירי לאיום על החיילים.
    כבר מעכשיו די ברור שלא תהיה כאן אשמת רצח כי גם על פי הגרסה הפלסטינית שמביא גדעון לוי, הירוי יזם התקפה על הג'יפ באבנים מטווח קרוב ונפגע רק בתגובה.
    ייתכן שיוחלט שהחייל השתמש בכוח רב מידי בהתייחס לסיטואציה, או אולי בצורת ירי שלא לפי ההוראות. וייתכן שיוחלט שזו תאונה מבצעית כי בלחץ הנסיבות נעשתה טעות בבחירת האמצעים ובשימוש בהם.

  •   משה, אתה בעד סדר דין מקוצר? אולי נעבור ישר לעונש? מדינה מתוקנת
    • 15:43
    • 12.12.11

    זהו. קראת את מה שכתב גדעון לוי, על פי עדויות ששמע מיד שנייה ושלישית, והחלטת מיד שצריך להעמיד לדין את החייל על רצח?
    מזל שאתה לא בעד לינץ בכיכר העיר כמו במערב הפרוע.

    כמו בכול מקרה של הרג פלסטיני בשטחים נפתחה חקירה.ייגבו עדויות מהעדים הפלסטינים, פעילי השמאל ומהחיילים, ויאספו ממצאים מהשטח, כולל צילומים. בין היתר ינותחו הפגיעות בג'יפ ויוחלט אם גודל האבן והמרחק ממנו נזרקה היוו סכנת חיים לחיילים. לידיעתך בעת סכנת חיים ברורה ומיידית, ואפילו תחושה שזו הסיטואציה, מתקצרות מאד הוראות הפתיחה באש.
    יתברר הקשר בין סוג הירי לחומרת הפגיעה, ותיבחן ההתאמה בין סוג הירי לאיום על החיילים.
    כבר מעכשיו די ברור שלא תהיה כאן אשמת רצח כי גם על פי הגרסה הפלסטינית שמביא גדעון לוי, הירוי יזם התקפה על הג'יפ באבנים מטווח קרוב ונפגע רק בתגובה להתקפה.
    ייתכן שיוחלט שהחייל השתמש בכוח רב מדי בהתייחס לסיטואציה, או אולי יואשם בצורת ירי שלא לפי ההוראות. וייתכן שיוחלט שזו תאונה מבצעית כי בלחץ הנסיבות נעשתה טעות בבחירת האמצעים ובשימוש בהם.

    רצח פירושו שחייל משתמש באמצעים על מנת להרוג מי שהוא חסר אונים, ושאינו מאיים עליו או על אחרים. די ברור מתוכן הכתבה שזה ל א המקרה.

32 כמו להרים לאריה את הזנב ולבעוט לו בקהונס קאסםG
  • 12:58
  • 12.12.11

אמיץ, אבל לא חכם במיוחד

33 המפגין לא תמים אבל אין שם הצדקה למעשה החייל. חבל שבתרבות שלנו הוא מקסימום יודח מתפקידו ובעצם יקבל פרס. חבל שהגזענות והניקור בחברה שלנו כל כך גדולים שרוב המגיבים פה לא מסוגלים להבין כבר את הכאב באיבוד מיותר של חיים, כל שמענין אותם זה להצדיק את פעולת החייל כדי שיוכלו לחיות בשקט עם מצפונם. אני קראתי את הכתבה וכל שיכלתי לחשוב היה על כאב האב והאם על מות בנם מי שאין לו ילדים לעולם לא יוכל להבין זאת  (לת) עמר
  • 13:05
  • 12.12.11

34 ממש נקרע הלב-ביום שתכתוב מילים אלו על חייל שנהרג מאבן או על ישראלי ...תקבל התייחסות ראויה-טמבל!!  (לת) בני
  • 13:09
  • 12.12.11

35 בקשה לחוות דעת כותבי הטוק בקים: שחרור מוקדם ב 4 ימים של האח להשתתף בלוויה ? ב.
  • 13:29
  • 12.12.11

בין פרטי המידע שמביא גדעון לוי בידי הקוראים מצויין שמו של אחיו של ההרוג (נמתן את ההלהמות משני הצדדים - רצח מתוכנן בכוונה תחילה. החייל הרג תוך הפרת הפקודות, פקודות המשקפות מדיניות ממשלה שאיננה מעונינת בנפגעים אלא בפיזור) .

לוי מציין כי אחיו של ההרוג היה אמור להשתחרר מתקופת מאסר של 9 חודשים 4 ימים לאחר הלוויה. האח לא שוחח ולא לקח חלק בהלוויה. האם היה מקום לסרב לשחרור מוקדם ב 4 ימים, במיוחד לנוכח העובדה שמדינת ישראל (החייל ההורג פעל בשם מדינת ישראל) הרגה את האח בחוסר יכולתה לשלוט בחייליה שלה ?

36 העולם לפי גדעון לוי גיל גל
  • 14:04
  • 12.12.11

קשה שלא להזדהות עם ההיבט האנושי המשתקף מדבריו של הכותב. הצער על המת הוא אותו הצער כמו אצלנו, התסכול אותו תסכול, וגם השנאה מזכירה לנו דברים מהצד שלנו.
אבל לא ייתכן שמי שהשקפת עולמו הומניסטית ושוחרת שלום ואחוות האדם, כפי שמתיימר להיות גדעון לוי, לא ישים לב למה שהוא רואה, למרות הסתירות להשקפת עולמו מכאיבות.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
על פי עדותו של לוי, היה זה מוסטפא תמימי ביוזמתו שהלך לידות אבנים בג'יפ הצבאי שכבר עמד להסתלק וכתוצאה מתגובת החיילים נפגע קשות ומת. האם מפגין תמים, פעיל שלום נורמטיבי, הולך ומשליך אבנים ברכב צבאי במטרה לפגוע? האם זה אופי ההפגנות האמיתי ב"אחד מכפרי המאבק הבלתי אלים, ככל שניתן,"? ובכלל, מה פירוש: "הבלתי אלים, ככל שניתן" האם גדעון לוי מתכוון שבגנים הערבים נמצאת זריקת אבנים כפעילות חיונית כמו נשימה, אכילה ושינה, ולכן זריקת אבנים היא צורך בל יגונה?
האם גדעון לוי לא מבחין באבסורד שנובע מדבריו?
היכן כתוב בדברי ימי ההפגנות הבלתי אלימות, מבית מדרשם של גנדי או מרטין לותר קניג, שהחברה יורדים מהכפר לאחר הלוויה, כדי לכלות זעמם על החיילים בגבול וליידות אבנים שוב? מה הפלא ששוב "התכסה הכפר כולו בעננת גז", מה רצה גדעון לוי, שהחיילים יזרקו אבנים בחזרה?
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
בהמשך לאנלוגיה של תמונת המראה שמנסה גדעון לוי לשרטט על מנת לעורר את הרגשות האנושיים בצד הישראלי לנוכח ההרוג הפלסטיני הנוסף בעימות, מן הראוי שיעשה גם את האנלוגיה הפוכה: מה שעשו צעירי הכפר זה יציאה לפעולת "תג מחיר". אותה תאוות נקם, אותו קוצר רואי וטיפשות נעורים, אותו התסכול וגם אותו חוסר שליטה של ההנהגה בפרחחיה. אז מדוע מתקבל הרושם שגדעון לוי דווקא מבין ומזדהה איתם?
הומאני? תחשבו פעם נוספת.

37 צחנת הפאשיזם מסוריה אינה מפריעה לגדעון-מעניין למה?האם הוא תומך בפאשיזם סורים נהרגים וגדעון שותק
  • 14:17
  • 12.12.11

צחנת הפאשיזם מסוריה אינה מפריעה לגדעון-מעניין למה?האם הוא תומך בפאשיזם - אלפי סורים נהרגים וגדעון שותק

38 מי שמיידה אבנים, עושה את זה במטרה לרצוח ולהרוג. הבא להרגך, השכם להרגו. רענן
  • 14:46
  • 12.12.11

מי שמיידה אבנים בחיילים, אז הוא מסכן את חייו. נקודה.

39 כן כובשים אז מה אתה עושה פה קח תבלונדה וסע  (לת) שי
  • 15:18
  • 12.12.11

40 שאני לוקח אנטיביוטיקה אני לא חש צער על מות החידקים האלימים שמקננים בגופי  (לת) דן
  • 15:36
  • 12.12.11

41 העולם לפי גדעון לוי - ניסיון שליחה שלישי. מספרי הצנזור בפעולה... גיל גל
  • 15:37
  • 12.12.11

קשה שלא להזדהות עם ההיבט האנושי המשתקף מדבריו של הכותב. הצער על המת הוא אותו הצער כמו אצלנו, התסכול אותו תסכול, וגם השנאה מזכירה לנו דברים מהצד שלנו.
אבל לא ייתכן שמי שהשקפת עולמו הומניסטית ושוחרת שלום ואחוות האדם, כפי שמתיימר להיות גדעון לוי, לא ישים לב למה שהוא רואה, למרות הסתירות להשקפת עולמו מכאיבות.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
על פי עדותו של לוי, היה זה מוסטפא תמימי ביוזמתו שהלך לידות אבנים בג'יפ הצבאי שכבר עמד להסתלק וכתוצאה מתגובת החיילים נפגע קשות ומת. האם מפגין תמים, פעיל שלום נורמטיבי, הולך ומשליך אבנים ברכב צבאי במטרה לפגוע? האם זה אופי ההפגנות האמיתי ב"אחד מכפרי המאבק הבלתי אלים, ככל שניתן,"? ובכלל, מה פירוש: "הבלתי אלים, ככל שניתן" האם גדעון לוי מתכוון שבגנים הערבים נמצאת זריקת אבנים כפעילות חיונית כמו נשימה, אכילה ושינה, ולכן זריקת אבנים היא צורך בל יגונה?
האם גדעון לוי לא מבחין באבסורד שנובע מדבריו?
היכן כתוב בדברי ימי ההפגנות הבלתי אלימות, מבית מדרשם של גנדי או מרטין לותר קניג, שהחברה יורדים מהכפר לאחר הלוויה, כדי לכלות זעמם על החיילים בגבול וליידות אבנים שוב? מה הפלא ששוב "התכסה הכפר כולו בעננת גז", מה רצה גדעון לוי, שהחיילים יזרקו אבנים בחזרה?
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
בהמשך לאנלוגיה של תמונת המראה שמנסה גדעון לוי לשרטט על מנת לעורר את הרגשות האנושיים בצד הישראלי לנוכח ההרוג הפלסטיני הנוסף בעימות, מן הראוי שיעשה גם את האנלוגיה הפוכה: מה שעשו צעירי הכפר זה יציאה לפעולת "תג מחיר". אותה תאוות נקם, אותו קוצר רואי וטיפשות נעורים, אותו התסכול וגם אותו חוסר שליטה של ההנהגה בפרחחיה. אז מדוע מתקבל הרושם שגדעון לוי דווקא מבין ומזדהה איתם?
הומאני? תחשבו פעם נוספת.

42 גדעון לוי,אתה,היית בהפגנה? בכית? דברת עם חברים? אוןהד ישראל
  • 15:43
  • 12.12.11

דומה שכל מה שחסר לך עכשיו זה להתאסלם,ובא לפלשתין גואל.

  •   אוי אוי אוי, להתאסלם! חי בקופנהגן
    • 16:15
    • 12.12.11

    זה יוציא אותו מהשבט! והרי אנחנו, רק את השבט אנחנו חיים.

    איזו מדינה של קופים, אללה ירחמו. חבל, כל כך הרבה פוטנציאל היה לעם היהודי. מדינה יהודית נשמעה נהדר, על הנייר. בסוף יצאתם קבוצה של קופים שבטיים. איזה בזיון.

43 הכל בסדר -יש להפריד בין מפגין שעומד וצועק עם שלט או בלעדיו -לבין משליך האבן שמרל שפוי
  • 16:01
  • 12.12.11

שמהווה תוקפן לכל ענין
להזכירכם מדובר במישטר דמוקרטי בינתים -וכשכזה המונופול לשימוש באלימות נתון בידי הרשיות המוסמכות על ידי המימשל ולא כל ארחי פאחי יכול להחליט לנקוט באלימות..
בשניה שה"חלל" השליך אבן ראוי שידע ששם נפשו על קרן הצבי ..

אני נגד הכיבוש ובעד ההפרדה -אלה שאני ממש נגד הפגנות אלימות וראוי שהצבא והמשטרה ידכאו אותן ביד קשה

44 צה"ל אשם! אביבית
  • 16:18
  • 12.12.11

אם צה"ל היה הורג מיידית כל מיידה אבנים - מזמן היה שקט ולא היו מיידי אבנים "דבר שבשיגרה" ולא היו הרוגים ושפיכות דמים.

ככה זה כשהיד רכה ואימפוטנטית - בסוף נהרגים יותר.

יוחזר הכוח לצה"ל, להרוג, לרסק, ולרטש, כל מיידה אבנים המסכן את שלום מדינתנו האהובה! ולא להחזיר את גופתו המצחינה למשפחתו להלוויה שבה יונתן פולק יקלל בערבית [אגב, למה לא עצרו אותו על הסתה???].

45 כך צריך לפעול נגד הפוגעים בנו. רוצה לחיות 2
  • 16:23
  • 12.12.11

אין בעייה להפגין אולם ללא אלימות.

46 הרוג מרימון גז מנחם שלגי
  • 17:02
  • 12.12.11

כנגד עשרת בני המן שמגילת אסתר תלתה אותם (אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה)קמו לנו עשרה דמוקטטורים:אלקין,אקוניס,לוין,דנון,חוטובלי, פאינה,כצל'ה,נאמן,ליברמן,ועל כולם מנצח הדמוקטטור הגדול נתניהו.הם לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר יתלו את כל השמאלנים הבוגדים ויחד איתם יביאו לחורבן הבית השלישי.

47 האלימות - הסרטן מבפנים.... אביטל
  • 17:17
  • 12.12.11

כשנשאל הסופר פרימו לוי מה הדבר הנורא ביותר שעוללו הנאצים ליהודים אמר:"היהודים הפכו מקורבן לתליין".
הצדקנות הישראלית הינה קורה בין עינינו.

48 ההגיון הימני בפעולה... שמאלני שפוי
  • 17:34
  • 12.12.11

לפי ההגיון הימני שמתבטא בתגובות כאן, יש כאן מידה כנגד מידה: המפגינים הפלסטינים היו אלימים בכך שהשליכו אבנים, ולכן מותר להרגם מתוך הגנה עצמית. לפי הגיון זה, מותר לפורץ להרוג את בעל הבית מתוך הגנה עצמית, אם לדעת הפורץ בעל הבית עלול להפגין אלימות כלפיו. זה אמנם מנוגד לחוקי התורה שגורסים - "אם במחתרת ימצא הגנב והוכה ומת - אין לו דמים" (שמות כ"ב, א). אבל זה הרי רק לגבי יהודים, לא לגבי גויים. במקרה כזה מותר לפורץ להרוג את בעל הבית גם כאשר לא נשקפת סכנה ממשית לחיי הפורץ. אוי לו לדור שאלה ערכיו!

49 המצב הטבעי אברהם
  • 02:58
  • 13.12.11

לו רק היו מקבלים הפלסטיניים (שהם גירסה תקופתית של ישמעאלים) את המצב הטבעי שבו אנחנו אדוני הארץ, לו היו להם צרות כאלו טרגיות כמו אדם שנהרג. ויפה ליהודים שמעודדים אותם, באמת כל הכבוד. עוד אחד או שניים כאלו ואבדנו.

פרוייקטים מיוחדים