מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מגעים לקראת הסכמה היסטורית: תנועת החמאס צפויה להצטרף לאש"ף

אם יושג הסכם, הנהגת חמאס תקח על עצמה את התחייבויותיו של אש"ף, לרבות הסכמי השלום עם ישראל. עם זאת, היא תרוץ בנפרד מפתח בבחירות

הנהגת חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית חאלד משעל מכינה עם ראשי פתח את שלב הבחירות בשטחים ודנה עמם באפשרות שתצטרף לאש"ף.

אש"ף אינה מפלגה פוליטית אלא מהווה ארגון גג של רוב הגופים הפוליטיים הפלסטיניים. אם חמאס תצטרף לאש"ף, יהיהעליה לקבל על עצמה את התחייבויות אש"ף לרבות ההתחייבויות כלפי ישראל. עם זאת יש להבהיר כי בבחירות שייערכו בגדה וברצועה ירוצו פתח וחמאס בנפרד.

בשלב זה של פגישותיהם, מתמקדות פגישות ראשי הארגונים הפלסטינים בבחירות, כאשר לא ברור האם ישראל תתיר להם להציב קלפיות במזרח ירושלים. הדיונים מתקיימים בצל כוונת חמאס לעזוב את סוריה. אחת האופציות היא להעביר את צמרת חמאס לירדן, והצדדים מעוניינים להגיע להסכמות שירגיעו הן את פתח, הן את ירדן והן את האמריקאים.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות, עדכונים ופרשנויות מהארץ לפייסבוק שלכם

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין (ליכוד), אמר על ההסכם המתגבש:: "הלך הזרזיר אצל העורב! אתמול התחבק אבו-מאזן, סרבן השלום, עם רוצחת הילדים, אמנה מונא, והיום הוא חותם הסכם עם רב מרצחים שרק לפני שבוע חגג את רציחתם של 1,365 ישראלים חפים מפשע באירוע לציון 24 שנים להקמת החמאס".

בכינוס ההסטורי בקהיר יושבים לראשונה זה לצד זה נציגי הארגונים החברים באש"ף לצד ראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. בימים האחרונים התנהלו בקהיר שיחות אינטנסיביות בין הארגונים השונים ומנהיגיהם אמורים לחתום על מסמך הפיוס היום.

לפני כחודש סיכמו חמאס ופתח על בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיניים בחודש מאי הקרוב. חמאס הציב כמה תנאים מוקדמים לקיום הבחירות בעזה ובגדה, והודיע כי יסכים לכך רק אם הבחירות ייערכו גם במזרח ירושלים ובהשתתפותו.

מדובר בתנאי בעייתי במיוחד משום מכיוון שממשלת ישראל צפויה להתנגד לו, לנוכח הפעילות הצפויה של חמאס במזרח העיר. גורם פלסטיני בכיר העריך אז בשיחה עם "הארץ" כי מדובר בתנאי מוקדם של חמאס שנועד לטרפד את הבחירות, מחשש שהארגון יאבד את השלטון ברצועת עזה. אלא שבכל מקרה, חמאס צפוי לטעון כי ישראל מונעת מהלך דמוקרטי ובכך להוביל ללחץ בינלאומי כבד עליה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 למה השיחות נערכו בסאונה????  (לת) אלי
  • 14:22
  • 22.12.11

02 תחליפו תמונה! מישיגנע'ס, רוצים תקרית בינלאומית, זה גרוע כמעט כמו להושיב שגריר על כסא נמוך!  (לת) אנה
  • 14:25
  • 22.12.11

03 אה, אנחנו מבינים - חמאס יצטרף לאש"ף, לא יגיד מילה על הכרה בישראל, אבל יניח לאדיוטים השימושיים "להסיק דבר מתוך דבר" ולשכנע אותנו שהאחים המוסלמים, שלא שינו במאום את האידאולוגיה הניאו-נאצית בה החזיקו מיום בו הנאצי המושבע חסן אל בנא הקים את הכנופיה, אלה שהתגאו השבוע באלף שלוש מאות ומשהו נרצחים בפשעי מלחמה מחרידים - "יצטרפו לפת"ח בהכרה בישראל" - כלומר, הנייה יכיר מעכשיו בישראל ממש כמו עבאס ומרואן ברגותי... וואו, שלום! עידן הדלי! מודרניסט .
  • 14:30
  • 22.12.11

אה, אנחנו מבינים - חמאס יצטרף לאש"ף, לא יגיד מילה על הכרה בישראל, אבל יניח לאדיוטים השימושיים "להסיק דבר מתוך דבר" ולשכנע אותנו שהאחים המוסלמים, שלא שינו במאום את האידאולוגיה הניאו-נאצית בה החזיקו מיום בו הנאצי המושבע חסן אל בנא הקים את הכנופיה, אלה שהתגאו השבוע באלף שלוש מאות ומשהו נרצחים בפשעי מלחמה מחרידים - "יצטרפו לפת"ח בהכרה בישראל" - כלומר, הנייה יכיר מעכשיו בישראל ממש כמו עבאס ומרואן ברגותי... וואו, שלום! עידן הדלי!

04 בתמונה נראה שהם נפגשו בג׳קוזי  (לת) קייטנת אש״ף
  • 14:31
  • 22.12.11

05 נראה לאט אבל בטוח....  (לת) יונה קורח
  • 14:35
  • 22.12.11

06 עד לירי הבא בברכים והשלכת חברים מהקומות העליונות.....  (לת) רעמסס
  • 14:36
  • 22.12.11

07 האם המשמעות היא שהעזתים יפסיקו עם הטרור????? רונן
  • 14:43
  • 22.12.11

האם העזתים זונחים את דרך הטרור?
האם הם יפסיקו את ירי הרקטות. האם הם יפסיקו עם נסיונות החדירה וההרג בישראל?
משום שבמידה וזה לא יתרחש ,איך לכל הרוחות הם יציגו עצמם כמכירים בהסכם השלום עם ישראל?

08 אם זה נכון - כלומר שחמאס יקח על עצמו את ההתחייבויות של אשף אז מדובר על צעד היסטורי ונקודת מפנה דרמתית בעמדות חמאס.  (לת) אודי
  • 14:57
  • 22.12.11

09 הימנים חייבים ליצר תקרית קשה והרוגים כדי לעצור את הסכנה שחמאס יכיר בקיום ישראל!  (לת) צבי
  • 14:58
  • 22.12.11

  •   צבי, השנאה לימין העבירה אותך על דעתך. יצחק
    • 16:38
    • 22.12.11

    לא החמאס ולא הפת"ח יכירו אי פעם במדינת ישראל. והסכמת החמאס להיכנס תחת מטריית אש"ף רק תקצין (אם יש בכך בכלל צורך) את הפלסטינים. סימן ראשון - החיבוק של אבו מאזן עם אמנה מאנה.

  •   יצחק: ימנים רצחו ראש ממשלה ורבים נוספים, גם אמרו שצריך לחסל אותי.  (לת) צבי
    • 18:25
    • 22.12.11

  •   מי אתה יצחק?... הצחקת אותי. מי יישב בכלא בגללך אפילו שעה...  (לת) הפאש הגאה
    • 14:46
    • 24.12.11

10 יקבלו את הסכם השלום עם ישראל?! לא ידעת שיש כזה ערן
  • 15:01
  • 22.12.11

מעבר לזה בגישה שלהם לישראל הם ממילא לא כל כך שונים.
חמאס מדבר על השמדת מדינת ישראל ואבו מאזן דיבר באו"ם על סיום 63 שנות כיבוש.
מצא את ההבדלים.

11 מרגש. ככה יוכלו לבקר ביחד את אמנה מונא.  (לת) ליכודניק
  • 15:06
  • 22.12.11

12 אבו מאזן לוקח ארגון פשע שיגן עליו. הוא יצטער על זה.  (לת) נדב
  • 15:09
  • 22.12.11

13 יותר משהעין רואה: מדובר במהפך דרמטי . החמאס החדש שמצטרף לאש"פ קורא טקסטים
  • 15:21
  • 22.12.11

שהוא הנציג הלגיטימי המוכר של הפלסטינים בכל ההסכמים הבינלאומים - כולל גושפנקא אמריקנית בחתימת הנשיא קלינטון כעד להסכמי אוסלו - הוא חמאס שבחר במסלול הפוליטי במקום המאבק הצבאי.
בדגם המוכר של תנועות לאומיות שהתמתנו, נטשו את הטרור ועלו על המסלול הפוליטי: הצבא האירי הרפובליקני, הקונגרס האפריקני של נלסון מנדלה, פל"ן באלג'יריה, המחתרת הבאסקית. וכאן קרוב לבית: אצ"ל ולח"י.
זאת ועוד: החמאס החדש שהצטרף לאש"פ מקבל על עצמו את ההכרה במדינת ישראל (הסכם ההכרה ההדדית שהוא החלק בחשוב ביותר של הסכמי אוסלו) - ומקבל בכך בעקיפין את תנאי הקוורטט בלי להצהיר על כך מראש גגות. ההצהרה הפומבית על נטישת הטרור - בשלב הסופי של תהליך השלום. בדומה לביטול הפומבי של האמנה הפלסטינית של אש"פ בסוף הסכמי אוסלו ( בטקס בעזה בנוכחות הנשיא קלינטון).
ללא ספק, דברים טובים קורים בתהליך השלום. ואפילו הספינים ותרגילי ההסחה של לשכת ראש הממשלה לא יצליחו להעלימם. במיוחד כאשר ארה"ב תיתן את ברכתה להתפתחויות החדשות בקהיר ( בשושבינות משותפת מצרית-טורקית).
אותה ארה"ב שכבר מנהלת דיאלוג עם האחים המוסלמים במצרים - התנועה האם של החמאס.

  •   סוף סוף מישהו שלא מתלהם מיד, כאילו שלא היתה זו ישראל שתמיד הציגה את הפלשתינים כמפולגים, ואת החמאס כארגון טרור חוץ-פוליטי לא לגיטימי - אז עכשיו שכזה סוף סוף מתחיל לקרות - כמובן שהצבועים יזדעזעו מכניסת החמאס למפה הלגיטימית.  (לת) אזוב שבקיר
    • 23:20
    • 22.12.11

  •   אשליות.... יותם
    • 01:46
    • 23.12.11

    אל תדאג, כמו בעירק,יום אחרי האמריקאים הם הורגים אחד את השני.
    איזה טקסטים אתה קורא ?
    אתה נאיבי,ניפגש בעוד שנה.

  •   בשמאל הקיצוני רועדים מאושר לנוכח האפשרות שהפלגים של האוייב הפלשתינאי יתאחדו,וירכזו כוחות במלחמה לחיסול המדינה היהודית. דרור הנאור מרמת גן
    • 15:03
    • 24.12.11

    איחוד כזה יפטור את השמאל הקיצוני מהצורך לבחור באיזה ארגון טרור לתמוך

14 כל הכבוד משה שינדלר
  • 15:22
  • 22.12.11

אולי בכל זאת זז משהו בצד הפלסטיני, עכשיו הגיע הזמן שיזוז משהו בצד הישראלי, נסתפק בממשלה חדשה לדוגמה, שכן תדע לנצל השינויים בעולם הערבי, לפני שגם ההזדמנות הזאת תוחמץ.

15 זו נבלה וזו טריפה ,ותודה לשימון פרס שהביאנו עד הלום עם החלום שאוסלואוטימטיבי שלו.  (לת) חן חן
  • 15:25
  • 22.12.11

16 "השלום ... נותנים דוגמה
  • 15:36
  • 22.12.11

... מתחיל בתוכי".

17 אנחנו עדיין בסרט של אתמול ערן
  • 15:38
  • 22.12.11

כל העולם הערבי זז ואנחנו מאובנים בעולם של האתמול.
כשנתעורר, נהיה מצורעים יותר מדרום אפריקה.
הפכנו לאומה הגזענית ביותר בעולם, שונאת נשים וזרים.
אומה דתית קנאית.
אומת עובדי אלילים ומשתטחי קברים

  •   save yourself אחיתופל קרמשניט
    • 18:29
    • 22.12.11

    ערן, ערן יא זאלמה, הצל את עצמך ואת נפשך הזכה איש יקר וברח לך מחוץ למחוז השחור והגזענות. אנא, תחינה אני נושא אליך, אל תחכה לרגע האחרון, ניתן עדיין לברוח. סע לך לארץ כלבבך ועזוב אותנו לנפשותינו הגזעניות ועולמנו הצר.

  •   הסרטן השמאלני הקיצוני מסוכן יותר מאיראן ומהחיזבאללה גם יחד.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 15:06
    • 24.12.11

18 הסיפור של פתח וחמאס רק מוכיח עד כמה פיצוץ האנטלינה היה אחד הדברים הכי טובים והכי חשובים שנעשה מקום המדינה! רוכב הגמלים
  • 15:39
  • 22.12.11

ורק בזכות הפעולה הזו יש לנו מדינה (הפלמ"ח היה נגד הסכם החלוקה), במקום מלחמת אחים אין סופית.

19 כמה מפתיע (טוב, לא ממש) שבישראל עושים הכל חוץ מלברך אסף
  • 15:43
  • 22.12.11

במקום לברך על כך שתנועה חשובה בציבור הפלסטיני הולכת לקראת הכרה בישראל, בימין הקיצוני הישראלי עסוקים בלקטר. כמה מפתיע.

20 "השלום ... נותנים דוגמה
  • 15:44
  • 22.12.11

.... מתחיל מפנים".

21 האמת...במבט ראשון חשבתי שמשעל זה ליברמן.  (לת) דימיטרי
  • 16:01
  • 22.12.11

22 תהליך של מיתון מצד החמאס יביא לרגיעה כללית באזור  (לת) ירידה במפלס האלימות
  • 16:02
  • 22.12.11

23 בכיר באירגון בעזה יחוסל כדי לתרפד את המהלך....הבנת את זה יוסף....?!  (לת) אזרח שפוי
  • 16:03
  • 22.12.11

24 הדיווחים על הסכם השלום עם מצרים קצת סובבו לכם את הראש גונן
  • 16:06
  • 22.12.11

ככל הזכור לי אין הסכם שלום בין הפלסטינים לישראל... (כותרת מ': "אם יושג הסכם, הנהגת חמאס תקח על עצמה את התחייבויותיו של אש"ף, לרבות הסכמי השלום עם ישראל")

25 "הארץ" איזה כותרות הזויות,מגעים כאילו ארגון טרור!!  (לת) מגעים בין מחבלים,השאלה מי יצליח להשמיד את ישראל!!!
  • 16:13
  • 22.12.11

26 גיבוש לפני המלחמה המכרעת פרופסור שפוי
  • 16:16
  • 22.12.11

כדאי להתעורר מחלום הבלהות הזה שנקרא חזון שתי המדינות. החמאס לא היה עושה צעד כזה ללא אישור אירן. הברית הזאת נועדה לצור חגורה אירנית מסביב לישראל, וככל שנבין זאת מהר יותר ונתכונן למלחמה הבלתי נמנעת ייטב. אין זה מקרה שפגישת משעל אבו מאזן מתרחשת כאשר נעשה ברור שהתקפה על אירן קרובה משחשבנו. ספין השלום ההזוי הביא נהרות דם יהודי. כל ויתור ישראלי מתפרש מיד כחולשה ומזמין סחטנות נוספת. התשובה היחידה של עם ישראל צריכה להיות קיר ברזל (ז'בוטינסקי הבין זאת מזמן). כל מי שחולם על דמוקרטיה ערבית, כל מי שחי באשלייה של אביב ערבי (שהוא בעצם חורף) שיספור את הנרצחים החפים מפשע בבגדד אחרי 14 פיצוצים מתואמים, שיבקר בכיכר תחריר. הלוואי והניתוח הזה היה שגוי. מה שעצוב הוא שהוא נכון.

27 גם אצ"ל ולח"י חברו בשעתם לארגון ההגנה ליצור את ארגון המרי ויחד נלחמו בכובש הבריטי עד להסתלקותו מהארץ...  (לת) רמי
  • 16:20
  • 22.12.11

  •   יקום בית המקש על אפכם וחמתכם ,כל מה שכתוב בתורה התגשם כמו לרע כך גם לטוב,,ושבו בנים לגבולם,ורחל תתנחם עד בוא הנקמה,"אל נקמות ה'אל נקמות הופיע "  (לת) לרמי המתחזה הערבי
    • 18:50
    • 22.12.11

28 אל תשפטו אותם לפי הקריטריונים שלנו עוזי יער
  • 16:46
  • 22.12.11

החמאס לא צדיקים אבל גם אש"ף לא. להזכירכם שעד ל-1993 הם נחשבו אצלנו לארגון טרור. אם החמאס יצטרף לאש"ף ויקבל את כל ההתחייבויות שלו כולל הסכמי קמפ דויד, יש לברך על כך.

  •   ומתי אש"פ הפסיק להיות ארגון טרור? חיים
    • 22:41
    • 22.12.11

    ככשראשיו התחילו ללבוש חליפות ארמאני?
    מה בעצם השתנה באש"פ ב40 השנים האחרונות? הרי רק אתמול הצטלם מנהיג הארגון עם רוצחת ילד בן 16

29 אחרי שהממשל האמריקני יתחיל להתייחס בקרוב בחיוב להתפתחויות הדרמטיות שמבשרות את החמאס החדש הפוליטי - לנתניהו לא תהיה ברירה אלא להכיר במציאות. הסתיימו הספינים ותרגילי ההסחה. קורא טקסטים
  • 17:03
  • 22.12.11

וכל זה יקרה כי המשמעות המרכזית של הצטרפות החמאס לאש"פ שהוא הנציג הלגיטימי של הפלסטינים : הכרה עקיפה של החמאס במדינת ישראל ובהסכמי אוסלו. בכך תם הפרק ההרואי של "תנאי הקוורטט" ששיחקו לידה של ישראל בעצירת תהליך השלום ( משאת נפש של ממשלות הימין).
ולכל השואלים : מה יהיה עם הטרור ? הצטרפות החמאס החדש לאש"פ שקולה בזירה הדיפלומטית לנטישת הטרור. בשלב ראשון נטישת הטרור במשתמע ובעקיפין - ובשלב האחרון של התהליך גם בהצהרה פומבית חתומה. נפלאות דרכי הדיפלומטיה.

30 מוכרים לנו לוקשים, המהלך הזה לא יביא לנו שלום בעוטף עזה רוניק
  • 18:03
  • 22.12.11

גם אם הידיעה הזאת נכונה, לעולם לא נקבל שקט וביטחון בעוטף עזה, וגם לא בשום נקודה אחרת בארץ.
מה שהיה הוא שיהיה.
יש בקרב הפלסטינים גרעין קשה שנשבע להשמיד אותה- והוא לא זקוק לכותרת ארגונית.

31 הוסר המסווה מעל פרצופו של מכחיש השואה - זו נבלה וזו טריפה. ורק הסמול טומן את ראשו בישבנו של אבו מאזן  (לת) חיים
  • 20:29
  • 22.12.11

32 החמס גמרו לירות לפתח בבירכיים ?????????????????????????  (לת) שיהיה לכם לעונג
  • 20:40
  • 22.12.11

33 כותרת היסטרית ולא היסטורית  (לת) חוקר
  • 07:40
  • 23.12.11

34 רב מרצחים שרק לפני שבוע חגג את רציחתם של 1,365 Ahmad Hamerkaz
  • 18:42
  • 23.12.11

תוהה לי אני ושואל כמה פלסטינים חפים מפשע רצחה ישראל כמה בתים הרסה כמה משפחות עכרה מבתיהם כמה אדמות הפקיעה כמה כמה דכמה

פרוייקטים מיוחדים