המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הרמטכ"ל: דתיים לא ישוחררו מאירועים רשמיים

עם זאת הסביר כי באירועים לא רשמיים יש לכבד את רצון החיילים; ח"כ אדטו: אם הרמטכ״ל מתיר העדרות בערבי הווי, יש לאפשר באותה מידה העדרות משיחות עם רבני צה״ל

הרמטכ"ל, בני גנץ, אמר היום (שלישי) כי צה"ל לא יאפשר לחיילים דתיים להיעדר מאירועי יחידה בשל שירת נשים. אולם, מאירועים לא רשמיים יוכלו חיילים דתיים להיעדר. "פקודת השירות המשותף קבעה שבאירועי הווי צריך לכבד את האנשים, כך שלא נוכל להכריח אותם להשתתף - אנחנו לא מחפשים לריב עם אנשים", אמר בראיון בגלי צה"ל.

ח״כ ד״ר רחל אדטו הגיבה לדברי הרמטכ"ל בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה בהשתתפות ראש אכ״א. "אם הרמטכ״ל מתיר העדרות חיילים משירת נשים בערבי הווי, יש לאפשר באותה מידה לחיילים, המעוניינים בכך, להעדר משיחות עם רבני צה״ל המתנהלות בבסיסים בטרם כניסת השבת ובמהלכה", אמרה. "לא ייתכן שצה״ל מחד 'יגן' על החיילים הדתיים מפני שירת נשים או שילובן ביחידות השונות ומאידך יחייב את החיילים , ברובם חילונים, להאזין לדרשות הרבנים. צה״ל הוא צבא העם והשוויון הוא לכולם.״

לדברי גנץ, הצבא לא מטיל כל איסור על שירת נשים. "נשים יוכלו לשיר בטקסים ואין שום חלופה פיקודית זולת המפקד, ואנחנו נפעל לסדר את העניין הזה". הרמטכ"ל הוסיף כי נשים יכולות לשרת בכל מקום. הן "יכולות לתרום מבצעית, יכולות להתמודד, יכולות לשיר, הזמר העברי הוא חלק מהתרבות שלנו", אמר.

גנץ התייחס גם לתקרית המביכה שבה הוא ושר הביטחון אהוד ברק התלוצצו על הסוגייה של שירת נשים בתרגיל של גולני. "אני חושב שאנשים מבינים את ההבדל בין אירוע שהוא בדיחה לבין דברים רציניים", אמר.

הרמטכ"ל, בני גנץ, לפני שבועיים
הרמטכ"ל, בני גנץ, לפני שבועיים. צילום: ירון קמינסקי

בראיון שהתקיים לרגל השירותרום הרמטכ"ל דחה את הביקורת שטענה כי מינוי ניצן אלון למפקד פיקוד מרכז נבע ממניעים פוליטיים. הוא הוסיף כי אין קשר בין התבטאויותיו של אלון נגד הימין הקיצוני למינוי. 

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם


Read this article in English: IDF chief: Religious soldiers not excused from official events where women sing

 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רמטכ"ל נטול אישיות ועמוד שדרה  (לת) רקאני
  • 11:00
  • 27.12.11

  •   הצבא והרמטכ"ל-הם פרצוף מדינת חמסטן פוטיניסטי. עד שלא נחזיר לעצמנו את הארץ שבנו אבותינו-דמוקרטית ונפרדת מהלכה,כולל סיום הכיבוש-אין לנו עתיד.בריונות השטח שורשיה בממשלה ובכנסת,כמו בכל שאר מוסדות המדינה.ודי לגלגול העיניים.זו הכתובת שאף אחד בימין ולא רק- לא רוצה לראות  (לת) שומר חוק
    • 13:44
    • 27.12.11

  •   נכון יש לסיים את הכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש  (לת) פלץ
    • 14:56
    • 27.12.11

  •   נכון, יש לסיים את כיבוש בית שמש ולהעיף את החרדים החוצה  (לת) הגלשנית
    • 16:38
    • 27.12.11

02 הכפייה החילונית תמשך כי הציבור הדתי הוא ברובו ציבור כנוע,ומנהיגותו היא עלובה ורופסת  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 11:11
  • 27.12.11

  •   אתה בור עם הארץ!-התנגדות החילוניות תימשך ותילחם עד חורמה נמי שיעיז לכפות עליו!!!!!  (לת) יחי החילוניות הנאורה!
    • 16:39
    • 27.12.11

03 אני לא מבין את הבעיה - ממילא צריך מישהו בפטרול, בש"ג ובמטבח בזמן ההופעות חילוני שפוי
  • 11:11
  • 27.12.11

שה-"כפלך" ישמרו ויעבדו בזמן שהחיילים השפויים נהנים בהופעה.

04 מדוע אתה נסוג מחינוך ואילוף מחדש של הדתיים?  (לת) יוחנן המלמד
  • 11:16
  • 27.12.11

05 הדרת חיילים דתיים מצה"ל ניצן
  • 11:21
  • 27.12.11

צה"ל רואה בחומרה ריבוי חיילים דתיים חדורי מוטיבציה ולכן מצא פטנט להדיר את החיילים המופלאים האלה ע"י אילוצם לוותר על אורוחות חייהם ואמונתם הפוליטיקה השמאלנית חדרה גם לצה"ל את מקומם ימלאו כנראה סודנים ואריתראים כמו שהציע ירון לונדון להכיל אותם החברה הישראלית

  •   שטויות יהודי דתי (וגם רס"ן בדימוס)
    • 12:40
    • 27.12.11

    1. חייל הוא חייל הוא חייל. החייל הדתי הוא לא פחות טוב מחיילים אחרים וגם לא יותר טוב מהם. יש חיילים יותר טובים ויש חיילים פחות טובים. הכיפה אינה שייכת לענין למעט לענין האידיאולוגיה של חלק מהם. ודווקא האידיאולוגיה משמשת כאמצעי לכפות על השלטון את דרך אותה אידיאולוגיה שלא באמצעים דמוקרטיים אלא באמצעות הכח (סרובי פקודה מאורגנים על ידי רבנים למשל).

    2. יש מיעוט קטן שבקטנים של חיילים המקפידים על שירת נשים גם מחוץ לצבא. משום מה בצבא מקפידים על כל מיני דברים (בזמני בצבא היתה בדיחה על צום נחמיה וצום זכריה לצורך התחמקות ממשימות...). שירת נשים אינה בגדר ייהרג ובל יעבור ובודאי שאין אנו בזמן שמד (במובן ההלכתי). מקור קול אשה באמירות בבלי לענין קריאת שמע במיטה - בודאי לא בהקשר הרחב הנוכחי בהם נשים משמשות בכל התפקידים בציבורים השונים.

    3. הצבא אינו מנסה לדחוק את החייל הדתי. הצבא פשוט מודיע שמפקד הצבא במדינת ישראל הוא הרמטכ"ל (ומעליו הדרג המדיני) ולא רב זה או אחר.

  •   הדרת חילונים אבירם
    • 14:45
    • 27.12.11

    נראה לך שלחילוני רציני להקשיב לקשקושי הרבנים זה פחות תועבה משלך לשמוע נשים?
    אישית אני בעד שמי שרוצה לא יקשיב לנשים שרות, ומי שרוצה ידיר את רגליו מהמפגשים ההזויים עם נציגיו עלי-אדמות של החבר הדמיוני שלכם - הרבנים

  •   הבעיה שאתה מתון והמיעוט הקיצוני האלים מנצח יפה אמרת
    • 19:25
    • 27.12.11

    צריך לתת יד זה לזה - חילונים ודתיים מתונים
    נ ג ד
    חילונים ודתיים קיצוניים

06 רמטכ"ל אסיר תודה לפוליטיקאים גיא
  • 11:41
  • 27.12.11

נסיבות היבחרו מסבירות הכל, נשאלת השאלה איך הבחור יתפקד כשהוא ידרש להחלטות שבצידן חיי אדם.
אדם עם שיעור קומה מינימלי היה שם את המפתחות בנסיבות כאלה. הדרת נשים בצבא היא ניהול בפועל של חלקים רבים מהצבא על ידי הפוליטיקה.
אין מה לחפש כאן ויפה שעה אחת קודם.

07 לשחרר חילונים מאירועי רבנים  (לת) להרחיק רבנים מהצבא
  • 12:05
  • 27.12.11

08 יש לאסור הרצאות דת בפני חיילים וכניסת חב"דניקים לבסיסים במסווה יידישקייט  (לת) המציל נפש אחת מישראל
  • 12:17
  • 27.12.11

09 תתחיל להיות חייל לא -הרשלה מהשטטל  (לת) מוטי
  • 12:21
  • 27.12.11

10 הרמטכל אווזי,האם הרב אלישיב העביר לכם את פסק ההלכה מטעמו בענין התקיפה על אירן ? כידוע לך אם לא תפעלו לפי הפסק הזה,החרדים וש"ס יעזבו את הגועליציה.  (לת) עדד
  • 12:26
  • 27.12.11

11 אם להפריד אז עד הסוף כניעה
  • 12:40
  • 27.12.11

להפוך את השתתפות בעצרות ההתעוררות הנתיות לרשות!

12 הרמטכ"ל חלש ומאכזב!  (לת) יעלה
  • 13:02
  • 27.12.11

13 דברי רבנים חיילת לשעבר
  • 13:07
  • 27.12.11

האם עכשיו גם לא יכריחו חיילות להשתתף בכנסי התעוררות למיניהם?

14 לאפשר לחיילים לא-דתיים להיעדר מקבלות השבת המאוסות בבסיסים!  (לת) צבי
  • 13:18
  • 27.12.11

15 להגיש לחיילים אוכל מבושל וטעים בשבת במקום גועל נפש כהלכתו  (לת) צבי
  • 13:19
  • 27.12.11

16 אם כך, חיילים חילונים יהיו פטורים מארועים בעלי אופי דתי - ובא לציון גואל.  (לת) חיילת
  • 13:25
  • 27.12.11

17 ומה עם דוסים פרועי פיאות שמציפים את הצבא לפני פסח,רה'ש,חנוכה?להריחם זו חובה?  (לת) להעיף את המולות/אייטולות/רבנים מהצבא!
  • 13:27
  • 27.12.11

18 גנץ שוכח שהוא היה עדיפות שניה. התהרותיו מסבירות בהחלט את הסיבה.  (לת) הווי לא רשמי במסגרת רשמית וולנטרית בלתי מחייבת בפקודה
  • 13:35
  • 27.12.11

19 צודקת אדטו ב- 100% לגבי שחרור מפגישות עם רבנים  (לת) קאטו
  • 13:41
  • 27.12.11

20 טעות חמורה וערכית של הרמטכ"ל. צודקת אדטו. בשלב הבא: למינים מותר לא לפנות בשטחים ולאנשי השלום מותר לא לשרת בשטחים. שתי מדינות לשני עמים: העברי וההלכתי.  (לת) דרור
  • 13:41
  • 27.12.11

21 החבדניקים באים עם יותר קוצים מאשר דבש, שלא יגיעו  (לת) אריק
  • 13:43
  • 27.12.11

22 אם החיילים הדתיים חלשים מידי אז הם לא צריכים לשרת יוסי
  • 13:44
  • 27.12.11

בצבא אלא ללכת לטיפול נפשי נגד סוטי מין שלא מסוגלים לשלוט על יצרם או לעבור סירוס כימי. חיילים חלשים לא צריכים לשרת בצבא

23 להוציא את הדת מהצבא, לפטור מחובת נוכחות ב"מסעות התעוררות" שמארגנת הרבנות הצבאית ולספק לחיילים הדתיים את צרכיהם במסגרת פרטית XX
  • 13:50
  • 27.12.11

לכל צעיר דתי המגיע לצה"ל יש רב, רב בית הכנסת השכונתי בו הוא מתפלל, רב הישיבה בה למד, או כל רב המקובל על משפחתו, אין לו צורך ברב צבאי שהוא גם קצין המחלק פקודות. יש גם חיילים המשתייכים לתנועה הרפורמית או ל"יהודים המשיחיים". ברבנות הצבאית אין נציגים לזרמים האלה, כמובן. די בכך שצה"ל מספק לחיילים הדתיים מזון כשר ומתחשב בצרכיהם הדתיים, למשל, אינו מאלץ אותם לחלל שבת שלא לצורך פיקוח נפש, ואין צורך שיעניק להם או לכלל החיילים "סעד" רוחני. הרעיון שחיילים מצטווים בפקודה להשתתף במסעות ההתעוררות של הרבנות הצבאית הוא אבסורד ואולי גם אין צורך בלהקות צבאיות בכלל, לא של נשים ולא של גברים. מטרת הלהקות היא לאפשר לצעירים בעלי שאיפות אמנותיות לממש את כישוריהם במסגרת הצבאית. חיסול הלהקות יהפוך את שאלת החיילות המזמרות למיותרת. לא חיילות זמרות ולא חזנים צבאיים.

24 כצנחן חילוני בסדיר ומיל.תמיד תעבתי את ההרצאות עם הרבנים הצבאיים. הוכרחתי להקשיב לזיבולי השכל שלהם. לא עוד. שאפו לח"כ אדטו!  (לת) הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 13:57
  • 27.12.11

25 העדרות חיילים חילוניים מהופעות רבנים אסא
  • 13:59
  • 27.12.11

גב ץ אדטו צודקת 100%

26 היא צודקת. יש לפסול הרצאות של עובדי אלילים.  (לת) חיים
  • 14:00
  • 27.12.11

27 אדטו בכיוון הנכון ..לפטור חיילים משמיעת נשים. לפטור חיילים משמיעת רבנים. בהמשל לפטור חיילים משמיעת סופרים שמאלנים/ימניים. לפטור חיילים/חיילות מקורס עזרה ראשונה של רופאים דתיים/ערבים/רוסים. לאפשר קנייה משותפת לשני המינים רק בשק"ם. בקיצור להפוך את צה"ל לבדיחה. הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות.  (לת) משה
  • 14:01
  • 27.12.11

28 ח"כ אדטו, ישר כוח!!  (לת) ח"כ שעושה את מלאכתה כיאות
  • 14:05
  • 27.12.11

29 "תרבות" יום א' עמי
  • 14:19
  • 27.12.11

בראש ובראשונה יש לבטל את ימי התרבות עאלק שכל חייל עובר בישיבת הכותל. הייתי שם עם חיילי פעמים רבות- התכנים ביום זה מבזים את כל מה שמתקרא תרבות יהודית, גובל בשטיפת מח, ובעיקר מבזבז את זמנם של החיילים. עדיף במקום זה: לקצר את השירות ביום.

30 צה"ל צריך לכבד את רגשותיהם של החיילים ולאפשר לחיילים דתיים לצאת מארועים בהם יש שירת נשים ולחיילים חילונים לצאת מהרצאות של רבנים. אלו גם אלו, אינם קשורים לביטחון המדינה.  (לת) בדיוק כך
  • 14:20
  • 27.12.11

31 לא מבין מה הבעיה....... יניב
  • 14:25
  • 27.12.11

ברגע שיש שירת נשים או דבר לא צנוע, פשוט מאוד תאטמו את האוזניים ותסגרו את העיניים, מה מסובך?

32 Gantsy go home, your not for that. This country falling Hacfar Hayarock
  • 14:34
  • 27.12.11

off its tracks......
If you don't go home,then start acting like an Israeli..... A good one.A real one. That's what being expecting from you.

33 רמטכ"ל ללא אומץ, מהלך בין הטיפות כדי לרצות את המאפיה הדתית קיצונית  (לת) DR
  • 14:36
  • 27.12.11

34 אז יש לספק חדר אוכל לא כשר וללא קבלות השבת וטקסים פרימיטיבים נוספים שכופים עלינו בצבא...  (לת) עם הארץ
  • 14:54
  • 27.12.11

35 צבא אחד לשני עמים, לחילוני ולדתי ויבוא שלום על כל ישראל  (לת) פלץ
  • 14:55
  • 27.12.11

36 ולמה להפריד את מגורי הבנות בפקודה כבר עשרות שנים  (לת) פלץ
  • 14:58
  • 27.12.11

37 חופש לדתיים אבל גם חופש לחילוניים מדת! כשרות,הטפות רבנים ועוד מעשי כפיה מן הסוג הזה  (לת) חרדה
  • 14:58
  • 27.12.11

38 מסע התעוררות שמעון
  • 15:03
  • 27.12.11

אני מסכים לגמרי עם דבריה של ח"כ אדטו, אולי כעת ייגאלו החיילים החילונים הנאנסים להקשיב לדברי רב צבאי ערב החגים!

39 אותי הכריחו בצבא להיות בהדלקת נרות שבת שהביאו חב"דניקים !למרות שאמרתי שמשטתמטים לא יטיפו לי על כללי התנהגות מ"כ לשעבר
  • 15:08
  • 27.12.11

אמרתי לא יתכן שאנחנו סוגרות פה שבת , הבנות והבנים שלהם לא משרתים והם יבואו ויטיפו לנו על שמירת שבת ויעשו לנו טקסים ושיעורים?? אמרתי שאם הם ילמדו אותנו על שמירת השבת שיביאו את הילדים שלהם ונלמד אותם על שמירה בשבת . קיבלתי אזהרה.

40 מי שלא מצליח לעמוד מול חבורת רבנים איך יעמוד מול החמאס? מול חיזבאללה ושות'?  (לת) רמטכ"ל עלק
  • 15:09
  • 27.12.11

41 יש לאפשר לחיילים לאכול אוכל בלתי כשר רונן
  • 15:10
  • 27.12.11

חיל הרוצה לאכול אוכל בלתי כשר .יש לאפשר לו לבצע זאת.
בכל ימות השנה כולל פסח.
חייל דתי רוצה להמנע מנוכחות בארועים בהם שרות נשים. אז כל חייל חילוני יוכל לאכול חטיפים כאוות נפשו כמו גם לחם ודגנים בפסח.
למה שרק צד אחד יכבד את השני. כבוד חייב להיות הדדי ברגע שהוא אינו הדדי אין שום זכות לדרוש מהחייל החילוני לכבד את הדתי ,כאשר זה משתין עליו בקשת.

42 ביום הראשון או השני בבק"ום יצאנו ל "מסע התעוררות" - מופע הזוי של חרדים שכל מטרתו היתה "לעורר אותנו" לכל הטוב שיש לאורתודוכסיה להציע  (לת) למותר לציין - לא ניתנה לנו הבחירה ולא נאמר לנו במה מדובר קודם לכן
  • 15:17
  • 27.12.11

43 הפרדה שי
  • 16:30
  • 27.12.11

אם כבר הפרידו א תהנח'ל החרדי משאר הצבא, שיפרידו בצבא גם את הכיפות הסרוגות מהחילונים, חסידים ממתנגדים, חב'ד מחסידים רגילים, אשכנזים מספרדים, במילואים - שכירים מעצמאים, שמאלנים מימניים, אוכלי טריפה מבועלי נידה, ויסלחו לי כל מי ששכחתי להפריד ביניהם

44 הרמטכ'ל גנץ: בקרוב תצטרך לאשר את פרוט תכנית הטקס אצל החלאות הרבניות, ולאחר מכן את תוכניות התקיפה.....  (לת) יוכבד
  • 16:35
  • 27.12.11

45 השאלה הי האם ברק וגנץ מבינים את ההבדל בין אירוע שהוא בדיחה לבין דברים רציניים"  (לת) יוד
  • 16:35
  • 27.12.11

46 לאפשר אוכל לא כשר למי שרוצה בכך  (לת) חייל לשעבר
  • 17:19
  • 27.12.11

47 שחרור מפגישה עם הרב יכול לשחרר מזוהמה נפשית  (לת) קדשת הרשקוביץ
  • 17:21
  • 27.12.11

48 הצעה רצינית ניאל
  • 17:26
  • 27.12.11

לכל התרחקות מנקודת שיווי המשקל , לכיוון צד אחד, תהיה תגובה להתרחקות מהצד השני על מנת להשאר בשיווי משקל.
הצעתה של ח"כ אדטו רצינית ביותר ויש לשקול לאפשר למי שאינו רוצה לשמוע רבנים לאפשר לו זאת
אני מחזק את הצעתה של אדטו . למען גילוי נאות-אינני מכיר אותה ואינני יודע מהי מפלגתה

49 קבלת שבת בטירונות לימור חיילת בסדיר
  • 17:43
  • 27.12.11

הרב וחמשת ילדיו על הבמה ונשא דרשה של 40 דקות. כולנו עייפות ורעבות אחרי שבוע הכי קשה בחיים. התיצבותהיתה חובה. הרגשתי ממש שינאה. שינאה לדת ולדתיים. צבא מטורף. סיפרתי בבית ואבי שהיה צנחן לפני 28 שנה אמר שבזמנו זה לא היה. כל הכבוד לחברת הכנסת אדטו. כל פעילות דתית בצבא צריכה להיות רשות ולא חובה. אצלנו אולי חצי מהבנות היו נשארות בחדר.  

50 האם יש הגדרה צבאית ל מהו דתי ארז
  • 18:01
  • 27.12.11

אם לא אז יש צורך בהגדרה שכזו

51 עם רמטכ''ל 'כזה' נקווה שלא תפרוץ מלחמה  (לת) רמטכ''ל של הת...!
  • 19:15
  • 27.12.11

52 בדיחה של ממש שמעכירה את מצבם של חיילי צה"ל יניב
  • 19:33
  • 27.12.11

כל מה שמגן על חיילי עם ישראל זה בעצם הקדושה של עם ישראל ומורשתו לאורך הדורות,

קלקול הרוחניות בצה"ל והעדפת העסקת הציבור בשטויות תגרור לסכנה גדולה מעל חיילינו היקרים.

בזמן התנ"ך לא היה יוצא לקרב אחד שעשה בלילה לפני עוון כלשהוא מפאת הפחד למות.

חיילינו היקרים מחוץ לסבך התשקורת ועושים ימים ולילות בגזרות השונות לא בכדי שיגזרו עליהם קופונים.

כל חייל יעשה כטוב בעיניו, לא רוצה לשמוע שירים שילך לתורנות מטבח או סתם ייעדר, לא רוצה ערב שבת משפחתי בחיק המשפחה הצבאית שייכנס בדיכאון כבד תחת השמיכה...

עשו טוב יותר אם תרדו מוויכוחים אלו.

רק הקב"ה מגן על חיילנו בזכות הצדיקים שיש לנו בדור ובזכות תורתם הקדושה.

53 תגובה שראויה להערכה Sam
  • 21:57
  • 27.12.11

אין ספק שצריך לעשות הכל על מנת למנוע מהקיצונים לדרדר את המצב. אך גם ראוי לכבד כל אדם עם דעותיו ואמונתו . כל עוד וזה לא פוגע ברגשות האחרים. ויש לכבד כל אדם דתי שלא ירצה להיות נוכח בשירת נשים .

54 אז הוא אמר HMJE
  • 11:10
  • 28.12.11

הרמטכ"ל אמר ש"דתיים בצבא לא ישוחררו מאירועים רשמיים". אבל מה לעשות מרבים של החרדים שחררו את עצמם מאירועים רשמיים כמו שרות חובה בצבא ועל כך גנץ לא אומר מילה...