מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הפצ"ר לשעבר: לא חייבים לפתוח בחקירה על כל ילד פלסטיני שנהרג

אביחי מנדלבליט תקף בפומבי את יוזמת ראש הממשלה לשפוט פורעי חוק מהימין בשפיטה צבאית: "אם יטילו את זה על הצבא - זה נורא"

הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, האלוף אביחי מנדלבליט, תקף שלשום בפומבי את יוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשפוט פורעי חוק מהימין בשפיטה צבאית. בכינוס "שישי אסטרטגי" של הקתדרה בבית חיל האוויר בהרצליה, אמר האלוף מנדלבליט בתגובה לשאלה מהקהל שעסקה בהבדלים המשפטיים בין הגדה המערבית לישראל, כי "מאז החלטת שמגר הוחלט שצה"ל לא אמור לעסוק בהתיישבות היהודית למרות שהוא הריבון. אם צריך, שב"כ, או משטרה אזרחית, למרות שמבחינה משפטית אפשר לטפל במערכת צבאית, אבל המשמעות היא רעה מאוד אם זה יקרה".

הפצ"ר לשעבר הדגיש כי לא התייחס להיבטים מדיניים, אלא רק להיבטים משפטיים של הנושא, אך אמר כי "אם יטילו את זה על הצבא זה נורא, והאמירה של הצבא לא השתנתה. אני חושב שזה לא נכון שצה"ל יטפל באזרחים".

בדבריו התייחס הפצ"ר לשעבר גם ל"עופרת יצוקה" ולדו"ח גולדסטון והשפעותיו על שדה הקרב. "אף אחד לא רוצה לראות ילדים הרוגים, פלסטינים או לבנונים. זה מצער, אבל לא חייבים לפתוח חקירה על כל דבר", אמר האלוף מנדלבליט. "יש כלי מצוין שנקרא תחקיר מבצעי. ואם מגלים שלקחו ילד ואמרו לו לפתוח את זה כדי שאם זה יתפוצץ זה יהיה עליו, צריך לטפל בזה בכלים פליליים. למעלה מ-99% מהמקרים, זה בסדר. אך לפי דיני זכויות אדם, צריך לחקור כל מקרה, ולא על ידי מצ"ח". דבריו נאמרו בהתייחסות למדיניות חקירה של צה"ל בבדיקת טענות הנוגעות לאירואים המתרחשים בזמן לחימה באזורים עירוניים.

מנדלבליט. בפרישה מצה"ל
מנדלבליט. בפרישה מצה"ל. צילום: דודו בכר

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

דבריו של מנדלבליט, שנמצא בחופשת פרישה מצה"ל והוא עדיין קצין בדרגת אלוף, על חקירת יהודים בידי צה"ל מצטרפים לדעה שהובעה בדיונים משפטיים פנימיים בפרקליטות הצבאית. לפני שבועיים פורסמה ב"הארץ" עמדת הפרקליטות הצבאית נגד יוזמת ראש הממשלה נתניהו, להעמדה לדין של יהודים בבתי המשפט הצבאיים בגדה. היוזמה באה בתגובה למעשי אלימות אידיאולוגיים של מתנחלים - תקיפת חיילי צה"ל, פריצה לבסיס חטמ"ר אפרים, פגיעה בפלסטינים ושריפת מסגדים.

צעדים נוספים שנתניהו הכריז עליהם היו מתן סמכות מעצר לחיילי צה"ל, הפעלת מעצרים מינהליים, שימוש מוגבר בצווי הרחקה ותקצוב גבוה יותר למאמצי החקירה של משטרת ישראל בגדה.

בהרצאתו של מנדלבליט שלשום הוא התייחס בעיקר לחזית המשפטית שצה"ל מתמודד בה בשנים האחרונות. "האם 'עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב יכול להתקיים? לכאורה התשובה היא לא, אבל אני אומר שכל מה שאנחנו עושים, זה בגללנו. הרבה דברים שחשבתי שאני יכול לאשר משפטית, מח"א (מפקד חיל האוויר, ג"כ) או בחיל האוויר עצמו חשבו שאי אפשר (לעשות, ג"כ) מבחינה מוסרית. וזה קרה הרבה", אמר.

ביחס למה שמכונה תהליך המשפטיזציה של המערכת הצבאית, הסביר מנדלבליט שהוחלט בצה"ל להעניק ייעוץ משפטי אופרטיבי רק עד רמת מפקדת האוגדה. "המשפטנים לא ינהלו את הצבא. המפקד יכול להחליט: 'אני לא תוקף כי זה לא מוסרי להרוג 20 תינוקות במיטה שלהם'. אם יש רקטות שיפגעו מחר במאסה מאוד גבוהה של אנשים בארץ - זה תקין (מבחינה משפטית, ג"כ). בתחילת המערכה בלבנון השנייה היה מקרה כזה, שמבחינתי (היה) תקין ביותר".

פעילי ימין מפגינים מחוץ לבית המשפט בירושלים למען שחרור חבריהם העצורים בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר", בשבוע שעבר
פעילי ימין מפגינים מחוץ לבית המשפט בירושלים למען שחרור חבריהם העצורים בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר", בשבוע שעבר. צילום: אי-אף-פי



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עצוב שצה''ל ממנה לתפקידים חיות דומות לאוייב  (לת) צבי
  • 05:36
  • 08.01.12

  •   עצוב שר"מ ממנה לשר חוץ שר בריון שמכה נערים,שיצא בכלום מהמשפט הזה, וממסמס שנים תיק כבד- דוגמא מצוינת לנערים פורעי החוק.למה להם מתנכלים? צה"ל מזה שנים הוא ראי לחברה הישראל המתבהמת, חברת חמסטן פוטיניסטית, חברת אפרטהייד. ושלא יהיו אשליות-מה שאנחנו עושים לפלסטינים,אנחנו עושים בתוך עמנו  (לת) שומר חוק
    • 07:26
    • 08.01.12

  •   פשוט מזעזע שפשיסט כזה היה הפצ"ר!! לא כל ילד הרוג שווה חקירה? אתה שפוי בן-אדם??!!!  (לת) שופטים היו גם בערוב ימי ויימאר
    • 09:28
    • 08.01.12

  •   הפוך גוטה, הפוך רועי
    • 09:47
    • 08.01.12

    דבריו של מנדלבליט הם אנליטיים, ממש ההפך מחיתיות.
    צבא לא צריך לעצור את אזרחי מדינה, כי ישראל היא לא דיקטטורה חשוכה. צה"ל צריך לתקוף מאגרי רקטות ותחמושת, גם אם הם מוגנים במגן אנושי, כי הוא מגן על חייליו ועל העורף ולא על האויב.

  •   דבריו של מנדלבליט שפויים וחכמים דן צדק
    • 18:55
    • 09.01.12

    והגיע הזמן לא להתעסק בפחים שהפלסטינים מטמינים לנו. כל צבא נורמלי נותן לחייליו לפעול רק לפי החוק והחוק אומר שכלי מי שיורה עליך, תחזיר אש כנגדו, גם אם הוא מסתתר אחרי תינוק. דם יהודים לא זול מדם ערבים, וכל הטען אחרת הוא גזען ואנטישמי!

02 המשפטיזציה נוצרה בגלל שממשלות ישראל מכשילות כל התקדמות לשלום  (לת) צבי
  • 05:39
  • 08.01.12

  •   אני מוותר על יד, בשביל שלום אבל גם רותח לשמע הצהרות כאלו!! har tk
    • 07:17
    • 08.01.12

    כנראה לא שמת לב.בשישים שנה שאני כאן, לא היתה הזמנות לסרוב לשלום,כי אין פשוט הצעות בעלות משקל כאלו.. ונכון שממשלתנו זו,אפילו לא מעמידה פנים (יותר)על צפייה לשלום.

  •   טוב, הן עושות את זה כי "שלום" משמעותו סוף המדינה לא יאומן
    • 10:51
    • 08.01.12

    ואם לא הבנת, כדאי להביא בחשבון שבקרוב ישלטו במצרים האחים המוסלמים, וברשות הפלסטינית ישלוט חמאס (שכבר ניצח בבחירות דמוקרטיות, אלא שאז הפסיקה לקיים בחירות ברשות), ועוד היד נטויה.

03 הפצ"ר לשעבר נותן לגטימציה לפורעי החוק הבאים מהימין הישראלי ,ומוכן לפטור אותם מלתת את הדין על מעשים שאסור שיעשו הנעשים כמעט כמעשה בשיגרה ?לכן אנו נראים כמו שאנחנו בעולם הנאור .  (לת) רון
  • 05:44
  • 08.01.12

  •   הגענו לשלב שבו "נאורות" היא לשפוט אזרחי המדינה בבתי דין צבאיים?! נו, אבירי זכויות האזרח
    • 10:54
    • 08.01.12

    ואני מניח שבשלב הבא תדרוש שרק יהודים מהימין יישפטו שם, ואילו מחבלים יישפטו בבג"ץ.

04 ובתרגום חופשי אפשר להבין את זה לכאורה - תרגישו עצמכם להרוג פלשתינאים ! אדר
  • 05:56
  • 08.01.12

ועכשיו צריך רק לחשוב איזה "צדק" מפעילה מדינת ישראל.
אם לא ייעשה לזה סוף ומהר אנחנו נהייה באמת כמו אירן !
ה צ י ל ו ! ! !

  •   בתרגום חופשי מאד, גם בעלות הברית במלחמתם בגרמניה הנאצית לא פתחו בחקירה על כל ילד גרמני שנהרג, וגם האמרקיאים באפגניסטאן לא מקיימים חקירות כאלו. בסוף נהיה גם אנחנו כמו ארה"ב ובריטניה.  (לת) סייון
    • 09:32
    • 08.01.12

  •   הקרב אבוד מראש. הלאומנים והקיצוניים שלחו את גרורותיהם לקשת המוסדות הפוליטיים רונן
    • 10:24
    • 08.01.12

    של הממשלה הישראלית. מעכשיו הסרטן רק מתפשט ומתפשט. כל מה שנותר לנו לעשות הוא לתהות מדוע אנחנו, הציבור הנאור, שאינו שונא, ושהבריאות הנפשית עדיין באמתחתו התמהמה, ובנוסף כדאי גם לשאול את עצמנו איך הגענו למצב שהגענו אליו. כמו בכל הפיכה של משטר ממשטר נאור למשטר אפל- התשובה היא שילוב של: אדישות, פחדנות וטפשות. הימין הלאומני הפאשיסטי הוא הגייס החמישי היחיד שידעה מדינת ישראל, אשר הצליח, באופן מתוחכם למדי יש לומר, לבלבל ולסמם את הציבור הישראלי. חלק מהתעמולה היא תעמולה מפי ביתו, וחלק מהסם ינקנו מתרבות הצריכה, אשר עיוורה את עיננו מהדברים החשובים באמת. כי מה כל כך מעניין בכיבוש, שכבר קיים למעלה מארבעים שנה, כשיש את "האח הגדול" בטלויזיה.כך נופל משטר נאור.

  •   יש לפחות סיבה אחת טובה אדר
    • 13:01
    • 08.01.12

    אנחנו כאן עם הפלשתינאים ארה"ב ובריטניה בורחות מעירק טואפגניסן (אלא אם יש לך רעיונות דומים).

05 בשטחים נוסדה ממדינת המתנחלים ISRAELIST
  • 06:02
  • 08.01.12

נציגהם בכנסת,בהיותם אוחזים בגרונו של ראש הממשלה,דואגים להעברת משאביה של מדינת ישראל לשם,כל הצבא של שלה כפוף למשמעת המתנחלים מספק להם ציוד צבאי ואימון,אנשי מדינה זו אינם סרים להוראות הממשלה בישראל,פרעות ופגיעות שלהם באנשים חפים מפשע ,אינם נחקרים על ידי רשויות החוק והפורעים יוצאים ללא עונש למרות פשיעהם.
מדינת מתנחלים ופורעים זו מכרסמת אושיות מדינת ישראל,קוממיותה של זו בסכנה מוחשית.
כל מי שבלבו האהבה למדינת ישראל וחושש לקיומה,חייב לבוא תחת דיגלה ולהלחם למענה. והישרדותה

06 Terrible that the Jewish State has come to this!  (לת) Mili
  • 06:15
  • 08.01.12

07 זה אלוף בצהל , מה עוד יש לצפות מההדרדרות של המדינה חנה חורש
  • 06:21
  • 08.01.12

שום דבר כבר לא מפתיע אבל מדיהם איך הלאומנים היהודים משקיעים את המדינה עוד ועוד עמוק בתוך השחור

08 ראשונים הלכו הילדים יעל
  • 06:45
  • 08.01.12

מזכיר לי את ספורי השואה

09 אין קשר בין הכותרת לכתבה מיקה
  • 07:03
  • 08.01.12

סערה בכוס תה, ביום שמתנחל מתמנה לבית משפט עליון, זה מה שיש לכם לפרסם?

10 זה מה שקורה לאנשים שםורשים דוד
  • 07:03
  • 08.01.12

ואיןנלהם תעסוקה אחרת חוץ מלפגוע בתדמית של המדינה ממש כמו מאיר דגן. מדאיג מאד שאנשים בדרגות כה בכירות מתבטאים בצורה כזו. בושה

11 ברור שלא צריך לחקור כשנהרג ילד פלסטיני יוסף הפקיד
  • 07:06
  • 08.01.12

הוא הרי ערבי.
אבל אם תיפול שערה מראשו של ילד יהודי...

12 בתור אחד שחווה זאת איך תטפל בפורעי החוק בהתנחלויות????????? רונן
  • 07:14
  • 08.01.12

הדרך היחידה לטפל בפורעי החוק בהתנחלויות היא להחיל חוק אחד על כל תא השטח הנקרא הגדב המערבית.
פלסטינאים וישראלים צריכים להיעצר ע"י אותה המשטרה לשבת באותם בתי כליאה וכלא. להישפט ע"י אותו בית דין.
הסיבה להשתוללות הימין היא ההפרדה באכיפת החוק בגדה.

13 דברי שטות והבל ירון
  • 07:15
  • 08.01.12

אני לא מבין למה חייבים לפרסם כל שטות שאומר איזה איש צבא אוויל כזה או אחר.

14 במקום להתנות מדיניות, הוא סיפק הכשרים  (לת) יש בהתבטאות הזאת כדי לספר את האני מאמין שלו
  • 07:18
  • 08.01.12

15 כמה מפתיע - בתמונה למעלה רואים צילומים של חמאסניקים שאימצו להם שמות עבריים.... למה? ניסיון להטעות אותנו? אין סיכוי.  (לת) כצל'ה
  • 07:19
  • 08.01.12

16 רק חובש כיפה מסוגל לזלזל ככה בחיי אדם ערבי. אוי לנו שלכך הגיעה היהדות  (לת) דתלש קשיש
  • 07:22
  • 08.01.12

17 הנושא האמיתי הוא (ג״כ) ג. יפית
  • 07:26
  • 08.01.12

מרוב (ג״כ) ותיקוני (סגנון ג״כ) והערות (של ג״כ) כבר שכחתי (על ג״כ) מה הכתבה. גם אם הפצ״ר עילג זה לא מצריך סדרת תיקוני סגנון היסטריים כאלה.

18 עצוב שדעותיו מתגלות לאחר סיום תפקידו  (לת) dav
  • 07:37
  • 08.01.12

19 מלבד השפה העברית הדלה שהיא תוצאת החינוך בישיבה ניכר בדתי הזה כמו באחרים תהליך של אובדן צלם אנוש.  (לת) נדהם
  • 07:38
  • 08.01.12

20 עוד פשיסט mj
  • 07:43
  • 08.01.12

עוד פשיסט יוצא מהארון ,מה שימין מוכר מה שגזעני מוכר ,והמדינה מואשמת
שהיא מדינה דמוקרטית לצערי

21 אז רצח של כמה ילדים פלסטינים מצדיק חקירה, האלוף מנדלבליט? כל ילד שלישי? חמישי? עשירי? איך עובדת בדיוק מתמטיקת הדמים החולנית הזאת שלך?  (לת) אורלי
  • 07:52
  • 08.01.12

  •   ועוד לא שכחנו את הילולת 'שלהבת פס'.... ילדים שמובלים על ידי הוריהם היהודים לאזורי לחימה.... אין סיבה לחקור את מותם  (לת) בנצי מיצהר
    • 11:06
    • 08.01.12

22 כרגיל, כותרת פופוליסטית מנותקת מן התוכן שנאמר.  (לת) שמאלני גאה
  • 07:54
  • 08.01.12

23 צריך לפתוח בחקירה על כל ילד צפוני אשכנזי שאין לו איפון. העם דורש זכויות רק לאשכנזים ופלסטינים.  (לת) יהודי אותנטי
  • 07:55
  • 08.01.12

24 נוכלים ומאחזי עיניים. אפשר לחשוב שעד עכשיו כן פתחו בחקירה על כל הרג... ק.א.
  • 08:16
  • 08.01.12

אין מתביישים כבר בהרג הרבה מאד זמן ואין גבול להונאה הקרימינלית שלהם.
בתי המשפט והשופטים גם הם משת"פים. ככה זה מתנהל בסדום המודרנית.
וגם אם לחקור אז מאיפה מתחילים לחקור? ומה בכלל הטעם כאשר הכל רקוב?
זה חוש הומור יהודי?

25 כנף גלימתו לא רעד לו?  (לת) עגולשון
  • 08:20
  • 08.01.12

26 טוהר הנשק אלק! מקומם מאד. אדמור
  • 08:22
  • 08.01.12

אולי לדעתו גם לא צריך לחקור על רצח של ילד יהודה?? כאילו.. דברים כאלה קורים במלחמה, לא? איזה בן-אדם.

27 והטינופת האנושית הזו אלוף בצה"ל עם פנסיה לכל החיים. על השחתת המוסר בצבא, מקומו בבית סוהר.  (לת) דן
  • 08:25
  • 08.01.12

28 במקום להמשיך ולהתבכיין על השואה רצוי שנתבונן במראה. היהודים הפכו להיות חרפה למין האנושי.  (לת) מסמר חלוד
  • 08:26
  • 08.01.12

29 הכותרת מטעה - אלו אינם דבריו כפי שמופיעים בכתבה C'est le ton qui fait la chanson
  • 08:28
  • 08.01.12

אנא אל תהפכו לעוד אחד ממהדורות הנייר למיחזור הפונים ל 1.מי שמחפש לצקצק כל בוקר בלשונו על הסנסציה היומית 2. מי שמחפש רק חיזוקים לדעותיו הפוליטיות

30 הוא דתי במקרה? מביש ביותר  (לת) תולעה
  • 08:28
  • 08.01.12

31 איזה כותרת, וואו. ממש נלחצתי לרגע להוציא את המקל
  • 08:28
  • 08.01.12

אצלנו לפחות יש דיון על מה מוסרי ומה לא. צריך לשים את זה על השולחן, וטוב עשה הפרקליט. מלחמה זה חרא. ועדיף שיהיה להם חרא
פרקליט צבאי צריך להוריד את הדברים לרמת הפרקטיקה והוא עשה את זה טוב מאוד, לא חושב שמי מכתבי העיתונות הנכבדים מוסרי יותר מהפרקליט, אז מספיק לתפוס תחת

32 שופט בהתהוות  (לת) 2511
  • 08:30
  • 08.01.12

33 מבחינתו, רק על הריגתו של ילד יהודי חייבים לפתוח חקירה.... אחת העם
  • 08:34
  • 08.01.12

בושה וחרפה. וז פרקליט ראשי של צה"ל....

34 הבטחון העצמי של הימין הדתי מביא אותם להשתין מהמקפצה היבריס ?
  • 08:44
  • 08.01.12

עמדות שהיו ידועות לכולם, אבל לא נאמרו בפובי, נשמעות פתאום בקול רם וברור. נאמן מרשה לעצמו לדבר על משפט ההלכה, ומנדלבליט חושף את רוח המפקד בצה"ל, שהיא סה"כ הנוהל המקובל.
היה רגוע, מנדלבליט - מעולם לא חשדתי בצה"ל שהוא באמת חוקר הרג של חפים מפשע.

35 האיש הזה הוא אות קלון לאומי והבושה היא שהוא מיצג את פני המערכת המדינית של כיבוש נישול ודיכוי לא חשוב של מה העיקר "עם ישראל חי" וקיבינימט כל השאר  (לת) פלץ
  • 08:48
  • 08.01.12

36 כמה מפליא שהוא חובש כיפה....להתעורר  (לת) נדב
  • 08:56
  • 08.01.12

37 כותרת פופוליסטית שמעוותת את מה שאמר. הארץ, לכלכתם. מכם ציפיתי ליותר.  (לת) עדי
  • 08:56
  • 08.01.12

38 גם לא צריך לחקור בכל פעם שיורקים על ילדה, בכל פעם ששורפים מסגדים, ועוד פחות אם נהרג ילד...  (לת) ♥ ♥ ♥
  • 08:58
  • 08.01.12

39 אכן. סך הכל המדובר בסתם ילדים.  (לת) אלודי
  • 09:01
  • 08.01.12

40 זה שערורייה שאיש כזה מילא תפקיד של פרקליט ראשי. אברהם
  • 09:04
  • 08.01.12

זה גרוע יותר מדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. אנשים כאלה מכתימים אנשים טובים רבים במדינה. אני לא חושב שמישהו במדינה נאורה היה אומר כזה. למה זה קורה בישראל?

41 הוא בעצם מודה שהשטחים כמעט סופחו לישראל דה יורה...ושורר שם שלטון אפרטייט  (לת) אנחנו יודעים אך אל לא להכריז על כך
  • 09:05
  • 08.01.12

42 הוא לא אמר שהוא תומך במעשי הימין הקיצוני, הוא רק אומר שגורמים אחרים ולא הצבא צריכים לטפל בהם. אנשים מבינים את מה שהם רוצים להבין(אדר, רון וצבי) שמואל
  • 09:09
  • 08.01.12

קראו נושא

43 עיוות וסילוף המציאות. מה לצה"ל ולשיפוט אזרחים?! איש מן היישוב
  • 09:09
  • 08.01.12

"הארץ", כל הכבוד לכם, בפעם המי יודע כמה, הצלחתם לקחת נאום פשוט וליצור ממנו רעש ותרעומת. הפצ"ר לא אמר שאין לשפוט פעילי ימין ויש לתת להם לעשות כרצונם, אך משום מה זה בדיוק משתמע מאופן הצגת הדברים... מה שהוא אמר היה שאין להטיל את אחריות השיפוט על צה"ל, מסיבה פשוטה שצה"ל לא אחראי על שיפוט אזרחים (אלא במקרה של מעורבות בטירור או מלחמה, גם אז זו לא אחריות הצבא הבלעדית). בסה"כ הוא צודק בהחלט שאין סיבה שצה"ל ישפוט אזרחי מדינה שמעורבים בפעילות פוליטית אלימה, כמו שאין סיבה שצה"ל ישפוט מבריחי סמים בגבול. בשביל זה קיימת מערכת משפטית ענפה בישראל שאחראית על שיפוט וענישת אזרחי המדינה. אגב, הציטוט שלכם מהדף הראשי - "לא חייבים לפתוח בחקירה על כל ילד פלסטיני שנהרג" לא היה ולא נברא, על אף המרכאות התוחמות אותו (מה שנהוג לפרש כציטוט מדויק), עיינתי בעומק בכתבה ולא מצאתי את הציטוט הזה, אלא פירוש של הכתב משני משפטים שונים.
ועוד אוסיף, איך זה הגיוני שקצין בדרגה גבוהה אומר משפט כמו זה והדבר מופיע, הפלא ופלא, רק בעיתון "הארץ", תבדקו בעצמכם, אף אחד מהעיתונים לא התייחס כלל להרצאתו של הפצ"ר. תמוה...
אז בואו נפסיק לחפש (=להמציא) משמעויות נסתרות ונתמקד בעובדות, תודה.

44 מעניין מה האדון הנכבד היה אומר, אם הממשלה הייתה אומרת שלא צריך לפתוח בחקירה נגד כל רצח של יהודי? האמת העירומה
  • 09:10
  • 08.01.12

אנשים יקרים, צר לי להגיד אבל איבדנו את השפיות ואת היופי שקיים ביהדות! ברגע שמשפטן צבאי בדרגת אלוף נותן לגיטימציה להרוג 20 תינוקות בגלל התקפה מאסיבית של פצמ"רים - אפשר להגיד שלום למדינה שמתגאה במוסר שלה!

המשפטן לעיל הוא "נוער הגבעות" הכל כך תמים וציוני שאנחנו אוהבים להגיד שיש רק קומץ ועשבים שוטים - לצערי, מדובר כבר בשדה שטיפול מקומי לא יעזור.

הערה : מעניין מה אותו משפטן היה אומר אם אדם שמאלני היה, אומר שמבחינתו לא מוסרי לשמור בשטחים...

45 זוכרים את 'רעד קל בכנפיים' ? 45 שנות כיבוש של חיי הזולת משחיתים כל האדם.  (לת) ל. פ.י: זהו חוק השטחים
  • 09:14
  • 08.01.12

46 מה הסיפור: כולה ילד ערבי. אה מנדלבליט... ? ניקו
  • 09:16
  • 08.01.12

מנדלבליט בסך הכל מביע את הלך הרוח הטיפוסי במדינה העכורה הזו. מי לא ישב באיזה ארוחה משפחתית ושמע את הדודה ציפורה מפטירה איזה "ברוך שפטרנו" עסיסי מעל לקבבוני הטלה שלה כשמישהו הזכיר בטעות שחיילנו המוסריים ביותר בעולם שוב קטפו עוד חיים של פעוט בעזה או ג'נין?
בוקר טוב ישראל..

47 כשיהרגו את הילדים שלו צריך פשוט להתעלם מכך!  (לת) היש גם דתי וגם מוסרי?
  • 09:29
  • 08.01.12

48 יש פער מזעזע בין הדברים בגוף הכתבה לבין הכותרת הסנסציונית - היכן היושרה שלכם? משפטן
  • 09:34
  • 08.01.12

אף אחד לא רוצה לראות ילדים הרוגים, פלסטינים או לבנונים. זה מצער, אבל לא חייבים לפתוח חקירה על כל דבר", אמר האלוף מנדלבליט. "יש כלי מצוין שנקרא תחקיר מבצעי. ואם מגלים שלקחו ילד ואמרו לו לפתוח את זה כדי שאם זה יתפוצץ זה יהיה עליו, צריך לטפל בזה בכלים פנימיים. למעלה מ-99% מהמקרים, זה בסדר. אך לפי דיני זכויות אדם, צריך לחקור כל מקרה, ולא על ידי מצ"ח".

49 באמת למה לעשות ענין מכל ילד מת, פלסטיני או ישראלי? ילד שהחליט להיוולד במזה"ת לקח בזה את האחריות על עצמו.  (לת) מתושלח
  • 09:37
  • 08.01.12

50 יהדות הדתית ממשיכה להנפיק קלגסים גזענים שאיבדו שאריות של מוסר. הכיפה לא  (לת) הופכת אותך לצודק.
  • 09:37
  • 08.01.12

51 לפצ"ר יש על מה להתבסס: גם הוורמכט לא פתח בחקירה על כל ילד יהודי שנהרג  (לת) יוני
  • 09:41
  • 08.01.12

52 ועל כל ילד יהודי כן צריך לפתוח חקירה?  (לת) שתיקת הרבנים
  • 09:43
  • 08.01.12

53 להוקיע ולהקיא את אביחי מנדלבליט  (לת) הוי ארצי מולדתי הרקובה
  • 09:45
  • 08.01.12

54 "זה לא נכון שצה"ל יטפל באזרחים" - על זה אני חותם. הבעיה היא שהוא מתכוון רק ליהודים. יואבחלב
  • 09:46
  • 08.01.12

פשוט לא יאמן לאן הדרדרנו שאדם כזה זוכה לדרגת רב"ט בצה"ל.
גועל נפש.

55 דבריו של מנדלבליט מבישים ומביכים כל יהודי דאוד שאלתיאל
  • 09:48
  • 08.01.12

בעל מוסר שרק כעת מבין איך הצבא המוסרי ביותר בעולם הרג בעשור האחרון מאות ילדים פלסטינים ולבנונים מבלי שאף חייל או קצין הועמדו לדין על כך ונשפטו על פשעי המלחמה שביצעו. כאשר מנדלבליט מוצא צידוקים להרג ילדים פלסטינים ולבנונים אפשר לתהות מה ההבדל בין חמאס וחיזבאללה שיורים רקטות על בתי ספר וגני ילדים ובין הצבא של המדינה היהודית שפועל גם הוא ככנופיית טרור והתשובה ברורה - לחמאס וחיזבאללה אין יועץ משפטי שמכשיר את פשעי המלחמה שלהם.

56 במסגרת הליקוקים של נתניהו לעיתונאים השמאלנים הוא מחליט: אזרח
  • 09:53
  • 08.01.12

להעמיד לדין יהודים בבתי המשפט הצבאיים בגדה. נתניהו הלקקן כל מה שתעשה כדי לרצות את השמאלנים הם תמיד ישנאו אותך - אז תירגע

57 להקטין את המפלצת הצבאית לעשירית מגודלה  (לת) איפה הרבנים?
  • 09:54
  • 08.01.12

58 אני משוכנע שמי שתירגם את דבריו מפרסית לא דייק וגם הוציא את דבריו מהכשרם  (לת) אדר
  • 10:00
  • 08.01.12

59 טיפול צבאי בפורעים ימניים? אז עד הסוף: סיכול ממוקד עם "פגיעה מצערת" במשפחתם, מעצרים ללא הגבלת זמן והגליה מהארץ.  (לת) ולא לשכוח לחקור רק 1% ממקרי המוות של תינוקות!
  • 10:05
  • 08.01.12

60 אוי ואבוי רונן
  • 10:07
  • 08.01.12

ההצעה של היום, זו הצעת החוק של מחר, וזו הצעת החוק שתעבור קריאה שלישית מחרתיים. כל הסימנים מצביעים על כך שאנחנו באמצע הדרך, במדרון החלקלק שסללה ממשלת ישראל, להתהוות מדינה פאשיסטית.

61 מה לא בסדר בראש של האנשים האלו מה???????? גלי
  • 10:14
  • 08.01.12

ילד!
נהרג!\לא לפתוח בחקירה???????????????????

62 לפי דיני זכויות אדם חייבים לחקור כל מקרה בו נפגע ילד, אז מדוע לדעת הפצ"ר לא צריך לחקור? אור טוב
  • 10:16
  • 08.01.12

האם זכויות האדם הן לוקסוס שמדינת ישראל כבר אינה יכולה להרשות לעצמה? האם גם הפצ"ר היוצא מאמין, כמו רונן שובל, שארגוני זכויות האדם בישראל ובשטחים הם גייס חמישי המממומן בידי קרנות שהונן מגיע מאירן ומאל קאידה? האם יש לבטל את זכויות האדם של ילדים פלשתינים בלבד או של כל אזרח ישראלי שמתנגד לעוולות הנעשות על ידי ישראל בשטחים? רוצים לשמוע דברים ברורים.

  •   האם האמריקאים חוקרים כל מקרה בו נפגעים בטעות ילדים באפניסטאן? ממש לא!!!  (לת) ממש לא
    • 10:26
    • 08.01.12

  •   התשובה: בהחלט כן. אתה פשוט לא מתעניין בתקשורת העולמית ואין לך מושג מה קורה מחוץ לבצה  (לת) אור טוב עונה
    • 12:29
    • 08.01.12

  •   אין שום "דיני זכויות אדם" שקובעים דבר כזה, בדיוק כמו שאין "חוק הומניטרי" שהערבים והשמאלנים משתפי הפעולה שלהם מנפנפים בו בתור סיסמה, למרות שהיא ריקה מתוכן ולא עומד מאחוריה שום דבר, בדיוק כמו שאותם אנשים צועקים ברפלקס מותנה על כל דבר שהוא הפרה של אמנת ג'נה בלי שיהיה להם מושג בכלל מה היא האמנה ומה היא מתירה, הם פשוט משפריצים את הקלישאות האלה על חוק הומניטרי ופשעי מלחמה ודיני זכויות אדם על כל דבר שלא מתאים להם בלי שיהיה להם מושג בכלל מה תוכן החוקים האלה  (לת) אלון
    • 17:47
    • 08.01.12

63 עם פצ"רים כאלו אין פלא שהרג הפלשתינאים, מחד, וטיפוח פורעי הימין - פורחים ועולים  (לת) נפתלי אור-נר
  • 10:20
  • 08.01.12

64 סירחון הסרוחים עולה השמיימה - האם הקב"ה מצונן או סותם את אפו?  (לת) באלוהים מבטחנו
  • 10:23
  • 08.01.12

65 The world must arrest and trial Israelies  (לת) World
  • 10:28
  • 08.01.12

66 עכשיו שמעון פרס יצעק "בושה"  (לת) נוו
  • 10:29
  • 08.01.12

67 .....ובטח שאין מה לחקור כשמדובר בסתם ילדה!  (לת) המועצה להדרת נשים (וילדות שובבות).
  • 10:33
  • 08.01.12

68 הפצ"ר צודק לגבי זמן מלחמה, אבל טועה לגבי עימות בעצימות נמוכה.  (לת) גידי
  • 10:38
  • 08.01.12

69 פצ"ר או פאשיסט"ר ?  (לת) זיגי הילל
  • 10:42
  • 08.01.12

70 מדינת הלכה, הלכה המדינה  (לת) נתניהו בשרות עצמו (ובשירות שרה, בנציון ואקי גם)
  • 10:52
  • 08.01.12

71 מישהו עוד מתפלא שהצבא הישראלי חוליגני?  (לת) אורלינג
  • 11:18
  • 08.01.12

72 נקמת ילד קטן, גם אם הוא פלישתי, לא ברא השטן  (לת) אמת או חובה
  • 11:30
  • 08.01.12

73 מזעזע לראות לאיזו תהום התדרדרנו. ועוד מפי הפצ"ר.  (לת) נאוה
  • 11:32
  • 08.01.12

74 ובגין אמר נקמת ילד קטן (אבל הוא התכוון כמובן רק לילד יהודי) וכל זאת במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם  (לת) פלץ
  • 11:40
  • 08.01.12

75 במדינה שבה מוצאים יהודים? יצחק רפאל
  • 11:52
  • 08.01.12

המדינה הזו אלכה כניראה אחרי שמואל קיצוני הם אפילו אקימו עמותות כמו בית צלם שחותרות נגד מדינת ישראל ואני לא ראיתי שרודפים אותם יום יבוא והותם פוליטיקאים יענשו על כל אותם פיניו מאחזים שבוע טוב

76 חילונים, אנחנו במצור. התמנון האלוהי שולח את זרועותיו לכל פינות חיינו. היכן האביר שיקצץ זרועות אלו, היכן?  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 11:59
  • 08.01.12

77 מה קרה ? מנדלבליט רודף היהודים מנסה לטהר עצמו מהחטאים שלו בתפקידו כפצ"ר ? הוא חושב שאם יזרוק כמה אמירות לא שמאלניות כולם ישכחו לו את רדיפת החיילים היהודים ? ידע כל מנדלבליט שיבוא יום התשלום  (לת) אלון
  • 12:14
  • 08.01.12

78 מהכתבה אי-אפשר להבין למה התכוון הפצ"ר. מן הראוי לערוך איתו ראיון נוסף כדי להבין מה הוא חושב בדיוק.  (לת) יוסי
  • 12:21
  • 08.01.12

  •   אין צורך בראיון נוסף.הוא חושב איך אפשר להרוג ערבים ולצאת מזה נקי ועוד לקבל מקום כבוד בכתל המזרח של החוליגנים מהגבעות.  (לת) עדד
    • 22:14
    • 08.01.12

79 מדינה שאין לה בורג מוסרי.  (לת) כנופיית פושעים שיש לה מדינה לשחק בה
  • 00:19
  • 09.01.12

80 כל יום, מתברר שעוד אידיוט נכה רוח ומאותגר שכל התברג בצמרת הצבאית [או השלטונית שלנו] אם זה היה הפצ"ר -אז איזה מעשי עוול ומשפח גרמה הפצ"ריה שהוא ניהל? הם נבחרים לתפקיד לפי מידת הטמטום או עמידה ברף הפאשיזם והרשעות? איזה ביזיון.
  • 09:57
  • 09.01.12

איזה צידוק עוד יש לקיומה של מדינת ישראל אם אלה הפנים שהיא מעדיפה ללבוש.
מה שנשאר לקוות זהב רק שיתפסו אותן ביוצאו לחו"ל ויעמידו לדין כפושע מלחמה - כי הוא הצהיר בגלוי שזה מה שהוא. עבריין נאלח שמחפה על רוצחים אחרים.

81 כנראה שאתה צודק. אם חושבים על השאלה מה פתאןם פתחה האתון את פיה - כנראה שצריכה להיות לזה סיבה, וכנראה שהצהרות כאלה אכן סוללות דרך, במשטר הקיים, למינויים נחשקים.  (לת) למגיב 32
  • 10:02
  • 09.01.12

82 אנא קראו אם אכפת לכם מהתוכן אמיתי מאשר כותרת מתלהמת אמת
  • 00:27
  • 16.01.12

http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=5726

83 הכותרת לא מייצגת את הכתוב בכתבה! אריק
  • 00:42
  • 16.01.12

הארץ אומר בכ ו ת ר ת:"הפצ"ר לשעבר: לא חייבים לפתוח בחקירה על כל ילד פלסטיני שנהרג". ובג ו ף ה כ ת ב ה של אותו הארץ "אף אחד לא רוצה לראות ילדים הרוגים, פלסטינים או לבנונים. זה מצער, אבל לא חייבים לפתוח חקירה על כל דבר יש כלי מצוין שנקרא תחקיר מבצעי. ואם מגלים שלקחו ילד ואמרו לו לפתוח את זה כדי שאם זה יתפוצץ זה יהיה עליו, צריך לטפל בזה בכלים פליליים. למעלה מ-99% מהמקרים, זה בסדר. אך לפי דיני זכויות אדם, צריך לחקור כל מקרה, ולא על ידי מצ"ח". מי מדייק,הכותרת או הכתבה?

פרוייקטים מיוחדים