המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

משפחה ממיאמי עומדת מאחורי חצי מהתרומות לנתניהו בפריימריז

משפחת פאליק תרמה לנתניהו כ-165 אלף שקל לקראת הבחירות בליכוד. חלק מהתורמים הוזכרו בתחקיר ערוץ 10 על נסיעותיו לחו"ל

משפחה אמריקאית אחת עומדת מאחורי מחצית מהתרומות לקמפיין הבחירות המקדימות של בנימין נתניהו לראשות הליכוד. משפחת פאליק תרמה לראש הממשלה כ-165 אלף שקל מתוך כ-330 אלף שקל שצבר עד כה. הסכום גויס על ידי נתניהו בתוך שבועות ספורים. שבעה מתוך תשעת התורמים העבירו כל אחד סכום גבוה מ-41 אלף שקל - קרוב מאוד לסכום המקסימלי לתורם - 43,280 שקל. חלק מהתורמים, שהסכומים שהעבירו מופיעים באתר מבקר המדינה, הוזכרו בתחקירים של ערוץ 10 על ראש הממשלה ומימון נסיעותיו לחו"ל.

ארבעה מתשעת התורמים לנתניהו הם בני משפחת פאליק. מדובר במשפחה יהודית בולטת ממיאמי, שמחזיקה ברשת דיוטי פרי גדולה - דיוטי פרי אמריקס - ופועלת גם בדרום אמריקה. בשלב מסוים החזיקה המשפחה במותג הביגוד כריסטיאן לקרואה. אחת מבנות המשפחה, נילי פאליק, היא הנשיאה הארצית של אגודת ידידי צה"ל בארה"ב ומקימת הסניף בפלורידה. לאירוע ההצדעה השנתי של האגודה, שהתקיים במארס האחרון, באו שר הביטחון, שישה מהרמטכ"לים של צה"ל לאורך השנים ו-1,400 אורחים. בשיאו של הערב שודר נאום מוקלט של ראש הממשלה נתניהו. בת נוספת, חנה פאליק, היא נשיאת ויצ"ו-ארה"ב.

בין התורמים ממשפחת פאליק בעלה של נילי, חיים (פימה), שמת החודש; בנם של הזוג, ליאון; בן נוסף בשם ג'רום (ירום); הבת הנוספת חנה ובעלה סימון תרמו גם כן. כל אחת מהתרומות של בני המשפחה היא בסך 11 אלף דולר.

סיימון פאליק )מימין( ויו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר
סיימון פאליק )מימין( ויו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר. צילום: אתר col live

זו אינה הפעם הראשונה שבני משפחת פאליק תורמים לנתניהו: ב-2005 תרמה לו המשפחה 15 אלף דולר. בסבב הקודם של הבחירות המקדימות במפלגות תרמה המשפחה גם ללימור לבנת ולשאול מופז.

כמו כן מגלה המשפחה מעורבות גם בבחירות בארה"ב, ובשנים האחרונות תרמה סכום מצטבר של יותר ממאה אלף דולר למועמדים שונים, דמוקרטים ורפובליקאים. חלק מהסכום נתרם למושל טקסס ריק פרי לטובת המרוץ על ראשות המפלגה הרפובליקאית.

משפחת פאליק הופיעה בתחקיר "ביבי-טורס" השני אשתקד, שבו נטען כי שמה הופיע ברשימת התורמים הפנימית של נתניהו אך לא דווח למבקר המדינה. עורך דינו של נתניהו אמר לאחר שידור התחקיר כי הוחזרו למשפחה 15 אלף דולרים. הסוגיה נמצאת בדיון משפטי.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

ג'ושוע ראו
ג'ושוע ראו.

תורם נוסף שהעביר את הסכום המקסימלי הוא ג'ושוע ראו הבריטי. ראו תרם 7,000 ליש"ט, שנרשמו כתרומה בגובה יותר מ-41 אלף שקל. ראו, יו"ר חבר המנהלים של בית הספר קינג דייוויד במנצ'סטר, הוא דמות בולטת בקהילה היהודית המקומית. בבחירות 2007 תרם לנתניהו סכום דומה של 38 אלף שקל, וב-2005 תרם לו 8,000 דולר. ראו הוזכר בעבר כמי שמימן לנתניהו ולרעייתו נסיעה לבריטניה באוגוסט 2006, בעת שנתניהו שימש יו"ר האופוזיציה, והוציא בנסיעה זו לפי הנטען סכום של 131 אלף שקל. ראו נחלץ להגנתו של נתניהו וסיפר שהפוליטיקאי הישראלי שילם בעצמו בעבור סוויטת המלון, בעלות של 15 אלף ליש"ט. ראו אמר עוד כי נתניהו עמל בנסיעתו, הופיע בראיונות בכלי תקשורת שונים ואף גייס כסף לבונדס.

תורמת נוספת ברשימה, שהעבירה 11 אלף דולר, היא נירה אברמוביץ'. בעבר תרם לנתניהו בעלה, קנת אברמוביץ', 38 אלף שקל. היה זה במרוץ ב-2007. שנתיים קודם לכן תרם אברמוביץ' לנתניהו 8,000 דולר. אברמוביץ' הוא שותף בקרן ההשקעות NGN. נירה וקנת מממנים מדי שנה את "הפרס הישראלי לביקורת התקשורת על שם אברמוביץ'", בסך 5,000 דולר בשנה. בטקס הפרס ב-2010 אמר אברמוביץ' כי "העיתונות בישראל אינה אובייקטיבית, למעט ‘ישראל היום'".

תורמים נוספים ברשימה הקצרה של נתניהו הם מוניק מסר רכטשאפן מניו יורק, בארי נס מניו יורק וזאב גרטלר מלונדון.

המתחרה של נתניהו בבחירות המקדימות, משה פייגלין, גייס סכום פחות בהרבה - כ-155 אלף שקל. סקירה של רשימת התורמים של פייגלין מעלה הבדלים משמעותיים ביניהם - בעוד נתניהו מתבסס על רשימה קצרה של יהודים מהתפוצות שתרמו סכומים גבוהים, ברשימתו של פייגלין הישראלים הם הרוב המכריע, וסך התרומות נמוך בהרבה. מדובר בתורמים מירושלים, חיפה ובית שמש, שברוב המקרים העניקו לו סכומים בגובה מאות שקלים.

ממטה הליכוד לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון. את התייחסות משפחת פאליק לא ניתן היה להשיג עד מועד סגירת הגיליון.

Read this article in English: One U.S. family is responsible for half of Netanyahu's donations




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא יאומן מי מנהל את חיינו כאן ומי קובע את "נבחרינו"  (לת) שוש
  • 06:08
  • 16.01.12

  •   מי בדיוק אתה חושב שצריך לממן את זה. אם המדינה לא ממנת אז משהו צריך  (לת) ועדיף תורם מחו"ל מאשר מישראל- תשובה, דנקנר?!
    • 09:09
    • 16.01.12

  •   עד היום שוש הייתה מצביעת ביבי נאמנה ומעכשיו מר"צ או חד"ש  (לת) רוברט
    • 10:09
    • 16.01.12

  •   מחצית מהתרומות נשמע הרבה יותר טוב מסתם 165 אלף . אם כל התרומות היו 100 ש"ח ומישהו זרק שטר של 50 זה עדיין מחצית ! שומו שמיים!  (לת) רוברט
    • 10:12
    • 16.01.12

  •   אף אחד לא מנהל אותנו ולא את חיינו תפסיקי לבלבל ת'שכל. לשושי
    • 14:56
    • 16.01.12

    הם יכולים לתרום למי שהם רוצים כמה כסף שהם רוצים בסוף זכות הבחירה נישארת בידי העם , אלה שמצביעים .
    ומה לעשות שבזמן הבחירות העם ישן ?? חצי הולך לים , חצי טס לחו"ל הכל עושים רק לא להצביע + תוסיף לזה שיטת בחירות דפוקה והרי לך התוצאה .

  •   עדיף תרומות מממשלות עוינות וגופים אנטישמיים מאירופה ומארה"ב.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 15:37
    • 16.01.12

  •   עשהלך רב וקנה לך ראש ממשלה  (לת) עופר
    • 16:59
    • 16.01.12

  •   דווקא 50% זו הגדרה נכונה יותר בואו חשבון (ביביטמטיקה)
    • 21:13
    • 16.01.12

    אידיוט! הרי אם 250 אלף הם מה שנחוץ להריץ מסע בחירות פנימי טוב שמנצחים בו, שהרי זה סכום שכל מועמד היה חולם להשיג, אך ביבי השיג כי יש לו חברים. ולכן ניתן לומר שהוא חייב מחצית הצלחתו למישפחה שמשקיעה בו (חשבתה פעם למה היא משקיעה בביבי ולא באגודה למען החייל למשל?) והינה ההשקעה הוכיחה את עצמה והיו בטוחים שביבי מסדר להם את האינטרסים בלי שהמבקר או כל גוף יכול להבחין, הרי ניתן לגבות את הטובות בחזרה דרך חברה שהבן דוד מחזיק בה והיא למשל מקבלת הטבה ממשלתית (כמו מכירת בנק לחברים או אישורים מיוחדים וכו' ראה האחים עופר וקשריהם לליכוד)
    הכי מצחיק (עצוב) שהאנגלי הממולח הזה מצהיר שקר ישראל היום (יומון ביבי) אוביקטיבי . ביבי והליכוד וחבריו לגואליציה הפכו את ישראל למדינה הנישלטת ע"י אוליגרכים ודתיים.
    מזכיר את הקואליציה של הימין הקיצוני בארה"ב - אוונג'ליסטים (המוסתים ע"י המטיף) לבין קפיטלזים, חברות כמו זו של צ'יני שהפכה לקבלן מישנה של ממשלת ארה"ב בעירק, וכל החברות מכל העולם עברו דרכה כשהחברה המושחתת הזו עושה מילירדים מהמילחמה. לדעתי רק חוסר הכסף והיכולת של ישראל היא שמצילה אותנו משחיטות גדולה יותר, 150 אלף במושגים ישראליים זה הרבה מאוד כסף, ונא לא לישכוח שזה רק לפעם אחת של בחירות פנמיות. צא ולמד כמה הטבות קיבל הביביוב הנהנתן במשך כל הקריירה שלו. יש ליכלול גם קטנות כמו סיגרים יקרים סוויטות מטוסים פרטיים וטונה ניקוי יבש (שמיס פיגי שרה כפרה הביאה מהארץ למלון בכדי לחלוב עוד קצת את חשבון האירוח)
    הרי אצל אולמרט חקרו כחשד לשוחד עטים שקיבל במתנה (או לקח בלי להחזיר)
    כל מי שמבין קצת יודע שהיזקו של ביבי עולה במאות מונים (X100) על ניזקו של אולמרט.

02 נהדר, הם יהודים, ציונים, והעיקר - תורמים לביבי יניב
  • 06:23
  • 16.01.12

אם, חס ושלום, התרומות היו באירו ולזחאלקה -- ווווהו, איזה מהומת אלוהים היתה קמה פה.

03 זה סיפור שאמור להדאיג אותנו?יש שיטה אחרת לנצח?  (לת) נו אז
  • 06:37
  • 16.01.12

04 מה הבעיה בלקבל תרומה מנדיב?  (לת) אזרח תמים
  • 06:37
  • 16.01.12

  •   הבעייה שכשהשמאל מקבל תרומות - ועוד מאירגונים רשמיים, לא מנכלולים באפילה, ועוד למטרות שמירה על זכויות אדם, ולא לקירוב גוג ומגוג - קוראים לזה "התערבות זרה"...  (לת) אזוב שבקיר
    • 12:54
    • 16.01.12

  •   אזוב שבקיר המתמם,גם לך ידוע שאירגוני זכויות אדם עלולים להוציא את כביסתנו המלוכלכת לעיני כל העולם ובכך להוציא דיבתנו רעה ולפגוע בממשלה מכהנת  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 17:47
    • 16.01.12

  •   נכלולה היא זו שהמיטה את צרתך עלינו. כל האחרים המוזכרים בכתבה הם יהודים תומכי ישראל אמיר, י-ם
    • 19:00
    • 16.01.12

    התורמים מכספם בגלוי וללא הסוואה. זאת בניגוד למימון האירגונים לזכויות הערבים המועבר תחת מסווה ככסף פשע המולבן ע"י 'עמותות' תוך הסתרת מקורו. נכלול

  •   ואכן יש כל כך הרבה כביסה מלוכלכת , ספוגת דם ורפש שאותה יצרה ממשלה זו עד שהיא גלויה לעין כל ואין היכן להתחבא  (לת) בוש ונכלם
    • 19:14
    • 16.01.12

05 No free meals....!! ועכשיו אני מבין למה הוא רוצה כל כך לסגור את ערוץ 10  (לת) הפאליקים העושים לביתם ע"ח ישראל
  • 06:44
  • 16.01.12

06 ובעד מי אני אצביע בפריימריס לליכוד? בשביל ביבי או בשביל פייגלין? אוי ווואי!!!!!!!!!!!!  (לת) ליכודניק תוהה
  • 06:46
  • 16.01.12

07 מר בר-זהר, איזה תגובה או התייחסות אתה דורש, האם משהו פה לא חוקי או מורלי?  (לת) הרתעה במסווה עיתונאי?
  • 06:49
  • 16.01.12

08 עדיף ממשפחה גרמנית אם עבר נאצי.  (לת) רונן
  • 06:52
  • 16.01.12

09 אג'נדה אבשלום
  • 06:55
  • 16.01.12

המערכת חייבת להבין שההתעסקות הזו עם ביבי מעוררת אנטוגניזם בלבד.
כמו ילד קטן, שמציק ולא מפסיק. זה פתטי ולדעתי אפילו לא משכנע את המשוכנעים.

10 כספים שעשויים להשיע על עצמם קיומה של מדינת ישראל ISRAELIST
  • 06:59
  • 16.01.12

מליונרים יהודים ממנים בכספם יורד ישראלי כדי להשאירו בשלטון.
כספים אלה עשויים לאפשר חו"ס לשלטון החזירים הקפיטליסטים להשאר על כנו ובכך להמשיך ולסכן את קוממיות ישראל

  •   ילד מבולבל מתי
    • 10:21
    • 16.01.12

    יורד יישראלי? ,שלטון החזירים ,לסכן את קומימיות ישראל ? אתה צריך 2 דברים להחליף את הכדורים ואת הפסיכיאטור.

11 גם אנחנו רוצים כסף! הכל ביוקר, משגעים אותנו בכל חברה: מים, חשמל, סלקום. כולם גונבים לנו ומשגעים אותנו, אח"כ ביבי עוד אומר לנו שרק הערבים הם אוייבים- הוא משקר  (לת) המון אוייבים וכסף אין
  • 07:04
  • 16.01.12

12 האם אנחנו מדינה דמוקרטית עם בחירות חופשיות? HIS HZAPHON
  • 07:09
  • 16.01.12

כספי מליונרים המגוררים בחו"ל והמשפיעים עם כספם על מי שיבחר כאן ויקבע את גורלותינו,

  •   כן אנחנו חיים בדמוקרטיה מתי
    • 10:25
    • 16.01.12

    שמדינות זרות ולפעמים עויינות ממנות כל מיני אירגונים שמנגחים את המדינה ומשרתיה ,זו דמוקרטיה.

13 ימין גאה....יהודים גלותיים מפרנסים בחירת פוןליטיקאי תומך התנחלות נפשעת  (לת) צבי
  • 07:09
  • 16.01.12

14 על מה הכתבה ומדוע היא בכותרת? זאת עיתונות זאת?
  • 07:12
  • 16.01.12

לפי מה שכתוב הכל חוקי וכשר.
הסכומים מותרים ומי שתרם בעבר הגיוני שיתרום גם בעתיד. השקפה פוליטית לא נוטה להשתנות לאורך השנים.
מדוע עושים על כך כתבה וחשוב הרבה יותר - מדוע זה בכותרת???

  •   אין דבר יותר חשוב מהמידע על התרומות לראש הממשלה, אפילו יותר מהרכילות על העוזרת של אשתו  (לת) גם כאשר הן חוקיות. ואת החוקיות יש כמובן לבדק
    • 08:45
    • 16.01.12

  •   כדאי שתבין - שאתה הולך לסופר ומשלם על עגבניה יותר מבאנגליה - שמי שדואג לזה שזה יקרה חיי בארצות הברית. אולי תבין ותתעורר.  (לת) אולי
    • 09:10
    • 16.01.12

  •   כן. זאת עיתונות במיטבה!!! פינצ'בסקי
    • 09:13
    • 16.01.12

    הכתבה שובצה בכותרת כי היא חשובה ומשמעותית להבנת התנהלותו של המנהיג היקר. בעצם העובדה שהפירסום מעורר את חמתם של חברי מרכז הליכוד (שמן הסתם אתה נמנה עליהם), יש כדי להוכיח ששיקולי המערכת היו נכונים.

  •   אהה... לפי זה יוצא איצקו
    • 12:09
    • 16.01.12

    ...שבעצם העובדה שמגיב 14 הצליח לחלץ ממך תגובה העויינת את נתניהו את חברי מרכז הליכוד והתומכת במערכת, סימן שהוא צודק בתגובתו ושהידיעה בעיתון הינה פוליטית ולא חדשותית-עניינית. בקיצור: מה הקשקוש הזה...
    יש רק דרך אחת להיבחר בישראל - כמו, אגב, בכל מקום אחר בעולם - לגייס כספי תרומות. ואם הכול נעשה חוקי, אז איפה הבעיה.
    ועוד משהו קטן, מר פינצ'בסקי. אתה עושה רושם של אדם שמחשיב עצמו לחכם גדול. ובכן, לא "נמנה עליהם" אלא "נמנה עימם". זה בקטנה.
    חיים טובים וארוכים.

  •   הכתבה היא על תרומות לביבי דני
    • 13:20
    • 16.01.12

    והיא בכותרת כי זה מעניין. מה לא לימדו אותך להבין את הנקרא בליכוד?

  •   איצקו: פתח ספר ותחזה! פינצ'בסקי
    • 15:36
    • 16.01.12

    מסתמא שבאין לך נימוק טוב יותר, ניסית להבנות מדקדוקי לשון. כיוון שכך, הכבד ולמד: "לעולם נמנין עליו (!) עד שיהא בו כזית לכל אחד ולאחד" (פסחים, ח', ג). יום גדול יהיה לכם היום בו אלמד שפת עבר מחבר מרכז הליכוד.

15 וואוו איזו כותרת ראשית ! מגחך
  • 07:17
  • 16.01.12

לפחות התורם יהודי ולא סעודי כמו במקרה של שלום עכשיו

  •   נכון. עדיף יהודי מחרחר מלחמה על פני סעודי יוזם שלום.  (לת) חייל של שוקולד
    • 08:46
    • 16.01.12

  •   יש סעודים שוחרי שלום ?? איפה ?? היכן הם ?? פלג
    • 09:40
    • 16.01.12

    השאלה העוד יותר חשובה היא איפה הפלס' שוחרי השלום שמפגינים נגד מלחמות ג'יאהד וירי הטילים על ישראל ???
    אהה זהו זה אין כאלה הפלס' יודעים להפגין רק נגד חיילי צה"ל וישראל, אבל נגד כל הפשעים שהם עושים מי מהם מפגין ??
    למה אין פלסטינים שהם שמאלנים שהם נגד הטרור ?
    רק אל תגידו לי שאבו מאזן הוא "מפלגת שמאל" אצל הפלס' כי זה שקר 1 גדול ....(אבו מאזן הולך לאו"ם ובמכוון מתעלם מעצם קיומה של ישראל בנואום שלו עכשיו איך אפשר לעשות שלום עם מדינה שהוא מתכחש לעצם קיומה ???)

  •   חיפוש קצר באינטרנט: "ארגון שלום פלסטיני" תקבל כמה תוצאות פלסטיני שוחר שלום
    • 11:33
    • 16.01.12

    לא כל כך קשה לעשות, ובכ"ז אתה מעדיף שלא. למה?

    וחוצמזה, גם אם לא היה, זה לא משנה את העובדה שצריך לקדם את השלום בכל מחיר

  •   לקדם את השלום כן אבל לא בכל מחיר .  (לת) ולא לכל המרבה במחיר.
    • 14:42
    • 16.01.12

  •   לא אתם לא מפגינים נגד פעילי ג'אהד / חמאס ???? לפלסטיני' שוחר השלום
    • 14:47
    • 16.01.12

    אני ראיתי איך אתם זורקים אבנים נהדר על חיילי צה"ל אבל עדיין לא ראיתי אותכם זורקים אבנים על פעילי ג'יהאד / חמאס למה זה ??
    אולי כי אתם נהנים שיש מי שעושה בשבילכם ת' עבודה השחורה בזמן שאתם מעמידים פנים שפניכם לשלום.

  •   פעילי השמאל הפלסטיני (האם יש חיה כזאת) FOR
    • 15:02
    • 16.01.12

    כ"כ טובים לחבור לפעילי שמאל ישראלי לזרוק אבנים על חייל צה"ל אבל מעולם לא ראיתי אותם זורקים אבנים על פעילי ג'אהד אסלמי /חמאס/ א-זדין אל קסאם למה זה ????
    אולי כי נוח לפעיל "השמאל הפלס'" שמישהו אחר עושה להם ת'עבודה בזמן שלהם יש זמן להעמיד פנים שהם שוחרי שלום.
    או פשוט נוח להם להפיל את האשמה על הצד השני , בזמן שהם לא לוקחים אחריות על מעשיהם.

16 התערבות גורמים זרים בפוליטיקה הישראלית!!! גולם
  • 07:23
  • 16.01.12

הלא כן?

17 ביבי הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו בעשרות השנים האחרות !  (לת) משה יועד
  • 07:26
  • 16.01.12

  •   אכן, בשנים אחרות, ביקום מקביל...  (לת) יש לך חוש הומור מצוין
    • 08:53
    • 16.01.12

  •   ביבי הורס ומפרק את החברה בישראל ומקים משטר אפרטהייד  (לת) נדב
    • 09:36
    • 16.01.12

  •   ואתה, משה יועד, הנתין הכי טוב של ביבי  (לת) המריח צרות
    • 10:59
    • 16.01.12

  •   לא אפרטהייד כי אם גדר ביטחון יא אהבל, שמגנה מפני פיגועים. משהו שאתה נדב לא עושה
    • 15:08
    • 16.01.12

    שיעור ההתגייסות לצה"ל בקרב השמאלנים יורד למטה החרדים לא מתגייסים "תורתם אמונתם" אז אין מי שיגן מפני פיגועים לכן בנו את גדר הביטחון הנהדרת שמונעת חדירות מחבלים ,זה עדייף מאשר שגייס חמישי ופרזיטים ישמרו על המדינה .
    נ.ב - וכל הכבוד למי שעוד משרת בצה"ל ותורם למדינה,לצערי אין הרבה כאלה .

18 נו אז מה?  (לת) רועי
  • 07:29
  • 16.01.12

19 נו- אז מה ?...  (לת) גבי
  • 07:30
  • 16.01.12

20 שטות מוחלטת - האם נתניהו זקוק בכלל לתרומות לבחירות שהוא מנצח בהן בליכוד  (לת) מול 0 מתמודדים מולו ????
  • 07:32
  • 16.01.12

21 שיבואו לכאן ויתגייסו לצה"ל במקום לעודד את הטירוף של ביברמן  (לת) .
  • 07:37
  • 16.01.12

22 והעיתון "ישראל שלנו"? רוני
  • 07:38
  • 16.01.12

הוא לא העיתון הנקרא ביותר במדינה כי הוא מחולק חינם
ובעליו הוא חבר אישי תומך של ביבי
ולא מוזכרת בו אף מילת ביקורת על ביבי
או אף ארוע, כמו ביביטורס למשל.

  •   כמו שידיעות אחרונות לא יכתוב אף מילה נגד לפיד או פיפי  (לת) ברוך
    • 09:34
    • 16.01.12

  •   לו היית קורא את העיתון לפעמים, היית יודע שזה לא נכון. אמיר
    • 12:07
    • 16.01.12

    בהחלט יש בישראל היום ביקורת על ביבי. אלא מה, יש הרבה פחות מאשר בעיתונים הארץ או ידיעות אחרונות. לא רק בגלל שישראל היום מוטה ימינה - והוא מוטה ימינה, שלא יהיה ספק - אלא בעיקר בגלל שהארץ וידיעות אחרונות מוטים שמאלה והרבה יותר מההטיה הנגדית של ישראל היום. האם אתה רואה ידיעות מחמיאות על ביבי בשני העיתונים האלו?

    כמה ביקורות בשליפה מהחודשים האחרונים: ביבי תומך בפקיד מושחת, ביבי התבזה בתמיכה בהצעת חוק לא ראויה, ביבי עוד לא החליט האם להתייצב בצד של הטובים נגד הצעת חוק אחרת.

    עכשיו נראה אותך מוצא מאמרים או ידיעות חיוביות על ביבי בשאר העיתונות היומית הנפוצה.

  •   אי אפשר לתמוך בביבי וגם להקים עיתון ??? זה חוק שהשמאל ישמח לקדם
    • 15:13
    • 16.01.12

    והכל כדי להרוס את ביבי ...רק חבל שהשמאל הוא לא רוב במדינה הזאת .

23 אם כבר צדק - תרומות יוגבלו ל 100 שח לאדם  (לת) יוסי
  • 07:38
  • 16.01.12

24 נחמד לראות שחמולה שלמה ממיאמי מעורבת כל כך בחיינו (ואולי גם במותנו)  (לת) כולנו אחים
  • 07:41
  • 16.01.12

25 ואומרים שגורמים זרים קובעים את גורלה של המדינה על ידי תרומה לשמאל... בושה וחרפה האופן בו יהודי ארה"ב (שמעולם לא יוותרו על איכות החיים שלהם ויבואו לגור בישראל המסריחה!) מנהלים את החיים שלנו וקובעים אותם.  (לת) אופיר
  • 07:51
  • 16.01.12

26 כסף זר... למטרות מאוד לא קדושות...  (לת) הגיע הזמן לעצור את זה
  • 07:51
  • 16.01.12

27 זה משקף את המציאות צביקה
  • 07:55
  • 16.01.12

לביבי תורמים אוליגרכים בודדים,בעוד של פייגלין תורמים אנשים פשוטים שמאמינים בדרכו.כאשר פייגלין אסף את הכנס התומכים שלו באו קרוב ל500 איש,כולם מתנדבים.ביבי בחיים לא יאסוף כל כך הרבה מתנדבים

28 מישהו יכול להסביר מה המשמעות של זה? שאלת תם
  • 07:57
  • 16.01.12

כלומר, מעבר לפיקנטריה. יש פה עבירה על החוק או משהו?

29 הפרובניציה האמריקאית במיטבה .
  • 07:59
  • 16.01.12

כך כל גבירנו: מטדי טדי קולק דרך אריאל שרון, אהוד אולמרט ועד ביבי. אבל פעם חלק מן הכסף הלך למוזאונים רציניים, היום למוזיאון הטפשות.

30 מפריע לי שאנשים שלא חיים פה,משפיעים על חיי בעזרת הכסף שלהם.לא הרור לי מה יש בליכוד שתורמים לו כסף.ברור לי שהליכוד משפיע לרעה על חיי אך לא על חייהם כי הם לא פה.  (לת) אחד העם
  • 08:10
  • 16.01.12

31 בושה וביזיון שגורמים זרים עם אינטרסים עוינים משפיעים על פוליטיקה פנים ישראלית! לאסור תרומות מיד, מה פתאום לא ישראלים נדחפים לפוליטיקה שלנו!? זה דמוקרטיה או משחק של גורמים זרים?!  (לת) גורמים זרים מנסים להשפיע!
  • 08:14
  • 16.01.12

32 התערבות זרים בתהליך הבחירות בישראל ZEPHONI
  • 08:16
  • 16.01.12

יורד שהוא ראש ממשלה,מהגר רוסי שהתמנה לשר חוץ,כל זאת באמעות כספי מליונרים זרים שקובעים את גורלנו.
ישראל שייכת לעם,לא ללגיון זרים,לחזירים קפיטליסטים שהשתלטו עלינו וגזלו אותה מאיתנו,עלינו לצאת לככרות כי להחזיר את הגזלה

33 הכיבוש מונצח בעזרת כספי תורמים מחו"ל החשבון הסופי יוגש לתושבי מדינת ישראל
  • 08:21
  • 16.01.12

בינתיים הכיבוש מרושש והחינוך מדשדש... את הנזקקים ישלחו לעמותות רווחה של שטעטל: מכל הלב, בית חם, עזרה לאחים, נשמה יתרה...אבל הם, בשל שנאת ערבים, יצביעו עבור ממשלה ששריה החזירים יתפנקו במיטב המלונות והמסעדות

34 האם ההיסטוריה תזכור אותם כשוחרי טובת ישראל או כמהרסי יסודות הסולידריות והערבות ההדדית בחברה הישראלית?  (לת) די לנו בטעות של ארנס...
  • 08:23
  • 16.01.12

35 Nili Falik born and grew up in Tveria, Nira Abramowitz in a Kibbutz Jack
  • 08:27
  • 16.01.12

and their "horrific" crime is the fact that they care deeply about Israel's prospect in the future, while holding a different point of view than those of the writer. As long as they adhere to Israel's election laws, what seems to be the problem, Mr. Bar-Zohar

  •   היורדים המשפיעים על חיינו אביגייל
    • 11:55
    • 16.01.12

    מי שנולדה בטבריה, מי שנולדה בקיבץ (שזה יכול להיות רק בארץ) חיות היום בארה"ב וזו זכותן. אבל מעצם הגדרת מקום מגוריהן הן יורדות ואל להם ליורדים לכוון את חיינו כאן.

36 ישראל מדינת חסות אמריקאית  (לת) אימפריאליזם-אפרטהייד
  • 08:29
  • 16.01.12

37 יודע חקלאי פיקח השקעה לטווח ארוך
  • 08:34
  • 16.01.12

זה פרושו של משק עזר,
ככה ייכתב בדו"ח.
כל השקאה של צנון וגזר
היא השקעה לזמן ארוך.
(רק אל תעשה לי ברוך)

38 זה לגיטימי זה לא סכום כול כך גדול  (לת) אבי
  • 08:36
  • 16.01.12

39 באמת שלא הבנתי מה הבעיה  (לת) גיא
  • 08:37
  • 16.01.12

40 כן ירבו, אנשים טובים.  (לת) יניב
  • 08:40
  • 16.01.12

41 הכי אהבתי את הקטע על זה ש"ישראל איום" הוא העיתון האובייקטיווי היחיד בישראל.  (לת) גיגי
  • 08:44
  • 16.01.12

42 ג - ו - ע - ל  (לת) מרים
  • 08:44
  • 16.01.12

43 מישהו מוכן להסביר לי למה זו ידיעה חדשותית?  (לת) דוד
  • 08:46
  • 16.01.12

44 כן, אז?  (לת) ד"ר טוקבק
  • 08:51
  • 16.01.12

45 כתבה חסרת פורפורציה עדי
  • 08:54
  • 16.01.12

מדובר בסך כולל של תרומות פחות מחמישים אלף דולר סכום זניח יחסית. סכום זה אינו ראוי לכותרת שלכם.

46 וואו.. עיתונאות חוקרת במיטבה.. פוליצר לבר זוהר.. נו באמת!! הארץ=פראבדה
  • 09:00
  • 16.01.12

אתם לא מתביישים לפרסם את השטויות האלה, ועוד ככותרת ראשית??
אם זה ה"לכלוך" הכי גדול שאתם מצליחים למצוא על ביבי כנראה שהוא באמת צדיק גמור.

47 נתניהו טוב ליהודים.. שחיים באמריקה מה הפלא
  • 09:03
  • 16.01.12

אם כל התעוב שלי ממשנתו הפוליטית של משה פייגלין קשה שלא להתרשם מיושרו וישירותו, גם במסריו, גם בהתנהלותו.

48 לקראת הבחירות, רדיפת התקשורת התחילה. שוב.  (לת) איתי
  • 09:11
  • 16.01.12

49 חשוב להסביר לקוראים למה העורכים חושבים שזו ידיעה חשובה. בגלל שמדובר בתרומה מלא-ישראלים?  (לת) יוסי
  • 09:17
  • 16.01.12

50 ומה עם משפחת "הקרן הישראלית החדשה" שמממנת את השמאל , עליה יש תחקיר?  (לת) אבי
  • 09:20
  • 16.01.12

51 מה שמטריד את "הארץ"? הבעיה: כספים שמעבירות ממשלות זרות לגופי השמאל בישראל, כדי לשנות את רצון הבוחר ולפגוע בדמוקרטיה  (לת) שי
  • 09:20
  • 16.01.12

52 תמשיכו לחפש אותו. זה פשוט מדהים השנאה שלכם אליו!  (לת) יהודי מהגולה
  • 09:24
  • 16.01.12

53 אנחנו מעדיפים תרומות של יהודים אוהבי ישראל, על-פני תרומות של גופים עוינים התורמים לשמאל במטרה לפגוע בישראל.  (לת) נמרוד, ת"א
  • 09:25
  • 16.01.12

54 תוהה יצחק
  • 09:28
  • 16.01.12

לא הבנתי אם הכל חוקי אז מה הבעיה? - מדוע אין כותרת לאן הולכות תרומות של הקרן החדשה?

55 גילוי נאות: בישראל שלושי עיתוני שמאל - "י.אחרונות", "מעריב", "הארץ". ועיתון מאוזן אחד: "ישראל היום" .צריכים עיתונים נוספים כ"ישראל היום" להשלמת האיזון.  (לת) אבישי
  • 09:29
  • 16.01.12

56 נתניהו לא מקבל תרומות מהקרן החדשה אויבת הממשלה הנבחרת  (לת) ברוך
  • 09:30
  • 16.01.12

57 נו אז מה הבעיה ?? מה כואב לכם כ"כ ???  (לת) .
  • 09:33
  • 16.01.12

58 סביר להניח שהליכוד ומפלגות הלווין הסובבות אותו, היו מעברים כבר הצעת חוק נגד תרומות מחו"ל.  (לת) זה מה שאלקין היה עושה
  • 09:33
  • 16.01.12

59 הארץ השתגעתם? אתם רוצים שהמשטר הפשיסטי יסגור אתכם?  (לת) נדב
  • 09:34
  • 16.01.12

60 לא הבנתי מה הבעיה, דני
  • 09:38
  • 16.01.12

רק עכשיו גיליתם שפוליטיקאים ישראלים מקבלים תרומות? ככה זה עובד ולכולם יש תורמים לא רק לנתניהו. נראה שמטרת הכתבה היא ניגוח של ראש ההמשלה המחזיק באג'נדדה שונה מזו של הארץ.

61 Bibi to the American presidency  (לת) Shame
  • 09:39
  • 16.01.12

62 ביבי , אדם דוחה בעיני , התנהגותו מגעילה  (לת) דוד
  • 09:41
  • 16.01.12

63 ה"ארץ" כנראה לא מצליח להבין מדוע אנשים אוהבים את ביבי ומה הם מוצאים בו .בעיה קשה לשמאל
  • 09:44
  • 16.01.12

שהם מוכנים לתרום לו הרבה כסף .

64 הרי ביבי מעולם לא הראה את הויתור על האזרחות האמריקאית שלו. ועכשיו שיראה גם את הויתור של שרה ושל שני הילדים - אם הוא ויתר הם לא קיבלו אזרחות ממי שאין לו כזו. אזרחית נאמנה ולא בעלת שני דרכונים
  • 09:44
  • 16.01.12

ועכשיו\ את צילום המכתב במצהיר עצמו, בלי חוכמות.

65 לא הבנתי את הפואנטה של הסיפור!! יש פה משהוא לא חוקי?  (לת) גרוסמן
  • 10:01
  • 16.01.12

66 הכל תקין מתי
  • 10:08
  • 16.01.12

אני לא מבין למה מפרסמים דבר שהוא תקין ורגיל ,הרצון לצור רושם שכאילו התרומות לא כשרות מעיד משהו אל העיתון והכותב .בושה של עיתון.

67 ביבי הפך את ישראל כשלוחה של המפלגה הרפובליקני. הרפובליקני מגדירים עצמם כפטריוטים פקפקן
  • 10:13
  • 16.01.12

אך למרבה הפלא בודדים מהם או מבני ביתם משרתים או שירתו בצבא ארה"ב ואפילו התחמקו משרות קרבי בוש ג'וניור כמשל. מעניין אם הפטריוטים ממשפחת פליק האוהדים לצה"ל ומתבשמים בביקורי ההנהגה הביטחונית והצבאית הישראלית, האם בניהם משרתים בצבא האמריקני? הם הרי רפובליקנים ופטריוטים גאים.

68 SO WHAT??? נתן
  • 10:29
  • 16.01.12

אז מה הבעיה- אין לכם במה להתעסק?????

69 אנשים יקרים. מתי
  • 10:32
  • 16.01.12

לכל הכותבים נגד נתניהו אין לכם בושה ,כמה צבועים אתם יכולים להיות ,מתחסדים וצבועים אני פשוט מרחם אליכם כמה סבל יש בשינאה שלכם רחמים אליכם.

70 כמה רעש מתרומה מתועדת, מבוקרת ומפוקחת בסך 41 אלף שח... זה נקרא תקשורת?
  • 10:43
  • 16.01.12

היה פה לא מזמן ראש ממשלה אחר שהיה מקבל מעטפות בסתר עם סכומים כאלה.

71 נשמע כמו תרומות מאנשים טובים רונה
  • 11:01
  • 16.01.12

לא ברור לי מה המשמעות העיתונאית של כתבה זו ולמה קיבלה בולטות כזו. מקווה שייקבל עוד הרבה תרומות חוקיות.

72 כל כתבה כזו נראה לי מוסיפה עוד מנדט לביבי.. תמר
  • 11:03
  • 16.01.12

זה כבר מרגיש כאילו עיתון הארץ עבר צד.

73 תגידו פרבדה. את מי בדיוק הקשקוש הזה מעניין? את ציפקוש? אני
  • 11:03
  • 16.01.12

ח-נ-ט-ר-י-ש-י-ם!

  •   אפילו אברמוביץ הודה "בערב שישי" אסתי
    • 12:28
    • 16.01.12

    ששלטונו של ביבי חיובי, היות והוא לא מתחלף כל רגע, ומדינת ישראל זקוקה לשלטון יציב. אי אפשר לבחור במפלגה שכל רגע נופלת, וצריך להתחיל בחירות מחדש.

  •   רוב המתמודדים בבחירות פנימיות ז'וז'ו
    • 12:45
    • 16.01.12

    רוב המתמודדים בבחירות פנימיות במפלגות ניזונים מכספי תרומות של עשירים. פירוש הדבר שלא אזרחי ישראל הבוחרים הם קובעי התוצאות. המזעזע הוא שרבים מן הטוקבקיסטים אפילו לא מבינים מה הבעיה. החוק היה צריך לאסור התערבות לא רק של ממשלות זרות אלא גם של פרטים. יש התורמים לכל המתמודדים בבחינת "שלח לחמך".

  •   פייגלין ניזון מכספי תרומות של עניים. רוני החכם
    • 18:28
    • 16.01.12

    המתחרה של נתניהו בבחירות המקדימות, משה פייגלין, גייס סכום פחות בהרבה - כ-155 אלף שקל. סקירה של רשימת התורמים של פייגלין מעלה הבדלים משמעותיים ביניהם - בעוד נתניהו מתבסס על רשימה קצרה של יהודים מהתפוצות שתרמו סכומים גבוהים, ברשימתו של פייגלין הישראלים הם הרוב המכריע, וסך התרומות נמוך בהרבה. מדובר בתורמים מירושלים, חיפה ובית שמש, שברוב המקרים העניקו לו סכומים בגובה מאות שקלים.

74 כטלם מקבלים תרומות מאזרחים זרים. אמיר
  • 12:20
  • 16.01.12

בדקו באתר מבקר המדינה ותראו - פוליטיקאים מהעבודה מקבלים תרומות כאלו, פוליטיקאים מקדימה מקבלים, למעשה בכל מפלגה שבה מתקיימים פריימריז יש תרומות מחו"ל (לא, במרצ אין פריימריז, גוף בוחר של פחות מאלף איש זה לא זה). ויש שם תופעות תמוהות הרבה יותר, למשל פוליטיקאי, לא חשוב מי, שקיבל 100,000 ש"ח מאזרח זר, מה שאמור להיות בניגוד לחוק.

אבל על מי כותבים? נכון. מקבלים כאן את תסמונת הנערשצעק "זאב" - תומכיו של ביבי מתעלמים מידיעות בגנותו ולא משנה כמה אמת יש בהן, אחרי שהתרגלו שהתקשורת מנגחת אותו ללא הפסק וללא צורך, מתנגדיו של ביבי מאמינים לכל ידיעה בגנותו ולא משנה כמה מופרכת היא, אבל הם הרי מתנגדים לו בכל מקרה.

במילים אחרות, "הארץ" כותב למשוכנעים.

75 דמוקרטיה במיטבה איתי
  • 13:07
  • 16.01.12

צביעות, כספים, ודאגה לעשירים ולסחטנים

76 ישראל כשלד בורסאי .
  • 15:44
  • 16.01.12

אין מקום יקום כולו בו מעט כסף יכול לעשות פיצוץ כה חזק, מקום בו כל דולר יכול להטות את גורל העולם, מקום בו כה קל לבצע מניפולציות.

באמריקאנית קוראים לזה maximum bang for the buck

77 עצוב לי שביבי יש רק אחד ושכך בוחר ה"עם"... אזרח מודאג
  • 15:45
  • 16.01.12

עצוב לי (וצריך להיות עצוב לכולםלדעתי), שכך נראית "מדינת" ישראל. עצוב לי שאין מתנדבים יותר אשר רוצים לראות ראש אחר בממשלה ובמדינה. מדינה בלי אופוזיציה (לוחמת), מדינה משלימה, מדינה מתייבשת (ואולי מביישת). מדינת אוהלים אשר בסוף עוד תחזור למדבר, כי זה מקומם של אוהלים. ביבי יש רק אחד לצערי, ולעם ישראל בכלל לא איכפת, כך נראה!!!

78 ביבי חנה
  • 15:58
  • 16.01.12

איזו התנהלות של העומד בראש הממשלה - כעת עושה כל תרגיל כדי לסגור את ערוץ 10 בגלל כתבות ותחקירים שלא החמיאו לו או לאשתו ופורסמו בו. אתמול דחה דיון בנושא הערוץ למועד שלאחר סגירתו... ומה עם אלפי עובדים שעושים עבודתם בענף התקשורת בחברה דמוקרטית?? אותם זורקים לכלבים כי הכתבות לא מחמיאות או מתחנפות לביבי ??

79 אלו שמתמנים לנהל את המדינה ממומנים לצורך זה ע"י בעלי אינטרסים מחו"ל הון שלטון עולם תחתון
  • 16:05
  • 16.01.12

הם אותם אלו שטוענים שמדינות מחו"ל שתורמות לארגוני זכויות אדם מתערבות בפוליטיקה הפנימית בישראל
אין גבול לצביעות

80 עןד פאליק פלאק של ביבי: שבוי בכיסי תורמים ממדינות זרות (ולהסתיר זאת - תוקף את הקרן לישראל...)  (לת) ציניקן
  • 16:12
  • 16.01.12

81 ויוה לה דמוקרטיה  (לת) XXX
  • 16:49
  • 16.01.12

82 תגיד לי מי חברך ואומר לך מי אתה!! לצת
  • 16:50
  • 16.01.12

מעניין מי התורמים של יאיר לפיד!!!!כנראה התורמי של היועץ והחבר הטוב שלו אהוד אולמרט!!!

83 כל התורמים ציוניים ושפויים.  (לת) דוד
  • 16:57
  • 16.01.12

84 עשה לך רב וקנה לך ראש ממשלה  (לת) עופר
  • 16:58
  • 16.01.12

85 מה שטוב לביבינו לא טוב למערכת החינוך טוב
  • 17:04
  • 16.01.12

איזה יופי
רק חבל שאוהבי הליכוד ווהגרופיס השרופים, העיוורים וחסרי הבינה, לא מבינים את ההשלכות שיש לשליטה מרחוק של אזרחים זרים על ראש הממשלה
מעניין מתי יבואו לגבות את התמורה

86 "העיתונות בישראל אינה אובייקטיבית, למעט ‘ישראל היום'". " גדול.  (לת) קורא
  • 18:49
  • 16.01.12

87 זורקים לראש הממשלה "המכובד" של ישראל אתנן והוא "ישמור" על מנשקי המזוזות לא מאמין
  • 19:19
  • 16.01.12

מעניין מה הם ביקשו ממנו ומה הוא יתן להם בתמורה , הרי אתנן לא ניתן בחינם אף פעם.

88 הצעה לכל מי שהתרומות מרגיזות אותו: תתרמו למסע הבחירות של השמאלן אובמה בארה"ב  (לת) מידה כנגד מידה
  • 21:00
  • 16.01.12

89 טוני גלברט מפלורידה מממן את ביבי הרבה שנים ובהרבה כסף. למה התערבות אזרחי חוץ בבחירות זה חוקי בו זמנית שישראלי בחו`ל לא יכול להצביע בבחירות?  (לת) USA
  • 23:04
  • 16.01.12

90 סוכנים בעלי נתינות זרה השתלטו על המדינה  (לת) איפה ליברמן וחוק התרומות?
  • 15:38
  • 17.01.12

91 לא לאפשר לאזרחי מדינות זרות לממן פריימריז בישראל ישראלי
  • 10:53
  • 25.01.12

שייתנו כסף למעומדים במדינותיהם. מי שלא חי כאן - שלא יתערב בענייננו הפנימיים.

92 כבר שנים כולכם העיתונאים יודעים שנתניהו את שרה לא משלמים מכיסם כולם אז מה עשיתם עד היום?  (לת) גאןפול
  • 05:21
  • 01.06.12

93 So what exactly is the problem Ron/ Silicon Valley
  • 08:27
  • 01.06.12

Other than gossip, this article is useless. I don't see anything illegal here

פרוייקטים מיוחדים