המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הפרלמנט הצרפתי: ישראל מנהלת אפרטהייד בחלוקת המים בגדה המערבית

כך קובע דו"ח שפורסם על ידי ועדת החוץ של הפרלמנט. שגרירות ישראל בפאריס גילתה עליו רק אחרי שעלה לאינטרנט, ולא פעלה כדי לנסות לרככו

ועדת החוץ של הפרלמנט הצרפתי פרסמה לפני כשבועיים דו"ח חסר תקדים בחריפותו שבו טענה כי ישראל מנהלת בגדה המערבית מדיניות של "אפרטהייד חדש" בכל הנוגע למשאבי המים. בנוסף, מתברר ששגרירות ישראל בפאריס לא ידעה על הדו"ח ולא פעלה לנסות לרכך אותו. גורמים במשרד החוץ הגדירו את הפרשה "תקלה מדינית חמורה". השגרירות גילתה את הדו"ח רק כמה ימים אחרי פרסומו באתר האינטרנט של הפרלמנט. מי שעדכן את השגרירות היה אגף אירופה במטה משרד החוץ שקיבל מידע בעניין ממקור אחר.

את הדו"ח חיבר חבר הפרלמנט מהמפלגה הסוציאליסטית, ז'אן גלאבאני, שכיהן כשר החקלאות בממשלתו של ליונל ז'וספן בסוף שנות ה-90. גלאבאני קיבל משימה מוועדת החוץ בפרלמנט לחבר דו"ח על "ההשפעות הגיאופוליטיות של המים" באזורי סכסוך בעולם. הוא ביקר בישראל וברשות הפלסטינית בין 17 ל-19 במאי 2011 ופגש בישראל גורמים ממשלתיים בכירים, ובראשם את שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו ואת ראש רשות המים אורי שני.

גלאבאני כתב בדו"ח כי על אף שרבים נמנעים מלהשתמש במינוח הזה בשל רגישות פוליטית, מדיניותה של ישראל בגדה המערבית היא בבחינת "אפרטהייד חדש". הוא טען כי עצם השימוש במינוח "מדינה יהודית" מצביע על סוג מסוים של אפרטהייד על בסיס דתי. "החובה הגדולה שנועדה להפריד בין שתי הקהילות היא הסמל הטוב ביותר (לאפרטהייד, ב"ר)", כתב גלאבאני.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

עיקרי הדו"ח. לחצו להגדלה

עוד נכתב כי המים הם מרכיב ייחודי בסכסוך בין ישראל לפלסטינים ובהסכמים בין הצדדים, אולם חלוקת המים אינה צודקת ולפלסטינים אין גישה לאקוויפרים, קרי למאגרי המים התת-קרקעיים. גלאבאני ציין כי יש "סכסוך מים" בין ישראל לפלסטינים. "ההתרחבות הטריטוריאלית של ישראל נראית כ'כיבוש מים' בין אם אלה הנחלים ובין אם האקוויפרים", הודגש בדו"ח.

הדו"ח קבע שהמים הפכו ל"נשק בשירות האפרטהייד החדש" והביא שורה של דוגמאות ונתונים כדי לגבות את הדברים. "450 אלף המתנחלים הישראלים בגדה המערבית משתמשים בכמות רבה יותר של מים מ-2.3 מיליון הפלסטינים שחיים שם", נכתב. "במקרה של בצורת, ותוך הפרה של החוק הבינלאומי, העדיפות במים ניתנת למתנחלים".

עוד נכתב בדו"ח כי "חומת ההפרדה שנבנתה בידי ישראל מאפשרת לשלוט בגישה למים תת-קרקעיים" ומאפשרת לישראל "לנתב את זרם המים מערבה". מחבר הדו"ח מאשים את צה"ל ב"הריסה שיטתית של בארות שנכרו בידי הפלסטינים בגדה המערבית" וכן בהפגזה מכוונת של מאגרי המים ברצועת עזה בשנים 2009-2008.

הדו"ח קובע כי רוב הפלסטינים חיים בשטחי A ו-B, אבל תשתיות המים שבהן הם תלויים נמצאות בשטחי C, שם תנועת הפלסטינים מוגבלת או אסורה. "צה"ל מתיר רק לעתים נדירות לבנות ולפתח תשתיות", נכתב בדו"ח. "מתקני טיהור מים רבים שתוכננו בידי משרד המים של הרשות הפלסטינית ‘חסומים' בידי המינהל הישראלי".

גלאבאני כותב בדו"ח שאומץ ע"י ועדת החוץ בפרלמנט הצרפתי כי הישראלים מתבססים בטענותיהם "על תיאוריית זכותנו על הקרקע" ומציין כי לא הצליח להבין אם מדובר ב"זכות התנ"כית על הקרקע או בתפיסת שטחים שלכאורה אין להם בעלים". הוא הוסיף כי "כדי לגונן על זכויותיהם מסרבים הישראלים לכל הצעה של ניהול משותף, כחלק מחזון שמטרתו לשמור על המים. ישראל מציעה פתרונות שונים, חלקם מעניינים, אך בכולם היא שומרת על השליטה במים (בגדה המערבית, ב"ר)".

במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בפאריס הכירו את ביקורו של גלאבאני בישראל ואת העובדה שהוא צפוי לכתוב דו"ח. עם זאת, שגריר ישראל בפאריס יוסי גל וצוותו לא ביצעו מעקב מספיק אחרי עבודתו של גלאבאני על הדו"ח. איש בשגרירות לא ניסה להשיג את טיוטת הדו"ח לפני פרסומו כדי לוודא שהוא לא כולל מסקנות ואמירות קשות כל כך לגבי ישראל. בנוסף, לא התבצעה כל פעילות מול "בני בריתה" של ישראל בוועדת החוץ של הפרלמנט הצרפתי כדי שירככו את הדו"ח.

גורמים בכירים במשרד החוץ ציינו כי שגרירות ישראל בצרפת נרדמה בשמירה. "הדו"ח הזה הוא תקלה חמורה שגרמה נזק מדיני והסברתי כבד לישראל בצרפת", אמר בכיר במשרד החוץ.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר כי גלאבאני הכניס את הניסוחים הקיצוניים לדו"ח על דעת עצמו, ברגע האחרון, ובלי להיוועץ עם חברי קבוצת העבודה. "ההתבטאויות הבלתי מקובלות הללו הפתיעו את חבריו לקבוצת העבודה, שנדהמו לגלותן בנוסח הסופי, לאחר שפורסם, ולאחר שהובא לידיעתם על ידי הדיפלומטים הישראלים", אמר פלמור. "לאחר שאנשי השגרירות הבהירו את חומרתם יוצאת הדופן של הניסוחים בדו"ח, בפרט בחלק הממוסגר בסופו, התנערו ממנו כל חברי קבוצת העבודה, כולל היו"ר, אשר שלח מכתב רשמי לשגריר שבו הוא מבקש להתנער מהביטויים האנטי-ישראליים של הדו"ח".

פלמור הוסיף כי הדו"ח "גדוש בלשון של תעמולה ארסית, הרחק מכל ביקורת מקצועית שאיתה אפשר להתווכח באופן מושכל". לדבריו, מחבר הדו"ח העלים עובדות רבות ופעל ב"מגמתיות בוטה".

פלמור אמר עוד כי "ישראל אינה נוטלת מים מתחומי הרשות, אלא מעבירה לפלסטינים מכסות מים מעל ומעבר לאלה שנקבעו בהסכמים, בעוד הפלסטינים מזניחים את התחיבויותיהם ומאפשרים קידוחים פיראטיים שמזיקים לשני הצדדים".

השתתפה בהכנת הידיעה: גיתית גינת

Read this article in English: French parliament report accuses Israel of water 'apartheid' in West Bank




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 In Israel you die if you are weak  (לת) Benny
  • 05:16
  • 17.01.12

  •   ישראל שודדת חסרי ישע ומה שמעניין אותה זה "הסברה". פושע מי שמנסה להסביר פשעים. את הפושע יש לכלוא, לא ל"עדכן". להחרים ולבודד את הפושעים והגזלנים  (לת) BDS
    • 19:57
    • 17.01.12

02 מה מפתיע? ישראל היא מדינת אפרטהייד. תצאו מהסרט שלכם!  (לת) שי
  • 05:21
  • 17.01.12

03 לא הדוח הוא התקלה,אלה המציאות הקשה בשטחי הרשות הפלסטינית,ושליטה ישראלית המבדלת את הפלס' באדמתם לרעה,זו התקלה האמיתית  (לת) רוני
  • 05:23
  • 17.01.12

04 מה שכתוב כאן ידוע כבר שנים ונכתבו עליו הרבה מאמרים עיתונאיים ומחקרים אקדמאים.  (לת) ג. לוריה
  • 05:31
  • 17.01.12

05 הבעיה בלפור
  • 05:42
  • 17.01.12

מה שמבהיר את מהות כותב הד"וח הוא המשפט "הוא טען כי עצם השימוש במינוח "מדינה יהודית" מצביע על סוג מסוים של אפרטהייד על בסיס דתי". זהו שורש לשלילת כיומנו כמדינת לאום ולמהות המחלה האנטישמית.

06 This is not a dipolmatic problem, it is about Israel stealing water World B. Free
  • 05:43
  • 17.01.12

The Foreign Ministry is trying to soften the language
while the fact is that Israel is stealing water
and is an apartheid state

07 הוא היה בשיעור תורה או הכנסת ספר תורה או בביקור אצל הרב ואישתו המצודדת גוגו
  • 05:58
  • 17.01.12

ובכלל איך אפשר לקרוא את זה? זה בצרפתית!

08 דו"ח שמו"ח, בפרברים של פאריס בחסות המטרו פוליס האפרטהייד חוגג הגלשנית
  • 06:03
  • 17.01.12

מה חדש, אירופאים אנטישמים

09 איך הצרפתים מעיזים להגיד את האמת?! הצמא למובן מאליו
  • 06:07
  • 17.01.12

מה, איך הם מעיזים להגיד את האמת? זאת תעמולה. בבקשה לחזור למלמל בשפה רפה את הרטינות הרגילות, ולעטוף אותם באותם השקרים המוסכמים והרגילים. תודה.

10 אז מר רביד, מה הסיפור עם השגריר? ירושלמי
  • 06:12
  • 17.01.12

שלשום היה התחקיר המאולץ ההוא, ועכשיו זה. משהו פה מאוד משונה.

11 כאילו שלא ידענו מקמימת
  • 06:32
  • 17.01.12

גונבים את כל המים להתנחלויות ולתוך הקו הירוק, ולפלסטינים אין מים זורמים יותר מיומיים בשבוע (גג).

12 והשגריר הכושל ימשיך להפוך את השגרירות בפריז לבית כנסת...  (לת) אורית
  • 06:43
  • 17.01.12

13 את מי זה מפתיע? הרי ידוע שישראל היא מדינת אפרטהייד! מוחמד
  • 06:45
  • 17.01.12

את מי זה מפתיע? הרי ידוע שישראל היא מדינת אפרטהייד!

14 תגובת לשכת רהמ"ש: הדו"ח המדובר מבוסס על תמונת אילוסטרציה של חלוקת המים מתקופת בית שני"  (לת) קונקורדיה
  • 06:48
  • 17.01.12

15 מים גנובים ימתקו מוטי מהמנהל
  • 06:54
  • 17.01.12

בסך הכל אנחנו גונבים קצת מים, מה קרה. לא סוף העולם. אנחנו הכיבוש הכי נאור ומוסרי בעולם, ושהצרפתים לא יבלבלו ת'מוח. חוץ מזה מה פתאום הם מתערבים לנו בעניינים שלנו, זה קולוניאליזם...

16 די לכיבוש מה טובו אהליך יעקב
  • 06:57
  • 17.01.12

די די די די די

17 אכן הכל אמת, רק חבל שהאירופאים (אתמול סגן ר"מ בריטניה והיום הצרפתים) 43 שנה לגלות ולהתריע ואולי הם גם יעשו משהו, לטובת הפלסטינים והיהודים כאחד.  (לת) רמי
  • 07:06
  • 17.01.12

18 מילים של אחרים? נא להציץ במילון אזרח מודאג
  • 07:07
  • 17.01.12

ה'תקלה החמורה' אינה במשרד ממשלתי שלא הזדרז 'לרכך' את מה שאומרים באירופה , אלא במה שעושים בישראל. התרגלנו מזמן למונח 'גדר ההפרדה', ובשפת האפריקאנס, בדרום אפריקה, 'אפרטהייד' היא, בדיוק, 'הפרדה'. וזה בדיוק מה מתרחש כאן. בבריטניה מדברים על הגברת ההתנחלויות כעל 'ונדליזם', ומיש שיציץ במילון יגלה : מה שמתרחש בשטחים הוא באמת ונדליזם , כפשוטו: כלומר, ביזה והרס אלים. לא נעים לשמוע זאת מפיהם של אחרים? הגיע הזמן להגיד זאת אצלנו, באותן מילים, ולהסיק מסקנות.

19 מה חדש בדו"ח הזה? שרה חוץ ושרה נתניהו לא יכולים להסתיר את האמת. מה פתאום עפר טהייד? זה מחנה ריכוז לייט.......... הבומרנג עוד יחזור  (לת) דו"חק
  • 07:08
  • 17.01.12

20 צרפת,מי שם אתכם תתעסקו בעניינכם,אנטישמיות מודרנית,  (לת) מה כל המדינות האלה קשורות לישראל
  • 07:22
  • 17.01.12

21 חגיגה ב"הארץ". מחר יהיה דו"ח ארסי של המפלגה הקומוניסטית ביוון ומחרתים דו"ח ארסי של ארדואן מתורכיה. הקואליציה של השמאל הקיצוני והפאשיזם האיסלאמי ממשיכה לצעוד, גם בארץ וגם בחו"ל. נשים שמאלניות תומכות באיסלאם המתייחס לנשים כאל יצורים תת-אנושיים. הומוסכסואלים שמאליים תומכים באיסלאם המוציא להורג אנשים בגלל נטייתם המינית. ארגוני "זכויות אזרח" מגנים רק על זכויות טרוריסטים ימניים מוסלמים, ולא על קורבנותיהם. ממש צדק חברתי מהסוג הידוע.  (לת) פרשננו המדיני
  • 07:25
  • 17.01.12

22 מדיניות המים של ישראל בשטחים ברקו
  • 07:30
  • 17.01.12

אוזלת יד של הממונים על משק המים הישראלי ביצוג ישראל בוועדות השונות , יצוג ע"י אנשי שמאל אשר טובת המדינה לא תמיד בראש מעייניהם , והתנהלות לא מקצועית וחסרת אחריות של המנהל האזרחי מביאים לתוצאה הזו כמו גם עצלות גופא של העובדים בביצוע תפקידם , בנוסף לבוסים שמתנהגים כמו בימי ההסתדרות העליזים, ואם תוסיף לזה את הבורות וחוסר המקצועיות, זה המרק שנקבל.

23 סוף סוף העולם מתחיל להבין אותנו פלסטיני
  • 07:30
  • 17.01.12

אין להם שום זכויות בגדה המערבית ובשיא החוצפה הם גוזלים את כל מה שיש שם, בין אם זה מים, אדמה, עתיקות, וכל מה שהיד יכולה להשיג. המתנחלים משכשכים את רגליהם בבריכות ואנחנו בתעלות ביוב, לזה כנראה התכוון התנ״ך ״ספר הספרים״.

24 מאז הכיבוש הערבים הזניחו את הארץ . רק כאשר עם ישראל חזר לארץ ישראל, היא החלה לפרוח מחדש.  (לת) רון
  • 07:34
  • 17.01.12

25 מים מרי אנטואנט
  • 07:37
  • 17.01.12

אם אין מים שישתו שמפניה כמיטב המסורת הצרפתית. לא ברור לי איך בפועל יש אפליה,האם מחירי המים גבוהים יותר לערבים או שמדובר במכסות לחקלאות? האם בדוח בדקו חובות רשויות ערביות עבור מים?

26 יושיבו עכשיו את שגריר צרפת על כסא נמוך? הגיע הזמן שחבורת האפסים בימין, ובמשרד החוץ בפרט יבינו שעוולות וגזל אי אפשר לטייח לעולם. בסופו של דבר חוץ מהשיכור יש עוד כמה פיכחים. זה מה שקורה שנותנים לגנב השם שלנו להיות שר חוץ,מה יש לו כבר לתת חוץ מערכי שומר ברים מולדובי?  (לת) שומר חוק
  • 07:38
  • 17.01.12

27 וואו מעניין ת'תחת
  • 07:39
  • 17.01.12

למה שלא יחברו דוח על כך שישראל מנהלת אפרטהייד גם בחלוקת החמצן , והאבק והגשם. לא מבין מה המהומה, הרי נותנים לאיזה אדיוט אירופאי לחבר דוח, אם אין לו חיבה גדולה לישראל זה לא מפתיע שהוא ישתולל עם מילים כמו אפרטהייד ,זה לא מעיד על כלום חוץ מעל בורות של המחבר וזילות של המונח.
אני תוהה מתי יחובר דוח שתוקף את האפרטהייד הפלסטיני בכל הנוגע לפיגועים או האפרטהייד הישראלי בכל הקשור לכניסה להר הבית. או האפרטהייד האירופאי בענין הצביעות.

28 השגרירות נירדמה?-הימין משתולל והשגריר אשם???  (לת) אני
  • 07:43
  • 17.01.12

29 ניסוחים מרוככים והתחנפויות של דיפלומטיה לא יועילו מול העובדות בשטח  (לת) שוקי שוקי
  • 07:43
  • 17.01.12

30 שמתם לב שביבי לא נוסע לשום מקום?  (לת) יוסי
  • 07:47
  • 17.01.12

31 אתם מעייפים אותי כבר....  (לת) יונתן
  • 07:50
  • 17.01.12

32 למה לרכך?! זאת האמת babangida
  • 07:58
  • 17.01.12

אינני מבין למה שהשגרירות תנסה לרכך. זאת האמת אנחנו מתנהגים כאילו הכל שייך לנו. ועושים מה שבא לנו! ממש שכונה! ולא סתם כל העולם שונא אותנו! אני גר באירופה ומרגיש את זה יום יום!

33 אז השגרירות היא הדרך שלנו להעלים מידע מהקהילה הבינ"ל והיא איננה מתפקדת כראוי טל
  • 08:01
  • 17.01.12

שוב ההתיחסות העיתונאית ככלל ותגובת ישראל בה היא צביעות לשמה שלפיה הבעיה האמיתית איננה עם הד"ח וממצאיו אלה עם ה"פשלה" של סתימת פיות או העלמת מידע מהקהילה הבינ"ל. העובדה שאין אף גורם בארץ שבכלל חושב שצריך להגיע לפשרה בנוגע למים היא היא המבשרת של המלחמה הבאה והבסיס לחוסר יכולת שלנו להגיע לשלום.

34 ככה זה כשממנים שגריר חדל אישים אורי
  • 08:08
  • 17.01.12

שאינו מבין כלום בדיפלומטיה

35 זה לא הדו"ח שגרם נזק מדיני חריף....  (לת) נועה
  • 08:09
  • 17.01.12

36 קודם כותבים את דברי ההסתה אח"כ מקשטים במעט שקרים  (לת) דן
  • 08:12
  • 17.01.12

37 השם גלאבאני מרמז על מקורו האתני סתם אחד
  • 08:14
  • 17.01.12

ולכן ברור כי אלו יהיו דבריו

38 הלא רואה אינו עיוור ואנו העיניים פקוחות במידרון לאבדון וכי הכיבוש אינו צודק וכל זאת במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם  (לת) פלץ
  • 08:15
  • 17.01.12

39 דרוג האשראי של צרפת הורד, והפרלמנט מנסה להסיח את הדעת ע"י הסתה נגד יהודים.  (לת) בסרט הזה כבר היינו מזמן
  • 08:18
  • 17.01.12

40 ממשלת הטירוף הימני גונבת את עתיד מדינת ישראל מהעם היהודי כדי לספק את תיאבון פושעי ההתנחבלויות ותומכיהם  (לת) עם לא יוכל לשכון לבדד ולא יוכל לחיות על חרבו
  • 08:24
  • 17.01.12

41 מילים מילים איילסקי
  • 08:25
  • 17.01.12

המילים בדוח הצרפתי,מבטאים אמת לפיה ישראל הינה מדינה גזענית המפלה את הצד הערבי ומעדיפה את הצד היהודי אך ורק משום דתו.
אין מה לרכך את הדוח, יש לשנות את המדיניות ולהודות לצרפתים שהואילו בטובם להעמיד מולנו ראי אמיתי המראה את פרצופנו האמיתי.
אך ישנה אפשרות סבירה שאדוני הארץ יאמרו אירופה אנטישמית שהרי כולם נגדנו.-הא זו האמת ?

42 אפילו אם יש חוסר שוויון בצריכת מיים יש הרבה יותר חוסר שוויון בנכונות,הבנה,יכולת,לפעול למען סיום הסיכסוך  (לת) ישר אל
  • 08:28
  • 17.01.12

43 מעבר לרצון לחיסול חשבונות עם השגריר אלי
  • 08:32
  • 17.01.12

מעבר לרצון לחיסול חשבונות עם השגריר, שעסוק כנראה בתפילות עם החבר שלו החרוץ השני יוסי בן חנן, לא ניתן להתעלם מפשע המלחמה שהמדינה "היהודית" מבצעת בשטחים שתחת הכיבוש שלה.

44 רק לא מזמן הייתה ביקורת אבי
  • 08:34
  • 17.01.12

על החובבנות של שגריר ישראל בצרפת. לכן אין זה מפתיע שהשגריר התרשל במילוי תפקידו, ולא שם לב לדוח הנל לפני שפורסם

45 אם זה לא נכון, שיפרסמו דו"ח עובדתי נגדי ולא יסתפקו באמירות בעלמא ישראלי עצוב
  • 08:39
  • 17.01.12

כמה מים צורכים הפלסטינים וכמה המתנחלים?

מה שחמור זה לא התגובה ההסברתית, אלא המדיניות הישראלית. הדברים אינם חדשים וידועים למי שמתעניין.

46 כמה מפתיע. והשאלה נותרה : רק אפרטהייד בתחום המים ? קורא טקסטים
  • 08:40
  • 17.01.12

התשובה המתנשאת של דובר משרד החוץ אך נותנת משנה תוקף לדוח הצרפתי.

47 "גורמים בכירים במש'רד החוץ" = ליברמן ואילון. מה שחמור בעיניהם זה "הירדמות בשמירה" - חלילה לא ייבוש הפלסטינים וגזילת משאביהם הטבעיים בניגוד לחוק הבינלאומי, לשכל הישר ולכל הגינות. כך היה גם בדיווחי חיילי "שוברים שתיקה": משרד החוץ (=ליברמן) הגדיר את ה"הלשנה" כבעיה - חלילה לא את הפשעים שביצעו חיילי צה"ל ושעליהם דיווחו שוברי השתיקה. שוב ושוב נוקט משרד החוץ מדיניות גבליאנית, שאומרת שלא חשוב כלל מה ישראל עושה וכמה חמורים מעשיה - חשוב רק אם נצליח להסתיר את המעשים ולטשטש את העקבות, וחשוב לנהל "מדיניות הסברה" (הסברת פשעים מסוגים שונים) - חלילה לא בדק בית, תיקון עוולות והעמדה לדין של פושעים.  (לת) אלי
  • 08:42
  • 17.01.12

48 את הקשקוש של חומת הפרדה משפיעה על מים תת קרקעיים צריך ללמוד בספרי היסטוריה. הרי החומה היא גדר ועומק יסודותיה כמטר מטר וחצי . ברור שאין שום השפעה של החומה על האקוויפר  (לת) הידרולוג מוסמך
  • 08:43
  • 17.01.12

49 את זה כולם יודעים כבר עשרות שנים - השאלה היא מה צרפת מתכוונת לעשות בנושא  (לת) כרגיל כלום ?
  • 08:44
  • 17.01.12

50 בוקר טוב באמת! כאילו שלא ידענו את זה מזמן.  (לת) כלב כלב
  • 08:54
  • 17.01.12

51 והפרחים- לשמאל.  (לת) ד"ר טוקבק
  • 08:56
  • 17.01.12

52 גירוש 14 אל צוענים במכה אחת ניצול ורמיסת האוכלוסיות באפריקה שבהשפעת צרפת רצח אלפי לובים בהפצצות מהאויר, טביעה בים של מאות לובים שצרת סרבה לתת להם מחסה בצרפת ממש צדיקים, על שבירת רגליים ויידים ע"י החמאס אוכלוסייה בעזה לא שמעו? גל לא ספרו כמה תושבי הגדה אבו מאזן נמקים בבתי הכלא בגדה שאף אחד לא שמע עליהם. בבתי  (לת) אפרטהייט בצרפת ואצלינו
  • 09:04
  • 17.01.12

53 להכריז מלחמה על צרפת יואב
  • 09:05
  • 17.01.12

להשתלט להם על מקורות הקרואסון ועל חבל שמפיין. שילמדו: האפרטהייד שלנו נאור!

54 אסד האב רצח 30000 מבני עמו הבן רוצח כ 7000 מבני עמו איראן מצהירה בריש גלאיי שהיא עומדת למחוק אותנו ממפת העולם, ואירופה מתעסקת אם איזה חייל הוריד כאפה לערבי. לכן אנחנו כבר לא הולכים ומאמינים לאירופה .  (לת) נגמרו הצרות בעולם כל האו"מ ואירופה על איזה באר בכפר
  • 09:05
  • 17.01.12

  •   כמה טיפש אתה יכול להיות?? בוזגלו
    • 12:26
    • 17.01.12

    צרפת היא יריבתו הגדולה של המשטר הסורי. הרבה יותר מתומכי המשטר הבזויים מצד הימין הישראלי.

55 נו באמת השגריר הכניס ספר תורה לשגרירות; מה חשוב הפרלמנט הצרפתי?  (לת) שמעיה
  • 09:23
  • 17.01.12

56 מעליב שקוראים לזה "אפרטהייד", מעליב שאומרים "פאשיזם". זה מרמז שאין לנו את היכולת להמציא שיטות דיכוי מקוריות.  (לת) מתושלח
  • 09:31
  • 17.01.12

57 האפרטהייד אינו רק בחלוקת המים אלא בכבישים, באוטובוסים, בחלוקת משאבים אחרים ועוד.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 09:33
  • 17.01.12

58 גם בענין גולדסטון החביב והמרמרה הם קודם פסקו ,הצרפתים זה לא דוגמה  (לת) כותרת ראשית בהארץ
  • 09:36
  • 17.01.12

59 "גילתה עליו" בכותרת המשנה = עברית רעה. גילתה אודותיו או גילתה על קיומו  (לת) הגהה??
  • 09:38
  • 17.01.12

60 הם צודקים ירון
  • 09:40
  • 17.01.12

מה שנכון נכון. הגיע הזמן להפנים שזה בדיוק מה שאנחנו. מחאות דיפלומטיות זה לא הפתרון. צריך להפסיק להתייחס לפלשתינאים כמו חלאות ולהבין שיש להם זכויות כמו לנו.

61 גילתה עליו??? בן יהודה
  • 09:45
  • 17.01.12

אכן אפארטהייד. אלה שלא יודעים עברית זוכים להעדפה.

62 אוי. נכון! הם צודקים! דודו
  • 09:46
  • 17.01.12

עצוב, אבל נכון!

והמשורר כבר שאל, "לאן נוליך את החרפה". את חרפתנו! שלנו, של כולנו!

דודו.

63 מי שלא רוצה אפרטהייד חייב לתמוך בפיתרון שתי המדינות. מדינה יהודית בלי ערבים ממערב לירדן ומדינה פלסטינית בלי יהודים ממזרח לירדן. אין ולא יהיה פיתרון אחר.  (לת) מסקנה מדבריו
  • 09:48
  • 17.01.12

64 ומה עם ניסוח דו"ח במילים "הרשות הפלסטינית מנהלת תעמולה נאצית כנגד מדינת ישראל בטלויזיה בחינוך בתרבות ובספורט"  (לת) אליוי
  • 09:49
  • 17.01.12

65 ליד הגדר בתקוע סתמו באר מיים שרועים פלסטינים נהגו להשקות ממנה את צאנם בשמך 200 שנה.  (לת) האלימות הטהורה האלוהית
  • 10:03
  • 17.01.12

66 מי שלא רוצה אפרטהייד או לחטוף קסאמים חייב לתמוך בפיתרון שתי המדינות. מדינה יהודית בלי ערבים ממערב לירדן ומדינה פלסטינית בלי יהודים ממזרח לירדן. אין ולא יהיה פיתרון אחר!  (לת) מסקנה
  • 10:05
  • 17.01.12

67 שטויות. שמש
  • 10:08
  • 17.01.12

עוד מושג חדש בנושא האפרטהייד.נראה שזה באופנה לדמות את ישראל כמדינת אפרטהייד ואפילו שימוש במים מתאים להגדרה.ובכן. מה זה מדיניות אפרטהייד במים?שלאחד מותר לשתות מים ולאד אסור?ואיפה נשמע שמדינה תספק מזון וחומרי גלם לשכנותיה אם היא לא רוצה ?אולי בצרפת או באיחוד האירופי.

68 נכון, והאפרטהייד הוא לא רק בזה דני, חיפה
  • 10:11
  • 17.01.12

דו״ח סלחן, ישראל יצאה בזול

69 בושה בני
  • 10:15
  • 17.01.12

הן לשגריר והן למדינה

70 למה הדוח לא כולל את מדיניות השפכים הפלשתינית?  (לת) תוהה
  • 10:25
  • 17.01.12

71 דו"ח מעולה המתאר בצורה אוביקטיבית את המצב!  (לת) יוסי
  • 10:28
  • 17.01.12

72 גזל מקורות המים עקיבא ווסרמן
  • 11:00
  • 17.01.12

איזה קשר יש בין מה שעושה או לא עושה הרשות הפלשתינית ובין גזל מקורות המים מצידה של ישראל

73 גזל מקורות מים עקיבע ווסרמן
  • 11:16
  • 17.01.12

מה שעושה או לא עושה הרשות הפלשתינית .לא צריך להשפיע על התנהלות ישראל וטוב שהשר הצרפתי שאינו אנטי שמי חשף תהליך זה.

74 כך נאמר בדו"ח? "בגדה המערבית"? לא "בשטחים הכבושים"? הישג אדיר לישראל  (לת) מופתע
  • 11:32
  • 17.01.12

75 לרכך דו"ח זה ספין. אם יש בו שגיאות, מכוונות או לא, יש לעמוד על תיקונן כדי שלפחות יהיה נאמן למציאות ואם הוא עדיין חריף, יש לתקן את המעוות במציאות הקשה בגדה המערבית
  • 11:55
  • 17.01.12

אבל השימוש ב"ריכוך" אינו בכדי, זוהי הגישה הרווחת בישראל, ואולי לא רק בה, במאה ה 21. לעזאזל העוולות שעשענו, העקר שלא יציגו אותנו באור כה שלילי. וכאשר זו הדרך, היא אינה נעצרת בקו הירק ואסון הכרמל הוא דוגמא טובה. לעזאזל מערך כיבוי לא יעיל ועוד מחדלים, רק שלא יפלילו את הנוגעים בדבר

76 קרעת אותי מצחוק תגובה ל31
  • 12:03
  • 17.01.12

הם באמת צמד חמד בן חנן וגל...

77 מה שעצוב זה שבמשרד החוץ עדיין קוראים לזה "בעיה הסברתית" ומתעסקים בניסוחים וברמת הבוטות - במקום בעובדות הקשות שהרבה מאיתנו כבר מכירים. הרי האפליה האדירה באספקת המים, אפליה ברורה המתבצעת על רקע אתני - היא עובדה ידועה. האם זה באמת משנה אם יקראו לזה אפרטהייד או משהו אחר?  (לת) ריקי
  • 12:09
  • 17.01.12

78 הכיבןש יותר נזק בך ישוער להסברה הישראלית סיבה ותוצאה במוח הקט של מש' החוץ
  • 12:22
  • 17.01.12

אז אולי כדאי לסיים אותו!

79 הכיבןש יותר נזק בך ישוער להסברה הישראלית סיבה ותוצאה במוח הקט של מש' החוץ
  • 12:22
  • 17.01.12

אז אולי כדאי לסיים אותו!

80 דהההההההההההה  (לת) נו מה חדש?
  • 12:27
  • 17.01.12

81 היבט נוסף של מדיניות האפרהייד של ישראל  (לת) נפתלי אור-נר
  • 15:01
  • 17.01.12

82 ראינו מה קורה בצרפת לערבים ויהודים-הצרפתים-אנטישמים ולא מהיום מנוי לשעבר
  • 15:50
  • 17.01.12

טול קורה מבין עיניך!!! כל מי שראה את הסרט welcome שמתאר את התנהלות הצרפתים כלפי הערבים מבין איזה עם ברברי הוא העם הזה.וההסטוריה??? והמעורבות בלוב,בגלל הנפט-הצרפתים האנגלים האמריקאים אומות קולוניאליסטיות,אלימות,רצחניות ורודפות בצע.עד היום אנחנו סובלים ממעלליהם במזרח התיכון.

83 אם סרקוזי יכשל בבחירות, יחס צרפת לישראל יחזור לימים הקשים  (לת) tch
  • 19:32
  • 17.01.12

84 זה לא רק מים. מה עם המחצבות בשטחים? גיל
  • 01:21
  • 18.01.12

ישראל כבר 40 שנה כורה מחצבים בצד אחד של הקו הירוק בשטח שלכאורה "נתפש צבאית באופן זמני" ומעבירה אותם אל תוך "מדינת האם" שבצד השני. קולוניאליזם לעניים ממש.

85 אתם לא אמורים להביא תגובת המדינה????????????  (לת) עדי
  • 00:17
  • 25.01.12

86 לפיו היהדות היא דת ולא לאום, מכאן מתחילה כל הבעיה.  (לת) אורן האתאיסט
  • 10:53
  • 23.09.12

87 Most of the hate comments to this anti Israel poisonous report are YORAM from Paris
  • 11:07
  • 23.09.12

supporters of the annihilation and destruction of Israel
The hate they spill in their comments prove they are either arabs masqerading with Israeli names, or simply deranged anti-semites who use the leftist newspaper HAARETZ which is known for its hatred of zionism.

88 אפרטהייד וטיהור אתני המהות של הציונות  (לת) אנטי ציוני
  • 11:37
  • 23.09.12

89 !!!Israel do not deny the facts--just wanted to ensure the report is not overly harsh  (לת) socialist Benny
  • 11:48
  • 23.09.12

90 וואלה, לא אומרים "גילתה עליו", זו עברית עילגת, מה קורה לכם?  (לת) גילתה אותו, או נודע לה עליו
  • 12:19
  • 23.09.12

91 אז זהארץ. לא האמנתי, היה לי ברור שזה וואלה. הארץ?  (לת) גילתה אותו, או נודע לה עליו
  • 12:20
  • 23.09.12