מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ראש השב"כ על תג מחיר: מתנחלי יצהר מטילים טרור על הממשלה

בהרצאה סגורה, אמר כהן דברים יוצאי דופן: מעורבות ערביי ישראל בטרור הולכת ופוחתת, והקוורטט מגבש מחוות ישראליות לרשות תמורת שנה של שקט

איראן משקיעה מאמץ עצום לפגוע בנציגויות ישראל כדי לעצור את ההתנקשויות במדעני הגרעין שלה; ערביי ישראל אינם גיס חמישי ומעורבותם בטרור פוחתת; והקוורטט מנסה לגבש חבילת מחוות ישראליות ליושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס תמורת שנה של שקט. אלה הם רק חלק מהדברים שאמר אתמול ראש השב"כ, יורם כהן, בהרצאה סגורה בתל אביב.

בהרצאה, שנמשכה כשעה, סקר כהן את תמונת המצב המדינית-ביטחונית כפי שהיא מנותחת על ידי השב"כ. כהן דיבר גלויות והתייחס גם לערביי ישראל, למעשי האיבה של יהודים בשטחים נגד פלסטינים, למערכת היחסים בין המתנחלים לממשלה ולקיפאון בתהליך השלום.

בנוגע לערביי ישראל אמר כהן כי "כציבור הם אינם יעד של השב"כ. הם אינם גיס חמישי ואיננו מתייחסים אליהם ככאלה. אנחנו מתייחסים אליהם כציבור פלסטיני המזדהה עם אחיהם ביהודה ושומרון. צריך להבין את זה. עיקר הציבור הזה נמצא במעורבות הולכת ופוחתת בטרור".

לפי הנתונים שהציג ראש השב"כ, ערבים ישראלים היו מעורבים בשלושה פיגועים בשנה האחרונה. "מספר המעורבים בטרור אינו גדול. עצרנו 20-30 איש מקרב ערביי ישראל בשנה האחרונה, לעומת 2,000 פלסטינים ביהודה ושומרון. הבעיות עם ערביי ישראל מורכבות, אבל אלה אינן בעיות ביטחוניות. זה ניכור, בעיית השתלבות, תעסוקה, ניהול כושל של מועצות, פשיעה וסמים. ההנהגה האידיאולוגית של הציבור הערבי בישראל הרבה יותר קיצונית מרוב הציבור, ולפעמים היא מושכת למחוזות שרוב הציבור אינו מזדהה אתם" - דברי כהן.

ראש השב"כ, יורם כהן
ראש השב"כ, יורם כהן. צילום: ניר קידר

על פי כהן, קבוצה נוספת המרגישה ניכור גובר והולך כלפי המדינה היא "הציבור האמוני", כפי שהיא מכונה בפיו. לדבריו, אותה קבוצה עברה משבר אמון בהנהגה, ולא במפלגה כזו או אחרת. "לפי תפישת עולמם, ההנהגה חסרת ערכים, לא תמיד פועלת באופן דמוקרטי, מסובכת פלילית ועושה קומבינות. מבחינתם, ההנהגה פועלת באופן לא דמוקרטי כדי להוציא אותם מאדמתם בצורה לא ראויה ופוגעת".

ראש השב"כ ציין כי מדובר בקבוצה קיצונית שמונה "כמה עשרות פעילים, שנמצאים בעיקר ביצהר". לדבריו, פעילים אלו אינם מכירים במועצת יש"ע: "הם החליטו לפעול בדרך של טרור והטלת אימה ומורא על ממשלות ישראל. כיוון שהם לא יכולים לפגוע בממשלה ובצה"ל, הם פוגעים בערבים ובקודשי דת. לתפישתם, ככל שיהיה רע יותר, כך הממשלה תחשוב פעמיים אם כדאי לה להרוס צריף בהתנחלות. אנחנו מתייחסים לזה כטרור. אלה פעולות טרוריסטיות. כלל הציבור ביש"ע שומר חוק ולא מפעיל אלימות".

"הוא ממלכתי ונאמן למדינה. יש כמה עשרות שמבצעים את הפעולות האלה, ואנחנו משתדלים לטפל בהם הכי טוב שאפשר. בחודשיים האחרונים יש ירידה משמעותית בפעילות שלהם".

חושש מגל ההפיכות

לדברי כהן, התכונה העיקרית שמאפיינת את המזרח התיכון בימים אלה היא חוסר יציבות - "הר געש מתפרץ", כלשונו.

ראש השב"כ סבור כי אין לדעת כמה זמן ייקח עד שמצרים, תוניסיה ולוב יתייצבו ויסתגלו למצב של חיים דמוקרטיים. כהן חושש מנפילת משטרים מתונים נוספים, בין השאר סעודיה וכמה ממדינות המפרץ. "קיים חשש שגם המדינות האלה ישנו את פניהן, גם מבחינה פנימית וגם בממשק עם ישראל".

על אף חוסר היציבות באזור, הדגיש ראש השב"כ כי "הסבירות למלחמה יזומה בשנה הקרובה נגד ישראל מצד מאן דהוא נמוכה ביותר". לפי ראש השב"כ, האיומים שעומדים בפני ישראל בשנה הקרובה הם איראן וארגוני הטרור ברצועת עזה.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

"איראן היא המדינה הכי בעייתית מבחינתה של ישראל, בגלל תפישת העולם של המשטר לגבי הצורך הבסיסי להשמיד את מדינת ישראל. זה עדיין לא אומר שהם יכולים לעשות זאת, אבל אידיאולוגית הם היו רוצים לעשות זאת. עד לרגע שבו תהיה להם יכולת גרעינית הם מפעילים ארגוני טרור".

כהן ציין כי בשנה וחצי האחרונות חלה התרחקות בין איראן לחמאס, דבר שהביא להשקעה גוברת של טהראן בג'יהאד האיסלאמי.

"האיראנים נוכחו לדעת שלארגון החמאס יש גם שיקולים מדינתיים והם הסיטו משאבים לג'יהאד האיסלאמי בעזה. זה היום ארגון שיש לו היקף רקטות זהה לחמאס. האיראנים רוצים זרועות קרובות לישראל, שיעזרו להם בעת צרה".

הדילמה העיקרית

לדברי ראש השב"כ, איראן מנסה לפגוע בנציגויות ישראליות בעולם. זאת כדי ליצור מאזן הרתעה ולהביא להפסקת ההתנקשויות במדעני הגרעין, שאותן מייחסים בטהראן לישראל. "זה לא משנה אם זה נכון או לא שישראל חיסלה את מדעני הגרעין. מדינה רצינית וגדולה כמו איראן לא יכולה לתת לזה להימשך, והם רוצים להרתיע את ישראל ולגבות מחיר כדי שמקבלי ההחלטות פה ישקיעו מחשבה לפני שהם נותנים הוראה לפגוע במדען איראני".

לדברי ראש השב"כ, איראן עושה מאמצים לפגוע במטרות ישראליות בחו"ל באמצעות משמרות המהפכה. "בשנה האחרונה סוכלו שלושה פיגועים חמורים שהיו ממש על סף ביצוע. בטורקיה נגד הקונסול הכללי באיסטנבול, בבאקו בירת אזרבייג'אן ולפני שבועיים בתאילנד. המבצעים כבר היו בשטח".

הדילמה העיקרית של ישראל בשנה הקרובה, לפי ראש השב"כ, היא כיצד לעצור את התחמשות ארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה ברקטות שיכולות להגיע לגוש דן - בלי להסתבך במבצע רחב היקף ברצועה.

"החמאס והג'יהאד האיסלאמי לא רוצים במערכה נגד ישראל, והם מנסים להרתיע אותה. כדי לעשות זאת הם צריכים להגביר את מחיר הדמים שישראל תשלם אם תצא למלחמה. המטרה המרכזית שלהם היא להגדיל את טווח הרקטות לאזור גוש דן, להגדיל את הדיוק ולהגדיל את ראש הקרב. הם עובדים על זה חזק מאוד".

פעילי הג'יהאד האיסלאמי
פעילי הג'יהאד האיסלאמי. צילום: ניר כפרי

בעיה בסיני

האיום בדרום, לפי ראש השב"כ, הפך חמור עוד יותר לאור המצב בסיני. "אין בעיה לירות מסיני לעבר מטוסים או אניות ישראליות. כרגע מצרים לא יכולה להשתלט על המצב בגלל קשיים פנימיים. מצב הבעבוע במצרים הוא כזה שאין לשלטון ולכוחות הביטחון יכולת וחלוקת קשב להתעמת עם גורמים שאולי ייצרו להם בעיות פנימיות עתידיות.

"לצערנו, המצרים חלשים בסיני - גם מודיעינית וגם מבצעית. ישראל בדילמה מה לעשות אם מזהים חוליות שעומדות לפגוע בנו משטח של מדינה שיש לנו אתה שלום, אבל מתקשה לממש את ריבונותה".

ראש השב"כ סבור שלא צפויה מלחמה בשנה הקרובה, אולם לדבריו, הקיפאון המדיני יימשך. "הסבירות שנגיע להסדר קבע עם הפלסטינים בשנה הקרובה נמוך מאוד. אנחנו בשנה לא טובה בכל הנוגע לרשות הפלסטינית. ברמה הביטחונית אין אמנם מתח, אבל יש מתח ברמה המדינית".

לדברי כהן, יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אינו מעוניין לנהל משא ומתן עם ישראל, כיוון שהוא סבור שהממשלה הנוכחית בישראלית לא תציע לו מה שקיבל מהממשלה הקודמת.

"הם רואים מה גבול הגמישות של ראש הממשלה ומי המפלגות שמרכיבות את הקואליציה, ויודעים שהמקסימום של הממשלה בישראל לא מגיע למינימום הדרישות שלהם".

לפיכך, המהלך העיקרי שהקהילה הבינלאומית מנסה לקדם בימים אלה נועד למנוע הסלמה.

"הקוורטט מנסה להגדיר סוג של חבילת מחוות שישראל תעשה למען הפלסטינים, ותביא לשנה של יציבות ושקט לשני הצדדים. אנחנו ניתן לפלסטינים כמה סוכריות בשנה הקרובה והם לא ירגיזו אותנו. אולי זה יפתח דלת לחידוש ההידברות בין שני הצדדים ויביא לרגיעה במתח המדיני".

מדוברות היישוב יצהר נמסר בתגובה: "בהנחה שהדברים שצוטטו בשמו של ראש השב"כ הם מדוייקים ונכונים, יש להצטער על ההשתלחות שמופנית בעצם לעבר רבבות מתיישבים ותומכיהם, שצופים בעיניים רואות וכלות בעוולות המתמשכות נגד ציבור המתיישבים הנאמן. אנו מציעים לכהן לשוחח עם כלל האנשים והדיעות בהתיישבות בגובה העיניים, ובאופן ענייני ומהותי, ולא להתנהל ולפעול בשל דעות קדומות הנלחשות על אוזנו על ידי בעלי אינטרסים".

Read this article in English: Shin Bet chief: Iran trying to hit Israeli targets in response to attacks on nuclear scientists




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מתנחלי יצהר הם נתניהו Abed Azab
  • 06:54
  • 03.02.12

מתי יודה (כי הוא מבין ומסרב להודות) ישראל הראל שמתנחלי יצהר, מגרון ושאר פשיסטים פועלים לפי הנחיותיו של נתניהו? מתי תבינו ש"תג מחיר" זו בדיוק דרכו ואמונתו של נתניהו? מתי תבינו שגם אם החשש של ראש השב"כ יתממש ויהיה פיגוע ענק נגד הפלסטינים, אז נתיהו יגיד כמה מילים של גינוי מגומגם אבל בחדרי חדרים הוא יקפוץ משמחה? לא תבינו משלוש סיבות. א- כי אתם "עם סגולה" ו"אור לגויים" ולכן מותר לכם הכל. ב- כי כמו כל עם מטומטם אתם הולכים אחרי מנהיגות שיקרית, כריזמטית, רצחנית, כמו גרמניה בשנות השלושים של המאה שעברה. ג- כי אבו מאזן בוגד.

  •   הבנו מזמן ואנחנו יודעים את זה מצויין אשר מהסמול
    • 11:57
    • 03.02.12

    א- אני לא עם סגולה
    ב- נכון
    ג- היית מת. אבו מאזן לא יותר גרוע לכם משנתניהו בשבילנו

02 אני מקווה שחברי הכנסת מהימין והליכוד הקיצוני הקשיבו לדברים ניר
  • 06:58
  • 03.02.12

שערביי ישראל לא כולם עוסקים בטרור, כמו שהממשלה וחבריה מנסה לכוון, שהרבה דברים נסובים על כסף ותעסוקה, מירמור והדרה ופחות שנאה ולאומנות, כפי שמנסים לדחוף לציבור כל הזמן. בשורה תחתונה, עדיף להשקיע באזרחים יותר, גם ראש השב"כ מבין שאין צדק חברתי כאן.

03 ולמה אדון ראש השב"כ לא עושה כלום חוץ מלחשוש.אולי זה קשור לכפה שעל ראשו אזרח זועם
  • 07:21
  • 03.02.12

ולמי שהובילו לבחירתו לתפקיד? לידיעת ראש השב"כ אני חושש שהאנשים האלה לא יבחלו לרצוח ראש ממשלה נוסף,חייל או כל מי שיעמוד בדרכם

04 יש פתרון פשוט, תושבי עוטף עזה ייבנו וישגרו רקטות תגובה בלי אבחנה ומדינת ישראל תחליף דיסקט, כבר לא "מוסריים" אלא תוקפניים.  (לת) קסאם
  • 07:43
  • 03.02.12

05 נו, עוד סמולני, דתי מחמד. מה הוא מבין. ערביי ישראל לא גיס חמישי?  (לת) דג קר
  • 07:54
  • 03.02.12

06 המשוואה הבסיסית חנן
  • 08:14
  • 03.02.12

כאשר ערפת היה המנהיג הפלסטיני הראשי באמת האמין שהזמן עובד לצידו, התלודה הגבוהה של הערבים והלחץ העולמי יביאו את ישראל לפינה שתדחוף את ישראל לתת לפלסטינים את רוב דרישותיהם.

אבל העליה הרוסית, ההתנחלויות, העובדות בשטח והילודה הגבוהה של החרדים שינו את המשוואה. ההנהגה הפלסטינית, בין שזה פתח או חמס מודעים שהזמן עובד כנגדם והם תקועים בפינה בלי אופציות טובות. המהלך הבסיסי היחיד זה לגרום ללחץ בין לאומי שישראל תפסיק כל שינוי בשטח ולחכות לשינוי גדול בעולם שיפתך אפשרויות חדשות. או שהשויץ הישראלי יביא את ממשלת ישראל ליפול לשינה פוליטית, זה קרה כבר פעם ביום כיפור.



07 צריך להיות אינשטיין כדי להבין שירידה כללית ברמת הטרור הערבי אצל רה"מ נתניהו, גוררת בהכרח גם ירידה במעורבות של ערביי ישראל.  (לת) מונימייקר
  • 08:45
  • 03.02.12

08 בהסכמה שבשתיקה של נתניהו וברק מתנחלי יצהר יקברו את המדינה  (לת) מ.דמארי
  • 08:49
  • 03.02.12

09 אני צופה מלחמה עם טורקיה בשנים הקרובות עומר
  • 09:09
  • 03.02.12

באופן פרדוכסלי- משטר אסד והחיזבאללה, אף שהם שונאי ישראל- היו מחיצה בין ישראל לבין טורקיה הסונית. אם משטר אסד ייפול והשלטון יעבור לרוב הסוני - הסיכון האיראני אמנם ייפחת - אבל נהיה מוקפים מכל הצדדים במשטרים סוניים קיצוניים ומקורבים לטורקיה (עזה, סוריה, מצרים ואוי גם ירדן והגדה). ארדואן המטורף וחבר מרעיו שונאים את ישראל ומחפשים כל אמתלה לצאת למתקפה נגדה. לא רחוק היום בו ארדואן וחבריו ישלחו צבא טורקי עם מיטב הנשק הישראלי והאמריקאי, ישירות דרך סוריה עד לגבול עם ישראל. לא רחוק היום ממלחמת יום כיפור השניה - בה לצד סורים, מצרים, פלשתינאים וירדנים- ישתתפו גם מאות אלפי חיילים טורקים במתקפה על ישראל.

10 עכשיו מקהלת ה"ימין" תאשים אותו בשמאלנות... panoptikon
  • 09:19
  • 03.02.12

למרות הכיפה, למרות זיקתו לימין... ולא יתייחסו לעצם דבריו. יאללה, אודרבו...

  •   הנה, הם כבר התגייסו לתגובות כאן, כולם כאחד. מספיק אסאמאס וכולם מתגייסים.  (לת) צבא יהודה
    • 16:46
    • 03.02.12

  •   אצלם זה עובד מצויין, כי הם לא עובדים, לא לומדים, לא משרתים בצבא. הם שבאבניקים שרק מחכים לאקשן כדי להעביר את היום.  (לת) לכן מתחילים להשריץ כבר בגיל 17
    • 08:54
    • 04.02.12

11 ראש שב"כ עם ראש (ואומץ אינטלקטואלי)? לא נשמע כדבר הזה במקומותינו!  (לת) אזרח
  • 09:28
  • 03.02.12

12 יורם כהן -אמיץ אמיתי
  • 09:30
  • 03.02.12

סוף כל סוף לא מישהו מברברני הממשלה אומר את האמת. האויב הגדול הוא בעצם בא מימין דתי. כשאני רואה בתקשורת את כל אלה שהולכים עם סגנון הלבוש, פאות ארוכות ועוד, אני כבר חושד באדם. כי לכל פורעי הימין יש הופעה דומה. ובנוגע ליצהר - יצהר חיה מכספי הממשלה צימצום דרסטי בכספים אלה יסלק אוכלוסיות לא רצויות בישוב.

13 מה דעתכם לתת את תל אביב תמורת שנתיים של שקט? בייחוד את שיינקין  (לת) חגי
  • 09:31
  • 03.02.12

  •   הציונות לא הביאה אותך לפה בשביל יצהר, אלא בשביל ת"א  (לת) אחד העם
    • 15:46
    • 03.02.12

  •   אויש חגי, אתה כזה שנות התשעים Monsieur Banal
    • 19:53
    • 03.02.12

    שינקין כבר מזמן לא מייצג את ה"שיקיות" התל-אביבית... כבר הרבה זמן שמגיעים לשם רק ערסים פריפריאליים מסוגך שבשבילם תל-אביב היא אך ורק "שינקין". אין בה ספריות ומוזיאונים, אין סינמטק והקאמרי, אין חוף ים ומסעדות טובות, אין יצירה ומחשבה חופשית, אין בה מרכז כלכלי ועסקי - אתם, רק שינקין בראש שלכם. שנים עם אותה סיסמא. ואתה יודע מה? שינקין, למרות שהוא הפוך כולו בגלל שיפוץ של העירייה - עדיין שווה יותר מיצהר הפנאטית שלכם.

14 ממה אתם מתלהבים, מזה שהוא הוריד את כיסוי העיניים או שהפסיק לטייח ולשקר?  (לת) יוד
  • 09:42
  • 03.02.12

15 מעגלים נסגרים. אלישיב
  • 09:44
  • 03.02.12

מעורבות ערביי ישראל בטרור הולכת ופוחתת. אל ה"ואקום" הזה נכנסים היהודים, שהקיצונים שבהם, אלה שמעבר לקו הירוק, אלה שאין להם דין ואין להם דיין (למעט דני, כמובן, שהם מזמן כבר לא סופרים אותו).

היהודים הללו הם פעילי טרור לכל דבר ועניין: הם פורעים בערבים, הם פורעים בחיילי צה"ל והם נותנים דין וחשבון רק לאלוהיהם - גם אם אין להם כזה.

וגם אם ראש השב"כ לא אמר זאת במפורש, כולנו צריכים להיות מודעים לכך: שנת 1995 אינה משהו שהיהודים הללו לא יכולים/מסוגלים/עלולים/רוצים לחזור עליו. הם בהחלט מסוגלים לחזור על רצח פוליטי של ראש ממשלה שבמקרה, בטעות, בלי כוונה, ככה על הדרך - ינסה להקשיב לראש השב"כ שהוא עצמו מינה.

16 איזה תגלית ענקית! פשוט אפשר ליפול מהכסא מרוב צחוק אולי. מה אנחנו יודעים עכשיו שלא ידענו לפני הרצאתו של הראש?  (לת) ד"ר מנחש
  • 10:30
  • 03.02.12

17 הימין הורס את ישראל.  (לת) שי
  • 10:32
  • 03.02.12

18 הסתבכות? kushivenushi
  • 10:42
  • 03.02.12

..."הדילמה העיקרית של ישראל בשנה הקרובה, לפי ראש השב"כ, היא כיצד לעצור את התחמשות ארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה ברקטות שיכולות להגיע לגוש דן - בלי להסתבך במבצע רחב היקף ברצועה."....
למה מה? אתם מסתבכים במבצע רחב היקף ע"מ לעצור את התחמשות החמאס ברקטות שמגיעות לערי וישובי הדרום?

19 המתנחלים הם האיום הממשי  (לת) סוזן
  • 11:03
  • 03.02.12

20 מחוות תמורת שקט - תשובה לקוורטט הצבוע nashbell
  • 12:06
  • 03.02.12

רעיון נפלא. ישראל צריכה להרעיש את האדמה עד אשר תקבל מחוות מהאספסוף הפלסטיזי.

21 "ההנהגה האידיאולוגית של הציבור הערבי בישראל הרבה יותר קיצונית מרוב הציבור"-אז אם זה נכון, מדוע הם מצביעים עבורם הגיון פשוט
  • 12:36
  • 03.02.12

דברי ראש השב"כ הם אבסודר- זה כמו שהוא יטען שבוחרי מר"צ המתונים מצביעים לאיחוד להאומי...

  •   בוא תחשוב עוד צעד קדימה. כמה מנדטים "שווים" ערביי ישראל? כמה מנדטים יש למפלגות הערביות? מש"ל.  (לת) דג קר
    • 13:58
    • 03.02.12

22 בשביל זה לא צריך את כל המערך של שרותי הביטחון אבל הבחור יותר טוב מקודמיו האנונימים שחשבו שאנחנו לא יודעים את האמת והיא שלהם ושלהם בלבד  (לת) פלץ
  • 13:46
  • 03.02.12

23 פיצוץ מיסגדי הר הבית באמצעות נשק תלול מסלול ע"י יהודים כואבים הוא עניין של גואל
  • 13:58
  • 03.02.12

זמן ואז מלחמת גוג ומגוג , להיתראות בגהנום . שבת שלום .

  •   ומה השב"כ עושה כדי לאתר את כתובתו של הגואל הלז שמטקבק את איומי יום הדין שלו בכל הזדמנות?  (לת) דג קר
    • 23:23
    • 04.02.12

24 ניכרים דברי אמת  (לת) להקשיב לראש השב"כ
  • 14:11
  • 03.02.12

25 אני אוהב את ראש השב"כ הנוכחי. איש חכם ושקול. יישר כוח  (לת) גלעד
  • 15:33
  • 03.02.12

26 הכתבה אלי
  • 18:38
  • 03.02.12

כתבה מדהימה ומפורטת. פותחת עוד צוהר לאיש אמיץ ואמיתי. ענייני נטו ללא שמץ של התנשאות או נטייה פוליטית. מצויין לנו עם ראש שב'כ שכזה.

27 צריך לזכור כי ראש השב"כ השמאלן,פועל תחת שמכותו של רה"מ הבוגדני. השילוב הזה הוא שילוב נפיץ ומעורר דאגה  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 18:41
  • 03.02.12

28 אפשר לפרק את המחלקה ה(אנטי)יהודית בשב"כ,כי ראש שב"כ,שמאלן קיצוני כזה,נראה שהשב"כ כולו יהפוך ל"מחלקה היהודית".  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 18:50
  • 03.02.12

  •   דרור, מה קרה, אין פעילות בצופים היום? המחלקה היהודית בשירות הביטחון הכללי
    • 20:21
    • 03.02.12

    כן, כן, קלטנו אותך... שמנו עליך עין... תמשיך תמשיך...

29 מחזק את דברי ראש השב"כ רק ראש-ממשלה אתיופי יחזור לגבולות 67 אקדמאי נאה
  • 19:45
  • 03.02.12

ותהיה לי משרה מלאה במקום עבודתי במצודת-זאב

30 כשמתנחלים פגעו בערבים, אמרתי לעצמי "מה אכפת לי? אני לא ערבי". רונן
  • 11:28
  • 04.02.12

כשמתנחלים פגעו בשמאלנים, אמרתי לעצמי "מה אכפת לי? אני לא שמאלן".
כשמתנחלים פגעו באנשי כוחות הבטחון, הבנתי שכבר מאוחר מדי.

31 למה כותרת המאמר באנגלית לא מתיישבת עם כותרת המאמר בעברית? מה זה? זכי חלטורה
  • 14:09
  • 04.02.12

אולי העורכים ייתאמו ביניהם את נוסח הכותרות? למה להסתיר מהעולם שראש שרות הבטחון הכללי של מדינת ישראל הגדיר את מתנחלי יצהר כטרוריסטים. אולי העורכים צריכים לתאם ביניהם - עוד לפני הנוסח - מי לדעתם מהווה איום *קיומי* חמור יותר על המדינה; איראן - אלף ק"מ מזרחה, שמתקיפה את ישראל בצרורות של מלל או יודוסטאן - אפס ק"מ (בתוך הבית) שמפעילה טרור חי.

32 תגובת המתנחלים הפרועה, דברי ראש השב"כ רומם אלדובי
  • 22:38
  • 04.02.12

כחבר בישיבת "עודיוסף-חי",שכם. על פי הוראות ממשלת ישראל, דרך עצות הש.ב.כ הכפוף ישיראות לראש-המשלה.א.כאשר ערבים ירו עלינו, התגובה על תירו. ב.כאשר הערבים הגיעו לעודי השמירה, בכניסה לישיבה, הורו לא לירות .3.כאשר העבים הפילו את עמודי-השמירה, תפסו את השומרים בני-ישראל, קשרו אותם לרכב שלהם, ריסקו אותם לכל אורך דרך שכם. תגובת הממשלה, הש.ב.כ הכפוף לו, להסתיר את הגופות.
מישפועל נגד ביטחון ישראל, הוא ממשלת-ישראל, הנותנת לערבים נשק, ביודע בברור, כי כך הם מהירים ופועלים, כי הנשק הזה משמש נגדנו. אם ירו על הרכב שלך מטבח שני-מטר אתה תשיב אש, אם לבני-ישראל אסור סימן ברור שאתה מועל בתפקידך.

33 די לכיבוש  (לת) אלכסנדרה
  • 23:23
  • 04.02.12

34 מתן עזרה לנכי צה"ל נסר דראושה
  • 19:34
  • 28.08.12

אוהב מדינת ישראל

פרוייקטים מיוחדים