המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

סרטון מוכיח: המפגינה בנבי סאלח נפגעה מרימון גז

דובר צה"ל טען אתמול כי אזרחית צרפת נפגעה מאבן בהפגנה בכפר. לאחר הצגת הסרטון היום פורסמה הודעת תיקון: האירוע בבדיקה

מפגיני נבי סאלח הציגו היום (שבת) סרטון שצולם בזמן ההפגנה אתמול ומפריך את טענות צה"ל כי המפגינה הצרפתייה שנפגעה אתמול בהפגנה בכפר נפצעה מאבן. בסרטון נראית קבוצת מפגינים הקוראים סיסמאות לעבר החיילים ואז נסים מפני החיילים שמתקדמים לעברם. כשהם בגבם לחיילים נורה לעברם רימון גז שפוגע בעורפה של הפעילה.

הפעילה, שחוששת מפרסום שמה כדי שלא תגורש על ידי ישראל, פונתה לבית החולים ברמאללה כשהיא סובלת מדימום כבד. אך בבית החולים הסתבר שהפציעה אינה חמורה והיא צפויה להשתחרר בקרוב.

לפני כחודשיים נורה ונהרג מוסטפא תמימי, תושב הכפר, בנסיבות דומות. רימון גז שנורה לעברו מטווח קצר פגע בפניו והרג אותו. הפלסטינים מציגים לאחרונה תיעוד רב של ירי רימוני גז בכינון ישיר אל עבר המפגינים. לטענתם הדבר הפך לפרקטיקה נפוצה בקרב חיילים בגדה.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

אתמול פרסם דובר צה"ל הודעה שלפיה "לוחם מג"ב ואזרחית צרפתייה נפצעו קל מאבנים שיודו לעברם במהלך הפרת סדר". ממג"ב נמסר בתגובה כי "על פי הדיווחים שבידינו, הפגיעה באזרחית אירעה כתוצאה מיידוי אבנים שבוצע על ידי תושבי הכפר תוך הפרת סדר אלימה נגד כוחות הביטחון. צוות רפואי של משמר הגבול הגיש לפצועה טיפול ראשוני ואף סייע בפינוייה".

בעקבות פרסום הסרטון פרסם דובר צה"ל הודעה מתוקנת לפיה, "מפרטים חדשים שהתווספו ייתכן והאזרחית הצרפתייה נפגעה מרימון גז. האירוע נמצא בתחקיר".
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כרגיל, צה"ל אלים ומשקר  (לת) נפתלי אור-נר
  • 17:10
  • 04.02.12

  •   וואו,המחבלת שרצתה להרוג חיילים נשרטה קלות,אך היהודים האלו... מיד להקים ועדת חקירה בראשות גולדסטון  (לת) אסד, סוריה
    • 17:40
    • 04.02.12

  •   האם את הסטנדרטים הללו של שקר על שקר החל בניהו אצל אשכנזי? או שזה החל קודם? בושה- איך צבא שהיה בעבר צבא מוסרי, הפך את עורו ויורה באנשים שכל פשעם קריאות על גזל אדמות וכיבוש. אפילו אבן אחת לא נזרקה. ואח"כ מתפלאים שהחארות יורי הגז הללו עוברים באור אדום כאזרחים, ומשקרים בכל מקום- כי למי אכפת? אם ביבי ולשות' מותר, ולצבא מותר, ולמשטרה מותר-אז למה לאזרח הקטן אסור? את המחיר משלמים בסופו של דבר אותם אנשים שיכלו לירות בלי לתת דין וחשבון והילדים שלהם...כי הפקר מוליד רק הרס.  (לת) שומר חוק
    • 17:45
    • 04.02.12

  •   זה פשוט: על מפגין הצועק סיסמאות לא יורים ! כך מקובל בדמוקרטיות מערביות. על מי שקורא קריאות גנאי מקובל לירות רק בדיקטטורות חשוכות או אצל כובשים שיום אחד יבואו על עונשם בבית הדין בהאג..  (לת) אזרח ישראלי
    • 19:29
    • 04.02.12

  •   מעניין מדוע הצרפתיה הזאת לא הולכת להפגין כעת בסוריה או מצרים במקום אצלנו?!? אורן קליפורניה
    • 19:29
    • 04.02.12

    תשובה: כי במצרים יאנסו אותה ובסוריה ירו עליה פגז מטנק ולא רימון גז עלוב.

    ובקשר ''לחרות יורי הגז הללו'' – כל אימבציל שמכנה את בנינו כ''חרות'' אינו מתאים להגיב כאן וחבל שעיתון הארץ מרשה לפרסם זאת.

  •   רצתה להרוג חיילים? המפגינים צעדו על הכביש וקראו סיסמאות. הם לא היו מעורבים בפעילות אלימה.  (לת) התגובה שלך מעוררת גועל.
    • 20:00
    • 04.02.12

  •   אם תסתכל טוב, תראה שהחבר'ה שעומדים על הגבעה מעל הכביש זורקים - ועוד איך זורקים - אבנים. הם עושים שימוש בקלע (רוגטקה) שמעיפה אבנים למרחק רב ובעוצמה רבה. אבנים כאלו הוציאו עין לחייל צהל, פצעו חיילים רבים, וגם פצעו והרגו אזרחים (אבל זה מתנחלים, אז זה לא נחשב).  (לת) דני
    • 23:07
    • 04.02.12

  •   היא לא הפגינה אצלך יצחק
    • 02:24
    • 05.02.12

    אתה בקליפורניה

  •   הוא היה מוסרי בעבר בערך כמו בהווה  (לת) דור
    • 04:08
    • 05.02.12

  •   מאחל לך שתקבל רימון כזה באותו המקום ואז נראה אותך גיבור.  (לת) אתה דפוק
    • 06:38
    • 05.02.12

  •   תגידו, כולכם החלקתם על השכל??? יוני
    • 00:53
    • 07.02.12

    מה?

    אני פשוט לא מבין את ההתעסקות ממה נפגעה הצרפתיה הקדושה!
    למי בכלל איכפת ממנה??? -חוץ ממשפחתה כמובן, וסוקרי החדשות...
    זה הדבר הנורא ואיום שצה"ל עושה?
    זה הדבר הנורא שקורה בשטחים?
    יש מלחמה בין שני עמים, אלפי הרוגים משני הצדדים ו"הארץ" כל הזמן מתעסקים בצרפתיה הקדושה, אזרחית אירופה, אם היא נפגעה מרימון של הכובש הציוני או מאבן של הטרוריסטים הערבים!\

    פשוט מוזר!

  •   ואילו סוריה, כך או כך, - גורלה נחרץ כי אותנו עוד אפשר לתקן
    • 08:37
    • 12.02.12


    "מעניין מדוע הצרפתיה הזאת לא הולכת להפגין כעת בסוריה או מצרים במקום אצלנו?!? "

02 בצער רב וביגון קודר אין ברירה אלא להודות שמדינת יהודה, השמירה עליה והערכים שלה המחלחלים לקרבנו גורמים לחיילנו ולנו לאבד צלם אנוש. לא לכך פיללו אבותינו שחלמו על מדינת לאום יהודית לא לכך פיללנו כשבשן ועיין הצלחנו להגיח מאימת מאורעות השואה.  (לת) יפה
  • 17:12
  • 04.02.12

  •   את וחברייך חלאות שמלבות אש ומעוררות מהומות. אתם הם אלו שמחממים ומדרבנים את האויב לפגוע בישראל  (לת) הייתי שולח אותכם לסוריה ללמוד מה זה דמוקרטיה. נבלות
    • 17:46
    • 04.02.12

  •   תודה לך אלמוני יקר - בתגובה שלך אתה מוכיח את כל מה שכתבתי - תודה לך על ההדגמה שלא יכולתי לכתוב טובה ממנה  (לת) יפה
    • 18:23
    • 04.02.12

  •   עוד אחד שרואה בסוריה בתור מודל לחיקוי נאמני ביבי
    • 18:56
    • 04.02.12

    כל הימנים פה מתחילים להזכיר את נאמני אסד וקדפי.
    הזכות להפגין היא חלק משמעותי מהרעיון של דמוקרטיה, או שמה דמוקרטיה היא לא בחלקכם?

  •   המתנחלים עובדיי אלילים וגנביי אדמות... סוגדים לערכיי החיצוניות. מי אתה שתשלח מישהו לאנשהו?
    • 20:53
    • 04.02.12

    בגטו ורשה סבא שלי נלחם בפשיזם בדיוק כמו שבחומס עכשיו אנשים מחרפים את נפשם אל מול הרודן אסד, שותף הסתרים של ישראל.

  •   השמאל הבכיני שש
    • 21:14
    • 04.02.12

    השמאל הבכיני

  •   ריב ציונים...בוזזי 48 מול בוזזי 67...מחלקים מחמאות אחד לשני...ענק  (לת) אריק
    • 10:04
    • 05.02.12

03 קודם משקרים אח"כ בודקים - שיטת מצליח  (לת) "שילטון החוק"
  • 17:13
  • 04.02.12

  •   דובר צה"ל מפרסם מה שמוסרים לו. אריאל, חיפה
    • 17:48
    • 04.02.12

    ומוסרים לו את מה שהחיילים בשטח מדווחים.
    לו היו החיילים מדווחים על פגיעה מרימון - זה מה שגם דו"צ היה מפרסם.

  •   אריאל צודק דש
    • 19:54
    • 04.02.12

    אבל המפקדים בדרך כלל מגבים את החיילים בעדויות שקר כאלה, כמו שקרה כבר כמה פעמים. המפקדים והחיילים נותנים גרסה אחת של הסיפור, דובר צהל פשוט עושה העתק הדבק ומעביר את הגרסה לעיתונות, ואז כולם שומעים את מה שהחיילים הפושעים הכובשים בשטח רוצים שנשמע,

  •   נו, בדיוק, והם שקרו!...  (לת) עדי
    • 20:24
    • 04.02.12

  •   מה זה משנה ממה היא נפגעה? מגיע לה וזהו.  (לת) צדק
    • 22:05
    • 04.02.12

  •   אריאל טועה שפקה
    • 22:18
    • 04.02.12

    במקרים רבים אחרים בהם דובר צה"ל פירסם הודעות שקריות כאלה נכחו צלמי דובר צה"ל בהפגנות.

04 דובר צהל שקרן  (לת) גדי
  • 17:16
  • 04.02.12

05 מה יש לה לחפש כאן? שתלך להפגין בסוריה.  (לת) גדי
  • 17:16
  • 04.02.12

06 שקרנים!!! איך אפשר להאמין לצבא כשאין עדויות מצולמות? כל פעם שיש עדות מצולמת מסתבר שהצבא שיקר.  (לת) מיכל
  • 17:23
  • 04.02.12

  •   כשדובר צה"ל משקר בקשר לפגיעה במתנחלים לאף אחד מיפי הנפש השמאלנים לא אכפת. לכו תשנאו אחים ותחבקו רוצחים.  (לת) יונתן
    • 19:29
    • 04.02.12

  •   יונתן, אינך אחי.  (לת) מתושלח
    • 22:04
    • 04.02.12

  •   לשמאלנים אמיתיים אכפת גם ממתנחלים עידו
    • 01:11
    • 05.02.12

    שמאלניים אמיתיים, כמוני, מתנגדים גם לפינוי מאחזים באלימות ובאמצע הלילה. צריך להודיע על תאריך פינוי מראש, לאפשר מחאה שקטה באזור ולעצור את המתפרעים האלימים בלבד.

  •   נראה שדווקא אתה די חזק בשנאת אחים דניאל
    • 01:40
    • 05.02.12

    כשהם אומרים דברים שלא נוח לך לשמוע

  •   אמ ... ולהאמין לעדויות של פעילים אין לך בעיה? י
    • 03:05
    • 05.02.12

    כי הם נתפסו משקרים מול מצלמות הרבה הרבה יותר ... לפחות תנסי להיות עיקבית.

07 אחרי דברים כאלה אנחנו שואלים למה לא מאמינים לנו בעולם?  (לת) שקר מס' ????????????????
  • 17:28
  • 04.02.12

08 האירועים האלה גורמים לי להרגיש אנחנו הולכים והופכים לדיסאינפורמטיביים וציניים כמו חיזבאללה  (לת) huck
  • 17:36
  • 04.02.12

09 בושה לזרוק אבנים על חיילים. אזרח שנשמר על ידי צהל
  • 17:37
  • 04.02.12

תודה לצהל

10 די לכיבוש המשחיתוהמביש כי עם צודק לא כובש לעת הזו ליהודים יותר טוב "שלום בלי ציונות מציונות בלי שלום"  (לת) פלץ
  • 17:37
  • 04.02.12

  •   תן לי להבין שמך פלצן ואתה מטיף לציונות ?  (לת) רק טיפש חושב שערבי רוצה שלום
    • 19:11
    • 04.02.12

  •   כל הערבים אותו דבר? עידו
    • 01:15
    • 05.02.12

    מה? כל הערבים אותו דבר, לא רוצים ויתנגדו אליו.
    אתה שומע את עצמך?
    למה שערבים יהיו שונים מיהודים בעניין רצון לשלום? כולנו בני אדם.

11 לא מאמין! היא לא צרפתייה, היא לא הרימה ידים ועשתה קולות של תרנגול לנוכח איום. היא לא צרפתייה  (לת) ההסטוריה
  • 17:38
  • 04.02.12

12 בסוריה ובמצרים טובחים בלי הבחנה ופה דנים בפיזור הפגנה לא חוקית!  (לת) אבי
  • 17:38
  • 04.02.12

  •   סוריה ומצרים הם קנה המידה שלך להשוואה? הפגנה לא חוקית נגד התנחלות לא חוקית בחסות הצבא - זה דווקא נשמע לי בסדר  (לת) יצחק
    • 18:28
    • 04.02.12

  •   זו המדיניות הצבועה של "הארץ" עיתון שמזמן אבדה אמינותו ערן
    • 19:36
    • 04.02.12

    שינאת הציונות , כל נושא דתי ובפרט מתנחלים וימין גררה את מערכת "הארץ" למחוזות של אי אמינות , חצאי אמיתות וגם שקרים (ג.לוי בעיתוני חו"ל - ר' בן דרור ימיני ב"מעריב" ) - חרפה לעיתונות החפשית ולדמוקרטיה הישראלית

  •   העם היהודי יהודי מבוייש
    • 20:44
    • 04.02.12

    ישראל זוהי מדינה שאיבדה את המוסריות שלה ,ועל זה נשלם ,ומה הקשר בין מצריים או כל מדינה אחרת, שגדלתי בישראל למדתי להיות מוסרי ,עכשיו אני חיי בעולם הרחב ומתבייש ליראות אותנו במראה,

  •   ''הפגנה לא חוקית''? על איזה חוק מדובר כאן, על חוק הכיבוש?  (לת) לא סמולני – סתם רציונלי
    • 20:55
    • 04.02.12

  •   גם בסוריה ובמצרים ההפגנות לא חוקיות ישראל כמו סוריה
    • 21:53
    • 04.02.12

    מה חוקי קובע המשטר. המשטר הסורי אוסר להפגין בחומס ובחמה, והמשטר הישראלי אוסר להפגין בנבי סאלח ובבלעין.

13 זה נשמע לי כמו, אוי אוי אוי  (לת) לכו להפגין בסוריה
  • 17:41
  • 04.02.12

14 צודק  (לת) דני
  • 17:43
  • 04.02.12

15 מוזר Jonas Jensen
  • 17:43
  • 04.02.12

הצלם נימצא בצד של החיילים .
חוץ מזה - את מי זה בכלל מענין שהיא אזרחית צרפת , יש לה מזל שהיא לא במצריים או סוריה שם היו יורים באש חייה.

16 מי משקר כאן? רם
  • 17:45
  • 04.02.12

נכון, המפגינה נפגעה מרימון גז. אבל מבחינת הסרטון ניכרים שני דברים:
1) הכיתוב לפיו "כשהם בגבם לחיילים נורה לעברם רימון גז" לא נכון, בלשון המעטה. המפגינים מתחילים לברוח, ורגע קצר לאחר מכן פוגע בהם רימון הגז. מכאן, שהוא נורה כאשר הם עדיין פנו לכיוון הכוח, ולא כאשר הם היו עם גבם אליו.
2) כינון ישיר משמעו ירי בזווית ישרה, כלומר כאשר קנה הרובה נמצא ב-90 מעלות לקרקע. אולם, רואים בבירור בסרטון שהרימון פגע במפגינים מלמעלה, כלומר הוא לא נורה בכינון ישיר. יש לציין כי קשה לכוון רימוני גז בצורה מדויקת, בגלל הכינון העקיף. בכל אופן, לא נראה כאילו היתה זו פגיעה מכוונת במפגינים.
3) לא בפעם הראשונה, טענה פלסטינית כאילו מפגין או מפגינה נפצעו ב"אורח קשה" מתבררת כלא נכונה לאחר מספר שעות.

  •   תגיד את בסדר שי
    • 18:01
    • 04.02.12

    1. הרימון פגע בעורף בזמן שהיו במנוסה מהחיילים. זה נראה בסרטון. וגם אם היו פניהם כלפי החיילים בזמן הירי, מה זה משנה? האם הם נראים זורקים אבנים? האם הם חמושים? מי יורה לעבר מפגינים שקוראים רק ססמאות?
    2. כינון ישיר הוא בפירוש לא 90 מעלות לקרקע אבל זה כבר דיון אחר. בשום פנים ואופן לא ניתן לקבוע ממה שנראה כי הרימון הגיע מכיוון השמיים. להיפך. תעבור פריים פריים ותראה שהוא מגיע בכינון ישיר לגמרי.
    3. זה העניין? להיפך, יופי שהיא לא נפצעה קשה. חבל שנפצעה בכלל.

  •   בקשר לאבנים: א.
    • 18:45
    • 04.02.12

    זריקת אבנים לא זרה היתה להפגנה. אפילו יש לכך תיעוד מצולם. ראה למשל שניות 15 ו-22 בסרטון הנ"ל.

  •   שניכם לא מבינים יוסי
    • 20:27
    • 04.02.12

    א) שומעים את היריה!!! היא בפרוש לפני שהקבוצה מסתובבת ובורחת. אם הם לא היו זזים, הרימון היה פוגע בשטח הריק שמאחוריהם. ב) לשי: זה לא חכם להסיק מסקנות מסרטון קצר שאינך יודע מה היה לפניו, או מה עשתה הקבוצה הזו לפני כן - מה שגרם לחיילים לירות רימון. דווקא אני מסיק, לפי הבריחה המיידית שלהם, שזה לא העימות הראשון שלהם באותו יום.

  •   1) הם בגבם, והרימון נורה אז. 2) סדר לעצמך את הזוויות. 90 מעלות לקרקע זה ישר לשמיים, ואח"כ נופל לעצמך על הראש. 3. לא בפעם ראשונה, דו"צ משנה את הודעתו כשמתגלה שהארוע צולם. עדיין, מי שלא רוצה לראות לא רואה.  (לת) נמאס כבר מהטיוחים
    • 22:10
    • 04.02.12

17 צריך לחקור למה לא ירו על האנטישמית אש חיה שחר
  • 17:46
  • 04.02.12

זה פשוט מחדל

18 רק תחשבו כמה שקרים אכלנו לפני עידן המצלמות חתול השלג
  • 17:50
  • 04.02.12

כשדוברי צה"ל לדורותיהם ידעו שאין דרך לסתור אותם. מה אנחנו באמת יודעים על מה שקרה באינתיפאדה השנייה? והראשונה? מה אנחנו יודעים על מלחמת ששת הימים ועל מלחמת השחרור מלבד הגרסא רשמית של דובר צה"ל?
ההסטוריה נכתבת על ידי המנצחים, והאמת אינה אלא שחקן משני בה...

19 אלימות קשה נגד הפגנה לגיטימית! אדמור
  • 17:51
  • 04.02.12

יד קלה על ההדק = משטרים חשוכים של דיקטטורים

20 דובר הקוזה נוסטרה אמר מה?  (לת) ק.א.
  • 17:52
  • 04.02.12

21 דובר צה"ל נוהג כשקרן פתולוגי, וגם כשהוא דובר אמת כבר לא מאמינים לו. חבל, שקרים מתגלים בסוף, אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן.  (לת) עמית
  • 17:57
  • 04.02.12

  •   ככל שיש יותר כיפות בצה"ל - יש יותר שקרים  (לת) זה טבעם של דתיים-משיחיים. שקר בשם קירוב הגאולה לא נחשב שקר
    • 08:07
    • 05.02.12

22 מגיע לה מחפשת צרות מצאה אותם על מה הפליאה מה הסיפור  (לת) ישראלי
  • 18:07
  • 04.02.12

23 בעיה שלה שהיא מתייצבת שם כל יום שישי... גולן
  • 18:15
  • 04.02.12

אחרי זה שלא תתפלא למה היא נפגעת מרימוני גז.. היא ציפתה שיבואו וילטפו אותה?

24 אזרחית צרפתיה? כנראה ערביה. דובר צה"ל: חיים
  • 18:16
  • 04.02.12

עושה רושם שאתם מפחדים מעיתון הארץ. אז כתבו בהארץ.

25 בילבול מוח - הרימון נורה לשטח ריק יוסי
  • 18:21
  • 04.02.12

אם תבדקו היטב את סדר העניינים בסרטון, יהיה לכם ברור לגמרי שהרימון נורה לשטח הריק שמאחורי קבוצת המפגינים - רעיון נכון בהתאם לכיוון הרוח - וכשהרימון כבר היה באוויר, הקבוצה הסתובבה והחלה לרוץ - ואז היא חטפה אותו בגב. רימונים לא עפים כל כך מהר. כך שהיא בוודאי לא נורתה בגב, אלא סובבה את הגב אל הרימון ורצה אל המיפגש איתו , כשכבר היה באוויר.

26 מה יש לאזרחית זרה להתערב? ואת החייל יש להעמיד לדין שלה פגע בה ישירות בראש אברהם
  • 18:21
  • 04.02.12

מי שעוזר לישמאלים, סופו להיפגע.

27 זורקים שם אבנים, תסתכלו על הגבעות  (לת) אחד
  • 18:24
  • 04.02.12

28 שטח צבאי סגור זה שטח צבאי סגור אורן
  • 18:31
  • 04.02.12

שיש שלט זהירות מוקשים אני לא נכנס לשם, תהרגו אותי אני לא מבין למה , אולי כי אני רוצה לחיות.
שתחזור לצרפת ותמשיך משם בהפגנות נגד הכיבוש

29 Pretty little liars...  (לת) Rawan
  • 18:36
  • 04.02.12

30 מי השקרן כאן???? יוני
  • 18:38
  • 04.02.12

נורו בגבם???? לא בגבם ולא בטיח- ברגע שנורה רימון הגז הם התחילו לרוץ.
כינון ישיר??? מי שלא יודע מהו כינון ישיר שלא יכתוב על זה. כינון ישיר אפשר לירות רק ממטרים בודדים. החיילים היום במרחק גדול מידי. הרימון נורה בדרך התקנית וסביר שפגע במפגינה ללא כוונה. אם כיוון החייל, הרי שלא פגע בכינון ישיר!

  •   האמנם ? הם עמדו כשפניהם לחיילים, החיילים ירו וכשהרימון יצא לדרכו הם הסתובבו והחלו לרוץ והרימון בעקבותיהם . . .כידוע רימון עשן נא במהירות של אופנים או כלבלב פיסח ויש זמן מספיק למפגין להסתובב ולרוץ . . . . אתה לא מאמין לזה, נכון ? או יותר גרוע, אתה באמת מאמין בזה !  (לת) ניוטון
    • 19:26
    • 04.02.12

  •   אתה השקרן כאן  (לת) מ
    • 19:33
    • 04.02.12

  •   יוני תבדוק את עצמך שי
    • 19:40
    • 04.02.12

    באמת, כולם פה רואים אחרת וחושבים אחרת. רק אתה תקוע באיזה סרט אחר. אולי זה הזמן לבדוק את עצמך

  •   אתה גם יוצא אידיוט כי כבר יש וידאוים שמוכיחים שאתה טועה אתה שקרן
    • 01:27
    • 05.02.12

    אפשר לירות בכינון ישיר מלמעלה ממאה מטר ולהרוג מישהו "בטעות", כמו שהוכיחו מצלמות הוידאו של המפגינים הפלסטינים בנעלין (אז אל תשחק אותה מומחה, כי כבר שמענו "מומחים" כמוך בעבר), כאשר נהרג הבחור עם החולצה הצהובה מפגיעה של רימון גז בחזה שלו. הבחור הוא גם אחיה של פלסטינית אחרת שנהרה גם כן בהפגנות הכפר. לפניי שהוידאו פורסם, הצבא שלנו שיקר, כמו שהוא משקר עכשיו. "לא בכוונה" "הם זרקו אבנים" "רימון הגז סטה ממסלולו" ושטויות אחרות כאלה שהתבררו כשקרים מגעילים בסופו של דבר.

31 צריך את הלוחמים של בשאר הם יודעים איך להילחם באזרחים ערבים  (לת) יוסי ארביב
  • 18:46
  • 04.02.12

32 הסרטון גם מוכיח שהיתה זאת הפגנה אלימה (רואים כמה מיידי אבנים). אי לכך, שימוש באמצעים לפיזור הפגנות הוא לגיטימי. חבל שמפגין בהפגנה אלימה נפגע, אבל גם חבל שהפלסטינאים לא מצליחים - עדיין? - להפגין באופן לא אלים.  (לת) א.
  • 18:49
  • 04.02.12

  •   כמעט כל סרטון שהם מפרסמים ערוך בשני מקרים שהגיעו לבית המשפט השופטים קבעו שהייתה עריכה, הם התמחו בעריכת הסרטים  (לת) הסרטון לא מוכיח כלום
    • 22:25
    • 04.02.12

33 לתקן כותרת "ערביה בעלת אזרחות צרפתית" באה להרוג חיילי צה"ל  (לת) אהרן
  • 18:51
  • 04.02.12

  •   איך מפגינה "באה להרוג"? מה, היא הורגת בעזרת הקריאות שלה? או אולי כאפייה זה נשק להשמדה המונית? בינתיים מי שהורג זה צה"ל, ובכמויות. תלמד את העובדות לפני שאתה מדבר, ימנון  (לת) ירדן
    • 23:18
    • 04.02.12

34 הפגנה של שוחרי שלום זהר ישראל
  • 18:54
  • 04.02.12

להיות בעל דיעה קבועה ,זה דבר המשקף צרות ראיה.נכון שהם מפגינים אבל הפרת חוק היא הפרת חוק.רק להזכיר,שלא ישראל רצתה את כל המלחמות.ולכן כאשר היפסדתה הלך אליכה.מעניין מה היה קורה במידה וישראל הייתה מפסידה.

35 לא ראיתי מה לא היה בסדר שמאלן נעור
  • 19:03
  • 04.02.12

החיילים ירו גז מרחוק ולא בכינון ישיר ובזה נתקימו הנסיבות ...כל השאר בעיה שלה

36 אבא יקר, יום אחד תצטרך להסתכל לבן שלך בעיניים ולומר לו: כן, אני שירתתי בצה"ל, צבא ההגנה למתנחל  (לת) ישראלי אמיתי
  • 19:12
  • 04.02.12

37 היא מפחדת להיחשף כי היא משקרת  (לת) פייר דל-אשמאטה
  • 19:17
  • 04.02.12

38 סרקוזי לחש לאזנו של אובמה ש"נתניהו שקרן". אז מאיפה למד דו"צ?  (לת) איפה רוצח מוסטפה תמימי?
  • 19:17
  • 04.02.12

39 מתי סוף סוף יבינו הטמבליםששברנו זאב
  • 19:24
  • 04.02.12

שאף אחד לא מאמין להודעות צה״ל כי הן ביותר מידי מקרים שליפות או לא אמת בכוונה. צה״ל וכולנו נראים רע. צריך דוברות מקצועית ואמינה.

40 ההחשיבות של ״החדשה״ הזאת עוזרת לשכוח לרגע את נעשה בסוריה ומצרים אך רק לרגע :-(  (לת) ליברמן אשם בהכל
  • 19:26
  • 04.02.12

41 the magad should go home hh
  • 19:26
  • 04.02.12

Trusted reporting on events is key in the israeli army, and after this fashla the magad must go home

42 אין כלום בסירטון ! "הארץ" שותף לתעשית השקרים !  (לת) אזרח
  • 19:30
  • 04.02.12

43 אכן פגיעה!! קשה? קשה כ"כ שיש כאן אייטם חדשותי? קישקוש מקושקש!!!  (לת) ara
  • 19:32
  • 04.02.12

44 Ship that so called "TOURIST" home ASAP..........who the hell is she and why she came to Israel???JUST ASKING  (לת) Old Soldier
  • 19:39
  • 04.02.12

45 מתגרים בכוונה על מנת לצלם. יושב צלם עם מצלמהבאיכות א
  • 19:42
  • 04.02.12

צלם עם מצלמה באיכות גבוהה יושב ומלכה מראש. מתחילים פרובוקציה בתקווה שיקרה משהו. ואם יש אזרחים זרים מה טוב

46 די להתחסדות יונתן
  • 19:45
  • 04.02.12

במלחמה ,כמו בכל מלחמה,יש נפגעים.אם אתה תופס איזשהוא צד קח בחשבון שאתה עלול להפגע.תחזרי לפארי לנשנש קוראסון.ותגידי תודה שאת לא בסוריה.

47 הצרפתיה לא רוצה שיידעו את שמה כי היא לא קיימת. זו בטח ישראלית, מבית מדרשה של סתיו האנרכיסטית, שיש לה במקרה גם אזרחות צרפתית (אולי בת של אברום בורג הצרפתי).  (לת) סקרן
  • 19:47
  • 04.02.12

48 די להתחסדות יונתן
  • 19:48
  • 04.02.12

במלחמה ,כמו בכל מלחמה,יש נפגעים.אם אתה תופס איזשהוא צד קח בחשבון שאתה עלול להפגע.תחזרי לפארי לנשנש קוראסון.ותגידי תודה שאת לא בסוריה.

49 צפיה לעומק גיל גילון
  • 19:50
  • 04.02.12

מי שיטרח ויצפה בסרט לעומק בהילוך איטי (גם ברגיל ניתן לראות) יראה ויופתע (או לא) שרימון הגז לא פוגע בה אלא בבחור לידה, היא אוחזת את ראשה בידיה ומתכופפת כמה שברירי שניה לפני שהרימון מגיע לאיזור.

50 שתגיד תודה שהיא לא בסוריה מאיה
  • 19:53
  • 04.02.12

מי אמר לה בכלל להפגין שתחזור לצרפת ותחפש לה צרות לא כאן

  •   אנחנו מתקרבים להתנהגות החיילים הסורים,כששם יפסק אנו עדיין נמשיך בירי לעבר אזרחים פלסטינים כאן  (לת) רוני
    • 21:28
    • 04.02.12

51 תסלחו לי ,אבל צפיה בסרטון יוצרת בעיני שאט נפש מירי בכינון ישיר לעבר פלסטינים ותומכיהם אשר הפגנתם לגטימית .הירי נעשה בגיבוי מפקדיהם ,והפוגעים באנשים בכונה תחילה אינם נענשים על מעשיהם .האחריות להישנות מקרים אלה נופלת על הדרג המדינ שאינו נוקף אצבע לשינו המצב הזה,ועל כך אני מצר...  (לת) רון
  • 19:56
  • 04.02.12

52 המגיבים כאן מטעם הקרן האנטישמית החדשה עובדים שעות נוספות ? מה התשלום לשעה נוספת ?  (לת) ע
  • 20:02
  • 04.02.12

53 מהומה רבה על לא מאומה גבי גולדמן
  • 20:03
  • 04.02.12

ברור שזאת היתה הצגה מתוכננת ע״י המפגינים בכדי להפיש את חילי צה״ל ולהסיט את תשומת הלב הציבורית ממה שקורה בסוריה

54 מה עושה שם הפוסטמה? איציק
  • 20:08
  • 04.02.12

מה דוחפת את האף במקום שאין לה שום הבנה או נגיעה?
תארו לעצמכם שאני אצא להפגין נגד ממשלת צרפת בפריז באלימות....

55 Holy shit ....I hope the army spokman is sleeping alrite That's what you'v got. Israel
  • 20:14
  • 04.02.12

I hope the army spoke man is sleeping good in his bed tonight . I wonder, in some mornings, with his coffee, when his children ask him about his job.......Dos he give them the same true ...... Dos he know how not to lie anymore ??? And after the true is seeing the day light would they'll [ his children ] believe him again ......... or he hide his shame and tell them that he was hire to lie , and this his job to lie fore his beloved country.............. But with you my dear children it's a different story. I don't know about a job when they hire you to lie time after time and again. Maybe ...for sure politician are like that . But they are a different species any how

56 עצוב ! אמיר
  • 20:14
  • 04.02.12

עצוב שצהל למד לשקר ולטייח. פעם זה היה המסורת של הערבים.

57 "נורו בגבם" ? "כינון ישיר" ? רוצה לחיות 2
  • 20:15
  • 04.02.12

הירי נשמע כאשר המפגינים היו עם פניהם לחילים והמפגינים החלו לברוח לאחר הירי ובודאי שהן כאן כינון ישיר.

58 השלטון לא מבין שעבור רבים מאיתנו שרון
  • 20:21
  • 04.02.12

צה״ל, עקב פשעיו בשטחים, הפך למקור של בושה. איננו תומכים במעשיו, איננו מאמינים לדובריו. עבור כל אדם חושב והגיוני, צה״ל מבצע פשעים בלתי נסלחים כנגד אוכלוסיה אזרחית. אנחנו לא נחפה, לא נשתוק ולא נסלח!  

  •   שטויות אבי
    • 21:42
    • 04.02.12

    אולי הכוונה לרבים מתוך קוראי הכתבה הזו אבל עבור 90% מהעם (ויש לי תחושה שאני הולך על הנמוך והאחוזים הם הרבה יותר גדולים), ואני מתאר לעצמי שהאוחזים הרבה יותר גדולים אצל תומכי ישראל מבחוץ, צה"ל אולי לא בהכרח מקור לגאווה אבל בהחלט לא לבושה. ייתכן והפגיעה היתה מכוונת וייתכן והפגיעה היתה טעות. מהסרטון לא ניתן ללמוד זאת. בנוסף, לא ניתן ללמוד מהסרטון מה היו האירועים שהתרחשו לפני ניסיון פיזור ההפגנה.

  •   השלטון מבין זאת היטב, ומעוניין שה"רבים" האלה יעלמו מכאן.  (לת) ליבוביץ' צדק!
    • 05:17
    • 05.02.12

59 על דובר צה"ל אפשר לומר את מה שאמרו על שרון. הוא מעולם לא נתפס אומר אמת....  (לת) כל כלב
  • 20:27
  • 04.02.12

60 ערבים, אתם עוסקים בשטויות עוד תפסידו את ה"אביב" הערבי... פישלזון
  • 20:43
  • 04.02.12

מענין איך יראה ה"חורף" אצלכם.
תביטו סביב , רוצחים אלפים מאחיכם בסוריה , מצרים ואתם עוסקים במכה בצוואר ?
אסד לא קיבל את רמת הגולן ואתם לא תקבלו את ירושלים.

61 עצוב לראות לאן עיתון הארץ גולש אבי
  • 21:06
  • 04.02.12

אין ספק שדיווח שקרי של דו"צ זה דבר חמור, האם העיתון חושב שזה המצב?

האם ייתכן כי דו"צ הוציא את ההודעה בהתאם לדיווח שקיבל?

האם עיתון הארץ מצפה מדו"צ לבצע תחקיר כולל ניתוח בליסטי של נפגע במהלך הפגנה?

אם לא, מדוע לא נזרקו הכתבה, יחד עם הכתב לכל הרוחות?

או, שאולי יש כאן כוונת מכוון סמויה,

תמהני

62 היאהאחד יא לא נפגע פיזית מהרימון, הבחור נפגע וקם זה מצולם האחד
  • 21:27
  • 04.02.12

מסיתנים

63 אין מקום לאזרח זר בהפגנת טרור בגדה רונן
  • 21:29
  • 04.02.12

אין לאפשר לאזרחים זרים להפגין בהפגנןת טרור בגדה.
על הצבא לעצור מעצר מונע את כל מפגיני הטרור העושים זאת באופן קבוע.
לחקור אותם ולשחרר לאחר בחקריה .במידה ויש בין המפגינים אזרחים זרים הם צריכים להיות מגורשים על חשבונם לארץ אזרחותם.
אזרחים זרים יכולים לעשות הפגנות וירטואליות. אין שום מקום להפגנות של אזרחים זרים בישראל.

  •   גם להפגנות פלסטיניות אין ״מקום״ בגדה גיל
    • 15:16
    • 05.02.12

    אין לאף אחד שם ״מקום״ להפגין. אין שם פיסת אדמה שהיא לא יהודית טהורה. המולקולות שבאוויר הן יהודיות, ואין מקום לנשמת אפם של גויים. האבק שעל האדמה הגיע עם היהודים מאירופה ואין מקום לרגליים של גויים שילכלכו את האבק היהודי הקדוש.

64 הרצתי את הסרט עשרות פעמים. הבחורה נופלת לפני הגעת הרימון. למה סתם להתלהם ולהסיט?  (לת) תומר
  • 21:59
  • 04.02.12

65 תמיהות יוסף מירושלים
  • 22:02
  • 04.02.12

לאורך הסרט לא רואים פגיעה במפגינים, שיוצאים, בנשימה אחת, נגד הציונות, ההתיישבות והנאציות. נכון כפי ציינו מגיבים אחרים, כי ניכרת בריחה של המפגינים לאחר שהבחינו שיורים לעברם, וגז שמגיע מלמעלה. הגז נראה מיתמר משמאל לדרך. יש מי שנופל ואחר כך קמים ועוזרים ויש שוב נפילה. מן הקטע כפי שהוא נמסר ועובד גם לא עולה כי המפגינה (?) נפגעה מאבן, אבל המקום בו מטפלים (בה?) הוא הרחק מאחור. יתר על כן, הסרט בעייתי: החל מדקה 1:02 נפסק האודיו. מוזר מדוע פתאום יש הפסקת בהקלטת הקול בשעה שנמשך הצילום. קצת לפני הפסקת הקול, בשניה 0:57 שומעים את המילה בעברית "בראש". האם החיילים אמרו עוד משהו שאינו מתאים לתיאוריה ולכן מחקו את האודיו? מדקה 1:35 שעון הזמן מפסיק לרוץ, אך יש עוד שניות ארוכות של תמונה. אחרי עוד כמה שניות שומעים בעברית משהו כמו: "תיזהרו מאבנים". אחרי כן "אלי" ושוב הקול נעלם. זה נראה מבושל.

66 לא ברור מה הבעיה. תכלס - מגיע לה, בגלל מה שהיא עשתה.  (לת) מפה
  • 22:04
  • 04.02.12

67 הצרפתי רצתה להגיע לדמשק ושמעה ששמה לא משחקים בקקי  (לת) @ בנצי - א @
  • 22:06
  • 04.02.12

68 דברים כאלה, מה עם החייל שנפגע בפנים מידויי אבנים ? שמעתם משו ?אני לא  (לת) העיתונאים השמאלנים ישר מפרסמים
  • 22:14
  • 04.02.12

69 בסוריה אף ערבי לא יפגע מרימון גז ע.מיכאלי
  • 22:23
  • 04.02.12

מהגזרה הקשקוש הזה אתם שפויים אנשים חושבים ??

70 דובר צה"ל הוא גוף שצריך לפזר ולבנות מחדש קורא משועשע
  • 22:24
  • 04.02.12

דובר צה"ל הפך לגוף נקלה. כמו בצבאות סוריה ומצרים, אין שום קשר בין מה שדובר צה"ל מדווח לאמת (למעשה, בתחומים מסוימים, מרבית ההודעות של דובר צה"ל הן שקר). לעתים מדובר בשקר שנובע משליפה מהמותן, ולעתים בשקר בוטה ומכוון. גם מי שאינו מתענין בפלסטינים צריך להבין שתרבות השקר בצה"ל פוגעת באופן אנוש בחוסנו של הצבא.

71 עיתון שמאלני רק לתקוף את צהל זה מה שמעניין אותם נראה מה יגידו שתהיה פה שואה גריעינית tur
  • 22:25
  • 04.02.12

בסוריה נטבחים עשרות כל יום כולל ילדים בלוב כנל איראן מאיימת בנשק להשמדה עולמית מאיימת למחוק אותנו ומה עיתון הארץ מתעניין בתיירת שהפגינה נגד חיילי צהל וקיבלה מה שמגיע לה

72 אם תקראו היסטוריה, תראו שמיום ייסוד צה"ל חייליו רצחו, אנסו ושקרו. דברים כאלה אמנם קורים בכל צבא, אך גם בכל חברה אזרחית יש רוצחים ואנסים ולא משלימים עם זה. אין להשלים עם זה גם בצבא אלא יש להאבק בהם ללא הרף, על-מנת שלא נתדרדר לחברה חסרת חוק ומוסר.  (לת) צריך היה לשקר (צה"ל)
  • 22:38
  • 04.02.12

73 מה היא עשתה שם? אם היא רוצה להשפיע שתטוס לסוריה להפגין נגד אסד. או שזה מסוכן מדי לבורגנית הקטנה מצרפת, ולבעוט ביהודים יותר בטוח.  (לת) אלי
  • 22:58
  • 04.02.12

74 מס. 61. אתה הזוי? הרי יש סרטון המראה בברור. סרטוני
  • 23:08
  • 04.02.12

אף אחד לא אומר שדובר צהל צריך לחקור אבל אם מי שטען שזה היה מאבן שיקר. כי הרי אף אחד לא היה יכול לראות דבר שלא היה. אז מדוע לא לומר שהענין יבדק אלא לשקר?

75 למי איכפת מהצרפתיה? מה?
  • 23:10
  • 04.02.12

אני פשוט לא מבין את ההתעסקות ממה נפגעה הצרפתיה הקדושה!
זה הדבר הנורא ואיום שצה"ל עושה?
זה הדבר הנורא שקורה בשטחים?
יש מלחמה בין שני עמים, אלפי הרוגים משני הצדדים והארץ כל הזמן מתעסקים בצרפתיה הקדושה, אזרחית אירופה, אם היא נפגעה מרימון של הכובש הציוני או מאבן של הטרוריסטים הערבים!\

פשוט מוזר!

76 ל61 רואה שש שש
  • 23:27
  • 04.02.12

תגיד לי אתה מטומטם או שאין לך שכל. דובר צהל צריך לקבל דיווח אמין מהשטח. הבעיה היא שהכיבוש לא מאפשר להיות אמינים כי האמת בלתי ניתנת לעיקול.

77 כנראה שצה"ל אימץ את תרבות השקר והפך להיות כמו קול הרע"מ מקהיר בזמנו. דני ב.
  • 23:40
  • 04.02.12

ההתבוססות בבוץ בשטחים במשך שנים רבות ומגע יומיומי עם אזרחים בשטח כבוש סירסו את צה"ל לחלוטין.
הצבא אימץ גם את נורמת השקר והסיבון.
אינני מתפלא שקורים אסונות כבדים אם מזלזלים בנהלים , אינני מתפלא שתרבות הכיבוש והאלימות כלפי אנשים לא חמושים חילחלה גם לתחומי הקו הירוק.
אינני מתפלא כלל שבגלל התרבות הקלוקלת הצבא מתדרדר, חיליו נחטפים, מטוסיו מתנגשים באוויר, יורה ירי דו צדדי.
ומאבד חייל בפעילות מבצעית וכעת גם מאמץ את השקר כדרך חיים.
חוששני מתוצאות המלחמה הבאה.
ראו הוזהרתם.

78 איבדתם את הצפון , אתם מגיבים כאילו בוצע פה טבח . האם מישהו שם לב לעובדה שמדובר ברימון גז מדמיע. משהו שאני בתור יהודי כובש זכיתי גם לחטוף מהמשטרה שלנו  (לת) משה
  • 00:03
  • 05.02.12

79 יופי עכשיו אפשר לעצור אותה ולעשות החלפות עם הצרפתים עם הנהג שפגע בלי  (לת) הגלשנית
  • 00:54
  • 05.02.12

80 ואוו כמות המגיבים בתשלום כנגד צה"ל היא מדהימה. הגלשנית
  • 01:00
  • 05.02.12

או שהקרן החדשה הגדילה את מימון המחבלים או שסמאלנינו כל כך משועממים שכל שריטה צרפתית מוציאה אותם מהחורים.

הערבים האחים שלכם רצחו אתמול 400 בני אדם ואתם צועקים על שריטה...

81 if you can't stand the heat get out of the kitcken ירושלמי
  • 01:21
  • 05.02.12

אם כי הטבח בסוריה מגחיך את כל מה שקורה פה ואני מקווה שזה יכניס קצת אנשים לפרופורציות.

82 רואים שזורקים שם אבנים. אביעד בבל
  • 01:37
  • 05.02.12

ברור שהיא נפגעה מרימון הלם - וזה חמור. אבל להגיד שהחייל ירה בה ישירות בכוונה - זה גם עיוות של המציאות. שימו לב שמאחור כל הזמן זורקים אבנים - זה מפחיד ומסוכן.

83 לשמאלנים מלאי השנאה לצה"ל: לצה"ל מותר לשקר במלחמה נגדכם. כה לחי לחיילינו. ישעיהו ליבוביץ רצה במלחמת אזרחים, היא תגיע, ונראה מי ינצח: היהודים או המתייוונים.  (לת) יעקובי
  • 01:51
  • 05.02.12

84 כך או כך הנבלה הצרפתיה קיבלה המגיע לה  (לת) יואב
  • 02:05
  • 05.02.12

85 לחיילים הגיבורים ששומרים עלינו בנבי סלח שרל שפיץ
  • 03:09
  • 05.02.12

כרגע אין למי אבל כשיהיה למי להסגיר, נודיע.
ובנתיים תמשיכו במלאכת הקודש.

86 I did not tell her to be here.  (לת) F. her
  • 03:09
  • 05.02.12

87 מדוע קשה לי יותר ויותר להאמין לדובר צה"ל? האם זה משום ש...  (לת) משרת שם בנו של ספינולוג מועד?
  • 05:00
  • 05.02.12

88 הצבא הכי (חה חה חה ) מוסרי בעולם שוב יורה בגבם של מפגינים בלתי אלימים  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 08:20
  • 05.02.12

89 מתי אי פעם צילום או סרט אישש את טענת הצבא? אקולוגית השקר חביבת השופטים  (לת) אריק
  • 10:00
  • 05.02.12

90 לגרש את הצרפתיה לסוריה- שתפגין שם ונראה מה התוצאות ציון ישראלי
  • 12:17
  • 05.02.12

מה יש לצרפתיה להפגין בישראל. ברור שהיא מחפשת פרובוקציה ולא שוחרת שלום. אם אמנם שוחרת שלום לתפגין בסוריה כנגד רצח בכוונה תחילה של
מפגינים.

91 ברור שהערבים זרקו את הרימון- תסתכלו טוב!!  (לת) משה
  • 20:11
  • 05.02.12

92 מי שמשחק באש שלא יבכה כשהו נפגע. אם היא לא הייתה הולכת היא לא הייתה נפגעת! בעיה שלה  (לת) יוני
  • 20:25
  • 05.02.12

93 אצלנו אפשר להיות "איש זכויות אדם" דה-לוקס , נראה את הצדקנים גיבורים במרחב הערבי. י.א
  • 11:15
  • 06.02.12

במצרים-היתה נאנסת ע"י חבריה הערבים(זה קרה גם בגדה -את זה הס מלספר).
בסוריה- נאנסת ונרצחת.
בירדן-נעלמת.
לבנון- נו באמת ,היו חוגגים עליה ומשחררים כדי שתספר לחברה'.

94 מדינתישראל נלחמת מפני אויבים המכריזים על שאיפתם ומלחמתם לחסל אותה ואת יהודיה - ואלו מקבלים גיבוי מ"ישראלים"  (לת) לא יאמן
  • 12:28
  • 06.02.12