המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

דיווח בארה"ב: ראש המוסד בדק בביקורו כיצד תגיב ארה"ב לתקיפה ישראלית

בכיר אמריקאי ל"דיילי ביסט": פרדו הגיע כדי "לבדוק את הדופק" של וושינגטון. עוד דווח כי י-ם הפסיקה לשתף את ארה"ב בהכנותיה לתקיפה אפשרית

ביקורו של ראש המוסד תמיר פרדו בוושינגטון נועד לבדוק מה תהיה תגובת ארה"ב במידה וישראל תחליט באופן חד-צדדי לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, כך דיווח הבוקר (שני) אתר החדשות האמריקאי "דיילי ביסט".

בכיר אמריקאי שצוטט בכתבה שפורסמה היום אמר שפרדו הגיע כדי "לבדוק את הדופק" של ממשל אובמה, וכן לבדוק עד כמה וושינגטון מתנגדת לתקיפה ישראלית. פרדו העלה בשיחותיו עם בכירי הממשל, כך על פי הדיווח, שורה של שאלות, ובהן: מהי ההיערכות האמריקאית מול איראן? האם קיימת מוכנות אמריקאית לתקוף באיראן? האם ארה"ב מעוניינת לתקוף באיראן? ומה תהיה המשמעות אם ישראל תעשה זאת בעצמה?

בכתבה דווח עוד כי ישראל הפסיקה לשתף את וושינגטון בהכנותיה לתקיפה אפשרית. על פי הדיווח, לאמריקאים היה "חור שחור" בכל הנוגע להיערכות הישראלית בנוגע לאיראן בין יוני לאוקטובר, כיוון שישראל הפסיקה לשתף את וושינגטון במידע. עוד דווח כי ישראל ביקשה מהנשיא ברק אובמה לקבל ערבויות לכך שאם הסנקציות ייכשלו, ארה"ב תתקוף את מתקני הגרעין, אולם עד היום הממשל לא הסכים לספק התחייבות כזו.

דבר ביקורו של פרדו לפני כמה שבועות בוושינגטון נחשף באופן מקרי במהלך שימוע בסנאט בסוף ינואר. בשימוע ששודר בטלוויזיה האמריקאית השתתפו ראש הסי-איי-אי, דיוויד פטראוס, וראש המודיעין הלאומי, ג'יימס קלאפר. במהלך הישיבה שאלה יו"ר הוועדה, הסנאטורית דיאן פינשטין את קלאפר, האם ישראל עומדת לתקוף באיראן? קלאפר השיב כי הוא מעדיף לדון על כך בישיבה בדלתיים סגורות.

תמיר פרדו. ביקור בוושינגטון
תמיר פרדו. ביקור בוושינגטון. צילום: מוטי מילרוד

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

אך פינשטין היתה זו שציינה בתגובה כי היא נפגשה באותו שבוע בוושינגטון עם ראש המוסד, פרדו. ראש הסי-איי-אי פטראוס ציין בשימוע כי גם הוא נפגש עם פרדו במהלך ביקורו בוושינגטון, ואמר כי קיים חשש הולך וגובר בישראל בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית.

פרדו התייחס באופן גלוי לאיום הגרעין האיראני לפני כחודש וחצי. בהרצאה בפני כ-100 שגרירים ישראלים בכנס שנערך בירושלים, הפתיע ראש המוסד ורמז כי הוא אינו סבור שאיראן גרעינית תהיה בהכרח איום קיומי על ישראל. פרדו הדגיש, לדברי שלושה שגרירים שנכחו בהרצאה, כי ישראל פועלת באמצעים רבים כדי לסכל את תוכנית הגרעין האיראנית והיא תמשיך לעשות זאת, אולם אם האיראנים ישיגו פצצה גרעינית, המשמעות של כך לא תהיה חיסולה של מדינת ישראל.

"מה המשמעות של המונח איום קיומי?", שאל פרדו. "האם איראן היא איום על ישראל - בהחלט. אבל אם אומרים שפצצה גרעינית בידי איראן היא איום קיומי, אז משמעות הדבר שצריך לסגור את החנות וללכת הביתה. זה לא המצב. משתמשים בחופשיות רבה מדי במונח הזה איום קיומי".

Read this article in English: Report: Mossad chief's secret U.S. visit meant to gauge American response to Israeli attack on Iran




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עצה לראש המוסד: אולי כדאי שתבדוק איך האיראנים יגיבו לתקיפה ישראלית  (לת) ישי
  • 09:01
  • 13.02.12

  •   מה יעשו הפרסים ? יעלו את מחירי השטיחים ! הקם להורגך השכם להורגו !  (לת) לא מפחדים להלחם על קיומנו ! להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים T
    • 09:36
    • 13.02.12

  •   אם הטיפשות לא תהרוג אותנו, שומדבר לא יהרוג אותנו.  (לת) פ.שילר
    • 09:51
    • 13.02.12

  •   הנה עצה שימושית סקסולוג גרעיני
    • 10:06
    • 13.02.12

    אתה וודאי יודע כי ישראלי לא עושה סקס ברחוב כי כולם יתנו לו עצות.
    סמוך קצת על ראש המוסד.
    הוא לא בא לארה'ב לעשות סקס ויודע מה לשאול בלי עצותינו.

  •   מה אגיד? מדינה של גיבורים. חיסלתם 1500 פלשתינים בעזה בפחות משבועיים במחיר מבצע ואתם חושבים שזה מלחמה. משוגעים!לכו לשחק בפלייסטיישן. ועוד דבר- לא סומך על גנרלים ו/או על אנשים עם חליפה ועניבה  (לת) ישי
    • 10:32
    • 13.02.12

  •   חחחחחח -יפה שאתה מיעץ לראש המוסד - מי אתה בכלל אלון
    • 12:01
    • 13.02.12

    תיהיה בטוח שכל האופציות שעלו לך בראש הוא יודע והרבה מעבר..עצה לראש המוסד LOL

  •   לך תשחק אתה בפלייסטיישן יפה נפש אלון
    • 12:04
    • 13.02.12

    בינתיים אני לא רואה ישראלים רוצחים תינוקות בני חודשיים עם סכין וגם לא מתפוצצים באוטובוסים ולא משגרים טילים במטרה לפגוע באזרחים.. כל מה שקורה בעזה זה באחריות הפלשתינים בלבד...תבדוק עם החמאס למה הם ממקמים את מצבורי הנשק שלהם לידי בתי ספר... התשובה תיהיה כי זה מצטחם טוב לעיתונות העולם...לך קיבינימט יפה נפש שכמוך..צבוע

  •   לישי.אתה סומך על אנשים בכפיה?רוב הפלישטים שחוסלו היו מחבלים.וכולם שאהידים.זה טוב להיות שאהיד.  (לת) רועי
    • 13:14
    • 13.02.12

  •   האירנים כבר הגיבו למתקפת האופנועים שרצחו מדעני-גרעין... ראה הפיגוע בדלהי ובגרוזיה... המוסד מפגע -- לא מונע פיגועים -- להיפך הפיגועים גורמים לעוד פיגועים
    • 17:23
    • 13.02.12

    אה בה ציגלע מהההה

02 אני יודע איך אני אגיב  (לת) איל
  • 09:17
  • 13.02.12

03 עדיף לשמור על מאזן אימה : הם יתרברבו ואנחנו נאיים  (לת) תקיפה מיותרת
  • 09:25
  • 13.02.12

04 עיתון הארץ גורם נזק למדינה בטחון שדה
  • 09:28
  • 13.02.12

על מה חלמת בלילה עיתונאי קטן שלי

05 כרגע האיראנים... ייאי
  • 09:56
  • 13.02.12

כרגע האיראנים מוגבלים צבאית ביחס לישראל:הם איימו שיפעילו החיזבאללה והחמאס נגד ישראל.החמאס הוריד את עצמו מהמשוואה והחיזבאללה,די מוגבל, מגמגם בעיניין זה ונמצא בתחושה שאסור לו לתת לישראל תואנה להכות בו.הטילים הקונבנציונאליים שבידי איראן,משום אי דיוקם,צפויים ליפול רובם ככולם בירדן ובים.זה ישתנה כשיהיה להם טילים עם רש"ק גרעיני:די שטיל אחד ינחת בישראל או אף בגיזרה המערבית של ממלכת ירדן,הנזק יהיה גרוע ממאות טילים קונבנציונאליים.לכן לישראל לא תהיה ברירה אלא להכין את האמצעים והתוכניות ולתקוף ובמלוא העוצמה.

06 אזרחי ישראל כנסו!!! חייבים לראות!! לא ייאמן שזה אמיתי,אבל לבדוק!! אלי רונן
  • 09:58
  • 13.02.12

במדינת ישראל ישנה רשימה של למעלה מ200000 אנשים שיש להם כספים ואפילו( למבוגרים יותר) נכסים שפשוט נשכחו או נעלמו. קרנות למיניהן,חברות ביטוח,משרדי ממשלה,גופים ציבוריים, ממשלתיים ופרטיים. לפני מעל לחודשיים הרשימה הזאת יצא לאור באתר ששמו "איילי" . אין לאף אחד מהצדדים אינטרסט לפרסם זאת וזה ברור למה. לא לוותר!! תכנסו ותרשמו את שמכם,סבא,סבתא,דודים,הכל!!! אם תהיה התאמה בת.ז או בשם המשפחה,תעודכנו על ידי המערכת ותועברו לשלב האיתור שאורך כ4 חודשים!! אזרחי ישראל לא לוותר!! רוב הכסף שוכב אצל האפוטרופוס הכללי!!! תעזרו גם למי שיכול להיות לו ולא יכול לבדוק לבד!

07 תקיפת יתושים דנידג
  • 10:03
  • 13.02.12

לאור הפירסומים הבוקר. באשר לתקיפה אפשרית ומישוש הדופק אצל ידידתנו אמריקה. נשאלתי הבוקר ע״י בן משפחה ואורח מצרפת אשר בא לאירוע משפחתי.ובסקרנותם שאלו? האם מדובר על תקיפה של מכת יתושים באיזה פינה בעולם . פרס למשל: האמת שנבוכתי ונאלמתי דום ! 

08 מאד פשוט: האמריקאים לא יתנו לישראל למוטט את המזה"ת ולגרום לכל המוסלמים בעולם להתעמת איתה באופן חסר תקדים - וכמובן שלא לגרום להתמוטטות אספקת הנפט ולכן קריסה כלכלית גלובלית: ומה זה אומר? ישתמשו ב"נאוטילוס" ובעוד כמה אמצעים לנטרל את התקיפה הישראלית/ברקית, למרות תסביך אימת האייפ"ק (ומושל דרום קרולינהׂ) !!!  (לת) מצדה חזרנו אליך שנית
  • 10:11
  • 13.02.12

09 כשהאייתוללות יעמדו בפני נפילה בבוא היום, הם ישלחו שי
  • 10:12
  • 13.02.12

תמות נפשי עם יהודים

10 אזרחי ישראל כנסו ותבדקו להוריכם! אלי
  • 10:22
  • 13.02.12

במדינת ישראל ישנה רשימה של למעלה מ200000 אנשים שיש להם כספים ואפילו( למבוגרים יותר) נכסים שפשוט נשכחו או נעלמו. קרנות למיניהן,חברות ביטוח,משרדי ממשלה,גופים ציבוריים, ממשלתיים ופרטיים. לפני מעל לחודשיים הרשימה הזאת יצא לאור באתר ששמו "איילי" . אין לאף אחד מהצדדים אינטרסט לפרסם זאת וזה ברור למה. לא לוותר!! תכנסו ותרשמו את שמכם,סבא,סבתא,דודים,הכל!!! אם תהיה התאמה בת.ז או בשם המשפחה,תעודכנו על ידי המערכת ותועברו לשלב האיתור שאורך כ4 חודשים!! אזרחי ישראל לא לוותר!! רוב הכסף שוכב אצל האפוטרופוס הכללי!!! תעזרו גם למי שיכול להיות לו ולא יכול לבדוק לבד!

11 אולי מספיק כבר עם התקיפה באיראן? שלומי א.
  • 10:23
  • 13.02.12

נמאס לקרוא כל בוקר על תקיפה באיראן (בתוספת תמונות להמחשה). תפסיקו להפחיד. יצא מהאף. יש מספיק שחיתות וטיפשות בארץ. למה שלא תטפלו בזה?

12 טוב, דיבר עם הפנטגון: ומה היתה התשובה?  (לת) והאם יהירינו וזחוחינו יתחשבו בתשובה?
  • 10:32
  • 13.02.12

13 מה שפרדו שאל, בשם שולחיו מהממשלה, זה האם יישארו בוחרים בישראל לאחר התקיפה? התשובה ברורה, גם בלי ארה"ב
  • 10:35
  • 13.02.12

לא, השוטר לא יבוא להציל אותנו: לא יהיה מי שאפשר להציל

14 כן, באמת צריכים להפסיק עם סיפור של אירן פבלו
  • 10:49
  • 13.02.12

ולהתרכז באיום קיומי אמיתי: לי למשל יש איום קיומי מצד החותנת הפולנייה שלי. מה לעשות: להפגיז אותה עם בורקס עירקיות או עם גפילטה פיש בנוסך רוסי? בטוח היא תגיב בהוראה ברורה לבת שלה, אישתי ופולנייה כמוה, לסגור את רגליה עד להודעה חדשה. נו, מה כבר השתנה?

15 דוקטרינת ג'יממס מונרו 1816-1824 חוזרת יאיר המפ"מניק
  • 10:59
  • 13.02.12

אובמה תפס שכל עוד קשורה כלכלת ארה"ב בזו האירופית היא תוסיף לדשדש.
מבחינתו החצי המזרחי של כדור הארץ כבר אבוד לסין הדו ורוסיה.
ארה"ב תתמקד עכשיו במרכז ודרום אמריקה -מכסיקו,קולומביה,ברזיל וארגנטינה,ותשאף ליצור הגמוניה חדשה בחצי הכדור המערבי בהנהגתה של
ארה":ב. ישראל כדרום וייטנאם של שנות ה 70 SAIGON WITH THE WIND

  •   ליאיר המפ"מניק: זוהי תפיסה מעט פשטנית - לא כן? ערן ארגוב
    • 11:34
    • 13.02.12

    ראשית איננו חיים בראשית המאה ה-19. על אף ההתקדמות המהירה של סין ורוסיה (אגב בעיקר הודות לקשרי המסחר שלהן עם מערב אירופה) - הרי שהן עדין רחוקות מלהגיע להגמוניה אבסולוטית אפילו בחצר האחורית שלהן. עובדה היא שהרפובליקות הסובייטיות לשעבר באסיה המרכזית (כל ה"סטאנים" למיניהן פלוס אזרבייג'אן) מעדיפות קשרים הדוקים וישירים דווקא עם ארה"ב. די להמחיש זאת בשירותים הצבאיים שאוזבקיסטאן מעניקה בנדיבות לארה"ב. ללא הבסיסים האמריקאים על אדמתה היה כל מבצע הפלישה לאפגניסטאן כמעט בלתי אפשרי. גם הרומן הבטחוני הלוהט בין ישראל לאזרבייג'אן הוא תולדה של המדיניות הרגיונאלית הזאת ודווקא האזרים שחיים בשכנות לאיראן הם אלה שנוהגים כך במופגן. לזה יש להוסיף את האינטרסים של רבי וקברניטי תעשית הנפט האמריקאית שאינם בהכרח חופפים את האינטרסים הלאומיים האמריקאים. חברות ענק כמו "אקסון" או "מורקו" או "טקסקו" ודומיהן אינן יכולות להרשות לעצמן לוותר על שדות הנפט והגז העצומים של רוסיה, אזרבייג'אן אוקראינה ולאחרונה גם מלחשים על נפט שהתגלה במיאנמר (=בורמה) ולא צריך להיות בוגר יחסים בינלאומיים כדי להבין שזו הסיבה האמיתית להתחממות ביחסי ארה"ב עם מדינה מוחרמת זו. חברות הנפט האמריקאיות מנסות עכשיו להתמודד עם הנזק שנגרם להן כשבחרו להתרחק משוק הנפט הרוסי בדימדומי תקופת כהונתו של בוריס ילצין כנשיא רוסיה. הטבע כידוע אינו אוהב ואקום ולתוך החלל שנוצר נשאבו חברות הנפט האירופיות וחברת הנפט הבריטית BP עלתה על כולנה וחתמה על חוזי בלעדיות לשאיבת נפט סביב נורילסק שבאיזור הסוב ארקטי של רוסיה הצפונית. BP גם קשורה לבארות הגז הטבעי של קוזבס ועכשיו לקראת השלמתו של צינור הגז העצום שיחבר את רוסיה עם אירופה - יש בהחלט לחברות אמריקאיות מה לחפש ברוסיה (והרוסים לא יעצרו בעדן אם התשלום יהיה בהתאם. רזרבות של מטבע חוץ הן דבר חשוב מאין כמוהו גם בימים כתיקונם - ואין צריך לומר: בימים טרופים אלה). יש לצפות לכך שלמרות כל קימוטי המצח וזקיפות הגבה ביחס לטבעו האמיתי של משטר פוטין ברוסיה - ארה"ב דווקא תרצה בהשארתו על כנו כדי להגן על היציבות ההכרחית כל כך להמשך העסקים עם מדינה זו. בנוסף - באמריקה הלטינית דווקא גוברת ההתנגדות לארה"ב והדוגמא הוונצואלית של צ'אווס או הדוגמא הבוליביאנית של מוראלס מוכיחות שאכן אפשר לתחזק משטר (פחות או יותר) סוציאליסטי - והשמיים אינם נופלים. אפילו וושינגטון כמסתבר יכולה ללמוד לחיות עם זה בלי לבשל מאחורי הקלעים (לפחות כך אני מקווה) איזה פוטש ניאו פשיסטי חדש נוסח צ'ילה של איינדה ופינושה בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת. הכל כמובן אי"ה - בכפוף לנצחונו של הנשיא אובמה בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב.

  •   על אף מה שאמרת :דוקטרינת מונרו תתממש בכהונה השנייה יאיר המפ"מניק
    • 11:55
    • 13.02.12

    וצעד ראשון יהיה בהפיכתה של ונצואלה לפרו-אמריקאית.
    ארה"ב תנסה להחזיר את סבובו של הגלגל הכלכלי
    מ OUT SOURCING ל IN SOURCING .במקום פועלי סין,
    יהיו אלה פועלים מניקראואגה ועד פרו שיעבדו ב SWEAT SHOPS "המודרניים" של כלכלת ארה"ב "החדשה".
    ועוד יקום אלכסיס דה טוקוויל בשנות ה20 של המאה ה21
    ויספר לנו אנשי העולם הישן על הברבריות השלטונית של וושינגטון.
    משרד החינוך הישראלי ייטיב לעשות אם יורה על הוראת השפה
    הרוסית בבתי הספר .

  •   הממ.. יאיר.. נניח שמישהו בארה"ב היה חושב כמוך. האם חישבת כמה שנות אור ידרשו להפוך "מסטיצ'וס" (חצי אינדיאנים) ממרכז אמריקה לפועלים מיומנים במפעלי הייטק ואלקטרוניקה? ערן ארגוב
    • 13:52
    • 13.02.12

    הואל בטובך לקחת בחשבון שגם בסין זה לא קרה יש מאין. הלא ידוע לך היטב מה עשה המשטר הקומוניסטי מאז 1949 בסין: השקיע באופן דרמטי בחינוך. מאז ימי דנג השיאו פינג וההתקרבות לארה"ב עסקה סין (ועודנה עוסקת) בקניית טכנולוגיות חדישות ובהכשרה טכנולוגית מסיבית של מיליוני בני אדם. לאמריקה הלטינית אין הון אנושי (מילה איומה של מנהלי משאבי אנוש או מה שאני מכנה "משתפ"י אנוש") - שכזה מן המוכן וידרש הון אסטרונומי בלתי נתפס כמעט פלוס זמן של עשור או שנים לכל הפחות כדי להגשים פרוייקט שכזה. דווקא שני המוצרים האחרונים שהזכרתי דהיינו זמן וכסף הם בקיצוב בימים טרופים אלה של משבר כלכלי גלובאלי כשהיורו-זון עומד בפני זעזועים קשים על סף קריסה. אדרבא: בארה"ב צפוייה בריחה של הון נוסף למקלטי מס במזרח (למשל : סינגפור) כי הקפיטליסטים הגדולים שלא מוכנים להעלאות מסים אפילו כשמודבר בפרומילים אחדים - ינסו גם לטרפד את הרפורמות הרדיקליות יותר שהנשיא אובמה ינסה ללא ספק להוציא את הפועל בימי כהונתו השניה כשתסור מעליו אימת הצורך לשמור על "איזון" מול הרפובליקנים ומממניהם בסקטור הפרטי. הוסף לזה גם את הגזענות האינהגרנטית של המגנאטים הכלכליים האמריקאים (ואין מדובר רק בווספים אלא גם ביהודים שביניהם) שמכבדים את הסינים על היותם תרבות עתיקה אף שבינם לבין עצמם הם עדין קוראים להם " CHINKS") ואחרון אחרון ואולי קצת פחות חביב: שכחת את קיומו השקט אבל היותר ויותר מורגש של לובי סיני בארה"ב. הלובי הזה פועל לא רק בוושינגטון אלא גם בכל מיני אופנים גם בוול סטריט, בממשל הפדרלי כמו גם בממשל המקומי והשפעתו גוברת והולכת מיום ליום. הם לבטח לא יעמדו מנגד אם מישהו ינסה לצומצם את התלות בסין לשם סיפוק הרעב למוצרי צריכה זולים. חוששני שלמעטי ברזיל - רוב אמריקה הלטינית תמשיך להתפרנס מגידול בננות וקוקה עןד זמן רב בעתיד הנראה לעין. אזר לרוסית - היא כבר נלמדת בבתי הספר של רשת מופ"ת ולא נראה אפילו שהדור הצעיר יותר שבחלקו כבר נולד בישראל בכלל מעונין בזה . ליברמן כמובן יחתום על הצעתך אבל האם לא הגיע הזמן שנאמץ אל הערבית כשפה השנייה לא רק של ילדי ישראל אלא של כל מבוגר בישראל.?

  •   שכר העבודה של פועלי צ'נגדו יעלה והכדאיות להעסיקם תרד יאיר המפ"מניק
    • 19:45
    • 13.02.12

    באותה מהירות בה צומחת כלכלת סין כן גדלה מרירות פועלי
    ההיי-טק. אשר למיומנויות: כשם שאילו הוקנו בהדו ובסין כך
    הן תוקנינה בקובה,במרכז ובדרום אמריקה.למעשה מלחמתה של
    ארה"ב במגדלי הקוקה לא תהיה אפקטיבית כל עוד לא מוצעת
    למגדלי הקוקה חלופה משתלמת לפחות כמו עיסוק בלתי חוקי
    ומסוכן זה.ובדברנו על הסמים - גבולה של ארה"ב עם מכסיקו
    הוא כה בעייתי -12000000 (שנים עשר מליון) מהגרי עבודה
    בלתי חוקיים כבר חיים כיום בתוך גבולות ארה"ב - הוא ולא
    המזה"ת מה שמדיר שינה מעיניהם של רוב אזרחי טקסס,לואיזיניה ,פלורידה ,ניו מכסיקו,אריזונה ,נבדה וסאן דייגו שבקליפורניה.. התביעה להפוך גבול זה בלתי חדיר למסתנני עבודה ולמבריחי סמים עלול להפוך לסכסוך גבול עם מכסיקו היה וזו לא תשקיע יותר מאמצי סיכול שתי התופעות.צבא ארה"ב עלול למצוא עצמו מועסק ע"י הגבול הזה באופן הולך וגדל. עד כדי פלישה לתוך מכסיקו ויצירת BUFFER ZONES .ארה"ב כבר פלשה אל תוך מכסיקו בשנת 1852 ורק אחרי שנכבשה מכסיקו סיטי הוסכם כי השטחים המהווים כיום את דרום טקסס,נבדה,אריזונה ניו מכסיקו וקליפורניה כולה (!) סופחו לארה"ב.
    השלטון המרכזי החלש במכסיקו יעדיף שארה"ב תספח אליה אזורים נרחבים שנמצאים כיום בשליטת סוחרי סמים ובהם מבוצעים מעשי טבח יום יום.
    כמי שלמד ערבית חמש שנים -גם בני למד ערבית לפחות
    בתיכון וגם לאחר מכן בצבא- אני מסכים שערבית היא השפה
    הזרה הראשונה הצריכה להילמד בישראל. אבל אני חושב שמקומה של הרוסית חייב לתפוס את זה של האנגלית-זו נלמדת כיום בישראל בצורתה הפרימיטבית לצרכי ההיי טק מזה או צריכת אמריקאנה מזה,בלאו הכי איננה מכשירה את מי
    שמבקשים לעצמם השכלה.כמה בוגרי תיכון עם ציון בגרות טוב
    באנגלית מסוגלים לקרוא את גיבון,בוזוול,דיקנס בשפת המקור ?
    לו למדתי בביה"ס רוסית כמספר השנים שבזבזתי על למידה
    עקרה של אנגלית ,הייתי מסוגל לקרוא את פושקין ,לרמונטוב
    אלכסנדר בלוק סרגיי יסנין ,דוסטוייבסקי ,טולסטוי בשפת המקור.
    ואת בחטין,ערן,את בחטין.

16 חזרה על דברי יעקב חזן (1950 ):יש לי מולדת רוחנית שנייה במוסקבה יאיר המפ"מניק
  • 11:12
  • 13.02.12

יהודים לא לשכוח :מי שהציל מליון יהודים מן השואה היו רק חיילי הצבא האדום.
יהודים לא לשכוח :בזכות הקרמלין קמה מדינת ישראל
יהודים לא לשכוח : בזכות הנשק הצ'כי ובזכות הסכמת מוסקבה לשלוח אותו
יכולנו לצאת למבצע "נחשון" בראשית אפריל 1948 ולנצח בשלב הראשון של
מלחמת העצמאות.
יהודים לא לשכוח : אנחנו יותר קרובים לרוסים מלכל אומה אחרת
דוברי הרוסית בישראל (20% מהאוכלוסייה) :להזכיר לאילו שאינם
דוברים את השפה הקדושה הזאת -למה קדושה ? כי את אושוויץ שחררו
ברוסית - שהיא יצרה תרבות הרבה יותר עמוקה וגדולה מזאת שיצרה
האנגלית.

  •   גם מנחם בגין במבוא לספר "המרד" כתב שברית המועצות הייתה היחידה שהצילה יהודים והיחידה שעזרה להקמת מדינת ישראל.  (לת) סתם אחד שיודע
    • 11:56
    • 13.02.12

  •   אף פעם לא פגשתי מישוהו ממוצא רוסי שקורא לעצמו :"יאיר". אתה בכלל יודע רוסית? בוריס הקולחוזניק
    • 12:27
    • 13.02.12

    כי אם קראת את דוסטוייבסקי או טולסטוי בתרגום לעברית - זה עוד לא נותן לך לקבוע אם רוסית היא "שפה קדושה" או לא. שיחררו איתה אושוויץ? גם נתנו בה פקודות וקללות בגולאגים של סטאלין וגם חתמו איתה הסכם מולוטוב ריבנתרופ. מה בדיוק קדוש בזה?

17 זו התוצאה כשלא ניתן לסמוך על הקשקשנים בארה"ב לא לפרסם מידע רגיש רון
  • 11:20
  • 13.02.12

שנימסר מישראל במסגרת תאומים ושיתוף פעולה.

18 ממשלת הימין משתמשת במונח "איום קיומי" כדי לשרת את מטרותיה הפוליטיות בישראל - בוחרים מפוחדים ומוטרפים. איקו , ת"א
  • 11:37
  • 13.02.12

ברוכים הבאים למלחמה הקרה.
ארה"ב התמודדה ה"איום הקיומי" כבר לפני 60 שנים.
ישראל צריכה להפעיל כלים מדיניים ודיפלומטים כדי לשאוף לנורמליזציה באזורה, ולא איומים היסטריים שגם אם יצאו לפועל בהצלחה, לא ישנו דבר בטווח הארוך.

19 גם את הפניית העורף של דה-גול לא הפנימו בן לילה יאיר המפ"מניק
  • 11:44
  • 13.02.12

ולמזלנו צה"ל הביס את צבאות מצרים,סוריה וירדן בששת הימים על אף הפניית
העורף-בגידה היא מלה קשה - של דה-גול.והיתה גם היוזמה ההיא של בריחת "ספינות שרבורג" בשנת 1969 .
על ישראל לחחבור עכשיו עם רוסיה.פוטין במצבו האלקטורלי משווע לבעלי ברית כמו ישראל,ואל לנו לפשפש יותר מדי בציציותיו.

  •   לא התרשמתי שפוטין כל כך מעונין בברית עם ישראל. מאז שבמשרד החוץ יושב המזוקן המסוכן ממולדובה דווקא נעשו נסיונות להתחנף למוסקבה - אבל ללא הועיל.ראה למשל מה שמתרחש עכשיו בסוריה בחסות רוסית. רוסיה עדין מעדיפה את העולם הערבי..  (לת) אנדריי גרומיקו
    • 16:14
    • 13.02.12

  •   ברגע שהרוסים יבינו שישראל עברה צד הם ישנו את הגישה יאיר המפ"מניק
    • 21:18
    • 13.02.12

    עד שנת 1950 בריה"מ ראתה בישראל בעלת ברית ראשונה
    במעלה במזה"ת .בזכות היות מפלגת השלטון של ישראל,מפא"י
    מפלגה סוציאליסטית. עם פרוץ מלחמת קוריאה,והתייצבות בן גוריון לצד ארה"ב ובריטניה -מפ"ם הוסיפה לתמוך בגוש הקומוניסטי .ב"על המשמר" היה כתוב על מתקפת הנגד
    האנגלו-אמריקאית "כוחות האינטרבנצייה".
    ומשיצא המרצע מן השק ,השתנתה דרסטית מדיניות בריה"מ
    כלפי ישראל והיהודים. משפטי פראג 1951 היו אולי הגילוי
    הבולט ביותר של שינוי זה. בריה"מ ,בצדק מבחינתה, ראתה
    בתמיכת ישראל במערב גילוי של כפיות תודה .
    ומה קבלה ישראל בתמורה לתמיכתה במערב ?
    בינואר 1957 איים אייזנאואר על בן-גוריון שאם לא יוסגו
    כל חיילי צה"ל מסיני לאלתר YOU'LL FACE THE
    CONSEQUENCES
    האם קיסינג'ר לא השהה בכוונה תחילה את הרכבת האווירית
    בימים 8-13 לאוקטובר ,כשהוא מקווה שישראל תצא מוכה
    ממלחמת יום הכיפורים ?
    אם ישראל חפצת חיים באמת,מוטב שבמקום להשקיע מאמצי סרק
    בתקיפת מתקני הגרעין האיראניים,תשנה לאלתר את מדיניות
    החוץ,ואז גם רוסיה תשנה את יחסה לישראל.
    הן לישראל והן לרוסיה יש עניין בברית אסטרגית מול האסלאם
    הגואה באזורנו. רוסיה זקוקה לבעלת ברית אסטרגית כישראל
    במזרח התיכון כדי בראש ובראשונה להגן על מעבר חופשי
    של כלי השיט שלה בדרדנלים ובבוספורוס.ועל התועלת שתצמח
    לישראל מברית כזאת עם מעצמת הנפט הגדולה בעולם מיותר
    להרחיב את הדבור.

  •   הרוסים לא ישנו את גישתם.אנו נשנה את גישתנו. ההפך הוא הנכון.לא העלאווים ולא השיעים הם ערבים או מוסלמים סונים.בקווקאז כבר למדו זאת על בשרם, שכן גם אם הם סונים ו או שיעים, הם קודם כל אינם ערבים.הערבים הסונים הם בצד ארהב או בעברית פשוטה הערבים שם ואנו כאן וגם אנו לא ערבים ובטח לא סונים.אז מה עכשיו?, חושבים??  (לת) הגוי..
    • 23:32
    • 15.02.12

20 אין בעיה עם הדיווח ב- Daily Beast הבעיה היא שמדינת ישראל היא בְּהֵמָה -- מדינה כובשת בעלת אופי של חייה טורפת משה מזרחי על מדיניות ה"חור השחור"
  • 11:52
  • 13.02.12

ועוד שאלה: האם בירר מה-שמא תהיה המשמעות אם ישראל תעשה זאת בעצמה? ובכמה קורבנות יעלה הדבר, שם וכאן?

21 הןא צודק, פצצת גרעין באירן זה לא פרקטי לאירנים ולא קריטי לנו א.ד.
  • 11:56
  • 13.02.12

גם בדיקטטורות הפסיכיות ביותר צריך הרבה אישורים כדי לאשר השמדה עצמית (כמו במקרה של מדינה במזה"ת שמשגרת טיל גרעיני לשכנתה הגרעינית). כבר ידוע שנשק גרעיני משמש להרתעה תיאורטית בלבד ולא מעשית. מדינות גרעיניות ולא גרעיניות תקפו מדיניות גרעיניות ולא גרעיניות, ובשום מקום לא היה שימוש בנשק גרעיני. למעשה, לעולם לא יהיה. לגבי טרוריסטים: זה אולי 'פנטזיה בשבילהם' אבל לא משהו מציאותי. אף טרוריסט איסלמי לא ימחוק את ירושלים מהמפה... וברגע שיעשה זאת כל העם שלו יימחק מכדוה"א.

22 לא די בכך שלכל התומכים בתקיפה ישראלית אין מספיק תבונה להבין שמדובר ברעיון רע מכל הבחינות אלא שגם יש להם את נתניהו וברק מיקי
  • 12:05
  • 13.02.12

אין שום ערובה לכך שמבצע כזה יוכתר בצלחה וישיג את התוצאות הרצויות בגל תקיפה בודד [רק חסרי האחריות ישקלו בכלל גל תקיפה נוסף ויותר]. אין ממש טוב בכל הסיפור הזה אלא יותר רע בדמות מטוסים ישראלים שמופלים וחיילי כוחות מיוחדים שנשבים.

23 עבודה בעיניים ! - ישראל אינה מסוגלת להתמודד עם נושא הגרעין האיראני... כנסו... יוטב אל-אחיטוף
  • 12:24
  • 13.02.12

פעולה אפקטיבית תצריך מבצע של כחודש ימים על אדמת איראן כולל כוחות קרקע. כל מודל אחר אינו אפקטיבי ויכול לשרת רק את זריית החול בעיני הציבור הישראלי.
פעולה מסוג זה היא קצת גדולה על מדינה קטנה כמו ישראל.......ללא ארה"ב הפצצה האיראנית היא דבר מוגמר