מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ההסתה לא נעלמת מהטלוויזיה של הרשות הפלסטינית

ממצאים שמפרסם המכון "מבט לתקשורת הפלסטינית", שבחן את השידורים במשך שנה, כוללים ביטויים של האדרת מחבלים והיעדר שיח של פשרה

לרגעים, במהלך הצפייה בסצנה מתוך התוכנית ששודרה בטלוויזיה הפלסטינית ב-25 באוקטובר שעבר, קשה להאמין שמדובר בטלוויזיה הרשמית של הרשות ואש"ף, ולא זו של החמאס או של הג'יהאד האיסלאמי. בתוכנית המדוברת, נראית "כתבת השטח" של הטלוויזיה הפלסטינית שהתייצבה בטול כרם כדי לספר על נפלאותיו של רב המחבלים עבאס א-סייד שכלוא בישראל ונשפט ל-35 מאסרי עולם.

מדובר באיש שנחשב בתחילת העשור הקודם לראש הזרוע הצבאית של החמאס בעיר, והאחראי לשני פיגועי התאבדות מהקשים שידעה מדינת ישראל, בהם הפיגוע בבית המלון פארק בנתניה בליל הסדר במארס 2002. הכתבת, שעובדת בתוכנית המוקדשת למשפחות האסירים, לא בחלה במחמאות: "אנו מחוץ לביתו של הגיבור הלוחם, המפקד, האריה של בתי הכלא, עבאס א-סייד". והמחזה נמשך. הכתבת פונה לשתי אסירות משוחררות שיושבות בביתו של א-סייד ושואלת אותן: "מה ההרגשה שלכן עכשיו כאשר אתן יושבות בביתו של המנהיג, הגיבור, מביס האויב, מביס בית הכלא והאריה בחקירה?". אחת מהן, דיא אל-ג'יוסי, משיבה כי א-סייד היווה מודל לחיקוי "עבורנו". לאחר מכן הכתבת יוצאת לראיין את השכנים של "הגיבור". אחד מהם מסביר כי א-סייד הוא "הכתר על ראשנו שהביא גאווה לאומה, ללא ספק הוא הפך אותנו לגאים", אומר השכן.

Article video embed code

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב הידיעות והפרשנויות ישירות אליכם

נראה שהדוגמה הזו אינה בגדר יוצאת דופן בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית, גם בעידן שלטונו של יו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו מאזן). נאן ז'אק זילברדיק, חוקרת במכון "מבט לתקשורת הפלסטינית", מסבירה כי בטלוויזיה הפלסטינית "אין מסר של שלום עם ישראל". זילברדיק, שנולדה בדנמרק, פרסמה לאחרונה יחד עם מנהל המכון איתמר מרכוס ספר הנקרא "הטעייה" (DECEPTION), שבחן החל ממאי 2010 במשך שנה שלמה את התקשורת הפלסטינית ובעיקר את שידורי הטלוויזיה.

 

הממצאים המופיעים בספר לעיתים מדאיגים, לרוב גורמים לחלחלה. "מבט לתקשורת הפלסטינית" אמנם הוזכר לאחרונה כגוף המזוהה עם הימין שמספק למשרד ראש הממשלה מידע על המתרחש בתקשורת הפלסטינית. אך בחינה של ממצאי הספר וצפיה בקטעי ווידאו שונים מבהירים כי ללא קשר לנטייה פוליטית כזו או אחרת, קברניטי הטלוויזיה הפלסטינית רחוקים מלהעביר מסרים של שלום באמצעות שידוריהם. "אין חינוך לשלום", אומרת זילברדיק בשיחה עם "הארץ". "הדור הפלסטיני החדש שצופה בטלוויזיה הפלסטינית לא שמע שתל אביב או אשקלון הן ערים ישראליות. הוא שומע כי מדובר בערים כבושות שיש לשחרר. אין שום שיח בדבר פשרה או ויתור. בתקשורת הישראלית אתה רואה שקיים שיח שכזה".

לדברי זילברדיק, הקריטריונים שעל פיהם נבחנו שידורי הטלוויזיה הפלסטינית הם כאלה שהרשות הסכימה להם בעבר: הפסקה של האלימות, הכרה בישראל וקבלת ההסכמים החתומים. "כך לדוגמה גילינו בכתב העת שמוציא אש"ף, "'זאיזאפונה' , סיפור על נערה שפוגשת ארבע דמויות, הרביעית היא אדולף היטלר. הוא מסביר לה מדוע הרג יהודים ומה צריך לעשות. ואין שום הערה אפילו מצד המערכת מיהו אדולף היטלר ולמה הוא אחראי".

Article video embed code

זילברדיק מסכימה כי התוכן בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית השתנה מהימים האפלים עוד יותר של תחילת העשור הקודם, אז שודרה הסתה מפורשת וקריאות לפיגועים ואלימות. "כיום אין אמנם הסתה להרוג יהודים, אך משבחים אנשים שעשו פיגועים". הדוגמה החוזרת ונשנית, היא של המחבלת דלאל מוגרבי שהפכה לסמל בתקשורת הפלסטינית מסיבות שאינן ברורות.

מוגרבי, שהשתתפה בפיגוע באוטובוס הדמים ב-1978, אחראית לרצח של 37 ישראלים אך מוזכרת שוב ושוב בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית כגיבורה. בארבעה באוגוסט 2010, צוין בטלוויזיה יום הולדתו של יאסר ערפאת, שודרו כמה שירי הלל לאל-מוגרבי. כחודש לאחר מכן באירוע רשמי של הפתח ששודר בטלוויזיה הרשמית, הופיעה להקת אל-עאשקין (העשוקים) שבשיריה מהללת את האופן שבו "תקפנו את הציונים בנשק". הלהקה שרה בקולי קולות: "לחץ על ההדק".

יאסר עבד ראבו. אחראי לשידורים
יאסר עבד ראבו. אחראי לשידורים. צילום: קובי גדעון / באובאו

האחראי כיום על שידורי הרדיו והטלוויזיה הפלסטיניים הוא יאסר עבד רבו, אחד מאנשי "מחנה השלום" המובהקים ביותר בצד הפלסטיני. עבד רבו עומד מאחורי "הסכם ז'נבה" והותקף לא פעם על ידי פלסטינים בגין נכונותו לוויתורים מרחיקי לכת מדי. ואולי מכאן קשה גם להסביר את המתרחש על מסכי הטלוויזיה הפלסטינית. דווקא הטלוויזיה של אש"ף, שאמורה לכאורה לצדד ברעיון "שתי המדינות", מפארת ללא הפסקה מחבלים שהרגו ישראלים.

בעיה אחרת שעולה מהצפייה בשידורים, היא ההתעלמות המופגנת מקיומה של מדינת ישראל. פעם אחר פעם, בעיקר בתוכניות לנוער, מדגישים המגישים, הזמרים האורחים, הכתבים כי ערים כמו חיפה, יפו, לוד, רמלה וגם תל אביב הם חלק מפלסטין הכבושה. כך לדוגמה, ב-25 באוגוסט 2010, מספרת מגישה של תוכנית לילדים כי לוד, חיפה ועכו הן ערים כבושות.

ביוני של אותה שנה, מגישה אחרת שמשוחחת עם בנו של אסיר שואלת אותו: "היהודים הם האויבים שלנו, נכון?". את חיילי צה"ל היא כבר מתארת במילים בוטות יותר - "חיות". ובאוקטובר 2010, כבר טורחת הטלוויזיה לראיין מספר מומחים ירדנים למזרח תיכון שמסבירים כי "היהודים היו שנואים בכל מקום שהיו בו, בגלל חיבתם לכסף".

זילברדיק טוענת כי ההסתה בתקשורת הפלסטינית אינה נחשפת כמעט בתקשורת, ובוודאי שלא בזו הבינלאומית. "הקהילה הבינלאומית אינה מודעת להאדרה של מחבלים בתקשורת הפלסטינית או להכחשת השואה. קל יותר לבדוק אם יש בנייה בהתנחלויות מאשר לעקוב אחר ההסתה בצד הפלסטיני. אני לא מחשיבה עצמי ימנית במישור הפוליטי. כאשר הגעתי לישראל מדנמרק הצבעתי מרצ. אבל אי אפשר להתעלם ממה שמתרחש בתקשורת הפלסטינית. אין שום חינוך לשלום או אפילו דיון על כך. הדבר היחיד ששומעים הוא 'לא נוותר'. זה הכל".

את תגובתו של עבד רבו לכתבה לא ניתן היה להשיג. עיתונאים שעובדים בטלוויזיה הפלסטינית סרבו אף הם להגיב לדברים.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בקיצור, יש פחות הסתה מקודם.  (לת) ששש
  • 12:08
  • 19.02.12

02 לא!!!???, לא נכון!!!! לא יכול להיות!!!!!!  (לת) (אנחנו ידענו, תספר את זה לחברים בדסק)
  • 12:17
  • 19.02.12

03 ומה אצלנו? האם אצלנו יש חינוך לשלום? האם אצלנו אין הסתה? א
  • 12:23
  • 19.02.12

אין ספק שראוי ורצוי שגם אצלנו, וגם אצל הפלסטינים, יקדמו את השלום. אבל זה לא עניין חד-סטרי וחד-כיווני. לגבי המפות, נזכיר שגם אצלנו הקו הירוק לא הוחזר מעולם למפה, למרות שעובדתית אין ספק שיש שם גבול בין שטח ישראלי לשטח במשטר צבאי. לגבי ההתבטאויות, גם אצלנו יש האדרה של צה"ל וביקורת עליו נתקלת בתגובות קשות. יש צורך לשפר - לא רק אצלם, גם אצלנו.

הבעיה בארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית" היא שלא זו מטרתו - לשפר. מטרתו היא באופן ברור לתייג ולהציג את הפלסטינים כמי שמסרבים להסכם שלום ואינם פרטנרים, ובכך לטרפד את הסיכוי להסכם שלום ולהטיף לישראל עצמה להיות סרבנית שלום. על ידי הצגת ההסתה בתקשורת הפלסטינית, מעודד הארגון הסתה בתקשורת הישראלית. זוהי מטרה צבועה.

  •   הצחקתני, מר א' יובל
    • 17:17
    • 19.02.12

    אתה בטח קורא הארץ טיפוסי. תגיד לי אתה, מטרתו של עיתון הארץ לשפר, או שמא הוא בעל אג'נדה ברורה להבאיש את ריחה של מדינת ישראל בציבור הרחב?

    מבט לתקשורת הפלשתינית עושה עבודה ברוכה, אשר מציבה בפניך ובפני דומיך, את האמת האובייקטיבית לאשורה. לא הזיות, לא שאיפות, אלא מציאות.

    הלוואי שעיתון הארץ או ארגוני השמאל, הפסוודו ליברליים, היו פועלים כך.

  •   כן, אצלנו זה אחרת מורה
    • 23:21
    • 19.02.12

    א', תבוא בבקשה לשיעורי אזרחות וגיאוגרפיה בכיתות ט' ו-י"ב ותלמד על הקו הירוק, על "יונים וניצים", או סתם ביום רבין שבו רבין מועלה לדרגת קדוש ברמה של הכנסיה הקתולית. אז כן, לשאלתך- אצלנו זה אחרת. אולי אנחנו מדינת אפרטהייד לדעתך, או אפילו נאצים, אבל ככל שידוע לי במדינה הנאצית לא היה חינוך לפלורליזם וסובלנות כחלק מהחובה של תלמיד ללימודים ולתעודת סיום. אנחנו ממש, אבל ממש, לא כמוהם. אגב, גם התגובות אצלנו ל"תג מחיר" (שעדיין לא הרגו אף אחד) שונות מהתגובות אצלהם לשאהידים שרוצחים תינוקות- וראה את תגובת המדינה ל"תג מחיר" מול תגובת אחמד טיבי לשאהידים. כן, א', אנחנו נאורים והם דפוקים.אבל לגמרי דפוקים, לצערי

  •   וגם אותי הצחקתני, מר א' צ'
    • 23:56
    • 19.02.12

    כן מפות, לא מפות. אתה מעלה על דעתך שיעמוד עיתונאי של איזשהו כלי שידור בישראל (כולל מקור ראשון וגלי ישראל הימניים) וישדר משהו בזכות טרוריסט יהודי כלשהו (גולדשטיין ימ"ש)? אין סיכוי. תפסיק להלקותינו שלא לצורך.

  •   צודקת!!!  (לת) אלי
    • 20:06
    • 20.02.12

04 ואת ההסתה אצלנו, מישהו בדק?  (לת) א.א
  • 12:24
  • 19.02.12

  •   איפה אתה רוצה לבדוק? פלמוני
    • 13:42
    • 19.02.12

    בערוץ הראשון? בערוץ 10? בערוץ 22? אולי בקול ישראל יש הסתה? אולי בגל"צ? ואולי בעיתונות הכתובה? מה אתה רוצה לבדוק בדיוק ומי מפריע לך לבדוק?

  •   איזו הסתה אלי
    • 12:56
    • 21.02.12

    אולי אתה מתכוון-שהטלויזיה הישראלית צריכה כמו הארץ -והשמאל הקיצוני לירות לעצמו ברגל-אם כך אתה סובל ממקרה קשה של מאזוכיזם

05 ממש ׳מפתיע׳ מה באמת?? שהם יסיתו נגדנו?  (לת) שקוף !!
  • 12:24
  • 19.02.12

06 הטלויזיה הפלסטינית מממ
  • 12:35
  • 19.02.12

ואו !!!לא יכול להיות!! בטח הכתבת היא ימנית קיצונית
תשאלו את שלום עכשיו,מרצ
חוץ מזה אנחנו הכובשים ,להבדיל מעמי העולם כמו הרוסים,הערבים האנגלים...
ראו הסטוריה

07 הצד הנכבש והמנושל אינו צריך לברור באמצעים אלא להילחם נגד הקולוניאליזם בכל אמצעי לגיטימי שעומד לרשותו. הייתי פעם ציוני
  • 12:40
  • 19.02.12

האובסיה של העיתונות הישאלית בנושא הזה מעידה על חוסר ביטחון עמוק - חוסר הביטחון של השודד החושש שיגזלו מידיו את מה שלקח מאחרים. אין ליהודים זכות לעשוק ולגרש. השואה היא כבר לא תירוץ לכלום. עבר מספיק זמן משנות הארבעים, ובכל מקרה הנאכבה הערבית היא ארוע מחפיר בסדר גודל דומה.

  •   חכם והגון כנראה שלא היית וגם לא תהיה נדב
    • 13:06
    • 19.02.12

    אולי כשמישהו יקר לך יתפוצץ לחתיכות, קצת תבונה תכנס לריק הזה שאתה קורא לו ראש

  •   מקבל את דעתך. במלחמה כמו במלחמה: טרנספר עכשיו  (לת) תזהר. אנחנו החזקים
    • 13:12
    • 19.02.12

  •   היית פעם ציוני, זה בסדר - כשנותקף יירו בך לא פחות מאיתנו, אז תתחיל לחשוב איך לעזור  (לת) שוסטר
    • 13:38
    • 19.02.12

  •   מס"7 אתה מזכיר לי אנשים ממוצא יהודי בתקופת השואה שנשלחו להשמדה למרות שלא שמרו על אורח חיים יהודי.הם טענו שהם לא יהודים,אבל זה לא עזר להם  (לת) רוני
    • 17:25
    • 19.02.12

08 גיבוב של שטויות הצופה
  • 12:42
  • 19.02.12

על איזה מסרים של שלום הם בדיוק ידברו כשיש כיבוש? ומה עם ישראלים שרואים את חברון וירושלים כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל? במה זה שונה מפלסטיני שרואה את חיפה ויפו כחלק מפלסטין? הן המכון הזה והן כותב הכתבה לא מבינים או מתעלמים מהמשקל הרב שיש להסתה בקרב עמים כבושים.

  •   הכיבוש הפך להיות תירוץ להכל דניאל
    • 13:51
    • 19.02.12

    הגזענות כאן היא שלך, כי במקום להתייחס אליהם כשווים, אתה בוחר להתייחס אליהם כילדים שלא אחראים למעשים שלהם.

  •   דניאל, מה זה התגובה האוטומטית הזו? עודד
    • 17:32
    • 19.02.12

    מה הקשר לילדים?
    עם שנמצא תחת כיבוש מפתח אנטגוניזם. תפסיק לצטט מנטרות ותתחיל להשתמש בראש שלך.
    ההסתה בטלוויזיה הפלסטינית היא בעיה אמיתית, אבל להאמין שהיא נוצרה בואקום, או סתם בגלל שהערבים הם רעים, זו הילדותיות האמיתית.

  •   ואכן הם לא שווים הצופה
    • 17:39
    • 19.02.12

    אם היו חיים באותו מצב שבו אתה חיי הייתי יכול להבין את ההסתה והטיפשות שבה הם שרויים אך כל עוד אתה האדון והריבון על הטריטוריה שלהם והם החלשים והמוחלשים כל הזמן אין לי מה לבוא אליהם בטענות.

  •   עוד תגובה באוטומט אנטגוניזם כלפיך
    • 07:53
    • 20.02.12

    אה, אז זה שהערבים מנסים להביא לחיסולה של מדינת ישראל מהשנייה שהיא הוקמה לא אמור לפתח אנטגוניזם ? העובדה שמדינות ערב תקפו את ישראל ורצו לסיים את העבודה שהיטלר החל בה אמורה לעורר אצלי סימפטיה? כיבוש או לא כיבוש אני לא מרגיש שאני חייב להם משהו . הגיע הזמן שהם יכנעו סופית ויקבלו אצת מה שאנחנו מסכימים לתת להם - ככה זה כשאתה מתקיף ומפסיד

09 אוי ויי זמיר... אתם לא מסונכרנים עם המאמר האחרון של גדעון לוי :))) המתעורר
  • 12:44
  • 19.02.12

אז יש הסתה פלסטינית או לא?!

10 מה אנחנו רוצים מהם? הם בדיוק כמו שאנחנו היינו בתש"ח - מאבק על הקיום. זוכרים את "הדף הקרבי" של אבא קובנר ז"ל? כך נאבקים בכובש.  (לת) כלבי הנילוס
  • 12:46
  • 19.02.12

11 נו, אז התפלק להם...תפקידנו לסלוח ולשכוח נדב
  • 12:46
  • 19.02.12

הרי הם בכלל לא אחראים למעשיהם בגלל הכיבוש ובגלל שהם לא מפותחים כמונו

12 למה זה בדיוק מפתיע ? מתן
  • 12:46
  • 19.02.12

אש"פ לא הוקם ב67 כדי "לשחרר" את השטחים ש"נכבשו" במלחמת ששת הימים, הארגון הוקם ב-64 כדי "לשחרר" את השטחים ש"נכבשו" ב-48 וזה דבר שאש"פ מעולם לא וויתר עליו.

  •   אנחנו אוכלים מהם פיגועים כבר כמעט 100 שנה. מני
    • 07:51
    • 20.02.12

    על פרעות תרפ"ט שמעת? 10 שנים לפני השואה, 20 שנה לפני קום המדינה, 50 שנה לפני מלחמת ששת הימים. אז מה קשור ה"כיבוש"
    מה בדיוק נכבש? מדינה? מעולם לא היתה להם

13 אני לא רואה בעיה הרצל פופקין
  • 12:57
  • 19.02.12

התוכן לא שונה בהרבה ממה שכתבי ה"ארץ" כותבים פה בד"כ.

אלא אם כן העורך של "הארץ" חושב שיש משהו בעייתי במסרים של עיתון שלו - אני לא חושב שלעיתון הזה יש זכות לצאת בטענות כלפי הערבים

14 כן, בדיוק אצלנו... האדרת הלוחם ואי אמון בפשרה...  (לת) אופיר
  • 12:59
  • 19.02.12

15 מי מופתע? הדבר יגוע וברור כבר שנים רבות!  (לת) מיקי
  • 13:06
  • 19.02.12

16 אבי יששכרוף, הם יפטרו אותך! אל תבלבל להם במח עם עובדות
  • 13:27
  • 19.02.12

ואת הטוקבק הזה הם לא יפרסמו....
מי אמר הם מ-פ-ח-ד-י-ם ?

17 אומה של ניאנדרטלים ניר
  • 13:41
  • 19.02.12

כשיגדלו מוח אולי תהיה להם מדינה.

18 מעניין מה דעתו של גדעון לוי קלאוזוביץ
  • 13:41
  • 19.02.12

הנתונים האלו הם אינדיקציה לכך שאין אנו בשלים לפיוס עם הפלסטינאים- לצערי הרב.
כל יפי הנפש מסוגו של גדעון לוי- שבצדק תקף היום את האספסוף שעלץ למשמע תאונת ילדי הגן- מתעלמים מהשינאה היוקדת של הפלסטינאים.
השנאה השרשית הזו לא תאפשר לנו להתקדם איתם ותגזור עלינו לבחון את מימדי הסיכון בכל צעד או מחווה שננקוט מולם.

19 האדרת המחבלים נועדה "לפצות" על העובדה שהרשות הפלשתינית, בעצם קיומה, מאפשרת מצב אידיאלי מבחינת הימין הישראלי דווקא, והוא סיפוח למעשה של השטחים מבלי לכלול את האוכלוסיה הפלשתינית במדינת ישראל
  • 13:41
  • 19.02.12

לולא נחתמו הסכמי אוסלו והוקמה הרשות הפלשתינית, היינו עומדים כיום בפני לחץ בינלאומי אדיר לספח את הגדה לישראל ולהעניק אזרחות ישראלית לתושביה הפלשתינים.

הקמת הרשות הפלשתינית, שהימין התנגד לה בשצף קצף, מאפשרת למעשה המשך שליטה בשטחים מבלי להסתכן בהפיכת ישראל למדינה דו-לאומית. אנשי הרשות מודעים לכך שהם בלית ברירה מסייעים לימין הישראלי לממש את חזונו. כדי לא להיחשב כמשת"פים, וכדי לנקז את הזעם הפלשתיני, הם מאדירים מחבלים בתקשורת וכך נתפסים כפטריוטים. לסיכום, הרשות הפלשתינית מרגיזה אותנו במילים אך בעצם נוחה למימוש אינטרסים ישראליים ( לפחות זמנית,עד שהכל יתפוצץ מתישהו...)

20 אהה, עוד מזימה של הסמול!  (לת) ימין שפוי
  • 13:41
  • 19.02.12

21 מעניין, אבל גם אצלנו יש הסתה (נגד מדינת ישראל) חמי
  • 14:06
  • 19.02.12

כל בוקר שבו אני פותח עיתון הארץ מתחיל עם אותו טפטוף ארס שגרתי כלפי מדינת ישראל - גדעון לוי, עמירה הס והרשימה עוד ארוכה
אז מה בדיוק הבעיה להגיע עימם להסדר שלום ולתת להם הכל? הם שונאים אותנו, אנחנו שונאים את עצמנו, אני לא רואה שום חילוקי דעות בעניין.
תודה לך אדון יששכרוף שהצלת שוב פעם את כבודו האבוד מזמן של העיתון הזה.

22 יצא לכם לראות את התגובות של הישראלים למות הילדים בתאונה ? כל העולם ראה את זה  (לת) וזה תוצאה של מה ? של חינוך ?
  • 14:17
  • 19.02.12

  •   אם אתה לא מבין את ההבדל בין תגובות של כמה פסיכים, להסתה מאורגנת ע"י מדינה-לך להבדק ומהר...  (לת) לך להבדק ומהר
    • 14:51
    • 19.02.12

23 השמאל, השבוי בתפיסות שהוא עצמו יצר, לא מוכן לקבל שהצד השני רוצה את כל פלשתין. אז לידיעתכם אחיי אנשי השמאל - גם אם ניסוג לקוי החלוקה משנת 1947 לא יהיה כאן שלום ואפילו לא הסכם. בשביל הפלשתינים, אחי היקרים, כל פלשתין שיכת לפלשתינים. אלא שהם חלוקים בדרך. המתונים שבהם אומרים, נקים קודם מדינה פלשתינית בקוי 67 ולא נגמור את הסכסוך לעולם עד לסילוק הכובש הציוני מיפו חיפה ובאר שבע (שאגב, לא נכללה בחלק היהודי בתכנית החלוקה). הקיצונים שבהם לא רוצים להקים מדינה בקוי 67 ודורשים להמשיך במאבק עד להקמת פלשתין על כל הארץ. אז אם כך אחיי אנשי השמאל היקרים, אם הערבים ישתלטו עלינו לכם תהיה הזכות לבחור את המגדלים מהם יזרקו אתכם. אתם תהיו הראשונים כמובן להיזרק. שלא תתפתו לחשוב אחרת.  (לת) רוני תל אביב
  • 17:08
  • 19.02.12

24 שאלה אחמד
  • 17:24
  • 19.02.12

אבי- האם ביקרת אי פעם במחנה פליטים?
אני ממליץ לך לעשות זאת>כי רק אז תוכל לראות את האמת מזוית ראייה אחרת> ואז תכתוב את הכתבה הזו עוד פעם.

  •   תגיד לי יא אחמד, איך זה שיותר משישים שנה אתם יושבים במחנות פליטים, ואצלנו מחנות הפליטים ליהודים שגורשו מארצות ערב פורקו תוך כמה שנים? אולי בזה מסתתרת התשובה לשאלתך?  (לת) אלכס מהכרמל
    • 18:04
    • 19.02.12

  •   that have nothing to do with calling people to kill  (לת) elad
    • 18:05
    • 19.02.12

  •   זוהי גם אשמתכם אלי
    • 18:20
    • 19.02.12

    אתם, כן אתם הכרזתם מלחמה והפסדתם. מה לעזאל חשבתם שמלחמה היא משחק, שאנו פשוט אומרים די ומפסיקים. מלחמה היא שיני המציאות ואת הגלגל אי אפשר להחזיר. אתם פשוט חיים על זהות של מקופחים כי אחרי הכול לא היה עם פלשתיני לפני 48 ולכן ללא הסיפור הזה מי תהיו? יש חוק לקליטת פליטים שכול מדינה מחוייבת אליו ורק את הפלשתינים אף מדינה לא קלטה, משאירים אותם במצב הזה ככוח מתנגד לישראל, מנצלים אותם בשביל לממש את הפחדנות שלהם עצמם, כמו שאסד השתמש בלבנון. אען דרך חזרה, תאלצו פשוט להמשיך הלאה וזו האמת, אין דרך חזרה. ואם לא תקבלו זאת מי שימות יהיה רק יהודי או פלשתיני ולא אף אחד אחר, והפלשתינים ימותו יותר.

  •   היהודים שהגיעו מערבב לא פליטים. הועלו בכוח או מרצונם החופשי  (לת) אמיר
    • 21:13
    • 19.02.12

  •   הם הכניסו את הבית לשק ואת החנות האישה סחבה לישראל  (לת) למה ?..למה לשקר
    • 06:00
    • 20.02.12

25 למה אתם לא מפרסמים את הכתבה גם באנגלית? יוני
  • 18:39
  • 19.02.12

לנו אתם לא צריכים להסביר זאת! אנחנו יודעים את זה מזמן.

26 אפשר לקבל את הכתבה הזאת באנגלית? חייב לשתף את זה עם הרבה אנשים. דוד ט
  • 18:41
  • 19.02.12

אפשר לקבל את הכתבה הזאת באנגלית? חייב לשתף את זה עם הרבה אנשים.

27 אבי, צפה פגיעה משוקן.  (לת) עדי
  • 19:12
  • 19.02.12

28 האם גדעון לוי קרא את זה יושב על הגדר
  • 19:16
  • 19.02.12

לפני שכתב את מה שכתב היום? האם הואבכלל קורא סקירות כאלה?

29 למה אין תרגום של הכתבה הזו לאנגלית?!  (לת) ניקו בלאק
  • 19:18
  • 19.02.12

30 לשמוח לאידם של ילדים פלסטינאים שנהרגים בתאונה - לא נחשבת תוצאת הסתה רבת שנים  (לת) מבט לתקשורת הפלסטינית
  • 19:51
  • 19.02.12

  •   נכון, כי השמחה לאיד לא עלתה על בימה ממלכתית מרכזית אילן
    • 01:47
    • 20.02.12

    אלא הייתה ביטוי של אנשים פרטיים בהחלט, ואם תבדוק - מיעוט. לא מיעוט מבוטל, אבל בהחלט מיעוט. הבון טון בישראל לא יקבל הרג אזרחים. רק בתמונת העולם המסובבת שבנית לעצמך זה כך.

31 אהבתי את הנסיונית שלך להיאחז בקצות האצבעות בפנטזיה אמפ
  • 20:14
  • 19.02.12

"קשה להסביר את המתרחש על מסכי הטלויזיה הפלסטינית", "בעיה אחרת שעולה מהצפייה בשידורים, היא ההתעלמות המופגנת מקיומה של מדינת ישראל" ועוד נשיכות שפתיים שכאלו.

יש לבעיות הללו שני פתרונות:

האחד - להמשיך להאמין שיש בצד השני רוב דומם ומאויים, שרוצה מאוד שלום אבל מבוהל עד עמקי נשמתו מקומץ קטן, לוחמני ורועש, שגם הוא רוצה שלום ומדבר במילים יפות לתקשורת הישראלית (וכל מה שהוא אומר לאנשיו לא באמת רלוונטי, כמובן), אבל משתמש בכלי האלימות כדי להראות נוכחות ולדרוש דברים (כי מי אנחנו שנגיד? עם ישראל כולו יוצא בשבתות להריע למתנחלים כשהם עוקרים עצי זית).

השני - שקיים סיכוי קטן, ששטיפת מוח של שנים על שנים, התעלמות מכוונת מעובדות, בניית תלי תילים של שקרים, הכחשות וסילופים היסטוריים, האדרת מחבלים שפגעו במכוון באוכלוסיה אזרחית ושמירת תווית ה"פליטים" כדי לזכות בסימפטיה ותקציבים של העולם המערבי (שמפחד לומר "לא" כי הוא צריך נפט) - הם לא צעדים נסתרים של שלום, והרוב המכריע שם מוכן לחיות במדינה דו-לאומית של פלסטין מצד אחד ופלסטין מצד שני, בלי שום ישראל באמצע.

מה זה יהיה?

32 הבעיה אצלנו מראשית ימי הציונות אלון פלג
  • 20:31
  • 19.02.12

מתחילת ההתישבות הציונית בארץ ישראל אנחנו משלים את עצמינו לגבי הערבים. אנחנו מספרים לעצמנו שהארץ ריקה, שרוב הערבים רוצים לחיות בשלום איתנו, שאם רק נשפר את תנאי המחייה שלהם הם יסכימו עם נוכחותנו כאן.

האמת היא שהערבים לא הסכימו ולא יסכימו עם נוכחות יהודית
וריבונות יהודית בארץ ישראל.

מה שיחזיק אותנו בארץ הזאת זה כוחנו הצבאי ונחישותינו.

33 ספרו את זה לדני סנדרסון שהשתתף בשיחות ג'נבה מתוך מחשבה שכך צריך לפתור את הסכסוך...  (לת) עמת ג'נבה
  • 22:04
  • 19.02.12

34 התקשורת הפליסטינאית יחיאל
  • 22:47
  • 19.02.12

אנו לא מופתעים מהצביעות של הממשל הפלסטינאי והעומד בראשו בכלל ולאחראי לשידורי הטלוויזיה בפרט תיקח ממשלתנו והעומד בראשה כתבות אלו כתמרור אזהרה לכל משא ומתן עתידי.

35 הכתבה חני
  • 23:08
  • 19.02.12

מדוע הרעש כלפי הפלסטינאים ומה עם הימין הישראלי אשר אינו נותן שום סיכוי לשלום.

  •   חני הצופה
    • 00:05
    • 20.02.12

    הימין הישראלי זהיר יותר בגישתו לשלום, ואינו ממהר להיפרד משטחי מולדת עבור שום-כלום (כפי שראינו בסיני ועזה למשל). אבל ראית ולו פעם אחת נציג תקשורת ימני אחד שקורא להרג ערבים?? שמהלל רוצחי ערבים?? לא!!
    קשקשנית.

36 הכתבה חני
  • 23:08
  • 19.02.12

מדוע הרעש כלפי הפלסטינאים ומה עם הימין הישראלי אשר אינו נותן שום סיכוי לשלום.

37 גם ההסתה בהארץ שושי זלמן
  • 23:40
  • 19.02.12

נגד חרדים לא נפסקת. הנה... מצאתם לכם פרוספקט של פורים להתלונן עליו

38 לא מפתיע, הדבק שלהם הוא השנאה העזה לישראל ויהודים. צריך לתרגם מאמר זה קובי
  • 06:12
  • 20.02.12

ולהפיץ בכמה שיותר מדינות

  •   גם אם תתרגם אלי
    • 11:18
    • 20.02.12

    ב בי בי סי לא יפרסמו את זה -הם מראים רק את הצד הערבי-כי האיסלם שולט שם.מספיק מבט אחד לראות שרוב השדרנים ממוצא אסיאתי

39 עצוב לימור
  • 07:37
  • 20.02.12

הגיע הזמן שתכתבו על נושאים כאלו. מעניין מה גדעון לוי יסביר לגביי זה. בושה לרשות וכנראה שהימין יותר ריאליסטי בנושאים אלו מאשר אנחנו בצד המרכזי/שמאלי של המפה. חבל שזה המצב שאליו הגענו...

40 למה העיתונאים של הארץ לא קוראים את הכתבות האלה  (לת) ב.ל
  • 10:09
  • 20.02.12

41 לזה שהיה פעם ציוני אלי
  • 20:14
  • 20.02.12

תתביש לך!האיסלאם הוא שכבש את האדמה ששיכת לך-איך זה עושה אותך כובש?!לא סתם אומרים שמי ששכח את עברו-אין לו עתיד.תאר לך שכל היהודים היו חושבים כמוך.....

42 ומה עם הגיבורים האחרים?? נ.ע
  • 10:41
  • 21.02.12

סליחה!! למה ציפתם? שיהללו את החיילים הישראלים עך כך שכבשו אותם ומתעוללים בהם במחסומים???? זאת דוגמה לכתבה שמנותקת מהמציאות, כאילו ששני הצדדים שווים והכל מתנהל כרגיל. אני מזמינה אותכם לעבור בקלנדיה, אולי תרגישו קצת מה זה להיות תחת רחמתם של ילדים בני 18 מצויידים בנשק וצועקים על כולם. ובנושא אחר, כל מה שקשור לדמויות שמוצגות בטלוויזיה- הפלסטינים והישראלים נמצאים בסכסוך שעבר המון מעגלים ובטח הגיבורים של הפלסטינים ייתפסו כאויבים של הישראלים, אין לשום אחד זכות להגדיד לעם אחר מי הם גיבוריו. לישראלים, שרון ורבין הם גיבורי מלחמה, בשביל הפלסטינים הם מעורבים בסברא ושתילא ומדיניות "שבירת העצמות"!!!!

  •   ההבדל הקטן ערן
    • 22:24
    • 22.02.12

    בישראל מעולם לא קראו לרצח אזרחים ולא ביצעו רצח מכוון של אזרחים ולא משנה כמה שמיניות באויר תעשו. זה פשוט לא קורה.
    בישראל טרוריסטים יהודים (והיה בסה"כ קומץ קטן ומאוס מהם) מנושלים מהחברה וזוכים וגינוי של כל הקשת הפוליטית. בצד השני, לעומת זאת, הם זוכים לגיבוי של כל הקשת הפוליטית.
    אבו-מאזן אמנם ממהר לגנות פיגועים, אבל הטלביזיה שלו משבחת אותם.
    תפסיקו אם שקר הסימטריות הזה, כי אין ולא הייתה סימטריות מעולם בעניין הזה.
    אם ישראל הייתה נוהגת כמו הערבים - היו כאן עשרות אלפי הרוגים.

פרוייקטים מיוחדים