מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שר התחבורה מקדם 475 ק"מ של מסילות בגדה

כץ הצהיר בעבר על כוונותיו לרשת את השטחים במסילות ברזל ותחנות רכבת. אם תאושר התכנית כל בנייה בגדה תיאלץ להתחשב בתוכנית הרכבות

רכבת ישראל הכינה תוכנית רחבת היקף לרישות הגדה המערבית ב-11 מסילות רכבת חדשות. מפת המסילות החדשות שהגיעה לידי "הארץ", הוצגה בדצמבר האחרון למועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי לצורך המשך טיפול ותיקונים.

התוכנית הוכנה בהוראתו של שר התחבורה, ישראל כץ, שהכריז כמה פעמים מאז שנכנס לתפקידו כי בכוונתו לרשת את השטחים במסילות ברזל ותחנות רכבת. במאי 2010 ביקר כץ בשומרון והצהיר כי יקים מחדש את תוואי רכבת העמק ויחבר בין עפולה לג'נין. לאחר מכן פורסם ב"הארץ" כי כץ הקצה שלושה מיליון שקלים לתכנון תוואי רכבת מראש העין לשכם, שחלקו הראשון - מראש העין לאריאל - יצא לתכנון מפורט. בדצמבר האחרון קיבל כץ את אות "יקיר ההתיישבות" ממועצת יש"ע, והכריז באירוע כי הורה להנהלת הרכבת להאיץ את תכנון המסילות.

על פי התוכנית, הנחשפת כאן לראשונה, ישראל תקים בגדה המערבית 11 מסילות באורך כולל של 475 קילומטרים. לשם השוואה, אורכן הכולל של מסילות הרכבת בגבולות הקו הירוק הוא 1,100 קילומטרים. הקווים המוצעים (ראו איור) הם "ציר גב ההר", שיעבור מג'נין, שכם, רמאללה, ירושלים, מעלה אדומים, בית לחם וחברון; "ציר מסילת הבקעה", ציר אורך מזרחי, העובר במקביל לגבול ירדן - מסילה זו אמורה לחבר בין אילת, ים המלח, יריחו, בית שאן, ומשם לכיוון חיפה וסוריה.

שר התחבורה ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ. צילום: ניר קידר

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

עוד מתוכננות מסילות רוחב קטנות יותר כמו "ציר שכם", "ציר שכם-טול כרם", "מסילת רמאללה- גשר אלנבי", מסילה בין ירושלים לתל אביב שתעבור בגדה, מסילה מירושלים ללוד שתעבור בגדה ומסילה מירושלים שתעקוף את רמאללה ותתחבר למסילה המרכזית. בדרום הארץ מתוכננות מסילה מקרית גת לחברון ומסילה מחברון לבאר שבע.

לשם הכנת תוכנית המתאר שכרה הרכבת את שירותיו של המהנדס גדעון ירושלמי ממשרד "חסון ירושלמי מהנדסים יועצים תכנון בהנדסה אזרחית". עלות התכנון הכוללת היתה מיליון שקלים. בדצמבר האחרון הציג ירושלמי בפני מועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי - הגוף המוסמך לאשר פרויקטים בסדר גודל הזה - את תוכנית המתאר.

שר התחבורה ישראל כץ ותוואי המסילות המתוכנן
צילום: ניר קידר

קווי הרכבת בגדה אמורים לשרת הן ישראלים והן פלסטינים. התוכנית אף מניחה תשתית לחיבור עתידי עם רצועת עזה ואף מדינות ערב. "הושם דגש על יצירת רצף בין מערכת מסילות הרכבת שבתחומי הקו הירוק לבין מערכת המסילות המתוכננת ביו"ש ויצירת חיבורים למערכות המסילות של מדינות שכנות, ירדן לבנון וסוריה".

בישיבת מועצת התכנון העליונה נראה כי חברי המועצה מתייחסים ברצינות לתוכנית. לגבי התוואי העובר בשכם, צוין שיש צורך במנהרה שתעבור מתחת לעיר, כדי לאפשר את היתכנות המסילה. יו"ר המועצה, אדר' שלמה מושקוביץ, ציין כי התוואי עובר בשטח A ו-B וכי הפלסטינים צפויים להתנגד למהלך. "הם יוכלו לטעון שבלי אישורם אין ערך לתוכנית", אמר.

למעט הקו בין ראש העין לאריאל, הסיכויים של התוכנית לצאת לפועל בסופו של דבר קלושים. זאת לנוכח ההיבטים המדיניים, המשפטיים והתקציביים והצורך בשיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית. נכון לעתה אין לפרויקט המסילות תאריך יעד ולא הערכת עלות, אך ברור שמדובר בסכומים גבוהים במיוחד. עם זאת, אם התוכנית תאושר, יהיו לה השלכות משמעותיות בתחום התכנון: כל תוכנית לבנייה בגדה, בכפר ובהתנחלות, כביש או קו חשמל, תיאלץ להתחשב בתוכנית הרכבות שאושרה.

ממשרד התחבורה נמסר: "המשרד מקדם תכנון קווים ביו"ש על מנת לאפשר ביצוע בעתיד. מה גם שמדובר בהתחייבות משפטית של המשרד לבג"ץ"

Read this article in English: Israel draws plan for 475-kilometer rail network in West Bank
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חותם עכשיו שקו ראש העין-אריאל יהיה גמור לפני הקו לירושלים  (לת) המעריך הלאומי
  • 05:22
  • 27.02.12

  •   מסילת ברזל, ברזל- מהמרת שלא תשרוד שבוע נהגת מהאזור
    • 07:46
    • 27.02.12

    הרי ידוע כי גנבת מתכות היא אחד המקצועות (או התחביבים , לאלו שיש להם עבודה אחרת) של בני דודינו. ראו את מצב השילוט בכבישים באזורים מסוימים
    (וסליחה אם אני מקפחת מקצוענים מקרב אחינו המוכשרים גם הם בתחום)

  •   ברורו שכל הכוונה אם בכלל היא לסלול את המסילה לאריאל. אנחנו רגילים להתחסדות של הימין הקיצוני ומפלגות האלוהים היהודיות - כל מה שצריך זה לקרוא את הכתבה בעיון : כתוב שהפלסטינים יתנגדו לתוכנית ואם הם לא יתנגדו מעצמם אז הממשל שלנו יגרום להם להתנגד בסדרה של השפלות והתגרויות. באמת מישהו חושב שישראל שמציבה עשרות ומאות מחסומים בגדה תהיה זו שתסלול קו רכבת בין רמאללה לחברון שיעבור בירושלים? מי שחושב כך או ניחן בחוש הומור גאוני או שנחת כאן מהחלל החיצון לפני שעתיים. הנוסע הסמוי
    • 08:38
    • 27.02.12

    המקסימום שיקרה הוא סלילת קו לאיראל (לירושלים לא יסללו לעולם קו אמיתי מחשש פן יברחו אחרוני החילונים) ואז יגלגלו עיניים כרגיל ויגידו שהפלסטינאים אשמים שמלא מתקדמים הלאה עם הרכבות.
    איך ישפילו אותם ? סתם אפשר לקבוע שבחברון יהיו שתי תחנות אחת של קירית ארבע ושנייה של מערת המכפלה וקבר האבות בלי איזכור לשכונה "חליל" של קירית ארבע שהיא כידוע שכונת מצוקה נידחת.

  •   יש משהו בדבריך-מזכיר את מפת "כבישי השלום" שפרסמה הממשלה אחרי הסכמי אוסלו. כבישים שחיברו את ישראל לבירות של מדינות ערב... הכביש לדמשק טרם נחנך והאפשרות לאכול בשוק של דמשק חומוס תדחה למועד אחר שבו מלחמת האזרחים הסתיימה והסכם שלום נחתם  (לת) משה
    • 10:58
    • 27.02.12

02 אלו יהיו פרוייקטים גם לרווחת הפלסטינים  (לת) דו קיום
  • 05:31
  • 27.02.12

03 אחרי שהליכוד סלל ללבונונים את הכבישים, בונים רכבות לפלשתינים, אכן הגיון בריא.  (לת) Raanandu
  • 05:34
  • 27.02.12

04 בזאת ביטל לחלוטין את הסכם 2 מדינות ל-2 עמים רונן
  • 05:50
  • 27.02.12

ומחסל כל סיכוי לשלום באזור

  •   מעולם לא היה כזה הסכם הנוקדן
    • 23:12
    • 27.02.12

    אם כבר אז אתה לא מדייק. אולי אתה הבנת שתי מדינות לשני עמים, אבל הפלשתינאים דורשים אחת פלשתינאית ועוד אחת שתהיה "דו לאומית" עם אוטונומיה פלשתינאית. מעולם הם לא הסכימו להתפשר על פחות.

05 קודם כל חדרה מזרח  (לת) זיתא
  • 05:54
  • 27.02.12

06 רכבת הוא אמצעי תחברוה יעיל, מהיר ולא מאוד יקר יחסית. אבל מה עם הפלסטינים, האם יורשו להשתמש בקווים? האם יהיו פתוחים בפניהם באותה מידה שכביש 443 פתוח בפניהם? ד"ר לרכבות
  • 05:57
  • 27.02.12

ממשיכים לדבר על שתי מדינות... תכנית מצויינת

07 טיפש חרוץ, אלה הכי מסוכנים  (לת) no pasaran
  • 05:59
  • 27.02.12

08 רכבת תחתית בעזה ! הפקקים כבר בלתי נסבלים !! הלוחש לסוסים
  • 06:00
  • 27.02.12

אם אין לשר התחבורה מה לעשות, אולי שיבנה בכסף שלי רכבת קלה בחברון. אני לא יכול לחשוב על פרויקט יותר חשוב או נחוץ שעומד על שולחנו של שר התחבורה. מסילות רכבת לפלסטינים.. הרגת אותי עכשיו..

09 זוהי ההוכחה לכך שהליכוד החליט (גם אם אינו מודע לכך) שישראל תהפוך למדינה דו לאומית מיכאל
  • 06:05
  • 27.02.12

או במילים אחרות, לאורך זמן על ביטול המדינה היהודית.
כפי ששנו רבותינו: תפסת מרובה, לא תפסת

  •   כסיל מוחלט. תבחן נתונים דמוגראפיים לפני שאתה פולט שטויות בקצב. עומר
    • 23:45
    • 27.02.12

    הפריון היהודי הרבה יותר גבוה מהפריון הערבי שרק הולך ויורד.
    בנוסף, ישנה הגירה ערבית שלילית ומתמשכת מיהודה ושומרון בניגוד להגירה יהודית חיובית ליו"ש.
    את ההפחדות ההזויות שלכם בנוגע ל"מדינה דו-לאומית" תדחפו לכוס מקיאטו שלכם ברוטשילד.

  •   עומר את חי בסרט, הפריון היהודי לא גבוה מהערבי ישנה גם הגירה יהודית שלילית בגלל המצב המחורבן שמתחרבן כאן ותוסיף לזה את ערביי ישראל והבדואים שאבדת בשבילם את כל הנגב, כל הנזק המצטבר הזה יושב על משלם המסים הישראלי ,דרך ביטוח לאומי, שכפי שכבר אמרתי בורח בייחוד בגלל אנשים עם פנטזיות משיחיות כמוך.  (לת) אזרח מהשורה
    • 00:08
    • 26.08.13

10 כל שוחר שלום אמיתי צריך לשמוח ולתמוך בתוכנית ג'יימס וואט
  • 06:08
  • 27.02.12

הגיע הזמן. כבר בימי התורכים היו יהודה ושומרון מרושתים במסילות ובתחנות ועד היום רואים את שרידיהן, כולל מנהרה גדולה בצפון מערב השומרון. בטיולים הראשונים אחרי מלחמת ששת הימים ראינו גם שרידי קרונות

11 מחזק את ידיך השר כץ. כל הכבוד.  (לת) יהודי שלא מפחד
  • 06:10
  • 27.02.12

12 חזק ואמץ !  (לת) נצח ישראל לא ישקר
  • 06:15
  • 27.02.12

13 התנועה הרכבות היא דו סטרית, מתל אביב לנבלוס ומנבלוס לתל אביב. תחי מדינת יסרפלסתין  (לת) ליילא
  • 06:20
  • 27.02.12

14 עכשיו ברור לאן הולך הכסף-ציונות אמיתית Jacob Schwarcz
  • 06:24
  • 27.02.12

חלם זה כאן.השר כץ מפריט את אחזקת הקרונות ברכבת ונותן פרנסה לגויים ועכשיו הוא מתכנן להקים רשת רכבות מפוארת לפלשתינים.
אכן ציוני אמיתי.

15 כץ מגשים את חזון המדינה האחת , שבשלב ראשון תהיה מדינת אפרטהייד , עד שהקהילה הבינלאומית - יש לקוות- ולא מלחמה יביאו לשיוויון בין כל אזרחיה. כץ אולי מפנטז על סיטואציה שבה ניתן יהיה לבצע "העברת אוכלוסין" - אך אלה הן הזיות מבית מדרשו של שבתאי צבי.  (לת) הפיתיה מדלפי
  • 06:26
  • 27.02.12

16 יופי, עכשיו יהיו לפלשתינים מטרות חדשות לטרור... יאללה לפוצץ רכבות ומסילות...  (לת) שטויות
  • 06:35
  • 27.02.12

17 טמטום למה לא מחייבים ששר יעבור בדיקת שפיות  (לת) יובל
  • 06:39
  • 27.02.12

18 קצת היסטוריה לא תזיק אזרח זועם
  • 06:43
  • 27.02.12

בישראל פרושים גשרים ומסילות מן התקופה הבריטית והטורקית: האם האימפריות הנ"ל עוד שולטות כאן? ישראל מרושתת בדרכים רומיות: האם אנחנו רומאים או עבדים לרומא? תודה למהנדסיו המופלאים של המלך ג'ורג', הביי פאשה, הנציב הרומאי. תודה גם למשלמי המיסים הדפוקים שלהם

19 האיש יצא מדעתו? מניין הכסף? מה עם רכבת קלה בתל-אביב?ממשלה מטורפת גד
  • 06:46
  • 27.02.12

תדאגו קצת, רק קצת, לנכים, לזקנים, לחולים, לסיעודיים, לבתי ספר ובתי חולים. מה הטירוף הזה? להיליף את הממשלה הזאת - ומהר!!!

20 מטורפים  (לת) בובו
  • 06:50
  • 27.02.12

21 כל הרעיונות הללו הם שלי פרופ' הלל ויס
  • 06:54
  • 27.02.12

כץ הוא רק המבצע.
בשנים 1990-1992 הייתי חבר וועדת היגוי במשרד התחבורה שהוקמה ביוזמתי והעליתי את כל הקווים הללו בראש הוועדה עמד המהנדס פנחס בן שאול ובה היה חבר גם אברהם שבות מקדומים. הועדה השלימה את עבודתה. בידי כל תיקי המסמכים. ראה בספרי" דרך המלך"..

22 תגובה ל 2 Dov
  • 07:03
  • 27.02.12

על איזה דו קיום אתה מפנטז? אתה **כובש**. תפנים.

  •   וואו! לא יותר טוב להיות **כובש** מאשר "כבוש"?  (לת) איציק
    • 11:19
    • 27.02.12

  •   במה הכיבוש של 67 שונה מזה של 48? רכבות בשטחים כבושים של 48
    • 06:03
    • 28.02.12

    לפי תוכנית החלוקה של האו"ם גם אזור אשדוד, נצרת, באר שבע ויפו לא היו צריכים להיות של ישראל.

23 למה אנו משלמים מיליארדים על תשתית שתלך בהסכם לפלסטינים ?! רפי
  • 07:09
  • 27.02.12

מדברים על הסכם עם הפלסטינים, ובינתיים שופכים שם מיליארדים בתשתיות, שילכו חינם לערבים ! למה הדפוקים מהימין הקיצוני מפנים את כספינו לשטחים ?! גמרנו עם כל המחסור בתקציבי חינוך, בריאות, רווחה ותשתיות בתוך מדינת ישראל ?!!! משקרים לנו וגוזלים מאיתנו עוד ועוד מיסים, ןתראו לאן זה הולך באמת !!!
הממשלה חסרת דרך וחסרת חזון !!!

  •   תשובה לרפי רותי
    • 09:30
    • 27.02.12

    התשובה: כי אנו מאפשרים למנהיגים מושחתים שאינם עושים כלום למען החברה לעשות "קאמבק" !!!!!
    רוצה מדינה מתוקנת? רוצה חברה בריאה ונורמלית?
    תקום ותעשה מעשה, עוד היום . מה? העף את המושחתים , שילכו , שוב, לעשות למען ביתם. אנו נביא מישהו שיעשה למען ביתנו!!!!! הגיע הזמן שנפסיק לקטר ולבכות. הגיע הזמן להעיף את המושחתים.

  •   אין מה לדאוג. לא יהיה הסכם עם הפלשטינים. הכול יהיה שלנו, גם המסילה, גם הפלסטינים.  (לת) הממשלה
    • 12:16
    • 27.02.12

24 יופי !!! לזרוק כסף על מה שיעבור לפלסטינים - כמה מטומטם יכול להיות שר ????  (לת) יואב
  • 07:09
  • 27.02.12

25 אני מציע רכבת לחלל החיצון, ובמיוחד לשביל החלב.  (לת) המתכנת
  • 07:14
  • 27.02.12

  •   אם זה יביא קולות בפריימריס אז למה לא ? ישראל כץ
    • 13:22
    • 27.02.12

    רעיון טוב, קח 5 מיליון שקל ותגיד שביקשתי ממך להכין תוכנית.

26 הארץ המציאו את הכתבה- אין מצב שזה אמיתי  (לת) בועז
  • 07:17
  • 27.02.12

27 כץ, תשקיע בארץ לא בחו"ל סטודנטית
  • 07:17
  • 27.02.12

הרקבת בתוך גבולות ישראל מקרטעת, ועדיין לא כל הארץ מרושתת, אז עכשיו לזרוק שוב את הכסף שלנו על משהו שיחזור לפלסטינים בעוד כמה שנים זאת פשוט חוצפה. להזכירך אתה שר התחבורה של ישראל.

28 שלא ישכח לבנות בשטחים גם נמל ושדה טעופה Dr Naknikevich
  • 07:26
  • 27.02.12

יש יותר מדי כסף כנראה...

29 עוד השקעה שלא נהנה ממנה. עוד כסף לזרוק לחינם למען אידיאולוגיה נכחדת,  (לת) מיקי- מאוס
  • 07:27
  • 27.02.12

30 דיייי!!!! מדינה של הזויים!!! דליה
  • 07:27
  • 27.02.12

מה עם הרכבת לכרמיאל? כבר שנים מבטיחים ומבטלים.

31 כץ מגשים את חלומו של ע'זמי בשארה  (לת) מדינה אחת לשני עמים
  • 07:27
  • 27.02.12

32 רכבת בעזרת השם והמיסים שלנו . "יש אלוהים בשמים מעל השומרון" אריה דרום
  • 07:33
  • 27.02.12

אני מוכן לחתום ש 99 % יעבור בישובי מתנחלים . ואיך אין כסף לרכבת פרברים בת"א ושופכים ים של כסף על קרן הצבי . ביהודה ושומרון ישובים חרדיים לא רק שהם לא מפרנסים את עצמם אני ואתה מהמיסים שלנו ממנים גם תחבורה ושומרים עליהם. בעזרת השם והמיסים שחולבים מאיתנו.

33 פשוט לא יאומן!!!! אין מילים.  (לת) נח
  • 07:37
  • 27.02.12

34 לחיי המדינה הדו לאומית שבדרך דניני
  • 07:39
  • 27.02.12

בחרתם ימין, בחרתם מדינה דו לאומית.

35 גזענות והעדפת מתנחלים על תושבי פריפריה אחרים בממשלת ישראל יוני
  • 07:40
  • 27.02.12

מסילות הרכבת בשטחים ינציחו את עדיפות ה"אינטרס הלאומי" שמסתיר פשיזם וגזענות, הנסיעה ברכבת תוגבל כמובן לתושבי ההתישבות הציונית המשיחית בלבד, ולא לתושבים הערבים (כינוי- חשודים) והתנחוליות שעד עתה הגישה אליהם היא בכביש צדדי וצר (אני מסתובב הרבה בשטחים הכבושים) תהיה ברכבת ישראל על עיכוביה וחוסר העמידה בתקציב העצום שלה על חשבון הכיס שלי ושלך

ישראל כץ היקר (מאוד): בבקשה תבנה מחלפים וכבישים לתושבי הצפון (ע"ע כביש 65, כביש 85) ותשדרג את כביש הצפון ממעלות מזרחה לפני כל השטויות שלך בשטח שהוא לא בשליטה אזרחית ישראלית בכלל

36 הפרה של אמנת ז'נבה  (לת) הפרה של אמנת ז'נבה
  • 07:41
  • 27.02.12

  •   תפסיקו לבלבל עם אמנת ז'נבה רוני
    • 10:57
    • 27.02.12

    ישראל לא כובש ביהודה ושומרון (לא ה"גדה" לא פלשתין" יהודה ושומרון זה שם חבל הארץ המקורי) ולכן אמנת ז'נבה לעניין יישוב השטח לא רלוונטית. השטח לא נכבש מידי פלשתין אלא שוחרר מידי הירדנים שכבשו אותו ב-1948 וויתרו עליו ב-1988 מבחינה בינלאומית השטח לא מוגדר ככבוש. אבל לך תשכנע שמאלני אכול שנאה עצמית

  •   בלי קשר לאידאולוגיה גדעון
    • 12:28
    • 27.02.12

    שטחי יהודה ושומרון שנכבשו במלחמת ששת הימים לא סופחו מעולם למדינת ישראל ואינם חלק ממנה מבחינה משפטית. יש בהם שלטון צבאי, ושום ממשלה שמאלית או ימנית לא רצתה לשנות מצב זה. אם בגין לא הפך את יהודה ושומרון לחלק אינטגרלי של מדינת ישראל, האם היה שמאלני אכול שנאה עצמית?

  •   לא שאלה אידאולוגית גדעון
    • 12:29
    • 27.02.12

    שטחי יהודה ושומרון שנכבשו במלחמת ששת הימים לא סופחו מעולם למדינת ישראל ואינם חלק ממנה מבחינה משפטית. יש בהם שלטון צבאי, ושום ממשלה שמאלית או ימנית לא רצתה לשנות מצב זה. אם בגין לא הפך את יהודה ושומרון לחלק אינטגרלי של מדינת ישראל, האם היה שמאלני אכול שנאה עצמית?

  •   בלבול מוח, ישראל חתמה על הסכמי שביתת הנשק ב 49 וולקן
    • 12:29
    • 27.02.12

    היא הכירה בשטחי יהודה ושומרון כשטח ירדני.
    זה שהימין מטומטם ולא ניצל את ההזדמנות כשעוד היה ניתן וחותם הסכם שלום עם הבעלים המקוריים של השטחים זה ההפסד של כולונו.
    אחרי הסיפור של פרס ב 1988 המלך הכריז שהוא מוותר על השטחים לטובת הפלסטינים, וישראל שוברת את הראש מאז .

  •   המלך חוסי ויתר על שטח כשהוא לא שלו יאהוד
    • 23:26
    • 27.02.12

    אם הוא היה מעביר את השטח לפלשתינאים לפני 67 , אולי הייתה בעיה משפטית. היות שהשטח נכבש מירדן, אז זה כבר ממש לא משנה מה הוא מצהיר - ברגע שהוא ויתר על השטח פקעה כל זכות שהייתה לירדן בשטח, ולמעשה ישראל שולטת בשטח שאינו כבוש מידי אף אחד.

37 תודה,תודה,תודה  (לת) הראיס ז"ל
  • 07:46
  • 27.02.12

38 הידיים הן של עשיו אבל הראש הוא של ביבי והימין הקיצוני. ופתאום יש כסף ורק לא למערכת הבריאות ולפרי הגליל.  (לת) הזקן
  • 07:49
  • 27.02.12

39 מעניין מה הימין מתכנן לעשות עם הרכבות...  (לת) יהודה
  • 07:49
  • 27.02.12

40 לפיד שאל איפה הכסף וכץ ענה לו בשטחים הכבושים וגם אצל ש"ס  (לת) והחרדים
  • 07:50
  • 27.02.12

41 קצת פרופורציה דן
  • 07:50
  • 27.02.12

דוני העורך במקום כתבה ענק בעמוד הראשון להעביר לידיעה קטנה במדור הפלילי.
השר מבזבז כספי ציבור על תכנון שאין לו קשר למציאות כדי לקדם את מעמדו הפוליטי בקרב חסרי דעת שמאמינים לשטויות הללו.

42 בגדה אין בריוני אגד-ודן שיחסמו את הרכבת הזו,,, שעה וחצי פ"ת-תל אביב (10 ק"מ)
  • 07:52
  • 27.02.12

אז אולי כולנו נעבור לעבוד בשכם,, ונוותר על תל אביב,,,

43 זהו, הולכים על דו לאומית הומלס
  • 08:01
  • 27.02.12

זה סופם של מנהיגים נפוחים מקשקשת לאומית. במו ידיהם יחסלו את המדינה היהודית. עוד בראשית המאה הקודמת היה ברור שכאשר יגיעו תלמידי ז'בוטינסקי להגה יפסידו הכל בגלל הרצון לקחת הכל.

  •   מדינה יהודית כבר מתה דה-פקטו, מדינה דו-לאומית הוא עובדה קיימת, רק נשאר לתת לפלסטינים אזרחות ולערוך בחירות.  (לת) אזרח
    • 21:26
    • 27.02.12

44 יפה! מסתבר שלליכודניקים יש חזון של שלום אמיתי.  (לת) לא ליכודניק אבל מפרגן
  • 08:06
  • 27.02.12

45 הללויה לשרי הליכוד וממשלת ישראל ערן ברין
  • 08:11
  • 27.02.12

הן לאלו שהביאו לנו כלכלה פורחת וחזקה עם עודפי תקציב אדירים, ואילו שמביאים את הפתרונות הנכונים לשימוש בעודפי תקציב אלה.

46 סדר עדיפויות מעוות טל
  • 08:18
  • 27.02.12

שר יקר וגאון שלנו, לא הצלחת לפתור את בעית הסעת החיילים כראוי בשלוש שעות עמוסות ביום ראשון. כספי המדינה מבוזבזים על אוטובוסים חצי ריקים שנוסעים 4 שעות מתל-אביב לעכו !!! ממש מדינה מתקדמת. הרכבת מתל-אביב לאשקלון נוסעת במשך שעה (!!) דרך שאמורה לקחת 20 דקות לכל היותר. אין תחבורה ציבורית הגונה בערים הגדולות שלנו. דחוף מאוד לבנות עכשיו רכבת בשטחים?? מה עם החינוך שלנו, הבריאות שלנו? לא נראה לך שסדר העדיפויות שלך מעוות לגמרי???

47 לשר הכושל כץ,קודם שרכבת מחיפה לנהריה תצא בזמן אח"כ תסלול בגדה אזרח זועם
  • 08:19
  • 27.02.12

האיש הזה לא יאומן.במשמרת שלו שירותי הרכבת קרסו,לציבור אין בהם אמון.מדד תאונות הדרכים בעליה מתמדת והנ"ל? עסוק בריצוי קהל הבוחרים שלו מיש"ע.הפקרות לשמה.

48 ופלשתינים יוכלו לנסוע ברכבת, או שזה פשוט עוד שלב סמיסוד האפרטהייד בגדה?  (לת) ישי
  • 08:19
  • 27.02.12

49 הישנה כושי עורו ונמר חברבורותיו?בחירות ומיד ממשלה טיפשה  (לת) tr
  • 08:21
  • 27.02.12

50 475km of rail= 2-10 $billion rossetta stones
  • 08:23
  • 27.02.12

$300-$1400 each, what the big deal...

51 הבן אדם זקוק לאישפוז מיידי  (לת) יעקב
  • 08:29
  • 27.02.12

52 הייתי מציע קודם לבנות את הרכבת התחתית בתל אביב וגוש דן ורק אז להמשיך לבניית תשתית מסילות בחו"ל.שר הזוי.  (לת) איתי
  • 08:35
  • 27.02.12

53 כץ? זה לא ההוא מהסרט שזכה הלילה באוסקר? "הארטיסט"?  (לת) דג קר
  • 08:36
  • 27.02.12

54 ציונות אמיתית  (לת) יעקב
  • 08:39
  • 27.02.12

55 שר הרכבות היקר! אנחנו גרים בחארת אל-טאנק (על יד יצהר) וגם רוצים תחנת רכבת לוציפר
  • 08:42
  • 27.02.12

אנא סדר לנו קו ישיר ונודה לך מאוד. אח שלי גר בקרית שמונה אבל אני מבין שלא תוכל לסדר גם לו רכבת כי לא ישאר לך כסף, חבל. אני מבין גם שהתכנית לא תוכל להתממש בינתיים בגלל החברה מהרכבת שמפריעים להתקדמות המולדת מזרחה (drung nach odten). כמכן ברור שנצטרך כמה עשרות אלפי חיילים לשמור על פסי הברזל היקרים אבל את זה אפשר לסדר עם לגייס חברה פלאש-מורה בטונות. אז הכל טוב ויפה שר נאור ויקר.

56 מאיזה תקציב? אלי
  • 08:45
  • 27.02.12

האם מותר לנו, הפראיירים משלמי המיסים, לדעת מאיזה סעיף בתקציב, מימן כבוד השר את צוותי התכנון שוודאי עלו לא מעט ומאיזה סעיף בתקציב הוא יממן את תכניתו ההזויה או שהוא יודע כבר עכשיו שהוא ישאיר תפוח אדמה לוהט בידיו של שר תחבורה אחר שישתמש בתרוץ זה להסברת מחדליו העתידיים בפרוייקטים חיוניים שלא יוקמו בארץ.

57 ואני מציע קו רכבת מהצד המזרחי של הירדן זמי
  • 08:56
  • 27.02.12

למה לא? אם לא שואלים את הרשות הפלסטינאית למה צריך לשאול את הירדנים? הרי זה טוב ליהודים, לא?
שימו לב שהקוים לא נכנסים לערים אלא מחוצה להן, בתחום הנשלט על ידי ישראל.

58 הליכוד מפלגת שלום אמת.עושה ופועלת בשטח ולא עסוקה במס שפתיים כמו הכסילים הסמולנים.  (לת) רק הליכוד עשה ועושה שלום אמת
  • 08:56
  • 27.02.12

59 מה אתם מתפלאים? איך חשבתם שהימין יממש את הבטחתו למקסימום שטח ומינימום ערבים, במשאיות? ירון גולד
  • 08:59
  • 27.02.12

!!!

60 מציע שמדינת ישראל תממן גם את קו תל אביב-טהרן. רכבת ישראל כיום כלכך מושלמת שהיא כבר לא יודעת מה לעשות עם הכסף  (לת) ישראלי מציאותי
  • 09:01
  • 27.02.12

61 ישראל כץ דביל ובדיחה מעובה  (לת) שימו לב
  • 09:08
  • 27.02.12

62 היום 1 באפריל ???  (לת) יינתי פרזי
  • 09:10
  • 27.02.12

63 להעביר את הכספים המושקעים ברכבת לשילוש משכורת מינימום. כסף לרווחה ולא להתחלויות  (לת) לא להצביע עבור הממשלה הרעה הזו.
  • 09:15
  • 27.02.12

64 להצביע עבור סוציאליסטים!  (לת) בתוך הקו הירוק נמשיך לעמוד בפקקים.
  • 09:16
  • 27.02.12

65 מי בדיוק ישמור על המסילות בשטחים ויגן על הקרונות החלטה מטומטמת
  • 09:18
  • 27.02.12

בעת שינועו בתוך השטח הכבוש ?

66 בונים את המדינה הפלסטינאית גבריאל
  • 09:24
  • 27.02.12

ישראל ב 30 שנים אחרונות משקיעה דם, יזע , דמעות ומיליארדים רבים בבנייתה של המדינה הפלסטינאית.
בהתנחלויות יגורו פלסטינאים, ברכבות יסעו פלסטינאים.
בין הירדן לים יש רוב פלסטינאי מוצק שרק גודל עם השנים. בסופו של דבר באמתתהיה פה רק מדינה אחת, פלסטינאית

67 אל: ציבור הבוחרים רותי
  • 09:27
  • 27.02.12

שר התחבורה התעורר מ"שנת הדוב" שלו והתחיל להצהיר על כוונות/תכניות
ענקיות. איפה?????? כמו שאמרו פעם בחיפו.
האם הכל כבר בא על תיקונו בענייני הרכבת בתוך ישראל??????????
האם הרכבת בישראל כבר נוסעת כרגיל כל יום? האם אין בכלל תקנות ברכבת ישראל???? מה אתה עושה שם במשרד התחבוןרה אדון כץ???????
אז כך נראה משרד אחד מתוך 26 משרדי השרים מבית מדרשו של הליכוד.
תחשבו היטב היטב , כאשר מגיעה שעת הבחירות: האם אתם מוכנים להמשיך לחיות בארץ ההולכת ומידרדרת, או שהגיעה השעה לעשות לביתנו ולא לתת למנהיגינו לעשות לביתם!!!!!!!!

68 השקעות ברכבת. דן
  • 09:31
  • 27.02.12

אין טעם להשקיע כסף ממשלטי נוסף בחברה שמנוהלת ע"י ועד העובדים.

69 מהרסיך ומחריביך ממך יצאו, ממך ומממשלתך.  (לת) מתושלח
  • 09:33
  • 27.02.12

70 שכם מוסטפה
  • 09:33
  • 27.02.12

תודה לכבוד השר - הרי לא יהרסו את המסילות אחרי הנסיגה, ומי ייהנה מזה? שוב, תודה. אגב, זה כסף שחסר להוספת מיטות ותקנים בבתי-החולים שלכם, לא?

71 כל הכבוד, עוד אבן בבניין המדינה הדו לאומית עמי
  • 09:38
  • 27.02.12

יחד עם מהגרי העבודה- מדינת כלל אזרחיה.
הגיע הזמן.
(אני רציני)

72 תהיה תחנה במיגרון? איפה ימקמו אותה? בישוב הנוכחי או בישוב המועתק? ארץ חלם - אם לא היתה מדינתנו זה היה מצחיק.  (לת) גדעון
  • 09:43
  • 27.02.12

73 רבין שהשקיע בפיתוח והרחבת כבישים בתוך מדינת ישראל - סופו ידוע לכולם. כנראה כץ מפחד מסוף דומה.....  (לת) זו נראית סיבה הגיונית יחידה
  • 09:45
  • 27.02.12

74 נשאיר לפלשתינים ערים כפרים כבישים ורכבות כפיצוי על הכיבוש , כל הכבוד! עני
  • 09:54
  • 27.02.12

לבנות גם תחנות כוח ומכוני התפלת מיים

75 לא מסילה ולא בטיח אבל מה כן תוכניות מתאר חדשות שיאפשרו להפקיע שטחים מהפלסטינים ולעכב את הפיתוח התחבורתי שלהם נחום אולציק
  • 09:56
  • 27.02.12

ועל מדינה דו לאומית אפרטהייד וטרנספר עוד לא דברנו אבל כל אלו מחוברים לישראל כץ וחבריו בממשלת הרשע והטימטום הזאת

76 זה יהיה חלק מהפיצויים שנשאיר לפלסטינאים אחרי שנצא משם סוף סוף יפואי
  • 09:59
  • 27.02.12

כמו שהבריטים השאירו מערכת רכבות בהודו, למשל.

77 קטע קצר בין קרית גת ליבנה מערב מה שיקצר את זמן ת"א ב"ש זה לא ומסילות באספמיה כן...  (לת) אפרים
  • 10:00
  • 27.02.12

78 תוכנית פיקטיבית, שכל מטרתה להצדיק את הרכבת היקרה והשערורייתית לאריאל ציניקן
  • 10:06
  • 27.02.12

להזכירכם ה"עיר" אריאל היא בת 17 אלף תושבים בלבד (המינימום בישראל להפיכה לעיר הוא 20 אלף) והיא מחוברת לישראל באוטוסטרדה הריקה ביותר במדינה.
אוטובוס שיוצא מאריאל מגיע תוך פחות מ20 דקות לרכבת ראש העין, אז למה צריך רכבת? כדי שכץ יקבל את אות יקיר המתנחלים גם בשנה הבאה!!!

  •   אויל- בזכות הרכבת, היא תהיה עיר של 50000 תושבים !  (לת) מאיר
    • 10:19
    • 27.02.12

  •   תירגע עם עיר של 50000. סה"כ יהיה יותר קל לגרש אותם לקו הירוק  (לת) וחסל סדר כיבוש
    • 10:44
    • 27.02.12

  •   למאיר - יש כבר אוטוסטרדה ריקה ישר לאריאל והיא כלל לא גדלה בעשור האחרון ציניקן
    • 11:52
    • 27.02.12

    לאוטובוס היוצא מאריאל לוקח בדיוק 20 דקות להגיע לרכבת ראש העין צפון, רכבת לא תעשה זאת מהר יותר!
    אבל זה כן יעלה לנו עוד 5 מיליארד ש"ח לפחות.
    והכי גרוע שזה אפילו לא ישמש את הפלסטינים כשנפנה את אריאל (מה שיקרה בוודאות) כי בשבילם זאת רכבת משום מקום לשום מקום.

  •   ברוך ה' ההתנחלויות הולכות וגדלות יאהוד
    • 23:38
    • 27.02.12

    כבר היום יש מעבר לקו הירוק מסה קריטית של אנשים. מי בכלל יעיז לפנות אותם? אולי אתה ו-3 המנדטים של החברים שלך ממרץ? הצבא לא יעיז להיות מעורב. המשטרה יכולה להתגבר על לא יותר מ2-3 מאחזים בכל פעם. את אריאל אין סיכוי שיפנו. בגוש עציון אף אחד לא יגע. בשכונות הירושלמיות מעבר לקו הירוק אפילו הפלשתינאים מכבר לא מעיזים לפנטז על פינויין. תכניס לך טוב טוב לראש - לא תהיה עוד התנתקות, פשוט כי המדינה לא תעמוד בעוד אחת כזאת. מחיר ההתנתקות הבאה יהיה גט כריתות של המדינה לכמעט מיליון אזרחים.

79 מה עם רכבת לשדרות, לאילת?  (לת) מה עם רכבת לשדרות ולאילת?
  • 10:08
  • 27.02.12

80 השר כץ יקיר פלשתין איתן
  • 10:14
  • 27.02.12

נראה שמלבד פיתוח תשתית הכבישים של המדינה הפלשתינית שבדרך, עכשיו עבר השר כץ לפיתוח תשתית מסילת הברזל שלהם על חשבון משלם המיסים הישראלי. אין ספק שאנשי הרשות צריכים להוכיר למר כץ את פועלו ובר עכשיו לתת לו כבוד על מתנות המליארדים שהוא מעניק להם למדינתםהחדשה שבדרך.
איתן

81 מקווה שזה עבור הפלסטינים ולא עוד ניסיון של התנחלות או כיבוש  (לת) מאיר
  • 10:24
  • 27.02.12

82 כאשר יהיה שלום אולי אפשר יהיה לבצע תוכניות אלו רונן
  • 10:24
  • 27.02.12

לא יעלה על הדעת לבצע את התוכנית הזו היום.
זו תןכנית מטורפת של אנשים החולים במחלת הדמנסיה.
הם שוכחים שיש לתושבים בגדה מלה. הם שוכחים שאנו נחשבים כובשים בגדה. הם שוכחים שיש מו"מ על הסכם בו הגדה עוברת לרשות התושבים הערבים.
משום כך אין שום הצדקה אפילו לדבר על תוכנית שכזו.

83 ובסוף יתנו גם לכושים וליהודים זכות הצבעה - ויהיה לנו דמוקרטיה אמיתית  (לת) אייל
  • 10:28
  • 27.02.12

84 במקום הפרויקט ההזוי בארץ לא לנו - שקע המסילות בחיפה! תושבת חיפה
  • 10:38
  • 27.02.12

הפרויקט ההזוי יתרום מיליארדים לפרויקט שיועבר בסופו של דבר לשכנינו הפלשתינאים במקרה הטוב - או במקרה הרע לקידום מדינה דו-לאומית שתהפוך תוך דור לפלשתינאית.
במקום זה - אנא ממך, נתב את הכספים, כספי מיסינו, לשיקוע המסילה בחוף ימה של חיפה ולהצלת מרכזה ההיסטורי (והעיר בכללה).

85 מסילה על הקרח. זו השקעה של השר כץ בפריימריס!.... שטוקס
  • 10:39
  • 27.02.12

את ההשקעה הזו בתכנון צריך לראות כהשקעה של השר כץ בפריימריס שלו בליכוד.
ללא יצא מזה כלום אבל הרווח האישי של כץ יהיה עצום. תאר יקיר השטחים הוא רק ההתחלה.
חבל רק שזה נעשה מכספי המיסים שלנו.

86 אידיוט M
  • 10:41
  • 27.02.12

כל מילה נוספת מיותרת.

  •   לא צריך להיות כל כך בוטה. אני חושב שאפשר להתחיל לפתח משהו מהנושא- זיגי
    • 11:21
    • 27.02.12

    בתשתית כבישים ביו"ש השקענו הרבה יותר.

87 בשביל זה יש חברים- שודדים אריה
  • 10:41
  • 27.02.12

ישראל כץ אתה לא צריך להחליט אולי תכנה את עצמך בתואר המתאים שודד כספי הציבור למעט חברייך המתנחלים. תתבייש מיליוני אנשים תקועים במדינת ישראל ואתה הולך וגונב את כספינו למען חבורת עבריינים

88 לא סוללים אף קו עבור הפלסטינים תרגעו
  • 10:48
  • 27.02.12

הקו היחיד שייתכן שיסלל בקרוב יהיה זה של חיבור ראש העין לאריאל.
סביר, כיוון שבאריאל תהיה בקרוב מאוד אוניברסיטה, והעיר גדלה בקצב נאה.
אף אחד מהקווים האחרים לא יבנה בעשור הקרוב.
וזה טוב שיש תוכניות מתאר, כולל לחיבור תשתיות עם הפלשתינים ועם ירדן.

89 ככה מתקדמים לעבר הפתרון מאיר
  • 10:58
  • 27.02.12

רכבת זה חובה...

90 תודה מר כץ אתה ממש עוזר לי לשכנע את אישתי לברוח מכאן. לפחות את הכסף שלי לא תקבל  (לת) דני
  • 11:06
  • 27.02.12

91 כך בדיוק מתנהגת מדינה נורמאלית חפצת חיים ושלום. חסרה רק הבהרה: היכן החיבור לעמאן, בירת פלסטין?  (לת) אינפיניטי
  • 11:08
  • 27.02.12

92 הרכבת המפוארת מאיר
  • 11:27
  • 27.02.12

קודם כל תעשה סדר בוועד,תבטל אותו ורק אחר כך תחשוב על הגדלת הרכבת
השביתה בשרותים חיוניים צריכה להיות מבוטלת,כמו במשטרה ובצה"ל

93 למה לא מצוין באיזו התחייבות משפטית לבג"ץ מדובר? א
  • 11:58
  • 27.02.12

מי הגיש עתירה, למה ואיך, ומה נקבע בה?

94 מצוין, הפלסטינים מאוד ישמחו מאיר
  • 12:16
  • 27.02.12

כשיקבלו את השטח

95 אז זהו? החלטנו? דורון מהנגב
  • 12:51
  • 27.02.12

המדינה הדו לאומית היא כבר עובדה? עכשיו רק יבואו התשתיות והכל יהיה בסדר.
לחצור הגלילית או טבריה או עפולה או אפילו ירוחם ומצפה ואילת.. נמל חסר חשיבות לאומית... לכל אלו כבר יש רכבת?

96 שוב ממשלת ביבי בוחרת לעלות את מחירי הדלק, ולהשקיע את הרווח בשטחים. מתבייש
  • 13:08
  • 27.02.12

במקום לדאוג לשטחי מדינת ישראל בגבולות 67 ולרשת את המדינה
בקווי רכבת, ובכך לגרום לפריפריה להגיע למרכז, מעדיפים להשקיע
בפרוייקט שגם ככה יעבור לפלסטינים בשלב כזה או אחר.
בושה וחרפה.

שוב ממשלת ביבי בוחרת לעלות את מחירי הדלק, ולהשקיע
את הרווח בשטחים.

97 חברים, אתם מפספסים את הפואנטה: לנגד עינינו המשתאות, קורם עור וגידים שיתוף פעולה מדהים בין משרד החינוך לבין משרד התחבורה הרכבות שוב נוסעות מזרחה?
  • 13:18
  • 27.02.12

סוף סוף אנחנו רואים שיתוף פעולה בין משרדי אמיתי.
התלמידים של גדעון סער, בדרכם לביקור בארץ האבות, יוכלו לעלות על רכבת בירושלים ולהיות במערת המכפלה תוך 25 דקות.
וביום ההוא, ידע כל תלמיד יהודי שמורשת אבותיו נמצאת מרחק חופשי-חודשי אחד (בכפוף לתנאים ולאישור ועד הרכבת).

98 מתי ממשלת ישראל תפעל עבור הישראלים?  (לת) מקנא בחרדים
  • 13:21
  • 27.02.12

99 היה צריך לחכות לממשלת ימין רצינית כדי שאחרי 70 שנה, הרכבות שוב יסעו מזרחה....  (לת) מגרון-חברון ב-15 דקות
  • 13:22
  • 27.02.12

100 פרויקט שמצטרף לשושלת מפוארת וארוכת-שנים של תחבורה יבשתית: האוריינט-אקספרס, הטרנס-סיבירית, הטרנס-מונגולית, ועכשיו: הטרנס-דבילית.  (לת) אזרח נפעם
  • 13:35
  • 27.02.12

101 העיקר שבמבשרת-מטה יהודה לא בונים תחנה ל100 אלף איש  (לת) מדינה של חולי נפש
  • 13:55
  • 27.02.12

102 סתם קשקוש. פסיק מזה לא יעבור בממשלה. ש.דובי
  • 14:02
  • 27.02.12

הייתי מציע לכץ להעלות על פסים מעשיים את ההחלטה על הרכבת לאילת (הסכם עם הסינים על ביצוע מיידי) במקום להתעסק בקשקושים.

103 אין שום הגיון תחבורתי ברשת רכבות בשטחים יניב
  • 14:05
  • 27.02.12

שטח קטן, אוכלוסיה קטנה, יש תחבורה סבירה באוטובוסים ומכוניות פרטיות
תשקיעו איפה שהצורך זועק לשמיים! מצעד האיוולת...

104 בניית קו רכבת בגדה ענת
  • 14:36
  • 27.02.12

חבל על הזמן ועל הכסף - יפוצצו את הפרויקט עוד פני שיוקם

105 ממשלה פסיכית רכבת קלת דעת
  • 15:39
  • 27.02.12

שר תחבורה בונה רכבות לפלסטינאים, שר הפנים לא אחראי על מערך הכבאות ושר הבריאות (סליחה סגנו) לא מעניין אותו בריאות?
די כבר נמאסתם

106 ועבור חיפה אין כסף לשקע את הרכבת ולהציל אצ העיר חיפאי זועם
  • 15:49
  • 27.02.12

משרד התחבורה, רכבת ישראל ועיריית חיפה הולכים לשתף פעלה בהרס טוטאלי לחיפה על ידי חסימת העיר בגדר בת שלוש קומות ועמודי חשמל לטובת הרכבת במקום לשקע אותה מתחת לקרקע.
אבל כסף לפרוייקט מטורף כזה ימצא גם ימצא.
הכנסו לדף התנועה לשיקוע הרכבת בחיפה ותנו יד לקידום הפרוייקט להצלת העיר חיפה.
http://www.facebook.com/pages/להשקיע-או-לשקוע-התנועה-לשיקוע-הרכבת-בחיפה/293957607333570?ref=ts

107 יפה מאוד. קדימה לעבודה!  (לת) שלמה
  • 16:21
  • 27.02.12

108 מה עם שדה תעופה בינ-לאומי בעופרה .?  (לת) ציניקן
  • 16:46
  • 27.02.12

109 אם יורשה לי, ובתנאי שהתוכנית המפוארת הזו עדיין לא זכתה לשם, הייתי ממליץ בהכנעה על שם שישקף את האיכות והרציונל שטמונים בה  (לת) Plan 9 From Outer Space
  • 18:11
  • 27.02.12

  •   הייתי מציע את השם "כשחזירים יעופו", אבל ישראל כץ שר התחבורה עוד עלול לתת להם רשיון טיסה.  (לת) אחד
    • 23:15
    • 27.02.12

110 ממש חיוני..הרכבת נוסעת נפלא ללא תקלות..נחנכה המסילה לאילת וכמובן לירושלים..  (לת) א
  • 19:33
  • 27.02.12

111 זה הכנה להקמת מחנות 'עבודה'?  (לת) turh
  • 20:36
  • 27.02.12

112 הכתבה הזו מוקדמת מדי- צריך היה לפרסם אותה בראשון לאפריל קלאוזוביץ
  • 20:40
  • 27.02.12

ישראל כץ- מנכאוזן- משחק בנדמה לי...

113 צריך לספח את הגדה לישראל, לתת לפלשתינאים אזרחות ישראלית ואז לבנות את המסילות  (לת) אזרח
  • 21:20
  • 27.02.12

114 כולכם מתרגזים לחינם בסה'כ תרגיל שחוזר על עצמו של מרכז הליכוד-חיפשו דרך להעביר כסף לגדעון ירושלמי. חפשו היטב מה הקשר שבין גדעון ירושלמי וכבוד השר כצל'ה. אין לכם מה לדאוג, רק 3 מליון הלכו קתו הזקן
  • 21:38
  • 27.02.12

התרגיל מוכר ולא חביב. בינתים ה"מתכנן" קבל 3 מליון עבור כמה סקיצות שעשתה השרטטת המתלמדת במשך שבועיים בעלות של 3 אלפים ש'ח.

115 הרכבות יסעו בשבת? אין כמו לנגב חומוס ביריחו בשבת  (לת) אחד
  • 23:09
  • 27.02.12

116 מי בדיוק ידע בקוי הרכבת המוזרים הללו? סתם דביל מעיר הטפשים
  • 23:10
  • 27.02.12

מג'נין לעפולה? לשם מה בדיוק? תחשוב רגע - אם רכבת מג'נין נוסעת לתוך ישראל עם מאות פלשתינאים - איך בדיוק תאבטח את הנוסעים הישראלים שיעלו בעפולה? או שכמו ברכבת הקלה בירושלים, ה"צעירים" יוכלו להתעלל בנוסעים כשהשומרים מתעלמים? קודם תסדר שהרכבות הקיימות יעבדו כמו שצריך, בלי שיבושים ובלי תאונות. תסדר שתחנות הרכבת יהיו במקומות הגיוניים ולא מחוץ לערים. תסדר שהרכבות יהיו מתואמות עם אוטובוסים. תסדר שלהגיע ברכבת ממקום למקום סוף סוף תהיה אפשרות מעשית. אחרי שתעשה את כל זה מצידי תתכנן קווים של רכבות ללא נוסעים משום מקום לשום מקום.

117 זה כמובן לא יפריע לו, ולממשלתו הגזענית והלאומנית, לטעון שהפלשתינאים הם סרבני השלום  (לת) נפתלי אור-נר
  • 23:29
  • 27.02.12

118 והיכן הרכבת לכרמיאל? ראש פינה? חצור וקרית שמונה? מזעזע שפיכת הכסף של הימין ההזוי  (לת) לקרוא ולבכות
  • 23:29
  • 27.02.12

119 מבורך. יש לבנות בכל ארץ ישראל, כשמה כן היא - לישראלים  (לת) עומר
  • 23:38
  • 27.02.12

120 מה זה "גדה", מילה חדשה? אני מכיר יהודה ושומרון. ממתי החליפו את השמות?  (לת) אסף
  • 23:40
  • 27.02.12

121 אנו הפלישתים מקדמים את התכנית בברכה.כץ וחבריו בנו לנו בתים בהתנחלויות שתמסרנה לידינו בין אם כץ ושות' ירצו אם לאו,עתה הם דואגים לנו לתחבורה נוחה  (לת) עדד
  • 01:18
  • 28.02.12

122 עם גוף רקוב כמו רכבת ישראל גם את המסילה לירושלים לא יצליחו להקים.סתם זורה חול בעיניים יוצא בהצהרות, שהקשר בינן לבין המציאות מקרי וקלוש.כרגיל  (לת) רני
  • 06:29
  • 28.02.12

123 ברור עכשיו למה אתם מעלים את מחיר הדלק...תמשיכו לחלוב את העם ג
  • 09:13
  • 28.02.12

תעופו בבחירות

124 למי נתן כץ מתנה של מליון ש"ח? ואיזה תכנון אחר חסמה הרכבת כך שלא יקרה לעולם  (לת) עופר
  • 20:02
  • 24.07.13

פרוייקטים מיוחדים