מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בצה"ל נערכים ליירט רקטות בעלות טווח של יותר מ-40 ק"מ

בישראל מתכוננים לירי על המרכז ומציינים כי מספר הרקטות שנורו גבוה מבסבבים קודמים. הלימודים במרבית יישובי הדרום לא יתקיימו גם מחר

קרוב ל-50 רקטות נורו היום (שני) מרצועת עזה על דרום הארץ. מדובר ביום הירי האינטנסיבי ביותר מאז החלה ההסלמה הנוכחית. גורם בצבא אמר כי הירי הפעם החריף בהשוואה לסבבי האירועים הקודמים. טווחי הרקטות שנורו היום היו הרחוקים ביותר בימים האחרונים. בסוללות "כיפת ברזל" נערכים ליירט רקטות המגיעות לטווחים של יותר מ-40 קילומטרים מרצועת עזה ומאיימות על מרכז ישראל.

במערכת הביטחון עוסקים בפיתוח יכולת מתקדמת למערכת ההגנה האקטיבית, שתאפשר ליירט באמצעות טילים מתקדמים גם מטרות בטווחים גדולים יותר. מפקד כנף ההגנה האקטיבית, אלוף-משנה צביקה חיימוביץ', אמר כי "לא אהיה מופתע אם האיומים שנפגוש בהסלמה הזו, או בהסלמה הבאה, יגיעו למרחק הגדול מ-40 קילומטר" דוגמא לכך ראינו כבר היום בפגיעת הרקטה  מצפון

"כל דקה שהמערכת לא עובדת היא דקה שלא מגנים בה על אזרחים", אמר סרן אלעד צינמון, מפקד סוללת "אידו" של "כיפת ברזל". "זה לא סוד שהאויב מנסה לירות רחוק יותר, ואנחנו מודעים לכך שהוא לומד אותנו, כמו ש'כיפת ברזל' קיימת כי אנחנו למדנו את האויב". בסופו של דבר, אנחנו מסתכלים על היירוט הבודד, והוא צריך להיות אלפא- כלומר הצלחה", אמר צינמון.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע במליאת הכנסת כי צה"ל צפוי להצטייד בעוד שלוש מערכות כיפת ברזל. במהלך הצבעת אי אמון בממשלה אמר שטייניץ, "יש כבר תקציב להצטיידות לשלוש מערכות כיפות ברזל נוספות, ולאחר מכן לפי סדר העדיפויות, אני מניח גם בכיפות ברזל נוספות. אבל שום הגנה פסיבית איננה הגנה מלאה".

גורם צבאי העריך היום כי הסבב הנוכחי כולל עליה דרמטית באיום הרקטות בהשוואה לסבב האירועים הקודמים באוקטובר ואוגוסט. "בשלושה ימים עברנו את היקף הרקטות בהשוואה לסבבים שהיו בעבר, שהתרחשו זמן רב יותר. הדגש הוא על רקטות לטווח הבינוני", אמר הגורם. "הג'יהאד האיסלאמי הוא הגורם המרכזי שעומד במוקד האירועים, כשברקע יש גיבוי איראני למהלכים שהוא עושה".

בצבא ציינו כי עד כה לא הבחינו בריסון בשטח של הארגונים הפועלים להמשך הירי לשטח ישראל. במגעים להפסקת הירי מעורבים בעיקר גורמי ביטחון מצריים, שפועלים מול הפלגים השונים וחמאס.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות היישר לפייסבוק

הערב נורו שלוש רקטות אל עבר אשדוד, שתיים מהן יורטו על ידי "כיפת ברזל", ואחת נחתה בשטחים פתוחים. במהלך היום נורו רקטות אל עבר אשדוד, באר שבע והמועצות האזוריות אשכול ושער הנגב, ובשעות הצהריים אף נפלו שתי רקטות באזור גדרה. שני בני אדם נפצעו באורח קל ו-6 לקו בחרדה כתוצאה מרקטה שפגעה בעיר אשדוד. נזק נגרם לחנויות ולמכוניות סמוכות בעיר. רקטה שפגעה באזור גדרה גרמה לנזק למכוניות, ואחת נוספת שפגעה מוקדם יותר במועצה האזורית אשכול גרמה לנזק קל למבנה שם.

היום זוהו בסביבות ה-50 נפילות בשטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות 11 רקטות ברזל. חה"א תקף היום 10  יעדים ברצוצה. ארבע מהתקיפות נועדו לסיכול ירי על ישראל והשאר כוונו נגד מטרות כבורות שיגור, מחסני נשק, ומבנים ששימוש לייצור אמצעי לחימה.

מאז תחילת האירועים ביום שישי זוהו 158 נפילות בשטח ארץ ישראל, 56 יירוטים של כיפת ברזל. חה"א תקף מאז תחילת האירועים ביום שישי 34 יעדים ברצע"ז, מתוכם: 19 סיכולים של ירי תמ"ס ו-15 מחסנים לייצור אמל"ח, מחסנים לאחסון אמל"ח ובורות שיגור. אתמול נמנו במשך כל היום 23 נפילות, בשבת - 47.

מקורות ברצועה מדווחים כי בתקיפות קודמות נהרגו חמאדה אבו-מוטלק, פעיל ג'יהאד אסלאמי בן 24, פעיל נוסף שטרם זוהה, ונאיף קרמוט, נער בן 15. עוד דווח כי גבר בן 65, מוחמד אל חסומי, נהרג ביחד עם בתו פאיזה, בת 30. בתקיפות נפצעו כ-40 בני אדם, חלקם ילדים.

מצה"ל נמסר כי הירי במסגרתו נפגעו אזרחים בשעות הצהריים כוון ופגע בחוליה ששיגרה בצהריים את הרקטה צפונית לגדרה. מהצבא נמסר שלאחר הירי נצפו שני אנשים בנקודת השיגור, וכלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי לעברם. דובר צה"ל מסר כי כתוצאה מהירי נפגעו ככל הנראה אזרחים שאינם מעורבים בלחימה. "מקרה זה ממחיש את השימוש שעושים ארגוני הטרור באזרחים כמגן אנושי, ואת העובדה כי הם מבצעים ירי מלב ריכוזי האוכלוסייה", ציין דובר צה"ל.

ביומיים האחרונים מתמקדים בצה"ל בתקיפת משגרי רקטות, וניתן לראות עליה בתקיפות שמבצע צה"ל לאחר השיגורים, בניסיון לפגוע במשגרי הרקטות עצמם, כחלק מהפעולה השוטפת של גורמי מודיעין ואוגדת עזה.

ועדת החוץ והביטחון דרשה היום משר הביטחון להכריז באופן מיידי על "מצב מיוחד" בדרום העורף. נכון לעכשיו, מנהל פיקוד העורף את האירוע בדרום תחת הגדרה של "שעת התקפה", מה שלא מאפשר להורים להישאר בבתיהם, תחת הגדרת "יום חופש". עם זאת, שר האוצר אמר היום במליאה, כי החליט "שלא לנכות את שכרם של עובדים, בעיקר אמהות, במגזר הציבורי שנאלצו להיעדר מהעבודה, ביישובי הדרום ביומיים האחרונים עקב סגירת מוסדות החינוך". שטייניץ הוסיף כי "נבדוק גם את האפשרות להקל על אותם הורים במגזר הפרטי והעסקי אם על ידי שיפוי מעסיקים ואם בדרך אחרת. עשינו גם דברים דומים בעבר. עד סוף השבוע תתקבל החלטה בנושא".

גם מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ובגנים ביישובים שנמצאים בין 40-7 ק"מ מרצועת עזה. בין היתר מדובר באשקלון, אשדוד, באר שבע, נתיבות, יבנה, גדרה, קריית מלאכי, קריית גת, אופקים, גדרות, חבל יבנה, נחל שורק, ברנר, לקייה ורהט. ביישובים בעוטף עזה, שנמצאים במרחק של עד 7 ק"מ מהרצועה, יתקיימו הלימודים כסדרם בשל המיגון במוסדות הלימוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בישיבת סיעת הליכוד ללחימה בדרום, ואמר כי "צה"ל ערוך להרחיב את הפעילות ככל שיידרש". לדבריו, "השילוב של ההתקפה, ההגנה והחוסן האזרחי מאפשר לנו להכות בטרור בצורה מדוייקת ומכאיבה".

בהכנת הכתבה השתתפו גילי כהן, יניר יגנה, אבי יששכרוף ויניב קובוביץ
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עכשיו תחשבו שביבי רוצה לתקוף את איראן........  (לת) מר בטחון
  • 18:26
  • 12.03.12

02 פסיכים. משני הצדדים. והפוליטיקאים בראשם. הקורבנות = כולנו  (לת) SAVE US FROM THE BIBI!!!
  • 18:27
  • 12.03.12

03 מגעים עם מצרים? מאיפה כל הטילים הללו? מי מאפשר הברחות כה רחבות עם לא הצבא המצרי. ואל תספרו סיפורי סבתא על סיני והבדואים. הנשק לא מיוצר בסיני והיא לא תחנתו הראשונה. מחאס שולט בעזה ומצרים בדרך הברחות האמל"ח. לתרץ כל מיני תירוצים אין שום תועלת.  (לת) פול
  • 18:33
  • 12.03.12

04 אנחנו פוגו
  • 18:36
  • 12.03.12

עם של לוזרים למה רק הם יכולים לירות קטיושות על ריכוזי אוכלוסיה שלנו?מתי צהל ישגר טילים לריכוזי אוכלוסיה בעזה???????

05 מדינת ישראל מפחדת לפעול וראשיה מתרברבים עדו
  • 18:36
  • 12.03.12

ישראל נמנעת מפעולה רצינית בעזה
וכמעט לא עושה כלום ולא מצליחה למנוע את ירי הרקטות
למזלנו כמות הנפגעים אצלנו נמוכה
אבל הדרום מושבת
הרברבנים בצבא, ראש הממשלה ושר הבטחון מלאי פתוס אבל תכלס חסרי אונים
- לא רוצים מבצע גדול ברצועה שיכניס אותנו לתסבוכת
- לא יודעים איך להפסיק את האש
- מפחדים מירי על ת"א
אז משבחים את תושבי הדרום על העמידה האיתנה
עד שארוע עצוב (שאני מקווה שלא יקרה) יקרע את המסכות מעל הפנים
וראש הממשלה הרברבן (אצלי לא היו יורים על אזרחים) יגלה שגם את הבנות עופרת יצוקה הוא הצליח למסמס
הכשלון המדיני והמהפכה בעולם הערבי מביאות את ישראל למצב שאין לה שום אלטרנטיבה טובה לטיפול במצב (לא צבאי ולא אחר)

06 לא רוצים ביטחון, רוצים צדק חברתי רמי
  • 18:44
  • 12.03.12

לבטל את תקציב הביטחון ולהוזיל את מחיר הקוטג' והדיור-בייחוד מחירי השכירות במרכז ת"א :)

07 ביבי מדקלם, צה'ל מדקלם, ועדיין חושבים לתקוף את אירן? ובינתיים הרקטות ממשיכות להתעופף להן. גד
  • 18:44
  • 12.03.12

מספרים סיפורי הצלחה מדומה. כיפת הברזל אכן הצלחה אבל אינה פיתרון לטווח ארוך. די לזרות חול בעיני הציבור. יש לבדוק האם בהחלטה על החיסול לא היה כשל מודיעיני. זה נראה כמו מארב מתוכנן של הג'יהאד, ובינתיים זה מצליח. צה'ל בולם רקטות אבל לא מצליח לחסל את המשגרים אותן.

08 נתניהו וברק שוב נתפסו לא מוכנים, עושים ורק אח"כ חושבים. מתלהמים וגורמים נזק.  (לת) דן
  • 18:47
  • 12.03.12

09 כשטיל הראשון יפול על אקירוב ברק יתעורר והעניין יפתר  (לת) @ בנצי - א @
  • 18:50
  • 12.03.12

10 יש מונח "לצרוב בתודעה".אולי זה הזמן?  (לת) רועי
  • 18:51
  • 12.03.12

11 נא לבחור: להשלים עם ההסלמה או להסלים עם השלום. רק למי התודה?  (לת) ק.א.
  • 18:51
  • 12.03.12

12 ברק הפך את צה"ל לרופאים "כירורגים" במקום לתת להם באבי אביהם ולגמור את העזתים משה
  • 19:14
  • 12.03.12

לא יתכן שמיליון איש נמצאים במגננה וצה"ל לא מפגין את יכולותיו בזמן אמת, שעולים למשלמי המסיים מילארדים. תתחילו לפעול כבר במקום לאפשר למשאיות ציוד להיכנס לעזה. נפלתם על הראש?

13 ככל שהפגיעה אכזרית הרסנית ורצחנית יותר השקט ישמר לאורך זמן  (לת) גודמן
  • 19:26
  • 12.03.12

14 אז ביבי דוחף לרקטות על תל אביב?  (לת) רון
  • 19:29
  • 12.03.12

  •   אתה חייב להודות שיש לזה כוח אלקוטרלי מטורף. אבל יש מילכוד: אחרי שיירו על תל אביב, אי אפשר יהיה להסית יותר נגד "מדינת תל אביב המנותקת"
    • 19:57
    • 12.03.12

    בעיה. קשה להיות רוה"מ.
    בייחוד כשאתה מין ביבי כזה.

  •   ברור שרק בנימין נתניהו מנחה את היורים מעזה  (לת) תשובה לרון ששכח לקחת היום את הכדור הורוד
    • 20:09
    • 12.03.12

15 למה לא יורים רקטות בחזרה??? יוסי
  • 19:31
  • 12.03.12

בשביל מה צריך את כל הפגיעות הנקודתיות האלה והניתוחים הכירוגיים? צריך לירות רקטות בחזרה על מרכזי האלוסין, בדיוק כמו שהם עושים, בכדי לפגוע בכמה שיותר אזרחים שם. תתעוררו, זו כבר מזמן מלחמה ובמלחמה מותר להפגיז מטרות אזרחיות. זה קרה וקורה בכל העולם ובכל המלחמות. מספיק להיות יפי נפש אחרת זה לא יגמר לעולם אלא רק יחמיר.

  •   תקיפות של חיל האויר לא מספקות אותך? יש שם הרוגים, יצאנו גברים, אתה יכול להירגע. ???
    • 19:55
    • 12.03.12

    מה יעזור לך "לפגוע בכמה שיותר אזרחים"? זו אוכלוסיה שאתה רוצה ביום מן הימים לחיות בנורמליזציה לידה. אה, לא? הבנתי, אתה מעדיף שההרג ההדדי יימשך. כן, זה בכלל לא יביא למצב שזה "לא יגמר לעולם אלא רק יחמיר".

  •   הרגת אותי , לא תמשיכו לזרוק עליהם פרחים כמו שעשיתם עד עכשיו  (לת) יוסף נצרת
    • 21:10
    • 12.03.12

16 אחרי 60 שנים, בטוח ננצח הפעם ... חלומות באספמיה  (לת) בן
  • 19:47
  • 12.03.12

17 אם ישגרו טילים לגוש דן, נפגין חזק!!!!!!! כן
  • 19:51
  • 12.03.12

אם הממשלה לא תגיב בהתאם , נצא לרחובות ונעשה הפגנות המוניות!!!!!!!!!!!!!

18 לא נורא! ברגע שהכל ייגמר - תושבי הדרום יחזרו לשיגרה שבה הילדים שלהם הולכים למערכת חינוך מצויינת, ההורים מרוויחים שכר הוגן תמורת העבודה שלהם, מחירי הדיור והמחיה הוגנים וסבירים, ובכלל הכל סבבה. אני מבין לגמרי מאיפה הכוח שלהם מגיע!!  (לת) אה, רגע... אופס. סליחה!! טעיתי במדינה...
  • 19:56
  • 12.03.12

19 היורה-אייתוללה ייאי
  • 20:03
  • 12.03.12

לחלק מהפרשנים טעות אופטית:הגי'האד האיסלאמי הוא רק הקנה שפולט את ההרג לתוך ישראל ומי שיורה זה האייאתולה חמינאי.האחרון רוצה לבדוק עד כמה ישראל חזקה ועפ''י מספר מרכיבים:יכולת מבצעית-הגנתית והתקפית;כושר העמידה-האזרחי ,הצבאי ובסה''כ;הנחישות-של הדרג המדיני,של הדרג הצבאי;אורך הרוח הכלכלי.לפיכך ישראל צריכה להפגין יותר תוקפנות,כדי שהאיראנים יבינו שזה שריר גם לגביהם.חמור מאוד שממשלות אולמרט וביבי הסכימו למשוואה שלירות על ערינו שבדרום זה נסבל ברמה מסויימת.זו ההזדמנות לשבור משוואה זו ולהכתיב משוואה חדשה:כל טיל שנוחת בשטח ישראל=טיל שנחת על ביניין הכנסת=מתקפה ישראלית כוללת.כך יוצרים הרתעה.יתכן שדוקא ירי פג'ארים לגוש דן יהיה זה שיחרוץ דינם של אירגוני הטירור השולטים בעזה.כשהאוייב נרדף ונהרג באופן מתמיד,הוא מתקשה לפגוע בישראל.יש לנצל את המומנטום ולהמשיך ולהכות בכל אירגוני המחבלים בעזה ובמלוא העוצמה.שיהיו כמה שיותר שאהידים.לבצע מהלך יבשתי לביתור הרצועה ומטוט שילטון אירגוני הטרור בעזה.

20 ביבי חושב גם על היום שאחרי הרי הוא יכול למכור עכשיו יותר מערכות כיפת ברזל ולקבל את התגמולים לאורך שנים רבות רבות ואף להוריש את ההסכמים וכול זאת בזכות הרוב הטיפש בדמוקרטיה דמיקולו במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מעולם  (לת) פלץ
  • 20:07
  • 12.03.12

21 הבעיה הראשית של ישראל היא שהמוסר חלם שלה עובד לטובת האוייב ומגביל רק אותה!! להכות ללא אבחנה ובזול בלי מטוסים
  • 20:07
  • 12.03.12

האירוניה כאן שאם משתמשים במטוסים כדי לא לפגוע במי שלא צריך (יש עדיין כאלה בעזה?) ישראל נתפסת ככוחנית..אבל אילו אימצה את שיטת האוייב לירות בתותחים ללא "דיוק" העולם לא היה רואה בה מדינה אכזרית!
חייבים לשנות גישה כי בגישה הקיימת נצחון הערבים מובטח , רק עניין של זמן!

22 WELCOME TO THE CLUB  (לת) Tel Aviv
  • 20:11
  • 12.03.12

23 סליחה על החוצפה אבל כמה זה עולה לנו ליירט כל רקטה ?? והכסף כן משנה  (לת) יוסף
  • 20:13
  • 12.03.12

24 הם לא יירו ואנחנו לא ניירט וההכנסות יועברו לבתי ספר
  • 20:22
  • 12.03.12

מה אתם אומרים?

25 על רקטה הנורית מעזה צריך לירות מטח של הפגזה גדודית של מלר"ס רונן
  • 20:47
  • 12.03.12

הגיעה הזמן שישראל תשיב לפלסטינים בדרך שלהם.
יש להפעיל את סוללות המלר"ס ,לירות מספר מטחים ביום של גדוד המלר"ס על עזה.
אחרי יומיים של ירי לא ישארו שטחים בהם עומדים בתים בעזה.
אולי אז יבינו העזתים שלכל פעולה יש תגובה.

26 התגובה שלנו כרגיל רופסת וגרועה  (לת) Liron
  • 20:51
  • 12.03.12

27 מבחן מעניין יהיה אם חיה"א יוכל להפסיק בכוחות עצמו הירי ע"י חיסול המשגרים ללא מו"מ  (לת) יואב
  • 21:12
  • 12.03.12

28 גנרלים מוכי אגו ואימפוטנציה שמנסים להראות ששלהם יותר גדול  (לת) דן
  • 21:36
  • 12.03.12

29 בצה"ל נערכים לדיבורים על "יירוט רקטות בעלות טווח של יותר מ-40 ק"מ"  (לת) דחליל בנימין ורב-דחליל אהוד
  • 22:31
  • 12.03.12

30 הערות על המצב תלמיד של מרקוס
  • 22:32
  • 12.03.12

אין מנוס מספיגת רקטה בריכוז אוכלוסיה בגוש דן. רק אז משהו יזוז כאן במדינה הזו. כאשר יושבים בימי חול בחיבוק ידים וצופים באויב מתעצם אז זה מה שקורה כיום. אותו דבר בלבנון.

  •   מי שמיחל לפגיעה באחרים רק בשביל "שיבינו" וכו' הוא נבלה. הכלבה מימי
    • 06:05
    • 13.03.12

    אף אחד לא צריך להפגע. המדינה צריכה להגן על כל האוכלוסיה. אבל מה? לממשלה הזו, למרות הרטוריקה הלוחמנית שלה אין תשובה. כי אין לה אופק מדיני וצבאי אלא רק התחפרות מאחורי בטון וטילים נגד טילים.

31 אולי תרחיקו את עזה 50 קמש במקום להתכונן לטילים  (לת) פלוני
  • 23:38
  • 12.03.12

32 היורה-אייתוללה ייאי
  • 23:39
  • 12.03.12

לחלק מהפרשנים טעות אופטית:הגי'האד האיסלאמי הוא רק הקנה שפולט את ההרג לתוך ישראל ומי שיורה זה האייאתולה חמינאי.האחרון רוצה לבדוק עד כמה ישראל חזקה ועפ''י מספר מרכיבים:יכולת מבצעית-הגנתית והתקפית;כושר העמידה-האזרחי ,הצבאי ובסה''כ;הנחישות-של הדרג המדיני,של הדרג הצבאי;אורך הרוח הכלכלי.לפיכך ישראל צריכה להפגין יותר תוקפנות,כדי שהאיראנים יבינו שזה שריר גם לגביהם.חמור מאוד שממשלות אולמרט וביבי הסכימו למשוואה שלירות על ערינו שבדרום זה נסבל ברמה מסויימת.זו ההזדמנות לשבור משוואה זו ולהכתיב משוואה חדשה:כל טיל שנוחת בשטח ישראל=טיל שנחת על ביניין הכנסת=מתקפה ישראלית כוללת.כך יוצרים הרתעה.יתכן שדוקא ירי פג'ארים לגוש דן יהיה זה שיחרוץ דינם של אירגוני הטירור השולטים בעזה.כשהאוייב נרדף ונהרג באופן מתמיד,הוא מתקשה לפגוע בישראל.יש לנצל את המומנטום ולהמשיך ולהכות בכל אירגוני המחבלים בעזה ובמלוא העוצמה.שיהיו כמה שיותר שאהידים.לבצע מהלך יבשתי לביתור הרצועה ומטוט שילטון אירגוני הטרור בעזה.

33 שקט, מחסלים. . . מני
  • 08:30
  • 13.03.12

אין לימודים. . . בשביל מה
ללמוד. . . לא רוצים ללמוד
רוצים להשתגע. . .

[22:15]

פרוייקטים מיוחדים